Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Shark Evo One misschien iets voor je?Khayma schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:09:
Ik ben op zoek naar een leuke nieuwe systeemhelm. Ik ben zelf gecharmeerd van de Roof Boxer V8 want die kan je helemaal naar achteren klappen. Die wil ik liever niet omdat half Amsterdam er mee rond rijdt. Wellicht aanraders in soortgelijke helmen?
En een mannentasje van Louis VuttonToolkiT schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:27:
[...]
met een verplicht bontkraagje toch?![]()
Ik heb zelf een Caberg gehad en nu Schuberth (eerst C2 toen C3pro). Schuberth is een stuk stiller dan Caberg..
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dat Oxford logo maakt 'm lelijk inderdaad, veel te grootAnoshky schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:10:
Ik vind persoonlijk Kriega dan een heel stuk leuker er uit zien :-)
XXXVI
Ow jeej, ik rij ook een MP3Vrijdag schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:19:
[...]
Dat mag alleen als je een MP-3 gaat rijden
/serieus: Ik heb de HJC SyMax-II. Ik vind m erg fijn, hoewel niet erg stil (oordoppen!) maar ventileert wel prettig en zit stevig op mijn hoofd. Was indertijd zo rond de €240,-
Ja, op de ZZR600 was het de moeite waard voor mij, op de ZZR1100 had ik hem niet nodig.kaasaanfiets schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:37:
[...]
Zat ik inderdaad al aan te denken of eerst een wat langer ruitje met andere luchtbobbel er in. Maar lag op het motorforum dat die niet echt helpen. En dat zou ik zonde vinden van 80euro.
Zo'n flip-up heb je daar ervaring mee op een zzr?
Leuk ding! Ga zo richting Motorcity / Motozoom, even kijken of ze hem hebben liggen. Op de foto ziet hij er altijd anders uit dan in het echt.Melkunie schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:40:
[...]
Shark Evo One misschien iets voor je?
[afbeelding]
Vreselijk, ik had 2 van die gasten voor me bij de supermarkt, vreemde mannetjes.
Als je ze weg ziet lopen is het net of ze iets in hun poepertje hebben zitten.
Ach trek het je niet aan hoor, gewoon lekker blijven rijdenKhayma schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 18:41:
[...]
Ow jeej, ik rij ook een MP3. haha, Een MP3 Yourban. Over paar maandjes hopelijk de MT-03 halen
.
Winkiller schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 18:51:
[...]
Vreselijk, ik had 2 van die gasten voor me bij de supermarkt, vreemde mannetjes.
Als je ze weg ziet lopen is het net of ze iets in hun poepertje hebben zitten.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Caberg Duke.Khayma schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:09:
Ik ben op zoek naar een leuke nieuwe systeemhelm. Ik ben zelf gecharmeerd van de Roof Boxer V8 want die kan je helemaal naar achteren klappen. Die wil ik liever niet omdat half Amsterdam er mee rond rijdt. Wellicht aanraders in soortgelijke helmen?

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:49:
[...]
Rijden op nakeds is inderdaad voor viezerikken![]()
Daarom is volledig in het zwart rijden de juiste kleur op een naked
Ow, doe ik ook zeker hoor. Iedereen heeft altijd wel te klagen over iets. Je kan niet iedereen blij maken, als je zelf maar blij bentVrijdag schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 18:56:
[...]
Ach trek het je niet aan hoor, gewoon lekker blijven rijden![]()
[...]
[ Voor 65% gewijzigd door Khayma op 24-05-2016 19:27 ]
Melkunie in "Het grote motortopic deel 17"Khayma schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 19:27:
Ik zoek alleen een systeemhelm die helemaal naar achteren kan dus niet half omhoog. Die vind ik akelig irritant. Thanks voor het meedenken.
gezien?
Hoe lang ben je?Winkiller schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 18:42:
[...]
Ja, op de ZZR600 was het de moeite waard voor mij, op de ZZR1100 had ik hem niet nodig.
Kan je trouwens op die double boble ook nog een flip-up ruitje schroeven?
[ Voor 14% gewijzigd door kaasaanfiets op 24-05-2016 19:52 ]
Precies, lekker rijden op wat je hebt of wil. They see you rollin', they hatin'Khayma schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 19:27:
Ik zoek alleen een systeemhelm die helemaal naar achteren kan dus niet half omhoog. Die vind ik akelig irritant. Thanks voor het meedenken.
[...]
Ow, doe ik ook zeker hoor. Iedereen heeft altijd wel te klagen over iets. Je kan niet iedereen blij maken, als je zelf maar blij bent.
182cm volgens mijn paspoort, je 2e vraag snap ik niet zo, of Flip Up of Double Bubble.kaasaanfiets schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 19:51:
[...]
Hoe lang ben je?
Kan je trouwens op die double boble ook nog een flip-up ruitje schroeven?
Ja, er zit ook een *kuch* prijsverschil tussen een Caberg een een Schuberth.ToolkiT schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:27:
[...]
Ik heb zelf een Caberg gehad en nu Schuberth (eerst C2 toen C3pro). Schuberth is een stuk stiller dan Caberg..
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Bedankt! Hopelijk heb ik er wat minder problemen mee als jij met je FJR toen.._Apache_ schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:03:
[...]
Feli man! Leuke fiets, en nog voordat de zomer voorbij is.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Jep, was al gaan kijken bij de motorzaak en ze hadden hem niet liggen helaas. Morgen even bij motoport kieken.
Haa.. jaa.. gelukkig allemaal opgelost. En volgende week mag ie voor de 2e keer naar mijn vaste* garage voor onderhoud. Die 10k kilometers zijn voorbij gevlogeeeen..tdw schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:28:
[...]
Bedankt! Hopelijk heb ik er wat minder problemen mee als jij met je FJR toen..
* Never change a winning plan.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
klopt maar het verschil merk je ook echt.. het is dus niet alleen marketing zoals ik bij sommige merken het vermoeden heb..mphilipp schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 20:56:
[...]
Ja, er zit ook een *kuch* prijsverschil tussen een Caberg een een Schuberth.
Rondjes rijden op Lelystad. Hopelijk blijft het echt droog...
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Kan je een berg herriestoppers voor kopen.mphilipp schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 20:56:
[...]
Ja, er zit ook een *kuch* prijsverschil tussen een Caberg een een Schuberth.
ik heb een C3pro en oordopjes..
Toitoitoi!steveman schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:38:
Vanavond de vuurdoop voor m'n CBR
Rondjes rijden op Lelystad. Hopelijk blijft het echt droog...
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
Om even de specs van de Schuberth S2 erbij te halen: 85 dB bij 100 km/h in een niet turbulente luchtstroom.
Met andere woorden, altijd gehoorbescherming. Een helm is niet stil, hoogstens minder luid.
Heb ik me laatst een nieuwe S2 gekocht, om mijn vorige S2 op te volgen. Zodoende kon ik ook gebruik blijven maken van het geïntegreerde SRC headsetje. Is nu de headset stuk.
Waarschijnlijk het voedingskabeltje, wat een flutoplossing is met een flatcable. (bekend zwak punt) Dus die dan maar besteld op ebay en een set precisieschroevendraaiers. Maar wel typisch dat dat ongeveer tegelijkertijd gebeurt. Ik had het nog niet overgezet naar de nieuwe helm, dus daar ligt het niet aan.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Nu alleen nog een double bubble vinden voor een zzr600 uit 1993
Fractie prijs. Fractie kwaliteit ?kaasaanfiets schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:19:
Ik zie op AliExpress ook windschermen staan voor een fractie van de van de Nederlandse prijzen.
Nu alleen nog een double bubble vinden voor een zzr600 uit 1993
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie
Dat valt wel mee hoor. Had voor mijn SV ook een ruitje uit China gehaald. Was iets van 20 euro inclusief verzenden. Ding was prima qua pasvorm en ook sterk zat. Had er gelijk 2 besteld en na het verkopen van die 2e was de mijne gratis. Ik ga echt geen 80 euro betalen voor een stukje plastic.
De officiele versie word ook in China gemaakt waarschijnlijk dus als iets uit china komt hoeft dat niet te betekenen dat het minder is.. maar het blijft wel een risico..afhankelijk van hoe duur het is kan je dat willen lopen of niet..PilatuS schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:45:
[...]
Dat valt wel mee hoor. Had voor mijn SV ook een ruitje uit China gehaald. Was iets van 20 euro inclusief verzenden. Ding was prima qua pasvorm en ook sterk zat. Had er gelijk 2 besteld en na het verkopen van die 2e was de mijne gratis. Ik ga echt geen 80 euro betalen voor een stukje plastic.
Bij mijn vizier via Ebay uit China voor weinig kan ik mij nog iets voorstellen. Maar bij dit ruitje voor op die motor echt compleet niet. Ik zie niet wat er kan gebeuren waardoor dit gevaarlijk zou zijn. Al zou ie kapot gaan gebeurt er nog niets.ToolkiT schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:41:
[...]
De officiele versie word ook in China gemaakt waarschijnlijk dus als iets uit china komt hoeft dat niet te betekenen dat het minder is.. maar het blijft wel een risico..afhankelijk van hoe duur het is kan je dat willen lopen of niet..
Behalve als er een stuk afbreekt en je doorboort (Freak accidentsPilatuS schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:14:
[...]
Bij mijn vizier via Ebay uit China voor weinig kan ik mij nog iets voorstellen. Maar bij dit ruitje voor op die motor echt compleet niet. Ik zie niet wat er kan gebeuren waardoor dit gevaarlijk zou zijn. Al zou ie kapot gaan gebeurt er nog niets.
Maar nee, klopt, voor een ruitje lijkt het me ook wel meevallen.
Heb daarentegen genoeg drama verhalen gelezen van chinese kuipdelen, vandaar even de opmerking
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie
Verkeerde type plastic kan zeker voor problemen zorgen. Je wil dat je schermpje scheurt en niet uit elkaar springt waarna er scherpe stukken achterblijven.PilatuS schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:14:
[...]
Bij mijn vizier via Ebay uit China voor weinig kan ik mij nog iets voorstellen. Maar bij dit ruitje voor op die motor echt compleet niet. Ik zie niet wat er kan gebeuren waardoor dit gevaarlijk zou zijn. Al zou ie kapot gaan gebeurt er nog niets.
Edit te langzaam
Ik bedoel meer risico dat het een miskoop is, niet qua veiligheid..PilatuS schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:14:
[...]
Ook voor het afbreken ben ik niet echt bang. Soms word er wat overdreven gedaan over goedkope spullen zoals bijvoorbeeld bij mijn vizier, vandaar.byn124 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:16:
[...]
Behalve als er een stuk afbreekt en je doorboort (Freak accidents)
Maar nee, klopt, voor een ruitje lijkt het me ook wel meevallen.
Heb daarentegen genoeg drama verhalen gelezen van chinese kuipdelen, vandaar even de opmerking
Dat hou je altijd inderdaad. Over het algemeen gaat het wel goed, en voor die paar euro's wil ik het risico ook wel lopen. Als wat vijlen of zagen nodig zou zijn vind ik dat ook niet erg. Het ruitje wat ik voor de SV had zat netjes in 1x zoals het hoort. Dan betaal ik toch liever 20 euro dan 80 euro. Een logo van Puig zou ik er toch afhalen. Voor de RC8 kon ik helaas niets goedkoops vinden, dus dan maar van KTM zelf.ToolkiT schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:17:
[...]
Ik bedoel meer risico dat het een miskoop is, niet qua veiligheid..
Zit eraan te denken om me motorrijbewijs te halen (A2) en zojuist effe bij motoport langsgeweest en rondgesnuffelt
Wat een berg mooi spul staat er
Wat me wel opviel is dat sommige motoren best klein leken en sommige juist weer erg groot, zal wel wennen zijn denk ik.
Vind voornamelijk de naked en all-road motoren mooi/gaaf. Liefst natuurlijk een all-road.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
It's dogged that does it
Dat hangt heel erg af van het type motor. Een sportmotor zal over het algemeen nogal compact zijn. De motoren met wat minder vermogen zoals een 125cc zal ook aan de kleine kant zijn. Ga je kijken naar de toermotoren zoals de GS of FJR dan zijn die aardig groot.thijsco19 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 18:16:
Wat me wel opviel is dat sommige motoren best klein leken en sommige juist weer erg groot, zal wel wennen zijn denk ik.
Als het qua kosten mogelijk is om je rijbewijs en een motor te halen, gewoon doen. Als je eenmaal gaat rijden met lessen en later met je eigen motor krijg je het virus helemaal te pakken. Genoeg mensen die met een proefles of Try The Bike gelijk helemaal om zijn.
Het is niet alleen herrie. Bouwkwaliteit, draagcomfort (als ie bij jouw hoofdvorm past dan) en duurzaamheid. Ik hoor hier wel eens mensen roepen dat ze na twee jaar toch wel pluizende of wijkende voeringen hebben. Dat heb ik met een Schu nog nooit gehad. Blijven ook gewoon in elkaar zitten.
Er zit wel een merkentoeslag op natuurlijk, maar het nivo van een Schuberth vind ik toch wel erg hoog. Zeker nadat ik zo'n wanproduct van Nolan heb gehad. De grootste prul die ik ooit op mijn hoof heb gehad.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Gewicht is ook nog een groot verschil. Mijn Shoei is zo'n beetje de helft van mijn HJC qua gewicht. Dit in combinatie met het geluid is voor mij het geld meer dan waard.mphilipp schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:31:
[...]
Het is niet alleen herrie. Bouwkwaliteit, draagcomfort (als ie bij jouw hoofdvorm past dan) en duurzaamheid. Ik hoor hier wel eens mensen roepen dat ze na twee jaar toch wel pluizende of wijkende voeringen hebben. Dat heb ik met een Schu nog nooit gehad. Blijven ook gewoon in elkaar zitten.
Er zit wel een merkentoeslag op natuurlijk, maar het nivo van een Schuberth vind ik toch wel erg hoog. Zeker nadat ik zo'n wanproduct van Nolan heb gehad. De grootste prul die ik ooit op mijn hoof heb gehad.
Heb inmiddels 3 jaar een Nolan op mijn hoofd, bevalt mij meer dan uitstekend, eventuele volgende wordt weer een Nolanmphilipp schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:31:
[...]
Resultaat valt niet tegen
Mooi strak lijntje zonder echte dippen.joshje schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 20:27:
Vandaag de Kawa op de testbank gehad.
Resultaat valt niet tegen![]()
[afbeelding]
Wat een smile! De 190/55 achterband zo goed als rond gereden.
2e en 3 sessie wel maar 10 min mogen rijden door 2 accidenten
Waren 2 broers betrokken in 1 ongeval maar zonder al te veel erg (gebroken sleutelbeen).
Voor de rest lekker kunnen gassen, en nog de bochten-kijk- en konttechniek serieus bijgeschaafd.
Foto's zouden volgende week beschikbaar zijn.
27/06 lijkt nog zo ver af, dan ben ik er weer
[ Voor 5% gewijzigd door kazzzdafke op 25-05-2016 21:59 ]
Never ever financial advice...
Eerste sessies met de cbr op Lelystad zitten er op. Initieel vond ik het totaal qudt rijden... maar toen ik m'n verstelbare voetsteuntjes op de laagste stand had gezet ging het gelijk totaal beter. Zo heb ik nu ook m'n kleine eerste KDs links gemaakt (Lelystad heeft vooral rechter-bochten, en de dag dat we andersom rijden moet ik nog meemaken
De Rosso II heb ik bij deze ook OK bevonden

Wel grappig, in de brief die we moesten tekenen stond dat er NIET GEFILMD mocht worden... Ik heb m'n camera toch maar mee genomen, je weet maar nooit... En inderdaad, het niet filmen was vanwege een grote oefening van de brandweer (waarom dat niet gefilmd mocht worden is mij weer een raadsel) maar goed, een camera op de motor was geen punt
Jammergenoeg ging de enige dame onderuit (chicane, al remmend uiteindelijk het gras in en toen plat). Maar op een afgebroken spiegel na was er niks aan de hand, en ging ze daarna nog harder verder
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Als je de kneeslider wat verplaats raak je die mooi in het midden. Er zit een lijn op het klitteband. Als je de kneeslider daar in het midden van plaatst raak je ook zo goed als het midden van de kneeslider.steveman schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:01:
Eerste sessies met de cbr op Lelystad zitten er op.
Zo zag die van mij er uit na Lelystad. Hier kan je ook aan de bovenkant die lijn zien zitten. En inderdaad die dingen slijten nogal hard.
[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 25-05-2016 22:10 ]
Ah juist, ja zo zaten ze erop geplakt toen ik het pak kocht, maar na de eerste inspectie had ik ze natuurlijk al kunnen verplaatsen, niet aan gedachtPilatuS schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:09:
[...]
Als je de kneeslider wat verplaats raak je die mooi in het midden. Er zit een lijn op het klitteband. Als je de kneeslider daar in het midden van plaatst raak je ook zo goed als het midden van de kneeslider.
Zo zag die van mij er uit na Lelystad. Hier kan je ook aan de bovenkant die lijn zien zitten. En inderdaad die dingen slijten nogal hard.
[afbeelding]
Dat is vreemd. Die van mij zaten wel op de goede plek. Grappig trouwens dat je naast de broek ook precies dezelfde laarzen hebt als ik.steveman schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:12:
[...]
Ah juist, ja zo zaten ze erop geplakt toen ik het pak kocht, maar na de eerste inspectie had ik ze natuurlijk al kunnen verplaatsen, niet aan gedacht
Mijn broek is ook m'n jasPilatuS schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:16:
[...]
Dat is vreemd. Die van mij zaten wel op de goede plek. Grappig trouwens dat je naast de broek ook precies dezelfde laarzen hebt als ik.
Het jammere van die laarzen is dat ik ze links niet helemaal dicht krijg qua rits met dit pak aan. Rechts gaat het wel, maar links is m'n enkel dikker wegens dat akkefietje met supermoto vorig jaar

Check de vogel in de berm, zero fucks given, die bleef lekker beestjes zoeken terwijl we langsreden
[ Voor 14% gewijzigd door steveman op 25-05-2016 22:20 ]
Geen dubbel klittenband zodat je de rits wat kan verschuiven? Kan bij erg veel motorlaarzen vaak, maar soms best goed verstopt in het ontwerp.steveman schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:18:
[...]
Mijn broek is ook m'n jasHet is een overal.
Het jammere van die laarzen is dat ik ze links niet helemaal dicht krijg qua rits met dit pak aan. Rechts gaat het wel, maar links is m'n enkel dikker wegens dat akkefietje met supermoto vorig jaar
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Edit: Met welke bandenspanning heb je gereden daar ? De slijtage is erg netjes.
[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 25-05-2016 22:26 ]
De rits zit aan een elastiek stuk lijkt het, maar niet verstelbaar helaesHooglander1 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:20:
[...]
Geen dubbel klittenband zodat je de rits wat kan verschuiven? Kan bij erg veel motorlaarzen vaak, maar soms best goed verstopt in het ontwerp.
Het bleef gelukkig droogPilatuS schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:24:
Dan hebben we niet dezelfde broek aangezien mijn pak uit 2 stukken bestaat en aanritsbaar is. Als je het droog gehouden hebt was het een mooie dag voor lekker rijden daar. De hele dag alleen maar zo'n hoeft niet zo nodig, bewolkt is ook prima vind ik.
Edit: Met welke bandenspanning heb je gereden daar ? De slijtage is erg netjes.
Druk was 2.2 voor en 2.6 achter. Volgens de organisator kon 2.5 en 2.9 ook prima met deze snelheid en omstandigheden... vind het zelf altijd wat hard, doe dat eigenlijk alleen bij lange stukken snelweg.
[ Voor 51% gewijzigd door steveman op 25-05-2016 22:28 ]
Ik heb vorige keer gereden met 2.2 voor en 2.1 achter. Daarmee had ik wel meer slijtage dan jij nu hebt. Ik dacht dat het bij jou ook wel lager zou zijn geweest dan 2.6. De keer daarvoor reed ik met 2.3 achter en was de slijtage nog wat meer, vandaar naar 2.1 gegaan. Bij mij was het toen alleen wel wat warmer.steveman schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:26:
Het bleef gelukkig droogWel dreigende lucht de hele tijd.
Druk was 2.2 voor en 2.6 achter. Volgens de organisator kon 2.5 en 2.9 ook prima met deze snelheid en omstandigheden... vind het zelf altijd wat hard, doe dat eigenlijk alleen bij lange stukken snelweg.
Bij jou is slijtage heel erg netjes, vandaar de vraag
Verwijderd
iemand nog tips/tricks?
Goed luisteren, rustig blijven, het commentaar goed in je op nemen en vooral genieten om op een motor te zitten. Succes!!Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 00:09:
hoppa volgende week vrijdagochtend ga ik dan eindelijk aan mijn eerste rijles beginnen.
iemand nog tips/tricks?
Keep the rubber side down!Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 00:09:
hoppa volgende week vrijdagochtend ga ik dan eindelijk aan mijn eerste rijles beginnen.
iemand nog tips/tricks?
Blijven kijken waar je naar toe wilt gaan. En gewoon lekker ontspannen proberen te rijden. En vooral niet vergeten te genietenVerwijderd schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 00:09:
iemand nog tips/tricks?
Yamaha MT-09
1. Het is leuk, dus genietVerwijderd schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 00:09:
iemand nog tips/tricks?
2. Ja het is wat anders dan een auto en/of brommertje
3. Goed luisteren en genieten
4. Vergeet niet te kijken waar je heen wilt. Dus niet naar die lantaarnpaal kijken!
Dus, niet heel veel vreemde dingen. Genieten en laat het soort van over je heen komen.
Je instructeur / instructrice verteld de rest wel.
Afstand houden (meer dan in een auto), links van het midden rijden op de rijbaan (thv de autobestuurder), niet voorsorteren bij een afslag , aan de rechterkant van de rijbaan staan als je een rotonde wil oprijden.Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 00:09:
iemand nog tips/tricks?
Maar vooral luisteren naar je instructeur
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Een beetje en plan hebben om genoeg geld opzij te zeggen voor je eigen moto?Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 00:09:
iemand nog tips/tricks?
Niet van dat ding afwaaien op de snelweg.Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 00:09:
iemand nog tips/tricks?
Trouwens, je zit waarschijnlijk de eerste 10 lessen op een parkeerterrein voor je AVB
Dus eens bewust tegen de stuurhelfden, zó en alleen zó stuur je een (motor)fiets*Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 00:09:
iemand nog tips/tricks?
Todat je zover bent dat je met je gashendel kan sturen... maar da's meer les 2
[ Voor 13% gewijzigd door steveman op 26-05-2016 09:21 ]
Eraf waaien? Kan dat? Alle storm die ik heb gehad is mij dat nog nooit overkomen.MuddyMagical schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:19:
[...]
Niet van dat ding afwaaien op de snelweg.
Trouwens, je zit waarschijnlijk de eerste 10 lessen op een parkeerterrein voor je AVB
En wat betreft eerste lessen AVB oefeningen op het parkeerterrein?
Eerste les gelijk vol de spits in. Regen, druk en schemer. Altijd leuk voor een eerste les.
(Ja, oktober/november)
Heel goed, dan leer je beter hoe weinig grip je soms hebt met bladval / regel / putdeksels / wegmarkering etc.Ruerd Jan schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:47:
[...]
Eerste les gelijk vol de spits in. Regen, druk en schemer. Altijd leuk voor een eerste les.
(Ja, oktober/november)
En als het dan droog is kan je pas echt los.
De eerste keer de snelweg op was toch even goed vastpakken moet ik zeggen.Ruerd Jan schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:47:
[...]
Eraf waaien? Kan dat? Alle storm die ik heb gehad is mij dat nog nooit overkomen.
(Ja, oktober/november)
En gelijk de spits in tijdens je eerste les vind ik onverantwoord. Leer eerst remmen, ontwijken en je motor te beheersen voordat je je in het verkeer begeeft.
En toch heb ik het heel netjes gedaan. Kostelijk vermaakt. Nu al (iets meer dan 15 maanden verder) al 35dkm erop zitten. Volgend weekend weer 1.000km toeren voor de boeg. Zin in.MuddyMagical schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:50:
[...]
De eerste keer de snelweg op was toch even goed vastpakken moet ik zeggen.
En gelijk de spits in tijdens je eerste les vind ik onverantwoord. Leer eerst remmen, ontwijken en je motor te beheersen voordat je je in het verkeer begeeft.
Wel, je begint natuurlijk met een wheelie en daarna een stoppie. Zo laat je zien dat je de motor al onder controle hebt. Daarna laat je een foto zien van jouw Hayabusa met verlengde achterbrug die voor je klaarstaat en dan gaat de instructeur meteen de examens inplannen.Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 00:09:
iemand nog tips/tricks?
Als nog geen ervaring hebt met een schakelbrommer probeer er een te lenen of te kopen. Kan je alvast oefenen om het ding goed te leren besturen. Zal je geld en veel tijd schelen, zeker als je maar 1 of 2 keer les hebt per week.Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 00:09:
iemand nog tips/tricks?
Toen ik mijn K75RT ging ophalen stond er windkracht zes. Grote motor, grote kerel, harde wind.Ruerd Jan schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:47:
[...]
Eraf waaien? Kan dat? Alle storm die ik heb gehad is mij dat nog nooit overkomen.
(Ja, oktober/november)
Eindstand reed ik op sommige momenten in een helling van 45 graden op het rechte stuk. Als je daar niet op let dan waai je er af. Helemaal als je even langs een viaduct rijdt. Dan is de wind weg en klapt er na het viaduct weer vol op.
Hoe vergelijkbaar is het rijden op een motor en op een scooter/schakelbrommer?xos schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:37:
[...]
Als nog geen ervaring hebt met een schakelbrommer probeer er een te lenen of te kopen. Kan je alvast oefenen om het ding goed te leren besturen. Zal je geld en veel tijd schelen, zeker als je maar 1 of 2 keer les hebt per week.
Ikzelf heb 2 jaar woon/werk gedaan met de scooter, sinds kort heb ik er een kreidler bij waarmee ik ook woon werk rij.
Zal die ervaring helpen bij het rijden op een motor?
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
+1 hahaMuddyMagical schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:50:
[...]
De eerste keer de snelweg op was toch even goed vastpakken moet ik zeggen.
Ik reed bij de tweede les de weg op, voorsorteren en aangezien ik bekend was in die buurt wist ik dat we daarmee direct de A10 op zouden rijden in de spits. Dat was toch wel even een 'oh fuck' moment in m'n helm
Zeker als je het tijdens de proefles al hard vond gaan met 30 km/h
Achteraf gezien was het niet zoveel aan, na het invoegen kon je toch geen kant meer op behalve rechtdoor omdat het spits was
Nou nou, als je volgende week je eerste les hebt nu nog even een scooter of brommer kopen?xos schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:37:
[...]
Als nog geen ervaring hebt met een schakelbrommer probeer er een te lenen of te kopen. Kan je alvast oefenen om het ding goed te leren besturen. Zal je geld en veel tijd schelen, zeker als je maar 1 of 2 keer les hebt per week.
Ik heb zelf wel gemerkt dat het wat schakelen betreft wel wat scheelt als je vroegah al een tijd lang op een schakelbrommer hebt gereden. Dat wordt dan al heel snel weer een automatische handeling op de motor. Maar verder heb ik er niet veel aan gehad hoor. Een 50 cc koffiemolentje is niet echt te vergelijken met een (over het algemeen) +500 cc motor van een kilootje of 200.
Hoogstwaarschijnlijk ga je toch eerst met AVB aan de slag op een parkeerterrein ergens.
FYI: FC moto heeft een 10% kortingscode: FCMOTO516ToolkiT schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:34:
[...]
Ik koop of in de lokale motorzaak (liefst in hun outlet shop) maar vaak ook online:
tradeinn.com
FC-Moto.de
En engelse sites, maar die zijn voor jullie minder interesant.. voor mij is het vaak goedkoper on in europa wat te kopen dan hier..
'From 26.05. till 02.06.2016 you'll get 10% on all stuff in our onlineshop. Already discounted stuff too. '
[ Voor 8% gewijzigd door ToolkiT op 26-05-2016 12:36 ]
Het doel is niet om te leren rijden zoals je op een motor moet laten zien tijdens je examen. Het doel is handigheid krijgen om met 2 handen en 2 voeten een evenwichts apparaat te besturen terwijl je oog houdt op de weg en/of oefening en de informatie verwerkt die je instructeur in je oor toetert.InZane schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:29:
[...]
Nou nou, als je volgende week je eerste les hebt nu nog even een scooter of brommer kopen?Ik zou het niet doen in ieder geval.
Ik heb zelf wel gemerkt dat het wat schakelen betreft wel wat scheelt als je vroegah al een tijd lang op een schakelbrommer hebt gereden. Dat wordt dan al heel snel weer een automatische handeling op de motor. Maar verder heb ik er niet veel aan gehad hoor. Een 50 cc koffiemolentje is niet echt te vergelijken met een (over het algemeen) +500 cc motor van een kilootje of 200.
Hoogstwaarschijnlijk ga je toch eerst met AVB aan de slag op een parkeerterrein ergens.
Voor sommigen gaat dat vanzelf maar veel mensen hebben daar gewoon een tijdje voor nodig voordat het besturen van de motor een automatische handeling wordt. En die basis is heel goed te oefenen met een schakelbrommer imho. Een simpele schakelbrommer kost de wereld niet en kan je na afloop ook weer verkopen zonder echt af te hoeven schrijven. Ik ben er van overtuigd dat het hebben van ervaring met een schakelbrommer terminste een paar lessen voor de gemiddelde lesser scheelt. Maargoed, eigenlijk beaam je dat in je tweede alinea
mijn Sena 10C doet dat, best handigspecops0i0 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:38:
Zijn er hier mensen die een headset gebruiken met voice commands? Niet alleen voor het aan nemen van oproepen maar ik zoek een waarbij ik ook Siri kan gebruiken.
Ik verwacht dat alle Sena's het kunnen..
Op mijn Scala Rider Packtalk zitten voicecommands van het apparaat zelf(letterlijk alles is voice command aan te sturen, zelfs het apparaat uitschakelen. Enkel inschakelen werkt nietspecops0i0 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:38:
Zijn er hier mensen die een headset gebruiken met voice commands? Niet alleen voor het aan nemen van oproepen maar ik zoek een waarbij ik ook Siri kan gebruiken.
Er zit een aparte voice command op het apparaat waarmee je de voicecommand van een BT apparaat activeert. In mijn geval is dat Google Now op mijn Nexus, maar lijkt mij dat dit hetzelfde moet werken met Siri?
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Toch zou ik een week voor je eerste rijles geen schakelbrommer meer kopen. Volgens mij ga je het in zo'n korte tijd niet zo goed onder de knie krijgen dat het ook echt een aantal lessen gaat schelen.xos schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:35:
[...]
Een simpele schakelbrommer kost de wereld niet en kan je na afloop ook weer verkopen zonder echt af te hoeven schrijven. Ik ben er van overtuigd dat het hebben van ervaring met een schakelbrommer terminste een paar lessen voor de gemiddelde lesser scheelt. Maargoed, eigenlijk beaam je dat in je tweede alinea
Verder vandaag de CBF voor een grote beurt weggebracht.. Moet eigenlijk alles wel aan vervangen worden
Bij mij moet ik soms wel een 2e poging doen maar over algemeen werkt het vrij goed bij lagere snelheden..Osiris schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:51:
Mijn Sena 20S snapt mijn voice commands eigenlijk totaaaaaaal niet bij een beetje windgeruis.. Wat raar is, want ik hoor juist terug dat ik qua telefoongesprekken verrassend goed te horen ben
Oei, daar gaat je vakantiegeld. Maarja, als je hem dan weer terug hebt zal het wel weerOsiris schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:51:
Mijn Sena 20S snapt mijn voice commands eigenlijk totaaaaaaal niet bij een beetje windgeruis.. Wat raar is, want ik hoor juist terug dat ik qua telefoongesprekken verrassend goed te horen ben
Verder vandaag de CBF voor een grote beurt weggebracht.. Moet eigenlijk alles wel aan vervangen wordenRemmen, banden, ketting en tandwielen, vloeistoffen.. Gaat leuk bedragje kosten..
Mijn FJR mag ook voor een grote beurt, maar verwacht weinig spannends. Mogelijk wat remblokjes en vloeistoffen. Maar geen banden en ketting (cardan
Vorige beurt (klein) was 115 EU, en ik stond weer buiten.
[ Voor 15% gewijzigd door _Apache_ op 26-05-2016 15:23 ]
Vooral als blijkt dat je balhoofdlager niet goed is én er scheurtjes in één van de membranen van de carburateur zitten_Apache_ schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 14:00:
[...]
Oei, daar gaat je vakantiegeld. Maarja, als je hem dan weer terug hebt zal het wel weerworden.
Nou dat viel alleszins mee. Bij het achtje op het eind had ik niet meer helemaal helder met welke snelheid dat ook alweer het beste ging dus die ging niet zo netjes, maar toen was ik al zo goed als geslaagd. De andere oefeningen gingen in 1 keer goed. De personen voor en na mij zakten wel, dus hoewel het voor mij een eitje leek: ymmv. Ik heb ook nagenoeg nooit last van zenuwen, ik ga daar vaak juist beter van presteren. Wel handige eigenschap in dit soort situatiesClush schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 00:05:
Woensdag m'n eerste echte les. Ik les per dagdeel en heb de 26e m'n AVB examen gepland. Als alles goed gaat kan ik hopelijk m'n AVD er snel achteraan doen, zou mooi zijn als ik in juli m'n papiertje heb.
Nu AVD nog. Dat zal ook wel lukken.
... not as I do.
Gefeli!Clush schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 20:43:
[...]
Nou dat viel alleszins mee. Bij het achtje op het eind had ik niet meer helemaal helder met welke snelheid dat ook alweer het beste ging dus die ging niet zo netjes, maar toen was ik al zo goed als geslaagd. De andere oefeningen gingen in 1 keer goed. De personen voor en na mij zakten wel, dus hoewel het voor mij een eitje leek: ymmv. Ik heb ook nagenoeg nooit last van zenuwen, ik ga daar vaak juist beter van presteren. Wel handige eigenschap in dit soort situaties![]()
Nu het leukste deel
Er staat dat hij voor een 93 tot 07 model is, maar klopt dat wel? heeft een 2007 model hetzelfde ruitje als een 93'er ?
Past er trouwens ook een flip up nog weer op een double bubble ruitje?
Had dit ook al in het zzr topic gevraagd op het mf maar die is redelijk uitgestorven
Als je lekker creatief gaat zijn en gaat boren vast wel. Anders zie ik niet hoe je dit er goed op gaat krijgen.kaasaanfiets schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 21:41:
Past er trouwens ook een flip up nog weer op een double bubble ruitje?
Gefeliciteerd! Veel plezier op de wegClush schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 20:43:
[...]
Nou dat viel alleszins mee. Bij het achtje op het eind had ik niet meer helemaal helder met welke snelheid dat ook alweer het beste ging dus die ging niet zo netjes, maar toen was ik al zo goed als geslaagd. De andere oefeningen gingen in 1 keer goed. De personen voor en na mij zakten wel, dus hoewel het voor mij een eitje leek: ymmv. Ik heb ook nagenoeg nooit last van zenuwen, ik ga daar vaak juist beter van presteren. Wel handige eigenschap in dit soort situaties![]()
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Boren? hoezo boren?PilatuS schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 21:57:
[...]
Als je lekker creatief gaat zijn en gaat boren vast wel. Anders zie ik niet hoe je dit er goed op gaat krijgen.
http://www.mlmparts.com/nl/mra-x-creen-sport.html
Zie @2:48
Double bubble is niet recht hè.kaasaanfiets schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:42:
[...]
Boren? hoezo boren?
http://www.mlmparts.com/nl/mra-x-creen-sport.html
Zie @2:48
[video]
Daarbij zou ik gewoon wennen aan de wind. Zo erg is dat ook weer niet
De kromming van mijn Double Bubble is dusdanig dat je er echt niks extra's op kán monteren.
Eensch met Catch22, zo erg is de wind niet.
Anyway - na eergister het wegdek van de Coentunnel van dichtbij te hebben gezien is nu eindelijk het verzekeringswerk in gang gezet.
Motor heb ik denk ik wel geluk mee, ik hoor vandaag of frame, voorvork en tripletree ok zijn. Zo op 't oog kan de monteur niks vinden gisteren maar vandaag ging hij er een echte onderzoek van maken. Controle op leidingen en voorwiel assemblage heeft niks ernstigs aan het licht gebracht dus vooralsnog alleen een lens voor mn koplamp en een voorspatbord. Krasjes moet ik maar voor lief nemen.
Gisteren m'n pak laten onderzoeken, weet niet helemaal waarom dat moest, ding is overduidelijk niet meer bruikbaar... verzekerings eisen kunnen soms zo vreemd zijn..
Máár, om m'n dag wat op te vrolijken heb ik meteen maar een stel Alpinestars SMX-6 WP en een HJC IS-MAX 2 Elemental gescoord
Rev'It Ignition 2 en Gear 2, here I come \o/
EDIT:
Voorvork, frame en tripletree ok!
Spatbord gevonden, helaas gaat de huidige eigenaar binnenkort op vakantie en heeft ie het verder super druk
Koplamp.... niet te betalen nieuw, niet te vinden tweedehands
Remhendel besteld
[ Voor 10% gewijzigd door GenjiBlade op 27-05-2016 11:12 ]
Nu dus op zoek naar een normale systeemhelm.
In de meest recente Motoplus staat een heel uitgebreide test over helmen. Daarin worden wel de helmen uit het betere segment getest.Khayma schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:45:
is de HJC IS-MAX 2 Elemental een aanrader? Was op zoek naar een nieuwe helm alleen zocht een systeemhelm die helemaal naar achteren kan klappen. Zijn er helaas maar 2 van (roof boxer en shark evo one). Roof boxer wil ik niet mee gezien worden en shark evo one is bizar zwaar.
In de iets minder recente Motoplus (augustus 2015) kwam hij naarvoren als kooptip. Zie: http://www.motozoom.nl/pi...%2014%20systeemhelmen.pdf Op basis van de tip heb ik de dull black aangeschaft.Khayma schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:45:
is de HJC IS-MAX 2 Elemental een aanrader? Was op zoek naar een nieuwe helm alleen zocht een systeemhelm die helemaal naar achteren kan klappen. Zijn er helaas maar 2 van (roof boxer en shark evo one). Roof boxer wil ik niet mee gezien worden en shark evo one is bizar zwaar.
Dit topic is gesloten.
![]()