Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Dat red ik op mijn Bandit zelfs niet met vrij rustig rijden418O2 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 08:10:
Heb gister een rondje door de provincie gemaakt. Gemiddeld 1:19 en heb toch wel behoorlijk gebruik gemaakt van het vermogen. Vrij netjes
[Signature]
Ja ik weet ook niet hoe het kan. Het is maar een 600, misschien scheelt dat.woest85 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:16:
[...]
Dat red ik op mijn Bandit zelfs niet met vrij rustig rijden
Mjah, de Bandit is een 650418O2 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:17:
[...]
Ja ik weet ook niet hoe het kan. Het is maar een 600, misschien scheelt dat.
[Signature]
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
https://www.spritmonitor.de/en/detail/744468.html zijn mijn statistiekjesKtenolix schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:21:
Ik rijd met m'n bandit gemiddeld 1:17,5
https://www.spritmonitor.de/en/detail/760749.html
[Signature]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Mijn divje op het laatste slechts 1:17 (begon 8 jaar geleden met makkelijk 1:19). Versysje doet eenvoudig 1:20
Maar heb je ook plezierJelte schreef op maandag 11 juli 2016 @ 10:34:
*jumpin' on the bandwagon*
Mijn divje op het laatste slechts 1:17 (begon 8 jaar geleden met makkelijk 1:19). Versysje doet eenvoudig 1:20Scheelt toch een boel benzine op een jaar.
Geintje
Als ik "sportief "rijd (op mijn manier dan) dan doe ik 1 op 16,5 met de Honda CBR600F4i uit 2005 .
PS. Ik heb het slot bij de blokker ook besteld. Goedkoper kan ik hem niet "verzekerd" vast zetten.
[ Voor 23% gewijzigd door GeeMoney op 11-07-2016 10:47 ]
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Hmmm.... Ik haal met m'n fiets volgens de boordcomputer een "nette" 8,4 L / 100 Km
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Och 130/140 over de snelweg een tank leegrijden is niet echt leuk, maar wel vlotGeeMoney schreef op maandag 11 juli 2016 @ 10:40:
[...]
Maar heb je ook plezier![]()
Geintje
Als ik "sportief "rijd (op mijn manier dan) dan doe ik 1 op 16,5 met de Honda CBR600F4i uit 2005 .
PS. Ik heb het slot bij de blokker ook besteld. Goedkoper kan ik hem niet "verzekerd" vast zetten.
Hm, ik had de MT10 wel zuiniger verwacht... Of geef je binair gas?wimmel_1 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 10:57:
[...]
Hmmm.... Ik haal met m'n fiets volgens de boordcomputer een "nette" 8,4 L / 100 KmDat komt neer op 1 :12...
Mijn 600F is nog iets zuinigerReloader schreef op maandag 11 juli 2016 @ 08:18:
mijn 600F doet dat ook redelijk gemakkelijk 1 op 19

Mijn Zero SR verbruikt zoals de naam al zegt 0 liter benzine

[ Voor 34% gewijzigd door antonboonstra op 11-07-2016 11:43 ]
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Volgens mij loopt die GSX-R van mij iets van 1:13 ofzo, mss nu wat onzuiniger omdat het ding wat meer toeren draait door de kortere vertanding.
Vaak bu'j te bang!
Nu zou de tankinhoud 17,5L moeten bedragen, met een reserve van 4L.
Als ik nog 50km kan rijden, zit hij dus op reserve en kan ik met moeite 12L tanken. Dan heb ik ongeveer meestal een 200km gereden, op 12L.
Ik ga eens een busje benzine meenemen en hem eens "leeg" rijden. Eens kijken hoe ver hij kan.
ps. dit is onder sportief rijden
Never ever financial advice...
Wat is het verschil met een andere bocht?EgMaf schreef op maandag 11 juli 2016 @ 08:38:
Vraagje, vooral ook aan Bommes, de lokale ScoBro/berggeit van dit topic: Wat is de beste manier om bergopwaards de binnenbocht van een scherpe haarspeldbocht te nemen?
Op de motor heb ik geleerd om terug te schakelen en de aandrijving strak te houden met de achterrem.
Op een (variomatic) scooter prober ik dat dus ook (de achterrem dan, terugschakelen is een beetje lastig), maar dat voelt niet echt lekker.
Dus... hoe dan wel?
Tractie houden door voor de bocht te remmen, in de bocht het gas constant en aan de apex gas erop.
Enkel als het naar beneden gaat, kan je moeilijk enkel gassen want dan ga je te snel, dan kan je licht de achterrem gebruiken, om toch te kunnen gassen en zo tractie te houden (zoals bij trage maneuvers).
Maar dus gewoon kijken zoals anders is belangrijk.
Apparaat begint langzaam maar zeker wat zuiniger te worden. De eerste volle tank brandstof is er met 9,4 L / 100 Km door gegaan.Chakotay schreef op maandag 11 juli 2016 @ 11:17:
[...]
Hm, ik had de MT10 wel zuiniger verwacht... Of geef je binair gas?
Probleem is dat 't ding tijdens de eerste 1000 Km nog niet in z'n powerband mocht komen (volgens de "inrijd procedure"). Fiets staat deze week bij de dealer voor z'n eerste beurt + inbouwen/keuren van het class M2 alarm... komend weekend eens gaan kijken wat 't verbruik gaat doen als ik er eindelijk NORMAAL mee mag gaan rijden
Een zuinigheidswonder zal m'n fiets waarschijnlijk nooit worden met dat Cross-Plane blok
[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 11-07-2016 11:52 ]
Toeren tot in de oneindigheid want het kost toch geen drol!
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

de VFR gaat nog wel zuiniger worden, 1 op 18 ofzo
Een paar verschillen met een "normale" bocht:kazzzdafke schreef op maandag 11 juli 2016 @ 11:49:
[...]
Wat is het verschil met een andere bocht?
Tractie houden door voor de bocht te remmen, in de bocht het gas constant en aan de apex gas erop.
Enkel als het naar beneden gaat, kan je moeilijk enkel gassen want dan ga je te snel, dan kan je licht de achterrem gebruiken, om toch te kunnen gassen en zo tractie te houden (zoals bij trage maneuvers).
Maar dus gewoon kijken zoals anders is belangrijk.
- Veel, veel krapper, en dus ook veel, veel lagere snelheid (dus minder stabiliteit)
- Flink hoogteverschil in de bocht
- Je kunt onmogelijk ver de bocht doorkijken
Sorry, maar je eerste 3 punten kan ik echt niet begrijpen.EgMaf schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:07:
[...]
Een paar verschillen met een "normale" bocht:Plus, we hebben het hier over een (vario-)automatische scooter, dus geen directe koppeling/gas-achterwiel reactive, en geen tank tussen de benen...
- Veel, veel krapper, en dus ook veel, veel lagere snelheid (dus minder stabiliteit)
- -> heb jij dan enkel lange snelle bochten in je buurt??
- -> zoals ik al zei is enkel naar beneden een mogelijk probleem en met je iets extra's doen
- -> ik kan enkel op circuits ver door de bocht kijken. Als ik naar de Ardennen ga, zitten er altijd wel bomen in de weg.
Je moet gewoon hetzelfde doen als in andere bochten: snelheid aanpassen, kijken kijken kijken zo ver (of zo kort in jouw standpunt) je kan, en tractie erop houden.
Je punt over de scooter, daar kan ik helaas niets over zeggen. Ik weet niet als dat "gevoel" anders is, maar in ieder geval zijn de zaken hierboven basis en zou voor alles op 2 wielen moeten gelden.
Yamaha MT-09
Maar lees op versysforum dat 1:22 toch wel zou moeten lukken, maar hoe goed ik ook probeer dat lukt me niet.
Aan de andere kant, ik geef flink gas en toch blijft hij 1:19, dus niet slecht
Ah ook een S60?Maegrim schreef op maandag 11 juli 2016 @ 11:55:
[afbeelding]
de VFR gaat nog wel zuiniger worden, 1 op 18 ofzo
Mijn Fazer8 rijd 1 op 10mijl ongeveer.. dus zeg maar 1:16
De Volvo S60 D5 rijd 40MPG, geen idee wat dat in 1:?? is...
Mijn versys was ook behoorlijk zuinig.. probeer eens 80kph in 6th te rijden op een autoweg ofzo.. dan zal je dat soort verbruik wel halen denk ik..Anoshky schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:29:
Ik haal volgens de boordcomputer op de versys 1:19.
Maar lees op versysforum dat 1:22 toch wel zou moeten lukken, maar hoe goed ik ook probeer dat lukt me niet.
Aan de andere kant, ik geef flink gas en toch blijft hij 1:19, dus niet slecht
[ Voor 41% gewijzigd door ToolkiT op 11-07-2016 12:31 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Naar wat ik hier terug vind kan het eigenlijk kloppen:kazzzdafke schreef op maandag 11 juli 2016 @ 11:47:
Mijn S1000R geeft op de boordcomp een 7,1 L/100km.
Nu zou de tankinhoud 17,5L moeten bedragen, met een reserve van 4L.
Als ik nog 50km kan rijden, zit hij dus op reserve en kan ik met moeite 12L tanken. Dan heb ik ongeveer meestal een 200km gereden, op 12L.
Ik ga eens een busje benzine meenemen en hem eens "leeg" rijden. Eens kijken hoe ver hij kan.
ps. dit is onder sportief rijden
bron
Wie aan legale snelheden over de autostrade rijdt, haalt met de BMW vlot een verbruik van 6l/100 km. Wie sportief aan het gashendel draait, houdt best rekening met 10l/100 km. Bij stadsgebruik schommelde het gemiddeld verbruik rond 7l/100 km.
[ Voor 31% gewijzigd door kazzzdafke op 11-07-2016 12:41 ]
[ Voor 98% gewijzigd door kazzzdafke op 11-07-2016 12:40 ]
1:17ToolkiT schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:29:
[...]
De Volvo S60 D5 rijd 40MPG, geen idee wat dat in 1:?? is...
[...]
Of 5.9L/100km
Dan moet je wel opschakelen heChakotay schreef op maandag 11 juli 2016 @ 13:14:
Mijn RSV gaat juist meer verbruiken als ik rustig (<60) rij
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Ik heb het gevoel dat we het niet over dezelfde soort haarspeldbochten hebben. Ik bedoel die waarbij je (in de binnenbocht) als het ware keert op de weg, maar die weg is verre van vlak (verkanting van de bocht, afwatering aan de binnenkant, verandering van hoek tussen de dalende en steigende weg) en kun je niet verder dan een paar meter naast je kijken. In een "normale" bocht heb je toch vaak al meer dan het dubbele in zicht vooruit, al was het maar door de breedte van de weg en de flauwere bocht.kazzzdafke schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:11:
[...]
Sorry, maar je eerste 3 punten kan ik echt niet begrijpen.
- -> heb jij dan enkel lange snelle bochten in je buurt??
- -> zoals ik al zei is enkel naar beneden een mogelijk probleem en met je iets extra's doen
- -> ik kan enkel op circuits ver door de bocht kijken. Als ik naar de Ardennen ga, zitten er altijd wel bomen in de weg.
Kijk, en ik ken de Ardennen juist weer niet zo goed. Hier in de Alpen vind ik het nogal lastig op de scooter als het erg krap wordt. Op de motor (V-Strom 650) voelde het makkelijker. Dus waarschijnlijk is er toch verschil (al was het maar door de techniek: Kleinere wieltjes, lager zwaartepunt, geen tank tussen de benen, achterrem met handle ipv voet, vario-matic enz enz). De basisregels blijven inderdaad hetzelfde, maar misschien zijn er ook wat specifieke scooter tips?Zoals ik al zei; ik rijd veel in de Ardennen/Lux en daar zijn ook veel bijna 180 graden bochtjes, ook omhoog/omlaag.
Je moet gewoon hetzelfde doen als in andere bochten: snelheid aanpassen, kijken kijken kijken zo ver (of zo kort in jouw standpunt) je kan, en tractie erop houden.
Je punt over de scooter, daar kan ik helaas niets over zeggen. Ik weet niet als dat "gevoel" anders is, maar in ieder geval zijn de zaken hierboven basis en zou voor alles op 2 wielen moeten gelden.
Dat was met m'n R6'jes ook altijd zo. Als ik die dingen maar boven de 10K rpm kon houden dan liepen ze 1:16, in de eerste versnelling zit je dan al ruim aan de 70Km/h. Tijdens het rijden in de Eifel en andere lekkere stuurgebieden kwam ik ook zelden boven de tweede versnelling met zo'n ding. Tijdens het inrijden gedurende de eerste 1000 Km's gedroeg die fietsen zich ook als de eerste de beste tempelier.Chakotay schreef op maandag 11 juli 2016 @ 13:14:
Mijn RSV gaat juist meer verbruiken als ik rustig (<60) rij
M'n huidige MT-10 heb ik ook weer netjes, volgens de fabrieksnormen, ingereden en ook die zal dadelijk wel weer zuiniger gaan worden als ik er gewoon op max. koppel, dus in de powerband, mee mag gaan rijden.
Dank u.. ben je uit gegaan van amerikaanse of UK gallons?
Verder opschakelen bij lage snelheid zorg ervoor dat hij nog verder onder de powerband komt en niet lekker meer loopt, dan gaat hij alleen maar nòg meer verbruiken

Morgen eindelijk weer rijden
XBL: DonFrans
Ho. Da's een erg goed punt die je maakt, sorry.ToolkiT schreef op maandag 11 juli 2016 @ 13:22:
[...]
Dank u.. ben je uit gegaan van amerikaanse of UK gallons?
1:14
7L/100km
(Nu dus wel uitgaande van UK Gallons)
[ Voor 7% gewijzigd door GenjiBlade op 11-07-2016 14:14 ]
Dan is 'ie zeer zuinig. Mijn Cortina U1 met alweer 30.000 km op de teller (gaat snel als je elke dag heen en weer fietst en dat voor 5-6 jaar lang) heeft toch zeker wel 1:10.Frans92 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 13:24:
Mijn huidige fiets - een Gazelle Eclipse C8 LTD. - rijdt ongeveer 1,5 boterham op 100 km.![]()
Morgen eindelijk weer rijdenIs alweer een week geleden mijn laatste rijles.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Heb de ART5 geleverd gekregen. Aanrader!Napsju schreef op zondag 10 juli 2016 @ 16:01:
De afbeelding bij Blokker lijkt alleen niet te kloppen. De titel komt echter wel overeen met de website van AXA. Ik breng 'm dus maar terug als het niet klopt. Proberen kan altijd.
Lekker!
Ik rijd 1:6,4 met de R6wimmel_1 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 13:21:
[...]
Dat was met m'n R6'jes ook altijd zo. Als ik die dingen maar boven de 10K rpm kon houden dan liepen ze 1:16, in de eerste versnelling zit je dan al ruim aan de 70Km/h. Tijdens het rijden in de Eifel en andere lekkere stuurgebieden kwam ik ook zelden boven de tweede versnelling met zo'n ding. Tijdens het inrijden gedurende de eerste 1000 Km's gedroeg die fietsen zich ook als de eerste de beste tempelier.
M'n huidige MT-10 heb ik ook weer netjes, volgens de fabrieksnormen, ingereden en ook die zal dadelijk wel weer zuiniger gaan worden als ik er gewoon op max. koppel, dus in de powerband, mee mag gaan rijden.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Hmm, 130cm lang is erg lang. Het slot van een meter wat ik heb, past maar net onder mijn buddy...Napsju schreef op zondag 10 juli 2016 @ 16:01:
Zo dan! Kijk eens wat ze bij Blokker (!!) verkopen voor een wel heel aantrekkelijke prijs van 56 euro:
[afbeelding]
ART5 Axa Newton Promoto 5 kettingslot - 130 cm voor maar 56 euro. Daar gaat dan nog 1,39 euro cashbackxl van af!
De afbeelding bij Blokker lijkt alleen niet te kloppen. De titel komt echter wel overeen met de website van AXA. Ik breng 'm dus maar terug als het niet klopt. Proberen kan altijd.
Ach gratis retour
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Lekker!
Ik heb een lange ketting voor als ik naar london ga, kan ik hem daar aan een lantaarnpaal oid vastzetten.. hij gaat bij mij in de topbox..Jelte schreef op maandag 11 juli 2016 @ 16:17:
[...]
Hmm, 130cm lang is erg lang. Het slot van een meter wat ik heb, past maar net onder mijn buddy...
Ach gratis retour
Bij de 749 schakel ik pas naar de 2 boven de 50, alles daaronder is in de 2 te bokkerig (in de 2 draait hij 3k rpm bij 50, onder de 3k is het niet bepaald rijbaar)
En zoals al eerder benoemd blijf ook ik op doorgaande wegen liever in de powerband boven de 5k rpm dan dat ik zuinig ga lopen doen tussen de 3k en 3.5k
[ Voor 19% gewijzigd door pagani op 11-07-2016 17:02 ]
Ja... Maar jij rijd waarschijnlijk ook met een iets andere "mapping" én vertanding dan dat ik met m'n straat-setup deedTylen schreef op maandag 11 juli 2016 @ 15:45:
[...]
Ik rijd 1:6,4 met de R6hahaha. 0,7 liter op 4,5Km
M'n huidige fiets moet volgens één persoon op Spritmonitor nog behoorlijk wat zuiniger gaan worden, al vertrouw ik de gegevens van die persoon niet helemaal, tenzij hij dat ding meteen vanaf levering vol aan het belasten is gegaan (met de af-fabriek (te) dunne inloop/spoel olie én fijn mazig oliefilter........
[ Voor 38% gewijzigd door Will_M op 11-07-2016 17:57 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Valt vies tegen... Ik moest er ook al een SCM class M2 alarm op laten monteren. De standaard start onderbreker is niet meer voldoende doordat er een optische én accoustische signalering vereist is.steveman schreef op maandag 11 juli 2016 @ 18:24:
Hmm, een voordeel van de MT-10, hij zit net onder de 15k grens waardoor je allerlei extra voorwaarden van de verzekering vermijd...
Die €15K ga je met een MT-10 overigens ook al direct overheen bij levering (€14.999 + afleverkosten), ook als je 'm zonder verdere accesoires bestelt. Lullige is alleen dat je het ding eigenlijk sowieso niet zonder accesoires wíl bestellen, al is het alleen al maar vanwege het feit dat de oliekoeler en radiateur vrij gevoelig zijn voor steenslag waardoor je al semi verplicht de bijbehorende covers er áf fabriek op wil hebben.
Bij mij kwamen er daarnaast ook de Quick-Shifter, Akrapovic uitlaat, zijkoffers + montageframe, kentekenplaathouder en tankpad bij: Op de factuur: €16.500
Daar komt dus automatisch ook nog een Class M2 alarm bij van €500,- én dan komen er bij mij nog een andere (radiale) Brembo rempomp + korte Titax rem/koppelings hendel bij én een verstelbare rem/schakelset van Gilles. Dan zit er uiteraard óók nog een Zümo 595 op......
Totaalplaatje zit daarna ineens op een slordige 19,5 K wat verzekerd mag worden
Die accesoires worden bij diefstal meestal niet éérst gedemonteerd én achter gelaten door de "boefjes"...
Het lullige is: Als je géén geldig SCM keur kunt overleggen nadat je je fiets op miraculeuze wijze ineens niet meer op de plek teruggevonden kunt krijgen waar je 'm zélf achter gelaten hebt de verzekeraar vrij simpel kan zeggen: "Tsjah... U heeft niet aan onze voorwaarden voldaan, dus... Da's nou JAMMER" voor U!!".
M'n verzekeraar vereist dan gelukkig weer géén ART "X" sloten welke ik met goed fatsoen nergens kwijt kan tijdens het rijden en welke dus onmogelijk mee te nemen zijn tijdens een ritje naar een terrasje hier in 't dorp
[ Voor 20% gewijzigd door Will_M op 11-07-2016 20:02 ]
Wel heel bijzonder dat alarm "verplicht" is maar je hem vervolgens wel los mag laten staanwimmel_1 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 18:53:
[...]
Valt vies tegen... Ik moest er ook al een SCM class M2 alarm op laten monteren. De standaard start onderbreker is niet meer voldoende doordat er een optische én accoustische signalering vereist is.
Die €15K ga je met een MT-10 overigens ook al direct overheen bij levering (€14.999 + afleverkosten), ook als je 'm zonder verdere accesoires bestelt. Lullige is alleen dat je het ding eigenlijk sowieso niet zonder accesoires wíl bestellen, al is het alleen al maar vanwege het feit dat de oliekoeler en radiateur vrij gevoelig zijn voor steenslag waardoor je al semi verplicht de bijbehorende covers er áf fabriek op wil hebben.
Bij mij kwamen er daarnaast ook de Quick-Shifter, Akrapovic uitlaat, zijkoffers + montageframe, kentekenplaathouder en tankpad bij: Op de factuur: €16.500
Daar komt dus automatisch ook nog een Class M2 alarm bij van €500,- én dan komen er bij mij nog een andere (radiale) Brembo rempomp + korte Titax rem/koppelings hendel bij én een verstelbare rem/schakelset van Gilles. Dan zit er uiteraard óók nog een Zümo 595 op......
Totaalplaatje zit daarna ineens op een slordige 19,5 K wat verzekerd mag worden
Die accesoires worden bij diefstal meestal niet éérst gedemonteerd én achter gelaten door de "boefjes"...
Het lullige is: Als je géén geldig SCM keur kunt overleggen nadat je je fiets op miraculeuze wijze ineens niet meer op de plek teruggevonden kunt krijgen waar je 'm zélf achter gelaten hebt de verzekeraar vrij simpel kan zeggen: "Tsjah... U heeft niet aan onze voorwaarden voldaan, dus... Da's nou JAMMER" voor U!!".
M'n verzekeraar vereist dan gelukkig weer géén ART "X" sloten welke ik met goed fatsoen nergens kwijt kan tijdens het rijden en welke dus onmogelijk mee te nemen zijn tijdens een ritje naar een terrasje hier in 't dorp
Mijn verzekering eist juist minimaal een ART4 slot.
En je hebt een quickshifter met koffers?
Wel een bruut ding trouwens, al had ik er geen 20k tegenaan gesmeten denk ik. Je gebruikt hem denk ik dus ook voor woon-werk?
Apparaat is puur en alleen voor de hobby en fun. Woon-werk verkeer heb ik een (luxe) auto voor waarin een bak koffie (al dan niet met/zonder peuk) genuttigd kunnen worden onder het genot van een stukje muziek naar keuze. Met de motor woon-werk verkeer ondernemen is vaak alleen maar dénken dat je sneller bent doordat je wat tijd in de file wint terwijl je die zelfde tijd (óf meer) kwijt bent tijdens het omkleden en het uit de garage halen van de motorfiets.GeeMoney schreef op maandag 11 juli 2016 @ 20:07:
[...]
Wel heel bijzonder dat alarm "verplicht" is maar je hem vervolgens wel los mag laten staan(Met zijn 3-en til je hem dus zo in een busje).
Mijn verzekering eist juist minimaal een ART4 slot.
En je hebt een quickshifter met koffers?![]()
Wel een bruut ding trouwens, al had ik er geen 20k tegenaan gesmeten denk ik. Je gebruikt hem denk ik dus ook voor woon-werk?
De rede om die koffers er bij te bestellen was zuiver en alleen vanwege het feit dat we wel eens een weekendje Eifel / Luxemburg / Harz / ...... doen met een stel liefhebbers en ik het beu was om iedere keer een hoop ellende te hebben met het monteren/bevestigen van een set losse tassen/bagagerol waarbij het spul dan ook nog eens ooit niet helemaal waterdicht bleek te zijn. Deze koffers zijn gewoon "Click & Go" (originele Yamaha koffers welke ontworpen zijn vóór....).
Met de standaard gemonteerde S20-R banden wil je overigens sowieso geen Woon-Werk rijden..
[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 11-07-2016 20:45 ]
Wáár is dâ..... Ben daar nog NOOIT geweest
Maar 't was er zo zien wel rustig gezien het feit dat je daar als enige op de foto staat
Nou, het was 30 graden op de Nordschleife en ik ben denk ik door 80 auto's ingehaaldwimmel_1 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 20:43:
[...]
Wáár is dâ..... Ben daar nog NOOIT geweest![]()
Maar 't was er zo zien wel rustig gezien het feit dat je daar als enige op de foto staat
Op het moment van de foto reed ik achter een clio met belabberde lijnen en werd ik ingehaald door een BMW M3.
Zelf reed ik ook heel rustig, eerste keer met de motor op de ring. Ik wou graag nog terug kunnen rijden
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Als je er al vaker bent geweest én zelf gereden hebt (met de auto) dan heb je waarschijnlijk nú een hele andere ervaring op gedaanBeerkeeper schreef op maandag 11 juli 2016 @ 20:45:
[...]
Nou, het was 30 graden op de Nordschleife en ik ben denk ik door 80 auto's ingehaald
Op het moment van de foto reed ik achter een clio met belabberde lijnen en werd ik ingehaald door een BMW M3.
Zelf reed ik ook heel rustig, eerste keer met de motor op de ring. Ik wou graag nog terug kunnen rijden
Dat hoogteverschil wat je bij een aantal bochten hebt, merk je enorm jawimmel_1 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 20:47:
[...]
Als je er al vaker bent geweest én zelf gereden hebt (met de auto) dan heb je waarschijnlijk nú een hele andere ervaring op gedaan
Zelfs het spiegelen doe je veel vaker en het snelheidsgevoel is absurd! Toen ik dacht dat ik lekker door aan het gassen was, reed ik 120 ofzo
Gewoon "récht-op" door de bocht, als 't moest....
Mooie SV in de juiste kleur. Mijn vorige motor was hetzelfde model in die kleur. Heerlijk veel kilometers mee gemaakt.
Tijdens veranderen. Moetoren, frames, banden. Totaal anders dan vroeger en dus niet meer vergelijkbaar.wimmel_1 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 21:13:
Agh..... Je moet voor de grap eens wat filmpjes terug gaan kijken van "Boet van Dulmen" tijdens de oude TT races.
Gewoon "récht-op" door de bocht, als 't moest....
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Tylen schreef op maandag 11 juli 2016 @ 23:31:
[...]
Tijdens veranderen. Moetoren, frames, banden. Totaal anders dan vroeger en dus niet meer vergelijkbaar.
YouTube: Wegrace Vessem 1976 , organisatie MV Wintelre
Dit is een paar kilometer bij velen hier uit de buurt......
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Verwijderd
sommige bochtjes heb ik zelf ook gereden!wimmel_1 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 23:40:
[...]
... Maar even serieus: Het IS gewoon gaaf om te zien wát er (amper) 30 jaar geleden nog kón in de regionen bij jou/mij in de buurt. Als je nu over exact die zelfde wegen ook maar een meter harder dan 60Km/h durft te rijden dan nagelen "ze" je allemaal aan het kruis, zélfs als je niet door de politie gesnapt bent
YouTube: Wegrace Vessem 1976 , organisatie MV Wintelre
Dit is een paar kilometer bij velen hier uit de buurt......
wat jammer dat straat racen helemaal dood is in nederland (en veel al in de rest van de wereld)
En toch doe ik woon-werk liever iedere dag met de motor dan met de auto.wimmel_1 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 20:26:
[...]
Apparaat is puur en alleen voor de hobby en fun. Woon-werk verkeer heb ik een (luxe) auto voor waarin een bak koffie (al dan niet met/zonder peuk) genuttigd kunnen worden onder het genot van een stukje muziek naar keuze. Met de motor woon-werk verkeer ondernemen is vaak alleen maar dénken dat je sneller bent doordat je wat tijd in de file wint terwijl je die zelfde tijd (óf meer) kwijt bent tijdens het omkleden en het uit de garage halen van de motorfiets.
Je bent inderdaad door omkleden en zo evenveel of soms meer tijd kwijt, maar mentaal ben ik veel rustiger als ik 's ochtends en 's avonds een halfuur met de motor kan rijden ipv 10 min vast te staan in dezelfde file als iedere dag :-)
tof om te lezen dat er bij tweakers ook een motor community is. Ik ben aan het overwegen om binnenkort mijn motor rijbewijs te gaan halen. Ik was benieuwd of jullie wellicht ervaring kunnen delen. Ik heb mijn rijbewijs B ondertussen meer dan 7 jaar en heb het laatste jaar ruim 30k km gereden met de auto.
Ik ben met name benieuwd naar:
Hoe vond je de rijlessen, waar moest je erg aan wennen en waar moest je extra op letten?
Hoeveel lessen had je ongeveer nodig, en tegen welke kosten?
Hoe heb je je theorie opnieuw geleerd?
Waar moet je op letten bij de aanschaf van je eerste motor? (ik wil gaan touren maar wil ook wel iets sportiefs)
Waar moet je op letten bij de aanschaf van je kleding/helm
Wellicht dat reacties via DM kunnen? Ik wil het topic niet kapen. Heb door dit topic heen gezocht maar kon deze punten er niet concreet uit halen. Als reacties in het topic worden geplaatst kunnen andere mensen ze uiteraard ook nog lezen.
All-Round nerd | iRacing Profiel
Als je het zo bont maakt met accessoires, ok. Ik zou het wat minder ruig aanpakken in die afdeling, en na der hand wat kleine dingetjes erop zetten (die guards lijken me inderdaad verstandig), het diefstalrisico daarvoor kan ik zelf wel dragen. Mja, en zo'n quickshifter lijkt me ook wel gaaf... En een Autobots-sticker.
[ Voor 8% gewijzigd door steveman op 12-07-2016 09:23 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Als ik drukte op de weg verwacht pak ik wel sowieso de motor. Afgelopen week begonnen voor regio "midden" de schoolvakanties --> vrijdags dan ook met de motor gegaan om overal langs te kunnen glippen. Komende vrijdag krijgt de regio noord vakantie; ook dan zit ik gegarandeerd weer op de motor.
Nou, begin maar eens met een proefles. Daarna kom je terug om te melden hoe gaaf het wel niet was, en dat je niet kunt wachten op de volgende les. Geen geintje, wij weten nu al dat dat gegarandeerd gaat gebeuren.w4rguy schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:14:
Hi all,
tof om te lezen dat er bij tweakers ook een motor community is. Ik ben aan het overwegen om binnenkort mijn motor rijbewijs te gaan halen....
Ik heb het redelijk vergelijkbaar gedaan. Ik had al een aantal jaar mijn autorijbewijs, en daar ook al genoeg kilometers mee afgelegd om wat verkeersinzicht op te doen. Waar ik door werd verrast was de acceleratie van het simpelste motortje van de rijschool. Zelfs dat is nog peanuts met mijn huidige motor, en dat is ook al geen beest. Tegelijkertijd schrok ik er van hoe laks mijn kijkgedrag was geworden door de auto: zo'n stalen kooi om je heen maakt je lui.
Ik heb meer lessen nodig gehad dan gemiddeld. Ik had nog nooit op een gemotoriseerde tweewieler gereden, en met name bij de langzame oefeningen had ik moeite om tegelijk gas te geven en te remmen. Die knop moest nog even omgezet worden; in de auto doe je dat gewoon _niet_. (ga ik verder niet over vertellen, dat mag de instructeur doen) Daarbij ben ik vrij laat in het jaar begonnen, en toen werd ik voor het werk naar het buitenland gestuurd. Dat heeft de lessen dusdanig onderbroken dat ik een half jaar daarna opnieuw ben begonnen.
Theorie leren is makkelijk: leen, of koop een boek. Lees dit een paar keer door, en maak wat proefexamens. Verkeersinzicht heb je als het goed is al, dus dit hoef je alleen nog maar aan te vullen met motorspecifieke kennis. (Bij het bord "verboden in te rijden" met een auto er op; mag je met de motor dus in!)
Aanschaf van de eerste motor nu nog even niet te druk over maken. Die komen in alle soorten en maten, maar je kunt direct voor je onbeperkte A gaan dus dat is voor later zorg.
Eergisteren zo'n MT-10 in levenden lijve gezien, maar inderdaad, het transformers gehalte is nog erger dan op de plaatjes. En sorry, dat is niet mijn smaak.steveman schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:22:
En een Autobots-sticker.
[ Voor 5% gewijzigd door DrivinUCrazy op 12-07-2016 09:25 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik ben zelf nog bezig met het behalen van mijn rijbewijs, maar kan wel antwoord geven op de meeste vragen.w4rguy schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:14:
Hi all,
tof om te lezen dat er bij tweakers ook een motor community is. Ik ben aan het overwegen om binnenkort mijn motor rijbewijs te gaan halen. Ik was benieuwd of jullie wellicht ervaring kunnen delen. Ik heb mijn rijbewijs B ondertussen meer dan 7 jaar en heb het laatste jaar ruim 30k km gereden met de auto.
Hoe vond je de rijlessen, waar moest je erg aan wennen en waar moest je extra op letten?
Waar moet je op letten bij de aanschaf van je eerste motor? (ik wil gaan touren maar wil ook wel iets sportiefs)
Wellicht dat reacties via DM kunnen? Ik wil het topic niet kapen. Heb door dit topic heen gezocht maar kon deze punten er niet concreet uit halen. Als reacties in het topic worden geplaatst kunnen andere mensen ze uiteraard ook nog lezen.
- Ik moest vooral wennen aan het feit dat je een motor best plat kan/moet leggen in bochten. Tijdens je AVB (voertuigbeheersing) moet je een achtje en halve draai maken. Daarbij moet je de motor goed plat kunnen leggen. Het lukte mij trouwens heel snel, maar ik zie veel mensen die er moeite mee hebben.
- Zelf weinig lessen tot nu toe. Niet de goedkoopste in de buurt genomen. Ik verwacht voor zo'n €1000 klaar te zijn.
- Theorie is boek lezen en examens oefenen. Als ik mijn theorie gehaald heb, heb ik een boek voor je over
- Aanschaf motor kan ik je nog niet helpen. Al vind ik op het moment een FZS 600 Fazer en een CBF600 wel mooi om op te beginnen. Wordt voor mij hoofdzakelijk woon-werk.
- Kleding en helm moet je op letten dat het goed past. Op veiligheid moet je mijns inziens niet besparen.
Zelf vind ik het fijn om een stoffen broek te hebben die over een spijkerboek heen kan (woon-werk gebruik). Een jas heb ik cadeau gekregen van een collega. Ik kan je aanraden om naar de motorkledingoutlet in Breda te gaan (als dat in de buurt zit). Daar ben ik erg fijn geholpen en heb ik voor een mooie prijs een broek en helm gekocht.
XBL: DonFrans
Sinds ik motor rij, vind ik woon-werk files in de auto een stuk minder frustrerend! Ik ben niet meer veroordeeld tot de file, maar heb er nu zelf voor gekozen om watvoor reden dan ook (weer, comfort, afstand)Anoshky schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 08:42:
[...]
En toch doe ik woon-werk liever iedere dag met de motor dan met de auto.
Je bent inderdaad door omkleden en zo evenveel of soms meer tijd kwijt, maar mentaal ben ik veel rustiger als ik 's ochtends en 's avonds een halfuur met de motor kan rijden ipv 10 min vast te staan in dezelfde file als iedere dag :-)
* rijlessen vond ik prachtig om te doen, zelfs de avb lessenw4rguy schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:14:
Hi all,
Theorieboek heb ik 2e hands gekocht en daarna weer verkocht via Bol.
Avb heb ik in één keer gehaald. Theorie en praktijk moest ik beiden in twee keer doen. Praktijk was de eerste keer kwestie van falen door zenuwen. Theorie één fout teveel...
Wat erg belangrijk is, is dat je het goed kan vinden met je instructeur. Ik heb niet voor de goedkoopste gekozen en ook niet op het slagingspercentage gelet maar heb eerst een hoop sites bekeken en daarna een kennismakings/proefles gedaan. Ik heb op drie lessen na ook altijd priveles gehad. En de keren dat ik met iemand anders reed was dat altijd op hetzelfde niveau.
* ik heb zelf eerst handschoenen en schoenen gekocht voor bij het lessen. Helm en pak van de rijschool en onder de helm een helmmuts. Daarna een eigen hem en textiel pak gekocht. Als je niet zo modebewust bent (zoals ik) dan kan je aan het eind van het seizoen prima goede kleding scoren omdat het "oude modellen" zijn.
* eerste motor zou ik me nu nog niet druk over maken
[ Voor 9% gewijzigd door Vrijdag op 12-07-2016 09:46 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Het is nou ook weer niet alsof onze Hornets stijliconen zijn heDrivinUCrazy schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:23:
Eergisteren zo'n MT-10 in levenden lijve gezien, maar inderdaad, het transformers gehalte is nog erger dan op de plaatjes. En sorry, dat is niet mijn smaak.
Als ie goed rijdt, maakt het uiterlijk me verder niet zo gek veel uit... al zijn er natuurlijk grenzen.
[ Voor 7% gewijzigd door steveman op 12-07-2016 09:59 ]
Dit vooral.EgMaf schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:39:
[...]
Ik ben niet meer veroordeeld tot de file, maar heb er nu zelf voor gekozen
Wat de achterliggende reden dan ook mag zijn voor het verkiezen van de auto boven motor, vind het af en toe heerlijk om gewoon rustig in de auto te zitten, audio boek op, koffie in de hand en rustig mn ritje uit zitten.
Motor is dan weer op het traject (A7,A8,A10,A5) wat ik rij écht sneller, zélfs als je de tijd van pak aan/uit erbij rekent ben ik alsnog tegen de 20 min sneller met de motor maar file zitten in de auto vind ik tegenwoordig een stuk minder erg.
Daar ben IK het niet mee eens...steveman schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:58:
[...]
Als ie goed rijdt, maakt het uiterlijk me verder niet zo gek veel uit... al zijn er natuurlijk grenzen.
Maar.. dat is natuurlijk voor iedereen verschillend. Er zijn mensen die een auto zien als transportmiddel van A naar B. Ik zie dat er ook in als noodzakelijk, maar ook iets extra. De rijervaring is er ook zo eentje, uitstraling, comfort, etc...
Met de motor is dat denk ik nog een stapje erger voor velen: hoewel ze een auto zien als puur noodzakelijk vervoersmiddel dat zo weinig mogelijk mag kosten, is de keuze van een motor toch meer emotioneel.
Natuurlijk zijn er zaken om rekening mee te houden als je veel WW verkeer wil doen, maar de looks spelen toch een grote rol.
Mijn eerste was een TDM850, een tractor. Niet dat ik er niet op gezien wou worden, maar als ik em ergens parkeerde, keek ik ook niet om.
Daarna een witte FZ6N S2 perfect in orde, daar keek ik toch al eens naar om, maar.. was niet 100% mijn smaak.
Nu een S1000R, en ja.. daar kan ik blijven naar kijken, zit ik fier op, rij ik supergraag mee, ... etc..
Ik twijfelde tussen de MV Agusta Brutale, KTM SD en S1000R. KTM viel af omdat ik hem gewoon niet mooi vond (en het een 2 cyl is
Dan bleven de andere 2 over, en naast de emotie dat ik de MV knapper vond, kwam dan het rationele en verstand, samen met het rij gevoel. De BMW heeft duidelijk daar gewonnen.
[ Voor 12% gewijzigd door kazzzdafke op 12-07-2016 11:08 ]

Zo langzaamaan komt alles compleet voor als ik me motor heb. Komende donderdag op voor AVB en dan hopelijk snel daarna AVD en dan rijden!
Ik had nog wel een vraagje waar misschien iemand het antwoord op weet. Ik les momenteel op een Honda CB650F en die bevalt eigenlijk wel. Zat nu te kijken naar de Honda CBF500 of CBF600 (beide meer dan 35kw). Maar is het mogelijk om bijvoorbeeld een CBF600 te knijpen naar 35kw ipv 25kw? Ik kan namelijk wel vinden dat 25kw mogelijk is, maar 35kw zou beter zijn natuurlijk
Dan delen we dezelfde mening. Ik heb ontzettend veel plezier met mijn kadettje.steveman schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:58:
[...]
Het is nou ook weer niet alsof onze Hornets stijliconen zijn he(Een vriend van me noemt het steeds de kadett onder de motoren
(Hij rijdt uiteraard italiaans... (Zeggen dat vanaf 2011 een italiaan met de styling bezig is geweest mocht niet baten)))
Vanmorgen reed ik op de A2 echter even naast een rode VFR... Die vond ik pas echt mooi.
Na 6 jaar autorijden heb ik begin dit jaar het motorrijbewijs gehaald. De rijlessen waren gewoon leuk om te doen. ik zag het dan ook als deels een opfriscursus "netjes rijden". Meer afstand houden en eerder aangeven dat je afslaat. Theorie bestaat voor ongeveer 70 procent uit motorspecifieke situaties. wegpositie, afwijkende regels en voertuigkennis.w4rguy schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:14:
Hi all,
Met name het verschil tussen bord C6 en F1 is al een leuke vraag
Ik raad je dus zeker aan om de theorie minstens één keer door te nemen. (vekabest online met training). Ook is de afname van het theorie veranderd. ipv. klassikaal beantwoord je nu gewoon op een touchscreen de vragen. Dit komt bijna exact overeen met de nieuwere online trainingen.
Schakelen is echt niet moeilijk, maar na verloop van tijd ga je wel merken als je niet gewend bent om te koppelen met je hand. grootste tip is dan ook niet te verkrampt op de motor gaan zitten! je valt er echt niet van af als je ontspannen zit!
Aanschaf eerste motor; Stel een budget voor jezelf. motoren met veel kappen kosten meer om te repareren. kappen kunnen duur zijn. (evt. china setje kappen er op zetten en orginele in de schuur bewaren.) Frame sliders e.d kunnen ook veel schadekosten beperken. Verder haal wat je zelf mooi vind. en binnen je budget.
sportief tour denk ik al snel aan een VFR800, Yamaha Fazers & FZ6/8/1, Suzuki Bandit 600/12x0 of een Honda CB6x0F/N of een hornet. Mogelijk kun je ook naar de Naked Bikes kijken, Tour zit, echter geen kappen maar voor buitenom snelwegen erg leuk!
Al nagedacht of je ABS op de motor wil?
Aanschaf kleding/helm, tijdens de rijlessen heb ik een textiel jas en broek gehaald. Is aan elkaar te ritsen en waterdicht. Voor de zomer is het al snel te warm. maar als het regent ben je maar wat blij dat je droog zit. Later heb ik een leren jas en broek er bij gehaald(doorwaai). Belangrijkste met kleding is dat het lekker zit, en niet te los.
Zelfde voor de helm, neem een goede pasvorm. Mocht je ook tijdens regen, herfst of winter gaan rijden, kijk dan naar de mogelijkheid voor een pinlock vizier. Je hebt ook helmen met een ingebouwd zonnevizier. Weer is met name de pasvorm echt het belangrijkste! een beetje stil is ook fijn. (integraal of klaphelm?)
p.s.
Kijk anders ook eens op motor-forum.nl, Hier is ook een lesserstopic en veel informatie te vinden.
[ Voor 4% gewijzigd door Patrock op 12-07-2016 14:17 ]
Ocht, lijkt mee te vallen. Ik hoop echt dat hij past onder mijn zadelLeviathius schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:47:
Hier ook het ART5 slot binnen van de Blokker. Is echt een joekel van 'n ketting!
[afbeelding]
[...]
's Nachts op thuisadres binnen stallen is geen probleem XD (eerst nog even verhuizen dan). (Kan tot die tijd natuurlijk altijd nog met de CBR naar de stalling rijden
Trouwens, waarom zou je een eigen risico van maar 100 euro nemen? Beetje jammer van je no-claim om zo'n wissewasje te claimen toch?
Eigen risico is ook voor diefstal/brand/wild/natuurschade/vandalisme etc. indien verzekerd natuurlijk. No-claim terugval heb je alleen bij schuldschades (aanrijdingen). Dus, hoe lager dat eigen risico, hoe beter je uitkomt as je motor gepikt wordt (en dat gebeurt helaas nog te vaaksteveman schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 15:05:
Aha... KNMV vindt een ART4 slot genoeg tot 25k... Ok, dan toch eens zo'n 1290R gaan bekijken?
's Nachts op thuisadres binnen stallen is geen probleem XD (eerst nog even verhuizen dan). (Kan tot die tijd natuurlijk altijd nog met de CBR naar de stalling rijden)
Trouwens, waarom zou je een eigen risico van maar 100 euro nemen? Beetje jammer van je no-claim om zo'n wissewasje te claimen toch?
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Ah juist! Mja, op zich wel een goede zaak om mensen ook nog zelf na te laten denken. Zelfde als eigen risico op je zorgverzekering.noes schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 15:21:
[...]
Eigen risico is ook voor diefstal/brand/wild/natuurschade/vandalisme etc. indien verzekerd natuurlijk. No-claim terugval heb je alleen bij schuldschades (aanrijdingen). Dus, hoe lager dat eigen risico, hoe beter je uitkomt as je motor gepikt wordt (en dat gebeurt helaas nog te vaak)
De Freakonomics-boekenreeks kan ik aanbevelen
De zithouding is niet meer wat ik gewend ben en ik merkte dat ik in het begin echt aan het werk moest om de bochten lekker te nemen. Eenmaal op stoom verbaasde ik mij weer over hoe soepel de motor nog op het gas gaat (kan ook iets te maken hebben met verschil tussen 2 en 4 cylinders) en hoe lekker de motor schakelde.
Vooral het schakelen ben ik wel wat jaloers op. 0x per in de N getrapt en zonder enige kracht op de voet gewoon doorschakelen. Daarnaast meende ik een kleine wheelie te voelen toen ik in de 1e versnelling nogal lomp op het gas ging
Ik mag de Kawa gelukkig met mate als motor voor erbij gebruiken
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Welnee joh, ik rijd 80% snelweg. Ik zie het nut van verzitten en alles toch niet echt.Rody schreef op zondag 10 juli 2016 @ 10:17:
[...]
Nee, maar dat is een kwestie van wennen. Verder zit het ook niet lekker als je teveel voor op het zadel blijft zitten. Je moet helemaal naar achteren.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
ah op de fiets. Op de openbare weg verzitten doe ik ook nooit. Ik dacht dat het over circuit ging.tdw schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:20:
[...]
Welnee joh, ik rijd 80% snelweg. Ik zie het nut van verzitten en alles toch niet echt.
Juist dan af en toe, tegen houten konttdw schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:20:
[...]
Welnee joh, ik rijd 80% snelweg. Ik zie het nut van verzitten en alles toch niet echt.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
valt niet mee! Ding is ruim 5kg en flink dikke schakels. Heel degelijk en daardoor te groot voor mijn zadel.Jelte schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 14:21:
[...]
Ocht, lijkt mee te vallen. Ik hoop echt dat hij past onder mijn zadelVanavond gelijk checken
Nu bij bol maar de art 4 versie van 1m voor €4 meer. Achja.
It's funny. But not ha-ha funny.
Haha, top. Was je er maandag of zondag, of een andere dag? Ik was er zondag en het was zeer geslaagd. Zowel de setting als het rijden zelf blijven bijzonder. Ging beter dan vorig jaar toen ik onderuit ging.

Verder, voor mensen die op of aanmerkingen hebben op mijn rijstijl, dat is altijd welkom om van te leren
Ik was er ook de zondag. Echter vlak voordat er een crash was van/met een motorrijder (denk tegen 15:00).t0mmiiiii schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 19:29:
[...]
Haha, top. Was je er maandag of zondag, of een andere dag? Ik was er zondag en het was zeer geslaagd. Zowel de setting als het rijden zelf blijven bijzonder. Ging beter dan vorig jaar toen ik onderuit ging.
Ook ik heb mijn eerste ronde gefilmd, maar ik zeg alvast op voorhand: Ik heb echt niet hard gereden
Ik heb hem ook binnen en het is echt een joekel inderdaad.Jelte schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 19:03:
[...]
valt niet mee! Ding is ruim 5kg en flink dikke schakels. Heel degelijk en daardoor te groot voor mijn zadel.
Nu bij bol maar de art 4 versie van 1m voor €4 meer. Achja.
Volgens mij zelfs bijna 7 kilo en enorme schakels.
Voor dat geld echt een koopje, ik gebruik hem om de motor in mijn schuur te borgen
Hoe goed blijft de GPS werken in een stortbui? En is het veilig (in verband met corrosie van de contactpunten) om zonder GPS op de cradle in de regen te rijden?
Ik vind hier niet echt iets over terug.
Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.
Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.
Maar de TomTom kan in ieder geval goed tegen stortregens, dat heb ik al 2 keer getest.
Er blijft wel altijd spanning op die contactpuntjes staan, wat mij juist doet vermoeden dat corrosie wel een probleem wordt op de lange termijn. (Corrosie gaat dan sneller dan bij spanningsloze contacten)
Zelf gebruik ik de TT veelvuldig. Maar een paar spetters deren hem niet. Echter, als de sluizen opengaan dan kan je er vergif op innemen dat het ding zijn eigen leven gaat leiden. Scherm is dan dermate "bediend" dat iedere willekeurige handeling kan plaatsvinden. Tot aan het aanpassen van de taal aan toe. Ik zet de TT dan maar uit, ter voorkoming van erger.Thorchy schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 08:11:
Aangezien er hier waarschijnlijk wel iemand is met ervaring met de TomTom Rider 400:
Hoe goed blijft de GPS werken in een stortbui? En is het veilig (in verband met corrosie van de contactpunten) om zonder GPS op de cradle in de regen te rijden?
Ik vind hier niet echt iets over terug.
Als het dan weer droog is, dan mag het beestje weer aan.
Afdekplaatje, standaard er niet bij. Maar Waypoint levert dit inderdaad. Alleen, zit de TT bij mij er nagenoeg altijd op.
Dit topic is gesloten.