Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.026 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:08
raymens schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:01:
Zijn er mensen met goede ervaringen met actioncams van rond de €100,-? Zat te denken aan een helm of borstmount.
Ik heb een tweedehands zo goed als nieuwe GoPro Hero Session op de kop getikt voor 100 euro via Marktplaats. De reden waarom ik toch weer voor een GoPro heb gekozen is omdat zij de enige zijn die de helderheid, saturatie en tint realistisch weergeven. Andere actioncams hebben de neiging om alles wat helderder weer te geven zodat het heel high quality lijkt terwijl het niet zo is. Daarnaast vind ik het formaat van een session ideaal voor op de helm, motoragenten gebruiken ook vaak de session voor opnames ;).

GoPro Session voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NNQ9Ij8.png

Als het grauw weer is dat is de opname ook gewoon grauw en lijkt het niet alsof je door happy glasses heen kijkt.

[ Voor 7% gewijzigd door cyntax op 19-07-2016 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:07

steveman

Comfortabel ten onder

SJCAM M10 heeft dezelfde verhoudingen (absolute omvang weet ik zo niet).

Top tip bij SJCAMs: Zet hem op cloudy weather!

Ben zelf tevreden met m'n 2 SJ4000s (Had er een met 160 van de motor gedrukt op Lelystad (oeps) maar toch nog weer op kunnen lappen :) )

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kmoet nog steeds eens een GoPro-mount zien te fixen voor m'n HJC.. Bovenop is geen optie, zijkant vind ik niet mooi, voorop ook geen optie ivm vizier/systeemhelm..

Blijft zelf beunen over, zat te denken rond m'n kin, somehow em daar vast zien te krijgen op het ventileer-ding.. Maar hóe? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenBravo7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 10:15
Osiris schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:15:
Kmoet nog steeds eens een GoPro-mount zien te fixen voor m'n HJC.. Bovenop is geen optie, zijkant vind ik niet mooi, voorop ook geen optie ivm vizier/systeemhelm..

Blijft zelf beunen over, zat te denken rond m'n kin, somehow em daar vast zien te krijgen op het ventileer-ding.. Maar hóe? :p
Of het 'niet mooi' voor lief nemen. Er rijden er zoveel mee op die manier. Gek is het niet meer.

Drop a gear and disappear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Osiris schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:15:

Sugru :Y)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Woei, morgen m'n Alpine-plastieken ophalen bij een tankstation <3 GLS die je dat van tevoren laat kiezen :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

cyntax schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:57:
[...]

Ik heb een tweedehands zo goed als nieuwe GoPro Hero Session op de kop getikt voor 100 euro via Marktplaats. De reden waarom ik toch weer voor een GoPro heb gekozen is omdat zij de enige zijn die de helderheid, saturatie en tint realistisch weergeven. Andere actioncams hebben de neiging om alles wat helderder weer te geven zodat het heel high quality lijkt terwijl het niet zo is. Daarnaast vind ik het formaat van een session ideaal voor op de helm, motoragenten gebruiken ook vaak de session voor opnames ;).

GoPro Session voorbeeld:
[afbeelding]

Als het grauw weer is dat is de opname ook gewoon grauw en lijkt het niet alsof je door happy glasses heen kijkt.
Mooi voorbeeld _O_ Dat kom ik wekelijks tegen zo. :+ Maar GoPro is leuk maar er zijn ook iets betaalbaardere alternatieven. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 19:39
Ik was toch blij dat ik op de motor was. Op de A5 richting den haag stond het vast door een ongeluk, van 6 banen naar 1.. Gelukkig kon ik op de motor zo overal voorbij :w

Wel enorm warm net terug bij stilstaan. En op werk spuwde de Duke nog even wat koelvloeistof uit het overflow buisje, stond ik wel ff raar te kijken in de parkeergarage op werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:43
cyntax schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:57:
[...]

GoPro Session voorbeeld:
[afbeelding]

N206 bij Zoeterwoude / Leiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
SvenBravo7 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:17:
[...]

Of het 'niet mooi' voor lief nemen. Er rijden er zoveel mee op die manier. Gek is het niet meer.
Sorry, niet geheel duidelijke verwoording: ik vind de beelden op die manier gemaakt niet mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:41

Vrijdag

De Zwarte

spruit89 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:09:
[...]

Deze ga ik even volgen, ben zelf de laatste weken ook op zoek naar één.
Ben zelf al op deze uitgekomen:
+- 50€ http://nl.aliexpress.com/...cb-4e87-957b-4b5e52262282

+-200€ http://nl.aliexpress.com/...m=2114.010108.3.18.Usb9Yh

Heb wel schrik voor de invoer rechten/taksen van beide camera's...

Kent iemand toevallig een shop in de eu die deze ook aanbiedt of gelijkwaardige?
Sony AS serie misschien? Heeft dacht ik ook erg goede beeldstabilisatie en is niet al te duur.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Klinkt als tof spul, maar ik wilde 'em dus hier ergens kwijt, maar dan niet boven m'n vizier, is zo onpraktisch:

Afbeeldingslocatie: http://www.hyosungmotorcycles.co.nz/media/catalog/product/cache/4/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/i/s/is-max-2-front.jpg

Alleen als ik dat volprop met Sugru, dan kan misschien m'n ventilatieding nooit meer open of dicht :P

Of ik moet een mount dusdanig fixen dat 't allemaal juist net op/aan dat schuiffie hangt.. En dan hopen dat 'ie niet continu door 't gewicht open blijft hangen, beetje fris bij -5 °C :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 12:22

Exigence

dnkroz

Als ik jou was zou ik de mount boven de "J" van "HJC" plakken, of achter het ventilatieding op de bovenzijde. Zelf heb ik hem aan de zijkant zitten, vlak achter het draaipunt voor het vizier. Heb er dan nog wel zo'n 90 graden hoekstukje op om hem recht te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Ik heb de mount van mijn GoPro naast de kinventilatie zitten, vanaf daar met een aantal extenders heb ik de camera recht voor de kinventilatie zitten. Met de extenders strak aangedraaid blijft het beeld behoorlijk rustig, bovendien heb ik dan het rode lampje achterop de camera net in mijn zicht, kan ik altijd checken of ik opneem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ja dan zit je dus met allemaal weer plastic meuQ te klooien :P Kan afbreken enzo. Al zal dat Sugro ook niet onverwoestbaar zijn natuurlijk, dus zekeren gebeurt sowieso..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
shit zeg, rijd ik mijn motor de garage in zie ik plekken op de vloer, even gezocht en zo te zien een lekkende voorvorkkering :( hopen dat de monteur snel tijd heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 09:10

byn124

Thunderace

Iemand hier ervaring met Bos uilaat en CE-markering ? Staat bij niet op de uitlaat en ook geen bewijs van CE-markering gekregen van de vorige eigenaar. BOS zelf heeft mij nog niet geantwoord.

Gezien de discussie een tijd geleden over uilaten en duitse polizei vroeg ik mij dat dus af

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
GBTW schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 17:35:
[...]

N206 bij Zoeterwoude / Leiden?
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

byn124 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 21:33:
Iemand hier ervaring met Bos uilaat en CE-markering ? Staat bij niet op de uitlaat en ook geen bewijs van CE-markering gekregen van de vorige eigenaar. BOS zelf heeft mij nog niet geantwoord.

Gezien de discussie een tijd geleden over uilaten en duitse polizei vroeg ik mij dat dus af
Enige ervaring die ik ermee heb is de bak herrie die eruit komt. :9

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymens
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-08 22:56
Uiteindelijk een SJ5000X besteld bij banggood voor €110,- met wat mounts erbij uiteindelijk zo'n €140,-. Een mooi bedragje, ben benieuwd!

Wel beetje bang dat die niet blijft zitten met 160+ km/h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spruit89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 14:17
Iemand positieve ervaringen met additieven voor bij de benzine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124

byn124

Thunderace

spruit89 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 08:25:
Je bedoelt rum erbij zodat er een vlam uit je uitlaat komt en je vooruit schiet als je gas geeft ? >:)
Ethirty schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 22:08:
[...]

Enige ervaring die ik ermee heb is de bak herrie die eruit komt. :9
Ja juist, dat is ook een beetje mijn angst :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
byn124 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 21:33:

er zijn gewoon CE Gekeurde bos uitlaten, meestal zit er ook een DB Killer bij.

op de ZR-7S van een kameraad vond ik juist de BOS uitlaat veel te braaf! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124

byn124

Thunderace

Reloader schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 08:55:
[...]

Daar ben ik van op de hoogte. Misschien mijn vraag niet helemaal duidelijk. op mijn beestje zit een BOS uitlaat. En daarop kan ik geen CE-keurmerk vinden (of ik ben blind).

Mijn vraag is dus: Weet iemand of BOS zo'n mooi CE-keurmerk afgeeft voor reeds gemonteerde uitlaten, of kan ik controleren of mijn uitlaat überhaupt CE gekeurd is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
volgens mij is het zo dat als het er niet op zit dat hij niet gekeurd is en voor zover ik weet ook niet goedgekeurd kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Reloader schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 08:55:
[...]

Dat ligt gewoon aan die motor :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenBravo7
byn124 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 08:58:
[...]

Daar ben ik van op de hoogte. Misschien mijn vraag niet helemaal duidelijk. op mijn beestje zit een BOS uitlaat. En daarop kan ik geen CE-keurmerk vinden (of ik ben blind).

Mijn vraag is dus: Weet iemand of BOS zo'n mooi CE-keurmerk afgeeft voor reeds gemonteerde uitlaten, of kan ik controleren of mijn uitlaat überhaupt CE gekeurd is ?
Waarom ga je niet naar een garage waar ze die uitlaten veel monteren? Wellicht zeggen ze daar gelijk of die gekeurd is of niet. Of zoek op het internet of je die uitlaat kan vinden, het zal er vast wel bij staan.

Of zeg ik nu hele rare dingen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Staat erop: Not for road use?

En ander zelf even een CE keurmerk erin slaan ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.toolworld.nl/Cms/CmsData/Images/Products/9068_0_6bd935b0-b0a4-49e3-80b7-99189ca8ce07_500_500.jpg

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124

byn124

Thunderace

SvenBravo7 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:06:
[...]

Waarom ga je niet naar een garage waar ze die uitlaten veel monteren? Wellicht zeggen ze daar gelijk of die gekeurd is of niet. Of zoek op het internet of je die uitlaat kan vinden, het zal er vast wel bij staan.

Of zeg ik nu hele rare dingen? :+
Neen zeker niet! Was toevallig gister in een garage en daar gevraagd. De beste man vertelde mij dat er geen keur op zit (hij heeft me andere laten zien die dat wel hadden) maar dat dat waarschijnlijk lag aan het feit dat dat allemaal originele dempers waren.

Mijn internet zoektocht is uiteraard ook aan de gang. En toen dacht ik, als er iemand op dit forum dit wiel misschien al een keer heeft uitgevonden, hoef ik het niet nog eens te doen...niet zo raar toch ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124

byn124

Thunderace

Tylen schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:24:
[...]

Staat erop: Not for road use?

En ander zelf even een CE keurmerk erin slaan ;)

[afbeelding]
Nee, staat er niet op!

Zelf slaan....de buitenhuls is van carbon, ik zie zie de splinters al om mijn ogen vliegen als ik dat doe. Zou misschien wel in het eindstukje kunnen (waar normaliter een keurmerk zou staan!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
[...]

Let er ook op dat het niet alleen om de uitlaat gaat die gekeurd moet zijn. Het is de motor + uitlaat combinatie zijn die een certificaat krijgt. Voorbeeld van certificaat

Op mijn Husqvarna zit ook een op maat gemaakte Akrapovic systeem waar een CE keur op staat maar als de polizei wat verdere onderzoek doet dan komen ze er vast wel achter dat de combinatie niet gekeurd is, ik weet niet hoe moeilijk ze daar over doen en of ze überhaupt dat wel onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124

byn124

Thunderace

cyntax schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:28:
[...]

Let er ook op dat het niet alleen om de uitlaat gaat die gekeurd moet zijn. Het is de motor + uitlaat combinatie zijn die een certificaat krijgt. Voorbeeld van certificaat

Op mijn Husqvarna zit ook een op maat gemaakte Akrapovic systeem waar een CE keur op staat maar als de polizei wat verdere onderzoek doet dan komen ze er vast wel achter dat de combinatie niet gekeurd is, ik weet niet hoe moeilijk ze daar over doen en of ze überhaupt dat wel onderzoeken.
Ah thanks! Ik ga weer eens contact opnemen met BOS, vorige keer waren ze zo aardig om me te negeren.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Maegrim schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:05:
[...]

Dat ligt gewoon aan die motor :')
daarom heeft ie m ook weg gedaan :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:40
Blij met mn nieuwe bar-ens spiegeltje :)

Afbeeldingslocatie: https://c7.staticflickr.com/9/8741/28144591270_e9367d76d1_c.jpg

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMacD
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-10-2024
Maverick! schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:16:
Blij met mn nieuwe bar-ens spiegeltje :)

[afbeelding]
Nice! heb laatst toevallig een demo thruxton R mogen rijden..wat een gaaf machine zeg :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
GMacD schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:21:
[...]

Nice! heb laatst toevallig een demo thruxton R mogen rijden..wat een gaaf machine zeg :9~
Ja echt super.
Heb deze pas en ben van plan om hem nog jaaaaaaaaaren te gaan houden, maar mocht er een volgende komen zal deze zeker ergens bovenaan de shortlist staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Zo, ritje naar het werk in de hitte overleefd :) Was prima te doen met motorjeans & leren jas, met onder die jas alleen een vers nat gemaakt coolvest. Gelukkig was het rustig zodat ik het gas erop kon houden, met een flinke bak rijwind werkt dat coolvest ideaal.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Ik ben vandaag zeer uitzonderlijk met de auto gaan werken.
De rit naar huis gisteren was bijna niet te harden van de warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:37
Ook ik heb vanmorgen de auto maar gepakt. Ik heb geen zin in die voorspelde plensbui vanmiddag. Zal je net zien dat het droog blijft...

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

spruit89 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 08:25:
Verklaar je vraag?

Ik zet m'n fiets in het najaar meestal stil met een volle tank brandstof (RON 100) en gooi er dan in 't voorjaar vaak een flesje injector reiniger bij op het moment dat ik er weer mee ga rijden. Die Injectorreiniger betstaat overigens voor 99% uit kerosine...

Die RON 100 is puur omdat die brandstof wat langer "stabiel" blijft én omdat de motor daar normaal ook altijd op draait (ontsteking stel ik daar ook op af) + dat spul tast de kunstof leidingen niet aan (iets wat een brandstof met ethanol er in wél doet).
Die "kerosine" is vanwege de hogere ontbrandingswaarde, hiermee branden de injectoren goed schoon (stilstaande benzine vergomd en laat een aanslag achter, ook in de injectoren).

[ Voor 32% gewijzigd door Will_M op 20-07-2016 11:01 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenBravo7
Totdat ik me doorwaai kleding heb ga ik ook niet met de motor met zulke hitte. Als het niet hoeft en ik gewoon de mogelijkheid heb om de auto te pakken, waarom zou ik mezelf dat dan aan doen :P.

Én vandaag zijn er in de middag een pittige buien voorspelt, dus no thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

wimmel_1 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:58:
[...]

Verklaar je vraag?

Ik zet m'n fiets in het najaar meestal stil met een volle tank brandstof (RON 100) en gooi er dan in 't voorjaar vaak een flesje injector reiniger bij op het moment dat ik er weer mee ga rijden. Die Injectorreiniger betstaat overigens voor 99% uit kerosine...
Dan stijg je op in het voorjaar, wel mee oppassen hoor! 8)7 :+

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Napsju schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:52:
Ook ik heb vanmorgen de auto maar gepakt. Ik heb geen zin in die voorspelde plensbui vanmiddag. Zal je net zien dat het droog blijft...
Hier ook. Gisteravond/vannacht nog in doorwaaipak gereden. (Even op bezoek bij ma die jarig was). In zo'n volledig doorwaaipak op de snelweg in het donker geeft wel een nieuw gevoel van vrijheid. :+
Vandaag maar netjes in de auto, heb geen zin om in een hagelbui terecht te komen.
wimmel_1 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:58:
[...]

Verklaar je vraag?

Die RON 100 is puur omdat die brandstof wat langer "stabiel" blijft én omdat de motor daar normaal ook altijd op draait (ontsteking stel ik daar ook op af) + dat spul tast de kunstof leidingen niet aan (iets wat een brandstof met ethanol er in wél doet).
Die "kerosine" is vanwege de hogere ontbrandingswaarde, hiermee branden de injectoren goed schoon (stilstaande benzine vergomd en laat een aanslag achter, ook in de injectoren).
Waarom mik je er dan in plaats van die RON 100 niet gewoon Euro95 en voor het wegzetten een (half) flesje brandstofstabilisator in? Nog even laten lopen zodat die al netjes in de leidingen zit, en alles werkt prima in het voorjaar.
Enne, het is juli. Nu al praten over deze additieven is nogal vloeken in de kerk. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

DrivinUCrazy schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:18:
[...]

Waarom mik je er dan in plaats van die RON 100 niet gewoon Euro95 en voor het wegzetten een (half) flesje brandstofstabilisator in? Nog even laten lopen zodat die al netjes in de leidingen zit, en alles werkt prima in het voorjaar.
Enne, het is juli. Nu al praten over deze additieven is nogal vloeken in de kerk. :+
Hij zegt toch dat zijn motor is afgesteld op RON100 ;) Waarom zou je er dan 95 in gooien met additieven.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Tank je altijd in Duitsland? Volgens mij is dat spul in NL (bijna) niet te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

SvenBravo7 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:59:
Totdat ik me doorwaai kleding heb ga ik ook niet met de motor met zulke hitte. Als het niet hoeft en ik gewoon de mogelijkheid heb om de auto te pakken, waarom zou ik mezelf dat dan aan doen :P.

Én vandaag zijn er in de middag een pittige buien voorspelt, dus no thanks!
Ik merk nu ook de (amerikaans) reviews dan mijn pak niet echt een 3 seizoenen-pak is.. kwa ventilatie kan het beter... maar dagen als dit zijn uitzondering..

Dus 'sweat it or regret is' oftewel de zomerse versie van ATGATT...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

RON 100 slaat toch alleen op de klopvastheid van de brandstof? Of ie langer stabiel blijft hangt denk ik af van verdere toevoegingen, zoals ze beweren te hebben bij de duurdere producten van bv Shell, BP en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 09:40
Ik ben vanochtend extra vroeg weggereden om de warmte voor te zijn, maar heb iets gemist over plensbui? Laat ik nou net "gewone"rugzak meenemen voor mijn laptop. :(

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ethirty schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:22:
[...]

Hij zegt toch dat zijn motor is afgesteld op RON100 ;) Waarom zou je er dan 95 in gooien met additieven.
Om wat Chakotay en steveman zeggen. ;)
Die RON 100 heeft voor zover ik weet alleen de Aral in Duitsland. En de meeste motoren kunnen ook prima overweg met 95. Die een of twee pony's die dan gaan lopen, zou je dat merken?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik tank de motor voor de winter altijd helemaal vol en zet de motor na schoonmaken dan in de garage weg. Heb nog nooit iets van toevoegingen gebruikt of andere benzine er in gedaan. Tot nu toe nog geen enkele keer problemen mee gehad. De accu gaat naar binnen toe en word aangesloten op de Optimate. Tot nu toe heeft iedere motor van mij gelijk binnen een paar seconden gestart na iedere winter. Aangezien ik een echte mooi weer rijder ben en onder de 15 graden al niet meer rij is de winterstop bij mij best lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hier ook nooit problemen met brandstof gehad overigens. Ik doe niet aan winterstops, maar de motoren hebben wel eens een tijd stil gestaan ivm langdurig onderhoud. 9 van de 10 keer tank ik Euro 95 van de Tinq/Tango, en zowel met volle en lege tank startte het spul prima na een paar maanden stilstaan. Nooit toevoegingen gebruikt, de GSX-R heeft alleen een keer 15 liter diesel in de tank gehad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chakotay schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:41:
[...]

Tank je altijd in Duitsland? Volgens mij is dat spul in NL (bijna) niet te krijgen.
Ik kan hier in 't dorp bij de BP "gewoon" RON100 tanken... En bij de meeste BP's is ook Ultimate te verkrijgen met RON 98 (maar wat ook gewoon RON100 is, vaak).

Bij De Aral in Duitsland tank je vaak RON102 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ah, ik dacht dat alle Ultimate / V-Power / etc brandstoffen in NL RON97 of hooguit 98 waren ipv 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat is ook wat ik dacht. Shell mocht ook het Euro98 van vroeger op een gegeven moment niet meer gebruiken omdat dat stiekem 97 was. Daar zijn de ultimates en v-powers voor in de plaats gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Om even aan te haken, er is een kans dat ik mijn motor binnenkort voor 1 a 2 jaar niet ga gebruiken. Uitgaande van 2 jaar, zijn er brandstoffen (evt. met toevoegingen) die een dergelijke periode stabiel kunnen blijven? Of moet ik de tank helemaal leeghalen? Het is een kunststof tank dus roest is geen issue, wel de tijd/gelegenheid om zo'n operatie uit te voeren. Die heb ik namelijk niet :+

Andere zaken die ik moet doen:
- kenteken schorsen
- verzekering opzeggen
- aanvullende verzekering regelen voor gestalde motor (in eigen garage). Deze valt bij mij niet onder de inboedel volgens de verzekeraar, in tegenstelling van wat hier laatst door iemand gezegd werd. Ook ik zit bij Interpolis.

Nog meer waar ik op moet letten? Heb geen middenbok dus bandjes van de vloer wordt lastig.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09 21:12
JanPedaal schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:58:

Nog meer waar ik op moet letten? Heb geen middenbok dus bandjes van de vloer wordt lastig.
Ik zou al 2 paddocks kopen, om de bandjes WEL van de vloer te krijgen. Die kan je anders gewoon wegkieperen. Tenzij ze al te oud zijn...

Never ever financial advice...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Niet online
Om even aan te haken, er is een kans dat ik mijn motor binnenkort voor 1 a 2 jaar niet ga gebruiken. Uitgaande van 2 jaar, zijn er brandstoffen (evt. met toevoegingen) die een dergelijke periode stabiel kunnen blijven? Of moet ik de tank helemaal leeghalen? Het is een kunststof tank dus roest is geen issue, wel de tijd/gelegenheid om zo'n operatie uit te voeren. Die heb ik namelijk niet :+

- kenteken schorsen
- verzekering opzeggen
- aanvullende verzekering regelen voor gestalde motor (in eigen garage). Deze valt bij mij niet onder de inboedel volgens de verzekeraar, in tegenstelling van wat hier laatst door iemand gezegd werd. Ook ik zit bij Interpolis.

Denk in ieder geval aan roest in en aan andere delen van je motor (carburateurs, ketting, koelsysteem, etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax

- kenteken schorsen
- verzekering opzeggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:40

- kenteken schorsen
- verzekering opzeggen

Kenteken schorsen en verzekering opzeggen?
Ik denk dat opnieuw aanvragen van beide (je verliest je no-claim namelijk na 6 maanden geen verzekering) duurder is als aanhouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

GeeMoney schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 14:18:
[...]
Kenteken schorsen en verzekering opzeggen?
Ik denk dat opnieuw aanvragen van beide (je verliest je no-claim namelijk na 6 maanden geen verzekering) duurder is als aanhouden...
Volgens de dame van Interpolis worden je schadevrije jaren in een centrale database opgeslagen en kan je bij terugkomst gewoon door waar je gebleven was.
Kenteken schorsen kost €24 per jaar, terwijl wegenbelasting 12 x €9 = €108 per jaar kost. [Bron]

[ Voor 13% gewijzigd door JanPedaal op 20-07-2016 14:32 . Reden: link toegevoegd ]

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
_Apache_ schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:42:
[...]

Thanks, ga ik eens halen. Is voor een tientje niet te lijden.
De Throttle Rocker nog gehaald?
Was hier ook naar aan het kijken.

Iemand anders ervaringen hiermee? Lijkt me wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 09:24

Least Inkling

Product of the cold war

Heb zoiets gehad op de Kawa.
Je kunt dan eens je vingers strekken, zonder het gas los te laten, doordat je met de palm van je hand het terugdraaien van de gashendel voorkomt.

Wel even wennen in het beginnen. Zeker om de juiste positie te vinden bij lagere snelheden (dus minder hendeldraaien (is dat nederlands..?) . Heb wel eens volgas gegeven doordat ik mijn hand kantelde...

Prima ding en voor dat geld is het best een test waard

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:40
JanPedaal schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 14:28:
[...]

Volgens de dame van Interpolis worden je schadevrije jaren in een centrale database opgeslagen en kan je bij terugkomst gewoon door waar je gebleven was.
Kenteken schorsen kost €24 per jaar, terwijl wegenbelasting 12 x €9 = €108 per jaar kost. [Bron]
Volgens Roy-Data verschilt het per verzekeraar hoelang je no-claim geldig blijft na geen voertuig meer op je naam te hebben.
Ik ging destijds naar Delta Lloyd maar heb moeten aantonen dat ik binnen 6 maanden weer een voertuig had.

Goede keus dan dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronster
Least Inkling schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 14:34:
Je kunt dan eens je vingers strekken, zonder het gas los te laten, doordat je met de palm van je hand het terugdraaien van de gashendel voorkomt.

Wel even wennen in het beginnen. Zeker om de juiste positie te vinden bij lagere snelheden (dus minder hendeldraaien (is dat nederlands..?) . Heb wel eens volgas gegeven doordat ik mijn hand kantelde...

OK thanks. Realiseerde me dat deze wss ook wel op de Chinese markt te koop zijn.
Heb er nu 1 voor 50 cent besteld :+
Ik zie wel of het wat is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm, MT-09 met Ohlins-vering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

GeeMoney schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 14:36:
[...]
Volgens Roy-Data verschilt het per verzekeraar hoelang je no-claim geldig blijft na geen voertuig meer op je naam te hebben.
Ik ging destijds naar Delta Lloyd maar heb moeten aantonen dat ik binnen 6 maanden weer een voertuig had.

Goede keus dan dus :)
Blijkbaar ja :)
Heb de mail er even bij gezocht:
Op het moment dat een voertuig geschorst word worden de schadevrije jaren opgeslagen in het Roy-Data systeem. Hierin worden de jaren gedurende 3 jaar bewaard. Als deze motor of een ander voertuig binnen 3 jaar weer terug komt op uw polis worden deze schadevrije jaren terug geplaatst op uw polis.
De motor valt helaas niet onder de inboedelverzekering. Zodra u de motorverzekering stopzet is de motor dus niet verzekerd. Mocht u in het buitenland een auto op uw naam gaan rijden is het mogelijk om voor de schadevrije jaren van de motor een verklaring te krijgen zodat u die in het buitenland kunt gebruiken en voortzetten.
Zo te zien is wel een voorwaarde dat de verzekering op dezelfde polis terug komt maar dat is in mijn geval ook de bedoeling.
wimmel_1 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 17:32:
[...]
Bij mijn verzekeraar (én ex werkgever) valt zo'n circuit fiets (zónder kenteken) gewoon onder de inboedelverzekering. Voorwaarde is uiteraard wél dat de garage / berging afgesloten was op het moment van diefstal en de motorfiets "normaal" op slot staat (dat laatste is lastig omdat er meestal geen contactslot aanwezig is, maar.... Je hebt uiteraard alle originele sleutels nog wél in bezit). Verder dien ik alleen de aankoopnota's (denk aan éxtra onderdelen!!) te kunnen overleggen. Daarnaast zijn er géén eisen aangaande ART 12345 sloten.... (Overigens óók niet voor m'n 3 weken oude MT-10, al moet die laatste wel een Class M2 alarm hebben voor "onderweg").

Ik vond het wel een interessante vraagstelling, mede doordat ik óók zo'n ding zonder kenteken heb staan, dus ik heb er net voor de zekerheid nog maar even voor gebeld mét bovenstaande als "uitkomst".

Verzekeraar is overigens Interpolis.
Is er een verschil tussen een circuitfiets en een geschorste motorfiets die in opslag staat? Mijn geschorste motor valt dus niet onder de inboedel terwijl een circuitfiets daar wel onder valt.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Mogelijk valt een circuitfiets onder sportmaterialen? Denk hierbij ook aan snowboards, parachutes, duikspullen. Ik kan me voorstellen dat je dit wel apart moet melden bij je verzekering; mogelijk een aparte clausule.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:59

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

- kenteken schorsen
- verzekering opzeggen

Schorsen, en niet vergeten je schorsing op tijd te verlengen.
Je verzekering niet opzeggen, maar opschorten, dan hou je ook je schadevrije jaren in stand.

Accu eruit en aan een druppelader
Tank vol met een goede benzine (bp ultimate word wel eens genoemd) en gebruik een fuel stabiliser http://www.wynns.eu/product/fuel-stabilizer/ of tank aspen benzine. http://www.aspen-benelux.nl/nl-nl/gebruik/oldtimers
Alle vloeistoffen vervangen, drupje olie in de bougiegaten, blok even rond laten gaan (niet starten!)
Banden van de grond af en wat harder oppompen.
Spuit de motor helemaal in met een conserveringswax. https://www.granit-parts....onserveringswas/320592200
Doek erover.

[ Voor 9% gewijzigd door teacher op 20-07-2016 16:15 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09 21:12
Maverick! schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 14:29:
[...]

De Throttle Rocker nog gehaald?
Was hier ook naar aan het kijken.

Iemand anders ervaringen hiermee? Lijkt me wel fijn.
Vanaf Ride By Wire nergens last meer van.
De gas draait zo licht en soepel.. zalig :)

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Least Inkling schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 14:34:

with stupid..:) ik heb de non-velcro versie en ik denk dat die velcro wel een goede toevoeging is omdat de mijne na verloop van tijd wat meer begint te slippen..
Maverick! schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 14:41:
[...]

OK thanks. Realiseerde me dat deze wss ook wel op de Chinese markt te koop zijn.
Dat ziet er uit als een knock-of van degene die ik heb..
$0.5 is geen geld :)

[ Voor 33% gewijzigd door ToolkiT op 20-07-2016 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

Da's een goede prijs..
Het is de knock-off versie van het model dat ik heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

* Will_M heeft op z'n MT-10 gewoon (Standaard áf fabriek) Cruise Control :o

Feitelijk een nutteloze gimmick op zo'n fiets maar 't werkt wél. 't Is gewoon net als in de auto met je linkerhand meer/minder gas geven middels een + / - knopje 8)7 O-)

Ik kán nu dus ook veilig naar Groot Britannië toe gaan. Kan ik mooi met rechts zwaaien naar de rijders aldaar :P

[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 20-07-2016 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Yup nu ook een cruise control. Vroeger nooit gehad, nooit gemist. Maar nu is het verrekte handig af en toe op saaie snelwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik vind het vooral ideaal bij trajectcontrole-stukken. Heb geen CC op de fiets, maar de verhoogd stationair-schuif (soort choke voor vroege injectie-fietsen) vol open zetten in zijn 6 zorg voor een mooie 110 kph :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Altijd handig zulke toepassingen gebruiken die niet bedoeld zijn voor zulke toepasingen :+

Maar stel dat je moet remmen (snel), kun je het zo weer uitzetten?
Kan me voorstellen dat je daar af en toe geen tijd voor hebt, koppeling inknijpt en dan een gillend motorblok onder je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Zo eens kijken of ik tussen de rode vlekken op buienradar door naar huis kan rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Least Inkling schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 17:31:
Altijd handig zulke toepassingen gebruiken die niet bedoeld zijn voor zulke toepasingen :+

Maar stel dat je moet remmen (snel), kun je het zo weer uitzetten?
Kan me voorstellen dat je daar af en toe geen tijd voor hebt, koppeling inknijpt en dan een gillend motorblok onder je hebt?
Het gaat niet vanzelf uit inderdaad, maar dat het blok bij een noodstop met koppeling in even op 6k rpm blijft draaien tot ik de schuif weer terug zit vind ik geen heel groot probleem :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:59

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

wimmel_1 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 17:01:
* teacher heeft op z'n MT-10 gewoon (Standaard áf fabriek) Cruise Control :o

Ik kán nu dus ook veilig naar Groot Britannië toe gaan. Kan ik mooi met rechts zwaaien naar de rijders aldaar :P
Die zwaaien niet, maar knikken.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

teacher schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 18:24:
[...]

Die zwaaien niet, maar knikken.
In goed Engels: Je sais :9 Daarom ga ik ook gewoon zwaaien als ik weer een keer dáár ben.... BrexIt = Brexit! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011

Secsytime

Automagisch

[...]

Thanks! Ook maar even 1 besteld, voor 50 cent wil ik het best uitproberen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Secsytime schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 21:28:
[...]

Thanks! Ook maar even 1 besteld, voor 50 cent wil ik het best uitproberen :P
59 cent! :+

Ook maar besteld. Blijft grappig, voor een paar cent iets van de andere kant van de wereld hierheen halen, incl transactie- en verzendkosten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chakotay schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 21:58:
[...]

Ook maar besteld. Blijft grappig, voor een paar cent iets van de andere kant van de wereld hierheen halen, incl transactie- en verzendkosten 8)7
Sowieso is het wel grappig om te "onderzoeken" wat de kosten zijn om een "42 Foot" container te shippen (world wide).

Ik heb in een "zilvergrijs" verleden wel eens een volle container met "plastic schijfjes" over laten komen en dat koste me destijds (eind jaren '90) omgerekend naar de huidige Euro's nog géén €1000,- aan transport over zee.

Welcome to the "Twilight" zone.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Vanavond stond ik naast een 'scooter' die net als ik bij Leiden de A4 op ging. Is toch een beetje vreemd gezicht.. en hij was nog verdomd snel, het was dat ik de binnenbocht had..
wimmel_1 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 22:07:
Welcome to the "Twilight" zone.....
Dat moeten aardig wat schijfjes geweest zijn.. hoeveel passen er in zo'n container?

[ Voor 39% gewijzigd door Olaf van der Spek op 20-07-2016 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Olaf van der Spek schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 22:27:
Vanavond stond ik naast een 'scooter' die net als ik bij Leiden de A4 op ging. Is toch een beetje vreemd gezicht.. en hij was nog verdomd snel, het was dat ik de binnenbocht had..

[...]

Dat moeten aardig wat schijfjes geweest zijn.. hoeveel passen er in zo'n container?
Genoeg..... Maar die dingen zijn tegenwoordig niet écht interessant meer doordat de analoge manier van downloaden (helaas) een paar jaar achter ons ligt.

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 20-07-2016 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Heh, nostalgie... Maar zo betaal jij je MT10 dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chakotay schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 22:50:
Heh, nostalgie... Maar zo betaal jij je MT10 dus :+
Wás 't maar zo'n feest. Ik werk gewoon (net als toen én iedereen) hard voor m'n centen maar gún mezelf af en toe een pleziertje. :>

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 20-07-2016 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

wimmel_1 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 22:07:
[...]

Sowieso is het wel grappig om te "onderzoeken" wat de kosten zijn om een "42 Foot" container te shippen (world wide).

[...]
42" of eentje met een ISO code als 42G1? (Da's 40" namelijk ;) )

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Overigens: Er zwaaide laatst een agent naar me! Vanuit een busje :+ (Ik reed heel braaf verder, toen O-) )

[ Voor 12% gewijzigd door steveman op 20-07-2016 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Chakotay schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 21:58:
[...]

Haha ze hebben de prijs verhoogd!
Ik heb zelfs 49 cent betaald...

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/20sdn5i.png

Stelletje oplichters! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Chakotay schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:41:
[...]

Kijk eens op http://competition102.com/, 50 tankstations met Competition102 (RON102) in Nederland, misschien zit er eentje in de buurt. Bij ons in ieder geval wel :)
[...]

Waag er eens een mailtje aan naar http://www.bolski.nl, weet niet of hij BOS verkoopt, maar wie weet kan hij wel uitstekend antwoord geven op je vraag :)

[ Voor 46% gewijzigd door Exigence op 21-07-2016 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Exigence schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 09:56:
[...]

Kijk eens op http://competition102.com/, 50 tankstations met Competition102 (RON102) in Nederland, misschien zit er eentje in de buurt. Bij ons in ieder geval wel :)

[...]

Waag er eens een mailtje aan naar http://www.bolski.nl, weet niet of hij BOS verkoopt, maar wie weet kan hij wel uitstekend antwoord geven op je vraag :)
Niet op mijn woon-werkroute blijkbaar :P Maar, ik zie het nut er ook niet zo van in. De motor loopt prima op 95 (en op 91 in .de), alles daarboven is ook meteen een klap duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Chakotay schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:03:
[...]

Niet op mijn woon-werkroute blijkbaar :P Maar, ik zie het nut er ook niet zo van in. De motor loopt prima op 95 (en op 91 in .de), alles daarboven is ook meteen een klap duurder.
Klopt, ik gooi er ook altijd 95 in van de lokale witte pomp, maar voor de mensen die het graag willen leek het me wel handig om even te delen.

Zeker als je een auto hebt met turbomotor en veel vermogen of een iets oudere TSI dan ben je gewoon de sjaak omdat er bijna nergens 98 te tanken is. Salland springt daar mooi op in met hun Competition102 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Klopt, voor oudere turbomotoren e.d. is het een stuk belangrijker inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Crosspost O+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/77Kiuwf.jpg

Nog niet aan toegekomen om ze te testen, de vierwieler eiste alle aandacht op :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:37
In het midden van het land (Utrecht, Nieuwegein, Culemborg, Gorinchem, Tiel) dus helemaal niets. Vreemd.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenBravo7
[...]

[...]

Zelfs voor mij in Rotterdam moet ik er 20km+ voor rijden :'( . Wat is ongeveer de prijs p.l.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-09 21:08

bakvis

Tweakers.Nerd

[...]

[...]

Spul is helaas niet te betalen hier in NL, vriend van mij rijd zijn drifter op 102 en rijd naar Duitsland (net over de grens zit een Aral tankstation bij ons in de buurt) daar is het gewoon 30-40ct per liter goedkoper!

Dus woon je aan de grens en wil je 102 tanken dan loont het waarschijnlijk om gewoon naar DE te rijden en daar een paar jerrycans vol te gooien :)...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011

Secsytime

Automagisch

Wat is het voordeel van 102 tanken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenBravo7
Secsytime schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:52:
Dat staat heel mooi omschreven op die website. Kortgezegd, betere verbranding en dus betere prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 18:29
Voor de meeste mensen niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-09 21:08

bakvis

Tweakers.Nerd

Het moment waarop de brandstof uit zichzelf gaat ontbranden (zelfdetonatie/pingelen) ligt bij 102 octaan een stuk hoger dan bij 95. Hierdoor kun je meer brandstof inspuiten en de druk in de cilinder verhogen (bijvoorbeeld bij het gebruik van een Turbo).

Wanneer je door middel van een Turbo de druk in je cilinder verhoogt moet je vaak of de compressie verlagen (minder druk in de cilinder) of een brandstof met een hoger octaangetal (102 bijvorbeeld) tanken om het pingelen tegen te gaan.

Standaard motoren voor auto's en motoren hebben vaak een pingel sensor die hoort op basis van een geluids frequentie (is niet meer dan een microfoon) wanneer de auto pingelt en past daar de ontsteking en brandstof inspuiting op aan. De motor computer regelt dus als je 95 of 98 tankt zelf de inspuiting en ontsteking om je een zo goed mogelijke verbranding (en dus vermogen) te geven.

Mijn Specs

Pagina: 1 ... 97 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.