Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.027 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09 21:12
Tylen schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:47:
HP4 was irritant op het circuit omdat vering elektronisch aangepast wordt tijdens het rijden.

De HP2 was gewoon genieten vanwege de boxer motor :) :)
Daarom dat elke HP4 circuit direct met ohlins wordt uitgerust :)

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom zou je dan een HP4 kopen? Als je puur en alleen track rijd dan kan je beter de gewone halen en die pimpen. (Denk ik dan zo).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DragonSlayer666 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:30:
Heeft iemand hier toevallig ervaring of iets met de Skully AR1? Vind het persoonlijk toch een vrij interessante ontwikkeling, prijzig, maar zeker met de mogelijkheid om een nieuwe stap te zetten op helmen vlak...
wimmel_1 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:56:
Beetje het zelfde als dát wat de ReeVu helm al sinds 2006 doet? Maar even serieus: wat zou je op een motorfiets willen bereiken met "extra" zícht naar achteren?
Die Skully en Reevu heb ik ook altijd interesant gevonden maar.. de skully is veeel te duur.. en de Reevu is bijna nergens te krijgen/passen..

Maar ik zie het nut van 360 vision wel.. nooit geen blinde hoeken mee :)
En de skully doet ook HUD voor satnav etc.. best handig en heeft een hoge gadget factor

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Tylen schreef op maandag 18 juli 2016 @ 13:15:
Waarom zou je dan een HP4 kopen? Als je puur en alleen track rijd dan kan je beter de gewone halen en die pimpen. (Denk ik dan zo).
Deels wel waar ja. Uitlaatsysteem, blokjes, vering, kappen; het meeste kun je zelf voor minder dan de nieuwprijs van de HP4 kopen en erop zetten. :D

Enige verschil blijf je houden als het gaat om de motor zelf en wat elektronica want BMW heeft dat bij de HP4 meer op het circuit gebruik gericht.
Voor wat betreft het motormanagement heeft de HP4 nog steeds de 4 verschillende moppigs (Rain, Sport, Race en Slick), maar liggen de verschillen op een ander niveau. Zo heeft de HP4 ook in Rain de beschikking over het volle vermogen, maar heeft de feit in het gebied tussen de 2.500 en 8.000 toeren en soepelere BMW_HP4_09BMW_HP4_10BMW_HP4_03afgifte en koppelkromme. De Gasreactie is volgens BMW in alle vier de settings identiek, waardoor het gevoel hetzelfde blijft wat ideaal is voor op het circuit. Verder is in de Slick modus het DTC traction control nu verfijnd worden afgesteld, is een Launch Control functie geïmplementeerd en is de wheelie detectie verfijnd.
Artikel van Motorfreaks

MCN prees (want ja, het is alweer 3 jaar geleden) destijds de vering maar liet ook weten dat je, zoals jij al zegt, gewoon de S1000RR kunt kopen en zelf kunt sleutelen om tot een soortgelijk al dan niet beter resultaat te komen.
Semi-active suspension really is the future. It allows the best suspension setting for every second of your ride. It really works.
And here’s the paradox: the HP4 is too good for the road, but if you’ve got the suspension knowhow, you could set up a standard S1000RR equally well on track. A good aftermarket suspension system will be better for racing, too, so the HP4 won’t be the ‘Second Coming’ for racers.

But none of that matters, because it’s a dream bike, costing the same as a Ducati Panigale S. Very few of us will be lucky enough to own one, but if you’re one of the chosen few, rest assured there’s nothing faster – road, or track.

Semi-active suspension will really shine when it filters down to less powerful and cheaper bikes. Fit it to something light and funky with no more than 100bhp and you’d be able to hold it flat-out everywhere. Now that is something to look forward to.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

"Semi-active suspension will really shine when it filters down to less powerful and cheaper bikes. Fit it to something light and funky with no more than 100bhp and you’d be able to hold it flat-out everywhere. Now that is something to look forward to."

_/-\o_ _/-\o_ LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Tylen schreef op maandag 18 juli 2016 @ 13:34:
"Semi-active suspension will really shine when it filters down to less powerful and cheaper bikes. Fit it to something light and funky with no more than 100bhp and you’d be able to hold it flat-out everywhere. Now that is something to look forward to."

_/-\o_ _/-\o_ LOL
Tja, en daarnaast stellen de pro's het uiteindelijk toch ook zelf in...

Zeiden wel dat het perfect is voor in bv de TT Isle of Man waarbij er geen beste set-up is vanwege de constant veranderende weg ;)

(...en het blijft gewoon een mooi stukje techniek!)

[ Voor 7% gewijzigd door caesar1000 op 18-07-2016 13:40 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Tylen schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:23:
Waar ik meer van genoten had was de HP2 Sport. Wat een geweldige machine, reed erg gaaf op het circuit. En die heb ik nog nooit in het wild gezien.

[afbeelding]
Vind dit ook een prachtige fiets. Heb deze nog overwogen om te kopen ipv de RC8.

Gelijk ook 1 van de weinige motoren waarbij je naast een kneedown ook een cilinderdown kan maken :P

Afbeeldingslocatie: https://i83.photobucket.com/albums/j288/rnovielli/R1200S%20HP/big_bmw_hp2_sport_15.jpg
NicoVermeir schreef op maandag 18 juli 2016 @ 09:46:
vanmorgen onderweg naar het werk de eerste keer met het voetsteuntje de grond geraakt. was efkes schrikken, maar gaf mij toch het gevoel dat mijn bochten beter en beter worden :)
Dan word het toch tijd om te overwegen te gaan verzitten. Ik heb nog nooit een stepje aan de grond gereden, ook op het circuit niet.

[ Voor 24% gewijzigd door PilatuS op 18-07-2016 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoVermeir
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 13:15
kazzzdafke schreef op maandag 18 juli 2016 @ 12:49:
[...]

Of dat je je lichaam moet verplaatsen :)
leg is ff uit aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Door naast de motor te gaan hangen. Of in ieder geval met het bovenlichaam er naast te gaan zorg je er voor dat de motor minder schuin gaat waardoor je meer grondspeling krijgt. Daarom zie je iedereen op het circuit naast de motor hangen en met de knie aan de grond gaan. Door er op de juiste manier naast te gaan hangen gaat de motor minder plat, dus meer grondspeling, dus harder en platter kunnen gaan. Door de stepjes aan de grond te rijden geeft aan dat het beter kan. Normaal rij je eerst de knie aan de grond voordat je ook maar in de buurt van de stepjes aan de grond komt.

Edit: De stepjes aan de grond rijden kan ook gevaarlijk zijn. Even een kort licht tikje maakt niet uit. Ga je harder en komt er veel druk op het stepje zorgt die druk er voor dat de druk op het achterwiel minder word. Daarmee kan het achterwiel grip verliezen.

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 18-07-2016 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Je hebt het limiet van de fiets bereikt, nu kan je niet meer platter mocht dat nodig zijn. Als je zelf ernaast gaat hangen blijft de fiets rechter op en kan die platter wanneer de bocht daarom vraagt.

Door m'n zithouding heb ik twee jaar terug op Lelystad m'n frame aan de grond gereden :+

YouTube: Schuiver circuit Lelystad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoVermeir
PilatuS schreef op maandag 18 juli 2016 @ 13:55:
Normaal rij je eerst de knie aan de grond voordat je ook maar in de buurt van de stepjes aan de grond komt.
geld dat ook voor choppers? ik heb nog geen shadow / harley / whatever rijders met een knie aan de grond gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
NicoVermeir schreef op maandag 18 juli 2016 @ 13:56:
[...]

geld dat ook voor choppers? ik heb nog geen shadow / harley / whatever rijders met een knie aan de grond gezien
Met een chopper word het lastig, maar ook dan kan je harder door de bocht door met het lichaam een betere positie te hebben waarbij de hellingshoek minder word. De meeste choppers zijn er alleen niet voor gemaakt en hebben een grondspeling van 3x niets :P

Het is trouwens wel mogelijk alleen nogal lomp.

Vanaf 2:13.

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 18-07-2016 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

PilatuS schreef op maandag 18 juli 2016 @ 13:40:
[...]

Vind dit ook een prachtige fiets. Heb deze nog overwogen om te kopen ipv de RC8.

Gelijk ook 1 van de weinige motoren waarbij je naast een kneedown ook een cilinderdown kan maken :P
Check, been there done that :) BMW had een voorraad kapjes mee zodat er steeds nieuwe op konden hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 22:26
Lijkt me op straat toch niet wenselijk als je door de bocht gaat met je knie of stepjes aan de grond :/ Dan ga je er blijkbaar vanuit dat het asfalt voor je helemaal in orde is en er geen viezigheid op je pad ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ShininNL schreef op maandag 18 juli 2016 @ 14:06:
Lijkt me op straat toch niet wenselijk als je door de bocht gaat met je knie of stepjes aan de grond :/ Dan ga je er blijkbaar vanuit dat het asfalt voor je helemaal in orde is en er geen viezigheid op je pad ligt.
Ben het met je eens. Ik maak op de straat ook geen kneedowns. Als ik het zou doen dan op een snelweg oprit of afrit en niet op een dijk. Verder liever op straat met de knie aan de grond dan met het stepje. Als je met de knie aan de grond gaat heb je nog flink wat ruimte over, met het stepje zit je echt compleet aan de max en word het gevaarlijk. Dat is ook het voordeel van met de knie aan de grond gaan. Dan weet je dat je richting de max gaat, maar heb je nog wel wat ruimte over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:48
Sinds zaterdag heb ik ook mijn eigen motor. Een rode Honda VFR750F RC36 uit 1997. Het was wel weer even wennen (had mijn rijbewijs al een paar maanden, maar nog niet actief wezen kijken).

Ik had even flink moeten knokken om de parkeerplaats te regelen (in mijn schuur welke binnen in het appartementenblok zit). Toen nog een afstandsbediening van het automatische hek hebben. Nu was dat allemaal geregeld en heb ik een paar weken geleden mijn eerste proefrit gemaakt. Ik ging kijken voor een Honda VFR750F van tussen de '94 en '97. In Apeldoorn had ik er 2 zien staan.

De eerste die ik had bekeken, stond bij Stella Motoren. Ding had een hele lange tijd stil gestaan. Zat veel troep in de tank/motor en startte daardoor er slecht. Schakelen ging ook maar matig. Zat je te laag in de toeren, dan sloeg hij af. Ze wilde hem eerst schoonmaken en mocht daar toen helaas niet op rijden. Nog wel op een Yamaha Thundercat gereden uit de jaren '90 maar dat ding was zo zenuwachtig dat ik er na een uurtje rondrijden wel klaar mee was.

Daarna nog bij Premium Motors geweest (ook Apeldoorn) en die hadden toen ook een VFR750 staan. Alleen daar moesten nog een paar rubbers bij de carburateur vervangen worden en daar mocht ik toen ook nog niet op proefrijden. :(

Afgelopen vrijdag kwam er nog een derde VFR750 bij, deze stond bij TopMoto. Een zwarte. Daar voor het eerst op de VFR kunnen rijden en dat was een genot. Heerlijk op gereden, sportief maar rijdt ook lekker door de stad heen. Afgelopen zaterdag nogmaals naar Apeldoorn gegaan alleen nu voor de rode waar de rubbers van vervangen moesten worden. Daar een rondje op gereden en uiteindelijk in laten pakken en er een strik omheen gedaan.

Ondertussen bijna een tank dit weekend er doorheen gereden en geniet er nog steeds van. Het inparkeren in de schuur was de eerste keer even wat pittig. Maar de tweede keer ging dat al in één keer. Al met al erg blij mee. Zal vanavond even kijken of ik een fototje kan uploaden.

@Maegrim: Veel schade gehad aan de motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Hmmm je had die van mij ook mogen proberen (en overnemen als hij beviel O-)). Ook een RC36-II uit Apeldoorn, uit '95.
Wel apart dat het zoveel moeite kost om proef te rijden? In ieder geval welkom bij de club. Het is een superfijne machine waar je nog wel ff mee vooruit kan. Vergevingsgezind genoeg voor een beginner, maar het is ook mogelijk om er erg hard een bocht mee om te gaan als je dat wil....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
gwystyl schreef op maandag 18 juli 2016 @ 14:27:
Hmmm je had die van mij ook mogen proberen (en overnemen als hij beviel O-)). Ook een RC36-II uit Apeldoorn, uit '95.
Wel apart dat het zoveel moeite kost om proef te rijden? In ieder geval welkom bij de club. Het is een superfijne machine waar je nog wel ff mee vooruit kan. Vergevingsgezind genoeg voor een beginner, maar het is ook mogelijk om er erg hard een bocht mee om te gaan als je dat wil....
Het is natuurlijk een oudere motor met weinig marge, daar doen ze blijkbaar niet echt veel moeite voor

[ Voor 9% gewijzigd door 418O2 op 18-07-2016 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoVermeir
PilatuS schreef op maandag 18 juli 2016 @ 14:00:
[...]

Met een chopper word het lastig, maar ook dan kan je harder door de bocht door met het lichaam een betere positie te hebben waarbij de hellingshoek minder word. De meeste choppers zijn er alleen niet voor gemaakt en hebben een grondspeling van 3x niets :P
nog maar wat opzoekwerk verrichten dan :)

thx voor de insights!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op maandag 18 juli 2016 @ 13:55:
[...]
Edit: De stepjes aan de grond rijden kan ook gevaarlijk zijn. Even een kort licht tikje maakt niet uit. Ga je harder en komt er veel druk op het stepje zorgt die druk er voor dat de druk op het achterwiel minder word. Daarmee kan het achterwiel grip verliezen.
Zo heb ik ooit een CBF600 kort gereden op een introductie dag van Honda op een circuit in Duitsland...

hefboom werking op de uitlaat... en toen gleed ik heel netjes de grindbak in :)
(denk wel dat ik iets agressiever reed dan de gemiddelde CBF600 rijder ooit zal hebben gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:48
418O2 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 14:29:
[...]

Het is natuurlijk een oudere motor met weinig marge, daar doen ze blijkbaar niet echt veel moeite voor
Dat denk ik ook. Of je nu een gloednieuwe Kawasaki verkoopt of een Honda van bijna 20 jaar. Maar goed, maakte voor mij niet zo heel veel uit. Maar ben nu wel blij dat ik er met dit heerlijke weer erop uit kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
Vreemde trend tegenwoordig, motoren die in de showroom staan maar waar je niet op mag proefrijden... Ik zou gelijk weglopen met m'n geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Robkazoe schreef op maandag 18 juli 2016 @ 14:48:
[...]

Dat denk ik ook. Of je nu een gloednieuwe Kawasaki verkoopt of een Honda van bijna 20 jaar. Maar goed, maakte voor mij niet zo heel veel uit. Maar ben nu wel blij dat ik er met dit heerlijke weer erop uit kan trekken.
Daarom zoek ik dan liever een particulier. Die zorgen er soms nog goed voor.

Maargoed, jij hebt je fiets :) Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

NicoVermeir schreef op maandag 18 juli 2016 @ 13:56:
[...]

Serieus, probeer bij elke bocht die je maakt je spiegel te kussen en blijf gewoon in het zadel zitten.

Doordat je dat probeert te doen breng je je bovenlichaam naast je motor, gaat je buitenste knie netjes tegen te tank, draai je je bovenlichaam richting de bocht en zet je counter steering in.

http://www.motorcycletrai...d-clearance-to-major-tom/

http://www.wildwestcycle.com/f_turns.html

http://www.ridinginthezone.com/body-position-tips-2/

http://www.cycleworld.com...ur-motorcycle-into-a-turn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
NicoVermeir schreef op maandag 18 juli 2016 @ 14:38:
[...]

nog maar wat opzoekwerk verrichten dan :)

thx voor de insights!
Wat ik zelf doe is het volgende. Bij rustig rijden en niet al te hard door de bochten normaal in het midden blijven zitten. Bij wat harder door de bochten met het bovenlichaam richting de spiegels er naast hangen. Op het circuit met het lichaam er naast gaan hangen door met 1 bil naast het zadel te zitten en zo ver mogelijk met het bovenlichaam richting de spiegels te gaan. Heel af en toe eens op straat in een bocht die ik goed ken een beetje met 1 bil er naast hangen.

Sowieso vind ik dat als je flink hard door de bochten gaan met het bovenlichaam er naast aardig wat stabieler aanvoelt. Als je nog harder gaat voelt er met 1 bil naast hangen enorm veel beter. Door dan recht te blijven zitten is het alsof je bepaalde G krachten voelt die je bij er naast hangen niet voelt. Je voelt dan zegmaar de druk van je lichaam op het zadel en de druk op het achterwiel. Als ik recht blijf zitten voelt het voor mij ook niet fijn om heel hard door een bocht te gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 18-07-2016 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShininNL schreef op maandag 18 juli 2016 @ 14:54:
Vreemde trend tegenwoordig, motoren die in de showroom staan maar waar je niet op mag proefrijden... Ik zou gelijk weglopen met m'n geld.
Omdat motoren in een showroom niet voor proefritten zijn, daar heb je Demo´s voor.

Niet iedere dealer heeft toegang tot demo´s of moet die aanvragen bij de importeur.
Dus je maakt of een afspraak voor een testrit

Of bedoel je 2de hands?
want in dat geval als ze al een poos stil staan moeten ze mischien effe de accu nalopen of bandenspanning controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:20:
[...]

Omdat motoren in een showroom niet voor proefritten zijn, daar heb je Demo´s voor.

Niet iedere dealer heeft toegang tot demo´s of moet die aanvragen bij de importeur.
Dus je maakt of een afspraak voor een testrit

Of bedoel je 2de hands?
want in dat geval als ze al een poos stil staan moeten ze mischien effe de accu nalopen of bandenspanning controleren.
Er zijn natuurlijk genoeg zaken waar ze binnen 1 week 10 nieuwe ingeruilde motoren binnen krijgen. Die worden dan netjes gemaakt als ze er tijd voor hebben. Tot die tijd staan ze in de showroom zonder dat ze klaar voor de verkoop zijn. Je kan alles het druk is natuurlijk nooit iedere motor die binnen komt vanuit inruil gelijk dezelfde dag klaar voor de verkoop hebben. Die staan dan in de showroom zonder dat ze klaar voor de verkoop zijn. Die motoren achter ergens neerzetten is ook niet handig als je ze wil verkopen. Dus zo vreemd vind ik het niet dat er motoren in de showroom staan die nog wat onderhoud nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
Ik doelde op 2e hands motoren inderdaad. Lijkt mij niet meer dan een kwestie van het vullen van de brandstoftank, nalopen van de aspecten die jij zei en rijden maar. Het komt op mij nogal geheimzinnig over als een motor eerst half uit elkaar moet worden getrokken voordat je er een ritje op mag maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:24:
[...]

Er zijn natuurlijk genoeg zaken waar ze binnen 1 week 10 nieuwe ingeruilde motoren binnen krijgen. Die worden dan netjes gemaakt als ze er tijd voor hebben. Tot die tijd staan ze in de showroom zonder dat ze klaar voor de verkoop zijn. Je kan alles het druk is natuurlijk nooit iedere motor die binnen komt vanuit inruil gelijk dezelfde dag klaar voor de verkoop hebben. Die staan dan in de showroom zonder dat ze klaar voor de verkoop zijn. Die motoren achter ergens neerzetten is ook niet handig als je ze wil verkopen. Dus zo vreemd vind ik het niet dat er motoren in de showroom staan die nog wat onderhoud nodig hebben.
Ja dat bedoel ik, lang niet iedere machine kun je een groene plaat op kwakken en klaar is kees.
(hoewel ik maar 1 jaar verkoper ben geweest en veel te eerlijk om een goede te zijn)

plus, je hebt ook vrij snel in de gaten of iemand een serieuze kandidaat is of niet.
Mischien dat ze gewoon een verkeerde inschatting maken of je serieuze interesse hebt ja of nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ShininNL schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:25:
Ik doelde op 2e hands motoren inderdaad. Lijkt mij niet meer dan een kwestie van het vullen van de brandstoftank, nalopen van de aspecten die jij zei en rijden maar. Het komt op mij nogal geheimzinnig over als een motor eerst half uit elkaar moet worden getrokken voordat je er een ritje op mag maken.
Er worden ook genoeg motoren ingeruild die wat aandacht nodig hebben. Als je een motor gaat inruilen doe je dat natuurlijk veel eerder net voordat ie een grote beurt nodig heeft dan daarna. Het kost gewoon wat tijd om een motor netjes te krijgen en dat is vaak echt wel wat meer dan alleen wat simpele dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:27:
[...]

Er worden ook genoeg motoren ingeruild die wat aandacht nodig hebben. Als je een motor gaat inruilen doe je dat natuurlijk veel eerder net voordat ie een grote beurt nodig heeft dan daarna. Het kost gewoon wat tijd om een motor netjes te krijgen en dat is vaak echt wel wat meer dan alleen wat simpele dingen.
Ha :D Bij mij dus ook, en daarom vond ik de ietwat lagere inruil prijs nog zo erg. :+

Kleppenstellen en grote beurt, kettingset, remmen rondom (schijven en blokken), banden rondom, voorvork had revisie nodig, etc... :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:07

steveman

Comfortabel ten onder

NicoVermeir schreef op maandag 18 juli 2016 @ 13:51:
[...]

leg EEEENSSSSS ff uit aub :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Blue-eagle schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 14:26:
Middenbok gekocht. Een dubbele trekveer lang genoeg kunnen trekken zodat ie bevestigd kan worden: het lukt niet :( Best een sportschool kerel hier maar ik heb d'r de tools niet voor. Zucht.
Update(je): Gewoon naar MotoPort Uithoorn gereden waar ze die veer even hebben vastgezet. Kosteloos en voor hen maar een werkje van een paar minuten volgens mij :) Top service altijd daar.

Dus nu heb ik een middenbok. Vooral omdat ik 'm dit weekend bij iemand bezorg, en hij had dit nodig voor technisch onderhoud :) Maar wat heb ik er zelf eigenlijk aan behalve dat 't wel prettig is om de motor met de kont omhoog te kunnen stallen als 'ie voor langere tijd stilstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
PilatuS schreef op maandag 18 juli 2016 @ 14:08:
[...]

Ben het met je eens. Ik maak op de straat ook geen kneedowns. Als ik het zou doen dan op een snelweg oprit of afrit en niet op een dijk. Verder liever op straat met de knie aan de grond dan met het stepje. Als je met de knie aan de grond gaat heb je nog flink wat ruimte over, met het stepje zit je echt compleet aan de max en word het gevaarlijk. Dat is ook het voordeel van met de knie aan de grond gaan. Dan weet je dat je richting de max gaat, maar heb je nog wel wat ruimte over.
Mijn instructeur had toentertijd een favoriete 180° oprit waar 'ie altijd vonken trok met z'n stepje :) Met z'n FJR1300 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op maandag 18 juli 2016 @ 17:32:
[...]

Mijn instructeur had toentertijd een favoriete 180° oprit waar 'ie altijd vonken trok met z'n stepje :) Met z'n FJR1300 :P
Licht laten schuren kan ook wel inderdaad. Nadeel is alleen dat als je platter moet je onderuit gaat. Stel de bocht gaat net even anders of er is een andere reden dat je wijd gaat wil je normaal gesproken de motor wat platter gooien om de bocht te halen. Met de knie aan de grond kan dat prima, met het stepje aan de grond is het gelijk onderuit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Zo'n stepje kan toch omhoog veren? Al merk/zie je daar natuurlijk niet zo veel van, knie geeft immers juist feedback..

Zou 't zelf ook niet zo snel doen hoor, hooguit perongeluk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ShininNL schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:25:
Als jij bij een dealer gewoon (ruim) op tijd aangeeft dat je graag een proefrit wil maken omdat je serieus interesse hebt in een tweedehands motorfiets welke daar in de showroom staat dan zorgen ze er echt wel voor dat die fiets voor je klaar staat.

Je moet het gewoon niet zien als een meubelboulevard waar je op ieder bed kunt gaan proefliggen op het moment dat het JOU uitkomt.

De dealer waar ik m'n gloedje nieuwe MT-10 vandaan heb is tenminste regelmatig aan 't rond manoeuvreren met tweedehands motoren welke voor een proefrit klaar gezet moeten worden vóórdat de persoon welke komt proefrijden ook maar aanwezig is. Joopieboy is er ook wel eens geweest en hij weet ook hoeveel van die apparaten er daar binnen staan..... Nieuw én gebruikt (en het merendeel staat gewoon 100% in orde klaar voor een (proef)rit op de accu en brandstof ná.

Er is alleen wat tijd nodig om die fiets(en) buiten te krijgen :9

Aangaande die nieuwe motoren en proefrijden: Dát wat Aardschok ook al zei en wat ik hier een paar weken geleden dus ook al aanhaalde: Dat is "eigen kapitaal" van de dealer en niet bedoeld voor "proefritten". Die fietsen moeten nog als 100% nieuw verkocht kunnen worden aan een klant zoals jij/ik en staan er puur voor op zicht.

Persoonlijk vind ik "proefritten" maken ook altijd een beetje dubbel.... Je doet zoiets om te kijken óf je een beetje een fatsoenlijke zit hebt op zo'n fiets, niet om een motor uit te proberen. In dat kwartier / half uur kun je een volledig vreemde motorfiets niet eens goed beoordelen op .... Ja, waarop eigenlijk?
Als je een redelijk courant model motorfiets wil gaan aanschaffen dan zou ik je eigenlijk liever willen adviseren om te gaan kijken naar een zaak waar ze dát model in de verhuur hebben staan zodat je er gewoon een héle dag mee onderweg kunt gaan.

[ Voor 34% gewijzigd door Will_M op 18-07-2016 18:16 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:37
Was het gisteren mooi weer en zit vandaag iedereen op de zaak op GoT? Gisteren vrijwel geen posts hier, en nu kom ik net thuis, motor in de schuur, pak uit, etc... staan er 56 nieuwe posts te lezen. ;)

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Napsju schreef op maandag 18 juli 2016 @ 18:15:
Was het gisteren mooi weer en zit vandaag iedereen op de zaak op GoT? Gisteren vrijwel geen posts hier, en nu kom ik net thuis, motor in de schuur, pak uit, etc... staan er 56 nieuwe posts te lezen. ;)
Ik was in iedergeval niet aan 't rijden.... :(

Zaterdag avond 19:00 uur begonnen met een simpele upgrade van een paar servers waarbij "iets" niet helemaal lekker ging.... Waren "gelukkig" maar een paar "Stepping-Stone" dozen waarvan een complete remote servicedesk afhankelijk is tijdens de productie uren van m'n klant dus "lekker belangrijk!!!!" :o

Zondag ochtend om 10:00 uur draaide alles pas weer als vanouds, maar dan op 2012R2 .... Dus de rest van de dag was "bedtijd" voor me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 17:59:
[...]

Als jij bij een dealer gewoon (ruim) op tijd aangeeft dat je graag een proefrit wil maken omdat je serieus interesse hebt in een tweedehands motorfiets welke daar in de showroom staat dan zorgen ze er echt wel voor dat die fiets voor je klaar staat.

Je moet het gewoon niet zien als een meubelboulevard waar je op ieder bed kunt gaan proefliggen op het moment dat het JOU uitkomt.
Even een belletje van te voren is wel zo handig inderdaad. Had ik bij de RC8 ook gedaan. Even van te voren gebelt en toen ik aankwam stond de motor al buiten klaar. Kon ik de motor gelijk eerst helemaal goed bekijken en na een kort gesprek gelijk gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Daar ben ik geen fan van. Hoor hem liever even lopen als ie het start. Heb een keer meegemaakt dat ie fijn stond warm te draaien toen ik aankwam. Dat vertrouwen we niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 18 juli 2016 @ 18:47:
Daar ben ik geen fan van. Hoor hem liever even lopen als ie het start. Heb een keer meegemaakt dat ie fijn stond warm te draaien toen ik aankwam. Dat vertrouwen we niet.
Met een wat oudere motor snap ik dat wel. Mijn motor had er 3.800km opstaan, dus daar was ik niet zo bang voor. Verder nog 3 maanden garantie er op voor de zekerheid.

Ik kan mij best voorstellen dat als je op een drukke zaterdagmiddag langskomt en wil gaan proefrijden op een motor die al 3 maanden helemaal ergens achteraan staat, dat dit voor de motorzaak niet echt handig is. Of dat je dus komt voor een motor die er pas net staat en nog niet klaar is voor een proefrit.

Aan de andere kant, als je denkt dat een motorzaak je wil naaien met een motor die alleen goed loopt wanneer ie eerst warm is zou ik daar sowieso niets kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MikeyMan schreef op maandag 18 juli 2016 @ 18:47:
Een béétje dealer zet die fiets ook koud buiten en start 'm pas als jij er bij staat. Er wordt sowieso vaak nog een heel verhaal afgestoken voordat je er daadwerkelijk mee weg rijd.

Jij bent als potentiële koper waarschijnlijk wel zo "slim" om te zien dat die fiets koud gestart wordt? (Meestal ruik en hoor je het overigens óók....).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

nog 35 minuten en dan zitten mijn 4 dagen van 12 uur er weer op en heb ik weekend.
Het laatste beetje rubber van de Pirellis opstoken morgen vroeg (na 11 uur is het beetje te warm om nog lekker te rijden)
Dat klinkt voor mij als prima begin van mijn weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:42
Is het net lekker weer wordt ik (per ongeluk) door een onoplettende automobilist van mijn motor gereden... Hij had maar 2 motorrijders gezien, maar we waren helaas echt met zijn drieen.

Flinke bak schade, ik ga hem deze week naar de garage brengen. De hele linker kant. Karter, stuur, koppeling, deukje tank, deukje achter en nog wat kappen beschadigd. Daarnaast ben ik rechts achter op mijn uitlaat en achterband aangetikt. Uitlaat zie je opzich weinig van (gewoon wat krassen) maar ben benieuwd wat het allemaal kost.

Iemand enig idee hoe het precies zit met beschadigde kleding en helm? Van de ambulance broeder mocht ik mijn helm niet meer gebruiken. Je ziet er echter weinig van, maar ik wil dus wel een nieuwe van de verzekering van de tegenpartij. Mijn broek heeft minimale schade opgelopen ondanks het schuren over het asfalt, maar was wel splinternieuw. Daarnaast weet ik niet hoe goed het is om met een gescheurde kevlar broek te rijden (ook al is het maar een klein plekje)?
Dus wanneer wordt schade aan kleding vergoed? Bij minimale beschadiging of moeten de vellen eraf hangen? Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gewoon declareren. Ik kreeg mijn helm gewoon vergoed voor de nieuwprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:45

Ethirty

Who...me?

Als het beschadigd is gewoon declareren. Laat de verzekeringen onderling maar uitvechten hoe of wat.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Tja, als ik m'n rijbewijs al had zou ik elke dag rijden. Nu is het vooral motoren spotten en Tweakers er dan bij. :+
LeVortex schreef op maandag 18 juli 2016 @ 19:30:
Is het net lekker weer wordt ik (per ongeluk) door een onoplettende automobilist van mijn motor gereden... Hij had maar 2 motorrijders gezien, maar we waren helaas echt met zijn drieen.

Flinke bak schade, ik ga hem deze week naar de garage brengen. De hele linker kant. Karter, stuur, koppeling, deukje tank, deukje achter en nog wat kappen beschadigd. Daarnaast ben ik rechts achter op mijn uitlaat en achterband aangetikt. Uitlaat zie je opzich weinig van (gewoon wat krassen) maar ben benieuwd wat het allemaal kost.

Iemand enig idee hoe het precies zit met beschadigde kleding en helm? Van de ambulance broeder mocht ik mijn helm niet meer gebruiken. Je ziet er echter weinig van, maar ik wil dus wel een nieuwe van de verzekering van de tegenpartij. Mijn broek heeft minimale schade opgelopen ondanks het schuren over het asfalt, maar was wel splinternieuw. Daarnaast weet ik niet hoe goed het is om met een gescheurde kevlar broek te rijden (ook al is het maar een klein plekje)?
Dus wanneer wordt schade aan kleding vergoed? Bij minimale beschadiging of moeten de vellen eraf hangen? Iemand ervaring?
Intern kan het schuim natuurlijk wel ingedeukt zijn. Zie je niet, maar zorgt er wel voor dat bij een volgende klap er minder energie opgevangen/verdeeld wordt. Die Kevlar broek zou ik ook mee uitkijken, integriteit van het weefsel is 'verstoord' en mocht je dus bij een val daar het asfalt raken dan kan het kevlar veel sneller doodschuren. Ik zou zelf het risico niet nemen en proberen om zoveel mogelijk vergoed te krijgen. Wat de helm betreft die in ieder geval vervangen.

Verder qua verzekeringen geen idee. Nog te jong voor. :D
Zodra ik de verzekering op de Duke neem gaat er ook gelijk opzittenden verzekering bij. Dan ben je (en eventueel je passagier) in ieder geval ook na het ongeluk helemaal gedekt zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als eerste: Welkom to.... En succes met je spierpijn de komende dagen, waarschijnlijk.

Even een hele korte vraag: HOE ben je zélf verzekerd? Als jij een "WA Casco" verzekering hebt dan kun je alles gewoon direct opgeven aan je eigen verzekeraar waarbij jouw verzekeraar de volledige afhandeling gaat regelen zónder dat jij er erg in hebt. Het is op dat moment gewoon een kwestie van laten herstellen en nieuwe spullen aanschaffen..... Jouw verzekeraar betaalt alles aan jou én de schadehersteller waarbij vervolgens alles verhaalt wordt op de tegenpartij.

Met een WA óf WA beperkt Casco verzekering gaat jouw verzekeraar wachten op een uitkering van de tegenpartij... En duurt 't wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:42
wimmel_1 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 20:01:
[...]

Als eerste: Welkom to.... En succes met je spierpijn de komende dagen, waarschijnlijk.

Even een hele korte vraag: HOE ben je zélf verzekerd? Als jij een "WA Casco" verzekering hebt dan kun je alles gewoon direct opgeven aan je eigen verzekeraar waarbij jouw verzekeraar de volledige afhandeling gaat regelen zónder dat jij er erg in hebt. Het is op dat moment gewoon een kwestie van laten herstellen en nieuwe spullen aanschaffen..... Jouw verzekeraar betaalt alles aan jou én de schadehersteller en verhaalt vervolgens op de tegenpartij.

Met een WA óf WA beperkt Casco verzekering gaat jouw verzekeraar wachten op een uitkering van de tegenpartij... en duurt 't wat langer.
Inderdaad wat spierpijn. Nek, rug/schouder en zeer knie. Daarnaast ben ik op mijn heup gevallen wat nou nogal gevoelig is (en lastig met lopen). Helaas was mijn motor pas gekocht afgelopen maart :( . Ik ben WA (beperkt casco) verzekerd. Ik kan het allemaal wel voorschieten dat is het probleem niet.

zo klinkt het wel heel pijnlijk trouwens... Ik lig niet in de kreukels ofzo. Fijn is anders. laat ik het maar zo zeggen

[ Voor 5% gewijzigd door LeVortex op 18-07-2016 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

LeVortex schreef op maandag 18 juli 2016 @ 20:09:
[...]

Inderdaad wat spierpijn. Nek, rug/schouder en zeer knie. Daarnaast ben ik op mijn heup gevallen wat nou nogal gevoelig is (en lastig met lopen). Helaas was mijn motor pas gekocht afgelopen maart :( . Ik ben WA (beperkt casco) verzekerd. Ik kan het allemaal wel voorschieten dat is het probleem niet.

zo klinkt het wel heel pijnlijk trouwens... Ik lig niet in de kreukels ofzo. Fijn is anders. laat ik het maar zo zeggen
Er zijn hier meerdere mensen ooit onvrijwillig afgestapt, en waarschijnlijk ook met andere snelheden als dat jij dat nú gedaan hebt :'(

De eerste dagen ná de tweede dag zijn de érgste..... Maar met een beetje fatsoenlijke kleding tijdens zo'n actie blijft 't daar (lichamelijk) ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Kwam deze tegen. Ook met maar 1 arm heerlijk kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Hij rijdt zekersteweten alsnog 10x beter dan ik met 2 armen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Helm is afgeschreven, wordt gewoon vergoed, kleding dikke kans van yes. Dat hoort er ook gewoon bij.
En schrik niet van de schade, dat loopt hard op, heel hard!

Maar balen man, sterkte ook iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op maandag 18 juli 2016 @ 22:14:
[...]

En schrik niet van de schade, dat loopt hard op, heel hard!
Ik heb mijn SV een tijdje All-Risk gehad en ben er toen mee onderuit gegaan. Was maar een kleine schuiver waarbij er eigenlijk niets echt kapot was op een afgebroken schakelpookje na. De motorzaak belde toen op of ik de motor wou houden aangezien ie zo goed als total-loss was. Dit puur door alle krassen op alle kappen en onderdelen. Toen maar besloten om een klein putje in de tank te laten zitten omdat ie anders total-loss was. Had toen echt geen zin om weer een andere motor te zoeken waarbij je niet weet wat er mis mee is. Ik had toen net flink wat onderhoud laten doen. Uiteindelijk een hoop dingen zelf vervangen en er een mooiere motor aan overgehouden en wat geld in op de bank.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 18-07-2016 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja dat geloof ik goed. Ik had toen de GSX onder de vangrail gezet, en zonder de prijs van het nieuwe frame gingen de onderdelen al richting de nieuwprijs van de motor toen. En aangezien die een jaar of 5 oud was toen ik hem kocht... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op maandag 18 juli 2016 @ 22:24:
Ja dat geloof ik goed. Ik had toen de GSX onder de vangrail gezet, en zonder de prijs van het nieuwe frame gingen de onderdelen al richting de nieuwprijs van de motor toen. En aangezien die een jaar of 5 oud was toen ik hem kocht... :X
Dat is het nadeel van een wat oudere motor die bijna niet meer in prijs zakt. Nieuwprijs ~10K, na een paar jaar ~4K. Dan heb je makkelijk 4K of meer aan schade bij een kleine schuiver. Is dan het blok, frame of voorvork echt kapot is het einde verhaal, maar zelfs met alleen krassen kom je er vaak al snel.

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 18-07-2016 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dan kun je beter een nieuwe "SS" op de weg stuk rijden. Voor die fietsten zijn er legio originele sets qua kuipen te krijgen welke van fietsen komen welke nieuw op het circuit ingezet worden.

Kostenplaatje: Voor amper €1000,- koop je een compleet nieuwe én originele kuipset, inclusief koplamp en dergelijke.

Blijf alsjeblieft wég van de "China" imitatie sets......

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 18-07-2016 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 22:32:
Dan kun je beter een nieuwe "SS" op de weg stuk rijden. Voor die fietsten zijn er legio originele sets qua kuipen te krijgen welke van fietsen komen welke nieuw op het circuit ingezet worden.

Kostenplaatje: Voor amper €1000,- koop je een compleet nieuwe én originele kuipset, inclusief koplamp en dergelijke.

Voor 1000 euro zo'n set is een heel erg goede deal. Ik heb van de SV 1 kap vervangen en ook van de RC8 1 kap. Dan zit je al boven de 300 euro per kap. Dat zijn echt geen leuke bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
wimmel_1 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 22:32:

Ja dat is echt zooi. Zag bij zo'n kerel op een forum laatst dat de lak helemaal in kronkelige lijnen was gespoten

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:44
418O2 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 22:50:
[...]

Ja dat is echt zooi. Zag bij zo'n kerel op een forum laatst dat de lak helemaal in kronkelige lijnen was gespoten

:+
Dat lijkt me nog niet zo erg, ik ken ook gasten waarbij het imitatie kuip werk gewoon losbrak bij snelweg snelheden of de onderkuip die gewoon wegsmolt ook al zat er 'heat protection' in. Ik ben ook een keer gecrashed met een imitatie set en het bied totaal geen bescherming wat OEM kuip werk wel een beetje bied. Bij het origineel zal het namelijk gewoon langzaam wegslijten/barsten door de glijpartij maar bij een imitatieset breekt het kuip werk in 1000 stukjes zodra het maar ook enige vorm van impact krijgt. Daarna glij je door op je frame, blok, radiator en andere zooi wat een stuk duurder is om te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Robkazoe schreef op maandag 18 juli 2016 @ 14:23:

@Maegrim: Veel schade gehad aan de motor?
Radiateur krom, deuk in de tank, stuurkuipie overleden, viel allemaal wel mee... Kon de VRO afmaken ;)

Gefeliciteerd met de VFR, leuke fiets. Ik heb er een VFR800 bij sinds kort, helaas staat die nu met een elektrisch probleem op m'n werk :-(
Startte ineens niet meer toen ik naar huis wou. De accu opladen mocht niet baten, dus van de week nog maar even kijken...
Osiris schreef op maandag 18 juli 2016 @ 17:59:
Zo'n stepje kan toch omhoog veren? Al merk/zie je daar natuurlijk niet zo veel van, knie geeft immers juist feedback..

Zou 't zelf ook niet zo snel doen hoor, hooguit perongeluk :+
Ja, omhoog kan ie wel, waarna je andere delen van de motor aan de grond rijdt :P

[ Voor 26% gewijzigd door Maegrim op 19-07-2016 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Vandaag te warm om te rijden.
Gisteren namiddagje gaan knallen, maar het was toen al nipt.
De helm was binnen kleddernat (met helmmuts van zijde) en mijn cooldry onderkleding doorweekt :)
Vandaag dus maar de wagen met airco nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 11:06
kazzzdafke schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 08:26:
Vandaag te warm om te rijden.
Gisteren namiddagje gaan knallen, maar het was toen al nipt.
De helm was binnen kleddernat (met helmmuts van zijde) en mijn cooldry onderkleding doorweekt :)
Vandaag dus maar de wagen met airco nemen!
Lekker je pak een stukje open. Rijwind die tegen je borst aan komt dan d:)b
Jammer genoeg geen tijd gehad om te rijden de laatste tijd.

Dit weekend weer :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Vannochtend was het goed te doen.
Doorwaai jasje + kevlar jeans aan en gaan met die banaan.
Ben wel erg benieuwd vanmiddag :P

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Vays schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 09:15:
[...]

Lekker je pak een stukje open. Rijwind die tegen je borst aan komt dan d:)b
Jammer genoeg geen tijd gehad om te rijden de laatste tijd.

Dit weekend weer :9~
Doe ik niet.. je zal maar eens door een hond, aap, of ander ding op de weg op je plaat gaan. Eens zien als je dan nog met je jasje open ooit zal rijden.
Trouwens, de wind is gewoon warm. Deze nacht is het niet onder de 22 graden hier gegaan.
Nu met het sprietje zon warmt het onmiddellijk weer op, ook de weinige lucht.
Dus neen, veel te warm. 30 graden in de schaduw 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Ik heb dat ik de bovenkant een klein stukje open kan ritsen en terug kan vouwen met een stukje klitteband. Prima bescherming en toch waait het lekker door...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Toch geen airco in de auto, dus of in de zweetbak of in de zweetpak. Doe mij dan maar die zweetpak, heb ik tenminste íets van een leuke rit tussen de vakantiefiledieerandersnooitistijdensdevakantiesmaarvandaagwelgewoonomjoutepesten file
Al moet ik wel zeggen dat de Gear 2 broek wel lekker door waait, ben erg benieuwd hoe het zal zijn met de Ignition 2 erboven, al moet ik daar wel nog op wachten }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
[..]

Van de ambulance broeder mocht ik mijn helm niet meer gebruiken.
Een motorhelm is natuurlijk bedoeld om schade op te vangen, en zelf niet in-tact te blijven voor hergebruik. Je helm is waarschijnlijk van binnen zodanig beschadigd dat hij bij lange na niet meer de bescherming biedt die hij hoort te bieden.

Dus niet meer gebruiken, echt niet doen.

Daarnaast: een motorhelm heeft ook gewoon een "tenminste houdbaar tot"-datum. Mijn helm moet ik binnenkort ook vervangen want ik heb 'm al 3 jaar en draag hem iedere werkdag meerdere keren. Daar moet je geen risico mee willen lopen, vind ik.

Sterkte de komende tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
Maegrim schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 08:22:
[...]
De accu opladen mocht niet baten, dus van de week nog maar even kijken...
Als je gewoon normaal elektra hebt, verlichting doet t enz maar niet wil starten:

Kickstand sensor
Killswitch
HISS (alarm evt?)

Als je géén of vaag elektra hebt:

SR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En vergeet de brandstofpomp niet (bij injectie dan ;) )

Ik ga straks voor de 2e keer dit jaar mijn doorwaaipak tevoorschijn halen. Lekker eerder naar huis en nog een middagje rijden. 't komt goed uit dat mijn moeder jarig is vandaag; heb ik ook direct een goed excuus om op de motor te stappen. (Voor zover dat nodig is :P)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenBravo7
  • Laatst online: 20-09 10:15
Hallo allen,

Ik ben alweer twee maanden in het bezit van mijn motorrijbewijs (24jr.) en tour ik ook al bijna een maandje met trots op mijn (brand-spanking-new) Kawasaki Z800 in Performance uitvoering. Ik heb er zelfs alweer 1000+ km opzitten en dat door alleen nog maar te hebben gereden in alle weekeindes sinds de aanschaf.

Doordat ik te laat heb gebeld voor de eerste 1000km beurt moet ik het nu even rustig aandoen met rijden (of wellicht helemaal niet rijden) |:( . Is er iemand die daar meer vanaf weet, wel/niet door blijven rijden?

Zijn er hier toevallig mensen uit de omgeving Rotterdam (Kralingen) die het leuk vinden om kleine tour tochtjes te maken of doelloos rondrijden? Ik ben niet op zoek naar een motorclub of iets, maar gewoon een kleine groep vrienden die (voornamelijk) in het weekend op de motor te vinden zijn. Ik ben niet van het roekeloos rijden (wheelies, stoppies en andere gevaarlijke manoeuvres) en zie mezelf echt nog als beginner. Let me know! PM, of hieronder.

Groet,

Sven

Drop a gear and disappear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
kazzzdafke schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 09:49:
[...]

Doe ik niet.. je zal maar eens door een hond, aap, of ander ding op de weg op je plaat gaan. Eens zien als je dan nog met je jasje open ooit zal rijden.
Trouwens, de wind is gewoon warm. Deze nacht is het niet onder de 22 graden hier gegaan.
Nu met het sprietje zon warmt het onmiddellijk weer op, ook de weinige lucht.
Dus neen, veel te warm. 30 graden in de schaduw 8)7 8)7
Niet je jas open, paar cm aan de bovenkant je rits open doen. Scheelt een hoop, vind ik.
Lekker zweten in het pakkie. Prima d:)b

Is ook nooit goed in Nederland :+
Hooglander1 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 09:50:
Ik heb dat ik de bovenkant een klein stukje open kan ritsen en terug kan vouwen met een stukje klitteband. Prima bescherming en toch waait het lekker door...
Yep, daar doelde ik op,
SvenBravo7 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:30:
Hallo allen,

Ik ben alweer twee maanden in het bezit van mijn motorrijbewijs (24jr.) en tour ik ook al bijna een maandje met trots op mijn (brand-spanking-new) Kawasaki Z800 in Performance uitvoering. Ik heb er zelfs alweer 1000+ km opzitten en dat door alleen nog maar te hebben gereden in alle weekeindes sinds de aanschaf.

Doordat ik te laat heb gebeld voor de eerste 1000km beurt moet ik het nu even rustig aandoen met rijden (of wellicht helemaal niet rijden) |:( . Is er iemand die daar meer vanaf weet, wel/niet door blijven rijden?

Zijn er hier toevallig mensen uit de omgeving Rotterdam (Kralingen) die het leuk vinden om kleine tour tochtjes te maken of doelloos rondrijden? Ik ben niet op zoek naar een motorclub of iets, maar gewoon een kleine groep vrienden die (voornamelijk) in het weekend op de motor te vinden zijn. Ik ben niet van het roekeloos rijden (wheelies, stoppies en andere gevaarlijke manoeuvres) en zie mezelf echt nog als beginner. Let me know! PM, of hieronder.

Groet,

Sven
Die 100-200km extra kan geen kwaad hoor. :)

Ik woon zelf ook in Kralingen. Heb twee groepen waar ik af en toe mee rij. Je kan best wel eens mee komen met de wat rustigere groep. Zijn voornamelijk jonge gasten (21-30)

[ Voor 59% gewijzigd door Panini op 19-07-2016 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
GenjiBlade schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:10:
[...]

Als je gewoon normaal elektra hebt, verlichting doet t enz maar niet wil starten:

Kickstand sensor
Killswitch
HISS (alarm evt?)

Als je géén of vaag elektra hebt:

SR
Ik kreeg em aangelopen, maar na een paar honderd meter viel die toen weer uit.
De accu heb ik een paar uur aan de druppellader gehangen, maar na een paar minuten gaf die af aan klaar te zijn met bulk laden (>80%). De meeste symptomen zijn echter nog steeds dat de accu bijna leeg is.

Als ik de verlichting uitzet gaat de brandstofpomp meestal lopen, soms niet. Ook gaat het HISS lampje soms knipperen (dan tikt een van de relais ook mee).

D'r zit voldoende benzine in de tank... Killswitch lijkt me niet, hij heeft zelfs na het druppellader niet genoeg prik om de koplampen aan te krijgen.

Ik zeg accu overleden, misschien in combinatie met de SR?
8 uur ervoor zette ik em weg zonder enig probleem, kan een accu zo plotseling de geest geven? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenBravo7
Vays schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:38:

[...]

Die 100-200km extra kan geen kwaad hoor. :)

Ik woon zelf ook in Kralingen. Heb twee groepen waar ik af en toe mee rij. Je kan best wel eens mee komen met de wat rustigere groep. Zijn voornamelijk jonge gasten (21-30)
Thanks voor je reactie! Lijkt me leuk! Uit hoeveel gasten bestaat de 'rustigere' groep haha?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
SvenBravo7 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 11:13:
[...]

Thanks voor je reactie! Lijkt me leuk! Uit hoeveel gasten bestaat de 'rustigere' groep haha?
Uit ongeveer vier personen. Er wordt wel lekker door gereden maar nog relatief braaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

LeVortex schreef op maandag 18 juli 2016 @ 20:09:
[...]

Sterkte met genezen.. dat is het belangrijkste.. de zakelijke kant is secundair..
Dat gezegt hebben gewoon alles waar ook maar een krasje op zit claimen bij de tegenpartij.. vaak word het een beetje onderhandelen tussen de verzekeringen, dus als je al laag instapt kan je nog wel eens de kous op de kop krijgen..
Hoe zit het in NL trouwens met compensatie voor lichamelijke schade? Ik kreeg hier een standaard bedrag voor mijn 'spierpijn' (en de fysio kosten vergoed)..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:43

Youk

Volvo For Life

Maegrim schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:52:
[...]

De accu heb ik een paar uur aan de druppellader gehangen, maar na een paar minuten gaf die af aan klaar te zijn met bulk laden (>80%). De meeste symptomen zijn echter nog steeds dat de accu bijna leeg is.

Als ik de verlichting uitzet gaat de brandstofpomp meestal lopen, soms niet. Ook gaat het HISS lampje soms knipperen (dan tikt een van de relais ook mee).

D'r zit voldoende benzine in de tank... Killswitch lijkt me niet, hij heeft zelfs na het druppellader niet genoeg prik om de koplampen aan te krijgen.

8 uur ervoor zette ik em weg zonder enig probleem, kan een accu zo plotseling de geest geven? :X
Klinkt inderdaad als een defecte SR die de accu heeft meegenomen in zijn val.

Heb het zelf een aantal jaar geleden op mijn VFR ook gehad. 's Morgens naar het werk gereden, geen probleem, 's avonds willen vertrekken en niet gestart krijgen. Aangelopen en ik kon vertrekken, echter 500m verder stond ik weer stil. Pechhulp gebeld en die hebben met een booster weer kunnen starten. Ben toen richting huis gereden, maar toch onderweg weer stil gevallen. Toen maar iemand met aanhangewagen laten afkomen en motor zo naar huis gebracht.

Toen heb ik de accu vervangen door een nieuwe en startte de VFR weer zoals het hoort. Echter het voltage uitmeten gaf aan dat er nog steeds iets zwaar scheef zat, dus maar snel terug stil gelegd voordat de nieuwe accu ook dood was. Uiteindelijk dus de SR vervangen en toen zat alles weer goed.

Zelf ben ik voor een origineel Honda gegaan, was wel een duur grapje, maar wel de snelste waar ik aan kon geraken (zelfde dag had ik deze al). Het ontwerp was gewijzigd, de koelvinnen waren een stuk groter geworden. De oorspronkelijke was gewoon plat (alle koelvinnen dezelfde lengte). De nieuwe was met een boog zodat de koelvinnen de vorm van de kuip volgen en dus een groter koeloppervlak geven.

Wel opletten dat er 2 versies zijn die verschillende stekkers hebben.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GenjiBlade
Maegrim schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:52:
[...]

Nja... plotseling... wat is plotseling... als de accu die erin zit 16 jaar oud is vind ik het niet meer zo plotseling :*)

Accu is wel een makkelijke kandidaat om te testen en fixen. SR is redelijk makkelijk maar oh zo veel duurder, beter zoek je iemand met een vergelijkbare SR om eens te wisselen en testen.

Waar staat dat ding van je stil? Beetje in de buurt van Hoofddorp? Anders kan ik wel langs wippen en zetten we mijn accu en evt. SR over om te testen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Klein vraagje tussendoor: wat bedoelen jullie met SR?

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:08
SR = Spanningsregelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Kon ook Start Relay zijn :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:13
Frans92 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 12:45:
Senior. Bejaarde motorrijders. Meestal BMW...

* MuddyMagical rent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:08
Zou kunnen. Maar sloopt die je accu?
Eerder je startmotor (en daarmee dan misschien je accu leegtrekken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ruerd Jan schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 12:52:
[...]

Zou kunnen. Maar sloopt die je accu?
Eerder je startmotor (en daarmee dan misschien je accu leegtrekken)
De nagel op de kop!
MuddyMagical schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 12:51:
[...]

Bejaarde motorrijders. Meestal BMW...

* MuddyMagical rent.
Hier ben ik waarschijnlijk niet slim genoeg voor, maar snap er geen hol van! :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Bedankt! Met Google kwam ik op Switch Reluctance Motor. Dat lijkt me iets heel anders :P

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 09:24

Least Inkling

Product of the cold war

kazzzdafke schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 12:52:
[...]

De nagel op de kop!

[...]

Hier ben ik waarschijnlijk niet slim genoeg voor, maar snap er geen hol van! :F
SR: senioren...

Grappig he? :+

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SvenBravo7
Ghehe, niet de enige die zich dat afvroeg dus :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Hangt van de discussie af :P In dit geval spanningsregelaar, in een ander geval survival reactions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
Thanks Ruerd.
inderdaad, Spanningsregelaar. ;)

Achtergrond voor zij die er niet mee in aanraking zijn gekomen;

Honda en Spanningsregelaren... echt een hilarisch verhaal. Met uitzondering van een paar wat nieuwere modellen hebben eigenlijk álle honda modellen óóit wel eens SR problemen.
De grote boosdoener lijkt de koelvinnen te zijn, die zijn té klein waardoor de hitte dissapatie niet goed gaat en de SR op een gegeven moment gewoon... ophoud te SRen.

Zoals Youk aangeeft, hij heeft het al op zijn VFR gezien, ik heb het op mijn VFR gehad en tevens óók op de Shadow. Collega met een CBR heeft de zijne al tot twee keer toe vervangen, ik ken een Magna die vorig jaar een nieuwe SR heef gekregen en er zijn mensen bij de VFR Club die gewoon maar een reserve SR onder de zadel hebben.
Er zijn doe-het-zelf artikelen beschikbaar van hoe je je SR aanpast om grotere vinnen te maken óf, nog genialer, een 120mm PC fan erop te monteren.

Hoe het ook mag zijn, als je je met je Honda ergens aanmeld met "elektra" en "vaag", dan wordt je Spanningsregelaar bijna altijd als eerste scheef aangekeken. :D

[ Voor 8% gewijzigd door GenjiBlade op 19-07-2016 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

GenjiBlade schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:26:
Er zijn doe-het-zelf artikelen beschikbaar van hoe je je SR aanpast om grotere vinnen te maken óf, nog genialer, een 120mm PC fan erop te monteren.
_O- Da's wel de Tweakersoplossing! Fannetje heb je altijd nog wel ergens liggen toch :P

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
GenjiBlade schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 12:36:
[...]

Nja... plotseling... wat is plotseling... als de accu die erin zit 16 jaar oud is vind ik het niet meer zo plotseling :*)

Accu is wel een makkelijke kandidaat om te testen en fixen. SR is redelijk makkelijk maar oh zo veel duurder, beter zoek je iemand met een vergelijkbare SR om eens te wisselen en testen.

Waar staat dat ding van je stil? Beetje in de buurt van Hoofddorp? Anders kan ik wel langs wippen en zetten we mijn accu en evt. SR over om te testen. :P
Amsterdam watergraafsmeer :o

Dit is m'n tweede VFR800, voor de eerste had ik inderdaad een pc fan gehaald maar nooit gemonteerd, m'n pa rijdt er nu nog mee zonder problemen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Maegrim op 19-07-2016 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymens
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-08 22:56
Zijn er mensen met goede ervaringen met actioncams van rond de €100,-? Zat te denken aan een helm of borstmount.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spruit89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 14:17
raymens schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:01:
Zijn er mensen met goede ervaringen met actioncams van rond de €100,-? Zat te denken aan een helm of borstmount.
Deze ga ik even volgen, ben zelf de laatste weken ook op zoek naar één.
Ben zelf al op deze uitgekomen:
+- 50€ http://nl.aliexpress.com/...cb-4e87-957b-4b5e52262282

+-200€ http://nl.aliexpress.com/...m=2114.010108.3.18.Usb9Yh

Heb wel schrik voor de invoer rechten/taksen van beide camera's...

Kent iemand toevallig een shop in de eu die deze ook aanbiedt of gelijkwaardige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zo, net even 150 euro afgetikt voor een nieuwe MPR4... Zat een flink stuk staal in m'n nog niet heel oude achterband. Dus die kon ik alweer laten vervangen :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
SJ4000 of 5000.
Keertje uitgeprobeerd bij een maat van me. Goede beelden en een grote selectie aan mounts die standaard erbij worden geleverd.

Schijnbaar moet je wel goed opletten dat je geen namaak krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:15

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Gitup Git2. In Pro uitvoering komt deze mét toebehoren. Een borstbandje is voor een paar dollar extra ook wel te bestellen. Via gearbest.com of banggood.com te koop, wel uitkijken voor namaak (maar via die sites moet dat goed komen) en ik heb geen naheffing/importtoeslag gehad. Zelfde indeling en formaat als GoPro Hero3, dus alle accessoires zijn uitwisselbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 09:40
Ik heb zelf een SJ4000 WifI en maakt goede beelden. Nu nog leren video bewerken.

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Icephase schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:22:
[...]

Gitup Git2. In Pro uitvoering komt deze mét toebehoren. Een borstbandje is voor een paar dollar extra ook wel te bestellen. Via gearbest.com of banggood.com te koop, wel uitkijken voor namaak (maar via die sites moet dat goed komen) en ik heb geen naheffing/importtoeslag gehad. Zelfde indeling en formaat als GoPro Hero3, dus alle accessoires zijn uitwisselbaar!
Met de xiaomi Action van wel de beste keus op dit moment
Pagina: 1 ... 96 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.