Vaak bu'j te bang!
Mooi. Die bellypan geeft het net wat extra's als die gemonteerd wordt.Tylen schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 08:45:
Gisteren de monster helemaal in elkaar gezet. Vandaag komt de nieuwe accu binnen dus vanavond kijken of hij nog looptMomenteel staat hij er zo bij.
[afbeelding]
Maar hij moet zo worden:
[afbeelding]
Dus heb nog wel wat werk aan de winkel![]()
Eerst maar eens die belly pan en seat cover bestellen.
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Leuk hoor!Tylen schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 08:45:
Gisteren de monster helemaal in elkaar gezet. Vandaag komt de nieuwe accu binnen dus vanavond kijken of hij nog looptMomenteel staat hij er zo bij.
[afbeelding]
Maar hij moet zo worden:
[afbeelding]
Dus heb nog wel wat werk aan de winkel![]()
Eerst maar eens die belly pan en seat cover bestellen.
Die laatste foto lijkt wel op hoe ik mijn S4 eruit zag

Ben zelf in 99 begonnen met een nieuwe M600. Echt veel fun op gehad. Deze ingeruild voor een M900 en daarna een MS4. Deze is alweer een jaar of 8 de deur uit. Moet zeggen dat ik de M900 fijner vond rijden dan de S4. Voor mij hoeft een fiets niet zoveel power te hebben. Ik vind het veel fijner om zonder al teveel risico het gas open te kunnen gooien. Op de S4 resulteerde dat, zeker met iemand achterop, te makkelijk in een ongewenste wheelie
Vanavond ga ik testritje maken op een custom Triumph Scrambler.
Den deze:

CoolMaverick! schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:45:
[...]
Leuk hoor!
Die laatste foto lijkt wel op hoe ik mijn S4 eruit zag
[afbeelding]
Ben zelf in 99 begonnen met een nieuwe M600. Echt veel fun op gehad. Deze ingeruild voor een M900 en daarna een MS4. Deze is alweer een jaar of 8 de deur uit. Moet zeggen dat ik de M900 fijner vond rijden dan de S4. Voor mij hoeft een fiets niet zoveel power te hebben. Ik vind het veel fijner om zonder al teveel risico het gas open kan gooien. Op de S4 resulteerde dat, zeker met iemand achterop, te makkelijk in een ongewenste wheelie
Vanavond ga ik testritje maken op een custom Triumph Scrambler.
Den deze:
[afbeelding]
Heb jij zelf het frame afgekort? Dat stukje boven kenteken zeg maar.
Yep, bij alle 3 mijn monsters.Tylen schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:52:
[...]
Cool![]()
Heb jij zelf het frame afgekort? Dat stukje boven kenteken zeg maar.
Gewoon hoppa de zaag erin
Belly pan vind ik persoonlijk erg gaaf.
De seat cover had ik er nooit op aangezien meestal mijn vriendin achterop zat.
[ Voor 19% gewijzigd door Ronster op 06-07-2016 09:55 ]
1 tip, als je doet, zet er een hugger op, anders zit je helemaal vol wanneer je op een natte weg rijdtTylen schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:01:
Daar twijfel ik nog beetje over hahaha
Edit: oja, die zit origineel op de M600
[ Voor 8% gewijzigd door Ronster op 06-07-2016 10:10 ]
Ik heb overigens afgelopen weekend de gok genomen en een set gebruikte remschijven voor de RSV besteld. Een set nieuwe Brembo's leek me een wat grote investering voor een 15 jaar oude sportfiets met bijna 100k op de teller. Zo kan hij toch weer een tijdje vooruit, zonder dat ik op remgevoel inlever. Blokjes zijn natuurlijk wel nieuw
[ Voor 76% gewijzigd door Chakotay op 06-07-2016 12:47 . Reden: derp, tellen is moeilijk ]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Maar ze kosten geen drol, en is echt een leuke gooi en smijt brommer.
Dat is snel! Je eerste les net gehad en in drie weken afrijden!Frans92 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 08:54:
Gisteren de eerste AVD les gehad. De eerste twintig minuten alleen maar rondjes gereden in een wijk. Eerst bochtjes rechts, daarna bochtjes links. Laten we zeggen dat ik nu wel weet hoe je moet kijken voordat je een bocht neemt
Daarna een lekker stukje gereden, oefenen met het wisselen van baan. Uiteindelijk had mijn instructeur bedacht dat ik een tram moest worden. We zijn half Rotterdam doorgereden tussen de tramrails. Maar wat blijven die dingen eng zeg... Ik was telkens bang dat ik zou gaan glijden, al werd het steeds minder, doordat je vaker de tramrails kruist.
Over 3 weken afrijden
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
Gooi en smijt is wel een beetje wat ik zoek inderdaad, de RSV is niet echt prettig rijden bij het krappere werk. En ik ben maar 1.75m, dat past vast welTylen schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:14:
Voor mijn vrouw is het perfect, ik ben er een beetje te lang voor.
Maar ze kosten geen drol, en is echt een leuke gooi en smijt brommer.
[ Voor 5% gewijzigd door Chakotay op 06-07-2016 10:16 ]
Zo is het met AVB ook gegaan. Binnen 3 weken afgerond. Ik les wel 2 keer per week en dan is 1 les een blokuur van 100 minuten. Dan leer je het ook wat sneller natuurlijk.DiedX schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:16:
[...]
Dat is snel! Je eerste les net gehad en in drie weken afrijden!
XBL: DonFrans
En dan lekker rijden. Keep us posted!Frans92 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:17:
[...]
Zo is het met AVB ook gegaan. Binnen 3 weken afgerond. Ik les wel 2 keer per week en dan is 1 les een blokuur van 100 minuten. Dan leer je het ook wat sneller natuurlijk.
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
Toen ik een street triple r (2014) ging proefrijden, was ik meteen verkocht. Mag hem vrijdag ophalen, dan volgen er ook foto's :D!
15dkm en dan een investering vinden? Goeie godChakotay schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:12:
Hmm, Monster. Misschien ook wel leuk om eens naar te gaan kijken, hoe is de zithouding op zoiets eigenlijk, en zijn ze nog een beetje betrouwbaar/onderhoudsvriendelijk als je er dagelijks mee door weer en wind rijdt?
Ik heb overigens afgelopen weekend de gok genomen en een set gebruikte remschijven voor de RSV besteld. Een set nieuwe Brembo's leek me een wat grote investering voor een 15 jaar oude sportfiets met 15k op de teller. Zo kan hij toch weer een tijdje vooruit, zonder dat ik op remgevoel inlever. Blokjes zijn natuurlijk wel nieuw
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Hm, typo. Dat moest 100k zijnJoopieboy schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:46:
[...]
15dkm en dan een investering vinden? Goeie god
Lijkt tot nu toe een goede keuze te zijn geweest. De schijven zagen er nog netjes uit, zijn niet ingesleten (niet voelbaar dunner op het contactvlak dan aan de rand) en lijken voor zover ik kan zien/voelen helemaal recht. Ik heb geen trillingen of pulseren bij hard remmen in ieder geval
[ Voor 64% gewijzigd door Chakotay op 06-07-2016 12:52 ]
Succes! Tramrails zijn inderdaad verradelijk, zeker als het geregend heeft. Vooral vooruit blijven kijken en geen plotselinge bewegingen maken. En ook niet eveel schrikken als je een beetje beweegt. That said, ik vind het ook maar ondingen. Hier (Den Haag) liggen ze ook overalFrans92 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 08:54:
Gisteren de eerste AVD les gehad. De eerste twintig minuten alleen maar rondjes gereden in een wijk. Eerst bochtjes rechts, daarna bochtjes links. Laten we zeggen dat ik nu wel weet hoe je moet kijken voordat je een bocht neemt
Daarna een lekker stukje gereden, oefenen met het wisselen van baan. Uiteindelijk had mijn instructeur bedacht dat ik een tram moest worden. We zijn half Rotterdam doorgereden tussen de tramrails. Maar wat blijven die dingen eng zeg... Ik was telkens bang dat ik zou gaan glijden, al werd het steeds minder, doordat je vaker de tramrails kruist.
Over 3 weken afrijden
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Bedankt voor de tip!Vrijdag schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:36:
[...]
Succes! Tramrails zijn inderdaad verradelijk, zeker als het geregend heeft. Vooral vooruit blijven kijken en geen plotselinge bewegingen maken. En ook niet eveel schrikken als je een beetje beweegt. That said, ik vind het ook maar ondingen. Hier (Den Haag) liggen ze ook overal
Ik had een kruising in Hillegersberg, waar ik uiteindelijk 4 keer een railpaar moet kruisen. Dan ben je al bang te gaan glijden voordat je er überhaupt bent
het was een klein stukje metaal, leek wat op een stuk splitpen. Plu erin en gaan met die banaanLeast Inkling schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:53:
[...]
Whatever works for youheb altijd van die veters bij me.
Zeker weten dat het ventiel niet vervelend doet? Diepe plas opzoeken (niet moeilijk tegenwoordig) of wat water en zeep.
Ze zouden eigenlijk per wet moeten vastleggen dat de wegen dagelijks worden schoongemaakt met een grote magneet
Even de PVV bellen, die luisteren vast wel..
Verwijderd
Jullie tuppersport rijders gaan toch hopelijk niet allemaal over naar een naked heChakotay schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:16:
[...]
Gooi en smijt is wel een beetje wat ik zoek inderdaad, de RSV is niet echt prettig rijden bij het krappere werk. En ik ben maar 1.75m, dat past vast wel
Heb de naked al een jaartje of 10Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:38:
[...]
Jullie tuppersport rijders gaan toch hopelijk niet allemaal over naar een naked he
Why not both? Ik hou een van de sportfietsen (waarschijnlijk de RSV), en haal een naked of adventure-fiets voor ernaastVerwijderd schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:38:
[...]
Jullie tuppersport rijders gaan toch hopelijk niet allemaal over naar een naked he
Dit lange weekend naar Luxemburg/Eifel \o/
Als m'n teamleider nou even reageert vertrek ik vrijdag al...
[ Voor 59% gewijzigd door steveman op 06-07-2016 16:56 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Candy burned orange Kwasaki Versys 650 uit 2009 aldus het kenteken.
[ Voor 16% gewijzigd door Freubel op 06-07-2016 16:48 ]
Een quote is een gebrek aan originaliteit

MRT dag veiliger motor rijden. Mijn zwager had schijnbaar het zelfde voor zijn verjaardag gekregen en paar maandjes terug maar die moest dus zijn mond houden tegen mij
Denk dat ik de eerste zal zijn die bij de cursus dag met een Vespa aan kom..
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Nice, ik heb een zwarte 2007 model gehad.. erg fijne fiets vond ik dat..Freubel schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 16:45:
Na een tijdje mee lezen toch maar eens mijn schatje posten.
[afbeelding]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
@Freubel: Mooie Versys! Lekker kleurtje
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
erg mooi kleurtjeFreubel schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 16:45:
Of je hebt de mensen die wel een ABS model kunnen kopen (de Duke was nota bene ook het eerste 125cc model met standaard ABS), maar voor het non-model kiezen omdat ze het dan nog beter leren. Maar is naar het Gelredome rijden dan en wat oefenen met Pilatus.wimmel_1 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 20:58:
[...]
IMHO: Eigenlijk zou iedereen nú nog gewoon les moeten krijgen op een fiets waarop die elektronische hulpmiddelen schakelbaar zouden moeten kunnen zijn (al dan niet door de rijschool).
Veel mensen leren nú rijden op een fiets welke voorzien is van al die "fancy" spullen en gaan er zélfs tijdens het AVB examen vanuit dat die spullen 't doen (zie een paar pagina's terug, hier). Die zélfde mensen hebben vaak niet 't kapitaal om een fiets te kopen mét diezelfde "veiligheidsvoorzieningen" en kopen dan "maar" een fiets uit het jaar "Kruik" met de technologie uit diezelfde periode (waar overigens niets mis mee is).
Gevolg???
Merk wel dat veel mensen ook een oudere motor kopen omdat ze de eerste jaren ervaring willen opdoen en dan rekening houden met het feit dat ze misschien wat sneller vallen (en niet gelijk een dure motor willen beschadigen).
Vind het ook belachelijk dat ze dat nooit hebben laten weten middels een persbericht/winkel. Ja, zulke gebroken protectoren zullen nog wel hard worden bij impact, maar omdat het geen geheel meer is kunnen ze wel gaan verschuiven/een deel onbeschermd laten. Dan hebben die protectoren ook maar weinig extra nut bij een val.MailMan schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:05:
[...]
Nou, het is ook weer zover met de zogenaamde goeie batch van SAS-TEC protectoren. Wederom is er een elleboogprotector doormidden gescheurd.
Ik probeer anderen te vinden op internet met hetzelfde probleem om te kijken of ik misschien iets geks doe. Iemand hier met dezelfde protectoren?

Zal eind september worden schat ik. Dan heb ik hem pas een maand kunnen testen.Maikel64 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:11:
[...]
Ik ben benieuwd naar je ervaring met deze helm. Wil 'm zelf aan het einde van het jaar ook halen. Ik heb de helm een keer gepast en leek gelijk perfect te zitten.

Deze zat mij ook gewoon gelijk perfect. Wel heel wat druk op de wangen, maar dat hoort minder te worden naar verloop van tijd.
Btw misschien wel interessant voor de mensen die deze nog niet gezien hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door caesar1000 op 06-07-2016 20:44 ]
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Mooi om het verschil te zien, maar wat is dat toch met Amerikaanse tv dat het minimaal de helft filler, bullshit en zelfpromotie moet zijn?Jelte schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 21:05:
Goed filmpje, jammer van de nutteloze interludes.

Redelijk lange testrit gemaakt en hem ff goed aan de tand gevoeld. Rijdt heerlijk! Lekker koppel onderin en heerlijk grommende sound. Had niet verwacht dat het zoveel op het rijgedrag van een carburateur Duc monster zou lijken. Zelfs het geluid komt heel erg in de buurt. Mis alleen nog het geratel van de koppelingsplaten
Zelfs mijn vrouw die nooit wat om motoren heeft gegeven is dol enthousiast.
Jaja, ik ben een heel blij man!

[ Voor 49% gewijzigd door Ronster op 06-07-2016 22:22 ]
Leren pak, helm, handschoenen en laarzen gekocht, nu nog op zoek naar een motor (<=35kw dus).
Kom op internet vanalles tegen, zo ook dat een één-cilinder motor niet ideaal is voor snelwegen (het trilt blijkbaar iets meer dan 2,3 of 4 cyl motoren?). Ik heb zelf een leuke Yamaha MT-03 zien staan. Nu zal ik niet waarschijnlijk niet heel veel snelweg gaan rijden, maar het moet natuurlijk wel mogelijk zijn. Met andere woorden: hoelang is zoiets comfortabel? 10 minuten, een uur, een middag? Kan iemand mij iets meer vertellen hierover?
Ik heb begrepen dat je 2 onderdelen verkeerd mag doen mits ze niet in het zelfde cluster zitten. Hopelijk gaat dit bij mij goed.
[X] = Het lukt me altijd [x] Het lukt me 5 van de 10 keer [ ] Het lukt me niet.
Cluster 1
[X] Achteruit parkeren
Cluster 2
[X] Langzame slalom (dit heeft me toch wel 3 lessen gekost om het onder de knie te krijgen).
[x] Wegrijden uit parkeervak (rechts eruit rijden lukt me wel maar links is toch wat lastiger).
[ ] Denkbeeldige acht (een paar keer geprobeerd maar ik ga steeds onderuit doordat de motor uitvalt, maar ik heb morgen nog 3 uurtjes om het te beheersen) Enige tips?
[X] Stapvoets rechtdoor rijden
[ ] Halve draai (zelfde als denkbeeldige acht)
Cluster 3
[X] Uitwijkoefening
[X] Snelle slalom
[X] Vertragingsoefening
Cluster 4
[X] Noodstop (m'n achterwiel blokkeert af en toe, maar ik heb begrepen dat je daardoor toch slaagt. Natuurlijk is het beter als het niet blokkeert maar het is en blijft een noodstop)
[X] Precisiestop
[X] Stopproef
Tips zijn altijd welkom. Maar een halve draai zonder koppeling blijft verdomd moeilijk.
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Mij is aangeleerd bij de langzame oefeningen, zoals de 8, halve draai, maar ook stapvoets, rond de 2000 toeren, koppeling half in zodat je de motor voelt trekken en dan met je achterrem de snelheid eruit halen. Het voelt heel tegenstrijdig om gas te geven en tegelijk te remmen, maar het is het enige wat goed werkt. Anders valt inderdaad je motor uit...SPX420 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:49:
Bij de halve draai en de 8 genoeg gas geven om motor kracht te geven en de snelheid er uit remmen met je voet op de achterrem verder goed kijken waar je heen wilt. Dit heeft mij toen geholpen. Succes morgen!
Ik heb geen ervaring met de MT03 specifiek, maar een uur snelweg rijden kan natuurlijk prima. Langer ook wel als je maar regelmatig even stopt. Al is leuk natuurlijk anders..Conteaster schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:24:
2 weken geleden m'n A2 rijbewijs gehaald (hoppa!), dus vanaf nu mag ik ook meepraten!
Leren pak, helm, handschoenen en laarzen gekocht, nu nog op zoek naar een motor (<=35kw dus).
Kom op internet vanalles tegen, zo ook dat een één-cilinder motor niet ideaal is voor snelwegen (het trilt blijkbaar iets meer dan 2,3 of 4 cyl motoren?). Ik heb zelf een leuke Yamaha MT-03 zien staan. Nu zal ik niet waarschijnlijk niet heel veel snelweg gaan rijden, maar het moet natuurlijk wel mogelijk zijn. Met andere woorden: hoelang is zoiets comfortabel? 10 minuten, een uur, een middag? Kan iemand mij iets meer vertellen hierover?
Er staat mij iets van bij dat ik geen koppeling mocht gebruiken bij de 8 en dat het alleen met de rem moest.teigetjuh schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:54:
[...]
Mij is aangeleerd bij de langzame oefeningen, zoals de 8, halve draai, maar ook stapvoets, rond de 2000 toeren, koppeling half in zodat je de motor voelt trekken en dan met je achterrem de snelheid eruit halen. Het voelt heel tegenstrijdig om gas te geven en tegelijk te remmen, maar het is het enige wat goed werkt. Anders valt inderdaad je motor uit...
Edit: Het belangrijkste met langzame oefeningen is de motor trekkend houden. Zodra het wat te langzaam gaat kan je dan door minder de achterrem te gebruiken sneller gaan. Zodra je wat met koppeling of gas moet gaan doen gaat het mis. De snelheid moet je regelen met de achterrem. Dat is het enige wat goed werkt. Zodra je de 8 oefening gaat doen moet je zorgen dat de motor trekkend is en dan met de achterem de motor langzaam genoeg laten gaan. Wil je meer snelheid gebruik je de rem wat minder, wil je minder snelheid gebruik je de rem wat meer. Voordat je de 8 gaat doen moet je met gas en rem er naartoe rijden een daarmee klaar zijn voordat je begint. Dan kan je tijdens de oefening als het nodig is sneller of langzamer gaan met de achterrem.
Dit is ook de reden dat ik het nooit met koppeling gedaan heb en het volgens mij ook niet mag. Zodra je dit met koppeling gaat doen word het helemaal moeilijk.
NOFI. Maar morgen examen hebben en dit niet kunnen is niet handig. Ik snap dat je snel het rijbewijs wil hebben, maar morgen examen doen terwijl je bepaalde dingen niet kan is niet handig. Ik denk dat het dan te snel voor je gaat.
[ Voor 52% gewijzigd door PilatuS op 06-07-2016 23:27 ]
Hamza schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:46:
Tips zijn altijd welkom. Maar een halve draai zonder koppeling blijft verdomd moeilijk.
- 8: Armen licht 'gestrekt' houden tijdens het sturen. Dan beweegt je lichaam vanzelf de goede kant op, en dat is van essentieel belang. Zorg dat je aanloop op constante snelheid en toerental is met licht trekkende motor. Rem bij met je achterrem bij en gebruik je koppeling niet. Stuur eerst licht laar rechts voor je eerste bocht naar links. Verder is het kijken naar waar je werkelijk naar toe wilt heel belangrijk. Probeer je anders tijdens de draai te focussen op omgevingsobjecten zoals de vlaggenmasten bij het AVB terrein van Bruinsma in Utrecht.
- Halve draai: Ook hier armen 'gestrekt' houden en focussen op een omgevingsobject recht voor de boog van de halve draai. Ook hier weer met een licht trekkende motor. Bijremmen met je achterrem. Net voor de bocht iets tegen sturen. Als dit de halve draai is: C . . . - focus je dan op de -. Mij lukte het door enkel op het omgevingsobject te focussen en totaal niet naar de grond te kijken. Als je die motor maar laat trekken gaat 'ie écht niet om.
VEEL SUCCES!!
Lekker!
En jammer dat ze niet hebben laten zien wat de slijtage is van de verschillende materialen (nep leer en echt leer) bij een val door bijvoorbeeld beide stukken op een bandschuurmachine te houden...Jelte schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 21:05:
Met voldoende snelheid aan komen rijden zodat de motor lekker trekt, daarna terug remmen met je achterrem naar ongeveer 8km/h (dat is wat ik volgens mij altijd reed bij die oefening op een Yamaha XJ6). Goed de motor afschuinen en zodra je weer recht gaat langzaam de achterrem loslaten zodat je lekker vloeiend weer versnelt.Hamza schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:46:
Morgen heb ik 3 uren les en daarna m'n AVB examen. Ik ben best wel zenuwachtig aangezien ik een paar onderdelen nog niet (goed) kan. M'n eerste les heb ik 1,5 week geleden gehad en morgen begin ik aan m'n vijfde les. Dus ik ben best wel aan de snelle kant (al zeg ik het zelf).
Ik heb begrepen dat je 2 onderdelen verkeerd mag doen mits ze niet in het zelfde cluster zitten. Hopelijk gaat dit bij mij goed.
Cluster 1
[X] Achteruit parkeren
Cluster 2
[X] Langzame slalom (dit heeft me toch wel 3 lessen gekost om het onder de knie te krijgen).
[x] Wegrijden uit parkeervak (rechts eruit rijden lukt me wel maar links is toch wat lastiger).
[ ] Denkbeeldige acht (een paar keer geprobeerd maar ik ga steeds onderuit doordat de motor uitvalt, maar ik heb morgen nog 3 uurtjes om het te beheersen) Enige tips?
Cluster 3
[X] Uitwijkoefening
[X] Snelle slalom
[X] Vertragingsoefening
Cluster 4
[X] Noodstop (m'n achterwiel blokkeert af en toe, maar ik heb begrepen dat je daardoor toch slaagt. Natuurlijk is het beter als het niet blokkeert maar het is en blijft een noodstop)
[X] Precisiestop
[X] Stopproef
Bij de 8 is het exact het zelfde, je kunt zelfs op de stukken dat je even recht rijd de voetrem een beetje losser laten om zo wat snelheid te maken en daarna weer terug remmen voor de bocht (ook weer ongeveer 8km/h en goed afschuinen).
Wat mij ook hielp was het stuurgewicht (dat stukje wat nog langs je gashendel zat) en je gashendel samen vasthouden zodat je gashendel niet verschuift op het moment dat je je motor gaat afschuinen.
[ Voor 7% gewijzigd door bakvis op 06-07-2016 23:16 ]
1 pylon verder kijken dan de volgendeHamza schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:46:
Heerlijke motor met onverwacht veel bite.Dryhte schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 20:29:
[...]
erg mooi kleurtjemooie motor ook. Hoe bevalt 'ie?
Na mijn Yamaha TDM 850, Suzuki Dr 750 is het net alsof je van een buffel over stapt op een gazelle.
Lichtvoetig, rap, wendbaar en zuinig in gebruik.
Een quote is een gebrek aan originaliteit
Waarom zo snel op examen als je de controle nog niet volledig hebt? Het gaat natuurlijk niet alleen om het halen van je AVB, het gaat ook om genoeg ervaring met de motor opbouwen zodat je er meer vertrouwen mee krijgt voordat je de weg op gaat.Hamza schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:46:
Morgen heb ik 3 uren les en daarna m'n AVB examen. Ik ben best wel zenuwachtig aangezien ik een paar onderdelen nog niet (goed) kan. M'n eerste les heb ik 1,5 week geleden gehad en morgen begin ik aan m'n vijfde les. Dus ik ben best wel aan de snelle kant (al zeg ik het zelf).
Cluster 1
[X] Achteruit parkeren
Cluster 2
Cluster 3
[X] Uitwijkoefening
[X] Snelle slalom
[X] Vertragingsoefening
Cluster 4
[X] Precisiestop
[X] Stopproef
Mijn tip: examen uitstellen en nog lekker een extra les voor de oefeningen die niet gaan. Als je alle oefeningen echt beheerst hoef je ook niet zenuwachtig te zijn. Je instructeur kan je ook de gouden tips geven waardoor dat achtje bijvoorbeeld wel gaat lukken.
Hopelijk heb je hier - en alle andere tips - wat aan tijdens je examen.
Succes!

Jelte schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 21:05:
Ja, in dat opzicht vind ik video's van Revzilla en Sportbike Track Gear beter en professioneler. Vind het wel mooi dat zo'n bedrijf gewoon laat zien hoe het nou precies zit met fake VS echt. Denk ook dat er in Amerika toch meer mensen rondrijden met non-CE kleding en merken waar wij nog nooit van gehoord hebben. Daar zien ze kleding met CE bescherming juist als het hogere segment terwijl dat hier in alle jassen zit, van goedkoop tot duur (CE II).Chakotay schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:15:
[...]
Mooi om het verschil te zien, maar wat is dat toch met Amerikaanse tv dat het minimaal de helft filler, bullshit en zelfpromotie moet zijn?
Volgens mij een van de weinige hier die op een laag vermogen 1 cilinder rond mag rijden. Mijn ervaringen zijn dat het allemaal wel meevalt. Misschien valt het in eerste instantie op als je eerst iets reed waarbij je bijna geen trillingen had. Ik kan me in ieder geval niet aan het beetje trillen van de 1 cilinder ergeren. Je voelt het een klein beetje als je veel gas bij geeft, maar op de snelweg is het niet irritant. Wat dat betreft is de MT-03 ook niet zo trillend neem ik aan. Denk wel dat je niet een middag op de snelweg moet willen rijden elke dag. Een keer zo nu en dan kan natuurlijk wel.Conteaster schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:24:
2 weken geleden m'n A2 rijbewijs gehaald (hoppa!), dus vanaf nu mag ik ook meepraten!
Nog uit een review van motolife.be
Inderdaad, de éénpitters zijn niet meer wat ze geweest zijn, maar niemand zal het typische stampen, schudden en trillen van de oude ééncilinders missen met een krachtbron als die van de MT-03 tussen de knieën.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
heb dit nu al een paar keer zien voorbij komen, helemaal anders dan hoe ik het gedaan heb.SPX420 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:49:
Bij de halve draai en de 8 genoeg gas geven om motor kracht te geven en de snelheid er uit remmen met je voet op de achterrem verder goed kijken waar je heen wilt. Dit heeft mij toen geholpen. Succes morgen!
ik reed richting de 8, gas dicht, koppelinghendel los, motor trok zichzelf verder. enige waar ik mij zorgen moest over maken was het maken van de 8, het rijden deed de motor zelf (was een yamaha xj600)
mijn examen (Belgie) begon met het achteruit parkeren, daar terug uit wegrijden, eens ik richting de slalom stond liet ik de motor zelf rijden, de slalom door, de 8 door, easy
Lekker vooruitzicht als je zo je examen gaat doen en nog niet voldoende voertuigbeheersing hebt!
Ik heb de 8 geleerd op een Honda CB500, daar moest je echt wel een beetje toeren maken (1500-2000), anders sloeg ie af (met de kans dat je omvalt). Het is wel belangrijk op je gas constant te houden (inderdaad door je hand wat meer naar rechts te verplaatsen, zodat je het vaste deel van het stuur voelt). Snelheid regel je met je voetrem, houd er wel rekening mee dat als je je rem intrapt, de toeren dalen en je motor dus zou kunnen afslaan.NicoVermeir schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:32:
[...]
heb dit nu al een paar keer zien voorbij komen, helemaal anders dan hoe ik het gedaan heb.
ik reed richting de 8, gas dicht, koppelinghendel los, motor trok zichzelf verder. enige waar ik mij zorgen moest over maken was het maken van de 8, het rijden deed de motor zelf (was een yamaha xj600)
mijn examen (Belgie) begon met het achteruit parkeren, daar terug uit wegrijden, eens ik richting de slalom stond liet ik de motor zelf rijden, de slalom door, de 8 door, easy
De laatste lessen en het examen reed ik echter op een vrij nieuwe CB650F, wat alle langzame oefeningen tot een eitje maakte. Net als jij kon je die namelijk gewoon stationair nemen met deze motor, waardoor je niet meer hoefde na te denken over het gas of bang hoefde te zijn voor afslaan.
Daarnaast zie ik de lessen zelf al als een hobby, lekker met anderen een beetje oefenen op een parkeerterreintje op de zaterdagmiddag.
Ik was de avb echt kotsbeu na vier lessen. Dat vond ik echt ergerlijk, ik wou gewoon rijdenErapaz schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:50:
Plus dat het daarbij niet om het examen gaat, het examen is slechts een steekproef. Je uiteindelijke doel is (neem ik aan) om goed te leren motorrijden. Hoe beter je het kan, hoe leuker het is.
Daarnaast zie ik de lessen zelf al als een hobby, lekker met anderen een beetje oefenen op een parkeerterreintje op de zaterdagmiddag.
Yup, hier ook!! Nu ik op de weg rij is dat echt veel en veel leuker. De echte motorbeheersing leer ik wel als ik straks zelf dingen kan proberen bij ons op het parkeerterrein (in de zin van dat AVB echt de basis is).418O2 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:06:
[...]
Ik was de avb echt kotsbeu na vier lessen. Dat vond ik echt ergerlijk, ik wou gewoon rijden
Die 9 uur oefenen is met 2 dagen ervaring opdoen met eigen motor op een parkeerterrein ook al geëvenaard. Een week rijden en je zit al over het aantal lesuur van het lessen heen.

Daarbij heb je relatief weinig aan die avb, omdat je eerste motor toch niet zo'n suf wijvending is als waar je op lestcaesar1000 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:46:
[...]
Yup, hier ook!! Nu ik op de weg rij is dat echt veel en veel leuker. De echte motorbeheersing leer ik wel als ik straks zelf dingen kan proberen bij ons op het parkeerterrein (in de zin van dat AVB echt de basis is).
Die 9 uur oefenen is met 2 dagen ervaring opdoen met eigen motor op een parkeerterrein ook al geëvenaard. Een week rijden en je zit al over het aantal lesuur van het lessen heen.
Cool!Maverick! schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:17:
Woohoo komende zaterdag ben ik de eigenaar van deze schoonheid.
[afbeelding]
Redelijk lange testrit gemaakt en hem ff goed aan de tand gevoeld. Rijdt heerlijk! Lekker koppel onderin en heerlijk grommende sound. Had niet verwacht dat het zoveel op het rijgedrag van een carburateur Duc monster zou lijken. Zelfs het geluid komt heel erg in de buurt. Mis alleen nog het geratel van de koppelingsplaten![]()
Zelfs mijn vrouw die nooit wat om motoren heeft gegeven is dol enthousiast.
Jaja, ik ben een heel blij man!
Zoiets staat bij mij ook op de wishlist voor als 2e motor voor in het weekend
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
De KTM is gelukkig geen wijvending. Ik denk dan meer aan een CBR 125F bijvoorbeeld.418O2 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:56:
[...]
Daarbij heb je relatief weinig aan die avb, omdat je eerste motor toch niet zo'n suf wijvending is als waar je op lest
Die bandjes van die 125F alleen al

[ Voor 19% gewijzigd door caesar1000 op 07-07-2016 11:03 ]
Kan een andere tandwielverhouding geen uitkomst bieden? Blijkbaar heeft de Tuono (veel) baat bij een 15/42 verhouding tegenover de standaard 16/40 bij krappe bochten. dat gaat ook mijn volgende verhouding worden (nu 15/40 erop liggen).Chakotay schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:16:
[...]
Gooi en smijt is wel een beetje wat ik zoek inderdaad, de RSV is niet echt prettig rijden bij het krappere werk. En ik ben maar 1.75m, dat past vast wel
Nu we het er toch over hebben. Hebben er mensen hier nog tips bij het vervangen van de ketting en tandwielen?
Ik moet ergens een breker/klinker zien te regelen, maar verder lijkt het mij goed te doen in een dagje voor iemand met niet bijzonder veel, maar genoeg, kennis.
Het voortandwiel heb ik zelf al eerder vervangen en ik weet hoe het achterwiel eruit moet, dus lijkt me verder niet heel lastig als je de juiste waardes maar aanhoudt zoals opgegeven met vastdraaien.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Ik zat vanmorgen vergelijkbaar zo achter het scherm:

Is er nog iets van een ontgroenings ritueel in dit topic?
[ Voor 10% gewijzigd door JW1904 op 07-07-2016 11:46 ]
Mijn RSV heeft standaard 17/42, ik rij al een tijdje met 16/43Maikel64 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:43:
[...]
Kan een andere tandwielverhouding geen uitkomst bieden? Blijkbaar heeft de Tuono (veel) baat bij een 15/42 verhouding tegenover de standaard 16/40 bij krappe bochten. dat gaat ook mijn volgende verhouding worden (nu 15/40 erop liggen).
Nu we het er toch over hebben. Hebben er mensen hier nog tips bij het vervangen van de ketting en tandwielen?
Ik moet ergens een breker/klinker zien te regelen, maar verder lijkt het mij goed te doen in een dagje voor iemand met niet bijzonder veel, maar genoeg, kennis.
Het voortandwiel heb ik zelf al eerder vervangen en ik weet hoe het achterwiel eruit moet, dus lijkt me verder niet heel lastig als je de juiste waardes maar aanhoudt zoals opgegeven met vastdraaien.
(ivm de discussie hierover eerder deze week, de snelheidssensor zit op het achterwiel, met de tandwielverhoudingen spelen heeft dus geen invloed op de snelheidsmeter)
Een klinksetje heb ik zelf van Jos Smit motoren, daar haal ik ook altijd mijn tandwielen, sluitschakels of complete kettingsets. Zo'n klinksetje werkt prima, alleen de pen voor het breken van de ketting werkt voor mij nooit. Dat ding verbuigt of breekt af voordat het pennetje in de ketting het opgeeft. Daar hebben ze echter slijptollen e.d. voor uitgevonden, stuk makkelijker
[ Voor 15% gewijzigd door Chakotay op 07-07-2016 11:51 ]
Allereerst gefeliciteerd, en nu nog ere lid zien te worden maar de motorclub die al gevallen is.JW1904 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:44:
Zoo... Theorie in de pocket, volgende week AVB en (als alles goed gaat) dan begint het wachten tot september voor AVD.
[afbeelding].
In mijn geval een redelijk overtuigende afschrijving.

Feli!JW1904 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:44:
Zoo... Theorie in de pocket, volgende week AVB en (als alles goed gaat) dan begint het wachten tot september voor AVD.
[afbeelding].
Geen ontgroeningen hier volgens mij, maar een Brabants worstenbroodje lust ik wel hoor
Verder ben ik een complete newbie, maar dit hielp voor mij heel erg!
Edit: en kijk waar je naar toe wilt gaan! Vertrouw op je vermogen om de motor te bedienen (vaak ben je te bang).
[ Voor 13% gewijzigd door Secsytime op 07-07-2016 13:54 ]
Verwijderd
Heeft iemand een mening of opmerkingen over helmen duurder dan 250 euro?
Wat ikzelf heb gelezen is dat het gewicht meestal wat lichter is en in sommige gevallen wat stiller.
Het prijsverschil zit hem vooral in draagcomfort (pasvorm en materialen), aerodynamica (hoe stabiel hij is op hogere snelheid & stilte), en bedieningsgemak / robuustheid van zaken als ventilatieroosters en zonnevizieren e.d.Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:16:
Even snel een vraagje over motorhelmen. Ik wil komende zaterdag gaan kijken voor een helm maar ik betwijfel of het wel zin heeft om een superdure helm te nemen (voordat ik mij iets aan laat praten). Ze zijn immers allemaal ECE gekeurd.
Heeft iemand een mening of opmerkingen over helmen duurder dan 250 euro?
Wat ikzelf heb gelezen is dat het gewicht meestal wat lichter is en in sommige gevallen wat stiller.
Dit klopt. Alleen qua stilte is het niet wat stiller, maar veel stiller is mijn ervaring. Mijn Shoei was wel wat duurder dan die 250 euro, maar ik gebruik de helm nu 5 jaar en qua stilte is het iedere euro meer dan waard. Het verschil met mijn oude goedkope HJC is erg groot.Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:16:
Haha ben toch geslaagd.Hamza schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:46:
Cluster 1
[X] Achteruit parkeren
Cluster 2
Cluster 3
[X] Uitwijkoefening
[X] Snelle slalom
[X] Vertragingsoefening
Cluster 4
[X] Precisiestop
[X] Stopproef
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Gefeliciteerd!Hamza schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:20:
[...]
Haha ben toch geslaagd.Alleen de 8 ging niet zo goed voor de rest alles.
[ Voor 26% gewijzigd door Chakotay op 07-07-2016 14:28 ]
Mijn ouders hebben de ANWB moeten gebruiken; ze waren met de motor op vakantie en over de berg heen had het geregend.Chakotay schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:27:
Heeft iemand toevallig ervaring met de ANWB in het buitenland, en dan vooral vervangend vervoer? Ik heb al jaren europadekking incl vervangend vervoer, maar ik vraag me af of ze je geen auto geven ipv een motor. Heb het tot nu toe alleen nog maar met de auto nodig gehad in het buitenland, toen kwam het neer op "haal maar een huurauto en stuur de rekening op".
Mijn broer die reed, en mijn vader, hadden het niet gezien, en voorwiel slipte weg van mijn broer.
Fiets een meter of 8 naar beneden gegleden van de berg.
Destijds netjes naar Nederland gebracht, en een andere motor mochten ze uitzoeken.
Huurbedrag konden ze declareren.
Ging er vooral om dat je duidelijk aangeeft wat je wil.
Niet helemaal vervangend vervoer, maar ik heb gemerkt dat vooral bij repatriëring er soms wat extra gedoe is... Ooit eens een motor in Honningsvåg achter moeten laten, ook europadekking, maar op zo'n afstand komen een heleboel motoren niet eens meer in aanmerking voor transport terug naar NL.Chakotay schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:27:
Heeft iemand toevallig ervaring met de ANWB in het buitenland, en dan vooral vervangend vervoer? Ik heb al jaren europadekking incl vervangend vervoer, maar ik vraag me af of ze je geen auto geven ipv een motor. Heb het tot nu toe alleen nog maar met de auto nodig gehad in het buitenland, toen kwam het neer op "haal maar een huurauto en stuur de rekening op".
Veel moeite moeten doen om 'm toch op transport te krijgen, maar eigenlijk wilde de ANWB 'm daar gewoon laten slopen. Extra zonde omdat bijna alle benodigde reserve-onderdelen gewoon thuis in de schuur lagen.
Zal vast geen probleem zijn als je enkel naar Duitsland en Belgie gaat, maar hoe verder je komt en hoe goedkoper je motor is...
ANWB schreef in kleine lettertjes:
Als de kosten van repatriëring hoger zijn dan de waarde van uw auto na de pech,
repatriëren wij niet. In overleg met u voeren wij de auto, in het land waar deze zich
bevindt, in. Eventuele restwaarde komt hiermee te vervallen. Indien u toch wenst dat
de auto gerepatrieerd wordt, zijn de kosten voor uw eigen rekening.
Careful. We don't want to learn from this.
Yup, laatst mijn motor onder een vrachtwagen geschoven (total-loss).Chakotay schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:27:
Je krijgt geen vervangende motor, dat is geen optie.
Was voor mij ook geen optie (verstuikte enkel) maar wel iets om rekening mee te houden.
ANWB wilde in eerste instantie ook geen repatriering doen trouwens, maar na wat aandringen is dat wel uitgevoerd, en het wrak staat nu net in Nederland
[ Voor 10% gewijzigd door Eddos op 07-07-2016 14:55 ]
Dat is wel een goed punt inderdaad... Mijn motoren hebben zonder dat ze kapot zijn al een erg lage dagwaardeJaltaH schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:51:
[...]
Niet helemaal vervangend vervoer, maar ik heb gemerkt dat vooral bij repatriëring er soms wat extra gedoe is... Ooit eens een motor in Honningsvåg achter moeten laten, ook europadekking, maar op zo'n afstand komen een heleboel motoren niet eens meer in aanmerking voor transport terug naar NL.
Veel moeite moeten doen om 'm toch op transport te krijgen, maar eigenlijk wilde de ANWB 'm daar gewoon laten slopen. Extra zonde omdat bijna alle benodigde reserve-onderdelen gewoon thuis in de schuur lagen.
Zal vast geen probleem zijn als je enkel naar Duitsland en Belgie gaat, maar hoe verder je komt en hoe goedkoper je motor is...![]()
[...]
Verwijderd
Welke prijsklasse is aan te raden voor iemand die nu wil gaan beginnen met lessen? Een dure helm of een goedkope?Chakotay schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:17:
[...]
Het prijsverschil zit hem vooral in draagcomfort (pasvorm en materialen), aerodynamica (hoe stabiel hij is op hogere snelheid & stilte), en bedieningsgemak / robuustheid van zaken als ventilatieroosters en zonnevizieren e.d.
Wat noem jij goedkoop? Dan heb ik een indicatie.PilatuS schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:19:
[...]
Dit klopt helemaal. Alleen qua stilte is het niet wat stiller, maar veel stiller is mijn ervaring. Mijn Shoei was wel wat duurder dan die 250 euro, maar ik gebruik de helm nu 5 jaar en qua stilte is het iedere euro meer dan waard. Het verschil met mijn oude goedkope HJC is erg groot.
Dat ligt heel erg aan wat je budget is. Ik ben zelf wel fan van modellen "van vorig jaar" die met flinke korting op de plank liggen. Van netjes in doos opgeslagen liggen gaat de levensduur niet heel hard achteruit (zolang het niet jarenlang is), en kan je voor minder geld een klasse hoger aanschaffen. Ik heb zelf voor 300-350 euro een 'oude' Schuberth S1 en R1 gekocht 8 en 3 jaar geleden, dat zijn helmen die normaal meer in de klasse van boven de €500 hangen.Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:58:
[...]
Welke prijsklasse is aan te raden voor iemand die nu wil gaan beginnen met lessen? Een dure helm
[...]
Die was iets van 120 euro ofzo. Gewoon goed en veilig maar niets speciaals en niet stil.Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:58:
[...]
Wat noem jij goedkoop? Dan heb ik een indicatie.
Ik ben begonnen met goedkopere RXA Comet (230 euro), maar die is echt heel luidruchtig.Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:58:
[...]
Welke prijsklasse is aan te raden voor iemand die nu wil gaan beginnen met lessen? Een dure helm of een goedkope?
[...]
Wat noem jij goedkoop? Dan heb ik een indicatie.
Nader gezien had ik beter direct een duurdere gekocht.
Zal nu binnenkort de Shoei Neotec halen.
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Verwijderd
Krijg je met lessen niet zo'n headset of iets dergelijks? Zit dat dan niet in de weg?PilatuS schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:07:
Het is natuurlijk al vaker gezegt, maar ik zal het voor de zekerheid nog een keer zeggen. Welke helm je ook gebruikt je zal altijd oordoppen in moeten hebben. Zelfs met de beste helm is 120km/u rijden zeker weten dat je gehoorschade gaat krijgen.
Met lessen word er veel zonder doppen gereden. Eigenlijk nogal slecht natuurlijk, maar met de headset word het vaak met doppen in lastig.Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:11:
[...]
Krijg je met lessen niet zo'n headset of iets dergelijks? Zit dat dan niet in de weg?
Verwijderd
Dan wacht ik daar nog even mee.PilatuS schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:12:
[...]
Met lessen word er veel zonder doppen gereden. Eigenlijk nogal slecht natuurlijk, maar met de headset word het vaak met doppen in lastig.
Het kan geen kwaad om een setje gele 3M doppen te kopen. Die werken prima en kosten helemaal niets. Als je een headset aan 1 oor hebt kan in het andere oor prima zo'n dop. Tot iets van 80km/u valt het nog redelijk mee qua geluid. Ga je op de snelweg rijden word het gelijk makkelijk 2x zo hard als met 80km/u.
Als je het rijbewijs hebt en zelf veel gaat rijden raad ik op maat gemaakte doppen aan. Ik heb zelf een setje van Alpine. Het grote voordeel hiervan is dat ze altijd gelijk goed zitten. Met die gele 3M doppen wil het nog wel eens net niet goed zitten, vooral als ze wat ouder zijn en harder worden is dit zo. Zijn ze net nieuw werken ze net zo goed als op maat gemaakte.
Alleen heb ik het gevoel dat boven de 100km/h ze nog niet genoeg dempen.
De filters nu zijn er van 23dB en ik heb ook nog de keuze om de komende twee weken te wisselen naar 25dB of 28dB.
Ben alleen bang dat ze dan té hard gaan dempen.
Twijfel... :-)
Bij de rijschool waar ik zat waren het geen in-ear doppen (gelukkig, lekker samen delen...) dus paste gehoorbescherming wel.Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:11:
[...]
Krijg je met lessen niet zo'n headset of iets dergelijks? Zit dat dan niet in de weg?
Om te beginnen* zijn gewone schuimrubber dopjes best ok, en zeker niet duur.
pas na 8 jaar ga ik nu aan de otoplastieke
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Verwijderd
Kan je nog wel het geluid uit de headset horen dan met een oordop in?steveman schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:26:
[...]
Bij de rijschool waar ik zat waren het geen in-ear doppen (gelukkig, lekker samen delen...) dus paste gehoorbescherming wel.
Om te beginnen* zijn gewone schuimrubber dopjes best ok, en zeker niet duur.
pas na 8 jaar ga ik nu aan de otoplastieke
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:27:
[...]
Kan je nog wel het geluid uit de headset horen dan met een oordop in?
Die stond zo achterlijk hard, dat was geen probleem. Maar goed, dit zal ongetwijfeld per rijschool verschillen.Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:27:
[...]
Kan je nog wel het geluid uit de headset horen dan met een oordop in?
De keren dat ik zonder doppen op pad ging vervloekte ik de gene die ook aan het lessen was en wat verkeerd deed... krijg je een bak lawaai in je oor, wat niet voor jou bedoeld is
[ Voor 15% gewijzigd door steveman op 07-07-2016 15:29 ]
Dit topic is gesloten.