Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.804 views

Onderwerpen

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
SavageBrother schreef op maandag 30 mei 2016 @ 22:07:
[...]

Zeg dit wel. M'n tante is op de fietst aangetikt door een andere fietser, vervolgens gevallen met een gebroken ruggenwervel, gebroken/gescheurd middenrif, hersenschudding en gat in haar hoofd als resultaat.
Dat is vrij heftig, maar zo zie je hoeveel pech je kan hebben.

Met motorrijden is het vooral de eerste val vanaf de motor naar de grond en daarna wat je wel of niet tegenkomt. Je kan natuurlijk ook gaan rollen in plaats van glijden en ook dat gaat niet goed. Maar als je bijvoorbeeld op het circuit met 150+ in een bocht een lowsider maakt en je gaat glijden zonder dat je er hard afgevallen bent en geen last hebt van je motor, is er vaak helemaal niets aan de hand. Dat maakt het op straat wel gevaarlijk omdat de kans dat je wel iets tegenkomt een stuk groter is. Dan in een bocht met 150+ een lowsider maken en met 100+ de vangrail raken zal niet goed aflopen.

Met een highsider heb je de mogelijkheid om eerst 2 meter in de lucht te vliegen en dan kom je hard op de grond neer. Vooral op het circuit zie je de meeste botbreuken als dit gebeurt, met een lowsider is er meestal weinig aan de hand.

Verwijderd

Over ongelukken gesproken, momenteel is dit wel een redelijk dieptepuntje hier in de omgeving :|

http://brabantn.ws/WNt

Op een weg waar ik zelf ook vaak erg hard rij :|

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

PilatuS schreef op maandag 30 mei 2016 @ 22:30:
[...]
Dat maakt het op straat wel gevaarlijk omdat de kans dat je wel iets tegenkomt een stuk groter is. Dan in een bocht met 150+ een lowsider maken en met 100+ de vangrail raken zal niet goed aflopen.
Dat dus. Maar ja, nog steeds genoeg knuckleheads die zonodig op de openbare weg moeten racen. Hebben totaal geen beeld van wat er met ze kan gebeuren als ze zonder marge door de bocht gaan. Als er iets ligt, ben je weg. Met een 'normale' snelheid kun je nog iets doen. Maar ja...Rossi he... 8)7

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• PilatuS
  • Niet online
mphilipp schreef op maandag 30 mei 2016 @ 22:59:
[...]

Dat dus. Maar ja, nog steeds genoeg knuckleheads die zonodig op de openbare weg moeten racen. Hebben totaal geen beeld van wat er met ze kan gebeuren als ze zonder marge door de bocht gaan. Als er iets ligt, ben je weg. Met een 'normale' snelheid kun je nog iets doen. Maar ja...Rossi he... 8)7
Vind deze reclame wel goed gemaakt.

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Precies. Maar velen denken toch dat ze heel goed kunnen rijden. En als ze op d'r bek gaan is het altijd zo'n kutsmoes dat hun banden koud waren of dat elke motorrijder een keer zal vallen. Jajaja...dat maakt het weer helemaal ok. Vooral geen schuld bij jezelf zoeken.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• PilatuS
  • Niet online
mphilipp schreef op maandag 30 mei 2016 @ 23:13:
Precies. Maar velen denken toch dat ze heel goed kunnen rijden. En als ze op d'r bek gaan is het altijd zo'n kutsmoes dat hun banden koud waren of dat elke motorrijder een keer zal vallen. Jajaja...dat maakt het weer helemaal ok. Vooral geen schuld bij jezelf zoeken.
Zo zou ik het nou ook weer niet stellen.

Ik denk dat de meeste mensen helemaal niet nadenken over het risico en wat er gaat gebeuren als het niet goed gaat. De meeste gaan er gewoon vanuit dat het altijd wel goed zal gaan. Ik doe het zelf op de openbare weg redelijk rustig aan. Ik word ook vaak genoeg ingehaald op een dijk waar ik dan 100 rij terwijl je er 60 mag. Ik vind lekker vlot door de bochten gaan wel prima, het hoeft voor mij niet super hard te gaan. Dan word ik er op mijn RC8 uitgereden door een 500cc, dat boeit mij niets.

Ik rij nu iets van 8 of 9 jaar motor en heb ook pas vorig jaar de eerste kneedowns gemaakt. Dat terwijl ik altijd al een sportmotor rij en het ook erg leuk vind om er plat mee te gaan. Maar op een dijk of andere weg met lekkere bochten een kneedown gaan maken vind ik gewoon te veel risico. Niet alleen voor mijzelf maar ook voor andere mensen en mijn motor. Dan maar lekker 2x per jaar naar het circuit toe om goed hard door de bochten te gaan, maar niet op de openbare weg.

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

pagani schreef op maandag 30 mei 2016 @ 20:00:
[...]

Je kunt prima, in full gear, struikelen met 1km/u en je nek breken. Dan kan het op een motor met 5km/u in de langzame slalom ook (en bij elke hogere snelheid en elke andere manoeuvre)
Geen idee of het al een keer is langsgekomen, vast wel, maar vind dit filmpje wel passend:

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

PilatuS schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:45:
[...]

Die dingen zijn waarschijnlijk wel goed onderhouden, maar ze hebben vast een grote beurt nodig. Voor weinig kan het best interessant zijn, maar je weet natuurlijk nooit wat je koopt. Die dingen worden ook vast niet netjes warm gereden en dan met meer dan een ton er op moet je mazzel hebben dat je geen gekke dingen tegenkomt.
Dat is het inderdaad. Die dingen worden verkocht voor 'marktconforme' prijzen. Een écht koopje zul je dus niet scoren volgens mij. Voor het geld wat je 'bespaart' koop ik liever wat meer betrouwbaarheid bij een particulier.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:43

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

PilatuS schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:02:
[...]

In beide gevallen met de 180 en 190 door er op een goede manier naast te hangen. Dus met 1 bil er naast en niet meer dan dat. Die gast met de 180 band had gewoon een nette houding en reed ook de stepjes aan de grond met de knie. Dan nog zat er een rand op die 180 band. Hij ging een stuk harder als ik dat ik ging met ongeveer dezelfde houding zonder er als een idioot naast te hangen. Dan nog reed ik de rand van mijn 190 er af en hij bij de 180 niet.

Het heeft ook te maken met de vorm van de band. Toevallig hadden we wel beide dezelfde banden op de motor liggen. Maar wat hij ook deed, stepjes aan de grond, knie aan de grond, er bleef gewoon een rand over. Vandaar dat ik denk dat een 190 makkelijker is om rond te krijgen dan een 180. Hoe kleiner de band hoe moeilijker het word. Met een voorband krijg je het ook nooit voor elkaar om de randen er helemaal af te rijden.
Verschillende motoren en waarschijnlijk verschillende bandenspanningen. Ik rijd met zowel 180 als 190 en geloof mij de 180 is veel makkelijker.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-11 12:57
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2016 @ 22:55:
Over ongelukken gesproken, momenteel is dit wel een redelijk dieptepuntje hier in de omgeving :|

Ik weet niet of het in dit geval iets had geholpen, maar ik snap nog steeds niet waarom er geen helm verplichting is bij snorfietsen in Nederland.
In België is dit al jaren verplicht.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:33

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Waarom is er geen helmverplichting voor fietsers? En dan niet alleen de snelle wielrenners of mtb's, maar _iedere_ fiets? In andere landen is zo'n verplichting er wel.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Anoshky
Ik ben 100% voor een helmverplichting voor alle fietsers ook trouwens (ben zelf gepassioneerd wielrenner en kom niet buiten zonder helm). Maar goed, dat is misschien voor een ander topic ;)

Maar hoeveel snorfietsen rijden er ook effectief 25, ik zie de meeste snorfietsen de fietsen echt voorbij razen op een fietspad, ik denk dat ze bijna allemaal een stuk harder rijden. Daarom vind ik op zo'n ding een helm nog meer noodzakelijk dan op een fiets.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ligt het probleem dan niet bij de handhaving op snelheid/opvoeren van snorfietsen en brommers?

Let wel, ik weet niet of ik voor of tegen een helmplicht ben op de fiets. (en dat is inderdaad genoeg voer voor een ander topic) Ik zou alleen wel graag willen dat de juiste argumenten erbij worden gehaald.

En in alle eerlijkheid, ik denk dat er meer te halen valt bij het gebruik van mobieltjes en oordopjes op de fiets. Het een sluit het ander zeker niet uit, maar als je ergens een maatregel moet nemen zou die mijn voorkeur hebben. En vooral: handhaven.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Snorfietsers, dat zijn die dingen die je voorbij knallen over het fietspad terwijl je zelf op de hoofdweg al 60 kmpu rijdt, toch? Opgevoerde brommers kan ik nog wel begrijpen, 45 kmpu is echt geen pretje als je tussen de auto's moet, maar opgevoerde snorfietsen zouden ze wat mij betreft zero tolerance mogen behandelen :/

• spruit89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-11 09:46
Goeiemorgen, 2 weken geleden succesvol mijn theoretisch examen afgelegd voor rijbewijs A.
Morgen start ik met mijn eerst 3 uur rijles (in totaal 12). Kijk er echt naar uit, hopelijk wat beter weer dan gisteren.
Deze week ook motor gekocht: BMW f650gs 2011
Iemand nog tips voor de verzekering omtrent de motor? (ben van België)
Ben deze week al bij verscheidene kantoren langs geweest maar aangezien ik over een bedrijfswagen beschik en dus geen eigen wagen ter verzekering heb willen weinige mij verzekeren...

• NicoVermeir
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 13:15
vanmorgen laatste examen (openbare weg) met succes afgelegd! donderdag rijbewijs afhalen. ondertussen toch al de L van de moto afgeprutst :)

was wel ff wennen om van mijn Shadow naar een CB750 te gaan (de shadow had te weinig vermogen voor examen mogen mee te doen, dus CB750 geleend van iemand)

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
spruit89 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:21:
Goeiemorgen, 2 weken geleden succesvol mijn theoretisch examen afgelegd voor rijbewijs A.
Morgen start ik met mijn eerst 3 uur rijles (in totaal 12). Kijk er echt naar uit, hopelijk wat beter weer dan gisteren.
Deze week ook motor gekocht: BMW f650gs 2011
Iemand nog tips voor de verzekering omtrent de motor? (ben van België)
Ben deze week al bij verscheidene kantoren langs geweest maar aangezien ik over een bedrijfswagen beschik en dus geen eigen wagen ter verzekering heb willen weinige mij verzekeren...
Bij Ethias hebben ze een 'flat rate' verzekering (wel afhankelijk van je motor) en doen ze denk ik niet moeilijk over wie ze verzekeren. Je krijgt wel een heel grote korting als je wagen ook bij hen verzekerd is.

Of je zou eens kunnen horen bij de verzekeraar van je bedrijfswagen. Je weet nooit of die je 'schadevrije jaren' (als je die al zou hebben) wil honoreren en of die je korting wil geven voor dubbel gebruik (= wagen + moto); KBC deed daar alvast niet moeilijk over (alleen waren ze in mijn geval duurder dan overstappen naar Ethias)

En dan vind je per provincie hier nog de verzekeringsmakelaar die als adviseur van MAG optreedt:
http://www.mag.be/actief/motorfietsverzekeringen

Wie weet vinden die een betere deal voor je (je moet dan wel lid zijn van MAG)

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-11 20:37
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2016 @ 22:55:

buurman :w

is een leuk weggetje ja om m nog snel even open te trekken :9

• spruit89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-11 09:46
Dryhte schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:55:
[...]

Bij Ethias hebben ze een 'flat rate' verzekering (wel afhankelijk van je motor) en doen ze denk ik niet moeilijk over wie ze verzekeren. Je krijgt wel een heel grote korting als je wagen ook bij hen verzekerd is.

Of je zou eens kunnen horen bij de verzekeraar van je bedrijfswagen. Je weet nooit of die je 'schadevrije jaren' (als je die al zou hebben) wil honoreren en of die je korting wil geven voor dubbel gebruik (= wagen + moto); KBC deed daar alvast niet moeilijk over (alleen waren ze in mijn geval duurder dan overstappen naar Ethias)

En dan vind je per provincie hier nog de verzekeringsmakelaar die als adviseur van MAG optreedt:
http://www.mag.be/actief/motorfietsverzekeringen

Wie weet vinden die een betere deal voor je (je moet dan wel lid zijn van MAG)
Bedankt voor alle info!

Verwijderd

Reloader schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:58:
[...]

buurman :w

is een leuk weggetje ja om m nog snel even open te trekken :9
/me is inwoner van de gemeente Dongen en jij? :w

Het is inderdaad een heel leuke weg om even flink te scheuren. Maar er zijn veel meer van dit soort weggetjes in de buurt :) Via de Haansberg in Rijen naar Dongen en dan in Dongen de Beljaartlaan, Vierbundersweg en de Berlagestraat :9

• Reloader
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 11:21:
[...]

/me is inwoner van de gemeente Dongen en jij? :w

Het is inderdaad een heel leuke weg om even flink te scheuren. Maar er zijn veel meer van dit soort weggetjes in de buurt :) Via de Haansberg in Rijen naar Dongen en dan in Dongen de Beljaartlaan, Vierbundersweg en de Berlagestraat :9
Tilburg, gilzerbaan afrijden.

ik rijd regelmatig vanaf tilburg noord naar loon op zand langs experience island en de spinder. vervolgens langs de efteling binnendoor naar dongen en uiteindelijk langs coca cola weer terug richting Tilburg :)

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:05
Anoshky schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:16:
Maar hoeveel snorfietsen rijden er ook effectief 25, ik zie de meeste snorfietsen de fietsen echt voorbij razen op een fietspad, ik denk dat ze bijna allemaal een stuk harder rijden. Daarom vind ik op zo'n ding een helm nog meer noodzakelijk dan op een fiets.
* Melkunie steekt hand op.

Mijn Tomosje haalt, met moeite en in goede omstandigheden, net 23 op gps. Met de trapfiets ga ik harder :+

• Reloader
Melkunie schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 11:34:
[...]

* Melkunie steekt hand op.

Mijn Tomosje haalt, met moeite en in goede omstandigheden, net 23 op gps. Met de trapfiets ga ik harder :+
geluksvogel, ik heb een 2e hands snorscooter gekocht een hele tijd geleden en dat ding loopt 65 op de teller. afvoeren kost meer dan wat het apparaat me in aanschaf heeft gekost |:(

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:31

_Apache_

For life.

Reloader schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 11:35:
[...]
geluksvogel, ik heb een 2e hands snorscooter gekocht een hele tijd geleden en dat ding loopt 65 op de teller. afvoeren kost meer dan wat het apparaat me in aanschaf heeft gekost |:(
Lucht inlaat dichttapen en een gat in maken. Zijn de kosten niet hoor. :?

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Reloader
_Apache_ schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 11:42:
[...]

Lucht inlaat dichttapen en een gat in maken. Zijn de kosten niet hoor. :?
hmm, dan hoeft ie idd alleen opnieuw afgesteld te worden, "fietsen"maker kwam met prop erin lassen en aanpassing aan carb enzo ;w

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:17

-tom-562

Oliesjeik

Stukje tuinslang boven de gasschuif kost niks (als je een tuinslang hebt tenminste :P), hoef je ook niet opnieuw af te stellen

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Vandaag even nieuwe banden laten monteren bij Martell van motor forum. Echt een heel aardige vent en een goede service :)

http://www.motorservicetilburg.nl/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2016 12:11 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:31

_Apache_

For life.

Reloader schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 11:45:
[...]

hmm, dan hoeft ie idd alleen opnieuw afgesteld te worden, "fietsen"maker kwam met prop erin lassen en aanpassing aan carb enzo ;w
Mijn ouwe Puch kregen ze geen goede meting op met de rollerbank (agent verzoop de aanloper :X ), moest binnen 72u melden bij het politiebureau. Tape-je op de inlaat en hij liep keurig 45km/h.

Ga me niet vertellen dat jullie de braafste uit de klas waren. :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Reloader
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:11:
Vandaag even nieuwe banden laten monteren bij Martell van motor forum. Echt een heel aardige vent en een goede service :)

http://www.motorservicetilburg.nl/
mijne volgende week naar spijkers motoren in Tilburg voor 2 MPR2's
http://spijkersmotoren.com/
erg tevreden over :)

• Dryhte
_Apache_ schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:15:
[...]

Mijn ouwe Puch kregen ze geen goede meting op met de rollerbank (agent verloop de aanloper :X ), moest binnen 72u melden bij het politiebureau. Tape-je op de inlaat en hij liep keurig 45km/h.

Als je met de luchtinlaat te verkleinen, je brommer kan 'afvoeren', is er dan ook een merkbare winst als je met een (lichtere) moto de luchtinlaat aanpast? (Voorlopig puur nieuwsgierig, geen klachten over CB500X, maar wil me er wel even in verdiepen dus als iemand tips/bronnen voor lectuur heeft? (LMGTFY ken ik zelf ook, dank bij voorbaat ;) ))

EDIT - Het is natuurlijk mogelijk dat bij een moderne motor de luchtinlaat reeds geoptimaliseerd is voor het maximale vermogen dat de motor kan produceren. In dat geval lijkt het onverstandig om er überhaupt aan te komen.

[ Voor 13% gewijzigd door Dryhte op 31-05-2016 13:25 ]

• PilatuS
  • Niet online
Tylen schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 06:16:
[...]

Verschillende motoren en waarschijnlijk verschillende bandenspanningen. Ik rijd met zowel 180 als 190 en geloof mij de 180 is veel makkelijker.
Dat zal ook wel een verschil maken ja. Met mijn motor met 190 band is het enorm makkelijk om de randen er vanaf te rijden. Zelfs met netjes er naast hangen hoef ik geen kneedown te maken om de raden er vanaf te rijden.

• -tom-562
  • Laatst online: 21:17

-tom-562

Oliesjeik

Dryhte schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 13:11:
[...]

Als je met de luchtinlaat te verkleinen, je brommer kan 'afvoeren', is er dan ook een merkbare winst als je met een (lichtere) moto de luchtinlaat aanpast? (Voorlopig puur nieuwsgierig, geen klachten over CB500X, maar wil me er wel even in verdiepen dus als iemand tips/bronnen voor lectuur heeft? (LMGTFY ken ik zelf ook, dank bij voorbaat ;) ))
Bij sommige motoren kan je wat winst boeken door wat dingen aan het luchtfilter(huis)/airbox te wijzigen. Maar dan praat je over zware supersports.
Denk dat het bij je CB500X weinig uit zal maken :P Hooguit dat je wat peekaa's wint met een andere demper/volledig uitlaatsysteem en de boel opnieuw laten afstellen.
Maar als je PK's zoekt kan je beter een andere motor kopen :P

Vaak bu'j te bang!

• Anoshky
Als het over opdrijven gaat, zou een XMAX125 te tweaken zijn? ;-)

• Dryhte
-tom-562 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 13:27:
[...]

Bij sommige motoren kan je wat winst boeken door wat dingen aan het luchtfilter(huis)/airbox te wijzigen. Maar dan praat je over zware supersports.
Denk dat het bij je CB500X weinig uit zal maken :P Hooguit dat je wat peekaa's wint met een andere demper/volledig uitlaatsysteem en de boel opnieuw laten afstellen.
Maar als je PK's zoekt kan je beter een andere motor kopen :P
'k heb ook nog een 125cc'tje staan met carbs ;) misschien valt daar iets aan te doen?

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:11

charrel

Cortisol4life..

Reloader schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 11:35:
[...]

Busje tussen je gaskabel bij je carburateur zodat de ring niet zover meer kan opendraaien. Is het geen zip toevallig?

• Reloader
charrel schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 13:38:
[...]

Busje tussen je gaskabel bij je carburateur zodat de ring niet zover meer kan opendraaien. Is het geen zip toevallig?
kymco DJ :) zal er binnenkort eens naar kijken

• PilatuS
  • Niet online
Reloader schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 14:04:
[...]

kymco DJ :) zal er binnenkort eens naar kijken
Een andere uitlaat met een busje er in zal het ook oplossen. Vaak kan je op MP voor een paar tientjes een andere uitlaat kopen.

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:29
Anders even kijken of het draadje naar de CDI is doorgeknipt (toerenbegrenzing). (zwarte doosje onder je stuur)
Maar dan moet je de kap eraf schroeven.

• Reloader
Deshmir schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 14:49:
Anders even kijken of het draadje naar de CDI is doorgeknipt (toerenbegrenzing). (zwarte doosje onder je stuur)
Maar dan moet je de kap eraf schroeven.
dat werkt niet bij een oude 2 takt :)

• tdw

tdw

Amai seg!

[...]

Mijn ouwe Puch kregen ze geen goede meting op met de rollerbank (agent verloop de aanloper :X ), moest binnen 72u melden bij het politiebureau. Tape-je op de inlaat en hij liep keurig 45km/h.

Ik reed gewoon met platte achterband :Y)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11 18:41
[...]

Jawel. >:) :o

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:36
Ik was ook niet de braafste van de klas, maar ook nooit gepakt O-)

1x staande gehouden omdat de politie mij tegemoet reed en ze mij wel erg vlak door de bochten vonden gaan voor een scooter die maar 45 km/u mocht. Netjes toegegeven dat hij iets harder liep en ik kwam er vanaf met een preek.

Later liep het apparaat nog wel wat harder. Hoe hard exact weet ik niet, aangezien de teller maar tot 100 km/u ging 8)
Onverantwoord? Zeker weten, maar een mooie tijd was het wel.

• PilatuS
  • Niet online
Tegenwoordig nu scooters op de weg rijden is een beetje sneller ook geen probleem meer. Mijn scooter loopt iets van 60 en daarmee moest ik een keer op de rollerbank, maar dit was geen probleem. Met die 60km/u kan ik ook nog normaal meekomen met het verkeer op de rijbaan. Als ie 45 loopt zorgt dit juist voor gevaarlijke situaties. Nu kan ik netjes meekomen en is inhalen voor auto's niet nodig, als ie 45 loopt willen ze er toch langs wat gevaarlijk zou kunnen zijn. Zolang de scooter niet harder dan 60 of 65 gaat is het meestal geen probleem.

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:52

Least Inkling

Product of the cold war

Heb geen problemen met het feit dat een scooter harder gaat dan mag/voor gebouwd is.

Waar ik wel problemen mee heb is het feit dat er een groep is die maar een stand van het gas kent en dat is vol open, ongeacht waar men rijdt en wie er in de buurt is. Volgas door de stad heen raggen zonder rekening te houden met medeweggebruikers. Geldt overigens niet alleen voor scooterrijders.

Dus mag het ietsjes harder? Tuurlijk, maar niet met 1 stand van het gas.

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• PilatuS
  • Niet online
Die mensen heb je helaas overal. Ik zie ook vaak genoeg mensen die terwijl ze op een scooter rijden ook nog lekker aan het appen zijn, compleet gestoord. Van fietsers vind ik het al een heel slecht idee, maar op een scooter die 3x zo hard rijd helemaal.

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Jap, kreeg vorige week in Frankrijk ook een appende fietser achterop mijn koffer. Kras erop..
Ik stond stil overigens...

Flink schelden in Engels (met Frans kom ik niet verder dan "nondedju" ;) )
Man vluchtte een winkel binnen.

• dion_b
  • Laatst online: 20:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bah, plakkerig rotweer vandag. Gelijk m'n zomerjas van stal gehaald en vrijwel gelijk geconstateerd dat het tijd is voor een nieuwe: op verschillende plekken hangt het gaas dat me moet beschermen maar door kan waaien los, een van de mouwen gaat niet meer dicht en zo nog een paar punten :o

Dan de vraag: welke nieuwe...

Ik wil zoveel mogelijk doorwaai maar ook een waterdichte voering die ik er bij miezer in kan ritsen. Voor echt goor rotweer heb ik een plastic regenpak, maar ik wil ook geen jas met helemaal geen spatwaterdichte optie. Dat schijnt een lastige te zijn.

Ik zie zo drie mogelijkheden:
1) doorwaaijas met meegeleverde waterdichte voering.
2) doorwaaijas met passende onderjas
3) doorwaaijas zonder formeel passende onderjas, gewoon onderjas van huidige gebruiken

Ad 1 heb ik welgeteld twee opties gevonden:
- Rev'it Ignition 2 (+- EUR 360)
- Rev'it Tornado (2) (+-EUR 210)

Ad 2 eigenlijk maar eentje:
- Dane Vikar (+- EUR 209 + EUR 80)

Ad 3 zat mogelijkheden. Heb vooral zitten kijken naar twee dingen:
- Held Tamaso (in de uitverkoop bij Louis.de voor EUR 90)
- Evolution TJ2.31 (EUR 90)

Nu, die Ignition 2 is eigenlijk ideale optie, want ik vind het mooi, zit prima en heeft losse regen- en warmtemembranen. Maar eigenlijk kan ik zo'n bedrag nu niet missen.
De Tornado is stukken goedkoper, maar zit iets minder goed en gecombineerde warmte/regenmembraan vind ik minder geschikt.

De Vikar zit als gegoten, maar is met de losse jas nauwelijks goedkoper dan de Ignition, en de vraag is wat de toegevoegde waarde is van EUR 80 aan onderjas boven gewoon de onderjas van m'n hudige jack te recycleren.

En wat dat laatste betreft, de Tamaso lijkt me ideale voordelige keuze; hij zit ook goed en het kost geen drol.

Twee vragen:
a) wat vinden jullie van het idee van de binnenjas van m'n huidige (Buse nogwattes) recycleren en gebruiken als ik door motregen wil met nieuwe doorwaaijas?
b) Die Evolution jassen zie ik op verschillende plekken maar ik kan totaal geen reviews vinden. Eerste indruk is redelijk, maar prijsstelling is goedkope prul. Iemand ervaring mee?

Oslik blyat! Oslik!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:29

Bommes

Capo del formaggio

Zeker nog nooit in Zuid Italië geweest???
Hier slalommen ze met 100 tussen de auto's door die al 80 rijden waar 50 is toegestaan.
Indien nodig over de vluchtstrook, tussen elke willekeurige rijstrook of op de baan van het tegemoetkomende verkeer of een nu een door getrokken streep is of niet.
Bij nood aan ander vervoer zit er nog iemand achterop zonder helm, en beschermende kleding???

Als er nog even gebeld moet worden gaat de pothelm en beetje schuin en wordt de GSM tussen hoofd en helm in geduwd en kan er zo handsfree gebeld worden.
Appen/smsen, kan gewoon tijdens het rijden en behoeft geen snelheids aanpassing.

De dodehoek van onze camper of vrachtwagen of zo iets zijn ze compleet onbekend mee, bij voorkeur gaan er 3 scooters net rechts naast mijn achterwiel rijden zodat ik ze compleet niet kan zien.

Snelheid borden, door getrokken strepen, haaientanden, voorrangswegen zijn allemaal maar suggesties.
Invoegen op een snelweg gebeurt gewoon met 30 of 40km/u zonder af te wachten of er ruimte is. Denk dat dat de reden is dat de invoegstroken hier maar 5 meter lang zijn.

En toch... Is het mega gaaf :Y ik heb nog geen ongelukken gezien.
Er wordt flink getoeterd, ruimte genomen, 3 dubbel geparkeerd, op een halve meter achter je gaan zitten drukken met de richtingaanwijzer aan een het grote licht flitsend in de zelfde puls..
Maar niemand geeft je een onverwachte rem test zoals in NL wel eens wil gebeuren, of snijd je af of gaat als een mongol hun roadrage op je bot vieren.
Er wordt getoeterd, geschreeuwd en 50 meter verder rijden ze gewoon rustig naar elkaar of zo. d:)b

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/05/1464721187-800-x-600px-IMG_20160530_142941.jpg

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

PilatuS schreef op maandag 30 mei 2016 @ 23:31:
[...]
Zo zou ik het nou ook weer niet stellen.

Ik denk dat de meeste mensen helemaal niet nadenken over het risico en wat er gaat gebeuren als het niet goed gaat. De meeste gaan er gewoon vanuit dat het altijd wel goed zal gaan.
Ergo: ze denken dat ze goed kunnen rijden. Goed rijden betekent niet dat je je examen haalt. Goed rijden betekent ook goed kunnen inschatten welke marge je moet aanhouden. Ik heb genoeg ervaring opgebouwd om te weten dat er van alles kan gebeuren waardoor je ineens de marge aan moet spreken. Heb je die niet, heb je het niet goed gedaan. Punt. No two ways about it. Maar het is voor het gros van de mensen nog steeds veel te moeilijk om eigen falen toe te geven. Er wordt altijd gezocht naar een andere oorzaak. Laaghangende zon, koude banden, zand op de weg, noem maar op. Maar nooit zullen ze zeggen dat ze zelf te hard reden.

• PilatuS
  • Niet online
mphilipp schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 21:19:
[...]
Maar nooit zullen ze zeggen dat ze zelf te hard reden.
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die prima hun fouten kunnen toegeven. Niet iedereen die hard rijd op de weg geeft altijd gelijk een ander de schuld als er iets gebeurt.

-----

Zojuist maar weer eens even een ritje gedaan. Dan kom ik zoals meestal weer even langs de Posbank, maar dat had ik beter niet kunnen doen. Even afgezien van de 127 wielrenners was de weg echt een zooitje geworden. Had ik natuurlijk kunnen weten na het weer van gisteren. Op een hoop plekken was de weg veranderd in een grote zandbak, dus maar heel rustig aan gedaan. En dan niet een beetje zand, maar echt een paar cm dik.

Verder wel lekker gereden en ook weer genoten van het rijden met de quickshifter. Heb er nu een paar ritjes mee gereden en het bevalt heel erg goed. Heerlijk om gewoon met gas open zonder koppeling te schakelen. Ik zou niet meer zonder willen.

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

PilatuS schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 21:54:
[...]
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die prima hun fouten kunnen toegeven. Niet iedereen die hard rijd op de weg geeft altijd gelijk een ander de schuld als er iets gebeurt.
zucht....ik had ook beter moeten weten. Op twiekers wordt je altijd letterlijk genomen (nee, niet die klemtoon verkeerd gaan leggen :+ ). Ik chargeer om een punt te maken... De topics op MF waar iemand ruiterlijk toegeeft dat ie fout zat zijn op een hand te tellen. Meestal is het een lulsmoes.

• PilatuS
  • Niet online
mphilipp schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 22:03:
[...]

zucht....ik had ook beter moeten weten. Op twiekers wordt je altijd letterlijk genomen (nee, niet die klemtoon verkeerd gaan leggen :+ ). Ik chargeer om een punt te maken... De topics op MF waar iemand ruiterlijk toegeeft dat ie fout zat zijn op een hand te tellen. Meestal is het een lulsmoes.
Ik denk dat het best wel mee valt. Tuurlijk zijn er mensen die de fout altijd bij iets anders zoeken dan hunzelf, maar ik denk niet dat dit een meerderheid is, vandaar deze reactie. Genoeg mensen die dom bezig zijn en onderuit gaan en weten dat ze het niet hadden moeten doen.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
En misschien wéten ze het dondersgoed, maar vertéllen ze iets anders (op MF) ;)

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Osiris schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 22:25:
En misschien wéten ze het dondersgoed, maar vertéllen ze iets anders (op MF) ;)
Dat is the general idea achter een smoes... :+

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Afgelopen weekend definitief afscheid genomen van m'n "good old" Zümo 660 (van Mei 2009) en inmiddels de Zümo 595 gemonteerd....

Eens kijken of dat ding een beetje gemakkelijker te updaten blijft de komende jaren maar met 16Gb voorzie ik niet de zelfde ellende als met de 660 welke altijd wel érgens sch(r)ijsruimte tekort kwam.

Komend weekend maar eens kijken of we de regenbuien er mee kunnen omzeilen in "La Douce" :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

wimmel_1 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 00:08:
... en inmiddels de Zümo 595 gemonteerd....

....
Komend weekend maar eens kijken of we de regenbuien er mee kunnen omzeilen in "La Douce" :P
Hoe staat het met de beschikbare diensten via de SmartLink? Zijn die al een beetje uitgebreid en betaalbaar?

En veul plezier daar ;)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Least Inkling schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 09:00:
[...]

Hoe staat het met de beschikbare diensten via de SmartLink? Zijn die al een beetje uitgebreid en betaalbaar?

En veul plezier daar ;)
WhatsApp "zooi" kwam al veel te veel binnen, net zoals alle overige "meldingen" vanuit de iPhone.... Ik ben 't ding nu wat minder "wijs" aan't maken.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 20:51

Bergie

Lekker belangrijk...

Damn, die Zumo 595 is wel aan de prijs zeg :o Wel leuk speelgoed, maar ik hou het toch nog maar even bij mijn 550

Yamaha MT-09

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bergie schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 09:10:
Damn, die Zumo 595 is wel aan de prijs zeg :o Wel leuk speelgoed, maar ik hou het toch nog maar even bij mijn 550
Ik heb de 590 bewust laten gaan.... Ding heeft écht "issues" :+

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
dion_b schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 20:59:
Bah, plakkerig rotweer vandag. Gelijk m'n zomerjas van stal gehaald en vrijwel gelijk geconstateerd dat het tijd is voor een nieuwe: op verschillende plekken hangt het gaas dat me moet beschermen maar door kan waaien los, een van de mouwen gaat niet meer dicht en zo nog een paar punten :o

Ik wil zoveel mogelijk doorwaai maar ook een waterdichte voering die ik er bij miezer in kan ritsen. Voor echt goor rotweer heb ik een plastic regenpak, maar ik wil ook geen jas met helemaal geen spatwaterdichte optie. Dat schijnt een lastige te zijn.

Ik zie zo drie mogelijkheden:
1) doorwaaijas met meegeleverde waterdichte voering.
2) doorwaaijas met passende onderjas
3) doorwaaijas zonder formeel passende onderjas, gewoon onderjas van huidige gebruiken

Ad 1 heb ik welgeteld twee opties gevonden:
- Rev'it Ignition 2 (+- EUR 360)
- Rev'it Tornado (2) (+-EUR 210)

Ad 2 eigenlijk maar eentje:
- Dane Vikar (+- EUR 209 + EUR 80)

Ad 3 zat mogelijkheden. Heb vooral zitten kijken naar twee dingen:
- Held Tamaso (in de uitverkoop bij Louis.de voor EUR 90)
- Evolution TJ2.31 (EUR 90)

Nu, die Ignition 2 is eigenlijk ideale optie, want ik vind het mooi, zit prima en heeft losse regen- en warmtemembranen. Maar eigenlijk kan ik zo'n bedrag nu niet missen.
De Tornado is stukken goedkoper, maar zit iets minder goed en gecombineerde warmte/regenmembraan vind ik minder geschikt.

De Vikar zit als gegoten, maar is met de losse jas nauwelijks goedkoper dan de Ignition, en de vraag is wat de toegevoegde waarde is van EUR 80 aan onderjas boven gewoon de onderjas van m'n hudige jack te recycleren.

En wat dat laatste betreft, de Tamaso lijkt me ideale voordelige keuze; hij zit ook goed en het kost geen drol.

Twee vragen:
a) wat vinden jullie van het idee van de binnenjas van m'n huidige (Buse nogwattes) recycleren en gebruiken als ik door motregen wil met nieuwe doorwaaijas?
b) Die Evolution jassen zie ik op verschillende plekken maar ik kan totaal geen reviews vinden. Eerste indruk is redelijk, maar prijsstelling is goedkope prul. Iemand ervaring mee?
Alpinestars en Dainese hebben beide ook nog wel leuke doorwaaijassen.
Ik heb de alpinestars en daar zit zo een windblok in dat je eruit kan halen en dit houdt eig best goed de regen buiten. Verbaasde mij enorm toen ik verrast werd op de weg naar huis.
De Dainese jas heeft dit ook. Je hebt die ook in een uitvoering met een waterdicht membraan maar dit vind ik zelf overkill.
Mij lijkt zo een windblock goed genoeg voor mijn doorwaai. Desnoods gebruik ik de gtx voering uit mijn andere jas of een jas erover.

http://www.revzilla.com/2...cycle-jacket-buyers-guide

Hier zie je zowel de alpinestars als de Dainese die ik bedoelde.

http://www.revzilla.com/m...-air-frame-textile-jacket
Die dainese heeft nog meer mesh precies. Misschien niet nodig voor onze omgeving.

Zelf ben ik verliefd op de 2 dainese jassen. Damn die zijn knap :-).
Revi't is wel nice maar hun styling is net wat anders.

Verwijderd

DaemonAngel schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 10:20:
[...]

Alpinestars en Dainese hebben beide ook nog wel leuke doorwaaijassen.
Ik heb de alpinestars en daar zit zo een windblok in dat je eruit kan halen en dit houdt eig best goed de regen buiten. Verbaasde mij enorm toen ik verrast werd op de weg naar huis.
De Dainese jas heeft dit ook. Je hebt die ook in een uitvoering met een waterdicht membraan maar dit vind ik zelf overkill.
Mij lijkt zo een windblock goed genoeg voor mijn doorwaai. Desnoods gebruik ik de gtx voering uit mijn andere jas of een jas erover.

http://www.revzilla.com/2...cycle-jacket-buyers-guide

Hier zie je zowel de alpinestars als de Dainese die ik bedoelde.

http://www.revzilla.com/m...-air-frame-textile-jacket
Die dainese heeft nog meer mesh precies. Misschien niet nodig voor onze omgeving.

Zelf ben ik verliefd op de 2 dainese jassen. Damn die zijn knap :-).
Revi't is wel nice maar hun styling is net wat anders.
Ik rijd al iets van 2 of 3 jaar met die Airframe, absolute aanrader!
voering makkelijk uitneembaar, prima protectie. Simpel in looks maar zeer effectief.
NIet de goedkoopste doorwaai jas, wel 1 van de beste

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:29

Winkiller

De Mopperpot

mphilipp schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 22:03:
[...]

_O- Het gaat op MF al wat beter dan een paar jaar geleden. ;)

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Heb de herenuitvoering van deze: https://www.motoport.nl/e...047879/SubProducts/047879

(zijn leukere foto's :+ )

Mesh met rits op pols, bovenarmen, schouders en volledige rug is op te rollen.
Inritsbare wind- en waterdichte binnenvoering. Uiteraard ook thermovoering (nooit gebruikt)

Verwijderd

Mijn gloednieuwe banden hebben vandaag meteen de vuurdoop gehad want de hoeveelheid regen was echt niet normaal. Echt optimaal was het niet met van die gladde nieuwe banden door de zware regen te rijden maar door het goed verplaatsen van mijn lichaam voor elke bocht veel eigenlijk alles wel mee :)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:00

steveman

Comfortabel ten onder

Bah, gaat weer een waterballet worden zaterdag op Lelystad... Sterk in de verleiding maar helemaal niet te aan. Nou ja, regenpak maar eens opzoeken, zit nog in een verhuisdoos... ergens :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wimmel_1 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 00:08:
Afgelopen weekend definitief afscheid genomen van m'n "good old" Zümo 660 (van Mei 2009) en inmiddels de Zümo 595 gemonteerd....

Eens kijken of dat ding een beetje gemakkelijker te updaten blijft de komende jaren maar met 16Gb voorzie ik niet de zelfde ellende als met de 660 welke altijd wel érgens sch(r)ijsruimte tekort kwam.

Heb hem ook, mooi apparaat. Zeker met de onroute kaarten. De live diensten werken nog niet helemaal vlekkeloos, maar hoop dat dat gaat verbeteren.

Enige nadeel is in mijn ogen de bediening onderweg. Zou graag voice control/voice dialog hebben en een paar harde knoppen vpor de bediening van de muziek.

En pas op, het scherm krast snel.

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Ik ook niet maar ik ga em tóch kopen, samen met de Gear 2.

Eerst Montpellier en de aankomende staking overleven (vanmorgen aagekomen om van franse collega's vol trots te horen: "Ja, naar huis gaan zal je niet lukken vrijdag, iedereen staakt", dan mn bestelde helm ophalen en dán kijken in welke hoedanigheid ik de Ignition samen met de Gear kan scoren en anders eerst de Gear en later de Ignition.

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:15
Ik heb deze doorwaai jas (met passende binnenvoering): http://www.fc-moto.de/Icon-Hooligan-2-Textile-Jacket

bevalt mij iig prima!

edit: en kost ook niet de wereld :P

[ Voor 12% gewijzigd door Imperial_Master op 01-06-2016 16:05 ]

• tdw

tdw

Amai seg!

Geachte heer tdw,

Wij hebben via internet een aanvraag voor een motorverzekering van u ontvangen. In deze e-mail informeren wij u verder over deze aanvraag.

Aanvraag niet geaccepteerd
Wij hebben de aanvraag beoordeeld en niet geaccepteerd.

Reden van afwijzing
De reden van deze afwijzing is dat de leeftijd van de aanvrager of regelmatige bestuurder in combinatie met het motorvermogen van het voertuig voor ons niet acceptabel is.
Je zal maar proberen een FZ6 te verzekeren :') Zoals Rob Geus zou zeggen:

Afbeeldingslocatie: http://sommerauer.nl/upload/image/55701_man_tuvCrop.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door tdw op 01-06-2016 16:09 ]

~ James May

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:14
tdw schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 16:08:
[...]

[afbeelding]
Alsof een FZ6 zo schrikbarend veel vermogen heeft. Nooit een probleem gehad iig toen ik op m'n 21e een ZX6R had (KNMV).

Verwijderd

Wellicht deze:

Macna Furio: doorwaai jack voor zomerse dagen

http://www.motorfreaks.nl...k-voor-zomerse-dagen.html

• tdw

tdw

Amai seg!

Wekko306 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 16:41:
[...]

Alsof een FZ6 zo schrikbarend veel vermogen heeft. Nooit een probleem gehad iig toen ik op m'n 21e een ZX6R had (KNMV).
Ja echt verschrikkelijk veel. De avond na de proefrit bleek uit seismologische gegevens dat er een aardbeving is gevoeld en het epicentrum zich met een snelheid van 130 km/u verplaatste. Daarna bleek ook nog de rotatiesnelheid van de aarde veranderd te zijn...

~ James May

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:21

Vrijdag

De Zwarte

tdw schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 16:58:
[...]

Ja echt verschrikkelijk veel. De avond na de proefrit bleek uit seismologische gegevens dat er een aardbeving is gevoeld en het epicentrum zich met een snelheid van 130 km/u verplaatste. Daarna bleek ook nog de rotatiesnelheid van de aarde veranderd te zijn...
Heb jij een Chuck Norris motor dan? In plaats van dat de motor wegrijdt, duwt 'ie de aarde onder zich door? :o

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Flinke grip dan die banden van je :+

• Olaf van der Spek
  • Niet online
tdw schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 16:08:
[...]

[afbeelding]
Duidelijke taal! Dat wordt een andere leeftijd kiezen..

• 418O2
  • Laatst online: 15:27
[...]

Mijn verzekeraar wou eigenlijk maar tot 75kW gaan voor beginnende bestuurders (Als in mensen die net motor gingen rijden, ik was al 29). 82kW mocht dan net wel, maar het was wel een uitzondering.

• tdw

tdw

Amai seg!

418O2 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 17:12:
[...]

Mijn verzekeraar wou eigenlijk maar tot 75kW gaan voor beginnende bestuurders (Als in mensen die net motor gingen rijden, ik was al 29). 82kW mocht dan net wel, maar het was wel een uitzondering.
Waar ben jij verzekerd? 75 kW is plenty :D

~ James May

• 418O2
  • Laatst online: 15:27
tdw schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 17:13:
[...]

Waar ben jij verzekerd? 75 kW is plenty :D
Geen idee tbh. Gaat via mijn financiële contactpersoon

Verwijderd

Hoewel ik het Nederlandse systeem belachelijk vind, ben ik wel voor een pk/gewichtsverhouding limiet (voor een bepaalde periode) voor beginnende motorrijders (leeftijds onafhankelijk).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2016 17:17 ]

• tdw

tdw

Amai seg!

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 17:16:
Hoewel ik het Nederlandse systeem belachelijk vind, ben ik wel voor een pk/gewichtsverhouding limiet (voor een bepaalde periode) voor beginnende motorrijders (leeftijds onafhankelijk).
Tsja.. Ik probeer een FZ6 te verzekeren, geen H2R ofzo :')

~ James May

Verwijderd

tdw schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 17:18:
[...]

Tsja.. Ik probeer een FZ6 te verzekeren, geen H2R ofzo :')
Ik spreek in het algemeen: "ik bedoel niet specifiek jou" ;)

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:11
[...]

Ik denk op papier wellicht nagenoeg net zoveel of zelfs meer dan een zx6r

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Maar waar heb je het nu geprobeerd te verzekeren dan? Zelf zit ik bij Hema (stiekem achmea), en daar heb ik helemaal niets van een limiet opgemerkt in de voorwaarden.

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Een week nadat ik op 28-jarige leeftijd mijn motorrijbewijs haalde heb ik mijn schakelbrommer ingeruild voor een Bandit 1250(SA), 98 pk op 250 kilo, valt dat onder jouw verbodsgebied? Inmiddels iets meer dan 2 jaar en 15.000 kilometer verder zonder incident, los van een flitspaal op dag 2 :+

• tdw

tdw

Amai seg!

DrivinUCrazy schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 18:13:
Maar waar heb je het nu geprobeerd te verzekeren dan? Zelf zit ik bij Hema (stiekem achmea), en daar heb ik helemaal niets van een limiet opgemerkt in de voorwaarden.
Heb geprobeerd te verzekeren bij OHRA. Daar staat ook niks over dit soort limieten maar, maar als je 'afsluit' krijg je dus de melding dat ze je aanvraag gaan beoordelen en dat je binnen 3 werkdagen reactie hebt. Heb nu bij ASR, ASR via Independer en Unive zo'nzelfde procedure lopen, mag toch hopen dat het ergens lukt... 8)7

~ James May

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Jeuj! Morgen smak centen bij de garage neerplempen, maar dan zou 'ie 't ook weer subliem moeten doen!

• lookslikeyou
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:45
Dat heb ik vandaag gedaan, maar hij rijd weer als een zonnetje. Mag ook wel voor dat geld :X Vanaf nu weer elke dag met de motor na het werk. Heb hem een poos moeten laten staan omdat de voorvork keerringen zo lek als een mandje waren. Nu maar een keer opsporen hoe mijn kilometer teller weer gaat werken. Deze werkt al 2 jaar niet meer.

Even een foto van de bandit (600 uit 2004)
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/rmusters/bandit.JPG

• PilatuS
  • Niet online
tdw schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 19:00:
[...]

Heb geprobeerd te verzekeren bij OHRA. Daar staat ook niks over dit soort limieten maar, maar als je 'afsluit' krijg je dus de melding dat ze je aanvraag gaan beoordelen en dat je binnen 3 werkdagen reactie hebt. Heb nu bij ASR, ASR via Independer en Unive zo'nzelfde procedure lopen, mag toch hopen dat het ergens lukt... 8)7
Ik heb bij Unive geen problemen gehad met een 2003 Hornet met iets van 100pk en 23 jaar oud met net het rijbewijs gehaald.

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-11 15:14
Hier ook, 24 jaar oud en een GSR met bijna 100PK was geen probleem. Fietsa ST met 150 was ook geen probleem op m'n 22ste. Trouwens, wat voor schijfremslot hebben jullie? Ik heb momenteel een schijfremslot in de vorm van een hangslot (paddock x) maar ik twijfel of een compacte/dichte niet beter is (wellicht zelfs met alarm).

It's dogged that does it

• tdw

tdw

Amai seg!

SavageBrother schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 21:50:
Hier ook, 24 jaar oud en een GSR met bijna 100PK was geen probleem. Fietsa ST met 150 was ook geen probleem op m'n 22ste. Trouwens, wat voor schijfremslot hebben jullie? Ik heb momenteel een schijfremslot in de vorm van een hangslot (paddock x) maar ik twijfel of een compacte/dichte niet beter is (wellicht zelfs met alarm).
Ik heb gewoon een kettingslot :Y)

~ James May

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Hoewel ik het Nederlandse systeem belachelijk vind
Het is toch een Europees systeem?

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:18

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Op de papieren van de verzekering die ik moest ondertekenen stond wel een uitzondering voor het type race motor, 75kw voor de eerste twee jaar van het rijbewijs. Gelukkig rij ik een naked met maar 110kw (150pk)vermogen als eerste motor(FZ1). Heb echter zo geen idee welke maatschappij precies, staat wel op de groene kaart. maar heb alles laten regelen door een assurantiënbureau.

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-11 22:51
[...]

Ik heb al een ZX6R vanaf mijn 18 al op mijn naam staan. Nooit problemen gehad met verzekering.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
wd200 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 17:49:
[...]

Ik denk op papier wellicht nagenoeg net zoveel of zelfs meer dan een zx6r
130 pk / 71 Nm doet een FZ6 niet volgens mij.

• tdw

tdw

Amai seg!

Nee, 72 kW (98 pk) en ~70 Nm uit m'n hoofd :+

~ James May

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-11 07:09
Met 21 mijn R1 ook op eigen naam gehad bij Unive. Is 190pk op 200kg.

• PilatuS
  • Niet online
Bioflap schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 22:26:
Met 21 mijn R1 ook op eigen naam gehad bij Unive. Is 190pk op 200kg.
Ook Unive dus met een snelle fiets en jonge leeftijd. Ik heb nooit een andere verzekeraar dan Unive gehad. Op mijn 16e de eerste verzekering daar met de brommer en heb sindsdien alles bij hun lopen. Met mijn 3 fietsen tot nu toe alles daar verzekerd gehad samen met een paar andere verzekeringen. Ik wist niet eens dat er verzekeraars zijn die zulk soort dingen weigeren.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 01-06-2016 22:50 ]

• tdw

tdw

Amai seg!

PilatuS schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 22:50:
[...]

Ook Unive dus met een snelle fiets en jonge leeftijd. Ik heb nooit een andere verzekeraar dan Unive gehad. Op mijn 16e de eerste verzekering daar met de brommer en heb sindsdien alles bij hun lopen. Met mijn 3 fietsen tot nu toe alles daar verzekerd gehad samen met een paar andere verzekeringen. Ik wist niet eens dat er verzekeraars zijn die zulk soort dingen weigeren.
Vind het ook een beetje zwak. Mocht het niet mogelijk zijn, dan kun je dat tijdens het berekenen al aangeven natuurlijk... Naja, nu maar hopen op Univé dan :+

~ James May

• PilatuS
  • Niet online
tdw schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 22:53:
[...]

Vind het ook een beetje zwak. Mocht het niet mogelijk zijn, dan kun je dat tijdens het berekenen al aangeven natuurlijk... Naja, nu maar hopen op Univé dan :+
Is ook vreemd dat ze niet gelijk aangeven dat je te jong bent voor het vermogen. Misschien kijken ze er per geval naar en kijken ze ook naar andere dingen dan leeftijd en vermogen. Maar als Bioflap met 21 jaar een R1 verzekerd kan krijgen daar moet het bij jou wel lukken.

• SOEFuture
  • Niet online
tdw schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 22:53:
[...]

Anders kan je ook de KNMV proberen. Daar heb twee jaar geleden zonder problemen mijn fz6 uit 2004 verzekerd. Ik was toen 24 en had enkele dagen mijn rijbewijs.
Pagina: 1 ... 73 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.