Voor een aantal redenen. Ik was mijn oude motor een beetje zat en wou een recentere motor aanschaffen met ABS. Als eerst keek ik vooral weer naar sportmotoren en vooral naar de S1000RR. Maar toen ben ik mij ook gaan oriënteren op andere motoren aangezien ik van plan was het voor woon/werk verkeer te gaan gebruiken en ook gewoon het hele jaar door. Door die eisen vielen alle sportmotoren al gauw af en kwam ik meer bij de dual sport motoren die ik overigens ook fantastisch vind. Mijn oog was al snel gevallen op de Husqvarna omdat die vrij uniek zijn maar toch enorm betrouwbaar door de bami-bmw blok die eronder hangt.
De voordelen van mijn huidige fiets ten opzichte van een sportmotor:
- veel comfortabeler (rechtop zithouding, handvat verwarming, wind bescherming)
- ik kan over alle autos heen kijken
- rijdt 1 op 30, actieradius van 300km
- veel meer bagage mogelijkheden
- alle voordelen van een 1 cilinder (geluid, koppel etc.)
- stuk minder olie nodig bij wisseling
- minder jat gevoelig
- minder tupperware = minder schade bij crash, goedkoper in reparatie
- makkelijker wassen (of niet wassen)
- onderhoud is een stuk eenvoudiger
- minder maandelijkse lasten
- goedkoper in aanschaf dus veel groter budget voor nieuwe motorkleding en goodies
Edit add: - leuke volwassen community online van TR650 eigenaren en geen 'hoe installeer ik turbo of nitro of een verlengde achterbrug op deze motor', 'Ik haal makkelijk 300km/h met een 600cc motor' en 'Kijk hoe ik deze man in elkaar sla nadat hij mij heeft afgesneden' topics

.
Dus tja, het was gewoon een enorm logische keus voor mij. Vind daarnaast ook dat sportmotoren het leukst zijn op een circuit en een beetje waardeloos zijn voor op straat.
[
Voor 7% gewijzigd door
cyntax op 24-11-2015 01:10
]