Ik heb vorige week de Garmin Zumo 345LM gekocht voor 379 euro bij Mediamarkt. Goede mount, makkelijk te installeren. Kuipdelen er af, kabeltje vast zetten, mount op het stuur, kuipdelen er weer op en klaar.
Wel jammer dat:
- Dit is het kleinste model. 4,3 inch vind ik eigenlijk te groot voor op de motor. De concurrentie heeft ook niks kleiners.
- Ik woon tussen de rivieren, maar zelfs met de optie veerdiensten vermijden wil het ding me nog steeds de pont laten gebruiken.
- Af en toe een random crash bij gebruik van het instellingen menu. Zwart scherm en blijft dan uit. Opnieuw aanzetten brengt me dan naar het initialisatie scherm, waarna ik weer verder kan en alle gegevens er nog wel in staan. Ik gebruik de nieuwste software 3.20.
- Af en toe springt het gebruikte voertuig vanzelf naar auto. Waarom? Er had best wat intelligentie in de motormount mogen zitten.
- Het kabeltje is eigenlijk iets aan de korte kant. Met 5cm meer had ik de boel veel netter weg kunnen werken. Mijn Honda CB650F heeft de batterij onder het zadel, en de omvormer heb ik nu maar ergens tussen gedrukt.
- Routeberekeningen zijn niet al te snel. Dat doet mijn TomTom Go van 6 jaar oud een stuk sneller.
Verder een fijn ding. Scherp en duidelijk beeld. Te bedienen met handschoenen aan. Ook fijn is de Garmin Explorer software op de Mac. Daarmee kun je zonder het ding aan te hoeven sluiten kijken of er updates zijn. Hoe lang 'levenslang' updaten is ben ik nog niet achter, maar het is fijn dat ik over een paar jaar nog over de nieuwste kaarten kan beschikken zonder er voor te hoeven betalen.
[
Voor 24% gewijzigd door
Napsju op 22-07-2016 14:14
]