Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.802 views

Onderwerpen

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:52

Least Inkling

Product of the cold war

Aye Aye Bommes ;) veul plezier daar!

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-11 20:37
geniet van de vakantie bommes!!!!

zo net nogal impulsief een tanktas besteld, loop al een tijdje met de gedachte dat ik zo'n ding moet hebben dus ik ben benieuwd :+

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:06

Bommes

Capo del formaggio

Trouwens voor de bagage is altijd wel een oplossing te verzinnen, ook met weinig geld/budget.
In mijn geval:
Topkoffertje origineel Vespa via marktplaats gekocht. Niet de juiste kleur en wat krassen er in maar voldoet goed.
Hierin mijn kleding, wat te eten en klein grut.
Tent en slaapmatje in 1 rol, slaapzak was de 2de rol, deze beide met zo een visserskrukje achter mij op de duo plek vast gesnoerd.
In de zadelbak van de Vespa zat zware zooi, de benzine brander, pannetjes, bestek, enz.
Ook zooi die tegen warmte kan want in die bak wordt het erg heet met het motortje er recht onder.
Aan de tassen haak ging mijn rugzak met daarin drinken, fototoestel, papieren, koeltasje met een vries element en wat blikjes bier.
Dat zag er dan zo uit: (oude foto's alert)
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/06/1466176180-800-x-600px-1%20(72).jpg

Deze wielrenner vond het wel geinig volgens mij:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/06/1466176179-800-x-600px-087_800x600.JPG

Kampement opgebouwd:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/06/1466176179-800-x-475px-1%20(63).jpg

Onderweg:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/06/1466176179-800-x-475px-IMAG0898.jpg

Ik zou zo weer gaan.. *O* het was zo vet :Y

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Grrrr..... Nét uit 't krat en nou al weer half gesloopt :)

Afbeeldingslocatie: http://oi66.tinypic.com/33z30q0.jpg

Morgenmiddag staat 't speelgoed als het goed is weer 100% in elkaar......

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
wimmel_1 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 18:43:

[afbeelding]

En zo hoort het ! Gelijk een hoop speelgoed er op :) Voordat ik mijn huidige motor gekocht had waren er ook al een aantal spullen besteld.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:37:
[...]

En zo hoort het ! Gelijk een hoop speelgoed er op :) Voordat ik mijn huidige motor gekocht had waren er ook al een aantal spullen besteld.
't is Alleen weer jammer dat 't écht leuke speelgoed nog niet aanwezig is bij Yamaha Europe (Schiphol Rijk).

Akrapovic spullenboel én de quickshifter ontbreken nog, net zoals de originele zij-koffers + mount.

Korte kentekenplaathouder / tankpad / oliekoeler cover én radiateur cover waren er gelukkig al wel.

• PilatuS
  • Niet online
De Akra en QS zijn wel de 2 leukste dingen inderdaad. Aan de andere kant ook leuk om even zo te rijden voordat de upgrades er op zitten.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:53

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Precies, anders waardeer je dat nieuwe spul niet ten volle. :Y

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Met de 1000Km beurt ben ik 'm straks sowieso een paar dagen kwijt. Nét even vlug samen met de dealer gekeken maar HEL heeft nog géén stalen remleidingen voor dit model (ook niet volgens de importeur). Valt me wel een beetje tegen..... Model is al een week op de markt :P

Remleidingen moeten dus ingemeten worden en daarvoor wilde HEL m'n originele leidingen even hebben. Wel fijn dat alles vanaf de ABS pomp al staal is én de overige leidingen middels koppelingen geregeld zijn (dus niet zoals bij bijv. een Kawa Z800 waarbij de achterste leiding geklonken is...).

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 17-06-2016 20:33 ]

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[afbeelding]

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen..
wimmel_1 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 20:21:
[...]

't is Alleen weer jammer dat 't écht leuke speelgoed nog niet aanwezig is bij Yamaha Europe (Schiphol Rijk).

Akrapovic spullenboel én de quickshifter ontbreken nog, net zoals de originele zij-koffers + mount.

Korte kentekenplaathouder / tankpad / oliekoeler cover én radiateur cover waren er gelukkig al wel.
Ik sprak mijn dealer ook over de MT10 (demo model was helaas al gereserveerd) en hij zei dat accesoires tegenwoordig bij Yamaha een vrij lange levertijd hadden (de topbox die onder garantie vervangen gaat worden was bij openmaken beschadigd |:( ) blijkbaar kopen bijna iedereen bij aankoop al een zwik opties en de leveranciers vinden het lastig om de vraag te voorspellen en dus goede voorraden te hebben..

[ Voor 54% gewijzigd door ToolkiT op 17-06-2016 20:44 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ToolkiT schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 20:38:
[...]

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen..
Het schijnt best wel een "beest" te zijn.... :o

Was wel grappig bij de dealer, alle drie de monteurs waren maar met één fiets bezig _/-\o_

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

wimmel_1 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 20:42:
[...]

Het schijnt best wel een "beest" te zijn.... :o

Was wel grappig bij de dealer, alle drie de monteurs waren maar met één fiets bezig _/-\o_
Haha, was het de enige MT10?
Bij mijn dealer stonden er 6 (inc de demo).. alle kleuren stonden er.. de zwarte was eigenlijk ook best cool.. maar de fluoro wielen blijven het apparts.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ToolkiT schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 20:45:
[...]

Haha, was het de enige MT10?
Bij mijn dealer stonden er 6 (inc de demo).. alle kleuren stonden er.. de zwarte was eigenlijk ook best cool.. maar de fluoro wielen blijven het apparts.
Het is geen officiele Yamaha dealer.... Die zaak is echter wel een van de betere werkplaatsen wat betreft Japanse motoren en ze hebben bij de 4 grote merken dan ook (gewoon) direct toegang tot de voorraden bij Yamaha Europe.

Als je nu een MT-10 bestelt bij een officiële dealer dan mag je wachten op de tweede "batch". Ik hád in eerste instantie de Night Fluo in bestelling staan en daar was helemaal niets meer van beschikbaar voor héél Europa. Deze is er afgelopen Dinsdag even tussen "gefrommeld" :*)

Als ik voor m'n R6 ooit spullen moest hebben dan was het vandaag bestelt; morgen in huis. En dat via de importeur......

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 17-06-2016 21:02 ]

• PilatuS
  • Niet online
Het zal wel inhouden worden met die motor :P Op een R6 is dat al lastig, maar met dit beest helemaal denk ik.

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11 14:24
joshje schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:01:
Nog een keertje dan maar nu via een andere link :)

[afbeelding]
en

[afbeelding]

Mooie fietsen heren!

Have a wheelie good weekend!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PilatuS schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:04:
Het zal wel inhouden worden met die motor :P Op een R6 is dat al lastig, maar met dit beest helemaal denk ik.
Ik denk dat dat wel mee zal vallen, de MT10 heeft meer torque en kan dus wat 'luier' gereden worden, terwijl het bij de R6 toch echt om top-end gaat..
123 of 160PS * beide zijn natuurlijk meer dan genoeg.. IMHO is 100PK voor de weg al plentie.. maar extra koppel onderin vind ik wel lekker..

bron:
https://www.yamaha-motor....px?view=featurestechspecs

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ToolkiT schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:17:
[...]

Ik denk dat dat wel mee zal vallen, de MT10 heeft meer torque en kan dus wat 'luier' gereden worden, terwijl het bij de R6 toch echt om top-end gaat..
123 of 160PS * beide zijn natuurlijk meer dan genoeg.. IMHO is 100PK voor de weg al plentie.. maar extra koppel onderin vind ik wel lekker..

bron:
Dat dus :Y

Met m'n R6 was ik óók op de openbare weg continue bezig om dat ding lekker in het toerenbereik te houden waarin het ding zich thuis voelde. Wil in NL dus automatisch zeggen dat je alléén de eerste en tweede versnelling nodig hebt.

De enige keren dat ik doorschakelde naar 3-4-5-6 was als ik "rustig" met het verkeer mee wilde rollen (met als direct gevolg dat 't ding brandstof ging "zuipen" als de eerste de beste tempelier).

• PilatuS
  • Niet online
ToolkiT schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:17:
[...]

bron:
Ik bedoel dat je met een beetje gas al naar illegale snelheden gaat, juist omdat ie zoveel koppel en vermogen heeft op lage toeren. Mijn eigen motor heeft ook 117nM en 150PK op het achterwiel, waardoor het bij 5.000 al enorm hard vooruit gaat. Terug schakelen om vooruit te gaan is dan ook niet meer nodig, dat is bij de MT10 net zo.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PilatuS schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:24:
[...]

Ik bedoel dat je met een beetje gas al naar illegale snelheden gaat, juist omdat ie zoveel koppel en vermogen heeft op lage toeren. Mijn eigen motor heeft ook 117nM en 150PK op het achterwiel, waardoor het bij 5.000 al enorm hard vooruit gaat. Terug schakelen om vooruit te gaan is dan ook niet meer nodig, dat is bij de MT10 net zo.
Ik heb nu 82,0 Nm 106,2PS* en haal alle legale snelheden in zijn 1 als het moet.. maar toch rijd ik vaak genoeg in zijn 6, en dan heeft hij wel oomph, maar bij 6K RPM zit er wel duidelijk een dip in de curve..
Ik wil graag wat lichters om fijner op kleine wegen te kunnen bochtjes maaken en de MT10 is korter en lichter, dus ik ben erg benieuwd hoe zich vertaalt in wegligging...
Leuke van de MT10 is ook dat je hem met accesoires helemaal zijn eigen stijl kan geven (van naked/streetfighter tot tourbuffel)

* https://www.yamaha-motor....px?view=featurestechspecs

[ Voor 6% gewijzigd door ToolkiT op 17-06-2016 21:34 ]

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Dat kettingsmeren behoeft nog wat werk volgens mij O-)

Afbeeldingslocatie: http://img.twiekers.net/albums/userpics/10001/photo_2016-06-17_21-37-21.jpg

Alles zit onder :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• PilatuS
  • Niet online
ToolkiT schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:33:
[...]

Ik heb nu 82,0 Nm 106,2PS* en haal alle legale snelheden in zijn 1 als het moet.. maar toch rijd ik vaak genoeg in zijn 6, en dan heeft hij wel oomph, maar bij 6K RPM zit er wel duidelijk een dip in de curve..
Ik wil graag wat lichters om fijner op kleine wegen te kunnen bochtjes maaken en de MT10 is korter en lichter, dus ik ben erg benieuwd hoe zich vertaalt in wegligging...
Leuke van de MT10 is ook dat je hem met accesoires helemaal zijn eigen stijl kan geven (van naked/streetfighter tot tourbuffel)

* https://www.yamaha-motor....px?view=featurestechspecs
Met een motor die het vermogen wat hoger in de toeren heeft kan je het gas nog wat langer open houden voordat je heel erg hard gaat. Bij meer vermogen onder in zit je binnen 2 seconden al op zeer hoge snelheden.

De 5 en 6 gebruik ik zelf alleen op de snelweg. Mijn blok loopt het fijnst tussen de 4.000 en 6.000 toeren, boven de 6.000 kan je niet normaal op een constante snelheid rijden. Aangezien ik vrijwel nooit op de snelweg kom is de 4 voor mij zo'n beetje het hoogst.

Ik moet zeggen dat die MT10 mij ook wel een erg leuke motor lijkt :)
tdw schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:38:
Dat kettingsmeren behoeft nog wat werk volgens mij O-)

[afbeelding]

Alles zit onder :+
Smeer je alleen aan de binnenkant of ook nog op andere plekken ? Dat er meuk op velg komt hou je altijd wel, maar je hebt ook mensen die aan de buitenkant smeren. Dat vliegt er gelijk het eerst ritje af dan.

[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 17-06-2016 21:40 ]

• tdw

tdw

Amai seg!

PilatuS schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:39:
[...]

Smeer je alleen aan de binnenkant of ook nog op andere plekken ? Dat er meuk op velg komt hou je altijd wel, maar je hebt ook mensen die aan de buitenkant smeren. Dat vliegt er gelijk het eerst ritje af dan.
Heb ook wel wat aan de buitenkant gesmeerd tegen de roest ja :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Mijn oude FJ 1200 met iets van 130pk en 100nm had maar een 5 bak. Daar reed ik eigenlijk dus altijd in zijn 5.
Geen injectie gewoon ouderwetse carburateurs liep dat ding van ergens net op de 50km/u in 1 streep zonder te bokken door naar achter de 200km/u in zijn 5de versnelling.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:39:
[...]

Met een motor die het vermogen wat hoger in de toeren heeft kan je het gas nog wat langer open houden voordat je heel erg hard gaat. Bij meer vermogen onder in zit je binnen 2 seconden al op zeer hoge snelheden.

De 5 en 6 gebruik ik zelf alleen op de snelweg. Mijn blok loopt het fijnst tussen de 4.000 en 6.000 toeren, boven de 6.000 kan je niet normaal op een constante snelheid rijden. Aangezien ik vrijwel nooit op de snelweg kom is de 4 voor mij zo'n beetje het hoogst.

Ik moet zeggen dat die MT10 mij ook wel een erg leuke motor lijkt :)

[...]

Ik ben vorig jaar in Augustus naar een MT-09 (Tracert) gaan kijken en toen liet m'n "niet officiële" Yamaha dealer al doorschemeren dat ik die fiets éigenlijk niet wilde hebben en dat ik beter een paar maanden kon wachten... :?

En dammn.... Wat báál ik ervan dat ik 'm gelijk moet geven (de officiële kanalen wisten toen nog nérgens van....). >:)

• PilatuS
  • Niet online
tdw schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:43:
[...]

Zo'n vermoeden had ik al :P Alleen aan de binnenkant is voldoende. Door het rijden komt het vanzelf naar de buitenkant toe.
Bommes schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:44:
Mijn oude FJ 1200 met iets van 130pk en 100nm had maar een 5 bak. Daar reed ik eigenlijk dus altijd in zijn 5.
Geen injectie gewoon ouderwetse carburateurs liep dat ding van ergens net op de 50km/u in 1 streep zonder te bokken door naar achter de 200km/u in zijn 5de versnelling.
Dat is het voordeel van een 4 cilinder. Mijn blok moet minimaal 3500 toeren maken om niet te bokken en dat is na het volledige laten mappen, daarvoor was het nog erger. Minimaal 3500 toeren betekend ook rotondes in de 1 moeten nemen en niet zonder koppeling kunnen rijden tot 35km/u. De meeste stukken die ik rij zijn voor de lol en dan rij ik op een dijk in de 3 of 4.

Bij stukken rijden in 30 zone's en op korte krappe bochten is het eigenlijk ook maar een rot motor. Tot dat je naar een stuk dijk gaat en niet onder de 60 komt. Als je dan een beetje gaat door rijden komt ie tot zijn recht en rijd het zo enorm lekker :)
wimmel_1 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:44:
[...]

Ik ben vorig jaar in Augustus naar een MT-09 (Tracert) gaan kijken en toen liet m'n "niet officiële" Yamaha dealer al doorschemeren dat ik die fiets éigenlijk niet wilde hebben en dat ik beter een paar maanden kon wachten... :?

En dammn.... Wat báál ik ervan dat ik 'm gelijk moet geven (de officiële kanalen wisten toen nog nérgens van....). >:)
Ben benieuwd naar je ervaringen. Als ik de reviews zo zie moet dat wel goedkomen. Toch wel grappig om voor deze fiets te gaan na al die R6'en die je gehad hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 17-06-2016 21:52 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

wimmel_1 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:44:
[...]

want? ivm de komst van de MT10?

De MT-09 Tracer is idd ook een leuke fiets, een paar keer meegehad en die staat ook op de lijst.. maar die lijst is nogal lang ;) de nieuwe Africa Twin staat er bijvoorbeeld ook op..

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ToolkiT schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:00:
[...]

want? ivm de komst van de MT10?

De MT-09 Tracer is idd ook een leuke fiets, een paar keer meegehad en die staat ook op de lijst.. maar die lijst is nogal lang ;) de nieuwe Africa Twin staat er bijvoorbeeld ook op..
Yups. En dat terwijl de MT-10 pas op de EICMA (Milaan) in Oktober wereldwijd bekent gemaakt is :o

M'n vorige motor (welke nú nog hier thuis staat) was ook binnen een week "over" én ge-kentekend in januari 2012. En dat terwijl de "Witte" uitvoering van de R6 pas ná de motorbeurs in NL in Februari geleverd had kunnen worden.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

tdw schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:43:
[...]

Met de zijkanten is op zich niets mis mee (dwz, dat doe ik ook dus dan moet het wel goed zijn :P ), maar gebruik dan heel goed kettingvet* dat er niet eenvoudig afgeslingerd wordt. En echt, hééél dun. Dit ziet er imho uit alsof het iets te veel was.
Bij mij (met scottoiler en dus hele dunne olie, dat scheelt zeker en vast) ontstaat er op de velg een egale vettige stoflaag, alsof de olie er op wordt geneveld. Ik zie dus nooit van die puntjes en streepjes van het vet zoals bij jou het geval is.

Bij teruglezen zag ik trouwens ook dat je WD-40 gebruikte om de ketting schoon te maken. Ik heb mijn twijfels of dat zo verstandig is ivm de O-ringen in de ketting. Gebruik liever kettingreiniger of olie. Anderen weten daar vast meer over dan ik.

*: Ik gebruik het bijna niet meer leverbare Forté red chain grease om de zijkanten te beschermen tegen roest. Helaas heb ik per ongeluk 3 potten op de kop getikt op Ebay, dus ik kan nog maar 100 jaar vooruit met dat spul. O-) Zeker omdat ik het puntje van een tandenborstel even tegen het vet aan houd, en daarmee al genoeg aan de borstel heb hangen om een stuk of 8 schakels in te smeren. (alleen de zijkanten in mijn geval, de rest doet de scottoiler voor me)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• tdw

tdw

Amai seg!

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:08:
[...]

Met de zijkanten is op zich niets mis mee (dwz, dat doe ik ook dus dan moet het wel goed zijn :P ), maar gebruik dan heel goed kettingvet* dat er niet eenvoudig afgeslingerd wordt. En echt, hééél dun. Dit ziet er imho uit alsof het iets te veel was.
Zou je denken? :+

Ik gebruik Motorex White Grease, geen idee of dat er snel afvliegt.
Bij teruglezen zag ik trouwens ook dat je WD-40 gebruikte om de ketting schoon te maken. Ik heb mijn twijfels of dat zo verstandig is ivm de O-ringen in de ketting. Gebruik liever kettingreiniger of olie. Anderen weten daar vast meer over dan ik.
Tsja...

En anders vervang ik die ketting wat eerder, ook prima toch?

~ James May

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

En de kentekenplaat is er ook....

0/0 eigenaren..... Dus 't spel is nog van Yamaha 8)

[ Voor 46% gewijzigd door Will_M op 18-06-2016 16:56 ]

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-11 18:11
Zojuist 2 paar motorhandschoenen besteld voor 20 euro via Banggood. 1ste paar handschoenen voor m'n rijlessen.

Ik vond het toch wel moeilijk om gelijk een paar handschoenen van >80 euro te halen.
We zien wel hoe het loopt

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hamza schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 23:50:
Zojuist 2 paar motorhandschoenen besteld voor 20 euro via Banggood. 1ste paar handschoenen voor m'n rijlessen.

Ik vond het toch wel moeilijk om gelijk een paar handschoenen van >80 euro te halen.
Ik weet niet met wat voor een fiets je gaat rijden maar een handschoen kan veel maken/breken. Pak in ieder geval een handschoen waarmee je een fijne grip hebt op beide handvaten en waarmee je middels de vingers ook een goed gevoel hebt met de hendels.

Een setje "ski" handschoenen lijkt misschien leuk maar je hebt/houd er 0,0 aan gevoel met je fiets mee aan over.

• Amsterdamn
wimmel_1 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 23:56:
[...]

Ik weet niet met wat voor een fiets je gaat rijden maar een handschoen kan veel maken/breken. Pak in ieder geval een handschoen waarmee je een fijne grip hebt op beide handvaten en waarmee je middels de vingers ook een goed gevoel hebt met de hendels.

Een setje "ski" handschoenen lijkt misschien leuk maar je hebt/houd er 0,0 aan gevoel met je fiets mee aan over.
Nee het zijn geen ski handschoenen maar gewoon motorhandschoenen. Als ik op m'n computer ben post ik wel een linkje.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
[...]

En niet te vergeten dat de maatvoering erg wisselt. Ik kon de meeste merken niet eens aan. Ik heb nu iets van 5XL ofzo (ik heb nogal lange vingers)

• Amsterdamn
Hamza schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 23:50:

[...]

Set #1 --> http://www.banggood.com/T...C12-CAMTOA-p-1034812.html

Set #2 --> http://www.banggood.com/F...-Scoyco-MC12-p-68926.html

Wat zijn jullie meningen over deze handschoenen?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Even een vlug "oordeel"....

Het eerste setje is te kort qua schacht, het tweede setje is beter qua lengte maar..... Ik zou er géén schuiver mee willen maken (en dat wil ik eigenlijk met geen enkele handschoen).

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:22
Ik heb al verschillende setjes gehad en nu geïnvesteerd in een goed:
Alpinestars GP Pro. Ik wil niets anders meer. Ok, 297€ maar... Het verschil is dui-de-lijk.
Niet enkel tijdens het rijden, maar ook bij een schuiver zullen ze veel beter hun werk doen.
Ik rij heel graag met de motor, maar zie mijn vrouw en kinderen nog liever.
Daarom is het in vergelijking maar een kleine prijs die ik betaal om zo goed mogelijk uit een schuiver te komen.
Heb al geïnvesteerd in een heel goede helm, pak en handschoenen. Het laatste zijn mijn laarzen nog. Ook 300€ :/

Never ever financial advice...

• Maegrim
  • Laatst online: 24-10 15:58
Bommes schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:44:
m'n CB1300 doet dat vanaf stationair 800 toeren :+ 30 naar 220 in z'n 5 zonder bokken, en weer terug met twee keer een hik

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:33

mphilipp

Romanes eunt domus

Moeilijk te zeggen vanaf een plaatje. Ik zou ze nooit besteld hebben in ieder geval. Gewoon omdat het veel en veel te goedkoop is. Je weet de kwaliteit van de materialen en het stiksel niet. Je hoeft idd niet meteen €80 uit te geven aan handschoenen, hoewel het een diepteinvestering is (ze gaan niet met een jaar stuk ofzo). Ik zou zeker voor mijn eerste paar gewoon naar een motorzaak gaan. Er zijn handschoenen in zoveel prijscategoriën, dat er ook voor €20 er vast wel iets bij ligt. In ieder geval kun je daar het spul bekijken, en advies vragen.

Als het prutskwaliteit is, merk je dat misschien pas als het te laat is. Als de handschoen bv desintegreerd als je een keer valt en je er dus geen drol aan blijkt te hebben. Bespaar niet op de verkeerde dingen. Als je graag motor wilt rijden, moet je het wel kunnen betalen. Je moet het niet gaan doen voor het goedkope, want motorrijden kost nu eenmaal geld.

[ Voor 5% gewijzigd door mphilipp op 18-06-2016 10:35 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-11 15:14
Ik heb gewoon direct een paar alpinestars gekocht, kostte me 100 of zo. Zitten heerlijk, passen bij de rest en gaan een flink aantal jaar mee.

Vandaag mezelf ook getrakteerd op een setje bar end mirrors van rizoma, kwam een leuke deal tegen op mp. Hoop ze dinsdag binnen te hebben.

It's dogged that does it

• 418O2
  • Nu online
Ik heb vooralsnog geen hele dure kleding, maar Chinese handschoenen komen er hier niet in. Kan me niet voorstellen dat comfortabel en veilig zijn

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik heb toevallig gisteren nieuwe handschoenen gekocht, zo veel doorwaai als mogelijk.
Waren iets van 45 euro en kreeg nog wat korting.
Wel goede bescherming op de knokkels, en aan de binnenkant van je hand (daar waar je je zelf mee afzet/opvangt als je valt).

Zitten erg fijn, maar met zo een dag zoals gisteren met 37 graden zijn zelfs dit nog ondingen :(

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:13

Vrijdag

De Zwarte

Bommes schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 13:27:

Zitten erg fijn, maar met zo een dag zoals gisteren met 37 graden zijn zelfs dit nog ondingen :(
* Vrijdag kijkt naar buiten.
* Vrijdag ziet grijze wolken, regen en wind.
* Vrijdag vindt dat Bommes zijn mond moet houden :(

:+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 19:57:
[...]

De groep waar mee we jaarlijks een weekendje doen bevat inmiddels een man of vier/vijf welke inmiddels met een GS12000-A rijden. Die apparaten zijn wendbaarder dan je denkt..... :o

Eigenlijk wel grappig:

Toen ik in 2009 voor het eerst met die groep mee ging was het percentage supersports nog ongeveer 40%. Afgelopen jaar waren we nog met z'n drieën...... op een groep van ± 40 man :X

Het merendeel rijd nu met een Adventure óf Naked (én ik vanaf zaterdag ook, als het goed is).
En ik snap ook steeds meer waarom. :X Ik had dan een sportieve tourder en dat is al wat beter dan de R die ik eigenlijk wilde. Maar een paar weken terug een aantal keer weggeweest of een hogere allroad. Maar dát is _echt_ lekker rijden. Snelweg ook, 140, 1 hand aan het stuur, lekker onderuit op het grote zadel, en lekker tokkelen. 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

DrivinUCrazy schreef op zondag 05 juni 2016 @ 22:40:
Ik ontdekte vandaag een ratelend geluid bij het opkomen van de koppeling. Het ratelen treedt alleen op bij een trekkende ketting, dus niet bij het uitrollen.
Vorige week heeft een monteur er naar geluisterd, die tot de conclusie kwam dat een nieuwe kettingset het wel zou oplossen. Een afspraak gemaakt voor vandaag, en die is dan ook net geweest.

De aandrijving is nu weer fluisterstil. Conclusie: het was inderdaad het voortandwiel. Ik ben blij dat het geen dieper liggend probleem was. :)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Vrijdag schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 15:01:
[...]

* Vrijdag kijkt naar buiten.
* Vrijdag ziet grijze wolken, regen en wind.
* Vrijdag vindt dat Bommes zijn mond moet houden :(

:+
Tja niet om te zeuren echt niet maar zo ver boven de 30 graden is echt om af te leggen.
Drinken, drinken en nog eens drinken.
Ooh en niet stil gaan staan in de zon en alle auto's die wind weg nemen voor je moet je wel inhalen.

Heb ik mijn pak nu nog aan... Nee dat dus niet, mijn helm, handschoenen en zonnebrand dat is het wel aan bescherming. })

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bommes schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:23:
[...]

Tja niet om te zeuren echt niet maar zo ver boven de 30 graden is echt om af te leggen.
Ooh en niet stil gaan staan in de zon en alle auto's die wind weg nemen voor je moet je wel inhalen.

Heb ik mijn pak nu nog aan... Nee dat dus niet, mijn helm, handschoenen en zonnebrand dat is het wel aan bescherming. })
Op slippers? volgens mij is dat toch het standaard schoeisel in Italie? Zag er vorige week hier in het dorp op de enige beetje fatsoenlijke dag eentje zonder schoenen/laarzen/slippers op zijn chopper... Inderdaad met blote voeten, uiteraard met t-shirt en korte broek.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:13

Vrijdag

De Zwarte

Bommes schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:23:
[...]

Haal de kappen van je Vespa, zit je meer in de wind :P Een naked Vespa 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Exigence schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:34:
[...]

Bij A1 kan ik me het wel voorstellen :X Maar als je een geschikte A2 motor uitkiest (1 of 2 cilinder met een lekker koppel) dan valt daar heel fatsoenlijk mee te rijden hoor :)
Met een A1 ook hoor. Ligt de nadruk nog meer op het schakelen en gebruik maken van momentum bij de bochten. Rossi begon ook op een 125cc. (Ja oké, 2-takt, maar je begrijpt wat ik bedoel) :+

Veel mensen zijn alleen niet 'motor-gek' genoeg om perse vanaf hun 18e al te beginnen met rijden. Vaak eerst 2 jaar auto om daarna het motor erbij te gaan doen.
PilatuS schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 17:08:
[...]

Ik zou lekker wachten tot je 24 bent. Dan in 1x alles halen en voor de rest van je leven klaar. Toen ik het rijbewijs haalde was de regel voor vol vermogen 21 jaar. Toen ik 16 was wist ik al lang dat ik motor ging rijden. Op mijn 18e het autorijbewijs gehaald en toen met motor maar even gewacht tot ik 21 was. Ik had echt totaal geen zin om weer opnieuw examen te moeten doen. Vind in 1x klaar zijn wel zo prettig. Als je nu 18 bent is het een ander verhaal voor mij persoonlijk, maar met 23 zou ik lekker even wachten.
En ja, nu met de nieuwe rijbewijzen is het ook voor vele een extra horde die vele tegenhoudt om überhaupt nog over A1 na te denken. Vaak ook te duur op die leeftijd, helemaal nu je 3 keer examen moet doen en dus ook waarschijnlijk al 2 motoren hebt gehad voordat je überhaupt een onbeperkte mag kopen :P
Zou ik er 1 van de 2 moeten kiezen dan zou dat nummer 2 zijn. Vind het design van #1 mooier, maar wat betreft protectie zou je aan 2 denk ik wat meer hebben.

In het algemeen zou ik deze handschoenen alleen kopen als echte noodoplossing voor 1x.

Heb op YouTube laatst een filmpje gezien (zie hieronder, vanaf 11:00 de handschoenen) waarin een dame met haar GSXR-600 een crash heeft. Daaraan houdt ze toch best toegetakelde vingertoppen aan over. Ze gebruikt hierbij een paar populaire Alpinestars straathandschoenen welke mesh hebben bij de vingers en wat is er nou juist helemaal doorgesleten: het mesh.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=urUnN1n11qA]

Zou dus vooral bij het kopen van handschoenen erop letten dat dat mesh zich niet bevindt op deze 'abrasion plekken' omdat het asfalt daar in minder dan een seconde doorheen is. Ook belangrijk om aan de zijkant van de pink een extra stukje leer/protectie te hebben. Ken iemand die zijn halve pink verloren is omdat hij dat niet had.

Omdat ik inmiddels de motor alweer anderhalve maand in de garage heb staan en op mijn AVB examen duidelijk te horen heb gekregen dat de examinator liever had dat ik motorschoenen droeg ga ik ook maar wat kleding inkopen doen. Denk dat ik begin met deze motorhandschoen (IXS Carbon Mesh III) en dan daarna uitbouw naar jas, helm etc.)

Afbeeldingslocatie: http://www.kobutex.nl/wp-content/uploads/2015/03/ixs-carbon-mesh-3.jpg

Wou iets waarmee ik in ieder geval de komende maanden door kan komen wat betreft weer, maar waar toch de nodige protectie op zit. :)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
caesar1000 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:25:
[...]

Omdat ik inmiddels de motor alweer anderhalve maand in de garage heb staan en op mijn AVB examen duidelijk te horen heb gekregen dat de examinator liever had dat ik motorschoenen droeg ga ik ook maar wat kleding inkopen doen. Denk dat ik begin met deze motorhandschoen (IXS Carbon Mesh III) en dan daarna uitbouw naar jas, helm etc.)

[afbeelding]

Wou iets waarmee ik in ieder geval de komende maanden door kan komen wat betreft weer, maar waar toch de nodige protectie op zit. :)
Stukje persoonlijke ervaring, heb er zelf met veel plezier mee gereden maar na zo'n 6000km was op de linkerhandschoen het handpalm-deel aan het desintegreren :X Flinterdun lapje leer met waarschijnlijk iets teveel gaatjes er in :/ Viel me toch wel tegen voor de prijs, 80 euro geloof ik...

Alsnog zou ik liever weer zo'n paar kopen dan die Chineze dingen van een paar tientjes trouwens 7(8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Martin op 18-06-2016 22:53 ]

• teigetjuh
  • Niet online
Martin schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:48:
[...]

Stukje persoonlijke ervaring, heb er zelf met veel plezier mee gereden maar na zo'n 6000km was op de linkerhandschoen het handpalm-deel aan het desintegreren :X Flinterdun lapje leer met waarschijnlijk iets teveel gaatjes er in :/ Viel me toch wel tegen voor de prijs, 80 euro geloof ik...

Alsnog zou ik liever weer zo'n paar kopen dan die Chineze dingen van een paar tientjes trouwens 7(8)7
Handpalm is het eerste waar je op land als je onderuit gaat. Bovendien is mesh of perforatie aan de binnenkant een beetje overbodig, hoe ga je daar namelijk vertileren als je je stuur vast houdt?
Ik heb nu al zo'n 6 jaar lookwell snipers of een voorloper daar van, kangaroo-leer aan de binnenkant, flexibel en licht, maar kangaroo schijnt er taai te zijn. Destijds voor ongeveer 70 euro gekocht, enige manco wat ik er aan heb is het stiksel van het klittenband-sluiting hier en daar loslaat. Moet ik nog eens opnieuw vastzetten.

Ik ben erg gesteld op mijn handen en vingers, ik hou ze lever compleet. Een kennis heeft ooit een deel van zijn pink en topje van zijn ringvinger verloren bij een crash en dat had voorkomen kunnen worden als ie goed handschoenen had gedragen.
Zolang handschoenen versleten zijn, vergaan ze niet zoals een helm. Dus als je weinig rijdt, moet je er echt jaren mee kunnen doen.

Ik ben zelf opzoek naar een paar extra handschoenen, maar specifiek voor de zomer, die relatief betaalbaar zijn, maar ook voldoende bescherming bieden en goed zitten. Het enige paar wat in de buurt kwam was een setje van alpine stars van bijna 300 euro.... Ik zoek dus nog even verder....

• SavageBrother
Alpinestar SP2?

It's dogged that does it

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 20:51

Bergie

Lekker belangrijk...

* Bergie zwaait vanuit de Franse Alpen :w

Lekker rijden hier zeg!

Yamaha MT-09

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Bergie schreef op zondag 19 juni 2016 @ 07:39:

Lekker rijden hier zeg!
Pictures or it didn't hapen..

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bergie schreef op zondag 19 juni 2016 @ 07:39:

Lekker rijden hier zeg!
Jammer van die Franssen die daar wonen. :+
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2015/09/2015-09-01-15.45.13-1-Small.jpg
Helemaal mee eens! En vaak zat leuk in de aanbieding. :)

Ik moet eens kijken welke handschoenen mijn oude zijn, waren ook een SP serie, maar dan wat korter over de mouw en volledig leer zonder protectie. Maar deze zitten toch wel een stuk beter!

Edit: SP8 dus :+

[ Voor 52% gewijzigd door Joopieboy op 19-06-2016 17:13 ]

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

teigetjuh schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 23:22:
[...]
Ik ben zelf opzoek naar een paar extra handschoenen, maar specifiek voor de zomer, die relatief betaalbaar zijn, maar ook voldoende bescherming bieden en goed zitten. Het enige paar wat in de buurt kwam was een setje van alpine stars van bijna 300 euro.... Ik zoek dus nog even verder....
Had hetzelfde issue. Heb de Five RFX New Air besteld, komen binnenkort binnen. Ben benieuwd!

Afbeeldingslocatie: https://www.fc-moto.de/WebRoot/FCMotoDB/Shops/10207048/5297/1080/437F/AC05/7AD4/3E70/5055/61D2/rfx_newair_bk_reflective_face2.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door noes op 19-06-2016 13:52 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• R0y.
  • Laatst online: 07:04
Ik heb Alpinestar SP1, geweldige handschoen als je het mij vraagt! Mijn vriendin heeft de SP8.

Afbeeldingslocatie: https://www.extremesupply.com/Merchant2/graphics/00000001/600x600/alpinestars/alpinestars-sp-1-glove.jpg

Vorig weekend mijn vriendin haar motor opgehaald, een kawasaki ER6N uit 2006 met bijna 8k op de teller.

Afbeeldingslocatie: http://motoprofi.com/imgs/a/a/k/d/c/kawasaki_er6n_2006_7_lgw.jpg
gestolen van het internet, niet die van haar

Leuk ding! Stuurt super licht! Ergens volgende week heeft ze haar laatste examen, dus nu is het alleen er naar kijken en poetsen :9 .

Zijn er nog mensen die naar de TT gaan volgende week?

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
R0y. schreef op zondag 19 juni 2016 @ 14:57:
Ik heb Alpinestar SP1, geweldige handschoen als je het mij vraagt! Mijn vriendin heeft de SP8.
Rijdt dat niet raar dan, twee verschillende handschoenen? *badum tish*

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Martin schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:48:
[...]

Ach ja, geen idee hoeveel kilometers ik in 2 jaar maak met m'n Duke (naast woon-school verkeer voornamelijk weekend/avond ritjes in de omgeving van Driel/Posbank/Zelhem) maar denk dat 6000 km (<7.500km) daar wel redelijk mee overeen komt? Ben van plan om bij m'n 2e motor ook weer passende accessoires te kopen dus nieuwe handschoenen kunnen dan best. Nieuwe handschoenen is toch wat anders dan een nieuw pak. :+
Joopieboy schreef op zondag 19 juni 2016 @ 09:49:
[...]

Jammer van die Franssen die daar wonen. :+

[...]

[afbeelding]
Helemaal mee eens! En vaak zat leuk in de aanbieding. :)

Ik moet eens kijken welke handschoenen mijn oude zijn, waren ook een SP serie, maar dan wat korter over de mouw en volledig leer zonder protectie. Maar deze zitten toch wel een stuk beter!
Dit is toch de SP8?

SP2
Afbeeldingslocatie: https://www.btosports.com/mm5/graphics/00000001/ASTARSSP2GLV.jpg

SP8
Afbeeldingslocatie: http://www.motorcycleshop.ie/ekmps/shops/motorcycleshop/images/alpinestars-sp8-stella-ladies-glove-black-white-red-3446-p.jpg

Zit te twijfelen tussen die en de IXS. De Alpinestars hebben natuurlijk nog betere bescherming, maar zijn misschien dan weer een beetje overkill voor voornamelijk woon-school verkeer. O-)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb een setje zwart witte SP2's. Gebruik die al een jaar of 5 en ze doen het nogsteeds prima.

• Maegrim
Yep, ik ga voor het eerst, taludkaartje gescoord

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Martin schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:27:
[...]

Rijdt dat niet raar dan, twee verschillende handschoenen? *badum tish*
2 dezelfde rijd pas raar. Of rijd jij altijd met 2 rechter handschoenen?

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

caesar1000 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:51:
[...]

Ach ja, geen idee hoeveel kilometers ik in 2 jaar maak met m'n Duke (naast woon-school verkeer voornamelijk weekend/avond ritjes in de omgeving van Driel/Posbank/Zelhem) maar denk dat 6000 km (<7.500km) daar wel redelijk mee overeen komt? Ben van plan om bij m'n 2e motor ook weer passende accessoires te kopen dus nieuwe handschoenen kunnen dan best. Nieuwe handschoenen is toch wat anders dan een nieuw pak. :+

[...]

Dit is toch de SP8?

SP2
[afbeelding]

SP8
[afbeelding]

Zit te twijfelen tussen die en de IXS. De Alpinestars hebben natuurlijk nog betere bescherming, maar zijn misschien dan weer een beetje overkill voor voornamelijk woon-school verkeer. O-)
Helemaal gelijk, mijn fout, dacht dat ik de 2 had. :P

• R0y.
  • Laatst online: 07:04
Maegrim schreef op zondag 19 juni 2016 @ 16:27:
[...]

Yep, ik ga voor het eerst, taludkaartje gescoord
Same! Zit alleen te twijfelen of ik (vanuit het zeeuwse, +- 300km heen) met de motor of auto ga (mooiste is natuurlijk motor).

Kan je daar ergens je spullen kwijt (beheerd, dus niet bij een boer in zijn maisveld :9 ).

• Maegrim
D'r is een helmengarderobe :+

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:33

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik ga met een vriend alleen op vrijdag even kijken. Dan is het nog lekker rustig, kun je alles goed zien en zie je ze ook lekker hard in het rond gaan zonder dat je de stand weet :+
Zaterdag wel lekker voor de buis hangen... :)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Maegrim
Zondag naar de kerk?

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-11 22:51
caesar1000 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:51:
[...]

[...]

Dit is toch de SP8?

SP2
[afbeelding]

SP8
[afbeelding]

Ik zelf gebruik Alpinestars GP PRO handschoenen.
Doen het erg goed als je onderuit gaat kan ik je vertellen :+
Handschoenen doen een hoop dus niet op bezuinigingen....

Dit was met ongeveer 160-180 km/u -O-
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/11be64021e67a759c820ec1a53bd497e.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/b9a31ba42acb874d073cc0221710aed1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/02f7657e8b776b729333ae5c5d58b134.jpg

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

En de rest daaronder, lichamelijk? Ik was al aardig beurs met 30 enkeltje vangrail...

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Los van de slijtplekken, ze zijn wel heel gebleven. De naden zijn dus van prima kwaliteit. Naast de kwaliteit van de materialen maak ik me meer zorgen over de naden bij dat chinese spul.

Daarnaast, als ik in de motorzaak handschoenen ga passen kan ik meer dan de helft weer terugleggen omdat ze niet lekker zitten. Zoiets zou ik dan ook nooit bestellen.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

noes schreef op zondag 19 juni 2016 @ 13:50:
[...]

Had hetzelfde issue. Heb de Five RFX New Air besteld, komen binnenkort binnen. Ben benieuwd!

[afbeelding]
Okay, dacht dat het niet bekend Italiaans merk was..maar ik heb dus ook van dit "Five" merk en setje gekocht van de week.
Type zou ik niet weten, iets met door waai mesh en een fijne pas vorm voor mij. Moest wel aan de xxl, het grootste dat ze hadden een dan heb ik niet eens zo en hele grote handen.

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:32:
En de rest daaronder, lichamelijk? Ik was al aardig beurs met 30 enkeltje vangrail...
Dat is gewoon pech of mazzel hebben. Ik ben zelf onderuit gegaan met iets van 30 en had helemaal niets. Toen der tijd nog met een pak van texiel wat wel compleet kapot was, maar zelf hield ik er niets aan over.

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Bommes schreef op zondag 19 juni 2016 @ 08:56:
[...]

Pictures or it didn't hapen..
ff een fotootje dan
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZgRjIXe.jpg

Yamaha MT-09

• SavageBrother
Vandaag nog lekker m'n standaard rondje gereden, jammer dat het de rest van de week hondenweer wordt.

It's dogged that does it

• spruit89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-11 09:46
Pff wat een mooie zondag... Vrijdag geslaagd voor mijn motorexamen (zowel maneuvers als openbare weg). Zaterdag ochtend naar het gemeentehuis geweest, rijbewijs komt pas ten vroegste donderdag binnen...
Ik ben zo ongeduldig!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Gefeliciteerd! :D
PilatuS schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:13:
[...]

Dat is gewoon pech of mazzel hebben. Ik ben zelf onderuit gegaan met iets van 30 en had helemaal niets. Toen der tijd nog met een pak van texiel wat wel compleet kapot was, maar zelf hield ik er niets aan over.
Mja ik had een volledig leren pak aan die op een paar plekjes eigenlijk niks had. Maar goed ik woog toen ook veels te weinig dus dat je dan wat kwetsbaarder is dat klopt ook..

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:24:

[...]

Mja ik had een volledig leren pak aan die op een paar plekjes eigenlijk niks had. Maar goed ik woog toen ook veels te weinig dus dat je dan wat kwetsbaarder is dat klopt ook..
Het grootste probleem is vallen en daarna wat je tegenkomt. In jouw geval dus een vangrail en dan is 30 best hard.

Bij mij was het een lowsider waarbij de val niet echt hard was en ik ook niets tegenkwam, vandaar dat er niets aan de hand was.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja meestal is het vliegen ook niet zo erg nee, alleen het plotseling stil staan is vaak niet zo goed voor je. :D

• Amsterdamn
418O2 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 13:17:
Ik heb vooralsnog geen hele dure kleding, maar Chinese handschoenen komen er hier niet in. Kan me niet voorstellen dat comfortabel en veilig zijn
Ach ik heb toch besloten om een paar te bestellen puur voor de lessen. Heb 1x handschoenen van de rijschool aangehad :r :r . M'n handen stonken voor 2 dagen straight.

Ik ben daarnaast van plan om een kevlar broek te halen en een motorjas incl bijpassende (goede) handschoenen. Maar de prijzen zijn niet bepaald goedkoop :/

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:38

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aan de andere kant; als je nu goed spul koopt, doe je er wel even mee.

* teacher heeft een dainese atlas jas; die heeft hij nog in guldensch betaeld.

Wise enough to play the fool

• 418O2
  • Nu online
Hamza schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:30:
[...]

Ach ik heb toch besloten om een paar te bestellen puur voor de lessen. Heb 1x handschoenen van de rijschool aangehad :r :r . M'n handen stonken voor 2 dagen straight.

Ik ben daarnaast van plan om een kevlar broek te halen en een motorjas incl bijpassende (goede) handschoenen. Maar de prijzen zijn niet bepaald goedkoop :/
Prijzen zijn laag of iets is goedkoop.

Je doet er wel even mee. Voor 50-80 euro heb je al prima handschoenen.

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-11 22:51
Joopieboy schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:32:
Gebroken sleutelbeen voor de rest niks gelukkig.
Pak was aardig toegetakeld :(
DrivinUCrazy schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:36:
Los van de slijtplekken, ze zijn wel heel gebleven. De naden zijn dus van prima kwaliteit. Naast de kwaliteit van de materialen maak ik me meer zorgen over de naden bij dat chinese spul.

Daarnaast, als ik in de motorzaak handschoenen ga passen kan ik meer dan de helft weer terugleggen omdat ze niet lekker zitten. Zoiets zou ik dan ook nooit bestellen.
Helaas wel afgeschreven. Maar ze hebben hun werk idd goed gedaan!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:11:
[...]

Okay, dacht dat het niet bekend Italiaans merk was..maar ik heb dus ook van dit "Five" merk en setje gekocht van de week.
Type zou ik niet weten, iets met door waai mesh en een fijne pas vorm voor mij. Moest wel aan de xxl, het grootste dat ze hadden een dan heb ik niet eens zo en hele grote handen.
Het is een Frans merk (volgens hun site), maar niet zo oud voor zover ik weet. Ze maken ook alleen handschoenen (vandaar de naam Five).
Ach, maakt me eigenlijk ook niet uit wie het maakt, als het spul maar goed is. Ben je blij met de jouwe?
spruit89 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:23:
Pff wat een mooie zondag... Vrijdag geslaagd voor mijn motorexamen (zowel maneuvers als openbare weg). Zaterdag ochtend naar het gemeentehuis geweest, rijbewijs komt pas ten vroegste donderdag binnen...
Ik ben zo ongeduldig!
Gefeliciteerd :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Tylen
  • Laatst online: 15:00

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Yes. Vandaag nieuw pr gereden op Zolder. 1:45,1. Lekerrr

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• 418O2
  • Nu online
Tylen schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:59:
💥

• PilatuS
  • Niet online
teacher schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:39:
Aan de andere kant; als je nu goed spul koopt, doe je er wel even mee.
Dat vind ik dus ook. Dit doe ik met alles wat ik koop. Liever 1x 100 euro uitgeven dan 3x 40 euro.

• kazzzdafke
Tylen schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:59:
Ook een dode te betreuren op zolder ;(
2 kameraden van mij reden mee, gelukkig hebben zij niets!

• Tylen
  • Laatst online: 15:00

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Yuup tijdens de warmup van de supersport 600 :(

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• tdw

tdw

Amai seg!

spruit89 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:23:
Ik ben zo ongeduldig!
Haha, gefeliciteerd! Ik ken het gevoel.. 29 april geslaagd, direct aangevraagd.... 9 mei was de eerste ophaalmogelijkheid (of je bestelt 'm met spoed a 90 euro totaal ofzo :X )

~ James May

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ToolKit:

Als je er nog over denkt om met een MT-10 te gaan proefrijden óf er zelf een aan te gaan schaffen: Ik zou er niet aan beginnen.... De MT-10 is op alle fronten NIET goed voor je; Het ding klinkt als een MX, laat zich rijden als een MX.... Maar doet dat met snelheden van een R1, op het gemakje, alsof je met een 25KW fiets aan't rijden bent :+

Afbeeldingslocatie: http://oi68.tinypic.com/1074efr.jpg

Ik heb er sinds gisteren middag nét 170 Km mee kunnen rijden, en dat met max. 6500Rpm's tijdens het inrijden, maar...... WAT EEN FUN BIKE IS DIT!! })

Deze gast LIEGT gewoon!!! :P

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 20-06-2016 02:04 ]

• caesar1000

caesar1000

U want some?

joshje schreef op zondag 19 juni 2016 @ 19:38:
[...]

Ik zelf gebruik Alpinestars GP PRO handschoenen.
Doen het erg goed als je onderuit gaat kan ik je vertellen :+
Handschoenen doen een hoop dus niet op bezuinigingen....

Dit was met ongeveer 160-180 km/u -O-
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja,dat zeker! Wel mooi om te zien hoe goed het leer hier doorheen is gekomen. Laat maar weer zien hoe goed dat spul wat betreft abrasion is. :*)
Joopieboy schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:24:

[...]

Die laatste zin begrijp ik niet helemaal. Kwetsbaarder zijn vanwege gewicht? :?
Joopieboy schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:27:
Ja meestal is het vliegen ook niet zo erg nee, alleen het plotseling stil staan is vaak niet zo goed voor je. :D
Yup. Zelfs met 20-25 met een fiets recht tegen een boom aan rijden kan erg pijnlijk zijn. Is me een jaar geleden nog tijdens het krantenbezorgen gebeurd toen iemand riep of ik nog een krantje over had. Hele voorwiel krom. :+

Ook een tijdje geleden heeft een vriend afscheid moeten nemen van een vriend van hem omdat die met z'n brommer tegen een boom gereden was. In Engeland op de smalle landweggetjes worden ze ook wel de 'silent killers' genoemd. Dan kan het gebeuren dat er iemand verongelukt en er pas een aantal minuten daarna iemand anders langskomt.
kazzzdafke schreef op zondag 19 juni 2016 @ 22:28:
[...]

Ook een dode te betreuren op zolder ;(
2 kameraden van mij reden mee, gelukkig hebben zij niets!
Meer info. RIP :|

[ Voor 4% gewijzigd door caesar1000 op 19-06-2016 23:56 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja ik heb/had geen isolatielaagje, dus als je je stoot is het mee een bloeduitstorting. :P

En balen van van die vriend, dat wil je niet meemaken. :/

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Die MT-10 zal nog wel een stukje meer power hebben dan de MT-09 dus ik geloof je direct! Veel plezier ermee! :)

Yamaha MT-09

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

noes schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:56:
[...]

Het is een Frans merk (volgens hun site), maar niet zo oud voor zover ik weet. Ze maken ook alleen handschoenen (vandaar de naam Five).
Ach, maakt me eigenlijk ook niet uit wie het maakt, als het spul maar goed is. Ben je blij met de jouwe?
Mij bevallen ze uitstekend, zoals ik schreef is met 35 graden en meer geen enkele handschoen nog prettig.
Maar dit voldoet uitstekend voor mijn doel.
De Vespa rijd geen 160 dus die mega schuivers of High/lowsiders zal ik niet echt mee maken.
Ga ik de snelweg op of echt gassen dan heb ik nog een set vol leren revit handschoenen.
Nu hier samen met mijn vrouw rond toeren kom ik niet boven de 80km/u uit.
Vette omgeving om te gassen, maar ligt er nog sneeuw ja??

• kazzzdafke
Zoals een aantal pagina's terug al gezegd heb ik ook gekozen voor de GP PRO:

Afbeeldingslocatie: https://www.fc-moto.de/WebRoot/FCMotoDB/Shops/10207048/53FE/C3D6/FA12/EF56/42B7/4DEB/AE5A/9BF3/Alpinestars-GP-Pro-L-Glove-2015.jpg

Ik ben niet meer te vinden voor halve oplossingen. Ik spaar liever iets langer voor betere kwaliteit. Als je weet dat je enkel maar door je gear beschermt bent bij een val, dan is dat toch iets waar je echt niet op wil besparen.
En ja, het zinnetje: je hebt 2 type motorrijders:" zij die gevallen zijn, en zij die nog moeten vallen."

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:03

-tom-562

Oliesjeik

DragonSlayer666 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:22:
[...]

Mits je een android toestel hebt, iPhone heeft de kronkelroute (nog) niet...
Terugkomend hier op, de kronkelroute functie werkt niet helemaal goed. Gisteren een stuk gereden met (gelukkig ) en stel oldtimer brommers en 2 Yamaha RD350''s, maar tomtom stuurt je regelmatig over fietspaden en flinke stukken onverhard. En gezien de regen die was gevallen de dagen ervoor, was het soms net een enduro rit, m'n brommer zat helemaal onder de blubber :( de zware RD''s hadden er ook moeite mee. Moet er niet aan denken om door zo''n zelfde stuk te moeten rijden met mijn GSX-R :P
Ging trouwens om stukjes bij het natuurgebied Maasduinen, rond Boxmeer

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 23:39:
@ToolKit:

Als je er nog over denkt om met een MT-10 te gaan proefrijden óf er zelf een aan te gaan schaffen: Ik zou er niet aan beginnen.... De MT-10 is op alle fronten NIET goed voor je; Het ding klinkt als een MX, laat zich rijden als een MX.... Maar doet dat met snelheden van een R1, op het gemakje, alsof je met een 25KW fiets aan't rijden bent :+

[afbeelding]

Ik heb er sinds gisteren middag nét 170 Km mee kunnen rijden, en dat met max. 6500Rpm's tijdens het inrijden, maar...... WAT EEN FUN BIKE IS DIT!! })

[video]
Die review is toch hartstikke lovend? hheb een vriend van me ook al wel 100x gezegd dat hij zijn street triple moet inruilen voor de MT10, met de gele fluor velgen!.
Die MT10 geeft gewoon ontzettend veel bang for your buck.
het enige dat in die review word gezegt, er zijn 2 machines die beter zijn de BMW S1000R en de Tuono.
Zitten ook beide in een hogere prijsklasse dus tja.

Verwijderd

wimmel_1 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 23:39:
@ToolKit:

[afbeelding]

[video]
Prachtige fiets Willem _/-\o_ :9~ Zonder kuip rijden zal even wennen zijn lange afstanden met een snelheid tussen de 140 km/h en 160 km/h is na een gewen periode op een naked prima te doen :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:51:
[...]

Die review is toch hartstikke lovend? hheb een vriend van me ook al wel 100x gezegd dat hij zijn street triple moet inruilen voor de MT10, met de gele fluor velgen!.
Die MT10 geeft gewoon ontzettend veel bang for your buck.
het enige dat in die review word gezegt, er zijn 2 machines die beter zijn de BMW S1000R en de Tuono.
Zitten ook beide in een hogere prijsklasse dus tja.
Misschien had ik er [sarcasm] [/] Tags omheen moeten zetten? :+
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:58:
[...]

Prachtige fiets Willem _/-\o_ :9~ Zonder kuip rijden zal even wennen zijn lange afstanden met een snelheid tussen de 140 km/h en 160 km/h is na een gewen periode op een naked prima te doen :)
De standaard aanwezige winddeflector op het "kuipje" doet érg goed z'n werk. Ik heb er gisteren een heel stuk 130 Km/h mee gereden en kreeg niet meer wind/turbulentiue te verduren dan dat wat ik van m'n R6 gewend was.

• kazzzdafke
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:51:
[...]

Check! Hier in zijn nieuw huisje van vorige week te slapen :D

Huisje S1000R

Pagina: 1 ... 81 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.