Had ik met mijn SV ook. Bijna 2 meter lang en lange benen waardoor die compleet opgevouwen zaten. Dat is voor mij ook een reden geweest om voor de RC8 te gaan. Voor een sportmotor heeft deze enorm veel beenruimte. Met het suframe omhoog en de rearsets omlaag is de afstand van zadel tot stepjes vrij groot waardoor er veel meer beenruimte is. Op de SV had ik ook altijd last van mijn benen, maar nu gelukkig niet meer.418O2 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 16:15:
Ik krijg met name last van mijn benen op de suzuki. Maja yolo ik moest en zou een racer hebben.
Ik wou altijd al een racer. Mijn idee was om er 1 te nemen om er vervolgens achter te komen dat het niet alles is. Ik geniet er wel van, don't get me wrong, maar er komt ooit iets anders.PilatuS schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 16:19:
[...]
Had ik met mijn SV ook. Bijna 2 meter lang en lange benen waardoor die compleet opgevouwen zaten. Dat is voor mij ook een reden geweest om voor de RC8 te gaan. Voor een sportmotor heeft deze enorm veel beenruimte. Met het suframe omhoog en de rearsets omlaag is de afstand van zadel tot stepjes vrij groot waardoor er veel meer beenruimte is. Op de SV had ik ook altijd last van mijn benen, maar nu gelukkig niet meer.
Wellicht dat ik deze ombouw (vering, remmen etc) en er dan mee op Assen ga banjeren
Precies dat verhaal hier. Ik vind een racer gewoon het mooiste wat er is. Voor rustig rijden of woon/werk is het natuurlijk niets, maar voor die paar ritjes die ik maak op de dijken en af en toe naar het circuit is het prima.418O2 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 16:22:
[...]
Ik wou altijd al een racer. Mijn idee was om er 1 te nemen om er vervolgens achter te komen dat het niet alles is. Ik geniet er wel van, don't get me wrong, maar er komt ooit iets anders.
Wellicht dat ik deze ombouw (vering, remmen etc) en er dan mee op Assen ga banjeren
Daarom heb ik dus ook de K75RT er bij genomen. En ik kom er steeds meer achter dat je daar nog best lekkere bochten mee kan nemen.PilatuS schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 16:31:
[...]
Precies dat verhaal hier. Ik vind een racer gewoon het mooiste wat er is. Voor rustig rijden of woon/werk is het natuurlijk niets, maar voor die paar ritjes die ik maak op de dijken en af en toe naar het circuit is het prima.
+1418O2 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 16:22:
[...]
Ik wou altijd al een racer. Mijn idee was om er 1 te nemen om er vervolgens achter te komen dat het niet alles is. Ik geniet er wel van, don't get me wrong, maar er komt ooit iets anders.
En dan kom je er uiteindelijk achter dat de zitpositie toch niet optimaal is voor de openbare weg
Vaak bu'j te bang!
Als je wat langere stukken rijd en niet heel hard wil gaan rijd dat 10x beter inderdaad. Als ik woon/werk zou gaan doen gaat dat nooit met de RC8 gebeuren. Als ik nu stukken door de stad rij met veel stoplichten en langzaam rijden krijg ik al pijn aan mijn hand door de zware koppeling. Vooral onder de 30km/u rijden is echt vreselijk omdat dit niet eens zonder koppeling kan.418O2 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 16:33:
[...]
Daarom heb ik dus ook de K75RT er bij genomen. En ik kom er steeds meer achter dat je daar nog best lekkere bochten mee kan nemen.
Verwijderd
Bij mij op de motorclub hebben we nog maar 1 supersportrijder en de overige 59 leden hebben een: custom, naked, toer, allroad, etc etc
Of het "de nieuwe Koning" is durf ik niet te zeggen maar ik ben er in ieder geval SU-PER content mee!!Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:03:
[...]
De MT-10 is de nieuwe koning onder de supernakeds
In heb het apparaat "blind" aangeschaft/besteld op het moment dat Yamaha bekend gemaakt had dat ze er mee gingen komen (zélfs de prijs was toen nog een groot vraagteken), maar......
Achteraf alleen even een kleurchange door moeten voeren in verband de levering van de Night Fluo versie, maar ook daar ben ik eigenlijk achteraf zéér gelukkig mee
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Hele discussie over sport en naked
. Maar ik ben zelf ook aan het switchen van supersport naar naked. Ik heb mijn CBR1000RR afgelopen week verkocht en nu aan het kijken naar een nieuwe fiets. Zelf twijfel ik om naar een hele lichte fiets over te stappen zodat ik ook sneller een ritje ga doen in de buurt.
Mijn short list om te gaan proef rijden is nu:
- KTM Duke 690;
- Street Triple 675;
- en de naked 1000rr de CB1000R (wel erg afgevlakt blok).
Ik wil gewoon sneller en makkelijker een ritje kunnen doen zonder helemaal in het leer te zitten. Lees dus in mijn kevlar spijkerbroek even naar het centrum. Op de supersport was dit altijd een drama en de draaicirkels om even snel te keren etc is ook minder. Heb altijd veel lol beleefd aan mijn Buell XB12s voor de honda dus wil weer terug naar een naked. Nu nog even kijken wat het exact word.
- KTM Duke 690;
- Street Triple 675;
Ik wil gewoon sneller en makkelijker een ritje kunnen doen zonder helemaal in het leer te zitten. Lees dus in mijn kevlar spijkerbroek even naar het centrum. Op de supersport was dit altijd een drama en de draaicirkels om even snel te keren etc is ook minder. Heb altijd veel lol beleefd aan mijn Buell XB12s voor de honda dus wil weer terug naar een naked. Nu nog even kijken wat het exact word.
Als je van een SS afkomt dan gaat die CB1000R je waarschijnlijk (zwaar?) tegenvallen. Het grootste manco is het karakter van die fiets (alles gaat op z'n Honda's.... Dus gemakkelijk en zonder emotie) én als tweede gaat de vering demping je vrij snel tegen staan (Ik heb zo'n apparaat in 2009 bijna TL gereden tijdens een proefrit bij de introductie doordat de (standaard) vering én demping écht beroerd is).TiMMieJ schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 16:57:
Hele discussie over sport en naked. Maar ik ben zelf ook aan het switchen van supersport naar naked. Ik heb mijn CBR1000RR afgelopen week verkocht en nu aan het kijken naar een nieuwe fiets. Zelf twijfel ik om naar een hele lichte fiets over te stappen zodat ik ook sneller een ritje ga doen in de buurt.
- KTM Duke 690;
- Street Triple 675;
Klikje voor de locatie waar dat gebeurde..... Dan snap je waarschijnlijk ook wát vering/demping daar op snelheid MOET doen
[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 28-06-2016 17:08 ]
Het groepje waar ik de laatste keer een weekendje mee weg ben geweest:Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 16:50:
Bij mij op de motorclub hebben we nog maar 1 supersportrijder en de overige 59 leden hebben een: custom, naked, toer, allroad, etc etc
Varadero
VFR
Ducati, Multistrada en een Monster
Yamaha fazer achtig iets
En mijn Vespa
De keren dat ik met motor Forum weekendjes mee ben geweest waren er iets van 40 of 50 rijders waarvan denk ik iets van 6 rr rijders.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik moet wel zeggen dat mijn CBR1000RR ook wel wat kietelwerk nodig had om lekker te rijden. En het berekenbare vermogen geleidelijk staat mij wel aan. Maar ik ben dus idd wel bang dat de 120 pk ipv de 170 erg saai is op zon bike. En juist een duke is weer heel wat anders en speelse fiets. Ik ga dus gewoon maar eens een beetje rijden op wat fietsen. En misschien dat ik anders even moet wachten op een 2e hands MT10wimmel_1 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 17:00:
[...]
Als je van een SS afkomt dan gaat die CB1000R je waarschijnlijk (zwaar?) tegenvallen. Het grootste manco is het karakter van die fiets (alles gaat op z'n Honda's.... Dus gemakkelijk en zonder emotie) én als tweede gaat de vering demping je vrij snel tegen staan (Ik heb zo'n apparaat in 2009 bijna TL gereden tijdens een proefrit bij de introductie doordat de (standaard) vering én demping écht beroerd is).
Ik heb zo'n vermoeden dat die MT10 niet gauw in prijs zal dalen.
Speed triple is wel top. En betaalbaar
Speed triple is wel top. En betaalbaar
Het is niet alleen dat. Er is wetenschappelijk bewezen dat het gedeelte van onze hersens wat zorgt voor gevaarherkenning pas volgroeid is vanaf ongeveer het 25e levensjaar:PilatuS schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:49:
[...]
Dit heeft ook te maken met hoeveel mensen zoiets kunnen kopen. Voor 2000 euro heb je al een motor die een Ferrari er tot 200km/u uit rijd. Dit is voor zowat iedereen mogelijk om te kopen. Voor een sportwagen die ongeveer even snel is als een snelle motor moet je zoveel geld neerleggen qua aanschaf en onderhoud dat dit voor maar weinig mensen te betalen is. Zodra er voor 2000 euro een auto komt die net zo snel is als een motor van 2000 euro en veel mensen dit gaan kopen zullen de regels vast aangepast worden. Nu hebben regels voor snelle auto's weinig zin want bijna niemand heeft het omdat het niet te betalen is.
Ze denken dus veel minder na over "Waar gaat het mis als..." en meer met "Deze auto rijdt mijn 3 km/u te langzaam, ik ga er voorbij. En dat gaat dan ook, zonder het even goed te overdenken.Jongeren zijn, mede doordat hun hersenen nog niet volgroeid zijn, vaak wat meer dan gemiddeld tegendraads en reageren wat impulsiever. Ze nemen meer dan gemiddeld risico om voor hen belangrijke doelen te bereiken en ze laten zich gemakkelijk beïnvloeden door vrienden (o.a. Crone & Dahl, 2012).
Hetzelfde geldt natuurlijk voor het naderen van kruisingen, onoverzichtelijke bochten, de rijstijl op een onbekende weg.. Het is van heel veel factoren afhankelijk. Tel daarbij op dat een 18-24-jarige nog niet veel verkeersinzicht heeft (dat kan ook niet na 40 uur rijonderwijs), en het wordt een leercurve die een beetje "trial en error" is. Veel mensen leren ook van hun fouten ("Kut, dat had fout af kunnen lopen"), anderen hebben ook een "mwa, ging goed toch?" instelling. Die laatste groep is gevaarlijk en leert dan ook niks.
Omdat de overheid ook niet gek is en de burgers -jullie weten net zo goed als ik dat dat volledig terecht is- tegen zichzelf wil beschermen, hebben slimme koppen bedacht dat er dan maar een restrictie moest komen. Op zich begrijpelijk. Hoe langzamer het gaat, hoe sneller je stil staat. Helaas is die restrictie bedacht door mensen die nog nooit motor hebben gereden.
Soms heb je vermogen juist nodig. Tijdens mijn examen werd ik bijvoorbeeld nog klemgereden door een politieauto die links reed terwijl er van rechts iemand in probeerde te voegen. Wat doe je dan? Als je eenmaal de 110 hebt bereikt op de snelweg op een 11 kW motor wil je eigenlijk niet afremmen (sowieso niet, anders word je aangereden door die bumperklevende vrachtwagen
Op zich ben ik geen tegenstander van een getrapt rijbewijs (beperkt/vol vermogen), maar de manier waarop dat momenteel is geregeld vind ik een beetje ver gaan. Zoals ik eerder aankaartte is een 11 kW motor gewoon té weinig om lekker mee te kunnen komen. Een 25 of 35 kW-regeling is al meer dan genoeg. Als je het mij vraagt hoef je dan ook niet opnieuw af te rijden. Op zich zou ik er ook geen tegenstander van zijn om íedereen (veel ervaring of niet) op een 25/35 kW motor te laten beginnen... Maarja, wie ben ik
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Verwijderd
Dit is wellicht ook een leuke motor om met een jeans, leren jas een beetje door de stad te scheurenTiMMieJ schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 17:06:
[...]
Ik moet wel zeggen dat mijn CBR1000RR ook wel wat kietelwerk nodig had om lekker te rijden. En het berekenbare vermogen geleidelijk staat mij wel aan. Maar ik ben dus idd wel bang dat de 120 pk ipv de 170 erg saai is op zon bike. En juist een duke is weer heel wat anders en speelse fiets. Ik ga dus gewoon maar eens een beetje rijden op wat fietsen. En misschien dat ik anders even moet wachten op een 2e hands MT10.

/me vindt het een prachtige motor
Schitterend apparaat idd.
It's dogged that does it
Helemaal mee eenstdw schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 17:30:
[...]
Een 25 of 35 kW-regeling is al meer dan genoeg. Als je het mij vraagt hoef je dan ook niet opnieuw af te rijden. Op zich zou ik er ook geen tegenstander van zijn om íedereen (veel ervaring of niet) op een 25/35 kW motor te laten beginnen... Maarja, wie ben ik
Iemand nog tips hoe ik mijn scooter verkocht krijg?
Ik krijg hem maar niet verkocht.
Zou toch graag 2800-3000 er voor hebben.
Of mik ik echt te hoog?
Een heel aantal biedingen van 2000 à 2300, maar dat vind ik echt te laag...
-> http://www.2dehands.be/mo...-x-max-125-297837098.html
Of mik ik echt te hoog?
Misschien nog eens even kijken wat verlijkbare kosten ? Als je scherp geprijst bent zou verkopen toch moeten lukken. Verder zou ik er niet bijzetten dat ie wel moet, dan heb je altijd mensen die er gebruik van willen maken. Ik zou eerder zeggen dat ie weg mag, en zelfs dat ie niet in de weg staat.Anoshky schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 17:51:
Iemand nog tips hoe ik mijn scooter verkocht krijg?
Of mik ik echt te hoog?
Er staan er bijna geen te koop van dat model en zo wel, dan zijn het dealers en die vragen toch al snel 3000 à 3500.PilatuS schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:04:
[...]
Misschien nog eens even kijken wat verlijkbare kosten ? Als je scherp geprijst bent zou verkopen toch moeten lukken. Verder zou ik er niet bijzetten dat ie wel moet, dan heb je altijd mensen die er gebruik van willen maken. Ik zou eerder zeggen dat ie weg mag, en zelfs dat ie niet in de weg staat.
Het vorige model staat wel vaak te koop en daar zijn de vraagprijzen tussen de 2500 en 3000. De meeste zetten als vraagprijs 2700 of 2800.
De scooter moet ook zeker niet weg, hij staat niet echt in de weg.
Maar ik zie toch liever 3k op mijn rekening dan 3k nutteloos in de garage ;-)
De tekst aanpassen kan misschien inderdaad de funbieders er uit halen.
Daarnet iemand die agressief 1000 euro bood want meer was het toch niet waard volgens hem
Idioten met domme biedingen heb je altijd. Ik heb mijn Hornet verkocht voor 3150 en kreeg biedingen van onder de 2000 euro. Ik heb toen ook maar een vriend 2800 laten bieden om van die onzin af te zijn. Je kan ook prima iemand op jouw advertentie 2500 laten bieden. Met een beetje mazzel gaan daar mensen boven zitten, net zoals bij mij toen, en dan ben je ook gelijk van die onzinbiedingen af.Anoshky schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:15:
[...]
Er staan er bijna geen te koop van dat model en zo wel, dan zijn het dealers en die vragen toch al snel 3000 à 3500.
Het vorige model staat wel vaak te koop en daar zijn de vraagprijzen tussen de 2500 en 3000. De meeste zetten als vraagprijs 2700 of 2800.
De scooter moet ook zeker niet weg, hij staat niet echt in de weg.
Maar ik zie toch liever 3k op mijn rekening dan 3k nutteloos in de garage ;-)
De tekst aanpassen kan misschien inderdaad de funbieders er uit halen.
Daarnet iemand die agressief 1000 euro bood want meer was het toch niet waard volgens hem
Verder is het altijd een afweging van hoeveel je er voor gaat krijgen en hoeveel tijd en andere kosten dat waard is. De markt voor deze dingen is niet groot en Belgie zelf ook niet. Soms is het beter om 300 euro minder te krijgen dan dat ie de hele winter blijft staan.
[ Voor 34% gewijzigd door PilatuS op 28-06-2016 18:24 ]
Ik heb op mijn GSX-R een bod van E250 gehad
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Maar toch hadden ze dan beter de 25kW regeling in stand kunnen houden. 11kW is voor op de snelweg levensgevaarlijk en mensen verwachten vaak ook dat je snel even ergens langs kunt (terwijl dat niet het geval is). Dan is 25kW voor een beginnend motorrijder nog wel te overzien. De meeste jongeren van 17 zullen ook in een auto van rond de 100 pk rijden.PilatuS schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:49:
[...]
Dit heeft ook te maken met hoeveel mensen zoiets kunnen kopen. Voor 2000 euro heb je al een motor die een Ferrari er tot 200km/u uit rijd. Dit is voor zowat iedereen mogelijk om te kopen. Voor een sportwagen die ongeveer even snel is als een snelle motor moet je zoveel geld neerleggen qua aanschaf en onderhoud dat dit voor maar weinig mensen te betalen is. Zodra er voor 2000 euro een auto komt die net zo snel is als een motor van 2000 euro en veel mensen dit gaan kopen zullen de regels vast aangepast worden. Nu hebben regels voor snelle auto's weinig zin want bijna niemand heeft het omdat het niet te betalen is.
Jaren '90?dion_b schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 16:12:
[...]
Inderdaad, no way dat ik met mijn oude rug op zo'n ding ga kreperen
Overgens zullen modegrillen evengoed meespelen. Nu zijn nakeds hip, ook onder de jongeste rijders.Supersports hebben iets van de jaren '90.
* dion_b mompelt iets over naked rijden voor het hip was

De nieuwe Duke 690 heeft volgens KTM 73 PK maar volgens de dino komt er zowel bij de 690 als de 690 R 75 PK uit. Weet niet of dat wel genoeg is voor iemand die van 170 pk afkomt maar karakter zal ie wel hebben, het is namelijk een 1 cilinder. En net zoals de andere Duke's een echte gooi en smijt fiets. Prijs is dan wel weer typisch KTM want de 690 R (natuurlijk wel de R versie nemenTiMMieJ schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 17:06:
[...]
Ik moet wel zeggen dat mijn CBR1000RR ook wel wat kietelwerk nodig had om lekker te rijden. En het berekenbare vermogen geleidelijk staat mij wel aan. Maar ik ben dus idd wel bang dat de 120 pk ipv de 170 erg saai is op zon bike. En juist een duke is weer heel wat anders en speelse fiets. Ik ga dus gewoon maar eens een beetje rijden op wat fietsen. En misschien dat ik anders even moet wachten op een 2e hands MT10.
Zie bovenstaande reactie. Helemaal mee eens. Ik koos ook voor 11 kW omdat ik toch alleen maar op 80 wegen te vinden zal zijn maar heb vaak genoeg meegemaakt dat ik echt aan het gas moet gaan hangen om er langs te komen. Dan is het rijden eerder een overlevingsrit dan een leuk tochtje.tdw schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 17:30:
[...]
Het is niet alleen dat. Er is wetenschappelijk bewezen dat het gedeelte van onze hersens wat zorgt voor gevaarherkenning pas volgroeid is vanaf ongeveer het 25e levensjaar:
[...]
Ze denken dus veel minder na over "Waar gaat het mis als..." en meer met "Deze auto rijdt mijn 3 km/u te langzaam, ik ga er voorbij. En dat gaat dan ook, zonder het even goed te overdenken.
Hetzelfde geldt natuurlijk voor het naderen van kruisingen, onoverzichtelijke bochten, de rijstijl op een onbekende weg.. Het is van heel veel factoren afhankelijk. Tel daarbij op dat een 18-24-jarige nog niet veel verkeersinzicht heeft (dat kan ook niet na 40 uur rijonderwijs), en het wordt een leercurve die een beetje "trial en error" is. Veel mensen leren ook van hun fouten ("Kut, dat had fout af kunnen lopen"), anderen hebben ook een "mwa, ging goed toch?" instelling. Die laatste groep is gevaarlijk en leert dan ook niks.
Omdat de overheid ook niet gek is en de burgers -jullie weten net zo goed als ik dat dat volledig terecht is- tegen zichzelf wil beschermen, hebben slimme koppen bedacht dat er dan maar een restrictie moest komen. Op zich begrijpelijk. Hoe langzamer het gaat, hoe sneller je stil staat. Helaas is die restrictie bedacht door mensen die nog nooit motor hebben gereden.
Soms heb je vermogen juist nodig. Tijdens mijn examen werd ik bijvoorbeeld nog klemgereden door een politieauto die links reed terwijl er van rechts iemand in probeerde te voegen. Wat doe je dan? Als je eenmaal de 110 hebt bereikt op de snelweg op een 11 kW motor wil je eigenlijk niet afremmen (sowieso niet, anders word je aangereden door die bumperklevende vrachtwagen), maar accelereren kun je ook niet. Dat zijn altijd leuke dingen... Gelukkig rij ik vol vermogen en een beetje gas erbij was genoeg om het op te lossen.
Op zich ben ik geen tegenstander van een getrapt rijbewijs (beperkt/vol vermogen), maar de manier waarop dat momenteel is geregeld vind ik een beetje ver gaan. Zoals ik eerder aankaartte is een 11 kW motor gewoon té weinig om lekker mee te kunnen komen. Een 25 of 35 kW-regeling is al meer dan genoeg. Als je het mij vraagt hoef je dan ook niet opnieuw af te rijden. Op zich zou ik er ook geen tegenstander van zijn om íedereen (veel ervaring of niet) op een 25/35 kW motor te laten beginnen... Maarja, wie ben ik
En dat 3x afrijden is gewoon geldklopperij. Maar goed dat je geen AVB hoeft te doen want dat zou helemaal belachelijk zijn. Is het trouwens toegestaan om ook op je eigen motor af te rijden? (niet dat ik dat van plan ben, maar gewoon benieuwd)
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Dat vind ik ook. Persoonlijk denk ik ook dat 11KW meer problemen gaat geven dan dat het oplost. Dit is wetgeving die te ver gaat. Voor mij was 25KW ook prima geweest.caesar1000 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:31:
[...]
Maar toch hadden ze dan beter de 25kW regeling in stand kunnen houden. 11kW is voor op de snelweg levensgevaarlijk en mensen verwachten vaak ook dat je snel even ergens langs kunt (terwijl dat niet het geval is). Dan is 25kW voor een beginnend motorrijder nog wel te overzien. De meeste jongeren van 17 zullen ook in een auto van rond de 100 pk rijden.
Het heeft dan ook weer te maken met de EU. In andere landen mag je als je 16 bent 11KW rijden, hier in NL vonden ze dat geen goed idee dus hebben ze dat aangepast. Zonder de EU regels was het denk ik nog gewoon 25KW en vol vermogen geweest.
Pff, ik merk dat als ik niet oplet na een paar minuten al in elkaar zak tijdens het rijden. Dan moet ik weer rechtop gaan zitten. Niet dat ik last krijg van mijn rug maar het voelt gewoon gek.
Nu zat ik te kijken naar een niergordel om me rechtop te houden: https://www.motorkledingc.../niergordels/?sort=lowest
Het zijn er nogal een paar en ik heb geen idee waar ik nou op moet letten. Ik ga er trouwens niet mee offroaden maar gewoon voor de langere afstanden en ww-rijden lijkt het me wel praktisch,
Iemand ervaring met dit soort gordels en tips/trucs?
Nu zat ik te kijken naar een niergordel om me rechtop te houden: https://www.motorkledingc.../niergordels/?sort=lowest
Het zijn er nogal een paar en ik heb geen idee waar ik nou op moet letten. Ik ga er trouwens niet mee offroaden maar gewoon voor de langere afstanden en ww-rijden lijkt het me wel praktisch,
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik heb er eens 1 geleend maar ik had er geen baat bij want ik zit wel recht uit mezelf. Maar kan me voorstellen dat anderen er wel wat aan hebben
Dat niet alleen: er zit ook iemand naast die voldoende rij-ervaring moet hebben om zoon/dochterlief voor eea te behoeden, uitleg te geven, te vertellen hoe het wel en niet moet en desnoods in kan grijpen (ruk aan stuur bijv.). Dat soort dingen heb je allemaal niet op de motor.caesar1000 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:31:
[...]
Maar toch hadden ze dan beter de 25kW regeling in stand kunnen houden. 11kW is voor op de snelweg levensgevaarlijk en mensen verwachten vaak ook dat je snel even ergens langs kunt (terwijl dat niet het geval is). Dan is 25kW voor een beginnend motorrijder nog wel te overzien. De meeste jongeren van 17 zullen ook in een auto van rond de 100 pk rijden.
En dat is het. Op 80 km-wegen kun je denk ik nog net mee, maar harder moet het allemaal niet gaan, want dan vraag je gewoon teveel en heb je te weinig marge om het op te vangen.Zie bovenstaande reactie. Helemaal mee eens. Ik koos ook voor 11 kW omdat ik toch alleen maar op 80 wegen te vinden zal zijn maar heb vaak genoeg meegemaakt dat ik echt aan het gas moet gaan hangen om er langs te komen. Dan is het rijden eerder een overlevingsrit dan een leuk tochtje.
Ja hoor, je mag op je eigen motor afrijden. Enige voorwaarde die het CBR stelt is dat er een blauwe L op zit. Voor jezelf zul je je verzekering moeten inlichten (jouw motor is dan verzekeringstechnisch een zakelijke instructiemotor en zal dus als zodanig verzekerd worden). Dat gaat je dus een beste smak centen kosten want zodra het woord 'zakelijk' in een contract voorkomt gaat de prijs ongeveer keer 10En dat 3x afrijden is gewoon geldklopperij. Maar goed dat je geen AVB hoeft te doen want dat zou helemaal belachelijk zijn. Is het trouwens toegestaan om ook op je eigen motor af te rijden? (niet dat ik dat van plan ben, maar gewoon benieuwd)
Zelf geen ervaringen mee. Ik merk van mezelf dat ik ook als een zoutzak op de motor hang. Enige momenten dat ik recht ga zitten is als ik een halve draai moet doenVrijdag schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:44:
Pff, ik merk dat als ik niet oplet na een paar minuten al in elkaar zak tijdens het rijden. Dan moet ik weer rechtop gaan zitten. Niet dat ik last krijg van mijn rug maar het voelt gewoon gek.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Verwijderd
Je moet ook niet rechtop zitten als je motor rijdtVrijdag schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:44:
Echt niet.Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 20:17:
[...]
Je moet ook niet rechtop zitten als je motor rijdtDe juiste houding is: armen en schouders ontspannen je handen niet te strak het stuur vasthouden en verder licht voorovergebogen zitten.
Plat op de tank of er naast hangend met de elleboog aan de grond.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Zelf maak ik gebruik van een Alpine rugprotector. In eerste instantie was ik ook op zoek naar een niergordel omdat ik als 31 jarige op een Honda CBR 600 RR aan het rondfietsen ben.Vrijdag schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:44:
En ik moet zeggen dat ik nu bijna nooit meer last van mij rug heb hierdoor. Ik kan nu ook veel langer rijden dan voorheen. Dus dat is wel fijn. De rugprotector helpt mij ook een beetje dat ik niet zo'n bolle rug opzetten en dat ik mijn rug wat rechter houdt en ook meer een holle rug gebruik.
Met een paar maanden komen de eerste "Demo" fietsen welke nu nog bij de dealers staan weer terug naar Yamaha. Een aantal van die apparaten worden daarna redelijk voordelig aangeboden, tenzij de dealer ze wil overnemen om in de verhuur te zetten (meestal).TiMMieJ schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 17:06:
[...]
Er blijven daarna alleen nog maar showroom modellen bij de dealer staan en als je een proefrit wenst te maken dan moet de dealer een fiets vanuit Yamaha Nederland laten komen (weinig dealers die een Showroom fiets uitlenen voor een proefrit.... Die dingen zijn door de dealer zélf bekostigt).
Hmmm.... Ik moet dus weer de voorpoten een centimeter of 4 á 5 door gaan steken én een paar Clip-On's op m'n fiets gaan schroevenTylen schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 20:28:
[...]
Echt niet.
Plat op de tank of er naast hangend met de elleboog aan de grond.
[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 28-06-2016 21:51 ]
AVB in de pocket
Nu snel door met de weglessen!
Nu snel door met de weglessen!
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Haha die ging natuurlijk in 1x goed. Ik moest de uitwijk een keer over doen want ik ging er iets te langzaam in (toch wat zenuwen denk ik) en voor de rest was het prima.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Thnx allemaal voor input over die gordel! Ik denk dat ik één dezer dagen eens langsga bij MKC, want ik zit soms echt helemaal ingezakt op de motor. Lijkt me niet goed voor mijn rug en ingewanden
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Stel het spul als-je-blieft wél goed af (óók al wordt dat érg lastig met de lenzen én reflectoren op jouw fiets, zo te zien).Osiris schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 22:39:
Zooooooo, pakketje vanuit de UK ontvangen:
[afbeelding]
Xenon laat zich maar wat lastig fotograferen
Hierna natuurlijk de andere ook gedaan, had 2 setjes besteld
Het is voor een tegenligger érg irritant als dat spul niet goed afgesteld staat maar ook voor jezelf als het wat mistig/regenachtig is.... Je hebt meer strooilicht dan écht gericht licht.
@11kw discussie:
Mijn Vespa heeft er 16.. Jaja 16 hele kilowats, of 23 peekahs. Net wat je voor eenheid fijner vind.
Nee dat houd niet over op de snelweg, ding loopt 125km/u. Is begrensd op die snelheid (ongeveer) ivm de 12 inch wieltjes.
Tja dat is niet echt snel tegenwoordig, zeker met de huidige vmax van 130 op veel wegen.
Maar toch kan ik er goed mee rijden en voel ik me niet onveilig.
Ook kom ik niet in situaties zoals hier geschetst worden waarbij ik enkel het vege lijf kan redden met 150+ pk's.
Ik rijd het merendeel van de kilometers op 80/90km/u wegen (buitenland) en dan ook nog met zijn tweeën er op.
En dat gaat gewoon perfect, ff timen, gas er op en ik ben er voorbij.
Meer vermogen is misschien leuk maar echt niet noodzakelijk om veilig of ontspannen te kunnen rijden. Mijn Yamaha FJ had 130pk das leuk maar echt onnodig. De 23 van mijn Vespa voldoen echt wel om leuk te kunnen sturen.
Zelfs nog om eens leuk de stepjes aan de grond te gummen.
Mijn Vespa heeft er 16.. Jaja 16 hele kilowats, of 23 peekahs. Net wat je voor eenheid fijner vind.
Nee dat houd niet over op de snelweg, ding loopt 125km/u. Is begrensd op die snelheid (ongeveer) ivm de 12 inch wieltjes.
Tja dat is niet echt snel tegenwoordig, zeker met de huidige vmax van 130 op veel wegen.
Ook kom ik niet in situaties zoals hier geschetst worden waarbij ik enkel het vege lijf kan redden met 150+ pk's.
Ik rijd het merendeel van de kilometers op 80/90km/u wegen (buitenland) en dan ook nog met zijn tweeën er op.
Meer vermogen is misschien leuk maar echt niet noodzakelijk om veilig of ontspannen te kunnen rijden. Mijn Yamaha FJ had 130pk das leuk maar echt onnodig. De 23 van mijn Vespa voldoen echt wel om leuk te kunnen sturen.
Zelfs nog om eens leuk de stepjes aan de grond te gummen.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Hij heeft geen lenzen, alleen reflectorenwimmel_1 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 22:43:
[...]
Stel het spul als-je-blieft wél goed af (óók al wordt dat érg lastig met de lenzen én reflectoren op jouw fiets, zo te zien).
Het is voor een tegenligger érg irritant als dat spul niet goed afgesteld staat maar ook voor jezelf als het wat mistig/regenachtig is.... Je hebt meer strooilicht dan écht gericht licht.
Ik heb hem laatst gereden:Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 17:30:
[...]
Dit is wellicht ook een leuke motor om met een jeans, leren jas een beetje door de stad te scheuren
[afbeelding]
/me vindt het een prachtige motor![]()
ToolkiT in "Het grote motortopic deel 17"
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Weet je dat zeker? Ik zie in je foto wel degelijk een aantal lijnen door het glas lopen..... Lijkt me niet dat dat een vertekening vanuit de foto is.
Maar, als je er zélf al over na gedacht hebt dan ben je al een heel eind
Die lijnen zijn onderdeel van de reflector. Je kijkt zo door het niet-"optisch-actieve" glas (lees: plastic) aan de voorkant heen op de lamp en reflector et cetera.wimmel_1 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 22:52:
[...]
Weet je dat zeker? Ik zie in je foto wel degelijk een aantal lijnen door het glas lopen..... Lijkt me niet dat dat een vertekening vanuit de foto is.
Maar, als je er zélf al over na gedacht hebt dan ben je al een heel eind
Desalniettemin moet 't ding natuurlijk gewoon goed afgesteld worden.
[ Voor 7% gewijzigd door Osiris op 28-06-2016 22:53 ]
Tja, Nederland moest weer zo nodig het braafste jongetje van de klas zijn.PilatuS schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:35:
[...]
Dat vind ik ook. Persoonlijk denk ik ook dat 11KW meer problemen gaat geven dan dat het oplost. Dit is wetgeving die te ver gaat. Voor mij was 25KW ook prima geweest.
Het heeft dan ook weer te maken met de EU. In andere landen mag je als je 16 bent 11KW rijden, hier in NL vonden ze dat geen goed idee dus hebben ze dat aangepast. Zonder de EU regels was het denk ik nog gewoon 25KW en vol vermogen geweest.
Kreeg bij mijn AVB bij het parkeren te horen 'Doe je dit vaker?' met als antwoord 'Met mijn eigen Duke: Ja'PilatuS schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 21:40:
Feli
Is het achteruit parkeren wel goed gegaan ? Blijft altijd lastig die
Nee ja, dat is waar. Het is wel even doorbijten geweest de eerste lessen op de weg omdat ik natuurlijk nog niet m'n autorijbewijs heb en dan echt alles zelf moet doen. Zal ook voor de auto rij instructrice een van de eerste keren worden dat ze iemand les gaat geven die al wel motor heeft maar nog geen auto.tdw schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:50:
[...]
Dat niet alleen: er zit ook iemand naast die voldoende rij-ervaring moet hebben om zoon/dochterlief voor eea te behoeden, uitleg te geven, te vertellen hoe het wel en niet moet en desnoods in kan grijpen (ruk aan stuur bijv.). Dat soort dingen heb je allemaal niet op de motor.
Ja, het kan maar het is gewoon niet fijn rijden. Ook met het invoegen is het plat op de tank om überhaupt stukje bij beetje voor de andere auto's uit te komen (als erachter niet kan).[...]
En dat is het. Op 80 km-wegen kun je denk ik nog net mee, maar harder moet het allemaal niet gaan, want dan vraag je gewoon teveel en heb je te weinig marge om het op te vangen.
En als mooie afsluiter van de avond deze 899 Panigale. Vandaag even van dichtbij mogen bekijken. Kwam toevallig langs rijden en bleek later de zoon van een kennis te zijn. Kan ik weer een motor toevoegen aan mijn 'bijzondere motoren lijstje'
[ Voor 12% gewijzigd door caesar1000 op 28-06-2016 23:14 ]
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Jij bent al 80 jaar oud en rijdt (ook zakelijk) vrij veel. Je hebt dus wat meer verkeersinzicht dan de 18-jarige met 0 ervaring die op een motor staptBommes schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 22:46:
~ James May
Misschien dat die "A1" fietsen dan ook beter gewoon een verbod kunnen krijgen op het rijden op een Auto Snelweg. (Autowegen tot en met 100Km/h only).tdw schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 23:24:
[...]
Jij bent al 80 jaar oud en rijdt (ook zakelijk) vrij veel. Je hebt dus wat meer verkeersinzicht dan de 18-jarige met 0 ervaring die op een motor stapt
Er zijn al verschillende borden om het verschil tussen een autosnelweg en een autoweg aan te duiden, dus zo moeilijk kan 't niet zijn?
Dat zou een lapmiddel zijn om de, naar mijn idee te ver doorgeslagen, getrapte rijbewijsregeling te fixen.
Iets meer vermogen en je kan gewoon goed meekomen.
Wise enough to play the fool
Waarom is dat een "Lapmiddel"? Een snorfiets mag ook niet op de weg komen als er een fietspad aanwezig is terwijl een bromfiets niet (meer) op het fietspad thuis hoort, tegenwoordig.teacher schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 23:52:
Dat zou een lapmiddel zijn om de, naar mijn idee te ver doorgeslagen, getrapte rijbewijsregeling te fixen.
De mensen welke nú met een A1 rijbewijs beginnen kénnen het verschil tussen de voertuigen en weten dat tóch al (als het goed is)t
Iedere bestuurder moet zelf in kunnen schatten of ie mee kan komen, met mijn Honda Deauville lukt het net wel op de snelweg, met mijn 1967 Vespa lukt dat ruimschoots niet (die haalt net 80) dus ik bepaal zelf op welke weg ik wel rij en niet.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ja: Je hebt gelijk... Én néé, je krijgt 't niet (van me)franssie schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 00:12:
Iedere bestuurder moet zelf in kunnen schatten of ie mee kan komen, met mijn Honda Deauville lukt het net wel op de snelweg, met mijn 1967 Vespa lukt dat ruimschoots niet (die haalt net 80) dus ik bepaal zelf op welke weg ik wel rij en niet.
Iemand welke met een A1 Brommer met nét 11KW / 15PK op de weg komt heeft waarschijnlijk daarvoor een 49.9 CC brommer gereden óf zelf helemaal niets op twee wielen behalve een fiets met trappers.
Als je nét van een 49,9 CC brommer afkomt dan lijkt een 125 CC/11 KW apparaat al een behoorlijk snel ding te zijn maar als je er mee in moet/gaat voegen op een 2 of 3 baans autosnelweg waar 130Km/h gereden mág worden dan heb je er (té) hard aan te halen om alleen nog maar in gevoegd te raken. Voeg je in tussen een paar vrachtwagens welke ± 90 KM/h rijden dan heb je té veel aandacht te vestigen op die "machines" om vervolgens (eigenlijk) te moeten constateren dat je te weinig vermogen hebt om er snel aan voorbij te kunnen komen.
Omdat je verkeerd beleid gaat aanpakken met nog meer beleid, in plaats van het probleem aan te pakken.wimmel_1 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 23:56:
[...]
Waarom is dat een "Lapmiddel"? Een snorfiets mag ook niet op de weg komen als er een fietspad aanwezig is terwijl een bromfiets niet (meer) op het fietspad thuis hoort, tegenwoordig.
De mensen welke nú met een A1 rijbewijs beginnen kénnen het verschil tussen de voertuigen en weten dat tóch al (als het goed is)t
Is dat dan niet iets voor de rijopleiding en de examinering? Ik rij soms met veel plezier in de Ford Fiesta van mijn vriendin, heeft ook geen vermogen over maar met de juiste bochtentechniek (ideale lijn) krijg ik die truttenschudder met gemak met 120 de snelweg op uit een krappe bocht. Juist bij te veel vermogen ga je ernaast.wimmel_1 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 00:22:
[...]
Ja: Je hebt gelijk... Én néé, je krijgt 't niet (van me)
<>
Als je nét van een 49,9CC brommer afkomt dan lijkt een 125CC/11KW apparaat al een behoorlijk snel ding te zijn maar als je er mee in moet/gaat voegen op een 2 of 3 baans autosnelweg waar 130Km/h gereden mág worden dan heb je er (té) hard aan te halen om alleen nog maar in gevoegd te raken. Voeg je in tussen een paar vrachtwagens welke ± 90 KM/h rijden dan heb je té veel aandacht te vestigen op die "machines" om vervolgens (eigenlijk) te moeten constateren dat je te weinig vermogen hebt om er snel aan voorbij te kunnen komen.
Dat hele brom/sorfiets gedoe heb ik ook nooit begrepen, laat de brommers met 50 op de rijbaan rijden ipv de getolereerde 45 en toegestaane 35 of 30 in de bebouwde kom. En dus wel helm en handschoenen.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik zal mezelf niet roomser voordoen dan de paus.... Toen ik 16 jaar oud was (Bíjna 30 jaar geleden) reed ik ook met een Honda MB-X 110 LC....teacher schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 00:26:
[...]
Omdat je verkeerd beleid gaat aanpakken met nog meer beleid, in plaats van het probleem aan te pakken.
Maar: Toen waren er nog géén categorieën qua "A" en ik heb op m'n 18'e zelfs nooit "bijzondere" verrichtingen met de motor hoeven uit te voeren tijdens een examen, laat staan dat ik 3 examens moest afleggen voor één rijbewijs.
Da't 't ding weer héél thuis kwam was al een bijzondere verrichting ansich
[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 29-06-2016 00:38 ]
Wij hebben op dezelfde brommertjes rondgereden. Als het de 100 niet haalde raakte ik het niet eens aan. 
zundappjes, mb's en mt's met 125 blokken, suzuki tsx, puchjes (goed, die reden geen 100, en 90 hielden ze een paar maanden vol, daarna scheurde het frame) kawasaki ar, nog meer zundappjes, kreidlers..
Je moet het met mij eens zijn dat het A1 rijbewijs nogal schraal is qua vermogen. Wat was er eigenlijk mis met de vorige regeling?
zundappjes, mb's en mt's met 125 blokken, suzuki tsx, puchjes (goed, die reden geen 100, en 90 hielden ze een paar maanden vol, daarna scheurde het frame) kawasaki ar, nog meer zundappjes, kreidlers..
Je moet het met mij eens zijn dat het A1 rijbewijs nogal schraal is qua vermogen. Wat was er eigenlijk mis met de vorige regeling?
Je kon beter een Thomos hebben, daarvan was 't frame beter bestand tegen de krachten van een 90 CC blokje dan dat die Püch frames dat waren.teacher schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 00:41:
Wij hebben op dezelfde brommertjes rondgereden. Als het de 100 niet haalde raakte ik het niet eens aan.
zundappjes, mb's en mt's met 125 blokken, suzuki tsx, puchjes (goed, die reden geen 100, en 90 hielden ze een paar maanden vol, daarna scheurde het frame) kawasaki ar, nog meer zundappjes, kreidlers..![]()
> Thomas High-Rider dingen.... die dingen "liepen" bést hard als 't moest
De nieuwe regeling met de 11kW fietsjes vanaf 18 jaar is inderdaad een beetje krom vooral voor op de Nederlandse wegen. Maar de oude regeling was ook verre van perfect. Dat je op je 18e eerst 2 jaar 25kW moest rijden om vervolgens een gratis automatische upgrade te krijgen naar een volledig rijbewijs werkt ook niet zo heel goed. Ik had mijn rijbewijs toen der tijd gehaald en in de eerste 2 jaar maar 3x ofzo motor gereden. Vervolgens mijn eerste motorfiets gekocht op mijn 21ste wat een CBR600RR was, dus met die regeling stapte ik ook gewoon op jonge leeftijd op een raket zonder significante rijervaring te hebben. Een groep mensen gingen expres dus al op jonge leeftijd direct hun motorrijbewijs halen om zo op hun 21ste al direct zware motorfietsen te mogen rijden in plaats van eerst 24 jaar te worden. Vaak reden die groep mensen inclusief ik dus in de 25kW periode nauwelijks motor.teacher schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 00:41:
[ Voor 14% gewijzigd door cyntax op 29-06-2016 00:51 ]
Goed, nav die noodstopdiscussie van tijdje terug wat praktijkervaring opgedaan:
- ik remde alleen met voorrem, had geen tijd om ook maar stil te staan bij achterrem.
- hard genoeg doorgeremd om voorwiel te laten blokkeren.
- na blokkeren iets losgelaten, dan weer tot blokkeren toe geremd.
- ondanks blokkerend voorwiel de boel overeind gehouden.
- ondanks toch (met gelukkig laag onderling snelheidsverschil) de achterbumper van vierwieler voor me ter raken ook daar de boel overeind gehouden.
- ik moet (nog) meer afstand houden, vooral op deze plek.
- knooppunt Nieuwe Meer is echt kut
Ik reed geheel links op de strook die (altijd trager rijdend) links vanaf A10 West op de A10 Zuid uitkomt, met sneller verkeer vanaf de A4 rechts ervan. Het verkeer trok net beetje op, toen een kleine paarse auto vanaf dat A4-deel twee stroken naar links schoot - en gelijk hard op de rem ging toen het voor de auto voor me terecht kwam. Auto voor me moest ook hard remmen, dus ik zag opeens achterkant erg snel op me afkomen. Ben er dus van mijn kant met schrik en van zijn kant een flink laag van mijn bandrubber op z'n achterbumper, maar dat was eraf te vegen. Geen onspannen eind van een werkdag, zeg maar
- ik remde alleen met voorrem, had geen tijd om ook maar stil te staan bij achterrem.
- ondanks toch (met gelukkig laag onderling snelheidsverschil) de achterbumper van vierwieler voor me ter raken ook daar de boel overeind gehouden.
Ik reed geheel links op de strook die (altijd trager rijdend) links vanaf A10 West op de A10 Zuid uitkomt, met sneller verkeer vanaf de A4 rechts ervan. Het verkeer trok net beetje op, toen een kleine paarse auto vanaf dat A4-deel twee stroken naar links schoot - en gelijk hard op de rem ging toen het voor de auto voor me terecht kwam. Auto voor me moest ook hard remmen, dus ik zag opeens achterkant erg snel op me afkomen. Ben er dus van mijn kant met schrik en van zijn kant een flink laag van mijn bandrubber op z'n achterbumper, maar dat was eraf te vegen. Geen onspannen eind van een werkdag, zeg maar
Oslik blyat! Oslik!
dion_b schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 01:09:
Goed, nav die noodstopdiscussie van tijdje terug wat praktijkervaring opgedaan:
Die ken jij ook nog wel vanuit jouw jeugd, toch?
[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 29-06-2016 01:30 ]
Hee.. Ik word over 7 dagen de helft daarvan.. Das nog lang geen 80..tdw schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 23:24:
[...]
Jij bent al 80 jaar oud en rijdt (ook zakelijk) vrij veel. Je hebt dus wat meer verkeersinzicht dan de 18-jarige met 0 ervaring die op een motor stapt
Ik snap ook heus wel dat wat meer vermogen prettiger rijd maar het is echt niet per definitie de oplossing of noodzaak voor veilig te kunnen deelnemen aan het verkeer.
Mijn Vespa rijd op de snelweg nog steeds harder dan erg veel automobilisten werkelijk rijden, en sowieso harder dan het vrachtverkeer en bussen.
En dan ook niet en beetje harder maar met 30km/u verschil ben ik er zo voorbij.
Ook invoegen gaat handig, gas vol openen en aan het eind van de invoegstroken rijd ik meer dan hard zat.
Zelfs hier in Italië waar vaak niet eens een invoegstrook is
Dat lukt ook met een 125cc 11kw fietsje.
Overigens hebben ze het hier wel zo opgelost als wimmel voorstelde met extra borden.
Snelweg/tolweg: verbodsborden voor
motoren: 149cc, 249cc
En van die 3 wielers (Ape): 500 cc
Is het minder mag je de snelweg/tolweg niet op.
Verwijderd
Vraag me zowiezo af hoe oud de gemiddelde motor tweaker isBommes schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:04:
[...]
Hee.. Ik word over 7 dagen de helft daarvan.. Das nog lang geen 80..
Ik ben 47, Wimmel_1 zag ik was 46, Bommes bijna 40
28, ben ik nu een jonkie hier ?
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie
Kunnen we niet net zo goed in de bejaardenkroeg posten?Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:08:
[...]
Vraag me zowiezo af hoe oud de gemiddelde motor tweaker isWant ook hier slaat de motorvergrijzing toe
Ik ben 47, Wimmel_1 zag ik was 46, Bommes bijna 40
Ik ben overigens 30 (nog even)
Gister uit werk even een kijkje genomen bij Blom Motoren in Leusden, leuke Triumph dealer met mooie motoren. Heb even een rondje gedaan op de demo Truxton R. Toffe machine is het, rijd echt lekker alleen mist de mogelijkheid om een passagier mee te nemen. Binnenkort nog een ritje op de Speed Triple Rx.
34 jarige nieuwe bestuurder hier trouwens
34 jarige nieuwe bestuurder hier trouwens
Hoe lang duurt de 0-100 met een 11KW motor? 10-11 seconden? Dat is sneller dan menig muesli-autootje. Heck, mijn nieuwe 86pk diesel doet er 13s over -_- Auto's hebben vaak wel een iets hogere top, maar invoegen is geen probleem.
Porno fietscaesar1000 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 23:11:
En als mooie afsluiter van de avond deze 899 Panigale. Vandaag even van dichtbij mogen bekijken. Kwam toevallig langs rijden en bleek later de zoon van een kennis te zijn. Kan ik weer een motor toevoegen aan mijn 'bijzondere motoren lijstje'![]()
[afbeelding]
Als ik ooit veul geld win komt deze in de garage te staan (ondanks ik niet van de racers ben)
Ik ben overigens 28
"Don't let your dreams be memes"
48 maar ik voel me 28
Behalve 's morgens...
Behalve 's morgens...
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Ik denk wel iets langer hoor. Dan zit zo'n ding al aan zijn topMarc Rademaker schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:14:
Hoe lang duurt de 0-100 met een 11KW motor? 10-11 seconden? Dat is sneller dan menig muesli-autootje. Heck, mijn nieuwe 86pk diesel doet er 13s over -_- Auto's hebben vaak wel een iets hogere top, maar invoegen is geen probleem.
AVB gisteren gehaald! Alles ging in één keer goed, behalve het stapvoets rijden naast de examinator. Daar sloeg de motor twee keer af tijdens het 'gecontroleerd tot een stop komen', terwijl ik de laatste keer wel de koppeling in kneep
. Uiteindelijk 6 van de 7 goed, dus geslaagd 
En over de bejaardheids-discussie, ik ga het gemiddelde omlaag halen met mijn 24 jaren.
Nu is de planning om binnen een maand voor AVD te gaan.
En over de bejaardheids-discussie, ik ga het gemiddelde omlaag halen met mijn 24 jaren.
Nu is de planning om binnen een maand voor AVD te gaan.
XBL: DonFrans
Zou goed zijn om tijdens het lessen al duidelijk uitgelegd te krijgen wat de beperkingen zijn van een 11kW zodat iedereen die daarna zelf de weg op gaat daar rekening mee kan houden en het gewoon weet. Gisteren bijna weer op de MT-07 mogen rijden totdat de instructeur besefte dat 'ie per ongeluk de Duke naar binnen aan het rijden was (zijn veel dames bij ons op de rijschool die eerst wat oefenen met de Duke omdat ze de MT-07 soms nog wat intimiderend vinden).franssie schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 00:29:
[...]
Is dat dan niet iets voor de rijopleiding en de examinering? Ik rij soms met veel plezier in de Ford Fiesta van mijn vriendin, heeft ook geen vermogen over maar met de juiste bochtentechniek (ideale lijn) krijg ik die truttenschudder met gemak met 120 de snelweg op uit een krappe bocht. Juist bij te veel vermogen ga je ernaast.
Dat hele brom/sorfiets gedoe heb ik ook nooit begrepen, laat de brommers met 50 op de rijbaan rijden ipv de getolereerde 45 en toegestaane 35 of 30 in de bebouwde kom. En dus wel helm en handschoenen.
Trouwens vind ik dat ze ook de 'blauwe brommers' een helmverplichting moeten geven. Als je met 40 (want die dingen rijden allemaal harder dan ze mogen) tegen een boom/fietser op knalt kan dat best hard aankomen lijkt me.... ..... vooral zonder helm.
Ze hadden gewoon de 25kW regeling moeten houden en dan maar een extra examen in moeten voegen. Zo voorkom je deels dat mensen eerder, zonder echte rij ervaring, op een hoog vermogen springen zoals hier boven uitgelegd is. Helaas moest Nederland over omdat de EU die regels aan het verscherpen was.teacher schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 00:41:
zundappjes, mb's en mt's met 125 blokken, suzuki tsx, puchjes (goed, die reden geen 100, en 90 hielden ze een paar maanden vol, daarna scheurde het frame) kawasaki ar, nog meer zundappjes, kreidlers..![]()
Met mijn Duke duurt het volgens mij 4 seconde voordat ik op de 50-60 zit maar daarna begin je te merken dat hij gewoon te weinig vermogen heeft om nog snel door te trekken en vanaf 80 km/h zit er geen pit meer in. Naar de 100 duurt dus ook een ellenlange 17 seconde....Marc Rademaker schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:14:
Gewoon in de woonkamer ermee!Wootlock schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:16:
[...]
Porno fiets![]()
Als ik ooit veul geld win komt deze in de garage te staan (ondanks ik niet van de racers ben)
Ik ben overigens 28
Hier 18 dus waarschijnlijk de jongste. Trekt het gemiddelde weer wat omlaag.
Poll: Hoe oud is de motorrijdende Tweaker?
• <18 (maar enthousiast!)
• 18-20 (A1)
• 20-22 (A2)
• 22-25
• 25-30
• 30-35
• 35-40
• 40-45
• 45-50
• 50-60
• 60-Oud
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
• <18 (maar enthousiast!)
• 18-20 (A1)
• 20-22 (A2)
• 22-25
• 25-30
• 30-35
• 35-40
• 40-45
• 45-50
• 50-60
• 60-Oud
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Ouwe lullen! 
.
26
Gisteren een bod gedaan op een Honda Firestorm VTR1000. Zou een leuke opvolger zijn voor de gsxr. Andere soort motor (van sport naar sport/tour) en 2 cilinder.
Nee valt wel mee. Dat ben ik denk ik
26
Gisteren een bod gedaan op een Honda Firestorm VTR1000. Zou een leuke opvolger zijn voor de gsxr. Andere soort motor (van sport naar sport/tour) en 2 cilinder.
Wacht maar jonguh...het gaat sneller dan je denkt (is de meest gehoord uitleg van de ouwelingenVays schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:43:
Ouwe lullen!![]()
[...]
Nee valt wel mee. Dat ben ik denk ik.
26
..
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Mijn Vespa heeft 16kwMarc Rademaker schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:14:
3,9sec naar 50km/u
14,9sec naar 100km/u
Maar in mijn geval klopt dat niet meer ivm andere rolletjes in de variomaat, dus trekt het ding harder op.
Het zal niet de helft zijn maar iets van 10 of 11 seconden of zo.
Alleszins sneller dan onze camper die met zijn 120pk bijna 4ton in beweging moet brengen
Hahaha, ow dat geloof ik best wel hoor.Least Inkling schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:46:
[...]
Wacht maar jonguh...het gaat sneller dan je denkt (is de meest gehoord uitleg van de ouwelingen)
De nachtjes doorhalen in de kroeg komen nu ook al harder aan dan toen ik 18 was
Ik ben 35, maar volgens mezelluf net 21
peterpanjeweets!
Stiekum een beetje aan het rondkijken voor een andere fiets en vind de Kawa ER 6-F wel leuk. Vriend van me rijdt op een Soes GSR en dat vind ik ook wel een leuk model. Iemand ervaring met de ER6-F hier? Rij nu ook op een tweecylinder, GPZ500.
Stiekum een beetje aan het rondkijken voor een andere fiets en vind de Kawa ER 6-F wel leuk. Vriend van me rijdt op een Soes GSR en dat vind ik ook wel een leuk model. Iemand ervaring met de ER6-F hier? Rij nu ook op een tweecylinder, GPZ500.
32 hier en nog steeds op een supersport rijdend
Rijbewijs heb ik in 2007 gehaald een ruime maand voor mijn 24e verjaardag, geen idee meer hoe het toen zat met die 25kW regeling eigenlijk. Ik heb in ieder geval altijd legaal op vol vermogen-fietsen gereden, was de limiet toen niet 21?
Rijbewijs heb ik in 2007 gehaald een ruime maand voor mijn 24e verjaardag, geen idee meer hoe het toen zat met die 25kW regeling eigenlijk. Ik heb in ieder geval altijd legaal op vol vermogen-fietsen gereden, was de limiet toen niet 21?
Klopt, was toen gelukkig nog 21Chakotay schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:30:
32 hier en nog steeds op een supersport rijdend![]()
Hele gedoe met het '3 stappen rijbewijs' nu is belachelijk
37, SuperSport en Naked rijder
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
23 (over 1 maand 24) en twijfel om te beginnen.
Naked na een passage in de grindbak wellicht?
Mag hier op het werk niet stemmen voor de poll, maar ben 40 en rijd (veel te weinig) op een naked
Verwijderd
Ik zou er niet aan beginnen, motorrijden is echt iets voor oude mensenOmnia love schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:43:
Waarom twijfel je?Omnia love schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:43:
Niet twijfelen; gewoon doen!
Yamaha MT-09
Twijfel, ik zou niet twijfelen, het is een gegarandeerde verslavingOmnia love schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:43:
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie
en als je veel file doet (byn124 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:00:
[...]
Twijfel, ik zou niet twijfelen, het is een gegarandeerde verslaving
Heb (o.a.) gelest op z'n naakte broertje, de -N. Erg prettige gooi- en smijtfiets met erg soepel blok. Vond het tikje klein, maar ik rij dan ook grote BMW'sVrijdag schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:19:
Ik ben 35, maar volgens mezelluf net 21peterpanjeweets!
Verder hier 39 en volledig eens met practische voordelen van twee wielen in de spits (en dat roep ik nog steeds na m'n aanrijding van gisteren
Oslik blyat! Oslik!
De langzame slalom blijft een k*t oefening. Ik blijf maar naar de pionnen halen waardoor ik de laatste 2 net niet haal. Uitwijkoefening is wel leuk om te doen en de remopdrachten. Weet niet of ik op track zit qua progressie. Dit is wel m'n 1e 'echte' rijles. Daarvoor een proefles gehad.
Ohja ik ben denk ik wel een van de jongere rijders. 20y/o en voor m'n A2
[ Voor 11% gewijzigd door Amsterdamn op 29-06-2016 12:16 ]
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Langzame slalom & achtje was ik bij het lessen al niet goed in, en kan ik nu helemaal niet meer. Misschien eens iets van een VRO doen daarvoor, alle trainingen & ervaring die heb zijn meer op het hogesnelheids-spul gericht.Hamza schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:15:
De langzame slalom blijft een k*t oefening. Ik blijf maar naar de pionnen halen waardoor ik de laatste 2 net niet haal. Uitwijkoefening is wel leuk om te doen en de remopdrachten. Weet niet of ik op track zit qua progressie. Dit is wel m'n 1e 'echte' rijles. Daarvoor een proefles gehad.
De reden dat ik twijfel is, ik heb een budget van +/-1000,- (student he)
Daarom vraag ik me af of ik voor dat bedrag wel mijn rijbewijs kan halen.
Moet kunnen, ik had een pakket wat normaal 699 zou kosten ( 10 lessen plus beide examens ). Reken daar je theorie bij en je zit op nog geen 750. Heb je ruimte voor eventuele extra lessen, mocht je die nodig hebben.Omnia love schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:26:
[...]
Ik woon in omgeving 020 en heb een rijschool gehoord dat 20 lesuren (met beide examens) voor 800 euro aanbiedt. (naam begint met x*****)GMacD schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:28:
[...]
Moet kunnen, ik had een pakket wat normaal 699 zou kosten ( 10 lessen plus beide examens ). Reken daar je theorie bij en je zit op nog geen 750. Heb je ruimte voor eventuele extra lessen, mocht je die nodig hebben.
€1000 is meer dan voldoende. Zelf heb ik een pakket genomen wat bestaat uit 14 lessen á 90 minuten, AVB & AVD examens EN een AVB herexamen. Maar in Amsterdam is er een brede aanbod van pakketen.Omnia love schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:26:
[...]
Edit; + €50 euro theorie! (31 voor het examen en 20 euro voor het boek)
[ Voor 7% gewijzigd door Amsterdamn op 29-06-2016 12:33 ]
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Heb je zelf al rij ervaring? auto?Omnia love schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:31:
[...]
Ik woon in omgeving 020 en heb een rijschool gehoord dat 20 lesuren (met beide examens) voor 800 euro aanbiedt. (naam begint met x*****)
Net afgereden voor mijn AVB. Langzame slalom lukte mij tijdens de tweede 'echte' les pas een beetje. Vlak voor het afrijden reed ik af en toe nog pionnetjes om, tijdens het examen niet (ook al trilden mijn armen van de zenuwen:P).Hamza schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:15:
Veel oefenen, komt het vanzelf goed
Het achtje lukte me overigens in 1 keer goed
Gefeliciteerd! Hoelang heb je erover gedaan? Vanaf je 1e les tot je avb examen?Frans92 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:33:
[...]
Net afgereden voor mijn AVB. Langzame slalom lukte mij tijdens de tweede 'echte' les pas een beetje. Vlak voor het afrijden reed ik af en toe nog pionnetjes om, tijdens het examen niet (ook al trilden mijn armen van de zenuwen:P).
Veel oefenen, komt het vanzelf goed
Het achtje lukte me overigens in 1 keer goed
Thanks! 4 juni begonnen, 5 bloklessen gehad (100 min) en gisteren afgereden.Hamza schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:35:
[...]
Gefeliciteerd! Hoelang heb je erover gedaan? Vanaf je 1e les tot je avb examen?
Al met al vrij snel gegaan.
haha ik ben vandaag begonnen en heb 7 juli al m'n examenFrans92 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:38:
[...]
Thanks! 4 juni begonnen, 5 bloklessen gehad (100 min) en gisteren afgereden.
Al met al vrij snel gegaan.
Dit topic is gesloten.
![]()