Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 106 Laatste
Acties:
  • 351.956 views

Onderwerpen

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/11t8sqb.jpg

Nog een laatste ritje en dan gaat mevrouw in een winterslaap 8) :>

"Don't let your dreams be memes"

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:13:
@ mphilipp: Heb je er zelfs nog rekening mee gehouden dat die dingen met belading omhoog komen? En met acceleratie nog meer? :P
mphilipp heeft ESA :+ Ik ga niet bij elke rit aan mijn lampen draaien. Ik zorg dat die extra lichten op dezelfde wijze als de koplamp staat gericht. En dan moet het maar goed zijn. Anders heb je lekker pech :X

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:31

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik zeg ook niet voor elke rit, maar je kunt bijvoorbeeld wel al je eigen gewicht meetellen. Bij de een telt dat iets zwaarder dan bij de ander. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:34

Metro2002

Memento mori

Wootlock schreef op donderdag 26 november 2015 @ 15:24:
[afbeelding]

Nog een laatste ritje en dan gaat mevrouw in een winterslaap 8) :>
Welke winter :+ ?

Ik ga morgen weer eens een poging wagen. Elke keer als ik met de motor wilde de afgelopen 2 weken kwam er telkens weer wat tussen of het waaide met windkracht 8 a 9 :/
Tijd om te emigreren naar Spanje of californie ofzo waar het altijd aardig weer is :P Kan ik tenminste elke dag met de motor :+

[ Voor 12% gewijzigd door Metro2002 op 26-11-2015 20:45 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Metro2002 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 20:45:
[...]

Welke winter :+ ?

Ik ga morgen weer eens een poging wagen. Elke keer als ik met de motor wilde de afgelopen 2 weken kwam er telkens weer wat tussen of het waaide met windkracht 8 a 9 :/
Tijd om te emigreren naar Spanje of californie ofzo waar het altijd aardig weer is :P Kan ik tenminste elke dag met de motor :+
Cliché #37 : Er bestaat geen slecht weer, alleen slechte kleding. :+

Vanavond was ik normale tijd thuis, in tegenstelling tot een vriend die van Amsterdam naar Leiden* moest, hij was na 2,5u thuis. :X

* ~40km, auto in de spits op z'n kant verongelukt, 4 banen dicht.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:11
_Apache_ schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:43:
[...]

Cliché #37 : Er bestaat geen slecht weer, alleen slechte kleding. :+

Vanavond was ik normale tijd thuis, in tegenstelling tot een vriend die van Amsterdam naar Leiden* moest, hij was na 2,5u thuis. :X

* ~40km, auto in de spits op z'n kant verongelukt, 4 banen dicht.
Ik zat in dat drama van Amsterdam - Utrecht. Het stond van mijn voordeur, tot aan het tankstation/Starbucks halverwege de rit allemaal vast... Op zich prima natuurlijk, maar het vergt wel wat concentratie. :9

It's funny. But not ha-ha funny.

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Wootlock schreef op donderdag 26 november 2015 @ 13:59:
Heb alleen nog maar naked bikes gereden, moet zeggen mijn nek is wel lekker sterk geworden :P
Ja, dat geloof ik graag. Heb er nu op de snelweg met lessen al last van. Ik ga straks regelmatig op en neer van utrecht naar breda. Een stukje snelweg hier en daar is prima te doen met een naked bike, maar om nou een uur te vechten om die helm recht te houden met 130 lijkt me vrij vermoeiend...

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

Topicstarter
Rij je vandaag naar Brussel, voel je dat je koppelingshendel wel erg makkelijk kan ingetrokken worden.
Ben je in Brussel, merk je dat hij een paar keer niet ontkoppelt. Weg druk op de koppeling.

Blijkt de cilinder aan de hendel te lekken...
Met heel erg veel moeite en geluk nog thuis geraakt. In het begin ging het nog min of meer, af en toe geen druk meer. In z'n 4 gelaten tot op en tijdens de snelweg, onderweg de druk helemaal weg.

Kijken of het een garantiegevalletje wordt. Zelfs met een laag woestijnzand op dat rubbertje zou dat toch geen schade mogen opleveren die tot lekken leidt... Een motor van 7-8 maanden oud en amper 25.000km...

Al een geluk dat het de pomp aan de rechterkant niet was..

[ Voor 8% gewijzigd door DinX op 26-11-2015 23:09 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

DragonSlayer666 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 22:51:
[...]

Ja, dat geloof ik graag. Heb er nu op de snelweg met lessen al last van. Ik ga straks regelmatig op en neer van utrecht naar breda. Een stukje snelweg hier en daar is prima te doen met een naked bike, maar om nou een uur te vechten om die helm recht te houden met 130 lijkt me vrij vermoeiend...
Het went en het ligt er zeker aan of je motor iets van een flyscreen heeft of niet.
Op mijn vorige motor (kawa z800) kon ik niet erg lang 130+ rijden, maar met de street triple gaat het goed tot snelheden van rond de 145-150 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Ik heb geen ruitje, niets.
Ik had in het begin last van 120.. Na een tijdje comfortabel 140.
Nu rij ik 160 op cruise en mijn nek reclameert niet. :)

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Nero22 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 22:32:
[...]

Ik zat in dat drama van Amsterdam - Utrecht. Het stond van mijn voordeur, tot aan het tankstation/Starbucks halverwege de rit allemaal vast... Op zich prima natuurlijk, maar het vergt wel wat concentratie. :9
Het vergt idd wat concentratie, maar ook dat valt mee als je de snelheid wat laag houdt. Verder zijn die stukken wel irritant als de spitsstrook (links) te krap is om langs de koekblikjes te kunnen.

Zelf rij ik niet zo heel hard door de files heen, als het stilstaat rij ik er met 30/ 40 tussendoor.. Motorrijders die achterop komen laat ik voorbij. Voor mij is motorrijden - naast praktisch forensen - ook beetje relax-tijd. Heerlijk comfortabel over de snelweg zoeven en even even niets aan mijn hoofd.

[ Voor 9% gewijzigd door _Apache_ op 27-11-2015 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadlyGast
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-04 19:25
-----------------
Chopperonderdelen.nl

Thanksgiving en Black Friday Actie
Wij doen mee aan Black Friday en hebben deze dag een korting van 10%
op ons totale assortiment. Om iedereen de gelegenheid te geven hier
gebruik van te maken starten we al met deze actie op donderdag.

http://www.chopperonderdelen.nl/

-------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

Topicstarter
Zo, technieker van de dealer aande lijn gehad. "Ik bestel wel heel het gedeelte van de koppeling aan het stuur, geen revisie, het is toch onder garantie).

Hopla :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:23

bakvis

Tweakers.Nerd

_Apache_ schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:02:
[...]

Het vergt idd wat concentratie, maar ook dat valt mee als je de snelheid wat laag houdt. Verder zijn die stukken wel irritant als de spitsstrook (links) te krap is om langs de koekblikjes te kunnen.

Zelf rij ik niet zo heel hard door de files heen, als het stilstaat rij ik er met 30/ 40 tussendoor.. Motorrijders die achterop komen laat ik voorbij. Voor mij is motorrijden - naast praktisch forensen - ook beetje relax-tijd. Heerlijk comfortabel over de snelweg zoeven en even even niets aan mijn hoofd.
Das toch nog een flink tempo vind ik, zeker gezien de "regelgeving" die geld...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:02
bakvis schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:34:
[...]

Das toch nog een flink tempo vind ik, zeker gezien de "regelgeving" die geld...
Langzamer betekent dat je te lang naast een auto / in de dode hoek rijdt. Ik houd ook 30-40 aan als snelheid. Dan sta je nog steeds snel stil, kun je goed manoeuvreren, en schiet het tenminste een beetje op.
Hooglander1 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 13:32:
[...]

Het went enorm hoor :) Ideaal is het niet, maar als je het een paar keer doet merk je er zelf amper nog wat van. :)
Dit inderdaad. Op een gegeven moment is 130 op een naked heel normaal. Pas bij 150-160 merkte ik dat ik tegen de wind moest vechten / nek meer aan moest spannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
De snelheid is altijd heel dubbel. Als ik op de A2 rijd waar echt genoeg ruimte is en waar men gewend is dat er motorrijders zijn dan denk ik dat ik ook wel 30-40 haal op sommige stukken.

Zeker als je weet dat er 10 km lang file staat, dan baal je wel als er iemand voor je rijd die exact 10 kmh aan houd. Dan verdwijnt mijn tijdwinst ook wel snel :P

Als ik naar Antwerpen moet en over de Antwerpse ring dan is het veschil een heel stuk kleiner. Het verkeer is daar een stuk minder voorspelbaar en dan haal je vanzelf wel de snelheid er uit.

[ Voor 17% gewijzigd door Hooglander1 op 27-11-2015 11:07 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:17:
Zo, technieker van de dealer aande lijn gehad. "Ik bestel wel heel het gedeelte van de koppeling aan het stuur, geen revisie, het is toch onder garantie).

Hopla :)
d:)b

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Nero22 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 22:32:
[...]

Ik moest gister in hartje London zijn bij een klant en ben toen via de touristische route naar huis gereden.. wat een drama is dat zeg.. veel wegwerkzaamheden en smalle straatjes=> zelfs met de motor kom je er niet langs..

Van het weekend even filmpje monteren (al het stilstaan eruit knippen).

Wel balen, bij parkkeren (in een krap vak waar iedereen in domino stand staat) schraapte ik mijn net opnieuw overgespoten uitlaat over een stepje van de motor naast me.
Wat wel postitief was dat een MP3 rijder die mij zag klooien, me zijn plekje aanbood en zelf in de krappe plek ging staan _/-\o_ Hij was helemaal lyrisch over dat ding als woon-werk apparaat in London. Bij inparkeren kon hij aftstappen en hem er gewoon in rollen, ding blijft zef wel staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 14:44
Terugschakelen (zonder slipper clutch): gebruik je altijd/soms (wanneer?)/nooit 'rev matching'? (gas geven om hoger in de toeren te gaan)

Het werd me niet aangeleerd op de rijschool, terwijl het voor een vriend die lang geleden instructeur was een evidentie is (downshift = blip of the throttle, in zijn termen)

(confused)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Marc Rademaker schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:05:
[...]

Langzamer betekent dat je te lang naast een auto / in de dode hoek rijdt. Ik houd ook 30-40 aan als snelheid. Dan sta je nog steeds snel stil, kun je goed manoeuvreren, en schiet het tenminste een beetje op.

[...]
Maar als de file echt stil staat en mensen uit gaan stappen etc, dan is 30-40 helemaal niet verstandig in mijn ogen. 40 km/h = +/- 11 m/s, dat betekent dat je bijna 2 auto's voorbij bent in 1 seconde. Als iemand opeens besluit z'n deur open te gooien, heb jij volgens mij geen tijd/ruimte meer om te remmen.

Ik rijd zelf dan max 20, meestal langzamer. Al probeer ik eigenlijk uberhaupt files te vermijden, ik rijd geen woon-werk, alleen voor m'n plezier. Eigenlijk de enige files die ik heb gehad op de motor waren in Duitsland op weg naar, of op de terugweg van vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Marc Rademaker schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:05:
[...]

Dat dus. Het is een beetje een sweetspot zoeken tussen dode hoek / zichtbaarheid en veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 09:07
Dryhte schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:36:
Terugschakelen (zonder slipper clutch): gebruik je altijd/soms (wanneer?)/nooit 'rev matching'? (gas geven om hoger in de toeren te gaan)

Het werd me niet aangeleerd op de rijschool, terwijl het voor een vriend die lang geleden instructeur was een evidentie is (downshift = blip of the throttle, in zijn termen)

(confused)
Op mijn GS500 gaf ik altijd even iets gas met terugschakelen.. Het gaat dan wat vloeiender. Vooral bij een nat wegdek is het extra belangrijk.. Een slipperclutch is dan wel ineens fijn rijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadlyGast
Hier niet nog wat kortingen bij motor zaak

http://www.jpcycles.com/black-friday?icid=11-24-2015|HomePromo|BFriday

[ Voor 4% gewijzigd door DeadlyGast op 27-11-2015 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 19:47

(confused)
Ik doe het vrijwel altijd. Rijdt gewoon een stuk rustiger (als in minder zenuwachtig) dan wanneer het toerental flink zakt zodra je je koppeling intrekt en opeens weer omhoog schiet wanneer je in de lagere versnelling je koppeling weer laat opkomen. Is alleen in het begin even onwennig om tegelijkertijd met je rechterhand te remmen en even kort een beetje gas te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
DeadlyGast schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 18:37:
Iemand op de hoogte of leuke motor webshops nog wat doen met Cybermonday/ BlackFriday ?
Zoek nog een betaalbaar uitlaatje
Hier blijkbaar: http://www.bykebitz.co.uk/ -20% op alles tot vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadlyGast
Dryhte schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:09:
[...]

Hier blijkbaar: http://www.bykebitz.co.uk/ -20% op alles tot vanavond.
Dankje, Ik had er ook al 2 ingegooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Nu online
Ik doe altijd aan rev matching, maar betrap me er ook op dat ik dat in (te) lage toeren ook doe, omdat ik het gewend ben :) en omdat het wel cool klinkt..

Never ever financial advice...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

(confused)
Normaal wordt het je ook nooit geleerd (tussengas in het nederlands). Wat ik doe maar dat kost enige oefening is terwijl je aan het remmen en terugschakelen bent tussengas geven.

Dan rem ik met wijs en middelvinger en met mijn andere vingers geef ik tussengas.

Hier zie je iemand een paar manieren van tussengas toepassen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 12:12
_Apache_ schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:02:
[...]

...
Motorrijders die achterop komen laat ik voorbij. Voor mij is motorrijden - naast praktisch forensen - ook beetje relax-tijd. Heerlijk comfortabel over de snelweg zoeven en even even niets aan mijn hoofd.
Amen.
Snelheid in de file maakt me niet uit. Ik geniet wel van het feit dat ik wél vooruit kom.

qua snelheid:
Elke rijder pakt een andere snelheid in een andere situatie. Richtlijn is goed, maar ook niet heilig. Das een eeuwige discussie waar je beter een apart topic voor kan openen.
DragonSlayer666 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 22:51:
[...]

Ik schrok me de eerste keer helemaal rot toen ik met lessen de snelweg op ging en even het gas opentrok.
Maar rij nu al een tijdje 1 á 2x per week 1,5 naar kantoor en het went echt. Daarnaast helpt iets naar achter zitten ook wel.
Let wel even op bij het remmen dat je niet hard naar voren schiet.. :X :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:12:
[...]

Normaal wordt het je ook nooit geleerd (tussengas in het nederlands). Wat ik doe maar dat kost enige oefening is terwijl je aan het remmen en terugschakelen bent tussengas geven.

Dan rem ik met wijs en middelvinger en met mijn andere vingers geef ik tussengas.

Hier zie je iemand een paar manieren van tussengas toepassen:

[video]
mijn trommelvliezen werden er bijna uitgescholden door de instructeur tijdens de lessen over het remmen met niet alle vingers....en volgens tinus tussengs is dat dus de bedoeling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reloader schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:25:
[...]

mijn trommelvliezen werden er bijna uitgescholden door de instructeur tijdens de lessen over het remmen met niet alle vingers....en volgens tinus tussengs is dat dus de bedoeling :P
Klopt als je rijlessen volgt dan mag je dat ook niet doen net als te hard rijden, wheelies,stoppies etc etc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
[...]

Tjah... En terecht. Waarom zou je het jezelf moeilijker en onveiliger maken dan nodig? Het probleem is dat zodra je opeens door wilt remmen je echt de kracht niet hebt om helemaal door te remmen tot de ABS.

Of het duurt in ieder geval langer. Leuk om te kunnen voor het trucje, maar om elke dag te gebruiken zou ik het inderdaad niet aanraden :)

Buiten de geweldige mensen natuurlijk die supersterke kracht hebben in die vingers en dat natuurlijk buitengewoon perfect beheersen (insert sarcasme :P )

[ Voor 11% gewijzigd door Hooglander1 op 27-11-2015 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:28:
[...]

Klopt als je rijlessen volgt dan mag je dat ook niet doen net als te hard rijden, wheelies,stoppies etc etc ;)
die maak je ook niet op de openbare weg als fatsoenlijk verkeersdeelnemer
Hooglander1 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:30:
[...]

Tjah... En terecht. Waarom zou je het jezelf moeilijker en onveiliger maken dan nodig? Het probleem is dat zodra je opeens door wilt remmen je echt de kracht niet hebt om helemaal door te remmen tot de ABS.

Of het duurt in ieder geval langer. Leuk om te kunnen voor het trucje, maar om elke dag te gebruiken zou ik het inderdaad niet aanraden :)

Buiten de geweldige mensen natuurlijk die supersterke kracht hebben in die vingers en dat natuurlijk buitengewoon perfect beheersen (insert sarcasme :P )
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Mja van daar dus de 'confusion'. Bedankt voor de input...

:?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hooglander1 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:30:
[...]

Zeg azijnpisser :P ;)

Echt heel erg hard remmen (noodstop) doe je dan ook met vijf vingers. Het is een afwisseling tussen gebruik maken van twee en vijf vingers. En dat truukje kost wat tijd om aan te leren.

Er zijn verschillende ervaren motorrijders in dit topic die het bovenstaande truukje goed beheersen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:43:
[...]

Echt heel erg hard remmen (noodstop) doe je dan ook met vijf vingers. Het is een afwisseling tussen gebruik maken van twee en vijf vingers. En dat truukje kost wat tijd om aan te leren.

Er zijn verschillende ervaren motorrijders in dit topic die het bovenstaande truukje goed beheersen :)
* Hooglander1 staat op en roept BINGO! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 09:07
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:43:
[...]

Dat dus. En ik vind met 2 vingers remmen fijner als je agressieve remmen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DeadlyGast schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:10:
[...]

Dankje, Ik had er ook al 2 ingegooit :)
Mijn hele inbox zit vol UK black friday reclame, grotendeels voor motorzaken..
Ik ging ervanuit dat dat voor jullie niet interesant is maar ik kan delen als ik het mis heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Als er eentje bijzit die gratis shipt naar BE of NL wel :) wil graag een Kriega Urban

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Niet echt een relaxt dagje vandaag:

Vanochtend bij het de wijk uitrijden bleek de gemeente het wel een goed idee te vinden om een flinke teerstreep te gebruiken om het asfalt te reparereren precies in een haakse bocht :+ voelde de motor toch een aardig stapje opzij doen, niet echt een fijn gevoel als je in een bocht zit :P

Toen ik naar huis wilde:
Chocke kabel wilde net niet meer terug dus motor stond lekker op 3000 toeren te draaien :X na een paar keer heen en weer jutteren ging ie gelukkig terug.

Rij ik weg dacht ik dat ik een lekke band had maar dat bleek gewoon de vlagerige wind te zijn :+

En dan mis ik ook nog de afslag :') Wilde de 2e baan van de afrit nemen maar die stond tot op de snelweg vol en om nou achteraan aan te sluiten op de snelweg met vrachtverkeer achter me. Nope. Volgende afrit gepakt en gekeerd, was achteraf nog sneller ook.

Het kan slechter maar het was niet de meest fijne dag qua motorrijden :+
MuddyMagical schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:13:
[...]
Ik schrok me de eerste keer helemaal rot toen ik met lessen de snelweg op ging en even het gas opentrok.
Maar rij nu al een tijdje 1 á 2x per week 1,5 naar kantoor en het went echt. Daarnaast helpt iets naar achter zitten ook wel.
Let wel even op bij het remmen dat je niet hard naar voren schiet.. :X :o
Ja de wind was echt wennen in het begin en zeker tijdens het lessen inderdaad even schrikken maar nu gaat het gelukkig steeds makkelijker alleen vlagerige zijwind is megairritant. Wat bij mij helpt is niet zozeer naar achteren zitten maar wat mee door mijn armen zakken , heb je én het stuur iets losser en automatisch niet de neiging om onbedoelde correcties te maken én je vangt minder wind omdat je wat lager zit.

[ Voor 31% gewijzigd door Metro2002 op 27-11-2015 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 13:14
Dryhte schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 17:27:
Als er eentje bijzit die gratis shipt naar BE of NL wel :) wil graag een Kriega Urban
Fcmoto heeft hem (heb ik hem gekocht) en hun standaard FCMOTO10 of FCMOTO20 of FCMOTO15 moet wel werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tankiej schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:38:
[...]
Maar als de file echt stil staat en mensen uit gaan stappen etc, dan is 30-40 helemaal niet verstandig in mijn ogen. 40 km/h = +/- 11 m/s, dat betekent dat je bijna 2 auto's voorbij bent in 1 seconde. Als iemand opeens besluit z'n deur open te gooien, heb jij volgens mij geen tijd/ruimte meer om te remmen.
Exact. We (en daar hoor ik ook bij) onderschatten dat soort dingen enorm. Als iemand een deur open doet, of er iets anders onverwachts gebeurt, heb je gewoon geen tijd meer om te reageren. En je rijdt tussen de auto's, dus (vaak/makkelijk) op de strepen. Als het nat weer is, heb je dat ook nog eens tegen. Als je niet gaat liggen (ABS) , is je remweg korter.

Ongevallen zijn vaak een kwestie van seconden.

Even iets 'over the top' om het effect te illustreren: jaaaaaren geleden zag ik op RTL DE dat er in de nacht een gruwelijk ongeluk was gebeurd op de Autobahn. Een kerel reed 250kmh (!) en crashte. Met die snelheid kon hij in het donker niet eens zien waar ie tegenop botste omdat zijn lichten er nog niet op schenen (reken maar uit, ik heb er geen zin in). Helaas overleefde hij het; zijn vriendin niet.
Zo zie je maar hoe dat soort dingen kunnen werken.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:12:
[...]
Hoe ik het doe, weet ik niet uit het hoofd, maar ik doe het ook. Geleerd op de RT omdat die bak soms een behoorlijke klap geeft met terugschakelen. Dat is minder als je een beetje tussengas geeft. Is er nu ingesleten, dus ik doe het zonder nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:11
Zelfs mijn 250r heeft een slipperclutch... :+

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mphilipp schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 19:09:
[...]

Hoe ik het doe, weet ik niet uit het hoofd, maar ik doe het ook. Geleerd op de RT omdat die bak soms een behoorlijke klap geeft met terugschakelen. Dat is minder als je een beetje tussengas geeft. Is er nu ingesleten, dus ik doe het zonder nadenken.
Idd, heb het mezelf ook aangeleerd - mede nadat ik al een keer zowel een auto als een motor naar de sloop heb moeten brengen (nouja, beide gevallen voor habbekrats ingeruild) nadat koppeling gaar was en vervanging niet economisch zinnig was roestende Hyundai Excel, lelijkste K75RT op de weg met banden die meer waard waren dan rest ook al redelijk versleten :P . Wil niet zeggen dat m'n rijgedrag tot die tijd de koppeling versleten heeft, het waren beide oude bakken met lange ervaring voor mij, maar onnodige slijtage beperken kan nooit kwaad.

Bijkomend voordeel van klap voorkomen is dat die klap die je krijgt bij terugschakelen bij slecht grip (regen, sneeuw, prut op weg) het beetje grip dat je hebt kan verminderen. En als je al van plan was om af te remmen op de motor helpt het als je de motor het meeste werk laat doen (en niet remmen of koppeling).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:44
Ik maak ook gebruik van tussengas, volgens mij kwam het terug in het boek 'Sport Riding Techniques' waar de auteur zei dat remblokken goedkoper zijn dan een nieuwe koppeling :Y. Ook al is het niet echt bewezen dat remmen op de motor daadwerkelijk slecht is voor de transmissie. Het is een beetje het zelfde verhaal met omhoog schakelen zonder koppeling en quick shifter. Het is mogelijk op een motor en veel motorrijders doen het zonder de koppeling te slopen maar andere mensen zeggen juist dat het de koppeling sneller slijt. Wat een aftermarket quickshifter trouwens doet is precies het zelfde als wat motorrijders doen die met de goede techniek omhoog schakelen zonder de koppeling.

Iemand trouwens ervaring met Double Take Mirrors? De adventure versie zien er wel geinig uit en is niet extreem duur. Ik ben alleen bang dat ze vrij snel gejat worden van de motor, ik bedoel je hoeft alleen maar aan de ram arm te draaien en de boel is los.

Afbeeldingslocatie: http://dirtbiketest.com/wp-content/uploads/2015/09/Doubletake-Mirror-1-banner.jpg

Heb twee weken geleden spiegels uit China besteld maar het lijkt wel alsof ik scheef kijk elke keer als ik erin staar aangezien er een vergrotingsfactor in de spiegel zit waardoor mijn beeld naar achter niet 1:1 is, niet echt bruikbaar dus. Nu ben ik dus toch nog op zoek naar wat beters, iemand tips? Ik zat ook al te kijken naar de standaard BMW spiegels die op de adventure modellen zitten, die zien er in principe ook wel goed uit en zijn niet duur.

[ Voor 30% gewijzigd door cyntax op 28-11-2015 02:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Laatst online: 11:15
[...]
Mijn instructeur was daar heel relaxt in juist... Kreeg gewoon een strook klittenband om m'n vingers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
cyntax schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 02:06:
Ik maak ook gebruik van tussengas, volgens mij kwam het terug in het boek 'Sport Riding Techniques' waar de auteur zei dat remblokken goedkoper zijn dan een nieuwe koppeling :Y. Ook al is het niet echt bewezen dat remmen op de motor daadwerkelijk slecht is voor de transmissie. Het is een beetje het zelfde verhaal met omhoog schakelen zonder koppeling en quick shifter. Het is mogelijk op een motor en veel motorrijders doen het zonder de koppeling te slopen maar andere mensen zeggen juist dat het de koppeling sneller slijt. Wat een aftermarket quickshifter trouwens doet is precies het zelfde als wat motorrijders doen die met de goede techniek omhoog schakelen zonder de koppeling.

Iemand trouwens ervaring met Double Take Mirrors? De adventure versie zien er wel geinig uit en is niet extreem duur. Ik ben alleen bang dat ze vrij snel gejat worden van de motor, ik bedoel je hoeft alleen maar aan de ram arm te draaien en de boel is los.

[afbeelding]

Heb twee weken geleden spiegels uit China besteld maar het lijkt wel alsof ik scheef kijk elke keer als ik erin staar aangezien er een vergrotingsfactor in de spiegel zit waardoor mijn beeld naar achter niet 1:1 is, niet echt bruikbaar dus. Nu ben ik dus toch nog op zoek naar wat beters, iemand tips? Ik zat ook al te kijken naar de standaard BMW spiegels die op de adventure modellen zitten, die zien er in principe ook wel goed uit en zijn niet duur.
Ik heb de originele double take spiegels en nooit ergens last van gehad. Ligt ook vooral aan de buurt waar je hem parkeert. Je kan een ram knop kopen met versleuteling als je zekerheid wil.

http://www.rammount.com/part/RAM-KNOB3LSU

Maar voor alles op een motor geld dat ze het er af kunnen schroeven als ze het echt willen hebben.

Ik had de mijne hier gehaald, maar je moet hem even mailen om te vragen wanneer hij de nieuwe binnen krijgt.
http://www.adventure-spec...t/double-take-mirror.html

[ Voor 4% gewijzigd door GBTW op 28-11-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:44
GBTW schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 15:52:
[...]

Ik heb de originele double take spiegels en nooit ergens last van gehad. Ligt ook vooral aan de buurt waar je hem parkeert. Je kan een ram knop kopen met versleuteling als je zekerheid wil.

http://www.rammount.com/part/RAM-KNOB3LSU

Maar voor alles op een motor geld dat ze het er af kunnen schroeven als ze het echt willen hebben.

Ik had de mijne hier gehaald, maar je moet hem even mailen om te vragen wanneer hij de nieuwe binnen krijgt.
http://www.adventure-spec...t/double-take-mirror.html
Dat is waar, ik parkeer mijn motor best vaak in de stad en ik wil gewoon voorkomen dat gelegenheidsdieven er van doorgaan met de spiegels. De adventure versie is bij adventure spec ook al beschikbaar als het goed is ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

cyntax schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 02:06:
Remmen op de motor != remmen op de koppeling :o

Als je op de motor remt, doe je niets met de koppelingshendel, enkel gashendel terug.
Op de koppeling remmen is zonder tussengas terugschakelen en het verschil in snelheid tussen blok en wielen opvangen met de koppeling.

De eerste doet niets met de koppeling dus slijt het er niet van. Die tweede gaat wel via de koppeling en laat het absoluut slijten.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
dion_b schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 01:14:
[...]

Idd, heb het mezelf ook aangeleerd - mede nadat ik al een keer zowel een auto als een motor naar de sloop heb moeten brengen (nouja, beide gevallen voor habbekrats ingeruild) nadat koppeling gaar was en vervanging niet economisch zinnig was roestende Hyundai Excel, lelijkste K75RT op de weg met banden die meer waard waren dan rest ook al redelijk versleten :P . Wil niet zeggen dat m'n rijgedrag tot die tijd de koppeling versleten heeft, het waren beide oude bakken met lange ervaring voor mij, maar onnodige slijtage beperken kan nooit kwaad.

Bijkomend voordeel van klap voorkomen is dat die klap die je krijgt bij terugschakelen bij slecht grip (regen, sneeuw, prut op weg) het beetje grip dat je hebt kan verminderen. En als je al van plan was om af te remmen op de motor helpt het als je de motor het meeste werk laat doen (en niet remmen of koppeling).
Ik lag een keer bijna plat omdat ik in de regen op een oprit het gas dicht gooide omdat ik naar mijn idee te snel ging. Had het op tijd door gelukkig, gelijk weer gas er op en het ging goed. Wijze les.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 11:08
Heeft wel wat toch.... 8) 8) 8)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-mad1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t31.0-8/12308054_1079359878774831_7004313261286186284_o.jpg

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
cyntax schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 20:46:
[...]

Dat is waar, ik parkeer mijn motor best vaak in de stad en ik wil gewoon voorkomen dat gelegenheidsdieven er van doorgaan met de spiegels. De adventure versie is bij adventure spec ook al beschikbaar als het goed is ;).
:) van de week nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Morgen mijn AVD examen.
Het is overwegend bewolkt en gebieden met buiige regen trekken van west naar oost over het land. De middagtemperatuur wordt ongeveer 12 graden. In de avond trekt een gebied met felle buien van noordwest naar zuidoost over het land. Hierbij kan lokaal onweer voorkomen. De zuidwestenwind is matig, aan de kust en op het IJsselmeer krachtig of hard. In de middag en avond neemt de wind toe tot (vrij) krachtig boven land en tot stormachtig of storm aan de kust. In het Waddengebied komen dan windstoten voor van ca. 120 km/uur, langs de kust en in de noordelijke kustprovincies van 90 tot 110 km uur, elders landinwaarts van circa 90 km/uur.
En natuurlijk woon ik aan de kust :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

R0y. schreef op zondag 29 november 2015 @ 12:59:
Morgen mijn AVD examen.

[...]

Ik had zowel mijn AVB als AVD examen in stromende regen en beide in 1 keer gehaald dus gewoon ervoor gaan ;) Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Nu online
Metro2002 schreef op zondag 29 november 2015 @ 17:11:
[...]

Ik had zowel mijn AVB als AVD examen in stromende regen en beide in 1 keer gehaald dus gewoon ervoor gaan ;) Succes.
I know. Zou niet moeten uitmaken maar merk toch aan mijzelf dat ik dan anders rij (vooral in regen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 09:51
Morgen mijn AVD examen.

[...]

Succes morgen :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

R0y. schreef op zondag 29 november 2015 @ 17:44:
[...]

I know. Zou niet moeten uitmaken maar merk toch aan mijzelf dat ik dan anders rij (vooral in regen).
Doe ik nog steeds en daar is ook niks mis mee. De openbare weg is toch anders dan een oefenterrein. Gewoon iets rustiger door bochten heen en verder vooruit kijken , daar zal een instucteur of examinator echt niet van wakker liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fuck die ziet er wel echt super geil uit.

hoop dat we compressors vaker gaan zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Morgen mijn AVD examen.

[...]

Ik ben net aangekomen in Den Helder na een lange rit, vooral het einde was ehm.. interessant.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Daar moet ik mirgen ochtend ook heen voor werk. Heb er zin in :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Verwijderd schreef op zondag 29 november 2015 @ 18:37:
[...]

fuck die ziet er wel echt super geil uit.

hoop dat we compressors vaker gaan zien!
Ik geloof dat Kawasaki bezig is met een naked variant :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me zou nu toch wel eens een keertje op de motor willen zitten als er geen regen valt :(

Als ik 's morgens naar mijn werk rij zit ik in de regen en 's avonds op weg naar huis rij ik ook in de regen pffffffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Morgen mijn AVD examen.
[...]
Vanmorgen weggereden uit Den Haag, bijzonder weinig last van de wind.
Zoiezo stuur niet te strak vasthouden, de trillingen en krachten proberen tegen te werken is onbegonnen werk. Hoe wil je anders na een uur nog fris op de motor zitten?

[ Voor 22% gewijzigd door _Apache_ op 30-11-2015 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Morgen mijn AVD examen.

[...]

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:23:
/me zou nu toch wel eens een keertje op de motor willen zitten als er geen regen valt :(

Als ik 's morgens naar mijn werk rij zit ik in de regen en 's avonds op weg naar huis rij ik ook in de regen pffffffff
ditto hier.. gelukkig werkt mijn pak goed, maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToolkiT schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:55:
[...]

ditto hier.. gelukkig werkt mijn pak goed, maar toch..
Mijn pak werkt gelukkig ook prima en ik vind het dan ook echt niet erg om af en toe in de regen te rijden. Maar om nu echt elk moment dat ik rij in de regen te rijden dat gaat ook wel een beetje ver pfffffffffff :(

Nog wat handige tips voor rijden in de regen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:40

Bommes

Capo del formaggio

_Apache_ schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:25:
[...]

Vanmorgen weggereden uit Den Haag, bijzonder weinig last van de wind.
Zoiezo stuur niet te strak vasthouden, de trillingen en krachten proberen tegen te werken is onbegonnen werk. Hoe wil je anders na een uur nog fris op de motor zitten?
Beentje aan de kant van de wind uitsteken, je knie naar buiten draaien dan dus eigenlijk.
Mijn ervaring is dat het dan wat minder heen en weer zwabbert in de wind.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 09:51
Morgen mijn AVD examen.

[...]

En, en, en??

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 11:08
Ach ja controle noemen ze dat...

https://www.facebook.com/...videos/10153635413829572/

[ Voor 7% gewijzigd door aveenhuysen op 30-11-2015 16:08 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Nu online
Wat een klote weer. Maargoed...

Eerst een gesprek gehad met de examinator, wat er gaat gebeuren e.d. Vervolgens geeft hij aan dat door het weer het kan zijn dat ze het examen afbreken maar dat zouden ze dan laten weten.

Zo gezegd zo gedaan. Gaan rijden. Snelweg op! Ze gaven ook gelijk aan welke afslag ik eraf moest (derde afslag oid). Maar vervolgens werd er vaag gecorigeerd... Nee pak maar de eerste afslag. Dus ik voelde de bui (letterlijk :9 ) al hangen.

Veel fouten gemaakt met het schakelen.. puur spanning want de les daarvoor ging het allemaal prima.

Uiteindelijk van de motor afgestapt en geslaagd!!!

Motor staat al in de garage, morgen het rijbewijs aanvragen (spoedje) en dan hopelijk dit weekend een stukje rijden. Yay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 12:12
Dat hoop je dan maar als toeschouwer want als hij een foutje maakt komt er een goeie 200 kilo het publiek in vliegen. :P :o
Feli! Goede actie idd: Met spoed je rijbewijs en rijden!

[ Voor 20% gewijzigd door MuddyMagical op 30-11-2015 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

MuddyMagical schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:26:
[...]

Dat hoop je dan maar als toeschouwer want als hij een foutje maakt komt er een goeie 200 kilo het publiek in vliegen. :P :o
350 kg ;)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:07
R0y. schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:22:
[...]

Gefeliciteerd d:)b

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

[...]

Yes! Congratz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:40

Bommes

Capo del formaggio

Voor alle nieuw geslaagde:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/iSMFcfBSZUSI9a6SGxSIPxwoScM_0t_rV3xcVAj8u_wNLjWFC-p2JQfodI579vi4eX-OLKKbqo5QhjB1Vzjb2RhAkl5mGpBH0opz8QqGVIP_bdgCcVpdm3KbbuxvhNYbfMQKYPU9x7G77g8gaLQSdgFPgBkx8DcNyMd8Kaex8i2fyC47fQZFrlIMHhAxPLJ9Qf73NgWPRj87KlfB7fdRthclnlCVNzhIamvu_M_15kdRYBRYu34mBPyQjYvrCslz3qj593mj5unwH_kiYs0iuhb22zB5j2ZTlkZHOTyvYwtir1JyiLzNGyo_X5qghRIgaZs8j3KnCHh1ZRwn69CnzSyhtigSVlahKtFQWX6yhvWlZkdP9X17Rn9SBHYayVmu5e-K8hvq7HQxNjob3hEJDl-8E4SeuuhGBmTBv9TFQMySDDoFbXQIyKeK37kH8yhonoZ2Bi7NmeOCTwBeeUpwmCmzyhv5Nqb3Xfx6E1m9vLIpJ9VunXTWc7mPbxptubnSlCv9A8LznLzrHt-u2UZ85LBor4zOfdqx2Yz1dV8zCaA=w800-h600-no

* Bommes doet een "thumbs up"
_/-\o_

Edit:

En misses Bommes is ook blij voor jullie:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/tCgXBKgsKarYwWni5UVObLGN8pDqM8P-9HM7btaSwAzEdharg7DBmOPHvNxWjyki8EHbLhbStbDIOIEgPL9bO8C00vTtULCPdaewEGZkfRsGKjg_EzltZNv0B9LERgdTOBIIXesGLQ5etKphNlnFroGzo2Ugsu6PIaVdEjOTyAQ94Si7IgxbGzHAd8FQAfOlke19hyxKvFKqJc2UFZ6-HtTnHWyduBQbZkWiND94wQDDPWi-xbRE69ZiWkeA3PcBHqxaqegVkSCZJJ2k0imTj1QXnhKH85RIYAGHuPzz2T7XVqgZ0BS_f0fUfG8ijhIivtB_dO-N9g5ybCrKxBrCNDbdfOpd3lntuTdMlrsmnXrfg1F11FLc-tgojaUoamq-ar96kzd1f1fBmz9JQPN68YxGcFjZvyav_Ep4PMx2JCCgUOhkMsx26LFP0qxBGXLOXJ3YGeqr2SkHnTkFlsHSuISOoMim-cbHMv37NUW6dztZFT-s4YlYt5lz5lO-wSmeiugYm2VZLVgTD09nCWukcZG9_OvOBXv9ccRsuC3Cs5M=w858-h643-no

[ Voor 32% gewijzigd door Bommes op 01-12-2015 10:13 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond naar huis gereden maar met de zeer zware wind en regen en in het pikkedonker was ik wel heel blij dat ik weer thuis was, ik vond het niet helemaal verantwoordt op de motor. En zoals gewoonlijk vanmorgen weer met daglicht in de regen gereden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Wat een klote weer. Maargoed...

Eerst een gesprek gehad met de examinator, wat er gaat gebeuren e.d. Vervolgens geeft hij aan dat door het weer het kan zijn dat ze het examen afbreken maar dat zouden ze dan laten weten.

Zo gezegd zo gedaan. Gaan rijden. Snelweg op! Ze gaven ook gelijk aan welke afslag ik eraf moest (derde afslag oid). Maar vervolgens werd er vaag gecorigeerd... Nee pak maar de eerste afslag. Dus ik voelde de bui (letterlijk :9 ) al hangen.

Veel fouten gemaakt met het schakelen.. puur spanning want de les daarvoor ging het allemaal prima.

Motor staat al in de garage, morgen het rijbewijs aanvragen (spoedje) en dan hopelijk dit weekend een stukje rijden. Yay!
Gefeliciteerd *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:12:
Gisteravond naar huis gereden maar met de zeer zware wind en regen en in het pikkedonker was ik wel heel blij dat ik weer thuis was, ik vond het niet helemaal verantwoordt op de motor. En zoals gewoonlijk vanmorgen weer met daglicht in de regen gereden :P
Hier waaide het ook behoorlijk.. vooral vlagen zijn vervelend..
Vandaag werk ik thuis.. en dus is het eindelijk droog.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motorrijden in extremely wet weather conditions :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Goed, water dat op een gegeven moment hoog genoeg was voor een boeggolfje, heb ik dit jaar ook eens een keer meegemaakt. Maar tot op stuurhoogte; hoe kan het dat die motor het blijft doen? Op een gegeven moment hapt 'ie toch geen lucht meer, maar water? Dan is het toch gewoon klaar?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 17:31:
Goed, water dat op een gegeven moment hoog genoeg was voor een boeggolfje, heb ik dit jaar ook eens een keer meegemaakt. Maar tot op stuurhoogte; hoe kan het dat die motor het blijft doen? Op een gegeven moment hapt 'ie toch geen lucht meer, maar water? Dan is het toch gewoon klaar?
yup en als je een aqualock krijgt heb je dikke kans dat je zuigerstang buigen.. water compressed niet zo goed namelijk..
Voor 4WDs heb je speciale bougies die eruit schieten in dat geval zodat het water er dan uit kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Aan het eind van het filmpje zie je ook wel dat de motor wel iets geprept was. Ik zie een paar doorzichtige buizen lopen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nu je het zegt. Aan het einde zijn 2 snorkels te zien van flexibele buis die achter het ruitje zitten weggewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:37
En een slang bij/om zijn uitlaat zodat die niet vol loopt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-09 20:21

steveman

Comfortabel ten onder

Lol, toen ik in Spanje de voorrijder volgde door een lompe, doch niet overdreven plas, sloegen onze machines toch wel mooi af :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat ligt er maar net aan waar je luchtinlaat en je uitlaat zitten. Zit je in- of uitlaat laag dan is een klein plasje al voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Gefeliciteerd!!

Laat je niet intimideren door de winter, zat weer dat mooi genoeg is om te rijden :)

* dion_b is vandaag vrolijk op twee wielen naar het werk - iig stuk vrolijker dan laatste twee dagen

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

De Jawa hier ook winterklaar gemaakt, dwz er een bus tectyl op losgelaten. Het arme beestje moet sinds kort buiten staan en dat is niet leuk 100 meter van de zee ;(

Oh en ik heb een Zero DS gekocht in Duitsland :P Moet nog even de laatste dingen regelen via de mail en dan kan ik hem met een beetje geluk volgende week al halen :D

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 21:04
Vandaag ook op de motor naar kantoor geweest. Prima weer inderdaad. Vanmiddag terug nog even langs de dealer en daarna binnendoor naar huis.

Begin nu steeds meer te wennen aan mijn eigen fiets, begin langzaam een beetje het gevoel te krijgen dat ik deze fiets beter leer kennen dan de fiets waar ik op gelest heb.

Wel een heel fijn gevoel dat je er steeds comfortabeler mee wordt, al kijk ik wel echt uit naar de lente volgend jaar. Ik wil nu weleens op mijn eigen fiets rondrijden met zon en wat warmer weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/12342564_10207723654190557_434096364767566255_n.jpg?oh=20b998017fec85ca967960941ba605cd&oe=56DA6B8F

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/v/t1.0-9/12316213_10207724454770571_7926869420962096464_n.jpg?oh=24eef16ddb39d3b8386d25fb4df00eb1&oe=56EEB46C

langzaamaan komt het er toch van. :)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Nice :)

Vandaag ook behoorlijk wat mijlen gedraaid.. een klant van me is 130mijl (you do the math to km ;) ) van mijn huis en ik moest er heen voor een meeting... op de terugweg met een kleine omweg terug.. 2 tanks leeggereden.. maar... het was droog!!!!1111ONE!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Heerlijk he! Ik had de motor eigenlijk al opgeborgen, maar laat het nu nog ff twee dagen lekker weer zijn(hopelijk nog meer dagen) .Kort om heerlijk de motor gepakt, eerst een heel stuk gereden met in het achterhoofd om nog een paar winterhandschoen te kopen. Dus op de terugweg ff langs Ten kate geweest en een paartje(Alpinestars Polar Goretex) gekocht! ik moet zeggen ze bevallen erg goed tot nu toe.

Afbeeldingslocatie: http://raaltenoord.nl/online/motorhandschoenen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dank U :P

http://edition.cnn.com/20...index.html?eref=rss_sport

The Race goes on... :P

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 03-12-2015 00:10 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
bah, zondag trouwens het ultieme beginnersfoutje... ik rijd weg in een woonwijk in t centrum, smalle straatjes etc en wil rechtsaf, dus ik kijk naar links "vrij"' en naar rechts --> AUTO KUT REMMEN, dus ik rem slipt mijn voorwiel weg niks aan de hand want ik stond al bijna stil maar t ziet er wel kneuzig uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

joosthaarman schreef op woensdag 02 december 2015 @ 23:43:
Heerlijk he! Ik had de motor eigenlijk al opgeborgen, maar laat het nu nog ff twee dagen lekker weer zijn(hopelijk nog meer dagen) .Kort om heerlijk de motor gepakt, eerst een heel stuk gereden met in het achterhoofd om nog een paar winterhandschoen te kopen. Dus op de terugweg ff langs Ten kate geweest en een paartje(Alpinestars Polar Goretex) gekocht! ik moet zeggen ze bevallen erg goed tot nu toe.

[afbeelding]
Dat zijn knappe wantjes! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Dryhte schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:54:
[...]

Eigenlijk gaat 't allemaal 'ok', maar niets echt ontspannen.

Eerste dag: (we mogen telkens twee keer proberen)
- eerste ronde: geäarzeld bij uit parkeerplaats rijden en te traag bij uitwijkmaneuver
- tweede ronde: overcompensatie bij uitwijkmaneuver, witte lijn geraakt (= dus bocht iets te wijd)

tweede dag (vanmorgen):
elke keer stilgevallen tijdens traag rijden door smalle doorgang (wat de vorige keren prima lukte).

En dat terwijl het enige waar ik echt minder zeker in ben, toch wel het 8-jes rijden is... (maar dat gaat dan weer pico bello)
Dit kan ik voorlopig vergeten :) vandaag wel geslaagd. Oef :) Derde keer, goede keer zal ik maar denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Dryhte schreef op donderdag 03 december 2015 @ 18:28:
[...]

Dit kan ik voorlopig vergeten :) vandaag wel geslaagd. Oef :) Derde keer, goede keer zal ik maar denken...
Gefeliciteerd :)

Pagina: 1 ... 7 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.