Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 102 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.014 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Aapie schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 01:31:
[...]

Haha, ik moet er wel bij zeggen dat ik ook in augustus mijn rijbewijs gehaald heb (sinds laatste 4 maand de schaam randen echt goed weg kunnen rijden, nog geen circuit slijtage met losse stukken)(even de naam kwijt) .
En op de snelweg slijten deze banden wel heeel erg snel, laatst een weekend weg naar Duitsland zag je tijdens de stops gewoon stukjes band op het midden vlak.

En even om niet te vergeten, dit gaat wel verder dan de slijtage indicator/ hij is pas op tot het canvas te zien is 8)
White Lines...... >:)

Maar: Dat soort (canvas) lijntjes wil je dus NIET zien op een band. Je bent daarna naar alle waarschijnlijkheid gewoon te laat om nog normaal te kunnen stoppen.

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 29-07-2016 01:56 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hmm.. als je dat een beetje nuanceert. Ik rijd overal gewoon normaal en pak de bochten die ik beken ben gewoon lekker door / lekker scherp en ik kijk goed voor en achteruit. Ik ga geen coureur uithangen op de openbare weg(al denk menig automobilist hier anders over als je wat hard door een bocht gaat) en alleen op droog wegdek, is er naar mijn inziens niet heel veel mis om de banden wat verder op te rijden. Wie weet in de toekomst een x een circuit dag. :O

Ik zit er overigens wel aan te denken om mijn eigen banden te gaan vervangen. Vorige keer koste mij dat 360 euro voor een setje PS 2 CT. Aangezien deze online verkocht worden 208 euro inclusief verzending. Lijkt mij dit een uitstekend klusje voor een DIY (meer bikers hier ervaring mee?

[ Voor 35% gewijzigd door Aapie op 29-07-2016 02:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ja ik. Ik haal de velgen eruit en ga naar een maatje met auto garage en draai de bandjes erzelf af en op. 👍🏻

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Het is best zelf te doen inderdaad, maar je hebt er wel het nodige gereedschap voor nodig... In ieder geval een demontage-apparaat en iets om te balanceren. Deze handmatige versies zijn nog redelijk betaalbaar, het mooie hydraulische / electrische spul is een stuk prijziger.

Andere optie is met een schep en wat geweld :+

Ik ben zelf lui en ga naar de bandenboer, afhankelijk van de mate van luiheid met de complete motor, of met een set losse wielen + banden.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:33

Bommes

Capo del formaggio

Chakotay schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 08:05:
Het is best zelf te doen inderdaad, maar je hebt er wel het nodige gereedschap voor nodig... In ieder geval een demontage-apparaat en iets om te balanceren. Deze handmatige versies zijn nog redelijk betaalbaar, het mooie hydraulische / electrische spul is een stuk prijziger.

Andere optie is met een schep en wat geweld :+

[video]

Ik ben zelf lui en ga naar de bandenboer, afhankelijk van de mate van luiheid met de complete motor, of met een set losse wielen + banden.
Ik wissel ook de bandjes zelf, in plaats van de schep druk ik de banden van de velg verhoging met de bankschroef. Met 2 normale gedore bandenlepels wip ik vervolgens de band er zo vanaf.
Is wel "maar" 12inch maar volgens mij wordt het met grotere diameters alleen maar makkelijker.
Foto op zijn kant??
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/07/1469772835-620-x-465px-20150809_130820.jpg

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:06
JW1904 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 23:47:
Ondertussen een leuke motor in de garage weten te parkeren. CBR 600 F4, uit 2000.

De motor kwam bij bezichtiging helemaal onder het stof uit de schuur gerold, echter met een enkele druk op de knop liep de motor als een naaimachine.

[afbeelding]

Ik zal er direct maar een vraag achteraan gooien: wat voor banden kunnen jullie aanraden? De banden die er nu onder zitten zijn al van respectable leeftijd (droogte scheurtjes, rubber voelt tamelijk hard aan). Echter ben ik in de motor wereld geheel onbekend als het om banden gaat.
Gefeliciteerd! :>
wimmel_1 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 23:55:
De Conti's zijn alleen "Ready-2-Ride" dus je hoeft niet bang te zijn dat je bij het wegrijden met nieuwe banden al meteen onderuit gaat als je per-ongeluk vergat dat er een siliconenlaag in/op de band zat.
Dat valt toch wel erg mee? Ik heb het niet zo ervaren dat ik over ijs reed met mijn MPR4. :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Als je niet meteen als een idioot op het gas gaat is er niets aan de hand met nieuwe banden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 19:33

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Aapie schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 02:39:
Ik zit er overigens wel aan te denken om mijn eigen banden te gaan vervangen. Vorige keer koste mij dat 360 euro voor een setje PS 2 CT. Aangezien deze online verkocht worden 208 euro inclusief verzending. Lijkt mij dit een uitstekend klusje voor een DIY (meer bikers hier ervaring mee?
Ik heb € 117,50 betaald voor mijn voorband (MPR3) incl. de- en montage van het wiel uit de motor.
De achterband (MPR3) kostte € 140,- waarbij ik een los achterwiel heb gebracht.
Die 60 euro extra voor montage betaal ik graag.

Misschien moet je wat meer offertes aanvragen voor een scherpere prijs?

[ Voor 3% gewijzigd door antonboonstra op 29-07-2016 10:05 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me aait zijn Michelin Pilot Road 3 :)

Vanmorgen weer in de stromende regen gereden en wat geven die dingen een vertrouwen. Voor mensen die dagelijks motorrijden kan ik de Michelin Pilot Road 3 en 4 van harte aanbevelen!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2016 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 09:59:

Vanmorgen weer in de stromende regen gereden en wat geven die dingen een vertrouwen. Voor mensen die dagelijks motorrijden kan ik de Michelin Pilot Road 3 en 4 van harte aanbevelen!
zelfde geld voor de MPR2 :) heb ik onlangs nog nieuw gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:10
JW1904 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 23:47:
Ondertussen een leuke motor in de garage weten te parkeren. CBR 600 F4, uit 2000.

De motor kwam bij bezichtiging helemaal onder het stof uit de schuur gerold, echter met een enkele druk op de knop liep de motor als een naaimachine.

Ik zal er direct maar een vraag achteraan gooien: wat voor banden kunnen jullie aanraden? De banden die er nu onder zitten zijn al van respectable leeftijd (droogte scheurtjes, rubber voelt tamelijk hard aan). Echter ben ik in de motor wereld geheel onbekend als het om banden gaat.
Gefeliciteerd man!
Groeten van een mede CBR600 rijder ;)
Er zijn twee bekende issues met een CBR maar het blok is oersterk.
Even zijn onderhoud geven en inderdaad nieuwe bandjes dan moet hij er weer tegenaan kunnen.

PS. de mijne:
CBR_Plein_Crop

[ Voor 20% gewijzigd door GeeMoney op 29-07-2016 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1904
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 06:22
GeeMoney schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 10:04:
[...]

Gefeliciteerd man!
Groeten van een mede CBR600 rijder ;)
Er zijn twee bekende issues met een CBR maar het blok is oersterk.
Even zijn onderhoud geven en inderdaad nieuwe bandjes dan moet hij er weer tegenaan kunnen.

PS. de mijne:
[afbeelding]
Yes, spannings regelaar en automatische CCT. (Ik heb 'm tot dusver nog niet horen ratelen, dus wellicht dat ik 'm van 't winter gewoon preventief vervang, het zou tenslotte niet ontzettend moeilijk moeten zijn.. )

Onderhoud en enkele plekjes weg (laten) werken. Scheurtje in 't zadel (die heel mooi afgeplakt is met ductape), uitlaat lekt een beetje (heb de uitlaat al uit elkaar liggen, nu nog even de buurman vriendelijk aankijken (hij heeft een las apparaat, ik niet, hehe).

Ahja, en het rijbewijs, is ook wel makkelijk denk ik.

Zit er een beetje geluid in een Miv(v?) demper?

[ Voor 8% gewijzigd door JW1904 op 29-07-2016 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
JW1904 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 10:31:
[...]

Yes, spannings regelaar en automatische CCT. (Ik heb 'm tot dusver nog niet horen ratelen, dus wellicht dat ik 'm van 't winter gewoon preventief vervang, het zou tenslotte niet ontzettend moeilijk moeten zijn.. )

Onderhoud en enkele plekjes weg (laten) werken. Scheurtje in 't zadel (die heel mooi afgeplakt is met ductape), uitlaat lekt een beetje (heb de uitlaat al uit elkaar liggen, nu nog even de buurman vriendelijk aankijken (hij heeft een las apparaat, ik niet, hehe).

Ahja, en het rijbewijs, is ook wel makkelijk denk ik.

Zit er een beetje geluid in een Miv(v?) demper?
Ik weet niet of je die uitlaat kan lassen, hangt van het materiaal af. Je buurman zal het wel weten :)
De naks kan je preventief vervangen maar ook de nieuwe gaat er schijnbaar last van krijgen. Mijne zit er nog op van toen ik de motor kocht. (2e hands hoor, mijne komt uit 2005)

De demper is super en zeker beter als de originele. Ik zicht iets wat niet té luid was en wat keurmerken en een db-killer had.
Hij is wel wat prijzig ten opzichte van de chinese dempers maar het is degelijke kwaliteit met een mooie lage roffel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Aapie schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 02:39:
Hmm.. als je dat een beetje nuanceert. Ik rijd overal gewoon normaal en pak de bochten die ik beken ben gewoon lekker door / lekker scherp en ik kijk goed voor en achteruit. Ik ga geen coureur uithangen op de openbare weg(al denk menig automobilist hier anders over als je wat hard door een bocht gaat) en alleen op droog wegdek, is er naar mijn inziens niet heel veel mis om de banden wat verder op te rijden. Wie weet in de toekomst een x een circuit dag. :O

Kan je de bandenman niet een fixed bedrag betalen om de banden die je zelf hebt erop te zetten?

Mijn bandenman heeft zijn prijzen al aan internetprijzen aangepast, dus voor mij maakt het weinig uit.. en ik gun de man zijn brood want hij levert goed werk voor een schappelijke prijs..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:20
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 09:59:

Das wel straf, want iedereen was heel tevreden over de MPR2 en de MPR4 maar niet over de MPR3 :)
Ikzelf heb de MPR2 en 4 gereden, en vond ze wel "ok".

Toch een aantal keren een glibber hier en daar en ik had niet zoveel vertrouwen in die banden. Maar ik rijd dan ook wel redelijk sportief.
Nu liggen op de S1000R de Corsa's I en dat is wel een hele wereld van verschil qua grip hoor! Wauw, wat een vertrouwen. In de regen zal het wel anders zijn, maar daar rij ik bijna nooit in, en dan hou ik me rustig.

Binnen 1 maand zullen ze er wel door zijn (ook einde augustus nog een dagje Mettet) en dan leg ik er de Corsa 3 op, die nog een stapje beter qua slijtage zouden zijn.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1904
GeeMoney schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:56:
[...]

Ik weet niet of je die uitlaat kan lassen, hangt van het materiaal af. Je buurman zal het wel weten :)
De naks kan je preventief vervangen maar ook de nieuwe gaat er schijnbaar last van krijgen. Mijne zit er nog op van toen ik de motor kocht. (2e hands hoor, mijne komt uit 2005)

De demper is super en zeker beter als de originele. Ik zicht iets wat niet té luid was en wat keurmerken en een db-killer had.
Hij is wel wat prijzig ten opzichte van de chinese dempers maar het is degelijke kwaliteit met een mooie lage roffel.
Het is RVS, dus kan wel gelast worden met als nadeel dat de las dan natuurlijk niet magischerwijs RVS wordt. Voordeel is voor mij dat de uitlaat dicht zit, ik niet de orginele demper erop hoef te zetten (al is dat denk ik 10 minuten meer werk, heb 'm inclusief het stukje pijp naar het spruitstuk), en wat tijd om de sparen voor een uitlaat met E merk.

De automatische naks (CCT?) geeft soms problemen, volgens mij als je die uitwisseld voor een handmatige, heb je gewoon het hele probleem niet en is de kans erg klein dat 'ie vervelend gaat doen.

De huidige pijp is vrij luid, en ik persoonlijk hou daar wel van, zat te neuzen naar een G&G GP demper, al lijkt deze nogal 'rauw'. Als ik een demper met E merk kan vinden die zoals deze Danmotor klinkt, ben ik verkocht:

-- Met een andere uitlaat en de K&N filter die ik er al ingelegd heb, zal ik nu waarschijnlijk ook vast zitten aan een Dynojet kitje, wellicht een klusje voor in de winter straks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:35

Winkiller

De Mopperpot

JW1904 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:55:
[...]
De huidige pijp is vrij luid, en ik persoonlijk hou daar wel van, zat te neuzen naar een G&G GP demper, al lijkt deze nogal 'rauw'. Als ik een demper met E merk kan vinden die zoals deze Danmotor klinkt, ben ik verkocht:

[video]
Je valt in ieder geval flink op met die pokkeherrie, niet boos worden als je een prent krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:53

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

kazzzdafke schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:12:
[...]

Das wel straf, want iedereen was heel tevreden over de MPR2 en de MPR4 maar niet over de MPR3 :)
Ikzelf heb de MPR2 en 4 gereden, en vond ze wel "ok".
Ik heb de MPR3 gehad, prima banden. De achterband wilde wel een beetje gaan cuppen. Nu ligt de MPR4 eronder, en als je dat profiel nauwkeurig bekijkt zie je dat ze de randjes van het profiel hebben afgerond, om dat cuppen wat tegen te gaan.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:17:
[...]

Ik heb de MPR3 gehad, prima banden. De achterband wilde wel een beetje gaan cuppen. Nu ligt de MPR4 eronder, en als je dat profiel nauwkeurig bekijkt zie je dat ze de randjes van het profiel hebben afgerond, om dat cuppen wat tegen te gaan.
ik heb ook MPR3's en dingen zijn voor mijn gebruik prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1904
Winkiller schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:14:
[...]

Je valt in ieder geval flink op met die pokkeherrie, niet boos worden als je een prent krijgt. ;)
Daarom ook mijn voorkeur naar een demper met E merk. Danmoto heeft dat geloof ik niet.

Voordeel is wel, ik ben een rustig persoon in het verkeer. Het is niet dat ik de toekomste wannabee Rossi ben en bij elke bocht de schaamranden weg probeer te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:09

-tom-562

Oliesjeik

Denk dat een Mivv GP dan wel iets is. E-keur en ook een hoop lawaai :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Hey wie ben ik é?
Ik heb enkel de meest vervelende gewoonte voor dingen die ik belangrijk vind, een half jaar reviews te lezen etc..
Ik ga ze echt niet meer opzoeken, maar zowel online reviews als IRL kameraden hadden grotendeels dezelfde mening.
De MPR4 zal voor de meeste rijders die enkel op de baan rijden, en niet al te sportief rijden, zeker goed zijn hoor, en nooit een krimp geven.

Ik heb andere ervaringen, en met de Rosso's nu een pak beter gevoel!

Maar ik zal nooit op basis van mijn opgedane kennis toen, een MPR3 aanraden, maar direct de 4 of als geld een issue is de 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarintegen kan ik een MPR3 net als al die andere tevreden motorrijders (zie mijn linkjes) van harte aanbevelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
JW1904 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:55:
[...]

Het is RVS, dus kan wel gelast worden met als nadeel dat de las dan natuurlijk niet magischerwijs RVS wordt. Voordeel is voor mij dat de uitlaat dicht zit, ik niet de orginele demper erop hoef te zetten (al is dat denk ik 10 minuten meer werk, heb 'm inclusief het stukje pijp naar het spruitstuk), en wat tijd om de sparen voor een uitlaat met E merk.

De automatische naks (CCT?) geeft soms problemen, volgens mij als je die uitwisseld voor een handmatige, heb je gewoon het hele probleem niet en is de kans erg klein dat 'ie vervelend gaat doen.

[video]

-- Met een andere uitlaat en de K&N filter die ik er al ingelegd heb, zal ik nu waarschijnlijk ook vast zitten aan een Dynojet kitje, wellicht een klusje voor in de winter straks. :)
Geen heel duidelijk filmpje en heb ook nog geen tijd gehad om met snelheid wat te filmen voor je maar:
YouTube: CBR600F Exhaust Change Stock vs MIVV GP
-tom-562 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:54:
Denk dat een Mivv GP dan wel iets is. E-keur en ook een hoop lawaai :P
Laat ik die er nu net onder hebben :) en het lawaai valt me eigenlijk wel mee. Tenzij je boven de 6-8000 rpm komt dan begint hij wat meer te brullen inderdaad. Alles daaronder kan prima door dorpjes heen hoor.

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 29-07-2016 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1904
Hahaha, het stukje geen uitlaat heb ik ook geprobeerd. We hebben al de ervaring dat iemand in de straat er niet heel blij mee was dat mijn broer op z'n k1200s de langzame slalom deed.. met een akrapovic uitlaat. Ik zal van het weekend de uitlaat in elkaar prutsen en het geluid opnemen.

Eh, wacht, ik heb al wel een filmpje.

(Gewoon helemaal niks)
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=r0t-hgtIU_4]

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=xYeVto2b65E]

[ Voor 24% gewijzigd door JW1904 op 29-07-2016 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Enige band waar ik écht een hekel aan heb is de Bridgestone BT-014. Die bandjes "cuppen" als geen ander en in de regen schuiven ze alle kanten op.

Zélfs de Dunlop Qualifuers welke af-fabriek standaard op een R6 liggen en waar veel mensen op vloeken heb ik eigenlijk nooit als onprettige band ervaren. M'n huidige brommer is op Bridgestone S20R banden afgeleverd en die band valt me absoluut niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

BT014 is waardeloos inderdaad... Die zaten (gebruikt) op mijn GSX-R toen ik hem kocht, en het eerste wat ik ermee deed was een dagje Assen een dag later, met lichte regen. Dat was zo rampzalig dat ik meteen nieuwe banden besteld had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 16:59
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=hdEgnDVGK6g]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=NP65RkhTFP4]

als we dan toch videos gaan posten :)

[ Voor 15% gewijzigd door 418O2 op 29-07-2016 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

GeeMoney schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 14:08:
[...]

Geen heel duidelijk filmpje en heb ook nog geen tijd gehad om met snelheid wat te filmen voor je maar:

[...]

Laat ik die er nu net onder hebben :) en het lawaai valt me eigenlijk wel mee. Tenzij je boven de 6-8000 rpm komt dan begint hij wat meer te brullen inderdaad. Alles daaronder kan prima door dorpjes heen hoor.
Ok, apart :P de Mivv GP staat juist bekend als een behoorlijk asociale herriepijp (zonder dB-killer) :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
wimmel_1 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 14:25:
Enige band waar ik écht een hekel aan heb is de Bridgestone BT-014. Die bandjes "cuppen" als geen ander en in de regen schuiven ze alle kanten op.

Zélfs de Dunlop Qualifuers welke af-fabriek standaard op een R6 liggen en waar veel mensen op vloeken heb ik eigenlijk nooit als onprettige band ervaren. M'n huidige brommer is op Bridgestone S20R banden afgeleverd en die band valt me absoluut niet tegen.
Ik rij wss te pauper motor om überhaupt het verschil te merken.. :+

Al kwam m'n fiets van zn grote beurt terug met MPR4's en hij reedt spontaan superlekker. Vol vertrouwen ook. Maar waar dat dan precies aan ligt? Ja, de banden waren niet vierkant meer en het balhoofd was vervangen.. :P Zijn het dan de MPR4's of toch stiekem niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
-tom-562 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 14:38:
[...]

Ok, apart :P de Mivv GP staat juist bekend als een behoorlijk asociale herriepijp (zonder dB-killer) :P
Ik rijd alleen met db-killer dus zonder kan ik niet zeggen :)

Onder mijn CBR liggen de BT020's wat is jullie ervaring daarmee?
Mij zijn nog geen bijzonderheden of raar weg gedrag opgevallen in ieder geval en ik ben nu 5500km onderweg met ze.

[ Voor 23% gewijzigd door GeeMoney op 29-07-2016 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenBravo7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:41
De boete voor het rijden zonder DB-killer is niet zo leuk, €300+. Dan rijd ik wel lekker met. Uiteraard heb ik het wel een keer (geprobeerd) geriskeerd, maar zonder oordoppen in doet het pijn aan me oren.

Drop a gear and disappear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

wimmel_1 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 00:54:
[...]
Ik heb hier thuis nog een setje extra (R6) velgen staan met daarop een paar "vers" gemonteerde Pirelli Super Corsa's (SP). Die velgen hebben mét band op druk gedurende een een jaar of 5 in een koele/donkere opslag gestaan en ik zou er absoluut zó een dagje "Zolder" mee durven te gaan doen.

Met banden welke nog nooit op een velg geplaatst zijn geweest en gewoon ergens los in een magazijn hebben gestaan/gelegen..... Nope, daar rijd ik liever niet zo'n dagje mee.
Wat is dan het verschil met wel of niet continue op de velg? :P

Enige wat ik zou kunnen verzinnen is constante gewichtsverdeling/spanning.
SvenBravo7 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:49:
De boete voor het rijden zonder DB-killer is niet zo leuk, €300+. Dan rijd ik wel lekker met. Uiteraard heb ik het wel een keer (geprobeerd) geriskeerd, maar zonder oordoppen in doet het pijn aan me oren.
Van iedereen die ik ken, en een groot deel rijdt zonder db-killer, heeft nog niemand ooit een boete gehad voor het rijden zonder db-killer. Vaak zegt de politie er niks van en als ze toch staande werden gehouden was het altijd een waarschuwing.

Natuurlijk heeft je rijgedrag, toon naar de agent en of je wel 'goed' gekleed bent ook vaak genoeg invloed op het eindoordeel. ;)

(Gefeliciteerd trouwens :))

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:53
Ik reed ook altijd zonder db killer sinds ik de akra eronder had gehangen. Maar gezien ik toch met oordoppen rijdt, en hij met killer ook prima klinkt(weliswaar iets tammer) zit hij er gewoon weer in.

Had hem erin gezet voor ik naar de TT vertrok en daarna eigenlijk geen zin meer om hem eruit te halen gezien bovenstaande :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 11:06
Ligt vooral aan je rijgedrag inderdaad. En je moet ook niet als een poser met een Rooftop boxer helm, ofzoiets, over de Meent gaan rijden in Rotterdam :+

Op je schrale MP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenBravo7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:41
caesar1000 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 16:06:
[...]

Van iedereen die ik ken, en een groot deel rijdt zonder db-killer, heeft nog niemand ooit een boete gehad voor het rijden zonder db-killer. Vaak zegt de politie er niks van en als ze toch staande werden gehouden was het altijd een waarschuwing.

Natuurlijk heeft je rijgedrag, toon naar de agent en of je wel 'goed' gekleed bent ook vaak genoeg invloed op het eindoordeel. ;)

(Gefeliciteerd trouwens :))
Het ligt er ook wel een beetje aan denk ik waar je woont en rijdt. Hier in Rotterdam heb ik al best vaak berichten op Facebook rond zien gaan dat er controle is geweest *met* eventuele bekeuring.

PS: Thanks :P!
bolleh schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 16:17:
Ik reed ook altijd zonder db killer sinds ik de akra eronder had gehangen. Maar gezien ik toch met oordoppen rijdt, en hij met killer ook prima klinkt(weliswaar iets tammer) zit hij er gewoon weer in.

Had hem erin gezet voor ik naar de TT vertrok en daarna eigenlijk geen zin meer om hem eruit te halen gezien bovenstaande :P
Dat is bij mij de 2e reden dat ik gewoon *met* rij. Vooral tijdens zo'n evenement staan ze nogal eens te controleren.

Drop a gear and disappear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

GeeMoney schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 14:08:
[...]

[...]

Ik vind dat er weinig verschil is in geluid met standaard, alleen als je naar achteren gaat met je telefoon hoor je dat hij meer lucht door kan laten, wat weer terug te vinden is (meer geluid) bij hoge toeren, thats it.

Eerlijk gezegd krijg ik het idee dat die einddemper er alleen is opgezet voor het betere smoelwerk. :P
Weet je, ik heb ook mijn standaard einddemper vervangen ( voor een Leovince SBK Evo2) niet voor het betere geluid maar omdat ik nu door de deur van mijn schuur kan zonder mijn uitlaat te krassen. :Y

Afbeeldingslocatie: https://images.wemoto.com/full/EXHAUST_LEOVINCE/10048231.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/15duzi0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/20a6xkp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Winkiller schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 19:05:
[...]

Ik vind dat er weinig verschil is in geluid met standaard, alleen als je naar achteren gaat met je telefoon hoor je dat hij meer lucht door kan laten, wat weer terug te vinden is (meer geluid) bij hoge toeren, thats it.

Eerlijk gezegd krijg ik het idee dat die einddemper er alleen is opgezet voor het betere smoelwerk. :P
Weet je, ik heb ook mijn standaard einddemper vervangen ( voor een Leovince SBK Evo2) niet voor het betere geluid maar omdat ik nu door de deur van mijn schuur kan zonder mijn uitlaat te krassen. :Y
Lol, er zit wel degelijk veel verschil tussen hoor. De iPhone is ook niet alles natuurlijk :) .
Ik zal als ik tijd heb eens een filmpje op toeren maken, het geluid is veel voller en donkerder als de stabdaard demper + hij ziet er inderdaad gelikt uit en maakt hem ook mooier en slanker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

GeeMoney schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 19:29:
[...]

Lol, er zit wel degelijk veel verschil tussen hoor. De iPhone is ook niet alles natuurlijk :) .
Ik zal als ik tijd heb eens een filmpje op toeren maken, het geluid is veel voller en donkerder als de stabdaard demper + hij ziet er inderdaad gelikt uit en maakt hem ook mooier en slanker.
Haha dacht ik het niet. ;)
Van mij hoef je geen extra filmpje te maken hoor, ze klinken allemaal hetzelfde. >:)

Zo klonk en klinkt de mijne, meer verschil dan bij jou, de dB-Killer blijft bij mij erin.

[ Voor 11% gewijzigd door Winkiller op 29-07-2016 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hier met de cb1000r een katvervanger er onder gehad, met een bodis demper zonder killers gehad wat echt niet te doen is qua geluid. Zo extreem hard, met killers al een stuk beter en een paar maanden zo rond gereden tot voor kort.. Het geluid was toch te hard en zwaar.

Nu de kat er weer onder en ik rij nu zonder killers, wat op lage toeren alleen zwaar acceptabel geluid maakt en bij flink doortrekken een mooie zware roffel geeft met een pruttel bij het gas dicht gooien.

Zo kan ik iig normaal rond rijden zonder dat mensen met een scheve blik je aan staan te staren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
SvenBravo7 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:49:
Die oordoppen zijn er niet om je motor- of uitlaatgeluid te dempen, maar de windruis.

Als je denkt dat je oordoppen moet indien voor bescherming tegen je niet dB-killer uitlaatgeluid, dan sla je de bal mis en ga je snel gehoorschade krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Ik rijd altijd zonder demper, want bij aanschaf (vanuit fabriek) zit deze er niet bij. Geluidsverschil is ook minimaal t.o.v. de stock uitlaat: Akrapovic s1000rr 2015.

Demper heb ik los moet bestellen à ~€60,- maar alleen voor het circuit om gezeik / uitsluiting te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

???

Er zit altijd een demper op. Zonder mag hij in nl niet de weg op.

Of bedoel je de dbkiller???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 20:49

Ethirty

Who...me?

Denk het, want de eerste motor die af fabriek zonder demper komt moet nog worden ontwikkeld. :P

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1904
wimmel_1 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 23:55:
Feli!!

Volgens mij heb je bij die fiets 't geluk dat er zowel vóór als achter een 17" velg op gemonteerd is (de 900RR had 8 jaar eerder nog een 16" voorwiel en da's de laatste Honda geweest waar ik mee gereden heb in particulier bezit).

Ik zou er een setje van Michelin óf Continental onder (laten) leggen.
  • Michelin: Een setje Pilot Road 3 óf 4
  • Continental: Een setje Road Attack 2 óf 3.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de Conti's, maar.... Ze doen niet veel voor elkaar onder. De Conti's zijn alleen "Ready-2-Ride" dus je hoeft niet bang te zijn dat je bij het wegrijden met nieuwe banden al meteen onderuit gaat als je per-ongeluk vergat dat er een siliconenlaag in/op de band zat.
Ik denk dat ik (na veel denken) voor de MPR4 ga. In de auto wereld wordt er vaak gezegd "bespaar niet op banden, en koop dan ook direct het beste wat je kan veroorloven". Denk dat ik dit nog vervang voor dat ik mijn rijbewijs heb, voorband van de motor is van '07, en uit ervaring kan ik redelijk zeggen dat banden van bijna 10 jaar oud niet altijd even lekker meer rijden. (Wederom een auto ervaring, maar man man man, nieuw rubber voelt zooo geweldig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

JW1904 schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 15:52:
[...]

Ik denk dat ik (na veel denken) voor de MPR4 ga. In de auto wereld wordt er vaak gezegd "bespaar niet op banden, en koop dan ook direct het beste wat je kan veroorloven". Denk dat ik dit nog vervang voor dat ik mijn rijbewijs heb, voorband van de motor is van '07, en uit ervaring kan ik redelijk zeggen dat banden van bijna 10 jaar oud niet altijd even lekker meer rijden. (Wederom een auto ervaring, maar man man man, nieuw rubber voelt zooo geweldig)
Er stond laatst geloof ik weer een test van diverse banden uit dat segment in één van de motorbladen (Motoplus, geloof ik) en daar kwam de MPR4 als overall winnaar uit. Nergens de beste maar gewoon overal goed in. Eigenlijk dát waar je hier in Nederland het beste mee uit de voeten kunt, dus :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

SvenBravo7 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 18:18:
[...]
Het ligt er ook wel een beetje aan denk ik waar je woont en rijdt. Hier in Rotterdam heb ik al best vaak berichten op Facebook rond zien gaan dat er controle is geweest *met* eventuele bekeuring.

PS: Thanks :P
Ja klopt. Hier in een rondom Arnhem gebeurt het minder snel. Op de meeste wegen hier valt het aantal inwoners per km wel mee vergeleken met de randstad/Rotterdam. Politie zie je vooral in Arnhem, maar daarbuiten maar weinig. :D

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Nog nooit problemen gehad hier in Arnhem (of omgeving) met de motor. Je moet alleen oppassen op de dijk richting Driel, daar willen ze nog wel eens laseren.
Laatst was er wel een grote controle in de Steenstraat, maar toen trokken ze voornamelijk die irritante stereotype MP3-rijders van de weg wat ik zo zag.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

wimmel_1 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 19:37:
[...]

>>KNIP<<

Overigens vraag ik me af óf de BOA's een paar weken geleden d'r werk wel goed gedaan hebben óf dat ze me achteraf gematst hebben. Ik ben een paar weken geleden staande gehouden door een paar van die mannen omdat ik (bewust) in een gebied reed waar ik gewoon niet mocht komen (Centrum 's-Hertogenbosch, Orthenstraat) en zou daar een verbaal van gaan thuis krijgen á €90,- + €9,- administratiekosten. Vrij relaxed gesprek gevoerd met die jongens waarbij het vooral over de motor ging die toen nét twee weken oud was.

We zijn nu inmiddels ruim 3 weken verder en ik heb nog steeds niets thuis gekregen vanuit Leeuwarden en ook op de site van het CJIB zie ik niets op mijn conto staan nadat ik er ingelogd ben met m'n DigID :+

Nou is het uiteraard niet zo dat ik graag iets wil betalen aan die instantie, maar té laat betalen kost alleen maar extra.
K*T 8)

Gisteren (29-07-2016) was 't verbaal ineens wél zichtbaar onder m'n DigID met een uiterlijke betaaldatum van 29-09-2016. Exact ná 3 weken wordt het verbaal dus zichtbaar, en dan heb je twee maanden om te betalen. Meteen maar even betaald, kan ik 't ook niet vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
-tom-562 schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 17:40:
Nog nooit problemen gehad hier in Arnhem (of omgeving) met de motor. Je moet alleen oppassen op de dijk richting Driel, daar willen ze nog wel eens laseren.
Laatst was er wel een grote controle in de Steenstraat, maar toen trokken ze voornamelijk die irritante stereotype MP3-rijders van de weg wat ik zo zag.
Van Arnhem tot Driel willen ze nog wel eens staan inderdaad. Van Heteren tot Opheusen niet. Dat stuk is sowieso leuker om te rijden. Veel meer goede bochten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Vaak na de spoorbrug (als je vanuit Arnhem komt zie je ze niet staan, dus altijd netjes 60 km/h als je door het tunneltje gaat ;)).
Ik rij de dijk vaak af helemaal tot Utrecht/Vianen, en dan via de andere kant terug (Wijk bij Duurstede enzo), bij Amerongen ga ik dan de snelweg op. Heb je uiteindelijk een rondje van ongeveer 150 km, mooi voor een zomeravond :)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
-tom-562 schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 19:21:
Vaak na de spoorbrug (als je vanuit Arnhem komt zie je ze niet staan, dus altijd netjes 60 km/h als je door het tunneltje gaat ;)).
Ik rij de dijk vaak af helemaal tot Utrecht/Vianen, en dan via de andere kant terug (Wijk bij Duurstede enzo), bij Amerongen ga ik dan de snelweg op. Heb je uiteindelijk een rondje van ongeveer 150 km, mooi voor een zomeravond :)
Tot aan Driel doe ik het meestal wel rustig aan. Als je 2 of 3 motorrijders tegenkomt en ze geven niets aan dan zit je eigenlijk altijd wel goed. Iedere keer dat er een controle was werd ik altijd door meerdere motorrijders of automobilisten gewaarschuwd. Daar bij de spoorbrug is inderdaad wel een bekende plek.

Ik rij meestal eerst naar de Posbank om de motor goed warm te krijgen voordat ik de dijk op ga. Dan van het Geldredome naar Opheusen en vanuit daar weer terug naar Arnhem. Ik ga meestal wat later op de avond weg en dan is dat een mooi rondje van 70km voordat het donker word.

Vooral het stuk van Heteren naar Opheusen en weer terug is lekker om te rijden. In de avond zijn er ook vrijwel geen fietsers en wandelaars meer en is dat stuk erg rustig. Verder ook weinig huizen zodat je lekker kan rijden en niemand die er last van heeft. Heb dat stuk al minimaal 500x gereden de afgelopen 7 jaar. Wel fijn als je iedere bocht perfect kent tot aan ieder bultje in de weg aan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Kom eigenlijk nooit op dat stuk dijk, is net wat te ver weg om als avond rondje mee te pakken. Toevallig vandaag wel. Maar net als de voorgaande keren zat het weer niet mee. Kort maar heftig regenbuitje waardoor alles nat was. Lag ook veel modder van boeren wat het soms erg glad maakte. Zou er graag nog eens komen als het wel lekker weer is.

Mijn favoriete stukje dijk is van Neerijnen tot Tiel. Eerste deel is wat smal en je moet er op het juiste moment zijn ivm fietsers, maar is een mooi stukje natuur en heeft een aantal bochten waar je een mooi uitzicht hebt op de Waal. Puur om te sturen is het minder, wegdek is niet geweldig en er wil nog wel eens wat grind of gras liggen in bochten. Omwonende zijn ook erg gevoelig voor motoren, rij je met een 100% originele motor netjes maximale snelheid zet een oud wijf haar Volvo ineens midden op de weg waardoor je vol in de remmen moet om te horen dat jij hier de aso bent met je motor 8)7. Voor geen reden vatbaar.

Mijn avond rondje is vaak van Neerijnen tot Oosterhout, dan de Waal over bij Lent en dan ofwel aan de andere kant van de Waal terug, ofwel via 1 van de dijken van de Maas. Kan altijd genieten van het rivierenlandschap. Na 19 uur op een vrijdagavond is het meestal lekker rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
xos schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 20:29:
Kom eigenlijk nooit op dat stuk dijk, is net wat te ver weg om als avond rondje mee te pakken. Toevallig vandaag wel. Maar net als de voorgaande keren zat het weer niet mee. Kort maar heftig regenbuitje waardoor alles nat was. Lag ook veel modder van boeren wat het soms erg glad maakte. Zou er graag nog eens komen als het wel lekker weer is.
Als de boeren door de modder gereden hebben en dan op de weg komen is het niet lekker rijden inderdaad. In sommige bochten wil ook nog wel eens wat grind liggen ja. Dat is voor mij wel het voordeel van hetzelfde stuk weer terug rijden. Op de heen weg weet je precies in welke bocht zooi ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

xos schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 20:29:

Mijn favoriete stukje dijk is van Neerijnen tot Tiel. Eerste deel is wat smal en je moet er op het juiste moment zijn ivm fietsers, maar is een mooi stukje natuur en heeft een aantal bochten waar je een mooi uitzicht hebt op de Waal. Puur om te sturen is het minder, wegdek is niet geweldig en er wil nog wel eens wat grind of gras liggen in bochten. Omwonende zijn ook erg gevoelig voor motoren, rij je met een 100% originele motor netjes maximale snelheid zet een oud wijf haar Volvo ineens midden op de weg waardoor je vol in de remmen moet om te horen dat jij hier de aso bent met je motor 8)7. Voor geen reden vatbaar.

Mijn avond rondje is vaak van Neerijnen tot Oosterhout, dan de Waal over bij Lent en dan ofwel aan de andere kant van de Waal terug, ofwel via 1 van de dijken van de Maas. Kan altijd genieten van het rivierenlandschap. Na 19 uur op een vrijdagavond is het meestal lekker rustig.
Het stukje "Waalband" tussen Tiel en Neerijnen is inderdaad altijd :9~ Het zelfde geldt ook voor het stukje "Maasband" tussen Grave en Appeltern :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:46
Ik woon sinds kort in Arnhem, dus ken geen mooie routes behalve de Postbank.. Iemand een keer interesse voor een kleine toertocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ de banden discussie van afgelopen paar paginas.

Op mijn Speed triple heb ik de MPR2 en 3 (2x) gemoneteerd gehad.
De MPR2 zou ik nooit meer doen, veel te hard loop vlak met maar matige grip. 130pk en 107nm was duidelijk te veel voor die band om lekker bochten uit te accelereren. (plus smeerde ook echt veel)

De MPR3 zorgde voor een zeer neutraal stuurgedrag en die band heeft me nooit verrast of in de steek gelaten.

als je niet van plan bent om alleen maar rechtuit te rijden, ik ben echter wel om naar Conti Road attacks gegaan, stuk minder KM´s maar een veel fijner stuur gedrag.

Heb afgelopen week overigens Sport attacks 2 op mijn Tuono laten leggen.
ook zeer fijn, moest wel even achter mijn oren krabben na de eerste stop bij 53.4km of die band het wel gaat redden to 6000km (dat hoop ik tenminste wel)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Rbi1sVg.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2016 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1904
Speed Triple. Nice. :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels verkocht aan een kamaraad van me (heb er 88.500 km op gezet) en rijd nu een nieuwe Aprilia Tuono Factory.

Maar, in de liter naked klasse. de Speed en de SuperDuke zijn toch wel de machines naar mijn mening.
Heerlijke no-nonsense machine was het. beetje zwaar dus je moest je wel een wat werken bij sportief bochtjes knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

wimmel_1 schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 20:51:
[...]

Het stukje "Waalband" tussen Tiel en Neerijnen is inderdaad altijd :9~ Het zelfde geldt ook voor het stukje "Maasband" tussen Grave en Appeltern :P
Grave en Appeltern liggen aan verschillende kant van de Maas. Dus welk kant bedoel je? Vermoed van Nederasselt naar Appeltern?

Aardschok, is er al eens naar je vering gekeken en staat je bandenspanning wel goed? Ik weet niet wat je hebt uitgespookt op welk asfalt maar om dit zo snel op vers rubber voor elkaar te krijgen lijkt mij niet normaal. Afgaande op je foto lijk je een rebound probleem te hebben, ik zou de rebound demping iets verlagen. Maar als je vering nog niet is afgesteld zoek iemand op die dat voor je kan doen. En als je een Nederlands postuur hebt ga naar een vering boer en laat hem de boel aanpassen naar je gewicht en voorkeur. Kost een paar centen maar je zult zien dat de motor veel comfortabeler en stabieler wordt. De standaard Ohlins meuk die op je motor zit is helaas niet zo goed out of the box. Toevallig afgelopen week bij de veringboer geweest voor mijn trackday bike en de beste man zat op de praatstoel :). Dus een mooie rondleiding gehad in het binnenwerk van race/standaard vering en de relatie met marketingstrategie van Ohlins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet nog een dagje een stukje asfalt uitzoeken en aan het schroeven gaan, heb er nu net 3000km mee gereden. Voelt prima stabiel aan, maar mischien inderdaad even kijken of ie mooi 3cm zakt voor en achter.
Overigens is het asfalt op montserrat best goed, is niet dat je daar over zeer rauw asfalt rijd,.. en traction control had ook nergens ingegrepen... het was wel "licht sportief" rijden ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Net terug van een ritje van 500 mijl (and I would ride 500 more.. ;) )
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13620320_10157262430105088_1556895311839444781_n.jpg?oh=dc544da208493f4e50950c76798e6210&oe=585E0910

https://www.google.co.uk/....1561689!2d52.6601786!3e0

Alles gedaan met de pap-nav want de budget sat-nav was al stuk :(

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13906702_10157262487220088_4787211056390919115_n.jpg?oh=e485ad10197e5f612a9be5ba4af9dee2&oe=581A7572

Veel gefilmd... maar wat blijkt bij thuiskomst? cam in potato mode :(

voorproefje:
[YouTube: https://youtu.be/uFTvShlnG-o]

Maar allemaggies wat zijn de wegen in Noord Wales toch mooi om op te motorrijden! *O*

Ponderosa cafe op horseshoe pass:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13876423_10157262491075088_2073866906902789247_n.jpg?oh=91c9a169c7393f4a23e521082688c1cf&oe=585D69EC

[ Voor 19% gewijzigd door ToolkiT op 31-07-2016 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
De video is privé geeft ie aan. Verder ziet de route er wel aardig uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Eoghlear schreef op zondag 31 juli 2016 @ 20:07:
De video is privé geeft ie aan. Verder ziet de route er wel aardig uit!
Nu is hij als het goed is wel te zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een beetje haast met de Kawasaki ER6N :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 20:33

Bommes

Capo del formaggio

Ingeschreven voor:
http://www.motor-forum.nl...ekeind-editie-2017-1.html

Duurt nog wel ff maar altijd leuk om weer voor een volgend seizoen plannen te maken.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:52

Fuelke

Forza Ferrari

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2016 @ 21:13:
Een beetje haast met de Kawasaki ER6N :X

[video]
Scheelt niet veel of het was over en uit met die witte Fiësta in het begin :X

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
ToolkiT schreef op zondag 31 juli 2016 @ 20:13:
[...]

Nu is hij als het goed is wel te zien..
Ziet goed uit daar! Wat voor camera gebruik je eigenlijk? Ben ook eens stiekem aan het kijken maar zit er ook vooral mee hoe je zoiets bevestigd op de helm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Eoghlear schreef op zondag 31 juli 2016 @ 21:40:
[...]

Ziet goed uit daar! Wat voor camera gebruik je eigenlijk? Ben ook eens stiekem aan het kijken maar zit er ook vooral mee hoe je zoiets bevestigd op de helm.
Ik heb een Sena10C is een BT headset en cam ineen d:)b

nog vergeten te vermelden op de heenweg hebben we een paar uur verprutst omdat er bij wegwerkzaamheden nogal wat asfaltlijn op de banden kwam en daarna een dikke laag steentjes (>1cm laag ofzo).. leek wel of we spijkerbanden hadden... rijd alsof je 2 lekke banden had -O-
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=LyigP2NG5Ic]
Eerst met een steen het ergste eraf gebikt (rijden hielp wel maar stenen vlogen om je oren en wegligging was link)... en toen bij een motorzaak met brake cleaner geprobeerd.. werkte niet.. bij de doe-het-zelf zaak uitendelijk maar een borstel en white spirit gekocht en dat werkte...

Maar geluk bij een ongeluk was dat doordat we later waren hadden we mazzen bij het hostel dat on 'Plan A' was.. eigenlijk zaten ze vol, maar er hadden mensen geannuleerd (ivm de andere groep die er was.. dat was namelijk een stag party). Dus ipv primitief camperen in een bivibag, een echt bed.. we hadden zelfs de hele slaapzaal voor onszelf :)

[ Voor 59% gewijzigd door ToolkiT op 31-07-2016 22:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Nog een stukje van een van mijn favoriete wegen De B4391 (Map: https://www.google.co.uk/maps/@52.9587027,-3.8805709,14z ) (streetview: https://www.google.co.uk/...nW_8OQ!2e0!7i13312!8i6656 )

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=BeIQo_Y7dio]

[ Voor 19% gewijzigd door ToolkiT op 31-07-2016 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:49

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2016 @ 09:05:

ook zeer fijn, moest wel even achter mijn oren krabben na de eerste stop bij 53.4km of die band het wel gaat redden to 6000km (dat hoop ik tenminste wel)

[afbeelding]
Dat denk ik niet, road attack 2 onder mijn 1200gs redde het nog geen 5000km....
Dus een zachtere band nog minder gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

grr zit ik eerst een poos te kloten om die nummerborden te blurren, wat met matig success gelukt is, staat het gewoon op de preview foto... nu maar eens uitzoeken hoe ik dat wijzig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:06
ToolkiT schreef op zondag 31 juli 2016 @ 20:01:
[afbeelding]

https://www.google.co.uk/....1561689!2d52.6601786!3e0

[afbeelding]

voorproefje:
[video]

Maar allemaggies wat zijn de wegen in Noord Wales toch mooi om op te motorrijden! *O*

Ponderosa cafe op horseshoe pass:
[afbeelding]
Gaaf hoor! :Y
Bommes schreef op zondag 31 juli 2016 @ 21:20:
Ingeschreven voor:
http://www.motor-forum.nl...ekeind-editie-2017-1.html

Duurt nog wel ff maar altijd leuk om weer voor een volgend seizoen plannen te maken.
Tof, voor mij misschien ook een idee. Mijn vriendengroep is nooit enthousiast genoeg mbt weekendjes weg.

Hoe gaat dat in zon groep? Heb altijd het vooroordeel tov MF dingen dat de deelnemers bovengemiddeld veel lawaai, snelheid en testosteron hebben. Maar dat is nergens op gebaseerd ;)

[ Voor 73% gewijzigd door ephymerous op 31-07-2016 23:19 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Ook deze is weer privé ;)

Hoop snel te horen of iemand het MF nog een set SW Motech Blaze te koop heeft voor een CB600FA. Dan wil ik een tripje naar Luxemburg plannen.

Zo'n cam lijkt me voor bepaalde stukken ook wel lachen. Alleen om meteen een paar honderd € uit te geven aan een GoPro lijkt me weer te gek. Zag die SJCAMS wat meer voorbij komen. Die leken me een mooie instappers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Eoghlear schreef op zondag 31 juli 2016 @ 23:20:
[...]

Ook deze is weer privé ;)
niettus O-)
Eoghlear schreef op zondag 31 juli 2016 @ 23:20:
[...]

Hoop snel te horen of iemand het MF nog een set SW Motech Blaze te koop heeft voor een CB600FA. Dan wil ik een tripje naar Luxemburg plannen.

Zo'n cam lijkt me voor bepaalde stukken ook wel lachen. Alleen om meteen een paar honderd € uit te geven aan een GoPro lijkt me weer te gek. Zag die SJCAMS wat meer voorbij komen. Die leken me een mooie instappers.
SJCAMS heb ik ook naar gekeken (heb ook een aantal van dat soort dingen.. geprobeerd), maar deze zit mooi plat op je helm en integreerd geluid direct met opnames.. je kan dus in je filmpje praten of je muziekje mee opnemen.. zelfs je telefoongesprekken als je dat wil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Welles ;)

Heb nog een ram mount kogel liggen voor op het remvloeistof reservoir. Daar zou ik er ook een op kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

charrel schreef op zondag 31 juli 2016 @ 22:53:
[...]

De Road attack 2 op mijn Speed Triple hield het net geen 10.000 vol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eoghlear schreef op zondag 31 juli 2016 @ 23:34:
[...]

Welles ;)

Heb nog een ram mount kogel liggen voor op het remvloeistof reservoir. Daar zou ik er ook een op kunnen zetten.
Als je hi-end overweegt.

Ik zit te wachten op de Xiaomi Yi2, hero4 black overtreffende prestaties voor 250€ (en echte 4k, niet opgeblazen zoals bij zowat alle andere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
charrel schreef op zondag 31 juli 2016 @ 22:53:
[...]

Ik heb 10000 km gereden op mijn vorige road attacks op de kawasaki z750. Zitten nu sport attack 2s onder. Rijdt echt super al zeg ik het zelf.

Ik heb nog getwijfeld aan andere banden maar de motorzaak had deze zo niet liggen of ze waren veel duurder. Volgende keer maar eens wat banden van internet bestellen een meenemen naar de motorzaak als het niet anders kan...

Valt me overigens op dat veel auto en motorzaken hier een handje van hebben. Van te voren aangeven dat je specifieke eisen hebt en dan wordt je pas om 3 uur gebeld met de boodschap dat ze alleen nog merk A B of C hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren zo'n 200km mogen rijden achter een van de snellere custom rijders van Nederland. Diep maar dan ook diep respect en heel gaaf om te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 13:45

Bergie

Lekker belangrijk...

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 08:29:
Gisteren zo'n 200km mogen rijden achter een van de snellere custom rijders van Nederland. Diep maar dan ook diep respect en heel gaaf om te zien :)
Gaaf is dat he :) Vorige maand in de alpen reden we ook een stukje achter een of andere Harley. Die knalde ook onmeunig hard die bergen op; ik kon hem iig amper bijhouden :P

Wat betreft de bandendiscussie; ik heb er nu een setje S20 Evo onder liggen; bevallen ook erg goed moet ik zeggen.

[ Voor 11% gewijzigd door Bergie op 01-08-2016 08:47 ]

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Wat doen jullie kort met die Road Attacks... Hier haal ik de 15k meestal wel met die categorie banden, en ook ruim 10k Met Sport Attacks / Pilot Power / Sportsmart. Dat kan echter komen doordat 80% van mijn kilometers woonwerk-verkeer over de snelweg is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bergie schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 08:42:
[...]

Gaaf is dat he :) Vorige maand in de alpen reden we ook een stukje achter een of andere Harley. Die knalde ook onmeunig hard die bergen op; ik kon hem iig amper bijhouden :P
Heel erg gaaf :) Die van mijn motorclub rijdt op een Suzuki Intruder 800, de eerste keer dat ik met hem samen reed was het:

1. Oww, een medeclublid met chopper laat ik mijn snelheid maar aanpassen :)
2. Na een paar kilometer met hem gereden te hebben, what the fuck die vent is wel heel snel op dat ding 8)7 _/-\o_

Zo'n ding dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery%20C/Suzuki%20Intruder%20M800%20%201.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 07:23:
[...]

Als je hi-end overweegt.

Ik zit te wachten op de Xiaomi Yi2, hero4 black overtreffende prestaties voor 250€ (en echte 4k, niet opgeblazen zoals bij zowat alle andere)
Na wat vergelijkings footage (Yt) te hebben bekeken vind ik dat de GoPro wat betreft kleuren/overall toch iets beter blijft en de Yi2 zeker niet overtreffend. (Maar het verschil is klein)

Vergeet ook niet dat je een 2 jaar oude action cam tegenover een spiksplinternieuwe zet ;)

Natuurlijk is de prijs van de Yi2 wel echt heel goed. GoPro is ook een klein beetje de naam waar je voor betaald. :+

(Jammer dat iedereen Protune vergeet, dat is voor pro's nog steeds het belangrijkste punt om bij GoPro te blijven)

Rossi heeft trouwens sinds kort ook een contract met GoPro ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
ToolkiT schreef op zondag 31 juli 2016 @ 20:01:
[afbeelding]

Goedkoop is dus blijkbaar toch duurkoop :+ .

Mooie rit in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2016 @ 09:05:
@ de banden discussie van afgelopen paar paginas.

>>KNIP<<

[afbeelding]
Met de Sport Attack 2 haalde ik op m'n R6 nét 5.500Km (achterband), de voorband ging zo'n 10.000 Km mee. Ik denk dat jouw Tuono met "ietsje" meer koppel aan de achterband zal sleuren })
xos schreef op zondag 31 juli 2016 @ 10:22:
[...]

Grave en Appeltern liggen aan verschillende kant van de Maas. Dus welk kant bedoel je? Vermoed van Nederasselt naar Appeltern?

Ohlins.
Bedoel inderdaad 't stuk vanaf Nederasselt.... (Dôh... da's bij Grave de brug over en dan bij de stoplichten linksaf :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 13:45

Bergie

Lekker belangrijk...

Wat is jullie ervaring met de lifetime updates van Garmin? Volgens de voorwaarden betekend lifetime de economische levensduur van het product; maar dat is ook niet echt concreet natuurlijk. Is er iemand al eens tegen deze grens aangelopen?

Ik zit een beetjes naar de Zumo 590 te kijken maar die is al een poosje op de markt dus zou jammer zijn als ik daarmee over een jaar of 2 ofzo al geen updates meer voor kan krijgen (op de legale manier dan)

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wimmel_1 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 10:59:
[...]

Bedoel inderdaad 't stuk vanaf Nederasselt.... (Dôh... da's bij Grave de brug over en dan bij de stoplichten linksaf :+ ).
Of direct na de brug rechtsaf (dus echt direct na de brug en het bosje daar) en dan weer rechtsaf onder de brug weer door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 10:59:
[...]

Met de Sport Attack 2 haalde ik op m'n R6 nét 5.500Km (achterband), de voorband ging zo'n 10.000 Km mee. Ik denk dat jouw Tuono met "ietsje" meer koppel aan de achterband zal sleuren })

[...]

Ik rijd mijn banden "op" omdat er geen profiel meer zit op de randen.
ik rijd nooit een band 4kant, eerder 3hoek.

Ik zie wel hoe lang ze het uithouden, maar ze bevallen zeer goed in ieder geval.
En dat meteen gas kunnen geven is ook wel lekker. (ik bedoel, schaamrandjes weg en al wat krullen op de band met 53.4km zegt voldoende haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

caesar1000 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 10:55:
[...]

Na wat vergelijkings footage (Yt) te hebben bekeken vind ik dat de GoPro wat betreft kleuren/overall toch iets beter blijft en de Yi2 zeker niet overtreffend. (Maar het verschil is klein)

Vergeet ook niet dat je een 2 jaar oude action cam tegenover een spiksplinternieuwe zet ;)

Natuurlijk is de prijs van de Yi2 wel echt heel goed. GoPro is ook een klein beetje de naam waar je voor betaald. :+

(Jammer dat iedereen Protune vergeet, dat is voor pro's nog steeds het belangrijkste punt om bij GoPro te blijven)

[video]
Ik heb ProTune ook op de GoPro zitten. Moet ik dat dus aanzetten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caesar1000 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 10:55:
[...]

[video]
De hero4 black word alleen veel te heet, kan daarom beslaan en crashen, daarbij houd de batterij het lang niet zo lang vol (iets wat wel belangrijk is voor op de motor naar mijn mening tenzij je hem aan een power pack aansluit of na een uur de batterij omwisseld)
en de hero black is nog steeds bijna 2x zo duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Je hebt ook nog de gitup git2, ook een prima ding

http://www.techmoan.com/b...hat-more-do-you-need.html

130 euro, maar er staat een coupon bij

http://www.banggood.com/G...age-Sensor-p-1007770.html

(wel eventueel nog importheffingen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eoghlear
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 07:23:
[...]

Als je hi-end overweegt.

Dat die aan me is voorbij gegaan is best een wonder. Heb een hoop xiaomi spul liggen of onderweg.

Ziet er zeker niet verkeerd uit. Heb je daar standaard ook alle accessoires bij? Zoals case, helm mount etc?

Was gisteren namelijk ook naar een sjcam M20 aan het kijken. Redelijk compact apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

GoPro Hero Session is mooi alternatief. Lekker compact en top kwaliteit. (Met ProTune:P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Tylen schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:03:
[...]
Ik heb ProTune ook op de GoPro zitten. Moet ik dat dus aanzetten? :P
Beste settings vind ik 1080P met 60 fps. Niet enorme files en toch een scherp en vloeiend beeld. :P

ProTune is een soort 'RAW' voor video waarbij je meer met de footage in nabewerking kunt doen. Bijvoorbeeld colorgrading.

Het is dus niet iets wat je zo even gebruikt voor een blokje om, maar voor de professionals wel iets om mooi gebruik van te maken bij producties waarbij ook veel tijd in de nabewerking gaat zitten.

Die video van Rossi is hoogstwaarschijnlijk ook met ProTune opgenomen. Ziet er echt perfect uit. Alles klopt.
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:30:
[...]

De hero4 black word alleen veel te heet, kan daarom beslaan en crashen, daarbij houd de batterij het lang niet zo lang vol (iets wat wel belangrijk is voor op de motor naar mijn mening tenzij je hem aan een power pack aansluit of na een uur de batterij omwisseld)
en de hero black is nog steeds bijna 2x zo duur
Als je de Black in high performance modes hebt staan (hoge resolutie/veel fps/hoge bitrate) kan het inderdaad zo zijn dat ie warm wordt. Zul je wss geen last van hebben op de motor omdat je daar wel de nodige airflow hebt. (Misschien jij in Spanje wel wat meer last van dan wij ;) )

Daarnaast zou ik sowieso voor de Silver kiezen aangezien je 4K nauwelijks gebruikt (mede vanwege grote bestanden, nog steeds zwaarder bij nabewerking en je moet ook maar overal een 4K scherm hebben). De Silver heeft ook een super handig touchscreen.

Wat betreft prijs, idd, het kost zeker wat. Prijs/kwaliteit is de Yi2 heel wat beter ja. Dat zeker.
Tylen schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:55:
GoPro Hero Session is mooi alternatief. Lekker compact en top kwaliteit. (Met ProTune:P)
De Session zal voor de meeste hier, die een GoPro overwegen, de beste zijn. Doet wat het moet doen (goede kwaliteit video opnemen), is klein en ook nog eens 'te betalen'.

2.7K, 4K etc is niet perse nodig als je alleen je ritjes mooi wilt vastleggen en daarna niet meer uren gaat editen etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Leuk en wel, maar ik heb nog nooit beeld gezien van een actioncam dat op een hoge resolutie echt beter was dan 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

418O2 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 13:43:
Leuk en wel, maar ik heb nog nooit beeld gezien van een actioncam dat op een hoge resolutie echt beter was dan 1080p.
Op een 4K scherm is het zeker wel mooier om te zien. Veel meer details.

Ik gebruik zelf het meest 2.7K omdat dat mooi overeen komt met mijn 32" 1440p monitor. Daarnaast ook handig om te downscalen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
caesar1000 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 13:46:
[...]

Op een 4K scherm is het zeker wel mooier om te zien. Veel meer details.

Ik gebruik zelf het meest 2.7K omdat dat mooi overeen komt met mijn 32" 1440p monitor. Daarnaast ook handig om te downscalen. :D
Oke, ik heb het nog nooit gezien. Heb zelf een 1440p scherm, maar heb maar zelden een wow-gevoel bij >1080p beelden.
Pagina: 1 ... 102 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.