Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 106 Laatste
Acties:
  • 351.954 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

418O2 schreef op zondag 22 november 2015 @ 12:37:
Gefeliciteerd.

Ik zou eerst eens minimaal 5000km zelf gaan rijden en wat rijtrainingen doen voor je daar aan begint :PP

Edit filmpje bekeken, dat is prima zelf te oefenen. Was minder extreem dan ik dacht
Kweenie, nu zit hij nog in de bijzondere verrichtingen mode en heeft nog geen slechte gewoontes aangeleerd..

Dus nu op motogymka les is best een idee... de learning curve zal wel behoorlijk stijl zijn..

Zelf geen ervaring mee, vind het wel interesant en imposant zoveel voertuigbeheersing.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:38
ToolkiT schreef op zondag 22 november 2015 @ 13:33:
[...]

Kweenie, nu zit hij nog in de bijzondere verrichtingen mode en heeft nog geen slechte gewoontes aangeleerd..

Dus nu op motogymka les is best een idee... de learning curve zal wel behoorlijk stijl zijn..

Zelf geen ervaring mee, vind het wel interesant en imposant zoveel voertuigbeheersing.
Ik verwachtte driftende motoren rond pylonnen met stoppies met 180c spins :PP

YouTube: Motorcycle Gymkhana Romain Jeandrot : The Drift Rampage

Zoiets dus :)

[ Voor 11% gewijzigd door 418O2 op 22-11-2015 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:59
Ennnnnnnnn het is weer zover, ik heb vanochtend een rotonde te fanatiek genomen en mijn achterwiel verloor grip, normaal gesproken gebeurt dit wel eens vaker maar na een korte slide balanceert de motor zich vanzelf weer. Waarschijnlijk was het vandaag toch iets te nat dus heb ik een low sider gemaakt voor de eerste keer op mijn nieuwe motor |:( .

De schade is beperkt gebleven want mijn val beugel heeft alles opgevangen en er zitten hier en daar wat kleine schaafplekken maar ik kon de motor gewoon weer rechtop zetten en mijn weg direct vervolgen zonder problemen. Ik schok wel even toen ik allemaal plastic langs de weg zag liggen maar na inspectie bleek al die troep niet van mijn motor af te komen XD.
Lang leve stevige dual sport motoren!

Volgende week maar weer met de spuitbus aan de slag...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8rAAcIRl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/beT4kgAl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Gisteren weer wat triest nieuws vernomen. Begin dit jaar is de R1150GS van een vriend gestolen in Amsterdam. Helaas heeft ie geen berging, dus staat de motor buiten en kunnen ze dus hun gang gaan.
Dankzij een tip van mij heeft ie vervolgens een R1200GSA uit 2010 gekocht van dezelfde man waar ik de Akra uitlaatset van kocht. Hij helemaal blij en is met die motor op vakantie geweest. Alles weer helemaal goed. Tot nu dan...ze hebben gewoon wéér zijn motor gejat. Kettingslot doorgeslepen. Je vraagt je af waar ze het lef vandaan halen. Gewoon op straat een slot doorslijpen. Gaat dat zo snel dan?

Ik heb zo'n big-ass Abus Granit slot met 14mm dikke ketting. Slijpen ze dat ook net zo makkelijk door? Het is de bedoeling dat het bij deze wat langer duurt... ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.kerekpar-lakat.hu/pics/termekek/1621_termek_nagy.jpg

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik ben wel blij dat de mijne gewoon in de schuur staat. Niet in de laatste plek omdat hij dan goed beschermd is. Zie hier een paar motoren altijd buiten staan, is toch niet best voor een motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
418O2 schreef op zondag 22 november 2015 @ 17:43:
Ik ben wel blij dat de mijne gewoon in de schuur staat. Niet in de laatste plek omdat hij dan goed beschermd is. Zie hier een paar motoren altijd buiten staan, is toch niet best voor een motor.
Mijne ook, maar deuren open en ze staan met de motor op straat. Heb m alleen op stuurslot. Gelukkig loopt er hier een hond, een hele lieve rottweiler :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri.
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
mphilipp schreef op zondag 22 november 2015 @ 17:36:
Gisteren weer wat triest nieuws vernomen. Begin dit jaar is de R1150GS van een vriend gestolen in Amsterdam. Helaas heeft ie geen berging, dus staat de motor buiten en kunnen ze dus hun gang gaan.
Dankzij een tip van mij heeft ie vervolgens een R1200GSA uit 2010 gekocht van dezelfde man waar ik de Akra uitlaatset van kocht. Hij helemaal blij en is met die motor op vakantie geweest. Alles weer helemaal goed. Tot nu dan...ze hebben gewoon wéér zijn motor gejat. Kettingslot doorgeslepen. Je vraagt je af waar ze het lef vandaan halen. Gewoon op straat een slot doorslijpen. Gaat dat zo snel dan?

Ik heb zo'n big-ass Abus Granit slot met 14mm dikke ketting. Slijpen ze dat ook net zo makkelijk door? Het is de bedoeling dat het bij deze wat langer duurt... ;)
[afbeelding]
Met een slijptol is dit een kwestie van seconden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Henri. schreef op zondag 22 november 2015 @ 18:01:
[...]

Met een slijptol is dit een kwestie van seconden ;(
Of voor fancy dieven met dit ding:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
mphilipp schreef op zondag 22 november 2015 @ 17:36:
...

[afbeelding]
Heb wel het idee dat het wat oudere sloten zijn, maar toch:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:06

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En daarbij staat ie nog wat te prutsen ook nog, zodat de ketting uit de tang valt. Het kan dus nog sneller. Zij zijn nog bijna sneller dan ik met de sleutel. 8)7

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:34

Piggen

Lekker bakkie

Bobo221 schreef op zondag 22 november 2015 @ 11:54:
Afgelopen vrijdag mijn AVD gehaald. Ik heb uiteindelijk 50 minuten gereden omdat de examinator 2 keer per ongeluk van de examenroute afweek. (Nog 2 maanden tot zijn pensioen) Uiteindelijk met een dikke pluim geslaagd ondanks dat het hard regende.

Nu helaas een paar maanden wachten op mooi weer en dan wat meer ervaring opdoen. Omdat in voornamelijk stadsverkeer ga rijden leek het mij leuk om moto gymkhana te leren. Heeft iemand hier ervaring mee? Uiteindelijk zou ik dit willen leren:

[video]
Ik zag laatst zoiets, maar dan met een zware politie-Harley. Erg indrukwekkend.

En proficiat natuurlijk! Ik heb zelf mijn rijbewijs begin oktober gehaald en heb ook maar besloten om bij beter weer een motor te gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Rody schreef op zondag 22 november 2015 @ 19:38:
[...]
Heb wel het idee dat het wat oudere sloten zijn, maar toch:
[video]
Ja, dat filmpje heb ik zelf ook wel eens aangehaald. Echter, dit grapje gaat alleen op als je de ketting op de grond hebt liggen. Anders kan ie nooit zoveel kracht zetten. Ik moet nog een keer zo'n muuranker monteren, dan kan ik de ketting aan het frame vastmaken, een stuk boven de grond. Ook nog eens tussen motor en muur, dus dan is het extra moeilijk om er een schaar tussen te krijgen. Als ie dan ook nog op alarm staat (hooguit een week... :) ) wordt dat een moeilijk verhaal. Alles kan natuurlijk, maar de 'strategie' is juist om meer barrières op te werpen dan de buurman, dan pakken ze die van hem.

Zolang ik hier woon (15 jaar) staat mijn motor al buiten, onder een afdak, met hoes. Geen probleem tot dusver. In een schuur staat ie eigenlijk onveiliger. Zodra ze de schuurdeur open hebben kunnen ze ongezien en dus ongestoord al je sloten eraf peuteren. Bij mij moeten ze minutenlang buiten staat rommelen. Aan een doorgaande weg door het centrum van bruisend Gorinchem. Waar het na twaalf uur doodstil is op straat... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Je ketting hoeft niet op de grond te liggen! met die enorm lange scharen heb je tot een meter boven de grond nog de mogelijkheid je volle gewicht (en dus kracht) op zo'n hefboom te zetten.

Goed verzekeren, veel sloten en veel licht (evt camera) is je beste gok... En dan jatten ze je akrapovic dempertje (zoals bij mij).

Anyway, mn S1000rr hebben ze nog niet weten te jatten, maar vanmiddag kreeg ik m niet gestart. Motor leek verzopen: draaide rond, pluimpjes uit uitlaat en rook naar benzine. Soms sputterde ie even, maar bleef net niet lopen. Iemand raad? Zekeringen leken in orde, heb gestart met vol gas, half gas en zonder gas. Geen sjoege. Accu nu weer aan de lader.

Viel me trouwens mee, uit een bijna 6 jaar oude accu nog iets van 15+ startpogingen halen met dit weer :+

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

noes schreef op zondag 22 november 2015 @ 20:39:
Je ketting hoeft niet op de grond te liggen! met die enorm lange scharen heb je tot een meter boven de grond nog de mogelijkheid je volle gewicht (en dus kracht) op zo'n hefboom te zetten.
Klopt, maar dat wordt een beetje moeilijk als de ketting tussen de motor en de muur zit. Prop er dan nog maar een schaar tussen. Dan moet je dus echt aan de slag met zo'n portable powercutter ofzo. Hij kan altijd mee zoals ik al zei, maar de moeilijkste blijft het langste staan.

Voorlopig hebben ze altijd mijn motor die buiten stond laten staan en zijn er vandoor gegaan met een Tenere van 25 jaar oud die in een pakhuis gestald stond. Rara...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05:29

-tom-562

Oliesjeik

Beste oplossing tegen diefstal is een goede diefstalverzekering (helaas) :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja helaas wel ja. :P Maar mooi klote is het wel als het je gebeurd...

Stuurslot is ook net niks... Ik heb verder nog een ART5 schijfremslot en een ART4 kettingslot om het achterwiel aan een hek van de berging liggen hier, je moet wat. Maar onderweg sleur ik die ketting niet mee en hoop ik dat het goed gaat...

@cyntax: balen van je schuiver! Gelukkig maar je valbeugels maar toch zuur...
Toch vind ik dat regenrijden niks, zoals je zelf ook al ervaren hebt. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook op mijn werk al wat sloten open moeten slijpen... met een slijptol met mooie dunne doorslijpschijf ben je overal met 5 - 15 seconden wel doorheen. Wat mij nog altijd verbaasd is dat ze wel steeds harder metaal gebruiken tegen het knippen maar de slijptol gaat er alleen maar makkelijker doorheen.

Aluminium zou een veel betere uitdaging zijn om de slijptol tegen te houden. Of een rubber achtige substantie dat zichzelf omzet in kauwgom bij warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Eigenlijk zou je (even de naam kwijt) een staalsoort moeten hebben die bij hitte alleen maar harder wordt. :P
Wat je ziet met steeds hardere schakels is dat je een kant door hebt en de andere kant gewoon kapot springt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Joopieboy schreef op zondag 22 november 2015 @ 21:11:
@cyntax: balen van je schuiver! Gelukkig maar je valbeugels maar toch zuur...
Toch vind ik dat regenrijden niks, zoals je zelf ook al ervaren hebt. :X
Ja het blijft vervelend. Er is verder ook niet echt iets tegen te doen naast rotondes met 10km/h te nemen, had zelfs mijn Enduro banden verwisseld voor 'regen' banden van Pirelli maar dat mocht vandaag ook niet baten.

Iemand anders trouwens gemerkt dat er enorm veel zand op de weg ligt en in de lucht zit? Mijn hele motor zit onder na een paar ritjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Lol zelfs dan, mja op sommige plekken met die bladeren ligt er ook gewoon een olie achtige laag op de weg. :X Ik had net met de auto met vrij vlot wegtrekken ook even de ESP aan het knipperen. :/

En zand zit er zeker in de lucht, vorige week de auto gewassen en ding zit helemaal onder ondanks dat ie 's nachts in de berging staat hier. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

mphilipp schreef op zondag 22 november 2015 @ 20:59:
[...]

Klopt, maar dat wordt een beetje moeilijk als de ketting tussen de motor en de muur zit. Prop er dan nog maar een schaar tussen. Dan moet je dus echt aan de slag met zo'n portable powercutter ofzo. Hij kan altijd mee zoals ik al zei, maar de moeilijkste blijft het langste staan.

Voorlopig hebben ze altijd mijn motor die buiten stond laten staan en zijn er vandoor gegaan met een Tenere van 25 jaar oud die in een pakhuis gestald stond. Rara...
Tja, het lukt ze wel, maar als t te moeilijk lijkt pakken ze n ander. Wees blij dat de jouwe er nog is :)
cyntax schreef op zondag 22 november 2015 @ 21:37:
[...]

Iemand anders trouwens gemerkt dat er enorm veel zand op de weg ligt en in de lucht zit? Mijn hele motor zit onder na een paar ritjes.
Hier (Den Haag) lijkt het mee te vallen.

Iemand nog tips voor mn verzopen BMW S1000RR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
noes schreef op zondag 22 november 2015 @ 21:48:
[...]

Tja, het lukt ze wel, maar als t te moeilijk lijkt pakken ze n ander. Wees blij dat de jouwe er nog is :)

[...]

Hier (Den Haag) lijkt het mee te vallen.

Iemand nog tips voor mn verzopen BMW S1000RR?
Zit er een Power Commander in je fiets? Een los contact kan wel eens start problemen veroorzaken. Daarnaast had ik ook gelezen dat de stuurschakelaars op de S1000RR wel eens voor start problemen kan zorgen. Of wellicht water in de tank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

cyntax schreef op zondag 22 november 2015 @ 22:23:
[...]

Zit er een Power Commander in je fiets? Een los contact kan wel eens start problemen veroorzaken. Daarnaast had ik ook gelezen dat de stuurschakelaars op de S1000RR wel eens voor start problemen kan zorgen. Of wellicht water in de tank?
Zou kunnen dat er een power commander inzit, waar vind ik die? :+ Weet wel dat er na de akrapovic pijp een aanpassing is gedaan in de mapping.

Schakelaar zal t niet zijn: hij draait wel rond en ontsteekt - soms. Water in de tank lijkt me sterk: heb m vrijdag nog gewoon gereden.

Edit: misschien ook niet zo'n ramp de motor morgen te laten staan: http://www.nu.nl/binnenla...huwen-gladheid-wegen.html

Edit2: Lijkt geen PC in te zitten. Of in ieder geval, de gebruikershandleiding van de PC zegt dat je het ding in de kont moet monteren, maar daar zit ie niet. Zie ook zo snel geen extra kabels lopen.

Accu is nu weer vol, vanavond maar weer eens proberen.

[ Voor 24% gewijzigd door noes op 23-11-2015 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cyntax schreef op zondag 22 november 2015 @ 16:51:
Lang leve stevige dual sport motoren!
Waarom ben je eigenlijk van een supersport overgestapt naar een adventure bike?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
cyntax schreef op zondag 22 november 2015 @ 16:51:
Volgende week maar weer met de spuitbus aan de slag...

[afbeelding]
[afbeelding]
Die blokken bij het kofferrek zijn echt briljant. Ik heb nu ook valbeugels, maar mijn bagagerek is er wel aan zodra ik een keer op mijn muil ga. Dit zouden ze bij elk bagagerek moeten maken :D
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:01:
[...]

Op een gegeven moment besef je dat je echt wilt motorrijden :+

* Hooglander1 rent :+

[ Voor 24% gewijzigd door Hooglander1 op 23-11-2015 11:40 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:01:
[...]

Voor een aantal redenen. Ik was mijn oude motor een beetje zat en wou een recentere motor aanschaffen met ABS. Als eerst keek ik vooral weer naar sportmotoren en vooral naar de S1000RR. Maar toen ben ik mij ook gaan oriënteren op andere motoren aangezien ik van plan was het voor woon/werk verkeer te gaan gebruiken en ook gewoon het hele jaar door. Door die eisen vielen alle sportmotoren al gauw af en kwam ik meer bij de dual sport motoren die ik overigens ook fantastisch vind. Mijn oog was al snel gevallen op de Husqvarna omdat die vrij uniek zijn maar toch enorm betrouwbaar door de bami-bmw blok die eronder hangt.

De voordelen van mijn huidige fiets ten opzichte van een sportmotor:
- veel comfortabeler (rechtop zithouding, handvat verwarming, wind bescherming)
- ik kan over alle autos heen kijken
- rijdt 1 op 30, actieradius van 300km
- veel meer bagage mogelijkheden
- alle voordelen van een 1 cilinder (geluid, koppel etc.)
- stuk minder olie nodig bij wisseling
- minder jat gevoelig
- minder tupperware = minder schade bij crash, goedkoper in reparatie
- makkelijker wassen (of niet wassen)
- onderhoud is een stuk eenvoudiger
- minder maandelijkse lasten
- goedkoper in aanschaf dus veel groter budget voor nieuwe motorkleding en goodies
Edit add: - leuke volwassen community online van TR650 eigenaren en geen 'hoe installeer ik turbo of nitro of een verlengde achterbrug op deze motor', 'Ik haal makkelijk 300km/h met een 600cc motor' en 'Kijk hoe ik deze man in elkaar sla nadat hij mij heeft afgesneden' topics :P.

Dus tja, het was gewoon een enorm logische keus voor mij. Vind daarnaast ook dat sportmotoren het leukst zijn op een circuit en een beetje waardeloos zijn voor op straat.
Hooglander1 schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:39:

Op een gegeven moment besef je dat je echt wilt motorrijden :+

* Hooglander1 rent :+
_O- _O- _O-

[ Voor 7% gewijzigd door cyntax op 24-11-2015 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:11

_Apache_

For life.

cyntax schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:34:
[...]

- rijdt 1 op 30, actieradius van 300km

[...]
Dus je hebt maar een miniem tankje van 10L? Mijn fiets haalt goed de 380km, maar dan gaat er al gauw >20L in. :X

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
_Apache_ schreef op maandag 23 november 2015 @ 16:26:
[...]

Dus je hebt maar een miniem tankje van 10L? Mijn fiets haalt goed de 380km, maar dan gaat er al gauw >20L in. :X
Er gaat wat van 16L in, die 1:30 is een beetje overdreven van mij kant aangezien ik nu een volledig akra systeem + powercommander op heb zitten die het allemaal wat rijk laat lopen. Maar in OEM setup zou het makkelijk 1:30 moeten kunnen lopen. In mijn huidige configuratie gaat het lampje branden bij 300km en ik heb nog niet uitgeprobeerd hoelang ik nog door kan rijden tot er echt niks meer in zit :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me echt een leuke fiets zo'n Husky. Lees namelijk net deze test:

http://www.motorfreaks.nl...0-tr-strada-en-terra.html

>:) >:) >:)

Bovendien: niets frustrerender voor die argeloze sportieve naked of supersport rijder dan binnendoor door deze Terra met noppenbanden te worden gestuurd, die ‘m vervolgens het nakijken geeft. Want dat staat buiten kijf, ondanks dat de 650 TR’en over ‘slechts’ 58 pk beschikt, zal je tot een snelheid van pak ‘m beet 120 km/u verdomd goed je best moeten doen om deze twee fietsen bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 14:44
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 16:38:

>:) >:) >:)

Bovendien: niets frustrerender voor die argeloze sportieve naked of supersport rijder dan binnendoor door deze Terra met noppenbanden te worden gestuurd, die ‘m vervolgens het nakijken geeft. Want dat staat buiten kijf, ondanks dat de 650 TR’en over ‘slechts’ 58 pk beschikt, zal je tot een snelheid van pak ‘m beet 120 km/u verdomd goed je best moeten doen om deze twee fietsen bij te houden.
Alleen zijn er nauwelijks een paar stuks van gemaakt ;) 1 jaar geproduceerd, vervolgens heeft BMW Husqvarna terug doorverkocht.

Ik zit ook naar die motor uit te kijken maar helaas niet te vinden (nieuw noch tweedehands).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eens op een Yamaha XT660R gereden en dat was op smalle bochtjes weggetjes met lekker veel verkeersdrempels echt een genot. Op dat soort weggetjes kan je associaal hard knallen met zo'n motor >:) Echt super gaaf :)

http://www.motorfreaks.nl...4/test-yamaha-xt660r.html

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=nz_6KdxrV7g]

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2015 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 16:38:

Het is zeker weten een leuke fiets en ik ben volledig eens met die review :Y :Y :Y ! Enige minpunt die ik tot nu toe kan vinden zijn de remmen, die werken wat minder goed dan de Brembo M4 monoblocs op mijn vorige motor maar dat is wel logisch. Ook is het even wennen om te sturen met een 21 inch voorwiel en idd verkeersdrempels doen me niks xD.
Dryhte schreef op maandag 23 november 2015 @ 17:27:
[...]

Alleen zijn er nauwelijks een paar stuks van gemaakt ;) 1 jaar geproduceerd, vervolgens heeft BMW Husqvarna terug doorverkocht.

Ik zit ook naar die motor uit te kijken maar helaas niet te vinden (nieuw noch tweedehands).
Volgens de dealer had ik de laatste nieuwe TR650 Terra in Nederland aangeschaft :p. Er rijden er inderdaad niet zoveel van rond en dat was ook een van de redenen waarom ik voor deze motor heb gekozen, gelukkig zijn er nog wel genoeg reserve onderdelen te krijgen en de TR650 deelt veel onderdelen met de F/G650GS van BMW. In het buitenland zijn er hier en daar nog wel nieuwe TR650s te vinden.

Eind 2013 is de productie van de TR650 en 800 Nuda gestaakt omdat BMW inderdaad Huqvarna Motorcycles heeft verkocht aan de CEO van KTM.

[ Voor 3% gewijzigd door cyntax op 24-11-2015 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 19:55

Taygeta

KTM 790 Adventure

cyntax schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:34:
[...]

- veel comfortabeler (rechtop zithouding, handvat verwarming, wind bescherming)
Volgens mij heb je toch niet echt windbescherming op zo'n ding?

Ik heb zelf een Z750. Heerlijke dingen maar ben stiekem toch aan het rondkijken naar wat anders voor het volgend seizoen.
Volgens mij is een TR650 kwa acceleratie wel een stuk sneller dan een Ztje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Taygeta schreef op maandag 23 november 2015 @ 22:28:
[...]

Niet zoveel als in een tupperware tourmonster, maar je zit bij een dualsport-geval meer achter dan op de fiets, dus tank enzo vangt al veel voor je.
Ik heb zelf een Z750. Heerlijke dingen maar ben stiekem toch aan het rondkijken naar wat anders voor het volgend seizoen.
Vanaf stilstand wel (bij zo'n eencylinder is alleen je grip een beperkende factor), maar op hogere snelheden natuurlijk minder, dan tellen de 100pk en 75Nm van de Z750 natuurlijk zwaarder.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Taygeta schreef op maandag 23 november 2015 @ 22:28:
[...]

Mwa genoeg om soort van uit de wind te zitten met je lichaam, de wind waait nog wel langs je helm maar dat is ook wel fijn, frisse lucht enzo. Ik heb naast het OEM ruitje ook een Touratech Spoiler van een R1200GS en handkappen erop zitten wat enorm helpt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Z8QHOd2l.jpg

Er bestaan ook volledige ruit oplossingen voor de TR650 die er voor zorgen dat je geheel uit de wind zit.

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/91id5fedr/OI000250.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
:D dat is net het ruitje wat je bij een kinderzitje krijgt. _o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond lekker natte sneeuw onderweg *O*

Sneeuw rijles:

Bad ideas:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=squ8afFMcgg]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
verdorie, vanmorgen voor de tweede keer niet door mijn examen op privéterrein (manoeuvres). Jammer want ik kan 't echt wel :( beetje gevoelig voor de stress vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:45
Wat jammer. Welke oefenigen heb je moeite mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Bobo221 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:47:
Wat jammer. Welke oefenigen heb je moeite mee?
Eigenlijk gaat 't allemaal 'ok', maar niets echt ontspannen.

Eerste dag: (we mogen telkens twee keer proberen)
- eerste ronde: geäarzeld bij uit parkeerplaats rijden en te traag bij uitwijkmaneuver
- tweede ronde: overcompensatie bij uitwijkmaneuver, witte lijn geraakt (= dus bocht iets te wijd)

tweede dag (vanmorgen):
elke keer stilgevallen tijdens traag rijden door smalle doorgang (wat de vorige keren prima lukte).

En dat terwijl het enige waar ik echt minder zeker in ben, toch wel het 8-jes rijden is... (maar dat gaat dan weer pico bello)

[ Voor 4% gewijzigd door Dryhte op 24-11-2015 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noahr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-05-2021
Dryhte schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:54:
[...]

Eigenlijk gaat 't allemaal 'ok', maar niets echt ontspannen.

Eerste dag: (we mogen telkens twee keer proberen)
- eerste ronde: geäarzeld bij uit parkeerplaats rijden en te traag bij uitwijkmaneuver
- tweede ronde: overcompensatie bij uitwijkmaneuver, witte lijn geraakt (= dus bocht iets te wijd)

tweede dag (vanmorgen):
elke keer stilgevallen tijdens traag rijden door smalle doorgang (wat de vorige keren prima lukte).

En dat terwijl het enige waar ik echt minder zeker in ben, toch wel het 8-jes rijden is... (maar dat gaat dan weer pico bello)
Vervelend, het wordt een duur grapje zo dat motorrijden.. Tijdens mijn examen ging het oefenen vlak ervoor al slecht. Desondanks gingen de oefeningen waar ik normaal de meeste moeite mee had het beste, en was ik in een keer geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
noahr schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:00:
[...]

Vervelend, het wordt een duur grapje zo dat motorrijden.. Tijdens mijn examen ging het oefenen vlak ervoor al slecht. Desondanks gingen de oefeningen waar ik normaal de meeste moeite mee had het beste, en was ik in een keer geslaagd.
't was deze keer zonder vooraf te oefenen. Volgende keer wel maar weer doen :) lijkt toch wel nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:17
"koud" op de motor gaan en direct op het examencentrum de test gaan doen is idd niet echt aangeraden.
Je moet een beetje wennen op een motor, zeker als je aan het leren bent.
Kan je niet vanop de rijschool naar het examencentrum met de motor rijden, en dan even op de rijschool een paar rondjes rijden met 8-en erin enz..?
Dan kom je "warm" op het examen aan en gassen maar :)

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noahr
Dryhte schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:08:
[...]

't was deze keer zonder vooraf te oefenen. Volgende keer wel maar weer doen :) lijkt toch wel nuttig.
Wou je zeggen dat jouw rijschool jou vlak voor het examen niet laat oefenen, of is dit je eigen keuze geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
noahr schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:25:
[...]

Wou je zeggen dat jouw rijschool jou vlak voor het examen niet laat oefenen, of is dit je eigen keuze geweest?
normaal (eerste keer) ga je 2u oefenen, en dan rij je samen naar 't examen.

Dat was vorige week.

Een tweede keer 'hoef' je de twee uur oefenen (= betalend!) niet opnieuw te doen, en ik ben zo dom geweest om het niet toch te vragen (kan uiteraard wel, al werd 't niet aangeboden)

Nu was ik al te laat gekomen op de rijschool (afspraak slecht genoteerd) en ben ik dus zelfs niet naar 't examencentrum kunnen rijden, dus ja dat was echt 'koud' :) Ik ben er met de auto heen gereden en was net op tijd om examen te doen.

Een derde keer kan (denk ik) slechts na een nieuw 'bewijs van scholing' van de rijschool (uitgereikt na nieuwe 2u oefenen op terrein) maar zelfs al was die verplichting er niet, ik zou toch een uurtje oefenen betalen omdat ik gemerkt heb dat 't vorige keer eigenlijk allemaal beter/vlotter ging dan vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noahr
Dryhte schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:32:
[...]

normaal (eerste keer) ga je 2u oefenen, en dan rij je samen naar 't examen.

Dat was vorige week.

Een tweede keer 'hoef' je de twee uur oefenen (= betalend!) niet opnieuw te doen, en ik ben zo dom geweest om het niet toch te vragen (kan uiteraard wel, al werd 't niet aangeboden)

Nu was ik al te laat gekomen op de rijschool (afspraak slecht genoteerd) en ben ik dus zelfs niet naar 't examencentrum kunnen rijden, dus ja dat was echt 'koud' :) Ik ben er met de auto heen gereden en was net op tijd om examen te doen.

Een derde keer kan (denk ik) slechts na een nieuw 'bewijs van scholing' van de rijschool (uitgereikt na nieuwe 2u oefenen op terrein) maar zelfs al was die verplichting er niet, ik zou toch een uurtje oefenen betalen omdat ik gemerkt heb dat 't vorige keer eigenlijk allemaal beter/vlotter ging dan vandaag.
Ik kan me herinneren dat ik een uur voor het examen wegreed bij de rijschool om naar het terrein te rijden. (ca 25 minuten rijden) Zo was je al ingereden en kon je de overige minuten gebruiken om met je instructeur de oefeningen door te lopen.

Nou is in jouw geval net op tijd komen voor een examen al niet ideaal natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Dryhte schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:32:
[...]

Bij mij werkt het dan al helemaal niet: ben je gehaast, gestressed en dan moet je ineens heel rustig en beheerst aan de slag.

Volgende keer ff de rust pakken, ruim van te voren er zijn en een rondje maken. Good luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik was overigens ook schijtzenuwachtig bij mijn AVB en mijn instructeur en examinator hadden dat door (voelde wel dom, kerel van 30, 2 meter lang die nerveus zit te zijn), maar reed de beste proef die ik ooit had gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Tja 'k voelde me ook een beetje belachelijk, met m'n 37j ;) 2x gezakt dan nog. argh. ok volgende keer (veel) beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:48
Ik was bij m'n eerste keer AVD ook super zenuwachtig, en ben toen ook gezakt door domme foutjes hierdoor.
Voor de 2e keer heb ik Valdispert (http://www.valdispert.nl/...ss-moments-tabletten.aspx) ingenomen. Weet niet of het daardoor kwam maar was toen veel relaxer en ben toen wel geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Of 'n frisse pint ;) (om 9u 's morgens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadlyGast
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-04 19:25
tdw schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 11:16:

[...]

Dat kan misschien werken, maar ik heb een vergelijkbare strip liggen en écht fel is het niet.
Nee , het moet natuurlijk wel goed zichtbaar zijn. Anders heeft het geen zin.
Welke soort heb je liggen ?

[ Voor 19% gewijzigd door DeadlyGast op 24-11-2015 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadlyGast
Iemand op de hoogte of leuke motor webshops nog wat doen met Cybermonday/ BlackFriday ?
Zoek nog een betaalbaar uitlaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeadlyGast schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 18:37:
Iemand op de hoogte of leuke motor webshops nog wat doen met Cybermonday/ BlackFriday ?
denk dat motorrijders over het algemeen te nuchter zijn om mee te liften op een domme trend vanuit america.
winkels zullen daarom ook waarschijnlijk niet mee doen.

wat mag je uitlaat kosten en voor welk model motor?
bepaalde eisen waar ie aan moet voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

DeadlyGast schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 18:37:
Bolski mailen op het mf :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadlyGast
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 18:40:
[...]

denk dat motorrijders over het algemeen te nuchter zijn om mee te liften op een domme trend vanuit america.
winkels zullen daarom ook waarschijnlijk niet mee doen.

wat mag je uitlaat kosten en voor welk model motor?
bepaalde eisen waar ie aan moet voldoen?
Ik rij op een Kawa er6n uit 2012 ,
ik wil eigelijk niet meer uit geven dan € 1000.
Wil een Ratel zwaar geluid. Niet een hoog piepend geluid.

zelf vind ik het mooiste om een uitlaat onder het blok te hebben zoals,

IXIL Super Xtreme SX1 :
http://www.motorcycle-exh...maha_MT09_2013_13152.jpeg

Of die van leovince
Silencieux Underbody homologué Evo I :
http://www.leovince.com/f...er_6n_i_e_2012_2015/15569

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeadlyGast schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:05:
[...]

Ik rij op een Kawa er6n uit 2012 ,
ik wil eigelijk niet meer uit geven dan € 1000.
Wil een Ratel zwaar geluid. Niet een hoog piepend geluid.

zelf vind ik het mooiste om een uitlaat onder het blok te hebben zoals,

IXIL Super Xtreme SX1 :
http://www.motorcycle-exh...maha_MT09_2013_13152.jpeg

Of die van leovince
Silencieux Underbody homologué Evo I :
http://www.leovince.com/f...er_6n_i_e_2012_2015/15569
geluid is beetje lastig in te schatten vooraf... maar Laser is nooit niet heel erg duur geweest en zit degelijk in elkaar.
Afbeeldingslocatie: http://www.laser-exhausts.com/img/XTR_KAW_ER6N_05_RSB.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:14:
[...]

geluid is beetje lastig in te schatten vooraf... maar Laser is nooit niet heel erg duur geweest en zit degelijk in elkaar.
[afbeelding]
Je kunt een grove inschatting van het geluid krijgen door eens op YouTube rond te klikken. Moet je wel rekening houden met cc's, aantal cilinders en cilinder oriëntatie. Maar onmogelijk is het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De Akra niets voor jou?
YouTube: KAWASAKI er6n exhaust AKRAPOVIC with/without Db killer

Zie die online voor zo'n 800 à 900 euro staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:23

bakvis

Tweakers.Nerd

Dat pijpje :X :O. Normaal maakt Akra de mooiste dempers, maar bij deze slaan ze de plank mis!

Ik heb geode ervaring met Mivv, ik heb een Suono op mijn SV650 en daar ben ik zeer tevreden over! Mogelijk is dit wat. Vaak ook wat goedkoper dan een Akra.

Afbeeldingslocatie: http://nsm08.casimages.com/img/2013/07/13/1307131147237655311377165.jpg

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:13

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:14:
[...]

[afbeelding]
Misschien dat ze daarom ook al een tijdje failliet zijn ;) http://www.nieuwsmotor.nl...t-technology-b-v-failliet

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 13-09 07:14
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:26:
Vanavond lekker natte sneeuw onderweg *O*

Sneeuw rijles:

[video]

Bad ideas:

[video]
Ik vind fietsen in de sneeuw al een uitdaging genoeg hier. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
bakvis schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:23:
[...]

Dat pijpje :X :O. Normaal maakt Akra de mooiste dempers, maar bij deze slaan ze de plank mis!

Ik heb geode ervaring met Mivv, ik heb een Suono op mijn SV650 en daar ben ik zeer tevreden over! Mogelijk is dit wat. Vaak ook wat goedkoper dan een Akra.

[afbeelding]
Verkeerde filmpje gepost, ik bedoelde deze:
YouTube: Er6n Akrapovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 18:53
Deze week mijn motor (Honda CBR600F) maar eens laten staan vanwege het weer en met de auto naar het werk. Ik irriteer me dan gelijk aan die slome automobilisten in de spits die ik normaal dan wel in kan halen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willem30 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:01:
Deze week mijn motor (Honda CBR600F) maar eens laten staan vanwege het weer en met de auto naar het werk. Ik irriteer me dan gelijk aan die slome automobilisten in de spits die ik normaal dan wel in kan halen. :|
Gewoon de motor pakken. Niets mis met het weer, ik zat vanmorgen ook weer vrolijk op de motor terwijl ik langs allemaal sjagerijnig kijkende automobilisten reed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:04:
[...]

Gewoon de motor pakken. Niets mis met het weer, ik zat vanmorgen ook weer vrolijk op de motor terwijl ik langs allemaal sjagerijnig kijkende automobilisten reed :)
Met je fluo-hesje zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik ben niet van plan om jou na te doen :P

Gewoon keurig in het zwart (uitgezonderd donkere avonden met zware regen) zoals altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:04:
[...]

+1
Ik ga altijd op de motor naar kantoor (uur heen, uur terug), met de auto zou ik er 2x zo lang over doen..

En ik hoef geen fluo hesje aan, want heb al fluo streep op mijn jas :p

Afbeeldingslocatie: http://www.motardinn.com/f/110/1105533/rukka-armaxion-jacket-goretex-black-fluo.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.biker-land.de/images/product_images/info_images/rukka_armaxion_jacket_hivis_1.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door ToolkiT op 25-11-2015 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

In mijn jas zitten de fluo-kleuren verwerkt, dus daar hoeft neit meer over nagedacht te worden. Ook heb ik geen regenkleding meer. Het geel is alleen neit maar zo fel geel als toen ik de jas kocht.. Maar ee.. heb je de grauwe kleur van de gemiddelde leaswagen gezien? Dan is iets dat afwijkt al gauw fel. :+

Op een ritje als deze rij ik ongeveer een uur door de regen, maar geen druppel komt er doorheen. Het meest nat word ik nog van het loopje van de parkeerplek naar de voordeur als ik mijn helm inmiddels af heb gedaan -O- .

[ Voor 14% gewijzigd door _Apache_ op 25-11-2015 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:23

bakvis

Tweakers.Nerd

pagani schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:47:
[...]

Verkeerde filmpje gepost, ik bedoelde deze:
YouTube: Er6n Akrapovic
Mooi pijpje! Dan wist ik t wel!

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToolkiT schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:13:
[...]

+1
Ik ga altijd op de motor naar kantoor (uur heen, uur terug), met de auto zou ik er 2x zo lang over doen..

En ik hoef geen fluo hesje aan, want heb al fluo streep op mijn jas :p

[afbeelding]
[afbeelding]
Eigenlijk heeft die jas the best of both worlds volgens dit rapport ;)

https://www.swov.nl/rappo...actsheet_Motorrijders.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:01:
[...]

Eigenlijk heeft die jas the best of both worlds volgens dit rapport ;)

https://www.swov.nl/rappo...actsheet_Motorrijders.pdf
"Uit onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat contrast met de achtergrond een belangrijke
factor is in de zichtbaarheid en opvallendheid van motorrijders. Een motorrijder in het buitengebied is
op een heldere dag daarom waarschijnlijk beter zichtbaar in donkere kleding en op een donkere
motorfiets dan met een fluorescerend hesje. "
Idd ja, mooi om te lezen :)

En zwart-geel is natuurlijk een primaire kleur combo: Wikipedia: Animal coloration

[ Voor 10% gewijzigd door ToolkiT op 25-11-2015 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Sinds ik dat filmpje gezien heb, zie ik die dingen telkens vaker... ik weet wat het is maar moet toch altijd 3x kijken of er geen police op staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
ToolkiT schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:03:
[...]

"Uit onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat contrast met de achtergrond een belangrijke
factor is in de zichtbaarheid en opvallendheid van motorrijders. Een motorrijder in het buitengebied is
op een heldere dag daarom waarschijnlijk beter zichtbaar in donkere kleding en op een donkere
motorfiets dan met een fluorescerend hesje. "
Idd ja, mooi om te lezen :)

En zwart-geel is natuurlijk een primaire kleur combo: Wikipedia: Animal coloration
Wel gevaarlijk om daar interpretatie en onderzoek te mixen. Het onderzoek wijst uit dat contrast werkt. Maar helemaal niet of een zwarte jas dan beter contrast verzorgt dan een fluo-hesje als je het totaal plaatje van motor+berijder bekijkt.

Ik snap die opmerking echt helemaal niet in de context van de rest van het rapport eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er een instelling is die specialist op het gebied van opvallen of camoufleren is dan is het defensie wel. Deze hebben ook eens onderzoek naar deze materie gedaan.

© Nederlandse Defensie Academie, 2010.
Faculteit Militaire Wetenschappen,
Human Factors en Veiligheid.
Verplichtstelling fluorescerende hesjes motorrijders.

http://www.bmvmotor.nl/do.../dl_doc_mag_hesjesrvh.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:37:
Als er een instelling is die specialist op het gebied van opvallen of camoufleren is dan is het defensie wel. Deze hebben ook eens onderzoek naar deze materie gedaan.

© Nederlandse Defensie Academie, 2010.
Faculteit Militaire Wetenschappen,
Human Factors en Veiligheid.
Verplichtstelling fluorescerende hesjes motorrijders.

http://www.bmvmotor.nl/do.../dl_doc_mag_hesjesrvh.pdf
Dit is geen onderzoek.

Dit is een interpretatie van andere onderzoeken waarin men zegt dat de methode van onderzoeken volgens hun niet afdoende is om een verplichting tot het dragen van hesjes in te voeren.

Het zegt niets over het feit of je beter word gezien of niet :P Sterker nog, het onderzoek wat ze noemen doet dat ook niet en zegt zelfs expliciet dat de interpretatie van de kledingkeuze op de invloed van het onderzoek subjectief en puur ter discretie was van het personeel ter plaatse. :>

Dus eigenlijk weet men het simpelweg nog niet, uit het MAIDS onderzoek komt wel naar voren dat de onderzoekers ter plaatse wel vaker zeggen dat men minder zichtbaar was vanwege zwarte of onopvallende kleding dan dat men zei dat kleding meehielp in zichtbaarder worden.

Maar als je dan nagaat dat in 12% van de onderzochte ongelukken er mensen zijn die het idee hadden dat de kleding er actief aan bijdraagde dat de motorrijder minder zichtbaar was. Dan laat ik de verdere interpretatie aan jezelf over.

In het kort: er is te weinig onderzoek gedaan om er echt iets zinnigs over te zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ahhhh... well nevermind dan haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:04

Fuelke

Forza Ferrari

_Apache_ schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:19:
Op een ritje als deze rij ik ongeveer een uur door de regen, maar geen druppel komt er doorheen. Het meest nat word ik nog van het loopje van de parkeerplek naar de voordeur als ik mijn helm inmiddels af heb gedaan -O- .
Ik hou mijn helm op tot ik binnen ben :P

Vandaag moest ik op de terugweg nog even in de supermarkt in, gewoon helm opgehouden. Ik kom iets kopen, ze niet overvallen. 8)7

Op het werk ook, de motor wordt dan wel ondergronds geparkeerd, ik hou mijn helm tot ik aan mijn bureau ben. Neem je ook minder plaats in in de lift.

[ Voor 13% gewijzigd door Fuelke op 25-11-2015 18:27 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Daarom systeemhelmen _/-\o_

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 12:12
Top filmpje idd. vonGrumble is wel mooi om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hooglander1 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:50:
[...]
Dus eigenlijk weet men het simpelweg nog niet, uit het MAIDS onderzoek komt wel naar voren dat de onderzoekers ter plaatse wel vaker zeggen dat men minder zichtbaar was vanwege zwarte of onopvallende kleding dan dat men zei dat kleding meehielp in zichtbaarder worden.

Maar als je dan nagaat dat in 12% van de onderzochte ongelukken er mensen zijn die het idee hadden dat de kleding er actief aan bijdraagde dat de motorrijder minder zichtbaar was. Dan laat ik de verdere interpretatie aan jezelf over.

In het kort: er is te weinig onderzoek gedaan om er echt iets zinnigs over te zeggen :P
Het is ook best lastig. Als je aan iemand die net een motorrijder heeft plat gereden vraagt of ie de motorrijder gezien heeft, zegt ie natuurlijk 'nee', anders zou het doodslag/moord zijn. Maar hij zal niet zeggen dat ie helemaal niet gekeken heeft. Net zoals mensen nooit zullen zeggen dat ze gewoon te hard reden als ze slippen bij glad weer. Dat vereist een bepaalde eerlijkheid/zelfreflectie en dat is incompatible met de verdedigende mindset die zo iemand dan meteen heeft nadat ie een ongeval heeft meegemaakt/veroorzaakt.

Wat betreft vestjes/opvallende kleuren kun je natuurlijk gewoon simpel zijn: gele vestjes doen niets in het donker, daar heb je reflectie voor nodig. Maar een reflecterend vestje zie ik weer niet in mijn achteruitkijkspiegel als een motorrijder tussen de file door rijdt. Dus moet je aan de voorkant extra lichten hebben om op te vallen tussen tientallen koplamen (waar ik in mijn zijspiegels er ook veelal maar één van zie). Of alarmlichten aan; running lights ook goed.
Een compleet geel fluovest lijkt mij ook overbodig omdat je een groot deel van de romp vaak helemaal niet meer ziet door windscherm of voorovergebogen houding van de rijder. Daarom heeft dat Rukka jack het precies goed gedaan: armen en rug laten opvallen. Armen zie je zowel van de voorkan als de zijkant goed. Als je de rest goed afmaakt met ScotchLite (ook op de motor eea plakken is geen slecht idee) ben je fatsoenlijk zichtbaar voor mensen die KIJKEN. Wie niet kijkt, ziet je niet, ook al zit je brandend op die motor.

De mensen die vinden dat je in het donker moet rijden met donkere kleding, donkere motor, miniknippers en mini spiegels om er maar zo stoer mogelijk uit te zien, nodig ik graag een keer uit om mee te rijden met de auto voor een demonstratie hoe slecht een motorrijder in het donker in de file te zien is. Ik denk dat een aantal mensen wel zullen schrikken. Anderen blijven waarschijnlijk even stoer, want je moet je imago ophouden natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Fuelke schreef op woensdag 25 november 2015 @ 18:25:
[...]

Ik hou mijn helm op tot ik binnen ben :P

Vandaag moest ik op de terugweg nog even in de supermarkt in, gewoon helm opgehouden. Ik kom iets kopen, ze niet overvallen. 8)7

Op het werk ook, de motor wordt dan wel ondergronds geparkeerd, ik hou mijn helm tot ik aan mijn bureau ben. Neem je ook minder plaats in in de lift.
Normaal gooi ik mijn helm en handschoenen in de topkoffer. Maar op dagen zoals dit blijft de buitenkant van de helm en handschoenen nog vochtig, en in een koffer droogt het niet. Plus dan koelt het zo af als je aan het einde van de dag je spullen weer aantrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 12:50

Metro2002

Memento mori

mphilipp schreef op woensdag 25 november 2015 @ 19:22:
[...]

Het is ook best lastig. Als je aan iemand die net een motorrijder heeft plat gereden vraagt of ie de motorrijder gezien heeft, zegt ie natuurlijk 'nee', anders zou het doodslag/moord zijn. Maar hij zal niet zeggen dat ie helemaal niet gekeken heeft. Net zoals mensen nooit zullen zeggen dat ze gewoon te hard reden als ze slippen bij glad weer. Dat vereist een bepaalde eerlijkheid/zelfreflectie en dat is incompatible met de verdedigende mindset die zo iemand dan meteen heeft nadat ie een ongeval heeft meegemaakt/veroorzaakt.

Wat betreft vestjes/opvallende kleuren kun je natuurlijk gewoon simpel zijn: gele vestjes doen niets in het donker, daar heb je reflectie voor nodig. Maar een reflecterend vestje zie ik weer niet in mijn achteruitkijkspiegel als een motorrijder tussen de file door rijdt. Dus moet je aan de voorkant extra lichten hebben om op te vallen tussen tientallen koplamen (waar ik in mijn zijspiegels er ook veelal maar één van zie). Of alarmlichten aan; running lights ook goed.
Een compleet geel fluovest lijkt mij ook overbodig omdat je een groot deel van de romp vaak helemaal niet meer ziet door windscherm of voorovergebogen houding van de rijder. Daarom heeft dat Rukka jack het precies goed gedaan: armen en rug laten opvallen. Armen zie je zowel van de voorkan als de zijkant goed. Als je de rest goed afmaakt met ScotchLite (ook op de motor eea plakken is geen slecht idee) ben je fatsoenlijk zichtbaar voor mensen die KIJKEN. Wie niet kijkt, ziet je niet, ook al zit je brandend op die motor.

De mensen die vinden dat je in het donker moet rijden met donkere kleding, donkere motor, miniknippers en mini spiegels om er maar zo stoer mogelijk uit te zien, nodig ik graag een keer uit om mee te rijden met de auto voor een demonstratie hoe slecht een motorrijder in het donker in de file te zien is. Ik denk dat een aantal mensen wel zullen schrikken. Anderen blijven waarschijnlijk even stoer, want je moet je imago ophouden natuurlijk...
Motorrijders die door de file rijden zie ik het best vanuit de auto als ze alarmlichten aanhebben. Een koplamp extra zie je niet en gele reflectievestjes zie je ook niet. Als je achter een motorrijder rijdt zie je een geel hesje weer wel iets beter dan een pikzwart pak :P

Baal ervan dat mijn motor geen alarmlichten heeft en om nou naar 1 kant richting aan te geven kan ook verwarrend werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Metro2002 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 19:54:
[...]
Motorrijders die door de file rijden zie ik het best vanuit de auto als ze alarmlichten aanhebben. Een koplamp extra zie je niet en gele reflectievestjes zie je ook niet. Als je achter een motorrijder rijdt zie je een geel hesje weer wel iets beter dan een pikzwart pak :P
Ik doelde meer op die extra lichten zoals ik ze op mijn GSA heb. Twee 'verstralers' die op de crashbar zijn bevestigd. Zo heb je 3 lichten die samen bewegen; weer iets meer kans dat je in het donker in je spiegel merkt dat het een motor is die aan komt rijden. Maar inderdaad: alarmlichten (in het donker dan) werken beter. Of running lights.

In de VS zijn ze weer helemaal leip van modulerende koplampen. Je koplamp knippert dan met een bepaalde frequentie. Als je er direct naar kijkt, zie je dat niet, maar vanuit je periferieke blikveld valt dat enorm op. Er zijn ook extra remlichten die dat hebben. Vreemd dat zulke dingen internationaal nooit zo doorzetten. Het zal in de VS wel wat liberaler zijn vwb regelgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

mphilipp schreef op woensdag 25 november 2015 @ 21:32:
[...]

Ik doelde meer op die extra lichten zoals ik ze op mijn GSA heb. Twee 'verstralers' die op de crashbar zijn bevestigd. Zo heb je 3 lichten die samen bewegen; weer iets meer kans dat je in het donker in je spiegel merkt dat het een motor is die aan komt rijden. Maar inderdaad: alarmlichten (in het donker dan) werken beter. Of running lights.

In de VS zijn ze weer helemaal leip van modulerende koplampen. Je koplamp knippert dan met een bepaalde frequentie. Als je er direct naar kijkt, zie je dat niet, maar vanuit je periferieke blikveld valt dat enorm op. Er zijn ook extra remlichten die dat hebben. Vreemd dat zulke dingen internationaal nooit zo doorzetten. Het zal in de VS wel wat liberaler zijn vwb regelgeving.
Zou je die verstralers wel een klèin beetje naar beneden willen richten, ipv recht vooruit. Die dingen zijn zooo irritant. :( Ipv dat je zichtbaar bent, zie ik niets meer omdat ik compleet verblind word.

Geen idee of die van jou dat wel of niet doen, maar te veel GS'ers die het wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Die van mij heb ik idd naar beneden gericht. Heb ik nog speciaal op gelet. Even voor de motor gaan staan om te kijken waar die dingen heen wijzen. Anders heb je net zo'n Xenon-Ridder... :+

• _Apache_

_Apache_

For life.

mphilipp schreef op woensdag 25 november 2015 @ 21:43:
Die van mij heb ik idd naar beneden gericht. Heb ik nog speciaal op gelet. Even voor de motor gaan staan om te kijken waar die dingen heen wijzen. Anders heb je net zo'n Xenon-Ridder... :+
Precies.
* _Apache_ geeft mphilipp een schouderklopje.

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
_Apache_ schreef op donderdag 26 november 2015 @ 08:54:
[...]

Precies.
* _Apache_ geeft mphilipp een schouderklopje.
* Reloader geeft mphilipp een schouderklopje.

uitlaat gemonteerd afgelopen zondag, maakt echt veel geluid en ook een lekker geluid (vindt ik).
valt me zeer zeker niet tegen van zo'n voordelige uitlaat

beetje wazige foto helaas:
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/616/22693312683_008d3263dd_z.jpgIMG-20151122-WA0005 by Dave, on Flickr

[ Voor 46% gewijzigd door Reloader op 26-11-2015 11:11 ]

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@ mphilipp: Heb je er zelfs nog rekening mee gehouden dat die dingen met belading omhoog komen? En met acceleratie nog meer? :P

[ Voor 4% gewijzigd door DrivinUCrazy op 26-11-2015 11:14 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
DrivinUCrazy schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:13:
@ mphilipp: Heb je er zelfs nog rekening mee gehouden dat die dingen met belading omhoog komen? En met acceleratie nog meer? :P
En als je heuvelop rijdt! :+

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nou ja, wat ik bedoel is dat ik de koplampafstelling controleer terwijl ik er zelf ook op zit. Je hebt ook dodo's die de koplamp afstellen en controleren, zonder dat er iemand op zit. Dat die lichtstraal daarna nog een aantal graden omhoog komt is bijzaak. Maar zo schat ik mphilipp niet in. ;)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Als je vering goed afgesteld staat zou de hoek van je koplamp niet moeten veranderen als je op de motor gaat zitten, alleen de hoogte een beetje :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Goedemiddag dames en heren,

Ik vroeg mij af of iemand mij kon helpen. Ik heb 7/12 mijn AVB A2. Nu zit ik een beetje rond te kijken voor een leuke 35KW motor, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Zelf vind ik de Kawa ninja 300 er erg leuk uit zien, nadeel is dat dit een SS is(duur in verzekering met 0 schadevrije jaren en onder 25) en dat deze ruim 5 mille 2e hands is.

Ik zou graag een sportief model willen. Naked bike les ik nu op(Suzuki Gladius), rijd heerlijk. Nadeel van een naked bike is dat een aardige hoeveelheid tijd op de snelweg zal zitten, wat niet heel fijn is met een naked bike imo.

Ik heb niet extreem veel geld te besteden, houd rond de 3 a 4 mille toch zeker wel op. Heeft iemand goede adviezen? Ook qua onderhoud ed natuurlijk...

Bij voorbaat dank!

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• Dryhte
DragonSlayer666 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 12:37:
Goedemiddag dames en heren,

Ik vroeg mij af of iemand mij kon helpen. Ik heb 7/12 mijn AVB A2. Nu zit ik een beetje rond te kijken voor een leuke 35KW motor, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Zelf vind ik de Kawa ninja 300 er erg leuk uit zien, nadeel is dat dit een SS is(duur in verzekering met 0 schadevrije jaren en onder 25) en dat deze ruim 5 mille 2e hands is.

Ik zou graag een sportief model willen. Naked bike les ik nu op(Suzuki Gladius), rijd heerlijk. Nadeel van een naked bike is dat een aardige hoeveelheid tijd op de snelweg zal zitten, wat niet heel fijn is met een naked bike imo.

Ik heb niet extreem veel geld te besteden, houd rond de 3 a 4 mille toch zeker wel op. Heeft iemand goede adviezen? Ook qua onderhoud ed natuurlijk...

Bij voorbaat dank!
Honda CBR500R? (ik overweeg voor mezelf de CB500X) Deze kost nieuw momenteel 5490€, dus tweedehands kan je allicht een goeie deal regelen... Ik lees enkel positieve dingen over het 2013-2015 CB(r)500 trio...

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-09 19:51

Bij voorbaat dank!
Mijn (2010) Ninja 250R is te koop. :P
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/L1V1AdE.jpg

Ik ga hem verkopen omdat ik juist de overstap mag maken naar het "normale" A rijbewijs, en misschien een Street Triple wil kopen. :9

Verzekering is niet per se heel erg duur. Ik ben in totaal (belasting en verzekering) €25 per maand kwijt, en qua brandstof is 1:25 makkelijk haalbaar.

[ Voor 85% gewijzigd door Nero22 op 26-11-2015 13:02 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Dryhte schreef op donderdag 26 november 2015 @ 12:51:
[...]

Honda CBR500R? (ik overweeg voor mezelf de CB500X) Deze kost nieuw momenteel 5490€, dus tweedehands kan je allicht een goeie deal regelen... Ik lees enkel positieve dingen over het 2013-2015 CB(r)500 trio...
Die zien er inderdaad ook heel leuk uit! Thx voor de tip!
Nero22 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 12:58:
[...]
Mijn (2010) Ninja 250R is te koop. :P
[afbeelding]

Ik ga hem verkopen omdat ik juist de overstap mag maken naar het "normale" A rijbewijs, en misschien een Street Triple wil kopen. :9

Verzekering is niet per se heel erg duur. Ik ben in totaal (belasting en verzekering) €25 per maand kwijt, en qua brandstof is 1:25 makkelijk haalbaar.
Oeh, die ziet er als leuk speelgoed uit! Ik ga vanavond thuis even mijn huiswerk doen en dan stuur ik je een PMetje ;).

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Het went enorm hoor :) Ideaal is het niet, maar als je het een paar keer doet merk je er zelf amper nog wat van. :)

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Heb alleen nog maar naked bikes gereden, moet zeggen mijn nek is wel lekker sterk geworden :P

"Don't let your dreams be memes"

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 09:07
Ik ben ook begonnen met een GS500. Ik vond het wel prettig dat je op de snelweg merkt hoe hard je gaat. Hierdoor ben ik ook snel gewend geraakt aan de snelheid van de motor.
Vanwege mijn lengte heb ik op de R1 alsnog veel rijwind, maar het scheelt wel :D
Pagina: 1 ... 6 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.