Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.023 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
steveman schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:21:
Crosspost O+

[afbeelding]

Nog niet aan toegekomen om ze te testen, de vierwieler eiste alle aandacht op :/
Nice. Hoeveel heb je betaalt? Zouden ze ook geschikt zijn voor het uitgaansleven? Eigenlijk zoek ik nog een goeie combi. Schoonenberg vraagt direct €170,-.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:08

bakvis

Tweakers.Nerd

SavageBrother schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:08:
[...]

Nice. Hoeveel heb je betaalt? Zouden ze ook geschikt zijn voor het uitgaansleven? Eigenlijk zoek ik nog een goeie combi. Schoonenberg vraagt direct €170,-.
Ik gok dat ze van Alpine hearing protection zijn, prijs daar is zeer redelijk (ooit met een actie voor 90 euro laten maken).

Ik heb zelf aparte voor stappen (inderdaad van schoonenberg voor 160 euro), maar deze zouden ook goed werken denk ik..

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Ah thanks. Waarom gebruik je die van schoonenberg niet voor motorrijden als ik vragen mag?

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-09 13:53

steveman

Comfortabel ten onder

SavageBrother schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:08:
[...]

€119, was in 3 weken klaar.
Bij een van de sterktes van demping was ook uitgaan een optie :) (Ik heb de sterkste demping genomen (nou ja, waarbij dempunits gebruikt werden ipv een solide plug, die nam iemand die ze wilde gebruiken om te slapen), volgens mij zij ze dat je gratis langs kon komen om een zwakkere demping te laten plaatsen, pin me er niet op vast)

[ Voor 9% gewijzigd door steveman op 21-07-2016 11:34 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 08:00

Ethirty

Who...me?

SavageBrother schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:30:
Ah thanks. Waarom gebruik je die van schoonenberg niet voor motorrijden als ik vragen mag?
Heeft vaak ook te maken met het soort filter. Op de motor wil je andere frequenties dempen als bij muziek.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

SavageBrother schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:30:
Steken net iets te ver uit (dopjes van alpine zijn heel erg plat en zitten in je oor) waardoor ze soms niet lekker zitten met m'n helm. Ook dempen de oordopjes van Alpine enkel de frequenties van het windgeruis veel en de rest van het geluid een stuk minder.

Uitlaat, overig verkeer, Ambulances etc hoor je stukken beter dus.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Aha. Best de moeite om ze beide te nemen dus. Dan maar even in de buidel tasten. Doe achterlijke festivals en discotheken van tegenwoordig met hun geluidsniveau op gehoorbeschadiging.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 16:21
SavageBrother schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:57:
Aha. Best de moeite om ze beide te nemen dus. Dan maar even in de buidel tasten. Doe achterlijke festivals en discotheken van tegenwoordig met hun geluidsniveau op gehoorbeschadiging.
Vergeet de bioscoop ook niet. Laatst nog een keer geweest, IMAX 3D. Mijn hemel wat een lawaai.
Blij dat ik de motoroordoppen bij mij had en niet in de topkoffer had laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:53

Exigence

dnkroz

SvenBravo7 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:43:
[...]

Zelfs voor mij in Rotterdam moet ik er 20km+ voor rijden :'( . Wat is ongeveer de prijs p.l.?
Prijs ligt op het niveau van 98 :)
SvenBravo7 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:53:
[...]

Dat staat heel mooi omschreven op die website. Kortgezegd, betere verbranding en dus betere prestaties.
En er zit geen ethanol in, voor mensen met oudere motoren en brandstofleidingen ook handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:34
Exigence schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:10:
[...]

Prijs ligt op het niveau van 98 :)

[...]

En er zit geen ethanol in, voor mensen met oudere motoren en brandstofleidingen ook handig :)
Met het niveau van 98 bedoel je V-Power, Ultimate of echt 98? Scheelt dat nog veel in prijs?

Er staat een pomp vlakbij waar ik woon die 102 heeft dus wellicht kiep ik als experiment een keertje 102 erin. Ik heb wel al gemerkt dat het hoge compressie Rotax 1 cylinder blokje best gevoelig is voor een hoger octaan gehalte in positieve zin. Daarom tank ik met de Husky ook alleen maar V-Power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:13
SavageBrother schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:57:
Ik heb ze ook van Alpine en het is heerlijk.
Ze zitten niet vervelend (ook niet na uren touren) en ik kan nu makkelijk mijn helm op en af zetten zonder weer die gele proppen in te moeten draaien etc.
Wat mij betreft de 109,- destijds euro meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hier ook een setje van Alpine. Gekocht voor iets van 100 euro, maar dat is wel een paar jaar terug. Enige nadeel is dat als je een helm hebt waarbij de oren niet vrij zitten de helm op de hoek van de dopjes drukt waardoor het geluid gaat lekken. Met mijn Shoei helm geen enkel probleem, met mijn oude HJC wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

cyntax schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:20:
[...]

Met het niveau van 98 bedoel je V-Power, Ultimate of echt 98? Scheelt dat nog veel in prijs?

Er staat een pomp vlakbij waar ik woon die 102 heeft dus wellicht kiep ik als experiment een keertje 102 erin. Ik heb wel al gemerkt dat het hoge compressie Rotax 1 cylinder blokje best gevoelig is voor een hoger octaan gehalte in positieve zin. Daarom tank ik met de Husky ook alleen maar V-Power.
Prijs zit hier in het noorden rond de € 1,80 voor een liter Ultimate102, zie net dat dat wel aardig duurder is dan V-power en Ultimate98 die hier tussen de € 1,50 en € 1,55 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Sinds kort draait mijn motor niet lekker stationair (R1, 2008, net geen 20k km's, vorig jaar uitvoerig nagelopen, standaard uitlaat, standaard luchtfilter, geen powercommander). Bij het wegrijden merk ik dat ik veel meer koppeling dan normaal nodig heb, anders bokt de motor best hevig. Op hogere snelheden dan zeg 20km/u merk ik er niets van.

In het volgende filmpje is goed te horen hoe de motor draait: https://drive.google.com/...BUE9Uczg/view?usp=sharing

Enig idee wat dit kan zijn?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

wilmundo schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 15:55:
Sinds kort draait mijn motor niet lekker stationair (R1, 2008, net geen 20k km's, vorig jaar uitvoerig nagelopen, standaard uitlaat, standaard luchtfilter, geen powercommander). Bij het wegrijden merk ik dat ik veel meer koppeling dan normaal nodig heb, anders bokt de motor best hevig. Op hogere snelheden dan zeg 20km/u merk ik er niets van.

In het volgende filmpje is goed te horen hoe de motor draait: https://drive.google.com/...BUE9Uczg/view?usp=sharing

Sinds het hete weer?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
Hmm... Laatste keren dat ik gereden heb, was het denk ik wel boven de 20 graden. Waar denk je aan?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

wilmundo schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 16:19:
[...]

Hmm... Laatste keren dat ik gereden heb, was het denk ik wel boven de 20 graden. Waar denk je aan?
Weer kan invloed hebben op de luchtdichtheid etc..

https://www.google.co.uk/...ough%20in%20hot%20weather

"I'm going to guess that the change in temperature could be affecting the air/fuel ratio because the density of the air is changing. What MIGHT help and I'm really taking a stab in the dark is disconnecting the battery for a minute then reconnecting it and turning it on. That will wipe the settings in the computer and it will reprogram itself when you turn it on."

[ Voor 3% gewijzigd door ToolkiT op 21-07-2016 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mijn motor is gemapped toen het vrij warm was. Ook staat ie vrij rijk om minder te bokken onderin de toeren. Met het weer zoals het nu is loopt ie perfect. Als het wat kouder word, iets van 15 graden of lager, heeft ie soms de neiging om af te slaan bij gas los en weer open. Als ik de koppeling laat opkomen gaat het prima. Geef ik gas met de koppeling in kan ie af en toe eens afslaan. Dit kan ook best eens een soort gelijk iets zijn alleen dan bij warm weer in plaats van koud weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

wilmundo schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 15:55:

Als je een IR Thermometer hebt moet je voor de gein eens kijken naar de uitlaatbochten/spruitstuk tijdens een volledig koude start. Het klinkt alsof er één cilinder niet goed mee komt.

Heb met m'n 2008 R6 ook zoiets gehad en dat lag aan de aansturing van één (pen)-bobine welke onder de 3000Rpm niet voldoende spanning af gaf voor een goede vonk.

Het omwisselen van een paar van die dingen zou het probleem naar een andere cilinder moeten zetten op zo'n moment. Scheelt je (ter test) de aanschaf van een nieuwe á €50,-

Ik had er destijds overigens een topic op MF voor aangemaakt, bedacht ik me nét -> Klikje. Bij mij begon het "spel" destijds met ±23K op de klok :o

[ Voor 68% gewijzigd door Will_M op 22-07-2016 00:49 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
Dank beiden! Ik ben weer wat wijzer. Wat je op MF ook opmerkt: er moeten nogal eens opgetrokken worden vanaf verkeerslichten en andere momenten waarop je stil komt te staan. Juist dan is het inderdaad erg hinderlijk. Ik rijd erg weinig en wellicht dat er iemand in mijn vriendenkring zo'n IR thermometer heeft.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Waar woon je wilmundo? Ik heb zo'n, ir thermometer. Als je hem wilt lenen kan je hem ophalen in Zeewolde ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Tylen op 22-07-2016 10:24 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

wilmundo schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:21:
Dank beiden! Ik ben weer wat wijzer. Wat je op MF ook opmerkt: er moeten nogal eens opgetrokken worden vanaf verkeerslichten en andere momenten waarop je stil komt te staan. Juist dan is het inderdaad erg hinderlijk. Ik rijd erg weinig en wellicht dat er iemand in mijn vriendenkring zo'n IR thermometer heeft.
Waar woon je? Als het in de buurt van Alphen / Utrecht is mag je die van mij wel lenen :)

(en anders heb je ze voor een 10tje bij Ali)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Je kunt ook je vingers gebruiken om een indicatie te krijgen. Na de koude start leg je je ene hand op de eerste twee bochten en je andere op de andere twee. Nu heb je snel genoeg door welke cilinder niet mee doet :)

Moet je hem wel echt koud starten, want je wilt je vingers niet verbranden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Zo, routes staan op de TomTom, tas wordt ingepakt, regenpak wordt vanaf zolder gehaald en we gaan toch maar naar de Eiffel ondanks de niet zo super weersvoorspelling!

Hopen dat we het droog houden :)...

Mijn Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:55
Even wat actiever hier meelezen. Over 2 weken staat de proefles ingepland. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:52

-tom-562

Oliesjeik

Exigence schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:59:
[...]

Je kunt ook je vingers gebruiken om een indicatie te krijgen. Na de koude start leg je je ene hand op de eerste twee bochten en je andere op de andere twee. Nu heb je snel genoeg door welke cilinder niet mee doet :)

Moet je hem wel echt koud starten, want je wilt je vingers niet verbranden ;)
Nog makkelijker is om er gewoon ff op te 'tuffen' (dus met wat spuug) :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 11:06
Ari Gold schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:15:
Even wat actiever hier meelezen. Over 2 weken staat de proefles ingepland. :)
Succes. Zo snel mogelijk je rijbewijs halen zodat je nog lekker wat mee kan pakken van het goede weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 16:30

MrN

Afgelopen woensdag ben ik ook geslaagd voor mijn motorrijbewijs.

De Honda Blackbird waarop ik ga rijden heb ik afgelopen zondag al opgehaald dus dit sluit mooi op elkaar aan.

Ik zoek echter een simpele en goede motornavigatie om af en toe te gebruiken.

Wie heeft een goede tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
MrN schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:57:

De Honda Blackbird waarop ik ga rijden heb ik afgelopen zondag al opgehaald dus dit sluit mooi op elkaar aan.

Wie heeft een goede tip?
Wat is je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 18:32
Ik heb vorige week de Garmin Zumo 345LM gekocht voor 379 euro bij Mediamarkt. Goede mount, makkelijk te installeren. Kuipdelen er af, kabeltje vast zetten, mount op het stuur, kuipdelen er weer op en klaar.

Wel jammer dat:
- Dit is het kleinste model. 4,3 inch vind ik eigenlijk te groot voor op de motor. De concurrentie heeft ook niks kleiners.
- Ik woon tussen de rivieren, maar zelfs met de optie veerdiensten vermijden wil het ding me nog steeds de pont laten gebruiken.
- Af en toe een random crash bij gebruik van het instellingen menu. Zwart scherm en blijft dan uit. Opnieuw aanzetten brengt me dan naar het initialisatie scherm, waarna ik weer verder kan en alle gegevens er nog wel in staan. Ik gebruik de nieuwste software 3.20.
- Af en toe springt het gebruikte voertuig vanzelf naar auto. Waarom? Er had best wat intelligentie in de motormount mogen zitten.
- Het kabeltje is eigenlijk iets aan de korte kant. Met 5cm meer had ik de boel veel netter weg kunnen werken. Mijn Honda CB650F heeft de batterij onder het zadel, en de omvormer heb ik nu maar ergens tussen gedrukt.
- Routeberekeningen zijn niet al te snel. Dat doet mijn TomTom Go van 6 jaar oud een stuk sneller.

Verder een fijn ding. Scherp en duidelijk beeld. Te bedienen met handschoenen aan. Ook fijn is de Garmin Explorer software op de Mac. Daarmee kun je zonder het ding aan te hoeven sluiten kijken of er updates zijn. Hoe lang 'levenslang' updaten is ben ik nog niet achter, maar het is fijn dat ik over een paar jaar nog over de nieuwste kaarten kan beschikken zonder er voor te hoeven betalen.

[ Voor 24% gewijzigd door Napsju op 22-07-2016 14:14 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

In principe zo min mogelijk.

Zit te denken aan de Extensa SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 09:24

Least Inkling

Product of the cold war

Napsju schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:05:
Ik heb vorige week de Garmin Zumo 345LM gekocht voor 379 euro bij Mediamarkt. Goede mount, makkelijk te installeren. Kuipdelen er af, kabeltje vast zetten, mount op het stuur, kuipdelen er weer op en klaar.
..- Af en toe springt het gebruikte voertuig vanzelf naar auto. Waarom?...
Heeft naar alle waarschijnlijkheid te maken met de route die je inlaadt, die heeft dan een "auto" profiel meegekregen (Basecamp).

En Levenslang is de levensduur van het apparaat, de update is gekoppeld aan het serienummer.

[ Voor 8% gewijzigd door Least Inkling op 22-07-2016 14:33 ]

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MrN schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:11:
[...]

Ik heb daar een variant van.. spotgoedkoop.. maar zou ik het aanraden? nee.. GPS lock duurt eeuwen, de 5v regulator is al kapot... en ik moest ontzettend klooien met de software (bij de extensa zit dat erbij dus zou minder ene issue moeten zijn)..
maar mijn mijn closusie is goedkoop is duurkoop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

MrN schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:11:
[...]

Wil je ook routes rijden, of alleen van A naar B?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 09:24

Least Inkling

Product of the cold war

Met Toolkit, soms kun je betrouwbare tweedehands vinden bij bijvoorbeeld Waypoint, met garantie

http://2ehands.gps.nl/ met een leuke 350LM http://2ehands.gps.nl/pro...cPath/151/products_id/955

Nee geen aandelen... ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Least Inkling op 22-07-2016 14:38 ]

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online

Wie heeft een goede tip?
Omdat ik navigatie ook maar af en toe gebruik heb ik een RAM kogel op de motor zitten samen met een X-Grip om daar de telefoon in te doen. Heb er Sygic bij gekocht voor 30 euro. Dan krijg je een lifetime licentie met kaarten van de complete planeet. Ga je naar een nieuwe telefoon kan je het programma gewoon opnieuw installeren. Als je een goede smartphone hebt is het een makkelijke goedkope oplossing.

Ga je naar een nieuw motor kan je de X-Grip en tussenstuk gewoon opnieuw gebruiken. Je hebt dan alleen een nieuwe RAM kogel op de motor nodig. Ga je naar een andere telefoon kan je de X-Grip ook blijven gebruiken. Nadeel van de X-Grip is alleen dat ie niet waterdicht is, maar daar zijn andere oplossingen voor.

[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 22-07-2016 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Chakotay schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:34:
[...]

Wil je ook routes rijden, of alleen van A naar B?
Vooral A naar B. Rijd ik routes dan zullen er ook mensen meegaan die de route ook hebben ingeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

PilatuS schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 15:31:
[...]

Omdat ik navigatie ook maar af en toe gebruik heb ik een RAM kogel op de motor zitten samen met een X-Grip om daar de telefoon in te doen. Heb er Sygic bij gekocht voor 30 euro. Dan krijg je een lifetime licentie met kaarten van de complete planeet. Ga je naar een nieuwe telefoon kan je het programma gewoon opnieuw installeren. Als je een goede smartphone hebt is het een makkelijke goedkope oplossing.

Ga je naar een nieuw motor kan je de X-Grip en tussenstuk gewoon opnieuw gebruiken. Je hebt dan alleen een nieuwe RAM kogel op de motor nodig. Ga je naar een andere telefoon kan je de X-Grip ook blijven gebruiken. Nadeel van de X-Grip is alleen dat ie niet waterdicht is, maar daar zijn andere oplossingen voor.
Wat heb je exact gekocht en waar?

Tot welke snelheden blijft dit zitten?

Dit kan je ook combineren met een bluetooth Kit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
MrN schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 15:38:
[...]

Wat heb je exact gekocht en waar?

Tot welke snelheden blijft dit zitten?

Dit kan je ook combineren met een bluetooth Kit toch?
Op mijn SV zat al een RAM kogel. Hoe de kogel op de motor komt te zitten hangt van de motor af. Als je zoekt op RAM en type motor moet dat te vinden zijn. Voor de RC8 heb ik een nieuwe kogel gekocht. Vervolgens een tussenstuk wat zorgt dat je de X-Grip aan de RAM kogel vast maakt en hiermee kan je de boel in een bepaalde hoek zetten wat je fijn vind. Waar ik het gekocht heb weet ik niet. Heb dit setje al sinds de Galaxy S3 uitkwam.

Dit blijft in ieder geval tot 170 zonder problemen zitten. In het begin is het even wennen om de telefoon zo te zien zitten, maar ook op de snelweg met hoge snelheid en veel wind blijft het netjes zitten. Het is belangrijk om de telefoon goed tegen de achterkant van de grip aan te duwen en dan de grip de telefoon te laten pakken. Als je dit goed doet gaat het echt nergens heen, ook niet met veel wind of hoge snelheid.

Hoe het met Bluetooth zit weet ik niet. Ik heb er persoonlijk geen geluid bij nodig omdat Sygic heel duidelijk alles aangeeft.

Omdat plaatjes meestal meer zeggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sQmP4JBGE21QAN1ymq4IFyPv/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SYLVA2gMxiyJLHeY1oSC8klj/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/I2LTAXJiKieLhPHR8jZdrPwP/medium.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door PilatuS op 22-07-2016 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:34
Die X-Grip komt nu trouwens ook met een tether, dan gaat die er sowieso nooit meer uit vallen. Ik moet er ook nog eentje halen ergens :Y) . Als je vooral A -> B gaat rijden dan zou ik inderdaad ook gewoon je smartphone gebruiken. Dat werkt prima.

Afbeeldingslocatie: http://store.wickedride.in/319-thickbox_default/ram-tether-for-large-un10-x-grip-holders.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door cyntax op 22-07-2016 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04

Wie heeft een goede tip?
Proficiat!

Ik heb een van de bouten op mijn stuur vervangen voor bout met Ram Mount kogel. Hierop een mediumarm gemonteerd met x-grip. Het er een thether bij maar, die heb ik nog niet gebruikt. Navigeren van A naar B gaat prima met Here/Navigon/OsmAnd+. Ik laad ook wel eens routes in die ik maak in de myrouteapp (voorheen tyre) en volg die dan in OsmAnd+. Op een paar kleine issues na werkt dit perfect.

Ik moet alleen nog een kebel leggen voor de stroomvoorziening echter, heb ik nog geen lege accu gehad na een ritje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Eoghlear schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 15:56:
[...]

Ik moet alleen nog een kebel leggen voor de stroomvoorziening echter, heb ik nog geen lege accu gehad na een ritje.
Wat ik vaak doe is het eerste deel van de rit op de snelweg geen navigatie gebruiken, maar alleen het laatste stuk. Als ik 100km verderop moet zijn dan kijk ik even op Google Maps voor de eerste 90km snelweg. Zodra ik dan de afslag pak gebruik ik de navigatie voor de laatste 10km. De eerste 90km snelweg is vaak toch maar 2 of 3 punten waarbij je van richting veranderd. Had geen zin om een kabel te leggen, vandaar dat ik het zo doe om minder batterij te gebruiken. Niet dat dit echt perse nodig is. Met een volle batterij kan de S6 makkelijk een paar uur navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het soms lekker weer in Nederland?

vandaag voor een ritje gegaan... in de middag zeiknat geregend (boxer en sokken doorweekt) in een stortbui met onweer (dus de Tuono deed zijn naam wel eer aan)

het weer sloeg om in iets van 3 minuten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:39

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Er is in Ell, limburg (dicht bij weert) net een motorrijder overleden volgens de lokale nieuwssites. Een eenzijdig ongeval, en tegen een beregeningsinstallatie gebotst. :/

Kan ik mijn ouders weer gaan bellen dat ik het niet was. Die maken zich bij zoiets altijd direct ongerust.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:29
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 16:54:
Is het soms lekker weer in Nederland?

vandaag voor een ritje gegaan... in de middag zeiknat geregend (boxer en sokken doorweekt) in een stortbui met onweer (dus de Tuono deed zijn naam wel eer aan)

het weer sloeg om in iets van 3 minuten :(
Het is soms lekker weer in Nederland. Heel soms...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:06
PilatuS schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 15:43:
[...]

Op mijn SV zat al een RAM kogel. Hoe de kogel op de motor komt te zitten hangt van de motor af. Als je zoekt op RAM en type motor moet dat te vinden zijn. Voor de RC8 heb ik een nieuwe kogel gekocht. Vervolgens een tussenstuk wat zorgt dat je de X-Grip aan de RAM kogel vast maakt en hiermee kan je de boel in een bepaalde hoek zetten wat je fijn vind. Waar ik het gekocht heb weet ik niet. Heb dit setje al sinds de Galaxy S3 uitkwam.

...
Ik zoek dus zoiets voor mijn motor (mooie ex-motor heb je :+ ) maar dan waterdicht voor mijn Galaxy S6.

Motozoom heeft alleen niks daarvoor :/

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
PilatuS schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 16:08:
[...]

Wat ik vaak doe is het eerste deel van de rit op de snelweg geen navigatie gebruiken, maar alleen het laatste stuk. Als ik 100km verderop moet zijn dan kijk ik even op Google Maps voor de eerste 90km snelweg. Zodra ik dan de afslag pak gebruik ik de navigatie voor de laatste 10km. De eerste 90km snelweg is vaak toch maar 2 of 3 punten waarbij je van richting veranderd. Had geen zin om een kabel te leggen, vandaar dat ik het zo doe om minder batterij te gebruiken. Niet dat dit echt perse nodig is. Met een volle batterij kan de S6 makkelijk een paar uur navigeren.
Dat is ook een optie en doe ik vaak ook. Het eerste stuk weet ik toch meestal wel. Ik heb echter nieuwe led knipperlichten binnen gekregen en moet er dus toch deels bij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Beerkeeper schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:34:
[...]

Ik zoek dus zoiets voor mijn motor (mooie ex-motor heb je :+ ) maar dan waterdicht voor mijn Galaxy S6.

Je kan ook een case kopen voor de S6 en dan verder de RAM spullen gebruiken. Voor zulk soort dingen moet je toch online zijn. Er zijn teveel verschillende telefoons om voor een motorzaak die dingen allemaal te hebben. Verder kijkt toch iedereen naar de prijs en word er al veel online besteld. Voor motorzaken zijn onderdelen de laatste jaren toch al bijna compleet verdwenen door het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zeg, wat vinden jullie.. Op zoek naar een nieuwe motorjas en -broek.. Maar deze keer wél waterdicht :+

M'n huidige setje is ook al wel aardig oud, eerste setje zelfs. Niet veel in gereden in 't begin, maar nu met woon-werk-verkeer dus bijna dagelijks :o En hij is zo lek als een zeef :')

Dus ik zat te denken: voor woon-werk-verkeer moet 't wel ff comfortabel zijn. Door de regen rijden vind ik geen enkel probleem. Was vandaag prima te doen zelfs, die Pilot Road 4 zijn geweldig. (Zag soms alleen amper meer wat door alle spray, maar je ziet genoeg om te overleven :+) Dus ik dacht: GoreText©!

Maar nu is GoreTex natuurlijk meteen enkele honderden euro's duurder dan de standaard "eigen merk" waterdichte membranen.. Alleen: is GoreTex die investering waard? Is het waterdichter? Blijft het langer waterdicht? Wat is 't voordeel? En dan vooral vanuit de praktijk.. De reclames zeggen altijd in hun voordeel :P

[ Voor 4% gewijzigd door Osiris op 22-07-2016 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:13
Loop hier al een tijdje te lurken, (eigenlijk sinds ik begon met rijles), maar laat ik me dan ook maar even melden: Vorige week vrijdag geslaagd, dinsdag rijbewijs opgehaald. Vanavond voor het eerst lekker de weg op geweest, stukje toeren in de omgeving om aan de motor te wennen. Honda CBR 600F uit 1988. Oudje maar nog in prima staat, ruim voldoende om ervaring op te doen.
Alhoewel ik me niet echt gehaast voel op de motor (waar ik dat in de auto wel altijd ben ivm werk), merk ik dat ik nu al veel in wil gaan halen als het me niet snel genoeg gaat, Weet niet of dat een goed of slecht teken is ;)

Komende zondag met een maat van me toeren en ff langs Beekbergen, kijken of ik daar een leuk motorpak tegenkom want die heb ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Gewoon niets doen waar je aan twijfelt. Op de motor wil je nu eenmaal wat sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik ben op de motor op 60 en 80 wegen ook constant aan het inhalen. Ik doe het echter alleen met volledig overzicht en als het heel ruim kan. Op die manier is het nooit een probleem. Het komt best vaak voor dat ik achter een auto blijf zitten terwijl het eigenlijk best kan, maar ik hou het altijd erg ruim aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb regelmatig dat ik achter een auto blijf zitten terwijl ik achteraf erlangs had gekund. 1 op de 4-5 keer gebeurt er toch iets dat het krap cq onmogelijk had gemaakt, en ben ik blij dat ik niet roekelozer ben geworden in de tussentijd. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 06:18
Beerkeeper schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:34:
[...]

Ik heb zelf deze:
http://www.interphone.com...Xm4sGMuQWWN1/10244/132816
Werkt bijzonder prettig moet ik zeggen.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Osiris schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 22:25:
Zeg, wat vinden jullie.. Op zoek naar een nieuwe motorjas en -broek.. Maar deze keer wél waterdicht :+

M'n huidige setje is ook al wel aardig oud, eerste setje zelfs. Niet veel in gereden in 't begin, maar nu met woon-werk-verkeer dus bijna dagelijks :o En hij is zo lek als een zeef :')

Dus ik zat te denken: voor woon-werk-verkeer moet 't wel ff comfortabel zijn. Door de regen rijden vind ik geen enkel probleem. Was vandaag prima te doen zelfs, die Pilot Road 4 zijn geweldig. (Zag soms alleen amper meer wat door alle spray, maar je ziet genoeg om te overleven :+) Dus ik dacht: GoreText©!

Maar nu is GoreTex natuurlijk meteen enkele honderden euro's duurder dan de standaard "eigen merk" waterdichte membranen.. Alleen: is GoreTex die investering waard? Is het waterdichter? Blijft het langer waterdicht? Wat is 't voordeel? En dan vooral vanuit de praktijk.. De reclames zeggen altijd in hun voordeel :P
Om je keuzestress nog wat te vergroten: er is nog 'n ander 'premium' product, c-change, zo heb ik 'n pak van Richa - en ik kan alvast beamen dat het echt waterdicht is en ook goed ademt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Osiris schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 22:25:

ook de jas met goretex wat ik na 7 jaar en 80.000 +km (veel woon werk en dus elke dag twee keer aan uit) heb vervangen was nog waterdicht. De broek heeft het zelfs 100.000+km uitgehouden, maar is nog steeds waterdicht en dus een goede reservebroek.

Dus ja, wat betreft is het de investering waard. Zeker als je woonwerk ermee gaat doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:12
Ik wil met mijn x-grip geen bol.
Ik heb mijne gemonteerd op zo een low profile ram mount die met 2 snelstraps vastzit.
Al meermaals 260 gereden en geen issue.

Veel mooier dan zo een een hoog ding :)

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
Thanks! Heb hem zojuist besteld :) Morgen maar eens monteren als hij binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Als je zo'n procase, x-grip, ram mount en de sygic app hebt gekocht ben je dan al niet meer kwijt voor je navigatie op de motor dan wanneer je een TomTom Rider koopt?

Bovendien heb je dan nog geen voeding geregeld en is het geheel wanneer je geen procase hebt niet waterdicht.

Ik heb vorige week weer een setje nieuwe bandjes onder mijn motor laten leggen. Wat een genot is dat toch :D zijn weer Continental SportAttacks op gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Afgelopen donderdag heb ik mijn theorie gehaald! Nu nog 4 lessen de komende week en dan a.s. vrijdag afrijden :D Bijna is het zover!
Komende week ben ik ook vrij van werk, dus kan ik eindelijk eens gaan lessen buiten de spits. Is toch wel fijn als je een beetje kan doorrijden in plaats van dat spitsverkeer de hele tijd.

Trouwens, ik heb nu een theorieboek over (Vekabest). Voor €15 mag die opgehaald worden in Rotterdam Noord. PM me maar als je interesse hebt.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
Proqzor schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 12:19:
Als je zo'n procase, x-grip, ram mount en de sygic app hebt gekocht ben je dan al niet meer kwijt voor je navigatie op de motor dan wanneer je een TomTom Rider koopt?

Bovendien heb je dan nog geen voeding geregeld en is het geheel wanneer je geen procase hebt niet waterdicht.

Ik heb vorige week weer een setje nieuwe bandjes onder mijn motor laten leggen. Wat een genot is dat toch :D zijn weer Continental SportAttacks op gekomen.
Volgens mij is de procase bij coolblue inclusief bevestigingsmateriaal (aldus de website).
Sygic app is gratis (Ja, echt gratis, niet shabby downloaden) inclusief kaarten naar keuze.

Daarnaast heb ik een aantal powerbanks, dus eventueel onderweg opladen is geen punt. Er moet schijnbaar een kabel de procase in kunnen zonder dat hij zijn waterdichtheid verliest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Proqzor schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 12:19:

Met al die dingen zit je zo rond de 100 euro. Ik denk alleen dat dit beter werkt dan een goedkope losse navigatie. Verder heb je bij Sygic voor 30 euro de rest van je level de complete planeet aan kaarten en worden de kaarten ook geupdate. Bij een los apparaat heb je qua kaarten en updates meer problemen. Sygic kan je over 10 jaar ook op je Galaxy S17 nog gebruiken. Een goedkope TomTom gaat het geen 10 jaar volhouden.

Ander voordeel is dat je navigatie kan gebruiken op alles wat een RAM kogel heeft. Nou kan dit met de TomTom natuurlijk ook, maar ook daar moet je dan een RAM kogel en houder voor aanschaffen. Qua kosten is Sygic met X-Grip veel goedkoper en het gaat veel langer mee. De telefoon waar het op draait loop je toch al de hele dag mee rond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

AcidBurn schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 22:56:
Alhoewel ik me niet echt gehaast voel op de motor (waar ik dat in de auto wel altijd ben ivm werk), merk ik dat ik nu al veel in wil gaan halen als het me niet snel genoeg gaat, Weet niet of dat een goed of slecht teken is ;)
Hier een tip van iemand die al 21 jaar zijn motorrijbewijs heeft. Haal nooit in op plekken waar anderen de weg op kunnen draaien of af kunnen slaan. Er zijn al heel wat motorrijders die deze gouden regel zijn vergeten om het leven gekomen Helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 14:06:
[...]

Hier een tip van iemand die al 21 jaar zijn motorrijbewijs heeft. Haal nooit in op plekken waar anderen de weg op kunnen draaien of af kunnen slaan. Er zijn al heel wat motorrijders die deze gouden regel zijn vergeten om het leven gekomen Helaas :(
En inhalen terwijl de auto voor je ook gaat inhalen. Als er een tractor langzaam rijd, daar achter een auto en daar achter jij, is de kans groot dat die auto ook gaat inhalen. Is niet zo leuk als je er naast zit terwijl ie naar links gaat. Beetje hetzelfde als de eerste auto een oude langzame auto en daar achter een petje in een BMW. Grote kans dat die BMW ook gaat inhalen.

Edit: En natuurlijk inhalen waar een auto kan afslaan. Genoeg mensen die zonder te kijken en zonder knipperlicht ineens naar links afslaan. Als je er dan naast zit is dat ook niet zo fijn. Er staan minimaal 100 filmpjes op YT waarbij dit gebeurt.

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 23-07-2016 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 14:06:
[...]

Er zijn hier bij jou en mij in de regio genoeg mensen geweest die jouw verhaal niet meer lijfelijk kunnen beamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
PilatuS schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 13:38:
[...]

Met al die dingen zit je zo rond de 100 euro. Ik denk alleen dat dit beter werkt dan een goedkope losse navigatie. Verder heb je bij Sygic voor 30 euro de rest van je level de complete planeet aan kaarten en worden de kaarten ook geupdate. Bij een los apparaat heb je qua kaarten en updates meer problemen. Sygic kan je over 10 jaar ook op je Galaxy S17 nog gebruiken. Een goedkope TomTom gaat het geen 10 jaar volhouden.

Ander voordeel is dat je navigatie kan gebruiken op alles wat een RAM kogel heeft. Nou kan dit met de TomTom natuurlijk ook, maar ook daar moet je dan een RAM kogel en houder voor aanschaffen. Qua kosten is Sygic met X-Grip veel goedkoper en het gaat veel langer mee. De telefoon waar het op draait loop je toch al de hele dag mee rond.
Dat is waar. Ik heb sygic voor mijn telefoon omdat ik dan op vakanties in het buitenland goede navigatie heb. Als je in Amerika navigatie bij je huurauto neemt ben je 10 keer zoveel kwijt als wanneer je de sygic app koopt. Of gewoon een goedkope navigatie in de winkel.

Ik heb echter al een heel aantal jaren terug sygic gekocht. Dat was toen nog vrij prijzig en ik heb alleen buitenlandse kaarten haha.

Vanuit gemakzucht heb ik een TomTom rider gekocht voor de motor. Die nieuwe. Daar zit ook lifetime maps, files en flitsers op en verbinding met de telefoon. Ik heb wel overwogen om een houder voor de telefoon te kopen maar vond dit teveel gedoe. Ook zit je telefoon nogal snel vol.

Voor alles is wat te zeggen denk ik. Maar qua prijsklasse heb je wel gelijk dat je telefoon een stuk goedkoper is als alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je dadelijk tot de conclusie mocht komen dat één van die bobines (na wisselen) niet helemaal goed werkt: Ik heb hier waarschijnlijk nog een reserve liggen van m'n oude 2008 R6. (Mag je dan zó hebben.... Ik kan er niets meer mee doen).

Volgens mij zijn het dezelfde bobines als welke een R1 2008 gebruikt maar dat durf ik uit het blote hoofd zo niet met 100% zekerheid te zeggen. Onderdeelnummer(s) kun je op de Yamaha site zelf wel even opzoeken en vergelijken

http://www.yamaha-motor.e...onderdelen-catalogus.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Eerst vraag bij oefenexamen voor theorie; afstand praatpaal. Laat dat nou in het hele boek niet voor komen.

Overigens boek en oefenexamen beide van Vekabest. Opzicht geen issue want heb autorijbewijs is al in bezig dus theorie zal niet al te lastig zijn, maar toch wel goed bijspijkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
Ari Gold schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:50:
Eerst vraag bij oefenexamen voor theorie; afstand praatpaal. Laat dat nou in het hele boek niet voor komen.
http://nos.nl/artikel/705...finitief-weg-in-2017.html

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Eerste wat me te binnen schiet is twee kilometer, zodat je altijd maar maximaal 1 km hoeft te lopen. Geen idee of dat bij motortheorie werd behandeld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Ari Gold schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:50:
Opzicht geen issue want heb autorijbewijs is al in bezig dus theorie zal niet al te lastig zijn, maar toch wel goed bijspijkeren.
Juist dat. Het al hebben van een autorijbewijs zou zomaar een handicap kunnen zijn en dus tegen je kunnen werken bij je theorie examen A. Zéker niet onderschatten! Met een minimale score van 44/50 heb je dus 88% nodig om te slagen!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 08:00

Ethirty

Who...me?

Inderdaad, onderschat het niet. Hier iemand die meermaals zijn motortheorie kon overdoen ondanks dat ik al ruim 10 jaar een rijbewijs had.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Heb zelf de autotheorie gehaald zonder te leren. Dacht dat bij motor ook wel even te doen, mooi niet dus. Motor is echt wel even wat lastiger. Zonder goed te leren ga je het niet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Napsju schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 23:58:
[...]

Juist dat. Het al hebben van een autorijbewijs zou zomaar een handicap kunnen zijn en dus tegen je kunnen werken bij je theorie examen A. Zéker niet onderschatten! Met een minimale score van 44/50 heb je dus 88% nodig om te slagen!
Sowieso onderschat ik het niet. Theorie is nooit mn sterkste kant dus ben nu al aan het stampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:24

Vrijdag

De Zwarte

Is er al iemand bij het nieuwe Motorkledingcentrum in Tilburg geweest? En zoja, is het wat in vergelijking met Zoeterwoude?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 09:40
Ik ben gisteren voorbij gereden en er was best druk op de parkeerplaats. Ze zijn gisteren opengegaan, maar helaas niet met kortingen of iets dergelijks. ;)

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:24

Vrijdag

De Zwarte

Ohw, geen kortingen. Dan ga ik wel naar Zoeterwoude voor een doorwaaijas. Is dichterbij ook, woon in Den Haag ☺

/edit: laat maar. Kom er net achter dat mijn trapfiets gejat is. Moet ik eerst maar een andere kopen :{

[ Voor 31% gewijzigd door Vrijdag op 24-07-2016 10:28 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

PilatuS schreef op zondag 24 juli 2016 @ 00:12:
Heb zelf de autotheorie gehaald zonder te leren. Dacht dat bij motor ook wel even te doen, mooi niet dus. Motor is echt wel even wat lastiger. Zonder goed te leren ga je het niet halen.
Zelf alleen proefexamens gedaan om de vraagstelling en mijn zwakke punten helder te krijgen. Alleen die dingen nog even bijgeleerd.

Op sommige vlakken wel makkelijker dan auto: geen vragen over zaken als uitstekende lading. Wel weer vragen over hoe in een groep te rijden (dat was ik dus echt niet van plan) en over aanhangertjes bij motoren (ook niet van plan).

Wat ik heel fijn vond is dat je het nu op de computer maakt, in je eigen tempo. Daardoor heb je ook achteraf nog even kans de antwoorden te corrigeren en voelt het rustiger. Bijkomend voordeel: na 5 mins stond ik weer buiten met 2 foutjes :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat een dure maand worden kwa motor aangelegenheden.

Deze maand al een nieuwe broek en jas gekocht (beide wel tegen lekkere kortingen)

broek
https://www.motocard.com/...ile_airflow_black_10.aspx
jas
https://www.motocard.com/...rated_black_white_12.aspx
handschoenen
https://www.motocard.com/...p_air_black_white_12.aspx

maar ik denk dat ik ook maar voor een nieuwe helm ga want... porno helm en mijn SHoei Neotec is aan vervanging toe
https://www.motocard.com/...marquez_digi_ant_tc5.aspx

en dan ga ik woensdag ook nog voor nieuwe sloffen ( Conti Sport attack, gemonteerd etc etc) voor 285 en wissel geld..

Mag wat kosten die hobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Woon je in Spanje of bestel je daar om een andere rede?

Edit: Ik zie het al in je profiel. Excuus.

[ Voor 29% gewijzigd door Napsju op 24-07-2016 18:15 ]

Lekker!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ´l hospitalet de llobregat... wat voor jullie makkelijker is uitgelegt als een stad die is vast gegroeid aan Barcelona.

het uitzicht wanneer ik bijna thuis ben na mijn ritjes

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9mldZFuprvDRfK4Onel7vplB/full.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2016 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2016 @ 14:09:
Gaat een dure maand worden kwa motor aangelegenheden.

Deze maand al een nieuwe broek en jas gekocht (beide wel tegen lekkere kortingen)

broek
https://www.motocard.com/...ile_airflow_black_10.aspx
jas
https://www.motocard.com/...rated_black_white_12.aspx
handschoenen
https://www.motocard.com/...p_air_black_white_12.aspx

maar ik denk dat ik ook maar voor een nieuwe helm ga want... porno helm en mijn SHoei Neotec is aan vervanging toe
https://www.motocard.com/...marquez_digi_ant_tc5.aspx

en dan ga ik woensdag ook nog voor nieuwe sloffen ( Conti Sport attack, gemonteerd etc etc) voor 285 en wissel geld..

Mag wat kosten die hobby
Ha, ook toevallig, vandaag bij MKC die broek gepast, maar bij mij zat hij niet mooi. Jas hadden ze niet, dus uiteindelijk geslaagd voor een Revit Akira Perforated. Broek en nieuwe laarzen komen later wel. Broek wordt de Revit Masuru, maar zonder sportlaarzen heb ik daar weinig aan, dus ik wacht nog even af, hopende op een aanbieding in de tussentijd ;)

Die Sport Attack III zitten er bij mij sinds dinsdag onder (uiteindelijk 161,16 + 24,38 voor betaald, dus online prijzen bij de BMW dealer :+ ), de motor rijdt weer erg fijn! Nu pas merk ik hoe vierkant mn banden waren geworden! Aanrader dus :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Oops, bobine gesloopt :X Dit weekend de RSV maar eens een onderhoudsbeurtje gegeven met wat verse olie & bougies e.d. Ging allemaal prima, tot ik de bovenste bobine van de voorste cylinder niet los kreeg. Beetje wrikken en trekken tot ik opeens een losse kabel vast had, en de kop nog op de bougie zat :+

Toen wilde de boel wel los, dus alsnog de bougies vervangen en een nieuwe bobine besteld. Ik kon de kabel nog wel aan de kop terugdraaien, waarna de motor nog normaal leek te lopen. Ben benieuwd of dat blijft werken tot de nieuwe binnen is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Iemand hier trouwens ervaring met Mijnmotorpak.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de uitleg die ze geven... voor 850 euro heb je wel gewoon 1.4 koe leer, kun je zelf je opties kiezen voor sliders en protectie.

ik vind 850 eigenlijk best scherp geprijst...

en het is hand / maat werk, je kan altijd terug gaan voor aanpassingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Ook nog nooit van gehoord. De site ziet er wel netjes en duidelijk uit.
Stuk goedkoper dan Damen leathers bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik vind het ook niet duur. Daarvoor heb je net aan het goedkoopste alpinestars pak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:41
Iemand ervaring met het rijden van routes op een Zumo? Ik heb gisteren een route via de USB kabel op mijn 350 gezet en via de app sporen omgezet naar een route. Wat gebeurt nu als ik de route kies via de reisplanner:

• De vraag is navigeer naar begin of eindpunt. Is dat een vraag of ik de route van A naar B of van B naar A wil rijden? Of is dat de vraag of ik naar het beginpunt wil rijden?
• Wanneer ik de route heb geselecteerd en ik rij naar een weg waar de route langs gaat pakt de Garmin deze dan automatisch op?

Binnenkort de software maar eens installeren en daar mee stoeien :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-09 13:53

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2016 @ 18:30:
Ja, ´l hospitalet de llobregat... wat voor jullie makkelijker is uitgelegt als een stad die is vast gegroeid aan Barcelona.

het uitzicht wanneer ik bijna thuis ben na mijn ritjes

[afbeelding]
Ah, ik herken de sagrada en de uh, buttplug in de skyline :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:12
Net ingeschreven voor 31/08 nog eens een paar rondjes te gaan rijden op Mettet :)

Eens zien als ik niet ergens eerder nog Zolder kan boeken.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
MrN schreef op maandag 25 juli 2016 @ 09:08:
Iemand hier trouwens ervaring met Mijnmotorpak.nl?
leuke handschoenen voor weinig geld :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Reloader schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:58:
[...]

leuke handschoenen voor weinig geld :9
Oke mij gaat het om een pak op maat en Jeans op maat.

Ga er zal hij over 2 weken terug is van vakantie zeker eens langs,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steveman schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:34:
[...]

Ah, ik herken de sagrada en de uh, buttplug in de skyline :)
hahaha ja, "Torre (allah) Agbar"
Wikipedia: Torre Agbar

inderdaad ook bekend als die grote paars met rode dildo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Napsju schreef op zondag 24 juli 2016 @ 18:15:
Woon je in Spanje of bestel je daar om een andere rede?

Edit: Ik zie het al in je profiel. Excuus.
ik koop ook veel motorspul in spanje (via motardinn.com) omdat dat veel goedkoper is dan in de UK kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToolkiT schreef op maandag 25 juli 2016 @ 11:47:
[...]

ik koop ook veel motorspul in spanje (via motardinn.com) omdat dat veel goedkoper is dan in de UK kopen..
serieus??

al mijn maten kopen hun dingen als remblokken, schijven etc etc in Engeland omdat het juist goedkoper is daar haha.

(overigens vooral de MT10 is lekker in UK; 9999 pond vs een vette klap meer hier in Spanje, geloof 16.4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spruit89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 14:17
wimmel_1 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:58:
[...]

Verklaar je vraag?

Ik zet m'n fiets in het najaar meestal stil met een volle tank brandstof (RON 100) en gooi er dan in 't voorjaar vaak een flesje injector reiniger bij op het moment dat ik er weer mee ga rijden. Die Injectorreiniger betstaat overigens voor 99% uit kerosine...

Die RON 100 is puur omdat die brandstof wat langer "stabiel" blijft én omdat de motor daar normaal ook altijd op draait (ontsteking stel ik daar ook op af) + dat spul tast de kunstof leidingen niet aan (iets wat een brandstof met ethanol er in wél doet).
Die "kerosine" is vanwege de hogere ontbrandingswaarde, hiermee branden de injectoren goed schoon (stilstaande benzine vergomd en laat een aanslag achter, ook in de injectoren).
Ik zou een additief willen toevoegen voor het reinigingen van de injectors, 2 maal kort na elkaar begon mijn bmw f650gs stationair te bokken en viel hij af bij stilstand aan de lichten. (motor was toen al warm gedraaid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 12:55:
[...]

serieus??

al mijn maten kopen hun dingen als remblokken, schijven etc etc in Engeland omdat het juist goedkoper is daar haha.

(overigens vooral de MT10 is lekker in UK; 9999 pond vs een vette klap meer hier in Spanje, geloof 16.4)
ik heb het voornamelijk over kleding.. onderdelen weet ik niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:52

-tom-562

Oliesjeik

Ik wil eind september/begin oktober mss richting de Eiffel gaan. Wat is het weer daar dan gemiddeld? Zolang het maar droog is en niet kouder dan 10 graden vind ik het al gauw prima :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spruit89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 14:17
-tom-562 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:18:
Ik wil eind september/begin oktober mss richting de Eiffel gaan. Wat is het weer daar dan gemiddeld? Zolang het maar droog is en niet kouder dan 10 graden vind ik het al gauw prima :P
Deze site gebruik ik:
http://www.klimaatinfo.nl/duitsland/eifel.htm
Pagina: 1 ... 98 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.