Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.800 views

Onderwerpen

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

Hamza schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:42:
[...]

haha ik ben vandaag begonnen en heb 7 juli al m'n examen :+ :+
Dat is helemaal vlot! Hoe vaak ga je lessen dan?

XBL: DonFrans

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-11 18:11
Frans92 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:42:
[...]

Dat is helemaal vlot! Hoe vaak ga je lessen dan?
Vandaag, 1, 2 ,4, 6 en 7 juli

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Hier 22, A2. Gemiddelde valt me niet tegen zo te zien! (wie gaat er een berekening op loslaten om tot een gemiddelde te komen? :+

De nieuwe fiets bevalt enorm, God she's a screamer! Heerlijk!

Heb alleen 1 puntje wat me ineens opviel, ik heb aan de binnenkant van mijn laarzen(Held Cartagena) van die plastic "versiersels"(geen idee of ze ook een praktisch nut hebben). Nu viel me op de stukjes metaal bij mijn stepjes ineens beschadigt raken ;(. Ligt dit aan een foute houding, is er iets wat ik eraan kan doen? Of hoort dit gewoon zo?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GaoeGEg.jpg

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Hamza schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:42:
[...]

haha ik ben vandaag begonnen en heb 7 juli al m'n examen :+ :+
Moet je nagaan. En ik moet nota bene 2.5 maand wachten totdat ik mag afrijden. Had makkelijk deze week al kunnen doen (geen school meer) maar die drukte nekt je... als je in de buurt van Arnhem woont. Gelukkig telt september ook nog mee als zomer. :+
DragonSlayer666 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:03:
Hier 22, A2. Gemiddelde valt me niet tegen zo te zien! (wie gaat er een berekening op loslaten om tot een gemiddelde te komen? :+

Heb alleen 1 puntje wat me ineens opviel, ik heb aan de binnenkant van mijn laarzen(Held Cartagena) van die plastic "versiersels"(geen idee of ze ook een praktisch nut hebben). Nu viel me op de stukjes metaal bij mijn stepjes ineens beschadigt raken ;(. Ligt dit aan een foute houding, is er iets wat ik eraan kan doen? Of hoort dit gewoon zo?

[afbeelding]
Denk dat die extra stukken kunststof vooral zijn om ervoor te zorgen dat je je enkel niet breekt tijdens een val (dus het redelijk recht houden van dat gedeelte) en misschien ook wat extra protectie voor het schaven?

Heb zelf geen stukje metaal op die plek bij de motor maar wel iets meer naar achteren. Volgens mij zit daar niks van slijtage dus misschien is het de coating die eraf komt?

[ Voor 60% gewijzigd door caesar1000 op 29-06-2016 13:10 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Omnia love
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06 08:06
GMacD schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:33:
[...]

Heb je zelf al rij ervaring? auto?
Ervaring met auto (al 5 jaar rijbewijs) en fiets :D

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

caesar1000 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:04:
[...]

Moet je nagaan. En ik moet nota bene 2.5 maand wachten totdat ik mag afrijden. Had makkelijk deze week al kunnen doen (geen school meer) maar die drukte nekt je... als je in de buurt van Arnhem woont. Gelukkig telt september ook nog mee als zomer. :+

[...]
Dat ligt natuurlijk ook aan de hoeveelheid examens die de rijschool van te voren inkoopt.
Gisteren reed er ook een ander af, die de dag ervoor gezakt was. Examen binnen een dag zeg maar. Mijn rijschool heeft waarschijnlijk van te voren een hoop plekken gekocht (en misschien is er wel meer beschikbaar in omgeving Rotterdam..)

XBL: DonFrans

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

[afbeelding]
Is normaal. Als je de knie zou gaan uitsteken waarbij je de voet helemaal naar binnen gaat draaien word het nog veel erger.

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-11 15:18
Omnia love schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:26:
[...]

De reden dat ik twijfel is, ik heb een budget van +/-1000,- (student he)
Daarom vraag ik me af of ik voor dat bedrag wel mijn rijbewijs kan halen. :'(
Ik ben ook nog een student ;). Ben toen meer gaan werken uiteindelijk.
Met 1000 euro zit je wel erg krap. Daar kan je net je rijbewijs van halen en een gedeelte van je uitrusting misschien.

Reken op z'n minst nog eens 1000-2000 euro voor een motor en alle bijkomende dingen.

Alvast beginnen met lessen zou ik zeggen! Daarna flink bijbeunen in de zomer als het kan. En dan lekker een motor kopen :).

[afbeelding]
Dit hoort gewoon zo. Normale slijtage ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Panini op 29-06-2016 13:17 ]

Verwijderd

Nu viel me op de stukjes metaal bij mijn stepjes ineens beschadigt raken ;(. Ligt dit aan een foute houding, is er iets wat ik eraan kan doen? Of hoort dit gewoon zo?

[afbeelding]
Normale slijtage.

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Frans92 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:14:
[...]

Dat ligt natuurlijk ook aan de hoeveelheid examens die de rijschool van te voren inkoopt.
Gisteren reed er ook een ander af, die de dag ervoor gezakt was. Examen binnen een dag zeg maar. Mijn rijschool heeft waarschijnlijk van te voren een hoop plekken gekocht (en misschien is er wel meer beschikbaar in omgeving Rotterdam..)
Eigenaar van rijschool zei dat ze ook niet meer plekken hadden gekregen (aangezien de andere rijscholen natuurlijk ook plekken moeten kunnen kopen) dus dan zit je toch echt aan de limiet van het CBR. Wel gelukkig sneller herexamen als je zakt volgens mij. ;)
Vays schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:15:
[...]

Ik ben ook nog een student ;). Ben toen meer gaan werken uiteindelijk.
Met 1000 euro zit je wel erg krap. Daar kan je net je rijbewijs van halen en een gedeelte van je uitrusting misschien.

Reken op z'n minst nog eens 1000-2000 euro voor een motor en alle bijkomende dingen.

Alvast beginnen met lessen zou ik zeggen! Daarna flink bijbeunen in de zomer als het kan. En dan lekker een motor kopen :).

[...]
Dit hoort gewoon zo. Normale slijtage ;)
Yup, deze student gaat vanaf volgende week ook even heel wat uren werken om zo nog wat extra's te kunnen kopen voorop de motor. 10.000 km check is ook om de hoek dus daar kan ik ook alvast voor gaan sparen O-)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Panini
caesar1000 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:29:
[...]
Yup, deze student gaat vanaf volgende week ook even heel wat uren werken om zo nog wat extra's te kunnen kopen voorop de motor. 10.000 km check is ook om de hoek dus daar kan ik ook alvast voor gaan sparen O-)
Goodies :9~
Wat voor extra's wil je kopen voor op de motor?

Heb er zelf,soms, een dubbel gevoel bij.

[ Voor 24% gewijzigd door Panini op 29-06-2016 13:31 ]

• PilatuS
  • Niet online
caesar1000 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:29:
[...]

Ik zou even kijken wat er precies bij die 10K gedaan moet worden. Bij mijn motor is het eigenlijk alleen nieuwe olie er in. Dat is iets wat prima zelf te doen is. Scheelt weer een hoop geld. Na 10K is de motor eigenlijk ook nog zo goed als nieuw, waarbij wat dingen controleren en olie vervangen genoeg zou moeten zijn.

• Panini
PilatuS schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:31:
[...]

Ik zou even kijken wat er precies bij die 10K gedaan moet worden. Bij mijn motor is het eigenlijk alleen nieuwe olie er in. Dat is iets wat prima zelf te doen is. Scheelt weer een hoop geld. Na 10K is de motor eigenlijk ook nog zo goed als nieuw, waarbij wat dingen controleren en olie vervangen genoeg zou moeten zijn.
Afbeeldingslocatie: http://marantzforum.nl/forum/Smileys/default/stupid.gif

Zeker waar. Lekker zelf doen.

• PilatuS
  • Niet online
Vays schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:32:
[...]

[afbeelding]

Zeker waar. Lekker zelf doen.
Een paar jaar terug liet ik alles altijd doen, maar inmiddels doe ik veel zelf. Het is leuk om te doen, scheelt veel geld en je leert er van.

Zo heb ik een tijdje terug de remklauwen helemaal schoongemaakt omdat de zuigers vast begonnen te zitten. Kost een uurtje maar scheelt je makkelijk 50 euro. Ook heb ik de quickshifter zelf geinstalleerd wat ook prima zelf te doen was.

Sowieso staan er op YouTube zoveel filmpjes dat je stap voor stap kan zien hoe iets moet, dan is het echt niet moelijk om te doen.

• Panini
PilatuS schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:39:
[...]

Een paar jaar terug liet ik alles altijd doen, maar inmiddels doe ik veel zelf. Het is leuk om te doen, scheelt veel geld en je leert er van.

Zo heb ik een tijdje terug de remklauwen helemaal schoongemaakt omdat de zuigers vast begonnen te zitten. Kost een uurtje maar scheelt je makkelijk 50 euro. Ook heb ik de quickshifter zelf geinstalleerd wat ook prima zelf te doen was.

Sowieso staan er op YouTube zoveel filmpjes dat je stap voor stap kan zien hoe iets moet, dan is het echt niet moelijk om te doen.
Gelijk heb je. Gelukkig heb ik een vader die technisch zeer onderlegd is. Dus zodoende door hem geleerd zo ongeveer alles zelf te doen.

En als je het niet weet: 'Google is your friend'. Of zoals jij inderdaad zegt: Youtube.
Hoe merkte je trouwens dat de zuigers vast begonnen te zitten? Rem liep vast na het remmen ofzo?

Als je de bedragen hoort die vrienden kwijt zijn voor lullige dingen zoals kleppen stellen, olie verversen, remblokjes vervangen etc. :X

Of je tijd moet inderdaad te kostbaar zijn. Maar als dat zo is heb je een verdomd lekker uurloon zou ik zeggen ;) .

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Kleppen stellen vind ik geen lullig ding hoor. Bij mijn motor moet die er goed voor uit elkaar. Dit laat ik dus ook altijd doen. Rest doe ik wel zelf.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Vays schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:31:
[...]
Goodies :9~
Wat voor extra's wil je kopen voor op de motor?

Heb er zelf,soms, een dubbel gevoel bij.
Eerste worden waarschijnlijk oranje geanodiseerde levers en daarna misschien een stickerset. Geeft de motor echt een totaal andere uitstraling. Daarnaast ook wat dingen nodig zoals een druppellader, een oranje paddock stand, hoes, wat vloeistoffen (voor ketting etc), remschijfslot etc. Telt toch weer snel op. Wil wat betreft extra's voor de motor ook niet al te ver gaan omdat ie natuurlijk over 2 jaar weer de verkoop in gaat. :+

PilatuS schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:31:
[...]

Natuurlijk moeten de keerringen nog gedaan worden dus vandaar dat ik dacht 'doe ik gelijk even de beurt erbij'. Moet denk ik zelf maar is de schakelset wat beter vastmaken ofzo. Zit wat speling in. Denk dat ik in de vakantie ook een cursus motoronderhoud en motorblok bij Erik van Lent doe. Hoor allemaal positieven dingen over die cursussen van hem en bij zijn presentatie op de motorbeurs zag het er ook erg leerzaam en goed uit. :P
Vays schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:44:
[...]

Gelijk heb je. Gelukkig heb ik een vader die technisch zeer onderlegd is. Dus zodoende door hem geleerd zo ongeveer alles zelf te doen.

En als je het niet weet: 'Google is your friend'. Of zoals jij inderdaad zegt: Youtube.
Hoe merkte je trouwens dat de zuigers vast begonnen te zitten? Rem liep vast na het remmen ofzo?

Als je de bedragen hoort die vrienden kwijt zijn voor lullige dingen zoals kleppen stellen, olie verversen, remblokjes vervangen etc. :X

Of je tijd moet inderdaad te kostbaar zijn. Maar als dat zo is heb je een verdomd lekker uurloon zou ik zeggen ;) .
Ik heb wel echt de interesse, maar wil gewoon niet hebben dat ik iets verkeerd doe en dan mijn eigen dood teken. Dan hou ik het liever, op het moment, bij de ketting en bv het vervangen van de levers dan zelf de voorvorken uit elkaar halen. Bij de dealer is het €125 om te doen en bij Hyperpro €200 dus voor de voorvork gaat 'ie gewoon naar de dealer. Vind het al duur zat voor een motor waar ik nog geen km op gereden heb.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Is er hier toevallig iemand die de prijsverschillen tussen voor- en najaar elk jaar vergelijkt?
Ik wil namelijk mijn huidige motor inruilen voor een FZ1 van 2010 of nieuwe (omdat de MT-10 er niet als Tracer/Fazer komt), maar ik vraag me af of ik dan niet beter kan wachten tot september?

Op Google zie je wel dat mensen het over verschil hebben, maar echt duidelijk (of onderbouwd) vind ik het niet.

• Panini
caesar1000 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:02:
[...]

Eerste worden waarschijnlijk oranje geanodiseerde levers en daarna misschien een stickerset. Geeft de motor echt een totaal andere uitstraling. Daarnaast ook wat dingen nodig zoals een druppellader, een oranje paddock stand, hoes, wat vloeistoffen (voor ketting etc), remschijfslot etc. Telt toch weer snel op. Wil wat betreft extra's voor de motor ook niet al te ver gaan omdat ie natuurlijk over 2 jaar weer de verkoop in gaat. :+

[video]

Ik heb wel echt de interesse, maar wil gewoon niet hebben dat ik iets verkeerd doe en dan mijn eigen dood teken. Dan hou ik het liever, op het moment, bij de ketting en bv het vervangen van de levers dan zelf de voorvorken uit elkaar halen. Bij de dealer is het €125 om te doen en bij Hyperpro €200 dus voor de voorvork gaat 'ie gewoon naar de dealer. Vind het al duur zat voor een motor waar ik nog geen km op gereden heb.
Ah ok, dat valt nog reuze mee gelukkig. Meeste is ook echt functioneel.

Het dik gedrukte is ook vooral mijn euvel. Vaak is het zonde om veel geld in je motor te stoppen vind ik. Liever wat door sparen en het investeren in de nieuwe motor. Het geld krijg je er namelijk nooit meer uit.

Snap het wel , vooral bij dingen zoals je remmen was ik in het begin ook nogal bezorgd. Alles 5x controleren bij het monteren enz :+.
Tylen schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:53:
Kleppen stellen vind ik geen lullig ding hoor. Bij mijn motor moet die er goed voor uit elkaar. Dit laat ik dus ook altijd doen. Rest doe ik wel zelf.
Verschilt natuurlijk per motor. Zal wat makkelijker gaan bij de oude hokjes ;)
Merk dat daar toch vaak wat meer ruimte is.

[ Voor 12% gewijzigd door Panini op 29-06-2016 14:22 ]

• PilatuS
  • Niet online
[...]

Bij de laatste paar meters remmen gingen ze enorm piepen. Bleek dat 2 van de 8 zuigers niet bewogen. Dan gaat de boel wat scheef en daar kwam het geluid vandaan.
caesar1000 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:02:
[...]

Het is ook bij een hoop dingen dat je er een keer mee moet beginnen. Ik liet eerst ook alles doen omdat ik bang was dingen verkeerd te doen maar inmiddels doe ik veel zelf. De remklauwen los halen en weer terug monteren is ook een klusje wat je niet verkeerd wil doen. Had een guide gevonden van een Ducati met vrijwel dezelfde klauwen en aan de hand daarvan de boel gedaan. Heb wel een momentsleutel daarvoor gekocht omdat ik anders dingen snel te vast ga draaien. Met veel info opzoeken en gewoon aan de slag gaan kom je een heel eind.

Het spannen van de ketting is ook iets waarvan het handig is als je het zelf kan.

Sommige dingen zoals kleppen stellen en de voorvork moet je ook gewoon lekker laten doen. De 10K beurt is voor mijn motor prima zelf te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 29-06-2016 14:38 ]

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:01

Secsytime

Automagisch

Ben aan het orienteren voor een eerste motor. Nu zijn er voor mijn gevoel twee dingen die ik kan doen:
1. De motor kopen die ik graag wil, hier zuinig op zijn en er 10+ jaar mee doen.
2. Een goedkope motor kopen, hier meer ervaring op opdoen en daarna optie 1.

Optie 3 voelt namelijk niet echt als een (goede) optie.
3. Een "tussen" motor kopen waar je ervaring op, op kunt doen maar niet een super goedkope motor.

Hoe denken jullie hierover? Even links van motoren als voorbeeld:
1. http://link.marktplaats.nl/m1059596384
2. http://www.speurders.nl/o...0s-158921932.html?sr_ab=0
3. http://www.speurders.nl/o...ab=0&no_qs=True&query=650

N.B. Het zijn voorbeelden, het gaat om het idee er achter!

Hoe denken jullie hierover?

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-11 20:30
Secsytime schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 15:09:
Ben aan het orienteren voor een eerste motor. Nu zijn er voor mijn gevoel twee dingen die ik kan doen:
1. De motor kopen die ik graag wil, hier zuinig op zijn en er 10+ jaar mee doen.

3. Een "tussen" motor kopen waar je ervaring op, op kunt doen maar niet een super goedkope motor.

Ik zou absoluut voor optie 2 gaan. Je kunt met een oude motor ook veel plezier hebben, zo heb ik bijv. met mijn oude omgebouwde K75 véél meer plezier dan met de GSX-R 750 K5. Als je een keer valt dan doet het ook niet zo'n pijn in je beurs meestal.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-11 09:39

Chakotay

Lick here to continue

Als eerste motor zou ik voor iets goedkoops gaan. Je weet in het begin mogelijk nog niet helemaal goed wat voor type motor je fijn vind rijden, zou dan zonde zijn als je langdurig aan een nieuwe motor 'vast' zit. Het is met een goedkope ook een stuk minder vervelend als je hem perongeluk een keer neerlegt :P Een oudje kan je met een beetje geluk met weinig tot geen afschrijving weer wegdoen om iets heel anders te halne.

Iets als de GPZ is dan wel weer erg aan de goedkope kant overigens tussen de 1000 en 2000 euro zijn er veel nog goed bruikbare fietsen van tussen de 10 en 15 jaar oud te vinden. (Zoals mijn GSX-R bijvoorbeeld :+ )

[ Voor 3% gewijzigd door Chakotay op 29-06-2016 15:21 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• PilatuS
  • Niet online
Hou er ook rekening mee dat je als beginnende motorrijder ook de kans hebt dat je een keer onderuit gaat. Je zal niet de eerste zijn die op een lullige manier de motor om laat vallen. Daarom zou ik voor optie 2 gaan.

Ik heb zelf eerst 2 jaar een Hornet gehad om te leren rijden. Pas na meer dan 20.000km ben ik naar iets gegaan wat ik leuker vind.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ligt ook aan je budget. Als je 500 euro in de maand aan pretbudget hebt maakt het weinig uit.

• Panini

Wat is je rijstijl? Vooral dat speelt, in mijn ogen, heel erg mee in de keuze voor een motor. Is natuurlijk nog moeilijk te zeggen nu, maar ik denk dat je wel een indicatie kan geven daarin.

-Wil je enkel relaxt cruisen?
-Lange toerritjes maken?
-Lijkt het je leuk om een keer offroad te gaan?
-Hou je ervan om flink aan het gas te hangen?
-Wil je in de toekomst het circuit op ermee?

Zijn allemaal dingen die ik mezelf af ben gaan vragen toen ik een motor kocht. Sommige dingen veranderen natuurlijk wel na 5-6 jaar. Maar lijkt me goed om dat eerst op een rijtje te hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door Panini op 29-06-2016 15:35 ]

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-11 12:57

Als het puur voor het plezier is, is optie 2 wellicht de beste.
Ik heb zelf optie 3 gekozen, ik heb een (heel) recente tweedehands Versys 650 gekocht, maar ik ga dagelijks door weer en wind naar mijn werk er mee dus vond ik die keuze wel verantwoord en over een paar jaar koop ik dan wel gewoon een africa twin of multistrada of zo ;-)
Ik had geen zin om een heel goedkope, oudere motor te kopen om af en toe aan de kant van de weg te staan 's morgens om 7h in de gietende regen met pech :-)
Plus dat die oudere motoren dan ook geen ABS hebben en relatief veel verbruiken.
Voor enkel ritjes in het weekend, zou ik ook gewoon optie 2 kiezen :-)

• Tylen

Tylen

Optie 1 natuurlijk.

Allrisk verzekeren en dan maakt het niet zo uit of je valt.

Als je voor optie 2 gaat, dan zit je na 1 maand toch alweer naar een nieuwe motor te kijken.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:01

Secsytime

Automagisch

Vays schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 15:25:
[...]
Wat is je rijstijl? Vooral dat speelt, in mijn ogen, heel erg mee in de keuze voor een motor. Is natuurlijk nog moeilijk te zeggen nu, maar ik denk dat je wel een indicatie kan geven daarin.

-Lange toerritjes maken?
-Lijkt het je leuk om een keer offroad te gaan?
-Hou je ervan om flink aan het gas te hangen?
-Wil je in de toekomst het circuit op ermee?

Zijn allemaal dingen die ik mezelf af ben gaan vragen toen ik een motor kocht. Sommige dingen veranderen natuurlijk wel na 5-6 jaar. Maar lijkt me goed om dat eerst op een rijtje te hebben.
Voornamelijk onderstaande.
-Lange toerritjes maken?

Het punt is wel dat het mijn primaire vervoersmiddel gaat worden voor lange afstanden. Maar dat stelt (nog) niet zoveel voor, want dat zou alleen in weekenden zijn.
Anoshky schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 15:27:
[...]

Als het puur voor het plezier is, is optie 2 wellicht de beste.
Ik heb zelf optie 3 gekozen, ik heb een (heel) recente tweedehands Versys 650 gekocht, maar ik ga dagelijks door weer en wind naar mijn werk er mee dus vond ik die keuze wel verantwoord en over een paar jaar koop ik dan wel gewoon een africa twin of multistrada of zo ;-)
Ik had geen zin om een heel goedkope, oudere motor te kopen om af en toe aan de kant van de weg te staan 's morgens om 7h in de gietende regen met pech :-)
Plus dat die oudere motoren dan ook geen ABS hebben en relatief veel verbruiken.
Voor enkel ritjes in het weekend, zou ik ook gewoon optie 2 kiezen :-)
Het feit dat oude motoren vaak geen of slechte ABS hebben was ook een reden voor mij om uberhaupt optie 1 te overwegen. Je moet natuurlijk altijd proberen te voorkomen dat je ABS nodig hebt.

Verwijderd

Ikzelf heb optie 1 gedaan (toendertijd een nieuwe Hornet in 2003)
En als ik het nu weer moest doen word het optie 2., want ik zou dan wederom een Hornet of Fazer van rond 2003/4 nemen.

Die zijn gewoon goed, leveren genoeg vermogen om interesant te zijn, hebben een prima frame en uitstekende remmen. Betrouwbaar, veel verkocht dus keuze + onderdelen makkelijk te verkrijgen.

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:52

Least Inkling

Product of the cold war

Het argument dat je als beginner meer kans maakt dat je valt en dus schade veroorzaakt, wat uiteraard zonde is, houdt geen stand als je ook de rijders met meerdere km's achter de buddy, hun fiets ziet laten vallen door egostrelende akties zoals jiffy vergeten, te hard remmen met gedraaid stuur etc.

(een van de )Argument(en) zou moeten zijn, kan ik het budgettair aan om een duurdere/mooiere motor te kopen, inclusief eventuele schade.

Zelf heb ik een gloednieuwe Kawa GTR 1400 laten vallen (1 maand oud) door een strakke aktie van mezelf. Fijn voor de omstanders, minder fijn voor de beurs, want je ik wilt niet rondrijden met een gloednieuwe, beschadigde kuip ;)

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Frans92 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:14:
[...]

Vorig jaar heb ik ook in Rdam zowel AVB als AVD gedaan, terwijl ik in Rijswijk woon. In Rijswijk is het gewoon te druk.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Panini
Secsytime schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 15:43:
[...]

Voornamelijk onderstaande.
-Lange toerritjes maken?

Het punt is wel dat het mijn primaire vervoersmiddel gaat worden voor lange afstanden. Maar dat stelt (nog) niet zoveel voor, want dat zou alleen in weekenden zijn.

[...]

Het feit dat oude motoren vaak geen of slechte ABS hebben was ook een reden voor mij om uberhaupt optie 1 te overwegen. Je moet natuurlijk altijd proberen te voorkomen dat je ABS nodig hebt.
Zou zelf niet direct voor het duurste gaan dan. Beetje middenmoot.
Lekker km's mee maken en rustig verder sparen.

Misschien kom je er namelijk na een paar jaar achter dat je iets totaal anders wilt. Een, te dure optie, kiezen, bizar voorzichtig en zuinig zijn en dan 10+ jaar met een motor doen lijkt me lastig.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Oef, die Triumph is wel mooi zeg! Zelf ben ik ook meteen voluit gegaan (Fireblade SC59, helaas gejat, toen BMW S1000RR). Maar... het hangt heel erg af van jouw inkomen en budget. Als je per maand duizend euro vrij te besteden hebt, zou ik zeggen pak de motor die je het allergaafst vindt: mocht je m een keertje omleggen, kan je dat wel lijden. Heb je 5 jaar moeten sparen voor een motor van 8k, is het een heel ander verhaal en kan je beter voor een goedkoper exemplaar gaan.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:08
Zo! Dat ging snel. Alles in 1 keer! *O*
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/yR7ZeJ1rjss6P5tYrn5bSUa0/full.png

• Zelf theorie geleerd
• 12 uur AVB les
• 10 uur AVD les

Met dank aan de heren van rijschool Bruinsma in Utrecht. Fijne mensen daar! :)

Lekker!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Gratz en welkom:)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Gefeliciteerd *O*

• Panini
Gefeliciteerd Napsju!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:08
Dank, dank ;)

Lekker!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Waar bestellen jullie tegenwoordig je onderdelen? De RSV heeft best hard nieuwe remblokjes nodig kom ik net achter :X

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Optie 1 heeft voor velen één groot nadeel dat in de showroom nogal eens vergeten wordt: Omdat het je nieuwe droomfiets is, wil je er maximaal van genieten, maar ben je er juist ook extra zuinig op..
Resultaat: Of je rijdt als een gek, en maakt snel broken, of je rijdt (te) krampachtig and maakt snel broken.

Ze zeggen niet voor niets: Op een ouwe fiets moet je het leren! :)

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:06

Bommes

Capo del formaggio

Mijn eerste motor was de Vespa die ik nu nog heb.
Kostte me iets van 3k, zelf ingevoerd uit BE.
Na een jaar heb ik er motor 2 bij gekocht een Yamaha FJ1200. Die heb ik er een jaartje bij gehad.

Nu weer alleen de Vespa, als er nog wat spaargeld over is na deze sabbatical/trip dan komt er denk ik weer een 2de motor bij.

Ik wilde voordat ik mijn rijbewijs had al een Vespa, en die heb ik dus ook meteen gekocht na het behalen van mijn A.
Een motorscooter is In mijn geval trouwens een praktische overweging.
Om in/op de camper mee te kunnen moest het niet te zwaar zijn en flink wat bergruimte.
Dus scooter en dan is er in mijn oogpunt maar 1 mogelijkheid en dat is en was een Vespa. *O*

[ Voor 6% gewijzigd door Bommes op 29-06-2016 18:17 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• DragonSlayer666
Congrats Napsju!

Ik vind ook dat de Vespa de enige goede motorscooter is. Blijft nog steeds raar om zo'n ding op kleine wieltjes op de snelweg te zien :+

Morgen voor het eerst maar eens richting de posbank karren. Iemand nog tips voor lunch of iets in die buurt? Zal rond het middaguur daar zijn. Als er iemand is die me een beetje de buurt wilt laten zien natuurlijk nog liever! (of foto's maken van mij met mijn nieuwe speeltje O-))

[ Voor 22% gewijzigd door DragonSlayer666 op 29-06-2016 18:41 ]

• Tylen

Tylen

EgMaf schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:07:
Optie 1 heeft voor velen één groot nadeel dat in de showroom nogal eens vergeten wordt: Omdat het je nieuwe droomfiets is, wil je er maximaal van genieten, maar ben je er juist ook extra zuinig op..
Resultaat: Of je rijdt als een gek, en maakt snel broken, of je rijdt (te) krampachtig and maakt snel broken.

Ze zeggen niet voor niets: Op een ouwe fiets moet je het leren! :)
Onzin. Ik ben zelf begonnen op een R6 uit 1999. Na een jaar verkocht en een Honda SP1 gehaald. Ging hartstikke goed.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Chakotay schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 17:53:
Waar bestellen jullie tegenwoordig je onderdelen? De RSV heeft best hard nieuwe remblokjes nodig kom ik net achter :X
Louis.eu?

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:40
Napsju schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:09:
Zo! Dat ging snel. Alles in 1 keer! *O*
[afbeelding]

• Zelf theorie geleerd
• 12 uur AVB les
• 10 uur AVD les

Met dank aan de heren van rijschool Bruinsma in Utrecht. Fijne mensen daar! :)
Zelf ook bij Bruinsma gelest, en dat ging nog veel sneller. :P

Binnen een maand had ik een rijbewijs. :+

It's funny. But not ha-ha funny.

• Nero22
DragonSlayer666 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:39:
Congrats Napsju!

Ik vind ook dat de Vespa de enige goede motorscooter is. Blijft nog steeds raar om zo'n ding op kleine wieltjes op de snelweg te zien :+

Morgen voor het eerst maar eens richting de posbank karren. Iemand nog tips voor lunch of iets in die buurt? Zal rond het middaguur daar zijn. Als er iemand is die me een beetje de buurt wilt laten zien natuurlijk nog liever! (of foto's maken van mij met mijn nieuwe speeltje O-))
Gas dan ook effe op en neer naar Nijmegen (over de snelweg het meest praktische), en dan de dijk richting Duitsland pakken. Leuk stukje rijden. :) De Posbank heb je binnen een uurtje ook wel alle hoeken van gezien namelijk.

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Vays schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:19:
[...]

Ah ok, dat valt nog reuze mee gelukkig. Meeste is ook echt functioneel.

Het dik gedrukte is ook vooral mijn euvel. Vaak is het zonde om veel geld in je motor te stoppen vind ik. Liever wat door sparen en het investeren in de nieuwe motor. Het geld krijg je er namelijk nooit meer uit.

Snap het wel , vooral bij dingen zoals je remmen was ik in het begin ook nogal bezorgd. Alles 5x controleren bij het monteren enz :+.
Bij mijn A motor zullen er vast wel wat meer extra's op komen dan nu. Merkte al bij het kopen van m'n motor dat mensen voor extra's bijna niks extra's bieden. Alleen een uitlaat(systeem) levert vaak wat extra centen op. (Ook wel logisch als een Akra systeem nieuw €1000 is :+ ). Wel fijn om nu alvast te weten dat ik bij A2 eigen spul kan gebruiken en ook die hoge eerste kosten niet heb.
PilatuS schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:35:
[...]

Het is ook bij een hoop dingen dat je er een keer mee moet beginnen. Ik liet eerst ook alles doen omdat ik bang was dingen verkeerd te doen maar inmiddels doe ik veel zelf. De remklauwen los halen en weer terug monteren is ook een klusje wat je niet verkeerd wil doen. Had een guide gevonden van een Ducati met vrijwel dezelfde klauwen en aan de hand daarvan de boel gedaan. Heb wel een momentsleutel daarvoor gekocht omdat ik anders dingen snel te vast ga draaien. Met veel info opzoeken en gewoon aan de slag gaan kom je een heel eind.

Het spannen van de ketting is ook iets waarvan het handig is als je het zelf kan.

Sommige dingen zoals kleppen stellen en de voorvork moet je ook gewoon lekker laten doen. De 10K beurt is voor mijn motor prima zelf te doen.
Ja, zal wel over de maanden meer durfen en doen. Ging heel wat jaren ook zo met je computer. Eerst grafische kaart een keer vervangen, daarna eigen pc bouwen en daarna betaald pc's bouwen. Natuurlijk zit je daar niet echt met je eigen veiligheid. Naast hoes etc. ook maar een mooi setje 'motorgereedschap' kopen dan. :>
DragonSlayer666 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:39:
Congrats Napsju!

Ik zou best wat willen laten zien van de omgeving, maar helaas nog niet het rijbewijs binnen dus dat zal een andere keer worden. Kan natuurlijk wel wat mooie foto's schieten net zoals ik bij Pilatus heb mogen doen. (DM?) 8)
Nero22 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:25:
[...]
Gas dan ook effe op en neer naar Nijmegen (over de snelweg het meest praktische), en dan de dijk richting Duitsland pakken. Leuk stukje rijden. :) De Posbank heb je binnen een uurtje ook wel alle hoeken van gezien namelijk.
Ja, de Posbank is voor het grootste deel ook maar 1 weg dus dat heb je na een paar keer wel gezien. Het achterland van Zelhem is zeker aan te raden! Hele lange, mooie bochten en stuurwegen daar! Ook achterop erg leuk!

• DragonSlayer666
Nero22 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:25:
[...]

Heb nu deze route. Tips of mooie extra stukken altijd welkom!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AW5OL3T.png

[ Voor 3% gewijzigd door DragonSlayer666 op 29-06-2016 19:53 . Reden: Beter zichtbare img ]

• Nero22
DragonSlayer666 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:40:
[...]

[afbeelding]
Ik kan het niet helemaal zien op je kaart, maar van Opheusden naar Culemborg/Vianen, zou ik via de bovenkant van de rivier rijden. Is net wat leuker vind ik. :)

• DragonSlayer666
Nero22 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:42:
[...]

Ik kan het niet helemaal zien op je kaart, maar van Opheusden naar Culemborg/Vianen, zou ik via de bovenkant van de rivier rijden. Is net wat leuker vind ik. :)
Toevallig vondt Tomtom dat ook ;). Dijk Nijmegen -> Duitsland, langs de bovenkant of onderkant (of beiden een keer?). Ben totaal niet bekend die kant op, heb tot nu toe enkel richting het oosten gereden O-)

Heb de kaart in de vorige post ook even wat duidelijker gemaakt.

[ Voor 6% gewijzigd door DragonSlayer666 op 29-06-2016 20:00 ]

• Jelte
  • Niet online
[...]

[afbeelding]
Pak de Postweg van Leusden naar Lunteren eens. Is ook nog eens net zo snel als over de snelweg :)

• PilatuS
  • Niet online
[...]

[afbeelding]
Ga vanuit Arnhem naar de andere kant van de rivier en rij via Driel naar Opheusden toe en verder. Dat stuk dijk is mijn favoriete stuk om te rijden. Door Oosterbeek heen en naar Wageningen is geen reet aan. Dan rij je alleen maar 50 en 80 wegen met stoplichten.

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Tylen schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:56:
[...]

Onzin. Ik ben zelf begonnen op een R6 uit 1999. Na een jaar verkocht en een Honda SP1 gehaald. Ging hartstikke goed.
Ik schrijf niet voor niets " voor velen" 8)7
Ik ben blij voor jou dat het voor jou niet zo was..

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

franssie schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 00:29:
[...]

laat de brommers met 50 op de rijbaan rijden ipv de getolereerde 45 en toegestaane 35 of 30 in de bebouwde kom. En dus wel helm en handschoenen.
Ook daar heb ik over zitten denken. Het omhoog trekken van de maximumsnelheid voor brommers zou betekenen dat ze ook mee de autowegen op mogen... Dat lijkt me nog minder wenselijk dan het huidige beleid. En om met de woorden van teacher te spreken:
teacher schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 00:26:
[...]

Omdat je verkeerd beleid gaat aanpakken met nog meer beleid, in plaats van het probleem aan te pakken.
Uiteindelijk zijn alle regels ook allemaal zo logisch he O+
teacher schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 00:41:
Je moet het met mij eens zijn dat het A1 rijbewijs nogal schraal is qua vermogen. Wat was er eigenlijk mis met de vorige regeling?
Niks. De oude regeling moest helaas komen te vervallen met de nieuwe (derde) rijbewijsrichtlijn van de EU. Als het goed is zijn alle rijbewijsregels nu overal gelijk, behalve dat de regels in geen enkel land gelijk zijn momenteel 8)7

Voorbeeld: Categorie B1 (kennen we hier niet) en de E achter B regels in België verschillen van wat we hier hebben. En nu zal ik nog wel een paar dingen vergeten. Handig man, zo'n Europees uniform rijbewijs _O-
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:08:
[...]

Vraag me zowiezo af hoe oud de gemiddelde motor tweaker is :) Want ook hier slaat de motorvergrijzing toe :P
Net oud genoeg om direct voor vol vermogen te gaan hier :+
caesar1000 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:31:
[...]

Trouwens vind ik dat ze ook de 'blauwe brommers' een helmverplichting moeten geven. Als je met 40 (want die dingen rijden allemaal harder dan ze mogen) tegen een boom/fietser op knalt kan dat best hard aankomen lijkt me.... ..... vooral zonder helm.
Dan mogen de (elektrische) fietsen wat mij betreft ook.
[...]

Met mijn Duke duurt het volgens mij 4 seconde voordat ik op de 50-60 zit maar daarna begin je te merken dat hij gewoon te weinig vermogen heeft om nog snel door te trekken en vanaf 80 km/h zit er geen pit meer in. Naar de 100 duurt dus ook een ellenlange 17 seconde.... ;(
4 seconde naar de 60? Dan rijd ik al bijna een halve seconde 100 man (8>
Lang stuk rijden op de snelweg en daarna tot stilstand komen met alleen je achterrem. Zijn je schijven warm of is er één heet en de ander niet? Dan zijn de warme 'stuck on'. Zijn ze beiden koud, dan moet je even een parkeerterrein zoeken en daar even flink je voorrem misbruiken. Is er één schijf kouder dan de ander? Dan is je koude hoogstwaarschijnlijk 'stuck off'. :)
Secsytime schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 15:43:
[...]

Ik heb ook gezocht naar een motor met ABS maar vond in mijn budget alleen BMW's. Dat lijkt me als eerste motor niet bepaald geschikt. Bovendien ben ik een iel ventje en dat ziet er dus ook niet uit :+ Ik heb nu gewoon een motor zonder ABS maar kan nog steeds prima hard remmen. Als je afstand houd (ik rij zoveel mogelijk met 2s afstand) en ver vooruit kijkt is er niet zoveel aan de hand volgens mij :) Ik heb dus mijn mening bijgeschaafd naar "ABS is leuk, maar als je het nodig hebt, heb je het zelf niet goed gedaan".

Overigens ga ik van die uitspraak een keer spijt krijgen :+

Vandaag maar eens even achter m'n topkoffertje aangegaan (slot ontbrak/was stuk), vond het wel lang duren. Hebben ze m'n voicemail een paar weken geleden ingesproken..... Die luister ik nooit :+

Afbeeldingslocatie: http://img.twiekers.net/albums/userpics/10001/normal_photo_2016-06-29_22-52-57.jpg
Kan ik eindelijk m'n kettingslot (5 kg) en schooltas fatsoenlijk meenemen zonder een hernia te krijgen :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

tdw schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:54:
[...]

Ook daar heb ik over zitten denken. Het omhoog trekken van de maximumsnelheid voor brommers zou betekenen dat ze ook mee de autowegen op mogen... <>
huh waar baseer je dat op?

Dat hebben brommers nooit gemogen en met 50cc kan je prima 50km/u halen (kijk een paar posts boven je haha).
Binnen de bebouwde kom rijdt het dan prima mee met de auto's en zitten ze niet op de fietspaden. Buiten de bebouwde kom rijden ze ook 50 ipv de 45 van nu (waar de meesten 60+ rijden) dus ...
Het omhoogtrekken van 5 km/u - dat betekent niets eigenlijk, behalve dat van mij die stomme snor fietsen en ebikes ook met helm en met kenteken de weg op moeten })

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• tdw

tdw

Amai seg!

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

ah scherp! Ik dacht dat ze die wet al lang aangepast hadden zodat elk voertuig eigenlijk de max snelheid ook minimaal moesten kunnen halen behalve wettelijk beperkte voertuigen en combinaties (trekkers, aanhangers, vrachtwagens). Dat is er dus nooit van gekomen.
Soit, stellen we de snelheid op 49 km/u.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• tdw

tdw

Amai seg!

franssie schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 23:14:
[...]

ah scherp! Ik dacht dat ze die wet al lang aangepast hadden zodat elk voertuig eigenlijk de max snelheid ook minimaal moesten kunnen halen behalve wettelijk beperkte voertuigen en combinaties (trekkers, aanhangers, vrachtwagens). Dat is er dus nooit van gekomen.
Soit, stellen we de snelheid op 49 km/u.
Ja, of we laten het lekker zo. Je zit hier in een motortopic. Het is prima mogelijk en niet verboden om op dezelfde rijbaan een scooter in te halen :+

~ James May

• DragonSlayer666
Thanks voor alle tips! De route nog wat aangepast aan de hand van alle tips. Maar als ik het zo hoor, moet ik gewoon een keer een zaterdag/vol weekend uittrekken en zorgen dat ik een of meerdere van jullie mee heb als partner(s) en gids(en) om daar vol te genieten!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Iddl8Py.png

• Tylen

Tylen

EgMaf schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:43:
[...]

Ik schrijf niet voor niets " voor velen" 8)7
Ik ben blij voor jou dat het voor jou niet zo was..
En waar haal je die feiten/data vandaan dat het voor velen wel zo was/is?

• Panini
[...]

Lang stuk rijden op de snelweg en daarna tot stilstand komen met alleen je achterrem. Zijn je schijven warm of is er één heet en de ander niet? Dan zijn de warme 'stuck on'. Zijn ze beiden koud, dan moet je even een parkeerterrein zoeken en daar even flink je voorrem misbruiken. Is er één schijf kouder dan de ander? Dan is je koude hoogstwaarschijnlijk 'stuck off'. :)

Kan ik eindelijk m'n kettingslot (5 kg) en schooltas fatsoenlijk meenemen zonder een hernia te krijgen :)
Binnenkort maar eens uitproberen dan. Ben nu wel nieuwsgierig ernaar.

Even wat anders. Dit stukje visuele poëzie wilde ik graag met jullie delen deze ochtend:

Afbeeldingslocatie: http://www.motorfreaks.nl/images/stories/reviews/_Multitesten/2016/ZX10-1299/Francorchamps-1.jpg

damn

• Donkoking
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-11 12:35
Heerlijke machine, heb nog nooit op een duc gereden(3 jaar mijn rijbewijs). Tijd om van de zomer een testrit te maken. Maar zal wel een naked worden.

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Niets voor mij, maar wel een brute beauty

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hm, collega heeft me net op zijn gloednieuwe S1000XR gezet... Ookwil :9~

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chakotay schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:15:
Hm, collega heeft me net op zijn gloednieuwe X1000XR gezet... Ookwil :9~
Bedoel je niet de S1000 XR? (Soort van tegenhanger van de Ducati Multistrada).

Heb die fiets vorig jaar tijdens de EICMA in Milaan staan te bekijken en da's inderdaad een érg mooi speeltje!! (Moet je nog wel even een leuke prijs voor je GSX-R gaan krijgen 8) ).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

wimmel_1 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:04:
[...]

Bedoel je niet de S1000 XR? (Soort van tegenhanger van de Ducati Multistrada).

Heb die fiets vorig jaar tijdens de EICMA in Milaan staan te bekijken en da's inderdaad een érg mooi speeltje!! (Moet je nog wel even een leuke prijs voor je GSX-R gaan krijgen 8) ).
Ja, ik had nog te weinig koffie op :X

En ik denk dat ik voor de GSX-R net genoeg krijg voor een kofferset voor zo'n fiets :+

Verwijderd

Chakotay schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:15:
Hm, collega heeft me net op zijn gloednieuwe X1000XR gezet... Ookwil :9~
S1000XR bedoel je.

maar die dingen schijnen "veel" last te hebben van vibraties (check de forums / gebruikers reviews)

• Panini
Chakotay schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:07:
[...]

Ja, ik had nog te weinig koffie op :X

En ik denk dat ik voor de GSX-R net genoeg krijg voor een kofferset voor zo'n fiets :+
:+

Zou wel een flinke overstap zijn. Totaal andere fiets.

Verwijderd

Vays schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:18:
[...]

:+

Zou wel een flinke overstap zijn. Totaal andere fiets.
Kwa zit positie wel, maar kwa blok is dat verschil kleiner dan je denkt ;)

• Panini
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:21:
[...]

Kwa zit positie wel, maar kwa blok is dat verschil kleiner dan je denkt ;)
Blok is een vier cilinder zie ik. Enige wat gelijk is denk ik. ;)

Karakter van de motor zal wel een wereld van verschil zijn.
Wel een mooi ding, zal nog aardig rap gaan en heerlijk soepel rijden denk ik.

Ooit...

Eerst nog wat grijze haren verzamelen :9

[ Voor 3% gewijzigd door Panini op 30-06-2016 11:31 ]

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

Ook daar heb ik over zitten denken. Het omhoog trekken van de maximumsnelheid voor brommers zou betekenen dat ze ook mee de autowegen op mogen... Dat lijkt me nog minder wenselijk dan het huidige beleid.
Hoeft niet perse, hier hebben ze voor 125cc motoren en mensen met een provisional license een regel dat je niet de motorway op mag, dat werkt best goed, want op een 125cc kan je op zich prima met het verkeer meekomen in de stad en op B-wegen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Verwijderd

Vays schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:30:
[...]

Blok is een vier cilinder zie ik. Enige wat gelijk is denk ik. ;)

Karakter van de motor zal wel een wereld van verschil zijn.
Wel een mooi ding, zal nog aardig rap gaan en heerlijk soepel rijden denk ik.

Ooit...

Eerst nog wat grijze haren verzamelen :9
vermogen en koppel is denk ik gelijk (zal niet meer dan 10nm of 10pk schelen, sterker nog, best kans dat de BMW meer vermogen heeft als de GSXR)

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
ToolkiT schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:37:
[...]

Hoeft niet perse, hier hebben ze voor 125cc motoren en mensen met een provisional license een regel dat je niet de motorway op mag, dat werkt best goed, want op een 125cc kan je op zich prima met het verkeer meekomen in de stad en op B-wegen..
Niet op de motorway, maar zeker wel op een dual carriageway?

Wat effectief exact hetzelfde is, met dezelfde Vmax, alleen slechter onderhouden :P

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Hooglander1 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:50:
[...]

Niet op de motorway, maar zeker wel op een dual carriageway?
Ja, wel op dual carriageway idd..
Ik moet zeggen dat ik het stukje 'snel' in autoweg er zelf bij had bedacht.. dus zijn punt geld nog steeds..

Mijn voorstel is ook die 50cc brommers af te schaffen en 125cc met CBT invoeren in NL..
https://www.gov.uk/cbt-compulsory-basic-training/overview
Hooglander1 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:50:
[...]
Wat effectief exact hetzelfde is, met dezelfde Vmax, alleen slechter onderhouden :P
klopt helemaal.. soms is een A-weg geen motorway maar wel tig baans..

dit is het punt waar de M40, A40 word.. niks verschil dus..
https://www.google.co.uk/...3d51.5217077!4d-0.1999258

[ Voor 46% gewijzigd door ToolkiT op 30-06-2016 12:14 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:47:
[...]

vermogen en koppel is denk ik gelijk (zal niet meer dan 10nm of 10pk schelen, sterker nog, best kans dat de BMW meer vermogen heeft als de GSXR)
Mijn GSX-R is maar een 600je he, ik weet wel zeker dat de S1000XR meer vermogen en veel meer koppel heeft :) (En veel betere vering/remmen, in 2001 schroefden ze nog geen fancy USD vorken & radiale monoblocks op 600jes).

Verwijderd

Chakotay schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:32:
[...]

Mijn GSX-R is maar een 600je he, ik weet wel zeker dat de S1000XR meer vermogen en veel meer koppel heeft :) (En veel betere vering/remmen, in 2001 schroefden ze nog geen fancy USD vorken & radiale monoblocks op 600jes).
ah, dacht dat jij de een 1000 K3 had... my bad

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:32:
[...]

ah, dacht dat jij de een 1000 K3 had... my bad
Nope :) Mijn RSV Mille is wel een 1000 (hence the name), maar die heeft ook 'maar' zo'n 130 pk. Wel veel betere remmen dan de GSXR.

Verwijderd

Chakotay schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:35:
[...]

Nope :) Mijn RSV Mille is wel een 1000 (hence the name), maar die heeft ook 'maar' zo'n 130 pk. Wel veel betere remmen dan de GSXR.
en betere akoestiek (kameraad heeft een Falco, open pijpjes aan beide kanten (die isolatie wol is er al vele jaren geleden uit geblazen) dat ding klinkt echt W R E E D

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:36:
[...]

en betere akoestiek (kameraad heeft een Falco, open pijpjes aan beide kanten (die isolatie wol is er al vele jaren geleden uit geblazen) dat ding klinkt echt W R E E D
Ik rijd nu met de standaard-uitlaat, die is redelijk saai. In de schuur ligt echter ook een open titanium pijp van de racing-lijn van Aprilia, die klinkt geweldig :) Heb het ding sinds ik verhuist ben naar een redelijk nette woonwijk ipv een ghetto-flat er echter nog niet op durven te zetten :X (het is een open buis van zo'n 45mm diameter van voor tot achter, met een niet bijzonder effectieve demper eromheen en uberhaupt niet eens de mogelijkheid voor een dB-killer)

• Panini
Maatje had ook een RSV Mille. We noemde dat ding altijd 'De Bommenwerper' :+
Geluid wat eruit komt is echt hemels.
[...]

Remmen zijn echt een drama op de GSXR. |:(

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

Nope :) Mijn RSV Mille is wel een 1000 (hence the name), maar die heeft ook 'maar' zo'n 130 pk. Wel veel betere VOOR remmen dan de GSXR.
Fixed that 4 U 8)

De achterrem op een Aprillia van die generatie zit er alleen maar op zodat er een rede is om aan de rechterkant van de fiets óók een foot-peg te monteren. :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Verwijderd

Ik grapte ook altijd dat alle bejaarden meteen naar de grond duiken "de duitsers zijn terug"... maar die grap werkt niet zo goed in Spanje (hij is een Brit dus begrijpt het wel)

over grappen gesproken

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2016 12:51 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

wimmel_1 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:47:
[...]

Fixed that 4 U 8)

De achterrem op een Aprillia van die generatie zit er alleen maar op zodat er een rede is om aan de rechterkant van de fiets óók een foot-peg te monteren. :+
Achterrem... Dat is die schakelaar bij je voet om het remlicht aan te zetten als je het gas dichtdraait toch?

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:36

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Iets met afstand houden... http://www.telegraaf.nl/t...der_stort_van_brug__.html

Ik verbaas mij (ook in Nederland) hoeveel motorrijders te dicht op hun voorganger rijden.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Verwijderd

Chakotay schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:58:
[...]

Achterrem... Dat is die schakelaar bij je voet om het remlicht aan te zetten als je het gas dichtdraait toch?
Je bedoeldd de bumperkleververwijderaarschakelaar?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:00:
[...]

Je bedoeldd de bumperkleververwijderaarschakelaar?
Bumperklevers op de motor? Daar is die draai-hendel bij mijn rechterhand voor.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

antonboonstra schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:00:
Iets met afstand houden... http://www.telegraaf.nl/t...der_stort_van_brug__.html

Ik verbaas mij (ook in Nederland) hoeveel motorrijders te dicht op hun voorganger rijden.
Ouch.. lekker slim ook, vol in de dooie hoek rijden van een busje die duidelijk niet weet of ie links of rechts rijden wil 8)7

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

noes schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:03:
[...]

Ouch.. lekker slim ook, vol in de dooie hoek rijden van een busje die duidelijk niet weet of ie links of rechts rijden wil 8)7
Handig... En valt zijn helm nou af, of lijkt dat maar zo?

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Chakotay schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:05:
[...]

Handig... En valt zijn helm nou af, of lijkt dat maar zo?
Denk dat die helm aan zn fiets hing ofzo, want op de foto dat hij op die stalen wapening ligt heeft ie zn helm weer op.

Verwijderd

Chakotay schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:03:
[...]

Bumperklevers op de motor? Daar is die draai-hendel bij mijn rechterhand voor.
shit.... probeer ik een grap te maken slaat ie inderdaad nergens op... :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

noes schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:07:
[...]

Denk dat die helm aan zn fiets hing ofzo, want op de foto dat hij op die stalen wapening ligt heeft ie zn helm weer op.
Goed punt. Die zal hij vast niet even zijn zijn wezen halen.

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-11 16:42
Chakotay schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:58:
[...]

Hoho, als ik op een kleine helling sta en de achterrem intrapt blijft mijn motor mooi op de plek.

Rijdend door een bocht de achterrem gebruiken is een ander verhaal. Dan kan je net zo goed niets doen.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• Jelte
  • Niet online
Maikel64 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:27:
[...]

Hoho, als ik op een kleine helling sta en de achterrem intrapt blijft mijn motor mooi op de plek.

Rijdend door een bocht de achterrem gebruiken is een ander verhaal. Dan kan je net zo goed niets doen.
Euh, beetje achterrem erbij in de krappe bochtjes is juist dé manier om controle te houden. Weet je wel dat 8tje tijdens de AVB? Dat moet zelfs met achterrem.

• PilatuS
  • Niet online
Jelte schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:54:
[...]
Euh, beetje achterrem erbij in de krappe bochtjes is juist dé manier om controle te houden. Weet je wel dat 8tje tijdens de AVB? Dat moet zelfs met achterrem.
Op de scooter merk ik dat ik ook vaak de achterrem gebruik om krappe bochten te maken. Op de motor gebruik ik de achterrem alleen om op een helling stil te staan, verder doe ik er niets mee. Maar de achterrem van de motor is ook moeilijk te doseren bij mij.

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-10 10:05

byn124

Thunderace

PilatuS schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:57:
[...]

Op de scooter merk ik dat ik ook vaak de achterrem gebruik om krappe bochten te maken. Op de motor gebruik ik de achterrem alleen om op een helling stil te staan, verder doe ik er niets mee. Maar de achterrem van de motor is ook moeilijk te doseren bij mij.
Waarom ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

• PilatuS
  • Niet online
De achterrem op mijn motor doet vrijwel niets, dus heeft het ook geen zin om het te gebruiken. Helemaal als je erg hard gaat remmen geeft het alleen het risico dat de achterkant blokkeerd. Daarom doe ik er niets mee behalve op een helling stil staan.

Edit: Het gaat hier om een sportmotor, geen harley, dat scheelt ook heel veel natuurlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 30-06-2016 15:11 ]

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-10 10:05

byn124

Thunderace

PilatuS schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:10:
[...]

De achterrem op mijn motor doet vrijwel niets, dus heeft het ook geen zin om het te gebruiken. Helemaal als je erg hard gaat remmen geeft het alleen het risico dat de achterkant blokkeerd. Daarom doe ik er niets mee behalve op een helling stil staan.

Edit: Het gaat hier om een sportmotor, geen harley, dat scheelt ook heel veel natuurlijk.
Op die fiets

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik zou optie 2 van harte aanraden. Netzoals met een auto is het vooral ook bij de motor een aanrader om met een wat goedkopere motor te beginnen.

Zo heb ik een Diversion 600 (niet te koop overigens, althans nog niet :P) staan. Uit 1992. Ik heb 1 keer pech gehad met deze motor in 1.5 jaar tijd, en dat was opgelost met een schuurpapiertje (spanningsregelaar had een slechte massa door wat oppervlakkige roest, accu werd daardoor niet goed bijgeladen). Maar echt tellen als pech doet dat dan ook weer niet, want ik kon hem aanrennen en weg rijden :)

Gemiddeld doet mijn Diversion 1:19.2 over 6.000km en dat is dan met wisselende rijstijl, van het betere gooi-, smijt en ragwerk tot aan rustig over dijkjes pruttelen. Record is 1:25.

Een goede Diversion 600 koop je voor laten we zeggen 500 euro. Ja, het is oud, Nee, in schoonheid blinkt het allemaal niet uit. Maar het is in mijn ervaring wel een betrouwbare motorfiets, en er zit weinig op wat stuk kan gaan. Ik zou dus zo'n ding zeker aanraden als beginner. Dan doet het wat minder pijn aan je portemonnee als je 'm een keer perongeluk op straat legt ;)

* Destruction heeft overigens ook nog een VFR750F uit 1986. Ook een geniale motorfiets, maar beide hebben zo hun plus en minpunten. * Destruction weet daarom nog niet welke uiteindelijk blijft..

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• caesar1000

caesar1000

U want some?

[...]
Dan mogen de (elektrische) fietsen wat mij betreft ook.
Ja, die dingen gaan vaak genoeg gewoon 50! Mocht een tijdje terug op een Stromer rijden en dat ding schiet echt omhoog qua snelheid. Zo rij je opeens in een woonwijk 50 en moet je ook weer plots op de rem voor wat kinderen. Bijna levensgevaarlijk. 7(8)7
[...]
4 seconde naar de 60? Dan rijd ik al bijna een halve seconde 100 man (8>
Tja, voor iemand die verder alleen fietst voldoet het voor nu nog even. Moet zeggen dat ik inmiddels wel 80 al traag vind en is ook niks aan. Of je hebt een snelle fiets en dat is nog wel leuk of er moeten gewoon genoeg bochten zijn. :9
Vays schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:59:
[...]
Even wat anders. Dit stukje visuele poëzie wilde ik graag met jullie delen deze ochtend:

[afbeelding]

damn
Ze hadden die GoPro mount er toch wel af mogen halen.... :+
ToolkiT schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:12:
[...]

Ja, wel op dual carriageway idd..
Ik moet zeggen dat ik het stukje 'snel' in autoweg er zelf bij had bedacht.. dus zijn punt geld nog steeds..

Mijn voorstel is ook die 50cc brommers af te schaffen en 125cc met CBT invoeren in NL..
https://www.gov.uk/cbt-compulsory-basic-training/overview
Ja, dat van dat CBT zou wel leuk zijn. Scheelt een hoop geld en gedoe. _/-\o_

Wat betreft die 50cc brommers zou ik dat gewoon als klasse apart laten. Ik zie echt niet al die mensen die daar op rijden op een motor rijden. Te duur, te veel moeite voor een rijbewijs en niet de handzaamheid van een scootertje. Grootste deel zou dood onder een auto eindigen of aangehouden worden omdat ze geen helm dragen. >:)
PilatuS schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:57:
[...]
Moet zeggen dat ik ook vind dat mijn achterrem (ook een KTM dus) ook moeilijk te doseren is. Het is niet goed aan te voelen en voelt een beetje sompig. Vaak is het niet - een beetje - helemaal en daartussen zit niks. Alsof er een touwtje tussen de lever en rem zit. :P

Pagina: 1 ... 87 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.