Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.802 views

Onderwerpen

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-11 21:45
Andere optie was een mt-03 of iets veel ouders zoals een GS500 ofzo. Maar aangezien ik wel veilig wil rijden en A2 motoren hun waarde redelijk behouden tegenwoordig leek het me verstandiger om voor een wat duurdere fiets te gaan.

YouTube: MotorcycleGeek

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-11 20:37
fun gehalte van een GS500 is anders erg hoog

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Jestar076 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:06:
Je kan er geen peil op trekken met dit weer, thanks for the info.
Ik ga er over nadenken!
Ik zou lekker wachten tot je 24 bent. Dan in 1x alles halen en voor de rest van je leven klaar. Toen ik het rijbewijs haalde was de regel voor vol vermogen 21 jaar. Toen ik 16 was wist ik al lang dat ik motor ging rijden. Op mijn 18e het autorijbewijs gehaald en toen met motor maar even gewacht tot ik 21 was. Ik had echt totaal geen zin om weer opnieuw examen te moeten doen. Vind in 1x klaar zijn wel zo prettig. Als je nu 18 bent is het een ander verhaal voor mij persoonlijk, maar met 23 zou ik lekker even wachten.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

wimmel_1 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 00:01:
[...]

Het is maar een "overloop".... Bijvullen doe je daar niet 8)
Dat klopt, maar als er te weinig in de radiator zit haalt ie het toch echt uit de overloop terug ;)
Anoshky schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 08:39:
Aangezien het mijn eerste kettingmotor is, ben ik me wat aan het orienteren naar onderhoud.
Een tijdje geleden is hier een discussie geweest over kettingsmeer middel, maar kan het niet direct terug vinden met de zoekfunctie.
Wat raden jullie aan?
Ik heb ook een eerste kettingmotor gekocht. Net naar MotoPort gereden en me een pot Motorex White Chain Grease ofzo aangeschaft. (klik). Ik dacht dat de ketting niet bijzonder vies was dus ik heb wat WD40 gebruikt om schoon te maken en ben toen gaan smeren.... De Motorex White Chain Grease zoals het spul officieel heet is nu Motorex Black Chain Grease.. :+ Maargoed, binnenkant + zijkanten + buitenkant lichtjes ingesmeeerd terwijl de motor op de middenbok en in neutraal stond. Al met al een minuutje of 10 bezig. Voor de volgende keer ga ik alleen wel iets gebruiken wat daadwerkelijk schoonmaakt icm een borsteltje :+
DrivinUCrazy schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:24:
Voor de nieuwelingen die nadenken over ketting smeren en paddockstands: NIET de motor in de versnelling zetten en zo gaan smeren. Dat kost je je vingers.
Is ook erg lastig om op die manier met een tandenborstel te smeren ;)
Jestar076 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:56:
Ja precies, maar als er dan een echte winter aankomt dan kan ik tegen maart pas praktijk gaan doen... :X
Ik heb door de winter heen gelest en het koudst wat ik heb meegemaakt was -5... Da's net aan uit te houden :+
Leviathius schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:14:
Wat denken jullie van deze als eerste motor (A2):
[afbeelding]
http://ww3.autoscout24.nl...0216463?smid=TAF-SM-TL-S&

Staat geadverteerd voor €4.500, maar is onderhandelbaar staat erbij.. Verstandig als eerste motor of beter iets goedkopers/ouders zoeken? Vind hem zelf wel heel gaaf eruit zien iig :9~
Vind 4,5k zelf vrij veel voor een eerste fiets. Aan de andere kant heeft ie wel ABS, dus de kans dat je jezelf onderuit remt is kleiner... Het zijn wel erg kekke fietsjes om op te rijden (heb er een paar AVB lessen op gehad), was zeker geen klagen.
PilatuS schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 17:08:
[...]

Ik zou lekker wachten tot je 24 bent. Dan in 1x alles halen en voor de rest van je leven klaar. Toen ik het rijbewijs haalde was de regel voor vol vermogen 21 jaar. Toen ik 16 was wist ik al lang dat ik motor ging rijden. Op mijn 18e het autorijbewijs gehaald en toen met motor maar even gewacht tot ik 21 was. Ik had echt totaal geen zin om weer opnieuw examen te moeten doen. Vind in 1x klaar zijn wel zo prettig. Als je nu 18 bent is het een ander verhaal voor mij persoonlijk, maar met 23 zou ik lekker even wachten.
Dat was de 25 kW regeling? Die werd toch automatisch omgezet in vol vermogen, zonder extra examen? :D

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• PilatuS
  • Niet online
tdw schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 20:06:
[...]

Dat was de 25 kW regeling? Die werd toch automatisch omgezet in vol vermogen, zonder extra examen? :D
Je hebt helemaal gelijk. Het is al flink wat jaartjes terug, vandaar de fout. In dat geval was het waarschijnlijk om maar gelijk vol vermogen te kunnen rijden zonder een tijd op 25kW te moeten rijden en iets anders te moeten kopen na die tijd.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Leviathius schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:14:
Wat denken jullie van deze als eerste motor (A2):
[afbeelding]
http://ww3.autoscout24.nl...0216463?smid=TAF-SM-TL-S&

Staat geadverteerd voor €4.500, maar is onderhandelbaar staat erbij.. Verstandig als eerste motor of beter iets goedkopers/ouders zoeken? Vind hem zelf wel heel gaaf eruit zien iig :9~
Mooie fiets en volgens mij ga je er genoeg plezier op beleven hoor.
PK's is ook niet alles joh.

Als je het geld hebt, lekker doen en niet nadenken dat je ook weleens kan vallen.
Wie weet val je nooit en ik ken er ook genoeg die al 6 jaar rijden en gevallen zijn, dan kan je nooit een knappe fiets kopen ;)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

:ˆˆ

En het is sowieso wel fijn dat er ABS op zit, zeker gezien het feit dat iedereen tegenwoordig met dat systeem leert rijden en vaak niet eens meer gewent is aan een slippend voorwiel in een bocht...... Niet dat het de bedoeling is om te remmen in een bocht, maar daarmee worden helaas wél de meeste valpartijen veroorzaakt.

Voor de rest is het gewoon een Honda..... Een allemansvriendje, net zoals ALLE andere motoren welke ze (nog) maken.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Leviathius
Thanks voor de reacties! Geld heb ik wel, maar is meer de vraag of ik zoveel over heb voor me eerste motor :+

Had idd ook gelezen dat die Honda een erg vriendelijke motor is qua rijgedrag. Spreekt mij in ieder geval wel aan. Voorlopig hoef ik de geluidsbarriere nog niet te doorbreken of een record tijd neer te zetten met de knietjes aan de grond ;)

• tdw

tdw

Amai seg!

wimmel_1 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 21:03:
Voor de rest is het gewoon een Honda..... Een allemansvriendje, net zoals ALLE andere motoren welke ze (nog) maken.
Enige wat ik ze nooit zal vergeven is dat ze de toeter en de richtingaanwijzer hebben omgedraaid :')

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• PilatuS
  • Niet online
tdw schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 21:35:
[...]

Enige wat ik ze nooit zal vergeven is dat ze de toeter en de richtingaanwijzer hebben omgedraaid :')
Dat is bij mijn motor ook lekker irritant gemaakt. Op de plek waar je de toeter verwacht zit het knopje voor het menu / laptimer. Werd een keer half van de weg gedrukt door iemand die niet schouder checkt, wil ik toeteren gebeurt er dus niets.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Leviathius schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 21:14:
Thanks voor de reacties! Geld heb ik wel, maar is meer de vraag of ik zoveel over heb voor me eerste motor :+
Ik zou persoonlijk voor iets van rond de 1,5-2k gaan. Je leert dan motorrijden, je leert er achter te komen wat je leuk vind en wat niet. En dan als je alles een beetje onder de knie hebt en beter weet wat je wil investeer je in een grotere/duurdere motor.

Mijn eerste motor was een paars/roze Kawasaki ZZR 600 van €1500. Prima beginnersmotor, goede windbescherming, best pittig, goede bochtenhandling, perfect om op te leren. En nu heb ik (na 7 jaar) gekozen voor iets duurders, maar wel iets waar ik helemaal achter sta op basis van wat ik gereden/gezien heb in de afgelopen jaren.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bést wel humoristisch.....

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
tdw schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 20:06:
[...]

Maargoed, binnenkant + zijkanten + buitenkant lichtjes ingesmeeerd terwijl de motor op de middenbok en in neutraal stond.
smeer je nou de zij- en buitenkant van je ketting in? :+

[ Voor 16% gewijzigd door Maegrim op 16-06-2016 00:10 ]

• bakvis
  • Laatst online: 12:24

bakvis

Tweakers.Nerd

Maegrim schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 00:10:
[...]

Tuurlijk, anders gaat ie roesten :)...

Mijn Specs

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Voor als er nog iemand op zoek is naar een pittige gooi en smijtfiets: http://link.marktplaats.nl/m1060972035

*DragonSlayer666 doet aan schaamteloze promotie

[ Voor 36% gewijzigd door DragonSlayer666 op 16-06-2016 08:33 ]

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:27
DragonSlayer666 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 08:29:
Voor als er nog iemand op zoek is naar een pittige gooi en smijtfiets: http://link.marktplaats.nl/m1060972035

*DragonSlayer666 doet aan schaamteloze promotie
Dat is dat ding dat elke keer stuk was toch?

• Leviathius
418O2 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 09:13:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://vignette2.wikia.nocookie.net/adventuretimewithfinnandjake/images/2/2b/Apply_cold_water_to_burned_area.jpeg/revision/latest?cb=20121007165231

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is dat lichte valschade? Dan wil ik niet weten wat je onder zware valschade verstaat.

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 15:31

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nou ja, lichte valschade is plastic. Zware valschade is metaal (frame, blok, voorvork, stuur). Dat wil niet zeggen dat dat geen tik heeft gehad natuurlijk.
[...]

Doe ik ook. :Y Bij de eerste ketting deed ik dat niet; scottoiler komt alleen aan de binnenkant en de buitenkant van de schakels ging roesten.

Tegenwoordig smeer ik het héél dun in met Forté kettingvet, en blijft de ketting als nieuw. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• DragonSlayer666
418O2 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 09:13:
[...]

Een klusmotor noemen we dat toch? Maar valt mee hoor, een contact(niet het slot) wat kapot was gegaan(mag wel na 17 jaar) en een uitlaat vervangen omdat die onder valschade zat.
teigetjuh schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 09:30:
Is dat lichte valschade? Dan wil ik niet weten wat je onder zware valschade verstaat.
T is enkel nog maar het ruitje en de kap. De rest is allemaal vervangen.

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:52

Least Inkling

Product of the cold war

Wat een moeite doen jullie allemaal...ik doe gewoon water en een sopje, klaar!

Oh wacht...ik heb cardan :+

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vind je? Beetje irritant, niet in de minste plaats omdat die kerel het steeds heeft over Ducati en vervolgens naast een Triumph staat. Wel mooie fiets trouwens :9

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• GMacD
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-10-2024
SpongeRob schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:11:
[...]

Ik heb ook de weloverwogen keuze gemaakt om meteen nadat ik m'n rijbewijs heb gehaald een zware motor te kopen omdat ik er geen zin in had om een lichtere te kopen om deze dan na een jaar alweer zat te zijn.
Het voordeel is dat m'n huidige motor nog wel een tijdje mee kan wat tempo betreft, dat went niet zo snel als beginner.

Overigens is het een riemaangedreven motor, lekker onderhoudsvriendelijk. :*)

Ik heb een Buell 1125CR
Mooie machine!
Ik snap je keuze ook heel goed. Ik ben een paar maanden geleden geslaagd voor mijn A en de zoektocht naar mijn eerste motor is begonnen. Nu veel aan het zitten en proefrijden van lichte en zwaardere motoren. Blijft lastig!
Tot nu toe een paar leuke motoren mogen proberen ( z750, MV Agusta Brutale 910, R1, Motoguzzi V9 bobber ) en binnenkort nog een triumph street triple, Honda CBR, VFR en kawasaki ZX*R checken. Dan moet ik toch echt een keuze gaan maken. Tot die tijd mag ik van een kennis nog gebruik maken van de lesmotor waarop ik gelest heb.

• 418O2
GMacD schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:38:
[...]

Mooie machine!
Ik snap je keuze ook heel goed. Ik ben een paar maanden geleden geslaagd voor mijn A en de zoektocht naar mijn eerste motor is begonnen. Nu veel aan het zitten en proefrijden van lichte en zwaardere motoren. Blijft lastig!
Tot nu toe een paar leuke motoren mogen proberen ( z750, MV Agusta Brutale 910, R1, Motoguzzi V9 bobber ) en binnenkort nog een triumph street triple, Honda CBR, VFR en kawasaki ZX*R checken. Dan moet ik toch echt een keuze gaan maken. Tot die tijd mag ik van een kennis nog gebruik maken van de lesmotor waarop ik gelest heb.
Als ik nu een eerste motor zou moeten kiezen, had ik een VFR genomen denk ik (als ik jouw budget had). Is gewoon een prima motor, voorspelbaar, goede houding. Niet te tam, niet te racey.

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Ben eigenlijk benieuwd hoe dit forum kijkt naar motorvakanties. Ik zie eigenlijk alleen Bommes voorbijknorren op zijn superVespa (zijn werkgever draait de betekenis van werkdagen en vakantiedagen om lijkt wel :+ ) met mooie foto's

Gaan jullie überhaupt met de moteur op vakantie of blijven jullie er verre van? Waarom dan?

Wat is de ideale vakantie voor jullie?

Ik heb twee soorten vakanties: weinig tijd (week) of wat minder weinig tijd (3-4 weken).
Ben een bergliefhebber dus probeer ik in een vakantie van een week zoveel mogelijk bergen te zien (alpen blijven leuk) en goed/snel bereikbaar.

In een langere vakantie is het rondreizen. Elke dag een paar honderd km snorren door de binnenlanden en niet weten waar je slaapt (camping/hotels/b&b). Heerlijk leven op en rond de motor.

Top drie reis tot nu toe:

1. Noordkaap via Denemarken-Zweden-Finland-Noorwegen terug (8900km)
2. Spanje Santiago de Compestella (6000 km) (nee, niet religiegebonden ;) )
3. Italie Lucca/Sienna en terug via de dolomieten (5400 km)

Noordkaap ga ik volgend jaar weer terug.

Waarom de vraag? Nou, ik ben bezig met een grootschalig onderzoek voor de overheid... :+
Nee, gewoon nieuwsgierig, thats all..

• GMacD
418O2 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:50:
[...]

Als ik nu een eerste motor zou moeten kiezen, had ik een VFR genomen denk ik (als ik jouw budget had). Is gewoon een prima motor, voorspelbaar, goede houding. Niet te tam, niet te racey.
VFR leek mij ook een goede optie, ben er zeer benieuwd naar!
Waar ben je zelf eigenlijk mee begonnen? En waar rij je nu op?

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Least Inkling schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:18:
Ben eigenlijk benieuwd hoe dit forum kijkt naar motorvakanties.
Helaas pindakaas, met twee kleine kinderen én een vrouw die weigert achterop te kruipen kan ik enkel woon-werk en kleine 'solo' verplaatsingen met de moto doen :) (in september een moto-weekendje met vrienden gepland, kamperen in Ardennen, maar daar blijft 't voorlopig bij) - al zou ik wel meer willen :) (en natuurlijk liefst met 't vrouwtje)

[ Voor 7% gewijzigd door Dryhte op 16-06-2016 12:35 ]

• 418O2
GMacD schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:26:
[...]

Ik ben begonnen met een GSX-600R uit 1997 en daar rij ik nog steeds op. Heb een '94 K75RT er naast voor de winter en lange ritten.

Mijn budget was destijds ~ 1500 euro en daar had ik geen goede VFR voor. En ik wou altijd een racer dus kocht ik die gsx-r maar (vond ik de mooiste, de CBR's zijn iets ouder voor hetzelfde geld). Ben ik overigens wel van genezen. Met mijn lengte is het niet ideaal. Maar de power en houding zijn wel erg leuk. Denk dat ik hem niet snel weg doe, maar ombouw naar een echte racer.

[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 16-06-2016 12:41 ]

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-11 12:57
Ben eigenlijk benieuwd hoe dit forum kijkt naar motorvakanties.
Ik zou het in principe wel willen, maar ik heb niet echt het budget om speciaal voor maximum 2 à 3 keer per jaar op vakantie te gaan koffers en dergelijke te kopen voor op de motor...

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Anoshky schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:46:
[...]

Ik zou het in principe wel willen, maar ik heb niet echt het budget om speciaal voor maximum 2 à 3 keer per jaar op vakantie te gaan koffers en dergelijke te kopen voor op de motor...
Dat hoeft geen reden te zijn.. een setje 2ehands of Lidl softpanniers en/off een rollbag zou voldoende moeten zijn..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ben eigenlijk benieuwd hoe dit forum kijkt naar motorvakanties. I
Ik wil graag, maar mijn werkgever is anders dan die van Bommes ;) buiten dat wil ik ook nog met gezin dingen doen als ik vrij ben.. dus motor trips schieten er vaak bij in -O-

Ik heb wel een keer een lang weekend een rondje Wales gedaan:
ToolkiT in "MOTOR: GoT voorjaar UK toertocht."
Was echt een super ervaring 8)
Dryhte schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:34:
[...]

Helaas pindakaas, met twee kleine kinderen én een vrouw die weigert achterop te kruipen kan ik enkel woon-werk en kleine 'solo' verplaatsingen met de moto doen :) (in september een moto-weekendje met vrienden gepland, kamperen in Ardennen, maar daar blijft 't voorlopig bij) - al zou ik wel meer willen :) (en natuurlijk liefst met 't vrouwtje)
klinkt bekend..

[ Voor 31% gewijzigd door ToolkiT op 16-06-2016 12:55 ]

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:27

gwystyl

Beugeltje dan maar?

GMacD schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:26:
[...]

Mijn eerste motor was ook een VFR (uit 1986). Dat was een heel verschil met de oude BMW R50/5 van mijn vader waar ik af en toe op gereden had. Het went erg snel om iets sportiever te zitten, en de VFR laat zich zowel heel lui als vrij sportief rijden. Je moet het natuurlijk niet vergelijken met een Fireblade of R1, maar met de juiste bestuurder kan hij heel hard de bocht om......

De opvolger was een RC36-II uit 1994, mijn droommachine sinds ik mijn rijbewijs ging halen. Daar heb ik zo'n 70.000 km op gereden voor hij in de fik werd gestoken. Gelukkig kon ik van een bevriende VFR-rijder zijn RC36-II uit 1995 overnemen. Daar heb ik een stuk minder mee gereden, maar het blijft een prettige machine. Ik wil nog een keer wat anders, dus als je interesse hebt moet je me maar DM-en voor een proefritje.

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/iVUiFtMOYxmabXzANJu5bA4r/full.jpg

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

ToolkiT schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:52:
[...]

Dat hoeft geen reden te zijn.. een setje 2ehands of Lidl softpanniers en/off een rollbag zou voldoende moeten zijn..
Met Toolkit. Maat van me rijdt met een oude plunjebaal met een vuilniszak aan de binnenkant. En het grootste gaatje heeft ie afgeplakt met duct tape.. :P

Mooie foto's Toolkit. Staat ook nog op het lijstje, Schotland en Wales. Was vorig jaar een paar dagen in Zuid-Engeland, Lands End.

En ik wil nog naar IJsland, Marocco, etc.. O-)

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Dryhte schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:34:
[...]

Jap, hoor het vaak, maar aan de andere kant maken die motortripjes het wel weer goed lijkt me.
Blijven zeuren bij het vrouwtje 8)

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Motorvakanties wil ik wel nog gaan doen. Maar, idd het combineren met vriendin is soms toch best lastig. Mijn volgende motor wordt wat geschikter om met zijn 2en te toeren; dat wordt gewoon een eis. Misschien komen dan ook wat weekendjes weg erbij, en zo verder.

Tot nu toe heb ik het puur bij dagtochtjes gehouden. Op een dag kan ik al naar Luxemburg of naar de Eifel, dus dat is ook geen straf. Ik denk dat de volgende stap óf een meer toergerichte motor wordt, of een trekhaak+motortrailer. Anders ben ik al geradbraakt voordat ik op de plaats van bestemming ben en dat is niet helemaal de bedoeling.

Vriendin heeft geen motorrijbewijs, en daar ook geen geld voor (over), dus ieder een eigen motor zit er voorlopig niet in. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• tdw

tdw

Amai seg!

[...]

Ja, maar lichtjes.
Ben eigenlijk benieuwd hoe dit forum kijkt naar motorvakanties. Ik zie eigenlijk alleen Bommes voorbijknorren op zijn superVespa (zijn werkgever draait de betekenis van werkdagen en vakantiedagen om lijkt wel :+ ) met mooie foto's

Gaan jullie überhaupt met de moteur op vakantie of blijven jullie er verre van? Waarom dan?

Wat is de ideale vakantie voor jullie?

Ik heb twee soorten vakanties: weinig tijd (week) of wat minder weinig tijd (3-4 weken).
Ben een bergliefhebber dus probeer ik in een vakantie van een week zoveel mogelijk bergen te zien (alpen blijven leuk) en goed/snel bereikbaar.

In een langere vakantie is het rondreizen. Elke dag een paar honderd km snorren door de binnenlanden en niet weten waar je slaapt (camping/hotels/b&b). Heerlijk leven op en rond de motor.

Top drie reis tot nu toe:

1. Noordkaap via Denemarken-Zweden-Finland-Noorwegen terug (8900km)
2. Spanje Santiago de Compestella (6000 km) (nee, niet religiegebonden ;) )
3. Italie Lucca/Sienna en terug via de dolomieten (5400 km)

Noordkaap ga ik volgend jaar weer terug.

Waarom de vraag? Nou, ik ben bezig met een grootschalig onderzoek voor de overheid... :+
Nee, gewoon nieuwsgierig, thats all..
Ik heb de motor wel gekocht met de intentie er mee op vakantie te gaan, ooit. Omdat ik een beginneling ben, weet ik alleen niet of het verstandig is :+ Ik zit zelf nog met vragen als bagage (als het goed is is m'n topkoffer klaar voor gebruik, zal ze zo eens bellen), hotels/tentje (in geval van dat laatste, hoe houd je je waardevolle dingen veilig, hoe laad je je elektronica op?), maximaal aantal uur op een dag, van tevoren boeken, hoe om te gaan met hitte in je Gore Tex pak... Alles :+

Ik hoop volgend jaar weer op vakantie te gaan (aanschaf van een motor hakt er een beetje in... :D ), en het liefst dan met de motor. Dan kom ik er vanzelf wel achter :)

~ James May

• GMacD
418O2 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:41:
[...]

Ik ben begonnen met een GSX-600R uit 1997 en daar rij ik nog steeds op. Heb een '94 K75RT er naast voor de winter en lange ritten.

Mijn budget was destijds ~ 1500 euro en daar had ik geen goede VFR voor. En ik wou altijd een racer dus kocht ik die gsx-r maar (vond ik de mooiste, de CBR's zijn iets ouder voor hetzelfde geld). Ben ik overigens wel van genezen. Met mijn lengte is het niet ideaal. Maar de power en houding zijn wel erg leuk. Denk dat ik hem niet snel weg doe, maar ombouw naar een echte racer.
Een racer is iets wat ik ook echt heel mooi vind, maar een naked is zo comfortabel qua zithouding. Stuurgedrag van de z750 was ook erg prettig ( echt een 'smijtfiets' ). Nadeel van een naked vind ik toch het ontbreken van de windbescherming op snelwegen. Een sport/toermotor zoals de VFR heeft de houding en de windbescherming. En volgens mij is het ook fijner voor een passagier om daar achterop te zitten, dan op een racer ;)
Logica zegt het één O-) ..het kleine stemmetje in mijn achterhoofd roept weer het ander })
gwystyl schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:07:
[...]

Mijn eerste motor was ook een VFR (uit 1986). Dat was een heel verschil met de oude BMW R50/5 van mijn vader waar ik af en toe op gereden had. Het went erg snel om iets sportiever te zitten, en de VFR laat zich zowel heel lui als vrij sportief rijden. Je moet het natuurlijk niet vergelijken met een Fireblade of R1, maar met de juiste bestuurder kan hij heel hard de bocht om......

De opvolger was een RC36-II uit 1994, mijn droommachine sinds ik mijn rijbewijs ging halen. Daar heb ik zo'n 70.000 km op gereden voor hij in de fik werd gestoken. Gelukkig kon ik van een bevriende VFR-rijder zijn RC36-II uit 1995 overnemen. Daar heb ik een stuk minder mee gereden, maar het blijft een prettige machine. Ik wil nog een keer wat anders, dus als je interesse hebt moet je me maar DM-en voor een proefritje.

[afbeelding]
Bedankt voor het aanbod! hou het zeker in mijn achterhoofd!
Wel naar dat iemand je motor in de vik heeft gestoken zeg :( kan ik echt woedend om worden, blijf lekker van andermans spullen af

[ Voor 34% gewijzigd door GMacD op 16-06-2016 13:32 ]

• Maegrim
Zojuist opgehaald, deze VFR800 voor 1650 hele euro's :Y

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZXXsr0j.jpg

• GMacD
Maegrim schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:31:

[afbeelding]
Gefeliciteerd met je aankoop! *O* d:)b

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

DrivinUCrazy schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:19:
... óf een meer toergerichte motor wordt, of een trekhaak+motortrailer. Anders ben ik al geradbraakt voordat ik op de plaats van bestemming ben en dat is niet helemaal de bedoeling.

..
Mijn vakantie begint op de oprit. Nou ja, als ik de duitse of franse grens overga, vind NL en BE geen hol aan om te rijden. De eerste twee dagen maximeer ik de rijafstand tot 450-500 km, daarna zakt dat terug tot 250-350, afhankelijk van de locatie (alpen is 250 km flink aanpoten, 400 km in Noorwegen doe je fluitend). Betekent rijtijden van 9 tot 10 uur in eerste instantie, daarna 7 tot 8. Je wilt ook iets kunnen zien onderweg toch? :) Elke 1,5 uur peukenpauze/happen en vooral niet vergeten te drinken!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Feli!! Strakke kleur.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DrivinUCrazy schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:19:
Motorvakanties wil ik wel nog gaan doen. Maar, idd het combineren met vriendin is soms toch best lastig. Mijn volgende motor wordt wat geschikter om met zijn 2en te toeren; dat wordt gewoon een eis. Misschien komen dan ook wat weekendjes weg erbij, en zo verder.
Met pillion rijden heb ik 1x gedaan (als je de straat op en neer met de kids niet meerekent) en ik vond het niet lekker rijden.. scheelt ook dat het mijn schoonpa was die niet de lichtste was..
Misschien went het, maar mijn ideaal is ieder op eigen motor..

MrsT wil ook niet achterop, maar van het weekend zat ze Bike magazine van me te lezen en daar staan altijd mooie lezersfotos van motorvakanties in en ze begon erover dat wij dat samen ook eens moesten doen. Wel elk op eigen motor.. dus toen ze verder las en er een opvolger van de suzuki Gladius in stond porde ik haar dat dat wel wat voor haar zou zijn :)

ik ben benieuwd of dat ooi werkelijkheid gaat komen..

Bike magazine van deze maand had trouwens een special over toeren en hoe je kan voorbereiden etc.. de moeite waard om te lezen..

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Least Inkling schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:34:
[...]

Mijn vakantie begint op de oprit. Nou ja, als ik de duitse of franse grens overga, vind NL en BE geen hol aan om te rijden. De eerste twee dagen maximeer ik de rijafstand tot 450-500 km, daarna zakt dat terug tot 250-350, afhankelijk van de locatie (alpen is 250 km flink aanpoten, 400 km in Noorwegen doe je fluitend). Betekent rijtijden van 9 tot 10 uur in eerste instantie, daarna 7 tot 8. Je wilt ook iets kunnen zien onderweg toch? :) Elke 1,5 uur peukenpauze/happen en vooral niet vergeten te drinken!
Het probleem zit hem in de houding en vooral de hoek van mijn knieën icm een oude sportblessure die dan opspeelt. Heeft verder niets met afstand of mindset te maken. Daar heb ik nooit last van gehad, totdat ik eind vorig jaar / dit jaar langere afstanden begon te rijden. Zodoende zitten vakanties er voorlopig nog niet in.

• tdw

tdw

Amai seg!

[afbeelding]
Hele mooie fiets, niet duur! Doe eens wat specs? :)

~ James May

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

tdw schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:23:
[...]

Ja, maar lichtjes.

[...]

Ik heb de motor wel gekocht met de intentie er mee op vakantie te gaan, ooit. Omdat ik een beginneling ben, weet ik alleen niet of het verstandig is :+ Ik zit zelf nog met vragen als bagage (als het goed is is m'n topkoffer klaar voor gebruik, zal ze zo eens bellen), hotels/tentje (in geval van dat laatste, hoe houd je je waardevolle dingen veilig, hoe laad je je elektronica op?), maximaal aantal uur op een dag, van tevoren boeken, hoe om te gaan met hitte in je Gore Tex pak... Alles :+

Ik hoop volgend jaar weer op vakantie te gaan (aanschaf van een motor hakt er een beetje in... :D ), en het liefst dan met de motor. Dan kom ik er vanzelf wel achter :)
Je hoeft geen veteraan te zijn om op vakantie te gaan :) Zolang je nu nog niet de Stelvio pas doet, komt dat prima goed. Mijn mening is dat je pas leert motorrijden in de heuvels/bergen. Heel andere technieken die je hier niet altijd kunt toepassen. En...allerbelangrijkste: geen drempels en aaneengeregen verkeerslichten zoals hier! Elektronica heb je allerlei gadgets voor (mijn linkerkoffer zit vol met allerlei apparatuur). Vooraf boeken hoeft niet, ben nog nergens weggestuurd. Maar wil je zekerheid moet je het vooral doen. Betekent wel afhankelijkheid van afstand en tijd. Hitte is persoonlijk, ik kan daar redelijk goed tegen, ook in de wetenschap dat ik later kan douchen. Probeer eens een weekendje camping in de Eiffel. Mooi gebied, lekker eten en bier (als dat je ding is) en dichtbij.

En kom er dan achter dat je veel te veel hebt meegenomen :+

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Plus dat je iets dieper de Eifel in (als in: voorbij de Rursee) heel mooie haarspelden kunt tegenkomen, waar je goed kunt oefenen voordat je daadwerkelijk eens de bergen in gaat.

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

DrivinUCrazy schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:43:
[...]

Het probleem zit hem in de houding en vooral de hoek van mijn knieën icm een oude sportblessure die dan opspeelt. Heeft verder niets met afstand of mindset te maken. Daar heb ik nooit last van gehad, totdat ik eind vorig jaar / dit jaar langere afstanden begon te rijden. Zodoende zitten vakanties er voorlopig nog niet in.
Oke, das knudde. Als je het kunt oplossen met een trailer, doen.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:35

Chakotay

Lick here to continue

Over vakanties: Tas(sen) achterop knopen en gaan met dat ding :P Met duo achterop (op een GSX-R 600) heb ik 2 keer gedaan, een weekendje Luxemburg en een weekje zuid-Engeland. Het is te doen, maar het rijdt niet ideaal (je kunt niet meer verzitten in de bochten), en op zo'n sportmotor heb je dan bijna geen bagageruimte meer.

Op een echte tour-motor is het echter prima te doen met duo, mijn ouders doen jaarlijkse meerdere ritjes van een paar dagen tot een week met zijn 2en, voorheen op een Honda Pan European en sinds kort een Kawa Versys 1000. Op dat soort fietsen is het prima uit te houden op lange stukken met duo & bagage.
dion_b schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 01:07:
[...]

Vraagje: hoe zit het met de trillingen van die eencylinder? Hoe hinderlijk zijn die op langere ritten - en dan vooral op snelwegsnelheid?

* dion_b heeft nu al even weinig vermogen op een iets zwaardere fiets, dus ligt daar alvast niet wakker om :z
Het trilt aardig, maar ik vond het zelf niet storend. Langste wat ik er mee gedaan is Noordoost Friesland -> Amersfoort aan één stuk een aantal keer, dat was zelf prima te doen. De motor vond het alleen niet heel leuk om cruisesnelheden van boven de 140 voor langere afstanden aan te houden, dat vind ik zelf wel een nadeel op die route 's avonds laat.

[ Voor 30% gewijzigd door Chakotay op 16-06-2016 14:35 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Maegrim
tdw schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:47:
[...]

Hele mooie fiets, niet duur! Doe eens wat specs? :)
2001 (beste model, vanaf 2002 zit er v-tec in), 136k gelopen, 782cc V4, tandwiel aangedreven nokkenassen, gewoon een hele fijne fiets :)
Ik had er 3 jaar terug ook een, maar die heeft m'n vader nu

• Anoshky
Ben op zoek naar een poor man's oplossing om (zelden) eens te navigeren op de motor.
Hoe ik het zou willen doen:
- tanktas waar mijn smartphone achter zo'n doorzichtig (waterdicht) ding zit en de smartphone aansluiten aan een battery pack
- app om te navigeren op android, voor kortste/snelste weg gebruik ik wel gewoon GMaps, maar is er een leuke app waar je kunt zeggen: rijd naar daar via bochtige weggetjes?
- om de instructies te luisteren dacht ik eigelijk gewoon aan dit op Aliexpress.

Tanktasje vind ik wel zelf, maar tips welkom.
Voor de app en de headphones had ik graag jullie ervaringen gehoord...

• dion_b
  • Laatst online: 14:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Chakotay schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:32:
[...]

Het trilt aardig, maar ik vond het zelf niet storend. Langste wat ik er mee gedaan is Noordoost Friesland -> Amersfoort aan één stuk een aantal keer, dat was zelf prima te doen. De motor vond het alleen niet heel leuk om cruisesnelheden van boven de 140 voor langere afstanden aan te houden, dat vind ik zelf wel een nadeel op die route 's avonds laat.
Snap ik, en is gelijk mijn dilemma. Ik wil iets zuinigs voor (zeer) lange afstanden, maar juist op lange afstanden is hoge cruise speed wel zo prettig, alleen funest voor verbruik, zeker op kleine grasmaaiers...

* dion_b vindt 160km/u op een K75 nog steeds ideale toersituatie :)

Oslik blyat! Oslik!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Het verbruik viel dan wel weer mee, ook met het gas bijna aan de stuit zat hij in de buurt van de 1:20.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 23:00

Exigence

dnkroz

Tot afgelopen paar jaar bijna ieder jaar met de motor voor langere of kortere tijd weggeweest :)

Eerste keer was een lang weekend Eifel. Toen had ik de smaak te pakken en ben in m'n eentje 2 weken gaan kamperen door Zwitserland, Noord-Italië en Oostenrijk en alle grote bergpassen meegepakt. Het jaar daarop een week met een vriend op stap (hotels) geweest in de Eifel en het Moezelgebied.

Het jaar daarop zaten twee goede vrienden van mij gezamenlijk op een camping aan de Costa del Sol, ik had een goede week vrij van m'n werk en heb ze een berichtje gestuurd: "ik kom over een paar dagen even een biertje halen" :D Ben op de motor gestapt en via de Vogezen, de Route des Grandes Alpes en de Pyreneeën naar hun toe gereden, daar twee dagen bier gedronken en op het strand gelegen en toen weer naar huis gereden (ff door Parijs, fotootjes maken bij de Eifeltoren etc :P).

Diezelfde vriend van mij aangestoken met het Alpenvirus en het jaar daarop een week door de Vogezen, Zwitserse Alpen en het Zwarte Woud gereden (gekampeerd).

En twee jaar geleden de grootste reis gemaakt tot nu toe, de Balkan en Griekenland. Via de Vogezen, het Zwarte Woud, de Alpen en de Dolomiten in Italië op de boot gestapt naar Griekenland. Vervolgens via Albanië, Montenegro, Bosnië en Kroatie weer naar huis gereden.

Vorig jaar helaas niet op de motor weggeweest maar in de auto naar Rusland (Kaliningrad, Veliky Novgorod en Sint Petersburg) :D

• GMacD
wow, al die reizen klinken wel indrukwekkend! zeker ook wel iets wat ik wil doen wanneer ik een motor heb ( en een beetje heb gespaard ).

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Chakotay schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:57:
Het verbruik viel dan wel weer mee, ook met het gas bijna aan de stuit zat hij in de buurt van de 1:20.
Mwoeah, voor 140km/u is dat niet zo indrukwekkend. Wel minder dan bijvoorbeeld die K75 (die rond die snelheid iets van 1:17 deed), maar niet genoeg om trillende reet te rechtvaardigen. Pas boven de 1:25 zet het zoden aan de dijk, maar dan moet je dus stuk langzamer rijden...

Dat gezegd, een van de redenen waarom ik iets zuinigs en lichts wil is om in Zweden zowel op snelweg (met 110km/u max waar mensen zich aan houden) als binnenwegen te rijden, en dan is topsnelheid alleen relevant tussen A'dam en Kiel :z

Oslik blyat! Oslik!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Tja, ik ben sportfietsen gewend die bij 'normaal' rijden met moeite 1:15 halen, dan is 1:20 al erg zuinig :P

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Exigence schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:03:
[...]

Tot afgelopen paar jaar bijna ieder jaar met de motor voor langere of kortere tijd weggeweest :)

...
Mooie route Vogezen-RDGA-Pyreneeen allemaal oh's en ah's :) , Andorra daargelaten.

Het oosten trekt me niet zo (Balkan) en ik kan geen reden verzinnen waarom niet, vreemd. Ben niet verder geweest dan Tsjechie, Slowenie en Kroatië. Maar op een of andere manier neig ik altijd naar het zuiden te rijden.

edit: tiepvaut

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:26

-tom-562

Oliesjeik

Anoshky schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:45:
Ben op zoek naar een poor man's oplossing om (zelden) eens te navigeren op de motor.
- tanktas waar mijn smartphone achter zo'n doorzichtig (waterdicht) ding zit en de smartphone aansluiten aan een battery pack
- app om te navigeren op android, voor kortste/snelste weg gebruik ik wel gewoon GMaps, maar is er een leuke app waar je kunt zeggen: rijd naar daar via bochtige weggetjes?
- om de instructies te luisteren dacht ik eigelijk gewoon aan dit op Aliexpress.

TomTom Go app, kost 20 euro per jaar of 50 euro per 3 jaar. Daar zit een kronkelroute functie in! Verder kan je online makkelijk je routes (in je browser) uitzetten via de MyDrive omgeving, je kan ook GPX routes importeren.
Ik heb 'm 2 weken geleden aangeschaft, morgen testen

Vaak bu'j te bang!

• DragonSlayer666
-tom-562 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:21:
[...]

TomTom Go app, kost 20 euro per jaar of 50 euro per 3 jaar. Daar zit een kronkelroute functie in! Verder kan je online makkelijk je routes (in je browser) uitzetten via de MyDrive omgeving, je kan ook GPX routes importeren.
Ik heb 'm 2 weken geleden aangeschaft, morgen testen
Mits je een android toestel hebt, iPhone heeft de kronkelroute (nog) niet...

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Chakotay schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:14:
Tja, ik ben sportfietsen gewend die bij 'normaal' rijden met moeite 1:15 halen, dan is 1:20 al erg zuinig :P
M'n huidige R80 is ook een stuk dorstiger. Even weinig vermogen als die G650, stuk zwaarder en gelukkig wel wat prettiger op snelwegsnelheden (zolang je niet in de trillingen tussen 4100 en 4500rpm blijft hangen), maar zelfs met grootste deel van de ritten op 100km/su (strak, ivm trajectcontrole) kom ik gemiddeld niet beter uit dan 1:15 :'(

[ Voor 0% gewijzigd door dion_b op 16-06-2016 16:14 . Reden: factor 3600 trager gereden ]

Oslik blyat! Oslik!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

dion_b schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:24:
[...]

M'n huidige R80 is ook een stuk dorstiger. Even weinig vermogen als die G650, stuk zwaarder en gelukkig wel wat prettiger op snelwegsnelheden (zolang je niet in de trillingen tussen 4100 en 4500rpm blijft hangen), maar zelfs met grootste deel van de ritten op 100km/s (strak, ivm trajectcontrole) kom ik gemiddeld niet beter uit dan 1:15 :'(
Dat is dan weer erg onzuinig... 1:15 haal ik ook op mijn RSV Mile met cruisesnelheid van 140-150, veel filerijden en regematig even het gas er goed op.

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Tanktassen zijn ook niet altijd waterdicht. Kan er wel een hoes om, maar dan zie je niets meer fatsoenlijk.

Ikzelf laat Ingrid haar mond houden, ik kijk zelf wel naar het scherm.

• Exigence

Exigence

dnkroz

Least Inkling schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:20:
[...]

Mooie route Vogezen-RDGA-Pyreneeen allemaal oh's en ah's :) , Andorra daargelaten.

Het oosten trekt me niet zo (Balkan) en ik kan geen reden verzinnen waarom niet, vreemd. Ben niet verder geweest dan Tsjechie, Slowenie en Kroatië. Maar op een of andere manier neig ik altijd naar het zuiden te rijden.

edit: tiepvaut
Kustlijn is prachtig daar! In Albanië van Sarande naar Vlorë, kustlijn van Montenegro met de indrukwekkende baai van Kotor, dan via de kust door naar Kroatië (Dubrovnik!), even doorsteken naar de brug van Mostar in Bosnië, even zwemmen in het heerlijk koude water van de Kravice watervallen.

Vervolgens naar huis door de gehele Kroatische kust af te rijden naar Rijeka (daarna is er niks meer aan). Probeer het eens ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.bestemminginbeeld.nl/bibspotter/2015/05/07/51b3c/max.jpg

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

das waar, eens proberen, is het niks stuur naar rechts, ferry en naar Italie 8)

Strakke foto overigens, de uwe?

[ Voor 18% gewijzigd door Least Inkling op 16-06-2016 15:55 ]

• DragonSlayer666
dion_b schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:24:
[...]
M'n huidige R80 [...]grootste deel van de ritten op 100km/s (strak, ivm trajectcontrole)
Zo! dat is 1). een verschrikkelijk snelle motorfiets en 2). een vrij extreme trajectcontrole(en niet in Nederland!) :+

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Chakotay schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:26:
[...]

Dat is dan weer erg onzuinig... 1:15 haal ik ook op mijn RSV Mile met cruisesnelheid van 140-150, veel filerijden en regematig even het gas er goed op.
Weet ik. Gemiddeld halen mensen op Spritmonitor 1:17.5 ermee, en met al die saaie trajectcontrolestukken geloof ik niet dat ik zoveel onzuiniger rij dan gemiddeld, dus er moet iets fout zijn met carbs/afstelling van dat ding. Vorig jaar heb ik ze ook laten schoonmaken, balanceren etc, wat merkbaar prettiger reed maar exact niets veranderde aan verbruik...

Gezien laag aantal kms die ik momenteel rij (afgelopen jaar welgeteld 3k km) boeit verbruik absoluut niet genoeg om een andere motor te kopen - en zelfs als ik een rit van 3600km ga maken (mogelijk volgend jaar april) scheelt het nog altijd maar zo'n EUR 150 (bovenop de EUR 150 die het me jaarlijks scheelt), dus zelfs een BMW specialist de boel volledig door te laten lichten loont al niet. Maar het irriteert wel.

Oslik blyat! Oslik!

• tdw

tdw

Amai seg!

Least Inkling schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:49:
[...]

Je hoeft geen veteraan te zijn om op vakantie te gaan :)
Neuh dat begrijp ik, maar om nou een tandenborstel, 3 onderbroeken en een shampoo in m'n koffer te flikkeren en maar "gewoon" ergens naar toe rijden zie ik ook niet echt zitten :P
Maegrim schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:40:
[...]

2001 (beste model, vanaf 2002 zit er v-tec in), 136k gelopen, 782cc V4, tandwiel aangedreven nokkenassen, gewoon een hele fijne fiets :)
Ik had er 3 jaar terug ook een, maar die heeft m'n vader nu
Haha, ik had al zo'n vermoeden dat ie een hoge km-stand had. Heb zelf ook naar zo'n model zitten kijken (ook ivm de punten die je noemt) maar zo goedkoop kwam ik ze niet tegen :P
Exigence schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:03:
[...]

Eerste keer was een lang weekend Eifel. Toen had ik de smaak te pakken en ben in m'n eentje 2 weken gaan kamperen door Zwitserland, Noord-Italië en Oostenrijk en alle grote bergpassen meegepakt. Het jaar daarop een week met een vriend op stap (hotels) geweest in de Eifel en het Moezelgebied.

Het jaar daarop zaten twee goede vrienden van mij gezamenlijk op een camping aan de Costa del Sol, ik had een goede week vrij van m'n werk en heb ze een berichtje gestuurd: "ik kom over een paar dagen even een biertje halen" :D Ben op de motor gestapt en via de Vogezen, de Route des Grandes Alpes en de Pyreneeën naar hun toe gereden, daar twee dagen bier gedronken en op het strand gelegen en toen weer naar huis gereden (ff door Parijs, fotootjes maken bij de Eifeltoren etc :P).

Diezelfde vriend van mij aangestoken met het Alpenvirus en het jaar daarop een week door de Vogezen, Zwitserse Alpen en het Zwarte Woud gereden (gekampeerd).

En twee jaar geleden de grootste reis gemaakt tot nu toe, de Balkan en Griekenland. Via de Vogezen, het Zwarte Woud, de Alpen en de Dolomiten in Italië op de boot gestapt naar Griekenland. Vervolgens via Albanië, Montenegro, Bosnië en Kroatie weer naar huis gereden.

Vorig jaar helaas niet op de motor weggeweest maar in de auto naar Rusland (Kaliningrad, Veliky Novgorod en Sint Petersburg) :D
Hou asjeblieft even je mond dicht anders maak ik deze vakantie alsnog een reis :+ Klinkt ontzettend gaaf, wil je een paar foto's posten?

~ James May

• Maegrim
tdw schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:41:

[...]

Haha, ik had al zo'n vermoeden dat ie een hoge km-stand had. Heb zelf ook naar zo'n model zitten kijken (ook ivm de punten die je noemt) maar zo goedkoop kwam ik ze niet tegen :P
Als er olie in zit kan ie het hebben ;) m'n vorige staat nu op 110k, maar die heeft meer gebruikssporen dan deze

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:41
had jullie toch verteld dat ik mijn motor om had laten vallen tijdens mijn Italie tripje vorige maand?

Koppelingshendel is verbogen dus mocht vervangen worden; heb bij de hier eerder genoemde leverancier the2wheels een paar 'Shorty' hendels besteld voor weinig;

van de week erop kunnen knutselen, was nog even pielen met het overzetten van de veertjes etc (had in eerste instantie niet eens door dat dat moest dus die dingen gewoon geprobeerd zonder enige aanpassing en kwam er toen achter dat er toch iets niet klopte :) (nee, ik ben totaal niet handig/techisch onderlegd ofzo)) maar ze zitten erop en volgens mij gaat dat prima bevallen!

• Exigence

Exigence

dnkroz

tdw schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:41:
[...]
[...]

Hou asjeblieft even je mond dicht anders maak ik deze vakantie alsnog een reis :+ Klinkt ontzettend gaaf, wil je een paar foto's posten?
Haha, krijg er zelf ook zin in als ik dit typ hoor ;) Was nog vergeten dat ik vorig jaar wél weggeweest ben :D Eind mei nog een hele week naar de Pyreneeën geweest (Spaanse kant), geweldig asfalt en helemaal uitgestorven daar _/-\o_ Waarschijnlijk deze zomer twee weken in de Dolomieten.

Zal binnenkort even wat foto's posten :) Nu eerst naar Frankrijk, 4 dagen naar de 24H van Le Mans :9~

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-11 22:51
Na een redelijk lange tijd opnieuw opbouwen is hij eindelijk af!

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/6a8faa98cf9b4c44307f1230f609f031.jpg
https://goo.gl/photos/BXLrS7HYKTcTBmEx5

[ Voor 145% gewijzigd door joshje op 17-06-2016 13:01 ]

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Ik vertrek zaterdag met mevrouw Pedaal naar Oostenrijk met de Speed Triple in de aanhanger. Toch fijn als je niet hoeft te kiezen tussen je twee liefdes *;
Tot nu toe alleen een keer naar en door de Eiffel gereden, ben benieuwd hoe het bevalt in de bergen.
joshje schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 20:57:

[afbeelding]
Mooie fiets!

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:16
tdw schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:23:

Die intentie heb ik ook, vakantiedagen genoeg, alleen mijn vriendengroep haakt wat af helaas :)

XXXVI

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Is iemand hier wel eens in het Zwarte Woud geweest? Ik heb net toegezegd om in September een weekje mee te gaan die kant op :)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:05

steveman

Comfortabel ten onder

joshje schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 20:57:

[afbeelding]
Hmm, mogelijkheid om het plaatje te hosten op imgur? Ik zie niks :/

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

steveman schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 00:46:
[...]

Hmm, mogelijkheid om het plaatje te hosten op imgur? Ik zie niks :/
'kooknie

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:38

Precies hetzelfde idee had ik een paar maanden geleden. Een oude Android telefoon had ik nog liggen, waar ik verschillende apps op had geprobeerd. Osmand en Sygic bleven uiteindelijk over. Osmand werkte bij mij niet goed, waardoor ik uiteindelijk Sygic had gekocht. Die kostte €20 voor heel Europa. Zoals eerder aangegeven heb ik een goedkoop headset uit China waarmee ik naar de aanwijzingen luister, en kan onder het rijden babbelen met anderen. Op dit moment ben ik erg tevreden over deze oplossing. Moet alleen nog een tanktas kopen, maar ik heb net m'n tank nieuw gespoten dus ik wil op dit moment er nog niks op hebben :+

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Thoit schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 08:27:
[...]
Precies hetzelfde idee had ik een paar maanden geleden. Een oude Android telefoon had ik nog liggen, waar ik verschillende apps op had geprobeerd. Osmand en Sygic bleven uiteindelijk over. Osmand werkte bij mij niet goed, waardoor ik uiteindelijk Sygic had gekocht. Die kostte €20 voor heel Europa. Zoals eerder aangegeven heb ik een goedkoop headset uit China waarmee ik naar de aanwijzingen luister, en kan onder het rijden babbelen met anderen. Op dit moment ben ik erg tevreden over deze oplossing. Moet alleen nog een tanktas kopen, maar ik heb net m'n tank nieuw gespoten dus ik wil op dit moment er nog niks op hebben :+
Mijn ervaring met telefoon achter doorzichtig deksel van tanktas is dat je het scherm onmogelijk af kan lezen, tenzij het misschien schemert/nacht is. De reflectie van de lucht in het plastic van het deksel is te aanwezig.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Thoit schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 08:27:
[...]
...Moet alleen nog een tanktas kopen, maar ik heb net m'n tank nieuw gespoten dus ik wil op dit moment er nog niks op hebben :+
Gewoon een tankring gebruiken.

Heb 'm zelf van SW-Motech / Bags Connectio, de Quick-Lock EVO.

[ Voor 55% gewijzigd door DrivinUCrazy op 17-06-2016 08:57 ]

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:38
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 08:56:
[...]

Gewoon een tankring gebruiken.

Heb 'm zelf van SW-Motech / Bags Connectio, de Quick-Lock EVO.
Klopt, dat wilde ik ook in eerste instantie. Echter weet ik niet of ik mij ga storen aan zo'n stomme ring als ik de tas er niet op heb. De tas zal ik waarschijnlijk sowieso maar sporadisch gaan gebruiken.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Waarom zou je je daaraan storen? Er zit een zwart hoefijzer op (volgens mij zijn ze ook in alu-kleur te krijgen), die zie je niet eens als je er op zit.

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:11
[message=,noline]Chakotay schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 22:38[/message]:
Is iemand hier wel eens in het Zwarte Woud geweest? Ik heb net toegezegd om in September een weekje mee te gaan die kant op :)
Zeker, ben daar een paar jaar geleden geweest. Het is geen Alpengebied qua bochtenwerk, maar je hebt daar net als in de Eifel flink wat lekkere stuurweggetjes met wat meer hoogteverschil als in de Eifel
Mooie omgeving om een weekje rond te sturen

• André

André

Analytics dude

Ik wil bar-end spiegels op mijn Triple hebben. Maar waar moet ik op letten? Lijkt me niet dat dit allemaal universeel is? Zijn er 2 maten/diameters qua stuur? Of passen deze vrijwel altijd wel.

En inklappen is vaak niet mogelijk toch? Wie heeft ook dit type spiegels? Kijkt dat prettig, of moet je te ver naar beneden kijken?

Mijn huidige spiegels zijn heel klein en laten alleen mijn armen zien, dus als ik naar achter wil kijken moet ik even opzij gaan... Hele grote spiegels vind ik geen porum, maar wel heel praktisch. En terwijl ik dit type: kan ook op zoek gaan naar spiegels die OP het stuur zitten, maar dan een langere arm hebben, die zijn ook in te klappen.

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11 14:24
André schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:28:
Ik wil bar-end spiegels op mijn Triple hebben. Maar waar moet ik op letten? Lijkt me niet dat dit allemaal universeel is? Zijn er 2 maten/diameters qua stuur? Of passen deze vrijwel altijd wel.

En inklappen is vaak niet mogelijk toch? Wie heeft ook dit type spiegels? Kijkt dat prettig, of moet je te ver naar beneden kijken?
sturen zijn er in 22mm diameter (voor niet amerikaanse motoren) en in 1/2 inch diameter (voor harleys). Dus elke bar-end spiegel voor 22mm zou in theorie op jou motor moeten passen.

Tja, kijkt het fijn? Ik heb geen ervaring met Bar-end spiegels, maar ik heb een nog extremere oplossing op mijn harley, spiegels op zijn kop onder het stuur.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-Ud7xXe4Trms/VOOnZJyY_MI/AAAAAAAAEwM/d38PFMe9R7QFjS40D9VVrOBptYkkqjKxgCCo/s800/upload_-1
(als je goed zoekt zie je zelfs nog ergens een knipperlichtje >:) )

Kijkt prima, maar je moet er wel een aan wennen. Je moet wat verder naar beneden kijken dan je gewend bent. Voordeel: Je zit niet tegen je armen aan te kijken. Belangrijkste voordeel: Het staat gewoon mooier dan van die stengels die boven de motor uitkomen.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-mqPC-qGJwcY/VZT0Rmc6VsI/AAAAAAAAFv0/QnO20LO_k8kiE9yF8i4HYnhgw4CKKT5nACCo/s800/20150627_182008_resized.jpg

oorspronkelijke configuratie met grote spiegels en enorme knipperbollen.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-ZLPd7Q4gjg8/VCxnj3lB7TI/AAAAAAAADvg/BsJr0o0Uux04qmQK6ud2XMvCeAPn7fpHwCCo/s800/20140928_143452.jpg

Overigens heb ik op mijn andere motor helemaal geen spiegels (of knipperlichten, claxon, snelheidsmeter, etc). Dat werkt ook prima, moet je gewoon een beetje doorrijden en even over je schouder kijken. Dus misschien is dat nog een optie voor je?

[ Voor 7% gewijzigd door FragDaddy op 17-06-2016 10:41 ]

Have a wheelie good weekend!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
FragDaddy schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:38:
[...]

Overigens heb ik op mijn andere motor helemaal geen spiegels (of knipperlichten, claxon, snelheidsmeter, etc). Dat werkt ook prima, moet je gewoon een beetje doorrijden en even over je schouder kijken. Dus misschien is dat nog een optie voor je?
Alsjeblieft, moedig niemand aan om zonder knippers en spiegels te gaan rijden! |:(

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Hij bedoelt, hopelijk, zijn circuitmotor?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• André

André

Analytics dude

Jelte schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:56:
[...]
Alsjeblieft, moedig niemand aan om zonder knippers en spiegels te gaan rijden! |:(
Mwah, dat was ik ook niet van plan hoor. Vind de optie van spiegels onder het stuur ook niet eens zo gek.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

nice mod @fragdaddy

Gister had ik een xsr700 (http://www.yamaha-motor.e...port-heritage/xsr700.aspx) mee als leenfiets toen mijn Fazer voor een beurt ging.

Leuk licht motortje (stuurt veeel lichter dan mijn Fazer8), maar dat MT07 blok vind ik niks.. het trilt behoorlijk, is te linear waardoor ik continu onnodig hoog in de toeren rijd, je hebt geen gevoel van het motorvermogen/koppel. en ergste vond ik het geluid, het deed me denken aan hoe je vroeger een stuk karton in je spaken deed, zo klonk het..
Ik heb een stukje gefilmt, maar nog niet bekeken of het geluid ook overkomt..

Best wel jammer want de looks zijn erg cool en hij stuurt ook lekker..

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chakotay schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 22:38:
Ik ben er inmiddels een keer of 3 geweest voor telkens een lang weekend (4 á 5 dagen). Érg lekker sturen daar met een SuperSport. Wegen zijn daar beter ingericht op een SS dan dat ze in de Eifel zijn, oftwel de bochten zijn beter afgestemd op hogere snelheden.

Zoek op Youtube maar eens naar filmpjes aangaande de B500 ( Schwarzwalder Hochstraße) :9~

P.S. Houd er daar wél rekening mee dat ze tegenwoordig echt veel staan te controleren op snelheid, vooral in de 70Km/h zones.

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 17-06-2016 11:15 ]

• Anoshky
JanPedaal schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 08:55:
[...]

Mijn ervaring met telefoon achter doorzichtig deksel van tanktas is dat je het scherm onmogelijk af kan lezen, tenzij het misschien schemert/nacht is. De reflectie van de lucht in het plastic van het deksel is te aanwezig.
Hmm, dat is dus misschien niet zo'n goede oplossing.
Heb nog niet echt een smartphone stuur mount gevonden die waterdicht is en waar je ook een powerbank in kwijt kunt...

• FragDaddy
Jelte schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:56:
[...]
CodeCaster schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:58:
Hij bedoelt, hopelijk, zijn circuitmotor?
Bijna goed. Ouwe dragracer, maar gewoon met kenteken en normaal modern rijwielgedeelte.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-hreuRKHuWLY/UuwUYKYfO7I/AAAAAAAADwA/Ub6Ch9SXoDswKuBV9gngG7LUV8RVNKe9gCCo/s800/20140118_153205.jpg

Zonder spiegels is op zich niet gevaarlijk, je moet gewoon beter om je heen kijken. Dat went heel snel gek genoeg.

Zonder knipperlichten is enger, omdat andere weggebruikers op je knipperlichten letten en op basis daarvan gewend zijn hun beslissingen te nemen. Dus zonder knipperlichten zou je andere weggebruikers in de war kunnen brengen. Daarom arm uitsteken, of wanneer je links af slaat je been uitsteken, maar ook dat brengt sommige weggebruikers wat in verwarring. Dus vooral GOED OPLETTEN op andere weggebruikers. Dat moet je toch al als motorrijder, want we maken allemaal regelmatig mee dat we over het hoofd worden gezien.

De claxon mis je niet, gewoon even koppeling in en gasgeven als waarschuwing. Dat maakt meer herrie dan de gemiddelde motor-claxon.

Ook op de Harley is de claxon uitgeschakeld. De claxon knop op het stuur schakelt nu de kleppen in de uitlaten van luid naar LUID. luid voor op de snelweg (anders wordt je gek van het sonore gedreun, zelfs met oordoppen) en LUID voor rollen over de boulevard! >:)

[ Voor 22% gewijzigd door FragDaddy op 17-06-2016 11:54 ]

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Ik vind de camper van Bommes mooier :Y)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

wimmel_1 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:09:
[...]

Ik ben er inmiddels een keer of 3 geweest voor telkens een lang weekend (4 á 5 dagen). Érg lekker sturen daar met een SuperSport. Wegen zijn daar beter ingericht op een SS dan dat ze in de Eifel zijn, oftwel de bochten zijn beter afgestemd op hogere snelheden.

Zoek op Youtube maar eens naar filmpjes aangaande de B500 ( Schwarzwalder Hochstraße) :9~

P.S. Houd er daar wél rekening mee dat ze tegenwoordig echt veel staan te controleren op snelheid, vooral in de 70Km/h zones.
Ik ben benieuwd. Nog even kijken welke motor ik meeneem, voor het snellere spul is de RSV Mille waarschijnlijk prettiger rijden. Met alleen maar bergpassen en haarspelden is de GSX-R beter, die doet het lekkerder onderin :P

Even op youtube gekeken, daar maar 70 kph mogen rijden gaat een dure vakantie worden als ze veel langs de weg staan :X

[ Voor 6% gewijzigd door Chakotay op 17-06-2016 12:05 ]

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
FragDaddy schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:50:
[...]

[...]

Bijna goed. Ouwe dragracer, maar gewoon met kenteken en normaal modern rijwielgedeelte.

[afbeelding]

Zonder spiegels is op zich niet gevaarlijk, je moet gewoon beter om je heen kijken. Dat went heel snel gek genoeg.

Zonder knipperlichten is enger, omdat andere weggebruikers op je knipperlichten letten en op basis daarvan gewend zijn hun beslissingen te nemen. Dus zonder knipperlichten zou je andere weggebruikers in de war kunnen brengen. Daarom arm uitsteken, of wanneer je links af slaat je been uitsteken, maar ook dat brengt sommige weggebruikers wat in verwarring. Dus vooral GOED OPLETTEN op andere weggebruikers. Dat moet je toch al als motorrijder, want we maken allemaal regelmatig mee dat we over het hoofd worden gezien.

De claxon mis je niet, gewoon even koppeling in en gasgeven als waarschuwing. Dat maakt meer herrie dan de gemiddelde motor-claxon.

Ook op de Harley is de claxon uitgeschakeld. De claxon knop op het stuur schakelt nu de kleppen in de uitlaten van luid naar LUID. luid voor op de snelweg (anders wordt je gek van het sonore gedreun, zelfs met oordoppen) en LUID voor rollen over de boulevard! >:)
Leuk verhaal, maar bij zeg oranje licht bij een stoplicht ga je niet 180 graden achterom kijken of een achteropkomende auto wel remt...

• FragDaddy
pagani schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:00:
[...]

Leuk verhaal, maar bij zeg oranje licht bij een stoplicht ga je niet 180 graden achterom kijken of een achteropkomende auto wel remt...
In dat soort gevallen heb je vaak ook geen tijd om in je spiegels te kijken.

Bij oranje licht rij ik ook altijd door op de motor. Gevaarlijke situaties moet je altijd mijden!
Geloof me, dit is altijd nog veiliger dan mijn vroegere rijgedrag op supersport motoren!

Enne, gewoon helemaal niet motorrijden is nog veiliger hoor!
Even op youtube gekeken, daar maar 70 kph mogen rijden gaat een dure vakantie worden als ze veel langs de weg staan :X
De hele dag 70km/h rijden is niet fijn voor je armen op een supersport :X

[ Voor 32% gewijzigd door FragDaddy op 17-06-2016 12:16 ]

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Chakotay schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:58:
[...]

Ik ben benieuwd. Nog even kijken welke motor ik meeneem, voor het snellere spul is de RSV Mille waarschijnlijk prettiger rijden. Met alleen maar bergpassen en haarspelden is de GSX-R beter, die doet het lekkerder onderin :P

Erg mooie doordraaiers in het Zwarte Woud, mooie omgeving (bossen duh).
Daagt uit tot te hard rijden, inderdaad opletten dat je vakantiebudget niet overgeheveld wordt naar die van de Polizei :)

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-11 22:51
Nog een keertje dan maar nu via een andere link :)

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/6a8faa98cf9b4c44307f1230f609f031.jpg

• Anoshky
joshje schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:01:
Nog een keertje dan maar nu via een andere link :)

[afbeelding]
Prachtige machine!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:06

Bommes

Capo del formaggio

@vakantie discussie:
Ik ben 1 keer een week alleen op pad geweest, Vespa achterop de camper 1 dag gas er op naar een camping in de buurt van het meer van Genève.
Daar de camper laten staan en met de Vespa de Route des Grandes Alpes heen en weer terug gereden. Kampeerspullen mee, tentje, matje, krukje, kook spullen en verse kleding.
Dat was echt een super rit, ook weer eens na al die jaren met partner of vrienden op vakantie geweest te zijn eens echt alleen op pad te zijn vond ik erg leuk.
Je hebt zo snel aanspraak als je alleen op je motor ergens aan komt.

De rest van al..... die vakanties zijn samen met mijn vrouw, onze hond en de camper.
Mijn voordeel is dat daarin de Vespa mee kan en we dus overal kunnen motor rijden.
En wat voor jullie misschien als veel overkomt:
Ik had/heb de normale 24 snipperdagen en nog eens 12adv. Meestal plannen we 3 weken in het voor seizoen en 2 weken in het naseizoen.
Dit jaar is een eenmalige uitzondering, we zijn ruim 2 jaar geleden begonnen met sparen en voorbereiden om dit jaar 2,5 maand verlof te krijgen.
Bij mijn werkgever liep dat na eerdere beloftes ineens fout toen het puntje bij paaltje kwam.
Mijn oplossing was ontslag nemen, nieuwe baan zoeken met ingang van een datum 3,5 maand verder.
Dan dus ook maar 1 maand extra er bij genomen.

Nu zijn we bezig aan week 5 van deze trip en het is helemaal geweldig. Heb je de kans grijp hem dan als je nog jong bent.. *O*

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Bommes schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:09:
@vakantie discussie:
...
Mijn oplossing was ontslag nemen, nieuwe baan zoeken met ingang van een datum 3,5 maand verder.
Dan dus ook maar 1 maand extra er bij genomen.
...
That's the spirit :) Geniet van je vakantie!
Pagina: 1 ... 80 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.