Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.800 views

Onderwerpen

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-11 15:18
MikeyMan schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:26:
[...]

Tsjah, kijk eens om je heen. Rijdt 80% niet zo?
Moet overigens zeggen dat hoewel het op het circuit volledig logisch voelt, ik het op de openbare weg soms toch vreemd vind voelen :)
Hoezo dan? Zelf vind ik het juist fijner moet ik zeggen.
Gevoel veel 'stabieler' op de motor te zitten.

Verwijderd

Dryhte schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:02:
[...]

'k heb het filmpje niet gekeken, dus misschien is het echt erg, maar laten we even aannemen dat er een learning curve is aan motorrijden? Ik rijd zelf pas 1 jaar/6000km, en ik heb regelmatig het gevoel dat ik een bocht best wel beter had kunnen nemen. Ik oefen erop, en het gaat (langzamerhand) beter.

Maar om zomaar voetstoots aan te nemen 'daar gaat er weer een zondagsrijder', vind ik toch een beetje 'meh'...
Ik ben het met je eens nu vind ik ook de opmerking "Hij nam de bochten ook wel heel erg als een dweil" zelf ook een beetje meh en tevens een misplaatst superioriteitsgevoel. Heel veel motorrijders rijden als de persoon in dat filmpje en dat is zeker voor verbetering vatbaar maar om nu te zeggen dat die motorrijder als een dweil rijdt gaat mij ook weer erg ver.

Overigens vroeger reed ik ook op die manier :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2016 15:12 ]

• Panini
En nu weer met de aandacht naar belangrijkere dingen. Mooie motoren:

Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-dZTEksHti-U/UBtN_sdImMI/AAAAAAAAA_M/XS4mRy1O1g4/s1600/Heather-Rae-Young.jpg

Afbeeldingslocatie: https://3.bp.blogspot.com/-7qrcmowHM8I/VkpDJ2jmgWI/AAAAAAAACZU/33mHKJiZ5T8/s1600/Kawasaki-kz200-caferacer-1.jpg

Wat zou ik graag nog eens zoiets in tuin willen hebben.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als we het toch over rijden als een dweil hebben. Deze gast gaat er even af door zo te rijden. En dan ook nog naar het circuit gaan 8)7

Vanaf 1:25 ongeveer.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=lX69hd6mrR8]

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:06

Bommes

Capo del formaggio

Vays schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:28:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ja zij mag bij mij ook wel even het gras komen maaien.. :Y

* Bommes heeft een sick day vandaag :-(

Gisteren avond en uurtje na het eten kwam alles er weer uit :r Dacht er daarmee wel van af te zijn maar na een nacht heel slecht geslapen te hebben lig ik nu al weer heel de dag op bed.
We wilden vandaag dit rijden naar een andere camping maar dat heb ik maar een dagje uitgesteld.

[ Voor 39% gewijzigd door Bommes op 23-06-2016 15:40 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Panini
PilatuS schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:38:
Als we het toch over rijden als een dweil hebben. Deze gast gaat er even af door zo te rijden. En dan ook nog naar het circuit gaan 8)7

[video]
Ik weet dat ik er eigenlijk niet om mag lachen, maar dit is echt geweldig. Wat gaat hij knullig onderuit :F
Waar is dit eigenlijk?

Apart dat hij zonder begeleiding zo de baan op mag.
Bommes schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:39:
[...]

Ja zij mag bij mij ook wel even het gras komen maaien.. :Y

* Bommes heeft een sick day vandaag :-(

Gisteren avond en uurtje na het eten kwam alles er weer uit :r Dacht er daarmee wel van af te zijn maar na een nacht heel slecht geslapen te hebben lig ik nu al weer heel de dag op bed.
We wilden vandaag dit rijden naar een andere camping maar dat heb ik maar een dagje uitgesteld.
Hahaha, beide mogen prima in de tuin komen staan ja.

Ah klote man, nooit fijn om ziek te zijn. En al helemaal niet tijdens je vakantie. Beterschap

[ Voor 38% gewijzigd door Panini op 23-06-2016 15:48 ]

• PilatuS
  • Niet online
Vays schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:46:
[...]

Ik weet dat ik er eigenlijk niet om mag lachen, maar dit is echt geweldig. Wat gaat hij knullig onderuit :F
Waar is dit eigenlijk?

Apart dat hij zonder begeleiding zo de baan op mag.
Het is ergens in Canada of in het noorden van de USA.

Die gast die daar onderuit gaat mist zoveel basis dingen dat ie daar niet hoort te rijden.

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 21:22
André schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:15:
[...]

Ach, volgens mij valt het wel mee, even los van de randstad dan. Maar hier in Assen zou het ook al de hele dag moeten regenen, maar die paar spetters noem ik geen regen.

Het is zo wisselvallig dat de uitspraken over zondag absoluut nog niet serieus genomen kunnen worden.
Is ook wel zo, maar t zou fijn zijn als je een beetje weet waar je aan toe bent.

Zeker als je zoals ik uit de west randstad komt.

De regen maakt de race dan wel interessant maar in stromende regen heen en weer, en dan daar ook nog in de blubber te staan valt dan toch een beetje tegen :P Dan sta ik liever in de zon met een verkoelend drankje in mijn handen ;)

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:52

Least Inkling

Product of the cold war

Vays schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:28:

[afbeelding]

[afbeelding]

inderdaad, een heel mooi stukje leer..

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:48:
[...]

Het is ergens in Canada of in het noorden van de USA.

Die gast die daar onderuit gaat mist zoveel basis dingen dat ie daar niet hoort te rijden.
Gevalletje "Target Fixation"... Héél lullig, maar 't is voor hem maar goed dat 'ie dat op een circuit doet met een grasveld als uitloop. In de grindbak was de schade waarschijnlijk véél groter :+
DragonSlayer666 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:45:
Woeiiii,

gisteren ook mijn nieuwe speeltje op mogen halen!

[afbeelding]
[afbeelding]

Wat baal ik van het inrijden... Roodlijntje op 13KRPM, mag m niet verder dan 5KRPM trekken eerste 1000km |:( .
Mooi "speelgoed"!!!! Heel veel plezier er mee, maar dat gaat vast goed komen :Y

[ Voor 34% gewijzigd door Will_M op 23-06-2016 16:48 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:51

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

PilatuS schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:38:

[video]
Regel 1: LEER DE FUCKING LIJNEN ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

Vays, Wimmel, Tylen....

http://www.phantomr.com/s...telloli-17-septiembre-16/

17 September rondje Castelloli doen?

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-11 17:08

xos

Mooiste circuit waar ik ben geweest. Aankomend voorjaar weer *O*.

Ook mooi hoe die Spanjaarden het geluidsniveau meten. We zetten een laptop op een tafeltje en gaan daarna 20m verderop in de schaduw met collega's praten.

[ Voor 55% gewijzigd door xos op 23-06-2016 18:04 ]

Verwijderd

xos schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 18:03:
Mooiste circuit waar ik ben geweest. Aankomend voorjaar weer *O*.

Ook mooi hoe die Spanjaarden het geluidsniveau meten. We zetten een laptop op een tafeltje en gaan daarna 20m verderop in de schaduw met collega's praten.
Moet je me maar een DM sturen, ik kom wel kijken en ouwehoeren.
en als je ook een straat motor bij je hebt, na het circuit neem ik je wel mee het binnenland in voor wat extra gummen

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Één van de mooiste wegen daar in "jouw" regio blijft toch wel de weg van Lloret de Mar naar Tossa de Mar, IMHO :P

Verwijderd

wimmel_1 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 18:12:
Één van de mooiste wegen daar in "jouw" regio blijft toch wel de weg van Lloret de Mar naar Tossa de Mar, IMHO :P
Ik ken een betere, maar dan moet je wel van krap technisch bochten werk houden.

Open uitnodiging aan iedereen hier trouwens, als je ooit in Barcelona / Omgeving komt, stuur me een DM. ik rijd wel voor :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Grrr..... Ik zit hier net even de verzekeringspolis door te lezen welke bij m'n nieuwe fiets hoort. Één van de eisen is een M2 geclassificeerd alarm :( (Verder niets qua ART sloten of iets dergelijks).

Nou heb ik al 0,0 ruimte om een ART slot onder het zadel kwijt te kunnen, het ligt daar helemaal vol met een stappenmotor voor de uitlaat en ABS/ESP rommel, maar een alarm kan ik daar dus al helemaal niet meer bij frommelen :o

http://diensten.kiwa.nl/v.../beveiliging-motorfietsen

Ik vraag me af of die verzekeraars wel eens ooit kijken naar de voertuigen welke verzekerd dienen te worden.

Verwijderd

wimmel_1 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 18:18:
Grrr..... Ik zit hier net even de verzekeringspolis door te lezen welke bij m'n nieuwe fiets hoort. Één van de eisen is een M2 geclassificeerd alarm :( (Verder niets qua ART sloten of iets dergelijks).

Nou heb ik al 0,0 ruimte om een ART slot onder het zadel kwijt te kunnen, het ligt daar helemaal vol met een stappenmotor voor de uitlaat en ABS/ESP rommel, maar een alarm kan ik daar dus al helemaal niet meer bij frommelen :o

http://diensten.kiwa.nl/v.../beveiliging-motorfietsen

Ik vraag me af of die verzekeraars wel eens ooit kijken naar de voertuigen welke verzekerd dienen te worden.
Laat je de passagier voet steunen zitten? zo ja, mooi beugeltje daar maken en daar je schijfremslot op zetten als je gaat rijden

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vays schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:09:
[...]

Hoezo dan? Zelf vind ik het juist fijner moet ik zeggen.
Gevoel veel 'stabieler' op de motor te zitten.
Toch het idee een beetje boel voor lul te zitten als ik half naast m'n motor een rotonde neem met 45kpu...

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 18:20:
[...]

Laat je de passagier voet steunen zitten? zo ja, mooi beugeltje daar maken en daar je schijfremslot op zetten als je gaat rijden
Dat slot opbergen is op die manier inderdaad niet zo'n probleem. Het is alleen weer een puzzel om te gaan kijken waar ik een noodstroom sirene en overige zooi kwijt moet gaan raken (waarschijnlijk thuis in een doosje.... en het certificaat maar wél af laten geven middels wat truuken).

ART(4)sloten zijn overigens dan weer niet verplicht schijnbaar, die dingen staan niet in de polisvoorwaarden vermeldt.

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 23-06-2016 18:25 ]

• PilatuS
  • Niet online
Ruimte onder het zadel word nogal zeldzaam inderdaad. Bij mijn SV kon ik nog een flesje drinken kwijt en met wat moeite zelfs een kettingslot. Met de RC8 past er net een pakje peuken onder. Die plek is nu opgevult door de quickshifter controlbox. Dat samen met de kabels betekend dat er niets meer aan ruimte over is.

Je ziet nu ook vaak bij bijvoorbeeld de H2 of nieuwste R1 dat de achterkant open gemaakt is. Nou moet ik zeggen dat dit er best mooi uitziet, maar dan heb je al helemaal geen ruimte meer.

Verwijderd

Genoeg "underseat storage" zoals de amerikanen het zo mooi noemen is best heel fijn. Op mijn Z750 uit 2005 had ik daaraan geen gebrek. Lunchbox, slot en alles wat ik op mijn werk nodig had nam ik netjes in een goede army pouch elke dag onder mijn zadel mee :)

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 19:07:
Genoeg "underseat storage" zoals de amerikanen het zo mooi noemen is best heel fijn. Op mijn Z750 uit 2005 had ik daaraan geen gebrek. Lunchbox, slot en alles wat ik op mijn werk nodig had nam ik netjes in een goede army pouch elke dag onder mijn zadel mee :)
Bij mijn SV was dat ook erg fijn. Bij een stukje rijden heb ik geen slot nodig en dan kon verder alles er onder. Ik had een tasje van OCZ waar voedingskabels inzaten. Daar paste altijd precies mijn portemonnee, telefoon, peuken en tasje van de oordopjes in. Daarnaast kon dan nog een flesje drinken. Nu moet ik die spullen in de jas stoppen en is een flesje drinken meenemen geen optie meer. Sowieso vind ik het fijner rijden als er geen spullen in de jas hoeven.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

bolleh schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:01:
Nou ik hoop dat de weersverwachting voor as zondag een beetje bij trekt want zoals het er nu uit ziet valt mijn eerste TT bezoek behoorlijk in het water :/
in de water
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 19:07:
Hoewel ik denk dat mijn kettingslot qua ruimte wel moet passen, vrees ik dat ik de laadcapaciteit overschrijdt met zo'n 66%. Er mag max 3kg geladen worden daar, en m'n slot weegt al 5 kg... :|

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

* Will_M komt al ettele jaren in Assen tijdens de TT en is er nog maar één keer met de motor heen gegaan (én toen dus ook als een verzopen katje weer thuis aangekomen) :)

Assen is als race bijna altijd een "Wet-Race"

Dít was m'n éérste jaar dat ik er kwam met m'n Pa.....

[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 23-06-2016 20:51 ]

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Ik ga zaterdag vroeg al rijden we hebben een huisje in de buurt van Assen.

Wordt wel een natte boel zoals het er nu voor staat.
Maarja tickets en huisje zijn al geboekt...

Don't trust an atom, they make up everything.

• spruit89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-11 09:46
Iemand goeie ervaringen op tips bij het aankopen van een kevlar jeans?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:09

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

1 pas op een/jouw motor
2 pas hem met alle protectoren er in.

Wise enough to play the fool

• tdw

tdw

Amai seg!

Sporedd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 20:50:
Ik ga zaterdag vroeg al rijden we hebben een huisje in de buurt van Assen.

Wordt wel een natte boel zoals het er nu voor staat.
Maarja tickets en huisje zijn al geboekt...
Tsja... Als je het niet ziet zitten er vanaf wilt.... DM maar :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
spruit89 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 21:10:
Iemand goeie ervaringen op tips bij het aankopen van een kevlar jeans?
3 - te strak gaat je irriteren als je 'm een hele dag draagt, zeker zittend, te los dan zitten de kniestukken de hele dag tegen je knieën aan te stoten bij het lopen.

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-11 16:42
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 08:31:
[...]

Nice bedoelde alleen wel meer als "op de weg gezien"

anders dan ga ik wel voor "ik heb de motor van Alvaro Bautista aangeraakt" (en trouwens ook gekletst met Alvaro)

[afbeelding]
In dat geval doe ik met je mee (oude foto uiteraard)
Afbeeldingslocatie: https://i1199.photobucket.com/albums/aa477/Maikel64/Mobile%20Uploads/image_22.jpeg

Deze motor heeft een paar maanden in de hal op m'n werk gestaan. Leuke start van de dag iedere keer, maar wat zit zo'n ding krap.

We mochten toen niet met Bautista praten omdat meneer het nogal moeilijk had in Assen toen en ook eten in de hospitality mocht pas toen hij klaar was. Ergens wel begrijpelijk gezien de nodige focus.

Jammer dat we niet meer sponsoren. Dit jaar wel weer de WSBK, zijn ze mij vergeten uit te nodigen vanuit kantoor :(

Op straat zijn de meest exclusieve Toch wel de Panigale Superleggera of de R1M die ik heb gezien.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-11 20:30
bolleh schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:19:
[...]

Is ook wel zo, maar t zou fijn zijn als je een beetje weet waar je aan toe bent.

Zeker als je zoals ik uit de west randstad komt.

De regen maakt de race dan wel interessant maar in stromende regen heen en weer, en dan daar ook nog in de blubber te staan valt dan toch een beetje tegen :P Dan sta ik liever in de zon met een verkoelend drankje in mijn handen ;)
Dat weet je nooit op Assen. Een paar jaar geleden reed ik naar Assen, en hebben we alleen maar regen gehad (2,5 uur rijden). De zonnebrand crème e.d. had ik dus maar in de auto laten liggen. Tegen de tijd dat we de tribune opgingen kwam de zon door en was ik flink verbrand die dag.

Dit jaar ga ik trouwens op zaterdag. Andere jaren had ik altijd tickets voor de hoofdtribune, maar omdat ik vorig jaar niet was geweest kreeg ik geen brief meer of ik dezelfde plaatsen weer wilde hebben. Tegen de tijd dat in september de normale verkoop begon was de hoofd en GT direct uitverkocht :(

• xos

xos

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 18:10:
[...]

Moet je me maar een DM sturen, ik kom wel kijken en ouwehoeren.
en als je ook een straat motor bij je hebt, na het circuit neem ik je wel mee het binnenland in voor wat extra gummen
Alleen circuit motor. Als ik eraan denk zal ik je tegen die tijd wel een berichtje sturen. Waarschijnlijk is het mogelijk om een dagje mee te rijden als je wilt. Afgelopen jaar waren er een aantal die maar 1 of 2 dagen meededen.

Verwijderd

xos schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 08:32:
[...]

Alleen circuit motor. Als ik eraan denk zal ik je tegen die tijd wel een berichtje sturen. Waarschijnlijk is het mogelijk om een dagje mee te rijden als je wilt. Afgelopen jaar waren er een aantal die maar 1 of 2 dagen meededen.
Moet je zeker doen.
Ik kom wel kijken (doe dat nu ook met gewoon random race dagen, ze rijden er ook een spaanse SBK stijl cup)

weet niet of je er al eerder hebt gereden. maar je kan vanaf de parkeer plaats heel gaaf bocht 11 en 12 van boven zien (zit best hoogte verschil op de baan) en als je dan een stukje doorloopt, de laatste bocht gaat zowat over de parkeer plaats heen dus je staat dan op 2 meter van de kerb of zo

• xos

xos

Ben er 5 dagen geweest. Het hoogteverschil is enorm en maakt het circuit zo divers. Het heeft alles, blinde bochten, bochten omhoog, omlaag, snel, langzaam en een flyover waardoor linker en rechter bochten aardig in verhouding zijn. De eerste dag had ik het idee dat een rondje 5 minuten duurde terwijl de tijdens heel aardig te vergelijken zijn met die van Assen.

in het najaar naar Alcarras volgens hetzelfde open pitlane principe. Dus je bepaald zelf wanneer en met wie je de baan op gaat. Leuke opzet wat we in Nederland helaas niet kennen. Ben benieuwd.

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
matthewk schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:15:
We zitten ondertussen al aan 33 gegadigden voor de tweakers motorrit. Leuwk, ook een mooie verdeling tussen de gebieden. Ik sluit de poll komende vrijdag en zal dan hier even een overzichtje geven.

http://goo.gl/forms/xcsOrNDEzZ

We hebben wel nog liefst wat limbo's nodig. Het ziet er ook naar uit dat we 4-5 groepen gaan hebben. Dat houdt het iig leuk.
Misschien heb ik iets gemist, maar is deze Tweakers motorrit al geweest of moet deze nog plaatsvinden? :?

Flickr

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-11 20:37
wilmundo schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:28:
[...]

Misschien heb ik iets gemist, maar is deze Tweakers motorrit al geweest of moet deze nog plaatsvinden? :?
was dat niet een apart topic? :?

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-11 20:30
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Naar mijn weten is er uiteindelijk niks uitgekomen.

• Panini
MikeyMan schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 18:20:
[...]

Toch het idee een beetje boel voor lul te zitten als ik half naast m'n motor een rotonde neem met 45kpu...
Maar als je keihard een op/afrit neemt dan is het wel lekker :)
Leuk rondje, maar voor 1 dag ga ik niet heen en weer naar Spanje met de aanhanger :+

Wellicht het einde van het jaar 4 dagen naar Andalucia, Almeria. Of naar Portimao in Portugal. :9~
Dan wil ik best even komen buurten.

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-11 10:18

matthewk

Ubernoob

[...]

Ik ben dit HELEMAAL uit het oog verloren.... zal op basis van de resultaten wat data voorstellen :)

Consultant - Autogek

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-10 10:05

byn124

Thunderace

matthewk schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:05:
[...]

Ik ben dit HELEMAAL uit het oog verloren.... zal op basis van de resultaten wat data voorstellen :)
Je bent ook niet voor niets een ubern00b ;)

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-11 10:18

matthewk

Ubernoob

byn124 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:21:
[...]

Je bent ook niet voor niets een ubern00b ;)
DAT
en een levenbepalend GMAT tentamen dat mij van alle tweaker tijd heeft beroofd :p

Consultant - Autogek

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:17

Chakotay

Lick here to continue

Hmm, iemand heeft fancy nieuwe Yamaha's uitgedeeld hier op het werk... In de parkeergarage staan een MT10 & Tracer met de strepen nog op de banden, een aan de overkant een verse R1. Mooi spul allemaal :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:29
matthewk schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:05:
[...]

Top, ik heb het topic onlangs ook al gekickt :)

XXXVI

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:07

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Stomme vraag natuurlijk... Welk topic?

Oh, dit topic!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Tylen

Tylen

Das echt een gaaf baantje. Maar voor 1 dag heen en weer met de aanhanger is niet leuk. Tenzij ze er motoren verhuren ;)

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:28
Iemand een goed idee met het volgende;

De 2 stadslichtjes vervangen door led lampjes met canbus.

Nu doet alleen de rechter het niet, led lampjes werken beide in de linker.

Halogeen lampje werkt wel op rechts...

Even niet zon goed idee waar ik het probleem moet zoeken:D

Edit: oplossing schijnt het omdraaien van de draadjes te zijn:p morgen maar even proberen! 8)

[ Voor 14% gewijzigd door LuisjeNL op 24-06-2016 20:27 ]

Lichtpuntje...

Verwijderd

Tylen schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 20:19:
[...]

Das echt een gaaf baantje. Maar voor 1 dag heen en weer met de aanhanger is niet leuk. Tenzij ze er motoren verhuren ;)
dat kan er wel, inclusief de kleding (op speciale dagen)

het zijn dan kawas (gok zx6r) maar is lomp duur en alles dokken als je neer gaat... dus niet echt een aanrader.

• Tylen

Tylen

Als ik met mijn eigen motor donder moet ik het ook zelf betalen ;)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:07

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dan bepaal je wel zelf of, hoe en door wie het wordt gerepareerd.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:04
Het meest exotische wat ik op straat ben tegen gekomen is toch wel een kawa H2 met iemand in een kort broekje en slippers erop :')

Morgen richting familie van kennissen 50km van Assen. Wij mogen daar met ons tentje gaan staan (hebben blijkbaar een groot weiland oid) zodat de rit richting de TT zondag wat plezanter word (zeeland-assen is toch al snel 300km).

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

LuisjeNL schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 20:23:
[...]

Edit: oplossing schijnt het omdraaien van de draadjes te zijn:p morgen maar even proberen! 8)
Jep! Gewoon lampje omdraaien (neem aan steekfitting?).

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• SavageBrother
  • Laatst online: 27-11 15:14
matthewk schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:35:
[...]

DAT
en een levenbepalend GMAT tentamen dat mij van alle tweaker tijd heeft beroofd :p
Sterkte, ik moest er vorig jaar aan geloven.

It's dogged that does it

• LuisjeNL
noes schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 22:20:
[...]

Jep! Gewoon lampje omdraaien (neem aan steekfitting?).
Helaas net iets te makkelijk, moet letterlijk de polen omdraaien. De fitting heeft zijn 'druppels' op 1 en 4 uur zitten, dus hij kan er maar op 1 manier in.

Gelukkig is de rest allemaal plug and play en erg makkelijk te bereiken:)

Lichtpuntje...

• tdw

tdw

Amai seg!

LuisjeNL schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 01:20:
[...]

Helaas net iets te makkelijk, moet letterlijk de polen omdraaien. De fitting heeft zijn 'druppels' op 1 en 4 uur zitten, dus hij kan er maar op 1 manier in.

Gelukkig is de rest allemaal plug and play en erg makkelijk te bereiken:)
Wat voor LED-jes heb je gekocht dan? Doe eens een link?

~ James May

• LuisjeNL
tdw schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 09:40:
[...]

Wat voor LED-jes heb je gekocht dan? Doe eens een link?
H6w, rechtse aansluiting van de motor heeft dus een omgekeerde polariteit, daarom doet hij het links wel;)

https://www.xenonlamp.nl/xenonlook-5-smd-h6w

[ Voor 17% gewijzigd door LuisjeNL op 25-06-2016 10:52 ]

Lichtpuntje...

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:00

steveman

Comfortabel ten onder

Zo, over 3 tot 4 weken zijn m'n otoplastieken klaar :)

Was nog best druk bij Alpine trouwens.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• tdw

tdw

Amai seg!

LuisjeNL schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 10:39:
[...]

H6w, rechtse aansluiting van de motor heeft dus een omgekeerde polariteit, daarom doet hij het links wel;)

https://www.xenonlamp.nl/xenonlook-5-smd-h6w
Ja, dat wordt solderen :D

~ James May

• LuisjeNL
Niet solderen maar even pielen;)

Dit is wat ik gedaan heb http://www.ducati-superbi...king-light-mod-walk-thru/

Lichtpuntje...

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

steveman schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 11:14:
Zo, over 3 tot 4 weken zijn m'n otoplastieken klaar :)

Was nog best druk bij Alpine trouwens.
Daar zul je een hoop lol aan beleven. En wachttijd is met name hoe druk het bij het lab is. Ik heb wel eens bijna 6 weken moeten wachten, en nu was het net na 2 weken dat ik ze alweer had.

Verschil in de kwaliteit zit het vooral ook in het lab waar het naartoe gaat. Bij mijn vorige baas waren echt super en best klein (staken niet uit ondanks het touwtje) maar de eerste bij mijn huidige baas waren drama. Vrij uitstekend en groot en hebben nooit echt lekker gezeten. Dat bedrijf (Gabriëls) via wij het doen zijn afgelopen jaar dan ook overgegaan naar een ander lab (ik vermoed dezelfde als bij mijn andere baas) en die zijn dikke prima. Geen klachten over. :)

Moet wel nog eens een betere helm gaan scoren. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11 13:13
Nou de kogel is door de kerk :). Ik heb zojuist een mat groene Moto Guzzi Stelvio NTX besteld.
2 weken wachten dan wordt hij van mij :D

[ Voor 18% gewijzigd door GBTW op 25-06-2016 14:31 ]

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

GBTW schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:31:
Nou de kogel is door de kerk :). Ik heb zojuist een mat groene Moto Guzzi Stelvio NTX besteld.
Nice, aparte keuze, wel een leuk ding, gefeliciteerd en veel veilige kilometers. :Y

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11 13:13
Winkiller schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:39:
[...]

Nice, aparte keuze, wel een leuk ding, gefeliciteerd en veel veilige kilometers. :Y
Valt mee, wilde geen BMW meer maar wel cardan en 2 cilinder. (Luchtgekoeld) motorblok van Stelvio is echt geweldig en die van Super Tenere is te tam. Ophanging en frame van de Stelvio is ook geweldig. NTX komt met hoop meuk voor hele goede prijs.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GBTW schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:44:
[...]

Valt mee, wilde geen BMW meer maar wel cardan en 2 cilinder. (Luchtgekoeld) motorblok van Stelvio is echt geweldig en die van Super Tenere is te tam. Ophanging en frame van de Stelvio is ook geweldig. NTX komt met hoop meuk voor hele goede prijs.
Feli!!!

Érg mooie fiets, al moet je van het frontale aanzicht wél houden. Beetje hetzelfde effect als bij m'n Yamaha MT-10, you love it ór you hate it. Vanochtend kwam m'n neefje van 8 hier bij me en die maakte spontaan de opmerking da't een "Transformer" was _/-\o_

Een paar weken geleden zaten we met een stel kameraden in de Vogezen en daar kwamen bij het hotel waar we verbleven toen ook 3 NL rijders met dat type Guzzi aan. Toen ook wel even vol bewondering naar die machines staan te kijken. Vooral de rood/witte kleurstelling vond ik persoonlijk erg mooi.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 25-06-2016 15:43 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:38

_Apache_

For life.

Gaaf! Veel plezier! :)

Gister terug van HyperPro na montage van nieuwe veren voor en achter. Mijn hemel, wat een verschil _/-\o_
Voelt superstrak aan, en durf hem nu een stuk platter in de bocht te leggen..

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• PilatuS
  • Niet online
_Apache_ schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 16:10:
[...]

Gister terug van HyperPro na montage van nieuwe veren voor en achter. Mijn hemel, wat een verschil _/-\o_
Voelt superstrak aan, en durf hem nu een stuk platter in de bocht te leggen..
Altijd leuk om te lezen. Niemand heeft een idee hoe enorm veel het scheelt, tot dat je het laat monteren. Als een motor standaard geen geweldige vering heeft is het een verschil van dag en nacht. Voor mijn SV was dit ook het geld meer dan waard.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

zo na 2 jaar na aankoop eindelijk mijn topbox vervangen onder garantie..

Als er iemand interesse heeft in een yamaha 46 liter topbox type 46L-W0754-XX-XX laat het maar weten..
Tegen verzendkosten (uit de UK) mag je hem 'gratis' hebben..
meer info: https://yshop.yamaha-moto...ucts/yamaha-top-box-46ltr

MrPhillip had geloof ik nog een binnenzak ervoor..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Met zo'n MT-10 apparaat hoef je overigens ook niet bang te zijn dat je met oude benzine in je tank (17L.) blijft zitten....

Afbeeldingslocatie: http://oi64.tinypic.com/106zcqt.jpg

Een voordeel is dan weer wel dat je voorband niet veel te lijden heeft als je de Driving Mode in "B" zet en het TCS systeem uit schakelt. Voorwiel wordt dan alleen gebruikt tijdens het wegrijden vanuit stilstand, geloof ik :o

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

:D

Klinkt goed, scheelt voorbandjes zo ook. :+ Hoe is het met de hartkleppen? :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 16:39:
Met zo'n MT-10 apparaat hoef je overigens ook niet bang te zijn dat je met oude benzine in je tank (17L.) blijft zitten....

[afbeelding]

Een voordeel is dan weer wel dat je voorband niet veel te lijden heeft als je de Driving Mode in "B" zet en het TCS systeem uit schakelt. Voorwiel wordt dan alleen gebruikt tijdens het wegrijden vanuit stilstand, geloof ik :o
Is er al iemand die het TFT heeft gehackt en het autobot logotje laat zien wanneer je de sleutel omdraaid?
(en maak je iedere keer stieken het transformer geluidje?)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 16:44:
[...]

Is er al iemand die het TFT heeft gehackt en het autobot logotje laat zien wanneer je de sleutel omdraaid?
(en maak je iedere keer stieken het transformer geluidje?)
Eigenlijk moet het logo van de "Decepticons" er inderdaad gewoon in getoond kunnen worden :9~

Yamaha heeft overigens bij de MT-10 erg goed nagedacht over die "D" modus én de TCS settings. Als je de fiets uit zet en de dag er op weer aanzet dan heeft 'ie de instellingen gewoon vastgehouden (in tegenstelling tot de meeste fietsen welke weer automatisch (als een "autobot"?) terug schakelen naar de standaard setting).

[ Voor 29% gewijzigd door Will_M op 25-06-2016 16:51 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

wimmel_1 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 16:48:
[...]

Eigenlijk moet het logo van de "Decepticons" er inderdaad gewoon in getoond kunnen worden :9~
Als je mij de motor een maandje leent, kan ik wel proberen het scherm te hacken. O-)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

wimmel_1 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 16:48:
[...]

Yamaha heeft overigens bij de MT-10 erg goed nagedacht over die "D" modus én de TCS settings. Als je de fiets uit zet en de dag er op weer aanzet dan heeft 'ie de instellingen gewoon vastgehouden (in tegenstelling tot de meeste fietsen welke weer automatisch (als een "autobot"?) terug schakelen naar de standaard setting).
Geloof dat alleen de KTM1290 altjid terug valt op babysit modus.

Mijn tuono onthoud ook gewoon alle settings (de hoeveelheid TC; wheely control en ABS, of welke settings te gebruiken in launch modus)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Gave keuze, echt een mooie en aparte motor in het toch wel erg overvolle "allroad" clubje.

Samen met de Ducati Multistrada wat mij betreft de gaafste buitenbeentjes in dat segment.
Zeker een Multistrada in de pikes peak uitvoering:
Afbeeldingslocatie: http://www.totalmotorcycle.com/motorcycles/2014models/2014-Ducati-Multistrada-1200S-PikesPeak2.jpg
:9~ O+ :9~
Staat er eentje hier op de camping 2 campers naast ons, kwam gisteren aanrijden, dikke camper met aanhanger. Half uur later gaat die aanhanger open en komt zijn pikes peak er uit. Echt zo vet. :Y

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 17:00:
[...]

Geloof dat alleen de KTM1290 altjid terug valt op babysit modus.

Mijn tuono onthoud ook gewoon alle settings (de hoeveelheid TC; wheely control en ABS, of welke settings te gebruiken in launch modus)
Wheelie Control hebben ze op de MT-10 helemaal achterwege gelaten, daar heb je je rechter hand voor :P

Maar ik heb hier in m'n lokale vrienden/bekenden kring eigenlijk alleen maar KTM 1190/1290 rijders welke er steen en been over klagen (terwijl 't op te lossen is middels een aftermarket module welke in de servicepoort van de ECU te plaatsen is). De Tuono rijders welke ik in m'n vriendenkring heb rijden nog met de "oer" Tuono óf de versie welke daar op volgde in 2005 (én één "rat" heeft gewoon een RSV Mille Factory omgekat naar Tuono).

De RSV4R Tuono zie ik hier in de regio (helaas) maar héél weinig, of nooit.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 25-06-2016 17:13 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:38

_Apache_

For life.

PilatuS schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 16:29:
[...]

Altijd leuk om te lezen. Niemand heeft een idee hoe enorm veel het scheelt, tot dat je het laat monteren. Als een motor standaard geen geweldige vering heeft is het een verschil van dag en nacht. Voor mijn SV was dit ook het geld meer dan waard.
Precies, veren die fabriek-af al te zacht waren, ontworpen voor een aziaat van 70kg, rij er vervolgens 12j / 100k km mee. Tsja.. :X

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 16:41:
:D

Klinkt goed, scheelt voorbandjes zo ook. :+ Hoe is het met de hartkleppen? :P
Goed hoor, net zoals met de "grijns" :P

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-11 12:57
Ik twijfel een beetje tussen paddockstands.
Bobbins heb ik al (gekregen van iemand).

Er is zo veel keuze, zeer goedkoop, zeer duur, ...
Het enige waarvoor ik het nodig heb, is ketting onderhoud.
Dus een extra stevige, dure stand is volgens mij overbodig.

Ik heb volgende drie op de shortlist gezet, iemand anders nog ideëen?
Keuze 1
Keuze 2
Keuze 3

• SavageBrother
  • Laatst online: 27-11 15:14
Ik ben echt 5-10 minuten bezig om m'n ketting te smeren zonder al die fratsen. Ik vind het persoonlijk niet de moeite waard om zo'n ding te kopen.

It's dogged that does it

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

SavageBrother schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 18:24:
Ik ben echt 5-10 minuten bezig om m'n ketting te smeren zonder al die fratsen. Ik vind het persoonlijk niet de moeite waard om zo'n ding te kopen.
Afhankelijk van het type fiets!!

M'n R6 trok ik "over" de jiffy naar me toe en liet dat ding balanceren op het voorwiel + jiffy tégen m'n heup..... Ketting invetten was binnen 10 seconden gedaan. M'n huidige MT-10 is (nog) wat lastiger qua balans dus daarbij gebruik ik weer gewoon de paddockstand icm bobbins.

Ik heb hier de originele Yamaha paddock stands vooral om de wielen én/of voorvork te kunnen demonteren/wisselen, maar een stand van HBM is om de ketting te smeren nét zo goed. Dat zelfde ding hebben ze ook met de "V" haken voor een brug met bobbins.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:35
Anoshky schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 18:22:

Keuze 1
Keuze 2
Keuze 3
Als je bij Datona van plan bent zo een paddockstand aan te schaffen dan heb ik hier nog een kortingscode (21%) voor je die ik zelf niet meer ga gebruiken:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

* Bommes is sad ;(

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/06/1466873975-800-x-1067px-IMG_20160625_185803.jpg

De nu iets meer dan 2 jaar oude Malossi voorschokdemper van mijn Vespa is lek.
Op de Vespa parkeerplaats in de camper ligt al een vlek olie :N
Garantie na 2 jaar zit er niet meer op gok ik, sowieso schijnt de garantie afhandeling bij die firma nogal Italaans te zijn :X
Oftewel: altijd nee of kastje muur als antwoord op een claim.
Ding kostte ruim 250 Euro beetje te veel naar mijn zin om nu al kaduuk te zijn.

Kan hier in Italië wel voor rond de 200 Euro aan een bitubo schokdemper komen.
Schijnen heel goed te zijn en ook betere kwaliteit dan de Malossi versies.
Of ik rijd er nog deze vakantie mee door en kijk of bijvoorbeeld hyperpro deze kan repareren??

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 25-06-2016 19:14 ]

• Tylen

Tylen

CodeCaster schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 16:49:
[...]

Als je mij de motor een maandje leent, kan ik wel proberen het scherm te hacken. O-)
Lukt het niet wil ik het daarna ook wel proberen ;)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bommes schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 19:09:
* Bommes is sad ;(

[afbeelding]

De nu iets meer dan 2 jaar oude Malossi voorschokdemper van mijn Vespa is lek.
Op de Vespa parkeerplaats in de camper ligt al een vlek olie :N
Garantie na 2 jaar zit er niet meer op gok ik, sowieso schijnt de garantie afhandeling bij die firma nogal Italaans te zijn :X
Oftewel: altijd nee of kastje muur als antwoord op een claim.
Ding kostte ruim 250 Euro beetje te veel naar mijn zin om nu al kaduuk te zijn.

Kan hier in Italië wel voor rond de 200 Euro aan een bitubo schokdemper komen.
Schijnen heel goed te zijn en ook betere kwaliteit dan de Malossi versies.
Of ik rijd er nog deze vakantie mee door en kijk of bijvoorbeeld hyperpro deze kan repareren??
Da's toch wel een garantie gevalletje? Ik mag aannemen dat een Italiaanse leverancier dat soort spullen ook serieus berekend heeft op een Italiaanse motor(scooter) en dat Malossi dit gewoon netjes op gaat lossen.

Het is nou ook niet écht zo dat die kering vanwege "pitting" gesneuveld kan zijn, iets wat überhaupt praktisch onmogelijk is vanwege de plaatsing van de demper (áchter het "front-fender" waarbij de ingaande tube áchter de bescherming geplaatst is).

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 25-06-2016 20:13 ]

Verwijderd

wimmel_1 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 17:09:
[...]

Wheelie Control hebben ze op de MT-10 helemaal achterwege gelaten, daar heb je je rechter hand voor :P

Maar ik heb hier in m'n lokale vrienden/bekenden kring eigenlijk alleen maar KTM 1190/1290 rijders welke er steen en been over klagen (terwijl 't op te lossen is middels een aftermarket module welke in de servicepoort van de ECU te plaatsen is). De Tuono rijders welke ik in m'n vriendenkring heb rijden nog met de "oer" Tuono óf de versie welke daar op volgde in 2005 (én één "rat" heeft gewoon een RSV Mille Factory omgekat naar Tuono).

De RSV4R Tuono zie ik hier in de regio (helaas) maar héél weinig, of nooit.
de Factory versie dan nog ietsjes minder gok ik ;)

er zijn dit jaar wel geteld 2 Tuono factories verkocht in Barcelona (heb de andere eigenaar ontmoet tijdens de MotoGP hier, was ook VIP uitgenodigd)

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:36
ToolkiT schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 16:29:
zo na 2 jaar na aankoop eindelijk mijn topbox vervangen onder garantie..

Als er iemand interesse heeft in een yamaha 46 liter topbox type 46L-W0754-XX-XX laat het maar weten..
Tegen verzendkosten (uit de UK) mag je hem 'gratis' hebben..
meer info: https://yshop.yamaha-moto...ucts/yamaha-top-box-46ltr

MrPhillip had geloof ik nog een binnenzak ervoor..
Ik heb wel interesse. Hoeveel zijn de verzendskosten?

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

wimmel_1 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 19:46:
[...]

Da's toch wel een garantie gevalletje? Ik mag aannemen dat een Italiaanse leverancier dat soort spullen ook serieus berekend heeft op een Italiaanse motor(scooter) en dat Malossi dit gewoon netjes op gaat lossen.

Het is nou ook niet écht zo dat die kering vanwege "pitting" gesneuveld kan zijn, iets wat überhaupt praktisch onmogelijk is vanwege de plaatsing van de demper (áchter het "front-fender" waarbij de ingaande tube áchter de bescherming geplaatst is).
Van wat ik tot nu toe heb gelezen op het Vespa Forum worden de meeste niet echt vrolijk van de manier van afhandelen van Malossi.
Maar ja dat blijft wel het interweb, daar wordt eerder geklaagd dan de lof trompet gespeeld.

Heb de schokker gekocht bij OTR in Geldrop, voor de internet prijs. Begreep achteraf van hen dat hij er nul marge op had omdat hij gedacht had het wel goedkoper in te kunnen kopen.
Denk niet dat ze nu nog bereid zijn er veel energie in te steken.
Neemt niet weg dat ik het altijd FF kan proberen daar heb je wel gelijk in. Kan altijd nog via eBay een andere bestellen ergens.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bommes schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 21:03:
[...]

Van wat ik tot nu toe heb gelezen op het Vespa Forum worden de meeste niet echt vrolijk van de manier van afhandelen van Malossi.
Maar ja dat blijft wel het interweb, daar wordt eerder geklaagd dan de lof trompet gespeeld.

Heb de schokker gekocht bij OTR in Geldrop, voor de internet prijs. Begreep achteraf van hen dat hij er nul marge op had omdat hij gedacht had het wel goedkoper in te kunnen kopen.
Denk niet dat ze nu nog bereid zijn er veel energie in te steken.
Neemt niet weg dat ik het altijd FF kan proberen daar heb je wel gelijk in. Kan altijd nog via eBay een andere bestellen ergens.
Je hebt momenteel één (groot?) probleem: Het is eind Juni en dus beginnen de (zomer)vakanties in de zuidelijke EU landen. De Italiaanse fabrikant gaat weinig/niks meer voor je doen tijdens de zomermaanden maar..... Laat je leverancier (OTR) in ieder geval een garantieclaim in dienen en zorg er voor dat de kwestie aanhankelijk gemaakt wordt.....

En voor de volgende keer: Öhlins "rommel" monteren :P

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Öhlins levert niets voor Vespa's.
Bekendste merk in dat wereldje is dan dus Malossi.
Of Bitubo die leveren ook al jaren upgrade veren voor de echt oude vespa's.

Overigens doe ik zelf lekker mee met die vakantie in het zuiden van de EU. We komen pas over een paar maanden weer terug naar NL tot die tijd blijven we fijn hier in IT.
Daarom dus ook de overweging om hier lokaal een vervanging aan te schaffen.

Edit:
En ik zie net dat ik in augustus 2013 deze schokdemper er al op had zitten (ritje door de Alpen) dus dat maakt het al minstens 3 jaar oud.

[ Voor 15% gewijzigd door Bommes op 25-06-2016 21:37 ]

• PilatuS
  • Niet online
SavageBrother schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 18:24:
Met een goede paddockstand is het binnen 1 minuut klaar. Ik vind het achterwiel kunnen draaien wel zo makkelijk. Ook voor de velg schoonmaken is het veel fijner dan zonder. Ik heb zelfs voor de voorkant een paddockstand gekocht omdat het schoonmaken handiger is.

Het valt mij trouwens op dat de paddockstand die ik heb nergens meer te vinden is terwijl ie juist zo handig is. Bij mij zitten er aan de rechterkant 2 wielen en aan de linkerkant 1. Op die manier kan ie schuin en kan je de motor terwijl ie op de zijstandaard staat op de stand krijgen en netjes weer op de standaard laten zakken als je klaar bent. Ik heb die toen bij een motorzaak gekocht aangezien ze die in de werkplaats daar ook gebruikte. Ik vind het wel erg handig dat je dit alleen kan doen zonder dat iemand de motor recht hoeft te houden en zonder dat ie om kan vallen. Ik heb even gezocht maar kan het nergens meer vinden.

Deze dus:
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/h6Ywwgzvtsajh9GIi5rIBKzI/full.jpg

• Tylen

Tylen

Ik zet hem alleen op de stand. Heb je echt geen tweede persoon voor nodig

• PilatuS
  • Niet online
Tylen schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 22:23:
Ik zet hem alleen op de stand. Heb je echt geen tweede persoon voor nodig
Ik weet dat het ook zo kan, maar dit is makkelijker toch ? Verder is het niet voor iedereen even handig om te doen. Genoeg mensen die het niet durven met een zware motor. Van jou geloof ik direct dat je er geen problemen mee hebt, maar jij bent ook niet de gemiddelde motorrijder :P

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 22:25:
[...]

Ik weet dat het ook zo kan, maar dit is makkelijker toch ? Verder is het niet voor iedereen even handig om te doen. Genoeg mensen die het niet durven met een zware motor. Van jou geloof ik direct dat je er geen problemen mee hebt, maar jij bent ook niet de gemiddelde motorrijder :P
Om het in goed Brabants te zeggen: "Je ben te bang......" (óf is dat een dialect uit het Noorden?) :P

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 22:42:
[...]

Om het in goed Brabants te zeggen: "Je ben te bang......" (óf is dat een dialect uit het Noorden?) :P
Met een normale stand heb ik persoonljk ook geen probleem, maar ik vind deze makkelijker.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

PilatuS schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 22:25:
[...]

Eerste keer even samen met vriendin, toen ik het truucje door had kon ik m ook alleen (BMW S1000RR). Belangrijkste is: rustig aan en goed opletten dat beide haken m goed pakken. Handje op de kont en iets meer aan de linkerkant (jiffy kant) gaan staan: bij twijfel gewoon trekken (makkelijker dan duwen, vind ik). Zodra je de motor ongeveer rechtop hebt, even wachten zodat je het evenwicht weer hebt te pakken, daarna doorduwen en klaar :)

Lastigste bij mijn fiets+stand is dat de achterbrug er maar nét in past, dus als de haken een beetje naar binnen zijn gegleden (schroeven zijn niet zo stevig meer) gaat het mis.
Anoshky schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 18:22:

Keuze 1
Keuze 2
Keuze 3
Gewoon de goedkoopste die je vinden kan en groot genoeg is voor jouw fiets. Er zijn ook van die stands dat je m icm jiffy van de grond kan krijgen. Kan m zo snel alleen niet vinden en ben de naam vergeten, iemand hier?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

BURSIG!!! :P

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Nee, veel kleiner en simpeler ding. Zet je bijna uitgevouwen onder de rechterzijde van je achterbrug (terwijl de motor op jiffy staat) en je klapt m uit door er met je voet op te duwen. Resultaat is dat je achterwiel nét van de grond komt en je smeren kan :)

Iemand op MF is importeur van zo'n ding (zijn een paar merken), misschien daar even zoeken.

• PilatuS
  • Niet online
noes schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 22:46:
[...]

Eerste keer even samen met vriendin, toen ik het truucje door had kon ik m ook alleen (BMW S1000RR). Belangrijkste is: rustig aan en goed opletten dat beide haken m goed pakken. Handje op de kont en iets meer aan de linkerkant (jiffy kant) gaan staan: bij twijfel gewoon trekken (makkelijker dan duwen, vind ik). Zodra je de motor ongeveer rechtop hebt, even wachten zodat je het evenwicht weer hebt te pakken, daarna doorduwen en klaar :)

Lastigste bij mijn fiets+stand is dat de achterbrug er maar nét in past, dus als de haken een beetje naar binnen zijn gegleden (schroeven zijn niet zo stevig meer) gaat het mis.
Bij die van is het beide haken er onder zetten en naar beneden duwen, meer niet. Dan gaat ie vanzelf netjes vanuit schuin op de standaard naar helemaal recht op de stand. Laten zaken is gewoon rustig omhoog laten komen en hij zakt langzaam weer op de standaard. Dat van jou werkt ook prima, maar wat makkelijker is het niet.

Vind het gewoon vreemd dat je deze stand van mij niet vaker ziet, terwijl iedereen die het ziet het handig vind. De persoon die bij mij altijd de motorbanden monteert wou er ook 1tje hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 25-06-2016 22:55 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

noes schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 22:51:
[...]

Nee, veel kleiner en simpeler ding. Zet je bijna uitgevouwen onder de rechterzijde van je achterbrug (terwijl de motor op jiffy staat) en je klapt m uit door er met je voet op te duwen. Resultaat is dat je achterwiel nét van de grond komt en je smeren kan :)

Iemand op MF is importeur van zo'n ding (zijn een paar merken), misschien daar even zoeken.
Dan kun je (waarschijnlijk) nét zo goed de methode welke ik al eerder aan haalde gebruiken. Een Motor óver de jiffy laten kantelen is serieus gemakkelijk (ongeacht 't gewicht). Als je dat op de juiste manier doet dan "weegt" de fiets niets meer en kun je 'm ook gemakkelijk smeren.

Even een "oud" filmpje.... érgens gejat van "Jij-Buis".

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 25-06-2016 22:59 ]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

wimmel_1 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 22:56:
[...]

Dan kun je (waarschijnlijk) nét zo goed de methode welke ik al eerder aan haalde gebruiken. Een Motor óver de jiffy laten kantelen is serieus gemakkelijk (ongeacht 't gewicht). Als je dat op de juiste manier doet dan "weegt" de fiets niets meer en kun je 'm ook gemakkelijk smeren.
Is ook best vergelijkbaar, maar ik vind het zelf niet zo fijn om de motor niet stabiel te hebben terwijl ik ermee bezig ben.

Pagina: 1 ... 84 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.