Dat heeft de mijne ook wel. Verder is doseren met een dikke laars ook lastiger dan met je vingers.caesar1000 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 16:36:
[...]
Moet zeggen dat ik ook vind dat mijn achterrem (ook een KTM dus) ook moeilijk te doseren is. Het is niet goed aan te voelen en voelt een beetje sompig. Vaak is het niet - een beetje - helemaal en daartussen zit niks. Alsof er een touwtje tussen de lever en rem zit.
Mooi, oog voor detailcaesar1000 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 16:36:
[...]
Ze hadden die GoPro mount er toch wel af mogen halen....
Hm, zo'n H2R gaat best snel... Die acceleratie
0-400 in 26 sec
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Bij 360 nog ff schakelen 
Kreeg ook niet het idee dat de koek al op was.
Kreeg ook niet het idee dat de koek al op was.
De H2R is een track bike toch? In het artikel staat road legal?
Dat dacht ik ook inderdaad. Misschien is de H2R in Turkije wel roadlegal?Erapaz schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 07:36:
De H2R is een track bike toch? In het artikel staat road legal?
In onderstaand filmpje een R1 die in ongeveer 9 seconde de 200 km/h per uur bereikt.Denk dat het vooral de extra PK's zijn die de H2R binnen de 30 seconde op de 400 laten uitkomen.Chakotay schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 07:04:
Hm, zo'n H2R gaat best snel... Die acceleratie0-400 in 26 sec
Natuurlijk ook wel erg knap dat ze hem zo hebben kunnen bouwen dat alles dan nog wel te berijden is en het houdt.
Las dat Pirelli had aangegeven dat het binnen de 30 seconde moest omdat ze daarna de integriteit van de banden niet meer konden garanderen. Rev'it zou een speciaal strakker en gestroomlijnder pak hebben gemaakt voor deze rit.

Beetje zitten zoeken maar kan niks vinden over street legal in Turkije.Chakotay schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 08:02:
[...]
Dat dacht ik ook inderdaad. Misschien is de H2R in Turkije wel roadlegal?
Wel dit filmpje van een street legal H2R exemplaar. Aangepast om op de straat te mogen rijden.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Wat een apparaat is het ook, die H2R
Ongeacht wat je ervan vindt qua design: het is één van de baanbrekende motoren die de afgelopen jaren uitgekomen is.
Net zoals de S1000RR een aantal jaar geleden een verandering teweeg bracht.
Ongeacht wat je ervan vindt qua design: het is één van de baanbrekende motoren die de afgelopen jaren uitgekomen is.
Ja, vind het zelf wel mooi dat de H2 en H2R allebei het 'river mark' logo hebben, dit geeft aan dat het een project was van Kawasaki Heavy Industries. Er zijn maar enkele Kawasaki producten die dit logo mogen dragen en ze moeten ook van historisch groot belang zijn om het te mogen. Indrukwekkend.Vays schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:14:
Wat een apparaat is het ook, die H2R![]()
Daarnaast ook goed dat, ook al is het voor veel mensen toch een enorme bak met geld, de H2 'maar' €27.000 kost. Voor zo'n staaltje werk en de kwaliteit van het product hadden ze er evengoed €40 of €50K van kunnen maken.
Ben trouwens benieuwd wanneer BMW met een echt nieuwe generatie van de S1000RR komt. Las op MCN dat de 'oude' S1000RR nog prima mee kan komen met bijvoorbeeld de R1M maar dat er toch ook wel dingen beginnen te missen wat betreft electronica, hetgeen de RR juist mee voorop liep.
Als BMW nou in 2020 met een nieuwe komt, heb ik net mijn A en dan.....
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Volgens mij zijn het vooral de slicks die een probleem zijn voor op straat. Verder zit alles er gewoon op volgens mij.
En wellicht het aantal dB's wat uit de uitlaat komt.MikeyMan schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:44:
Volgens mij zijn het vooral de slicks die een probleem zijn voor op straat. Verder zit alles er gewoon op volgens mij.
XBL: DonFrans
Maakt ie zoveel herrie dan? Zit nog een turbo tussen die flink dempt.
De H2R heeft vleugels (van die dingen waar o.a. Ducati ook mee rijdt in de MotoGP) in plaats van spiegels.MikeyMan schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:44:
Yup vleugels, geen spiegels en nog veel meer dB's. Dat laatste was ook wel een puntje omdat veel circuits de H2R vanwege het geluid alsnog niet toelaten...Chakotay schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:47:
[...]
De H2R heeft vleugels (van die dingen waar o.a. Ducati ook mee rijdt in de MotoGP) in plaats van spiegels.
Jazeker, zelfs met supercharger! Heeft volgens mij verder ook niet echt een goede demper dus ja dan krijg je geluid dat sommige momenten vergelijkbaar is met een F1. #122dBompreciestezijnMikeyMan schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:47:
Die vleugels die ze in de MotoGP hebben gaan er trouwens volgend seizoen weer uit. Te gevaarlijk voor de rijders bij een val.

Update naar aanleiding van onderstaande reactie. Ducati winglets:
[ Voor 34% gewijzigd door caesar1000 op 01-07-2016 12:08 ]
Werd tijd ook... Die van Honda zijn nog subtiel, maar die van Yamaha en vooral Ducati worden wel heel lomp.
Mooi he
Is de Duc eindelijk een beetje te berijden door de winglets. Lorenzo slaat dus gelijk zijn slag. Is het volgend seizoen verboden hahahaha.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Tja, het is toch een koningsklasse. Dan mag het ook uitzien als formule 1 op 2 wielen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
BEn ik het niet mee eens. Het moet wel "veilig" blijven voor iedereen. Dit zijn net messen aan de motor.
Hmm en die teller is geijkt?Chakotay schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 07:04:
Hm, zo'n H2R gaat best snel... Die acceleratie0-400 in 26 sec
Never ever financial advice...
Verwijderd
Geen turbo (dat is iets dat Suzuki nu aan het ontwerpen is) er zit een supercharger opMikeyMan schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:47:
Maar... bij die snelheid zorgt de lucht weerstand toch voor zo veel drag dat je achterwiel doorslipt.
Een Hayabusa op snelheid heeft ook ongeveer 10% wheelspin puut om boven de 300kmh te blijven.
dus als de snelheid op ass/tandwiel/achterwiel word gemeten, dan zal die niet accuraat zijn denk ik
Ik was sarcastisch. Niet heel duidelijk, dat geef ik toe, maar zo was het wel bedoeld.Tylen schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:28:
BEn ik het niet mee eens. Het moet wel "veilig" blijven voor iedereen. Dit zijn net messen aan de motor.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Verwijderd
zijn echter maar een handje vol rijders die ze willen verbieden (de enige waarvan ik het zo weet is Marquez)Tylen schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:28:
Ik vind het ook onzin, ze willen de MotoGP betaalbaar maken... en dan komen ze met 1 van de duurste dingen aan om te ontwikkelen (aerodynamics is echt gruwlijk duur om te ontwikkelen, windtunnel tijd is super duur)
Dus ik hoop dat ze snel geschrapt worden en dat de rijder zelf maar er voor moet zorgen dat ie niet te veel wheelied
Het is een supercharger, geen turbo. Een supercharger word niet aangedreven door de uitlaatgassen, een turbo wel. Het geluid wat uit de uitlaat komt word door de supercharger dus niet veranderd. Verder heeft de H2R wel een flink open uitlaat. De motor is voor het circuit, maar op geen enkel circuit met geluidseisen mag je ermee rijden.MikeyMan schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:47:
Weinig kans. Ik geloof er ook weinig van dat het 400 echte kilometers zijn. Op de GPS zal het vast een stuk minder zijn.
[ Voor 51% gewijzigd door PilatuS op 01-07-2016 12:56 ]
Ik had het specifiek over de achterrem van de Aprilia RSV/Tuono. Die staan nou niet echt bekend als functioneel.Jelte schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:54:
[...]
Euh, beetje achterrem erbij in de krappe bochtjes is juist dé manier om controle te houden. Weet je wel dat 8tje tijdens de AVB? Dat moet zelfs met achterrem.
En dat mis ik weleens als ik lekker bochtjes aan het rijden ben.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Ik rijd nu een week of 3 op mijn eerste motor (versys 650 2015) en ik merk iets op wat ik niet had op de rijschool motor (nc750s).
Op de motor van de rijschool kon je in z'n 1, 2 of 3 gewoon de koppeling los laten en zonder gas geven, reed die motor gewoon 'smooth'.
Op mijn versys in 1, 2 of 3 de koppeling los en geen gas, dan 'stottert' de motor.
Moeilijk om te beschrijven :-)
Is dit iets wat normaal is, of moet ik toch eens bij de dealer passeren?
Op de motor van de rijschool kon je in z'n 1, 2 of 3 gewoon de koppeling los laten en zonder gas geven, reed die motor gewoon 'smooth'.
Op mijn versys in 1, 2 of 3 de koppeling los en geen gas, dan 'stottert' de motor.
Verwijderd
Dat noem je koppel, jouw versys heeft dat iets minder onderin dan de NC.
Gewoon gas geven en koppeling laten opkomen, je rijd motor, geen diesel auto
!
Gewoon gas geven en koppeling laten opkomen, je rijd motor, geen diesel auto
Ligt aan het koppel van de motor op stationair toerental. De motor waarmee ik les kan dit ook, maar heb verder geen vergelijkingsmateriaal op motorgebied. Echter wel met auto's.Anoshky schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:22:
Ik rijd nu een week of 3 op mijn eerste motor (versys 650 2015) en ik merk iets op wat ik niet had op de rijschool motor (nc750s).
Als ik de koppeling laat opkomen in de auto van mijn vriendin, rijdt ie zachtjes weg. Doe ik dit in mijn vaders auto, slaat de motor meteen af.
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:11:
[...]
Ik was sarcastisch. Niet heel duidelijk, dat geef ik toe, maar zo was het wel bedoeld.
Ik snap dat nooit dat windtunnel tijd duur is.. Dan bouw je er toch zelf 1.Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:16:
[...]
zijn echter maar een handje vol rijders die ze willen verbieden (de enige waarvan ik het zo weet is Marquez)
Ik vind het ook onzin, ze willen de MotoGP betaalbaar maken... en dan komen ze met 1 van de duurste dingen aan om te ontwikkelen (aerodynamics is echt gruwlijk duur om te ontwikkelen, windtunnel tijd is super duur)
Dus ik hoop dat ze snel geschrapt worden en dat de rijder zelf maar er voor moet zorgen dat ie niet te veel wheelied
Is normaal hoor. Hangt af van het blok en afstelling. Beetje hetzelfde als bij een bezine of diesel auto. Bij de diesel kan je op de koppeling wegrijden, bij een bezine niet of nauwelijks.Anoshky schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:22:
Mijn RC8 is misschien een wat extreem voorbeeld, maar met dat blok ga je nooit wegrijden met alleen de koppeling. Er moet altijd gas bij anders kom je nog geen 3 meter verder.
Verwijderd
geloof dat een windtunnel net zo veel energie nodig heeft als een passagiers vliegtuig bij opstijgen.Tylen schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:26:
[...]
![]()
[...]
Ik snap dat nooit dat windtunnel tijd duur is.. Dan bouw je er toch zelf 1.Er gaan Miljoenen in rond dus dat kan er wel bij. En daarnaast kan je hem ook verhuren, want het schijnt dat je er veel geld voor kan vragen.
Tegenwoordig kun je met een "budget" super computerje al het een en ander voor calculeren.. maar het kost alsnog klauwen vol geld om echt door te ontwikkelen.
in de F1 zit ook echt een groot gedeelte van het budget in aerodynamica
Sterker nog: als ik met de Duke de koppeling wat los laat zonder een streepje gas slaat dat ding gelijk af. Moet echt wel 3000-4000 toeren voordat het een beetje naar voren wil komen.PilatuS schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:30:
[...]
Is normaal hoor. Hangt af van het blok en afstelling. Beetje hetzelfde als bij een bezine of diesel auto. Bij de diesel kan je op de koppeling wegrijden, bij een bezine niet of nauwelijks.
Mijn RC8 is misschien een wat extreem voorbeeld, maar met dat blok ga je nooit wegrijden met alleen de koppeling. Er moet altijd gas bij anders kom je nog geen 3 meter verder.
Leuke feitjescaesar1000 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:42:
[...]
Ja, vind het zelf wel mooi dat de H2 en H2R allebei het 'river mark' logo hebben, dit geeft aan dat het een project was van Kawasaki Heavy Industries. Er zijn maar enkele Kawasaki producten die dit logo mogen dragen en ze moeten ook van historisch groot belang zijn om het te mogen. Indrukwekkend.![]()
Daarnaast ook goed dat, ook al is het voor veel mensen toch een enorme bak met geld, de H2 'maar' €27.000 kost. Voor zo'n staaltje werk en de kwaliteit van het product hadden ze er evengoed €40 of €50K van kunnen maken.![]()
Ben trouwens benieuwd wanneer BMW met een echt nieuwe generatie van de S1000RR komt. Las op MCN dat de 'oude' S1000RR nog prima mee kan komen met bijvoorbeeld de R1M maar dat er toch ook wel dingen beginnen te missen wat betreft electronica, hetgeen de RR juist mee voorop liep.
Als BMW nou in 2020 met een nieuwe komt, heb ik net mijn A en dan.....
Zouden Duc Desmosedici prijzen zijn ongeveer. Ik zou €40k echt veel te veel voor een motor vinden. Ook al had ik het geld ervoor. Maja makkelijk gezegd nu natuurlijk.
Misschien dat het zo lang duurt vanwege de initiële ontwikkelingskosten van de S1000RR? Was natuurlijk de eerste propere supersport sinds tijden die BMW leverde. Daarbij levert het het supersport segment tegenwoordig gewoon minder op i.v.m. lagere verkoopcijfers.
Als je de koppeling precies op het aangrijppunt vasthoud zou er wel iets van beweging in moeten komen zonder dat ie afslaat. Niet genoeg om mee weg te rijden, maar als het goed is wel genoeg om ietjes vooruit te gaan.caesar1000 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:35:
[...]
Sterker nog: als ik met de Duke de koppeling wat los laat zonder een streepje gas slaat dat ding gelijk af. Moet echt wel 3000-4000 toeren voordat het een beetje naar voren wil komen.
Bedankt voor de geruststellingen, nog een beginnersvraagje aansluitend.
Mag je dan als je traagjes staat aan te schuiven je koppeling half loslaten en ondertussen gas geven?
Ik focus misschien iets te veel op de auto en daar ga je natuurlijk nooit je koppeling half induwen en ondertussen gas geven...
En nog ééntje dan: mijn pa ramt het al heel mijn leven in mijn hoofd dat je enkel naar 1 mag terugschakelen als je volledig stil staat.
Maar als ik op een kruispunt kom, dan durf ik rond de 10 à 15 km/h wel eens terugschakelen naar z'n 1 omdat je dan wat makkelijker kunt vertrekken...
Mag je dan als je traagjes staat aan te schuiven je koppeling half loslaten en ondertussen gas geven?
Ik focus misschien iets te veel op de auto en daar ga je natuurlijk nooit je koppeling half induwen en ondertussen gas geven...
En nog ééntje dan: mijn pa ramt het al heel mijn leven in mijn hoofd dat je enkel naar 1 mag terugschakelen als je volledig stil staat.
Maar als ik op een kruispunt kom, dan durf ik rond de 10 à 15 km/h wel eens terugschakelen naar z'n 1 omdat je dan wat makkelijker kunt vertrekken...
Je mag best rijden met een slippende koppeling. Als je een sprintje wil trekken met veel gas heb je een flink stuk waarbij de gas geeft terwijl je de koppeling ook nog vast hebt. Dan rij je makkelijk van 0 t/m 40km/u met gas en koppeling tegelijk voordat je zonder koppeling verder gaat. Met de auto is dit trouwens niet anders. Met een diesel kan je nog eerst op de koppeling wegrijden en daarna met het gas verder gaan. Met een bezine auto krijg je dat niet voor elkaar en rij je altijd met een slippende koppeling weg.Anoshky schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 15:07:
Bedankt voor de geruststellingen, nog een beginnersvraagje aansluitend.![]()
Als je langzaam genoeg rijd kan je prima terugschakelen naar de 1. Als je dit doet bij een dikke V-Twin op hoge toeren zonder tussengas kan je dit een geblokkeerd achterwiel opleveren. Maar als de toeren en snelheid laag is kan dit zeker geen kwaad.En nog ééntje dan: mijn pa ramt het al heel mijn leven in mijn hoofd dat je enkel naar 1 mag terugschakelen als je volledig stil staat.
[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 01-07-2016 15:25 ]
Je eerste vraag snap ik niet helemaal: waarom zou je (traag) niet met slippende koppeling mogen rijden? Bij sommige AVB oefeningen wordt dit toch juist geoefend?
De 2e versnelling komt ook al heel diep hoor, maar bij mijn motor is het stationair in de 1e versnelling 11 km/h tot 14 km/h. In die buurt moet ik dus zelfs in de eerste versnelling al voorzichtig zijn dat 'ie niet afslaat.
Feit is wel dat 'ie in de 1 flink bokt in de lagere toeren, vooral op ongelijk wegdek.
Het belangrijkste is het volgende imho: als jij op een kruispunt stilvalt omdat je motor uitvalt, ben je een sitting duck. Doe dus niet wat het minste slijtage aan je koppeling oplevert, maar wat het veiligst is voor jou.
Enne, motorkoppelingen zijn er ook meer op gemaakt om te laten slippen dan autokoppelingen, en in de regel véél eenvoudiger te vervangen. Geen zorgen om maken.
De 2e versnelling komt ook al heel diep hoor, maar bij mijn motor is het stationair in de 1e versnelling 11 km/h tot 14 km/h. In die buurt moet ik dus zelfs in de eerste versnelling al voorzichtig zijn dat 'ie niet afslaat.
Feit is wel dat 'ie in de 1 flink bokt in de lagere toeren, vooral op ongelijk wegdek.
Het belangrijkste is het volgende imho: als jij op een kruispunt stilvalt omdat je motor uitvalt, ben je een sitting duck. Doe dus niet wat het minste slijtage aan je koppeling oplevert, maar wat het veiligst is voor jou.
Enne, motorkoppelingen zijn er ook meer op gemaakt om te laten slippen dan autokoppelingen, en in de regel véél eenvoudiger te vervangen. Geen zorgen om maken.
Met mijn 3-in-lijn lukt dit ook wel bij een beetje lomp terugschakelen naar de 1 kwam ik vorige week in de alpen achterPilatuS schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 15:24:
[...]
Als je langzaam genoeg rijd kan je prima terugschakelen naar de 1. Als je dit doet bij een dikke V-Twin op hoge toeren zonder tussengas kan je dit een geblokkeerd achterwiel opleveren. Maar als de toeren en snelheid laag is kan dit zeker geen kwaad.
Maar krappe haarspeldbochtjes gaan in de 1 gewoon wat lekkerder dan in de 2; dan zit je gewoon net tegen het stationaire toerental aan te hikken.
Yamaha MT-09
Met mijn SV heb ik een keer een geblokkeerd achterwiel gehad bij terugschakelen van de 2 naar de 1. Sindsdien begonnen met tussengas en nu doe ik dat zo goed als altijd. Dat rijd sowieso een stuk vloeiender. Verder vind ik het leuk om te doen en het klinkt ook nog eens leukBergie schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 15:26:
[...]
Met mijn 3-in-lijn lukt dit ook wel bij een beetje lomp terugschakelen naar de 1 kwam ik vorige week in de alpen achter![]()
Maar krappe haarspeldbochtjes gaan in de 1 gewoon wat lekkerder dan in de 2; dan zit je gewoon net tegen het stationaire toerental aan te hikken.
Verwijderd
Ik schakel ook altijd terug met tussengas, dat rijdt inderdaad een stuk vloeiender 
Tussengas geven en tegelijk remmen zal voor de meeste beginners toch wel lastig zijn denk ik zo
Tussengas geven en tegelijk remmen zal voor de meeste beginners toch wel lastig zijn denk ik zo
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2016 15:42 ]
Awesome, bedankt voor de deskundige adviezen!
Ik had eigenlijk graag al deze info ook op mijn rijlessen gehad.
Maar dat was zo van: ah je hebt ooit al een op een 125 gezeten?
Hier de sleutel, rijd maar. Zonder verdere (technische) uitleg.
Ik ga dit weekend maar eens wat youtube filmpjes kijken over tussengas en wat oefenen
Dat is in het engels toch double (de)cluthing hé?
Ik ga dit weekend maar eens wat youtube filmpjes kijken over tussengas en wat oefenen
Ik denk dat €40K+ ook wel door veel mensen teveel wordt gevonden omdat het een motor is en niet een auto... ...en een motor is toch net wat sneller total loss dan een auto... ...en het risico dat het misgaat is denk ik ook wel wat hoger. Ja, 'ligt aan de rijder' maar denk over het algemeen dat je toch sneller met een motor forse schade oploopt dan met een auto. Dan is €40K+ toch iets wat je liever niet doet. (Naast dat het dus heel veel geld isVays schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:56:
[...]
Leuke feitjes. Eens googlen wat de andere producten zijn die dit hebben.
Zouden Duc Desmosedici prijzen zijn ongeveer. Ik zou €40k echt veel te veel voor een motor vinden. Ook al had ik het geld ervoor. Maja makkelijk gezegd nu natuurlijk.
Misschien dat het zo lang duurt vanwege de initiële ontwikkelingskosten van de S1000RR? Was natuurlijk de eerste propere supersport sinds tijden die BMW leverde. Daarbij levert het het supersport segment tegenwoordig gewoon minder op i.v.m. lagere verkoopcijfers.
Er was een filmpje van iemand die een RC213V-S omduwt tijdens de Isle of Man TT maar filmpje is inmiddels verwijderd. Nog wel een afbeelding van dit pijnlijke moment.

Wat betreft BMW ben ik echt heel erg benieuwd. Het kan alle kanten op. Hopelijk maakt BMW de S1000RR 2e gen niet nog wat duurder want ja, dan gaat het toch van 'nog net betaaldbaar' naar 'helemaal niet betaalbaar'.
Ja oke, als ik 'm precies op het aangrijppunt heb gaat ie misschien een paar centimeter naar voren maar daarna is het snel afgelopen. De Duke houdt sowieso van veel toeren dus dat ik dan met aardig wat gas moet wegrijden is eerder beterPilatuS schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 15:00:
[...]
Als je de koppeling precies op het aangrijppunt vasthoud zou er wel iets van beweging in moeten komen zonder dat ie afslaat. Niet genoeg om mee weg te rijden, maar als het goed is wel genoeg om ietjes vooruit te gaan.
Even los van deze onderwerpen: wat zijn jullie ervaringen met MotoZoom? Daar hebben ze nu best wel wat acties vanwege de launch van hun nieuwe website maar zelf is het de eerste keer dat ik motorkleding ga kopen dus weet niet echt wat ik ervan moet verwachten. Hebben ze een aardig aanbod? Kan ik beter naar Utrecht gaan ipv Apeldoorn?
Wil best in de winkel voor goede prijzen kleding kopen maar als ik dan gelijk €500 uitgeef moet er ook wel wat leuks zijn natuurlijk.
[ Voor 9% gewijzigd door caesar1000 op 01-07-2016 15:59 ]
Het is niet heel moeilijk. Op een gegeven moment weet je hoeveel toeren het motorblok moet maken om in een bepaalde versnelling een bepaalde snelheid te rijden. Als je dan schakelt, zorg ervoor dat het motorblok alvast die hoeveelheid toeren maakt om die bepaalde snelheid te rijden in die bepaalde versnelling.Anoshky schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 15:52:
Awesome, bedankt voor de deskundige adviezen!![]()
Ik ga dit weekend maar eens wat youtube filmpjes kijken over tussengas en wat oefenen![]()
Meer is het niet.
Voorbeeld:
Je schakelt van 3 naar 2 en rijdt 50 km/h. In zijn 3 draait het blok 5000 rpm, in zijn 2 draait-ie 7000 rpm. Geef dus zoveel gas dat het blok alvast die 7000 rpm draait, voordat je weer koppelt.
Een beetje stuiteren en glijden is best leuk toch? Blijft leuk als je 100KM/U rijdt, dan van de 3e naar de 2e zonder tussengas en je hebt een stuiterbal onder je kontPilatuS schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 15:24:
[...]
Als je langzaam genoeg rijd kan je prima terugschakelen naar de 1. Als je dit doet bij een dikke V-Twin op hoge toeren zonder tussengas kan je dit een geblokkeerd achterwiel opleveren. Maar als de toeren en snelheid laag is kan dit zeker geen kwaad.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Ik zeg altijd maar dat een auto niet kan omvallen. Dat scheelt nogal. Een motor kan je met de meest kleine domme acties laten vallen en aardig wat schade hebben, dat lukt je met een auto niet.caesar1000 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 15:56:
[...]
Ik denk dat €40K+ ook wel door veel mensen teveel wordt gevonden omdat het een motor is en niet een auto... ...en een motor is toch net wat sneller total loss dan een auto... ...en het risico dat het misgaat is denk ik ook wel wat hoger. Ja, 'ligt aan de rijder' maar denk over het algemeen dat je toch sneller met een motor forse schade oploopt dan met een auto. Dan is €40K+ toch iets wat je liever niet doet. (Naast dat het dus heel veel geld is)
Nee dank je. Ik vind het altijd wel fijn als voorwiel en achterwiel even snel draaienMaikel64 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 15:59:
[...]
Een beetje stuiteren en glijden is best leuk toch? Blijft leuk als je 100KM/U rijdt, dan van de 3e naar de 2e zonder tussengas en je hebt een stuiterbal onder je kont
Dat gaat je met een sequentiele bak niet lukken helaes.Anoshky schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 15:52:
Met het gas de spanning van de aandrijflijn halen en dan schakelen kan echter prima, beide kanten op (met wat oefening
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Verwijderd
Hierzo, een goede uitleg:Anoshky schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 15:52:
Awesome, bedankt voor de deskundige adviezen!![]()
Ik ga dit weekend maar eens wat youtube filmpjes kijken over tussengas en wat oefenen![]()
Zo, net terug van een proefritje op een 2004 R1200GS. Rijdt nog best ok zo'n tractor, veel wendbaarder op lage snelheid dan ik had verwacht. Ondanks de stromende regen was ik er na ene kwartiertje al redelijk vertrouwd mee, alleen het gedrag van de telelever is nog even wennen. Hij heeft wel een ander nadeel, het past niet door de schuurdeur 

Dat ding ziet er al hetzelfde uit sinds ik motor rij (2007)
Toen kwam ik er regelmatig omdat ze een van de weinige vergelijkbare zaken waren, inmiddels zijn ze wel ingehaald door toko's als motorkledingcenter e.d.
Motozoom gaat eindelijk een nieuwe website maken? Dat werd ook tijd zegcaesar1000 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 15:56:
[...]
Even los van deze onderwerpen: wat zijn jullie ervaringen met MotoZoom? Daar hebben ze nu best wel wat acties vanwege de launch van hun nieuwe website maar zelf is het de eerste keer dat ik motorkleding ga kopen dus weet niet echt wat ik ervan moet verwachten. Hebben ze een aardig aanbod? Kan ik beter naar Utrecht gaan ipv Apeldoorn?![]()
Wil best in de winkel voor goede prijzen kleding kopen maar als ik dan gelijk €500 uitgeef moet er ook wel wat leuks zijn natuurlijk.
[ Voor 37% gewijzigd door Chakotay op 01-07-2016 17:10 ]
Silhouet uitzagen. OpgelostChakotay schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 17:07:
Zo, net terug van een proefritje op een 2004 R1200GS. Rijdt nog best ok zo'n tractor, veel wendbaarder op lage snelheid dan ik had verwacht. Ondanks de stromende regen was ik er na ene kwartiertje al redelijk vertrouwd mee, alleen het gedrag van de telelever is nog even wennen. Hij heeft wel een ander nadeel, het past niet door de schuurdeur
..
[...]
..
Sturen inderdaad geweldig.
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Corbin zit er al op, Nice!
Met aftermarket veren stuurt ie nog beter.
Vergeet dan de berijder niet, anders krijg je zo'n klap voor je hoofd
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Jup, dat is wel een pluspuntcharrel schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 17:46:
Corbin zit er al op, Nice!
Als beginner is het waarschijnlijk wel beter om eerst zonder remmen te doen zoals gezegt. Als het zonder remmen goed gaat kan je het daarna met remmen doen.
Dan hoop ik dat de shocks vervangen zijn, die gaan niet meer dan 50.000k mee .Chakotay schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 17:59:
[...]
Jup, dat is wel een pluspuntWel jammer dat er geen duozitje bijzit, en dat ie al 150k gelopen heeft
Duozit heb je voor 50€. Mijne staat nu op 126.500km loopt als een zonnetje.
Als je de aandachtspunten goed onderhoud gaan ze erg lang mee. Op adv halen er meerdere al de 280.000km waarbij uiteraard wel de cardanas/ klok/ koppeling vervangen zijn. Mijne schakelt soepeler als de 2012 en 2008 fietsen van vrienden.
[ Voor 6% gewijzigd door charrel op 01-07-2016 18:48 ]
Ja, de nieuwe website is er al. Best mooiChakotay schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 17:07:
[...]
Motozoom gaat eindelijk een nieuwe website maken? Dat werd ook tijd zegDat ding ziet er al hetzelfde uit sinds ik motor rij (2007)
Toen kwam ik er regelmatig omdat ze een van de weinige vergelijkbare zaken waren, inmiddels zijn ze wel ingehaald door toko's als motorkledingcenter e.d.
Niet iemand hier laatst nog toevallig bij een MotoZoom geweest?
Btw ook niemand opgevallen dat de CBR 600RR uit productie gaat? De levenslijn wordt na 30 jaar afgesloten, beter gezegd een era. De Euro4 normen zijn killing voor dit soort machines. Zulke strenge eisen wat betreft uitstoot en geluid kwamen eigenlijk op het verkeerde moment voor de 600cc supersports. Ze werden al matig verkocht maar Euro4 deelt de genadeklap uit.
[ Voor 4% gewijzigd door caesar1000 op 01-07-2016 19:43 ]
Ja, een paar dagen geleden wat over de slechte verkopen van de 600cc's maar het nieuws dat de 600RR era stopt is eergisteren pas bekend gemaakt.418O2 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 19:43:
Daar is net een discussie over geweest in dit topic toch?
Ik denk niet dat het bij een 600cc met Euro4 te maken heeft. Dat is namelijk prima te doen qua eisen. Voor dikke V-Twins zoals mijn motor is het veel moeilijker om aan de normen te voldoen.caesar1000 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 19:46:
[...]
Ja, een paar dagen geleden wat over de slechte verkopen van de 600cc's maar het nieuws dat de 600RR era stopt is eergisteren pas bekend gemaakt.
Quote van MCNPilatuS schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 20:38:
[...]
Ik denk niet dat het bij een 600cc met Euro4 te maken heeft. Dat is namelijk prima te doen qua eisen. Voor dikke V-Twins zoals mijn motor is het veel moeilijker om aan de normen te voldoen.
Zoals te lezen is dus Euro4 wel zeker de genadenklap bovenop de matige verkopen.Honda will kill off the CBR600RR at the end of this year the current bike isn’t able to meet imminent Euro4 noise and emissions standards, which come into force on January 1, 2017. After that date a limited number of bikes can be sold in the UK and Europe under ‘derogation’ rules. After that, a model which has been a staple of the British biking diet for the past 30 years will be killed off.
[ Voor 4% gewijzigd door caesar1000 op 01-07-2016 20:42 ]
Ik snap wel dat ze dat als reden opgeven, maar of het waar is twijfel ik aan. Beetje zo'n zelfde reden als stoppen met de RC8 omdat ie teveel vermogen zou hebben. Op dat moment moest er een nieuw model komen en daar hadden ze toen geen zin.
Als een 600RR niet kan qua Euro4 zijn er nog 200 andere modellen die niet kunnen, dat is een beetje mijn punt. Sowieso is een 600cc 4-in-lijn makkelijk dan een dikke Twin of 1000cc 4-in-lijn. Daarom denk ik dat het Euro4 verhaal gewoon een bullshit reden is omdat ze niet goed verkopen of iets anders. Als je een 600cc al niet Euro4 kan maken dan zou dat met een hoop andere modellen al helemaal niet mogelijk zijn. Meer cc's per cilinder is moeilijker, dus is een 4-in-lijn 600cc nog 1 van de makkelijkste.
Als een 600RR niet kan qua Euro4 zijn er nog 200 andere modellen die niet kunnen, dat is een beetje mijn punt. Sowieso is een 600cc 4-in-lijn makkelijk dan een dikke Twin of 1000cc 4-in-lijn. Daarom denk ik dat het Euro4 verhaal gewoon een bullshit reden is omdat ze niet goed verkopen of iets anders. Als je een 600cc al niet Euro4 kan maken dan zou dat met een hoop andere modellen al helemaal niet mogelijk zijn. Meer cc's per cilinder is moeilijker, dus is een 4-in-lijn 600cc nog 1 van de makkelijkste.
M'n "EX" staat ook weer te koop in de showroom sinds vandaag.... 
Jammer van het Akra gebeuren en de (nét geserviceste) Öhlins stuurdemper, maar voor de mensen welke een R6 willen is het een nette en eerlijke fiets
Jammer van het Akra gebeuren en de (nét geserviceste) Öhlins stuurdemper, maar voor de mensen welke een R6 willen is het een nette en eerlijke fiets
[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 01-07-2016 22:48 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik ga binnenkort naar België met de motor. Kom er regelmatig met de auto, maar met de motort wordt de eerste keer. Zijn er nog zaken die ik moet weten over het rijden daar? (vnl. snelweg) Voor zover ik weet verplicht beschermende kleding (da's geen punt), nog andere dingen?
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
* Will_M komt er regelmatig (woont er ook niet vér vandaan en heeft er andere "verplichtingen") maar..... Let vooral goed op de weg én de andere bestuurders.tdw schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 21:05:
Ik ga binnenkort naar België met de motor. Kom er regelmatig met de auto, maar met de motort wordt de eerste keer. Zijn er nog zaken die ik moet weten over het rijden daar? (vnl. snelweg) Voor zover ik weet verplicht beschermende kleding (da's geen punt), nog andere dingen?
De weg beval ooit "kuilen" (ook de "A" wegen!!) en de overige bestuurders nemen het vaak minder nauw met de regels qua rechts houden en/of verkeerslichten.
P.S. Let anders voor de grap maar eens op Belgische bestuurders welke in Nederland rijden... De rechter baan wordt gemeden (en da's vaak niet voor niets in België).
[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 01-07-2016 21:10 ]
Ja, aandachtspunt is natuurlijk dat je niet over de snelweg moet rijden
Ik kán je hier een paar kilometer over de grens met een "SS" weg zetten en dan ben je daarna blij dat je weer op een Belgische snelweg zit.....MikeyMan schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 21:15:
Ja, aandachtspunt is natuurlijk dat je niet over de snelweg moet rijden
En dan heb ik 't niet over de oude kasseinen wegen maar over doorgaande "asfalt" wegen.
Utrecht en Amsterdam hebben m.i. iets meer keuze dan Apeldoorn. Die 50% terug als waardebon actie is echt een goeiecaesar1000 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 19:34:
[...]
Ja, de nieuwe website is er al. Best mooi![]()
Niet iemand hier laatst nog toevallig bij een MotoZoom geweest?
Mooie site zo op het eerste gezicht, dat was zeker nodig
Iknow... vorige week een trip gemaakt met de onroute navigatie. Een Dakar etappe was er soms niks bij...wimmel_1 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 21:20:
[...]
Ik kán je hier een paar kilometer over de grens met een "SS" weg zetten en dan ben je daarna blij dat je weer op een Belgische snelweg zit.....![]()
En dan heb ik 't niet over de oude kasseinen wegen maar over doorgaande "asfalt" wegen.
Zat niet lekker op mijn VFR
Dat stukje klopt sowieso niet. De RR is er pas sinds 2003, dat is geen 30 jaar.caesar1000 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 20:41:
[...]
Quote van MCN
[...]
Zoals te lezen is dus Euro4 wel zeker de genadenklap bovenop de matige verkopen.
Verwijderd
Je redenatie klopt ook niet,Erapaz schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 08:46:
[...]
Dat stukje klopt sowieso niet. De RR is er pas sinds 2003, dat is geen 30 jaar.
Zijn beide CBR´s en CBR geeft eigenlijk alleen maar aan wat voor blok er in ligt
C betekent "in-lijn" B geloof ik 4 takt of mischien iets met DOHC (dit is echt al jaren geleden dat ik er voor het laatst aan moest denken. De R staat lekker simpelweg voor "race".
de "nieuwe" RR betekend het "Race ready"
bij de "oude" variant had je dan ook nog een F er achter staan (CBR600F) dat staat ik meen voor "faired"
Die toevoeging is later weg gelaten omdat het inmiddels een standaard was dat een race motor kuipwerk had.
Maar de CBR600 is er dus wel degelijk ietsjes langer dan 2003
De 600 F was toch een meer sport tour met een wat hogerstuur enzo?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
En tussen de CBR600F en de CBR600RR zar nog de CBR600FS. Daar heb ik nog een jaartje wedstrijdjes op gereden
Verwijderd
Voor onze huidige norm wel.Joopieboy schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 09:13:
De 600 F was toch een meer sport tour met een wat hogerstuur enzo?
De ZX9R had ook clip-ons BOVEN de kroon plaat.
dat was in der tijd echt een top prestatie race machine.
Door simpelweg de clip ons boven de kroonplaat te hebben heb je tegenwoordig al "sport tour" te pakken.
Definities hebben nogal een evolutie mee gemaakt over de jaren
Verwijderd
CBR600FS ken ik nietTylen schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 09:16:
En tussen de CBR600F en de CBR600RR zar nog de CBR600FS. Daar heb ik nog een jaartje wedstrijdjes op gereden
volgens mij was het CBR600, CBR600F, CBR600F2, CBR600F3, CBR600F4I(weet niet zeker of dat met on zonder de I was) en toen de CBR600RR... wanneer was de FS er dan?
Er is nu nog een CBR650F, de opvolger van de CBR600F, die tot 2013 geleverd is. Als ze dus zeggen dat het model na 30 jaar stopt, omdat ze de F meetellen met de RR, dan klopt dat ook niet.Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 09:11:
[...]
Je redenatie klopt ook niet,
Zijn beide CBR´s en CBR geeft eigenlijk alleen maar aan wat voor blok er in ligt
C betekent "in-lijn" B geloof ik 4 takt of mischien iets met DOHC (dit is echt al jaren geleden dat ik er voor het laatst aan moest denken. De R staat lekker simpelweg voor "race".
de "nieuwe" RR betekend het "Race ready"
bij de "oude" variant had je dan ook nog een F er achter staan (CBR600F) dat staat ik meen voor "faired"
Die toevoeging is later weg gelaten omdat het inmiddels een standaard was dat een race motor kuipwerk had.
Maar de CBR600 is er dus wel degelijk ietsjes langer dan 2003
Zoals hierboven gezegd zijn de F modellen ook wezenlijk anders dan de RR modellen.
Er is een F4 en een F4i geweest (injectie). De FS was een F met wat sportieve opties, maar zeker geen RR.Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 09:19:
[...]
CBR600FS ken ik niet![]()
volgens mij was het CBR600, CBR600F, CBR600F2, CBR600F3, CBR600F4I(weet niet zeker of dat met on zonder de I was) en toen de CBR600RR... wanneer was de FS er dan?
[ Voor 17% gewijzigd door Erapaz op 02-07-2016 09:37 ]
Nu weet ik het weer. De F4i heette in NL de FS.
Zorg ervoor dat je banden goed op spanning staan en voldoende rubber hebben. Om een of andere reden slijten banden in Belgie veel harder dan in Nederland. Zeker als je een lang stuk met 100+ rijdt en het is warm kan het heel hard gaan.tdw schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 21:05:
Verwijderd
Heb je wel lekker comfortabel kunnen racen! (naar mijn mening is het 1 van de beste machines die Honda ooit gemaakt heeft, de laatste generatie CBR600F)Tylen schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 09:28:
Nu weet ik het weer. De F4i heette in NL de FS.
2003 was een "slecht" jaar voor sportieve toerrijders.
De CBR600 werd de CBR600RR, Yamahas Thundercat werd gestopt omdat de R6 teveel overlap was.
en toen had je plots geen lichte sport machines meer met een "hoog" stuurtje.
Ja dat klopt, daarom zit ik ook voor geen meter op een ST.Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 09:17:
[...]
Voor onze huidige norm wel.
De ZX9R had ook clip-ons BOVEN de kroon plaat.
dat was in der tijd echt een top prestatie race machine.
Door simpelweg de clip ons boven de kroonplaat te hebben heb je tegenwoordig al "sport tour" te pakken.
Definities hebben nogal een evolutie mee gemaakt over de jaren
We hadden wel lagere clipons erop gezet.Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 09:36:
[...]
Heb je wel lekker comfortabel kunnen racen! (naar mijn mening is het 1 van de beste machines die Honda ooit gemaakt heeft, de laatste generatie CBR600F)
2003 was een "slecht" jaar voor sportieve toerrijders.
De CBR600 werd de CBR600RR, Yamahas Thundercat werd gestopt omdat de R6 teveel overlap was.
en toen had je plots geen lichte sport machines meer met een "hoog" stuurtje.
Verwijderd
Neem aan ook tandwiel setje met een tandje minder voor en 3 erbij achter voor wat extra acceleratie:)Tylen schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 09:40:
[...]
We hadden wel lagere clipons erop gezet.. Was wel leuke machine idd. Ben aan het zoeken maar vind geen fotos ervan
Dat weet ik niet meer. Maar uiteraard aangepas om net niet toeren egrenser te raken op snelste stuk van Assen
Verwijderd
Is trouwens echt zo´n standaard upgrade die iedereen zou moeten doen.
tandje minder voor of een stuk of 3 erbij achterop.
Ok je offert wat topsnelheid in, maar dat beetje extra schop onder je kont is dat wel waard
tandje minder voor of een stuk of 3 erbij achterop.
Ok je offert wat topsnelheid in, maar dat beetje extra schop onder je kont is dat wel waard
Kent iemand toevallig een app(voor android) die zegt, met behulp van je huidige gps locatie, "Je moet nu vertrekken om op tijd aan te komen" en automatisch de navi start? Ik weet dat Google now dit kan, maar niet de navigatie starten. Dat kleine beetje extra zou extreem handig zijn op de motor. Kan je relaxed toeren als je laat moet werken(of een afspraak hebt), zonder te laat te komen...
Nu moet ik met exact een route stippelen en zelf tussenstops invoeren etc via tomtom, maar dat werkt ook niet bepaald lekker, gewoon wat in het wilde weg rijden en een melding krijgen + automatisch navigatie starten zou veel makkelijker zijn...
Nu moet ik met exact een route stippelen en zelf tussenstops invoeren etc via tomtom, maar dat werkt ook niet bepaald lekker, gewoon wat in het wilde weg rijden en een melding krijgen + automatisch navigatie starten zou veel makkelijker zijn...
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Weet niet of je een Sony hebt. Ik kan met mijn Z5 events instellen:DragonSlayer666 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 12:42:
Kent iemand toevallig een app(voor android) die zegt, met behulp van je huidige gps locatie, "Je moet nu vertrekken om op tijd aan te komen" en automatisch de navi start? Ik weet dat Google now dit kan, maar niet de navigatie starten. Dat kleine beetje extra zou extreem handig zijn op de motor. Kan je relaxed toeren als je laat moet werken(of een afspraak hebt), zonder te laat te komen...
"Als bluetooth verbinding met auto gelegd is. Start spotify, play en open flitsmeister"
Geen idee of het op GPS locatie kan...
Het heet volgens mij SmartConnect
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie
Verwijderd
Koop je zo´n correctie ding voor van 2 tientjesNapsju schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 12:38:
Klopt je snelheidsmeter dan nog wel?
Ja, klopt. Ik heb een Nexus 5X. Flitsmeister is op die manier wel in te stellen, kan ook automagisch dan tomtom openen, maar nu nog dat hij op aankomsttijd-reistijd automatisch de route start...byn124 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 12:47:
[...]
Weet niet of je een Sony hebt. Ik kan met mijn Z5 events instellen:
"Als bluetooth verbinding met auto gelegd is. Start spotify, play en open flitsmeister"
Geen idee of het op GPS locatie kan...
Het heet volgens mij SmartConnect
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Was gister in Utrecht. Op zoek naar combi en bijpassende laarzen. Klein aanbod op dat vlak. Als ze je maat moeten nabestellen geldt de actie niet, dus ik vis sowieso achter het net, want heb lange maat nodig (1m93 lang) en die hebben ze niet liggen. Qua laarzen stelde het ook teleur. Personeel was druk, hadden weinig tijd voor me. Zal vandaag en morgen nog wel drukker zijn. Voor mij was het dus tijd verspild, kan beter naar MKC gaan of bij fcmoto of motoin bestellen.[b]caesar1000 schreef op vrijdag 01[/b]
Even los van deze onderwerpen: wat zijn jullie ervaringen met MotoZoom? Daar hebben ze nu best wel wat acties vanwege de launch van hun nieuwe website maar zelf is het de eerste keer dat ik motorkleding ga kopen dus weet niet echt wat ik ervan moet verwachten. Hebben ze een aardig aanbod? Kan ik beter naar Utrecht gaan ipv Apeldoorn?![]()
Ze hadden wel vrij veel tour spullen en regenkleding, mocht je daar naar op zoek zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door noes op 02-07-2016 12:55 ]
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Nee. BoeieNapsju schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 12:38:
Ligt er ook aan waar die zit. Bij mijn motor zit ie bij het voorwiel. Weet alleen niet wat de standaard is en hoevaak ie daar zit in plaats van achter.Napsju schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 12:38:
Rotatie-snelheid en dus daadwerkelijke snelheid wordt meestal gemeten in het voorwiel, maar zelfs als je het zou meten in het achterwiel heeft de tandwiel verhouding hier niets mee te maken.PilatuS schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 13:30:
[...]
Ligt er ook aan waar die zit. Bij mijn motor zit ie bij het voorwiel. Weet alleen niet wat de standaard is en hoevaak ie daar zit in plaats van achter.
Probleem kan wel voorkomen als je de snelheid zou bepalen aan de hand van het toerental en de versnelling.
Overigens is op het achterwiel meten ook niet erg gebruikelijk vanwege het kunnen doorspinnen van je achterwiel.
Afwijkingen ga je krijgen als je de omtrek van de band gaat wijzigen, dus banden monteren die veel breder of juist smaller zijn zonder de hoogte aan te passen.
Verwijderd
komt ook nog bij dat echt bijna geen 1 fabrikant echt een accuraat beeld geeft.teigetjuh schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 16:08:
[...]
Rotatie-snelheid en dus daadwerkelijke snelheid wordt meestal gemeten in het voorwiel, maar zelfs als je het zou meten in het achterwiel heeft de tandwiel verhouding hier niets mee te maken.
Probleem kan wel voorkomen als je de snelheid zou bepalen aan de hand van het toerental en de versnelling.
Overigens is op het achterwiel meten ook niet erg gebruikelijk vanwege het kunnen doorspinnen van je achterwiel.
Afwijkingen ga je krijgen als je de omtrek van de band gaat wijzigen, dus banden monteren die veel breder of juist smaller zijn zonder de hoogte aan te passen.
Overigens, er zijn genoeg machines die het meten op de as/tandwiel snelheid
(deed mijn speed geloof ik ook) dus dan gaat inderdaad je km teller afwijken
PS nationale trots
http://www.bikeexif.com/moto-adonis-yamaha-xv750
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2016 18:59 ]
Onderbouwen niet echt en misschien klopt het voor geen meter, maar ik ben zelf vandaag mijn eerste motor gaan kopen. Hij stond op zowel Marktplaats als Speurders voor respectievelijk €1800 en €1550. Uiteraard bij het onderhandelen uitgegaan van de laatste, maar dat werd 'm toch niet. Dat was kennelijk een oude advertentie en de de winterprijs. Ik geloofde het maar en sowieso was er op MP al €1650 geboden. Uiteindelijk uitgekomen op €1600, waarvan ik het idee heb dat het wel een aardige prijs is (Fazer 600 uit 2003, 50k op de teller, handvatverwarming, topkoffer en alarm, wat schade aan de kuip en voorband en ketting moeten binnenkort vervangen worden). Plaatje:TheBrut3 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:03:
Is er hier toevallig iemand die de prijsverschillen tussen voor- en najaar elk jaar vergelijkt?
Ik wil namelijk mijn huidige motor inruilen voor een FZ1 van 2010 of nieuwe (omdat de MT-10 er niet als Tracer/Fazer komt), maar ik vraag me af of ik dan niet beter kan wachten tot september?
Op Google zie je wel dat mensen het over verschil hebben, maar echt duidelijk (of onderbouwd) vind ik het niet.

Erg blij mee. Hij staat alleen nog even buiten gestald, maar vanaf maandag (hopelijk) in de stalling van het complex hier. Spannend
Gefeliciteerd met je aankoop!Piggen schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 23:57:
Hij stond op zowel Marktplaats als Speurder voor respectievelijk €1800 en €1550. Uiteraard bij het onderhandelen uitgegaan van de laatste, maar dat werd 'm toch niet. Dat was kennelijk een oude advertentie en de de winterprijs.
Ik heb zelf een FZ6.
Maar ik vind dat dus best een verschil. Zeker gezien ik nu naar een FZ1 vanaf 2010 aan het kijken ben, die beginnen nu vanaf 6k. Dus als uiteindelijk 1k van de vraagprijs af gaat is dat best het wachten waard! Het is niet dat ik nu niks kan rijden.
Gefeliciteerd!
En idd prijzen zijn bijna belachelijk, motor waar ik naar zit te kijken is nu bijna 1000 euro duurder als dat hij eind dit jaar zou kosten...
Door slechte verkopen was doorontwikkelen al duur en om dan ook nog eens aan de Euro4 normen te moeten voldoen heeft ze denk ik de knoop doen doorhakken. Dan zou het wel heel duur worden ten opzichte van de te halen omzet?PilatuS schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 20:54:
Ik snap wel dat ze dat als reden opgeven, maar of het waar is twijfel ik aan. Beetje zo'n zelfde reden als stoppen met de RC8 omdat ie teveel vermogen zou hebben. Op dat moment moest er een nieuw model komen en daar hadden ze toen geen zin.
Yup, die CBR650F is wel leuk omdat je er zelfs al met A2 op kunt rijden en je daarna onbegrensd toch 0-100 tijden haalt die richting de 600RR gaan, een fiets die echt never nooit op A2 mag.Erapaz schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 09:23:
[...]
Er is nu nog een CBR650F, de opvolger van de CBR600F, die tot 2013 geleverd is. Als ze dus zeggen dat het model na 30 jaar stopt, omdat ze de F meetellen met de RR, dan klopt dat ook niet.
Zoals hierboven gezegd zijn de F modellen ook wezenlijk anders dan de RR modellen.

Valt trouwens niet in die '30 jaar CBR lijn' is namelijk de '30 jaar CBR 600 lijn'. In 1987 kwam de CBR 600F op de markt (als ik Wikipedia mag geloven) teruggerekend naar nu is dat dus 29 jaar. Dan klopt het dus ook enigszins met wat die auteur schreef op MCN.
Vandaag in Apeldoorn geweest. Aanbod valt wel mee als je het gaat vergelijken met grote zaken, maar je kunt er zeker wel wat spul scoren. Wat betreft handschoenen, jassen, broeken is het echt vooral HELD met soms wat Rev'It of anders ertussen (logisch ook, is een HELD Center). Wat betreft schoenen en helmen is er best wel wat keuze. Meeste merken staan er wel tussen. Service was top en kregen erg goede uitleg.noes schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 12:53:
[...]
Was gister in Utrecht. Op zoek naar combi en bijpassende laarzen. Klein aanbod op dat vlak. Als ze je maat moeten nabestellen geldt de actie niet, dus ik vis sowieso achter het net, want heb lange maat nodig (1m93 lang) en die hebben ze niet liggen. Qua laarzen stelde het ook teleur. Personeel was druk, hadden weinig tijd voor me. Zal vandaag en morgen nog wel drukker zijn. Voor mij was het dus tijd verspild, kan beter naar MKC gaan of bij fcmoto of motoin bestellen.
Ze hadden wel vrij veel tour spullen en regenkleding, mocht je daar naar op zoek zijn.
Ik ben naar huis gegaan met als helm een Shark Speed-R 2 Fighta. Heb HJC (te rond voor mij), Shark, AGV en Shoei gepast maar Shark was uiteindelijk toch met €380 nog redelijk betaalbaar in tegenstelling tot AGV en Shoei en had wel alle mooie functies als dubbel D sluiting, fiberglass, spoiler etc. Ik zie het maar zo: veiligheid mag wat kosten.... .... en comfort ook
Ik ben aan het zoeken naar een goede verhuurder in die omgeving, maar kom de raarste regelingen tegen. Vergoeden van gemist inkomen bijvoorbeeld in geval van schade. Dus als je in een gladde bocht onderuit gaat betaal je elke dag de huurprijs tot dat de motorfiets gemaakt is....Nero22 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 23:25:
[...]
Bij http://frismotorverhuur.nl/motoren geloof ik niet dat ze van die vage regelingen hebben, maar dan kost 'ie wel €120 per dag (/150 km). Zit in Amsterdam, en het zijn leuke mensen.
Weet je toevallig de voorwaarden van fris motorverhuur? Ze staan niet op de website (of ik kan ze niet vinden). Het zou mooi zijn als die normale voorwaarden zouden hebben (ook bijvoorbeeld verlaging eigen risico).
Ik heb een Schuberth SRC intercomsysteem geïntegreerd in mijn helm. Werkte prima, tot een poosje geleden. Toen viel de intercom telkens uit. Bekend probleem: er zit een flatcable in die na verloop van tijd breekt en dit veroorzaakt. Prima, via Ebay dat kabeltje besteld, en vervangen. Ding is weer als nieuw.
Net wil ik het ding opladen, zie ik dat de isolatie van het USB kabeltje dat er aan zit aan het scheuren is.
Dit is ook tegelijk de laadkabel, dus wel redelijk essentieel voor de werking van het apparaat.
Plan 1: Een mailtje richting Schuberth gegooid of ze ook iets aan spare parts doen, maar ik heb er een hard hoofd in want het ding is inmiddels wel buiten de garantieperiode. (done)
Plan 2: Proberen of ik zelf een volledig nieuwe kabel kan scoren. Ik heb inmiddels wel op Ebay enkele kabeltjes gevonden met een micro-usb B receptacle eraan, dus dat zou desnoods moeten lukken.
Plan 3: Een industrieel kabeltje met stekkerverbinding (M8 of M12 4polig sensorstekker) zien te scoren en de hele USB verbinding overboord gooien. Betekent wel dat ik nog een verloopkabeltje moet maken om onderweg ook een gewone USB lader te kunnen gebruiken, maar dat heb ik er wel voor over.
To be continued. Ik weet in ieder geval wel dat de soldeerverbindingen bijzonder krap bij elkaar zitten, dus of me dit gaat lukken is nog maar afwachten. Het is in ieder geval wel de poging waard.
Net wil ik het ding opladen, zie ik dat de isolatie van het USB kabeltje dat er aan zit aan het scheuren is.
Plan 1: Een mailtje richting Schuberth gegooid of ze ook iets aan spare parts doen, maar ik heb er een hard hoofd in want het ding is inmiddels wel buiten de garantieperiode. (done)
Plan 2: Proberen of ik zelf een volledig nieuwe kabel kan scoren. Ik heb inmiddels wel op Ebay enkele kabeltjes gevonden met een micro-usb B receptacle eraan, dus dat zou desnoods moeten lukken.
Plan 3: Een industrieel kabeltje met stekkerverbinding (M8 of M12 4polig sensorstekker) zien te scoren en de hele USB verbinding overboord gooien. Betekent wel dat ik nog een verloopkabeltje moet maken om onderweg ook een gewone USB lader te kunnen gebruiken, maar dat heb ik er wel voor over.
To be continued. Ik weet in ieder geval wel dat de soldeerverbindingen bijzonder krap bij elkaar zitten, dus of me dit gaat lukken is nog maar afwachten. Het is in ieder geval wel de poging waard.
Volgens mij wordt de snelheid tegenwoordig bij de meeste fietsen eigenlijk wel uitgelezen op de uitgaande as van de versnellingsbak middels een elektronische sensor. De analoge manier vanop 't voorwiel opnemen hebben we met de introductie van de injectiemotoren met bij bijbehorende ECU toch wel achter ons gelatenVerwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 16:23:
[...]
komt ook nog bij dat echt bijna geen 1 fabrikant echt een accuraat beeld geeft.
Overigens, er zijn genoeg machines die het meten op de as/tandwiel snelheid
(deed mijn speed geloof ik ook) dus dan gaat inderdaad je km teller afwijken
PS nationale trots
http://www.bikeexif.com/moto-adonis-yamaha-xv750
De fabrikanten gaan er ook niet vanuit dat je zelf met andere overbrenginsverhoudingen gaat experimenteren dus het is ook gewoon 100% accuraat/consistent.... En als je dan toch met andere overbrenginsverhoudingen gaat werken dan zul je daar wel een goede rede toe hebben (andere circuit met minder/meer bochten bijvoorbeeld) en dan boeit die snelheidsmeter ook helemaal niet.
M'n MT-10 heeft gewoon de cassetebak van de R1 (dôh) met een iets langere éérste versnelling en heeft áchter een kettingwiel gekregen met een tandje minder.... Dus een héérlijk korte bak mét een overbrenging welke het voorwiel praktisch overbodig maakt boven de 7000Rpm.
[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 03-07-2016 18:25 ]
Dit topic is gesloten.
![]()