Leuk rondje op de ring. Met 250+ door bochten heen en auto's inhalen alsof ze stilstaan 
Grrrr..... Ik ga toch eens kijken óf ik dat R1 display niet óók op m'n "Naked" kan prutsen 
Kleurtjes 4 the win
Kleurtjes 4 the win
[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 15-07-2016 21:59 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Zat eens te kijken naar de optielijst van de nieuwe Tracer 700, maar dat is niet leuk meer. €1300 voor een Akra (want je moet er verplicht nog een losse katalysator bijkopen), mistlampen kosten met alle verplichte extra onderdelen ook al zo'n €750. En dan hebben we het nog niet eens over de beugels voor koffers. 
En dan zeggen de eerste reviews doodleuk dat een Tracer goedkoper is dan een Versys. How about no. Voor een vergelijkbare uitrusting als bij de complete Versys Grand Tourer ga je volgens mij snel dik richting de €12k

En dan zeggen de eerste reviews doodleuk dat een Tracer goedkoper is dan een Versys. How about no. Voor een vergelijkbare uitrusting als bij de complete Versys Grand Tourer ga je volgens mij snel dik richting de €12k
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Wat Yamaha met de MT (Masters of Torgue) serie doet is vrij simpel: Een "basis" fiets in de markt zetten welke motorisch en qua chassis akelig GOED is.... Kleed je 'm daarna aan naar je eigen / andere merk eisen dan is 't apparaat ineens terecht een stukje duurder
[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 15-07-2016 22:26 ]
Net mijn nieuwe Honda CB650F met Akrapovic gehaald. Foto's volgen. Eerst genoten, morgen weer genieten!

[ Voor 12% gewijzigd door Napsju op 15-07-2016 22:28 ]
Lekker!
Dan ben ik wel benieuwd of de Tracer echt zoveel beter is dan de Versys en op welke vlakken dan. Zelfs als je de goedkoopste basisuitvoeringen naast elkaar zet is de Tracer nog steeds 1k duurder.wimmel_1 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:19:
Wat Yamaha met de MT (Masters of Torgue) serie doet is vrij simpel: Een "basis" fiets in de markt zetten welke motorisch akelig GOED is.... Kleed je 'm daarna aan naar je eigen / andere merk eisen dan is 't apparaat ineens terecht een stukje duurder
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Persoonlijk:Ethirty schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:27:
[...]
Dan ben ik wel benieuwd of de Tracer echt zoveel beter is dan de Versys en op welke vlakken dan. Zelfs als je de goedkoopste basisuitvoeringen naast elkaar zet is de Tracer nog steeds 1k duurder.
Ik heb met alle (4) grote Japanse merken redelijk wat ervaring. Motorisch doen Honda, Kawasaki, Suzuki & Yamaha al járen niet veel meer voor elkaar onder. Qua chassis is een Honda vaak te gemakkelijk (lees: te vergevingsgezind naar de rijder), een Suzuki mist gewoon de "finishing touch", een Kawasaki en een Yamaha komen daarin redelijk overeen.
Dus néé.... Een Yamaha Tracer is niets beter dan... Maar wél "anders".
De FZ-1 van Yamaha heb ik nóóít willen kopen, m'n RJ15 R6 was "goed genoeg". De MT-10 was een "instant buy" voor me, zélfs zonder proefrit.
Ik heb nu een TRX850, maar zoek eigenlijk een wat comfortabelere en modernere opvolger. De Tracer 700 lijkt me op zich de ideale kandidaat daarvoor.
#team_UTC+1
Ik zou die TRX absoluut behouden. Je krijgt er waarschijnlijk bij inruil amper wat voor terug (emotionele waarde sowieso niet) én het is een ontzettend fijne fiets om eventueel te (laten) verbouwen tot een GRU-WE-LIJK mooie CaféracerEthirty schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:46:
Ik heb nu een TRX850, maar zoek eigenlijk een wat comfortabelere en modernere opvolger. De Tracer 700 lijkt me op zich de ideale kandidaat daarvoor.
Als je er écht van af wil: Laat me wat weten......
Voor de mensen welke de TRX niet kennen: Een halve R6/TRX met een "snufje" R1
[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 15-07-2016 23:07 ]
Mijn TRX is al jaren geleden verbouwd tot een naked door de vorige eigenaar, nog voor dat echt populair werd. Heb er zelf een superbike stuur opgezet, het front lijkt op een oudere speed triple. Uniek is die sowieso al. 
Het is dat ik er slecht langere afstanden op kan rijden, anders ging die sowieso nooit meer weg. Maar ik rij te weinig voor het aanhouden van 2 fietsen. Ding heeft nog geen 50k op de teller.
Oh en hij klinkt bijna hetzelfde als je filmpje.
Het is dat ik er slecht langere afstanden op kan rijden, anders ging die sowieso nooit meer weg. Maar ik rij te weinig voor het aanhouden van 2 fietsen. Ding heeft nog geen 50k op de teller.
Oh en hij klinkt bijna hetzelfde als je filmpje.
[ Voor 6% gewijzigd door Ethirty op 15-07-2016 23:23 ]
#team_UTC+1
Heeft iemand hier toevallig ervaring of iets met de Skully AR1? Vind het persoonlijk toch een vrij interessante ontwikkeling, prijzig, maar zeker met de mogelijkheid om een nieuwe stap te zetten op helmen vlak...
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Beetje het zelfde als dát wat de ReeVu helm al sinds 2006 doet? Maar even serieus: wat zou je op een motorfiets willen bereiken met "extra" zícht naar achteren?
Je hebt al 2 spiegels op je topkuip/stuur staan waar je feitelijk "niets" aan hebt.... Dat wat áchter je ligt is verleden tijd én moet je achter je laten, toch?
Ik zie dit soort dingen nou niet écht als nuttige innovatie, maar misschien denken andere mensen daar anders over.
Je hebt al 2 spiegels op je topkuip/stuur staan waar je feitelijk "niets" aan hebt.... Dat wat áchter je ligt is verleden tijd én moet je achter je laten, toch?
Ik zie dit soort dingen nou niet écht als nuttige innovatie, maar misschien denken andere mensen daar anders over.
[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 16-07-2016 01:12 ]
Nou, ik wil toch wel graag die idioot die met 180 over de linkerbaan komt scheuren wel zien voordat ik iemand in ga halen... De spiegels heb ik altijd last van dat ik recht achter me niet kan zien, want daar zit ik voor. Daarbuiten heeft hij natuurlijk meer functies dan alleen die camera, maar dat is wel de "hoofd" functie.
Diegene die aan het inhalen is met 180 op de linkerbaan heeft, heel simpel gezegd, rekening te houden met tragere voorliggers... De fabrikanten van dat soort helmen draaien de wereld een beetje om, naar mijn idee.DragonSlayer666 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:01:
Nou, ik wil toch wel graag die idioot die met 180 over de linkerbaan komt scheuren wel zien voordat ik iemand in ga halen... De spiegels heb ik altijd last van dat ik recht achter me niet kan zien, want daar zit ik voor. Daarbuiten heeft hij natuurlijk meer functies dan alleen die camera, maar dat is wel de "hoofd" functie.
Vòor het volledige idee: Er zijn hier meerdere mensen welke regelmatig op stukken asfalt rijden waar je geeneens spiegels op je brommer mág hebben.
De WÉG ligt vóór je... Let dáár op!!!
En toch vind ik het fijn om te weten of die persoon achter mij (ook) tijdig remt. Maar dat kun je prima zien met je spiegels
jB
Leuk op het circuit, maar ik geloof nooit dat er stukken openbare weg zijn waar spiegels verboden zijn. Of rij jij in de auto ook zonder spiegels of richtingaanwijzer? "Ik rij vooruit, dus heb die niet nodig."wimmel_1 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:05:
[...]
Diegene die aan het inhalen is met 180 op de linkerbaan heeft, heel simpel gezegd, rekening te houden met tragere voorliggers... De fabrikanten van dat soort helmen draaien de wereld een beetje om, naar mijn idee.
Vòor het volledige idee: Er zijn hier meerdere mensen welke regelmatig op stukken asfalt rijden waar je geeneens spiegels op je brommer mág hebben.
De WÉG ligt vóór je... Let dáár op!!!
De weg ligt voor je, maar het verkeer zit 360° om je heen.
Helaas hoor je elk jaar weer genoeg berichten over motorrijders die gelijk hadden en dat nu niet meer kunnen navertellen.
Op de motor ga ik er altijd vanuit dat ik tussen een stel incapabele debielen rij, dan ben ik (hopelijk) op alles voorbereid.
Alleen jij bent verantwoordelijk voor je eigen veiligheid.
#team_UTC+1
Gewoon lekker zelf aankleden, Akra hoeft niet persé, is ook zat ander leuk spul wat niet zo duur is.Ethirty schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:15:
Zat eens te kijken naar de optielijst van de nieuwe Tracer 700, maar dat is niet leuk meer. €1300 voor een Akra (want je moet er verplicht nog een losse katalysator bijkopen), mistlampen kosten met alle verplichte extra onderdelen ook al zo'n €750. En dan hebben we het nog niet eens over de beugels voor koffers.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Zo sta ik d'r ook inEthirty schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 08:34:
[...]
Op de motor ga ik er altijd vanuit dat ik tussen een stel incapabele debielen rij, dan ben ik (hopelijk) op alles voorbereid.

Ik blijf twijfelen tussen een witten en matzwarte Shoei Neotec.
Iemand ervaring met die matzwarte?
Ik rijd elke dag, elk weertype, heel het jaar door behalve als het echt vriest.
Ben bang dat hij niet mooi mat zal blijven...
Heb zelf al vijf jaar een matzwarte Schubert. Niks aan het handje als je niet met schurend spul aan de gang gaat.
Vanmorgen wel een lekke band teruggevonden op mijn VFR. Stuk staal middenin het loopvlak. Zat er net een jaar op, dus das nogal zonde van het geld.
Nieuwe mpr4 kost toch weer 140 euro.
Vanmorgen wel een lekke band teruggevonden op mijn VFR. Stuk staal middenin het loopvlak. Zat er net een jaar op, dus das nogal zonde van het geld.
Nieuwe mpr4 kost toch weer 140 euro.
Ik heb nu 2,5 jaar een matzwarte HJC. Ik denk dat ik zo'n 40,000 km mee gereden heb door alle weersomstandigheden en dat ding ziet er nog gewoon matzwart uit.Anoshky schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:41:
It's funny. But not ha-ha funny.
Verwijderd
Een helm waar je elke dag mee rijdt blijft niet mooiAnoshky schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:41:
Als je serieus bent, ik denk eraan om hem te vervangen.wimmel_1 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 21:58:
Grrrr..... Ik ga toch eens kijken óf ik dat R1 display niet óók op m'n "Naked" kan prutsen
Kleurtjes 4 the win
Dus misschien heb ik er een over.
Je hebt ook goede spiegels en slechte spiegels. Met mijn vorige motor zag ik ook vrij weinig, zelfs met spiegelverbreders. Met mijn huidige motor zie ik veel meer, ook achter mij. Ze zitten precies zo dat ik achter mijn arm langs kan kijken. Dus door het gat wat valt tussen de arm en lichaam. Op die manier kan ik ook prima achter mij kijken. Met de vorige motor moest ik buiten langs de arm kijken en dan nog moest ik de arm vaak intrekken om iets te zien.DragonSlayer666 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:01:
Ik zou eerder andere spiegels plaatsen of een extra bar-end spiegel dan zo'n helm kopen. Als de helm om andere functies ook handig is dan prima, maar voor alleen de spiegels zijn er denk ik betere oplossingen.
Middenbok gekocht. Een dubbele trekveer lang genoeg kunnen trekken zodat ie bevestigd kan worden: het lukt niet
Best een sportschool kerel hier maar ik heb d'r de tools niet voor. Zucht.
Dus met een tang vast pakken is niet genoeg ?Blue-eagle schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 14:26:
Middenbok gekocht. Een dubbele trekveer lang genoeg kunnen trekken zodat ie bevestigd kan worden: het lukt nietBest een sportschool kerel hier maar ik heb d'r de tools niet voor. Zucht.
Dat lukt niet, dan krijg ik er niet genoeg kracht achter. Met een stuk snoer (een oude Apple oplader kabel) trekken als een malle. En zelfs dan krijg ik hem niet ver genoeg. De motor staat ook gewoon schuin op z'n standaard... kan er niet onder gaan hangen ofzo.PilatuS schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 14:42:
[...]
Dus met een tang vast pakken is niet genoeg ?
Een trekveer-spanner is een stuk gereedschap wat ik nodig heb, denk ik. Maar die heb ik niet. En dus ook niet echt de kracht ervoor...
Bok monteren, motor op de bok trekken. Veer aan de bovenkant vast maken. Touwtje erdoorheen, goed knoopje en erop gaan staan?
Fiets vandaag opgehaald.
Echt een leuk ding om op te rijden
Gers apparaat! EnjoyMaverick! schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:51:
Fiets vandaag opgehaald.
[video]
Verwijderd
lekker deuntje trouwens!Maverick! schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:51:
Fiets vandaag opgehaald.
[video]
Brommertje is weer thuis nádat er nieuwe olie en filter op gegaan zijn (éérste 1000Km beurt). Meteen de koffers er op gezet, nu is het nog wachten op de Quickshifter en Akrapovic spullen + het "comfort zadel" (spullen staan allemaal in back-order bij de importeur op het moment). Daarnaast staat de vraag aangaande een andere rempomp ook nog uit, maar daar heb ik nog niet al te veel haast me.

Meteen even geïnformeerd bij Yamaha maar dat gaat schijnbaar niet werken vanwege de verschillen in het TCS qua sensorenxos schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 13:16:
[...]
Als je serieus bent, ik denk eraan om hem te vervangen.
Dus misschien heb ik er een over.
[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 16-07-2016 18:20 ]
Tadaaa!!Napsju schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:20:
Net mijn nieuwe Honda CB650F met Akrapovic gehaald. Foto's volgen. Eerst genoten, morgen weer genieten!
[afbeelding]

Heerlijk!
Lekker!
Na ruim 10 jaar een motorrijbewijs te hebben, en nooit een eigen motor te hebben gehad (huur er eens per paar jaar eentje), ben ik toch van plan een motor te gaan kopen.
Wat zoek ik:
- niet te zwaar
- geen chopper
- wel een kuip, ik zal toch wat woon-werk gaan doen, als mijn wederhelft de (lease) auto nodig heeft.
- niet te snel, alle motoren zijn snel natuurlijk, maar een 1000cc hoeft van mij niet
- hoeft niet super nieuw te zijn, het blijft mijn eerste motor, dus ik zal vast eens iets doms doen waarbij er schade gaat ontstaan
- samenvattend: 600-800cc, <200kg, met kuip, voor +/-5000km per jaar, budget max 6K.
Wat heb ik al eens gereden:
- BMW F650GS (lesmotor, nare 1 cylinder, ABS was wel prettig)
- BMW F800-ST (erg prettig rijdende motor, krap aan tegen wat ik aan de zware kant vind)
- Yamaha TDM (te zwaar, en hoog, lastig manouvreren)
- Honda Hornet 600 (rijdt fijn, maar geen kuip)
Wat vind ik mooi:
- Alle 600cc sports: R6, ZX6R, CBR600, GSX-R 600
- Sommige sport tours: VFR800, F800-ST
Daarnaast heb ik nog nooit een eigen auto heb gehad, dus nog nooit een motorvoertuig gekocht.
Hierdoor ben ik wel bang een kat in de zak te kopen.
Zo is mijn grootste vraag nog wel, kilometer standen. Bij een auto is 30000km niets, bij een motor lijkt dat veel te zijn, gezien de daling in prijzen bij dit soort kilometer standen. Maar is een motor echt op tegen die tijd, of gaan er dan grote onderhouds dingen aankomen?
Hebben jullie nog tips, waar moet ik op letten, waar moet ik rekening mee houden, zoals onderhoudskosten en verzekering enzo.
Beetje brede vraag, maar alle tips zijn welkom.
Wat zoek ik:
- niet te zwaar
- geen chopper
- wel een kuip, ik zal toch wat woon-werk gaan doen, als mijn wederhelft de (lease) auto nodig heeft.
- niet te snel, alle motoren zijn snel natuurlijk, maar een 1000cc hoeft van mij niet
- hoeft niet super nieuw te zijn, het blijft mijn eerste motor, dus ik zal vast eens iets doms doen waarbij er schade gaat ontstaan
- samenvattend: 600-800cc, <200kg, met kuip, voor +/-5000km per jaar, budget max 6K.
- BMW F800-ST (erg prettig rijdende motor, krap aan tegen wat ik aan de zware kant vind)
Wat vind ik mooi:
Daarnaast heb ik nog nooit een eigen auto heb gehad, dus nog nooit een motorvoertuig gekocht.
Zo is mijn grootste vraag nog wel, kilometer standen. Bij een auto is 30000km niets, bij een motor lijkt dat veel te zijn, gezien de daling in prijzen bij dit soort kilometer standen. Maar is een motor echt op tegen die tijd, of gaan er dan grote onderhouds dingen aankomen?
Hebben jullie nog tips, waar moet ik op letten, waar moet ik rekening mee houden, zoals onderhoudskosten en verzekering enzo.
[ Voor 11% gewijzigd door SiErRa op 16-07-2016 23:04 . Reden: nog wat info en vragen toegevoegd. ]
Honda CBF600SA niets? Wel enigszins de meest "saaie beginnersmotor" (volgens veel reviews
) die er is, maar heeft een kuipje, 600 cc, geen supersport, maar komt wel lekker mee (zal wel onder sporttour vallen denk ik).
Overigens geen vollédige kuip, "half fairing" geloof ik.. Dus om je stuureenheid wel en je koplampen e.d. zitten ook gewoon in de kuip, maar je motorblok is maar ten dele afgeschermd, weinig zelfs.
Overigens geen vollédige kuip, "half fairing" geloof ik.. Dus om je stuureenheid wel en je koplampen e.d. zitten ook gewoon in de kuip, maar je motorblok is maar ten dele afgeschermd, weinig zelfs.
[ Voor 30% gewijzigd door Osiris op 16-07-2016 22:52 ]
Verwijderd
ER6F? super licht, zien er best geinig uit vooral met de achter veering oplossing.
goedkoop en degelijk, en met jouw budget, kun je zelfs een nieuwe overjarige kopen als je wil
goedkoop en degelijk, en met jouw budget, kun je zelfs een nieuwe overjarige kopen als je wil
Kawasaki Versys 650. Geen sportmotor, maar daarentegen wel gewoon een toffe fijne fiets. Ik ben in ieder geval erg blij met mijn Versys uit 2010SiErRa schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 22:47:
Na ruim 10 jaar een motorrijbewijs te hebben, en nooit een eigen motor te hebben gehad (huur er eens per paar jaar eentje), ben ik toch van plan een motor te gaan kopen.
Wat zoek ik:
- niet te zwaar
- geen chopper
Wat vind ik mooi:
- Alle 600cc sports: R6, ZX6R, CBR600, ZXR600
Inderdaad, de Fazer, ER6F, Versys of de CBR600F. Met name die laatste, is vanaf 2011 gewoon een aangeklede hornet 600.
(met door die kuip wel een iets kleinere tank)
Ik heb de hornet nu al voor het vijfde jaar, en ben er nog niet op uitgekeken. Nog steeds iedere dag plezier van. Voor al de bovenstaande modellen geldt: De blokken zijn bulletproof. In ruil voor wat regulier onderhoud laten ze je nooit in de steek. Wel allemaal nog vrij tam vergeleken bij supersports, maar hey, die zijn ook met een andere insteek gemaakt.
(met door die kuip wel een iets kleinere tank)
Ik heb de hornet nu al voor het vijfde jaar, en ben er nog niet op uitgekeken. Nog steeds iedere dag plezier van. Voor al de bovenstaande modellen geldt: De blokken zijn bulletproof. In ruil voor wat regulier onderhoud laten ze je nooit in de steek. Wel allemaal nog vrij tam vergeleken bij supersports, maar hey, die zijn ook met een andere insteek gemaakt.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Versys 650, ongeacht bouwjaarSiErRa schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 22:47:
Wat zoek ik:
- niet te zwaar
- geen chopper
Wat vind ik mooi:
Hoge zit, zuinig, niet te duur, prettig vermogen, veel koppel onderin. Kortom heerlijk ding.
Een quote is een gebrek aan originaliteit
Nieuwe model Diversion F?

Alleen jammer dat de achterbrug zo lelijk is..

Een Vfr kun je met de gewichtseis tot 200 kg wel vergeten, die gaat er dik overheen.....
Wat is de achterliggende reden voor de gewichtseis? Als je rijdt merk je het niet. En gewicht zorgt ook voor stabiliteit.
En 180kg kan je ook niet houden als je hem verkeerd pakt, dus dat maakt ook niet uit.
Vfr is wel een vette machine
En 180kg kan je ook niet houden als je hem verkeerd pakt, dus dat maakt ook niet uit.
Vfr is wel een vette machine
Als ik SiErRa was, zou ik die gewichtseis niet in steen geschreven op <200 kg laten staan.
Eerder reed ik rond op een ZZR-250 en GPZ500S met respectievelijk een drooggewicht van 146 en 176 kg.. Die ZZR kon je bij wijze van spreke tussen duim en wijsvinger optillen
Leuk fietsje hoor.
Maar nu rijd ik dus een CBF met drooggewicht van 205 kg. In 't begin vond ik die inderdaad lastiger handelen bij 't achteruit inparkeren, op de bok zetten, van de bok afhalen terwijl 'ie juist ietsjes naar de andere kant dan waar jij staat overhelt, dat soort leuke grappen.. Maar daar wen je gelukkig erg snel aan! Plus, je motor is minder windgevoelig, wat ook wel zo fijn is in ons polderlandje..
Overigens ben ik zelf niet zo groot uitgevallen, dus houdt 't ook bij de lichtere fietsen, maar <200 kg is mijns inziens niet per se nodig
Eerder reed ik rond op een ZZR-250 en GPZ500S met respectievelijk een drooggewicht van 146 en 176 kg.. Die ZZR kon je bij wijze van spreke tussen duim en wijsvinger optillen
Maar nu rijd ik dus een CBF met drooggewicht van 205 kg. In 't begin vond ik die inderdaad lastiger handelen bij 't achteruit inparkeren, op de bok zetten, van de bok afhalen terwijl 'ie juist ietsjes naar de andere kant dan waar jij staat overhelt, dat soort leuke grappen.. Maar daar wen je gelukkig erg snel aan! Plus, je motor is minder windgevoelig, wat ook wel zo fijn is in ons polderlandje..
Overigens ben ik zelf niet zo groot uitgevallen, dus houdt 't ook bij de lichtere fietsen, maar <200 kg is mijns inziens niet per se nodig
[ Voor 9% gewijzigd door Osiris op 17-07-2016 11:18 ]
Jeeej 15 jaar terug in de tijdSecsytime schreef op zondag 17 juli 2016 @ 09:39:
Nieuwe model Diversion F?
[afbeelding]

Never ever financial advice...
Die staat ook zeker niet in steen, maar het zijn inderdaad wel de voorbeelden die je noemt, wat ik met die TDM lastig vond. En de veel lichtere Hornet is ook qua rijden veel "leuker", maar een stabielere motor is waarschijnlijk weer meer praktisch voor woon-werk. Maar zoals ik het nu zie wordt het 1 a 2x per maand woon-werk en voor de rest voor de lol touren.Osiris schreef op zondag 17 juli 2016 @ 11:11:
Als ik SiErRa was, zou ik die gewichtseis niet in steen geschreven op <200 kg laten staan.
Eerder reed ik rond op een ZZR-250 en GPZ500S met respectievelijk een drooggewicht van 146 en 176 kg.. Die ZZR kon je bij wijze van spreke tussen duim en wijsvinger optillenLeuk fietsje hoor.
Maar nu rijd ik dus een CBF met drooggewicht van 218 kg. In 't begin vond ik die inderdaad lastiger handelen bij 't achteruit inparkeren, op de bok zetten, van de bok afhalen terwijl 'ie juist ietsjes naar de andere kant dan waar jij staat overhelt, dat soort leuke grappen.. Maar daar wen je gelukkig erg snel aan! Plus, je motor is minder windgevoelig, wat ook wel zo fijn is in ons polderlandje..
Iedereen bedankt voor de voorbeelden trouwens. De CBF , Versys enzo zijn inderdaad wel de slimme keuzes. Maar ik vind de modellen met de halve kuip toch aanzienlijk minder mooi. Vandaar ook mijn voorbeeld voor de VFR van een toch wat sportievere sport-tour.
Eerste hier was een TDM 850.
Stilstaand idd een traktor. Rijdend bijna een veertje.
Stilstaand idd een traktor. Rijdend bijna een veertje.
Oh, ik ook hoorSiErRa schreef op zondag 17 juli 2016 @ 11:23:
[...]
Maar ik vind de modellen met de halve kuip toch aanzienlijk minder mooi.
Zelf zou ik wel een van de laatste ZZR-600's willen hebben. Worden helaas niet meer gemaakt sinds 2008, maar laatste model is IMO best leuk.. Alleen zo'n lompe uitlaat, dat dan weer wel..

De ZZR-1400 vind ik dan weer zo'n groot bakbeest en qua looks niet je-van-het..
Al moet ik zeggen, zo in Kawa-groen...

[ Voor 11% gewijzigd door Osiris op 17-07-2016 11:32 ]
Ach tis allemaal relatief, rijdend merk je er niet veel meer van. Vond mijn vfr eerst ook wat log, maar na een tijdje is het gewoon een gooi en smijt machientje..... Zeker in vergelijk met mn huidige FJR van 300 kg.....
Ongeveer 190 voor de band, 22 euro voor montage. Bij de BMW dealer (motor houtrust). Bandje is op internet wel iets goedkoper te vinden (160 ofzo, montage vergelijkbaar), maar ik moest voor iets anders sowieso naar de dealer, dus dit was wel zo makkelijk.Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 17:27:
[...]
Weet je wat je hebt betaald voor de Sport attack 3? (inclusief montage etc etc)
Een DM is ook prima
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Verwijderd
Kan de set gemonteerd hebben voor 292,- (stikstof ipv lucht... niet dat ik daar iets om geef)noes schreef op zondag 17 juli 2016 @ 12:33:
[...]
Ongeveer 190 voor de band, 22 euro voor montage. Bij de BMW dealer (motor houtrust). Bandje is op internet wel iets goedkoper te vinden (160 ofzo, montage vergelijkbaar), maar ik moest voor iets anders sowieso naar de dealer, dus dit was wel zo makkelijk.
En ik denk dat ik die ook maar eens ga proberen.
Verwijderd
In het kader van bijzondere motoren 
Vorige week in Lauwersoog met de > 60 jarige eigenaar van deze MV Agusta een praatje gemaakt. Er zijn er twee van in Nederland, verder vertelde hij dat hij nu in totaal 4 bijzondere MV Agusta's in zijn verzameling heeft.
Overigens geen idee wat voor MV Agusta het is op de foto maar het schijnt een nogal bijzonder ding te zijn dus

Vorige week in Lauwersoog met de > 60 jarige eigenaar van deze MV Agusta een praatje gemaakt. Er zijn er twee van in Nederland, verder vertelde hij dat hij nu in totaal 4 bijzondere MV Agusta's in zijn verzameling heeft.
Overigens geen idee wat voor MV Agusta het is op de foto maar het schijnt een nogal bijzonder ding te zijn dus

Dat is de 2015 MV Agusta F4 Reparto Corse! Zijn er maar 250 van op de wereld en het is echt een plaatje op te zien, daarom staat die ook op mijn computer achtergrondVerwijderd schreef op zondag 17 juli 2016 @ 12:51:
In het kader van bijzondere motoren
[afbeelding]
[afbeelding]

[ Voor 3% gewijzigd door cyntax op 17-07-2016 13:03 ]
Dat is wel een scherpe prijs! Heb voor nog een RaceAttack Med. erom die nog even mee kan, en daar heb ik zelfs nog een reserve voor klaar liggen, dus ik heb alleen achter laten vernieuwenVerwijderd schreef op zondag 17 juli 2016 @ 12:36:
[...]
Kan de set gemonteerd hebben voor 292,- (stikstof ipv lucht... niet dat ik daar iets om geef)
En ik denk dat ik die ook maar eens ga proberen.
Blijven toch mooie dingen die MV'scyntax schreef op zondag 17 juli 2016 @ 13:01:
[...]
Dat is de 2015 MV Agusta F4 Reparto Corse! Zijn er maar 250 van op de wereld en het is echt een plaatje op te zien, daarom staat die ook op mijn computer achtergrond.
[afbeelding]
#team_UTC+1
Verwijderd
en het mooiste is wel... het is een zaak die op ongeveer 3 minuten / 400meter lopen is van huisnoes schreef op zondag 17 juli 2016 @ 13:35:
[...]
Dat is wel een scherpe prijs! Heb voor nog een RaceAttack Med. erom die nog even mee kan, en daar heb ik zelfs nog een reserve voor klaar liggen, dus ik heb alleen achter laten vernieuwen
Ik ging eerst altijd naar een speciaal zaak ergens in Barcelona... kreeg een tip over een franchise die ook goedkoop was... scheelt iets van 3 euro in prijs voor een set... maar is dus vlakbij huis (gemakt wil ook wat)
Al wat gevonden? Wij zijn een paar jaar terug bij Vetus Tempus geweest. Iets verder van de ring maar zeer goed bevallen.bakvis schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 16:57:
[...]
Edit:
Am Tunnel; Vol,
GASTHAUS BIKERS MOMENT; Vol...
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Dat is wel héél makkelijkVerwijderd schreef op zondag 17 juli 2016 @ 14:12:
[...]
en het mooiste is wel... het is een zaak die op ongeveer 3 minuten / 400meter lopen is van huis
Ik ging eerst altijd naar een speciaal zaak ergens in Barcelona... kreeg een tip over een franchise die ook goedkoop was... scheelt iets van 3 euro in prijs voor een set... maar is dus vlakbij huis (gemakt wil ook wat)
Al jaren zie ik de jaloersmakende vakantiefoto's van Bommes hier langs komen. De dag die je wist dat ging komen is eindelijk hier: mijn vakantiefoto's van Oostenrijk, en specifiek de dag dat we de Grossglockner Hochstrasse gereden hebben naar mijn goede vriend Franz Josef
Een dag voor vertrek de S3 in de aanhanger gezet. Ging eigenlijk verrassend makkelijk, helaas voor jullie geen filmpjes van gestuntel en omvallende tweewielers.
In verband met de aanhanger rustig door Duitsland gekacheld, twee dagen later konden we Base Camp inrichten in Bruck an der Großglocknerstraße.

Na een paar dagen, toen de regen weg was en er een strak blauwe lucht voor was teruggekomen met 30 graden in het dal, zijn we de Hochstrasse gaan rijden. Op weg naar boven vast een fotootje geschoten.

Bij het toeren in de bergen is het belangrijk de inwendige mensch goed te verzorgen. In dit geval door middel van Bratwurst en cola bovenop een alp

Uitzichtpunt "Biker point" was wel druk, vooral omdat er ondanks de naam behoorlijk veel auto's naar boven willen over het vrij smalle weggetje. Dit was wel het meest spannende stuk van de hele dag toeren. Helaas geen duidelijke foto van dit weggetje dus dan maar een 360 van het uitzicht.

We zijn niet helemaal doorgereden naar Heiligenblut, omdat we Franz Josef nog even wilden bezoeken. Het ging niet helemaal lekker met hem, hij had het de laatste decennia vrij warm, en was in een jaar tijd ettelijke tonnen afgevallen en tientallen meters gekrompen. Tsja.

Op de terugweg ontdekte mevrouw Pedaal een geschikt stuk sneeuw voor een vreugdesprongetje.

De Speed Triple heeft zich bijzonder goed gedragen. Wel was ik blij dat ik voor de vakantie mijn vrijwel volledig weggesleten remblokjes voor en achter nog even had laten vervangen. Remmen zijn best fijn in de bergen.

Nou Bommes, jij bent weer aan de beurt
Een dag voor vertrek de S3 in de aanhanger gezet. Ging eigenlijk verrassend makkelijk, helaas voor jullie geen filmpjes van gestuntel en omvallende tweewielers.

In verband met de aanhanger rustig door Duitsland gekacheld, twee dagen later konden we Base Camp inrichten in Bruck an der Großglocknerstraße.

Na een paar dagen, toen de regen weg was en er een strak blauwe lucht voor was teruggekomen met 30 graden in het dal, zijn we de Hochstrasse gaan rijden. Op weg naar boven vast een fotootje geschoten.

Bij het toeren in de bergen is het belangrijk de inwendige mensch goed te verzorgen. In dit geval door middel van Bratwurst en cola bovenop een alp

Uitzichtpunt "Biker point" was wel druk, vooral omdat er ondanks de naam behoorlijk veel auto's naar boven willen over het vrij smalle weggetje. Dit was wel het meest spannende stuk van de hele dag toeren. Helaas geen duidelijke foto van dit weggetje dus dan maar een 360 van het uitzicht.

We zijn niet helemaal doorgereden naar Heiligenblut, omdat we Franz Josef nog even wilden bezoeken. Het ging niet helemaal lekker met hem, hij had het de laatste decennia vrij warm, en was in een jaar tijd ettelijke tonnen afgevallen en tientallen meters gekrompen. Tsja.

Op de terugweg ontdekte mevrouw Pedaal een geschikt stuk sneeuw voor een vreugdesprongetje.

De Speed Triple heeft zich bijzonder goed gedragen. Wel was ik blij dat ik voor de vakantie mijn vrijwel volledig weggesleten remblokjes voor en achter nog even had laten vervangen. Remmen zijn best fijn in de bergen.

Nou Bommes, jij bent weer aan de beurt
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Het is daar leuk rijden met een Hornet. Ben er ook geweest vandaag.

Heet dat ding van jou eigenlijk nog Hornet?
[ Voor 4% gewijzigd door Nero22 op 17-07-2016 17:33 ]
Hornet is exit... We hebben collectors itemsNero22 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 17:32:
[...]
Het is daar leuk rijden met een Hornet. Ben er ook geweest vandaag.![]()
[afbeelding]
Op zich, wat meer koppel onderin lijkt me ook wel wat.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Dat is leuk nieuws.steveman schreef op zondag 17 juli 2016 @ 17:39:
[...]
Hornet is exit... We hebben collectors items
Op zich, wat meer koppel onderin lijkt me ook wel wat.
Ik weet ook wel dat áls de volgende motor komt, dat dat een 2 of 3 cilinder gaat zijn. Op zich best grappig hoor, dat omhoog jagen in de toeren, maar je gaat zo snel te snel.
[ Voor 3% gewijzigd door Nero22 op 17-07-2016 17:42 ]
Verwijderd
En met een sloot koppel onderin gaat dat gewoon net zo snelNero22 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 17:41:
[...]
Dat is leuk nieuws.![]()
Ik weet ook wel dat áls de volgende motor komt, dat dat een 2 of 3 cilinder gaat zijn. Op zich best grappig hoor, dat omhoog jagen in de toeren, maar je gaat zo snel te snel.
snelheid zit in je rechterhand, dus nu niet de schuld bij aantal cilinders neerleggen hahaha
(ps. V4 for the win!)
Hah, je hebt gelijk. Mijn redenatie klopt ook niet helemaal. Ik blijf wel bij mijn punt dat je zo moet jagen.Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2016 @ 17:44:
[...]
En met een sloot koppel onderin gaat dat gewoon net zo snel
snelheid zit in je rechterhand, dus nu niet de schuld bij aantal cilinders neerleggen hahaha
(ps. V4 for the win!)
Het zit in je rechterhand, maar sommige motoren lokken die rechterhand sneller uit dan andere. Vooral motoren die moeiteloos koppel en vermogen afleveren en minimale gevoel van snelheid geven vragen om per ongeluk 50km/u harder te rijden dan verwacht.Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2016 @ 17:44:
[...]
En met een sloot koppel onderin gaat dat gewoon net zo snel
(ps. V4 for the win!)
Je hoort het vaak over bijv de Pan European (en dan vooral de ST1100), voor je het weet rij je veel te hard. Zelf laatst nog op K100 meegemaakt. Allerminst een monster, maar je merkt gewoon niet hoe hard je gaat, plus dat je in topversnelling het gevoel hebt nog maar net hard genoeg te gaan om niet af te slaan als je 120km/u rijdt.
Met pakweg een naked heb je veel meer snelheidsbeleving, dus ga je minder snel veel te hard (of heb je het iig dubbel en dwars door als je het doet).
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Ben zelf van een Hornet naar een Speed triple gegaan toendertijd...
Die ontzettend sterke vlakke koppel kromme is best "saai" om te rijden omdat je eigenlijk helemaal geen moeite meer hoeft te doen... dat is denk ik ook wel mijn enige klacht over die Speed, iets wat te makkelijk om hard mee te gaan.
Die ontzettend sterke vlakke koppel kromme is best "saai" om te rijden omdat je eigenlijk helemaal geen moeite meer hoeft te doen... dat is denk ik ook wel mijn enige klacht over die Speed, iets wat te makkelijk om hard mee te gaan.
Op mijn Ninja 250 heb ik ontzettend veel lol gehad omdat ik juist zo hard moest werken. Het voordeel was dat het allemaal niet zo snel ging als je flink aan het gas hing. Dat was dan ook meteen haar nadeel, want het ging ook niet snel als je het wel wilde.
Och, het heeft op zich ook wel om een beetje schakellui te rijden en lekker gebruik te maken van het koppel.
Gisteren nog in zijn 3 (of was het 4) over een rotonde en dan opentrekken tot veel te hard
Gisteren nog in zijn 3 (of was het 4) over een rotonde en dan opentrekken tot veel te hard
#team_UTC+1
Topper!!Nero22 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 17:32:
[...]
Het is daar leuk rijden met een Hornet. Ben er ook geweest vandaag.![]()
[afbeelding]
Lekker!
Dat merk ik met mijn RC8 ook heel erg. Dat blok heeft overal enorm veel koppel en daarbij merk je ook niet echt dat het hard vooruit gaat. Bij mijn eerste motor, een Hornet vond ik het altijd leuk als je voorbij de 9000 toeren ging. Dan voelde je ineens als dat vermogen opkomen samen met het geschreeuw van die 4 cilinders. Bij de RC8 heb je geen eindschot meer waardoor het gevoel van acceleratie veel minder is terwijl het juist enorm veel harder gaat.dion_b schreef op zondag 17 juli 2016 @ 17:50:
[...]
Het zit in je rechterhand, maar sommige motoren lokken die rechterhand sneller uit dan andere. Vooral motoren die moeiteloos koppel en vermogen afleveren en minimale gevoel van snelheid geven vragen om per ongeluk 50km/u harder te rijden dan verwacht.
Vandaag ook eindelijk weer eens gereden, samen met 2 vrienden. Rationeel denk ik vaak dat ik m'n motor beter kan verkopen, maar als ik dan weer eens rijd ben ik gelijk weer verliefd en weet ik zeker dat ik er enorm spijt van zou krijgen..

Die rode is de mijne

Die rode is de mijne

Prachtig ding.
Vandaag heb ik volgens mij een H2 zien rijden, kon het alleen niet 100% vaststellen. Het zag er iig flink bruut uit.
Vandaag heb ik volgens mij een H2 zien rijden, kon het alleen niet 100% vaststellen. Het zag er iig flink bruut uit.
It's dogged that does it
Mja, ik voel me nogal bezwaard om overal zo hoog in toeren te rijdenNero22 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 17:41:
[...]
Dat is leuk nieuws.![]()
Maar een geschikte naakte twin vind ik nog lastig te vinden... Zo'n 1290R is ook wat aan de overdreven (en dure) kant
Street Triple R
MT-10
Hypermotard 939
Die zou ik wel eens willen testen... Maar dat komt van 't najaar wel weer, dan kan er ook pas weer iets binnenstaan...
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Verwijderd
vergeet die MT9 niet (de 800 triple van yamaha)steveman schreef op zondag 17 juli 2016 @ 20:46:
[...]
Mja, ik voel me nogal bezwaard om overal zo hoog in toeren te rijdenAls ik voetgangers of fietsers passeer ga ik eigenlijk altijd naar z'n 6. (Rij uiteraard met toegestande dBs)
Maar een geschikte naakte twin vind ik nog lastig te vinden... Zo'n 1290R is ook wat aan de overdreven (en dure) kant
Street Triple R
MT-10
Hypermotard 939
Die zou ik wel eens willen testen... Maar dat komt van 't najaar wel weer, dan kan er ook pas weer iets binnenstaan...
Of mijn TRX850 naked 
Net een rijdende onweerswolk met een squadron Spifires.
Net een rijdende onweerswolk met een squadron Spifires.
#team_UTC+1
KTM 990 SM ?steveman schreef op zondag 17 juli 2016 @ 20:46:
[...]
Mja, ik voel me nogal bezwaard om overal zo hoog in toeren te rijdenAls ik voetgangers of fietsers passeer ga ik eigenlijk altijd naar z'n 6. (Rij uiteraard met toegestande dBs)
Street Triple R
MT-10
Hypermotard 939
Edit: Was wel grappig van iemand met die fiets. Kwam een tijdje terug iemand bij het tanken tegen met zo'n ding. Erg dikke machine om te zien. Heb er een half uurtje mee staan praten. Hij vertelde ook dat ie er wheelies mee maakte. Na een tijd gepraat te hebben nog een kort stuk samen gereden. Komt ie op een 80 weg terwijl ik 100 rij met iets van 140 langs zetten op dat ding, met een standup wheelie
[ Voor 27% gewijzigd door PilatuS op 17-07-2016 21:19 ]
Verwijderd
Het is weer mooi weer in Brabant met als dieptepunt: 3 ongelukken met motorrijders op 1 dag
http://www.omroepbrabant....ende+hond+in+Tilburg.aspx
http://www.omroepbrabant....auto+en+raakt+gewond.aspx
http://www.omroepbrabant....chtoffer+zwaargewond.aspx

En al helemaal de MV Agusta BrutaleVerwijderd schreef op zondag 17 juli 2016 @ 21:01:
[...]
vergeet die MT9 niet (de 800 triple van yamaha)
De mooiste van allemaal met nog een heel arsenaal aan opties.
Was mijn gedeelte eerste keuze samen met de S1000R, en uiteindelijk voor betrouwbaarheid en rust gekozen, die ik zelf kan ombuigen tot helse krachten
Bij de brutale is het altijd nerveus.. Maar god, zo mooi!
Maar eens video gemaakt van mijn (vorige) GSX650F, van de updates, wat vakantie foto's van mij met de motor. 
De vering zou vrij bud zijn geloof ikVerwijderd schreef op zondag 17 juli 2016 @ 21:01:
[...]
vergeet die MT9 niet (de 800 triple van yamaha)

Ik wil voor m'n wegmotor ABS hebben ... De supermoto heeft wel die optie, maar de Super Duke niet, da's best jammer!PilatuS schreef op zondag 17 juli 2016 @ 21:15:
[...]
KTM 990 SM ?
Edit: Was wel grappig van iemand met die fiets. Kwam een tijdje terug iemand bij het tanken tegen met zo'n ding. Erg dikke machine om te zien. Heb er een half uurtje mee staan praten. Hij vertelde ook dat ie er wheelies mee maakte. Na een tijd gepraat te hebben nog een kort stuk samen gereden. Komt ie op een 80 weg terwijl ik 100 rij met iets van 140 langs zetten op dat ding, met een standup wheelieCompleet gestoord maar wel vet om te zien.
[ Voor 62% gewijzigd door steveman op 17-07-2016 22:47 ]
Gewoon twee keer achterop, valt me op dat veel motorrijders erg weinig afstand houden.Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2016 @ 21:24:
Het is weer mooi weer in Brabant met als dieptepunt: 3 ongelukken met motorrijders op 1 dag![]()
![]()
XXXVI
Hey ik wist niet dat wij facebook vriendjes zijn 😀😀😀Joopieboy schreef op zondag 17 juli 2016 @ 22:35:
Maar eens video gemaakt van mijn (vorige) GSX650F, van de updates, wat vakantie foto's van mij met de motor.
[video]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Het kwartje, of briefje, is gevallen.Tylen schreef op zondag 17 juli 2016 @ 23:15:
[...]
Hey ik wist niet dat wij facebook vriendjes zijn 😀😀😀
Maar :W
Ja beetje laat
.
Brrrr die eerste, zowel met motor als fiets altijd heel bang als ik katten of honden zie lopen.Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2016 @ 21:24:
Het is weer mooi weer in Brabant met als dieptepunt: 3 ongelukken met motorrijders op 1 dag![]()
![]()
Tsja, het kan ook anders: http://www.pzc.nl/regio/b...it-bij-borssele-1.6199894ephymerous schreef op zondag 17 juli 2016 @ 22:48:
[...]
Gewoon twee keer achterop, valt me op dat veel motorrijders erg weinig afstand houden.
Hij probeerde het vliegje uit zijn oog te krijgen en miste daardoor de bocht waardoor hij ten val kwam.
Mevrouw Bommes en ik zijn op dit moment aan het werk bij vrienden op hun agriturusmo in Italië.
www.brusagio.com
Enige ritje dat ik nu heb gemaakt is naar het dorpje beneden in het dal op en neer om broodjes te halen.
Voor de rest is het klussen, maaien, zwembad schoonmaken, eten koken, veel eten koken, kamers poetsen, beddengoed wassen, gras- en bosmaaiers repareren, water systemen aanleggen voor de camping, enz enz.
Hier (platteland van Piemonte, Italië) steken de hertjes, vossen, konijnen, honden en katten en wat nogal niet meer ook de weg over.Anoshky schreef op maandag 18 juli 2016 @ 08:42:
[...]
Brrrr die eerste, zowel met motor als fiets altijd heel bang als ik katten of honden zie lopen.
Rijsnelheid en beetje aanpassen maar verder niet te veel over nadenken.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
vanmorgen onderweg naar het werk de eerste keer met het voetsteuntje de grond geraakt. was efkes schrikken, maar gaf mij toch het gevoel dat mijn bochten beter en beter worden
Start en eerste paar rondjes van de wedstrijd van afgelopen zaterdag. Nadat ik door de GT grindbak gegaan was kwam ik op P18 weer de baan op. Daarna nog twee ingehaald en dus op P16 de wedstrijd uitgereden. (Dit heb ik niet geüpload want SAAI). Ik startte op P15 en de eerste doorkomst was P4
Dus al die moeite, en dan nog geen plekje opgeschoten? 
Geintje natuurlijk.
Geintje natuurlijk.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Oops typo, ik startte P15
Dus wel plekje opgeschoven
Wat is nou weer een 'nare 1 cilinder' als ik vragen mag?SiErRa schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 22:47:
[...]
[...]
Die Skully ziet er cool uit en zou 'm zeker een keer willen proberen. Voor nu hou ik het wel gewoon bij mijn 'normale' intergraal helm met in gedachte dat de mannen van de MotoGP ook met 200 achter zich kijken.DragonSlayer666 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:01:
Zag gisteren, tijdens de GP van Duitsland, een enorme groep met supersports langskomen (omgeving Posbank). Ik mag ook weer een 'bijzondere motor' van het lijstje afstrepen: de S1000RR HP4. Die dingen zijn misschien wel even zeldzaam als een H2.SavageBrother schreef op zondag 17 juli 2016 @ 20:33:
Prachtig ding.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Ja, dat heb ik ook. Maar om iets van 1500$ te bestellen om "even te proberen" vind ik toch wat gortig...caesar1000 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:04:
Die Skully ziet er cool uit en zou 'm zeker een keer willen proberen. Voor nu hou ik het wel gewoon bij mijn 'normale' intergraal helm met in gedachte dat de mannen van de MotoGP ook met 200 achter zich kijken.
S1000RR HP4, heb ik nog aantal circuit dagen op gereden. Vond het niet heel speciaal/zeldzaam.
Waar ik meer van genoten had was de HP2 Sport. Wat een geweldige machine, reed erg gaaf op het circuit. En die heb ik nog nooit in het wild gezien.
Waar ik meer van genoten had was de HP2 Sport. Wat een geweldige machine, reed erg gaaf op het circuit. En die heb ik nog nooit in het wild gezien.

Ja, klopt. Ze zouden bij zo'n product op events iets van een 'Skully Experience' moeten hebben waarbij je gewoon kunt ervaren hoe het is om met die helm te rijden. Misschien bestaat zoiets al maar iig nog niet tegengekomen.DragonSlayer666 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:23:
[...]
Ja, dat heb ik ook. Maar om iets van 1500$ te bestellen om "even te proberen" vind ik toch wat gortig...
S1000RR HP4 zie je misschien wel vaker op het circuit omdat het gewoon een erg goede circuit motor is. Of ja, volgens de reviews en meningen van andere dan hé. Wel jammer dat BMW een beetje achter begint te lopen met hun S1000RR. Ze moeten weer een knaller maken zoals in 2008.Tylen schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:23:
S1000RR HP4, heb ik nog aantal circuit dagen op gereden. Vond het niet heel speciaal/zeldzaam.
[afbeelding]
Op straat in ieder geval dus nu pas 1 keer gezien. Een normale S1000RR is al voor 1/3 van de prijs te krijgen dus ook wel logisch dat men sneller (2e hands) voor die kiest.
Moet zeggen dat ik tot nu toe op de Posbank, een plek waar je op een mooie zondag toch prima kunt zien wat er allemaal qua motoren in Nederland rondrijdt, vooral, wat betreft supersports, oude modellen langs zie komen. Een S1000RR, 1199 Panigale, CBR 1000RR, ZX-10R etc. etc. zie je bijna nooit (lees: gewoon nooit). (ook buiten de Posbank niet hoor)
Btw misschien meer genoten van de HP2 vanwege het missen van al die electronica? Kan me niet voorstellen dat een HP4 dan niet 'gaaf' rijdt ook het circuit.
Zeker een mooie motor!
[ Voor 4% gewijzigd door caesar1000 op 18-07-2016 11:47 ]
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
HP4 was irritant op het circuit omdat vering elektronisch aangepast wordt tijdens het rijden.
De HP2 was gewoon genieten vanwege de boxer motor
De HP2 was gewoon genieten vanwege de boxer motor
Ah ja, had dat in een review ook gehoord. Klopt!Tylen schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:47:
HP4 was irritant op het circuit omdat vering elektronisch aangepast wordt tijdens het rijden.
De HP2 was gewoon genieten vanwege de boxer motor![]()
(Mag toch wel hopen dat je voor een motor van die prijs het ook uit kunt zetten.
[ Voor 12% gewijzigd door caesar1000 op 18-07-2016 11:52 ]
Enige foto van mij op de HP2 op Pôle Mécanique (Ales, Zuid Frankrijk).

Of dat je je lichaam moet verplaatsenNicoVermeir schreef op maandag 18 juli 2016 @ 09:46:
vanmorgen onderweg naar het werk de eerste keer met het voetsteuntje de grond geraakt. was efkes schrikken, maar gaf mij toch het gevoel dat mijn bochten beter en beter worden
Dit topic is gesloten.