Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.802 views

Onderwerpen

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Joopieboy schreef op zondag 19 juni 2016 @ 23:56:
Mja ik heb/had geen isolatielaagje, dus als je je stoot is het mee een bloeduitstorting. :P

En balen van van die vriend, dat wil je niet meemaken. :/
Marc Marquez is 59 kilo en Dani Pedrosa spant de kroon met een magere 51 kilo. Zullen het ook wel voelen als ze de grindbak instorten. :+

Hier nog even de crash van Marquez in 2013 tijdens de vrije training op Assen.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=mwa_xQXiRBQ]

Aan het einde slow-motion beelden waarin goed te zien is dat hij eerst met zijn rechter hand (pink als eerst) de grond raakt en daarna met zijn rechter voet. Als gevolg van de crash had hij dan ook een gebroken pink en gebroken grote teen.
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:51:
[...]

Die review is toch hartstikke lovend? hheb een vriend van me ook al wel 100x gezegd dat hij zijn street triple moet inruilen voor de MT10, met de gele fluor velgen!.
Die MT10 geeft gewoon ontzettend veel bang for your buck.
het enige dat in die review word gezegt, er zijn 2 machines die beter zijn de BMW S1000R en de Tuono.
Zitten ook beide in een hogere prijsklasse dus tja.
Niet te vergeten: De beestachtige KTM Super Duke 1290 R! :Y)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:01

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

kazzzdafke schreef op zondag 19 juni 2016 @ 22:28:
[...]

Ook een dode te betreuren op zolder ;(
2 kameraden van mij reden mee, gelukkig hebben zij niets!
Welke groep reden hun? Ik heb beelden gemaakt in vrij rijden snel en vrij rijden langzaam.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:29

_Apache_

For life.

Vakantie gepland, 6 dagen Zwitserland.

Dit keer met meer, 4 personen / 3 motoren, ipv met 1 moto.
Dit keer niet op bonnefooi, maar georganiseerd
Dit keer met vaste locatie (4 sterren, zwembad, sauna, tankstation in het hotel :+ )

Ben benieuwd.

[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 20-06-2016 13:50 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• GMacD
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-10-2024
_Apache_ schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:09:
Vakantie gepland, 7 dagen Zwitserland.

Dit keer met meer, 4 personen / 3 motoren, ipv met 1 moto.
Dit keer niet op bonnefooi, maar georganiseerd
Dit keer met vaste locatie (4 sterren, zwembad, sauna, tankstation in het hotel :+ )

Ben benieuwd.
Klinkt niet verkeerd! welk hotel is dat dan?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:29

_Apache_

For life.

GMacD schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:37:
[...]
Klinkt niet verkeerd! welk hotel is dat dan?
Dat zit achter de paywall an de organisator.

https://www.horizonmotorr...n/zwitserland/zwitserland

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:22
Tylen schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:04:
[...]

Welke groep reden hun? Ik heb beelden gemaakt in vrij rijden snel en vrij rijden langzaam.
Via pm :)

Never ever financial advice...

Verwijderd

caesar1000 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:08:
[...]

Niet te vergeten: De beestachtige KTM Super Duke 1290 R! :Y)
Het is wel een gave ontwikkeling al die super nakeds. Wat ik ook zal toejuichen is als ze eens naked versies van de 600cc supersports zouden maken. Dus bijv. een R6 zonder tupperware met een iets milder blok en een naked zithouding. Volgens mij is daar echt een markt voor :)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:23

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:27:
[...]

Het is wel een gave ontwikkeling al die super nakeds. Wat ik ook zal toejuichen is als ze eens naked versies van de 600cc supersports zouden maken. Dus bijv. een R6 zonder tupperware met een iets milder blok en een naked zithouding. Volgens mij is daar echt een markt voor :)
Iets als de Suzuki GSR750 bedoel je? :) Is dan wel een 750 ipv 600, maar een paar jaar geleden was de 600 ook nog op de NL markt.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:43
[...]

Dat hadden ze al, dat was dit:
Afbeeldingslocatie: http://moto.zombdrive.com/images/yamaha-fz6-s2-10.jpg

Alleen is de nieuwe trend om nakeds met meer koppel op de markt te zetten, omdat de monsters en triples zo succesvol zijn.

Dus als je een 'oude' hornet, bandit, of fazer koopt dan heb je precies wat je omschrijft.

Verwijderd

newbreed schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:40:
[...]

Dat hadden ze al, dat was dit:
[afbeelding]

Alleen is de nieuwe trend om nakeds met meer koppel op de markt te zetten, omdat de monsters en triples zo succesvol zijn.

Dus als je een 'oude' hornet, bandit, of fazer koopt dan heb je precies wat je omschrijft.
Die motoren zijn niet echt een naked versie van een 600cc supersport. Om een voorbeeldje te noemen die Yamaha FZ6 S2 die jij daar hebt gepost heeft geen USD voorvork en kijk ook eens naar de achterbrug. En zo kan ik nog heel veel punten opnoemen.

Afbeeldingslocatie: https://pictures.topspeed.com/IMG/crop/201309/yamaha-yzf-r6-7_600x0w.jpg

• kazzzdafke
En welke "naked" is dat volgens jou wel dan, een exacte copy??

Verwijderd

kazzzdafke schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:06:
En welke "naked" is dat volgens jou wel dan, een exacte copy??
Die is er niet, maar de nieuwe generatie super nakeds komen wel dicht in de buurt terwijl in de 600cc klasse je er niet eentje zult vinden die dicht in de buurt komt.

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
-tom-562 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:48:
[...]

Terugkomend hier op, de kronkelroute functie werkt niet helemaal goed. Gisteren een stuk gereden met (gelukkig ) en stel oldtimer brommers en 2 Yamaha RD350''s, maar tomtom stuurt je regelmatig over fietspaden en flinke stukken onverhard. En gezien de regen die was gevallen de dagen ervoor, was het soms net een enduro rit, m'n brommer zat helemaal onder de blubber :( de zware RD''s hadden er ook moeite mee. Moet er niet aan denken om door zo''n zelfde stuk te moeten rijden met mijn GSX-R :P
Ging trouwens om stukjes bij het natuurgebied Maasduinen, rond Boxmeer
Klopt, is niet altijd vlekkeloos. Als je het bijvoorbeeld door een stad/dorp doet, gaat hij je dwars door wijken sturen om maar zoveel mogelijk bochten te hebben. Ik raad aan om de route toch een beetje te controleren. En je kan natuurlijk altijd omdraaien en Eva met een alternatieve route te laten komen :P

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:39

-tom-562

Oliesjeik

DragonSlayer666 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:42:
[...]

Klopt, is niet altijd vlekkeloos. Als je het bijvoorbeeld door een stad/dorp doet, gaat hij je dwars door wijken sturen om maar zoveel mogelijk bochten te hebben. Ik raad aan om de route toch een beetje te controleren. En je kan natuurlijk altijd omdraaien en Eva met een alternatieve route te laten komen :P
Ja, ik merkte ook al dat hij soms raar doet in woonwijken, dat heb ik nog kunnen corrigeren via Mydrive toen ik de route uit had gestippeld. Alleen via mydrive zie je dus niet dat de rest zandpaden vol met blubber zijn 8)7 Als ik alleen was, was het ook niet zo'n probleem, maar ik was nu voorrijder van een groep met in totaal zo'n 20 voertuigen, even een andere route uitstippelen is dan wat lastiger :P
Chakotay schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:32:
[...]

Iets als de Suzuki GSR750 bedoel je? :) Is dan wel een 750 ipv 600, maar een paar jaar geleden was de 600 ook nog op de NL markt.
Een GSR600/750 is het dan weer net niet vaak qua rijwielgedeelte.
Je moet gewoon je supersport ombouwen met een SBK kit, dan heb je het beste van 2 werelden, een rechte zit, windbescherming (met het juiste kuipruitje) en gewoon een supersport qua motorblok en rijwielgedeelte! :+

Vaak bu'j te bang!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-11 15:14
Gsr600 heeft volgens mij het k5 blok van de gsxr.

It's dogged that does it

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:39

-tom-562

Oliesjeik

K4/K5 blok volgens mij ja, maar dan wel tammer gemaakt

Vaak bu'j te bang!

• SavageBrother
  • Laatst online: 27-11 15:14
Klopt. Ze hadden beter de aan/uit reactie bij t gas geven wat aangepakt. Het enige minpunt aan deze bike imo.

It's dogged that does it

• DragonSlayer666
-tom-562 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:42:
[...]

Ja, ik merkte ook al dat hij soms raar doet in woonwijken, dat heb ik nog kunnen corrigeren via Mydrive toen ik de route uit had gestippeld. Alleen via mydrive zie je dus niet dat de rest zandpaden vol met blubber zijn 8)7 Als ik alleen was, was het ook niet zo'n probleem, maar ik was nu voorrijder van een groep met in totaal zo'n 20 voertuigen, even een andere route uitstippelen is dan wat lastiger :P
Daarom kijk ik de route bij twijfel ff op google maps na ;).

En betreffende die groep, mensen zijn kuddedieren. Gewoon halve draai en ze volgen vanzelf! :+

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 20:51

Bergie

Lekker belangrijk...

Bommes schreef op maandag 20 juni 2016 @ 08:58:
[...]

Vette omgeving om te gassen, maar ligt er nog sneeuw ja??
Yep, maar niet op het asfalt gelukkig. Alleen op de Bonnet konden we het laatste stukje niet omhoog.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mqntVxl.jpg

Yamaha MT-09

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vandaag is één van m'n twee koplampen (andere is grootlicht) kaduuk gegaan.. En nu zit ik te denken: waarom niet meteen een HID erin? 't Zijn heldere units dus zou moeten kunnen lijkt me.

Maar dan: iemand goeie suggesties voor een (tweetal) HID setje met uitstekende prijs/kwaliteit-verhouding?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:20:
[...]

Die is er niet, maar de nieuwe generatie super nakeds komen wel dicht in de buurt terwijl in de 600cc klasse je er niet eentje zult vinden die dicht in de buurt komt.
Mijn Tuono is gewoon de RSV4 met een stuur ipv clip ons
(en 70cc opgeboord voor iets meer koppel)

Denk dat die machine nog wel het dichtstbij zijn orgineel komt.
De BMW S1000R is dan denk ik de volgende machine die ontzettend veel op het origineel lijkt.
Van de MT10 weet ik niet of die ook frame van de R1 heeft (wimmel?)

maar inderdaad, de 600 sport motoren hebben (nog) geen directe naked opvolgers

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

[...]

Wat nu al een aantal jaar opvalt is het feit dat veel fabrikanten geen (grote) markt meer zien in de 600cc supersports. Het grootste deel gaat voor de 1000cc supersports, 2e hands 600cc's of voor de nakeds die steeds populairder worden. Misschien heeft dit er mee te maken dat er dus op het moment ook bijna tot geen supersport>naked motoren zijn? Geen nieuwe in ieder geval. Natuurlijk heb je de MT-07, GSR-600 en KTM Duke 690 maar dat zijn alle naked bikes die niet afkomstig zijn van een sport model.

Je kunt er altijd nog zelf een maken... doen ze in de MotoGP ook... :+

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/OZNioAwT13YFFlTnqJfyz3rd/full.png
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:10:
[...]

Mijn Tuono is gewoon de RSV4 met een stuur ipv clip ons
(en 70cc opgeboord voor iets meer koppel)

Denk dat die machine nog wel het dichtstbij zijn orgineel komt.
De BMW S1000R is dan denk ik de volgende machine die ontzettend veel op het origineel lijkt.
Van de MT10 weet ik niet of die ook frame van de R1 heeft (wimmel?)

maar inderdaad, de 600 sport motoren hebben (nog) geen directe naked opvolgers
Van de YZF-R1 afgeleid motorblok, chassis en wielophanging
Yup, MT-10 heeft wat punten van de R1 mee mogen nemen in het ontwerp.

Veel van de top nakeds hebben op dit moment tussen de 150-170 pk. Daarmee onderscheiden ze zich wat van de top power van de supersports. Op de markt zijn er trouwens ook wat meer 4 cilinders top nakeds omdat het blok afkomstig is van de sportak en dus makkelijker voor de fabrikant.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• kazzzdafke
Mijn S1000R is 75% een RR...
Maar de veranderingen die er zijn, zijn toch wel significant te noemen en ik vind ze toch niet echt op elkaar lijken.
De enige inderdaad, is de Tuono. Da's eigenlijk geen naked ook niet é, met al die kappen :) Da's idd een snel een ander stuur opgezet om ook een 'naked" in het gamma te hebben :)

*Uberlekkere fiets trouwens maart iets te bruut voor mij in dagdagelijks gebruik!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-11 18:11
Joh, jullie blijven maar praten over naked en kuip. Wat betekent dat?

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• kazzzdafke
Hamza schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:39:
Naked

Kuip

Vrij duidelijk, niet?

Grote verschil: recht stuur tov clip ons en veel minder kappen/windbescherming

[ Voor 9% gewijzigd door kazzzdafke op 20-06-2016 22:04 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
D'r zijn ook genoeg motoren mét kuip, maar zónder clip ons..?

• kazzzdafke
Osiris schreef op maandag 20 juni 2016 @ 22:17:
D'r zijn ook genoeg motoren mét kuip, maar zónder clip ons..?
Ja ik weet het maar die worden meestal wel adventures ed. genoemd :)

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

:? Wut? Een FZ6 heeft geen clip-ons, maar da's nou ook niet echt een adventure. En in diezelfde klasse geldt dat ook voor de CBF600F en de Suzuki GSXF600.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• kazzzdafke
OMG..

Ik haal hier gewoon even, wat de meeste verstaan onder kuipen vs naked aan, en dat is een racer tov naked.
Toen ik niets van motors kende, keek ik ook altijd naar nakeds of racers, en liet ik de tourbuffels, café racers, choppers, en nog tig andere links.

Een beetje gezond verstand, en je weet wat ik bedoel, of moet er echt gekommaneukt worden?

• Tylen

Tylen

Ik ga clipons op mijn monster zetten. Wat wordt dat dan?

:+ :+

• -TAZZ-
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-11 19:35

-TAZZ-

X

Tylen schreef op maandag 20 juni 2016 @ 22:57:
Ik ga clipons op mijn monster zetten. Wat wordt dat dan?

:+ :+
Een draak? :+

• Melkunie
  • Laatst online: 11:49
Een café racer natuurlijk! :P

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:26

franssie

Save the albatross

Een honda :)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• francoski
  • Niet online
Hallo!

Sinds gisteren mag ik ook in dit topic komen, geslaagd voor AVD A2!

Ben op zoek naar een GS500 (niet het race-type) voor een leuk prijsje, in de ruime omgeving van Rotterdam (tot 2 uur rijden ofzo). Iemand er eentje staan die hij kwijt wilt?

Verwijderd

Hamza schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:39:
Kuip
Afbeeldingslocatie: http://www.aprilia.com/assets/aprilia-sites/master_new_websites/models/moto/road/RSV4-RF/gallery/2016/Aprilia-RSV4-RF-2016_latdx/original/Aprilia-RSV4-RF-2016_latdx.jpg

naakt
Afbeeldingslocatie: http://www.aprilia.com/assets/aprilia-sites/master_new_websites/models/moto/road/tuono-V4-1100-Factory/gallery/tuono_v4_factory2015_1/original/tuono_v4_factory2015_1.jpg

OK, mischien is mijn Tuono niet het perfecte voorbeeld voor een naakte motor _/-\o_

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-11 12:57
Een genant beginnersmomentje gehad daarnet die mijn leven een paar jaar ingekort heeft.

Rijd ik vlotjes een bocht in aan 50km/h slaat mijn motor uit.
Ik krijg hem niet meer aan.
Ik zet me aan de kant, hartslag 200bpm.

Ik denk bij mezelf: FML, nog geen 1000km op de motor en die is al kapot.

Zo'n 20 à 30 seconden later zie ik dat ik mijn noodstopschakelaar per ongeluk getikt heb. 8)7 8)7 8)7

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:27

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ten eerste, dat is natuurlijk even zweten. :P
Zelf eens een keer een motor zachtjes op de grond gelegd (iets met denken dat je jiffy is uitgeklapt maar dat was niet zo). Daarna weer rechtgezet, en niet meer starten... Het duurt ff voordat je in de gaten hebt dat je de motor even uit moet zetten om de kantelsensor te resetten. :P

Ten tweede: hoe krijg je dat voor elkaar? Ik zou niet weten hoe ik mijn handen moet plaatsen om deze per ongeluk te activeren. Al helemaal niet in een bocht waarbij je met rechts blijft vasthouden voor het gas. :?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Anoshky
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:43:
Ten tweede: hoe krijg je dat voor elkaar? Ik zou niet weten hoe ik mijn handen moet plaatsen om deze per ongeluk te activeren. Al helemaal niet in een bocht waarbij je met rechts blijft vasthouden voor het gas. :?
Ik heb echt geen flauw idee. Zwak moment? 8)7 :P

• DragonSlayer666
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:43:
Ten eerste, dat is natuurlijk even zweten. :P
Zelf eens een keer een motor zachtjes op de grond gelegd (iets met denken dat je jiffy is uitgeklapt maar dat was niet zo). Daarna weer rechtgezet, en niet meer starten... Het duurt ff voordat je in de gaten hebt dat je de motor even uit moet zetten om de kantelsensor te resetten. :P

Op de SZR660 kan ik het nog enigszins voorstellen, daar is de killswitch een schuifje aan de rechterkant. Vergelijkbaar met het knipperlicht schuifje, maar dan maar 1 kant op. Ook op dezelfde locatie (maar dan rechts ipv links natuurlijk). Dus als je dan je knipperlicht uitzet maar aan de verkeerde kant zit...

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Knipperlicht uitzetten... Dat is toch die automatische reflex van je linkerduim elke minuut? :+

• Anoshky
Chakotay schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:17:
Knipperlicht uitzetten... Dat is toch die automatische reflex van je linkerduim elke minuut? :+
Ik ben dus niet de enige die constant op die knop zit te bashen ook al is het totaal niet nodig? :P

• GMacD
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-10-2024
Anoshky schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:21:
[...]

Ik ben dus niet de enige die constant op die knop zit te bashen ook al is het totaal niet nodig? :P
hier ook schuldig O-) _O-

• DragonSlayer666
Anoshky schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:21:
[...]

Idem :+

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Volgens mij doet minstens de helft van de motorrijders dat... Let's find out :+

Poll: Zet jij elke minuut je knipperlicht uit?
Ja
Nee
Ik heb een BMW met losse knoppen
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=397209&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Verwijderd

Chakotay schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:24:

Ja
Nee
[afbeelding]
ik check wel 3 billion keer of ik de rits van mijn jaszak goed dicht heb gedaan
Telt dat ook?

• DragonSlayer666
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:42:
[...]

Telt dat ook?
Riempje van mijn helm elke 3 minuten, telt dat dan ook?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Naakt? Meer in lingerie :+

@Chakotay, volgens mij gaat er iets niet helemaal goed met je poll.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 21-06-2016 11:01 ]

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ja
Nee
[afbeelding]
Ik mis de optie: "Ik heb een BMW die hem automatisch na 200m uitzet". :+

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat zouden ze eens als losse unit moeten gaan leveren. Vergeet dat ook echt altijd.

Verwijderd

MikeyMan schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:00:
[...]

+ heel veel voor je lingerie opmerking _/-\o_

Nog nooit zo er over na gedacht,.. maar ik ga die vanaf nu gebruiken :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

MikeyMan schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:00:
[...]

Werkt niet echt inderdaad. Weird, is zo'n standaard ding van poll.dezeserver.nl. Misschien is daar iets stuk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:42:
[...]

Telt dat ook?
Die tik heb ik ook :)

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Ik wou dat ik die tic had, ik ben eerder de soort die regelmatig op een rechte baan merkt dat mijn richtingaanwijzer al minstens een minuut overbodig staat te knipperen ;) irritant, 'k probeer erop te letten maar dat lukt niet altijd... :$

• spruit89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-11 09:46
Ik heb die tik nu gekregen na mijn rijexamen uit schrik dat ik hem zou vergeten afzetten...

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11 18:41
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=397209

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Ik heb een BMW met losse knoppen, maar ik druk evengoed elke keer op het knopje om hem uit te zetten :P

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik ben redelijk selectief in het gebruik van de richtingsaanwijzer en gebruik hem alleen als er overig verkeer bij mijn in de buurt is.
Het komt echter ook vaak genoeg voor dat ik de knop net niet goed genoeg indruk bij het aan of uit zetten waardoor ik hem onbedoeld niet gebruik of onbedoeld veel te lang aan laat staan, jammer dan.

Rits van mijn jaszak controleer ik ook wel een keer of drie in de eerste minuten van een rit :D

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11 14:24
noes schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:03:
[...]

Ik mis de optie: "Ik heb een BMW Harley die hem automatisch na 200m uitzet". :+
Hele mooie optie, maar ze hebben nog steeds niet begrepen dat een knipperlichtschakelaar gewoon op de linker stuurhelft thuishoort en hoort te werken als zo'n schuif schakelaar.

Rare "uitvindingen" van BMW en Harley. :| Ben er nog steeds niet aan gewend.

Have a wheelie good weekend!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:52

Least Inkling

Product of the cold war

Op mijn BMW zit gelukkig een "gewone" knop links.
Heb een keer met zo'n flipperkast model gereden. Drama...vooral het uitzetten gebeurde dan weer met een ander knop..., gevolg: meer kijken naar de knoppenwinkel dan voor je...

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Verwijderd

Tja je went er uiteindelijk aan,... maar gelukkig heb je tegenwoordig ook BMW´s met wel een normale knipperlicht schakelaar

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-11 17:56

BertV

Handgemaakt

Ik heb ook zo'n BMW "flipperkast model".
Ik snap het voordeel niet, terecht dat die nieuwere modellen gewoon weer het oude systeem hebben.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Hildo was er ook erg blij mee:
Hildo weet niet hoeveel biertjes de BMW ingenieurs achter de kiezen hadden toen ze dit systeem bedachten, maar het moeten er veel geweest zijn.

De knoppen zijn verder prima, maar de knipperlichtbediening is ronduit schandalig. Een onder het stuur verborgen drukknop links (8), voor linksaf, een onder het stuur verborgen drukknop rechts (5), voor rechtsaf en ook rechts een drukknop (4) die u omhoog(!) moet drukken om zowel het linker als het rechter knipperlicht weer uit te schakelen. Om de rechtsaf- of uit-schakelaar te kunnen bedienen moet uw hand acrobatische rek- en strekoefeningen doen om tegelijk het gas vast te houden en de knipplicht schakelaars te kunnen bedienen. Volledig stompzinnig en zeker een reden om geen BMW te kopen, want bij elke afslag loopt u weer tegen deze onnozele bediening aan.

Knipperlichtbediening dient te geschieden door alleen de linkerhand, dat weet de gehele motorwereld en dat is niet zonder reden. Een goede controle over uw gashandvat is van groot belang, want als u gas geeft of remt heeft u voor optimale controle daar uw hele hand voor nodig. Als u jeuk aan uw neus heeft in een bochtje, krabt u er ook niet aan met uw rechterhand.
_O-

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Indeed, ik hou het op een mind slip van Herr BMW ;)

Bij een innovatie mag een gebruikersgemak ook wel meetellen, als het al een innovatie was.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:05

steveman

Comfortabel ten onder

Least Inkling schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:45:
Heb een keer met zo'n flipperkast model gereden. Drama...vooral het uitzetten gebeurde dan weer met een ander knop..., gevolg: meer kijken naar de knoppenwinkel dan voor je...
Maar ook dat zal toch wel wennen?

Waar ik niet aan kan wennen is de richtingaanwijzer op m'n CBR... Die begint het richtingaanwijzen steeds in de uit-fase van de cyclus. En daarnaast knippert ie vrij traag dus duurt het best lang voordat ik het overige verkeer het heugelijke nieuws van mijn koerswijziging heb verteld :')

Nu heeft een der vorige eigenaren er ledlampjes en een geintegreerd achterlicht/remlicht/raw (super onduidelijk, maar goed) ingebouwd. Ik vermoed dat dit de boosdoener is.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

B-Real schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:22:
Ik ben redelijk selectief in het gebruik van de richtingsaanwijzer en gebruik hem alleen als er overig verkeer bij mijn in de buurt is.
Dat vind ik dan weer raar. Die richtingaanwijzer hoort een gewoonte te zijn. Eerst om je heen gaan kijken of er überhaupt iemand is om de raw te zien vind ik overbodige moeite. Gewoon aanzetten dat ding, klaar. Op die manier vergeet je 'm een keer of heb je niet in de gaten dat er toch nog iemand kwam en ben je plat.

Rij je dan ook door rood als er niemand aankomt? Ik kijk zelfs over mijn schouder als ik loop en van richting verander... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

steveman schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:06:
[...]

Maar ook dat zal toch wel wennen?

Waar ik niet aan kan wennen is de richtingaanwijzer op m'n CBR... Die begint het richtingaanwijzen steeds in de uit-fase van de cyclus. En daarnaast knippert ie vrij traag dus duurt het best lang voordat ik het overige verkeer het heugelijke nieuws van mijn koerswijziging heb verteld :')

Nu heeft een der vorige eigenaren er ledlampjes en een geintegreerd achterlicht/remlicht/raw (super onduidelijk, maar goed) ingebouwd. Ik vermoed dat dit de boosdoener is.
Waarschijnlijk te hoge weerstand voor de LEDs. Eens opzoeken welke dat is en of je die kan verlagen, of de weerstand er tussenuit en een relais inzetten voor LED.
FragDaddy schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:41:
[...]

Hele mooie optie, maar ze hebben nog steeds niet begrepen dat een knipperlichtschakelaar gewoon op de linker stuurhelft thuishoort en hoort te werken als zo'n schuif schakelaar.

Rare "uitvindingen" van BMW en Harley. :| Ben er nog steeds niet aan gewend.
De knoppen van mijn BMW zijn 'gewoon' zoals alle brommers die hebben: klein schuifje op linker stuurdeel.
mphilipp schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:12:
[...]

Rij je dan ook door rood als er niemand aankomt? Ik kijk zelfs over mijn schouder als ik loop en van richting verander... :+
Haha, ik mis mn spiegels altijd op de trapfiets :+ Vooral voor van die kleine dingen (waar je op de fiets alle tijd voor hebt), zoals "hey, wat was dat voor auto of motor die ik net zag?", ga ik mn nek niet verdraaien.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Anoshky
noes schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:13:
Haha, ik mis mn spiegels altijd op de trapfiets :+ Vooral voor van die kleine dingen (waar je op de fiets alle tijd voor hebt), zoals "hey, wat was dat voor auto of motor die ik net zag?", ga ik mn nek niet verdraaien.
Ik rijd naast met de motor ook nog veel vaker met de racefiets.
Als ik thuiskom van mijn werk met de motor en direct daarna op de racefiets stap, zit ik de eerste kilometers constant naar spiegels te zoeken 8)7

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Least Inkling schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:45:
Dat komt omdat BMW's vroeger nog gemaakt werden voor hoogintelligente mensen die daar binnen een kwartier aan gewend zijn.

Het is non-conformistisch maar wel logisch. Een knop links om naar links te gaan en eentje rechts om naar rechts te gaan. Alleen het uitzetten is dan wat minder, maar ook daar ben je in no-time aan gewend. Ik tenminste wel. Alleen had ik op de RT een hele handige alternatieve knipperlichtrelais die een 'same-side-cancel' functie toevoegde. Dus je drukt 1x op rechts als je rechtaf slaat en daarna nog een keer op rechts om 'm uit te zetten. Het is anders dan anderen, maar heel erg logisch. Bovendien was die relais gekoppeld aan mijn remlicht, zodat mijn raw aan blijft als ik voor een stoplicht sta (en dan natuurlijk de achterrem ingedrukt hou). Dat laatste heeft BMW nu ook geïmplementeerd. Alleen dat same side cancel niet. Gaat niet meer gebeuren ook... :)
Maar goed, is er tenminste aan een standaardzeikonderdeel van elke BMW test in de media een einde gekomen. Persoonlijk vind ik het nergens over gaan, want het went heel snel.

En meer knoppen hebben we op een Senseo ook, en dat vind iedereen zó handig... (oude koffiezetter had 1 knop, een Senseo 3)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@steveman: uiteraard zal dat wennen. Ik had de flipperkast gehuurd voor een dag, 400 km later had ik kramp in mijn rechterduim omdat de uitknop heel vreemd stond tov van je handstand.

Had ook regelmatig de claxon te pakken 8) , voordeel is dan dat andere weggebruikers je eerst hebben gehoord en dan zien dat je de raw aanzet...

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Over dat soort dingen moet je nooit nadenken, maar gewoon doen. En dan actief, dus niet alleen je nek draaien. Het heeft een functie. En anders hoort je binnenkort bij die motorrijders die dan zeggen 'er zijn 2 soorten motorrijders...' waar ik dus absoluut niet in geloof.
Ook met de auto. Altijd kijken. Je weet pas wat je hebt gemist als het je raakt. En inderdaad: fietsers kijken ook nooit. Totdat je er een keer een dood rijdt...

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
mphilipp schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:18:
[...]

Dat komt omdat BMW's vroeger nog gemaakt werden voor hoogintelligente mensen die daar binnen een kwartier aan gewend zijn.

Het is non-conformistisch maar wel logisch. Een knop links om naar links te gaan en eentje rechts om naar rechts te gaan. Alleen het uitzetten is dan wat minder, maar ook daar ben je in no-time aan gewend. Ik tenminste wel. Alleen had ik op de RT een hele handige alternatieve knipperlichtrelais die een 'same-side-cancel' functie toevoegde. Dus je drukt 1x op rechts als je rechtaf slaat en daarna nog een keer op rechts om 'm uit te zetten. Het is anders dan anderen, maar heel erg logisch. Bovendien was die relais gekoppeld aan mijn remlicht, zodat mijn raw aan blijft als ik voor een stoplicht sta (en dan natuurlijk de achterrem ingedrukt hou). Dat laatste heeft BMW nu ook geïmplementeerd. Alleen dat same side cancel niet. Gaat niet meer gebeuren ook... :)
Maar goed, is er tenminste aan een standaardzeikonderdeel van elke BMW test in de media een einde gekomen. Persoonlijk vind ik het nergens over gaan, want het went heel snel.

En meer knoppen hebben we op een Senseo ook, en dat vind iedereen zó handig... (oude koffiezetter had 1 knop, een Senseo 3)
Lekker subtiel zoals altijd.

Ik vind het ook kut. Niet in de laatste plek omdat ik nu steeds wissel tussen 2 systemen (Suzuki <> BMW)

Verwijderd

[...]

Dan is het natuurlijk alleen voor de extreem inteligente mensen, die met 1 enkele schakelaar meerdere dingen kunnen uitvoeren. De hoge cognitive functie bestond dan vroeger denk ik niet in duitsland waardoor er perse 3 apparte knoppen nodig waren ipv 1. Gelukkig zijn ze een beetje bij getrokken in Bavaria (en maken ze tegenwoordig ook gewoon goeie motoren met 4 cilinders ipv het blok verkeerd in het chassis hangen)

:o

P.s. er zijn inderdaad 2 soorten rijders.

Zij die wegrijden bij groen, en zij die wegrijden wanneer rood dooft :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2016 14:30 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ha, ik ben er al achter wat er met de poll misgaat... Hij word maar 1x gecached door de nieuwe https-camo-proxy van tweakers, dat werkt natuurlijk niet lekker met dynamische plaatjes :P

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

[...]

...
Mooi dan val ik al af :+

Gelukkig ben ik nu wel op het juiste niveau voor Herr BMW, ben er blij mee

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
[...]

Ik vind die flippers op de BMW ook wel fijn werken eerlijk gezegd, je kan er ook gewoon lekker op rammen met je duim zonder dat je bang hoeft te zijn dat de schuif afbreekt ofzo. De schuif op mn Husky geeft al minder feedback dan vroeger namelijk door het vele knipperen waarschijnlijk. Italiaanse schakelaars he :o . Het switchen tussen motoren is wel altijd een feest want bij de guzzi is de schakelaar gewoon normaal zoals bij de meeste motoren en bij de husky is de schakelaar omgedraaid met de claxon en de bmw heeft weer flippers. Eerste wereld problemen. Het komt nog wel eens voor dat ik met mijn duim in het niets aan het porren ben (of op de claxon) maar ik pas me meestal wel automatisch aan na 5 minuten rijden.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Heh, dat ken ik als ik tussen de RSV en GSX-R switch... Die hebben de knipper & claxon ook omgedraaid zitten.

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
cyntax schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:54:
[...]

Ik vind die flippers op de BMW ook wel fijn werken eerlijk gezegd, je kan er ook gewoon lekker op rammen met je duim zonder dat je bang hoeft te zijn dat de schuif afbreekt ofzo. De schuif op mn Husky geeft al minder feedback dan vroeger namelijk door het vele knipperen waarschijnlijk. Italiaanse schakelaars he :o . Het switchen tussen motoren is wel altijd een feest want bij de guzzi is de schakelaar gewoon normaal zoals bij de meeste motoren en bij de husky is de schakelaar omgedraaid met de claxon en de bmw heeft weer flippers. Eerste wereld problemen. Het komt nog wel eens voor dat ik met mijn duim in het niets aan het porren ben (of op de claxon) maar ik pas me meestal wel automatisch aan na 5 minuten rijden.
heh ;) dat ken ik van compleet ergens anders - azerty vs qwerty... maar na een minuut of 5 typ je weer foutloos door

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:34
Ooit een keer staande gehouden door een onopvallende politie-auto. Alhoewel, R32, dus niet zo heel onopvallend. Waarom ik mijn knippers niet gebruikte. Ik gebruikte ze namelijk ook selectief.

Sindsdien heb ik er een gewoonte van gemaakt. Met de 40dk die ik per jaar rij (auto + motor), erger ik me vrijwel elke rit aan mensen die te lui zijn om te knipperen. Terwijl het zo'n kleine moeite is. Dus daarom gebruik ik ze altijd, want er is geen goede reden om het niet te doen.

En ik gniffel altijd een beetje om motorrijders die hun raw weer eens zijn vergeten. Zondagsrijders denk ik dan maar.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Marc Rademaker schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:02:
Ooit een keer staande gehouden door een onopvallende politie-auto. Alhoewel, R32, dus niet zo heel onopvallend. Waarom ik mijn knippers niet gebruikte. Ik gebruikte ze namelijk ook selectief.

Sindsdien heb ik er een gewoonte van gemaakt. Met de 40dk die ik per jaar rij (auto + motor), erger ik me vrijwel elke rit aan mensen die te lui zijn om te knipperen. Terwijl het zo'n kleine moeite is. Dus daarom gebruik ik ze altijd, want er is geen goede reden om het niet te doen.

En ik gniffel altijd een beetje om motorrijders die hun raw weer eens zijn vergeten. Zondagsrijders denk ik dan maar.
Och, ik doe 10.000km per jaar en ook ik vergeet ze soms nog wel eens... Kan iedereen gebeuren :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Melkunie
  • Laatst online: 11:49
Mijn instructeur vergeet ze nog wel eens :+

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

[...]

Waarschijnlijk te hoge weerstand voor de LEDs. Eens opzoeken welke dat is en of je die kan verlagen, of de weerstand er tussenuit en een relais inzetten voor LED.
Nee, waarschijnlijk een lastonafhankelijk knipperrelais er in gezet. In feite gewoon een timertje dat telkens begint te tellen. Als deze inderdaad in de uit stand begint te tellen, krijg je dus automatisch die vertraging.

Ik heb ook zo'n lastonafhankelijk knipperrelais er in gezet, maar merk die vertraging alleen bij snel wisselen van links naar rechts of andersom.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:13

Vrijdag

De Zwarte

Marc Rademaker schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:02:

Ik merkte van de week dat mijn achter RAW's het niet doen maar aan de voorkant wel. Niet zo handig, want ik rij voornamelijk 's nachts weer terug van werk :X
Moet het WHP van de Hawk er maar eens op naslaan. Heb al gekeken naar de lampjes maar die zijn niet stuk (geen geknapte draad). Het zit dus ergens in de spagetti, maar waar precies zou ik niet weten. Nuja, het zorgt er in elk geval wél voor dat ik extra goed kijk en anticipeer. nog beter dan normaal natuurlijk :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Anoshky schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:17:
[...]

Ik rijd naast met de motor ook nog veel vaker met de racefiets.
Als ik thuiskom van mijn werk met de motor en direct daarna op de racefiets stap, zit ik de eerste kilometers constant naar spiegels te zoeken 8)7
herkenbaar ik doe dat op de fiets ook :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Hooglander1 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:14:
[...]

Och, ik doe 10.000km per jaar en ook ik vergeet ze soms nog wel eens... Kan iedereen gebeuren :)
Mijn 8.000 km per jaar rij ik ook vooral op zondagen... ;)

Ik heb het vergeten van de richtingaanwijzer vooral als er iets gebeurt bij de afslag dat afwijkt van de routine. Een fietser die nog even iets raars doet, een auto die op mijn weghelft komt. Dat krijgt dan prioriteit (logisch), maar de richtingaanwijzer ben ik dan ook direct compleet vergeten.

Als het ook nog de linker is, zie ik het niet eens goed, omdat de tomtom voor dat verklikkerlampje zit.

• Tylen

Tylen

Ik heb helemaal geen richtingaanwijzers :(

Verwijderd

Tylen schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:31:
Waarschijnlijk ook geen vaste kentekenplaat >:)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je achteraan rijd is er toch niemand die het ziet :+

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Auch 8)

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Melkunie schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:22:
Mijn instructeur vergeet ze nog wel eens :+
De mijne vergat ze ook wel weer eens. En omdat ik maar éénwegcommunicatie in m'n helm had zette ik dan op de meest onlogische momente m'n knippert aan. Als je dat doet terwijl je in de spiegel kijkt dan zie je z'n hoofd weer een beetje van " :/ ik leer het jou, niet andersom' :D
ToolkiT schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:06:
[...]

Toen ik nog aan het lessen was en weer terug naar huis wilde fietsen kwam ik met de sleutel aangelopen bij m'n fiets, en automatisch ging m'n hand naar het stuur om de sleutel in het co.... eh, fiets. Ja. Nee. :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:06

Bommes

Capo del formaggio

Dan voel je je zelf vast thuis hier in Zuid Italie, knipperlichten die gebruiken ze hier niet.
En gebruik je ze wel dan negeren ze daar gewoon.
De keren dat ik 3 kwart rond op een rotonde er al bijna af gekegeld ben door een niet kijkende Italiaan die gewoon de rotonde op vlamt. |:(

Of in halen terwijl ik richting naar links aan geef en om extra duidelijk te zijn tegen het midden van de weg voor sorteer... 8)7

Je hebt vooroordelen, en je hebt waarheden:
8 van de 10 heeft hier op welke manier dan ook zijn GSM in de hand in de auto.
Dat ze dan geen richting aangeven dat snap ik wel >:)
10 van de 10 trekt zich niets aan van inhaal verbod of door getrokken streep. Hoe groter de waarschuwingsborden en hoe lager de toegestane snelheid hoe eerder ze er voorbij komen gegast :P
Vanmiddag haalde ik een Opaatje in een pandatje in die 50 reed waar 80 is toegestaan.
Ik deed dit met 90 denk ik... Tegelijkertijd vlamt er nog een BMW X6 tussen mij en de linker berm door om ons tegelijk in te halen...
Mijn oren doen nog pijn van de reactie van mijn vrouw in haar microfoontje :S

En half uurtje daarvoor haalt er eentje ons in, voor een blinde bocht. Halverwege de bocht kwam er dus inderdaad een tegenligger aan. Dat loste hij op door gewoon naar rechts te knallen... :D
Waar wij reden.. ;w
Lang leve de ABS en het feit dat we niet heel zwaar zijn dus de snelheid er zo uit is.. :o

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Verwijderd

ToolkiT schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:06:
[...]

zo fijn om te horen dat ik niet de enige ben met die trekjes :)

(ik rijd alleen maar op de fiets wanneer ik in nederland ben... maar ik kijk echt non stop in "spiegels")

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 17:39:
[...]

zo fijn om te horen dat ik niet de enige ben met die trekjes :)

(ik rijd alleen maar op de fiets wanneer ik in nederland ben... maar ik kijk echt non stop in "spiegels")
Hoe herkenbaar _O-

Hier vorige jaar bij het uitrijden van de straat op m'n "b*kk*s" gegaan doordat ik in de bocht (kruising) bij het rechtsafslaan de rechter trapper van m'n mountainbike aan de grond reed :(
Afschuinen van een bocht is ook niet écht de bedoeling op zo'n ding.... En zeker niet als je volop aan het trappen/versnellen bent :o

@ Dat vraagje aangaande de technische verschillen / overeenkomsten tussen de MT-10 en de R1:
  • Frame / achterbrug en voorvork zijn 100% gelijk, ook qua vering/demping én remklauwen (Er zit 5 mm verschil in de wielbasis doordat er achter verschillende kettingwielen gemonteerd zijn, de MT-10 is daardoor qua wielbasis 5 mm korter geworden dan de R1).
  • De rempomp op de MT10 is een "oudje" uit de voorraad, de R1 heeft een keurige Brembo pomp (zoals de R serie altijd al had).
  • Het subframe van de MT-10 is van staal, dat van de R1 is van Aluminium.
  • De tank van de MT-10 is van staal, die van de R1 is van Aluminium (zelfde vorm én inhoud).
  • De drijfstangen in het blok zijn bij de MT-10 van staal, bij de R1 van Titanium.
  • De nokkenassen van de MT-10 zijn minder "scherp" dan de nokkenassen van de R1.
  • De ECU heeft (uiteraard) een andere mapping gekregen vanwege bovenstaande. Overall resulteert dit in een compressie ratio van 12:1 voor de MT-10 terwijl dit dit op de R1 13:1 bedraagt. Maximum toerental is hiermee ook 2000 Rpm's lager geworden voor de MT-10
  • De MT-10 mist een paar gyroscopen waardoor het ABS/ESP systeem minder instellingen/mogeljkheden heeft ten opzichte van de R1, de MT-10 heeft daar dan wél weer Cruise-Control voor terug gekregen!!
  • De MT-10 weegt 210Kg rijklaar, de R1 weegt rijklaar 199Kg.
  • Vermogen van de MT-10: 160,5 PK / 111,0Nm bij 11500 Rpm.
  • Vermogen van de R1: 200,1 PK / 112,4Nm bij 11500 Rpm.
Volgens Yamaha is de MT-10 dus terecht géén naked R1 (meer).....

Zouden we nu ook nog een MT-10M kunnen verwachten, net zoals er van de de R1 een R1M versie is gekomen? >:) >:)

[ Voor 69% gewijzigd door Will_M op 21-06-2016 19:32 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Tylen

Tylen

PilatuS schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:48:
[...]

Als je achteraan rijd is er toch niemand die het ziet :+
Auch. Gelukkig nooit achteraan gereden ;)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Vergeet jullie bijna te vervelen met verse Vespa foto's.
Vandaag naar Alberobello geweest, Truli huisjes van heel vroeger waar de Italianen vakkundig een soort van Efteling/Hobbit park hebben gemaakt. :N ;(
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/06/1466527061-800-x-1067px-IMG_20160621_120835.jpg

De weg er naar toe en weer terug was echter wel echt gaaf. Slingeren tussen olijfboomgaarden met bomen die eeuwen oud zijn.
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/06/1466527059-800-x-600px-IMG_20160621_164352.jpg

Onderweg ff een picknick stop
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/06/1466527060-800-x-600px-IMG_20160621_140120.jpg

Zoek de Vespa
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/06/1466527060-800-x-1067px-IMG_20160621_164245.jpg

Morgen nog een dag hier en een ritje naar Bari.
Dan verplaatsen we weer naar onze laatste stop tijdens deze trip, een kleine 100km noordelijker.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Oeps dubel post

[ Voor 98% gewijzigd door Bommes op 21-06-2016 18:45 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Godeverdegodverdegodv.......... :) :+

En wij zitten hier maar te kl**tvilolen én te wachten op een beetje minder regen (die zon hoeft nog niet eens, áls het maar droog is).

Maareh: Even serieus... Altijd leuk om foto's van Uwes te bekijken. * Will_M = jaloers 8) :P

• teigetjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:47:
[...]

Waarschijnlijk ook geen vaste kentekenplaat >:)
Ik heb bij mij ook de kentekenplaat in 2 seconden verwijderd..... Ik kan hier meer dan één motor op hetzelfde kenteken hebben, mooie ervan is dat je alleen voor de duurste wegenbelasting betaald. Geldt overigens ook voor auto's. Voor oldtimers kun je er zelfs 99 op een kenteken hebben.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:09:
[...]

+ heel veel voor je lingerie opmerking _/-\o_

Nog nooit zo er over na gedacht,.. maar ik ga die vanaf nu gebruiken :)
Misschien dat bikini-bike nog wat beter bekt :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MikeyMan schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 19:35:
[...]

Deze foto is van een paar jaar geleden....

Afbeeldingslocatie: http://oi61.tinypic.com/24vpb95.jpg

Ook mooi, toch?

Óók zonder helm en zo.....

Verwijderd

MikeyMan schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 19:35:
[...]

Nee, want bikini fairing is daadwerkelijk een stijl kuipwerk ;)
(the more you know)
Pagina: 1 ... 82 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.