Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.055 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

Ruerd Jan schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 09:12:
[...]

Zelf gebruik ik de TT veelvuldig. Maar een paar spetters deren hem niet. Echter, als de sluizen opengaan dan kan je er vergif op innemen dat het ding zijn eigen leven gaat leiden. Scherm is dan dermate "bediend" dat iedere willekeurige handeling kan plaatsvinden. Tot aan het aanpassen van de taal aan toe. Ik zet de TT dan maar uit, ter voorkoming van erger.

Als het dan weer droog is, dan mag het beestje weer aan.

Afdekplaatje, standaard er niet bij. Maar Waypoint levert dit inderdaad. Alleen, zit de TT bij mij er nagenoeg altijd op.
Dat is ook slordig dan... Het ding is toch gemaakt voor op de motor? Dan moet hij het ook in weer en wind blijven doen imo. Mijn Garmin Zumo 220 (oudje...) blijft prima werken met stortregen, nooit last van ghost-touches. De aansluiting is echter wel waardeloos als de Garmin er niet op zit, dit is namelijk simpelweg een miniUSB-stekker. In de houder zit wel een uitsparing waar je hem in kunt prikken, maar daar kan alsnog vocht bij komen. Ik ben inmiddels al aan mijn 2e bezig aangezien de 1e stukgegaan was, maar deze begint nu ook al corrossie te krijgen. Origineel zat er een rubber dopje voor over de stekker bij, maar bij de vervangende kabel zat deze helaas niet.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Gister voor het eerst ervaren hoe aquaplaning op de motor is..

Nou ben ik niet bang voor een drupje regen, maar ik reed gewoon een mist van regen in. De auto's voor me kon ik nog net zien, en de snelweg stond blank. Daar rij je dan.. 120, en opeens begint de motor te dansen. Meteen gas losgelaten en bij de eerste afslag eraf!

Hebben jullie hier ook ervaring mee? Zijn er dingen die je kan doen om het te voorkomen als het zo hard regent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:56

Least Inkling

Product of the cold war

Heb verscheidene garmins gehad, nu de BMW Nav 5 (die niet van garmin is - yeah sure 8)7 ).

Nooit, maar dan ook nooit last gehad bij stortbuien of andere natuurrampen en die heb ik best wel een paar gehad.
Corrosie af en toe maar dat is makkelijk te verhelpen.

Heb de Garmin als heel betrouwbaar ervaren en zelfs Basecamp is goed te leren.

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

Least Inkling schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 09:50:
Heb verscheidene garmins gehad, nu de BMW Nav 5 (die niet van garmin is - yeah sure 8)7 ).

Nooit, maar dan ook nooit last gehad bij stortbuien of andere natuurrampen en die heb ik best wel een paar gehad.
Corrosie af en toe maar dat is makkelijk te verhelpen.

Heb de Garmin als heel betrouwbaar ervaren en zelfs Basecamp is goed te leren.
Hoe verhelp je de corrosie? Op uitstekende contactpuntjes is het vaak wel te doen, maar in een USB-stekker krijg ik niet voor elkaar.

En Basecamp... Tja. Het is de leren inderdaad, maar ik blijf het een draak van een applicatie vinden. Zou erg fijn zijn als ze dat nou eens moderniseren... Routes uitzetten in google maps werkt nog steeds 100x soepeler & prettiger, en dat is dan met online ipv lokaal kaartmateriaal 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat basecamp is inderdaad een hel. Zelden zo'n omslachtig programma meegemaakt de afgelopen jaren. Zit genoeg functionaliteit in, maar er is totaal niet over nagedacht hoe je dit dan makkelijk aanstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Ah, misschien niet duidelijk verwoord, heb altijd contactpuntjes gehad en geen usb-aansluitingen.
Zou ook een van de voorwaarden zijn om een gps te kopen, moet wel allemaal waterdicht blijven.

Idd een draak van een programma, maar als je eenmaal de basics onder de knie hebt en weet wat de "te vermijden zaken" nou eigenlijk precies doet, maak je zo een route. Tegenwoordig haalt Basecamp het kaartmateriaal vanaf de gps, hoewel je nog steeds de keuze hebt om het lokaal op te slaan (vind ik handiger en sneller).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

Least Inkling schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:16:
Ah, misschien niet duidelijk verwoord, heb altijd contactpuntjes gehad en geen usb-aansluitingen.
Zou ook een van de voorwaarden zijn om een gps te kopen, moet wel allemaal waterdicht blijven.

Idd een draak van een programma, maar als je eenmaal de basics onder de knie hebt en weet wat de "te vermijden zaken" nou eigenlijk precies doet, maak je zo een route. Tegenwoordig haalt Basecamp het kaartmateriaal vanaf de gps, hoewel je nog steeds de keuze hebt om het lokaal op te slaan (vind ik handiger en sneller).
Hebben de recentere Garmins ook een wat snellere USBverbinding? 'Live' in basecamp gebruik maken van een kaart op het apparaat is niet te doen met de 220.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Garmins zijn geen snelheidsmonsters, maar das naar mijn mening wel sterk verbeterd. Inpluggen in de pc tot het lezen van de kaartgegevens duurt bij mij zo'n 20-30 sec, waarvan het opstarten van de garmin het langst duurt

Het live werken is helemaal geen probleem (met de huidige gps die ik heb), af en toe stottert die wat.
Maar daarom heb ik ook een lokale installatie van de kaartenset, heb ik de gps ook niet nodig op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ik heb sinds een paar maanden de Zümo 595 als opvolger van m'n oude (2009) Zümo 660 en heb eigenlijk altijd routes gemaakt in Basecamp op m'n MacBook waarbij de kaarten óók op de MacBook stonden. In Garmin Express kun je onder de "Advanced" opties keurig aangeven dat je de kaarten zowel op het toestel als op de PC/Mac wil installeren.

De traagheid van het werken met de kaarten op het toestel zit 'm niet zozeer in de USB 2.0 aansluiting maar in de controller van de Zümo.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Secsytime schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 09:50:
Gister voor het eerst ervaren hoe aquaplaning op de motor is..

Nou ben ik niet bang voor een drupje regen, maar ik reed gewoon een mist van regen in. De auto's voor me kon ik nog net zien, en de snelweg stond blank. Daar rij je dan.. 120, en opeens begint de motor te dansen. Meteen gas losgelaten en bij de eerste afslag eraf!

Hebben jullie hier ook ervaring mee? Zijn er dingen die je kan doen om het te voorkomen als het zo hard regent?
120 rijden met stortregens is er ook wel om vragen natuurlijk...
Zodra het weer echt slechter wordt direct gas minderen en gewoon rustig aan je weg vervolgen, rustig met gas en remmen dan is er niets aan de hand.
Als je aquaplanning hebt, ga je gewoonweg te snel. (de banden kunnen het water niet snel genoeg afvoeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

GeeMoney schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:10:
[...]

120 rijden met stortregens is er ook wel om vragen natuurlijk...
Zodra het weer echt slechter wordt direct gas minderen en gewoon rustig aan je weg vervolgen, rustig met gas en remmen dan is er niets aan de hand.
Als je aquaplanning hebt, ga je gewoonweg te snel. (de banden kunnen het water niet snel genoeg afvoeren)
Het was ook niet mijn bedoeling.. Ik reed echt een mist van regen in, van niks tot een stortbui.

Ik realiseerde me veel te laat dat het zo hard regende dat het niet meer afgevoerd kon worden (de regen op de weg). Kan je wel doorrijden als de straat blank staat? Kunnen je banden dat afvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:49

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Het rijbewijs komt steeds dichterbij hier. Dat betekent het uitzoeken van een mooie motor. Jammer genoeg heb ik geen garage tot mijn beschikking wat al snel betekent dat ik een overdekte opslag moet huren of dat de motorfiets in de zomer / voorjaar / herfst buiten moet blijven staan. Hoe goed is dat laatste te doen? Je ziet regelmatig motoren onder een plastic hoes buiten staan maar ik vraag mij af of dit wel zo bevorderlijk is voor het voertuig. Wat zijn jullie ervaringen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Secsytime schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 12:15:
[...]

Het was ook niet mijn bedoeling.. Ik reed echt een mist van regen in, van niks tot een stortbui.

Ik realiseerde me veel te laat dat het zo hard regende dat het niet meer afgevoerd kon worden (de regen op de weg). Kan je wel doorrijden als de straat blank staat? Kunnen je banden dat afvoeren?
Ook door een plas van 20cm kun je heen rijden. Snelheid is alles. Je drijft niet ineens automatisch over het water :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bor schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 12:26:
Het rijbewijs komt steeds dichterbij hier. Dat betekent het uitzoeken van een mooie motor. Jammer genoeg heb ik geen garage tot mijn beschikking wat al snel betekent dat ik een overdekte opslag moet huren of dat de motorfiets in de zomer / voorjaar / herfst buiten moet blijven staan. Hoe goed is dat laatste te doen? Je ziet regelmatig motoren onder een plastic hoes buiten staan maar ik vraag mij af of dit wel zo bevorderlijk is voor het voertuig. Wat zijn jullie ervaringen?
Ik vind het buiten stallen zonde van de motor. Zelfs onder een doek blijft het een aanslag. Kun je niet iets van een afdakje knutselen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

MikeyMan schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 12:29:
[...]

Ik vind het buiten stallen zonde van de motor. Zelfs onder een doek blijft het een aanslag. Kun je niet iets van een afdakje knutselen ofzo?
Ik probeer ergens onderdak te vinden wat nog niet meevalt. Er is weinig aanbod en dat wat er is is duur en niet super geschikt (lees als in >200 euro excl. voor een afsluitbare container die op de foto's al vol met vochtplekken zit). De kans is redelijk groot dat ik eerst alleen een mogelijkheid heb om buiten te stallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Bor schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 12:26:
Ik heb mijn Hornet ook buiten staan. Echter wel onder een afdak en zeil. Hij staat daaronder ook zonder zeil droog onder. Fijn op een moto mover zodat ie ook goed in de hoek te manuvreren is. In de winter kan ie bij mij wel binnen (mits de oldtimer brommer verkocht is) of in de stalling ergens.

Voor een wat kortere periode zou ik hem ook wel zonder afdak buiten plaatsen.

[ Voor 4% gewijzigd door Eoghlear op 13-07-2016 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bor schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 12:33:
[...]

Ik probeer ergens onderdak te vinden wat nog niet meevalt. Er is weinig aanbod en dat wat er is is duur en niet super geschikt (lees als in >200 euro excl. voor een afsluitbare container die op de foto's al vol met vochtplekken zit). De kans is redelijk groot dat ik eerst alleen een mogelijkheid heb om buiten te stallen.
Ja, dat probleem heb ik ook.

Mijn S1000RR staat ook buiten, voor de deur. Is in principe geen probleem, ik zie geen verslechterde plekken. Wel onder een hoes (Verheul). Zet m wel goed vast: kettingslot aan muuranker. Mijn eerste motor was met 5 dagen al onvrijwillig vertrokken. Daarom heb ik er ook een camera + motionsensor lamp bij hangen (bij de ibood hebben ze die nu, 3 tientjes voor 2 stuks).

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:18
Als de motor buiten staat onder een afdakje, zou ik de hoes al weglaten.
De hoes houdt het vochtig, wat roest bevorderd.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Mijn 1 jaar oude BMW staat ook buiten, net onder het overlopend dak, onder zeil.
Geen probleem. Enige nadeel is de druppelaar in de winter, heb nog geen aansluitmogelijkheden daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
noes schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:02:
[...]

Ja, dat probleem heb ik ook.

Mijn S1000RR staat ook buiten, voor de deur. Is in principe geen probleem, ik zie geen verslechterde plekken. Wel onder een hoes (Verheul). Zet m wel goed vast: kettingslot aan muuranker. Mijn eerste motor was met 5 dagen al onvrijwillig vertrokken. Daarom heb ik er ook een camera + motionsensor lamp bij hangen (bij de ibood hebben ze die nu, 3 tientjes voor 2 stuks).
Mijn verzekering was destijds heel duidelijk, als je thuis bent, moet hij binnen staan of in een afgesloten ruimte ( centraal beheer )

Mooi dat je de S1000RR zo buiten kan zetten en de verzekering niet moeilijk doet.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb 2 van mijn motoren een tijd buiten gehad. Beide onder een hoes. Nadeel van die hoes is dat er boven in de hoes vocht gaat zitten. Het is wel aan te raden om regelmatig de hoes er af te halen om het vocht weg te krijgen. Ook in de winter stonden ze onder een hoes en echt goed voor de motor is dat niet. Ben wel blij dat de motor nu in een garage kan staan. Voor een wat goedkopere motor zou ik het niet zo erg vinden, maar voor een wat duurdere mooie motor vind ik het maar niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nero22 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 19:20:
Ik heb een ART4 schijfremslot, wat ideaal is. Zit nog een alarm op ook. Mijn WA+ polis vraagt ook niet dat ik hem ergens aan vast zit, dus dat scheelt. :P
ideaal is het wel, maar ik wil gewoon niet dat mijn motor gejat wordt. een schijfremslot helpt daar niet echt tegen. Kunnen ze hem gewoon in een busje laden en klaar. Voor het alarm wat purschuim ofzo en hoppa, stil.
Nee, liever staat mijn motor ergens aan vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
kazzzdafke schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:05:
Inderdaad en als je ongeluk hebt dan gaat je motor ook nog schimmelen, ik heb dat meerdere malen gezien bij brikken die buiten worden gestald onder een zijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Ligt er ook maar net aan wat voor hoes/zeil je hebt he.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
tdw schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:23:
Ligt er ook maar net aan wat voor hoes/zeil je hebt he.
Neen, diegene die zogezegd luchtdoorlatend zijn etc.. om vocht te voorkomen, hebben er ook nog steeds last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:35
Bor schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 12:33:
[...]

http://www.allsafe.nl/opslagbehoeften/motorstalling-huren

Dit misschien iets (nee geen aandelen). Blij met mijn eigen garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Probleem met dat soort dingen is dat ik de motor wil pakken als het mij uitkomt. Als ik eerst nog naar de opslag moet rijden...

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn motor staat onder een afdak ook buiten en ziet er prima uit. Onder een afdak is wel aan te raden, over motorhoezen heb ik zo mijn twijfels in verband met vochtvorming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Lijkt mij dat door de wind onder het zeil het zaakje wordt drooggewaaid, althans in al die jaren is mij nooit iets opgevallen wat te wijten zou zijn aan vocht.

Onder het afdakje wordt ie natuurlijk nooit (echt) zeiknat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

kazzzdafke schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:05:
Dan moet je eens in een kustprovincie en/of dicht bij de zee wonen. Zelfs bij moderne auto's, welke toch redelijk tot zéér goed beschermd zijn tegen roest, zie je het verschil met auto's welke wat verder landinwaarts geparkeerd hebben gestaan.

Zilte zeelucht is écht funest voor alles wat ook maar denkt te kunnen oxideren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:31
Jelte schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:45:
[...]
ideaal is het wel, maar ik wil gewoon niet dat mijn motor gejat wordt. een schijfremslot helpt daar niet echt tegen. Kunnen ze hem gewoon in een busje laden en klaar. Voor het alarm wat purschuim ofzo en hoppa, stil.
Nee, liever staat mijn motor ergens aan vast.
Al giet je de wielen in beton, als ze 'm willen hebben nemen ze 'm mee;). Vriend gehad met een motor die aan een muuranker stond met ketting en een schijfremslot had in een afgesloten garage, hij heeft welgeteld een keer op de motor kunnen rijden voordat ie gejat was.

Weet iemand hier welke verzekeringsmaatschappijen circuitmotoren tegen diefstal verzekeren (al dan niet los of via inboedel)? Gaat hier dus om motoren zonder kenteken. Liefst zonder idiote bijkomende eisen, hij staat in de garage waar ook het gereedschap moet liggen, dus een muuranker met art 4 slot is ongeveer net zo veilig als een touwtje/tie wrap.

[ Voor 10% gewijzigd door Bastard op 13-07-2016 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bastard schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 17:06:
[...]

Al giet je de wielen in beton, als ze 'm willen hebben nemen ze 'm mee;). Vriend gehad met een motor die aan een muuranker stond met ketting en een schijfremslot had in een afgesloten garage, hij heeft welgeteld een keer op de motor kunnen rijden voordat ie gejat was.

Weet iemand hier welke verzekeringsmaatschappijen circuitmotoren tegen diefstal verzekeren (al dan niet los of via inboedel)? Gaat hier dus om motoren zonder kenteken. Liefst zonder idiote bijkomende eisen, hij staat in de garage waar ook het gereedschap moet liggen, dus een muuranker met art 4 slot is ongeveer net zo veilig als een touwtje/tie wrap.
Bij mijn verzekeraar (én ex werkgever) valt zo'n circuit fiets (zónder kenteken) gewoon onder de inboedelverzekering. Voorwaarde is uiteraard wél dat de garage / berging afgesloten was op het moment van diefstal en de motorfiets "normaal" op slot staat (dat laatste is lastig omdat er meestal geen contactslot aanwezig is, maar.... Je hebt uiteraard alle originele sleutels nog wél in bezit). Verder dien ik alleen de aankoopnota's (denk aan éxtra onderdelen!!) te kunnen overleggen. Daarnaast zijn er géén eisen aangaande ART 12345 sloten.... (Overigens óók niet voor m'n 3 weken oude MT-10, al moet die laatste wel een Class M2 alarm hebben voor "onderweg").

Ik vond het wel een interessante vraagstelling, mede doordat ik óók zo'n ding zonder kenteken heb staan, dus ik heb er net voor de zekerheid nog maar even voor gebeld mét bovenstaande als "uitkomst".

Verzekeraar is overigens Interpolis.

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 13-07-2016 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Least Inkling schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 16:00:
Lijkt mij dat door de wind onder het zeil het zaakje wordt drooggewaaid, althans in al die jaren is mij nooit iets opgevallen wat te wijten zou zijn aan vocht.

Onder het afdakje wordt ie natuurlijk nooit (echt) zeiknat.
Je kan een hoes hebben die vrij los zit en daardoor redelijk door waait. Of je hebt een hoes die strak zit en dan blijft er boven in veel vocht hangen. Nadeel van de losse hoes is dat je deze niet strak om alles heen hebt zitten en met regen van alles tegen de motor op spat. Ik had zelf een stakke hoes waardoor de motor met harde regen best aardig schoon bleef, maar daar ging boven in altijd vocht zitten. De motor dan in de herfst 2 maanden onder de hoes laten staan was geen goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
wimmel_1 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 17:32:
[...]

Bij mijn verzekeraar (én ex werkgever) valt zo'n circuit fiets (zónder kenteken) gewoon onder de inboedelverzekering. Voorwaarde is uiteraard wél dat de garage / berging afgesloten was op het moment van diefstal en de motorfiets "normaal" op slot staat (dat laatste is lastig omdat er meestal geen contactslot aanwezig is, maar.... Je hebt uiteraard alle originele sleutels nog wél in bezit). Verder dien ik alleen de aankoopnota's (denk aan éxtra onderdelen!!) te kunnen overleggen. Daarnaast zijn er géén eisen aangaande ART 12345 sloten.... (Overigens óók niet voor m'n 3 weken oude MT-10, al moet die laatste wel een Class M2 alarm hebben voor "onderweg").

Ik vond het wel een interessante vraagstelling, mede doordat ik óók zo'n ding zonder kenteken heb staan, dus ik heb er net voor de zekerheid nog maar even voor gebeld mét bovenstaande als "uitkomst".
Bedankt voor je reactie, welke verzekeraar hebben we het dan over? Want hij staat nu bij mijn ouders en die verzekeraar verzekert het dus niet, wat ik, gezien dat mijn broertjes circuitmotor er ook nog eens naast staat, geen geruststellende gedachte vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bastard schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 17:42:
[...]

Bedankt voor je reactie, welke verzekeraar hebben we het dan over? Want hij staat nu bij mijn ouders en die verzekeraar verzekert het dus niet, wat ik, gezien dat mijn broertjes circuitmotor er ook nog eens naast staat, geen geruststellende gedachte vind...
Ik dácht al dat ik iets vergeten was :o

Interpolis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Bastard schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 17:06:
[...]

[...]
klopt. Het is wel een stuk lastiger dan alleen een schijfremslot. En voor de mensen die mijn motor écht willen hebben is er de diefstal verzekering.
Jelte schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 19:03:
[...]
valt niet mee! Ding is ruim 5kg en flink dikke schakels. Heel degelijk en daardoor te groot voor mijn zadel.
Nu bij bol maar de art 4 versie van 1m voor €4 meer. Achja.
De Art 4 100cm versie past gelukkig wel onder mijn zadel 8) . Net zo goed als het andere Art 4 slot, waar het certificaat Helaas vervallen was. Maar nu kan ik mijn fiets extra goed op slot zetten ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Jelte op 13-07-2016 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jelte schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 17:48:
[...]
klopt. Het is wel een stuk lastiger dan alleen een schijfremslot. En voor de mensen die mijn motor écht willen hebben is er de diefstal verzekering.

[...]

De Art 4 100cm versie past gelukkig wel onder mijn zadel 8) . Net zo goed als het andere Art 4 slot, waar het certificaat Helaas vervallen was. Maar nu kan ik mijn fiets extra goed op slot zetten ;)
Een schijfremslot is helemaal een "wassen neus". Een remschijf zit met 5 boutjes vast op de naaf en die liggen er sneller uit dan .... Het rijdt daarna niet prettig, maar 't rolt wél. De meeste motoren hebben aan de voorzijde 2 remschijven waarvan er (meestal) maar één voorzien wordt van een slotje en voor normaal weggedrag is die éne remschijf ook voldoende.

Een wielwissel is overigens ook vrij snel gedaan..... Een ART 12345 ketting slot is meestal wel te omzeilen als het slot rond het wiel ligt (en de achterbrug vrij blijft, in het geval zo'n slot aan de achterkant ligt). Je moet anders voor de grap maar eens kijken hoe snel een achter/voor band vervangen kan worden....

Als je ergens aan komt rijden in een "anoniem" busje met een vracht gereedschap aan boord kun je waarschijnlijk méér dan een halve dág sleutelen aan een motorfiets welke geparkeerd staat op een locatie waar mensen voor d'r werk aanwezig zijn.... Welk ART slot is daar tegen bestand?

[ Voor 24% gewijzigd door Will_M op 13-07-2016 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastard
wimmel_1 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 17:43:
[...]

Ik dácht al dat ik iets vergeten was :o

Interpolis.
Het is ontzettend druk bij je ex werkgever, we proberen het later vanavond nog een keertje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
wimmel_1 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 17:59:
[...]

Een schijfremslot is helemaal een "wassen neus". Een remschijf zit met 5 boutjes vast op de naaf en die liggen er sneller uit dan .... Het rijdt daarna niet prettig, maar 't rolt wél. De meeste motoren hebben aan de voorzijde 2 remschijven waarvan er (meestal) maar één voorzien wordt van een slotje en voor normaal weggedrag is die éne remschijf ook voldoende.

Een wielwissel is overigens ook vrij snel gedaan..... Een ART 12345 ketting slot is meestal wel te omzeilen als het slot rond het wiel ligt (en de achterbrug vrij blijft, in het geval zo'n slot aan de achterkant ligt). Je moet anders voor de grap maar eens kijken hoe snel een achter/voor band vervangen kan worden....

Als je ergens aan komt rijden in een "anoniem" busje met een vracht gereedschap aan boord kun je waarschijnlijk méér dan een halve dág sleutelen aan een motorfiets welke geparkeerd staat op een locatie waar mensen voor d'r werk aanwezig zijn.... Welk ART slot is daar tegen bestand?
Geen en daar is dan de diefstal verzekering voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jelte schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 19:01:
[...]
Geen en daar is dan de diefstal verzekering voor.
Check daarbij dan wel de voorwaarden welke de verzekeraar (óf de tussenpersoon) er aan stelt. Interpolis is gelukkig zo nuchter om te zien dat die sloten weinig voorstellen (ook als je fiets gestolen wordt kun je de rekeningen én sleutels van van de ART 12345 sloten waarschijnlijk wel overleggen, dús.... Laat dan ook maar. Dat slot is waarschijnlijk ook gestolen of meegenomen).

De Class M2 Alarm eis komt in mijn geval voor de MT-10 vanuit de tussenpersoon (Rabobank, oftewel het "moederbedrijf" van.....).

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 13-07-2016 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ach ja, êlk ART4/5 kettingslot is voor de professionele dieven ook secondenwerk. Superkoelen met een spuitbus, voorhamer erop en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

pagani schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 19:33:
Ach ja, êlk ART4/5 kettingslot is voor de professionele dieven ook secondenwerk. Superkoelen met een spuitbus, voorhamer erop en klaar.
Die mogelijkheid noemde ik juist bewust al niet :X Maar inderdaad, zó simpel kán 't zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
wimmel_1 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 19:16:
[...]

Check daarbij dan wel de voorwaarden welke de verzekeraar (óf de tussenpersoon) er aan stelt.

[...]
je kan het raden, een Art 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:55

-tom-562

Oliesjeik

De enige reden dat ik een goedgekeurd slot heb, is omdat het moet van de verzekering :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Nu online
De ketting van de Husqvarna dient binnenkort vervangen te worden en ik ben van plan om dat zelf te doen aangezien zo een kettingbreker/klinker sowieso goedkoper is dan het door een dealer te laten doen en het in principe een eenvoudige klus is. Nu vroeg ik mij alleen af wat voor kettingbreker/klinker ik zou moeten halen aangezien er zoveel modellen zijn.

Zelf zat ik al te kijken naar de officiële DID set, maar daarvan zijn blijkbaar twee modellen verkrijgbaar die heel erg op elkaar lijken. Ik begrijp niet waarom de 1 nou bijna twee keer zo duur is als de ander. De materialen zijn beter maar is dat echt de dubbele prijs waard? Als die eerste generatie zo slecht was dan zou niemand die meer kopen toch. Welke zouden jullie mij aanraden?

http://www.mlmparts.com/n...eker-klinker-booster.html
http://www.mlmparts.com/n...nk-gereedschap-km500.html

[ Voor 8% gewijzigd door cyntax op 13-07-2016 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Tja dat lijkt me een set voor occasioneel gebruik en een voor professioneel gebruik, hoe vaak denk je dat nodig te hebben? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb de eerste, werkt prima.

Zoals ik alleen een paar dagen terug ook al zei, ketting breken met die pen die erbij zit werkt niet, is niet sterk genoeg. Even de slijptol of dremel erop zetten werkt echter prima, en is nog een stuk sneller ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:59

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zet zelf altijd de nieuwe tandwielen erop en dan de motort op de aanhanger. Dan naar de motorshop. Daar de ketting eromheen en vragen of hij hem even klinkt. Geef hem €10,- klaar ;)

Ps ouwe kettjng eraf halen met de slijptol kan je ook zelf.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ruerd Jan schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:36:
[...]

http://www.allsafe.nl/opslagbehoeften/motorstalling-huren

Dit misschien iets (nee geen aandelen). Blij met mijn eigen garage.
Dat zou een optie kunnen zijn maar helaas zit er geen vestiging echt in de buurt. Dat zou betekenen dat ik behoorlijk moet rijden om de motor te kunnen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Nu online
Thanks voor de tips, ik ga dan maar denk ik voor de goedkopere versie en zet de Dremel in de oude ketting zodat ik de tool alleen voor het klinken hoef te gebruiken. Een ketting vervangen doe je ook maar eens in de twee jaar dus om een twee keer zo dure tool te kopen ervoor is ook zonde van het geld denk ik.

Motor op de aanhanger gaat voor mij sowieso niet lukken omdat ik geen aanhanger heb en ook niets heb wat ik ervoor kan plaatsen om het te trekken :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:24
Ik heb ook die goedkopere tool. Had eerst een ander soort setje, maar dat brak doormidden tijdens het klinken.
Voor die paar keer dat je dat nodig hebt is die van 59 euro meer dan voldoende. Overigens had ik'm via Louis.de in de aanbieding. Verzendkosten vanuit D vallen ook mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

cyntax schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 10:56:
Thanks voor de tips, ik ga dan maar denk ik voor de goedkopere versie en zet de Dremel in de oude ketting zodat ik de tool alleen voor het klinken hoef te gebruiken. Een ketting vervangen doe je ook maar eens in de twee jaar dus om een twee keer zo dure tool te kopen ervoor is ook zonde van het geld denk ik.

Motor op de aanhanger gaat voor mij sowieso niet lukken omdat ik geen aanhanger heb en ook niets heb wat ik ervoor kan plaatsen om het te trekken :+ .
Hier zijn ze overigens maar €45 als je hem tegelijk met de kettingsst koopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Yamaha heeft er weer een topper bij :)

http://www.motorfreaks.nl...st-yamaha-tracer-700.html

Lijkt me wel een leuke test om de volgende modelen met elkaar te vergelijken:

Suzuki Vstrom 650
Kawasaki Versys 650
Yamaha Tracer 700
Honda NC700X

Persoonlijk vind ik de Versys 650 de leukste van het stel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Motorisch kan ik er niets over zeggen (door mij veel te licht bevonden 8) ) maar als ik uit mag gaan van het uiterlijk:

Heb geen duidelijke eerste plaats, heb de Versys nooit lelijk gevonden. De Tracer heeft wel weer iets mooiere, strakkere lijnen. Als ik moet kiezen Tracer 1, Versys 2

Heb ook geen duidelijke laatste plaats :+ , V-Strom heb ik altijd spuuglelijk gevonden, alhoewel het nieuwe model sterk verbeterd is, maar heb ik nog steeds de nare bijsmaak van het model voorheen. Honda, nooit geen fan van geweest en ik vind het model onafgemaakt en inspiratieloos. Allebei laatste plaats :9

Heb je nog ruimte voor een 5de fiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Least Inkling schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:26:
Motorisch kan ik er niets over zeggen (door mij veel te licht bevonden 8) ) maar als ik uit mag gaan van het uiterlijk.
Ik was ook altijd van "een zware de ware" maar is ons drukke kikkerlandje met een flitspaal om elke hoek heb je zoveel meer plezier van een lichte motor als je een beetje van knallen houdt :)

Voorbeeldje mijn 85pk 250 kilo zware Bandit (ding is niet echt snel) kan ik lekker sportief berijden zonder door het vermogen in problemen te komen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Helemaal gelijk, maar ik kan wat extra paardjes en koppel gebruiken om a. het geheel van mezelf :+ en b. mijn bepakking tijdens motorreizen beter vooruit te trekken door berg en dal.

Ben voornamelijk koppel gericht, omdat dat voor mij het lekkerste gevoel geeft.
Sportief rijden doe ik ook (zonder bepakking), maar hoofdzaak vind ik toch het "overschot" aan vermogen en koppel, gecombineerd met een relatief rustig, zwaarder blok, tijdens een lange(re) reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:47:

Suzuki Vstrom 650
Kawasaki Versys 650
Yamaha Tracer 700
Honda NC700X

Ik heb net een Versys 650 (uit 2010 weliswaar), maar de Tracer 700 staat op mijn shortlist als verangen van de huidige. Maar dan wel pas over een jaar of 5-10 ;) Prijs was/is me te hoog, maar over een jaar of 5-10 zijn ze vast voor schappelijke bedragen met net 10.000km te vinden ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Jelte op 14-07-2016 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:43
cyntax schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 22:16:
De ketting van de Husqvarna dient binnenkort vervangen te worden en ik ben van plan om dat zelf te doen aangezien zo een kettingbreker/klinker sowieso goedkoper is dan het door een dealer te laten doen en het in principe een eenvoudige klus is. Nu vroeg ik mij alleen af wat voor kettingbreker/klinker ik zou moeten halen aangezien er zoveel modellen zijn.

Zelf zat ik al te kijken naar de officiële DID set, maar daarvan zijn blijkbaar twee modellen verkrijgbaar die heel erg op elkaar lijken. Ik begrijp niet waarom de 1 nou bijna twee keer zo duur is als de ander. De materialen zijn beter maar is dat echt de dubbele prijs waard? Als die eerste generatie zo slecht was dan zou niemand die meer kopen toch. Welke zouden jullie mij aanraden?

http://www.mlmparts.com/n...eker-klinker-booster.html
http://www.mlmparts.com/n...nk-gereedschap-km500.html
Ik heb deze http://www.motionpro.com/product/08-0470
Was echt een eitje om 525 ketting te breken en opnieuw er op te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-09 21:28

Bommes

Capo del formaggio

EgMaf schreef op maandag 11 juli 2016 @ 13:20:
[...]

Ik heb het gevoel dat we het niet over dezelfde soort haarspeldbochten hebben. Ik bedoel die waarbij je (in de binnenbocht) als het ware keert op de weg, maar die weg is verre van vlak (verkanting van de bocht, afwatering aan de binnenkant, verandering van hoek tussen de dalende en steigende weg) en kun je niet verder dan een paar meter naast je kijken. In een "normale" bocht heb je toch vaak al meer dan het dubbele in zicht vooruit, al was het maar door de breedte van de weg en de flauwere bocht.

[...]

Kijk, en ik ken de Ardennen juist weer niet zo goed. Hier in de Alpen vind ik het nogal lastig op de scooter als het erg krap wordt. Op de motor (V-Strom 650) voelde het makkelijker. Dus waarschijnlijk is er toch verschil (al was het maar door de techniek: Kleinere wieltjes, lager zwaartepunt, geen tank tussen de benen, achterrem met handle ipv voet, vario-matic enz enz). De basisregels blijven inderdaad hetzelfde, maar misschien zijn er ook wat specifieke scooter tips?
Eehm Tja, ik denk er eigenlijk nooit echt zo over na.
Ik begrijp overigens wel wat voor bochten je bedoeld en het specifieke scooter "euvel" wat je "voelt".
Dit de kleine wieltjes en lage snelheid valt een scooter veel meer de krappe bochten in.
In dat soort bochtjes moet ik ook vaak corrigeren en heb regelmatig het gevoel dat het maar een beetje zwabberend gaat.
Proberen de snelheid wat hoger te houden, alhoewel dat vaak echt niet mogelijk is in de super krappe bochtjes. En inderdaad achterrem er op houden en gas blijven geven, trekkend er doorheen.
Maar dan nog blijft het wat zwabberen soms.
Ik heb ook wel eens dat de snelheid echt zo laag is dat ik het idee heb dat ik om kuukel en dus als in een reflex ineens mijn voet aan de grond wil zetten.. :F

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb naast de motor ook een scooter en als het langzaam gaat vind ik de achterrem gebruiken wel erg fijn. Vooral bij hele krappe bochten of keren vind ik dat fijn werken. Op de motor gebruik ik de achterrem nooit, maar bij de scooter vind ik het erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoe doe je krappe bochten op de motor dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 22:12:
Hoe doe je krappe bochten op de motor dan?
Gewoon alleen met gas open. Veel krapper dan de Posbank worden de bochten niet en dat gaat met gas er op en doorkijken prima.

Edit: Ik neem trouwens iedere bocht met gas er op. Altijd remmen voor de bocht en voordat ik de bocht in ga al op het gas. Gas dicht in een bocht maakt de motor onstabiel.

[ Voor 23% gewijzigd door PilatuS op 14-07-2016 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 20:58

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Motozoom in Utrecht valt vies tegen qua aanbod van kleding zeg :X :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Osiris schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 22:23:
Heb toevallig vandaag antwoord gehad op een vraag over de beschikbaarheid van producten en daaruit blijkt dat ze nu nog wel een klein deel Dainese en Alpinestars hebben, maar dat dat er allemaal uitgaat. Gaan zich primair richten op hun 'hoofdmerken': Held en Rev'It. Jammer dat het zo beperkt wordt want zo kun je, indien je niet alles van 1 merk wilt, niet even bij de winkel een set kopen van de producten die je wilt.

Het is trouwens wel vaker zo dat winkels niet alles verkopen (maar niet zo beknopt als Motozoom), Motorkledingcenter heeft bv. ook geen Dainese. ;)

Moet zeggen dat ik steeds meer richting FCMoto neig te gaan. Betere prijzen en een enorm aanbod vergeleken met de Nederlandse markt. Dan maar 2 uurtjes rijden. Hoorde ook dat ze het gewoon uit het magazijn ophalen mocht het niet in de winkel liggen als je er bent. :9

[ Voor 16% gewijzigd door caesar1000 op 14-07-2016 22:31 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 22:23:
Dat is bij veel motorzaken zo. Ze hebben meestal van alles een klein beetje. Toen ik opzoek was naar een nieuw pak hadden ze bij de motorzaak in de buurt niets, maar dan ook echt niet eens 1 pak. Toen maar naar Termaat in Nijmegen gegaan waar ze ruim keus hadden voor mijn 1.98m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Bommes schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 21:47:
[...]

Eehm Tja, ik denk er eigenlijk nooit echt zo over na.
Ik begrijp overigens wel wat voor bochten je bedoeld en het specifieke scooter "euvel" wat je "voelt".
Dit de kleine wieltjes en lage snelheid valt een scooter veel meer de krappe bochten in.
In dat soort bochtjes moet ik ook vaak corrigeren en heb regelmatig het gevoel dat het maar een beetje zwabberend gaat.
Proberen de snelheid wat hoger te houden, alhoewel dat vaak echt niet mogelijk is in de super krappe bochtjes. En inderdaad achterrem er op houden en gas blijven geven, trekkend er doorheen.
Maar dan nog blijft het wat zwabberen soms.
Ik heb ook wel eens dat de snelheid echt zo laag is dat ik het idee heb dat ik om kuukel en dus als in een reflex ineens mijn voet aan de grond wil zetten.. :F
Tja, also onze ScoBro ( _/-\o_ ) er zelfs last van heft, dan voel ik me al weer een beetje minder amateur :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:07
Kwam zonet van de A4 de A12 / Utrechtsebaan op vanaf de fly-over (Maps) waarbij ik op de linkerbaan van de flyover zat die overgaat in de A12. Rijd busje op de A12 vanaf Utrecht die met de achterkant bij mijn voorwiel rijdt.
Hij gooit zijn knipperlicht aan en komt naar rechts waar ik rij. Ik kan gelukkig ontwijken en rij er achterom links langs.
Als ik naar binnen kijk zit die vent me stom aan te kijken terwijl hij rustig aan het bellen is met zijn gsm aan zijn oor.

Had het niet verwacht van mezelf, maar had sterk de neiging om een deuk in zijn deur te trappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo is mijn zwager eens expres op de motor aangereden door een auto. Hij heeft een deuk in die bewuste auto getrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:55

-tom-562

Oliesjeik

Haha, een maat heeft wel eens een autospiegel 'gedemonteerd' van een auto die het nodig vond om door een groep oldtimer brommers te rijden (tijdens een grote toerrit) O-)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Of als je geluk hebt krijg je instant karma :D

[YouTube: https://youtu.be/vgOKPOSBNFs]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Sorry maar die motard is ook wel een eikeltje hoor..

Alle andere (inclusief vrachtwagen) trekken 10x sneller op dan hem.
Hij hindert gewoon die wagen die de vrachtwagen en hem wil inhalen door zo eikelig de snelheid net laag genoeg te houden om vlot verkeer te hinderen.

In mijn ogen heeft hij het zelf gezocht. Wat die wagen erna doet om hem van de baan te rijden etc.. is natuurlijk ook niet juist, maar kip en ei: hij is in fout in deze zaak, de etter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
Neemt niet weg, de agent neemt wel actie.
Of de motorrijder het dan juist heeft, is aan zijn (de agent) interpretatie.

Zie ik de gemiddelde Nederlandse agent nog niet doen. Als je ze al tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Klopt inderdaad, maar..

Als motor moet je bij één van de vlotste horen van het verkeer, dat is net ook veiliger voor je.
Je koopt toch ook geen motor om trager te rijden/op te trekken dan een traktor é..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
Oh, maar ik neem het in dit geval ook zeker niet op voor de motorrijder of de automobilist.
Ik vind het interessant dat de agent dus wel actie onderneemt.
Wie er dan als "winnaar/verliezer" uit komt maakt mij niet uit.

En inderdaad. Je verwacht als algemene verkeersdeelnemer dat een motor aanzienlijk vlotter zal optrekken / door het verkeer bewegen dan tractor / auto / vrachtwagen.

Ik vind het jammer dat er geen uitkomst in het filmpje te zien is. Wel dat hij lekker rap achter de agent aan gaat, maar dan houd alles op.

Wat ook opviel, de discipline bij de overige weggebruikers voor de rood/blauwe lampjes.
Was dat hier ook maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 21:08

Metro2002

Memento mori

kazzzdafke schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:32:
Klopt inderdaad, maar..

Als motor moet je bij één van de vlotste horen van het verkeer, dat is net ook veiliger voor je.
Je koopt toch ook geen motor om trager te rijden/op te trekken dan een traktor é..
Alsof je verplicht bent altijd maar keihard door te scheuren. Op iemand inrijden en daar ook nog eens dom bij blijven lachen en gaan lopen irriteren is gewoon levensgevaarlijk. Terecht dat dat domme mens gepakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
En waar zeg ik ergens: keihard doorscheuren??

Soit, ik ga niet in discussie. Als jij zo wil rijden, geen probleem, maar verwacht dan zelf ook maar boze reacties, die terecht zijn. Enkel moeten ze niet agressief zijn zoals de bestuurder van de wagen, wat ik ook al zei, maar je netjes hebt weggelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Jeej, nog één week werken en dan 3 weken motorrijden in de Alpen en/of Dolomieten :9~

Herinner me net dat ik iemand hier nog leuke plaatjes schuldig was van vorige motorreizen en -vakanties..... Binnenkort ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Exigence op 15-07-2016 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 19:00

Bergie

Lekker belangrijk...

Exigence schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:04:
Jeej, nog één week werken en dan 3 weken motorrijden in de Alpen en/of Dolomieten :9~
Ik wil ook weer de bergen in met de motor! :P Ga vannacht wel richting de Franse Alpen maar dat is helaas met de auto

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Dayum! Jaloers hier :( ;)

Mooi vooruitzicht, bergje op, bergje af. Rondtrekken of op vaste plekjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Vorige jaren altijd rondgetrokken (geen enkele dag op dezelfde plek), maar 3 weken lang elke dag inpakken, kilometers rijden en dan weer uitpakken kan vrij vermoeiend zijn. Dit jaar gaan de motoren achter op de aanhanger en blijven we wat langer op dezelfde plek staan. Denk wel nog 1 á 2 keer verkassen naar een andere plek. En misschien tussendoor nog een nachtje wegblijven voor een langere route :)
Bergie schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:07:
[...]

Ik wil ook weer de bergen in met de motor! :P Ga vannacht wel richting de Franse Alpen maar dat is helaas met de auto
Ben blij dat ik tot nu toe elk jaar wel een gaatje heb kunnen vinden om de bergen in te gaan (soms voor een paar dagen, soms voor langere tijd) :)

Misschien volgend jaar naar de Stella Alpina en wat offroadpaden pakken, maar dit jaar houd ik het nog bij het asfalt :P

[ Voor 38% gewijzigd door Exigence op 15-07-2016 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Lekker man ;)

Rondtrekken of vaste plekjes hebben allebei hun charmes. Belangrijkste is het gebied waar je zit, je gaat je niet vervelen daar! Kaarsjes branden voor goed weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Least Inkling schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:15:
Lekker man ;)

Rondtrekken of vaste plekjes hebben allebei hun charmes. Belangrijkste is het gebied waar je zit, je gaat je niet vervelen daar! Kaarsjes branden voor goed weer ;)
Ach, ik boek nooit wat, dus als het weer niet goed is of wordt dan rijden we gewoon ergens anders naar toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

I'm with you _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Nu online

bakvis

Tweakers.Nerd

Zo, noodzakelijk onderhoud gedaan zodat we veilig naar Duitsland kunnen volgende week:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YwEjGvpKd9yISCcTWBL7dbyX/medium.jpg

Heeft iemand nog tips voor een goed Motor Hotel in de Eiffel (beetje in de buurt van de ring)?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
bakvis schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:16:
Zo, noodzakelijk onderhoud gedaan zodat we veilig naar Duitsland kunnen volgende week:
[afbeelding]

Heeft iemand nog tips voor een goed Motor Hotel in de Eiffel (beetje in de buurt van de ring)?
http://www.bikersmoment.nl/, ligt een 23KM van de Ring.
Zijn Nederlanders voor zover ik weet. Ben er zelf niet geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:44

steveman

Comfortabel ten onder

[afbeelding]

Sliders guesthouse

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:47:

Suzuki Vstrom 650
Kawasaki Versys 650
Yamaha Tracer 700
Honda NC700X

Afwerking van de 650 valt erg tegen tov de 1000, beetje afgerommeld met beugeltjes enzo terwijl de 1000 veel netter weggewerkte dingen heeft. Zo hangt bij de 650 de toeter ook maar eronderuit 'omdat ie toch ergens moet komen', of iig zo lijkt het.

Suzuki V Strom vind ik helemaal een lelijk eendje, qua afwerking helemaal om te janken. Plastic randjes en dingen en materiaalkeuzes, gewoon jammer, erg jammer.

De NC700X is keurig afgewerkt, mooie motor, onderstel is goed, remmen zijn goed, rijd heerlijk en erg makkelijk. Alleen het blok is erg jammer zeker met de versnellingsverhoudingen. Totaal geen toerenbereik van de motor, geen vermogensafgifte, geen niks. Echt een domper, want de basis is heel goed. Toen ik ermee gereden had dacht ik een 500 gehad te hebben. Als ze daar een fatsoenlijk blok in zouden lepelen zou het heel anders zijn.

Tracer 700 nog geen ervaring mee, maar als die net zo goed en netjes is als de 900 (die te licht is/teveel vermogen) en zo goed rijd en stuurt en een veel bruikbaarder vermogen heeft dan is dat een absolute topper. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 15-07-2016 14:26 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:24

Am Tunnel in Altenahr! Ook Nederlandse eigenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Am Tunnel, absoluut gastvrij, echter vrij snel volgeboekt en hebben geen echt eigen restaurant. Wel buffet voor 20,-. Afgesloten parkeerplaats, kamers zijn simpel en niet spannend. Allerlei extras als compressor en kettingvet, routes etc. Helemaal ingericht voor en door de motorrijder.

Lijkt wel een advertentie :+ maar niet zo bedoeld. Onlangs nog geweest en geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Nu online

bakvis

Tweakers.Nerd

Least Inkling schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 16:09:
Am Tunnel, absoluut gastvrij, echter vrij snel volgeboekt en hebben geen echt eigen restaurant. Wel buffet voor 20,-. Afgesloten parkeerplaats, kamers zijn simpel en niet spannend. Allerlei extras als compressor en kettingvet, routes etc. Helemaal ingericht voor en door de motorrijder.

Lijkt wel een advertentie :+ maar niet zo bedoeld. Onlangs nog geweest en geen spijt van.
Al veel goede verhalen over gehoord inderdaad, het probleem is echter dat we volgende week vrijdag gaan... Ik ben bang dat ze vol zitten. Ik ga eens bellen!

Edit:
Am Tunnel; Vol,
GASTHAUS BIKERS MOMENT; Vol...

[ Voor 4% gewijzigd door bakvis op 15-07-2016 17:12 ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noes schreef op zondag 10 juli 2016 @ 13:21:
[...]

Geen idee, weet ook niet hoeveel km de raceattack banden al gelopen hebben (zaten er al onder toen ik m kocht), denk rond de 6000. Die zijn nu zeer vierkant (ik rijd veel snelweg). Meer dan 6k is dus prima :)

Sowieso, de sportattack 3 schijnen ook beter te zijn met regen, dat is voor mij ook een belangrijke overweging. Ik rijd voornamelijk woon-werk ermee, in de meeste weertypes (alleen sneeuw en hagel laat ik m staan)
Weet je wat je hebt betaald voor de Sport attack 3? (inclusief montage etc etc)
Een DM is ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wel grappig/leuk om even te lezen en bekijken: MT-10 Test.

Óf alleen het filmpje:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 22:35

Ethirty

Who...me?

Handig om je kenteken te filmen en dan vervolgens een wheelie te laten zien met 180+ :')

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ethirty schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 19:21:
Handig om je kenteken te filmen en dan vervolgens een wheelie te laten zien met 180+ :')
Mwah, die fiets in dat filmpje staat nog steeds op naam van Yamaha Nederland én sowieso is het met de huidige wetgeving(en) niet mogelijk om op basis van dit soort beelden te bekeuren. Sowieso was dit ergens in de Eifel volgens het stuk tekst wat er bij zit :P

Mijn fiets heeft geen handkappen en groot windscherm dus daar zijn dit soort fratsen gelukkig ook niet mee mogelijk >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 22:35

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 19:28:
[...]

Mijn fiets heeft geen handkappen en groot windscherm dus daar zijn dit soort fratsen gelukkig ook niet mee mogelijk >:)
Oh, is dat het criterium voor wheelies, geen wonder dat het me nog nooit gelukt is. :+

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
wimmel_1 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 19:28:
[...]

Mwah, die fiets in dat filmpje staat nog steeds op naam van Yamaha Nederland én sowieso is het met de huidige wetgeving(en) niet mogelijk om op basis van dit soort beelden te bekeuren. Sowieso was dit ergens in de Eifel volgens het stuk tekst wat er bij zit :P

Was jij nu niet diegene die haar telkens liep te roepen dat luide uitlaten onnodig zijn, je altijd defensief moet rijden, sportief rijden een doodstraf moet krijgen, en iedereen maar wijzen op welke wijze ze onverantwoord rijden etc..???

En nu dit filmpje wel goedpraten? Raar hoor..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

kazzzdafke schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 20:29:
[...]

Was jij nu niet diegene die haar telkens liep te roepen dat luide uitlaten onnodig zijn, je altijd defensief moet rijden, sportief rijden een doodstraf moet krijgen, en iedereen maar wijzen op welke wijze ze onverantwoord rijden etc..???

En nu dit filmpje wel goedpraten? Raar hoor..
Eeeuh.... Pardon?? Ik vrees dat je een behoorlijke persoonsverwisseling aan het uitvoeren bent :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
wimmel_1 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 20:31:
[...]

Eeeuh.... Pardon?? Ik vrees dat je een behoorlijke persoonsverwisseling aan het uitvoeren bent :o
Yes, klopt! Nu weet ik het weer wie ik wel bedoel!!

Mijn oprechte en welgemeende excuses!! Ik vond het eigenlijk al raar :D
Sorry man!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

kazzzdafke schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 20:33:
[...]

Yes, klopt! Nu weet ik het weer wie ik wel bedoel!!

Mijn oprechte en welgemeende excuses!! Ik vond het eigenlijk al raar :D
Sorry man!!!!
Ik was je al een DM aan het sturen met daarin de mogelijke verwisseling.... Maar: "No offence taken" :)

Pagina: 1 ... 94 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.