Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.140 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
mphilipp schreef op woensdag 09 december 2015 @ 00:22:
[...]Meer door geluk dan wijsheid heb ik 'm gehouden, gewoon door niets te doen. Dat wil zeggen: koppeling in en laten uitrollen, vooral geen extra tractie op het wiel zetten, niet remmen en geen gekke stuurbewegingen maken.
Koppeling in? Ik meen me te herinneren dat mijn instructeurs erop hamerden om in 'onzekere omstandigheden' altijd de koppeling los te laten (dus tractie te behouden)... Zijn er dan gevallen waar dit niet geldt? (newbie, trying to learn something)

[ Voor 28% gewijzigd door Dryhte op 09-12-2015 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frontysco schreef op woensdag 09 december 2015 @ 07:12:
[...]

En toch zit daar degelijk wel een groot verschil in.
Helaas zelf ervaringsdeskundige op dat gebied :+

Koude banden, rotonde te hard genomen resulteerde in een highsider die ik net kon houden.
Ik rijd elke dag met uitzondering van een pak sneeuw. Tuurlijk is er een verschil tussen kouden banden en koud weer en koude banden. In mijn voorbeeld was het buiten ~17 graden en de rit duurde pas 1 minuut.
Er zit zoals eerder gezegd ook enig verschil in. Maar dan reed je zoals mphillip ook al zei te hard voor de condities op dat moment dus eigenlijk is dat alleen jezelf aan te rekenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel erg gaaf motorvakantie filmpje:

Cpt. Screwboot & El Pollo Diablo zijn deze zomer drie weken de Balkan wezen verkennen. Ritje van +/- 5500km. Route:

-Nederland
-Duitsland
-Oostenrijk
-Slovenië
-Kroatië
-Montenegro
-Albanië
-Bosnië
-Kroatië
-Slovenië
-Oostenrijk
-Duitsland
-Nederland

[YouTube: https://youtu.be/r1ay4obwU9A]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:26
[...]

Koude banden, rotonde te hard genomen resulteerde in een highsider die ik net kon houden.
Ik rijd elke dag met uitzondering van een pak sneeuw. Tuurlijk is er een verschil tussen kouden banden en koud weer en koude banden. In mijn voorbeeld was het buiten ~17 graden en de rit duurde pas 1 minuut.
En elke dag hetzelfde stuk maakt ook dat je een bepaalde routine hebt, waardoor je die rotonde misschien steeds sneller/harder neemt, totdat zoiets een keer gebeurt.

P.S Gefeliciteerd Hans :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:16
Thnx Edje :)

Nee, deze rotonde was nieuw voor mij maar gewoon te enthousiast geweest. Met warme banden had ik het niet gehad. Dat wilde ik even aankaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 18:35

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:18:
Heel erg gaaf motorvakantie filmpje:

Cpt. Screwboot & El Pollo Diablo zijn deze zomer drie weken de Balkan wezen verkennen. Ritje van +/- 5500km. Route:

-Nederland
-Duitsland
-Oostenrijk
-Slovenië
-Kroatië
-Montenegro
-Albanië
-Bosnië
-Kroatië
-Slovenië
-Oostenrijk
-Duitsland
-Nederland

[video]
Ben in 2014 zelf naar de Balkan geweest op de motor (Griekenland/Albanie/Montenegro/Bosnie/Kroatie) en het is daar zo verschrikkelijk mooi op sommige plaatsen _/-\o_

Albanië is een ervaring op zich, Montenegro heeft prachtige natuur en mooie kustlijn (Kotor!), in Bosnïe heb ik Mostar en omgeving bezocht (Kravice watervallen is een mooi uitstapje, met veel locals), Dubrovnik is een tourist-trap (maar moet je een keer gezien hebben!).

Heel erg een aanrader en best te doen om daar heen te rijden :)

Maar misschien ben ik daarin wat anders, afgelopen jaar met de auto naar Rusland op vakantie geweest :P

Kravice watervallen in Bosnië:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/v/t1.0-9/10603474_825053780862635_1368992107666320340_n.jpg?oh=0006dddd48d2073c775ad3cecda40e87&oe=56DBCC86

[ Voor 8% gewijzigd door Exigence op 09-12-2015 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:01

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]

Kweenie, volgens mij is de te hoge snelheid eerder een oorzaak dan koude banden. Koude banden spelen alleen een rol bij hoge(re) snelheden. Bij 'normale' snelheden lijkt het me mij heel erg sterk dat je grip verliest door koude banden. Dan zou er een dikke vette waarschuwing op die banden staan en iedereen verplicht bandenwarmers moeten aanschaffen.

Ik ben ervaringsdeskundige in het op de motor blijven zitten (op asfalt dan) en heb zelf met nieuwe banden op een nat wegdek nooit last gehad van gripverlies. Want ook nieuwe banden zijn zo'n heet hangijzer. Alsof ze met olijfolie ingesmeerd zijn...hou je poot van dat gas en het komt goed. Meer kan ik er niet van maken. Of ik heb al die jaren steeds van die geweldige banden gekocht die een minder gladde laag hebben, maar daar geloof ik niets van. Ik heb in de loop der jaren al een aantal merken beproefd en je kunt er meer mee dan de overleveringen je willen doen geloven. Volgens mij is het meer een excuus van mensen die gevallen zijn (doordat ze gewoon weer als een gek het gas open trokken) om zichzelf maar niet de schuld te hoeven geven.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dryhte schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:34:
[...]
Koppeling in? Ik meen me te herinneren dat mijn instructeurs erop hamerden om in 'onzekere omstandigheden' altijd de koppeling los te laten (dus tractie te behouden)... Zijn er dan gevallen waar dit niet geldt? (newbie, trying to learn something)
Klopt, maar een wegglijdend achterwiel is geen onzekere situatie... :+ Tractie erop houden terwijl je geen grip meer hebt leek me niet de beste optie. En aangezien ik ook toen niet op mijn plaat ben gegaan, is het in ieder geval niet verkeerd uitgepakt. Ik kan helaas niet meer terug gaan en het opnieuw proberen, maar dan met de tractie erop... :)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:19

Fuelke

Forza Ferrari

Het is misschien niet zo duidelijk op het plaatje, maar deze bocht is een lange doordraaier die ik dagelijks op de terugweg naar huis moet nemen. De buitenste rijstrook telde een reeks flinke hobbels verspreid over de hele bocht, tot mijn tevredenheid stelde ik vanavond vast dat ze een gedeelte van de rijstrook opnieuw hebben aangelegd, en dat alles hobbels weggeschuurd zijn en er weer een normaal wegdek ligt.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/CRhFVDfTV0JT2dkJD0IHl0hG/full.jpg

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Dryhte
Yes... Geslaagd! 8) Rijbewijs aangevraagd...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is te makkelijk om af te geven op motorscooters, al helemaal op de B-rijbewijs driewielers, maar gisteravond eentje meegemaakt die MP3-rijders een slechte naam gaf.

- reed onzeker, erg gespannen houding
- verkeerde plek op de weg (2x2 baans 80km/u weg moet je niet aan rechterzijde van rechterbaan hangen...)
- reed op stadsverlichting, niet dimlicht, terwijl het echt donker was (+-17u30)
- zodanig traag dat op gegeven moment streekbus hem uit frustratie inhaalde 8)7

Oslik blyat! Oslik!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Dryhte schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:30:
Yes... Geslaagd! 8) Rijbewijs aangevraagd...
Gefeliciteerd! Jij mag nu ook een week wachten? |:(

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

dion_b schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:36:
Het is te makkelijk om af te geven op motorscooters, al helemaal op de B-rijbewijs driewielers, maar gisteravond eentje meegemaakt die MP3-rijders een slechte naam gaf.

- reed onzeker, erg gespannen houding
- verkeerde plek op de weg (2x2 baans 80km/u weg moet je niet aan rechterzijde van rechterbaan hangen...)
- reed op stadsverlichting, niet dimlicht, terwijl het echt donker was (+-17u30)
- zodanig traag dat op gegeven moment streekbus hem uit frustratie inhaalde 8)7
Hopelijk was het een proefritje, anders is hij toch echt een miskoop begaan.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Wat een straf, lessen in de winter

Afbeeldingslocatie: http://img.twiekers.net/albums/userpics/10001/normal_4e04b5456d9ea.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door tdw op 10-12-2015 13:30 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Dryhte
DragonSlayer666 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:57:
[...]

Gefeliciteerd! Jij mag nu ook een week wachten? |:(
Ja ;) 16 december. Maar 't ging al vrij vlot bij 't Stad (20min moeten wachten in Gent Zuid, 'k heb daar al eens 2u gezeten)
Ja vandaag was een heerlijke dag om te rijden :) fris, droog, zonnig...

[ Voor 34% gewijzigd door Dryhte op 10-12-2015 13:31 ]

Verwijderd

Fuelke schreef op woensdag 09 december 2015 @ 20:12:
Het is misschien niet zo duidelijk op het plaatje, maar deze bocht is een lange doordraaier die ik dagelijks op de terugweg naar huis moet nemen. De buitenste rijstrook telde een reeks flinke hobbels verspreid over de hele bocht, tot mijn tevredenheid stelde ik vanavond vast dat ze een gedeelte van de rijstrook opnieuw hebben aangelegd, en dat alles hobbels weggeschuurd zijn en er weer een normaal wegdek ligt.

[afbeelding]

Ha die locatie ken ik. Had op facebook voor de vrienden op de motor al eens gewaarschuwd. Leken precies boomwortels onder het wegdek (om een idee te geven) maar vooral lastig omdat je daar op helling over gaat voor die lange bocht inderdaad.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:05

_Apache_

For life.

Heerlijk. niet van die zomerposers op de weg. :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
_Apache_ schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:52:
[...]

Ik ben all-season poser. 8) :+

It's funny. But not ha-ha funny.

Verwijderd

_Apache_ schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:52:
[...]

+1 d:)b

• DragonSlayer666
Damn, ziet er goed uit! :o
Dryhte schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:29:
[...]

Ja ;) 16 december. Maar 't ging al vrij vlot bij 't Stad (20min moeten wachten in Gent Zuid, 'k heb daar al eens 2u gezeten)
Ja, ik ook. Op de motor naar de Star Wars premiere heeft ook wel wat :P

• Dryhte
DragonSlayer666 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:51:
[...]

Damn, ziet er goed uit! :o

[...]

Ja, ik ook. Op de motor naar de Star Wars premiere heeft ook wel wat :P
Zou ik toch de pod racer voor nemen :+

• DragonSlayer666
Dryhte schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:54:
[...]

Zou ik toch de pod racer voor nemen :+
Hahaha, was t maar zo'n feest! _/-\o_

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Was ook zeker niet verkeerd. Ik draag ook nog gewoon m'n zomer doorwaaihandschoenen terwijl ik best wel een koukleum ben (wel handvatverwarming). Ik zag er eigenlijk een beetje tegenop m'n rijbewijs te halen dwars door de herfst en winter heen, maar tot nu toe heb ik nog maar 1 lesje "regen" (miezer/motregen) gehad :) Even afkloppen natuuurlijk :P

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Nero22
tdw schreef op donderdag 10 december 2015 @ 17:53:
[...]

Was ook zeker niet verkeerd. Ik draag ook nog gewoon m'n zomer doorwaaihandschoenen terwijl ik best wel een koukleum ben (wel handvatverwarming). Ik zag er eigenlijk een beetje tegenop m'n rijbewijs te halen dwars door de herfst en winter heen, maar tot nu toe heb ik nog maar 1 lesje "regen" (miezer/motregen) gehad :) Even afkloppen natuuurlijk :P
Och, ik deed toentertijd ook mijn rijlessen in januari. Het is fris, maar goed - de rijschool had zich goed voorbereid met verwarmde kleding. :P Wel lekker rustig met andere lessers/examens.

En mensen, graag jullie mening.

Ik heb vandaag effe een proefzitje (zit, geen rit) gedaan, en ben er toch vrij zeker van dat dit de keus is. Ik wil de motor voor alles en nog wat gebruiken. Stad, snelweg, dijkjes en vakanties misschien. De Hornet is het meest praktisch voor de stad, wellicht het leukste/makkelijkste sturen, en leuke trekkracht onderin. De CBR heeft als voordeel de kuip. Het gaat beide om 2003/2004 modellen. Halp. O+

Poll: Nero's keuzestress (all-round motor)
CBR600RR
Hornet 900
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=395951&layout=1&sort=prc

[ Voor 36% gewijzigd door Nero22 op 10-12-2015 18:15 ]

• Dryhte
Hmm... leuk, ik vond vandaag een invitatie voor het launch 'VIP' event van de nieuwe Triumph modellen (in Antwerpen) in mijn mailbox :) Ben benieuwd (vind de nieuwe Street Twin bijzonder mooi, al zal 't 'm allicht niet worden omwille van de portemonnee) :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De Hornet is het meest praktisch voor de stad, wellicht het leukste/makkelijkste sturen, en leuke trekkracht onderin. De CBR heeft als voordeel de kuip. Het gaat beide om 2003/2004 modellen. Halp. O+
Zithouding is natuurlijk een wereld van verschil. Ik zou toch zeker eens een uur of langer op de RR gaan rijden en kijken of je dit te doen vind.

• Nero22
PilatuS schreef op donderdag 10 december 2015 @ 19:34:
[...]

Zithouding is natuurlijk een wereld van verschil. Ik zou toch zeker eens een uur of langer op de RR gaan rijden en kijken of je dit te doen vind.
Ja, dat is een beetje de pest nu. Ik kan alleen nog maar proefzitten, niet -ritten. :P

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:56
[...]

De 600RR is wel een van de comfortabelste sport motoren die je kan krijgen naast de GSXR. De zithouding is zeker minder agressief dan bijvoorbeeld een R6 uit het zelfde jaartal. Ik ken eigenaren die flinke reizen hebben gemaakt op de 600RR zonder probleem, alleen tja het is inderdaad minder comfortabel dan de Hornet. Vooral de OEM zadel voelt als een plank aan en ik kreeg daar vrij snel last van op mijn CBR (niet zoveel vlees daaronder).

Als je de motor niet gaat gebruiken voor woon/werk dan denk ik dat je wel meer lol gaat beleven met de CBR600RR. Onderhoud en onderdelen zijn wel duurder voor de CBR600RR door de kuip. Maar als voordeel heeft de CBR wel een 'derpy' brandstof meter!

• Nero22
cyntax schreef op donderdag 10 december 2015 @ 20:16:
[...]

De 600RR is wel een van de comfortabelste sport motoren die je kan krijgen naast de GSXR. De zithouding is zeker minder agressief dan bijvoorbeeld een R6 uit het zelfde jaartal. Ik ken eigenaren die flinke reizen hebben gemaakt op de 600RR zonder probleem, alleen tja het is inderdaad minder comfortabel dan de Hornet. Vooral de OEM zadel voelt als een plank aan en ik kreeg daar vrij snel last van op mijn CBR (niet zoveel vlees daaronder).

Als je de motor niet gaat gebruiken voor woon/werk dan denk ik dat je wel meer lol gaat beleven met de CBR600RR. Onderhoud en onderdelen zijn wel duurder voor de CBR600RR door de kuip. Maar als voordeel heeft de CBR wel een 'derpy' brandstof meter!
Goede punten! Had ik niet eens aan gedacht.

Probeert hier iemand die poll 50/50 te houden of zo? :+

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Toen ik een suportsport kocht, waren de eerste paar honderd kilometers een drama qua zithhouding. Ik wist wel van te voren dat het puur wennen zou zijn. Na een tijdje weet je niet beter. Nu nergens meer last van en zit het prima. Een naked of sport-tour zal altijd comfortabeler blijven.

Ik zou de CBR nemen. Ziet er mooier uit en schermpje tegen de wind.

Verwijderd

Ik heb echt een hekel aan supersports geef mij maar een naked, adv of een custom. Dus ik heb op de Hornet 900 gestemd :)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:04
Ik moet zeggen dat mijn gsxr makkelijker en makkelijker aanvoelt... Ik moet er wel bij zeggen dat ik echt alleen voor de lol rij en nooit gek lang (totnogtoe)

[ Voor 40% gewijzigd door 418O2 op 10-12-2015 22:56 ]

• Nero22
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 22:38:
Ik heb echt een hekel aan supersports geef mij maar een naked, adv of een custom. Dus ik heb op de Hornet 900 gestemd :)
Ik zag je signature line al eens voorbij komen ja. :+
Naked Bikes: No other motorcycle design brings you as close to the road. No other style gives you quite the same experience of speed. Strip off all that plastic and chrome and it's just you, the grips, and the asphalt, in perfect harmony.

[ Voor 30% gewijzigd door Nero22 op 10-12-2015 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 16:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Inderdaad. Sterker nog, ik zou eerst zithouding en bekleding uitkiezen en dan pas naar specifieke modellen kijken.

Dit lijkt het nemen van twee random motoren die totaal anders zijn nemen en dan daartussen proberen te kiezen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-10 16:48

DinX

Motormuis

Topicstarter
Leuk die ADVmonster LED 60's :p

Normaal licht + LEDs op 10%

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/N9ElkLYsTmNbIA0sTs7gb9Ck/medium.jpg

Groot licht + LEDs op 100%

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/mBiFyrx0NeFMDZlousKjkedo/medium.jpg

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleu
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-03 13:44
Nero22 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 17:55:
[...]

Och, ik deed toentertijd ook mijn rijlessen in januari. Het is fris, maar goed - de rijschool had zich goed voorbereid met verwarmde kleding. :P Wel lekker rustig met andere lessers/examens.

En mensen, graag jullie mening.

Ik heb vandaag effe een proefzitje (zit, geen rit) gedaan, en ben er toch vrij zeker van dat dit de keus is. Ik wil de motor voor alles en nog wat gebruiken. Stad, snelweg, dijkjes en vakanties misschien. De Hornet is het meest praktisch voor de stad, wellicht het leukste/makkelijkste sturen, en leuke trekkracht onderin. De CBR heeft als voordeel de kuip. Het gaat beide om 2003/2004 modellen. Halp. O+

Poll: Nero's keuzestress (all-round motor)
CBR600RR
Hornet 900
Tussenstand:
[afbeelding]
Ik zou zeker voor die 600RR gaan, was ook mijn eerste motor. T/m 10-11K RPM is het een rappe, vriendelijke motor. Vanaf daar tot redline... })
Enige gemis bij deze motor (en wel meer supersports) waren voor mij slipperclutch en quickshifter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:46
Dat is toch echt puur eigen keuze.
Er zullen weinigen echt veel km's aan 1 stuk maken met een 600RR.
Er zullen meerdere echt veel km's maken met een Hornet.
Andere vinden een 2cyl te zenuwachtig, andere een 4 cyl onderin te plat.
Andere willen meer posen met een "baanmasjien" met minder comfort, andere willen net meer comfort in bochtenland maar ook in de stad.

Moest je hier nu de keuze tussen 2 SS of 2 nakeds opgesteld hebben, tot daar aan toe. Maar dit is de keuze tussen een tram en een bus.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Laatst online: 20:45
Nero22 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 20:27:
Ik deed iets verkeerd en wilde helemaal niet stemmen... Maar ik heb per ongeluk toch op de CBR gestemd. Daar kan dus een stem vanaf. Excuus! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Laatst online: 07-10 13:14

BertV

Handgemaakt

Nero22 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 20:27:
[...]

Goede punten! Had ik niet eens aan gedacht.

Het blijft ook een kwestie van 50 emotie, 50 verstand.
Een ss is niet de beste keuze voor de situaties die jij opnoemt.

Als je voor sportiever gaat is een VFR te overwegen.

- Stad, snelweg, dijkjes en vakanties
- makkelijkste sturen
- leuke trekkracht
- EN kuip

Ik heb zelf de "VFR" van BMW, de R1100S. Daar kan ik nu niet van af omdat er al te veel geld in zit. Dus hierbij de reden dat ik deze niet aanraad. :+

[ Voor 23% gewijzigd door BertV op 11-12-2015 11:32 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Het is ook gewoon een verkeerde poll. De vraag is eigenlijk welke motor de allroundmotor is, daar is er maar 1 van in de poll :P

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
kazzzdafke schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:56:
Dat is toch echt puur eigen keuze.
Er zullen weinigen echt veel km's aan 1 stuk maken met een 600RR.
Er zullen meerdere echt veel km's maken met een Hornet.
Andere vinden een 2cyl te zenuwachtig, andere een 4 cyl onderin te plat.
Andere willen meer posen met een "baanmasjien" met minder comfort, andere willen net meer comfort in bochtenland maar ook in de stad.

Moest je hier nu de keuze tussen 2 SS of 2 nakeds opgesteld hebben, tot daar aan toe. Maar dit is de keuze tussen een tram en een bus.
Ik snap dat de keus niet helemaal logisch lijkt, en dat maakt het ook een beetje de pest voor mij. Het is die n+1 regel. Eigenlijk moet je voor elk doel een apart soort fiets hebben. :P Het ging me meer om de praktische kant van zaken: comfort , praktisch nut en onderhoud.
BertV schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:30:
[...]

Het blijft ook een kwestie van 50 emotie, 50 verstand.
Een ss is niet de beste keuze voor de situaties die jij opnoemt.

Als je voor sportiever gaat is een VFR te overwegen.
Ik hoorde dat ook al van iemand anders ja. Is het niet (relatief) duurder in onderhoud door de (V4) VTEC? Dat heb ik ooit ergens gelezen namelijk.
Melkunie schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:59:
[...]

Ik deed iets verkeerd en wilde helemaal niet stemmen... Maar ik heb per ongeluk toch op de CBR gestemd. Daar kan dus een stem vanaf. Excuus! :+
Thanks. :+
Hooglander1 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:31:
Het is ook gewoon een verkeerde poll. De vraag is eigenlijk welke motor de allroundmotor is, daar is er maar 1 van in de poll :P
Waarschijnlijk de Hornet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:57
Melkunie schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:59:
[...]

Hier precies hetzelfde. Ik dacht dat die links naar een afbeelding van de motor waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Laatst online: 07-10 13:14

BertV

Handgemaakt

Nero22 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:33:
[...]

Ik hoorde dat ook al van iemand anders ja. Is het niet (relatief) duurder in onderhoud door de (V4) VTEC? Dat heb ik ooit ergens gelezen namelijk.
Niet iets waar ik me druk om zou maken bij Honda, als het raar fout gaat met de RR kan het ook in de papieren lopen.

Ik heb jaren een Honda CBR1100XX gereden, ding deed het altijd.
Bij Ducati (748) had ik alleen maar problemen, dus helaas de vooroordelen klopten bij mij wel.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Nero22 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:33:
[...]

Waarschijnlijk de Hornet. :P
Je zit rechterop, minder kuip om te verwijderen mocht je zelf iets onderhoud willen doen. Makkelijker door krap verkeer te rijden. Rijd waarschijnlijk iets lui-er, maar dat is in de stad soms wel relaxt. Je kan er nog wat bagage aan vastknopen mocht je een keer wat langer weg willen.

Als je een all-round fiets wil moet je geen SS kopen. Zijn leuke dingen, daar niet van, maar allround zijn ze geenszins.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ik denk dat NERO22 duidelijk weet wat de beste keuze is voor zijn doel, maar.. dat hij graag een SS zou willen :)
En dat er misschien een paar kantelpunten zijn waar hij nog niet aan gedacht heeft, waardoor hij toch een SS zou kunnen verantwoorden.

Zou het niet dit kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
kazzzdafke schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:31:
Ik denk dat NERO22 duidelijk weet wat de beste keuze is voor zijn doel, maar.. dat hij graag een SS zou willen :)
En dat er misschien een paar kantelpunten zijn waar hij nog niet aan gedacht heeft, waardoor hij toch een SS zou kunnen verantwoorden.

Zou het niet dit kunnen zijn?
Klopt. :P Die kuip spreekt me vooral aan vanwege de looks, dat is zeker waar. Stiekem denk ik toch dat ik minder snel uitgekeken raak op de Hornet door de zwaardere motor, want zo'n SS kun je toch niet helemaal tot het uiterste gebruiken.

Als ik het geld zou hebben (lol) zou ik een S1000R kopen, of in mindere mate een MT-09. Toch de sportieve looks, met alledaagse gebruiksvriendelijkheid. 8) Och, zo'n Hornet is best classy.

[ Voor 13% gewijzigd door Nero22 op 11-12-2015 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Laatst online: 20:45
Nieuwe MotoMe is er weer. Inclusief een stukje over de Red Bull Knockout in Scheveningen :)

YouTube: MotoMe Motor TV: Aflevering 25 - S2/15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Nero22 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:37:
[...]

Klopt. :P Die kuip spreekt me vooral aan vanwege de looks, dat is zeker waar. Stiekem denk ik toch dat ik minder snel uitgekeken raak op de Hornet door de zwaardere motor, want zo'n SS kun je toch niet helemaal tot het uiterste gebruiken.
Eventjes tussendoor: hoeveel motors heb je al gereden? Hoeveel jaar echte rij ervaring?
Heb je al ervaring met 2cyl en 900cc tov 4 cyl 900cc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
kazzzdafke schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 15:22:
[...]

Eventjes tussendoor: hoeveel motors heb je al gereden? Hoeveel jaar echte rij ervaring?
Heb je al ervaring met 2cyl en 900cc tov 4 cyl 900cc?
Twee jaar echte rijervaring in alle omstandigheden op een eigen motor: Ninja 250r. Daarnaast heb ik twee dagen eens een XT660X gereden en een volle dag op een ER6-N. :P En stiekem een paar minuten op een FZ6 Fazer. :+

Ervaring is dus beperkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Woohoo de koop voor de Zero is rond. Hij komt wel uit Duitsland, scheelt een euro of €2000 8)7

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Dus je kent het verschil in gevoel tussen een 2cyl en 4cyl?
Dat een 2cyl 900cc ook loeihard kan trekken zoals de 600cc 4 cyl maar veel zenuwachtiger en bruter onderin aanvoelt, en dus hem niet zo makkelijk laat rustig rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hooglander1 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:31:
Precies, er staat geen GS bij, dus dan is het sowieso fout... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-10 13:13
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 12:56:
Volgend seizoen weer lekker motorrijden!

Mijn nieuwe fiets, levering april 2016: Harley Davidson Street Bob oOo met als voorlopige accessoires:
- Vance and Hines short shots staggered
- Kentekenplaathouder zijkant (Thunderbike customs)
- Forward controls black (HD original)
- Hollywood Bars of Wild1 Chubby Knuckle Bars

[afbeelding]
Mooi!

Over de kentekenplaathouder: recent nog een PDFje gelezen dat in België de nummerplaat niet aan de zijkant mag staan en dat dit een gevolg is van een Europese richtlijn (hierzo: http://www.lokalepolitie....torfietsen%20-%20vsnl.pdf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
kazzzdafke schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 18:09:
Dus je kent het verschil in gevoel tussen een 2cyl en 4cyl?
Dat een 2cyl 900cc ook loeihard kan trekken zoals de 600cc 4 cyl maar veel zenuwachtiger en bruter onderin aanvoelt, en dus hem niet zo makkelijk laat rustig rijden?
Hornet is een 4-cilinder he, van de Fireblade (919cc). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Erasmo schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 17:54:
Woohoo de koop voor de Zero is rond. Hij komt wel uit Duitsland, scheelt een euro of €2000 8)7
Vet. Belachelijk dat t zoveel scheelt.

Wanneer kan ik je BMW ophalen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

418O2 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 18:33:
[...]

Vet. Belachelijk dat t zoveel scheelt.

Wanneer kan ik je BMW ophalen? :P
Even geduld nog, het ding moet nog op kenteken, power tank moet er nog in daarna moet ook nog Chademo worden aangesloten. Ik hoop het in januari rond te krijgen.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Kan iemand mij een beetje advies geven? Ik zit op dit moment nog steeds te twijfelen tussen Nero's 250r of een ZXR400(van kinds af aan mijn droommotor) halen en dan zelf terug laten zetten op de caburateur.

Het hoofdpunt waar mijn twijfel op dit moment over hangt, is dat zelfs als ik 3x de boete zou krijgen omdat de ZXR400 niet op kenteken 35KW is, de ZXR400(uit '91) nog goedkoper zou zijn als de 250r van Nero (sorry, niks persoonlijks O-) , jouwe is wat moderner :P). Echter als deze boete telkens ook een punt op mijn roze papiertje kost, zijn we natuurlijk vrij snel uitgepraat...

Weet een van jullie dit toevallig of ervaring mee? Heb vanochtend de Politie gebeld, maar dit wisten het ook niet en moest een meldingsformulier invullen zodat het door gestuurd kon worden naar verkeershandhaving. Die zouden het in behandeling nemen en dan contact opnemen met mij 8)7 |:( .

Dus als iemand mij(en misschien Nero) blij kan maken met een antwoord zou ik het top vinden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Erasmo schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 17:54:
Cool, ik ben benieuwd naar je ervaringen :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:56
DragonSlayer666 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 18:41:
Kan iemand mij een beetje advies geven? Ik zit op dit moment nog steeds te twijfelen tussen Nero's 250r of een ZXR400(van kinds af aan mijn droommotor) halen en dan zelf terug laten zetten op de caburateur.

Het hoofdpunt waar mijn twijfel op dit moment over hangt, is dat zelfs als ik 3x de boete zou krijgen omdat de ZXR400 niet op kenteken 35KW is, de ZXR400(uit '91) nog goedkoper zou zijn als de 250r van Nero (sorry, niks persoonlijks O-) , jouwe is wat moderner :P). Echter als deze boete telkens ook een punt op mijn roze papiertje kost, zijn we natuurlijk vrij snel uitgepraat...

Weet een van jullie dit toevallig of ervaring mee? Heb vanochtend de Politie gebeld, maar dit wisten het ook niet en moest een meldingsformulier invullen zodat het door gestuurd kon worden naar verkeershandhaving. Die zouden het in behandeling nemen en dan contact opnemen met mij 8)7 |:( .

Dus als iemand mij(en misschien Nero) blij kan maken met een antwoord zou ik het top vinden! :)
Eerste keer moet je de boete betalen (340 eur) en wordt er een melding gemaakt, als je voor de tweede keer wordt aangehouden dan wordt je motor in beslag genomen en krijg je een proces verbaal. Een collega van mij kreeg hier mee te maken omdat hij wheelies zat te maken op een quad in centrum Amsterdam zonder een motorrijbewijs 8)7 . Ben zelf nog nooit staande gehouden / gecontroleerd, als je normaal rijdt dan is de kans vrij klein denk ik dat ze je pakken, of je het risico wilt nemen dat moet je zelf maar bepalen :P.

Overigens moet je niemand aanrijden/aangereden worden of jezelf iets aandoen op de motor, ik denk niet dat de verzekering je iets gaat uitkeren als ze de feiten nalopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2

Neem die 250r.

Je rijdt er maar twee jaar op. Dan kan je een echte racert kopen. Niet leuk als je constant zenuwachtig wordt als er politie in de buurt is. En met beide kan je je rbw wel kwijt raken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online

Als je iemand invalide rijd heb je een aardig probleem. Je rijd immers op een motor waar je het rijbewijs niet voor hebt en ben je dus niet verzekerd.

Zo'n boete is het probleem niet, de verzekering wel. Als de verzekering een ton moet gaan uitkeren vinden ze het niet erg als ze dit niet hoeven te doen.

Ik ben een aantal keer staande gehouden voor wat kleine dingen als snelheid en hoek van kentekenplaat. Iedere keer word er gekeken of ik wel op een zware motor mag rijden. Nou weet ik niet hoe dit zit bij 25KW, of er actief word gekeken naar of een motor 25KW is, maar dan moet je sowieso al gaan liegen bij een staande houding als er om gevraagd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

En meteen dubbel.... :+

[ Voor 96% gewijzigd door Will_M op 11-12-2015 21:40 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 20:42:
[...]

Als je iemand invalide rijd heb je een aardig probleem. Je rijd immers op een motor waar je het rijbewijs niet voor hebt en ben je dus niet verzekerd.

Zo'n boete is het probleem niet, de verzekering wel. Als de verzekering een ton moet gaan uitkeren vinden ze het niet erg als ze dit niet hoeven te doen.

Ik ben een aantal keer staande gehouden voor wat kleine dingen als snelheid en hoek van kentekenplaat. Iedere keer word er gekeken of ik wel op een zware motor mag rijden. Nou weet ik niet hoe dit zit bij 25KW, of er actief word gekeken naar of een motor 25KW is, maar dan moet je sowieso al gaan liegen bij een staande houding als er om gevraagd word.
:^^

Nou gaat 't tegenwoordig meestal om 35KW in plaats van 25KW maar 't idee is't zelfde.

Een verzekeraar trekt z'n handen van je af op het moment dat JIJ jezelf niet aan de eisen/voorwaarden houd. De schade aan een eventuele tegenpartij wordt wél uitgekeerd, echter mag jij die schade volledig en incl. (ongunstige) rentetarieven gaan vergoeden aan je "eigen" verzekeraar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 21:39:
[...]

:^^

Nou gaat 't tegenwoordig meestal om 35KW in plaats van 25KW maar 't idee is't zelfde.
Ben nog uit de 25KW tijd. Toen je nog gewoon lekker met 21 jaar 1x examen deed en gelijk volvermogen kon rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:44
Melkunie schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:04:
Nieuwe MotoMe is er weer. Inclusief een stukje over de Red Bull Knockout in Scheveningen :)

[video]
YouTube: MotoMe Motor TV: Aflevering 25 - S2/15
Kende dat kanaal nog niet. Ga ik zeker volgen. Bedankt! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Goed, thanks allen voor het duidelijke antwoord. Lijkt me een strak plan om gewoon netjes een max 35KW te halen :9.

Even een andere vraag(sorry, newbie trying to make sense of all the rules |:( ), hoe zat het met het oude 25KW? Zat daar nog een restrictie aan het origineel maximaal vermogen? Zie hier nu namelijk een motor die op kenteken als 25KW staat, maar origineel 128PK levert? Ik heb hier een onderbuik gevoel bij dat schreeuwt dat er hier een hoop niet aan klopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:10
DragonSlayer666 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 09:31:
Goed, thanks allen voor het duidelijke antwoord. Lijkt me een strak plan om gewoon netjes een max 35KW te halen :9.

Even een andere vraag(sorry, newbie trying to make sense of all the rules |:( ), hoe zat het met het oude 25KW? Zat daar nog een restrictie aan het origineel maximaal vermogen? Zie hier nu namelijk een motor die op kenteken als 25KW staat, maar origineel 128PK levert? Ik heb hier een onderbuik gevoel bij dat schreeuwt dat er hier een hoop niet aan klopt...
In de 25KW periode maakte het originele vermogen niks uit. Ik had ook een ZX6R die netjes op 25KW op kenteken stond. Van wat ik begrepen heb heb je daar op dit moment niks meer aan, het origineel vermogen was nl meer dan 70KW dus ook al staat hij nu op 25KW op kenteken, je mag er met A2 rijbewijs alsnog niet op rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Wekko306 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 09:41:
[...]

In de 25KW periode maakte het originele vermogen niks uit. Ik had ook een ZX6R die netjes op 25KW op kenteken stond. Van wat ik begrepen heb heb je daar op dit moment niks meer aan, het origineel vermogen was nl meer dan 70KW dus ook al staat hij nu op 25KW op kenteken, je mag er met A2 rijbewijs alsnog niet op rijden.
Ja precies, zo'n vermoeden had ik dus ook al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
DragonSlayer666 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 09:31:
Wel een mooi ding zeg :Y

Vandaag een klein toertje gedaan langs de kust maar vond het stiekem toch net iets te koud.

Laat de lente maar snel komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 21:20

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zx6r uit 2005 met 128 of 131 pk. Ammenooitniet.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
Tylen schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 23:17:
krukas pks ja haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Tylen schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 23:17:
Oke...? Want zo sterk werden ze niet gemaakt? Wiki zegt dat ze gemaakt werden met 129PK?(of 135PK met RAM intake). Zat verkeerd te kijken, excuus. En fabrique waren ze 105PK.
R0y. schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 23:04:
[...]

Wel een mooi ding zeg :Y

Vandaag een klein toertje gedaan langs de kust maar vond het stiekem toch net iets te koud.

Laat de lente maar snel komen!
Ja, mooi fietsje. Maar als ik m meteen weer mag inleveren bij onze vrienden in het blauw, heeft het weinig zin :+ .

Thermokleding en handvat verwarming maken een hoop goed! Na het met lessen te hebben gehad, word handvatverwarming het eerste wat ik installeer!

[ Voor 3% gewijzigd door DragonSlayer666 op 13-12-2015 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DragonSlayer666 schreef op zondag 13 december 2015 @ 10:53:
[...]
Thermokleding en handvat verwarming maken een hoop goed! Na het met lessen te hebben gehad, word handvatverwarming het eerste wat ik installeer!
Dat en goede wind- en waterdichte kleding. Vooral winddicht scheelt enorm. Je hoeft er dan echt geen half schaap onder aan om warm te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 10-10 14:29
Normaal gesproken moet je even wennen aan concept modellen, ook hier geen uitzondering:
Het lijkt wel gesoept. :P

http://www.gizmag.com/yam...hree-wheeler-mwt-9/40092/

Afbeeldingslocatie: http://motoroids.motoroidsautoinf.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2015/10/Yamaha-leaning-trike-MWT-9-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
[...]

[...]

Ja, mooi fietsje. Maar als ik m meteen weer mag inleveren bij onze vrienden in het blauw, heeft het weinig zin :+ .

Handvat verwarming klinkt erg aantrekkelijk!
mphilipp schreef op zondag 13 december 2015 @ 10:57:
[...]

Dat en goede wind- en waterdichte kleding. Vooral winddicht scheelt enorm. Je hoeft er dan echt geen half schaap onder aan om warm te blijven.
Heb net voor het behalen van mijn rijbewijs kleren van iemand gehad. Die was er vrij snel zelf mee gestopt. Is een textiel pak alleen bij de jas zit de neksluiting iets te strak en de broek is niet waterdicht.

Wil ergens net na de kerst eens langs die motorkleding outlet in Breda (zit ook in Eindhoven) om eens te gaan kijken of ze daar iets hebben.

Mijn vriendin heeft zelf al een goede broek, schoenen, handschoenen en een helm. Kan zij daarna de jas gebruiken als ze later eens achterop springt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Als je pak niet winddicht is, kun je ook kijken of je voor koude omstandigheden een softshell jack onder je pak kunt dragen. Die zijn winddicht en relatief dun. Scheelt echt een hoop, want zou hou je je lichaamswarmte binnen. Mijn pak is goed winddicht, en als het koud is heb ik een pullover van polarfleece. Dun, licht en erg warm. Je moet nl ook weer niet als een Michelin mannetje op de motor zitten; da's niet fijn.
En een goede winter-helmmuts (als je van de helmmutsenafdeling bent, zoals ik tenminste). Die hebben een warme wind- en waterdichte onderkant zodat je hals warm blijft. Ik heb er een van Rukka en het warme fleece deel loopt ook langs het achterhoofd omdat helmen vaak daar een beetje open zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:17
Het seizoen komt er weer aan ;-) de motorbeurs is ook al over 2 maanden dus er mag weer een fiets komen.

Veel fun, laag budget, en Naked.
Na 2 seizoenen zx6r ('98) gereden te hebben wil ik iets met een hogere fun factor ipv bij 200+.

Shortlist
Speed triple 1999
Monster 900 1997
Monster 2000 2001
Tuono eerste generatie
Z750 2003
Yamaha bulldog bt1100

Evt een veilige keus een er-6n

YOLO keuze cbr600rr want mooi

Ik neig naar de Z ivm lager brandstofverbruik maar ik kijk toch altijd weer naar de monster...

Wie heeft er ervaring met onderhoud aan een monster. Kleppen stellen en riemen vervangen is dat een beetje zelf te doen ?

[ Voor 18% gewijzigd door wd200 op 13-12-2015 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Toch rij ik het hele jaar door zonder handvat verwarming. Met de juiste kleding gaat dat prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2015 @ 17:14:
[...]

Toch rij ik het hele jaar door zonder handvat verwarming. Met de juiste kleding gaat dat prima :)
Is nog deels persoonlijk, zelfs met de beste kleding.

Ik heb het niet snel koud qua gevoel maar ik heb enkele vingers die bij de minste kou (zelfs met dikke winterhandschoenen) wit uitslaan tot het pijnlijke toe. Terwijl ik het voor de rest niet echt koud heb. M'n handen zijn gewoon erg gevoelig op dat vlak. Dus bij 10° gaat bij mij de handvatverwarming aan met tussenseizoen handschoenen. Onder de 5° red ik het niet met winterhandschoenen en handvatverwarming, dan gaan de verwarmde handschoenen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
Als ik handvatverwarming zou hebben zou die aan gaan bij <20°. Tot ik nog net geen zweethandjes krijg, want dat is vies. :P

[ Voor 16% gewijzigd door Nero22 op 13-12-2015 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2015 @ 17:14:
[...]

Zal ook wel erg per persoon verschillen denk ik.

Ik heb mijn SV1000S opgehaald in Groningen toen het -3 was en moest naar Arnhem toe. Toen moest ik toch echt wel iedere 50km even stoppen om mijn handen op het blok te warmen.

Met -10 heb ik wel eens ritjes op mijn scooter gemaakt naar het werk toe. Nou is dit maar iets van 10 minuten rijden, maar dit trek ik echt compleet niet. Ik heb zelfs eens met 2 paar handschoenen gereden en voordat ik er was deden mijn handen echt enorm pijn. Een beetje kou kan ik opzich prima hebben, maar als ik nog 2 minuten moet rijden en toch echt moet stoppen omdat het teveel pijn doen dan gaat er iets niet goed.

Met temperaturen boven 0 heb ik verder totaal geen problemen, ook niet op lange stukken. Zodra het echter flink onder 0 komt word het een compleet ander verhaal.

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 13-12-2015 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik de het beter, zodra het onder de 10 graden komt haal ik het niet in mijn kop om op een motor te kruipen. Niet alleen mijn handen vriezen kapot maar ook mijn 2 knieën gaan behoorlijk lastig doen. :+

Maar wel respect voor de mensen die dit dagelijks doen!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op zondag 13 december 2015 @ 19:34:
Ik de het beter, zodra het onder de 10 graden komt haal ik het niet in mijn kop om op een motor te kruipen. Niet alleen mijn handen vriezen kapot maar ook mijn 2 knieën gaan behoorlijk lastig doen. :+

Maar wel respect voor de mensen die dit dagelijks doen!
Die regel had ik een aantal jaar geleden ook.

Tegenwoordig komt 't speelgoed onder de 15 graden al niet meer buiten, 't is en blijft een hobby, hè :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:44
wimmel_1 schreef op zondag 13 december 2015 @ 20:11:
[...]

Tegenwoordig komt 't speelgoed onder de 15 graden al niet meer buiten, 't is en blijft een hobby, hè :+
Same here :+

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
[...]

Zelfde verhaal hier. Een graad of 15 tot 17 is minimaal om lekker te rijden. Ik heb tegenwoordig ook nog alleen een pak van leer waar niets onder kan. Zodra het weer aan het einde van het seizoen richting de 15 graden gaat en het meerdere dagen per weer gaat regenen houd het op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]

Als je speelgoed genoeg plastiek heeft om achter weg te kruipen kan het best hoor :+
Ben er wel eens op uit geweest met -10. Zolang het droog vriesweer is, is het goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Jolke schreef op zondag 13 december 2015 @ 11:13:
Normaal gesproken moet je even wennen aan concept modellen, ook hier geen uitzondering:

[afbeelding]
Stiekem vind ik deze driewieler toch best wel stoer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:31

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Jolke schreef op zondag 13 december 2015 @ 11:13:

[afbeelding]
Wederom een nieuwe figurant voor de volgende Transformers film en dus weer een model dat ik nooit zal kopen.

Los daarvan: zouden 3 wielen nu significant voordelen bieden op de weg? Afgezien van het parkeren, dat is natuurlijk lekker makkelijk in krappere plekken. (mits het stuurslot natuurlijk ook in "rechtdoor" werkt)

Verder zie ik alleen maar meer kosten: 2 banden, en een veel ingewikkelder veersysteem om te onderhouden. Dus nee, ik denk niet dat het een succes zou worden.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:52:
[...]

Wederom een nieuwe figurant voor de volgende Transformers film en dus weer een model dat ik nooit zal kopen.
Ik ben ook steeds minder gecharmeerd van die hoekige en scherpe lijnen van Japanse motorfiets modellen. Als je de BT1100 in het filmpje hierboven ziet dan is dat toch een verademing wat je tegenwoordig ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 10-10 14:29
[...]

Los daarvan: zouden 3 wielen nu significant voordelen bieden op de weg? Afgezien van het parkeren, dat is natuurlijk lekker makkelijk in krappere plekken. (mits het stuurslot natuurlijk ook in "rechtdoor" werkt)

Verder zie ik alleen maar meer kosten: 2 banden, en een veel ingewikkelder veersysteem om te onderhouden. Dus nee, ik denk niet dat het een succes zou worden.
Je kan meehangen in de bocht, maar loopt minder risico met omvallen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Topicstarter
Leuk voor als het sneeuwt of ijzelt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:13
wd200 schreef op zondag 13 december 2015 @ 13:43:
Het seizoen komt er weer aan ;-) de motorbeurs is ook al over 2 maanden dus er mag weer een fiets komen.

Veel fun, laag budget, en Naked.
Na 2 seizoenen zx6r ('98) gereden te hebben wil ik iets met een hogere fun factor ipv bij 200+.

Shortlist
Speed triple 1999
Monster 900 1997
Monster 2000 2001
Tuono eerste generatie
Z750 2003
Yamaha bulldog bt1100

Evt een veilige keus een er-6n

YOLO keuze cbr600rr want mooi

Ik neig naar de Z ivm lager brandstofverbruik maar ik kijk toch altijd weer naar de monster...

Wie heeft er ervaring met onderhoud aan een monster. Kleppen stellen en riemen vervangen is dat een beetje zelf te doen ?
.

waarom geen duke 390? (of 690)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:17
Ja die heb ik ook overwogen.
De nieuwe duke 690 is nog te duur en de 390 lijkt me eigenlijk te licht.
Wellicht moet ik daar gewoon een keer mee gaan rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
kieskes schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:22:
[...]
.

waarom geen duke 390? (of 690)
Een 390 of 690 eencilinder is wel even wat anders dan de twee- en driecilinders die hij noemt natuurlijk :P (en een 390 is inderdaad nogal licht vergeleken met zeg een Tuono of Monster)

[ Voor 12% gewijzigd door pagani op 14-12-2015 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

Die 2 wielen voor slijten minder dan een enkel wiel denk ik is maar je zal waarschijnlijk wel meer kosten hebben..

Als commuter fiets voor mensen die veel snelweg doen is het potentieel wel een oplossing..
Als ik sommige wegen van mijn woon-werk zie qua wegdek zou 3 wielen soms best wel eens een uitkomst kunnen zijn.. zeker met ijzel..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Ik denk dat dit argument juist weinig waarde heeft. Achter heb je alsnog 1 wiel, dus kan je evengoed halverwege de bocht achterstevoren gaan.

Ik denk dat je op lage snelheid (filteren in een file) meer stabiliteit hebt, wat wel een voordeel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
_Apache_ schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:08:
[...]

Ik denk dat dit argument juist weinig waarde heeft. Achter heb je alsnog 1 wiel, dus kan je evengoed halverwege de bocht achterstevoren gaan.
Maar minder snel ondersteboven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josshem
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-10 08:58
wd200 schreef op zondag 13 december 2015 @ 13:43:

Ik heb een Ducati m600 dark edition uit 1998 met +-40k op de teller.
Kan helaas niet vertellen of kleppen en riemen te doen is, maar kan wel zeggen dat het geluid fenomenaal is (lees: ontzettend zwaar geluid met open dempers). Iedere keer als ik dat ding start moet ik toch wel mijn best doen om niet een grijns van oor tot oor te krijgen. :D Daarnaast is het ontzettend speels rijden.

Het is in mijn geval wel een 25kw motor (afgeknepen op het gas), maar niemand die dat merkt. Qua onderhoud heb ik er al wel behoorlijk wat geld aan uitgegeven in een periode van 12 maanden; remschijf voor, spanningsregelaar, coating benzinetank, nieuw leer zadel + regular maintenance, maar dit komt ook omdat het een ouder model is en ik dat ding altijd in de buitenlucht heb staan, dus weet niet hoe representatief dit is. De 600/696 modellen schijnen ook een vrij korte onderhoudsinterval te hebben vs de 800/821 modellen, maar dat moet je zelf wel even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
_Apache_ schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:08:
[...]

Ik denk dat je op lage snelheid (filteren in een file) meer stabiliteit hebt, wat wel een voordeel is
Je bent alleen wel een stukje breder dan met een normale motor. Verder zie ik stabiliteit niet echt als een probleem op een normale motor. Zelfs op mijn RC8 kan ik prima filteren terwijl het blok pas normaal gaat lopen boven de 4000 toeren. Ik heb er geen problemen mee om stapvoets te rijden, niet met deze of welke andere motor dan ook.
Pagina: 1 ... 9 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.