't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Dit is toch helemaal verkeerd om? Dus omdat "wij" het leuk vinden om soms het gas open te trekken, moeten mensen maar niet in een straal van 2 kilometer om een doorgaande weg gaan wonen?Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:53:
Maar als je langs de openbareweg woont,... ik snap niet waarom mensen dan klagen over overlast, dan had je er gewoon niet moeten gaan wonen.
Toevallig hoorde ik een paar weken geleden dat een kameraad van me bij hem achter in de tuin was, en dat hij kon horen hoe ik de motor naar de 14k RPM trok op de "grote weg", 2 kilometer verderop. Nu heeft hij daar geen last van, maar er zullen ook heel veel mensen zijn die dat -wel- hinderlijk vinden. En dan heb ik er zelfs de originele pijp nog onder hangen.
Gerelateerd, wat zou een 2001 RSV Mille of GSX-R600 met 91k vs 106k op de teller nog opleveren?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Verwijderd
Zelf heb ik laatst naar een leuke BMW Funduro gekeken voor naast mijn Bandit.
Voorbeeldje: http://link.marktplaats.nl/m1055907881
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2016 16:32 ]
Ik ga denk ik al wel kijken naar eigen motorkleding, aangezien het nu zomer is en ik, zoals al eerder genoemd in dit topic, geen zin heb in zwemmen in het zweet van voorgangers
Ook ik ben natuurlijk al aan het kijken naar een A2 motor voor als ik me rijbewijs heb behaald. Voorkeur gaat eigenlijk uit naar moderne Choppers zoals de Vulcan S of Victory Octane (choppers zonder chroom dus
[ Voor 3% gewijzigd door Leviathius op 14-06-2016 16:37 ]
"KVS bijvullen? Geen probleem. Zadel eraf, doppie los en gieten maar!"
Met m'n Japans formaat handjes kan ik net het dopje los trekken. Helaas is het me nog nooit gelukt vloeistof met een bochtje te gieten en een trechter lijkt op het eerste oog niet te passen
Also, ik moet dus even op zoek naar geschikte koelvloeistof
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
hahaha deze van de week ook zitten bekijken.Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:29:
Transalp, XT, GS, African Twin, Freewind, KLE
Voor
Oude BMW Dakar versie? R80GS ofzo?Chakotay schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:19:
Heeft iemand nog tips voor een leuke middelzware allroad/adventure-fiets voor rond de 3000-3500 euro? Hoeft niet nieuw, fancy en lage kmstand te hebben, ik rij altijd spul van >10 jaar oud.
Gerelateerd, wat zou een 2001 RSV Mille of GSX-R600 met 91k vs 106k op de teller nog opleveren?
Honda Hornet is altijd wel prima om mee te beginnen. Heb zelf een 2003 gehad als eerste motor.Leviathius schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:30:
toch op zoek naar een Naked.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
My Bad. Had daar even niet aan gedacht.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 18:37:
De hornet heeft te veel vermogen voor A2. Zelfs te veel vermogen om te mogen begrenzen.
De CB is fun (ik heb de X, bewuste keuze voor iets lichts als eerste motor al heb ik onbeperkt A). Misschien vind je ergens een jonge tweedehandse?Leviathius schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:30:
Ook ik ben natuurlijk al aan het kijken naar een A2 motor voor als ik me rijbewijs heb behaald. Voorkeur gaat eigenlijk uit naar moderne Choppers zoals de Vulcan S of Victory Octane (choppers zonder chroom dus). Maar als eerste motor ben ik toch op zoek naar een Naked. Momenteel een Honda CB500F (rode) op het oog of een MT-03 of een Z300. Zijn wel redelijk nieuwe fietsen allemaal en het is natuurlijk beter om op een tweedehandsje te beginnen.. Suggesties zijn dus altijd welkom!
Had de Hornet al wel voorbij zien komen, maar kwam er inderdaad al gauw achter dat die te veel kw heeft helaas..PilatuS schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 18:19:
[...]
Honda Hornet is altijd wel prima om mee te beginnen. Heb zelf een 2003 gehad als eerste motor.
Ik denk persoonlijk dat het beter is om een motor te zoeken die van zichzelf al 35kw is (of al begrenst door iemand anders) dan dat ik er zelf een moet begrenzen. Weet niet wat anderen voor mening hebben hierover?
Tweedehands beginnen ze helaas vanaf minimaal €4500 zoiets. Is toch best een smak geld voor een eerste motor waarmee je misschien een schuivert maakt. Heb een mooie rode dus gevonden voor 4500 uit 2013, ±15K op de teller. Maar twijfel dus nog of het niet slimmer is om een goedkopere, oudere motor te zoeken..Dryhte schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 19:04:
[...]
De CB is fun (ik heb de X, bewuste keuze voor iets lichts als eerste motor al heb ik onbeperkt A). Misschien vind je ergens een jonge tweedehandse?
[ Voor 34% gewijzigd door Leviathius op 14-06-2016 19:11 ]
Geen idee hoeveel het gaat kosten om een motor te laten begrenzen, maar het zal vast geen 100 euro totaal zijn. Ook is het zo dat motoren die uit zichzelf een bepaald vermogen hebben meestal fijner rijden dan een motor die geknepen is. Over het algemeen rijd een motor die achteraf minder vermogen heeft minder lekker omdat ie daar niet voor gemaakt en afgestelt is.Leviathius schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 19:07:
[...]
Had de Hornet al wel voorbij zien komen, maar kwam er inderdaad al gauw achter dat die te veel kw heeft helaas..
Ik denk persoonlijk dat het beter is om een motor te zoeken die van zichzelf al 35kw is (of al begrenst door iemand anders) dan dat ik er zelf een moet begrenzen. Weet niet wat anderen voor mening hebben hierover?
Dan zou ik toch eerder voor een motor gaan die netjes 35kW heeft en daar voor ontworpen is.
Staat er op MF een te koop: Klikje.
[ Voor 31% gewijzigd door Will_M op 14-06-2016 19:22 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Had het ergens anders ook al voorbij zien komen dat het inderdaad een leuke A2 fiets is. Tweedehands ook weer n stukkie goedkoper dan een CB500F of iets dergelijks. Maar heb jij het over de ééncilinder versie of de tweecilinder?wimmel_1 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 19:21:
Yamaha MT-03 moet je met een A2 Rijbewijs serieus eens op gaan rijden. Érg leuke en levendige 35KW fiets waar je ook met een "normaal" A rijbewijs nog veel plezier op kunt hebben.
Goeie tip van die op het MF!
De twee cylinder, uiteraard. De één cilinder is een XT660Z / XT660X (beide óók leuke fietsen, maar niet voor langere afstanden).Leviathius schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 19:24:
[...]
Had het ergens anders ook al voorbij zien komen dat het inderdaad een leuke A2 fiets is. Tweedehands ook weer n stukkie goedkoper dan een CB500F of iets dergelijks. Maar heb jij het over de ééncilinder versie of de tweecilinder?
Goeie tip van die op het MF!
Een MT (More Torque) met een 1 cilinder ?
Ik heb begin vorig jaar zo'n 10k km op de wat recentere F650GS (wel nog met Rotax 1cylinder) van mijn schoonzus gereden. Is zeker erg leuk speelgoed en wel ongeveer wat ik zoek, maar dan liefst net 1.5x zoveel vermogen ongeveer aangezien ik met woonwerkverkeer wel veel snelweg doe.Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:29:
Transalp, XT, GS, African Twin, Freewind, KLE
Africa Twin zou zeker leuk zijn, maar daar zijn zoveel mensen het mee eens dat ik ze wat overpriced vind
Een MT met 1 cilinder is er wel degelijk: de MT-125wimmel_1 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 19:27:
[...]
De twee cylinder, uiteraard. De één cilinder is een XT660Z / XT660X (beide óók leuke fietsen, maar niet voor langere afstanden).
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
En sinds wanneer is een MT-125 hetzelfde als een MT-03 waar ik het over had?caesar1000 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 19:34:
[...]
Eem MT met 1 cilinder is er wel degelijk: de MT-125
http://www.yamaha-motor.e...en/hyper-naked/index.aspx
Ik wacht nog maar een paar dagen op de levering van m'n nieuwe MT-10.........
[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 14-06-2016 19:43 ]
Dat is zeker waar. De laatste jaren is er heel veel aanbod aan nieuwe fietsen in die categorie bijgekomen, maar daar heb je 2ehands pas over een jaar of 5 wat aanDrivinUCrazy schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 19:33:
Dat geldt voor dat hele genre.
Iets als een BMW F800GS lijkt me ideaal, maar die heb je niet echt voor onder de 7k.
Voor 7K koop je ook een knappe GS 1100 óf zelfs een 1200!! Ik denk persoonlijk dat je daar méér plezier uit gaat halen als je ook woon/werk verkeer doet met je fiets. Met 100.000 Km's op de klok zijn die fietsen nét ingeredenChakotay schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 19:37:
[...]
Dat is zeker waar. De laatste jaren is er heel veel aanbod aan nieuwe fietsen in die categorie bijgekomen, maar daar heb je 2ehands pas over een jaar of 5 wat aan
Iets als een BMW F800GS lijkt me ideaal, maar die heb je niet echt voor onder de 7k.
[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 14-06-2016 19:41 ]
Verwijderd
http://motoroccasion.nl/m...rom-dl-650--m1209177.html
Of als de look je niet veel stoort,
eerste generatie Versys
http://motoroccasion.nl/m...-versys-650-m1210442.html
(heb daar zelf ook 1000km mee gereden, rijd zeer vermakelijk)
[ Voor 128% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2016 19:55 ]
Ik moet er nog steeds eens eentje proberen, maar ze lijken me zo log voor het krappere werk.wimmel_1 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 19:40:
[...]
Voor 7K koop je ook een knappe GS 1100 óf zelfs een 1200!! Ik denk persoonlijk dat je daar méér plezier uit gaat halen als je ook woon/werk verkeer doet met je fiets. Met 100.000 Km's op de klok zijn die fietsen nét ingereden
De groep waar mee we jaarlijks een weekendje doen bevat inmiddels een man of vier/vijf welke inmiddels met een GS12000-A rijden. Die apparaten zijn wendbaarder dan je denkt.....Chakotay schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 19:51:
[...]
Ik moet er nog steeds eens eentje proberen, maar ze lijken me zo log voor het krappere werk.
Eigenlijk wel grappig:
Toen ik in 2009 voor het eerst met die groep mee ging was het percentage supersports nog ongeveer 40%. Afgelopen jaar waren we nog met z'n drieën...... op een groep van ± 40 man
Het merendeel rijd nu met een Adventure óf Naked (én ik vanaf zaterdag ook, als het goed is).
[ Voor 27% gewijzigd door Will_M op 14-06-2016 20:01 ]
Foutje.. bedanktwimmel_1 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 19:27:
[...]
De twee cylinder, uiteraard. De één cilinder is een XT660Z / XT660X (beide óók leuke fietsen, maar niet voor langere afstanden).
*edit* Dank aan Rick-Jan, het is toch een eencilinder
[ Voor 10% gewijzigd door Leviathius op 14-06-2016 21:10 ]
Sorry, maar dat is gewoon gelul van een dronken aardbei.Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:53:
[...]
Maar als je langs de openbareweg woont,... ik snap niet waarom mensen dan klagen over overlast, dan had je er gewoon niet moeten gaan wonen.
Beetje niveau van mensen die naast een spoorlijn gaan wonen en klagen dat de trein zo veel lawaai maakt.
Of in de buurt van een vliegveld onder de aanvlieg routes... je weet gewoon dat er lawaai van komt.
Ik woon aan de openbare weg en het normale verkeer is prima te tolereren. Maar die kutharleys die voorbij denderen maken gewoon conversatie of de tv volgen onmogelijk. En ik woon 2 hoog. Ja, ik woon in het centrum, dus ik het een hogere tolerantie, want er rijden gewoon veel auto's langs. En ook wel wat motoren. Maar er is een wereld van verschil tussen een standaard motor, die een normaal toerental aanhoudt, of een racekreng dat zo nodig 7000rpm moet draaien of een HD met een 160dB uitlaat. Nergens voor nodig. Maar ja...je zult maar behept zijn met een klein pikkie...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Is ook een eencilinder! sinds dit jaar met het nieuwe model een tweecilinder.Leviathius schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 19:57:
[...]
Foutje.. bedanktDacht dat de mt-03 een eencilinder was
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Ha! Had ik het toch goed onthouden!Rick-Jan schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 21:01:
[...]
Is ook een eencilinder! sinds dit jaar met het nieuwe model een tweecilinder.
tdw schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:52:
Nou Yamaha, je hebt jezelf overtroffen!
"KVS bijvullen? Geen probleem. Zadel eraf, doppie los en gieten maar!"
Met m'n Japans formaat handjes kan ik net het dopje los trekken. Helaas is het me nog nooit gelukt vloeistof met een bochtje te gieten en een trechter lijkt op het eerste oog niet te passen![]()
Also, ik moet dus even op zoek naar geschikte koelvloeistofWeet niet wat er momenteel in zit (blauw/groen), dat kun je niet mengen, toch?

Tsja, morgen wil ik er toch echt mee gaan rijden... Dan toch maar wat aankloten met een trechtertje en wat water.

...echt een succes

Maar het resultaat mag er zijn!
Nu maar even kijken of ie op dit niveau blijft of dat ik er mee terug mag
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Daar vergis je je vies in! Hij moet na knijpen gekeurd worden door RDW.(als t om een knijping gaat). Dat gaat makkelijk rond de 400 zitten. Heb je het over begrenzen dmv een officieel goedgekeurde, en door een erkende dealer uitgevoerde, kit heb je het over 200-500 euro. Het is niet echt een grapje die je "ff" doet...PilatuS schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 19:13:
[...]
Geen idee hoeveel het gaat kosten om een motor te laten begrenzen, maar het zal vast geen 100 euro totaal zijn. Ook is het zo dat motoren die uit zichzelf een bepaald vermogen hebben meestal fijner rijden dan een motor die geknepen is. Over het algemeen rijd een motor die achteraf minder vermogen heeft minder lekker omdat ie daar niet voor gemaakt en afgestelt is.
Dan zou ik toch eerder voor een motor gaan die netjes 35kW heeft en daar voor ontworpen is.
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Dat is dus precies wat ik zeg. Het zal vast geen 100 euro zijn, als in, het zal vast een hoop meer zijn.DragonSlayer666 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 23:38:
[...]
Daar vergis je je vies in! Hij moet na knijpen gekeurd worden door RDW.(als t om een knijping gaat). Dat gaat makkelijk rond de 400 zitten. Heb je het over begrenzen dmv een officieel goedgekeurde, en door een erkende dealer uitgevoerde, kit heb je het over 200-500 euro. Het is niet echt een grapje die je "ff" doet...
Ah oke. Sorry. Had je dan verkeerd om begrepenPilatuS schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 23:48:
[...]
Dat is dus precies wat ik zeg. Het zal vast geen 100 euro zijn, als in, het zal vast een hoop meer zijn.
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Maakt niet uitDragonSlayer666 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 23:49:
[...]
Ah oke. Sorry. Had je dan verkeerd om begrepen. Had begrepen als in: Zal minder dan 100 zijn. Ah well, miscomunicatie. What else is new
Een stukje slang kan je er niet tussen krijgen met een trechter er boven op?tdw schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 21:41:
[...]
Tsja, morgen wil ik er toch echt mee gaan rijden... Dan toch maar wat aankloten met een trechtertje en wat water.
Nu maar even kijken of ie op dit niveau blijft of dat ik er mee terug mag
Het is maar een "overloop".... Bijvullen doe je daar nietAapie schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 23:50:
[...]
Een stukje slang kan je er niet tussen krijgen met een trechter er boven op?
Vraagje: hoe zit het met de trillingen van die eencylinder? Hoe hinderlijk zijn die op langere ritten - en dan vooral op snelwegsnelheid?Chakotay schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 19:30:
[...]
Ik heb begin vorig jaar zo'n 10k km op de wat recentere F650GS (wel nog met Rotax 1cylinder) van mijn schoonzus gereden. Is zeker erg leuk speelgoed en wel ongeveer wat ik zoek, maar dan liefst net 1.5x zoveel vermogen ongeveer aangezien ik met woonwerkverkeer wel veel snelweg doe.
* dion_b heeft nu al even weinig vermogen op een iets zwaardere fiets, dus ligt daar alvast niet wakker om
Oslik blyat! Oslik!
Woon je in Zoetermeer toevallig?Maegrim schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 20:02:
Na 3 jaar geleden van een VFR800 naar een CB1300 overgestapt te zijn heb ik er binnenkort weer een VFR800 bij
Stond hier vlakbij een hele mooie vfr welke is ingeruild voor een cb.
[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 15-06-2016 08:39 ]
Heerlijk rijden, tevreden man hier!
Meteen ook een Kriega US30 geinstalleerd, de lusjes voor onder het zadel 6 keer opnieuw los en weer vast moeten maken tot ik de juiste positie vond, maar nu net naar het werk gereden en zit super goed!
Aangezien het mijn eerste kettingmotor is, ben ik me wat aan het orienteren naar onderhoud.
Een tijdje geleden is hier een discussie geweest over kettingsmeer middel, maar kan het niet direct terug vinden met de zoekfunctie.
Wat raden jullie aan?
En de motor heeft geen middenbok, die lijken mij behoorlijk duur in vergelijking met een paddockstand, dus denk dat ik eerst voor een paddockstand ga, waar moet ik daar bij op letten?
It's dogged that does it
Welcome back.Maegrim schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 20:02:
Na 3 jaar geleden van een VFR800 naar een CB1300 overgestapt te zijn heb ik er binnenkort weer een VFR800 bij
Een paddockstand voor het achterwiel is sowieso wel handig; ook met het oog op schoonmaken van ketting en achterwiel; eventuele bandenwissels zelf doen etc. En na een paar keer heb je er handigheid in en druk je de motor zo op de stand.
Yamaha MT-09
Verwijderd
Voor de nieuwelingen die nadenken over ketting smeren en paddockstands: NIET de motor in de versnelling zetten en zo gaan smeren. Dat kost je je vingers.
Zou dit ook een goede optie zijn als ik zelf een motor heb? Dan bijvoorbeeld vriendinlief een spuitbus geven en ik lopen met de motor.
XBL: DonFrans
Bij mijn vorige motor kantelde ik de motor op de jiffy zodat het achterwiel los kwam en m'n vriendin het achterwiel kon ronddraaien en met de spuitbus de ketting kon smeren.Frans92 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:30:
Gisteren heeft mijn rij-instructeur de ketting gesmeerd door mij de motor te laten duwen en hij met een spuitbus aan de gang. De motor stond wel uit, dus dat gaf geen gevaar.
Zou dit ook een goede optie zijn als ik zelf een motor heb? Dan bijvoorbeeld vriendinlief een spuitbus geven en ik lopen met de motor.
Nu zet ik hem op paddock en smeer de ketting met vet + tandenborstel.
"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)
Waarom zou dat geen goede optie zijn?Frans92 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:30:
Gisteren heeft mijn rij-instructeur de ketting gesmeerd door mij de motor te laten duwen en hij met een spuitbus aan de gang. De motor stond wel uit, dus dat gaf geen gevaar.
Gaat erom dat de ketting goed ingevet wordt door alle delen te raken. Of je dat nou doet terwijl de motor rolt of op een bok staat en je het wiel draait maakt weinig uit.
Ik doe het ook wel eens door mijn motor op de paddockstand te zetten, de motor te starten en het wiel stationair in de 1e versnelling te laten draaien
nope, ik hou de CB ernaastMikeyMan schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 08:37:
[...]
Woon je in Zoetermeer toevallig?
Stond hier vlakbij een hele mooie vfr welke is ingeruild voor een cb.
Je zal zeer zeker niet de eerste zijn die op deze manier één of meerdere vingers kwijt raakt, doe dit echt niet! Zodra je een puntje van je vinger of je doekje tussen het tandwiel en de ketting krijgt doe jij er niks meer aan!B-Real schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:32:
[...]
Waarom zou dat geen goede optie zijn?
Gaat erom dat de ketting goed ingevet wordt door alle delen te raken. Of je dat nou doet terwijl de motor rolt of op een bok staat en je het wiel draait maakt weinig uit.
Ik doe het ook wel eens door mijn motor op de paddockstand te zetten, de motor te starten en het wiel stationair in de 1e versnelling te laten draaien
Verwijderd
Wat ik doe als ik alleen een ketting moet smeren van een motor zonder middenbok is het volgende. Deel van de ketting inspuiten, klein stukje de motor vooruit duwen, deel van de ketting inspuiten, klein stukje de motor vooruit duwen, enzovoort.Frans92 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:30:
Is een niet zo moeilijke en erg veilige manier om je ketting te smeren.
Verwijderd
B-Real schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:32:
[...]
http://www.fireblades.org...-your-chains-graphic.html
Persoonlijk zou ik ook NOOIT de ketting smeren als de motor stationair in de eerste versnelling draait. Ik wilde een heel verhaal typen over vingers etc., maar ik zie dat Stacheldraht al duidelijk genoeg is met zijn linkje... Brrrr, wat een foto's
Ik had de reactie beter achterwege kunnen laten, sorry daarvoor
Dit is voor mij een zéér goede tip, bedankt!DrivinUCrazy schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:24:
Om de motor alleen op de stand te krijgen (let wel, geen mogelijkheid voor bobbins) heb ik ook zo'n inrijklem. Daarmee staat de motor zelfstandig recht, en is 'ie heel makkelijk op te bokken.
Lijkt me ook handig voor het parkeren in de garage samen met de auto, zocht ik ook nog naar een oplossing voor :-)
Ik rijd 50km per dag naar mijn werk (25km enkel).
Dus ik ga wel vaak mijn ketting moeten smeren.
Als ik het zo begrijp is de motor op de paddockstand krijgen niet iets wat je zomaar alleen doet?
Voor de rest zal ik eens kijken naar een goede smeerspray.
Zelfs dan, één moment van onachtzaamheid en het is te laat. Je laat iets vallen en uit reflex wil je dat opvangen, en daar ga je al. Het is niet voor niets dat loszittende kleding en lange haren niet zomaar bij draaiende delen mogen komen in een werkplaats. Draaiende delen trekken je gewoon naar binnen, en daar doe je op dat moment niets meer aan.B-Real schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:44:
Ik raad het ook zeker niet aan en doe dat ook niet elke keer bij het smeren en dan ook zeker vingers uit de buurt en geen doeken gebruiken. Ik heb een spuitbus met een vrij lange spuitmond eraan, daarmee kan ik prima van een paar cm afstand de ketting inspuiten.
Ik had de reactie beter achterwege kunnen laten, sorry daarvoor
Echt. Doe dit niet.
Zelf werken wij als machinebouwer, en ben ik een van degenen die de mastersleutels/wachtwoorden heeft om beveiligingen (beperkt) te kunnen overbruggen van onze machines. Sommige werkzaamheden vereisen nou eenmaal een draaiende machine.
Ik ontwerp diezelfde beveiligingsschakelingen ook.
Degene die zegt "ik kan wel even..." of "ja maar ik ben voorzichtig" schop ik eigenhandig met mijn maat 45 veiligheidsschoenen naar buiten. En dan is 'ie er nog genadig van af gekomen, want dan heeft hij alle ledematen nog.
S100 heeft goede smeerspray, maar er zijn er wel meer. S100 is handig omdat die wit kleurt; zie je waar je al geweest bent.Anoshky schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:40:
[...]
Dit is voor mij een zéér goede tip, bedankt!
Lijkt me ook handig voor het parkeren in de garage samen met de auto, zocht ik ook nog naar een oplossing voor :-)
Als ik het zo begrijp is de motor op de paddockstand krijgen niet iets wat je zomaar alleen doet?
Het alleen op een paddockstand zetten gaat wel, als je bobbins kunt toepassen. Mijn motor heeft die mogelijkheid niet, waardoor ik van die "L" hoekjes onder de achterbrug moet gebruiken. Daarom wil ik zeker weten dat het geheel al stabiel is op het moment dat ik er achter sta. Vandaar die inrijklem.
elke 2 weken of na regen is niet zo vaak tochAnoshky schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:40:
[...]
Dit is voor mij een zéér goede tip, bedankt!
Elke 2 weken valt idd mee, maar jammer genoeg kan het in de benelux toch wel vaak regenenMaegrim schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:27:
[...]
elke 2 weken of na regen is niet zo vaak toch
Dat het uiteindelijk goed werkt, dat zal wel.charrel schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:36:
Neem gewoon een druppel smeersysteem, stuk makkelijker. Weinig denken meer aan anders dan dat je het bij moet vullen.
Maar ik vind het niet mooi zitten op de motor, toch niet de systemen die ik al gezien heb.
En ook niet echt de euro's over om er nu in te investeren ;-)
Eens in de zoveel weken/maanden het tankje even bijvullen, de niveauweergave resetten en gaan.
Ik heb nog nooit de ketting hoeven spannen tussen de beurten. Volgens de slijtageweergave zou de ketting nog wel 25.000 km mee kunnen. Alleen jammer dat ik de kettingset komend weekend laat vervangen omdat het voortandwiel op lijkt te zijn. (ik zou kunnen overwegen om alleen het voorste kettingwiel te vervangen, maar dat wordt ook afgeraden, plus financieel scheelt dat niet zo gek veel)
Oh ja: het tankje/pompje zit onder het zadel. De controller ook (hoef ik toch nooit aan te komen en lekker dicht bij de accu). Je ziet bij de achterbrug dus één tyrap zitten waarmee het slangetje aan het duostepje vast zit. Meer zie je er niet van.

Ik heb gebruik gemaakt van Motorex en Putoline kettingspray wat onderhand al dikke klodders heeft achtergelaten over het hele rijwielgedeelte en delen van het blok. Het zit namelijk overal behalve op de ketting. Volgende maand gaat er een nieuw tandwiel/ketting set op de husky samen met een Tutoro oiler zodat ik af ben van die gore smeersprays.
Maar goed, dat zullen ook wel de zelfde eik0ls zijn als die figuren die met half leeggelopen banden gaan rijden
Voor wie er wel time foo dat heeft.
[ Voor 13% gewijzigd door steveman op 15-06-2016 14:49 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Tijdens het wassen even ketting inspuiten met de schoonmaak bus. ouwe lap erover en ketting is schoon. dan inspuiten met vet. klaar.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ah tijdens het wassenTylen schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:51:
Ik snap echt het probleem niet met ketting smeren.
Tijdens het wassen even ketting inspuiten met de schoonmaak bus. ouwe lap erover en ketting is schoon. dan inspuiten met vet. klaar.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Dat heb ik 1 keer gedaan voor de Husky alleen wel de grondige manier net zoals Lemmy het doet van Revzilla. Daarbij ook gebruik gemaakt van een borstel om het zand en pekel tussen te schakels te krijgen. Anders krijg je dat er namelijk echt niet uit. Daarnaast kost het een hele schoonmaak bus om de ketting schoon te maken. Een paar weken later stonden de schakels al scheef dus laat maar... Zo een oiler, mits goed afgesteld en gevuld houd je ketting ook mooi schoon en gesmeerd zonder moeilijk te doen.Tylen schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:51:
Ik snap echt het probleem niet met ketting smeren.
Denk dat ik binnenkort een oiler op m'n DR650 monteer, zodat hij smeert maar ook meteen de troep eraf slingert. Gaat me iets te snel nu zo'n ketting.
Raden jullie mij aan om pas op mijn 24e voor de motor op te gaan?
Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow
Eens in de maand (afhankelijk van hoeveel kilometers je maakt) geheel schoonmaken met zo'n borstel en kettingreiniger en dan opnieuw invetten.
[ Voor 24% gewijzigd door ShininNL op 15-06-2016 15:27 ]
Ligt er natuurlijk aan hoe oud je nu bent.Jestar076 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:24:
Tweakers,
Ik ben bijvoorbeeld bijna 23, maar ga toch voor mijn A2. De meesten zullen je aanraden om dat ene jaartje nog te wachten, wat volkomen begrijpelijk is. Ik heb echter toch gekozen om voor A2 eerst te gaan omdat ik liever eerst ervaring op doe op een lichtere motor. En daarbij heb ik als doel om vooral woon werk verkeer te doen, dus het hoeft allemaal niet zo hard
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Vandaar de vraag..
Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow
Bij A1 kan ik me het wel voorstellenLeast Inkling schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:31:
Kan niet echt een reden verzinnen om te wachten?
Aha in dat geval zou ik wel even wachten inderdaad.Jestar076 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:32:
Eind december wordt ik 24, om dan nu voor a2 te gaan en een motor te kopen, daarna voor zwaarste kw te gaan en dan weer een motor te moeten kopen....
Vandaar de vraag..
Bij sommige rijscholen mag je al wel beginnen met lessen voor je A als je nog geen 24 bent. Maar voor dat halve jaartje zou ik nog wachten. Als ik het goed heb begrepen moet je namelijk sowieso 2 jaar op je A2 rijden voordat je voor je A op mag. Dus als je nu 23,5 bent, mag je pas op je 25,5 op voor je A. Maar kan zijn dat ik het mis heb.
Ik heb bewust gewacht tot mijn 24ste.Jestar076 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:24:
Tweakers,
Dan hoefde ik maar één keer het hele stress gebeuren van de examens mee te maken ;-)
En financieel is het ook interessanter.
Voor mijn 24ste wel altijd woonwerk met 125cc gedaan, dat mag je in België met een B-rijbewijs.
grapje natuurlijk
Hoeft niet per se, maar als je dat niet doet moet je wel weer theorie examen en AVB examen doen. Anders (dus na 2 jaar A2) alleen AVD met 2 bijzondere verrichtingen.Jestar076 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:36:
Je hoeft toch niet eerst 2 jaar op a2 te rijden, voordat je voor a op mag?
It's funny. But not ha-ha funny.
Mijn advies: wacht lekker. Maar dat is slechts mijn mening en mijn situatie.
Hoe zijn de regels voor het motorrijbewijs?
Als je jonger bent dan 20 jaar, krijg je eerst te maken met de lichte motor (A1). Vanaf 17 jaar mag je daarvoor al theorie-examen doen. Op die leeftijd mag je ook al rijlessen volgen als je bent geslaagd voor je motortheorie-examen of je autorijbewijs hebt. Vanaf 18 jaar mag je de praktijkexamens (voertuigbeheersing en verkeersdeelneming) doen voor het rijbewijs A1.
Wanneer je minimaal 2 jaar in het bezit bent van het rijbewijs A1, kun je overstappen naar de middelzware motor (A2). Daarvoor hoef je alleen maar een praktijkexamen verkeersdeelneming te doen. Wanneer je minimaal 2 jaar in het bezit bent van het rijbewijs A2, mag je overstappen naar de motor met onbeperkt vermogen (A). Ook daarvoor hoef je alleen maar een praktijkexamen verkeersdeelneming te doen.
Als je dan je examens na je verjaardag plant ben je het snelste klaar
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Dan heb ik dus alle handelingen etc al opgedaan?Hooglander1 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:40:
Je kan nu ook al lessen op een A2 motor, daar merk je echt nul verschil met een vol vermogen motor.
Als je dan je examens na je verjaardag plant ben je het snelste klaar
Theorie, praktijk en klaar...
Yes. Theorie kan je nu al halen. Rijlessen zou je dan in oktober of zo mee kunnen beginnen. AVB en AVD moet je dan doen op het moment dat je 24 bent. Maar dan heb je in ieder geval al een voorsprongJestar076 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:42:
[...]
Dan heb ik dus alle handelingen etc al opgedaan?
Theorie, praktijk en klaar...
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Doe het niet meer, maar voorheen altijd in de winter doorgereden. De dagen dat ik niet kon rijden zijn op 1 hand te tellen, nou ja twee dan..you catch my drift I hope...
Idem, ik rijd ook heel de winter door, tenzij ik 's morgens wakker word en er op de thermometer 2gr of minder staat. Maar dat is (gelukkig) niet zo vaak :-)Least Inkling schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:00:
In onze winters? Welnee, hooguit nat...en frisjes:P
Doe het niet meer, maar voorheen altijd in de winter doorgereden. De dagen dat ik niet kon rijden zijn op 1 hand te tellen, nou ja twee dan..you catch my drift I hope...
Laatste heeft gewonnen, slecht he..
Ik ga er over nadenken!
Ik heb ook de weloverwogen keuze gemaakt om meteen nadat ik m'n rijbewijs heb gehaald een zware motor te kopen omdat ik er geen zin in had om een lichtere te kopen om deze dan na een jaar alweer zat te zijn.GMacD schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:36:
en dan kan je gelijk voor een hayabusa gaan!
grapje natuurlijk
Het voordeel is dat m'n huidige motor nog wel een tijdje mee kan wat tempo betreft, dat went niet zo snel als beginner.
Overigens is het een riemaangedreven motor, lekker onderhoudsvriendelijk.
Ik heb een Buell 1125CR
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

http://ww3.autoscout24.nl...0216463?smid=TAF-SM-TL-S&
Staat geadverteerd voor €4.500, maar is onderhandelbaar staat erbij.. Verstandig als eerste motor of beter iets goedkopers/ouders zoeken? Vind hem zelf wel heel gaaf eruit zien iig
Dit topic is gesloten.
![]()