Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Als je een tijdje met een motor rijd dan wordt je daar steeds gemakkelijker innoes schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 22:59:
[...]
Is ook best vergelijkbaar, maar ik vind het zelf niet zo fijn om de motor niet stabiel te hebben terwijl ik ermee bezig ben.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik vind het maar tricky om het overgrote gedeelte van de massa van je motor op je jiffy te laten werken. Kan me haast niet voorstellen dat het daar voor is gemaakt. Ik zeg niet dat je per definitie iets sloopt, maar de kans dat het fout gaat is m.i. goed aanwezigwimmel_1 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 23:09:
[...]
Als je een tijdje met een motor rijd dan wordt je daar steeds gemakkelijker in
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Denk niet dat die van jou makkelijker is. Denk dat het langer duurt dan een normale. Plus, ik heb geen jiffyPilatuS schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 22:25:
[...]
Ik weet dat het ook zo kan, maar dit is makkelijker toch ? Verder is het niet voor iedereen even handig om te doen. Genoeg mensen die het niet durven met een zware motor. Van jou geloof ik direct dat je er geen problemen mee hebt, maar jij bent ook niet de gemiddelde motorrijder
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Aaah.... Een goedkope versieTylen schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 23:46:
[...]
Denk niet dat die van jou makkelijker is. Denk dat het langer duurt dan een normale. Plus, ik heb geen jiffy
Dan heb je er vast ook geen lampjes bij "gekregen"?
Noord holland - zuid holland - utrecht(geo 1) - 18 geinteresseerden
Gelderland - overrijsel - flevoland (geo 2) - 19 geinteresseerden
Groningen - friesland - drenthe (geo3) - 3 geinteresseerden
Brabant - Zeeland - overig Vlaanderen (geo 4) - 7 geinteresseerden
Limburg - Belgisch Limburg (geo 5) - 4 geinteresseerden
Niet zo heel veel animo uit geo 1 en 2, maar op zich wel genoeg om een motorrit te doen. Geo 1 is dan weer een probleem omdat het gewoon echt lastig wordt om met zoveel man te rijden. Toen het onderwerp begon, was er het idee om al de groepen op te splitsen op basis van woonplaats en dan naar een gezamelijk punt te rijden.
Zondag was duidelijk de meest populaire dag om te meeten
Tweede helft juli en augustus genoten de voorkeur over het algemeen.
Maar 1 iemand heeft een chopper / cruiser
Mensen zouden graag 2 tot 2,5 uur willen rijden
68% van de mensen zouden graag samen wat eten en drinken.
Hoe pakken we dit verder aan? Ik stel voor om hier nog even wat te brainstormen over hoe we dit precies gaan aanpakken. Dit zowel met betrekking tot de ritten, als de enorm grote groepen in geo 1 en 2 (het moet geen rouwstoet worden, doorrijden met die handel).
Wie wilt zich eventueel aanmelden om voor zijn geo een rit te plannen dmv tomtom of iets anders. Ik meld me hierbij alvast aan voor Limburg
Heb jij alsnog zin om je aan te melden voor de Tweakers motorrit? PM mij jouw geo nummer en dan zet ik je er bij.
Consultant - Autogek
Ik vind van niet. De motor niet recht hoeven houden vind ik toch wel een groot voordeel en iedereen die het ding ziet heeft zoiets van, zo dat is handig. De motorzaak waar ik het gekocht heb gebruikt het in de werkplaats terwijl ze daar natuurlijk kunnen kiezen wat voor hun het beste werkt.Tylen schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 23:46:
[...]
Denk niet dat die van jou makkelijker is. Denk dat het langer duurt dan een normale. Plus, ik heb geen jiffy
Ik heb een aantal jaar geleden (ergens in 2009) een rit hier uit gezet en wil dat best nog wel eens doen..... Start locatie was toen in de regio Gorinchem (redelijk centraal, terwijl ik daar niet vandaan kom).....matthewk schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 23:53:
Een tijdje geleden heb ik een enquete gedaan om een nieuwe motor rit te doen met alle tweaker rijders. Hier was zeeeeeeeeeeeeeer grote belangstelling voor. Ik post hieronder even de statistieken:
Niet zo heel veel animo uit geo 1 en 2, maar op zich wel genoeg om een motorrit te doen. Geo 1 is dan weer een probleem omdat het gewoon echt lastig wordt om met zoveel man te rijden. Toen het onderwerp begon, was er het idee om al de groepen op te splitsen op basis van woonplaats en dan naar een gezamelijk punt te rijden.
Hoe pakken we dit verder aan? Ik stel voor om hier nog even wat te brainstormen over hoe we dit precies gaan aanpakken. Dit zowel met betrekking tot de ritten, als de enorm grote groepen in geo 1 en 2 (het moet geen rouwstoet worden, doorrijden met die handel).
Wie wilt zich eventueel aanmelden om voor zijn geo een rit te plannen dmv tomtom of iets anders. Ik meld me hierbij alvast aan voor Limburg. Als we die "verantwoordelijken" hebben gevonden kunnen we een apart topic openen, zodat het organiseren allemaal wat makkelijker gaat.
Heb jij alsnog zin om je aan te melden voor de Tweakers motorrit? PM mij jouw geo nummer en dan zet ik je er bij.
Als jij de mensen optrommelt (centrale regio) dan wil ik best wel een route maken (én voorrijden).
Genoteerd voor regio zuid Holland. Mss nog eentje voor deze regio gezien de grote groep hier (19 van de 52) en dan aparte ritten?wimmel_1 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 00:00:
[...]
Ik heb een aantal jaar geleden een rit hier uit gezet en wil dat best nog wel eens doen..... Start locatie was toen in de regio Gorinchem (redelijk centraal, terwijl ik daar niet vandaan kom).....
Als jij de mensen optrommelt (centrale regio) dan wil ik best wel een route maken (én voorrijden).
Consultant - Autogek
Het idee is dan om centraal te meeten, wat te eten om vervolgens samen terug naar de regio te rijden?matthewk schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 23:53:
Een tijdje geleden heb ik een enquete gedaan om een nieuwe motor rit te doen met alle tweaker rijders. Hier was zeeeeeeeeeeeeeer grote belangstelling voor. Ik post hieronder even de statistieken:
Wie wilt zich eventueel aanmelden om voor zijn geo een rit te plannen dmv tomtom of iets anders. Ik meld me hierbij alvast aan voor Limburg. Als we die "verantwoordelijken" hebben gevonden kunnen we een apart topic openen, zodat het organiseren allemaal wat makkelijker gaat.
XXXVI
Je kunt met "50+" deelnemers gewoon allemaal dezelfde route rijden áls ja van te voren maar goede afspraken maakt...... Je vertrekt in groepjes van 7 á 8 personen maximaal (en dan liefst met gelijksoortige rijders) én je houd je zelf aan aan het "follow-up" systeem.matthewk schreef op zondag 26 juni 2016 @ 00:08:
[...]
Genoteerd voor regio zuid Holland. Mss nog eentje voor deze regio gezien de grote groep hier (19 van de 52) en dan aparte ritten?
Je komt dan (ongeveer) gelijktijdig aan bij de "pauze" stops en je kunt toch (redelijk) je eigen tempo rijden.
Kan mij nog een rit herinneren toen we met iets van 50 Tweakers waren. Toen was het idee om met de hele groep te gaan, maar binnen 10 minuten werden dat al 2 groepen. Volgens mij bleven die 2 groepen toen wel bij elkaar, weet niet of jij dat nog weet van toen.wimmel_1 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 00:13:
[...]
Je kunt met "50" deelnemers gewoon allemaal dezelfde route rijden áls ja van te voren maar goede afspraken maakt...... Je vertrekt in groepjes van 7 á 8 personen maximaal (en dan liefst met gelijksoortige rijders) én je houd je zelf aan aan het "follow-up" systeem.
Je komt dan (ongeveer) gelijktijdig aan bij de "pauze" stops en je kunt toch (redelijk) je eigen tempo rijden.
Achter in een groep ging het toen wel behoorlijk hard terwijl de voorrijder maar iets van 60 aanhield. Dan is het idee om de boel op te delen in groepen van 8 man denk ik een beter idee.
Ik heb zelf wel zin om mee te rijden, maar dat hangt voor mij altijd af van het weer en locatie. Ik zit zelf in Gelderland, maar een stukje rijden vind ik ook niet zo erg.
[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 26-06-2016 00:17 ]
Consultant - Autogek
Dus je wil mensen via de snelweg naar een centraal punt laten rijden, HOI!!! & HOUDOE, ...... en vervolgens weer terug?matthewk schreef op zondag 26 juni 2016 @ 00:17:
Het idee was om per regio naar een plaats te rijden vanuit je regio en daar te meeten met iedereen. Zo kunnen we de ritduur van 2 uur ook respecteren voor zij die minder centraal wonen
In other news, ik heb mijn GSX-R te koop gezet. Iemand interesse? De prijs van 1750 euro is nog wat ruim genomen denk ik, kan ook nog wel wat vanaf dus
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 26-06-2016 00:32 ]
Neen. Een iemand zou leiden met een TomTom , garmin met preloaded binnendoor route naar centraal punt en daar iets drinken / eten. Ik wou eerste zelf ook meeten op een centraal punt en daar rijden, echter was er vanuit de groep een voorkeur om per regio een route te rijden naar een centraal puntwimmel_1 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 00:20:
[...]
Dus je wil mensen via de snelweg naar een centraal punt laten rijden, HOI!!! & HOUDOE, ...... en vervolgens weer terug?
Consultant - Autogek
Koop lokaal een vervanger die het doet. Laat bij thuiskomst je schokker reviseren bij hyperpro bas in alphen, of jan droog in pijnacker.Bommes schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 21:31:
Öhlins levert niets voor Vespa's.
Bekendste merk in dat wereldje is dan dus Malossi.
Of Bitubo die leveren ook al jaren upgrade veren voor de echt oude vespa's.
Overigens doe ik zelf lekker mee met die vakantie in het zuiden van de EU. We komen pas over een paar maanden weer terug naar NL tot die tijd blijven we fijn hier in IT.
Daarom dus ook de overweging om hier lokaal een vervanging aan te schaffen.
Edit:
En ik zie net dat ik in augustus 2013 deze schokdemper er al op had zitten (ritje door de Alpen) dus dat maakt het al minstens 3 jaar oud.
Wise enough to play the fool
Misschien dat je het topic uit 2009 eens terug moet zoeken.....matthewk schreef op zondag 26 juni 2016 @ 00:39:
[...]
Neen. Een iemand zou leiden met een TomTom , garmin met preloaded binnendoor route naar centraal punt en daar iets drinken / eten. Ik wou eerste zelf ook meeten op een centraal punt en daar rijden, echter was er vanuit de groep een voorkeur om per regio een route te rijden naar een centraal punt
Als ik nú weer zoiets zou moeten gaan organiseren dan werd een rondje ...... Mét muziek (am RING)
Consultant - Autogek
Niet eens een krat bier erbij?
Ja maar hagel met de grote van tennisballen vind de tank waarschijnlijk niet fijn.Osiris schreef op zondag 26 juni 2016 @ 13:53:
Kan een motor enigszins een beetje tegen een flinke hagelbui?
Tot iets van 1cm groot gaat wel goed. De golfballen van deze week in Limburg niet.Osiris schreef op zondag 26 juni 2016 @ 13:53:
Kan een motor enigszins een beetje tegen een flinke hagelbui?
Nu kan ik bij de dealer originele lagers bestellen maar daar betaal je ook de hoofdprijs voor. Ik had gehoord dat generieke lagers (SKF, INA, FAG) ook gewoon prima zijn voor een fractie van de prijs? Heeft iemand hier ervaring mee?
En dan zijn er bij SKF nog verschillende type lagers. Ik kan bijvoorbeeld tussen deze 4 kiezen maar wat is het verschil hiertussen? Ik kan ook niet duidelijk een type uitleg vinden online die de codes ontcijfert. Is het aan te raden dat ik gewoon de duurste moet nemen?
http://www.lagertechniek....05-2rsl-skf-25x47x12.html
http://www.lagertechniek....h-c3gjn-skf-25x47x12.html
http://www.lagertechniek....2rsh-c3-skf-25x47x12.html
http://www.lagertechniek....05-2rsh-skf-25x47x12.html
[ Voor 42% gewijzigd door cyntax op 26-06-2016 17:32 ]
Opgezocht wat de lager maten/nummers waren en gewoon bij een gereedschap handel in mijn woonplaats uit de skf catalogus besteld/opgezocht.
Kostte en fractie van origineel via Vespa, en zijn mijn inziens net zo goed als origineel. Wat meestal ook iets van skf of dergelijke is.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Kijk wel uit dat je geen olie op (lees: in) je remblok krijgt bij een lekkende keering. Dat was bijna het eerste wat ik te horen kreeg toen ik het aan de dealer doorgaf.Bommes schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 19:09:
* Bommes is sad
[afbeelding]
De nu iets meer dan 2 jaar oude Malossi voorschokdemper van mijn Vespa is lek.
Op de Vespa parkeerplaats in de camper ligt al een vlek olie![]()
Garantie na 2 jaar zit er niet meer op gok ik, sowieso schijnt de garantie afhandeling bij die firma nogal Italaans te zijn![]()
Oftewel: altijd nee of kastje muur als antwoord op een claim.
Ding kostte ruim 250 Euro beetje te veel naar mijn zin om nu al kaduuk te zijn.
Kan hier in Italië wel voor rond de 200 Euro aan een bitubo schokdemper komen.
Schijnen heel goed te zijn en ook betere kwaliteit dan de Malossi versies.
Of ik rijd er nog deze vakantie mee door en kijk of bijvoorbeeld hyperpro deze kan repareren??
Welke helm heb je nu dan?Joopieboy schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 12:41:
[...]
Daar zul je een hoop lol aan beleven. En wachttijd is met name hoe druk het bij het lab is. Ik heb wel eens bijna 6 weken moeten wachten, en nu was het net na 2 weken dat ik ze alweer had.
Verschil in de kwaliteit zit het vooral ook in het lab waar het naartoe gaat. Bij mijn vorige baas waren echt super en best klein (staken niet uit ondanks het touwtje) maar de eerste bij mijn huidige baas waren drama. Vrij uitstekend en groot en hebben nooit echt lekker gezeten. Dat bedrijf (Gabriëls) via wij het doen zijn afgelopen jaar dan ook overgegaan naar een ander lab (ik vermoed dezelfde als bij mijn andere baas) en die zijn dikke prima. Geen klachten over.
Moet wel nog eens een betere helm gaan scoren.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Denk dat dat ook wel de leeftijd is om vervangen te worden.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Hier een pagina waarin de basis van de SKF nummering wordt uitgelegd, en in de linker kolom kun je dan de juiste range van suffixes kiezen. Op die manier kun je b.v. het verschil tussen de 2RSH en 2RSL vinden.cyntax schreef op zondag 26 juni 2016 @ 16:34:Ik kan bijvoorbeeld tussen deze 4 kiezen maar wat is het verschil hiertussen? Ik kan ook niet duidelijk een type uitleg vinden online die de codes ontcijfert. Is het aan te raden dat ik gewoon de duurste moet nemen?
Het is wel een gezoek, en het valt niet mee de diepere betekenis van alle suffixes te doorgronden.
De C toevoeging heeft te maken met de speling binnen in het lager, c3 heeft een grotere speling dan bijv C0. Als het er niet bij staat is het meestal C0.
Ik zou voor de 6005-2rsl gaan. De rsh kan waarschijnlijk wel iets beter/meer vuiligheid en water buiten houden onder bepaalde omstandigheden maar ik neem aan dat het gaat om een straat motor?
Overigens, de eerste 2/3 cijfers duid op het type lager en de laatste 2 cijfers is de goote van de passing van de binnenring (x5, bijv: 05x5 = 20mm). Wat daar achter komt heeft te maken met de toleranties en seals en andere speciale dingen.
[ Voor 49% gewijzigd door thijsco19 op 26-06-2016 22:43 ]
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
In ieder geval een goede keuze geweest destijds. Nog steeds een erg populair model.Joopieboy schreef op zondag 26 juni 2016 @ 21:36:
Ik heb nu een HJC IS-17, nu een jaar of 4-5 oud, begint wat ruimer te zitten en beetje te fluiten.
Denk dat dat ook wel de leeftijd is om vervangen te worden.
Laatst nog een telefoontje gehad met de Scorpion servicedesk om te vragen hoe het daar nou mee zat (ivm aankoop van m'n eerste helm) 5 jaar voor een polycarbonaat is een prima aantal jaar om hem dan te vervangen. Fiberglass houdt het 8-9 jaar uit maar is dan ook wel wat duurder (maar ook lichter). Zeiden ook dat het echt per helm verschilt en dat het per helm nooit op het jaar te zeggen valt. Gewoon een beetje die richtlijnen aanhouden. Kan natuurlijk ook zijn dat een verkoper 'm al een jaar binnen heeft liggen dus je weet het nooit echt. (maar dealer is binnen dus geen last van weer)
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Nee ja, dat extra jaar in de showroom hoef je niet mee te tellen (behalve als je ziet dat een helm echt gewoon überhaupt wat betreft design/reeksnummer etc. al heel oud is natuurlijk). Denk dat de meeste sowieso na 5 jaar wel een nieuwe kopen.Joopieboy schreef op zondag 26 juni 2016 @ 23:13:
Mja 5 jaar altijd buiten of een jaar of iets extra in een showroom? Ik maak mij er niet zo druk over.Heb ook een periode bijna niet gereden, zoals dit jaar ook.
Maar idd verder een fijne helm, zeker voor het geld. Zat altijd goed, zonnevizier is echt super, ideaal.
Bedankt voor de duidelijke en directe uitleg! Het gaat inderdaad om een straatmotor, maar de andere lager die ik nodig heb die 16mm breed is in plaats van 12mm is alleen in RSH verkrijgbaar, kan ik dan niet beter gewoon beide kanten RSH nemen zodat ze op elkaar zijn afgestemt zijn wat betreft slijtage? Daarnaast zijn de standaard RSH lagers goedkoper dan de RSL versie. Zou je ook kunnen uitleggen wat de speling binnen in het lager voor invloed heeft op de prestaties? Is een grotere speling beter of slechter?thijsco19 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 22:36:
RSH, en RSL zijn type seals.
De C toevoeging heeft te maken met de speling binnen in het lager, c3 heeft een grotere speling dan bijv C0. Als het er niet bij staat is het meestal C0.
Ik zou voor de 6005-2rsl gaan. De rsh kan waarschijnlijk wel iets beter/meer vuiligheid en water buiten houden onder bepaalde omstandigheden maar ik neem aan dat het gaat om een straat motor?
Overigens, de eerste 2/3 cijfers duid op het type lager en de laatste 2 cijfers is de goote van de passing van de binnenring (x5, bijv: 05x5 = 20mm). Wat daar achter komt heeft te maken met de toleranties en seals en andere speciale dingen.
[ Voor 23% gewijzigd door cyntax op 27-06-2016 00:15 ]
Wat voor invloed het zou hebben heb ik geen idee van helaas. Maar aangezien 'C0' (normale speling) standaard is, is er geen reden om voor C3 te gaan (grotere speling).
Aangezien het echt gaat over hele kleine spelingen verwacht ik niet dat het veel verschil zal opleveren.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
*DragonSlayer666 doet aan promotiemateriaal voor zijn groene duiveltje.

(en de classic devil's eyes)
[ Voor 30% gewijzigd door DragonSlayer666 op 27-06-2016 07:45 ]
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Verwijderd
/me ziet een plek die niet ver van zijn huis ligtDragonSlayer666 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 07:36:
Van t weekend heerlijk rond getourd rond de oude maas. Zo gaat die 1000km wel snel, na 6 dagen nu op 601km!
*DragonSlayer666 doet aan promotiemateriaal voor zijn groene duiveltje.
[afbeelding]
[afbeelding]
(en de classic devil's eyes)
[afbeelding]
Is dat de Amercentrale te Geertruidenberg op de foto's?
Wikipedia: Amercentrale
Dat is correct. Deze route geredenVerwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:28:
[...]
/me ziet een plek die niet ver van zijn huis ligt
Is dat de Amercentrale te Geertruidenberg op de foto's?
Wikipedia: Amercentrale
.Onderweg nog op de kermis van Raamsdonksveer geweest. Zagen vanaf de weg ineens een felblauw verlicht reuzenrad, dan moet je natuurlijk gaan jagen op de locatie
[ Voor 16% gewijzigd door DragonSlayer666 op 27-06-2016 09:42 ]
Lijkt me toch iets moeilijker om AVB te doen in de regen. Is dat volgens jullie ook zo?
XBL: DonFrans
Verwijderd
Jullie hebben wel alle leuke stuurweggetjes gemist hier in Brabant. Dit is om maar iets te noemen een heel leuk rondjeDragonSlayer666 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:38:
[...]
Dat is correct. Deze route gereden [afbeelding].
Onderweg nog op de kermis van Raamsdonksveer geweest. Zagen vanaf de weg ineens een felblauw verlicht reuzenrad, dan moet je natuurlijk gaan jagen op de locatie.
- tilburg
- de moer
- loon op zand
- udenhout
- oisterwijk
- boxtel
- schijndel
- sint-oedenrode
- best
- oirschot
- moergestel
- oisterwijk
- udenhout
- loon op zand
- de moer
- tilburg
Goeie tip, ga ik even invoeren via de tomtomVerwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:42:
[...]
Jullie hebben wel alle leuke stuurweggetjes gemist hier in Brabant. Dit is om maar iets te noemen een heel leuk rondje
- tilburg
- de moer
- loon op zand
- udenhout
- oisterwijk
- boxtel
- schijndel
- sint-oedenrode
- best
- oirschot
- moergestel
- oisterwijk
- udenhout
- loon op zand
- de moer
- tilburg
Die kunnen we wel een keer rijdenVerwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:42:
[...]
Jullie hebben wel alle leuke stuurweggetjes gemist hier in Brabant. Dit is om maar iets te noemen een heel leuk rondje
- tilburg
- de moer
- loon op zand
- udenhout
- oisterwijk
- boxtel
- schijndel
- sint-oedenrode
- best
- oirschot
- moergestel
- oisterwijk
- udenhout
- loon op zand
- de moer
- tilburg
Laat maar weten wanneer, als ik tijd heb sluit ik wel aan!
Schuberth als bedrijf is echt specialist in spuitgietwerk (ze maken meer dan alleen motorhelmen), dus dat feit over de buitenschaal wil ik best van ze aannemen.
Zij houden een vervangingstermijn van 5-7 jaar aan.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik zag ook op tegen het avb rijden in de regen maar dat viel reuze mee moet ik zeggen, zit meer tussen de oren.Frans92 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:40:
Vanavond mijn laatste echte lesje AVB en dan morgenmiddag afrijden! Hopelijk blijft het lekker droog morgenmiddag, maar de voorspelling zegt wat anders.
Lijkt me toch iets moeilijker om AVB te doen in de regen. Is dat volgens jullie ook zo?
instructeur liet me wat noodstopjes doen etc en dat ging prima, rest van de les ook weinig last gehad van de regen.
Suc6 met het examen
Ja, hoofdoorzaak is ook het schuim, hetgeen de energie verdeelt bij de klap.(to be fair: had dat even over het hoofd gezien in mijn vorige reactie. Zie dat ik in maart het er ook al over hadDrivinUCrazy schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:54:
Over de vervangingstermijn van helmen: pas geleden heb ik via de mail en telefoon contact gehad met Schuberth, en zij gaven duidelijk aan dat de veroudering niet zo veel te maken heeft met de buitenschaal, maar meer met de binnenschaal van de helm. Simpel gezegd: het piepschuim dat er in zit veroudert, en dat gebeurt onzichtbaar vanaf de buitenkant. Dat gebeurt onder andere onder invloed van vochtigheid in de lucht.
Schuberth als bedrijf is echt specialist in spuitgietwerk (ze maken meer dan alleen motorhelmen), dus dat feit over de buitenschaal wil ik best van ze aannemen.
Zij houden een vervangingstermijn van 5-7 jaar aan.
Shoei, die vooral bekend zijn geworden door de MotoGP, geeft aan:
Ze hebben daar zelfs een truck met support voor de rijdersHelmet Replacement
Ultimately, the useful service life of a safety helmet is dependent on the intensity and frequency of its use. Helmet replacement is recommended even if only one of the under-mentioned points applies:
The helmet was subjected to an impact.
The comfort padding or the retention system has become loose due to heavy use or display signs of deterioration.
The synthetic foam padding displays signs of heavy use and the helmet feels too loose. Test: with the retention system fastened, the helmet turns to the side when you gently shake your head.
There are indentations in the EPS liner and/or white scratches can be seen on surfaces with black paint.
Even if none of these is applied, we, SHOEI, recommend replacement in 5 years after it's first purchased at retail.

Was gisteren nog in het nieuws: natste juni ooit gemeten in zuidoosten van Nederland. Dacht dat ik er goed aan deed om pas in april/mei te beginnen met lessen maar ondertussen grootste deel van de lessen regen gehad. Bij de AVB lessen heb ik het altijd gewoon zo gedaan zoals ik het ook met droog weer zou doen. Nooit onderuit gegaan of een slippartij gehad. (en mocht dat gebeuren dan is het gelukkig met lage snelheid en op de motor van de rijschoolincmve schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:23:
[...]
Ik zag ook op tegen het avb rijden in de regen maar dat viel reuze mee moet ik zeggen, zit meer tussen de oren.
instructeur liet me wat noodstopjes doen etc en dat ging prima, rest van de les ook weinig last gehad van de regen.
Suc6 met het examen
Ook succes gewenst Frans!
[ Voor 36% gewijzigd door caesar1000 op 27-06-2016 15:08 ]
Hopelijk regent het vanavond ook, want dan heb ik in ieder geval wat ervaring in de regen. Ik heb tot nu toe geluk gehad met het weer. Alleen een keer 5 minuten op de terugweg naar de rijschool een bui gehad.
Je bedoelt pech! Je wilt door te lessen toch op het 'ergste' voorbereid zijn. Wat ervaring opdoen op iemand anders zijn motor in minder dan ideale omstandigheden is toch het beste wat er isFrans92 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:46:
Bedankt! Ik ben wel blij met deze reacties. Het stelt me gerust.
Hopelijk regent het vanavond ook, want dan heb ik in ieder geval wat ervaring in de regen. Ik heb tot nu toe geluk gehad met het weer. Alleen een keer 5 minuten op de terugweg naar de rijschool een bui gehad.
Veel succes morgen
Wat Marc zegt inderdaad! Zelf gelest van september-december. Heb alles gehad, hagel, regen, een halve monsoon over me heen, ijssel, noem maar op. Dan leer je alles kennen met een motor waar je niet bang hoeft te zijn om m neer te leggen. Ideaal.Frans92 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:46:
Bedankt! Ik ben wel blij met deze reacties. Het stelt me gerust.
Tijdens het lessen altijd droog weer gehad en toen tijdens m'n AVB zeikte het ineens van de regen
Uiteindelijk moest alleen de stopproef moest overnieuw vanwege een blokkerend achterwiel. De examinator vond het jammer, want het was een nagenoeg perfecte noodstop geweest. Alleen was dat natuurlijk niet de bedoeling op dat moment
Uiteindelijk was dit ook het enige wat over moest.
De rest van de oefeningen maken niet heel veel verschil of het nou nat of droog is, zit voornamelijk tussen de oren
Geen idee, bij mij hoor ik dan getik van het ABS.Chakotay schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:12:
Hm, achterwiel even blokkeren bij de noodstop mag niet meer?
Maar in welke context bedoel je dit?
Als ik het me goed herinner was de noodstop op het examen vroegâh wel goedgekeurd als je je achterwiel blokkeert of in de ABS trapt. Voorwiel moest wel netjes natuurlijk.Frans92 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:14:
[...]
Geen idee, bij mij hoor ik dan getik van het ABS.
Maar in welke context bedoel je dit?
Sorry, ik had het bericht van B-Real gemist. Met dat bericht wordt het wel een stuk duidelijkerChakotay schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:19:
[...]
Als ik het me goed herinner was de noodstop op het examen vroegâh wel goedgekeurd als je je achterwiel blokkeert of in de ABS trapt. Voorwiel moest wel netjes natuurlijk.
Ik ga het vanavond eens aan mijn instructeur vragen. Heb zelf namelijk wel de neiging om achter hard in te trappen, zodat de ABS ingrijpt.
Frans92 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:21:
[...]
Sorry, ik had het bericht van B-Real gemist. Met dat bericht wordt het wel een stuk duidelijker
Ik ga het vanavond eens aan mijn instructeur vragen. Heb zelf namelijk wel de neiging om achter hard in te trappen, zodat de ABS ingrijpt.
Ik hoorde op mijn AVB examen (pas 2-3 weken terug dus) toen ik de eerste keer de ABS had die ingreep dat het beter was om het zonder/lichte ingrijp van ABS te laten zien dus of ik het nog een keer wou doen. Was wel een erg zeikerige examinator dus waarschijnlijk lag het eerder daaraan.GMacD schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:23:
Volgens mij mag de ABS nog steeds 'ingrijpen' bij de noodstop. Heb het februari of maart mogen doen doen
Mijn instructeur heeft mij geleerd om NOOIT je ABS in te laten grijpen bij de noodstop:caesar1000 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:50:
[...]
[...]
Ik hoorde op mijn AVB examen (pas 2-3 weken terug dus) toen ik de eerste keer de ABS had die ingreep dat het beter was om het zonder/lichte ingrijp van ABS te laten zien dus of ik het nog een keer wou doen. Was wel een erg zeikerige examinator dus waarschijnlijk lag het eerder daaraan.
1. Je moet altijd zelf, zonder ABS kunnen remmen
2. Als je een zeikende examinator hebt mag je de proef opnieuw doen
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie
Ja, zonder ABS leren remmen is vind ik ook wel beter, maar denk dat dat voor de meeste nieuwe motorrijders eerder een uitzondering dan regel zal worden bij het lessen. Nieuwe motoren moeten sowieso uitgerust zijn met ABS dus langzamerhand zullen er steeds meer zijn die niet anders gewend zijn.byn124 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:52:
[...]
Mijn instructeur heeft mij geleerd om NOOIT je ABS in te laten grijpen bij de noodstop:
1. Je moet altijd zelf, zonder ABS kunnen remmen
2. Als je een zeikende examinator hebt mag je de proef opnieuw doen
Mijn eigen Duke heeft geen ABS dus zal er zelf alsnog op moeten letten, daar niet van.
Ik moest m'n examen ineens op een andere motor dan degene die ik gewend was doen en liet twee keer de achterrem blokkeren bij de noodstop. Gelukkig was al het andere wel goed waardoor ik slaagdeChakotay schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:19:
[...]
Als ik het me goed herinner was de noodstop op het examen vroegâh wel goedgekeurd als je je achterwiel blokkeert of in de ABS trapt. Voorwiel moest wel netjes natuurlijk.
Ik was iets te enthousiast en had twee blokkerende wielen, de examinatrice keurde hem goed, maar gaf wel aan dat ik dat nooit meer moest doen.
En je stond stil voor de pionnen zonder te vallen? RespectMr_x007 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:59:
Apart dat bij jullie de noodstop met blokkerend wiel afgekeurd werd. Volgens mij staat dat namelijk nergens in de regels. Bij mij gaven ze aan dat zolang je niet viel en je voor de pionnen stil stond het goed was.
Ik was iets te enthousiast en had twee blokkerende wielen, de examinatrice keurde hem goed, maar gaf wel aan dat ik dat nooit meer moest doen.
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Ik schrok me ook helemaal kapot, is niet voor herhaling vatbaar.
Als je het achterwiel laat blokkeren heb je niet de volledige controle over je motor. Teminste zo zien ze dat. Dat is een reden om het af te keuren.Mr_x007 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:59:
Apart dat bij jullie de noodstop met blokkerend wiel afgekeurd werd. Volgens mij staat dat namelijk nergens in de regels. Bij mij gaven ze aan dat zolang je niet viel en je voor de pionnen stil stond het goed was.
'k weet niet hoe het in .nl zit, maar in .be moeten we twee stopproeven doen: 1 'precisiestop' (stoppen vlak voor de lijn) en 1 'noodstop'. Bij de precisiestop mag je niet in de ABS gaan (of achterwiel blokkeren), bij de 'noodstop' wel degelijk (zolang je maar binnen de x aantal meters stilstaat zonder te vallen).PilatuS schreef op maandag 27 juni 2016 @ 17:40:
[...]
Als je het achterwiel laat blokkeren heb je niet de volledige controle over je motor. Teminste zo zien ze dat. Dat is een reden om het af te keuren.
Fijne examinatoren ook!
Mijn instructeur zei ook dat je bij de noodstop niet in de ABS mag remmen, je mag het wel corrigeren (staat ook in het theorieboek). Was nog best lastig om op nat niet in de ABS te remmen bij de noodstop, maar het ging goed.
[ Voor 39% gewijzigd door Erapaz op 27-06-2016 20:04 ]
Terugrit was wel vermoeiend, laatste stukje van Amersfoort naar Amsterdam rustig aan gedaan. Wel enorm kicken al die mensen langs de weg en het enorme aantal verschillende motoren om je heen. Zeker dat we volgend jaar weer gaan
Bij mijn fiberglass-composiet HJC-helm meldde de handleiding dat ik 'm het beste elke 5 jaar kan vervangencaesar1000 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 23:11:
[...]
In ieder geval een goede keuze geweest destijds. Nog steeds een erg populair model.![]()
Laatst nog een telefoontje gehad met de Scorpion servicedesk om te vragen hoe het daar nou mee zat (ivm aankoop van m'n eerste helm) 5 jaar voor een polycarbonaat is een prima aantal jaar om hem dan te vervangen. Fiberglass houdt het 8-9 jaar uit maar is dan ook wel wat duurder (maar ook lichter). Zeiden ook dat het echt per helm verschilt en dat het per helm nooit op het jaar te zeggen valt. Gewoon een beetje die richtlijnen aanhouden. Kan natuurlijk ook zijn dat een verkoper 'm al een jaar binnen heeft liggen dus je weet het nooit echt. (maar dealer is binnen dus geen last van weer)
Klopt, maar als je 'm daarna weer loslaat laat je juist weer goede motorcontrole zien en keuren ze 'm goedPilatuS schreef op maandag 27 juni 2016 @ 17:40:
[...]
Als je het achterwiel laat blokkeren heb je niet de volledige controle over je motor. Teminste zo zien ze dat. Dat is een reden om het af te keuren.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Verwijderd
Dat is wel een lekker ding ja, kan me trouwens heel goed voorstellen dat de highway patrol en de state troopers heel ongelukkig van dit soort zaken worden ...Bommes schreef op maandag 27 juni 2016 @ 21:46:
Ik zie in de "Still" van YouTube vooral haar bepaalde aspecten...
Voor Bommes
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2016 21:59 ]
Maar ze spelen gewoon met die politie...
Als ze achtervolgd worden en ze crashen, springen ze op de motor van een ander en laten ze hun gecrashte motor gewoon liggen
Tuurlijk. Dan ben je helemaal de man en erg stoer. Vervolgens kan je het op YT zetten en veel views scoren. Zouden wij hier ook moeten doen.Anoshky schreef op maandag 27 juni 2016 @ 21:53:
Maar ze spelen gewoon met die politie...
Waar dan? Ik zie alleen een stel frame slidersBommes schreef op maandag 27 juni 2016 @ 21:46:
Ik zie in de "Still" van YouTube vooral haar bepaalde aspecten...
~ James May
Mmmm... wat een frame sliders though...
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Gefeliciteerd!Erapaz schreef op maandag 27 juni 2016 @ 20:02:
Vandaag mij AVB gehaald! Het was drijfnat, maar het ging erg lekker. Alleen de snelle slalom moest een keertje over, omdat ik de laatste pion meepakte.
Fijne examinatoren ook!
Mijn instructeur zei ook dat je bij de noodstop niet in de ABS mag remmen, je mag het wel corrigeren (staat ook in het theorieboek). Was nog best lastig om op nat niet in de ABS te remmen bij de noodstop, maar het ging goed.
Mijn instructeur gaf aan dat je liever niet met ABS remt.
Gisteren nog geoefend en gewoon de achterrem wat minder hard intrappen werkt heel goed
Leuk filmpje maar waar is de Tuono? Die is toch wel een stapje meer koning vind ikVerwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:03:
[...]
De MT-10 is de nieuwe koning onder de supernakeds
Verwijderd
Het gaat niet alleen over de prestaties heTylen schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:06:
[...]
Leuk filmpje maar waar is de Tuono? Die is toch wel een stapje meer koning vind ik
De prijs is ook doorslaggevend, de MT-10 is gewoon goedkoop vergeleken met andere supernakeds.
Die hoort er idd ook bij vind ik.Tylen schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:06:
[...]
Leuk filmpje maar waar is de Tuono? Die is toch wel een stapje meer koning vind ik
Al zou ik voor de Superduke gaan als ik mocht kiezen
Yamaha MT-09
Verwijderd

@Bergie: Zoveel duurder is die Tuono niet. En daarvoor krijg je wel erge mooi spul terug. Die ik waarschijnlijk op de MT-10, S1000R ook zou monteren dus onderaan de streep is het net zo duur
Yamaha MT-09
Als je wel eens op een 1290 en een Tuono hebt gereden dan merk je dat beide compleet verschillende motoren zijn. Ik wilde in eerste instantie een 1290 kopen maar toen ik erop zat had ik het idee op een hypermotard te zitten die ik al had. Daarna op de Tuono en dat voelde aan als een compleet andere motor.
De BMW en Tuono voelen wel hetzelfde aan, alleen is de bmw wat beschaafder en allrounder. De Tuono voelt altijd sportief aan. Het is net wat je wilt. Uiteindelijk komt het erop neer dat de "beste" motor degene is die je het meeste aanspreekt.
Overigens vind ik de Tuono RF te druk, een grijs/zwarte RR zou ik voor gaan en met het geld wat je uitspaart kan je wel wat leuke goodies erop. Ik ken trouwens niemand die een RR koopt, wel 4 personen met een RF inmiddels. En bij de lokale dealer staat ook alleen een RF te koop. Opvallend genoeg heb ik dit seizoen al diverse Tuono's en BMW's gezien en nog nooit een 1290 in het wild. Lijkt wel of die nauwelijks verkocht wordt.
Bergie schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:34:
[...]
Die hoort er idd ook bij vind ik.
Al zou ik voor de Superduke gaan als ik mocht kiezenMaar ik ben nog niet levensmoe; dat ding heeft meer vermogen dan ik aan kan ben ik bang
Ja, 1290 is ook wel een erg extreme motor (+ nog eens dat design/de kleur)en ook niet de goedkoopste dus denk dat de meeste dan toch liever voor een wat goedkoper en tegelijk ook betere all-round supernaked kiezen. Heb de Superduke tot nu toe nog nooit in Nederland zien rijden, alleen toen ik in Wenen was. Logisch natuurlijk dat ik daar destijds die KTM X-Bow (met Superleggera) en KTM Superduke 1290 zag, die worden ook in Oostenrijk gemaakt.xos schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:17:
Die test zegt niet zoveel als de motors niet op dezelfde banden staan. Verder maken de instellingen van de electronica erg veel verschil. Tussen het uitschakelen van abs en abs op maximale stand zit ongeveer 8m verschil in remafstand bij een noodrem van 120km/h op de Tuono (getest tijdens een rijvaardigheidstraining op Lelystad op perfect asfalt). Als abs maximaal aan staat merk je gewoon dat de motor een aantal maal "doorschiet" als de achterkant licht wordt. Heeft niet eens zoveel te maken met het blokkeren van het voorwiel. Dat zal voor alle motoren met electronica wel gelden en in de praktijk het grootste verschil maken in remafstand.
Als je wel eens op een 1290 en een Tuono hebt gereden dan merk je dat beide compleet verschillende motoren zijn. Ik wilde in eerste instantie een 1290 kopen maar toen ik erop zat had ik het idee op een hypermotard te zitten die ik al had. Daarna op de Tuono en dat voelde aan als een compleet andere motor.
De BMW en Tuono voelen wel hetzelfde aan, alleen is de bmw wat beschaafder en allrounder. De Tuono voelt altijd sportief aan. Het is net wat je wilt. Uiteindelijk komt het erop neer dat de "beste" motor degene is die je het meeste aanspreekt.
Overigens vind ik de Tuono RF te druk, een grijs/zwarte RR zou ik voor gaan en met het geld wat je uitspaart kan je wel wat leuke goodies erop. Ik ken trouwens niemand die een RR koopt, wel 4 personen met een RF inmiddels. En bij de lokale dealer staat ook alleen een RF te koop. Opvallend genoeg heb ik dit seizoen al diverse Tuono's en BMW's gezien en nog nooit een 1290 in het wild. Lijkt wel of die nauwelijks verkocht wordt.
Wat betreft supersports op zich worden er ook maar mondjesmaat nieuw van verkocht. In een artikel van Nieuwsmotor stond dat er in de eerste 5 maanden van 2016 6.713 nieuwe motoren werden verkocht. Van de verkoop in de eerste 5 maanden is maar 4% supersport. Ik denk dat dat ook wel wat zegt waarom je maar weinig RR's ziet rijden. Bijvoorbeeld de BMW S1000RR: Een motor die 6 jaar op de markt is, niet de goedkoopste is en het 2e hands ook niet enorm goed doet. En dat gecombineerd met het feit dat men steeds vaker een naked of adventure bike koopt (en dan vaak ook 2e hands en niet nieuw).
In de test is de Superduke ook alweer 3 jaar oud en komt er volgend jaar een nieuwe versie dus hopelijk brengt die wat betere electronica om naast betere controle ook beter gebruik de kunnen maken van de kracht van dat ding.
[ Voor 10% gewijzigd door caesar1000 op 28-06-2016 12:43 ]
Heeft denk ik ook wel wat te maken met de leeftijd van de gemiddelde motorrijder. Die leeftijd gaat namelijk steeds verder omhoog. Ik denk dat de gemiddelde leeftijd in dit topic inmiddels ook wel 30+ is. Dan zie je toch wanneer mensen wat ouder worden ze eerder voor een naked of toermotor gaan dan voor een supersport. Mensen die voor een supersport kiezen zijn meestal toch wat jonger en dat zie je dan in de verkoopcijfers ook wel terug.caesar1000 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:26:
[...]
Wat betreft supersports op zich worden er ook maar mondjesmaat nieuw van verkocht. In een artikel van Nieuwsmotor stond dat er in de eerste 5 maanden van 2016 6.713 nieuwe motoren werden verkocht. Van de verkoop in de eerste 5 maanden is maar 4% supersport.
In ander nieuws: http://www.motorcyclenews...usive-interview-part-one/
Er komt dus toch een opvolger voor de RC8. KTM gaf eerder aan dat deze er niet zou komen, maar blijkbaar zien ze het nu dus toch anders. Ben heel benieuwd waar ze mee komen als ie er komt.And this will lead to a new sportsbike to replace RC8?
SP: Yes, we will replace RC8, we will also offer the RC16 as a closed-course version, because we are 100% convinced that a superbike with 250 or 270bhp is more or less a weapon, it doesn’t have to be this for public roads.
Ja, leeftijd zal de oorzaak zijn van de lage supersport verkoop. Volgens mij nam de leeftijd ook door de jaren heen al toe en dat zal denk ik nog wel doorzetten.PilatuS schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:50:
[...]
Heeft denk ik ook wel wat te maken met de leeftijd van de gemiddelde motorrijder. Die leeftijd gaat namelijk steeds verder omhoog. Ik denk dat de gemiddelde leeftijd in dit topic inmiddels ook wel 30+ is. Dan zie je toch wanneer mensen wat ouder worden ze eerder voor een naked of toermotor gaan dan voor een supersport. Mensen die voor een supersport kiezen zijn meestal toch wat jonger en dat zie je dan in de verkoopcijfers ook wel terug.
In ander nieuws: http://www.motorcyclenews...usive-interview-part-one/
[...]
Er komt dus toch een opvolger voor de RC8. KTM gaf eerder aan dat deze er niet zou komen, maar blijkbaar zien ze het nu dus toch anders. Ben heel benieuwd waar ze mee komen als ie er komt.
Daarnaast stimuleren de 'nieuwe' rijbewijzen de jonge garde ook niet echt extra om te gaan motorrijden. Vind het zelf ook nog steeds raar dat je in principe op je 17e al in een Ferrari over de weg kunt scheuren maar pas vanaf je 18e op een 15 PK tellende motor mag rijden.... ....om op z'n snelst op je 22e op een 'echte' motor te mogen rijden. Gelukkig hebben de grote fabrikanten de afgelopen jaren wel veel A1 en A2 motoren op de markt gezet dus dat verzacht de 'pijn' een beetje.
Denk dat ze toch voor de RC8 gaan omdat ze, zoals ze zelf al zeggen, ook in de toekomst als een 'full-range sportsbike manufacturer' opgemerkt willen worden. Dan hoort daar naast zo'n beest van een RC16 ook een RC8 bij (en naast de 125cc en 390cc een 800-900cc?).
The new MotoGP project is another huge investment – is that intended to drive road-bike development?
SP: Yes. So we are number one in Europe, but my vision is to overtake Kawasaki and Suzuki in the next five or six years, and that means to get perceived as a full-range sportsbike manufacturer, and to do that you must go racing at the top level.
[ Voor 9% gewijzigd door caesar1000 op 28-06-2016 14:33 ]
Op een gegeven moment werd het toch wel wat koud aan de armen en waren zelf m'n ellebogen nat. Wat wel grappig was is dat mijn vingertoppen droog bleven en er ook geen water vanaf de broek mijn laarzen in liep.
Ook de regenkleding was nog steeds droog, aangezien deze in de tanktas onder de regenhoes zat
Tegen de tijd dat we een stopplek hadden gevonden, waren we toch al zeiknat. Dan maar doorrijden ook.
Daarnaast heb ik aan het begin van de rit al besloten die mooie Barracuda handvatten eraf te halen en de originele er terug op te zetten. Bij het rechter handvat begint het gedeelte wat grip moet geven los te bewegen van de plastichuls. Niet zo handig als je het gas dichtdraaid, het gas allang gesloten is, maar je hand nog vrolijk verder naar voren gaat.
Geeft niet echt gevoel met de motor zeg maar.
En toch, ondanks al die regen kwam ik na 230KM snelweg vrolijk van de motor af met een smile op mijn gezicht. Mijn vrouw snapte er niks van, maar die heeft dan ook nog nooit op de Tuono gereden
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Dit heeft ook te maken met hoeveel mensen zoiets kunnen kopen. Voor 2000 euro heb je al een motor die een Ferrari er tot 200km/u uit rijd. Dit is voor zowat iedereen mogelijk om te kopen. Voor een sportwagen die ongeveer even snel is als een snelle motor moet je zoveel geld neerleggen qua aanschaf en onderhoud dat dit voor maar weinig mensen te betalen is. Zodra er voor 2000 euro een auto komt die net zo snel is als een motor van 2000 euro en veel mensen dit gaan kopen zullen de regels vast aangepast worden. Nu hebben regels voor snelle auto's weinig zin want bijna niemand heeft het omdat het niet te betalen is.caesar1000 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:29:
[...]
Vind het zelf ook nog steeds raar dat je in principe op je 17e al in een Ferrari over de weg kunt scheuren maar pas vanaf je 18e op een 15 PK tellende motor mag rijden.... ....om op z'n snelst op je 22e op een 'echte' motor te mogen rijden.
[...]
Inderdaad, no way dat ik met mijn oude rug op zo'n ding ga kreperenPilatuS schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:50:
[...]
Heeft denk ik ook wel wat te maken met de leeftijd van de gemiddelde motorrijder. Die leeftijd gaat namelijk steeds verder omhoog. Ik denk dat de gemiddelde leeftijd in dit topic inmiddels ook wel 30+ is. Dan zie je toch wanneer mensen wat ouder worden ze eerder voor een naked of toermotor gaan dan voor een supersport. Mensen die voor een supersport kiezen zijn meestal toch wat jonger en dat zie je dan in de verkoopcijfers ook wel terug.
Overgens zullen modegrillen evengoed meespelen. Nu zijn nakeds hip, ook onder de jongeste rijders.Supersports hebben iets van de jaren '90.
* dion_b mompelt iets over naked rijden voor het hip was
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()