Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 101 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.015 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Robkazoe schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 21:11:
Misschien een gevalletje "domme vraag" maar hoe wissel je een voorlamp van een Honda VFR750F (in mijn geval model tussen '94 en '97)? Het boekje wat erbij zat, bevat plaatjes van ruwweg 20 jaar oud en blijkbaar waren mensen met een goede (teken)handen zeldzaam.

Mijn remlicht + achterlicht zijn beide stuk gegaan na een ritje (in het donker nota bene). Het lijkt mij sterk dat beide lampen tijdens dezelfde rit stuk zijn gegaan en denk eerder dat er iets met de bedrading aan de hand is. Maar ik dacht, laat ik mijn voorlampen eens achterin erin doen om te kijken of die wel werken.

De achterlampen eraf slopen lukt mij wel, alleen kom ik niet bij de voorkant. Het eerst stuk plastic is al weggehaald. Alleen zou er nu volgens mij een kap naar voren geschoven moeten worden ofzo. Geen idee, alles zit in ieder geval muurvast. Iemand tips?

offtopic:
Overigens handig dat Honda de richtingaanwijzers achter een andere lamp socket hebben meegegeven, die passen dus niet achter anders had ik het daar wel mee getest.
Voor je er veel werk in stop: eerst even zekering vervangen? En achterlichtje heb je toch wel ergens liggen, anders ff langs de action. Is die het niet, heb je reserve :9

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:53

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Als er meerdere dingen tegelijk stuk gaan, is het inderdaad waarschijnlijk dat er een zekering stuk is. Of, er is een massadraad los. Hoe dan ook, een zekering gaat meestal niet zomaar stuk. Soms van ouderdom, waarbij die ook al vaker zwaar belast is geweest. Maar meestal duidt een kapotte zekering op een ander defect.

In plaats van de voorlampen eruit te halen, zou je niet gewoon meten of je wel spanning hebt? Een multimeter is dan al voldoende. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Heeft de Action dan wel gloeilampen met twee gloeidraden voor achterlichten dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Osiris schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:09:
Heeft de Action dan wel gloeilampen met twee gloeidraden voor achterlichten dan? :P
Ja, zit geloof ik in die setjes, kosten 2 euro ofzo. Altijd handig om ergens 1 te hebben liggen voor reserve.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
noes schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:22:
[...]

Ja, zit geloof ik in die setjes, kosten 2 euro ofzo. Altijd handig om ergens 1 te hebben liggen voor reserve.
Zo maar eens even langsfietsen dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Tylen schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 06:44:
[...]

Lol. Jij hebt dus ook dit gelezen ;) en vertaald naar het Nederlands ;) http://www.usatoday.com/s...-cost-2-million/31376337/

Over dat pak. Ja altijd een nieuwe. Heb daar eens een docu over gezien. Een kijken of ik dat nog terug kan vinden. Misschoen dat het tegenwoordig anders is met die airbagpakken.
Ja, moet toch ergens informatie opdoen. :D

Ook mooi dat je voor €50K (H2R) een €5 miljoen kostende (Am I correct?) Bugatti Veyron eruit rijdt.

Hebben bij ons op school ook iemand met een spiksplinternieuwe Audi A3 Cabrio....

.... maar die wordt alsnog keihard aangepakt door de CBR600RR van een vriend van 'm. Hehe
GeeMoney schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 08:04:
Volgens mij zijn de sponsor deals zo lucratief en belangrijk dat ze hoe dan ook elke keer een nieuw pak krijgen. Zeker na een ongeval natuurlijk.
Die airbags zullen (verwacht ik) verwisselbaar zijn dus die gaan dan mee naar het nieuwe pak? Ik kan me voorstellen dat die airbags namelijk nogal prijzig zullen zijn. (prijziger dan het complete pak) .

Allemaal gissen dus, maar de bedragen die er rond gaan zijn enorm.
Ja idd. Ik denk dat het voor bv. Alpinestars door het gebruik van hun pakken door 'beroemheden' en het ook daarmee tonen aan miljoenen het geld wat ze in de MotoGP stoppen al dubbel en dwars waard is. Daarnaast krijgen ze ook nog feedback van de rijders.

Volgens mij zitten er ook enorme marges op motor kleding en in het specifiek leer. (Ja, natuurlijk kost leer ook veel om in te kopen, maar ze vragen ook heel veel voor die pakken) Denk dat Alpinestars en Dainese goed gebruik maken van het feit dat de airbag technologie nog erg nieuw is. Dan kun je er veel voor vragen. Een losse airbag + wat aanpassingen aan het pak lijken mij geen €1000 extra te kosten. :>

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:10
caesar1000 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:21:
[...]

[...]

Ik denk dat het voor bv. Alpinestars door het gebruik van hun pakken door 'beroemheden' en het ook daarmee tonen aan miljoenen het geld wat ze in de MotoGP stoppen al dubbel en dwars waard is. Daarnaast krijgen ze ook nog feedback van de rijders.
Dat was ook mijn punt waarom ze inderdaad iedere keer nieuwe pakken hebben :)
Volgens mij zitten er ook enorme marges op motor kleding en in het specifiek leer. Denk dat Alpinestars en Dainese ook goed gebruik maken van het feit dat de airbag technologie nog erg nieuw is. Dan kun je er veel voor vragen. Een losse airbag + wat aanpassingen aan het pak lijken mij geen €1000 extra te kosten. :>
Vergis je niet in de prijs van airbags, ook voor normale personenauto's (die al jaar en dag gemeengoed zijn inmiddels) is een airbag enkele honderden euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:13
gwystyl schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 08:31:
[...]

Ik heb het gelukkig nooit hoeven doen, maar ik heb wel gezien dat je er erg moeilijk bij kan komen. Ik dacht dat je de halve voorkuip er af moest halen en dan het tellergedeelte los zodat je er bij kan. Gelukkig iets me klok en klepel, dus ik kan het zomaar fout hebben.

Hier zijn een boel (werkplaats)handboeken voor de VFR. Misschien heb je daar nog wat aan? Misschien heb ik er ook nog wel één digitaal liggen...
Thanks voor de linkjes. Ga ze vanavond even downloaden en op mijn NAS zetten.
noes schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 08:38:
[...]

Voor je er veel werk in stop: eerst even zekering vervangen? En achterlichtje heb je toch wel ergens liggen, anders ff langs de action. Is die het niet, heb je reserve :9
Ik heb mijn motor net 2 weken maar handige tips. Sowieso even naar de Action (die zit toch om de hoek) voor de lampjes. Optie 2 wordt dan de zekering.
DrivinUCrazy schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 08:47:
Als er meerdere dingen tegelijk stuk gaan, is het inderdaad waarschijnlijk dat er een zekering stuk is. Of, er is een massadraad los. Hoe dan ook, een zekering gaat meestal niet zomaar stuk. Soms van ouderdom, waarbij die ook al vaker zwaar belast is geweest. Maar meestal duidt een kapotte zekering op een ander defect.

In plaats van de voorlampen eruit te halen, zou je niet gewoon meten of je wel spanning hebt? Een multimeter is dan al voldoende. :)
Ik heb geen multimeter. Kan mijn vinger er wel in stoppen maar das wat extreem.
Maegrim schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 22:36:
[...]
Moek morgen even langskomen om te helpen :+?
Jij bent altijd welkom. Maar moet even kijken of ik thuis ben vanavond.

Bedankt iedereen voor jullie input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Voor de consumentenmarkt kan het al goedkoper :

http://www.motoplus.nl/nieuws/nieuwe-generatie-airbagjas/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spruit89
  • Registratie: Oktober 2009
iemand een goeie webshop om ram mounts te kopen?
Ik zou willen gaan voor de x grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

GeeMoney schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:24:
[...]

Dat was ook mijn punt waarom ze inderdaad iedere keer nieuwe pakken hebben :)

[...]

Vergis je niet in de prijs van airbags, ook voor normale personenauto's (die al jaar en dag gemeengoed zijn inmiddels) is een airbag enkele honderden euro's.
Voor €200 en vervangende set met airbag en sensoren. Dainese zal er dan misschien geen winst op maken, het toont wel aan dat ze aardig kunnen verdienen op de aankoop van de jas of het pak zelf. (Los van research kosten)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 11:06
caesar1000 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:21:
[...]

Ja, moet toch ergens informatie opdoen. :D

Ook mooi dat je voor €50K (H2R) een €5 miljoen kostende (Am I correct?) Bugatti Veyron eruit rijdt.

[video]

Hebben bij ons op school ook iemand met een spiksplinternieuwe Audi A3 Cabrio....

.... maar die wordt alsnog keihard aangepakt door de CBR600RR van een vriend van 'm. Hehe

[...]

Ja idd. Ik denk dat het voor bv. Alpinestars door het gebruik van hun pakken door 'beroemheden' en het ook daarmee tonen aan miljoenen het geld wat ze in de MotoGP stoppen al dubbel en dwars waard is. Daarnaast krijgen ze ook nog feedback van de rijders.

Volgens mij zitten er ook enorme marges op motor kleding en in het specifiek leer. (Ja, natuurlijk kost leer ook veel om in te kopen, maar ze vragen ook heel veel voor die pakken) Denk dat Alpinestars en Dainese goed gebruik maken van het feit dat de airbag technologie nog erg nieuw is. Dan kun je er veel voor vragen. Een losse airbag + wat aanpassingen aan het pak lijken mij geen €1000 extra te kosten. :>
Zelfs een Kawa ER-5 lesmotor rijdt die auto er nog uit :+
Is niet bepaald een snelheidsmonster die A3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Vays schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:37:
[...]

dat zat ik ook al te denken... de S3 daarintegen word interessanter..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:59
Even een update vanuit mijn traject naar het motorrijbewijs. Paar weken terug mijn AVB behaald en vanaf komende dinsdag ga ik beginnen voor het AVD A2! Heb 5 blokuren van 100minuten nodig volgens mijn instructeur. Geen idee of dit veel of weinig is, maar ik vind het wel prima. In totaal dan 11 blokuren gehad van 100min. Ook komende maandag 'even' m'n theorie behalen :|

Ben nog steeds aan het rondneuzen naar motoren en de rode Honda CB500F die ik ooit maanden geleden hier had gepost staat nog steeds op de optie lijst. Alleen heb ik een meer recente foto ontvangen van de verkoper en daarbij viel mij de uitlaat op. Dit is een akrapovic, oke prima dus, maar hij is horizontaal gemonteerd ipv schuin zoals dat normaal bij de CB500 is... Kan ik dit gewoon vertrouwen dat het klopt?

CB500F

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
ToolkiT schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:50:
[...]

5.2 seconden naar de 100 (A3, 2016)
3.0 sec.(CBR600RR, 2006)

Je moet van goede huize komen om die motor eruit te trekken. En geluk hebben dat degene op de motor nog weinig ervaring heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Vays schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:37:
[...]

ToolkiT schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:50:
[...]

Zat wel een andere motor in die A3 waardoor ie wat 'competitiever' zou zijn.

(Maar een 600RR trek je er sowieso met de meeste auto's niet uit)

Was meer om het 'je kunt wel een dure auto kopen, maar dat betekent nog niet dat je dan ook gelijk het snelste voertuig hebt 😁'

[ Voor 16% gewijzigd door caesar1000 op 28-07-2016 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Leviathius schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:53:
>>KNIP<<

Alleen heb ik een meer recente foto ontvangen van de verkoper en daarbij viel mij de uitlaat op. Dit is een akrapovic, oke prima dus, maar hij is horizontaal gemonteerd ipv schuin zoals dat normaal bij de CB500 is... Kan ik dit gewoon vertrouwen dat het klopt?

[afbeelding]
Succes met lessen en de examens!!

Die uitlaat hoort niet onder die motor. Misschien dat je met een ander (gebogen) linkpijpje die uitlaat in de normale positie kunt krijgen zodat ook die spuuglelijke beugel tussen het passagiersstepje en de demper kan komen te vervallen :P

E-Keur en eventuele andere keurmerken zijn zo in ieder geval niet geldig.

Deze Akrapovic hoort er onder....

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 28-07-2016 11:08 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
caesar1000 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:59:
[...]

[...]

Zat wel een andere motor in die A3 waardoor ie wat 'competitiever' zou zijn.

(Maar een 600RR trek je er sowieso met de meeste auto's niet uit)
Gloednieuwe A3 en dan een motorwissel? :/

Of gewoon de duurste versie van de A3 cabrio? Die komt namelijk ook niet verder dan 150 paarden. Klopt, zelfs een standaard 911 krijgt het nog moeilijk met de 600RR.

Snap sowieso niet dat mensen zo een A3 gloednieuw kopen. Voor dat geld kan je een auto van een paar jaar oud kopen die zoveel leuker is :9~

[ Voor 12% gewijzigd door Panini op 28-07-2016 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
wimmel_1 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:03:
[...]

Succes met lessen en de examens!!

Die uitlaat hoort niet onder die motor. Misschien dat je met een ander (gebogen) linkpijpje die uitlaat in de normale positie kunt krijgen zodat ook die spuuglelijke beugel tussen het passagiersstepje en de demper kan komen te vervallen :P

E-Keur en eventuele andere keurmerken zijn zo in ieder geval niet geldig.
Thanks! Heb er veel zin in in ieder geval! :D

Aha kijk das duidelijk! Oftewel beter maar niet verder gaan met deze motor? Tenzij hij nog de oude uitlaat heeft? Of gewoon zelf de uitlaat vervangen met degene die er wel op hoort en deze verpatsen :Y)
Want E-keuren en dergelijke wil ik wel hebben natuurlijk, heb geen zin in gezeik met ambtenaren ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Leviathius op 28-07-2016 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specops0i0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 06:27
spruit89 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:33:
iemand een goeie webshop om ram mounts te kopen?
Ik zou willen gaan voor de x grip.
http://www.emounting.nl/r...ip-smartphone-houder.html

Hier heb ik mijne ook vandaan. Heb je op je motor al een bol zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Leviathius schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:08:
[...]

Thanks! Heb er veel zin in in ieder geval! :D

Aha kijk das duidelijk! Oftewel beter maar niet verder gaan met deze motor? Tenzij hij nog de oude uitlaat heeft? Want E-keuren en dergelijke wil ik wel hebben natuurlijk, heb geen zin in gezeik met ambtenaren ;)
Waarschijnlijk was een nieuwe demper te duur voor de huidige eigenaar (zal wel ergens rond de €500,- á €600,- zitten qua aanschafwaarde) en kon 'ie deze goedkoop (tweedehands?) aanschaffen Als de originele demper er nog bij zit dan zou ik 'm daar mee aanschaffen en die "Akra" (?) welke er nu onder zit bij de huidige eigenaar achter laten.

Deze Akra hoort er onder ... Kijk maar eens naar de verschillen qua linkpijp.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 28-07-2016 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Even een update vanuit mijn traject naar het motorrijbewijs. Paar weken terug mijn AVB behaald en vanaf komende dinsdag ga ik beginnen voor het AVD A2! Heb 5 blokuren van 100minuten nodig volgens mijn instructeur. Geen idee of dit veel of weinig is, maar ik vind het wel prima. In totaal dan 11 blokuren gehad van 100min. Ook komende maandag 'even' m'n theorie behalen :|

Ben nog steeds aan het rondneuzen naar motoren en de rode Honda CB500F die ik ooit maanden geleden hier had gepost staat nog steeds op de optie lijst. Alleen heb ik een meer recente foto ontvangen van de verkoper en daarbij viel mij de uitlaat op. Dit is een akrapovic, oke prima dus, maar hij is horizontaal gemonteerd ipv schuin zoals dat normaal bij de CB500 is... Kan ik dit gewoon vertrouwen dat het klopt?

[afbeelding]
Je kan de vraag ook altijd bij Akra neerleggen. Denk dat die je er zelfs een beter antwoord op kunnen geven dan wij ;)

Zou de uitlaat sowieso meenemen en vragen of hij de originele uitlaat nog heeft. Mocht je het dan toch niet vertrouwen met de Akra dan kan je altijd de originele erop schroeven.

De Akra kan je dan lekker verkopen om een motorweekendje te financieren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spruit89
specops0i0 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:10:
[...]

http://www.emounting.nl/r...ip-smartphone-houder.html

Hier heb ik mijne ook vandaan. Heb je op je motor al een bol zitten?
Bedankt voor de website en nee heb nog geen bol zitten. ik zou gaan voor een bevestiging aan mijn stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:15

[afbeelding]
Is de Akrapovic logo nou verkleurd op de sticker? Dat hoort niet en de kans is dan aanzienlijk dat het hier niet eens om een echte Akra gaat maar een 30$ replica uit China. Check Type E, lijkt er verdacht veel op incl. die beugel.

Ik zou die motor laten staan en iets anders zoeken.

[ Voor 18% gewijzigd door cyntax op 28-07-2016 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spruit89
cyntax schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:19:
[...]

Is de Akrapovic logo nou verkleurd op de sticker? Dat hoort niet en de kans is dan aanzienlijk dat het hier niet eens om een echte Akra gaat maar een 30$ replica uit China.
Aan de sticker te zien is het inderdaad 90% kans een replica...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
cyntax schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:19:
[...]

Is de Akrapovic logo nou verkleurd op de sticker? Dat hoort niet en de kans is dan aanzienlijk dat het hier niet eens om een echte Akra gaat maar een 30$ replica uit China. Check Type E, lijkt er verdacht veel op incl. die beugel.

Ik zou die motor laten staan en iets anders zoeken.
Scherp :/

Nogal jammer dat de eigenaar dat er niet bij zegt in de advertentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik wist niet eens dat daar ook replica's van gemaakt werden. Zal wel kwaliteit zijn dan, voor die prijs. :/

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, als dat het enige is, kun je daar natuurlijk ook je voordeel mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Dank voor de reacties allemaal. Denk inderdaad dat het verstandiger is om de motor te laten staan en verder te kijken, gewoon voor de zekerheid. Tenzij ik wat van de prijs af kan lullen en de originele uitlaat erbij mee krijg. Dan valt het nog best mee denk ik.

Het vervelende is dat ik geen andere originele A2 motoren kan vinden die redelijk modern zijn (veiligheid) en betaalbaar. Op de MT-03 na dan, maar wil liever geen 1-cil. Mijn zoektocht gaat verder in ieder geval :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Leviathius schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:36:
Dank voor de reacties allemaal. Denk inderdaad dat het verstandiger is om de motor te laten staan en verder te kijken, gewoon voor de zekerheid. Tenzij ik wat van de prijs af kan lullen en de originele uitlaat erbij mee krijg. Dan valt het nog best mee denk ik.

Het vervelende is dat ik geen andere originele A2 motoren kan vinden die redelijk modern zijn (veiligheid) en betaalbaar. Op de MT-03 na dan, maar wil liever geen 1-cil. Mijn zoektocht gaat verder in ieder geval :)
Als de huidige eigenaar die fiets gewoon kan voorzien van de originele Honda demper dan is er toch niks mis mee? Waarschijnlijk is die uitlaat vervangen omdat de huidige eigenaar wat meer geluid wil kunnen produceren dan de Dyson van z'n moeder,,,,,,

Het lijkt er op de foto in ieder geval niet op dat de originele uitlaat vervangen is omdat de rest van de motor er bovenop gelegen heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:10
wimmel_1 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:42:
[...]

Als de huidige eigenaar die fiets gewoon kan voorzien van de originele Honda demper dan is er toch niks mis mee? Waarschijnlijk is die uitlaat vervangen omdat de huidige eigenaar wat meer geluid wil kunnen produceren dan de Dyson van z'n moeder,,,,,,

Het lijkt er op de foto in ieder geval niet op dat de originele uitlaat vervangen is omdat de rest van de motor er bovenop gelegen heeft :P
Helemaal mee eens hoor, ik zou hem zeker niet links laten liggen. Verder ziet hij er op de foto nog goed uit en zie ik geen andere chinese onderdelen?
De demper kan haast niet origineel akra zijn. Het ging hem waarschijnlijk gewoon om het geluid inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
wimmel_1 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:42:
[...]

Dat is ook weer waar inderdaad haha.

Ik ga hem gewoon mailen en kijken wat hij er over te zeggen heeft. Hij ziet er inderdaad nog netjes uit verder, mooi rood ook en het is momenteel de goedkoopste CB500f die ik online kan vinden. En het 'saaie' karakter van deze motor bevalt mij ook wel. Ik hoef (nog) geen racemonster te hebben namelijk :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mooie onderhandeling toch?

En wtf die imitatie Akra's op alieexpress. Ik ga even shoppen voor de duc hahaha. Boeie dat het imitaties zijn :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Ik zou er wel kritisch naar kijken in ieder geval. Hij kan met de demper mee ook China remblokken, schijven, seals, lagers en ander B-meuk erop hebben gezet dat je niet direct kan zien. Dus duidelijke vragen stellen met wat hij nog meer eraan heeft veranderd, door wie, wanneer en waarvandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Leviathius schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:36:

Explain? Waarom zou dat veiliger zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Tylen schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:50:
Mooie onderhandeling toch?

En wtf die imitatie Akra's op alieexpress. Ik ga even shoppen voor de duc hahaha. Boeie dat het imitaties zijn :)
Als je toch al bezig bent waarom stoppen bij een replica demper? :P
Brembo rempomp
Brembo achterremklauw
Ohlins stuurdemper
Rizoma knipperlichten
Rizoma spiegels
Rizoma rempotje

Oh en natuurlijk wat bijpassende gear he!
Alpinestars GP Pro
Dainese jack
Shoei helm

[ Voor 11% gewijzigd door cyntax op 28-07-2016 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Vays schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:03:
[...]

Gloednieuwe A3 en dan een motorwissel? :/

Of gewoon de duurste versie van de A3 cabrio? Die komt namelijk ook niet verder dan 150 paarden. Klopt, zelfs een standaard 911 krijgt het nog moeilijk met de 600RR.

Snap sowieso niet dat mensen zo een A3 gloednieuw kopen. Voor dat geld kan je een auto van een paar jaar oud kopen die zoveel leuker is :9~
Is de duurste A3 Cabrio met 150pk motor. Nog steeds niet heel spannend dus...

Voor hetzelfde geld kun je ook een Nissan 370Z of een Porsche Boxter kopen met nog niet al teveel kilometers op de klok. (En nog veel meer andere leuke auto's ook natuurlijk)
Vays schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:55:
[...]

ABS?

Wat is Louis.de voor winkel? Net zoiets als MotoFC? Een groot aanbod en goede prijzen?

Keek net even door het topic maar kon niet zo 123 vinden wat het precies voor winkel is wat betreft prijs/aanbod etc.

[ Voor 8% gewijzigd door caesar1000 op 28-07-2016 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Vays schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:55:
[...]

Nou ik ben totaal geen kenner op motoren gebied, maar naar mijn idee zijn modernere motoren veiliger dan oudere. Beetje net als bij auto's zeg maar. Moderne hebben ABS en zitten meer door ontwikkelde technieken in. Maar als ik het mis heb hoor ik het graag, want dan zou ik natuurlijk ook naar oudere motoren kunnen kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Ceasar1000

Is inderdaad net zo'n winkel als FC-Moto / Hein Gericke / Polo.

Als je toevallig een keer in de buurt van Aachen (Dld.) bent: Ze hebben daar alle 4 een grote winkel zitten welke op loopafstand van elkaar te vinden zijn (FC-Moto zit tegenwoordig een kilometerje of twee uit de richting).

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 28-07-2016 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
caesar1000 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:02:
[...]

Is de duurste A3 Cabrio met 150pk motor. Nog steeds niet heel spannend dus...

Voor hetzelfde geld kun je ook een Nissan 370Z of een Porsche Boxter kopen met nog niet al teveel kilometers op de klok. (En nog veel meer andere leuke auto's ook natuurlijk)

[...]

ABS?

Wat is Louis.de voor winkel? Net zoiets als MotoFC? Een groot aanbod en goede prijzen?

Keek net even door het topic maar kon niet zo 123 vinden wat het precies voor winkel is wat betreft prijs/aanbod etc.
Ja daarom. Zoveel leukere auto's voor dat geld. Maja mensen moeten wel nieuwe auto's kopen...anders kunnen wij geen leuke tweedehands auto's op de kop tikken :+

Ok dat is waar, echter zitten soms ook haken en ogen aan denk ik. Vooral het valse gevoel van veiligheid wat het met zich mee kan brengen.
cyntax schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:00:
[...]

Als je toch al bezig bent waarom stoppen bij een replica demper? :P
Brembo rempomp
Brembo achterremklauw
Ohlins stuurdemper
Rizoma knipperlichten
Rizoma spiegels

Oh en natuurlijk wat bijpassende gear he!
Alpinestars GP Pro
Dainese jack
Shoei helm
Replica rempompen en remklauwen :X
I'll pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Leviathius schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:04:
[...]

Nou ik ben totaal geen kenner op motoren gebied, maar naar mijn idee zijn modernere motoren veiliger dan oudere. Beetje net als bij auto's zeg maar. Moderne hebben ABS en zitten meer door ontwikkelde technieken in. Maar als ik het mis heb hoor ik het graag, want dan zou ik natuurlijk ook naar oudere motoren kunnen kijken :)
Denk dat je vooral naar ABS moet kijken wat betreft 'moderne' veiligheid bij de A1-A2 motoren. Pas bij de meer pk's/duurdere/A motoren krijg je dingen als TCS enz.
wimmel_1 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:06:
@Ceasar1000

Is inderdaad net zo'n winkel als FC-Moto / Hein Gericke / Polo.

Als je toevallig een keer in de buurt van Aachen (Dld.) bent: Ze hebben daar alle 4 een grote winkel zitten welke op loopafstand van elkaar te vinden zijn (FC-Moto zit tegenwoordig een kilometerje of twee uit de richting).
Zit nu in Wenen (op de Duitse snelweg al een 'gevecht' tussen een BMW en R6 mogen meemaken ^^) en zag toevallig een reclame langskomen van Louis.de. Misschien even langsgaan voor handschoenen of schoenen dan. :D

Aachen is iets van 2 uur rijden van thuis dus best te doen voor een dagje shoppen.
Vays schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:06:
[...]

Ja daarom. Zoveel leukere auto's voor dat geld. Maja mensen moeten wel nieuwe auto's kopen...anders kunnen wij geen leuke tweedehands auto's op de kop tikken :+

Ok dat is waar, echter zitten soms ook haken en ogen aan denk ik. Vooral het valse gevoel van veiligheid wat het met zich mee kan brengen.

[...]

Replica rempompen en remklauwen :X
I'll pass
Wat betreft kleding pass ik sowieso altijd als het replica's zijn. Je kleding is je laatste redmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Leviathius schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:04:
[...]

ABS is nog steeds niet verplicht.. dus een moderne motor kan best geen ABS hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Olaf van der Spek schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:26:
[...]

ABS is nog steeds niet verplicht.. dus een moderne motor kan best geen ABS hebben.
Vanaf dit jaar wel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dat weet ik niet, is dat zo?
Maar een motor uit 2015 zou ik ook als modern bestempelen..

ABS is als je in de regen rijdt wel erg handig, zeker als je woon-werk doet en geen alternatief hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Lol. Nee remmerij moet gewoon goed blijven. Maar die dempertjes maakt niet zoveel uit ;) (Plus dat er al Brembo spul standaard op de monster zit ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bommes... dit is wat voor jou :)

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/oLAAAOSw2XFUZd5u/s-l500.jpg

http://www.ebay.co.uk/itm...nc&_trksid=p2047675.l2557

[ Voor 14% gewijzigd door ToolkiT op 28-07-2016 13:14 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Hij heeft em al gekocht :p
This listing was ended by the seller because the item is no longer available.

[ Voor 3% gewijzigd door Chakotay op 28-07-2016 13:21 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:09

-tom-562

Oliesjeik

Alipovic demper en Alistars handschoenen 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:30:
Ik wist niet eens dat daar ook replica's van gemaakt werden. Zal wel kwaliteit zijn dan, voor die prijs. :/
Zelfs vliegtuigonderdelen worden nagemaakt :X :(

https://www.theguardian.c...ndustry.internationalnews

http://www.havocscope.com/tag/counterfeit-aircraft-parts/

Wikipedia: Unapproved aircraft part

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:20

Never ever financial advice...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 21:12
En ook ik heb mn A2 rijbewijs na 4 weken in de pocket :p.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMacD
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-10-2024
:) gefeliciteerd! lekker snel ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:59
Ik dacht dat dat prijsverschil veel groter was.

Ik vind de s1000r ook veel mooier om te zien tbh. De MT10 heeft wel wat, maar het is wat te transformer-like in mijn ogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:08
418O2 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 15:28:
[...]

Ik vind de s1000r ook veel mooier om te zien tbh. De MT10 heeft wel wat, maar het is wat te transformer-like in mijn ogen
Dankje! Zat me al tijdje af te vragen waar het me aan deed denken, vond het ergens op lijken maar wist niet wat precies. Vooral die voorkant met de koplampen zijn transformer-achtig.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Idd en die rare kleur velgen is lelijk. Maar hem dan helemaal zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

418O2 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 15:28:
[...]

Ik dacht dat dat prijsverschil veel groter was.

Het verschil in "kale" aanschaf is in Nederland maar zo'n €350,- dus daar zijn ze feitelijk gewoon "gelijk".

BMW S1000-R * €15.351
Yamaha MT-10 * €14.999

Afleverkosten zullen waarschijnlijk wel gelijk zijn. De rede dat ik voor de MT-10 ben gegaan is 100% vanwege het type blok wat er in gebruikt wordt (crossplane) maar ook vanwege het aparte uiterlijk.
Tylen schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 15:44:
Idd en die rare kleur velgen is lelijk. Maar hem dan helemaal zwart.
Ik heb blauwe velgen.... >:) :P

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 28-07-2016 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:59
wimmel_1 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 15:48:
[...]

Het verschil in "kale" aanschaf is in Nederland maar zo'n €350,- dus daar zijn ze feitelijk gewoon "gelijk".

BMW S1000-R * €15.351
Yamaha MT-10 * €14.999

Afleverkosten zullen waarschijnlijk wel gelijk zijn. De rede dat ik voor de MT-10 ben gegaan is 100% vanwege het type blok wat er in gebruikt wordt (crossplane) maar ook vanwege het aparte uiterlijk.
Dat blok is inderdaad wel onwijs geil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

En het uiterlijk ook, juist dat 'Transformer' achtige vind ik vet.
Beetje net zoals de BMW K1300R, ook zo'n Transformer
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/EwQuZJp8Dt4/maxresdefault.jpg

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:08
-tom-562 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:21:
En het uiterlijk ook, juist dat 'Transformer' achtige vind ik vet.
Beetje net zoals de BMW K1300R, ook zo'n Transformer
Koplampen van de BMW doen me juist weer denken aan Wall-E :P
Maar het ziet er wel vet uit. Dat tranformer-achtige geeft het een soort futoristische look. Ook de voorkant van de Kawasaki h2r heeft dat effect.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zojuist maar weer even wat accessoires gemonteerd:

Akapovic einddemper (met "zonder" sticker maar met ingelaserd Akra / MT-10 logo. Het geluid uit de originele demper was al "niet verkeerd", maar nou komt er helemaal een mooie diepe roffel uit, ook stationair).

Afbeeldingslocatie: http://oi63.tinypic.com/1zqqcts.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi68.tinypic.com/2qkjipk.jpg

Én een ander lederen zadel:

Afbeeldingslocatie: http://oi63.tinypic.com/2vkyg5c.jpg

Nou nog even wachten op de Quick-Shifter én een paar korte Titax rem/koppel hendels. Quick-Shifter staat in back-order bij Yamaha, de hendels zijn nog niet leverbaar (remhendel wél maar de koppelingshendel is "uniek" binnen Yamaha qua origineel bestelnummer en daar is nog niks aan korte hendels voor te krijgen).

En voor de oplettende kijker(s): Ja, er staat inmiddels nét 1000 Km. op de teller en de eerste beurt heeft 'ie gehad na een keurige en rustige inrijd periode. Binnenkort maar eens een leuke route gaan zoeken om die schaamranden te benutten voor dát waar ze voor zijn. Kan mooi samen met het afstellen van de vering/demping 8)

[ Voor 28% gewijzigd door Will_M op 28-07-2016 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:20
Schaamranden wegwerken kan ook tegen 10km/u hoor :)

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

kazzzdafke schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 19:26:
Schaamranden wegwerken kan ook tegen 10km/u hoor :)
Klopt!! Het gaat bij die snelheid zelfs veel gemakkelijker, maar om nou op een rotonde rondjes te gaan rijden alléén om dat stukje (duur) betaald rubber aan de linkerkant van de band te gebruiken is ook weer zoiets. Voor de rechterkant kun je hier in de buurt ook wel een aantal opritten en/of afritten naar de A50 gebruiken....

Overigens vraag ik me af óf de BOA's een paar weken geleden d'r werk wel goed gedaan hebben óf dat ze me achteraf gematst hebben. Ik ben een paar weken geleden staande gehouden door een paar van die mannen omdat ik (bewust) in een gebied reed waar ik gewoon niet mocht komen (Centrum 's-Hertogenbosch, Orthenstraat) en zou daar een verbaal van gaan thuis krijgen á €90,- + €9,- administratiekosten. Vrij relaxed gesprek gevoerd met die jongens waarbij het vooral over de motor ging die toen nét twee weken oud was.

We zijn nu inmiddels ruim 3 weken verder en ik heb nog steeds niets thuis gekregen vanuit Leeuwarden en ook op de site van het CJIB zie ik niets op mijn conto staan nadat ik er ingelogd ben met m'n DigID :+

Nou is het uiteraard niet zo dat ik graag iets wil betalen aan die instantie, maar té laat betalen kost alleen maar extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En daarbij zeggen schaamranden helemaal niets over bochten en rijtechniek/inzicht.

/me heeft het hele jaar door ongeveer schaamranden van 1 cm. En in een natte periode vaak meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mooi dat die Akra zo omhoog staat. Je ziet ook vaak motoren waarbij ie vrij horizontaal zit, of maar een beetje naar boven toe. Vind dit veel mooier zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 19:40:
Mooi dat die Akra zo omhoog staat. Je ziet ook vaak motoren waarbij ie vrij horizontaal zit, of maar een beetje naar boven toe. Vind dit veel mooier zo.
Ding staat echt 100% parallel aan het subframe :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 19:41:
[...]

Ding staat echt 100% parallel aan het subframe :Y
En zo hoort het. Daarom vind ik de 2007 SV1000S ook niet mooi. De uitlaten lopen daarbij veel meer recht dan bij de 2003. De 2003 die ik had vond ik wel mooi, de 2007 niet, puur en alleen door die uitlaten. Dat vind ik bij een hoop nieuwe motoren die de uitlaat aan de onderkant hebben ook niet mooi. Volgens mij had jouw oude R6 dat ook. De uitlaat komt dan een stukje omhoog maar loopt niet gelijk aan het subframe. Vind dat er altijd zo raar uitzien.

Wel grappig om het verschil te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/forum/download_document/724270/c1ad7acbb0d5d087684673ecd5c921c2

Het gaat hiermee van een sportmotor naar een toermotor vind ik. Het subframe iets lager en de uitlaten veel lager. Snap niet dat ze dit gedaan hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door PilatuS op 28-07-2016 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Wel dik, die Akra. Komt er nog een katvervanger onder?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

-tom-562 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 19:56:
Wel dik, die Akra. Komt er nog een katvervanger onder?
Daar heb ik serieus wel over gedacht maar dan moet dat persé een volledig systeem van Akra gaan worden. Het spruitstuk is al een 4-2-1 deel waarbij de 2-1 sectie pas gemaakt wordt in de feitelijke demper welke onder de motor ligt. Apparaat heeft dus ook twee 02 sensoren.
Het is helaas niet éven een ander Y-Stuk monteren, net zoals dat op de R1 pré 2016 nog wel ging (De MT-10 is 100% op basis van de huidige 2016 R1 gebouwd).
PilatuS schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 19:48:
[...]

En zo hoort het. Daarom vind ik de 2007 SV1000S ook niet mooi. De uitlaten lopen daarbij veel meer recht dan bij de 2003. De 2003 die ik had vond ik wel mooi, de 2007 niet, puur en alleen door die uitlaten. Dat vind ik bij een hoop nieuwe motoren die de uitlaat aan de onderkant hebben ook niet mooi. Volgens mij had jouw oude R6 dat ook. De uitlaat komt dan een stukje omhoog maar loopt niet gelijk aan het subframe. Vind dat er altijd zo raar uitzien.

Wel grappig om het verschil te zien:

[afbeelding]

Het gaat hiermee van een sportmotor naar een toermotor vind ik. Het subframe iets lager en de uitlaten veel lager. Snap niet dat ze dit gedaan hebben.
Aangaande dat animated GIF'je: Je zou zo snel bekeken de duosteps kunnen vervangen door de versie pré 2007.... Daar wordt dat verschil zo even snel bekeken hoofdzakelijk gemaakt.

Bij de MT-10 zit de uitlaat vast nét zoals bij m'n R6'jes... Aan de remset, dus Bij de R6 kón dat ding dus ook niet hoger gemonteerd worden tenzij je met je knieën aan je oren wil kunnen krabben :P

[ Voor 51% gewijzigd door Will_M op 28-07-2016 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 20:03:
[...]

Aangaande dat animated GIF'je: Je zou zo snel bekeken de duosteps kunnen vervangen door de versie pré 2007.... Daar wordt dat verschil zo even snel bekeken hoofdzakelijk gemaakt.

Bij de MT-10 zit de uitlaat vast nét zoals bij m'n R6'jes... Dus aan de remset. Bij de R6 kón dat ding dus ook niet hoger gemonteerd worden tenzij je met je knieën aan je oren wil kunnen krabben :P
De uitlaatcollector is ook anders gemaakt. Die uitlaten bij een 2007 krijgen zoals bij een 2003 is een lastige klus. Vind dat de uitlaten bij een sportieve motor omhoog horen te lopen.

Als de uitlaat onder het blok zit dan liever helemaal onder het blok zoals bij de RC8 of 1299, dan een kleine demper die een heel klein beetje omhoog loopt. Heb dat nooit mooi gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 13:45

Bergie

Lekker belangrijk...

Grr, de rubberen knopjes van mijn Zumo 550 beginnen los te scheuren. Aan/uit knop is zelfs al helemaal los gekomen nu :( nu is hij niet meer waterdicht; en heb ik een pen oid nodig om hem aan te zetten :p

Op mp staat een vervangingssetje te koop voor 40 euro. Maar twijfel of ik dat er voor over heb of toch maar eens een nieuwe moet gaan halen. Deze heeft al wat issues de laatste tijd, paar keer vast gelopen en wazige foutmeldingen... Kan gevolg zijn van vocht natuurlijk

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Misschien een hele domme vraag maar hoe kan ik ruiken of mijn motorfiets H7 of H4 lampjes nodig heeft. Ik heb ze nu allebei maar meegenomen bij de Action. Ik heb het lampje eruit gehaald wat erin zat, maar er staat helemaal nergens iets op.

offtopic:
Ik word echt zo moe van dit soort onnodige geneuzel. Waarom kunnen fabrikanten niet gewoon even op de lampjes graveren wat voor lampje het is: H4 of H7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Heeft jouw motorfiets groot én dimlicht in één lamp? Zo ja, dan heb je H4 .... Zo nee, dan heb je H7/H11. Maar je kunt die dingen sowieso niet per ongeluk uitwisselen (past simpelweg niet in het armatuur vanwege andere pin-out én fitting).

ALLES PAST MET EEN HAMER, past het dán nog niet dan is de hamer gewoon té klein...... Maar die techniek moet je met dat soort zaken écht niet gaan gebruiken, dat kan een héle dure oplossing worden.

[ Voor 67% gewijzigd door Will_M op 28-07-2016 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

wimmel_1 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 20:03:
[...]

Daar heb ik serieus wel over gedacht maar dan moet dat persé een volledig systeem van Akra gaan worden. Het spruitstuk is al een 4-2-1 deel waarbij de 2-1 sectie pas gemaakt wordt in de feitelijke demper welke onder de motor ligt. Apparaat heeft dus ook twee 02 sensoren.
Het is helaas niet éven een ander Y-Stuk monteren, net zoals dat op de R1 pré 2016 nog wel ging (De MT-10 is 100% op basis van de huidige 2016 R1 gebouwd).
Huh, ik heb een R1 2016 en volgens mij is het gewoon een kwestie van een andere link pijp installeren zonder veel problemen. Wat is er zo speciaal aan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

xos schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 21:03:
[...]

Huh, ik heb een R1 2016 en volgens mij is het gewoon een kwestie van een andere link pijp installeren zonder veel problemen. Wat is er zo speciaal aan dan?
Bij de MT-10 heb je 2 spruitstukken (Cyl. 1+2 & 3+4 zitten bij elkaar). Die twee spruitstukken hebben ieder een eigen O2 sensor en komen daarna samen in de demper/catalysator onder de fiets en worden daar middels één "exit" gedirigeerd naar de zichtbare "demper".

Ik zou dus met een simpel "Y" stuk die volledige demper ónder de fiets overbodig gaan maken maar ik vrees dat ik daarna mezelf maar beter niet meer op de openbare weg kan gaan vertonen met dat 2016 Crossplane blok :P

M'n 2008R6 heb ik zo wél ooit de weg op gezet (2005 RJ09 spruitstuk paste perfect i.c.m dat originele einddempertje)... Minder als ze in Eindhoven je fiets al horen áán komen terwijl je amper thuis vertrokken bent vanuit de regio 's-Hertogenbosch :o

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 28-07-2016 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xeoMe
  • Laatst online: 16:04
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kj6D3m4.png

Totaal 14 lesjes van 2 uur gehad ben er erg trots op.
Nu het rijbewijs aanvragen en een stalling zoeken vervolgens opzoek naar een leuke motor.

Tot snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
wimmel_1 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 21:00:
Heeft jouw motorfiets groot én dimlicht in één lamp? Zo ja, dan heb je H4 .... Zo nee, dan heb je H7/H11. Maar je kunt die dingen sowieso niet per ongeluk uitwisselen (past simpelweg niet in het armatuur vanwege andere pin-out én fitting).

ALLES PAST MET EEN HAMER, past het dán nog niet dan is de hamer gewoon té klein...... Maar die techniek moet je met dat soort zaken écht niet gaan gebruiken, dat kan een héle dure oplossing worden.
https://tweakers.net/my.t...lay_image&image_id=440847
https://tweakers.net/my.t...lay_image&image_id=440845
https://tweakers.net/my.t...lay_image&image_id=440843

Ik heb één H7 lampje en één H4 lampje. Welke is de H7, de linker of de rechter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Karma = a BITCH .... Ik heb niet genoeg KARMA om jouw foto's te kunnen bekijken _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

H4 heeft 2 gloeidraadjes, H7 maar 1. En je plaatjes zijn stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

wimmel_1 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 21:09:
[...]

Bij de MT-10 heb je 2 spruitstukken (Cyl. 1+2 & 3+4 zitten bij elkaar). Die twee spruitstukken hebben ieder een eigen O2 sensor en komen daarna samen in de demper/catalysator onder de fiets en worden daar middels één "exit" gedirigeerd naar de zichtbare "demper".

Ik zou dus met een simpel "Y" stuk die volledige demper ónder de fiets overbodig gaan maken maar ik vrees dat ik daarna mezelf maar beter niet meer op de openbare weg kan gaan vertonen met dat 2016 Crossplane blok :P
Dat valt wel mee hoor. Meeste R1 racers rijden met open link pijp op circuits waar de geluidsnormen strenger zijn dan de typegoedkeuring. Met een goede demper gaat dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik zou toch eens even terug gaan met die spullen....Als ze je die "fitting" als H4 óf H7 verkopen bij de action dan sporen ze écht niet :)

Dit zijn gewoon Halogeen bajonet fittingen (al dan niet met dubbele gloeidraad vanwege Rem/Dim licht).

Afbeeldingslocatie: https://www.pakwheels.com/forums/attachments/electrical-wiring-battery-lights/323528-bulb-holder-different-bulb-sizes.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 28-07-2016 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Dat zijn de lampies voor je achterlicht :P Da's géén dimlicht/grootlicht.

Vandaag nog gekocht in het H7-setje. Niet dat ik H7 na m'n Xenon nodig heb, maar just-in-case.

Verder: H7 = één gloeidraad, dus voor dimlicht en groot licht heb je twee losse lampjes nodig; H4 = twéé gloeidraden (dim+groot), dus één lampje voor beide. Je kunt prima zien hoe je motor z'n dimlicht en groot licht werkt en daaraan uitvogelen of je H7 of H4 nodig hebt.

[ Voor 44% gewijzigd door Osiris op 28-07-2016 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Het middelste lampje is een geschikte vervanger voor het linker lampje :P

Maar het gaat dus over een achterlicht/remlicht uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Osiris schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 21:22:
Dat zijn de lampies voor je achterlicht :P Da's géén dimlicht/grootlicht.

Vandaag nog gekocht in het H7-setje. Niet dat ik H7 na m'n Xenon nodig heb, maar just-in-case.

Verder: H7 = één gloeidraad, dus voor dimlicht en groot licht heb je twee losse lampjes nodig; H4 = twéé gloeidraden (dim+groot), dus één lampje voor beide. Je kunt prima zien hoe je motor z'n dimlicht en groot licht werkt en daaraan uitvogelen of je H7 of H4 nodig hebt.
Dus volgens jouw logica heb ik dus twee H4 lampjes liggen op mijn rode handdoek terwijl één uit een H7 doosje komt en de ander uit een H4 doosje? Terwijl beide wel 2 puntjes op de fitting hebben zitten.

En het lampje wat in beide doosjes zit van de H4 en H7 rechts onderin zijn beide H7 lampjes want één gloeidraad? En deze lampjes hebben beide één 1 punt op de fitting zitten.
wimmel_1 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 21:33:
Het middelste lampje is een geschikte vervanger voor het linker lampje :P

Maar het gaat dus over een achterlicht/remlicht uit?
Jup.

[ Voor 12% gewijzigd door Robkazoe op 28-07-2016 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
- (dubbel)

[ Voor 96% gewijzigd door Robkazoe op 28-07-2016 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Robkazoe schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 21:33:
[...]

Dus volgens jouw logica heb ik dus twee H4 lampjes liggen op mijn rode handdoek terwijl één uit een H7 doosje komt en de ander uit een H4 doosje? Terwijl beide wel 2 puntjes op de fitting hebben zitten.

En het lampje wat in beide doosjes zit van de H4 en H7 rechts onderin zijn beide H4 lampjes? En deze lampjes hebben beide één 1 punt op de fitting zitten.
Mischien wel makkelijk om het verhaal compleet te maken: Je hebt waarschijnlijk twee doosjes met reserve lampjes aan geschaft waarbij één doosje geschikt is voor voertuigen met een H4 koplamp en het andere doosje voor voertuigen met H7 koplampen.

De andere halogeen lampjes in zo'n doosje zijn gewoon bajonet aansluitingen (en ook daar heb je verschillende type in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
wimmel_1 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 21:21:
[...]

Ik zou toch eens even terug gaan met die spullen....Als ze je die "fitting" als H4 óf H7 verkopen bij de action dan sporen ze écht niet :)

Dit zijn gewoon Halogeen bajonet fittingen (al dan niet met dubbele gloeidraad vanwege Rem/Dim licht).

[afbeelding]
Dit verklaart een hoop. Het heeft dus helemaal niets met H4 of H7 te maken. Dat heeft enkel met die andere fittingen te maken van de lampjes die erin zitten. De doosjes van de Action zijn verwarrend. Bedankt voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Robkazoe schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 21:44:
[...]

Dit verklaart een hoop. Het heeft dus helemaal niets met H4 of H7 te maken. Dat heeft enkel met die andere fittingen te maken van de lampjes die erin zitten. De doosjes van de Action zijn verwarrend. Bedankt voor de uitleg.
Inderdaad. Op het moment dat je over een "H" fitting praat dan heb je het eigenlijk altijd over de verlichting aan de voorzijde van een voertuig. In dat plaatje wat ik hier boven al aanhaalde staan de verschillende "H" fittingen redelijk netjes afgebeeld.

De rede dat ik en andere er hier vanuit gingen dat je een lamp voor in je koplamp zocht..... :)

Maar: Wij hebben misschien de verkeerde aanname gemaakt, jij bent alsnog wat wijzer geworden (hoop ik) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Jup, een hele hoop wijzer geworden en hopelijk koop ik nooit meer verkeerde lampjes. Was ondertussen nog even verder gegaan met speuren waarom mijn achterlicht + remlicht het niet deed. Ik had alle zekeringen nog nagelopen maar alles leek te werken. Daarna nog even de bekabeling gecontroleerd/gewiebeld om te kijken of er niet slechte contacten oid aan de hand was.

En toen zag ik helemaal achterin bij de koplamp een losse connector rondbungelen. Met veel pijn en moeite de kabeltjes weer met elkaar kunnen verbinden. Motor aangezet en achterlamp + remlicht deden het weer. God dank dat dit probleem is opgelost. Nu heb ik alleen nog een losse kap welke onder mijn voorlicht zit welke ik er niet op krijg maar dat komt morgenochtend wel als ik er met een frisse blik en zonlicht naar kan kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JW1904
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 06:22
Ondertussen een leuke motor in de garage weten te parkeren. CBR 600 F4, uit 2000.

De motor kwam bij bezichtiging helemaal onder het stof uit de schuur gerold, echter met een enkele druk op de knop liep de motor als een naaimachine.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13769372_1217773458287070_4289043651632566311_n.jpg?oh=8a9ec5ebb4a2ac4b63e176634da63dcd&oe=5824FE33

Ik zal er direct maar een vraag achteraan gooien: wat voor banden kunnen jullie aanraden? De banden die er nu onder zitten zijn al van respectable leeftijd (droogte scheurtjes, rubber voelt tamelijk hard aan). Echter ben ik in de motor wereld geheel onbekend als het om banden gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Feli!!

Volgens mij heb je bij die fiets 't geluk dat er zowel vóór als achter een 17" velg op gemonteerd is (de 900RR had 8 jaar eerder nog een 16" voorwiel en da's de laatste Honda geweest waar ik mee gereden heb in particulier bezit).

Ik zou er een setje van Michelin óf Continental onder (laten) leggen.
  • Michelin: Een setje Pilot Road 3 óf 4
  • Continental: Een setje Road Attack 2 óf 3.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de Conti's, maar.... Ze doen niet veel voor elkaar onder. De Conti's zijn alleen "Ready-2-Ride" dus je hoeft niet bang te zijn dat je bij het wegrijden met nieuwe banden al meteen onderuit gaat als je per-ongeluk vergat dat er een siliconenlaag in/op de band zat.

[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 29-07-2016 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1904
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 06:22
Yes, klopt als een bus. Beide 17", 120 voor en 180 achter.

Thanks voor de input. Vanwaar de voorkeur naar de Conti's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

JW1904 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 00:05:
Yes, klopt als een bus. Beide 17", 120 voor en 180 achter.

Thanks voor de input. Vanwaar je voorkeur naar de Conti's?
Hoofdzakelijk doordat ik met de Michelin Pilot Power 2CT banden wel eens wat problemen had qua "smeren" en ik daarna overgestapt ben op de "Sport Attack 2" banden van Continental. De Continental banden gaven me daarna óók in de regen een véél beter gevoel.

Nou zijn de Power / Sport Attack banden niet 100% te vergelijken met de "Road" uitvoeringen, maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Om even door te borduren op het thema 'banden': hoelang blijven banden gemiddeld 'goed'?

Is het bv. mogelijk om banden 2-4 jaar, binnenshuis, te 'stallen' om daarna nog te gebruiken?

[ Voor 3% gewijzigd door caesar1000 op 29-07-2016 00:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

caesar1000 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 00:43:
Om even door te borduren op het thema 'banden': hoelang blijven banden gemiddeld 'goed'?

Is het bv. mogelijk om banden 2-4 jaar, binnenshuis, te 'stallen' om daarna nog te gebruiken?
Ik heb hier thuis nog een setje extra (R6) velgen staan met daarop een paar "vers" gemonteerde Pirelli Super Corsa's (SP). Die velgen hebben mét band op druk gedurende een een jaar of 5 in een koele/donkere opslag gestaan en ik zou er absoluut zó een dagje "Zolder" mee durven te gaan doen.

Met banden welke nog nooit op een velg geplaatst zijn geweest en gewoon ergens los in een magazijn hebben gestaan/gelegen..... Nope, daar rijd ik liever niet zo'n dagje mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
wimmel_1 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 00:11:
[...]

Hoofdzakelijk doordat ik met de Michelin Pilot Power 2CT banden wel eens wat problemen had qua "smeren" en ik daarna overgestapt ben op de "Sport Attack 2" banden van Continental. De Continental banden gaven me daarna óók in de regen een véél beter gevoel.

Nou zijn de Power / Sport Attack banden niet 100% te vergelijken met de "Road" uitvoeringen, maar...
Wat bedoel je precies met "smeren"? Ik heb deze banden onder/op mijn cb1000r liggen en ik vermaak mij er prima mee in de bochten(de randjes gaan er goed af ;) ), nu rij ik voornamelijk als het droog is(vermijd nat weer) slijtage factor van deze band ligt wel wat hoger dan de road naar mijn idee.(ik denk zo'n 9 a 10000KM met de achter band, iets meer met de voorband )

Btw: Vorige jaar Augustus mijn cb1000r aangeschaft met 5000 km op de teller, nu staat er 18000+ op de teller, gisteren de bougies vervangen. Wat kom je daar moeilijk bij zeg.. de tank moet er bijna(niet helemaal met een hoop gepruts) af. Gelukkig heb ik een hoop soorten 1/2 maten aan verlengstukken/flexibel. Anders is het niet te doen zonder de tank/ elektronica te demonteren.

[ Voor 24% gewijzigd door Aapie op 29-07-2016 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Aapie schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 01:09:
[...]

Wat bedoel je precies met "smeren"? Ik heb deze banden onder/op mijn cb1000r liggen en ik vermaak mij er prima mee in de bochten(de randjes gaan er goed af ;) ), nu rij ik voornamelijk als het droog is(vermijd nat weer) slijtage factor van deze band ligt wel wat hoger dan de road naar mijn idee.
Als je er alleen "normaal" mee op de openbare weg rijd dan is er absoluut niks mis met een Pilot Power 2CT. Het "smeren" van die band is iets wat je vaak pas gaat ervaren als je met een lagere bandenspanning gaat rijden (waardoor je extra temperatuur in de band werkt voor meer grip). Iets wat je op de openbare weg eigenlijk niet doet óf hoeft te doen 8)

Een Pilot Power 2CT wordt dan vrij snel praktisch vloeibaar.... en gaat dus "smeren" (oftewel glijden over 't eigen rubber).

edit:
9 á 10K met een Pipo 2 op een CB1000-R??
:o

Dat rechter handvat heeft meer functies als alleen een plaats om je hand op te zetten, daar kun je ook aan "draaien" :D

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 29-07-2016 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
wimmel_1 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 01:21:
[...]

Als je er alleen "normaal" mee op de openbare weg rijd dan is er absoluut niks mis met een Pilot Power 2CT. Het "smeren" van die band is iets wat je vaak pas gaat ervaren als je met een lagere bandenspanning gaat rijden (waardoor je extra temperatuur in de band werkt voor extra grip). Iets wat je op de openbare weg eigenlijk niet doet óf hoeft te doen 8)

Een Pilot Power 2CT wordt dan vrij snel praktisch vloeibaar.... en gaat dus "smeren" (oftewel glijden over 't eigen rubber).

edit:
9 á 10K met een Pipo 2 op een CB1000-R??
:o
Haha, ik moet er wel bij zeggen dat ik ook in augustus mijn rijbewijs gehaald heb (sinds laatste 4 maand de schaam randen echt goed weg kunnen rijden, nog geen circuit slijtage met losse stukken)(even de naam kwijt) .
En op de snelweg slijten deze banden wel heeel erg snel, laatst een weekend weg naar Duitsland zag je tijdens de stops gewoon stukjes band op het midden vlak.

En even om niet te vergeten, dit gaat wel verder dan de slijtage indicator/ hij is pas op tot het canvas te zien is 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Aapie op 29-07-2016 01:36 ]

Pagina: 1 ... 101 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.