Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.807 views

Onderwerpen

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11 14:24
PilatuS schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:09:
En inderdaad die dingen slijten nogal hard.

[afbeelding]
Hardere kneesliders kopen. Er zit vrij veel verschil in hoe hard verschillende merken slijten.

Ik heb goede ervaringen met die van WiZ. Zijn wel wat duurder, maar doen het prima. Ik had voor op de openbare weg altijd de Sparky's, maar ik denk dat je daar niet lang mee op Lelystad rondrijdt voordat je een zwarte vlag krijgt :)

[ Voor 6% gewijzigd door FragDaddy op 27-05-2016 12:30 ]

Have a wheelie good weekend!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:49

steveman

Comfortabel ten onder

Tja, deze zitten al op je pak, eerst maar opmaken...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Draai vanochtend op het werk het parkeer vak in, net voordat ik hem in zijn neutraal kan zetten, slaat mijn motor af. Heeft hij soms last van als hij koud is, ware het niet dat ik nu al 40 minuten had gereden en het blok lekker war was. Nu doet helemaal niks het meer. Zelfs het lampje van zijn neutraal brand niet meer.

Wat ik mij kan bedenken kan dit 3 oorzaken hebben:
1 Accu dood(gel accu, vorige grote beurt werd al gemeld dat hij niet meer 100 was)
2 Dynamo laad niet (genoeg) op, daardoor accu drain.
3 Contact op een of andere manier kapot, waardoor er dus geen stroom meer loopt tussen accu en rest van motor.

Mis ik nog iets? En belangrijker, kan ik iets ermee doen om dat nu op het werk na te kijken?(Wegenwacht komt rond 4 uur en heb enkel het standaard roadside repair kitje)

Of nog andere tips oid?

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DragonSlayer666 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:22:
Draai vanochtend op het werk het parkeer vak in, net voordat ik hem in zijn neutraal kan zetten, slaat mijn motor af. Heeft hij soms last van als hij koud is, ware het niet dat ik nu al 40 minuten had gereden en het blok lekker war was. Nu doet helemaal niks het meer. Zelfs het lampje van zijn neutraal brand niet meer.

1 Accu dood(gel accu, vorige grote beurt werd al gemeld dat hij niet meer 100 was)
3 Contact op een of andere manier kapot, waardoor er dus geen stroom meer loopt tussen accu en rest van motor.

Mis ik nog iets? En belangrijker, kan ik iets ermee doen om dat nu op het werk na te kijken?(Wegenwacht komt rond 4 uur en heb enkel het standaard roadside repair kitje)

Of nog andere tips oid?
check je killswitch en je standaardswitch ook even.. beide kunnen je motor uit laten vallen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• FragDaddy
DragonSlayer666 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:22:

Of nog andere tips oid?
Optie 3 is niet waarschijnlijk.

Met stip op 1: Spanningsregelaar kapot waardoor accu niet meer oplaadt en die compleet leeggereden is, waarna de motor uitviel. Gelukkig op de parkeerplaats van je werk _/-\o_

Motor even starten met een paar startkabels. Zodra ie loopt, startkabels eraf halen. Als de spanning over de accu nu met lopende motor lager is dan pak-em-beet 13 volt dan is de spanningsregelaar of de dynamo naar de prut (vaak de spanningsregelaar).

Is de spanning hoger, is de accu dood.
check je killswitch en je standaardswitch ook even.. beide kunnen je motor uit laten vallen..
Dan branden de lampjes nog.

[ Voor 10% gewijzigd door FragDaddy op 27-05-2016 13:29 ]

• DragonSlayer666
ToolkiT schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:25:
[...]

Klopt, maar dan zou ik toch nog wel lichten moeten hebben en het neutraal lampje moeten branden?

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DragonSlayer666 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:27:
[...]

Klopt, maar dan zou ik toch nog wel lichten moeten hebben en het neutraal lampje moeten branden?
Ja da's wel weer zo..

Klinkt idd als een probleem bij je accu opladen..
Heb je alle zekeringen al gecheckt?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-11 20:44
DragonSlayer666 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:27:
[...]

Een 12 V lampje (koplamp uitdraaien, reservelampje of eventueel van een collega mat auto) aan de batterij houden (maar één kabel nodig). Zo kan je eventueel zien of er nog lading in de batterij zit.

Of misschien heeft de technische dienst van je gebouw ergens een voltmeter liggen?

• FragDaddy
P.S. DragonSlayer, Rij je toevallig op een Honda?
Honda's zijn er berucht om. Ik ken zelfs mensen met een reserve-spanningsregelaar onder de buddyseat, zodat ze die langs de kant van de weg even kunnen vervangen als ie weer eens stuk gaat. Heb al vaker een spanningsregelaar vervangen. Waarvan 2x zo'n langs de kant van de weg. 1x stad-en-land afgereden om een spanningsregelaar op te duiken en de vakantie te kunnen vervolgen. Natuurlijk altijd andermans motoren. :F

Maar ook van andere merken kan de spanningsregelaar stuk gaan.

De spanningsregelaar zit meestal op het subframe (zitgedeelte). Een blokje van ongeveer 8x8 cm, meestal met wat koelribben. Met boutjes vastgeschroefd aan het frame en met een of twee kabels met stekkertjes. Let op dat je niet de CDI eraf trekt, want die ziet er ongeveer net zo uit. Vaak iets groter, maar de CDI heeft geen koelribben.

foto's

Afbeeldingslocatie: http://www.japparts.nl/images/rmcp/RMCP31600-MB0-008.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i74.photobucket.com/albums/i273/YOAN1/0-1.jpg
C-sharp schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:38:
[...]

Een 12 V lampje (koplamp uitdraaien, reservelampje of eventueel van een collega mat auto) aan de batterij houden (maar één kabel nodig). Zo kan je eventueel zien of er nog lading in de batterij zit.

Of misschien heeft de technische dienst van je gebouw ergens een voltmeter liggen?
Dat de accu leeg is lijkt me logisch. Je moet alleen nog even uitvinden waar in het laad-circuit het mis gaat. Dynamo, spanningsregelaar of accu. Ik zet mijn geld in op de spanningsregelaar met de genoemde symptomen.

Met een lampje is te on-nauwkeurig. Meten zoals ik hierboven heb beschreven. Multimetertje kopen bij de lokale bouwmarkt, of die kerel van de ANWB even vragen om te meten. Kan je meteen met zijn startkabels je motor starten.

Als de laadspanning te laag is, kun je eigenlijk gewoon een spanningsregelaar kopen, erin proppen. Motor starten met startkabels en een stuk gaan rijden om je accu weer op te laden. Probleem hoogstwaarschijnlijk opgelost. De dynamo gaat (gelukkig) meestal niet stuk.

Voor de grap kun je nog overwegen om de wisselspanning uit de drie draden (vaak dezelfde kleur draden. van de dynamo naar de spanningsregelaar te meten met lopende motor. Dat moet iets van 30-70volt per draad zijn uit mijn hoofd. In ieder geval meer dan 20. Als dat zo is en er komt geen 13 volt op de accu, dan is je spanningsregelaar dood. Of er zit ergens een draadbreuk van de spanningsregelaar naar de accu. of of of.

Als de laadspanning over de accu wel goed is (>13volt), nieuwe accu kopen, startkabels en rijden.

Voor dit soort dingen heb je niet iemand van de ANWB nodig. Die gaat dit probleem niet voor je oplossen. Die gaat alleen je motor laten afvoeren.

[ Voor 74% gewijzigd door FragDaddy op 27-05-2016 13:55 ]

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Khayma schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:45:
is de HJC IS-MAX 2 Elemental een aanrader? Was op zoek naar een nieuwe helm alleen zocht een systeemhelm die helemaal naar achteren kan klappen. Zijn er helaas maar 2 van (roof boxer en shark evo one). Roof boxer wil ik niet mee gezien worden en shark evo one is bizar zwaar.

Nu dus op zoek naar een normale systeemhelm.
Voor mij ging het tussen de Scorpion Exo 920, de Schuberth C3 Basic en de IS-Max 2 (Al had de Sy-Max 3 ook gekund)

Alle 3 m.i. Redelijke helmen tegen redelijke prijzen. Voor de grotere portemonnees kan je ook de SHOEI Neotec en de Schuberth C3 Pro overwegen (TIs dat ik nu motor incl volledig pak moet vervangen)

Uiteindelijk was pasvorm doorslaggevend. Scorpion drukte teveel in mn voorhoofd en de Schuberth teveel in mn oren. Heb nu eenmaal een raar vorm hoofd blijkt t. HJC pastte t best. Sy-Max 3 is nagenoeg hetzelfde als de IS-Max 2 alleen lichter door gebruik andere materialen maar dat vond ik de meerprijs niet waard.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:43

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

steveman schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:01:
Ik wacht ook nog op een helder ruitje uit China. Zwart staat misschien wel leuk, maar een camera op de tank ziet dan zo verdomde weinig :')

Eerste sessies met de cbr op Lelystad zitten er op. Initieel vond ik het totaal qudt rijden... maar toen ik m'n verstelbare voetsteuntjes op de laagste stand had gezet ging het gelijk totaal beter. Zo heb ik nu ook m'n kleine eerste KDs links gemaakt (Lelystad heeft vooral rechter-bochten, en de dag dat we andersom rijden moet ik nog meemaken :/). Rechts gaat het gelijk wel hard met de slider, die is standaard best zacht vrees ik.

De Rosso II heb ik bij deze ook OK bevonden :)

[afbeelding]

[afbeelding]

Wel grappig, in de brief die we moesten tekenen stond dat er NIET GEFILMD mocht worden... Ik heb m'n camera toch maar mee genomen, je weet maar nooit... En inderdaad, het niet filmen was vanwege een grote oefening van de brandweer (waarom dat niet gefilmd mocht worden is mij weer een raadsel) maar goed, een camera op de motor was geen punt :)

Jammergenoeg ging de enige dame onderuit (chicane, al remmend uiteindelijk het gras in en toen plat). Maar op een afgebroken spiegel na was er niks aan de hand, en ging ze daarna nog harder verder :D _/-\o_
Kneesliders even omdraaien van knie. Dus de linker op de rechter en anders om ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Tylen
  • Laatst online: 20:43

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

kazzzdafke schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:32:
Amai, ik heb met 2.2 en 2.1 gereden met de rosso's vandaag op Mettet.
+
steveman schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:26:
[...]

De rits zit aan een elastiek stuk lijkt het, maar niet verstelbaar helaes :(

[...]

Het bleef gelukkig droog :) Wel dreigende lucht de hele tijd.

Druk was 2.2 voor en 2.6 achter. Volgens de organisator kon 2.5 en 2.9 ook prima met deze snelheid en omstandigheden... vind het zelf altijd wat hard, doe dat eigenlijk alleen bij lange stukken snelweg.
+
PilatuS schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:35:
[...]

Ik heb vorige keer gereden met 2.2 voor en 2.1 achter. Daarmee had ik wel meer slijtage dan jij nu hebt. Ik dacht dat het bij jou ook wel lager zou zijn geweest dan 2.6. De keer daarvoor reed ik met 2.3 achter en was de slijtage nog wat meer, vandaar naar 2.1 gegaan. Bij mij was het toen alleen wel wat warmer.

Bij jou is slijtage heel erg netjes, vandaar de vraag :)
Bandenspanning is per mark en model verschillend. Het asfalt termperatuur is ook afhankelijk van welke spanning erin moet. Dus je kan niet zomaar klakkeloos de spanningen van elkaar overnemen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• DragonSlayer666
ToolkiT schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:29:
[...]

Je bedoeld die ene zekering? Nog niet gecontroleerd eigenlijk, was al laat vanochtend |:( .
C-sharp schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:38:
[...]
Helaas niet, alle technische dingen worden ingehuurd 8)7
FragDaddy schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:38:
P.S. DragonSlayer, Rij je toevallig op een Honda?

Voor dit soort dingen heb je niet iemand van de ANWB nodig. Die gaat dit probleem niet voor je oplossen. Die gaat alleen je motor laten afvoeren.
Nee, op een Yamaha SZR660 uit '99. En betreft afvoeren, sta op het moment op Amersfoort Centraal Station, dus kan voor de rest weinig dan laten afvoeren. Dan net zo goed naar de lokale Yamaha toko(in hilversum) zodat daar het defecte onderdeel nagekeken/vervangen kan worden. Helaas is dit namelijk mijn enige vorm van (gemotoriseerd) vervoer.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Tylen schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:03:
[...]

+

[...]

+

[...]

Bandenspanning is per mark en model verschillend. Het asfalt termperatuur is ook afhankelijk van welke spanning erin moet. Dus je kan niet zomaar klakkeloos de spanningen van elkaar overnemen.
De spanning waarmee ik aan het rijden was is ook afgeleid van wat Dunlop aangeeft over de SportSmart2 banden en met welke spanning andere mensen met die banden gereden hebben. Verder ook ietsjes lager omdat het toen een hete dag was.

Je hebt inderdaad gelijk dat je niet zomaar een spannin over kan nemen met een compleet andere band met een ander karkas.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik had nu ook bij een sessie de Diablo Super Biker app aanstaan, in de juiste stand, track. Dus nu knipt ie het op in rondetijden :)

groot plaatje is groot

[ Voor 14% gewijzigd door steveman op 29-05-2016 17:52 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• DragonSlayer666
ToolkiT schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:29:
[...]
Klinkt idd als een probleem bij je accu opladen..
Hiep hoi, hiep hoi, hiep hoi! *O* Toolkit had de correcte Lucky (educated) guess! _/-\o_ Die ene zekering die erin zit was geklapt :+

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:33

thijsco19

KTM 990 SMT

Dus weet je nu wat je moet doen, kabels aan elkaar knopen en gaan! :+

Maar serieus, een zekering gaat niet vanzelf kapot. Iets moet er mis zijn, even controleren voordat je een andere zekering opoffert.

@tdw, Mja, misschien als de zekering wat gaat oxideren dat ie weleens vanzelf door kan branden. Had ik niet aan gedacht,

[ Voor 23% gewijzigd door thijsco19 op 27-05-2016 20:45 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

thijsco19 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 18:49:
Dus weet je nu wat je moet doen, kabels aan elkaar knopen en gaan! :+

Maar serieus, een zekering gaat niet vanzelf kapot. Iets moet er mis zijn, even controleren voordat je een andere zekering opoffert.
Mwa, sommige oudere zekeringen doen dat wel vanzelf. Ik heb er zelf weinig moeite mee een oude zekering te vervangen zonder verdere controles.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het begint al eens met ruiken waar de meeste verbruikers zitten. Als het daar stinkt is het een serieus probleem. Anders zou ik ook beginnen met een nieuwe zekering.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:53

mphilipp

Romanes eunt domus

Pfff...brommer even extreem gepoetst. Morgen bij een vriend een fotoshoot met de motor. Feezman Fotografie is een maatje van me en hij doet veel auto- en motorshoots. Erg gaaf. Dus eens kijken wat we kunnen doen. Boel moet natuurlijk spick and span zijn voor de 'mooie' foto's, maar hij had ook een idee om er wat modder op te kiepen en dan een 'echte' GS foto van te maken.

Uiteraard komt er hier spam, want er wordt weer teveel geluld en te weinig geposed :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Verwijderd

mphilipp schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 22:12:
Pfff...brommer even extreem gepoetst. Morgen bij een vriend een fotoshoot met de motor. Feezman Fotografie is een maatje van me en hij doet veel auto- en motorshoots. Erg gaaf. Dus eens kijken wat we kunnen doen. Boel moet natuurlijk spick and span zijn voor de 'mooie' foto's, maar hij had ook een idee om er wat modder op te kiepen en dan een 'echte' GS foto van te maken.

Uiteraard komt er hier spam, want er wordt weer teveel geluld en te weinig geposed :+
gewoon zeggen dat minder dat 5% van alle GS-en ooit maar over een korrelzand of gravel rijden, en dat als hij met modder gaat gooien jij ook met voorwerpen naar hem gaat smijten ;)

zie de fototjes graag tegemoet.

wie is die amateur fotograaf hier trouwens? je mag namelijk wel vaker wat plaasten, hoeft heus niet alleen maar van forum leden te zijn

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 07:35:
[...]
gewoon zeggen dat minder dat 5% van alle GS-en ooit maar over een korrelzand of gravel rijden, en dat als hij met modder gaat gooien jij ook met voorwerpen naar hem gaat smijten ;)
Ik snap dat het een grap is, maar hetzelfde geldt ook voor sportmotoren, maar daar hoor je nooit iemand over (behalve mij dan). Minder dan 5% van de sportmotoren ziet meer van een circuit dan misschien de parkeerplaats. Bij de GSsen wordt het ineens belangrijk om op avontuur te gaan...

Gelukkig val ik in die 5% :+
wie is die amateur fotograaf hier trouwens? je mag namelijk wel vaker wat plaasten, hoeft heus niet alleen maar van forum leden te zijn
Ik, maar ik doe er de laatste tijd helemaal niets meer aan. Ben een tijd heel fanatiek geweest, zelfs een beetje semi-pro. Heb twee keer de 24H van Le Mans gedaan als fotograaf en A1GP een paar keer. Ook veel concerten, maar de laatste tijd is het in het slop geraakt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zo, de headset doet het weer. Ik heb het SRC systeem van Schuberth, dat in de nekkraag zit weggewerkt. Omdat dat niet in een deel erin past, hebben ze het in twee delen opgesplitst. Die 2 delen zijn via een bandkabeltje met elkaar verbonden. Dat gaat op een gegeven moment natuurlijk stuk.

Op ebay een vervangend kabeltje besteld, uitgewisseld, en we kunnen er weer tegenaan. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:15

Secsytime

Automagisch

Prijs van de Yamaha tracer 700 is bekend gemaakt. Hij gaat € 8.999 kosten.

Vind ik toch een hoop extra geld, voor een kuip.. (de mt-07 heeft een adviesprijs van € 7.299)

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:29

Bommes

Capo del formaggio

Jullie mij al gemist.. >:)

Gisteren aangekomen op Sicilië.
Deze valentie al erg veel met de Vespa gereden maar keer op keer zijn we terug op de camping en is er nog geen enkele foto gemaakt waar de Vespa op staat... |:(

Gisteren avond FF en pizza en een ijsje wezen eten toen dacht ik er wel ineens aan.
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/05/1464510020-800-x-600px-IMG_20160528_202049.jpg

Nu aan de Noord zijde van Sicilië, iets van 35km van Palermo af. Vandaag op de planning een paar uurtjes sturen op de Vespa het binnenland (lees de bergen) in om daar ergens bij een tratoria te gaan lunchen. Zondag is de pranzo (lunch) buiten de deur echt iets wat gebruikelijk is in Italië.

Ooh nog 1 fototje gevonden, aan de Amalfi kust waar zowel ik als de Vespa op sta, maar dat had net zo goed ergens totaal anders kunnen zijn.
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/05/1464510917-800-x-600px-IMG-20160529-WA0000.jpg
Het is wel echt een super vette plek om te sturen, zeker nog zo vroeg in het seizoen op een door de weekse dag. Kun je tenminste gewoon door rijden :9

Ik ga proberen te onthouden wat met foto's te maken, of ik zet mijn vrouw eens in een leuke haarspeldbocht en laat haar eens filmen hoe ik die scootah er door heen krijg 8)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:28
Leuke foto, scootah en verslagje! Geniet er van.

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:36
Wut.. Net voor t eerst in twee weken even op de Duke gereden. Reed ik op een industrieterrein best vlot weg bij t stoplicht, gaf gas bij het opschakelen van 1 naar 2, maar liet de koppeling iets te snel los waardoor het voorwiel prompt de lucht in schoot.. Toch ff schrikken als zoiets je voor het eerst gebeurt :+

Uiteindelijk maar even gewoon op normaal tempo weer naar huis gereden ;)

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

MuddyMagical schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:19:
[...]

Niet van dat ding afwaaien op de snelweg.

Trouwens, je zit waarschijnlijk de eerste 10 lessen op een parkeerterrein voor je AVB :+
Zat iets meer dan een week geleden op de Pleijroute tijdens mijn 5e les. Werd bijna met Duke en al van die brug afgeblazen. Combinatie van een Duke 125 van 140 kg, een persoon van 55 kg erop en dan ook nog eens enorme windvlagen helpt dan niet echt mee 7(8)7

Verder is het inderdaad zo dat je vaak voor je AVB de weg niet echt zult gebruiken. Bij ons heb ik de 5e en 6e les een ritje op de weg gehad om alvast te wennen aan het verkeer en om daarna de route naar de AVB examenplaats, het Gelredome, te verkennen. Bij het Gelredome even wat oefeningen gedaan. Instructeur denkt ook continue dat ik al mijn autorijbewijs heb (terwijl dat niet zo is) dus misschien dat we daarom al de 5e en 6e les het verkeer in gingen en ik mijn theoriekennis op de proef mocht stellen.

10 juni AVB gepland. Gisteren nog even die uitrij en parkeeroefening erbij gedaan. Met de Duke vind ik het 8tje een stuk makkelijker dan de langzame slalom. Toen ik de instructeur vertelde dat ik ook al zelf een Duke in de garage had staan zei hij gelijk dat, indien ik in een heel rustige straat woonde/naast industrieterrein, ik anders ook daar op zou kunnen oefenen. Weet nog niet of ik dat ga doen. Is maar een stuk of 300 meter rijden naar een parkeerplaats, maar als je wordt aangehouden heb je echt een enorm probleem.... :?

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:11
Doe het niet, straks leg hem neer en heb je hoop schade / kosten

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
real[B]art schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 23:12:
[...]

Zelfde verhaal in video:

Hoeveel mensen herkenden Hildo?
/me PROEST *

Wát een motor van Hildo _O-

D'r hangen allemaal dingetjes los, dat schakelpookje is nou ook niet dat je zegt "nou nou, dat werkt echt goed" en hij heeft geen voorrem :P

Lijkt me levensgevaarlijk op de snelweg.. :X

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op zondag 29 mei 2016 @ 13:33:
[...]

/me PROEST *

Wát een motor van Hildo _O-

D'r hangen allemaal dingetjes los, dat schakelpookje is nou ook niet dat je zegt "nou nou, dat werkt echt goed" en hij heeft geen voorrem :P

Lijkt me levensgevaarlijk op de snelweg.. :X
Volgens mij is dat blok wel compleet aangepast met de beste onderdelen. Ding ziet er niet uit, maar vooral qua blok is er nogal wat aan gedaan. Zo zie je maar weer hoeveel koppel uitmaakt bij een sprintje vanaf stilstand. Bij een roll-race vanaf 100km/u is die chopper nergens meer.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Secsytime schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 22:18:
Prijs van de Yamaha tracer 700 is bekend gemaakt. Hij gaat € 8.999 kosten.

Vind ik toch een hoop extra geld, voor een kuip.. (de mt-07 heeft een adviesprijs van € 7.299)
Een kuip, andere vering, verlengde achterbrug, andere geometrie. Alsnog is 1.700 euro voor een complete originele kuip niet extreem duur :p

• xos
  • Laatst online: 25-11 17:08

xos

PilatuS schreef op zondag 29 mei 2016 @ 13:40:
[...]

Volgens mij is dat blok wel compleet aangepast met de beste onderdelen. Ding ziet er niet uit, maar vooral qua blok is er nogal wat aan gedaan. Zo zie je maar weer hoeveel koppel uitmaakt bij een sprintje vanaf stilstand. Bij een roll-race vanaf 100km/u is die chopper nergens meer.
Kan jij mij misschien uitleggen hoe dat nou zit met koppel? Ik hoor altijd dat veel koppel zorgt dat je snel uit de startblokken komt. Maar ik snap het niet...

Zoals ik het zie is koppel niks anders dan de hoeveelheid kracht die een motor bij een bepaald toeren levert. Koppel maal toerental is vermogen en dat is uiteindelijk wat je van A naar B brengt en hoe snel. Een brede koppelband maakt dat de motor over een breder toerengebied een hoog vermogen levert waardoor deze makkelijker snel te rijden is dan een motor die een veel piekeriger koppelverloop heeft. Iemand die in staat is om het juiste deel van de powerband te gebruiken heeft niks aan een brede powerband als hij daardoor minder topvermogen heeft.

Volgens mij is dat ook lauch control werkt, die zorgt ervoor dat de motor op zo'n toerental gehouden wordt dat deze genoeg vermogen geeft om maximaal te accelereren en reguleert met de koppeling dat de motor op dat toerental wordt gehouden zolang de koppeling nog slipt.

Overigens denk ik dat de chopper door een langere wielbasis flink in het voordeel is tov een supersport bij vetrek uit stilstand. De chopper heeft veel gewicht op het achterwiel en het voorwiel zal niet zo snel omhoog komen waardoor je meer vermogen op de weg kwijt kunt. Zelfs met een 600 supersport kan je een power wheelie trekken uit stilstand ondanks dat je helemaal op de voortank ligt. Gewoon gas geven en de koppeling goed doseren :). In dit geval gaf de honda bestuurder volgens mij niet eens echt gas de eerste 5 meter...

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:27
Horsepower sells cars, torque wins races :)

• Osiris
  • Niet online
418O2 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 17:06:
Da's dan ook wel weer lekker kort door de bocht..

Koppel is alleen nuttig in je 1e versnelling bij het optrekken. Als je namelijk het volgende vergelijkt naar het koppel aan je achterwiel (=acceleratie): 1e versnelling @ max vermogen óf 2e versnelling @ max koppel, dan zul je zien na uitrekenen dat het eerste méér koppel aan je achterwiel oplevert dan het tweede.

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Het gaat er denk ik niet alleen om hoeveel koppel, maar hoe 'snel' - lees, laag in rpm - deze beschikbaar is. Toch als je een race vanuit stilstand doet.

• xos

xos

Leg dan eens uit ipv met dit soort (imho) loze uitspraken te komen...

Racers rijden vaak zo hoog in de toeren dat het koppel begint af te nemen om te voorkomen dat toeren en koppel beide (snel) stijgen als ze het gas weer beginnen open te draaien een highsider veroorzaken.

• PilatuS
  • Niet online
xos schreef op zondag 29 mei 2016 @ 17:22:
Leg dan eens uit ipv met dit soort (imho) loze uitspraken te komen...

Racers rijden vaak zo hoog in de toeren dat het koppel begint af te nemen om te voorkomen dat toeren en koppel beide (snel) stijgen als ze het gas weer beginnen open te draaien een highsider veroorzaken.
Koppel kan je zien als hoeveel kracht iets heeft, niet hoe snel het draait. Zie het maar als een moer los moeten draaien met een steeksleutel van 10cm of van 1 meter. Met die van 1 meter kan je enorm veel meer kracht zetten, maar de moer draait er niet sneller door.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 29-05-2016 17:43 ]

• xos

xos

Middelbare school natuurkunde ftw :P.

Volgens mij zijn er 2 vormen van koppel relevant. Het koppel wat de motor af geeft bij een bepaald aantal toeren en het koppel wat uiteindelijk via de aandrijving op de achterband wordt gezet. Hoeveel kracht op het achterwiel wordt gezet is afhankelijk van de hoeveelheid arbeid (vermogen) die de motor via de aandrijflijn op het tandwiel van het achterwiel zet. Het aantal tanden op dat tandwiel bepaald hoeveel kracht (koppel) er op de achterband wordt gezet. En die diameter van de band bepaald dan weer hoeveel kracht er op het wegdek wordt gebracht (negeer hierbij aandrijfverliezen).

Dat is hoe ik denk hoe het werkt. Daaruit volgt dat een brede koppelband fijn is omdat het makkelijk is, niet omdat het daadwerkelijk sneller accellereert dan een motor met minder koppel/smalle koppelcurve maar wel veel meer toeren (versnellingsbak kan veel lichter zijn). Iemand die in staat is om met de aandrijflijn (versnellingen + koppeling) de hoeveelheid arbeid op het achterwiel te maximaleseren haalt het maximale uit de motor. En ja, een hele kleine powerband is natuurlijk niet fijn omdat het praktisch onmogelijk is om de motor in dat toerengebiedt te houden. Maar volgens mij heeft iedere moderne 4-takt ongeacht de configuratie tegenwoordig een bruikbaar genoeg toerenband waar een bestuurder mee uit de voeten moet kunnen als die zijn best doet.

Verwijderd

Hangt er wel een beetje vanaf hoe lang het drag stripje is ;)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Zo... Gave rit vandaag:
Gedeelde route
Van (38.0239789,14.1536705) naar Via Loreto, 20 via SS286.
https://goo.gl/maps/KFbRoQ9nUYy
Weet niet of die link werkt.
Via mijn GSM ding weigert om de normale Google maps site te openen, kom steeds in de app terecht.

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/05/1464541015-800-x-600px-IMG_20160529_133152.jpg

Evengoed wat een bochtjes zeg, het hield niet op.
Wel mega warm, tropo kaldo (te warm) regelmatig stond de thermometer op 32 graden. Das met volledig (niet doorwaai) pak wel wat veel van het goede... :/
Mijn vrouw hield het niet meer vol achter op, ik zit voorop nog in de wind en met mijn systeem helm omhoog en mijn jas flink open geritst was het wel te doen. Maar voor haar achter mij uit de wind, was het echt te warm.
Ze heeft op een gegeven moment haar jas uit gedaan en zo de rest tot aan het restaurant me gereden.
Voor de mensen die vorig jaar ook al wat vakantie kiekjes van ons hebben gezien, en van de vele plas stops.... |:( :P :
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/05/1464541014-800-x-600px-IMG_20160529_133232.jpg

Op het pleintje voor het restaurant
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/05/1464541014-800-x-1067px-IMG_20160529_151609.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/05/1464541646-800-x-600px-IMG-20160529-WA0010.jpg

Na de lunch
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/05/1464541646-800-x-600px-IMG-20160529-WA0008.jpg
(Sorry.. :Y) )
was het wat minder zonnig en eenmaal over het hoogste punt van de bergen voelde je echt de zee wind verkoeling geven. :Y

Je kon er behoorlijk ver kijken
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/05/1464541013-800-x-1067px-IMG_20160529_152502.jpg

Geen Vespa in deze foto maar even om voor de kampeerders onder ons, zo staan we er bij nu:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/05/1464541271-800-x-600px-IMG_20160528_170105.jpg
Die met die Nederlandse plaat achter op is de onze :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:48
Track Kit - GPS Tracker with offline maps' van Natalia Gavrylova
https://appsto.re/nl/sIz7Z.i

Is gratis vandaag. Geen ervaring mee maar misschien leuk voor de iPhone bezitters om zo hun route bij te houden.

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-11 11:22
R0y. schreef op zondag 29 mei 2016 @ 19:15:
Track Kit - GPS Tracker with offline maps' van Natalia Gavrylova
https://appsto.re/nl/sIz7Z.i

Is gratis vandaag. Geen ervaring mee maar misschien leuk voor de iPhone bezitters om zo hun route bij te houden.
Super, bedankt voor de tip!
Ik kende de app niet maar ga em testen..!

Never ever financial advice...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dat zeggen mensen die niet willen uitleggen hoe het zit... :+

Koppel geeft aan hoeveel kracht (draaimoment) een motor kan produceren (bij een gegeven toerental). Denk aan een momentsleutel (zoveel Newton per meter)
Vermogen geeft aan hoe snel de motor dat koppel kan afgeven.

Vermogen is een factor van koppel, wat je ook ziet in die ingewikkelde formules waar ik ook geen pepernoot van snap.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

mphilipp schreef op zondag 29 mei 2016 @ 22:31:
[...]

Dat zeggen mensen die niet willen uitleggen hoe het zit... :+

Koppel geeft aan hoeveel kracht (draaimoment) een motor kan produceren (bij een gegeven toerental). Denk aan een momentsleutel (zoveel Newton per meter)
Newton KEER meter! Of kort: Newtonmeter.
Vermogen is een factor van koppel, wat je ook ziet in die ingewikkelde formules waar ik ook geen pepernoot van snap.

[video]
Vermogen is koppel (in Nm (Newtonmeter)) maal hoeksnelheid (radialen per seconde). Het "lastige" is dus het omrekenen van RPM naar hoeksnelheid, maar da's eigenlijk heel simpel: (2*pi/60)*RPM.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Ethirty
  • Laatst online: 22:36

Ethirty

Who...me?

Ben voorzichtig aan het shoppen voor een andere motor, maar ik weet niet wat ik wil. :/

Wil wat makkelijker touren en meer comfort, maar ook nog de thrill van mijn huidige TRX850 (naked conversie).

Als ik naar nieuwe motoren kijk dan neig ik naar de nog in de verkoop te komen Tracer 700. Niet te dikke twin (<100 pk), lekker geluid, smoelt goed en lijkt een comfortabel ding. Maar gloednieuw is me eigenlijk te duur. Misschien een TDM?

Verder zit ik qua stijl ook te kijken naar een Versys 650 en een NC750X. Of gewoon een MT07 met een goed ruitje voor als ik wat verder wil.

Mensen nog 'out-of-the-box' suggesties? Val met <10k km op 2 wielen nog redelijk onder de categorie "beginner".

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

tdw schreef op zondag 29 mei 2016 @ 22:46:
[...]
Newton KEER meter! Of kort: Newtonmeter.
Ik ben geen natuurkundige, maar volgens mij is dat hetzelfde als newton per meter, alleen klinkt het niet zo wetenschappelijk.

• DaanvdSpek
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-07 09:57
mphilipp schreef op maandag 30 mei 2016 @ 00:12:
[...]

Ik ben geen natuurkundige, maar volgens mij is dat hetzelfde als newton per meter, alleen klinkt het niet zo wetenschappelijk.
Zeker niet hetzelfde: Newton per meter is N/m (dus gedeeld door). Dit is het aantal Newton's per afgelegde meters. Newtonmeter is N*m (dus maal).

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

En toch zijn ze beide goed, afhankelijk van de context.
Bijv. Momentsleutel, moet een bout met 100Nm vast zetten, dat is op 1 meter 100Nm maar op 2 meter nog maar 50Nm (100/2). Andere kant op, ik moet dus een kracht zetten van 50Nm op een hefboom van 2 meter dat resulteert in 100Nm op het draaipunt. (2x50).
(Alle formules kan je 'omdraaien')
Maar dat is verder niet belangrijk voor de discussie.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Osiris
  • Niet online
Euh, dan zet je dus een kracht van 50 newton op de hefboom, niets meer, niets minder.. ;)

En leuk dat je alles om kunt draaien, maar in de context van momenten blijft de eenheid per definitie newtonmeter.

[ Voor 41% gewijzigd door Osiris op 30-05-2016 07:03 ]

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ethirty schreef op zondag 29 mei 2016 @ 23:59:
Ben voorzichtig aan het shoppen voor een andere motor, maar ik weet niet wat ik wil. :/

Wil wat makkelijker touren en meer comfort, maar ook nog de thrill van mijn huidige TRX850 (naked conversie).

Als ik naar nieuwe motoren kijk dan neig ik naar de nog in de verkoop te komen Tracer 700. Niet te dikke twin (<100 pk), lekker geluid, smoelt goed en lijkt een comfortabel ding. Maar gloednieuw is me eigenlijk te duur. Misschien een TDM?

Verder zit ik qua stijl ook te kijken naar een Versys 650 en een NC750X. Of gewoon een MT07 met een goed ruitje voor als ik wat verder wil.

Mensen nog 'out-of-the-box' suggesties? Val met <10k km op 2 wielen nog redelijk onder de categorie "beginner".
ik heb een versus 650 uit 2011 gekocht en ga die hopelijk vrijdag ophalen. Fantastisch leuk ding en ziet er nog eens goed uit. De nieuwe rijdt vast ook leuk, maar zou me toch weer ruim €2000 meer hebben gekocht. En minder mooi.

Ook die tracer 700 had ik in mijn vizier, maar die is er nog niet en wordt vermoedelijk duurder dan een nieuwe Versys.

TDM vond ik te onnodig groot, heeft niet zo'n mooi klein uitlaatje en heeft ook alweer oude techniek en uiterlijk.

NC750X vond ik gewoon saai. Zeg maar de verstandige keuze. En wie wil dat nu bij een motor? (Ik blijkbaar bij mijn eerste motor een Diversion 900)

• kazzzdafke
Bandjes 190/55 krijg ik niet zo makkelijk rond.
De 180/50 was geen probleem :)

Eerste keer op Mettet :

Bandjes

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-11 19:49

BoltYes

This is the Way

Trots op de schaamrand van een cm :+

¯\_(ツ)_/¯

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Terwijl je met die 190 juist meer hellingshoek moet maken om dezelfde bocht te rijden...

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:31

_Apache_

For life.

DaanvdSpek schreef op maandag 30 mei 2016 @ 00:24:
[...]

Zeker niet hetzelfde: Newton per meter is N/m (dus gedeeld door). Dit is het aantal Newton's per afgelegde meters. Newtonmeter is N*m (dus maal).
Uhm, nee.
Een draai-arm van een meter, (hefboom op de as), gecombineerd met een kracht van 1 Newton.
Nm heeft niets met afgelegde afstand te maken.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• FragDaddy
kazzzdafke schreef op maandag 30 mei 2016 @ 09:03:
Bandjes 190/55 krijg ik niet zo makkelijk rond.
De 180/50 was geen probleem :)

Eerste keer op Mettet :

[afbeelding]
Je mag het kettinkje wel eens smeren! :+

• kazzzdafke
steveman schreef op maandag 30 mei 2016 @ 09:15:
Terwijl je met die 190 juist meer hellingshoek moet maken om dezelfde bocht te rijden...
Yep, en net dat dat ik moet ik leren. Nieuwe motor, nieuwe banden. Ik leg em niet zomaar eventjes op zijn kant.
De vorige had op dat gebied geen geheimen :) met zijn 180.

Maar.. ik ben ook niet te begaaid om te tonen dat ik moet leren. Of dat je met (wel iets minder maar kom) 1 cm schaamrand, je moet schamen :) Ik reed lekkere rondjes hoor en ging sneller dan andere op het circuit in mijn groep, die de bandjes rond hadden.

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-11 19:49

BoltYes

This is the Way

Haha, zit maar te stoken hoor. Je kan beter iets verder naast de motor gaan hangen dan de motor extra plat te moeten leggen in de bocht, de combinatie van beiden verhoogt echter wel je bochtensnelheid. Moet wel zeggen dat je banden er al snel zo uit gaan zien als je een dagje wat meer gas geeft.

¯\_(ツ)_/¯

• kazzzdafke
Voormiddag dan ook heel veel tips gekregen ivm houding.
Ook meer gaan focussen op de ellenbogen ipv de knie. En inderdaad, daardoor gaat de motor ook minder hellen.
Ik ben tevreden :)

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Jelte schreef op maandag 30 mei 2016 @ 08:19:
[...]
ik heb een versus 650 uit 2011 gekocht en ga die hopelijk vrijdag ophalen. Fantastisch leuk ding en ziet er nog eens goed uit. De nieuwe rijdt vast ook leuk, maar zou me toch weer ruim €2000 meer hebben gekocht. En minder mooi.

Ook die tracer 700 had ik in mijn vizier, maar die is er nog niet en wordt vermoedelijk duurder dan een nieuwe Versys.

TDM vond ik te onnodig groot, heeft niet zo'n mooi klein uitlaatje en heeft ook alweer oude techniek en uiterlijk.

NC750X vond ik gewoon saai. Zeg maar de verstandige keuze. En wie wil dat nu bij een motor? (Ik blijkbaar bij mijn eerste motor een Diversion 900)
Tracer moet ergens in juli bij de dealers staan voor net geen 9k (een nieuwe Versys Tourer+), dus dat gaat hem sowieso niet worden nog. Misschien over 1 of 2 jaar als occasion. Maar lijkt wel precies in het straatje van wat ik zoek. Zal me eens gaan verdiepen in de verschillende modellen van 2010-2014.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

kazzzdafke schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:13:
[...]

Yep, en net dat dat ik moet ik leren. Nieuwe motor, nieuwe banden. Ik leg em niet zomaar eventjes op zijn kant.

Maar.. ik ben ook niet te begaaid om te tonen dat ik moet leren. Of dat je met (wel iets minder maar kom) 1 cm schaamrand, je moet schamen :) Ik reed lekkere rondjes hoor en ging sneller dan andere op het circuit in mijn groep, die de bandjes rond hadden.
Ik heb met m'n CBR ook nog steeds een randje ongebruikt... maar goed, het was ook hartstikke koud zeg ik dan maar O-)

En zaterdag lijkt het weer een waterballet te gaan worden :')

Verwijderd

BoltYes schreef op maandag 30 mei 2016 @ 09:12:
Trots op de schaamrand van een cm :+
Schaamranden zegt niet zoveel over de bochtentechniek he ;) Er zijn prachtige foto's te zien van motoren zonder schaamranden en met afgesleten stepjes maar de mensen die erop zitten zitten in elke bocht als een wortel rechtop en duwen hun motor als een motorcrosser onderuit (afschuinen).

Ik zie liever iemand met schaamranden en die netjes zijn gewicht verplaatst dan iemand die elke keer zijn motor onderuit probeert te duwen :N

/me maakt op zijn Bandit meestal bochtjes als in onderstaande foto :)

Afbeeldingslocatie: http://www.bestbeginnermotorcycles.com/files/2007-Suzuki-SV650%20riding.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2016 13:05 ]

• DragonSlayer666
Nou, nieuwe zekering erin werkte perfect, tot ik zo'n 5km onderweg was. Toen wilde ik ff men remmen "schoonmaken", dus maakte een noodstop vanaf 120km, maar vergat ook mijn koppeling in te trappen. Verbazingwekkend genoeg begon hij (in zijn 5) pas bij 20kmh te bokken. Koppeling ingetrokken en zekering weer geklapt. Gelukkig nog een 2e bij me. Zonder problemen naar huis gereden.

Vervolgens vanochtend rijd ik hier de garage weer in, zet m in zen vrij, rol een vak in en poef. Zekering weer geklapt. Exact hetzelfde dus als 1e keer. Rare is dat ik exact hetzelfde doe als ik thuis kom. Neutraal, helft van de straat door rollen en dan voor de deur zetten...

Iemand toevallig enig idee wat het zou kunnen zijn?

Helaas heb ik donderdag op zijn vroegst pas tijd om hem evt naar de dealer te brengen(moet toch nieuwe banden). Dit is ook mijn enige vorm van transport, dus hoe eerder ik het kan verhelpen, hoe beter. Heb zelf alleen geen idee waar dit aan zou kunnen liggen :/.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dit wordt gewoon een kwestie van meten. Heb je toevallig het elektrisch schema van je motor?

Is het de hoofdzekering of heb je meer zekeringen voor de verschillende circuits? Het lijkt wel iets met de neutraalstand te maken te hebben, of met de koppeling. Alleen, het enige elektrische dat ik weet van de neutraalstand is dat er dan een lampje gaat branden. Meer dan dat zou ik ook zo snel niet weten.

In ieder geval wijst dit wel op een serieus probleem, waarbij telkens het vervangen van de zekering geen oplossing is, en mogelijk zelfs alleen maar schade gaat toebrengen. Ik zou dus niet met een doos reservezekeringen blijven doorrijjden.

• PilatuS
  • Niet online
kazzzdafke schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:13:
[...]

Met een 180 is het juist moeilijker. Met rijden op Lelystad was er iemand met een 180 band die nog een aardige rand over had, maar wel zo'n beetje iedere bocht een kneedown maakte. Met mijn 190 band kan ik compleet de rand er vanaf rijden zonder een kneedown te maken.

• DragonSlayer666
DrivinUCrazy schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:11:
Dit wordt gewoon een kwestie van meten. Heb je toevallig het elektrisch schema van je motor?

Is het de hoofdzekering of heb je meer zekeringen voor de verschillende circuits? Het lijkt wel iets met de neutraalstand te maken te hebben, of met de koppeling. Alleen, het enige elektrische dat ik weet van de neutraalstand is dat er dan een lampje gaat branden. Meer dan dat zou ik ook zo snel niet weten.

In ieder geval wijst dit wel op een serieus probleem, waarbij telkens het vervangen van de zekering geen oplossing is, en mogelijk zelfs alleen maar schade gaat toebrengen. Ik zou dus niet met een doos reservezekeringen blijven doorrijjden.
Ik heb toevallig het werkplaatshandboek van de motor. Ik heb 2 zekeringen, een hoofdzekering a 20A en een zekering voor de radiatorfan.

Ik zou ook niet weten wat een plotseling spanningsverchil kan veroorzaken bij de koppeling/neutraal....

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
PilatuS schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:15:
[...]

Met een 180 is het juist moeilijker. Met rijden op Lelystad was er iemand met een 180 band die nog een aardige rand over had, maar wel zo'n beetje iedere bocht een kneedown maakte. Met mijn 190 band kan ik compleet de rand er vanaf rijden zonder een kneedown te maken.
Volgens mij krijg ik mijn knie ook op de grond as de moto rechtop staat.
Hangt er maar vanaf hoe hard je naast je moto hangt :p

Een kneedown is niet zomaar sneller. Eig vaak zelfs niet.
Een kneedown en tegenwoordig ellbow down is gewoon het resultaat van zo hard een bocht door te gaan dat je moto zo plat moet liggen.
Schaamranden en kneedown gecombineerd lijken mij geen teken van snelheid :-) Eerder van het proberen tot een kneedown in elke bocht :p

En ik heb net iets minder schaamrand op mijn achterband (180 ook) staan dan dat en daar is niet mee op een circuit geweest :p
Maar ik heb al lang opgegeven snel te willen zijn. Daarvoor denk ik teveel na.
Tijd voor adv te gaan rijden mss xD

• PilatuS
  • Niet online
DaemonAngel schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:59:
[...]

Volgens mij krijg ik mijn knie ook op de grond as de moto rechtop staat.
Hangt er maar vanaf hoe hard je naast je moto hangt :p

Een kneedown is niet zomaar sneller. Eig vaak zelfs niet.
Een kneedown en tegenwoordig ellbow down is gewoon het resultaat van zo hard een bocht door te gaan dat je moto zo plat moet liggen.
Schaamranden en kneedown gecombineerd lijken mij geen teken van snelheid :-) Eerder van het proberen tot een kneedown in elke bocht :p

En ik heb net iets minder schaamrand op mijn achterband (180 ook) staan dan dat en daar is niet mee op een circuit geweest :p
Maar ik heb al lang opgegeven snel te willen zijn. Daarvoor denk ik teveel na.
Tijd voor adv te gaan rijden mss xD
In beide gevallen met de 180 en 190 door er op een goede manier naast te hangen. Dus met 1 bil er naast en niet meer dan dat. Die gast met de 180 band had gewoon een nette houding en reed ook de stepjes aan de grond met de knie. Dan nog zat er een rand op die 180 band. Hij ging een stuk harder als ik dat ik ging met ongeveer dezelfde houding zonder er als een idioot naast te hangen. Dan nog reed ik de rand van mijn 190 er af en hij bij de 180 niet.

Het heeft ook te maken met de vorm van de band. Toevallig hadden we wel beide dezelfde banden op de motor liggen. Maar wat hij ook deed, stepjes aan de grond, knie aan de grond, er bleef gewoon een rand over. Vandaar dat ik denk dat een 190 makkelijker is om rond te krijgen dan een 180. Hoe kleiner de band hoe moeilijker het word. Met een voorband krijg je het ook nooit voor elkaar om de randen er helemaal af te rijden.

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 30-05-2016 14:18 ]

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

DragonSlayer666 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:28:
[...]

Ik heb toevallig het werkplaatshandboek van de motor. Ik heb 2 zekeringen, een hoofdzekering a 20A en een zekering voor de radiatorfan.

Ik zou ook niet weten wat een plotseling spanningsverchil kan veroorzaken bij de koppeling/neutraal....
Een zekering klapt dan ook niet bij een te hoge spanning maar bij een te hoge stroom.
Maar welke zekering gaat elke keer dan kapot? Neem aan de 20A hoofdzekering?

• SavageBrother
  • Laatst online: 27-11 15:14
Gaan we ooit nog eens een weekje lekker weer krijgen jongens? Man, man, man.

It's dogged that does it

• PilatuS
  • Niet online
SavageBrother schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:44:
Tot nu toe is het nog niet echt geweldig inderdaad. Normaal gesproken heb ik al veel meer kilometers gereden dan dit jaar tot nu toe. Ik heb er pas iets van 1.000 tot 1.500 opzitten dit jaar.

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-11 12:57
Ik denk vooral deze week hetzelfde, donderdag heb ik mijn rijexamen. PLEASE droog weer :X

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:07
Dit weekeinde een paar kilometers in de Eiffel gepland staan. Maar met dit weer, tjsa...
Misschien wat minder druk daardoor en lekker vrij rijden.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Niks te klagen hoor:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/05/1464612658-800-x-1067px-IMG_20160530_131807.jpg

*O*

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:07
Hoever zuidelijk ben je gegaan??

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Nog onderweg naar "nog" zuidelijker.
Nu aan de Noord zijde van Sicilië, van de week door naar de Zuid kant van het eiland.

• 418O2
Hier in het noorden is het ook lekker. Vanochtend even een stukje gereden en had het zelfs onprettig warm

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:15
Gisterenavond teruggekomen van 5 dagen op pad (Bratislava, Granjska Gora, Lago di Garda, Stelvio, Dolomieten en weer terug via de snelweg. Dat laatste deed wel pijn overigens.. om 09:00 vertrokken vanuit Cortina d'Ampezzo, om ongeveer 18:00 thuis)

Kleine 2100km gemaakt met een groep van ongeveer 35 motoren (uiteraard 's avonds de meesten pas gezien, overdag reden we in kleine groepjes van 'eensgezinden' qua snelheid etc, was eigenlijk een natuurlijk selectie)

Heerlijk weer, op de top ongeveer 15 graden, in het dal 30 (of meer) en op 1 van de dagen geloof 30 minuutjes regen gezien

Prima bevallen, zou morgen zo weer opstappen :)

Overigens enkel een Kriega US-30 achterop; paste alles prima in, maar zou volgende keer denk ik toch een extra rol- of tanktasje willen om ook wat makkelijker een waterflesje ofzo mee te kunnen nemen.

edit: stomme fout gemaakt nog - motor moet je niet op een hellend vlak parkeren met de neus naar beneden, dan kan hij door de standaard zakken met als gevolg een verbogen koppelingshendel, beschadigde spiegel en belangrijker: een afgebroken schakelpook.. gelukkig was er 'downhill' een garage open waar een lieve monteur heeft uitgeboord, bout erin gebouwd en * Imperial_Master kon weer verder)

[ Voor 19% gewijzigd door Imperial_Master op 30-05-2016 15:15 ]

• SavageBrother
Lekker man, dat is het betere werk.

Even een vraag aan de mensen hier: zijn er toevallig twiekerts uit regio Rotterdam die hun motor niet in een garage stallen maar in een ondergronds complex of bijvoorbeeld de voortuin? Ik ga waarschijnlijk verhuizen naar de randstad waar ik beschikking heb over een ondergrondse parkeerplaats, alleen ik heb er toch nog geen geweldig gevoel bij. Welken (extra/preventieve) maatregelen hebben jullie getroffen?

It's dogged that does it

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Imperial_Master schreef op maandag 30 mei 2016 @ 15:06:
edit: stomme fout gemaakt nog - motor moet je niet op een hellend vlak parkeren met de neus naar beneden, dan kan hij door de standaard zakken met als gevolg een verbogen koppelingshendel, beschadigde spiegel en belangrijker: een afgebroken schakelpook.. gelukkig was er 'downhill' een garage open waar een lieve monteur heeft uitgeboord, bout erin gebouwd en * Imperial_Master kon weer verder)
Door de standaard zakken? Hoe moet ik dat zien? Dat hij begint te rollen, en dat de standaard dan naar achteren wordt gedrukt en inklapt?

Nu doe ik dat sowieso nooit, maar het helpt volgens mij ook al om altijd in de versnelling te parkeren.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

SavageBrother schreef op maandag 30 mei 2016 @ 15:11:

Even een vraag aan de mensen hier: zijn er toevallig twiekerts uit regio Rotterdam die hun motor niet in een garage stallen maar in een ondergronds complex of bijvoorbeeld de voortuin? Ik ga waarschijnlijk verhuizen naar de randstad waar ik beschikking heb over een ondergrondse parkeerplaats, alleen ik heb er toch nog geen geweldig gevoel bij. Welken (extra/preventieve) maatregelen hebben jullie getroffen?
Niet in dezelfde regio, maar wel vergelijkbare situatie. Schijfremslot en dik kettingslot en een (binnen)hoes erover zodat je vanaf de straat niet ziet wat voor motor het is. Het is een halfopen garage, je kan niet zomaar naar binnen maar je kan wel zien wat er binnen staat door de roosters. Afhankelijk van de reglementen kan je wellicht nog aan een muur- of vloeranker denken.

#team_UTC+1

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:15
DrivinUCrazy schreef op maandag 30 mei 2016 @ 15:21:
[...]

Door de standaard zakken? Hoe moet ik dat zien? Dat hij begint te rollen, en dat de standaard dan naar achteren wordt gedrukt en inklapt?

Nu doe ik dat sowieso nooit, maar het helpt volgens mij ook al om altijd in de versnelling te parkeren.
Ja, dat inderdaad en je hebt gelijk - in de versnelling zetten had geholpen..

normaal doe ik het ook nooit en waar ik parkeerde was het zeg maar 'vals plat' dus had het echt niet door totdat het te laat was (iets van 5 minuten na het parkeren).. lessons learned zullen we maar zeggen; gelukkig was het nog redelijk snel opgelost en konden we verder - nu even op zoek naar nieuwe hendel (misschien beide nu vervangen voor een leuker modelletje dan de standaard?), spiegel (niet noodzakelijk) en schakelpook (of de bout laten zitten, is wel mooi 'custom' nu :)) voor de K1300R

• DragonSlayer666
thijsco19 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:29:
[...]

Een zekering klapt dan ook niet bij een te hoge spanning maar bij een te hoge stroom.
Maar welke zekering gaat elke keer dan kapot? Neem aan de 20A hoofdzekering?
Ja, klopt. Gaat om de 20A hoofdverzekering inderdaad. De ANWB-man zei ook al dat het leek of de zekering er later ingezet was, omdat hij los aan een kabeltje hangt...

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:28

Mijne staat gelukkig gestald. Die van een vriend staat ook in een ondergrondse parkeerplaats en die heeft een muuranker bij op de pilaar naast zijn parkeerplek.(aangevraagd en goedgekeurd maar wel zelf betaald), alarm en een schijfremslot.

• DaanvdSpek
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-07 09:57
_Apache_ schreef op maandag 30 mei 2016 @ 09:46:
[...]

Uhm, nee.
Een draai-arm van een meter, (hefboom op de as), gecombineerd met een kracht van 1 Newton.
Nm heeft niets met afgelegde afstand te maken.
Ja tuurlijk. Ik zal me maar verstoppen achter de tijd of zo :)

• dion_b
  • Laatst online: 23:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Iemand een Yamaha FJR1300 nodig?
https://www.domeinenrz.nl...eerfotos=1819&kterug=1819

Marechaussee is blijkbaar oud voorraad aan het dumpen :)

Oslik blyat! Oslik!

• PilatuS
  • Niet online
dion_b schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:57:
Iemand een Yamaha FJR1300 nodig?
https://www.domeinenrz.nl...eerfotos=1819&kterug=1819

Marechaussee is blijkbaar oud voorraad aan het dumpen :)
Die staan er al een tijdje gezien de opbouw van roest op de remschijven.

• dion_b
  • Laatst online: 23:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PilatuS schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:01:
[...]

Die staan er al een tijdje gezien de opbouw van roest op de remschijven.
Verschilt sterk van motor tot motor. Sommige zien er idd uit alsof het jaren '80 Citroens zijn :X

Gelukkig wel een paar op het eerste gezicht nette, zoals:
https://www.domeinenrz.nl...eerfotos=1810&kterug=1810
https://www.domeinenrz.nl...eerfotos=1811&kterug=1811

Oslik blyat! Oslik!

• PilatuS
  • Niet online
dion_b schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:04:
[...]

Verschilt sterk van motor tot motor. Sommige zien er idd uit alsof het jaren '80 Citroens zijn :X

Gelukkig wel een paar op het eerste gezicht nette, zoals:
https://www.domeinenrz.nl...eerfotos=1810&kterug=1810
https://www.domeinenrz.nl...eerfotos=1811&kterug=1811
Die dingen zijn waarschijnlijk wel goed onderhouden, maar ze hebben vast een grote beurt nodig. Voor weinig kan het best interessant zijn, maar je weet natuurlijk nooit wat je koopt. Die dingen worden ook vast niet netjes warm gereden en dan met meer dan een ton er op moet je mazzel hebben dat je geen gekke dingen tegenkomt.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:58

Die van mij staat in een parkeergarage van het appartementencomplex op 1 hoog met camerabeveiliging en afgesloten door een elektronisch hek.

Verder schrijfremslot, kettingslot, stuurslot, alarm en verzekerd. Vooral het laatste is belangrijk en letten op aanschafwaarde vs dagwaarde.

1 keer een paar motorfietsen tegelijk gestolen die alleen op stuurslot stonden, maar toen woonde ik er nog niet. Kwestie van busje voor parkeren en wachten dat je met iemand kan meelopen door de ingang van personen/fietsers. Op heterdaad betrapt door politie incl camerabeelden, dus alles weer terug.

• 418O2
PilatuS schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:45:
[...]

Die dingen zijn waarschijnlijk wel goed onderhouden, maar ze hebben vast een grote beurt nodig. Voor weinig kan het best interessant zijn, maar je weet natuurlijk nooit wat je koopt. Die dingen worden ook vast niet netjes warm gereden en dan met meer dan een ton er op moet je mazzel hebben dat je geen gekke dingen tegenkomt.
Denk alleen dat ze niet altijd netjes op de bok worden gezet als er een noodsituatie is

• kazzzdafke
Er is vandaag een dode gevallen bij de Race Academie in Assen heb ik vernomen?

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-11 21:23
Binnenkort mag ik me hopelijk melden in dit topic.

Ik heb huidig een leaseauto en wil iets leuks en snel getwijfeld over een 2de auto maar meteen erg duur en zonde.
Knoop doorgehakt en ik ga voor m'n motorrijbewijs stuk goedkoper en sneller.

Vroeger toen ik klein was aan het einde van de A4 (bij de lus) altijd wezen kijken naar de motoren die daar waren op zondag dus ik denk dat het me wel trekt .
Morgen eens bellen voor een proefrit o.i.d.

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
kazzzdafke schreef op maandag 30 mei 2016 @ 18:54:
Er is vandaag een dode gevallen bij de Race Academie in Assen heb ik vernomen?
http://www.rtvnoord.nl/ni...elukt-op-TT-circuit-Assen
Inderdaad :/

• 418O2
Dat krijg je niet zomaar voorelkaar... ben benieuwd wat er is gebeurd

• pagani
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 19:41:
Dat krijg je niet zomaar voorelkaar... ben benieuwd wat er is gebeurd
Je kunt prima, in full gear, struikelen met 1km/u en je nek breken. Dan kan het op een motor met 5km/u in de langzame slalom ook (en bij elke hogere snelheid en elke andere manoeuvre)

• PilatuS
  • Niet online
pagani schreef op maandag 30 mei 2016 @ 20:00:
[...]

Je kunt prima, in full gear, struikelen met 1km/u en je nek breken. Dan kan het op een motor met 5km/u in de langzame slalom ook (en bij elke hogere snelheid en elke andere manoeuvre)
Dit inderdaad. Je kan met 250 onderuit gaan en niets hebben, of met 20 en dood zijn. Puur pech of mazzel.

Wel heftig zeg dat er zoiets gebeurt is. Dat zou niet verwachten en al helemaal niet van iemand die les geeft daar.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

PilatuS schreef op maandag 30 mei 2016 @ 20:02:
[...]
Wel heftig zeg dat er zoiets gebeurt is. Dat zou niet verwachten en al helemaal niet van iemand die les geeft daar.
Iedereen kan een ongelukje krijgen. Bert Duursma is ook op de laatste dag van een Marokko reis onderuit gegaan. In een langzame scherpe bocht. Een band die langzaam leegliep blijkbaar. Hij kwam alleen erg vervelend terecht. De motor (een BMW GS natuurlijk) lag op de ene cilinder, en draaide door (achterwiel draaide denk ik nog) terwijl zijn been/voet vast zat en daardoor tordeerde zijn been. Kuit- en spaakbeen gebroken. Erg vervelend, vooral nu het nieuwe seizoen net begint en hij helemaal volgeboekt was met cursussen... Maar ja, hij leeft tenminste nog, dat is altijd positief.

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-11 07:09
Toevallig dat hierboven net een discussie over een ondergrondse parkeerplaats wordt gestart.
Ik rij net de parkeerplaats binnen, waarbij de buurman kenbaar maakte dat een groepje Turkse jongeren in de parkeerplaats had gelopen. Ze hebben een busje 5w40 van mijn parkeerplek gepakt en over mijn GSX1400 leeggegoten. De restanten hebben ze over de auto's er omheen gegooid totdat een bewoner van het complex aan kwam lopen, waarop de jongens zijn weggelopen.

Politie is toen geweest en zijn vervolgens weer gegaan, omdat er geen zichtbare schade was.
Ik ga morgen de camerabeelden opvragen, en even met de verzekeraar bellen.

Wat zijn voor mij de logische vervolgstappen? Lijkt me niet dat ik nu zomaar op de motor kan stappen. De complete motor inclusief motorblok/uitlaten zit vol met olie.

• SavageBrother
PilatuS schreef op maandag 30 mei 2016 @ 20:02:
[...]

Dit inderdaad. Je kan met 250 onderuit gaan en niets hebben, of met 20 en dood zijn. Puur pech of mazzel.

Zeg dit wel. M'n tante is op de fietst aangetikt door een andere fietser, vervolgens gevallen met een gebroken ruggenwervel, gebroken/gescheurd middenrif, hersenschudding en gat in haar hoofd als resultaat.

It's dogged that does it

Pagina: 1 ... 72 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.