Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.800 views

Onderwerpen

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 18:19:
[...]

De analoge manier vanop 't voorwiel opnemen hebben we met de introductie van de injectiemotoren met bij bijbehorende ECU toch wel achter ons gelaten 8)
Bij mijn RC8 zit het nogsteeds op het voorwiel. Ik zie wel vaker filmpjes van mensen die wheelies maken waarbij de snelheid flink omlaag gaat wanneer het voorwiel in de lucht hangt. Ook dat zijn vaak geen oude motoren.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op zondag 03 juli 2016 @ 18:25:
[...]

Bij mijn RC8 zit nogsteeds op het voorwiel. Ik zie wel vaker filmpjes van mensen die wheelies maken waarbij de snelheid flink omlaag gaat wanneer het voorwiel in de lucht hangt. Ook dat zijn vaak geen oude motoren.
Hmmm.... Dan ben ik serieus van mening dat ze daar minder goed over na gedacht hebben :) Alleen al vanwege het feit dat je met een wielwissel éxtra onderdelen los moet nemen óf kunt beschadigen zou dat al een rede moeten zijn om die techniek niet meer te gebruiken.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 18:27:
[...]

Hmmm.... Dan ben ik serieus van mening dat ze daar minder goed over na gedacht hebben :) Alleen al vanwege het feit dat je met een wielwissel éxtra onderdelen los moet nemen zou al een rede moeten zijn om die techniek niet meer te gebruiken.
De sensor zit bij mij op de voorvork. Maakt voor het wisselen van het wiel dus niets uit.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op zondag 03 juli 2016 @ 18:28:
[...]

De sensor zit bij mij op de voorvork. Maakt voor het wisselen van het wiel dus niets uit.
Da's dan waarschijnlijk de zelfde sensor als welke er gebruikt wordt voor het ABS systeem?

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 18:29:
[...]

Da's dan waarschijnlijk de zelfde sensor als welke er gebruikt wordt voor het ABS systeem?
Mijn motor heeft geen ABS :P

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op zondag 03 juli 2016 @ 18:31:
[...]

Mijn motor heeft geen ABS :P
Aha... OUWE MEUK!!! :9~ O+ _/-\o_

De huidige Yamaha R6 heeft overigens ook nog steeds géén ABS/TCS en zal dat waarschijnlijk ook niet gaan krijgen (met als gevolg dat 't ding nét zoals de Honda CBR600 RR niet meer te leveren is voor op de openbare weg). Op de R6 hadden ze die snelheid sensor al wél sinds 2003 (RJ05) op de bak zitten, net zoals op de R1, scheelt wel zoveel storingen na een wiel/voorvork/rem wissel...

• PilatuS
  • Niet online
Ik vind het ook wel wat hebben. Dikke bak vermogen en koppel zonder enige vorm van electronica als ABS of TCS. Ik denk dat mijn motor zo'n beetje de laatste 1000cc of hoger is die zo gemaakt is.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op zondag 03 juli 2016 @ 18:57:
[...]

Ik vind het ook wel wat hebben. Dikke bak vermogen en koppel zonder enige vorm van electronica als ABS of TCS. Ik denk dat mijn motor zo'n beetje de laatste 1000cc of hoger is die zo gemaakt is.
Ik kan op m'n MT-10 het TCS gedeelte gelukkig 100% uit schakelen. Het ABS blijft dan alleen tijdens het remmen actief middels een volledig gescheiden systeem waarbij het voorwiel niet eens wéét dat er ook nog een achterwiel bestaat (die twee wielen weten sowieso niets van elkaar qua remmen, gelukkig).

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op zondag 03 juli 2016 @ 18:57:
[...]

Was wel idd lekker puur en rauw, maar voor gewoon zo op te weg gewoon echt gekkenwerk. 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 19:10:
[...]

Ik kan op m'n MT-10 het TCS gedeelte gelukkig 100% uit schakelen. Het ABS blijft dan alleen tijdens het remmen actief middels een volledig gescheiden systeem waarbij het voorwiel niet eens wéét dat er ook nog een achterwiel bestaat (die twee wielen weten sowieso niets van elkaar qua remmen, gelukkig).
Dat is dan prima toch zo. Beter dan een hoop andere motoren waarbij je zelf niets meer mag kiezen.
Joopieboy schreef op zondag 03 juli 2016 @ 20:04:
[...]

Was wel idd lekker puur en rauw, maar voor gewoon zo op te weg gewoon echt gekkenwerk. 8)
Als je de max van de machine gaat opzoeken op de weg, dan best wel ja. Gelukkig rij ik niet zo. Ik vind het ook geen probleem om op deze motor te rijden zonder alle electronica.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nja dat moet je ook gewoon niet willen, maar gewoon heel het gevoel was die machine geeft. :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op zondag 03 juli 2016 @ 20:49:
Nja dat moet je ook gewoon niet willen, maar gewoon heel het gevoel was die machine geeft. :)
IMHO: Eigenlijk zou iedereen nú nog gewoon les moeten krijgen op een fiets waarop die elektronische hulpmiddelen schakelbaar zouden moeten kunnen zijn (al dan niet door de rijschool).

Veel mensen leren nú rijden op een fiets welke voorzien is van al die "fancy" spullen en gaan er zélfs tijdens het AVB examen vanuit dat die spullen 't doen (zie een paar pagina's terug, hier). Die zélfde mensen hebben vaak niet 't kapitaal om een fiets te kopen mét diezelfde "veiligheidsvoorzieningen" en kopen dan "maar" een fiets uit het jaar "Kruik" met de technologie uit diezelfde periode (waar overigens niets mis mee is).

Gevolg???

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 03-07-2016 21:00 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ach, ik heb op mijn lesmotor uit 't jaar kruik helemaal niet "tegen blokkeren aan" of iets dergelijks wezen remmen (haal je helemaal niet met de "noodstop"), dus of je dan wel of niet met ABS lest, maar geen ene flikker uit 8)7 Je idee is leuk, maar zolang je tijdens 't lessen niet met een blokkerend wiel zit of de ABS daadwerkelijk aanspreekt, maakt het dus geen verschil.

[ Voor 24% gewijzigd door Osiris op 03-07-2016 21:02 ]

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 03 juli 2016 @ 20:49:
Dat vind ik er ook echt heerlijk aan :) 150pk op het achterwiel met 127Nm. Hele goede vering en remmen, waar je zo mee het circuit op kan en niets aan electronica. Gewoon echt een machine waarbij je zelf alles moet doen en de controle hebt.

Wat ik wel regelmatig doe is flink hard remmen om het gevoel te hebben hoe hard dat kan. Bij het Geldredome is er door de weeks in de avond niemand aanwezig en daar kan je dan makkelijk met 100km/u voluit remmen. Steeds een stukje verder opbouwen om goed het idee te krijgen wat mogelijk is.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Osiris schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:01:
Ach, ik heb op mijn lesmotor uit 't jaar kruik helemaal niet "tegen blokkeren aan" of iets dergelijks wezen remmen (haal je helemaal niet met de "noodstop"), dus of je dan wel of niet met ABS lest, maar geen ene flikker uit 8)7
Jij misschien niet, maar als je een paar pagina's terug bladert in dit topic dan kom je een discussie tegen aangaande het remmen tijdens AVB oefeningen.....

Wiel blokkeren óf ABS laten ingrijpen is gewoon "einde oefening"..... Je (JIJ!!) hebt géén controle op dat moment.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 20:58:
[...]

IMHO: Eigenlijk zou iedereen nú nog gewoon les moeten krijgen op een fiets waarop die elektronische hulpmiddelen schakelbaar zouden moeten kunnen zijn (al dan niet door de rijschool).

Veel mensen leren nú rijden op een fiets welke voorzien is van al die "fancy" spullen en gaan er zélfs tijdens het AVB examen vanuit dat die spullen 't doen (zie een paar pagina's terug, hier). Die zélfde mensen hebben vaak niet 't kapitaal om een fiets te kopen mét diezelfde "veiligheidsvoorzieningen" en kopen dan "maar" een fiets uit het jaar "Kruik" met de technologie uit diezelfde periode (waar overigens niets mis mee is).

Gevolg???
Helemaal mee eens, ik kon met die GSX van mijn ook aardig vegen en tegen blokkeren aanremmen en ondanks alle tekortkomingen er behoorlijk mee sturen, tot een uitbrekend achterkantje aan toe met aanremmen voor een bocht. :P

Tegenwoordig leer je de abs in te gaan en dat soort dingen.

Hell, ik reed zelfs met een 22 jaar oude Transalp met halve noppen te zwabberen in de regen, boeiend. :P

Zie ik veel gasten tegenwoordig niet doen nee...

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-11 18:11
Ik ben een beetje aan het loeren voor m'n eerste motor, maar ik kan niet echt leuke motors vinden. Iemand met leuke types motors? Daarnaast moeten ze wel aan een paar dingen voldoen :p

Lage zitje (ben 1.70m), 35 kw, geen 19xx model, betaalbaar voor een student (1k-1,5k euro) (:+), en een naked bike :p

Iemand enige tips?

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hard werken en een beetje geld bijleggen? :+

Maar uh, Suzuki SV650?

• Amsterdamn
Joopieboy schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:29:
Hard werken en een beetje geld bijleggen? :+

Maar uh, Suzuki SV650?
Ik wil niet al teveel geld uitgeven voor een beginners motor wat dient om ervaring op te doen. 1ste wil ik goedkoop zodat ik doorkan sparen voor m'n volgende.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hamza schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:32:
[...]

Ik wil niet al teveel geld uitgeven voor een beginners motor wat dient om ervaring op te doen. 1ste wil ik goedkoop zodat ik doorkan sparen voor m'n volgende.
Uses is van België?

• PilatuS
  • Niet online
Hamza schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:32:
[...]

Let wel even op dat wanneer je zo weinig uitgeeft aan een motor dat die motor in goede staat is. Je kan prima voor 1200 euro een motor kopen waarbij je binnen 1.000km nog eens 1200 euro kwijt gaat zijn aan onderhoud. Ik denk dat je beter wat meer kan uitgeven en dat je ook iets goeds hebt. Tuurlijk zijn er wel motoren onder de 1500 euro die wel in goede staat zijn, maar een hele hoop zullen ook in slechte staat zijn.

Edit: Als uiterlijk niet boeit en je wil lekker betrouwbaar rijden: Honda CB500. Alleen even goed checken dat slijtageonderdelen in orde zijn. Anders ben je met een kettingset en banden al makkelijk 600 euro lichter.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 03-07-2016 21:47 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Er staat tegenwoordig helaas genoeg te koop wat op geen enkele manier meer in de 35KW (A2) klasse te passen is terwijl het tot een paar jaar geleden nog wel als 25KW fiets aan te merken was. Alles wat origineel en áf fabriek méér dan 70KW had is niet als 35KW fiets te krijgen, ook niet middels het begrenzen op .... de gashendel.

Een simpele WR450 is zélfs geen optie meer vanwege 't aantal KW's (vermogen) per kilo :o

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
wimmel_1 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:04:
[...]

Jij misschien niet, maar als je een paar pagina's terug bladert in dit topic dan kom je een discussie tegen aangaande het remmen tijdens AVB oefeningen.....

Wiel blokkeren óf ABS laten ingrijpen is gewoon "einde oefening"..... Je (JIJ!!) hebt géén controle op dat moment.
ABS is er toch juist zodat je controle kan houden tijdens het remmen omdat je wiel niet blokkeert?

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:04
[...]

Gevolg???
Bij Bruinsma in Utrecht krijg je juist 'best of both worlds'. AVB op een oude Honda CB500 met 100000-130000 km op de teller en AVD op een splinternieuwe Yamaha MT-07.

Vrijdag ligt mijn rijbewijs klaar bij de gemeente. Duurt veel te lang zo.. ;)

Lekker!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Erapaz schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:20:
[...]

ABS is er toch juist zodat je controle kan houden tijdens het remmen omdat je wiel niet blokkeert?
Het probleem is vaak meer dat mensen nú leren rijden mét die elektronische hulpmiddelen en vervolgens zelf een "brommer" kopen waar die electronica niet op aanwezig is (en dat is financieel gezien ook best wel te begrijpen)..

Als je gewent ben aan een modern ABS systeem (wat je feitelijk behoed voor een stilstaand wiel tijdens een rem actie) dan ga je er misschien ook wel van uit dat je nét nieuw aangeschafte fiets uit 1990 ook zo reageert op een rem actie?

Één Tip.... Dat doet zo'n fiets NIET!!
Napsju schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:20:
[...]

Bij Bruinsma in Utrecht krijg je juist 'best of both worlds'. AVB op een oude Honda CB500 met 100000-130000 km op de teller en AVD op een splinternieuwe Yamaha MT-07.

Vrijdag ligt mijn rijbewijs klaar bij de gemeente. Duurt veel te lang zo.. ;)
EN zó hoort 't ook, maar da's wederom een persoonlijke mening.

[ Voor 25% gewijzigd door Will_M op 03-07-2016 22:33 ]

• Amsterdamn
Nope, Nederland - Amsterdam
PilatuS schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:40:
[...]

Let wel even op dat wanneer je zo weinig uitgeeft aan een motor dat die motor in goede staat is. Je kan prima voor 1200 euro een motor kopen waarbij je binnen 1.000km nog eens 1200 euro kwijt gaat zijn aan onderhoud. Ik denk dat je beter wat meer kan uitgeven en dat je ook iets goeds hebt. Tuurlijk zijn er wel motoren onder de 1500 euro die wel in goede staat zijn, maar een hele hoop zullen ook in slechte staat zijn.

Edit: Als uiterlijk niet boeit en je wil lekker betrouwbaar rijden: Honda CB500. Alleen even goed checken dat slijtageonderdelen in orde zijn. Anders ben je met een kettingset en banden al makkelijk 600 euro lichter.
Ik had een startbedrag van 1000 tot 2000 euro in m'n gedachten. Daarnaast neem ik een vriend mee die een monteur is. Verder is uiterlijk best wel belangrijk :p

• Erapaz
wimmel_1 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:27:
[...]

Het probleem is vaak meer dat mensen nú leren rijden mét die elektronische hulpmiddelen en vervolgens zelf een "brommer" kopen waar die electronica niet op aanwezig is (en dat is financieel gezien ook best wel te begrijpen)..

Als je gewent ben aan een modern ABS systeem (wat je feitelijk behoed voor een stilstaand wiel tijdens een rem actie) dan ga je er misschien ook wel van uit dat je nét nieuw aangeschafte fiets uit 1990 ook zo reageert op een rem actie?

Één Tip.... Dat doet zo'n fiets NIET!!

[...]

EN zó hoort 't ook, maar da's wederom een persoonlijke mening.
Daar ben ik het mee eens. Je zou beide moeten leren, en voor autorijles zou dat ook moeten gelden.
Toen ABS net een beetje mainstream begon te worden kende ik veel mensen die schrokken als het in werking treedde. Een auto remt echter veel beter als je hem vol in de ABS trapt. Er zijn auto's die dat herkennen als een noodstop en volledig in een noodstopprogramma gaan.

Bij motoren lijkt de remweg met ABS overigens langer dan zonder.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Bij mij had de rijschool (Twin, Utrecht) dezelfde motor (ER-6N) zowel met als zonder ABS. Het was een interessant vergelijk.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Erapaz schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:59:
[...]

Bij motoren lijkt de remweg met ABS overigens langer dan zonder.
Da's bij auto's i.p. ook 't geval hoor. ABS zorgt ervoor dat je voertuig bestuurbaar blijft, zorgt er niet voor dat je sneller stilstaat (vergeleken met tegen ABS aanremmen).

• Erapaz
Osiris schreef op maandag 04 juli 2016 @ 06:22:
[...]

Da's bij auto's i.p. ook 't geval hoor. ABS zorgt ervoor dat je voertuig bestuurbaar blijft, zorgt er niet voor dat je sneller stilstaat (vergeleken met tegen ABS aanremmen).
Inmiddels is de ABS techniek op auto's wel degelijk zo dat je met ABS een veel kortere remweg hebt. Bij een noodstop zo hard mogelijk remmen dus en niet zelf gaan proberen te deblokkeren, laat die ABS zijn werk maar doen, die kan dat veel sneller dan dat de bestuurder dat kan. Zeker als je auto ook remassistent heeft.

Artikeltje, inmiddels alweer uit 2002:
http://www.amt.nl/technie...tentie-2002-0708-10115146

En een quote:
"Bij een auto met ABS is het zaak om voor de kortste remweg snel en zo krachtig mogelijk op het rempedaal te trappen. Het ABS-systeem regelt vervolgens de remdruk, zodat de capaciteiten van het remsysteem optimaal worden benut zonder gevaar van blokkeren."

Met het bijkomende voordeel dat je ook nog kunt uitwijken tijdens het remmen als je ABS hebt.

Hier kwam ook mijn verwarring vandaag m.b.t. de AVB noodstop oefening. Mij is geleerd dat als je een noodstop moet maken in een auto met ABS, dat je zo hard mogelijk het pedaal moet intrappen. Blijkbaar is het ABS op motoren nog niet zo ver dat dit voor een kortere remweg zorgt (of het is technisch niet mogelijk).

Tot slot nog een nuancerende opmerking. Uiteraard heb je gelijk dat je de optimale remweg hebt, als je precies zoveel remdruk geeft dat de remmen niet blokkeren (c.q. net niet in de ABS zoals jij het noemt). Ik vraag me alleen af of je dat zelf wel kan bepalen onder noodstop achtige omstandigheden. Bedenk ook dat je deze remdruk moet variëren tijdens het remmen en afhankelijk van het wegdek.

[ Voor 55% gewijzigd door Erapaz op 04-07-2016 08:57 ]

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-11 15:18
Hamza schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:24:
Ik ben een beetje aan het loeren voor m'n eerste motor, maar ik kan niet echt leuke motors vinden. Iemand met leuke types motors? Daarnaast moeten ze wel aan een paar dingen voldoen :p

Lage zitje (ben 1.70m), 35 kw, geen 19xx model, betaalbaar voor een student (1k-1,5k euro) (:+), en een naked bike :p

Iemand enige tips?
Suzuki Bandit of SV650S
Honda CB500

Maar reken maar wel op een 19xx fiets als dat je budget is. ;)

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-11 15:14
En zorg dat je onderhoudskosten kunt betalen.

It's dogged that does it

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Erapaz schreef op maandag 04 juli 2016 @ 08:37

Tot slot nog een nuancerende opmerking. Uiteraard heb je gelijk dat je de optimale remweg hebt, als je precies zoveel remdruk geeft dat de remmen niet blokkeren (c.q. net niet in de ABS zoals jij het noemt). Ik vraag me alleen af of je dat zelf wel kan bepalen onder noodstop achtige omstandigheden. Bedenk ook dat je deze remdruk moet variëren tijdens het remmen en afhankelijk van het wegdek.
Practice makes perfect.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-11 09:39

Chakotay

Lick here to continue

Bij een motor speelt de gewichtsverplaatsing meer mee dan bij een auto. Als je bij een motor de remhendel in 1x vol inhengst, is het wiel geblokkeerd voordat er genoeg gewicht op staat om daadwerkelijk te kunnen remmen. Dat kan ABS prima opvangen, maar het lossen en opnieuw opbouwen van de druk kost net wel een klein beetje extra tijd & daarmee remweg.

Dit gaat overigens wel uit van goed wegdek, op glad/nat/etc wegdek zijn er weinig 'casual' motorrijders die zonder ABS genoeg kunde & vertrouwen hebben om vol in de remmen te kunnen/durven gaan.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Panini
Chakotay schreef op maandag 04 juli 2016 @ 09:34:
Bij een motor speelt de gewichtsverplaatsing meer mee dan bij een auto. Als je bij een motor de remhendel in 1x vol inhengst, is het wiel geblokkeerd voordat er genoeg gewicht op staat om daadwerkelijk te kunnen remmen. Dat kan ABS prima opvangen, maar het lossen en opnieuw opbouwen van de druk kost net wel een klein beetje extra tijd & daarmee remweg.

Dit gaat overigens wel uit van goed wegdek, op glad/nat/etc wegdek zijn er weinig 'casual' motorrijders die zonder ABS genoeg kunde & vertrouwen hebben om vol in de remmen te kunnen/durven gaan.
Terwijl de meeste van ons het wel geoefend zullen hebben tijdens het lessen.
Denk dat bijna iedereen wel een aantal AVB lessen gehad heeft in de regen.

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:52

Least Inkling

Product of the cold war

Daarom een VRO volgen die ABS leert gebruiken.

Paar jaar geleden gedaan, toevallig in de regen :| en een instructeur die de halve berm met zooi verplaatste naar de parkeerplaats.

Nog nooit zoveel lol gehad en het geeft echt vertrouwen in het kunnen van het systeem. Je kunt echt gruwelijk remmen, meer dan dat je denkt.

Of het je gaat behoeden om achterop een bestelbus te klappen, denk ik niet. ABS is niet heilig en is maar een hulpmiddel. Anticiperen is beter.. ;)

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Shit, na 1.500 km lekke achterband van de Versys :( En dan nu de vraag of ik bij de Pirelle Angel ST blijft, of toch maar de bekende keuze van de Michelin Pilot Road (3/4) zoals ik op de Diversion had?

Verwijderd

Voor mensen met een goede remtechniek die alleen maar met mooi weer rijden is ABS wellicht overbodig. Maar als je dagelijks in de meest nare weersomstandigheden rijdt vind ik ABS een must.

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Jelte schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:01:
Shit, na 1.500 km lekke achterband van de Versys :( En dan nu de vraag of ik bij de Pirelle Angel ST blijft, of toch maar de bekende keuze van de Michelin Pilot Road (3/4) zoals ik op de Diversion had?
Prop erin en doorrijden, zonde van de weinig km's.
Je kunt later altijd nog je band vervangen, mocht ie alsnog leeglopen

• Geforce660
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09-2024
Imperial_Master schreef op maandag 30 mei 2016 @ 15:06:

Overigens enkel een Kriega US-30 achterop; paste alles prima in, maar zou volgende keer denk ik toch een extra rol- of tanktasje willen om ook wat makkelijker een waterflesje ofzo mee te kunnen nemen.
Wat voor motor heb je? Ik heb zelf een Z750 (2009) en ben van plan om een Kriega US20 of 30 aan te schaffen.. Heb de US30 eens bekeken in de winkel en erop gelegd, maar weet niet of deze in de weg zou zitten tijdens het rijden natuurlijk (evt kan ik deze wel zijdelings leggen ipv in de lengte van het zadel).

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

MikeyMan schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 21:15:
Ja, aandachtspunt is natuurlijk dat je niet over de snelweg moet rijden :P
Helaas ga ik er niet voor m'n lol heen maar heb ik dingen te doen. Omrijden gaat 'm dus zeker niet worden ;)
xos schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 09:28:
[...]

Zorg ervoor dat je banden goed op spanning staan en voldoende rubber hebben. Om een of andere reden slijten banden in Belgie veel harder dan in Nederland. Zeker als je een lang stuk met 100+ rijdt en het is warm kan het heel hard gaan.
Thanks, goede tip! Bandenspanning moest ik sowieso nog controleren dus dat gaan we voor vertrek nog even doen :)
[...]

Gevolg???
Gevolg is dat ik af en toe naar het AVB terrein rijdt om wat remproeven te houden ;)
Osiris schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:01:
Ach, ik heb op mijn lesmotor uit 't jaar kruik helemaal niet "tegen blokkeren aan" of iets dergelijks wezen remmen (haal je helemaal niet met de "noodstop"), dus of je dan wel of niet met ABS lest, maar geen ene flikker uit 8)7 Je idee is leuk, maar zolang je tijdens 't lessen niet met een blokkerend wiel zit of de ABS daadwerkelijk aanspreekt, maakt het dus geen verschil.
BTDT. Gewoon opbouwen, en dan rustig doorknijpen. Vaak greep bij mij de ABS in de laatste halve meter ergens in... Op die snelheid vang je eventuele zijdelingse verplaatsingen van de motor makkelijk op met je voet :)

Overigens heb ik een aantal keer zonder opbouwen de motor gewoon vol in de remmen gehengst en dan weet je niet wat je meemaakt. De precisiestop is op 17 meter, die andere stop is rond de 14 meter en de noodstop moet rond 10 meter wel lukken vanaf 50... maar ik stond toch echt dichter bij de 17 dan bij de 10. Zelfs met ABS is opbouwend remmen alsnog nodig ;)
Hamza schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:24:

Iemand enige tips?
CBF600 / CBR 600?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:20
CBR is geen naked maar wat mij betreft een meer dan prima keuze inderdaad.
Niet omdat ik hem zelf heb :P maar omdat het technisch oersterke blokken zijn, het een lichte fiets is in gewicht en ook voor de wat kortere medemens goed op te stappen is en zeer wendbaar.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Least Inkling schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:22:
[...]

Prop erin en doorrijden, zonde van de weinig km's.
Je kunt later altijd nog je band vervangen, mocht ie alsnog leeglopen
Dat is ook een optie, alhoewel ik liever een paraplutje heb. Heb nog niet kunnen kijken wat de oorzaak is.

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-11 12:57
Geforce660 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:26:
[...]

Wat voor motor heb je? Ik heb zelf een Z750 (2009) en ben van plan om een Kriega US20 of 30 aan te schaffen.. Heb de US30 eens bekeken in de winkel en erop gelegd, maar weet niet of deze in de weg zou zitten tijdens het rijden natuurlijk (evt kan ik deze wel zijdelings leggen ipv in de lengte van het zadel).
Ik gebruik dagelijks een US30 en dat merk je niet dat het er op zit.
Z750 lijkt mij de buddy ook wel groot genoeg.
Ik heb lang getwijfeld tussen US20 en US30, maar uiteindelijk heel tevreden dat ik voor de US30 heb gekozen.
Als je de extra ruimte niet gebruikt, heb je er geen last van. En als je de extra ruimte wel nodig hebt, is het super handig ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ls4DRhb.jpg

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

GeeMoney schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:41:
[...]

CBR is geen naked maar wat mij betreft een meer dan prima keuze inderdaad.
Niet omdat ik hem zelf heb :P maar omdat het technisch oersterke blokken zijn, het een lichte fiets is in gewicht en ook voor de wat kortere medemens goed op te stappen is en zeer wendbaar.
35 kW. ;)
De CB600F, aka Hornet, mag ook niet op 35 kW omdat die origineel 74 kW heeft. Nu ben ik niet bekend met de CBF600, maar daar geldt waarschijnlijk hetzelfde voor?

[edit]Toegegeven, bij die prijzen kom je bij de oudere modellen uit, en daar ken ik de specs niet zo goed van. Misschien dat er daar wel een paar bij zitten die wel op 35 kW te krijgen zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door DrivinUCrazy op 04-07-2016 11:44 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:05:
Gezien het weer van vandaag, tot hoe diep staand water durfen jullie op de motor nog door te rijden? Mijn record is een cm of 30-40 op de GSX-R ooit geloof ik :X
Dit is wat ik regelmatig tegenkom
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=OgmZ805NV2o]

(youtube edit maakt het was schokkering..)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Anoshky
ToolkiT schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:13:
[...]

[video]

This video is private :-)

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 20:23

Winkiller

De Mopperpot

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:48
[...]

[video]

Video is niet af te spelen, is privé.

• tdw

tdw

Amai seg!

Afbeeldingslocatie: http://img.twiekers.net/albums/userpics/10001/normal_photo_2016-07-04_12-31-07.jpg

Kutkinderen :(

Denk dat ik het wel laat zitten. Ik zou het unfair vinden om een paintjob te claimen op een motor waar al schade en krassen op zit.. Wat vinden jullie? Je moet wel even goed bukken om die kras te zien zegmaar... Het zit overigens op de tank.

[ Voor 10% gewijzigd door tdw op 04-07-2016 12:34 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:48
tdw schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:33:
[afbeelding]

Denk dat ik het wel laat zitten. Ik zou het unfair vinden om een paintjob te claimen op een motor waar al schade en krassen op zit.. Wat vinden jullie? Je moet wel even goed bukken om die kras te zien zegmaar... Het zit overigens op de tank.
Je blijft van andermans eigendommen af. Indien je dat nalaat, dan moet je op de blaren zitten!
Dus gewoon claimen bij de dader (of ouder/voogd). Als je die niet weet, dan is het lastig.

Mogelijk dat er een verrekening plaatsvind wegens de andere schade, maar misschien heb je mazzel.

Zoals gezegd, afblijven anders zitten op die blaren.

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Jelte schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:46:
[...]
Dat is ook een optie, alhoewel ik liever een paraplutje heb. Heb nog niet kunnen kijken wat de oorzaak is.
Whatever works for you :) heb altijd van die veters bij me.

Zeker weten dat het ventiel niet vervelend doet? Diepe plas opzoeken (niet moeilijk tegenwoordig :+ ) of wat water en zeep.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
tdw schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:33:
[afbeelding]

Kun je dat niet gewoon met een beetje poetswerk wegwerken?

• tdw

tdw

Amai seg!

pagani schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:59:
[...]

Kun je dat niet gewoon met een beetje poetswerk wegwerken?
Geen idee, ik ben niet zo'n poetser. Het zit er wel vrij diep in tho, je blijft er wel met je nagel achter haken.

~ James May

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Anoshky schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:15:
[...]

This video is private :-)
Ah, dat is wat de editor dan automagisch doet.. probeer nu nog eens :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

[...]

[video]

Aardige plasjes daar, hoe diep is dat?

Werkt dat dodehoek-spiegeltje overigens een beetje?

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
[...]

Het schilderachtige waterachtige Engelse platteland }:O

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:17:
[...]

Aardige plasjes daar, hoe diep is dat?
een Cm of 10 schat ik.. probleem is dat het wegdek vaak slecht is en dat je dat in de modderwater niet kan zien..dus die 10cm kan ineens 30cm diep worden :(
Chakotay schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:17:
[...]
Werkt dat dodehoek-spiegeltje overigens een beetje?
De middelste werkt in principe wel, maar je armen geven nog steeds een blinde hoek.. vandaar die kleintjes in de hoek van mijn spiegels.. die laatste heb ik er later bij gedaan en kan ik aanraden.. die riderscan zou ik in hindsight niet meer kopen.. maar dat is erg afhankelijk van je motor en zithouding..
Voordeel ervan is dat je wel onderweg kan kijken of je haar wel goed zit :+

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Riderscan is het ding in het midden? Ik denk dat als ik zoiets op mijn ruitje plak ik alleen maar mijn tank en buik kan bekijken :P

• Winkiller
  • Laatst online: 27-11 20:23

Winkiller

De Mopperpot

[...]

[video]

Haha vorig jaar in Harmelen, Haarzuilens en Kockengen zelf meegemaakt op de motor.
Gelukkig ken ik de weg daar en wist dat het water slechts een cm of 8/10 diep was, dus kon er doorheen.

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

DrivinUCrazy schreef op zondag 03 juli 2016 @ 18:04:
Plan 1: Een mailtje richting Schuberth gegooid of ze ook iets aan spare parts doen, maar ik heb er een hard hoofd in want het ding is inmiddels wel buiten de garantieperiode. (done)
Plan 1 is bij deze waarschijnlijk al gestrand. Reactie van Schuberth terug dat de USB kabel geen spare part is. (hoe dan ook geloof ik toch niet dat ze het kabeltje hadden opgestuurd) Ik kan het ding wel aan mijn dealer teruggeven die het dan aan Schuberth verzendt, maar als het buiten de garantie zit krijg ik een schatting van de kosten die ik dan mag lappen. Ik ga straks voor de zekerheid de factuur opzoeken, maar volgens mij heb ik het ding 3, of misschien zelfs al 4 jaar.
Dat zal er dus niet meer in zitten.

Daarna maar eens open schroeven om te kijken of ik het zelf kan solderen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Imperial_Master
  • Laatst online: 27-11 19:43
Geforce660 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:26:
[...]

Ik heb een BMW K1300R en normaal gesproken heb ik de US-30 in de lengterichting op de buddy, tijdens mijn trip had ik hem omdat hij _helemaal_ vol zat in de breedte achterop:

Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/jbh9yj3s5/130030.jpg

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:24:
Riderscan is het ding in het midden? Ik denk dat als ik zoiets op mijn ruitje plak ik alleen maar mijn tank en buik kan bekijken :P
yup, zo heet zo'n ding.. http://www.huntercreate.com/

Niks mis met je eigen onderbuik uitchecken :+
op een SS heb je er niks aan iig.. op aan allroader/tourbuffel misschien meer..
De blindehoek spiegeltje van ebay die in de hoeken van spiegels zitten kan ik een ieder aanraden.. kost niks en kan je net ff een extra waarschuwing geven..

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

ToolkiT schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:57:
[...]

De blindehoek spiegeltje van ebay die in de hoeken van spiegels zitten kan ik een ieder aanraden.. kost niks en kan je net ff een extra waarschuwing geven..
Goede tip, eens een setje bestellen. Aan de binnenkanten van de spiegels zie ik normaal toch alleen maar mijn armen, als ik daar dan een dodehoekspiegeltje plak win ik er alleen maar mee :)

• Anoshky
ToolkiT schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:57:
[...]

Foto van op die site gejat, wat een politiemotor... _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.huntercreate.com/Images/Police%20A/IMG_532763090222058(1).jpeg

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Mooie paardrijlaarzen ook _O-

• Panini
Anoshky schreef op maandag 04 juli 2016 @ 14:11:
[...]

[afbeelding]
Heb bij dit soort foto's altijd een gevoel van:

Afbeeldingslocatie: http://s2.quickmeme.com/img/a6/a6e872a3a830f127c07f0e3c045c40d100ffbdd699a8c3a854648097f0226bee.jpg

:+

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik was op zoek naar de machinegeweren en homing missiles, ik geef het toe.

De kleur vind ik wel te gek, echt bad-ass. :P

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Lol, ga je met zo'n onopvallend homp staal de weg over in je t-shirt, zónder machinegeweren en raketwerpers.

Amerikanen zullen het ook nóóit snappen.

Dus, beetje vroeg, maar anders is het écht uitverkocht.
Iemand anders die de IoM TT '17 gaat of wil gaan bezoeken?
Ik ben... ik denk over ongeveer 5 uurtjes geboekt.

13 dagen met een maat samen naar IoM en in de buurt van Kirk Michael blijven, 2 practice dagen, Mad Sunday mee maken, volledige race week en de Post TT. Ik kan nú al niet wachten.

• Anoshky
Kun je in (sommige) motor(kleding)zaken helmen aan een rijtest onderwerpen?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Anoshky schreef op maandag 04 juli 2016 @ 17:55:
Niet dat ik weet... je kan wel in de winkel passen.. en sommige winkels hebben een (dummy) motor staan om op te zitten, maar echt naar buiten om er mee te rijden word lastiger denk ik..

• PilatuS
  • Niet online
Ik ben wel eens bij een zaak geweest waar ze aangaven dat een proefrit met een helm geen enkel probleem was.

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Bij RAD is dat geen probleem (staat geadverteerd in de winkel) - www.rad.eu

• Imperial_Master
Als ik het mij goed herinner kan dat ook bij motorkledingcenter in hazerswoude-rijndijk (zie net dat ze een opening hebben of gaan krijgen in tilburg ook)

• PilatuS
  • Niet online
Auto wil motorrijder dwars zitten, gaat niet helemaal goed.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=2nFUPNSaiSU]

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Makkelijk klusje zo voor de lokale VOA :X

• Imperial_Master
hmmm.. niet goed; vraag me wel af wat ervoor is gebeurd als aanleiding - dit doe j eniet zomaar lijkt mij..

• PilatuS
  • Niet online
Imperial_Master schreef op maandag 04 juli 2016 @ 22:24:
hmmm.. niet goed; vraag me wel af wat ervoor is gebeurd als aanleiding - dit doe j eniet zomaar lijkt mij..
Wat de motorrijders gedaan hebben is er natuurlijk uitgeknipt. Die zullen ook vast wel domme dingen gedaan hebben.

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

DrivinUCrazy schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:41:
[...]

Plan 1 is bij deze waarschijnlijk al gestrand. Reactie van Schuberth terug dat de USB kabel geen spare part is. (hoe dan ook geloof ik toch niet dat ze het kabeltje hadden opgestuurd) Ik kan het ding wel aan mijn dealer teruggeven die het dan aan Schuberth verzendt, maar als het buiten de garantie zit krijg ik een schatting van de kosten die ik dan mag lappen. Ik ga straks voor de zekerheid de factuur opzoeken, maar volgens mij heb ik het ding 3, of misschien zelfs al 4 jaar.
Dat zal er dus niet meer in zitten.

Daarna maar eens open schroeven om te kijken of ik het zelf kan solderen.
Er zaten 5 adertjes in de usb aansluiting. Ik heb eens wat zitten meten, en uitgevogeld op welk adertjes de USB voeding zat. 2 Adertjes zouden sowieso voor de data zijn (firmware update) en volgens mij kun je via een adaptertje ook een 3,5mm audio-aansluiting er op zetten; daar is het vijfde adertje dus voor. Ik heb helemaal in het begin maar één firmware update gehad. Daar hoefde ik de datalijnen dus niet voor aan te sluiten.

Bottomline: op zwart moet +5V, en op bruin moet de GND. En nee, ik vergis me niet in de kleuren. Toen alles toch open lag heb ik direct maar een gewone usb kabel er aan gesoldeerd. Kan ik zonder verloopkabel iedere USB-poort gebruiken om op te laden. :)
Daarna weer alles dicht gemaakt, met krimpkous en het lijmpistool alles afgewerkt en gefixeerd, en hij doet t weer.

De volgende keer dat'ie stuk is komt er een Sena voor in de plaats. Ik blijf niet bezig. ;)

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Bij motorkledingoutlet in Eindhoven wel. Zolang het maar verkoopbaar is kun je het altijd terugbrengen.

Wel eerst afrekenen dus, je retourneert hem dan er eventueel na.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07:28
Erapaz schreef op zondag 03 juli 2016 @ 11:58:
[...]

Ik ben aan het zoeken naar een goede verhuurder in die omgeving, maar kom de raarste regelingen tegen. Vergoeden van gemist inkomen bijvoorbeeld in geval van schade. Dus als je in een gladde bocht onderuit gaat betaal je elke dag de huurprijs tot dat de motorfiets gemaakt is....

Weet je toevallig de voorwaarden van fris motorverhuur? Ze staan niet op de website (of ik kan ze niet vinden). Het zou mooi zijn als die normale voorwaarden zouden hebben (ook bijvoorbeeld verlaging eigen risico).
Ja, die schade-regeling waar jij het over hebt, hebben zij ook. Vind ik ook niet vreemd overigens.
Hier zijn de voorwaarden: https://we.tl/5cNMUwZL1t
(Link is 7 dagen online)

:)

It's funny. But not ha-ha funny.

• Erapaz
Nero22 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 23:34:
[...]

Ja, die schade-regeling waar jij het over hebt, hebben zij ook. Vind ik ook niet vreemd overigens.
Hier zijn de voorwaarden: https://we.tl/5cNMUwZL1t
(Link is 7 dagen online)

:)
Bedankt! Ik vind het wel vreemd, je betaalt al het eigen risico. Gemist inkomen door niet kunnen verhuren is ondernemersrisico. Als particulier heb je ook geen invloed op de lengte van de reparatie.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-11 00:38
MailMan schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:29:
Iemand hier die SAS-TEC armor in zijn/haar beschermde kleding heeft? Bij mij is het nu al voor de 2e of 3e keer doormidden gebroken/gescheurd in een nog geen 2 jaar oude Rev'it Defender GTX jas.

Gaat om dit soort bescherming:

[afbeelding]

Vraag me af of ik de enige ben en er gekke dingen mee doe, of dat het gewoon slecht spul is?

Het idee is dat het op normale temperatuur soepel is en prettig draagt, maar tijdens een impact hard wordt. Maar ik merk dat het bij lage temperatuur (< 10 Graden) ook al behoorlijk hard is. Kan me voorstellen dat het tijdens de winter helemaal niet soepel is en op den duur gaat scheuren.

Ter illustratie:

[afbeelding]

[afbeelding]
Goed, om even op mezelf terug te komen :P

Kreeg deze reactie van Motozoom:

Allereerst onze excuses voor het ongemak.

Wij hebben je klacht besproken met onze leverancier en die hebben ons laten weten dat er inderdaad een slechte levering tussen heeft gezeten.

Er zijn helaas meer van dit soort klachten binnen gekomen.

Inmiddels zijn er nieuwe in omloop en de leverancier zal hiervan een set opsturen naar motoZoom.

Zodra deze voor je klaar liggen nemen wij direct contact met je op!

Aan de ene kant mooi dat het opgelost wordt. Aan de andere kant wel gaar dat er waarschijnlijk veel mensen met 'slechte' bescherming rondrijden.

Check je kleding dus even als je SAS-TEC armor erin hebt zitten!
Nou, het is ook weer zover met de zogenaamde goeie batch van SAS-TEC protectoren. Wederom is er een elleboogprotector doormidden gescheurd.

Ik probeer anderen te vinden op internet met hetzelfde probleem om te kijken of ik misschien iets geks doe. Iemand hier met dezelfde protectoren?

• 418O2
  • Laatst online: 08:56
MailMan schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:05:
[...]

[...]

Nou, het is ook weer zover met de zogenaamde goeie batch van SAS-TEC protectoren. Wederom is er een elleboogprotector doormidden gescheurd.

Ik probeer anderen te vinden op internet met hetzelfde probleem om te kijken of ik misschien iets geks doe. Iemand hier met dezelfde protectoren?
Ik denk dat ze qua bescherming wel voldoen hoor.

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-10 10:05

byn124

Thunderace

418O2 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:14:
[...]

Ik denk dat ze qua bescherming wel voldoen hoor.
Ook als ze zijn gescheurd ? Lijkt me dat de dempende werking bij een eventuele klap substantieel minder is als dat vergeleken word met een protector die wel heel is.

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

• 418O2
byn124 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:17:
[...]

Ook als ze zijn gescheurd ? Lijkt me dat de dempende werking bij een eventuele klap substantieel minder is als dat vergeleken word met een protector die wel heel is.
Ligt er aan, als het in een pocket zit zal het wel werken. Maar het zou inderdaad niet moeten.

• Tylen

Tylen

Gisteren de monster zo goed als afgemaakt. Ik liep tegen een probleem met de brandstofleidingen aan ;) Na een grondige inspectie van een andere M600 had ik het eindelijk goed zitten. Morgen de tank erop en proberen te starten :) :)

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
PilatuS schreef op maandag 04 juli 2016 @ 22:12:

[video]
Met de rijstijl van die motorrijders roep je ook agressie op je af natuurlijk, wat een aso's

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op maandag 04 juli 2016 @ 22:30:
[...]

Wat de motorrijders gedaan hebben is er natuurlijk uitgeknipt. Die zullen ook vast wel domme dingen gedaan hebben.
Als je dit al zo ziet wel ja :X Sowieso die gekke Amerikanen en video's die je op YT ziet. :X

• dion_b
  • Laatst online: 01:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PilatuS schreef op maandag 04 juli 2016 @ 22:30:
[...]

Alleen al wat je ziet aan inhalen tussen auto's door op hoge snelheid en afleiden (cq foute gebaren, dat kun je idd niet zien) van bestuurder auto is al ruimschoots Art.5 waard .Dan nog, maakt niets uit wat de motoren deden, die kerel in auto is dom en fout bezig en gelukkig heeft hij zo te zien niemand anders geraakt ermee.

Oslik blyat! Oslik!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PilatuS schreef op maandag 04 juli 2016 @ 22:12:

[video]
mooi commentaar op YT:

"steveman19822 hours ago
When assholes meet."

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-11 16:42
caesar1000 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 00:54:
[...]
Vandaag in Apeldoorn geweest. Aanbod valt wel mee als je het gaat vergelijken met grote zaken, maar je kunt er zeker wel wat spul scoren. Wat betreft handschoenen, jassen, broeken is het echt vooral HELD met soms wat Rev'It of anders ertussen (logisch ook, is een HELD Center). Wat betreft schoenen en helmen is er best wel wat keuze. Meeste merken staan er wel tussen. Service was top en kregen erg goede uitleg. :*)

Ik ben naar huis gegaan met als helm een Shark Speed-R 2 Fighta. Heb HJC (te rond voor mij), Shark, AGV en Shoei gepast maar Shark was uiteindelijk toch met €380 nog redelijk betaalbaar in tegenstelling tot AGV en Shoei en had wel alle mooie functies als dubbel D sluiting, fiberglass, spoiler etc. Ik zie het maar zo: veiligheid mag wat kosten.... .... en comfort ook :Y)

[afbeelding]
Ik ben benieuwd naar je ervaring met deze helm. Wil 'm zelf aan het einde van het jaar ook halen. Ik heb de helm een keer gepast en leek gelijk perfect te zitten.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Anoshky schreef op maandag 04 juli 2016 @ 14:11:
[...]

[afbeelding]
Er stond vanochtend zo'n "Street Glide" geparkeerd bij me op 't werk,,,, Stiekem zou ik er gewoon wel eens even mee willen rijden,

• Tylen

Tylen

Gisteren de monster helemaal in elkaar gezet. Vandaag komt de nieuwe accu binnen dus vanavond kijken of hij nog loopt ;) Momenteel staat hij er zo bij.

Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1467787415.jpg

Maar hij moet zo worden:

Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1467787408.jpg

Dus heb nog wel wat werk aan de winkel ;)
Eerst maar eens die belly pan en seat cover bestellen.

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

Gisteren de eerste AVD les gehad. De eerste twintig minuten alleen maar rondjes gereden in een wijk. Eerst bochtjes rechts, daarna bochtjes links. Laten we zeggen dat ik nu wel weet hoe je moet kijken voordat je een bocht neemt :P
Daarna een lekker stukje gereden, oefenen met het wisselen van baan. Uiteindelijk had mijn instructeur bedacht dat ik een tram moest worden. We zijn half Rotterdam doorgereden tussen de tramrails. Maar wat blijven die dingen eng zeg... Ik was telkens bang dat ik zou gaan glijden, al werd het steeds minder, doordat je vaker de tramrails kruist.

Over 3 weken afrijden :)

XBL: DonFrans

• 418O2
Tylen schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 08:45:
Gisteren de monster helemaal in elkaar gezet. Vandaag komt de nieuwe accu binnen dus vanavond kijken of hij nog loopt ;) Momenteel staat hij er zo bij.

[afbeelding]

Maar hij moet zo worden:

[afbeelding]

Jij bent toch ook lang? Past dat op die fiets?

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Tylen schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 08:45:

Maar hij moet zo worden:

Kleur is in ieder geval al goed :+

Vind zo'n Monster altijd wel iets hebben, gaaf dingetje

• Tylen

Tylen

418O2 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:01:
[...]

Jij bent toch ook lang? Past dat op die fiets?
Ziet er idd niet uit ;) Maar het past wel :P
Least Inkling schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:03:
[...]

Kleur is in ieder geval al goed :+

Vind zo'n Monster altijd wel iets hebben, gaaf dingetje
Thanks. Frame was euhh 2 jaar ofzo geleden al gepoedercoat ;) Motor zelf lag al jaartje of 3 a 4 uit elkaar. Dus ben benieuwd of hij het uberhaubt nog doet :P

Pagina: 1 ... 89 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.