Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 106 Laatste
Acties:
  • 351.958 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Gefeliciteerd! En nu opzoek naar een motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Maandag AVD staan in Eemnes. Hopen dat het weerbericht deze koers aanhoud... Vorige week was t onweer en zware regen, nu bewolkt met af en toe zon.

Dus mocht er iemand tussen 11 en 2 in de buurt van Eemnes rijden en je ziet een blauw met witte Suzuki Gladius met een MotoJon motorjas rondrijden, wegwezen! :P

Ben er ondertussen wel achter dat het extreem moeilijk is om een beetje leuke 35KW sport/SS te vinden... Alle leuke kunnen niet omgebouwd worden :'(

[ Voor 21% gewijzigd door DragonSlayer666 op 04-12-2015 14:02 ]

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 14:44
joosthaarman schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:56:
Gefeliciteerd! En nu opzoek naar een motor?
Eerst examen op de weg. Maar dat lijkt eerder een formaliteit ;) gewoon onthouden dat er zoiets bestaat als voorrang van rechts en zone 30...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
DragonSlayer666 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:57:
Maandag AVD staan in Eemnes. Hopen dat het weerbericht deze koers aanhoud... Vorige week was t onweer en zware regen, nu bewolkt met af en toe zon.

Dus mocht er iemand tussen 11 en 2 in de buurt van Eemnes rijden en je ziet een blauw met witte Suzuki Gladius met een MotoJon motorjas rondrijden, wegwezen! :P

Ben er ondertussen wel achter dat het extreem moeilijk is om een beetje leuke 35KW sport/SS te vinden... Alle leuke kunnen niet omgebouwd worden :'(
dat ombouwen is ook vrij duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
418O2 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:38:
[...]
dat ombouwen is ook vrij duur.
Ja, dat had ik ook gelezen hier en daar inderdaad. Ik ben vanaf kinds af aan helemaal verliefd op de Kawa ZXR400. En dan de paars-groen-witte livery. Nadeel is dat die niet omgebouwd kan worden. Kan wel geknepen worden op de carburateur, maar schijnbaar als meneer agent er zin in heeft heb je gewoon een prent van 347 euro aan je broek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 12:12
joosthaarman schreef op woensdag 02 december 2015 @ 23:43:
Heerlijk he! Ik had de motor eigenlijk al opgeborgen, maar laat het nu nog ff twee dagen lekker weer zijn(hopelijk nog meer dagen) .Kort om heerlijk de motor gepakt, eerst een heel stuk gereden met in het achterhoofd om nog een paar winterhandschoen te kopen. Dus op de terugweg ff langs Ten kate geweest en een paartje(Alpinestars Polar Goretex) gekocht! ik moet zeggen ze bevallen erg goed tot nu toe.

[afbeelding]
Wat zijn de ervaringen met wat langere ritten bij 5 graden? Want ik heb nu halve ijsbeer handschoenen van 50 centimeter bij 50 centimeter en die vind ik toch wat te groot. Dus ben eigenlijk wel op zoek naar goede handschoenen waarbij ik nog normaal mijn vingers kan buigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De KTM RC8 390 en Ninja 300 zijn toch prima SS-35Kw-fietsen? Heck, die heb ik zelfs nog overwogen om als Vol-rijbewijs-bezitter mee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte

Zou je niet overwegen een (nieuwe of tweedehands) 35kw motor te kopen, en deze te verkopen wanneer je zwaarder mag en wil? Er zijn m.i. erg leuke -35kw motoren op de markt (denk aan KTM RC390, Honda CBR500R, Kawa Ninja 300?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met zo'n Ninja 300 hoef je je echt niet te schamen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wel op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Ja, nieuw zijn er genoeg ja. Maar met een budget van rond de 2000 a 2500 euro is het aanbod vrij beperkt...

Heb ook zitten kijken naar de ninja 300. Vind hem er erg vet uitzien, maar wat ik hier en daar lees is dat je boven de 100km/h eigenlijk geen vermogen meer hebt. Aangezien ik toch wel zo'n 400km/week op de snelweg zit is dat toch wat minder....

Ik weet niet of iemand ervaring ermee heeft en mij mijn ongelijk kan bewijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
DragonSlayer666 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:31:
Ja, nieuw zijn er genoeg ja. Maar met een budget van rond de 2000 a 2500 euro is het aanbod vrij beperkt...

Heb ook zitten kijken naar de ninja 300. Vind hem er erg vet uitzien, maar wat ik hier en daar lees is dat je boven de 100km/h eigenlijk geen vermogen meer hebt. Aangezien ik toch wel zo'n 400km/week op de snelweg zit is dat toch wat minder....

Zelf geen ervaring uiteraard, maar RideApart houdt blijkbaar meer van de Honda: https://rideapart.com/art...-300-abs-se-review?page=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Is er dan een motor <35Kw die wél hard trekt boven de 100?

Ook lijkt een SS me voor enkel snelwegrijden nou niet ideaal (of de snelweg moet mooie bochten hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
MuddyMagical schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:57:
[...]

Wat zijn de ervaringen met wat langere ritten bij 5 graden? Want ik heb nu halve ijsbeer handschoenen van 50 centimeter bij 50 centimeter en die vind ik toch wat te groot. Dus ben eigenlijk wel op zoek naar goede handschoenen waarbij ik nog normaal mijn vingers kan buigen.
Ik heb dit paartje net een paar dagen, echter merk ik al wel wanneer het onder de tien graden is en je gaat een paar uur rijden vooral tegen het donker aan dat mijn handen toch wel koud beginnen te worden. Als je echt warme handen wil hebben dan zou ik voor verwarmde handschoenen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
pagani schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:01:
Is er dan een motor <35Kw die wél hard trekt boven de 100?

Ook lijkt een SS me voor enkel snelwegrijden nou niet ideaal (of de snelweg moet mooie bochten hebben)
Het word ook niet enkel snelweg. Grotendeels binnendoor, maar ook redelijk vaak snelweg (word hoofdvervoersmiddel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dat zo is dan kom je bijna niet onder een ADV Bike uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Geknepen BMW GS ? :+

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:38

Metro2002

Memento mori

Grr vandaag de kawa weer gepakt om naar het werk te rijden. Eerste 10km niks aan de hand, rij lekker 100km/u op de snelweg en ineens: Motor uit. Alles bleef verder aan: Licht, dasboard etc en na een seconde of 10 weer aan.
Alles lijkt het weer te doen dus ik vervolg mijn weg en ik rij de beneluxtunnel in: Motor wéér volledig uit. Alleen nu IN DE TUNNEL. Na verwoede pogingen met koppeling in, op laten komen etc ging de motor gelukkig weer aan.

Ik denk dat het een bevroren carburateur is geweest. Heb op mijn werk de radiateur half afgeplakt met een kartonnetje en de motor direct terug naar huis gereden omdat ik anders in de spits naar huis moest ermee. Geen zin om dan stil te komen te staan in druk verkeer.

Rit naar huis ging gelukkig goed en water temperatuur was ook iets hoger dan op de heenweg.
Maar dit is niet de eerste kere dat dit gebeurd en het zal vast op te lossen zijn maar ik heb geen zin meer om tijd in deze motor te steken, was toch al voor een andere aan het kijken.

Mocht iemand nog interesse hebben voor de motor (desnoods voor onderdelen) laat het me even weten. Gaat om een 1993'er Kawasaki GPZ 500S. (linkje ) Hij mag TEAB weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:56:
[...]

Als dat zo is dan kom je bijna niet onder een ADV Bike uit ;)
Ja, ik weet dat t voor lange afstanden fijner is. Woon-werk verkeer is voor mij +/- 15km. Ik woon in baarn, dus vlakbij een hoop mooie boswegen en lekkere bochten, dus het liefste toch wel een Sport of SS O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:30
Dryhte schreef op donderdag 03 december 2015 @ 18:28:
[...]

Dit kan ik voorlopig vergeten :) vandaag wel geslaagd. Oef :) Derde keer, goede keer zal ik maar denken...
Gefeliciteerd!
DragonSlayer666 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:44:
[...]

Ja, dat had ik ook gelezen hier en daar inderdaad. Ik ben vanaf kinds af aan helemaal verliefd op de Kawa ZXR400. En dan de paars-groen-witte livery. Nadeel is dat die niet omgebouwd kan worden. Kan wel geknepen worden op de carburateur, maar schijnbaar als meneer agent er zin in heeft heb je gewoon een prent van 347 euro aan je broek...
Rij 4 jaar motor (2 jaar beperkt) maar ben nog geen 1x aangehouden geweest. Als je gewoon normaal rijdt dan is er niks aan de hand denk ik. Een vriend van mij heeft 1 jaar lang op een Harley gereden terwijl hij nog een beperkt rijbewijs had, daarbij heeft hij ook een ongeluk veroorzaakt waarbij de politie betrokken was maar die hebben niks over het vermogen vs. beperkt rijbewijs gezegd. Dit is overigens wel drie jaar geleden en ik weet niet of ze tegenwoordig strenger zijn. Het kan maar het is niet aan te raden :X .

De Ninja 300 haalt makkelijk 140 en is prima voor op de snelweg, ik heb hem een tijdje gehad. Daarnaast is die ook nog eens lekker zuinig, goedkoop in onderhoud en hij heeft een slipper clutch ;). Volgens mij is er nog een Tweaker hier die momenteel in het bezit is van een Ninja 300, die kan je er vast wel meer over vertellen.
Helpt 5 minuten warm draaien voordat je gaat rijden niet? Mijn motor moet ook eerst op temperatuur komen voordat ik ga rijden anders kan het voorkomen dat het een slag mist en uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

cyntax schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 20:24:
[...]
Helpt 5 minuten warm draaien voordat je gaat rijden niet? Mijn motor moet ook eerst op temperatuur komen voordat ik ga rijden anders kan het voorkomen dat het een slag mist en uitvalt.
Ik laat hem meestal wel even warmdraaien maar geen 5 minuten. Het gebeurt ook alleen op de snelweg en dan ben ik al 5km verder dus heeft de motor al wel wat opgewarmd intussen.
Zal de overbemeten koeling wel zijn want op de terugweg geen last ervan gehad met de radiateur voor de helft afgeplakt.
Maar toch gaat ie weg. Vertrouwen = weg.

2 keer bijna in een tunnel tot stilstand komen op een kwetsbaar vervoersmiddel als een motorfiets is teveel.

[ Voor 7% gewijzigd door Metro2002 op 04-12-2015 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 13:14
MuddyMagical schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:57:
[...]

Ik blijf het nog steeds zeggen MOFFEN :+! De beste oplossing. Ik rij met (waterdichte) zomerhandschoenen in heb de handvat verwarming nog niet nodig :). Zolang ze niet tegen je hendel aandrukken is het goed.

[ Voor 50% gewijzigd door GBTW op 06-12-2015 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Metro2002 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 20:36:
[...]

Ik laat hem meestal wel even warmdraaien maar geen 5 minuten. Het gebeurt ook alleen op de snelweg en dan ben ik al 5km verder dus heeft de motor al wel wat opgewarmd intussen.
Zal de overbemeten koeling wel zijn want op de terugweg geen last ervan gehad met de radiateur voor de helft afgeplakt.
Maar toch gaat ie weg. Vertrouwen = weg.

2 keer bijna in een tunnel tot stilstand komen op een kwetsbaar vervoersmiddel als een motorfiets is teveel.
:?

Jij wil zeggen dat je in een "Indian Summer" (Herfst/Winter is 't momenteel absoluut nog niet qua temperatuur) last hebt van bevroren carburateurs?

Zelfs als je met 100Km/h door de Benelux gaat rijden dan bevriezen je carb's niet bij +10 graden Celsius :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

wimmel_1 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 21:32:
[...]

:?

Jij wil zeggen dat je in een "Indian Summer" (Herfst/Winter is 't momenteel absoluut nog niet qua temperatuur) last hebt van bevroren carburateurs?

Zelfs als je met 100Km/h door de Benelux gaat rijden dan bevriezen je carb's niet bij +10 graden Celsius :P
Lees dat dat juist de ideale temperatuur is voor bevroren carbs vanwege de vrij hoge luchtvochtigheid en tegen vriespunt aanliggende rijwind. Maar ben geen expert , weet alleen dat als het optreedt het altijd bij rond de 5-7 graden gebeurt. Vrieskou geen probleem en warmer ook niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Metro2002 op 05-12-2015 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
cyntax schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 20:24:

[...]

Rij 4 jaar motor (2 jaar beperkt) maar ben nog geen 1x aangehouden geweest. Als je gewoon normaal rijdt dan is er niks aan de hand denk ik. Een vriend van mij heeft 1 jaar lang op een Harley gereden terwijl hij nog een beperkt rijbewijs had, daarbij heeft hij ook een ongeluk veroorzaakt waarbij de politie betrokken was maar die hebben niks over het vermogen vs. beperkt rijbewijs gezegd. Dit is overigens wel drie jaar geleden en ik weet niet of ze tegenwoordig strenger zijn. Het kan maar het is niet aan te raden :X .

[...]

De Ninja 300 haalt makkelijk 140 en is prima voor op de snelweg, ik heb hem een tijdje gehad. Daarnaast is die ook nog eens lekker zuinig, goedkoop in onderhoud en hij heeft een slipper clutch ;). Volgens mij is er nog een Tweaker hier die momenteel in het bezit is van een Ninja 300, die kan je er vast wel meer over vertellen.
Ja, ik wil liever niet het risico nemen. De verzekering kan natuurlijk bij een ongeluk nog altijd doodleuk zeggen "Ja, maar die motor is te zwaar, dus we keren niks uit. Je bent onverzekerd. DOEI." En dat zie ik niet zo heel erg zitten....

Klopt, een Tweaker heeft inderdaad een Ninja300, had hem ook te koop staan, heb hem ook al gePMed ;) .

Wat is een Slipper clutch eigenlijk? Heb het al enige malen gelezen, maar van wikipedia wordt ik ook niet veel wijzer... |:( . Is het vergelijkbaar met een dubbele koppeling op een auto? Dat je sneller kan schakelen omdat het koppelpunt velen malen groter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:11

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Ik heb de voorganger: Ninja 250R. :P

De 300 heeft eigenlijk hetzelfde blok, maar dan net ietsje opgeboord. Ik heb eens op de Z300 gereden, en het verschilt niet heel veel hoor. Geeft maar 8pk extra of zo.

Er moet gezegd worden dat het wel lijkt op een SS, maar het zit vrij rechtop. Ik zie het meer als Sport Touring, haha. Ik rijd er met gemak 300+ km op een dag mee. Ik heb namelijk een paar weken lang Tiel > Amsterdam > Tiel moeten rijden op dat monstertje. :D

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005

Vrijdag

De Zwarte

LET OP!
RIJ METEEN EVEN LANGS HP MOTOREN!
LET OP!
BOVAG GARANTIE!
LET OP!
DE KOFFIE STAAT KLAAR!
LET OP! DIVERSE BLACK EDITIONS IN ONS ASSORTIMENT
LET DUS GOED OP!

inside joke :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Nero22 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 12:16:

De 300 heeft eigenlijk hetzelfde blok, maar dan net ietsje opgeboord. Ik heb eens op de Z300 gereden, en het verschilt niet heel veel hoor. Geeft maar 8pk extra of zo.

Er moet gezegd worden dat het wel lijkt op een SS, maar het zit vrij rechtop. Ik zie het meer als Sport Touring, haha. Ik rijd er met gemak 300+ km op een dag mee. Ik heb namelijk een paar weken lang Tiel > Amsterdam > Tiel moeten rijden op dat monstertje. :D
Volgas rolt ie net niet naar achteren :'(

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Vrijdag schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 14:43:
[...]

LET OP!
RIJ METEEN EVEN LANGS HP MOTOREN!
LET OP!
BOVAG GARANTIE!
LET OP!
DE KOFFIE STAAT KLAAR!
LET OP! DIVERSE BLACK EDITIONS IN ONS ASSORTIMENT
LET DUS GOED OP!

inside joke :P
Huhmmm, of ik mis iets, of er ie wat uitleg nodig :9 .

Weet waar t zit, maar nog nooit binnen geweest O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 21:04
Zo rijd je op zaterdagmiddag lekker even naar t strand, en weer lekker een heel stuk binnendoor terug naar huis.

Voelde ineens een klap tegen m'n rug, dacht dat het de wind was, kom ik thuis wil ik de motor wegzetten, bleek m'n achterzitje eraf gewaaid te zijn :/

Maar even met de auto de route terug gereden en ja hoor, op de plek van die klap lag het zitje langs de kant van de weg.. Had al t gevoel dat ik hem biet goed had vastgeklikt, weet ik dat ook weer voor de volgende keer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Nu online
Maegrim schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 15:00:
[...]

Volgas rolt ie net niet naar achteren :'(

:P
Ey. :(

O+
DragonSlayer666 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 15:04:
[...]

Een kijkje op de website en je ziet meteen waar het vandaan komt. :P Het zijn schreeuwende verkopers met loze beloftes.

[ Voor 49% gewijzigd door Nero22 op 05-12-2015 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

DragonSlayer666 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 15:04:
[...]

Wel, op motor-forum.nl (en hier ook geloof ik) is men over het algemeen niet zo te spreken over HP Motoren. Veel verhalen van opgeleukte schadefietsen met onvolledige historie, verzwegen gebreken etc. Ook is de service niet echt om over naar huis te schrijven volgens velen.

Dus:
LET OP!
GA ER ALLEEN KIJKEN ALS JE PRECIES WEET WAT JE WIL EN NEEM BIJ VOORKEUR IEMAND MEE MET KENNIS VAN MOTOREN!

;)

[ Voor 11% gewijzigd door Vrijdag op 05-12-2015 15:17 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Nero22 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 15:14:
[...]

Ey. :(

O+

[...]

Een kijkje op de website en je ziet meteen waar het vandaan komt. :P Het zijn schreeuwende verkopers met loze beloftes.
Volgens mij wil je er zelf ook vanaf om een grotejongensfiets te gaan rijden, toch.....? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Nu online
DragonSlayer666 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 15:22:
[...]

Volgens mij wil je er zelf ook vanaf om een grotejongensfiets te gaan rijden, toch.....? :P
Ik mag zeer binnenkort examen doen voor mijn (volle) A, dus ja... Klopt. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Vrijdag schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 15:15:
[...]

Wel, op motor-forum.nl (en hier ook geloof ik) is men over het algemeen niet zo te spreken over HP Motoren. Veel verhalen van opgeleukte schadefietsen met onvolledige historie, verzwegen gebreken etc. Ook is de service niet echt om over naar huis te schrijven volgens velen.

Dus:
LET OP!
GA ER ALLEEN KIJKEN ALS JE PRECIES WEET WAT JE WIL EN NEEM BIJ VOORKEUR IEMAND MEE MET KENNIS VAN MOTOREN!

;)
Ah, dat verklaard waarom mijn instructeur zo'n negatieve zucht slaakte toen ik zei dat ik daar een leuke ZXR400 had gevonden 8)7.
Nero22 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 15:24:
[...]

Was ik al maar zo ver... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Vrijdag schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 15:15:
[...]

Dus:
LET OP!

;)
Hetzelfde als boonstra dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:08

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Maakt toch niet uit. Als de prijs goed is en je hebt er wel vetrouwen in gewoon doen toch.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Nero22 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 15:24:
[...]

Let me know als je hem wegdoet . We hebben al eerder contact gehad maar zo'n ninja lijkt me een leuke opvolger voor mijn GPZ. Doe er toch alleen woon-werk mee.

Over 1 a 2 maanden zou het meest ideale moment zijn voor me.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Tylen schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 15:45:
Maakt toch niet uit. Als de prijs goed is en je hebt er wel vetrouwen in gewoon doen toch.
Als je er verstand van hebt is dat prima. Maar onwetende mensen kunnen er een mooie bak drama kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

418O2 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 15:43:
[...]

Hetzelfde als boonstra dus
Ik heb zelf eigenlijk geen ervaring met Boonstra mbt motoren. Wel heb ik daar een tijdje geleden een nieuwe tank voor mijn GPZ gekocht. Na een beetje heen en weer gemaild met vragen hadden ze 'm voor me apart gelegd en de tank zelf was (op een paar deukjes en krasjes, logisch voor een ding van dik 20 jaar) helemaal in orde.
Maar misschien is het anders op motorgebied. Sowieso is het altijd verstandig om een derde persoon mee te nemen/te raadplegen bij aanschaf van een motor, onafhankelijk waar je 'm koopt. Een extra paar ogen is nooit weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:32

Fuelke

Forza Ferrari

Nero22 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 12:16:

Dat is net zoals mijn Honda 250R, die stond bij Honda ook tussen de Supersports, ook de opvolger, de 300R staat er onder. Soms mis ik wel wat extra vlotheid op de snelweg, boven de 120km/h maar ik doe op woon-werk maar 5 minuten snelweg heen of terug dus heb er niet zo'n last van. En volgens het boekje kan hij 140 maar met gunstige omstandigheden geeft de teller ook tot 149 aan ;)

Overigens ook al een dagje de Kawasaki 300 & de 300 Z mogen berijden, belangrijkste verschil vond ik toch wel het schakelwerk, je moet minder schakelen t.o.v. de 250R.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:36
Vandaag een stuk gereden maar wat is die wind klote zeg. Aardig wat stukken waarbij er geen beschutting was (lees open weg in the middle of nowhere) waarbij voor mij gevoel de motor toch aardig schuin ging door de wind.

Geen fijn gevoel.

Ondanks dat toch een leuke dag gehad. Het mag van mij zomer worden :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Dingt loopt ook makkelijk boven de 100 km/h. Top snelheid 180-190. Tja verwacht niet de acceleratie van een S1000RR, maar langzaam gaat het ook niet. Erg leuke motorfiets voor de beginner en de ervaren motorrijder.

Met de genoemde afstanden en snelweg vraag ik mij af of een auto danwel een echte woon/werk fiets (cardan?) niet verstandiger is.

Zitpositie van de Ninja 300 is overigens meer sport/tour dan echt supersport. Al is dit met clipons natuurlijk aan te passen. Echte supersport in de A2 categorie is de KTM RC390 (wel 1 cilinder), maar die zijn tweedehands helemaal duur.

[ Voor 11% gewijzigd door SL65 op 05-12-2015 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
SL65 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 23:53:
[...]

Dingt loopt ook makkelijk boven de 100 km/h. Top snelheid 180-190. Tja verwacht niet de acceleratie van een S1000RR, maar langzaam gaat het ook niet. Erg leuke motorfiets voor de beginner en de ervaren motorrijder.

Met de genoemde afstanden en snelweg vraag ik mij af of een auto danwel een echte woon/werk fiets (cardan?) niet verstandiger is.
Nja, die 400 was een grove schatting. Qua woon-werk verkeer hebben we het over +/- 110 km/week. Dan eens per 1 a 2 weken naar Breda (200km). En dan nog recreatief rijden. De teller loopt dus vrij rap op.

Realistisch gezien hebben we het denk ik over zo'n 250 a 300 km week tops.

Auto is natuurlijk niet zo leuk. En daarbij komt dat ik boven station amersfoort(letterlijk bovenop het station) werk, dus parkeren met de auto kost je een godsvermogen, de fiets kan in de fietsenstalling O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 17:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SL65 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 23:53:
[...]

Hoezeer ik zelf voorstander ben van cardan, ben ik dat als ouwe lul met volle A. Als je zat kW hebt, is dat beetje wat je door een cardan verliest verwaarloosbaar. Als je de boel gaat afknijpen om aan de 37kW-limiet te voldoen, heb je vermogen tekort voor het ontwerp. Dan telt iedere laatste paard en is een cardan niet eerste waar ik aan zou denken.

Tenzij je natuurlijk niet bang bent voor een oldtimer - als ik met 37kW max mocht rijden zou ik een BMW R65 van rond 1984. Exact 37kW, dus geen geknijp en dus minder gedrag. Cardan. Heerlijke zithouding. Kortere wielbasis dan de grotere BMW boxers (en de post-1985 R65), dus goede handling. En bakken met karakter.

Maar om een of andere reden klinkt dat niet exact als het soort motor dat DragonSlayer666 zoekt O-)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Maar als je iets knijpt naar 37KW dan maskt cardan toch niet uit? Want je knijpt hem naar 37KW.

Of is die 37KW niet gemeten aan het achterwiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Nu online
Het is trouwens ook maar 35kw dat je mag hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Nero22 schreef op zondag 06 december 2015 @ 10:09:
Het is trouwens ook maar 35kw dat je mag hebben. :P
35 dan ;)

En Kilo schrijf je met een hoofdletter net als Watt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanvdSpek
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-07 09:57
Dat is... onjuist. Kilo is in de afkorting altijd met kleine letter, dus: kW, km, kJ.
Watt is wel met hoofdletter. (en liter eigenlijk ook, maar dat gaat vaak mis: cL, mL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik heb geleerd dat Kilo altijd met een hoofdletter is. Als ik het met een kleine schreef werd mijn antwoord nooit goedgekeurd.

Maar als het is. I stand corrected. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Tylen op 06-12-2015 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
DragonSlayer666 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 23:59:
[...]

Auto is natuurlijk niet zo leuk. En daarbij komt dat ik boven station amersfoort(letterlijk bovenop het station) werk, dus parkeren met de auto kost je een godsvermogen, de fiets kan in de fietsenstalling O-) .
Aan de noordkant kan je prima gratis parkeren als je er 5 minuten lopen voor over hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Nu online
dion_b schreef op zondag 06 december 2015 @ 01:00:
[...]

Hoezeer ik zelf voorstander ben van cardan, ben ik dat als ouwe lul met volle A. Als je zat kW hebt, is dat beetje wat je door een cardan verliest verwaarloosbaar. Als je de boel gaat afknijpen om aan de 37kW-limiet te voldoen, heb je vermogen tekort voor het ontwerp. Dan telt iedere laatste paard en is een cardan niet eerste waar ik aan zou denken.

Tenzij je natuurlijk niet bang bent voor een oldtimer - als ik met 37kW max mocht rijden zou ik een BMW R65 van rond 1984. Exact 37kW, dus geen geknijp en dus minder gedrag. Cardan. Heerlijke zithouding. Kortere wielbasis dan de grotere BMW boxers (en de post-1985 R65), dus goede handling. En bakken met karakter.

Maar om een of andere reden klinkt dat niet exact als het soort motor dat DragonSlayer666 zoekt O-)
Ik heb zelf geen ervaring met het vermogensverlies door een cardan, maar bij woon/werk motoren lijkt het mij erg handig.

Het is overigens 35 kW, zoals hierboven ook aangegeven. :)
DragonSlayer666 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 23:59:
[...]

Nja, die 400 was een grove schatting. Qua woon-werk verkeer hebben we het over +/- 110 km/week. Dan eens per 1 a 2 weken naar Breda (200km). En dan nog recreatief rijden. De teller loopt dus vrij rap op.

Realistisch gezien hebben we het denk ik over zo'n 250 a 300 km week tops.

Oké. Je kan eens kijken op http://www.startersmotor.nl/35kwlijst.php naar alle motoren die je kan rijden. En dan maar proefrijden en kijken naar het aanbod :)

[ Voor 26% gewijzigd door SL65 op 06-12-2015 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
dion_b schreef op zondag 06 december 2015 @ 01:00:
[...]
Hehehe, jong en onbezonnen he :9. Meer sportiviteit is meer beter O-)
Maegrim schreef op zondag 06 december 2015 @ 11:50:
[...]
Aan de noordkant kan je prima gratis parkeren als je er 5 minuten lopen voor over hebt :+
Ja, klopt. Met de auto doe ik er alleen over reistijd (dus ex parkeren en lopen) al langer over dan met de trein, met de motor kan ik door de polder O-).
SL65 schreef op zondag 06 december 2015 @ 12:10:
[...]

Oké. Je kan eens kijken op http://www.startersmotor.nl/35kwlijst.php naar alle motoren die je kan rijden. En dan maar proefrijden en kijken naar het aanbod :)
Die had ik inderdaad ook al gevonden. Nadeel is dat echt 35KW amper te vinden is(in SS of Sport in ieder geval). En degenen die er zijn, zijn gloednieuw dus 5 a 6000 euro...

En dat kan een arme student niet lijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Ben ik voor één keer blij dat ik geen arme student meer ben :+ heb demo CB500x 2014 met 250 km op teller gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Nu online
DragonSlayer666 schreef op zondag 06 december 2015 @ 13:40:
[...]

Die had ik inderdaad ook al gevonden. Nadeel is dat echt 35KW amper te vinden is(in SS of Sport in ieder geval). En degenen die er zijn, zijn gloednieuw dus 5 a 6000 euro...

En dat kan een arme student niet lijden :+
Met dat budget is een SV650 misschien een optie, zie http://www.startersmotor.nl/merken/suzuki/sv650/sv650.php.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effe lekker een stukje in Duitsland met je SuperSport vrienden knallen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:13
Nou, heeft even wat moeite gekost, maar heb nu toch het theorie-examen gehaald met twee foutjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Melkunie schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:13:
Nou, heeft even wat moeite gekost, maar heb nu toch het theorie-examen gehaald met twee foutjes :)
Nice ! _/-\o_

Nu de praktijk nog ;)

Gisteren hier in Krakow was het nationale motordag, Iedereen die een motor had, was opgeroepen om naar het marktplein te komen, mooi gezicht om te zien.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:59:

[video]
Een kneedown gaan maken zonder je lichaam te verplaatsen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

PilatuS schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:23:
[...]

Een kneedown gaan maken zonder je lichaam te verplaatsen 8)7
Slingeren om temperatuur in je banden te krijgen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Tylen schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:39:
[...]

jonge dat doet rossi ook!!11!1eleven!!1one!

ik doe het alleen uit verveling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 12:12
[...]

Slingeren tot op / over de lijn met tegenliggers. :|

Ga dan lekker naar het circuit ipv tegenliggers laten schrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

418O2 schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:39:
[...]

Ja want Rossi start altijd zonder dat de banden uit de warmers komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Tylen schreef op maandag 07 december 2015 @ 17:45:
[...]

Ja want Rossi start altijd zonder dat de banden uit de warmers komen ;)
Ik steek ook mijn voet uit net als hij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

418O2 schreef op maandag 07 december 2015 @ 17:56:
[...]

Ik steek ook mijn voet uit net als hij!
ik shop altijd naar de remhendel van motoren die me proberen in te halen :+

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Nu online
[...]

HIj kan wel leuk sturen die Murtanio. Geeft trouwens in een later filmpje ook aan dat slingeren niet echt werkt om de temperatuur van je banden te verhogen. Ik volg hem al een tijdje :)

[ Voor 5% gewijzigd door SL65 op 07-12-2015 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:59:
Als je crashed omdat je banden koud zijn, zijn er maar 2 mogelijkheden waarom je crashed:

a)je kunt er niets van
b)je rijdt te hard

Als je op de openbare weg op je bek gaat doordat je banden te koud zijn, zijn er ook maar 2 smaken:

a)je hebt kutbanden
b)je rijdt te hard

Eigenlijk is het in alle gevallen b, want je rijdt gewoon te hard voor de omstandigheden/je eigen kunnen/de limieten van het materiaal.

Misschien moeten die snickerbinken op die sportmachines gewoon een keer goede banden kopen en niet van die sportbanden. Die moet je nl echt opwarmen (roept iedereen tenminste). Als je er Michelin PR onder doet, moet je toch aardig je best doen om daarmee grip te verliezen. Maar ik zal er wel geen verstand van hebben. Ik vind het in ieder geval een dom excuus. Rij dan gewoon niet als een debiel.

Ik weet niet meer zeker wie (ik denk Tylen) dat de meeste supersport rijders net zo goed PR2 kunnen monteren, want voordat je met die banden aan het einde van de grip zit, ben je je rbw al 3x kwijt. Wil je toch harder, koop dan een circuitfiets en ga lekker op Assen knallen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 18:58

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik zag vorige week toevallig dat het midden van mijn achterband hard begint te slijten. 18.000 km met een Michelin PR3. Nu wordt het goed in de gaten houden, maar er kunnen nog wel wat kilometertjes bij.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op maandag 07 december 2015 @ 23:19:
Ik zag vorige week toevallig dat het midden van mijn achterband hard begint te slijten. 18.000 km met een Michelin PR3. Nu wordt het goed in de gaten houden, maar er kunnen nog wel wat kilometertjes bij.
ik had mijn MPR3 kaal gereden met 17.000 achter. (we mooi rond)

maar goed, ik heb 2 gas standen op mijn speed, open en dicht =)

moet zeggen dat ik wat teleur gesteld ben in levensduur van de Conti road attack 2.
Voorband had ik de zijkanten echt kaal gereden (slicks on de zijkanten) en achter was het slijtage patroon echt slecht. Stukken rubber die gewoon los begonnen te laten rondon het profiel.

heerlijke band om mee te rijden... maar die slijtage was echt bizar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
mphilipp schreef op maandag 07 december 2015 @ 21:43:
[...]

Ik weet niet meer zeker wie (ik denk Tylen) dat de meeste supersport rijders net zo goed PR2 kunnen monteren, want voordat je met die banden aan het einde van de grip zit, ben je je rbw al 3x kwijt. Wil je toch harder, koop dan een circuitfiets en ga lekker op Assen knallen.
Voor op straat gebruik ik altijd Michelin Pilot Power 2ct's nooit problemen mee wat betreft grip. Alleen op een erg warme dag en "harder rijden" willen ze nog is gaan smeren na een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

418O2 schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:39:
[...]

Ik doe het na een uur of twee achter het stuur om m'n heupen/rug/bovenbenen beetje soepel te houden :P

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom wel eens slingerend op een kruising af als ik denk dat een automobilist me over het hoofd gast zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:57
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 08:15:
Ik kom wel eens slingerend op een kruising af als ik denk dat een automobilist me over het hoofd gast zien.
Same here, in de Politiemotor opleiding wordt daar aldus een motoragent die ik goed ken flink op gehamerd. Bewegen = gezien worden.

[ Voor 3% gewijzigd door ephymerous op 08-12-2015 08:38 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een knalrode Guzzi wil nog wel eens helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:51

_Apache_

For life.

Yup, vandaag meerdere keren. Een auto voegt vlak voor mij in, mijn voorwiel was op het moment dat hij begin met wisselen nog voor zijn trekhaak. Ik hard op de rem, toeter, knipper groot licht en ga er naast rijden. En gebaar alsof ze niet gekeken hebben, Wat kunnen die koekblikkers je dan toch glazig aankijken. :')

Praktisch een kilometer verder weer een of ander dom mokkel dat niet keek, zelfs niet eens knippperde. :-(

Ik wil graag zichtbaar rijden (en rij altijd met verlichting inschakeld* en felle kleren), maar als ik de ruimte niet heb om door te rijden neem ik ruimte voor mijn veiligheid. Maarja, in NL word dat dan vanzelf ingenomen door niet-kijkende koekblikkers.

*Ik kan mijn dimlicht niet eens uitschakelen als de motor draait. :)

[ Voor 28% gewijzigd door _Apache_ op 08-12-2015 09:24 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

mphilipp schreef op maandag 07 december 2015 @ 21:43:
[...]

Ik snap je niet :?

Maar idd op de openbare weg gewoon een sportieve allround band. Die gaan wel smeren bij echt lomp gebruik maar dat moet je sowieso niet doen op de openbare weg O-) O-)

OP circuits kan je beter een echt setje circuit banden halen. Zit het tussen de oren ook gelijk goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 08:15:
De anti-smidsy manoeuvre.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Zou een van jullie advies kunnen geven? Mijn schoonzus wil van haar SZR660 af (teveel onderhoud) en een andere motor kopen. Nadeel is dat zij een babyzadel nodig heeft (ze is 1.58 meter). De SZR660 en de ER5 zijn motoren waar zij met een babyzadel oppast.

Weten jullie of er nog andere motoren zijn waar zij eventueel op zou passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Alle choppers/cruisers. Een verlaagde Duc 696. Scramblers (van eender welk merk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Apache_ schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 09:07:
Yup, vandaag meerdere keren. Een auto voegt vlak voor mij in, mijn voorwiel was op het moment dat hij begin met wisselen nog voor zijn trekhaak. Ik hard op de rem, toeter, knipper groot licht en ga er naast rijden. En gebaar alsof ze niet gekeken hebben, Wat kunnen die koekblikkers je dan toch glazig aankijken. :')
Ik probeer zo min mogelijk naast auto's te rijden, maar er voor of er achter. Om auto's trek ik dan ook denkbeeldige cirkel waar tegenover ik mijn positie bepaal. En verder om maar enkele dingen te noemen:

Voldoende afstand houden.
Veel bewegen. (bijv. baanvak wisselingen).
Niet inhalen op plekken waar voertuigen af kunnen slaan of de weg op draaien.
Voorzichtig zijn bij rotondes op industrieterreinen of bij tankstations (diesel).
Het verloop van de weg lezen (aan de hand van bijv. bomen etc etc).
Ver vooruit kijken en dan constant terug.
Etc etc.

Echt goed motorrijden is nog niet zo eenvoudig. Ik leer nog dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgend seizoen weer lekker motorrijden!

Mijn nieuwe fiets, levering april 2016: Harley Davidson Street Bob oOo met als voorlopige accessoires:
- Vance and Hines short shots staggered
- Kentekenplaathouder zijkant (Thunderbike customs)
- Forward controls black (HD original)
- Hollywood Bars of Wild1 Chubby Knuckle Bars

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/9gl8wfkalns.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 12:56:

Mijn nieuwe fiets, levering april 2016: Harley Davidson Street Bob oOo met als voorlopige accessoires:

[afbeelding]
Wow! Veel plezier ermee :)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:51

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 12:14:
[...]

Ik probeer zo min mogelijk naast auto's te rijden, maar er voor of er achter. Om auto's trek ik dan ook denkbeeldige cirkel waar tegenover ik mijn positie bepaal. En verder om maar enkele dingen te noemen:

Voldoende afstand houden.
Veel bewegen. (bijv. baanvak wisselingen).
Niet inhalen op plekken waar voertuigen af kunnen slaan of de weg op draaien.
Voorzichtig zijn bij rotondes op industrieterreinen of bij tankstations (diesel).
Het verloop van de weg lezen (aan de hand van bijv. bomen etc etc).
Ver vooruit kijken en dan constant terug.
Etc etc.

Echt goed motorrijden is nog niet zo eenvoudig. Ik leer nog dagelijks.

[video]
Ik begrijp je, maar langzaam rijdend verkeer - waar je als moto net niet tussendoor kunt - is het praktisch heel lastig om steeds niet naast een auto terecht te komen. En om nu steeds te acceleren, afremmen, acceleren, afremmen als je weer bij een blik komt..
Ik vind het ook geen verwijt aan mijzelf dat het niet te doen is, maar het is lastig om hier in een drukke spits aan te houden.
Op het moment dat een blik zonder kijken en knipperen van baan wisselt zorg ik dat mijn snelheid tussen mijn en zijn baan neit te groot is zodat ik prima kan reageren.

Verder klinkt je lijst erg herkenbaar en ik doet dat allemaal onbewust/ bewust.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter

[afbeelding]
Mooi ding :9

Hopelijk komt hij ook in April, zou goede timing zijn. :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666

[afbeelding]
Wow! Normaal ben ik geen fan van choppers, maar die ziet er wel wijs uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33

[afbeelding]
wat een beest :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010

[afbeelding]
Gaaf ding Baroe! Dat worden vele mooie kms!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[afbeelding]
:o _/-\o_ :9~ O+

*kijkt op rekening*
Ha, ik kan een spiegel van die motor betalen!

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
/me is custom motorcycle liefhebber :)

Heel erg gaaf ding, congratz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik bedoel dat ik heel vaak hoor zeggen dat koude banden de oorzaak zijn van een crash. Ik moet daar altijd een beetje om lachen. Behalve als Rossi het zegt. Van hem geloof ik het wel. Ik heb nl nog nooit van mijn leven - zelfs niet met koude nieuwe banden op een nat wegdek - problemen gehad met grip. Omdat ik nadenk voordat ik gas geef. Maar dan hoor je weer dat er sportbanden zijn die zogenaamd dan wel opgewarmd moeten worden omdat ze anders geen grip hebben. Dat zel wel, ik het er geen ervaring mee. Die discussie is al eerder gevoerd en toen werd er gezegd dat de meeste mensen op zo'n sportmotor die persé sportbanden willen hebben net zo goed op iets als een Pilot Road kunnen rijden want normaal gesproken kom je niet aan de limiet van zo'n band.

Daar komt het vandaan dus. Maar ik denk dat het koude banden verhaal nog heel lang als excuus gebruikt zal worden. Het ligt nooit aan de rijder... :+

En voordat iemand er over begint: ik wéét dat elke band opgewarmd moet worden voor optimale grip. Maar als je je motor neerlegt omdat je onvoldoende grip had door de temperatuur van de band, reed je veel en veel te hard. Anders zou het nl écht zo zijn dat elke motorrijder ooit een keer op zijn muil gaat (wat volgens mij eerder een excuus is van mensen die gevallen zijn om het niet zo erg te laten lijken). Maar koude banden....laat me niet lachen... :)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 13:14
mphilipp schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 19:28:
[...]

Ik bedoel dat ik heel vaak hoor zeggen dat koude banden de oorzaak zijn van een crash. Ik moet daar altijd een beetje om lachen. Behalve als Rossi het zegt. Van hem geloof ik het wel. Ik heb nl nog nooit van mijn leven - zelfs niet met koude nieuwe banden op een nat wegdek - problemen gehad met grip. Omdat ik nadenk voordat ik gas geef. Maar dan hoor je weer dat er sportbanden zijn die zogenaamd dan wel opgewarmd moeten worden omdat ze anders geen grip hebben. Dat zel wel, ik het er geen ervaring mee. Die discussie is al eerder gevoerd en toen werd er gezegd dat de meeste mensen op zo'n sportmotor die persé sportbanden willen hebben net zo goed op iets als een Pilot Road kunnen rijden want normaal gesproken kom je niet aan de limiet van zo'n band.

Daar komt het vandaan dus. Maar ik denk dat het koude banden verhaal nog heel lang als excuus gebruikt zal worden. Het ligt nooit aan de rijder... :+

En voordat iemand er over begint: ik wéét dat elke band opgewarmd moet worden voor optimale grip. Maar als je je motor neerlegt omdat je onvoldoende grip had door de temperatuur van de band, reed je veel en veel te hard. Anders zou het nl écht zo zijn dat elke motorrijder ooit een keer op zijn muil gaat (wat volgens mij eerder een excuus is van mensen die gevallen zijn om het niet zo erg te laten lijken). Maar koude banden....laat me niet lachen... :)
Eens, midden in de winter met negatieve temperaturen waren mijn banden lekker warm na 15 minuten snelweg :+. Meuk is zo snel warm dat het geen invloed kan hebben.

Wat vaak meer invloed heeft is slechte veer afstelling en brakke rubber waar de meeste fietsen mee geleverd worden. Ook zijn veel mensen ( ;) ik ook ) zijn erg lui met het controleren van banden spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat koude banden verhaal op de openbare weg ook erg lachwekkend. Dat wordt vaak als excuus gebruikt door motorrijders die het motorrijden nog niet onder de knie hebben.

Er zijn aardig wat motorrijders die in de meest barre omstandigheden rijden en van hun zal je nooit horen dat ze door koude banden op hun muil gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 20:39:
Ik vind dat koude banden verhaal op de openbare weg ook erg lachwekkend. Dat wordt vaak als excuus gebruikt door motorrijders die het motorrijden nog niet onder de knie hebben.
Of gewoon stoer willen doen. De enige keren dat ik last had van verminderde grip was bv in de regen door een plas diesel rijden. Doodeng als je door een flauwe (gelukkig!) bocht gaat en je ruikt de verse diesel en tegelijkertijd voel je langzaam je achtwiel wegglijden. Meer door geluk dan wijsheid heb ik 'm gehouden, gewoon door niets te doen. Dat wil zeggen: koppeling in en laten uitrollen, vooral geen extra tractie op het wiel zetten, niet remmen en geen gekke stuurbewegingen maken.
Ook wel eens last van woestijnzand gehad op de weg. Dat zie je dan haast niet maar het is wel heel fijn zand en kan dus glad zijn op een kurkdroge weg.

Maar door koude banden...nah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tramrails zijn in de regen ook prima oorzaak van verminderde grip, vanavond nog last van gehad - A10 stond zodanig muurvast (mede tgv Griekse toeristen op de vluchtstrook fietsend bij Amstel 8)7 |:( ) dat ik maar door het centrum gereden ben. In echt pisweer. Maar goed, glibberen op tramrails duurt zo'n 10cm, daarna heb je weer volop grip - of je moet vol in de lengte over rails rijden, maar dan doe je het echt verkeerd.

Enige keer dat kou iets met onderuit gaan te maken had hier was toen er een ijsplaat over de gehele wegbreedte lag. Tenzij m'n banden heet genoeg waren geweest om gelijk een spoor erdoor te smelten denk ik niet dat bandtemperatuur iets uitgemaakt had :+

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:34
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 20:39:

Er zijn aardig wat motorrijders die in de meest barre omstandigheden rijden en van hun zal je nooit horen dat ze door koude banden op hun muil gaan.
En toch zit daar degelijk wel een groot verschil in.
Helaas zelf ervaringsdeskundige op dat gebied :+

Koude banden, rotonde te hard genomen resulteerde in een highsider die ik net kon houden.
Ik rijd elke dag met uitzondering van een pak sneeuw. Tuurlijk is er een verschil tussen kouden banden en koud weer en koude banden. In mijn voorbeeld was het buiten ~17 graden en de rit duurde pas 1 minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

dion_b schreef op woensdag 09 december 2015 @ 00:43:
Tramrails zijn in de regen ook prima oorzaak van verminderde grip, vanavond nog last van gehad - A10 stond zodanig muurvast (mede tgv Griekse toeristen op de vluchtstrook fietsend bij Amstel 8)7 |:( ) dat ik maar door het centrum gereden ben. In echt pisweer. Maar goed, glibberen op tramrails duurt zo'n 10cm, daarna heb je weer volop grip - of je moet vol in de lengte over rails rijden, maar dan doe je het echt verkeerd.

Enige keer dat kou iets met onderuit gaan te maken had hier was toen er een ijsplaat over de gehele wegbreedte lag. Tenzij m'n banden heet genoeg waren geweest om gelijk een spoor erdoor te smelten denk ik niet dat bandtemperatuur iets uitgemaakt had :+
Ijzel heeft mij vorige winter ook te pakken gehad.. de eerste 2 stukken kon ik nog opvangen, maar de 3e in een bocht die droog al slecht wegdek heeft werd het net te veel een daar ging ik :(

Pagina: 1 ... 8 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.