Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.803 views

Onderwerpen

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Osiris schreef op zondag 05 juni 2016 @ 13:11:
Ja, want gaan ze nu wél het verbod handhaven? :D En daarvoor helemaal niets gehandhaafd? Da's wel een beetje krom hè..
Helaas is een verbod een stuk makkelijker te handhaven dan snelheid en lawaai.
Simpelweg elke motor bekeuren is lekker makkelijk.

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02:20

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

He luitjes ff een vraag. Ik wil graag een motor kopen, keuze is gevallen op een r6.. Wel het model vanaf 2006..
Nu lees ik dat het model van 2008 wat technische veranderingen heb ondergaan wat het insturen etc een stuk fijner maakt..?
Ga ik dat verschil merken tussen het 2006 en 2008 model? Ik ben een zondagse rijder en geen circuit hanger ofzo..

Of moet ik totaal iets anders nemen heb ook een oogje voor een z1000.. Laatst op een z800 proef gereden, reed heerlijk maar de zit sta me niet zo aan.. Zo r6 is een heerlijke sportieve zit.

Hoe rijd zon z1000??? Staat een mooie 2dehands uit 2008 te koop..
Dus de twijfel tussen een r6 of z800/1000
Budget is ongeveer 5500/6000
Ben opzoek naar een lekkere sportieve motor met vermogen voor leuke ontspannende ritjes

[ Voor 9% gewijzigd door Nickrsd op 05-06-2016 14:02 ]

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:24
Nickrsd schreef op zondag 05 juni 2016 @ 14:00:
He luitjes ff een vraag. Ik wil graag een motor kopen, keuze is gevallen op een r6.. Wel het model vanaf 2006..
Nu lees ik dat het model van 2008 wat technische veranderingen heb ondergaan wat het insturen etc een stuk fijner maakt..?
Ga ik dat verschil merken tussen het 2006 en 2008 model? Ik ben een zondagse rijder en geen circuit hanger ofzo..

Of moet ik totaal iets anders nemen heb ook een oogje voor een z1000.. Laatst op een z800 proef gereden, reed heerlijk maar de zit sta me niet zo aan.. Zo r6 is een heerlijke sportieve zit.

Ben opzoek naar een lekkere sportieve motor met vermogen voor leuke ontspannende ritjes
Als je de R6 2006 en 2008 direct na elkaar rijdt en daarbij stevig doorrijdt zal je het verschil misschien merken, maar kan me echt niet voorstellen dat een 2006 zal tegenvallen wat betreft insturen zonder (beter) vergelijkingsmateriaal. R6 is een mooie fiets, maar als je op zoek bent naar een fiets voor leuke ontspannende ritjes weet ik niet of Supersport uberhaupt wel de beste keuze is. Denk idd dat een Naked daar misschien beter in zou passen (zeg ik als Supersport rijder).

[ Voor 3% gewijzigd door Wekko306 op 05-06-2016 15:20 ]

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:03

Winkiller

De Mopperpot

Nickrsd schreef op zondag 05 juni 2016 @ 14:00:

Ga proef rijden op de modellen waar je over praat...kan je zelf een oordeel vellen. :+

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-11 15:14
Gisteren heerlijk 2 uur gereden en vanmiddag nog eens 120km er op geplakt. Nieuwe voorband rijdt heerlijk en nu de fietst weer op originele hoogte staat is het helemaal een genot.

It's dogged that does it

Verwijderd

net terug van MotoGP bekijken echt ontzettend vette dag gehad.
Was uitgenodigd door Aprilia als VIP.
Niet normaal hoe vet het was.

Net lekker zelf nog even gas gegeven op de bergen om Barcelona heen.... vandaag was een goeie dag ;)

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

PilatuS schreef op zondag 05 juni 2016 @ 13:04:
[...]

Ik zeg alleen dat je daar wat herrie kan verwachten en dat je daar rekening mee moet houden als je er gaat wonen. Net zoals je dat naast een vliegveld kan verwachten.
Vliegtuigen die stijgen en landen zijn legaal en kun je verwachten.

Coureurs op een dijk is die ver over de snelheidslimiet gaan met open pijpen is illegaal en verboden. En ook al zou je dat kunnen verwachten je hoeft het niet te accepteren.
Dus ik snap je punt niet. Het is verboden, iedereen heeft er last van maar toch moet men het toestaan omdat ze het zouden kunnen verwachten?

Volgens mij snap jij niet helemaal hoe het werkt in Nederland. Als ergens stelselmatig de wet word overtreden of overlast wordt veroorzaakt en de veroorzakers kunnen om wat voor reden dan ook niet worden opgepakt neemt men andere maatregelen, zie 30km/h wijken, snelheidsdrempels, flitspalen, eenrichtingswegen, snelheidsbeperkingen.
En aangezien een bepaalde groep mensen lak hebben aan regels worden er steeds extremere maatregelen gehanteerd. Dus een logisch gevolg is het afsluiten van een weg.

Een beetje zielig dat je de schuld neer legt bij de mensen die op de dijk wonen, zij zijn immers niet de oorzaak van het probleem.

• NicoVermeir
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 13:15
170 km op de teller gezet, mooi tochtje en tegelijk kinder kanker fonds gesteund. naar het einde toe was het wel veel te warm in mijn leren broek en vest, 25 graden en zo goed als geen wind

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:36

Bommes

Capo del formaggio

Ja we leven nog, nu in het binnenland van Sicilië.

Vandaag een ritje naar een meer, voor een late middag lunch.

Eerst een café lungo:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/06/1465140164-780-x-585px-IMG_20160605_145902.jpg

Droog en dor niemands land:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/06/1465140163-780-x-585px-IMG_20160605_153942.jpg

En het eind punt:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/06/1465140162-780-x-585px-IMG_20160605_171820.jpg
Met de Etna op de achtergrond!!

Daar krijg ik nou een blije bakkes van *O* oOo
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/06/1465140161-780-x-585px-IMG_20160605_171834.jpg

Bbqtje bij, wat vleesjes, kippenpootjes, panzanella, proseccotje.. d:)b

[ Voor 7% gewijzigd door Bommes op 05-06-2016 17:31 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
kaasaanfiets schreef op zondag 05 juni 2016 @ 16:50:
[...]

Vliegtuigen die stijgen en landen zijn legaal en kun je verwachten.

Coureurs op een dijk is die ver over de snelheidslimiet gaan met open pijpen is illegaal en verboden. En ook al zou je dat kunnen verwachten je hoeft het niet te accepteren.
Dus ik snap je punt niet. Het is verboden, iedereen heeft er last van maar toch moet men het toestaan omdat ze het zouden kunnen verwachten?

Volgens mij snap jij niet helemaal hoe het werkt in Nederland. Als ergens stelselmatig de wet word overtreden of overlast wordt veroorzaakt en de veroorzakers kunnen om wat voor reden dan ook niet worden opgepakt neemt men andere maatregelen, zie 30km/h wijken, snelheidsdrempels, flitspalen, eenrichtingswegen, snelheidsbeperkingen.
En aangezien een bepaalde groep mensen lak hebben aan regels worden er steeds extremere maatregelen gehanteerd. Dus een logisch gevolg is het afsluiten van een weg.

Een beetje zielig dat je de schuld neer legt bij de mensen die op de dijk wonen, zij zijn immers niet de oorzaak van het probleem.
Is het nou zo moelijk om even te lezen wat ik zeg. Het enige wat ik zeg is dat als je aan een dijk gaat wonen je wat overlast kan verwachten van verkeer. Ik geef ook duidelijk aan dat ik het ook niet eens ben met open pijpen zonder killers. Ik zeg alleen dat zelfs als iedereen met de originele uitlaat rijd je daar ook wat last van zal hebben.

Ik zeg nergens dat ik vind dat je met open uitlaten moet rijden en dat dit ok is. Ik geef ook aan dat zelfs met mijn originele uitlaat en normaal rijgedrag je dit zal horen en je daar wat last van kan hebben als je achtertuin vlak achter de dijk ligt. Dan kan je erbij halen dat er idioten met open pijpen rijden, maar dat doe ik niet en dat is ook niet normaal.

• Nickrsd

Nickrsd

Ik heb dus beide motoren zelf gehad een r6 2002 en een z750 van 2010.. Maar vond het op de r6 altijd veel leuker rijden..

Dus ga denk weer voor een r6. Maar nu dat nieuwe model vanaf 2006.
Alleen als je die reviews en testen leest van de verschillende jaren is het elk jaar een stuk beter.. Maar goed! Ga ik dat zelf merken als leek die 1x in de week een rondje doet ? Lijkt me niet toch

[ Voor 34% gewijzigd door Nickrsd op 05-06-2016 17:45 ]

• Winkiller
  • Laatst online: 16:03

Winkiller

De Mopperpot

Bommes schreef op zondag 05 juni 2016 @ 17:29:

Eerst een café lungo:
[afbeelding]

[afbeelding]

En het eind punt:
[afbeelding]

[afbeelding]

Leuk man dat je zo happy bent maar is je partner ook net zo blij ?
Die van mij zou niet eens achterop stappen, van hier naar het strand is wel genoeg zegt ze. ;)

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 18:48
Vandaag heel mooi weer maar met de hooikoorts niesbuien tussen door vind ik het gewoon niet verstandig om te gaan rijden. Maar er zullen vast nog wel meer rijders hier last van hebben. Dus; hoe lossen jullie dat op?
Echt goede medicatie heb ik tot nu toe er niet voor kunnen vinden

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Bommes
  • Laatst online: 19:36

Bommes

Capo del formaggio

Winkiller schreef op zondag 05 juni 2016 @ 18:02:
[...]

Leuk man dat je zo happy bent maar is je partner ook net zo blij ?
Die van mij zou niet eens achterop stappen, van hier naar het strand is wel genoeg zegt ze. ;)
Ja die vind het net zo leuk, alhoewel net met 32 graden op de thermometer is het achterop (dus uit de wind) echt om het af te leggen..
Gelukkig hebben we ongeveer op de zelfde momenten er even genoeg van dus dan stoppen we ff. Voor een bakkie of gewoon om even de benen te strekken.

Uurtje aan 1 stuk is ongeveer haar max, dan ff pauze. Dag ritjes maximaal een uurtje of 3.

[ Voor 7% gewijzigd door Bommes op 05-06-2016 18:29 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:03
The-Source schreef op zondag 05 juni 2016 @ 18:08:
Vandaag heel mooi weer maar met de hooikoorts niesbuien tussen door vind ik het gewoon niet verstandig om te gaan rijden. Maar er zullen vast nog wel meer rijders hier last van hebben. Dus; hoe lossen jullie dat op?
Gewoon rijden joh, als je er last van krijgt gewoon niezen wanneer het moet en proberen zoveel mogelijk door je mond te ademen in plaats van je neus. Zelf heb ik ook lenzen in die enigszins het tranen tegenhouden dus daar heb ik geen last van. Afgelopen week wel een keer gehad dat het zo erg werd dat ik even pauze moest nemen bij een tankstation langs de snelweg maar vandaag heb ik ook een flink ritje achter de rug zonder problemen. Ik moet wel zeggen dat het een stuk minder erg is langs de kust dan meer binnenland.

On the side note, het heeft even geduurd maar ik heb mijn K75S afgemaakt gisternacht! Ik ben er wel zojuist achtergekomen dat de voorwiel verkeerd om zit maar de band zit wel de juiste richting op zeg maar... Ik was sowieso al van plan om aankomende week langs de banden boer te gaan aangezien de wielen ook gebalanceerd dienen te worden. Maar is het verantwoord om er in de tussentijd gewoon op te rijden? Ik was eigenlijk van plan om aankomende week al gelijk woon/werk er mee te doen namelijk.

Wat is erger wiel verkeerd om of band verkeerd om? Ik heb daarnet trouwens er niet echt iets van gemerkt tijdens mijn ritje erop.

Before:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/06VmoYJ.jpg

After:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4CIg52w.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YegwL4J.jpg

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Volgens mij maakt de draairichting van de velgen weinig uit. Die van de banden zijn wel belangrijk, maar daarvan is de draairichting goed zeg je. Persoonlijk zou ik er gewoon op rijden :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Verwijderd

cyntax schreef op zondag 05 juni 2016 @ 19:04:
[...]
On the side note, het heeft even geduurd maar ik heb mijn K75S afgemaakt gisternacht!
Die motor is heel mooi geworden :)

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:06
The-Source schreef op zondag 05 juni 2016 @ 18:08:
Prevalin direct. Ik ben een behoorlijke hooikoorts-lijer en dat spul werkt echt goed en vrijwel direct. Niesbuien verdwijnen zo goed als meteen, heb het vandaag nog gebruikt, en ik heb geen aandelen :p

• Ethirty
  • Laatst online: 20:12

Ethirty

Who...me?

Alleen spul op recept voor mij. Bijna geen last als ik de dosis op pijl hou. Moet ook wel, anders zit mijn hoofd binnen 5 minuten in een soort vissenkom. :+

Vandaag even de nieuwe Akra van mijn broer gehoord. Zo'n V-Strom klinkt ook wel leuk. Weet nu 100% zeker dat ik na de TRX ook weer een twin wil. :D

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:43
cyntax schreef op zondag 05 juni 2016 @ 19:04:
[...]
On the side note, het heeft even geduurd maar ik heb mijn K75S afgemaakt gisternacht! Ik ben er wel zojuist achtergekomen dat de voorwiel verkeerd om zit maar de band zit wel de juiste richting op zeg maar... Ik was sowieso al van plan om aankomende week langs de banden boer te gaan aangezien de wielen ook gebalanceerd dienen te worden. Maar is het verantwoord om er in de tussentijd gewoon op te rijden? Ik was eigenlijk van plan om aankomende week al gelijk woon/werk er mee te doen namelijk.

Wat is erger wiel verkeerd om of band verkeerd om? Ik heb daarnet trouwens er niet echt iets van gemerkt tijdens mijn ritje erop.
Ik balanceer mijn banden nooit, zolang je het lichtste punt op de band (vaak aangegeven met een stip of een barcode) gelijk met het zwaarste punt op de velg zet zit het wel goed. Alhoewel de meningen hierover verdeeld zijn geloof ik. Ik heb in in ieder geval nooit last van trillingen oid. :)

edit: zwaarste en lichtste punt door elkaar gehaald 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door BlackLabel01 op 05-06-2016 22:09 ]

• PilatuS
  • Niet online
BlackLabel01 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 20:52:
[...]

Ik balanceer mijn banden nooit, zolang je het zwaarste punt op de band (vaak aangegeven met een stip of een barcode) tegenover het zwaarste punt op de velg zet zit het wel goed. Alhoewel de meningen hierover verdeeld zijn geloof ik. Ik heb in in ieder geval nooit last van trillingen oid. :)
Hangt ook af van hoe hard je gaat rijden. Met 200km/u word je echt niet blij van een band die niet netjes in balans is. Rij je niet zo hard heb je er ook niet zo snel last van. Banden op scooters worden ook nooit in balans gebracht en daar kan je dan ook prima 60km/u mee rijden zonder problemen.

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:43
Nu rij ik inderdaad niet dagelijks 200, maar wel veel 140/150 over langere afstanden, en nee, zelfs bij 200 km/h heb ik geen last van onbalans:)

• Jelte
  • Niet online
Ik doe ook even mee met de foto's van motoren. Mag nuook wel, want hij is nieuw! Nouja, voor mij dan.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZqjAxzeXqmeGadQZBs8vEX9a/full.jpg

• cyntax
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2016 @ 20:30:
[...]

Die motor is heel mooi geworden :)
Thanks! Tegenwoordig zie je veel cafe racer projecten van dit soort fietsen maar weinig mensen restaureren zo een oud beestje naar hoe die de fabriek uit is komen rollen. Vandaar dat ik heb gekozen om het daadwerkelijk te restaureren en er niet een CR van te maken. Ik vind de lijnen van de K75S en de K100RS standaard al heel aantrekkelijk. Gooi er Ferarri Nero lak tegenaan met een dubbele antraciet pinstripe en het ziet er nog beter uit vind ik ;).
BlackLabel01 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 20:52:
[...]

Ik balanceer mijn banden nooit, zolang je het zwaarste punt op de band (vaak aangegeven met een stip of een barcode) tegenover het zwaarste punt op de velg zet zit het wel goed. Alhoewel de meningen hierover verdeeld zijn geloof ik. Ik heb in in ieder geval nooit last van trillingen oid. :)
Ach voor mij is het toch gratis en de band moet ook omgedraaid worden om mijn OCD gerust te stellen dus dan laat ik beide gewoon uitvoeren. De banden boer zei de vorige keer ook al dat balanceren niet echt noodzakelijk is, veel mensen met mooie velgen etc. kiezen ervoor om dat plaklood achterwegen te laten. Zelf heb ik het liever wel aangezien ik er ook dagelijks mee ga rijden en er bestaat een kans op cuppen bij de BT45 als het niet gebalanceerd is.

[ Voor 3% gewijzigd door cyntax op 05-06-2016 22:17 ]

• 418O2
  • Laatst online: 15:27
cyntax schreef op zondag 05 juni 2016 @ 22:14:
[...]

Thanks! Tegenwoordig zie je veel cafe racer projecten van dit soort fietsen maar weinig mensen restaureren zo een oud beestje naar hoe die de fabriek uit is komen rollen. Vandaar dat ik heb gekozen om het daadwerkelijk te restaureren en er niet een CR van te maken. Ik vind de lijnen van de K75S en de K100RS standaard al heel aantrekkelijk. Gooi er Ferarri Nero lak tegenaan met een dubbele antraciet pinstripe en het ziet er nog beter uit vind ik ;).
Ik zit toch ook heel erg te overwegen om mijn k75rt naar rs trim om te bouwen. Die kap is wel lomp zo. Maar wel praktisch

• PilatuS
  • Niet online
BlackLabel01 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 22:02:
Nu rij ik inderdaad niet dagelijks 200, maar wel veel 140/150 over langere afstanden, en nee, zelfs bij 200 km/h heb ik geen last van onbalans:)
Je kan ook mazzel hebben dat de boel uit zichzelf goed in balans is. Toen mijn motor op de dyno ging voor het afstellen had die gast bij de eerste run al door dat de boel niet in balans was. Was naar een zaak geweest voor montage van banden en daar was het dus niet echt goed gedaan. De persoon die normaal mijn banden monteerd was op vakantie.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:33

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik ontdekte vandaag een ratelend geluid bij het opkomen van de koppeling. Het ratelen treedt alleen op bij een trekkende ketting, dus niet bij het uitrollen.

Thuis de paddockstand erbij gehaald, en het geintje herhaald. Het ratelt inderdaad als ik het wiel iets afrem. Het voortandwiel is weliswaar wat versleten, maar zou nog wel even mee moeten kunnen. Kettingspanning lijkt prima (iets losser gezet voor de zekerste zekerigheid). Ik weet nog steeds niet zeker waar het geluid vandaan komt. Het zou het tandwiel of de kettinggeleider kunnen zijn, of nog iets anders. Iemand die dit fenomeen herkent?

Het gaat om een Honda CB600F Hornet, voor zover dat van belang is.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• tdw

tdw

Amai seg!

Winkiller schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 18:29:
Mooi ding, veel veilige kilometers met je Yamaha...
DiedX schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 18:32:
[...]

Mooi ding! Lijkt erg op mijn CBF1000, die ook import uit de UK is :)

Veel veilige kilometers gewenst!
Bedankt! Morgen ga ik er weer mee rijden, ditmaal in de spits :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op zondag 05 juni 2016 @ 22:40:
Ik ontdekte vandaag een ratelend geluid bij het opkomen van de koppeling. Het ratelen treedt alleen op bij een trekkende ketting, dus niet bij het uitrollen.

Thuis de paddockstand erbij gehaald, en het geintje herhaald. Het ratelt inderdaad als ik het wiel iets afrem. Het voortandwiel is weliswaar wat versleten, maar zou nog wel even mee moeten kunnen. Kettingspanning lijkt prima (iets losser gezet voor de zekerste zekerigheid). Ik weet nog steeds niet zeker waar het geluid vandaan komt. Het zou het tandwiel of de kettinggeleider kunnen zijn, of nog iets anders. Iemand die dit fenomeen herkent?

Ketting genoeg ingevet? Dit wil nog wel eens voor komen met een iets versleten voortandwiel en te weinig vet..

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:53

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

cyntax schreef op zondag 05 juni 2016 @ 22:14:
[...]

Thanks! Tegenwoordig zie je veel cafe racer projecten van dit soort fietsen maar weinig mensen restaureren zo een oud beestje naar hoe die de fabriek uit is komen rollen. Vandaar dat ik heb gekozen om het daadwerkelijk te restaureren en er niet een CR van te maken. Ik vind de lijnen van de K75S en de K100RS standaard al heel aantrekkelijk. Gooi er Ferarri Nero lak tegenaan met een dubbele antraciet pinstripe en het ziet er nog beter uit vind ik ;). .
Thank god, eindelijk iemand die er een nette fiets van maakt...

Big many kudos!

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Bommes schreef op zondag 05 juni 2016 @ 17:29:

Eerst een café lungo:
[afbeelding]

[afbeelding]

En het eind punt:
[afbeelding]

[afbeelding]

Dan moet ik ook effe mijn blije bakkes laten zien
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/By8uLZ32IiLGq1fsg4ag5nvT/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/AK6o5efgnj1HgraTvvrMfFNK/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/501pG3ENljz2BTEvVeJcM5Wt/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/gLAlWm1uE60EWAMmjGHo6SJ6/full.jpg

(was vandaag op de MotoGP als VIP met Aprilia)

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Aapie schreef op zondag 05 juni 2016 @ 22:50:
[...]

Ketting genoeg ingevet? Dit wil nog wel eens voor komen met een iets versleten voortandwiel en te weinig vet..
Vet voldoende. Ik heb ook alles schoongemaakt (kwam een hoop meuk uit, toegegeven), en de zijkanten opnieuw ingesmeerd met forte red grease, puur tegen de roest. Daarna de hele ketting weer geolied met de scottoiler. Mocht helaas ook niet baten.

Bij te weinig vet zou het waarschijnlijk ook meer kraken. Dit geluid lijkt echt op schakeltjes die ergens langs gaan, vandaar mijn verdenking van de geleider. Ik zie alleen niets vreemds. Then again, ik heb geen vergelijkingsmateriaal.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:16

mphilipp

Romanes eunt domus

Winkiller schreef op zondag 05 juni 2016 @ 11:41:
[...]
Nu is het "Loud pipes close dikes". :)
Als je dat zo zegt, kan het ook anders opgevat worden... :o

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

M'n laatste "lange" rit (±2000 Km) met de R6 zit er op...... This was the last time.... :9

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=u86VdOc3asA%5B]

't Is nu nog wachten op de levering van 't nieuwe "speelgoed"........ De MT10 })

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 06-06-2016 00:11 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:00

steveman

Comfortabel ten onder

wimmel_1 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 00:08:
M'n laatste "lange" rit (±2000 Km) met de R6 zit er op...... This was the last time....:o

[video]

't Is nu nog wachten op de levering van 't nieuwe "speelgoed"........ De MT10 })
Optimus Prime met een crossplane duuz'nd! _/-\o_

Nice!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

steveman schreef op maandag 06 juni 2016 @ 00:11:
[...]

Optimus Prime met een crossplane duuz'nd! _/-\o_

Nice!
Ná een 2004/2006/2008/2010/2012 R6 sétje (nieuw) gereden te hebben vond ik 't vorige week toch eens tijd worden voor wat anders...... O-)

• Nickrsd

Nickrsd

wimmel_1 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 00:19:
[...]

Ná een 2004/2006/2008/2010/2012 R6 sétje (nieuw) gereden te hebben vond ik 't vorige week toch eens tijd worden voor wat anders...... O-)
he wimmel ik ben aan het kijken voor een r6 uit 2008.. merk je nu "veel verschil" tussen de verschillende r6jes?.. want had eerst mn blik op een witte r6 van 2006 laten vallen. ga ik lezen, lees ik dat de 2008 veel beter en stabieler instuurt etc.. maar neem aan dat elk jaar wel verbetert wordt..

is een 2008 model een goei of slecht jaar??

Verwijderd

Gaaf _/-\o_ , welke kleur heb je besteld?

Willem vanwaar de overstap naar een dikke naked na bijna altijd 600cc supersports te hebben gehad?

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:30

Chakotay

Lick here to continue

Zo, hier ook maar weer eens melden... Ivm een vers gezinslid heb ik wat weinig met de motoren kunnen doen de laatste weken. Dit is prima vervoer zo toch? :+

baby op motor

baby op motor

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:17

Wootlock

Evilution

M'n laatste "lange" rit (±2000 Km) met de R6 zit er op...... This was the last time.... :9

[video]

Goede keuze ! _/-\o_
Toch wel in het grijs met fluor gele velgen he ? oOo

"Don't let your dreams be memes"

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:13:
Zo, hier ook maar weer eens melden... Ivm een vers gezinslid heb ik wat weinig met de motoren kunnen doen de laatste weken. Dit is prima vervoer zo toch? :+

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik gebruikte altijd de topbox, beter bij slecht weer :+

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Wootlock schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:50:
[...]

Goede keuze ! _/-\o_
Toch wel in het grijs met fluor gele velgen he ? oOo
+1
Ik las van de week een review van de MT10 en nu staat hij ook op mijn 'lijstje'..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-11 20:44
DrivinUCrazy schreef op zondag 05 juni 2016 @ 22:40:

Kettingspanning meten zonder paddock - op beide wielen, met gewicht van de rijder.
Bij CBF 1000 klappert de ketting bij gas lossen als er teveel speling is.

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40

[afbeelding]

[afbeelding]
Seems legit, zit vast aan het chassis/frame, driepunts gordel zit ook prima. Misschien handig om het stoeltje toch achterstevoren te plaatsen, je hebt dan wel geen airbags om op te letten maar hard remmen en een fragiel nekje is misschien toch niet zo'n goed idee.

Verder, prima oplossing zo, toch? d:)b

Gefeliciteerd! Over 18 jaar kun je het hele interne worsteling papa: "JIJ GAAT ECHT NIET MOTORRIJDEN!" / motorrijder: "JA! MOTORRIJDEN!" ondergaan!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er strak uit! De enige voorwaarde voor hoe vaak je hem gebruikt zal waarschijnlijk zijn hoe comfortabel je bank ligt :+

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

GenjiBlade schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:34:
[...]

Seems legit, zit vast aan het chassis/frame, driepunts gordel zit ook prima. Misschien handig om het stoeltje toch achterstevoren te plaatsen, je hebt dan wel geen airbags om op te letten maar hard remmen en een fragiel nekje is misschien toch niet zo'n goed idee.

Verder, prima oplossing zo, toch? d:)b

Gefeliciteerd! Over 18 jaar kun je het hele interne worsteling papa: "JIJ GAAT ECHT NIET MOTORRIJDEN!" / motorrijder: "JA! MOTORRIJDEN!" ondergaan!
Spanbandje werkt prima toch? :P

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Chakotay schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:50:
[...]

Spanbandje werkt prima toch? :P
Of dat spul van Kriega - US30 of zo })

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:00

steveman

Comfortabel ten onder

Afgelopen zaterdag, niet klikbaar :')

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7IePoMN.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door steveman op 06-06-2016 16:49 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-10 10:05

byn124

Thunderace

...toch geklikt |:( 8)7

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:13

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

idem...

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• NicoVermeir
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 13:15
testritje gepland nu vrijdag met een Zero SR. ben heel benieuwd om is elektrisch te rijden. Bevindingen volgen :)

Afbeeldingslocatie: http://img3.findthebest.com/sites/default/files/778/media/images/t2/2014_Zero_SR_ZF114_1320922.jpg

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Van andere reviews begrijp ik dat het net zo sensationeel is en dat je het geluid eigenlijk helemaal niet mist. Ben benieuwd of dat ook jouw bevinding zal zijn.

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

Afgelopen zaterdag heb ik mijn eerste rijles gehad. Motorrijden is echt geweldig en ik ga ermee door :D. Woensdag en vrijdag de volgende lessen.

Nu heb ik bij de rijschool leen-motorkleding. Heel fijn, want je hoeft niet meteen een pak etc. te kopen, maar er waren twee minpuntjes.
Ten eerste was de jas nog nat van het zweet van de vorige :'(
Ten tweede heb ik deze jas ook helemaal vol-gezweet :P Het was tenslotte slechts 26 graden.

Ik heb gehoord over een baselayer en dat die goed helpt om jouw zweet af te voeren (beter in tegenstelling tot een katoenen shirtje). Bijkomend voordeel: ik voel het zweet van de vorige leerling dan ook niet als ik een baselayer koop met lange mouwen.

Waar moet ik op letten bij het kopen van deze baselayer? Bij voorkeur niet al te duur spul, want de rijles enz. is ook niet goedkoop.

Ik hoor graag jullie ervaringen.

XBL: DonFrans

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 20:51

Bergie

Lekker belangrijk...

Frans92 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 15:31:
Afgelopen zaterdag heb ik mijn eerste rijles gehad. Motorrijden is echt geweldig en ik ga ermee door :D. Woensdag en vrijdag de volgende lessen.

Nu heb ik bij de rijschool leen-motorkleding. Heel fijn, want je hoeft niet meteen een pak etc. te kopen, maar er waren twee minpuntjes.
Ten tweede heb ik deze jas ook helemaal vol-gezweet :P Het was tenslotte slechts 26 graden.

Ik heb gehoord over een baselayer en dat die goed helpt om jouw zweet af te voeren (beter in tegenstelling tot een katoenen shirtje). Bijkomend voordeel: ik voel het zweet van de vorige leerling dan ook niet als ik een baselayer koop met lange mouwen.

Waar moet ik op letten bij het kopen van deze baselayer? Bij voorkeur niet al te duur spul, want de rijles enz. is ook niet goedkoop.

Ik heb ooit eens bij de Aldi of Lidl zo'n thermo broek+shirt gekocht en heb ik eigenlijk altijd aan tijdens het rijden. Bevalt mij prima. Gebruik het inderdaad voornamelijk voor het zweten maar ook als het wat kouder is helpt het natuurlijk ook mee :)

Yamaha MT-09

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Mijn ervaring: voor 100-150 euro heb je op marktplaats heel veel keuze. Ik zou iets voor mezelf regelen.

• Frans92

Frans92

VFR800

Bergie schreef op maandag 06 juni 2016 @ 15:40:
[...]

Ik heb ooit eens bij de Aldi of Lidl zo'n thermo broek+shirt gekocht en heb ik eigenlijk altijd aan tijdens het rijden. Bevalt mij prima. Gebruik het inderdaad voornamelijk voor het zweten maar ook als het wat kouder is helpt het natuurlijk ook mee :)
Bedankt voor de reactie! Ik heb nog ergens wel een thermo-setje liggen. Dat ga ik eens proberen!
André schreef op maandag 06 juni 2016 @ 15:43:
[...]

Mijn ervaring: voor 100-150 euro heb je op marktplaats heel veel keuze. Ik zou iets voor mezelf regelen.
Jij ook bedankt! Vanavond eerst eens marktplaats afspeuren en uitzoeken wat nu eigenlijk mijn maat is.

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:07

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

NicoVermeir schreef op maandag 06 juni 2016 @ 15:11:
testritje gepland nu vrijdag met een Zero SR. ben heel benieuwd om is elektrisch te rijden. Bevindingen volgen :)
[afbeelding]
Na een proefritje, heb ik 'm dezelfde dag nog gekocht. 8)

Mijn ervaringen: antonboonstra in "Het grote motortopic deel 17"

Aanvullend kan ik nog toevoegen dat de demping best stevig is. Korte hobbeltjes voel je duidelijker dan op mijn CBR600F (kan ook zijn dat die dempers 'af' zijn). Daarnaast loopt de gashendel zo soepeltjes, dat het lastig is een contante snelheid aan te houden op een hobbelweg.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Brrr ja, leen materiaal van de rijschool. Dat vond ik ook echt smerig.
De handschoenen, helmen en jassen zijn vaak nog nat van het zweet van je voorganger.

Ik ben toen heel rap op zoek gegaan naar een paar eigen handschoenen en had besloten om me over de helm en de jas maar heen te zetten.

Echter liep ik de motorzaak binnen en lag daar de voor mij perfecte combi. Ik ging heen voor een paar handschoenen en kwam thuis met een matchend pak, laarzen, helm en ook een set onderkleding. :$

Toen moest de motor nog uitgezocht worden....

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Tja, ik zou ook gewoon je eigen set bij elkaar sprokkelen. Je kan natuurlijk marktplaats afstruinen, maar ook de aanbiedingen bij de motorzaak :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• PilatuS
  • Niet online
Als je het rijbewijs gaat halen is het toch vaak handig om maar gelijk kleding te kopen. Als je het rijbewijs hebt ga je het ook nodig hebben. Alleen even goed rekening houden met welke motor je gaat rijden en met welk weer.

• SavageBrother
Lekker in t spul van de rijschool rijden, motor kopen en daar je kledij op afstemmen als je dat belangrijk vindt. Als je bijvoorbeeld 100% zeker voor een zwarte motor gaat kun je natuurlijk al wel gaan kopen. Of je moet totaal niet om uiterlijk/matchende kledij geven, dan kan het ook.

It's dogged that does it

• tdw

tdw

Amai seg!

Voor €100 zou ik niet lopen tobben om de kleur :+

~ James May

• PilatuS
  • Niet online
SavageBrother schreef op maandag 06 juni 2016 @ 17:30:
Lekker in t spul van de rijschool rijden, motor kopen en daar je kledij op afstemmen als je dat belangrijk vindt. Als je bijvoorbeeld 100% zeker voor een zwarte motor gaat kun je natuurlijk al wel gaan kopen. Of je moet totaal niet om uiterlijk/matchende kledij geven, dan kan het ook.
Je kan ook voor kleuren gaan wat bij van alles past. Ik zal zelf bijvoorbeeld geen zwart met rood kopen als je een rode motor koopt. Ga je 2 jaar later voor een blauwe motor ziet dat er ook niet uit en iedere 2 jaar een nieuw pak is ook nogal duur. Om die reden ben ik voor simpel zwart met witte kleding gegaan, dit toen met een blauwe motor. Toevallig is mijn motor nu ook zwart met wit dus past het erg netjes bij elkaar. Maar als de volgende motor rood word kan dat ook prima.

• Frans92

Frans92

VFR800

Bedankt voor alle reacties! Het is eigenlijk wel duidelijk dat het niet zo'n gek idee is om een pak te gaan kopen :) Ik ga er even over denken en dan kijken wat ik ga kopen.

Verwijderd

US Army Corps Motorcycle Training 8)

[YouTube: https://youtu.be/qSbdc39VlPY]

• 418O2
Frans92 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 18:06:
Bedankt voor alle reacties! Het is eigenlijk wel duidelijk dat het niet zo'n gek idee is om een pak te gaan kopen :) Ik ga er even over denken en dan kijken wat ik ga kopen.
Ik zou gewoon een textiel pak met uitritsbare voering kopen. Kan je voor 2-300 euro klaar zijn en kan je met elk weertype uit de voeten. Heb ik ook gedaan.

Heb zelf later een jeans erbij gekocht voor als het wat warmer is.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:16

mphilipp

Romanes eunt domus

Een lesje gedaan met een stinkhelm van de rijschool, meteen naar een motorzaak en een BMW klaphelm (was toen al verpest) gekocht. Was een aanbieding. En binnen 2 weken denk ik had ik een heel pak gekocht. Goedkoop spul, plastic, dus lekker warm. Dat was nog voor de tijd van Goretex enzo. En als het er was kostte zo'n pak FL2000,= maar ik denk niet dat dat spul er toen al was. Je has plastic pakken die waterdicht waren en doorlek pakken. En leer natuurlijk... :)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Even inhakend op Goretex, is dat nou wat koeler in de zomer dan leer? Heb snel last van de warmte en als ik dan toch aan het rondkijken ben naar een toerfiets, past Goretex daar beter op dan op een brullende naked. :P

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• cyntax
Het gaat goed met de financiën van sommige MP3 rijders hier in Utrecht :p. Ik zag vandaag een typische MP3 rijder (roof boxer helm, t-shirt, korte broek en tasje) op een gloednieuwe R12000GSA rijden. Daarbij nam hij bochten vierkant en vond het nodig om de greppel aan de kant van de weg even mee te pakken om vooraan bij het stoplicht te komen in plaats van gewoon rustig tussen de autos door te rijden. Wordt dat de nieuwe trend? Van een oudjes fiets naar een soort gelijk imago van de MP3 XD. Ik ben wel een beetje jaloers, dat kan ik niet ontkennen _O- .

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Geen idee hoe het nu zit met acties, maar toen ik een jaar geleden op zoek was bleken ze bij de Lidl prima spul te hebben voor een hele goede prijs.

Wat betreft een baselayer voor de winter kan ik Craft Active Extreme Windstopper aanraden. Zeker niet goedkoop, maar doet z'n werk uitstekend. Zat afgelopen winter een hele dag achterop en kon het toen gelijk testen. Werkt perfect en ik denk dat het ook prima te gebruiken is voor de mensen onder ons die graag sportief rijden omdat dit uit de Active reeks komt dus ook bij nog intensiever motorrijden goed presteert. Daarnaast hebben ze ook een 'Stay Cool' lijn voor in de zomer.

Gebruik nu bij het lessen gewoon nog de spullen van de rijschool, maar wat betreft de helm zal die er in de komende week toch hopelijk wel komen. (Nog een hele speurtocht naar een winkel waar ik 'm kan passen). Heb zelf trouwens wel een beetje geluk want S is nou niet de meest gebruikte maat te noemen op de rijschool. ;)
418O2 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:12:
[...]

Ik zou gewoon een textiel pak met uitritsbare voering kopen. Kan je voor 2-300 euro klaar zijn en kan je met elk weertype uit de voeten. Heb ik ook gedaan.

Heb zelf later een jeans erbij gekocht voor als het wat warmer is.
Yup, hetzelfde is hier het plan. Eerst een textiel pak om in ieder geval een solide basis te hebben waar ik het hele jaar door mee kan doen. Een leren pak komt later ooit nog wel, veel te duur op 't moment en het nut ervan bij een Duke 125 is ook te betwijfelen. :+

[ Voor 9% gewijzigd door caesar1000 op 06-06-2016 23:29 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• 418O2
Leer wil ik nog wel een keer omdat ik circuit aspiraties heb, maar door mijn a typische lichaamsbouw wordt dat prijzig. Eendelig pas ik sowieso niet en combis moet ik samenstellen, dus de echte aanbiedingen zitten er niet in voor mij

• Jelte
  • Niet online
caesar1000 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 23:21:
[...]

Geen idee hoe het nu zit met acties, maar toen ik een jaar geleden op zoek was bleken ze bij de Lidl prima spul te hebben voor een hele goede prijs.

Wat betreft een baselayer voor de winter kan ik Craft Active Extreme Windstopper aanraden. Zeker niet goedkoop, maar doet z'n werk uitstekend. Zat afgelopen winter een hele dag achterop en kon het toen gelijk testen. Werkt perfect en ik denk dat het ook prima te gebruiken is voor de mensen onder ons die graag sportief rijden omdat dit uit de Active reeks komt dus ook bij nog intensiever motorrijden goed presteert. Daarnaast hebben ze ook een 'Stay Cool' lijn voor in de zomer.

[...]
Die windstopper is misschien handig voor de winter, maar zul je in de zomer niet willen gebruiken, omdat het de wind stopt. En in de winter draag je ook al een ander pak dat de wind tegenhoudt. Die zomerlijn bestaat voor 91% uit polyester oftewel plastic.
Tip: koop een onderlaag van merinowol (icebreaker bijvoorbeeld). Te gebruiken als extra warme laag in de winter, onder je broek/shirt. En in de zomer te gebruiken als baselayer. Dus verder niets aan onder je pak behalve de baselayer van merinowol.

Waarom merinowol? Dat is heel fijne wol, waardoor het niet zo prikt en er dunne laagjes van gemaakt kunnen worden.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:35
caesar1000 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 23:21:
[...]
Yup, hetzelfde is hier het plan. Eerst een textiel pak om in ieder geval een solide basis te hebben waar ik het hele jaar door mee kan doen. Een leren pak komt later ooit nog wel, veel te duur op 't moment en het nut ervan bij een Duke 125 is ook te betwijfelen. :+
Zo heb ik het ook gedaan, achter zonde hoor, heb binnen een jaar een leren pak gekocht. Dat is veel fijner op dagen zoals vandaag 8)

XXXVI

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:52
Ethirty schreef op maandag 06 juni 2016 @ 23:05:
Even inhakend op Goretex, is dat nou wat koeler in de zomer dan leer? Heb snel last van de warmte en als ik dan toch aan het rondkijken ben naar een toerfiets, past Goretex daar beter op dan op een brullende naked. :P
Iig is zwart leer ontzettend warm met dit weer. :X
Het is pas 18 graden, maar ik heb toch flink zitten zweten tijdens het (korte) ritje naar werk net. Het fijne van leer vind ik wel dat het heel goed aansluit op je lichaam. Het 'stoffen' pak dat ik ook heb, zit toch wat ruimer - ondanks dat het de passende maat is.

• SavageBrother
Wat heb je dan allemaal aan onder dat leer? Ik heb het echt totaal niet warm momenteel.

It's dogged that does it

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-11 21:05
Had bij mijn rijschool de nodige keuze aan helmen, jassen en handschoenen, waardoor zweet nooit echt een issue was. Hoogstens eens pech als het echt flink geregend had en nog niet alles droog was, maar daarna ging je zelf ook de regen in.

Eerst textiel pak gekocht na het halen rijbewijs. Jaar of wat later een redelijk duur leer pak gekocht, maar nauwelijks gedragen. Nu tijdje motorloos. En volgende motor ben ik ook klein beetje gebonden aan kleur (jup, pak in kleur gekocht.) :+

Oh oh Mr. B, oh oh!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Nickrsd schreef op maandag 06 juni 2016 @ 09:48:
[...]

he wimmel ik ben aan het kijken voor een r6 uit 2008.. merk je nu "veel verschil" tussen de verschillende r6jes?.. want had eerst mn blik op een witte r6 van 2006 laten vallen. ga ik lezen, lees ik dat de 2008 veel beter en stabieler instuurt etc.. maar neem aan dat elk jaar wel verbetert wordt..

is een 2008 model een goei of slecht jaar??
In 2008 is het huidige RJ15 model geïntroduceerd (2006/2007 is het RJ11 model) en daar is in de 8 jaar dat het model inmiddels meeloopt vrij weinig aan veranderd. De enige veranderingen welke zijn doorgevoerd hebben steeds betrekking op de steeds strikter wordende milieu/geluids eisen (waarbij de einddemper steeds een paar centimeter langer werd).

Persoonlijk vind ik modeljaar 2008 nog steeds de fijnste RJ15 variant, de latere bouwjaren worden steeds "smoother" om mee te rijden. Een 2008 is gewoon lekker zenuwachtig, zoals een 600cc SS hóórt te zijn. Als je dat niet wil bij een SS dan kun je beter een Honda CBR 600RR gaan rijden 8)
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:12:
[...]

Gaaf _/-\o_ , welke kleur heb je besteld?

Willem vanwaar de overstap naar een dikke naked na bijna altijd 600cc supersports te hebben gehad?
Uiteraard de versie met de gele velgen :P

De rede voor de "overstap": Met een SS wordt het steeds minder leuk om op de openbare weg te rijden. Tegen de tijd dat het leuk wordt zit je, met alle 60 Km/h zones in Nederland tegenwoordig, al aan het dubbele van de maximum snelheid en heb je nét naar de tweede versnelling opgeschakelt (met 120Km/h draait zo'n R6 nét 10K Rpm in de tweede versnelling en zit je pas nét aan het begin van de vrij korte powerband (10K Rpm - 14K Rpm).

Verder merk ik steeds vaker dat ik tijdens het rijden in een groep continue express gaten aan het laten vallen ben om zo iedere keer een beetje fun te kunnen halen uit het lomp hard uit een bocht uit-acceleren..... Érg leuk spel.... Maar niet voor de mensen welke áchter me rijden welke vervolgens het gat wat onstaat tussen mij en de achterliggers amper meer dicht gereden kunnen krijgen :*)

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-11 12:57
Net remblokjes besteld, zal deze eens zelf vervangen.
Wat filmpjes gekeken op youtube en lijkt me zeer gemakkelijk te doen.
Nog ervarings tips iemand?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Anoshky schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:14:
Ná het vervangen en vóór het gaan rijden: Eerst even je remmen volledig dicht knijpen.... Anders wordt de eerste remactie waarschijnlijk een gevalletje "BOEM = HÓ !!" :9

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:19
Kopervet smeren op de achterkant van je remblokjes en een beetje de kantjes vijlen. Waarom? hiermee voorkom je gepiep!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

wimmel_1 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:15:
[...]

Ná het vervangen en vóór het gaan rijden: Eerst even je remmen volledig dicht knijpen.... Anders wordt de eerste remactie waarschijnlijk een gevalletje "BOEM = HÓ !!" :9
Niet alleen 1x dichtknijpen, maar (zonodig) een paar keer pompen tot je daadwerkelijk weerstand voelt :P

(Reden ervoor: bij vervangen van de remblokjes duw je de zuigers helemaal naar binnen, door het pompen duw je ze weer naar buiten & daarmee de blokjes weer tegen de schijf aan)

Andere tip: maak alle bende daar goed schoon als je toch bezig bent.

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Even aanhaken hierop, een tijdje geleden stond ik voor het stoplicht mijn voorrem te pompen (eens wat anders dan trommelen op de tank of checken of de bak écht in z'n één staat), toen ik daarna verder reed bleven de remblokken heel erg 'plakken', dat duurde echt wel even voordat dat er weer uit was, voelde de extra weerstand bij het rijden. Is dat normaal? Slijt je dan de remblokken een stuk af ofzo? Sindsdien vermijd ik het pompen met de rem eigenlijk :+

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

SavageBrother schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 08:40:
Wat heb je dan allemaal aan onder dat leer? Ik heb het echt totaal niet warm momenteel.
Ik draag onder mijn leer alleen een setje thermo, om het zweet een beetje in banen te leiden en mijn pak een beetje fris te houden. Maar 2 tellen stilstaan in de zon voor het stoplicht en je voelt bij wijze van spreke je pak vollopen.
wimmel_1 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:07:
[...]

De rede voor de "overstap": Met een SS wordt het steeds minder leuk om op de openbare weg te rijden. Tegen de tijd dat het leuk wordt zit je, met alle 60 Km/h zones in Nederland tegenwoordig, al aan het dubbele van de maximum snelheid en heb je nét naar de tweede versnelling opgeschakelt (met 120Km/h draait zo'n R6 nét 10K Rpm in de tweede versnelling en zit je pas nét aan het begin van de vrij korte powerband (10K Rpm - 14K Rpm).

Verder merk ik steeds vaker dat ik tijdens het rijden in een groep continue express gaten aan het laten vallen ben om zo iedere keer een beetje fun te kunnen halen uit het lomp hard uit een bocht uit-acceleren..... Érg leuk spel.... Maar niet voor de mensen welke áchter me rijden welke vervolgens het gat wat onstaat tussen mij en de achterliggers amper meer dicht gereden kunnen krijgen :*)
Precies de reden waarom naked naar mijn idee zo populair is in Nederland. We hebben geen bergpassen of eindeloze kronkelweggetjes. Al vraag ik me af of je dan een MT-10 nodig hebt, zit je dan niet nog steeds met een teveel aan verrmogen voor de Nederlandse wegen?

#team_UTC+1

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 20:51

Bergie

Lekker belangrijk...

Volgens mij heeft alles > 250cc al te veel aan vermogen voor de Nederlandse wegen :+

Gelukkig kan ik vanuit Enschede makkelijk naar Duitsland; dan zit je al snel in wat heuvelachtiger gebied

Yamaha MT-09

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Martin schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:37:
Even aanhaken hierop, een tijdje geleden stond ik voor het stoplicht mijn voorrem te pompen (eens wat anders dan trommelen op de tank of checken of de bak écht in z'n één staat), toen ik daarna verder reed bleven de remblokken heel erg 'plakken', dat duurde echt wel even voordat dat er weer uit was, voelde de extra weerstand bij het rijden. Is dat normaal? Slijt je dan de remblokken een stuk af ofzo? Sindsdien vermijd ik het pompen met de rem eigenlijk :+
Heb je toevallig een paar "el-cheapo" aftermarket "China" remhendels geplaatst? Die dingen willen wel eens het ontluchtingsgaatje van de rempomp dicht houden vanwege een "net niet" goede maatvoering.

Pazzo en Titax kosten niet voor niets de hoofdprijs :+

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11 22:57
Wat betreft de kleding en de warmte, wie gebruikt er zoiets:
https://www.louis.de/en/a...tor/208935?list=188788121

In de MotoPlus is zoiets volgens mij ook al eens langs gekomen. Je draagt een soort vest met alle protectie en daar trek je dan een min or meer normale jas of iets overheen afhankelijk van hoe koud het is. De protectie hoeft dan niet meer in de jas te zitten waardoor je wat meer keuze hebt wat je aan trekt.
Alleen vraag ik me dan af hoe warm zo'n 'schild' is en of het meer of minder bescherming biedt als een hele jas?

• bakvis
  • Nu online

bakvis

Tweakers.Nerd

Ik ben al enige tijd aan het kijken naar een headset om mijn navi te kunnen horen. Ik vind alleen de Sena, Scala setjes etc te duur, ik heb geen zin om 100+ euro te dokken voor een headset om alleen mijn navi te horen.

Ik weet niet of iemand ervaring heeft met de headsets van http://intercom-motor.nl/? Zo te zien komen d'r veel van dealextreme af, ik weet niet of iemand daar ervaring mee heeft?

Mijn Specs

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:38
bakvis schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:48:
Ik ben al enige tijd aan het kijken naar een headset om mijn navi te kunnen horen. Ik vind alleen de Sena, Scala setjes etc te duur, ik heb geen zin om 100+ euro te dokken voor een headset om alleen mijn navi te horen.

Ik weet niet of iemand ervaring heeft met de headsets van http://intercom-motor.nl/? Zo te zien komen d'r veel van dealextreme af, ik weet niet of iemand daar ervaring mee heeft?
Een maand of 2 geleden heb ik een setje uit China gekocht. Voor de prijs moet ik zeggen dat het een prima setje is. Volgens mij was het iets van €70 voor 2 headsets.
Ik zat in precies dezelfde situatie, had weinig zin om een paar honderd euro uit te geven voor iets wat ik misschien helemaal niet prettig zou vinden. Het is even goed kijken hoe je het setje het beste in je helm kunt zetten.

• PilatuS
  • Niet online
Maak gelijk de remklauw even goed schoon. Bij mijn motor gingen de remmen binnen 7.000km al piepen bij de laatste meters. Heb toen de remklauwen schoon gemaakt om het op te lossen. Als je de blokjes vervangt gewoon gelijk even doen als je er toch bij kan. Bij mij zaten 2 van de 8 zuigers al aardig vast.

Verwijderd

bij mijn rijschool zijn ook genoeg kleding dat je nooit in kleffe kleding van een ander hoeft te zitten. kreeg van een kennis ook de tip om je rijles als eerst op de dag in te plannen. dan heeft de kleding in ieder geval de hele nacht kunnen drogen.

ik heb nu 2 lessen gehad en ga nu beginnen aan mijn theorie. iemand tips hier over?

hoe meer lessen ik heb gehad hoe mooier ik begin het te vinden. 7 juli kan ik examen algemene voertuig beheersing doen.

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:32:

ik heb nu 2 lessen gehad en ga nu beginnen aan mijn theorie. iemand tips hier over?
Even een boekje kopen van Vekabest of de ANWB. Deze 2x goed doornemen en wat proefexamens maken zou genoeg moeten zijn. Het stelt weinig voor als je er even een paar uurtjes aan besteed.

• incmve
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:22

incmve

maredana.nl

Ik had ANWB en Vekabest, vond die van Vekabest het fijnste.

Mijn YT kanaal - Mijn domotica blog

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-11 20:44
Frijns.Net schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:47:

In de MotoPlus is zoiets volgens mij ook al eens langs gekomen. Je draagt een soort vest met alle protectie en daar trek je dan een min or meer normale jas of iets overheen afhankelijk van hoe koud het is. De protectie hoeft dan niet meer in de jas te zitten waardoor je wat meer keuze hebt wat je aan trekt.
Alleen vraag ik me dan af hoe warm zo'n 'schild' is en of het meer of minder bescherming biedt als een hele jas?
Er staat "Designed for wearing under abrasion-resistant motorcycle jackets", dus eigenlijk een motorjas.
Je kan het wel dragen bij snowboard/ski/mountainbike/... onder een gewone vest.

• PilatuS
  • Niet online
incmve schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:01:
Ik had ANWB en Vekabest, vond die van Vekabest het fijnste.
Ik heb zelf ook het boekje van Vekabest gebruikt. Gekocht op MP voor iets van 20 euro en weer voor hetzelfde bedrag verkocht. Lekker makkelijk en kost dus niets.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ikke!
Dat wil zeggen, ik heb de Büse Belluno Pro, geen vest met mouwen.

Nu wil het toeval dat ik voor de echt warme dagen (>28 graden) een doorwaaipak heb. Door de meer sportieve en strakkere snit van dat pak, past het protectorvest er sowieso niet onder. Ik heb dat protectorvest gewoon 2 jaar later gekocht, dus nooit rekening mee gehouden.
Onder mijn allround pak heb ik die ruimte wel en draag ik dat vest wel altijd. Ja, het is iets warmer, maar alsnog valt het reuze mee als je wat ventilatie open kunt zetten. En vergis je niet, je buitenste laag moet nog steeds slijtvast zijn. Het enige voordeel is dat de (rug)protector niet meer kan verschuiven bij een glijpartij.

• JesseAMD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 15:52
Hier nog steeds erg blij met mijn Ducati S2R 1000. Hoewel er een S4RS Tricolore op MP staat...

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/kvvhvdhokndc2.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door JesseAMD op 07-06-2016 14:03 ]

• bakvis
  • Nu online

bakvis

Tweakers.Nerd

JesseAMD schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 14:00:
Hier nog steeds erg blij met mijn Ducati S2R 1000. Hoewel er een S4RS Tricolore op MP staat...

[afbeelding]
http://link.marktplaats.nl/m1051400286

Deze? Man, wat een kunstwerk :9 O+

Mijn Specs

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

418O2 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 23:32:
Leer wil ik nog wel een keer omdat ik circuit aspiraties heb, maar door mijn a typische lichaamsbouw wordt dat prijzig. Eendelig pas ik sowieso niet en combis moet ik samenstellen, dus de echte aanbiedingen zitten er niet in voor mij
Hier vooral met mijn gewicht van maar 56 kg denk ik nog een hele zoektocht om een goed aansluitend pak te vinden. Bijna alle pakken zijn, vanzelfsprekend, ontworpen voor de volwassen man met rond de 70-80 kg en niet voor een jongvolwassene van 56 kg. :?
Thoit schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:11:
[...]

Een maand of 2 geleden heb ik een setje uit China gekocht. Voor de prijs moet ik zeggen dat het een prima setje is. Volgens mij was het iets van €70 voor 2 headsets.
Ik zat in precies dezelfde situatie, had weinig zin om een paar honderd euro uit te geven voor iets wat ik misschien helemaal niet prettig zou vinden. Het is even goed kijken hoe je het setje het beste in je helm kunt zetten.
Was dat toevallig deze? €75 voor een setje van 2 met een 'bereik' van 1200 meter.

Net zoals C-Sharp al vermeldt is het wel handig om erover een (motor) jas te dragen die voorkomt dat je alsnog met je huid over het asfalt schraapt. Dit vest is meer om te klap 'op te vangen' en ervoor te zorgen dat je niet 123 je rug breekt. Gebruiken ze voornamelijk in de motorcross omdat je daar natuurlijk vaak niet echt het 'abrasion deel' hebt en het vooral draait om de val tegen de grond. Stunters gebruiken het vaak ook daarvoor. Zou bijvoorbeeld wat zijn als je een casual leren jack (motorkledingmerken hebben die ook vaak) hebt en daaronder dit nog draagt.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11 22:57
Bedankt voor de info over die protectors. Als je alles al in de jas hebt zitten dan voegt het behalve wat extra veiligheid geen mogelijkheid toe om het wat koeler te hebben in de zomer.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:58
Ik heb zelf mijn motorrijbewijs in april al gehaald. Feest. Ik was ook van plan een motor aan te schaffen maar mijn parkeermogelijkheden zijn niet echt heel super. Ik woon in een appartementencomplex. Aan de achterkant zit een gesloten parkeerplaats (onoverdekt). De mogelijkheden die ik heb:

1. Aan de voorkant op de stoep parkeren. Alleen zit dat aan een druk plein en 's nachts redelijk verlaten dus kunnen ze hem zo meenemen. Daarnaast is er officieel een parkeerverbod en hebben we een bandenprikker gehad in de wijk. Had niet zo mijn voorkeur mede ook omdat dit eigenlijk niet mocht qua huisreglement.
2. Aan de achterkant op een stoep parkeren. Had zelf niet mijn voorkeur omdat ik mij zelf stoor aan mensen die daar hun fietsen neerzette terwijl iedereen een schuur heeft (en dus gewoon lui zijn om hem fatsoenlijk op te ruimen). Zou hij alleen niet droog staan.
3. Een parkeerplaats aanschaffen. Parkeerterrein is alleen betaald parkeren. Parkeerplaats kost 13.500 euro (wel met waardebehoud). Vond ik nogal duur en staat ie nog steeds buiten.
4. In mijn inpandige schuur. De schuren zitten op de BG, daarboven zitten allemaal appartementen. Er stond niets in het huisreglement. Veel verhalen op het internet gelezen. Soms mocht het, soms weer niet ivm brandveiligheid. De hoek om hem erin te rijden zou lastig zijn maar met een parkeer/rangeerhulp zou dat wel moeten kunnen. En hij zou droog en achter slot en grendel staan!

Had een mail naar de Vereniging van Eigenaren toe gestuurd met de opties. Die hadden even wat tijd nodig om het uit te zoeken maar hebben uiteindelijk optie 4 toegelaten. Enige voorwaarde was dat ik de motor van te voren uitzette i.v.m. de benzinedampen. Erg blij mee! Nu alleen mijn schuur nog opruimen en kan ik eindelijk voor een motor kijken!
Pagina: 1 ... 75 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.