Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.802 views

Onderwerpen

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:40

Vrijdag

De Zwarte

wimmel_1 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 19:43:
[...]

Deze foto is van een paar jaar geleden....

[afbeelding]

Ook mooi, toch?

Óók zonder helm en zo.....
Inmiddels heb je nieuwe laarzen? :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Osiris schreef op maandag 20 juni 2016 @ 20:35:
Vandaag is één van m'n twee koplampen (andere is grootlicht) kaduuk gegaan.. En nu zit ik te denken: waarom niet meteen een HID erin? 't Zijn heldere units dus zou moeten kunnen lijkt me.

Maar dan: iemand goeie suggesties voor een (tweetal) HID setje met uitstekende prijs/kwaliteit-verhouding?
Heb deze maar besteld: http://www.ebay.nl/itm/HI...06-CBF600SA-/170579454237

Tweemaal that is :9

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vrijdag schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 19:58:
[...]

Inmiddels heb je nieuwe laarzen? :+
Yups.... Én een andere motor :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:55

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:28:
[...]
Dan is het natuurlijk alleen voor de extreem inteligente mensen, die met 1 enkele schakelaar meerdere dingen kunnen uitvoeren. De hoge cognitive functie bestond dan vroeger denk ik niet in duitsland waardoor er perse 3 apparte knoppen nodig waren ipv 1.
Ik vond het wel slim van BMW om het lekker tegendraads te doen. En als je erover nadenkt (en de gevestigde orde loslaat) is het ook wel logisch. Het geeft aan dat ze tenminste nadenken over iets en niet stomweg doen wat anderen doen. Zoals het blok langsplaatsen ipv dwars. Het had een paar grote voordelen: kardan kon rechtstreeks op de krukas, onderhoud was makkelijker (bougies plukte je er zo uit, probeer dat op een R6). Alleen koeling was een beetje lastig en je had wat reactiekrachten, maar het concept heeft lang genoeg stand gehouden. En ik vond mijn K1100RS heerlijk rijden. Fijne reismachine die ook nog best vooruit wilde.

En - en dat meen ik - als je langer dan 15 minuten nodig hebt om aan de alternatieve raw bediening te wennen op de oude BMW's, hoor je niet thuis op een motor. Als dát al te ingewikkeld is...
Maar - gelukkig voor jullie - nu hebben ze de 'standaard' bediening. En eigenlijk alleen maar omdat er nu meer bedieningselementen bij zijn gekomen: boordcomputer, rijmodi, esa e.d. Dus dan ruim je 3 knoppen op en 1 kiepertje ervoor in de plaats. Niet dat er nu weinig knopjes op een GSA te vinden zijn, maar het ruimt wel op.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 20:41:
[...]

Ik vond het wel slim van BMW om het lekker tegendraads te doen. En als je erover nadenkt (en de gevestigde orde loslaat) is het ook wel logisch. Het geeft aan dat ze tenminste nadenken over iets en niet stomweg doen wat anderen doen. Zoals het blok langsplaatsen ipv dwars. Het had een paar grote voordelen: kardan kon rechtstreeks op de krukas, onderhoud was makkelijker (bougies plukte je er zo uit, probeer dat op een R6). Alleen koeling was een beetje lastig en je had wat reactiekrachten, maar het concept heeft lang genoeg stand gehouden. En ik vond mijn K1100RS heerlijk rijden. Fijne reismachine die ook nog best vooruit wilde.

En - en dat meen ik - als je langer dan 15 minuten nodig hebt om aan de alternatieve raw bediening te wennen op de oude BMW's, hoor je niet thuis op een motor. Als dát al te ingewikkeld is...
Maar - gelukkig voor jullie - nu hebben ze de 'standaard' bediening. En eigenlijk alleen maar omdat er nu meer bedieningselementen bij zijn gekomen: boordcomputer, rijmodi, esa e.d. Dus dan ruim je 3 knoppen op en 1 kiepertje ervoor in de plaats. Niet dat er nu weinig knopjes op een GSA te vinden zijn, maar het ruimt wel op.
Beetje "flauw" van je om een R6 (óf een willekeurig andere "SS") te gaan vergelijken met een GS(A). Als je dan tóch persé een BMW daarmee wil gaan vergelijken dan moet je de S1000RR of de RT1300 / K1600 GT gaan vergelijken. Je bent bij die fietsen ook gewoon minimaal een halve dag kwijt om een "simpele" bougie wissel en/of klepstel actie uit te voeren.

De GS serie blijft qua onderhoud net zoals de "oude K" serie gewoon een gemakkelijk te onderhouden type motor.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Sjonge...ik noem maar wat, man. Vul elke willekeurige normale 4 in lijn maar in. Even onhandig om bij de bougies te komen. Zere teentjes?

Ik had het trouwens over de K serie.

[ Voor 12% gewijzigd door mphilipp op 21-06-2016 21:03 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 21:02:
Sjonge...ik noem maar wat, man. Vul elke willekeurige normale 4 in lijn maar in. Even onhandig om bij de bougies te komen. Zere teentjes?
Ik heb geen zere teentjes. Ik wijs je alleen even op het feit dat een BMW ook niet altijd even gemakkelijk is :)

Dat jij hier zó op reageert is misschien eerder een teken dat jouw tenen érg lang zijn. Munchausen by Proxy?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11 11:27

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Moest mijn jas nog steeds ontdoen van de insectenlijkjes... nou... done :Y
Twijfel of ik nog onder de douche stap straks :+

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Ik heb TT jeuk, gaan er nog meer heen?

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik dacht vanavond ook "even" tussen de buien door te rijden... helaas twee stevige buien op mijn dak en een nat leren pak (ook weer schoon :) )

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

André schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 21:58:
Ik heb TT jeuk, gaan er nog meer heen?
Uiteraard!! Ik heb (net zoals altijd) paddock kaarten én ga met de auto. Weinig kans dat we elkaar gaan treffen, dus :|

• André

André

Analytics dude

Klopt, ik zit als altijd op talud, en ga op fietse :P

/edit
En als geboren/getogen Assenaar morgen al weekend natuurlijk, dus even de stad in en aan de Vaart een dragstrip demonstratie bekijken.

[ Voor 57% gewijzigd door André op 21-06-2016 22:26 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:11

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zit thuis voor de tv :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

André schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:25:
Klopt, ik zit als altijd op talud, en ga op fietse :P

/edit
En als geboren/getogen Assenaar morgen al weekend natuurlijk, dus even de stad in en aan de Vaart een dragstrip demonstratie bekijken.
Ik ben benieuwd hoeveel mensen er géén rekening mee houden dat "Race-Day" dit jaar op zondag is :+

• André

André

Analytics dude

Ach, loop je naar de eerste de beste camping, haal je een nachtje door (daar staan ook grote feesttenten), slaap je 's ochtends op het talud even 2 uurtjes, kijk je dan alsnog de race. Vroeger ook zo wel eens gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door André op 21-06-2016 22:37 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

André schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:36:
Ach, loop je naar de eerste de beste camping, haal je een nachtje door (daar staan ook grote feesttenten), slaap je 's ochtends op het talud even 2 uurtjes, kijk je dan alsnog de race. Vroeger ook zo wel eens gedaan.
Ik heb járen geleden ook wel op de "Winterdijk" liggen slapen tijdens de GP races..... Been there, done that :o

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 21:05:
[...]

Ik heb geen zere teentjes. Ik wijs je alleen even op het feit dat een BMW ook niet altijd even gemakkelijk is :)

Dat jij hier zó op reageert is misschien eerder een teken dat jouw tenen érg lang zijn. Munchausen by Proxy?
Nouja....echt jongen...laat je nakijken. Ik kap ermee, dit snap ik niet meer.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 01:27:
[...]

Ik denk eerder dat .......

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 22-06-2016 01:36 ]

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
mphilipp schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 01:27:
[...]

Ik denk dat je het wat verkeerd en te persoonlijk op pakt. De één zegt dit de ander dat, laat gaan... waar gaat het over. 8)7

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

* Chakotay gooit olie op het vuur.

Heb je van zo'n makkelijk te onderhouden BMW K of GS wel eens geprobeerd om de koppelingsplaat te vervangen? :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Verwijderd

Of op een R1150RT de accu vervangen :)

maar als het zo doorgaat hebben we dadelijk nog een mod-break nodig om de orde te herstellen haha :)

Dus effe iets anders, wat is de meest exclusieve machine die jullie ooit in het echt hebben gezien?
(op de weg, niet als museum stuk of collectors item ergens)

In mijn geval, heb de RSV Mille Nera in het wild gezien. (zijn er ook maar 200 van of zo)

• Chakotay
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 08:42:

maar als het zo doorgaat hebben we dadelijk nog een mod-break nodig om de orde te herstellen haha :)

Dus effe iets anders, wat is de meest exclusieve machine die jullie ooit in het echt hebben gezien?

In mijn geval, heb de RSV Mille Nera in het wild gezien. (zijn er ook maar 200 van of zo)
Ik heb een Ducati Desmosedici aangeraakt ooit, telt dat? Stond wel bij een grote auto-klassieker zaak, maar was van de eigenaar ipv deel van de collectie voor de verkoop.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-11 00:38
Hmmz... Iemand ervaring met de Garmin Nuvi (765) in combinatie met Bochtige wegen in Basecamp? Ik dacht dat ik de oude GPS van m'n pa wel op m'n motor kon gebruiken om daar leuke vakantie-routes in te zetten, maar het lijkt erop dat dat niet zomaar gaat.

In Basecamp kan je bochtige wegen aangeven als profiel, maar dat heeft de Nuvi standaard niet.

Als je de Basecamp route exporteert naar de Nuvi dan neemt de Nuvi gewoon de snelste/kortste weg naar de via-punten en die gaat niet over bochtige wegen.

Converteren van de Basecamp route naar een Track met allemaal losse coordinaten kan niet gelezen worden door de Nuvi...

En het converteren naar een route met waypoints is gelimiteerd tot (volgens mij) max 50 punten, terwijl de originele route er 7000 heeft...

Iemand ervaring met dit probleem?

[ Voor 6% gewijzigd door MailMan op 22-06-2016 09:26 ]

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:27

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik denk de Honda NR 750. Dat was dan wel op een beurs ipv op de weg. Dat is waarschijnlijk ook omdat ik zelf een Honda VFR heb. Dan blijft die aardig in het geheugen hangen :).

Anders waarschijnlijk een MV Agusta F1 in één of andere rare uitvoering, al is dat niet superspeciaal, maar wel erg :9~ :9~ :9~

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 23:00

Exigence

dnkroz

MailMan schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:25:
Hmmz... Iemand ervaring met de Garmin Nuvi (765) in combinatie met Bochtige wegen in Basecamp? Ik dacht dat ik de oude GPS van m'n pa wel op m'n motor kon gebruiken om daar leuke vakantie-routes in te zetten, maar het lijkt erop dat dat niet zomaar gaat.

In Basecamp kan je bochtige wegen aangeven als profiel, maar dat heeft de Nuvi standaard niet.

Als je de Basecamp route exporteert naar de Nuvi dan neemt de Nuvi gewoon de snelste/kortste weg naar de via-punten en die gaat niet over bochtige wegen.

Converteren van de Basecamp route naar een Track met allemaal losse coordinaten kan niet gelezen worden door de Nuvi...

En het converteren naar een route met waypoints is gelimiteerd tot (volgens mij) max 50 punten, terwijl de originele route er 7000 heeft...

Iemand ervaring met dit probleem?
Is geen probleem.

Een Nuvi herberekent (in tegenstelling tot de Zumo serie) standaard alle routes bij het importeren in de navigatie. Dat herberekenen gebeurt tussen de via punten en met de instellingen zoals ze op het apparaat zijn. Helaas zal er dan dus herberekend worden via de snelste of kortste route (naargelang de instellingen). Tracks kunnen inderdaad niet door de Nuvi serie gelezen worden (volgens mij uitzonderingen daargelaten).

Enige optie is om in basecamp je route zeer nauwkeurig te detailleren, dus heel veel via-punten toevoegen zodat je zeker weet dat de route, onafhankelijk van hoe er herberekend wordt, altijd hetzelfde uitvalt.

Dus "teken" de route na met na elk kruispunt een waypoint of, als je zeker weet dat er niet op een vreemde manier herberekend wordt, op een verdere positie. Helaas zit je dan aan de limiet van 50 punten, maar je kunt de route altijd opsplitsten.

Bovenstaande is sowieso aan te raden als je routes gaat delen. Het maken van een goede route die zich op elk apparaat hetzelfde laat rijden is nog een hele kunst :P

Garmin heeft niet voor niets de Nuvi serie met minder functionaliteit uitgebracht dan de Zumo serie ;)

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-11 20:37
ik zou eigenlijk een voordelige helm willen kopen voor een willekeurige passagier, regelmatig vraagt er wel eens iemand mag ik niet mee een uurtje motorrijden. nu wil ik daar best een (budget)helm voor kopen maar welke maat is nou handig. ik draag zelf een S. maar vermoed dat er veel mensen hun hoofd daar in moeten persen...

hebben jullie een helm voor een eventuele passagier?

• Chakotay
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

Passagiers gebruiken hier meestal de helm van mijn vriendin, tot nu toe gaat dat goed... Blijkbaar heeft ze een gemiddeld hoofd :P Helm is maat 56 of 58 geloof ik.

[ Voor 11% gewijzigd door Chakotay op 22-06-2016 10:32 ]

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-11 00:38
Exigence schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:52:
[...]

Is geen probleem.

Een Nuvi herberekent (in tegenstelling tot de Zumo serie) standaard alle routes bij het importeren in de navigatie. Dat herberekenen gebeurt tussen de via punten en met de instellingen zoals ze op het apparaat zijn. Helaas zal er dan dus herberekend worden via de snelste of kortste route (naargelang de instellingen). Tracks kunnen inderdaad niet door de Nuvi serie gelezen worden (volgens mij uitzonderingen daargelaten).

Enige optie is om in basecamp je route zeer nauwkeurig te detailleren, dus heel veel via-punten toevoegen zodat je zeker weet dat de route, onafhankelijk van hoe er herberekend wordt, altijd hetzelfde uitvalt.

Dus "teken" de route na met na elk kruispunt een waypoint of, als je zeker weet dat er niet op een vreemde manier herberekend wordt, op een verdere positie. Helaas zit je dan aan de limiet van 50 punten, maar je kunt de route altijd opsplitsten.

Bovenstaande is sowieso aan te raden als je routes gaat delen. Het maken van een goede route die zich op elk apparaat hetzelfde laat rijden is nog een hele kunst :P

Garmin heeft niet voor niets de Nuvi serie met minder functionaliteit uitgebracht dan de Zumo serie ;)
Vreesde het al. Toch bedankt voor de info.

Nu nog even kijken of het echt 50 punten is en hoeveel opgeslagen routes hij kan onthouden...

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:07

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Reloader schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:23:
ik zou eigenlijk een voordelige helm willen kopen voor een willekeurige passagier, regelmatig vraagt er wel eens iemand mag ik niet mee een uurtje motorrijden. nu wil ik daar best een (budget)helm voor kopen maar welke maat is nou handig. ik draag zelf een S. maar vermoed dat er veel mensen hun hoofd daar in moeten persen...

hebben jullie een helm voor een eventuele passagier?
56-58 is vaak wel gemiddeld. Zelf heb ik 58-59 als helmmaat.

Maar hoe doe je dat met de rest van de kleding? Laarzen? Handschoenen?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Chakotay
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

DrivinUCrazy schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:41:
[...]

Hetzelfde, het spul van mijn vriendin, of mijn oude/extra kleding (wat voor een deel hetzelfde is :P )

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-11 20:37
DrivinUCrazy schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:41:
[...]

goede vraag, rondje in de stad rijd ik vaak zelf ook zonder pak :X

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Woeiiii,

gisteren ook mijn nieuwe speeltje op mogen halen!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/d2y6OnR.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mqDX8WB.jpg

Wat baal ik van het inrijden... Roodlijntje op 13KRPM, mag m niet verder dan 5KRPM trekken eerste 1000km |:( .

[ Voor 5% gewijzigd door DragonSlayer666 op 22-06-2016 11:46 ]

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Verwijderd

Gaaf, heel veel veilige kilometers met je nieuwe aanwinst :)

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 11:45

Ktenolix

Pijlsnel

Das een mooi ding! :D

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Verwijderd

Over exclusieve motoren gesproken:

http://www.nieuwsmotor.nl...-geveild-voor-80-000-euro

• Chakotay
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

DragonSlayer666 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:45:
Woeiiii,

[afbeelding]
[afbeelding]

Wat baal ik van het inrijden... Roodlijntje op 13KRPM, mag m niet verder dan 5KRPM trekken eerste 1000km |:( .
Veel plezier ermee! Ninja 300? Onder de 5k houden is wel naar op zoiets, mag je dan wel van het fietspad af? :+

• DragonSlayer666
Chakotay schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:38:
[...]

Veel plezier ermee! Ninja 300? Onder de 5k houden is wel naar op zoiets, mag je dan wel van het fietspad af? :+
Ninja 300 inderdaad. Ik haal, in zijn 6, op 6KRPM de 110 :+.

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Zorg gewoon dat je eerste 1k km snel voorbij zijn ;) dagje verlof en binnendoor 't land rond, zoiets?

Verwijderd

Chakotay schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:38:
[...]

_/-\o_

maar effe serieus, strakke motor is dat zeg.
Ziet er goed uit, alles onder de 500 is een beetje "grote brommer" in mijn gedachte, maar dit ziet er tenminste wel uit als echte motor!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:53:
[...]

_/-\o_

Ziet er goed uit, alles onder de 500 is een beetje "grote brommer" in mijn gedachte, maar dit ziet er tenminste wel uit als echte motor!
Inderdaad. Leuke pijp er ook onder. Strak ding hoor. Ideaal ook voor file rijden. Lekker smal gooi en smijt motortje.

@Chakotay: _O- _O-

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:28

Ik heb dat straks met mijn motor ook, blok wat opnieuw is opgebouwd.

Op www.gearingcommander.com kun je ongeveer inzien wat je snelheden bij de 5000rpm zijn in de versnellingen.

Ik ga iig ook wat extra km's rijden om die 1000 zo snel mogelijk eraf te hebben:D

Lichtpuntje...

• DragonSlayer666
Dryhte schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:53:
Zorg gewoon dat je eerste 1k km snel voorbij zijn ;) dagje verlof en binnendoor 't land rond, zoiets?
Way ahead of you! Rest van de middag vrij genomen :+. Nu alleen te twijfelen of ik richting loodrechtse plassen ga of richting veluwe. (zit nu in Amersfoort)
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:53:
[...]

_/-\o_

Ja, heb je gelijk in. De SZR 660 brulde echt, dit is meer een zoemer. Ben enorm voorstander van DB killer, maar ga denk ik voor deze wel even kijken hoe t klinkt zonder of met een minder effectieve DB killer...

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Nu online

Wootlock

Evilution

Woeiiii,

[afbeelding]
[afbeelding]

Mooie kawa,

Ik denk dat ik zelf voor de Z300 was gegaan :9

"Don't let your dreams be memes"

• Dryhte
DragonSlayer666 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:26:
Ja, heb je gelijk in. De SZR 660 brulde echt, dit is meer een zoemer. Ben enorm voorstander van DB killer, maar ga denk ik voor deze wel even kijken hoe t klinkt zonder of met een minder effectieve DB killer...
Kan je de keuze van motor verklaren? SZR660 is toch wel helemaal iets anders ;)

• DragonSlayer666
Wootlock schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:30:
[...]

Mooie kawa,

Ik denk dat ik zelf voor de Z300 was gegaan :9
Tsja, ik houd van plastic O-)
Dryhte schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:37:
[...]

Kan je de keuze van motor verklaren? SZR660 is toch wel helemaal iets anders ;)
De SZR werd een steeds duurdere motor. Onderhoudszaakjes van de vorige eigenaar aan het oplossen. En wilde toch wat nieuws wat qua onderhoud goedkoper was :9

Verwijderd

Ombouw kit voor een Vulcan S met dit als resultaat :o _/-\o_ :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.motorfreaks.nl/images/stories/nieuws/algemeen%20nieuws/2016/06/2016-06-21_Vulcan/MrMartini_Kawasaki_Viste_moto-21.jpg

http://www.motorfreaks.nl...o-klasieke-caferacer.html

Zo'n ding heeft wel iets weg van een Harley XR

Afbeeldingslocatie: https://www.motoroccasion.nl/media/images/motorjaarboek/2009/Harley-Davidson/2009-Harley-Davidson_XR1200.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2016 14:14 ]

• Dryhte
Zalig :)

• Anoshky
  • Laatst online: 15-11 12:57

Mijn pa heeft eind jaren 90/begin 2000 een RC45 gehad.
Een Porsche die de binnenkant van de bocht nam heeft de motor kapot gereden (en vluchtmisdrijf gepleegd, nooit gevonden) ;w

Verwijderd

Anoshky schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:42:
[...]

Mijn pa heeft eind jaren 90/begin 2000 een RC45 gehad.
Een Porsche die de binnenkant van de bocht nam heeft de motor kapot gereden (en vluchtmisdrijf gepleegd, nooit gevonden) ;w
Mijn gevoel terwijl ik dat lees

"Mijn pa heeft eind jaren 90/begin 2000 een RC45 gehad."
OMGWTF absoluut droom motor materiaal, zou er graag 1 hebben,.. puur zonder vloeistoffen onder een spot in de woonkamer als kunst object.

"Een Porsche die de binnenkant van de bocht"
O nee, nee nee nee nee nee

"nam heeft de motor kapot gereden"
KUUUUUUUUUUUUUUUT

"(en vluchtmisdrijf gepleegd, nooit gevonden)"
WHAATTTT het word nog erger ook!

shit wat een klote zooi zeg!

• Anoshky
Porsche heeft hem eigenlijk niet geraakt. Maar kwam dus in de tegenovergestelde richting gereden, nam de binnenbocht tot op de rand van de berm.
Pa moest uitwijken en vloog tientallen meters een weiland in.

Ik herinner me nog dat ik een jaar of 6 was en we die RC45 zijn gaan halen in Duitsland in een bestelwagen.
Moet één van mijn eerste herinneringen zijn :p

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-11 15:18
Woeiiii,

[afbeelding]
[afbeelding]

Hahaha, kom je er dan wel mee vooruit? :+

Onlangs nog lekker wat rondjes op Zolder gedaan.

Was wel weer fijn na 2 jaar. Merk dat er weer een hoop bijgeschaafd kan worden.
Eerste punt van aandacht is de motor, 'El Clasico', wat aan te passen.

De motor remt echt dramatisch. Daar staan deze motoren ook wel om bekend, maar kan me niet herinneren dat het zo erg was. Eerst de blokjes + remsysteem even nakijken dus.

Vervolgens wellicht een andere rempomp erop beunen.

[ Voor 64% gewijzigd door Panini op 24-06-2016 12:06 ]

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-11 20:30
Chakotay schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 07:30:
* Chakotay gooit olie op het vuur.

Heb je van zo'n makkelijk te onderhouden BMW K of GS wel eens geprobeerd om de koppelingsplaat te vervangen? :+
Jep. Al een paar keer moeten doen. Is inmiddels maar 2 uur werk en dan heb ik de koppeling eraf. In een avondje is het te doen dus :>

Bougies bij de GSX-R vervangen kostte de eerste keer net zoveel tijd :P

• Chakotay
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

Thoit schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:42:
[...]

Jep. Al een paar keer moeten doen. Is inmiddels maar 2 uur werk en dan heb ik de koppeling eraf. In een avondje is het te doen dus :>

Bougies bij de GSX-R vervangen kostte de eerste keer net zoveel tijd :P
Bougies op een GSX-R valt wel mee toch? Tank liften, airbox aan de kant mikken en je kan er bij dacht ik. Koppeling zit ook prima toegankelijk aan de zijkant, ik ben zelf alleen erg lang bezig geweest om de centrale moer los te krijgen die muurvast zat. Uiteindelijk na flink doorrammen met een luchtsleutel losgekregen.

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:56:
[...]

Mijn gevoel terwijl ik dat lees

"Mijn pa heeft eind jaren 90/begin 2000 een RC45 gehad."
OMGWTF absoluut droom motor materiaal, zou er graag 1 hebben,.. puur zonder vloeistoffen onder een spot in de woonkamer als kunst object.

"Een Porsche die de binnenkant van de bocht"
O nee, nee nee nee nee nee

"nam heeft de motor kapot gereden"
KUUUUUUUUUUUUUUUT

"(en vluchtmisdrijf gepleegd, nooit gevonden)"
WHAATTTT het word nog erger ook!

shit wat een klote zooi zeg!
RC30 is toch veel leuker met de carbs etc ;)

Ik baal nog steeds dat hij stuk was afgelopen Ducati Club Race. Anders deed ik weer mee in de SuperBike Revival met de RC30. Zo'n kickuh motor is dat.

• Tylen

Tylen

Vays schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:38:
[...]

Hahaha, kom je er dan wel mee vooruit? :+

Onlangs nog lekker wat rondjes op Zolder gedaan.

[afbeelding]

[afbeelding]

Was wel weer fijn na 2 jaar. Merk dat er weer een hoop bijgeschaafd kan worden.
Eerste punt van aandacht is de motor, 'El Clasico', wat aan te passen.

De motor remt echt dramatisch. Daar staan deze motoren ook wel om bekend, maar kan me niet herinneren dat het zo erg was. Eerst de blokjes + remsysteem even nakijken dus.

Vervolgens wellicht een andere rempomp erop beunen.
2:01.788 is toch geen verkeerde tijd met die motor?

• Panini
Tylen schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:01:
[...]

2:01.788 is toch geen verkeerde tijd met die motor?
Hahaha, even snel de resultaten erbij gepakt? :9
Was er zelf niet heel blij mee. Heb met me straatmotor, zelfde motor, toch wel een seconde of 6-7 sneller gereden in het verleden.

Merk dat de houding vooral veel te wensen over laat ook nog. Ben aan het zoeken op de motor hoe ik lekker zit. Daarbij krampen richting het einde van de sessie. In het verleden ook niet gehad.

En dat terwijl ik toch echt nog geen bejaarde ben :+

Verwijderd

Tylen schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:53:
[...]

RC30 is toch veel leuker met de carbs etc ;)

Ik baal nog steeds dat hij stuk was afgelopen Ducati Club Race. Anders deed ik weer mee in de SuperBike Revival met de RC30. Zo'n kickuh motor is dat.
kwa looks zijn die 2 ook bijna gelijk... ronde koplampen vs iets wat traan vormig... en de RC30 had denk ik nog de ovale cilinders...
Beide zijn echt de mooiste machines die Honda heeft gemaakt (SP2 in de Castrol uitvoering op de derde plek)

• Anoshky
Ik was toch ook een heel grote fan van de SP1 en SP2.
De hoogdagen van Edwards, mijn jeugdheld ;)

Verwijderd

Anoshky schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:27:
Ik was toch ook een heel grote fan van de SP1 en SP2.
De hoogdagen van Edwards, mijn jeugdheld ;)
En die ene race in god weet welk jaar... tegen ik geloof bayliss.

Paar seconden tussen die 2 als een dikke crash de race still legt, na hervatting verder racen, inmiddels rijden ze op elkaars achterband en komt de beslissing na het verrekenen van het tijdsverschil van voor de crash, en wint Edwards... dat was echt spannend

-edit-
2002 Imola, voor de liefhebbers van klassiekers, probeer die race maar te vinden op het internet. is de moeite waard

geen idee hoe oud ik toen was :)
(ben nu 32)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2016 16:39 ]

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:08
Vorig jaar mijn rijbewijs behaald, wil ik nu toch graag een motor aanschaffen. Wat een dillema's; ondanks de geweldige service Pols Motoren, kon ik niet kiezen wat ik nu wou. Was in eerste instantie - voor mijn eerste motor - gaan kijken voor de Yamaha FZ6 N http://occasions.polsmotoren.nl/unit/yamaha/fz6-n/12751. Prima motor, maar helaas was deze verlaagd. Ik had ook op een Hornet daar gereden, deze liep echter erg onrustig stationair, dus die vertrouwde ik niet echt (technisch).

Tijdens de onderhandeling viel weinig te halen (€ 300 korting op accessoires, rijklaar maken) zonder inruil. Met mijn auto (bij een dealer) was er veel meer speel ruimte. Is dit in de motor wereld normaal?

De zoektocht maar weer hervat voor een degelijke motor (CBR 600 F, Hornet, GS* 600). Zal waarschijnlijk na het seizoen worden, met het huidig aanbod.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:06

Bommes

Capo del formaggio

* Bommes heeft een boete gekregen voor het fout parkeren van zijn Vespa.. :N

In het land waar ze 3 dubbel parkeren.
Of in een treintje aan het bumperkleven zijn bij een politie auto en dan gewoon ook geen gordel dragen..

Waar we gisteren bijna van de motor werden afgereden door......
Een niet handsfree bellende politie agent die gewoon zonder te kijken, druk bellend een voorrangsweg op draaide met zijn politie Panda. 8)7
Ik moest echt vol in de ankers. Je zou er maar op klappen, das pas een leuk verhaal want ik denk dat dan die telefoon ineens automagisch verdwenen is.

Evengoed dus €41 omdat ik geparkeerd heb in een parkeervak wat, na wat hulp van Google translate, bedoeld is voor lokale inwoners van het historische centrum van het betreffende dorpje.
Zet ik de Vespa eens niet gewoon op de stoep of ergens willekeurig langs de kant van de weg, maar braaf in een vak krijg je dit.. |:(

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:11:

[afbeelding]

[afbeelding]
Heeft ook wel wat weg van:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.yamaha-motor.eu/product_assets/2016/XS700/950-75/2016-Yamaha-XSR700-EU-60th-Anniversary-Studio-002.jpg

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bommes schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 17:29:
* Bommes heeft een boete gekregen voor het fout parkeren van zijn Vespa.. :N

In het land waar ze 3 dubbel parkeren.
Of in een treintje aan het bumperkleven zijn bij een politie auto en dan gewoon ook geen gordel dragen..

Waar we gisteren bijna van de motor werden afgereden door......
Een niet handsfree bellende politie agent die gewoon zonder te kijken, druk bellend een voorrangsweg op draaide met zijn politie Panda. 8)7
Ik moest echt vol in de ankers. Je zou er maar op klappen, das pas een leuk verhaal want ik denk dat dan die telefoon ineens automagisch verdwenen is.

Evengoed dus €41 omdat ik geparkeerd heb in een parkeervak wat, na wat hulp van Google translate, bedoeld is voor lokale inwoners van het historische centrum van het betreffende dorpje.
Zet ik de Vespa eens niet gewoon op de stoep of ergens willekeurig langs de kant van de weg, maar braaf in een vak krijg je dit.. |:(
onder EU regels mag je van de boete een nederlandse vertaling eisen.. oftewel een brief sturen in het nederlands met: LS. Ik begrijp dit papiertje niet, kunt u dit in het nederlands uitleggen. zie Europese richtlijn 2011/82/EU
met vriendelijke groet,
signore capo del formaggio

http://www.polinfo.be/New...ntdomains=POLINFO&lang=nl

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:11:

[afbeelding]

[afbeelding]
Moet je eens de ombouw kit opzoeken van Doc Chops voor Viragos...
dat worden dan toch een partij PORNO fietsen, niet te zuinig

http://www.bikeexif.com/yamaha-virago-920

• Tylen

Tylen

Vays schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:14:
[...]

Hahaha, even snel de resultaten erbij gepakt? :9
Was er zelf niet heel blij mee. Heb met me straatmotor, zelfde motor, toch wel een seconde of 6-7 sneller gereden in het verleden.

Merk dat de houding vooral veel te wensen over laat ook nog. Ben aan het zoeken op de motor hoe ik lekker zit. Daarbij krampen richting het einde van de sessie. In het verleden ook niet gehad.

En dat terwijl ik toch echt nog geen bejaarde ben :+
;). Maar als je 1:55 kan rijden met je oude motor wat doe je dan op Assen? Dat is rond de 1:59/2:00 op assen. Netjes hoor.

Krampen in benen of opgepompte onderarmen?

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
J_star schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 17:15:
Vorig jaar mijn rijbewijs behaald, wil ik nu toch graag een motor aanschaffen. Wat een dillema's; ondanks de geweldige service Pols Motoren, kon ik niet kiezen wat ik nu wou. Was in eerste instantie - voor mijn eerste motor - gaan kijken voor de Yamaha FZ6 N http://occasions.polsmotoren.nl/unit/yamaha/fz6-n/12751. Prima motor, maar helaas was deze verlaagd. Ik had ook op een Hornet daar gereden, deze liep echter erg onrustig stationair, dus die vertrouwde ik niet echt (technisch).

Tijdens de onderhandeling viel weinig te halen (€ 300 korting op accessoires, rijklaar maken) zonder inruil. Met mijn auto (bij een dealer) was er veel meer speel ruimte. Is dit in de motor wereld normaal?

De zoektocht maar weer hervat voor een degelijke motor (CBR 600 F, Hornet, GS* 600). Zal waarschijnlijk na het seizoen worden, met het huidig aanbod.
Ben zelf ook het halve land afgereden voor een eerste motor. Was op zoek naar een BMW f800r, kreeg de kans om op een Yamaha xj6n te gaan rijden maar moest toch nog even op een Hornet gaan zitten. Daarna alleen nog maar daar naar op zoek geweest. Uiteindelijk geslaagd bij Barbier in Havelte (200 enkele reis) maar geen spijt van gehad. Heb hem nu een kleine 2 maanden.
Ze hadden er daar op het moment ook een stuk of 6 staan (heb zelf voor een ABS versie gekozen).

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-11 21:23
Morgen aan m'n 3de les beginnen en vanaf vandaag het hele setje compleet!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hgxw6vk.jpg

Plan van aanpak is als volgt:
6 juli theorie, 14 juli AVB examen en 29 juli AVD examen (als alles volgens plan verloopt)
Heb nog 13 vrije dagen i.v.m. nieuwe baan dus die dagen ga ik even opvullen met motor rijlessen.

Het trouwens het idee dat m'n kniebescherming erg laag zit als ik sta valt het bijna onder m'n knieën hoort dit? (Als ik op de motor zit beschermt het m'n knieën wel volledig)

• DragonSlayer666

Grrrr, zit nu op 180km, Wil hem met elke meter liever naar de 10+KRPM trekken :( . Vanmiddag een keer "per ongeluk" naar de 9KRPM getrokken, dat gejank klinkt toch wel een stuk leuker dan dat monotone gebrom. Maarja, voor een goed doel he,,, :X

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mooie kleding hoor :)

Maar die laarzen, als het laarzen zijn teminste, geven die wel voldoende bescherming ? Het ziet er meer uit als een paar schoenen dan als motorlaarzen.

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-11 21:23
PilatuS schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 23:37:
[...]

Mooie kleding hoor :)

Maar die laarzen, als het laarzen zijn teminste, geven die wel voldoende bescherming ? Het ziet er meer uit als een paar schoenen dan als motorlaarzen.
Thanks!
Ja middenweg volgens mij maar bescherming zat volgens mij:
http://www.alpinestars.com/sp-1-shoe

• PilatuS
  • Niet online
xeoMe schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 23:39:
[...]

Thanks!
Ja middenweg volgens mij maar bescherming zat volgens mij:
http://www.alpinestars.com/sp-1-shoe
Ze bieden bescherming tegen glijden, maar niet tegen draaien. Een goede motorlaars zorgt er voor dat je enkel niet verder kan draaien dan waar ie voor gemaakt is, dat doen deze laarzen niet. Als je lelijk valt en pech hebt gaat je enkel dat niet leuk vinden.

Persoonlijk zou ik hiermee niet rijden. Als je bijvoorbeeld met zoiets naar het circuit zou gaan, mag je de baan niet eens op. Het is mooi spul, maar niet echt geschikt voor op de motor. Het is natuurlijk beter dan een setje sandalen, maar echt goed beschermen doet het niet. Vind het ook wel vreemd dat een motorzaak je dit zou verkopen zonder dat aan te geven.

[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 22-06-2016 23:43 ]

• DragonSlayer666
PilatuS schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 23:41:
[...]

Ze bieden bescherming tegen glijden, maar niet tegen draaien. Een goede motorlaars zorgt er voor dat je enkel niet verder kan draaien dan waar ie voor gemaakt is, dat doen deze laarzen niet. Als je lelijk valt en pech hebt gaat je enkel dat niet leuk vinden.

Persoonlijk zou ik hiermee niet rijden. Als je bijvoorbeeld met zoiets naar het circuit zou gaan, mag je de baan niet eens op. Het is mooi spul, maar niet echt geschikt voor op de motor. Het is natuurlijk beter dan een setje sandalen, maar echt goed beschermen doet het niet. Vind het ook wel vreemd dat een motorzaak je dit zou verkopen zonder dat aan te geven.
Ik zit persoonlijk wel voor zoiets te kijken, maar dan middelhoog. Dat hij wel wat enkel bescherming bied. Dit voor woon-werk verkeer, zodat ik niet telkens een paar schoenen mee hoef te zeulen O-)

• André

André

Analytics dude

Ik gebruik Converse All Stars als meeneem schoenen, die kosten ingedrukt amper ruimte in je tas. En eventueel een opgerolde linnen broek als het nodig is.

[ Voor 24% gewijzigd door André op 22-06-2016 23:48 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
DragonSlayer666 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 23:45:
[...]

Ik zit persoonlijk wel voor zoiets te kijken, maar dan middelhoog. Dat hij wel wat enkel bescherming bied. Dit voor woon-werk verkeer, zodat ik niet telkens een paar schoenen mee hoef te zeulen O-)
Laat een paar schoenen op je werk staan. Problem solved.

• DragonSlayer666
418O2 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 23:56:
[...]

Laat een paar schoenen op je werk staan. Problem solved.
Die had ik, tot 3x aan toe. Maar werk in een callcenter met +/- 80 agents, 6 schoonmakers, 7 teamleaders, 3 managers en een directeur. Tot 3x aan toe waren mijn schoenen weg en niemand weet ergens van. Nu zijn het van die namaak vans etc van een tientje, maar toch balen als je op het werk komt en ze staan er niet. Loop je op je sokken hele dag en als je naar buiten gaat om lunch te halen oid, moet je op je motorlaarzen....

• 418O2
  • Nu online
DragonSlayer666 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 23:58:
[...]

Die had ik, tot 3x aan toe. Maar werk in een callcenter met +/- 80 agents, 6 schoonmakers, 7 teamleaders, 3 managers en een directeur. Tot 3x aan toe waren mijn schoenen weg en niemand weet ergens van. Nu zijn het van die namaak vans etc van een tientje, maar toch balen als je op het werk komt en ze staan er niet. Loop je op je sokken hele dag en als je naar buiten gaat om lunch te halen oid, moet je op je motorlaarzen....
Agents, klinkt heel wat :P

Maar dat is niet te doen. Dan gewoon wat schoenen in de tas. Ik moet er niet aan denken wat er zou gebeuren als je enkels aan gruzelementen raken bij een crash. Want dat gaat gebeuren als je goed valt.

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Anoshky schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:29:
Een genant beginnersmomentje gehad daarnet die mijn leven een paar jaar ingekort heeft.

Rijd ik vlotjes een bocht in aan 50km/h slaat mijn motor uit.
Ik krijg hem niet meer aan.
Ik zet me aan de kant, hartslag 200bpm.

Ik denk bij mezelf: FML, nog geen 1000km op de motor en die is al kapot.

Zo'n 20 à 30 seconden later zie ik dat ik mijn noodstopschakelaar per ongeluk getikt heb. 8)7 8)7 8)7
Heb vandaag ook per ongeluk tijdens het lessen naast een vol teras getoeterd ipv knipperlicht. Rare blikken krijg je dan. :+

Echt op de weg nog niet zo veel. Ben natuurlijk ook nog jong dus misschien heeft dat er ook een klein beetje mee te maken. In Wenen, Oostenrijk een 1199 Panigale Superleggera met daarnaast een KTM X-Bow en hier in Nederland denk ik dat het meest exclusieve op de weg tot nu toe de RC8 van Pilatus was haha :*)
xeoMe schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 23:25:
Morgen aan m'n 3de les beginnen en vanaf vandaag het hele setje compleet!

[afbeelding]

Plan van aanpak is als volgt:
6 juli theorie, 14 juli AVB examen en 29 juli AVD examen (als alles volgens plan verloopt)
Heb nog 13 vrije dagen i.v.m. nieuwe baan dus die dagen ga ik even opvullen met motor rijlessen.

Het trouwens het idee dat m'n kniebescherming erg laag zit als ik sta valt het bijna onder m'n knieën hoort dit? (Als ik op de motor zit beschermt het m'n knieën wel volledig)
Helaas zit het CBR Arnhem echt prop en prop vol. Had vrijdag 10 juni AVB en mijn AVD is 29 augustus pas....... :/

Zou wat betreft die kniebescherming toch uitkijken. Als het op de motor wel goed zit heb je er niet zoveel aan vanaf het punt dat je los van je motor bent en op het afvalt terecht komt.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• DragonSlayer666
418O2 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 00:01:
[...]

Agents, klinkt heel wat :P

Maar dat is niet te doen. Dan gewoon wat schoenen in de tas. Ik moet er niet aan denken wat er zou gebeuren als je enkels aan gruzelementen raken bij een crash. Want dat gaat gebeuren als je goed valt.
Ja, je moet toch een mooie titel krijgen als je baan bestaat uit voor granted genomen wroden, als slaaf behandeld worden en minimaal 6x per dag voor de meest erge dingen uitgescholden te worden :+. Official is het zelfs CSR: Customer Service Representative, klinkt nog luxer :9

Ja, qua enkels heb je wel gelijk. Ga komend weekend langs bij MKC, moet sowieso nog een 2e paar jeans hebben en protectors halen. Dan ff kijken of er iets is wat goed beschermd maar ook comfortabel loopt...

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-11 18:11
caesar1000 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 00:02:
[...]

H

Helaas zit het CBR Arnhem echt prop en prop vol. Had vrijdag 10 juni AVB en mijn AVD is 29 augustus pas....... :/

Zou wat betreft die kniebescherming toch uitkijken. Als het op de motor wel goed zit heb je er niet zoveel aan vanaf het punt dat je los van je motor bent en op het afvalt terecht komt.
Is Nijmegen geen optie? Hier in Amsterdam is het ook prop en propvol, heb met geluk nog een "last minute" kunnen reserveren :p

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• 418O2
  • Nu online
DragonSlayer666 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 00:31:
[...]

Ja, je moet toch een mooie titel krijgen als je baan bestaat uit voor granted genomen wroden, als slaaf behandeld worden en minimaal 6x per dag voor de meest erge dingen uitgescholden te worden :+. Official is het zelfs CSR: Customer Service Representative, klinkt nog luxer :9

Ja, qua enkels heb je wel gelijk. Ga komend weekend langs bij MKC, moet sowieso nog een 2e paar jeans hebben en protectors halen. Dan ff kijken of er iets is wat goed beschermd maar ook comfortabel loopt...
Ik heb smx5 geloof ik, daar kan ik prima op lopen. Alleen wat warm

• DragonSlayer666
418O2 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 00:36:
[...]

Ik heb smx5 geloof ik, daar kan ik prima op lopen. Alleen wat warm
Ik heb zelf de Held Cartagena. Loopt op zich prima, inderdaad wat warm. Maar om ze nou de hele dag aan te hebben, ook onder je bureau, daar zitten ze toch net niet lekker genoeg voor... Je kan niet relaxen je voet alle kanten op bewegen...

• 418O2
  • Nu online
DragonSlayer666 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 00:39:
[...]

Ik heb zelf de Held Cartagena. Loopt op zich prima, inderdaad wat warm. Maar om ze nou de hele dag aan te hebben, ook onder je bureau, daar zitten ze toch net niet lekker genoeg voor... Je kan niet relaxen je voet alle kanten op bewegen...
Als ik op de motor naar werk ga (bijna nooit, is 1.5km, doe het alleen als ik uit werk wil rijden), loop ik gewoon op sokken.

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-11 20:30

De meest exclusieve motoren heb ik vorig jaar gezien bij Franco Morbidelli. We waren naar de MotoGP in Misano, en onder andere ook een bezoek gebracht aan zijn museum. Franco heeft ons persoonlijk alles uitgelegd (in het Italiaans). Was erg gaaf om de ontwikkeling van de motoren te zien 8) Stond trouwens ook nog een oud motortje waar ene Valentino als kind op had geoefend. :P

Zie: https://www.hagertyinsura...03/22/morbidelli-mystique

Verwijderd

Thoit schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 08:15:
[...]

De meest exclusieve motoren heb ik vorig jaar gezien bij Franco Morbidelli. We waren naar de MotoGP in Misano, en onder andere ook een bezoek gebracht aan zijn museum. Franco heeft ons persoonlijk alles uitgelegd (in het Italiaans). Was erg gaaf om de ontwikkeling van de motoren te zien 8) Stond trouwens ook nog een oud motortje waar ene Valentino als kind op had geoefend. :P

Zie: https://www.hagertyinsura...03/22/morbidelli-mystique
Nice bedoelde alleen wel meer als "op de weg gezien"

anders dan ga ik wel voor "ik heb de motor van Alvaro Bautista aangeraakt" (en trouwens ook gekletst met Alvaro)

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/By8uLZ32IiLGq1fsg4ag5nvT/full.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2016 08:48 ]

• Dryhte
DragonSlayer666 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 00:31:
[...]
[...]
bah, dat geeft me slechte herinneringen aan mijn eerste baan... :X Ben ik blij met de carrièreswitch naar SAP consultant ;)

• Panini
Tylen schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 19:09:
[...]

;). Maar als je 1:55 kan rijden met je oude motor wat doe je dan op Assen? Dat is rond de 1:59/2:00 op assen. Netjes hoor.

Krampen in benen of opgepompte onderarmen?
Durf het bijna niet te zeggen: maar ik heb nog nooit op Assen gereden. Tot nu toe alleen Zolder, Mettet en Zandvoort.

Totaal geen last van de onderarmen gehad gelukkig. Enkel kramp in de bovenbenen en in mindere mate in me kuiten. Was elke keer op ong 75% van de sessie. Dat dat ik toch wat minder fit ben geworden.

Of onbewust toch te verkrampt op de motor natuurlijk. Denk dat ik de volgende keer een dagje niveau 2 pak. Beetje begeleiding erbij kan nooit kwaad denk ik :)

[ Voor 14% gewijzigd door Panini op 23-06-2016 09:54 ]

Verwijderd

Aardig om te zien hoe een paar kleine bochten tips normale motorrijders al heel veel kunnen helpen:

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 21:22
Nou ik hoop dat de weersverwachting voor as zondag een beetje bij trekt want zoals het er nu uit ziet valt mijn eerste TT bezoek behoorlijk in het water :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 19:04:
[...]

Moet je eens de ombouw kit opzoeken van Doc Chops voor Viragos...
dat worden dan toch een partij PORNO fietsen, niet te zuinig

http://www.bikeexif.com/yamaha-virago-920
Echt prachtig _/-\o_

/me loves big v-twin naked bike

Trouwens zo'n Harley XR1200 trekt veel sneller op dan ik gedacht had, ding is niet echt een slak :o

• Chakotay
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

Gezien het weer van vandaag, tot hoe diep staand water durfen jullie op de motor nog door te rijden? Mijn record is een cm of 30-40 op de GSX-R ooit geloof ik :X

• 418O2
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:15:
Aardig om te zien hoe een paar kleine bochten tips normale motorrijders al heel veel kunnen helpen:

[video]
Hij nam de bochten ook wel heel erg als een dweil

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Hamza schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 00:32:
[...]

Is Nijmegen geen optie? Hier in Amsterdam is het ook prop en propvol, heb met geluk nog een "last minute" kunnen reserveren :p
Het examen is al gereserveerd/gekocht (geen idee hoe dat gaat) door de rijschool dus zit niks anders op. :S
Chakotay schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:05:
Gezien het weer van vandaag, tot hoe diep staand water durfen jullie op de motor nog door te rijden? Mijn record is een cm of 30-40 op de GSX-R ooit geloof ik :X

Dat is ongeveer 42 cm. Komt overeen met jouw GSX-R dus. Wel verschil in dit filmpje dat de uitlaat gewoon onder water zit. :D

Heb een Arrow dus voor mij is het denk ik dan tot net onder het uiteinde van de demper. :P

[ Voor 7% gewijzigd door caesar1000 op 23-06-2016 13:10 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• PilatuS
  • Niet online
Gewoon een paar kleine mods uitvoeren, dan is 1 meter ook geen probleem :)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:07

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Chakotay schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:05:
Afgelopen weekend, cm of 25-30 in Zuid Limburg. Het water was kraakhelder, helder genoeg om te kunnen zien dat er geen gaten onder verstopt zaten. Dat is mijn grootste zorg namelijk. Vandaar dat ik bij enkele andere doorwadingen, in België, rechtsomkeert heb gemaakt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Panini
418O2 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:07:
[...]

Gelukkig dus niet de enige die dit dacht.
Denk dat het filmpje gewoon in scene is gezet.
bolleh schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:01:
Nou ik hoop dat de weersverwachting voor as zondag een beetje bij trekt want zoals het er nu uit ziet valt mijn eerste TT bezoek behoorlijk in het water :/
Zon is natuurlijk altijd beter, maar een beetje regen zorgt wel voor spektakel toch. :)

[ Voor 40% gewijzigd door Panini op 23-06-2016 13:30 ]

• André

André

Analytics dude

bolleh schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:01:
Ach, volgens mij valt het wel mee, even los van de randstad dan. Maar hier in Assen zou het ook al de hele dag moeten regenen, maar die paar spetters noem ik geen regen.

Het is zo wisselvallig dat de uitspraken over zondag absoluut nog niet serieus genomen kunnen worden.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Tsjah, kijk eens om je heen. Rijdt 80% niet zo?
Moet overigens zeggen dat hoewel het op het circuit volledig logisch voelt, ik het op de openbare weg soms toch vreemd vind voelen :)

• 418O2
  • Nu online
MikeyMan schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:26:
[...]

Tsjah, kijk eens om je heen. Rijdt 80% niet zo?
Moet overigens zeggen dat hoewel het op het circuit volledig logisch voelt, ik het op de openbare weg soms toch vreemd vind voelen :)
Geen idee. Ik rij alleen op 'rijderswegen' en daar doet niemand rustig aan :P

Verwijderd

[...]

:?

Als het seizoen is begonnen zie ik het meeste motorrijders zo rijden, of erger :X

• Dryhte
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:52:
[...]

:?

Als het seizoen is begonnen zie ik het meeste motorrijders zo rijden, of erger :X
'k heb het filmpje niet gekeken, dus misschien is het echt erg, maar laten we even aannemen dat er een learning curve is aan motorrijden? Ik rijd zelf pas 1 jaar/6000km, en ik heb regelmatig het gevoel dat ik een bocht best wel beter had kunnen nemen. Ik oefen erop, en het gaat (langzamerhand) beter.

Maar om zomaar voetstoots aan te nemen 'daar gaat er weer een zondagsrijder', vind ik toch een beetje 'meh'...
Pagina: 1 ... 83 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.