Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.807 views

Onderwerpen

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kon gelukkig nog wel wat zien 8)7
Bergie schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 22:47:
Ben je in de sloot beland ofzo :p
Nee, was een stukkie langs 't water waar de concentratie vliegbeesten opeens enórm hoog was.. :X Dit is 't resultaat van, nou, 5 minuutjes rijden? Daarna was de aanwas van vliegjes eigenlijk ook weer foetsie :P
mphilipp schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 22:51:
[...]

Blij dat ik een ruitje hebt. Bij mij zit dat dan hooguit op de ruit en een enkele verdwaalde tor krijg ik op mijn helm. Die worden gevangen in de turbulentie; kleine vliegjes krijg ik echt nooit op de helm of op mijn pak. Hooguit een beetje op de bovenkant van de mouw, want dat steekt een beetje uit de bubbel waar ik in zit.
De CBF heeft ook wel een ruitje, maar niet zó hoog.. :P Je hoopt natuurlijk op een soort airflow die vanaf de voorkant + ruit vervolgens óver je heen gaat, maar helaas.. -O-

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-11 15:14
Jeuzes wat een hoop beesten. Flink schrobben. Ik ga m'n vizier morgen ook maar eens lospeuteren, zit ook goed vol.

It's dogged that does it

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:33

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat schrobben valt wel mee. Ik leg er altijd een natte, warme (microvezel)doek over. 2 minuten laten liggen, en 't komt er heel makkelijk van af.

Ik gebruik alleen warm water, geen zeep oid.

[ Voor 14% gewijzigd door DrivinUCrazy op 22-05-2016 00:14 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• SavageBrother
Ah ja, haal je wel je vizier even los of niet?

It's dogged that does it

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Vaak niet. Ligt er aan of er vliegjes tussen zitten en of de binnenkant vies is. De makkelijkste manier om het vizier vast te houden is in de helm geklikt. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• SavageBrother
Ga morgen eens aan de slag, thanks.

It's dogged that does it

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-11 11:22
Wat het allermakkelijkst werkt zonder kans op vieze vegen of krassen op het scherm, jas, motor : een spons met een oude panty van de vrouw, oma, ...
Vochtig maken en rustig wrijven. Komt heel makkelijk mooi!

Never ever financial advice...

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:11

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op zondag 22 mei 2016 @ 00:13:
Dat schrobben valt wel mee. Ik leg er altijd een natte, warme (microvezel)doek over. 2 minuten laten liggen, en 't komt er heel makkelijk van af.
Mag ook gewoon een nat stuk keukenrol zijn. Het gaat om het weken. Maar ook zonder doekje gaat het prima. Als je met wassen begint, eerst het ruitje soppen en dan de rest gaan doen. Na een paar minuten zijn die lijken lekker zacht geworden en wassen ze er makkelijker af. Ik gebruik altijd zo'n auto-washandje met microvezel dreadlocks. Daar kun je ook best makkelijk mee boenen als iets er wat lastiger af gaat en ook de moeilijke plekjes doen door je vingers te gebruiken. Handige dingen!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• R0y.
  • Laatst online: 22:48
Na elke rit doe ik inderdaad het bovenstaande, een natte keukenrol. Gaat perfect.

Verwijderd

R0y. schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 19:51:
[...]

Top bedankt voor de info! Bedoel je zo iets: Hey Impra Active Polish kleurloos
Leervet wordt ook verkocht in wat grotere potten, in combinatie met een sponsje van vinyl waarmee je het kunt aanbrengen. Ik zou zelf een pot kopen, bovenstaande tube werkt waarschijnlijk ook prima maar daar ben je vrij snel doorheen :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Om het vizier schoon te maken gebruik ik altijd de zachte kant van een schuursponsje. Die even nat maken en dan veeg je alle vliegen zo weg. Daarna even droogmaken met een handdoek.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:43

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik pak een theedoek. Even onder de kraan en om de helm. 1 theedoek kan de hele helm in. Ff fappen en daarna haal je het er zo af.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:31

_Apache_

For life.

Tylen schreef op zondag 22 mei 2016 @ 13:46:
Ik pak een theedoek. Even onder de kraan en om de helm. 1 theedoek kan de hele helm in. Ff fappen en daarna haal je het er zo af.
Precies, of zo een geel doekje (moeders weet vast wat de echte naam is van zoiets :+ ).

Anyway, zaterdag even bij HyperPro in Alphen geweest. Met Bas gesproken, en samen met hem de FJR aangevoeld. Man man man wat weet hij veel van veren en dempers. De achterkant was wat ingezakt, getuige de hoogte waarin hij hem omhoog kon trekken. "Het stuur wiebelt zeker als je duo niet helemaal stilzit? En hij duikt zeker als je alleen al naar je rem kijkt? Als ik het zo aanvoel zal ie wel een beetje pompen als je hem een lange bocht doortrekt zeker?"
Ik kon op een gegeven moment niets meer doen dan steeds maar ja-knikken.
En vóór, die stond ook wat zachtjes, maar Bas vond een schroefje waar ik het bestaan niet van wist, en wist hem al een beetje harder te maken.

Een afspraak gemaakt voor later komende maand, nieuw setje progressieve veren voor en achter, demper word nagezien (voelde te goed om te vervangen), en bovenal goed af te laten stellen. De inzet is hem hoger op de veren te krijgen, veel beter gedrag in de bochten, beter remgedrag (hard remmen = duiken en zelfs stuiterend voorwiel :X ) en nog meer comfort. :)

[ Voor 62% gewijzigd door _Apache_ op 23-05-2016 10:05 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:11
Wat kost zoeits nou?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Voorvork opnieuw opbouwen was voor mijn VFR ongeveer 250. Progressieve veer is 110 oid.

Achterkant heb ik zelf gedaan, die veer was volgens mij 150.

Moet wel zeggen dat ik het met de Hyperpro vering op slecht wegdek wel zwaar heb. Is aardig hard geworden.

Ik ben zaterdag even naar Tijger Leathers geweest om mijn zadel wat op te vullen.
M'n vrouw gleed nogal naar voren, dus de voorkant van de buddy is wat hoger geworden.
Tevens de voorkant 2cm opgehoogd, met wat harder schuimrubber.

Moet nog even zien hoe het uitwerkt, maar ik mag terugkomen voor verdere aanpassingen.
Stuur nog een cm of twee omhoog met de Genmar risers, en dan moeten we het er voorlopig ff mee doen.

[ Voor 64% gewijzigd door MikeyMan op 23-05-2016 11:01 ]

• _Apache_

_Apache_

For life.

Veren voor had ie het over iets rond de 200 euro, achter was 180, montage erbij iets van rond de 450.
Doe je de dempers erbij, verdubbelt het ongeveer.

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:29

Winkiller

De Mopperpot

Zou er iets op poten te zetten zijn zodat sommige motorrijders die alle regels aan hun laars lappen gaan nadenken over hun stomme gedoe ? voorbeeld: ik liep net samen met mijn vrouw naar de winkels en moest een zebrapad oversteken, op het moment dat ik samen met mijn vrouw op het zebrapad liep kwam er een randdebiel op een supermoto aangereden met een hoge snelheid en een heleboel kabaal en tot overmaat van ramp reed die gast ons bijna van datzelfde zebrapad af. Ik vraag mij werkelijk af waarom collega motorrijders dit doen in de bebouwde kom en wat mij betreft mag handhaving dergelijke borderliners hun rijbewijs levenslang afpakken. Het lijkt wel of ze hun hersens na het poepen met het water door het toilet hebben gespoeld. :(

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11 18:41
Winkiller schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:21:
Zou er iets op poten te zetten zijn zodat sommige motorrijders die alle regels aan hun laars lappen gaan nadenken over hun stomme gedoe ? voorbeeld: ik liep net samen met mijn vrouw naar de winkels en moest een zebrapad oversteken, op het moment dat ik samen met mijn vrouw op het zebrapad liep kwam er een randdebiel op een supermoto aangereden met een hoge snelheid en een heleboel kabaal en tot overmaat van ramp reed die gast ons bijna van datzelfde zebrapad af. Ik vraag mij werkelijk af waarom collega motorrijders dit doen in de bebouwde kom en wat mij betreft mag handhaving dergelijke borderliners hun rijbewijs levenslang afpakken. Het lijkt wel of ze hun hersens na het poepen met het water door het toilet hebben gespoeld. :(
Naming and shaming?

Serieus: Dat is ook niet de oplossing, maar kan me er ook vaak aan storen als er mensen stompzinnige acties uithalen die het voor de rest verpesten.

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:40

MrN

Waar kopen jullie eigenlijk jullie kleding?

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

MrN schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:47:
Motozoom => http://www.motozoom.nl/

[ Voor 5% gewijzigd door Winkiller op 23-05-2016 15:58 ]

• SavageBrother
Motorkledingstore
Ten Kate outlet
Motoport

It's dogged that does it

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Motorkledingstore
Motorkledingcenter

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
RAD winkel (http://rad.eu)
RICHA winkel in Oudenaarde ;) (als ik er in de buurt ben)

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29

bakvis

Tweakers.Nerd

Termaat Nijmegen!

Mijn Specs

Verwijderd

Motoport

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:22
SavageBrother schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:07:
Motorkledingstore
Ten Kate outlet
Motoport
Ik kom regelmatig bij ten Kate, maar dat is ook "om de hoek" voor mij :)

XXXVI

• PilatuS
  • Niet online
Dit :)

Bij de gemiddelde motorzaak hebben niets voor mijn 1.98m. Bij Termaat keuze uit meerdere pakken. Zelfs als je 2.10 zou zijn hebben ze daar nog keuze. Die gasten daar hebben enorm veel kleding en er staat zelfs een motor in de kelder zodat je daar op kan gaan zitten met het pak aan.

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:11
Erg fijne zaak inderdaad, kom er altijd met plezier. Men neemt de tijd voor je is er altijd wel wat voor je budget.

• MandaloR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05-2024

MandaloR

MandaloR

Helaas vandaag de dag begonnen met een low-side slider t.h.v. de Berenkuil in Eindhoven. Terwijl ik mij op de rotonde bevind, voel ik opeens dat mijn voorwiel grip verliest en voor ik het wist gleed ik met motor en al richting de berm. De snelheid lag niet hoog (je mag daar maar 50), maar de regen en een wegdek dat licht schuin naar de buitenkant afloopt (2-5º?), was voldoende om grip te verliezen. Resultaat: ruit gescheurd, linker handkap + stuurbalans afgebroken en het stuur is verdraaid. Ik ben blij dat ik valbeugels heb laten monteren op mijn V-Strom, want die hebben de motor een hoop schade en ellende bespaard. De meeste schade komt zelfs nog van het glijden over het stukje gras in de berm, waardoor een deel van het stuur zich in de grond heeft geboord, met alle gevolgen van dien.

Gelukkig ben ik er, afgezien van spierpijn in mijn rechterarm, met de schrik vanaf gekomen. Minder mooi is dat de motor zelf nog geen 3000km op de teller heeft staan :'( (en niet all-risk is verzekerd :X |:().

* MandaloR gaat dit jaar maar niet minder lang op vakantie.

jB

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:56

steveman

Comfortabel ten onder

Argh, zuur! :( Succes met de afhandeling en opdat de spierpijn gauw over mag zijn!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• SavageBrother
Heel klote man, echt vervelend. Succes met de afhandeling.

It's dogged that does it

• kazzzdafke
Stuur scheef of vorkpoten scheef? Is een wereld van verschil in kostprijs :(

Tjah, het gebeurd :( Beterschap!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

MandaloR schreef op maandag 23 mei 2016 @ 18:14:
Helaas vandaag de dag begonnen met een low-side slider t.h.v. de Berenkuil in Eindhoven. Terwijl ik mij op de rotonde bevind, voel ik opeens dat mijn voorwiel grip verliest en voor ik het wist gleed ik met motor en al richting de berm. De snelheid lag niet hoog (je mag daar maar 50), maar de regen en een wegdek dat licht schuin naar de buitenkant afloopt (2-5º?), was voldoende om grip te verliezen. Resultaat: ruit gescheurd, linker handkap + stuurbalans afgebroken en het stuur is verdraaid. Ik ben blij dat ik valbeugels heb laten monteren op mijn V-Strom, want die hebben de motor een hoop schade en ellende bespaard. De meeste schade komt zelfs nog van het glijden over het stukje gras in de berm, waardoor een deel van het stuur zich in de grond heeft geboord, met alle gevolgen van dien.

Gelukkig ben ik er, afgezien van spierpijn in mijn rechterarm, met de schrik vanaf gekomen. Minder mooi is dat de motor zelf nog geen 3000km op de teller heeft staan :'( (en niet all-risk is verzekerd :X |:().

Elke motorrijder gaat wel eens op zijn plaat, dit keer was jij aan de beurt, gewoon vette pech. :Y
Sterkte met de spierpijn maar ook met de pijn in de portemonnee, alles is gewoon veel te duur. }:|

• R0y.
  • Laatst online: 22:48
Balen van de motor maar jij bent nog altijd het belangrijkste! Gelukkig heb je zelf niets.

Zojuist ticket voor de TT in Assen besteld. Ben er alleen nog niet uit of ik (samen met vader) op de motor ga (mits het mooi weer is :9 ) of met de auto. Zeeland - Assen is toch al snel 3 uur (minimaal). Plus dan loop je daar heel de dag met je zooi te slepen.

Gelukkig duurt het nog even (kan het weer ook wat beter worden :X ).

• MandaloR

MandaloR

MandaloR

kazzzdafke schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:07:
Stuur scheef of vorkpoten scheef? Is een wereld van verschil in kostprijs :(

Tjah, het gebeurd :( Beterschap!
Het stuur zelf gelukkig.
Winkiller schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:21:
[...]

Elke motorrijder gaat wel eens op zijn plaat, dit keer was jij aan de beurt, gewoon vette pech. :Y
Sterkte met de spierpijn maar ook met de pijn in de portemonnee, alles is gewoon veel te duur. }:|
Helaas was dit al de tweede keer :X. De eerste keer door een koekblik geschept, door een bekende van ons velen: SMIDSY.

jB

• tdw
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Marktplaats.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter

Ah shit zeg :(

Hoe laat ben je gevallen? Kwam er rond 9 uur langs, maar er is mij niets opgevallen.

Heb er wel een keer grip verloren met de auto daar, in het stuk waar de weg van West naar Oost, die van Noord naar Zuid kruist.

Hopelijk is de schade enigszins te herstellen, met een beetje mazzel valt het mee.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:14
Helaas vandaag de dag begonnen met een low-side slider t.h.v. de Berenkuil in Eindhoven.
Bah! Zuur :(

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• MandaloR

MandaloR

MandaloR

Hooglander1 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:52:
[...]

Ah shit zeg :(

Hoe laat ben je gevallen? Kwam er rond 9 uur langs, maar er is mij niets opgevallen.

Heb er wel een keer grip verloren met de auto daar, in het stuk waar de weg van West naar Oost, die van Noord naar Zuid kruist.

Hopelijk is de schade enigszins te herstellen, met een beetje mazzel valt het mee.
Het is rond 08:00 geweest. Ik heb nog wel tot iets na 9u onder het viaduct zitten wachten (parallel weg). Aan de Insulindelaan, richting de Jeroen Boschlaan.

Op het eerste gezicht lijkt de schade mee te vallen (dankzij de valbeugel O-) ). We zullen het morgen wel zien. Dan meteen op laten halen door de lokale boer voor herstel, want die was vandaag helaas gesloten.

jB

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Vervelend mandalor, gelukkig ben je zelf nog heel.

Had het trouwens uitgemaakt als je wel all-risk verzekerd was? krijg je dan in zulke gevallen uitbetaald?

Zijn er hier ook mensen met een net iets te grote textiel jas en wat is jullie ervaring dan op de snelweg boven de 130/140 ?

Mijn jas is te groot bij mijn bovenarmen en flappert nogal op hoge snelheden, ik heb het gevoel dat dit het comfort ernstig omlaag brengt.

[ Voor 46% gewijzigd door kaasaanfiets op 23-05-2016 21:54 ]

• Tylen

Tylen

Nog mensen van hier morgen op Assen?

• MandaloR

MandaloR

MandaloR

kaasaanfiets schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:50:

Had het trouwens uitgemaakt als je wel all-risk verzekerd was? krijg je dan in zulke gevallen uitbetaald?

[...]
Geen idee eigenlijk, waarschijnlijk niet. Of je moet weer zoveel premie betalen, dat je net zo goed het risico zelf kan nemen. Als het een beetje meezit vallen de kosten sowieso te overzien. De tijd zal het leren. Afgelopen zaterdag in ieder geval nog met een groepje van 5 heerlijk wezen toeren, dus laat het maar snel herstelt zijn!

jB

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Tylen schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:58:
Nog mensen van hier morgen op Assen?
Wel in Assen, ik zal naar je luisteren ;)

Verwijderd

Zijn er hier ook mensen met een net iets te grote textiel jas en wat is jullie ervaring dan op de snelweg boven de 130/140 ?

Mijn jas is te groot bij mijn bovenarmen en flappert nogal op hoge snelheden, ik heb het gevoel dat dit het comfort ernstig omlaag brengt.
Heeft je jas wellicht de mogelijkheid om de mouwen iets krapper te maken met van die bandjes met drukknopjes of klittenband.

Verder als je op de snelweg jezelf wat kleiner maakt en meer voorover gaat zitten dan het een en ander al fijner rijden.

• tdw

tdw

Amai seg!

Mijn jas is veel te groot. Heb er eigenlijk geen last van dus voorlopig laat ik het zo :+

Vorige week dinsdag een proefrit aangevraagd voor morgen. Sinds die afspraak staat heb ik dromen over vallen, crashen en een misbaksel kopen :') Ben erg benieuwd wat het wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door tdw op 23-05-2016 22:54 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:38:
[...]

Heeft je jas wellicht de mogelijkheid om de mouwen iets krapper te maken met van die bandjes met drukknopjes of klittenband.

Verder als je op de snelweg jezelf wat kleiner maakt en meer voorover gaat zitten dan het een en ander al fijner rijden.
Ja er zitten van die drukknopjes op maar die zitten al op z'n strakst.
Op m'n ZZR uit de wind zitten lig ik letterlijk met mijn helm op m'n tank en dan zie ik de weg niet meer. Ook zit mijn pokkel dan in de weg :+
Afgelopen zaterdag van Groningen naar Emmeloord gereden, de heenweg was nogal winderig en niet leuk de terugweg rond 23:00 was zeer goed te doen.
tdw schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:50:
[...]

Mijn jas is veel te groot. Heb er eigenlijk geen last van dus voorlopig laat ik het zo :+

Vorige week dinsdag een proefrit aangevraagd voor morgen. Sinds die afspraak staat heb ik dromen over vallen, crashen en een misbaksel kopen :') Ben erg benieuwd wat het wordt.
Wat voor motor rijd je dan?

[ Voor 22% gewijzigd door kaasaanfiets op 23-05-2016 23:15 ]

• Tylen

Tylen

André schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:35:
[...]

Wel in Assen, ik zal naar je luisteren ;)
:w

• tdw

tdw

Amai seg!

kaasaanfiets schreef op maandag 23 mei 2016 @ 23:14:

[...]

Wat voor motor rijd je dan?
FZ6 uit 2004

~ James May

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:46
MandaloR schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:19:
[...]

Geen idee eigenlijk, waarschijnlijk niet. Of je moet weer zoveel premie betalen, dat je net zo goed het risico zelf kan nemen. Als het een beetje meezit vallen de kosten sowieso te overzien. De tijd zal het leren. Afgelopen zaterdag in ieder geval nog met een groepje van 5 heerlijk wezen toeren, dus laat het maar snel herstelt zijn!
Tuurlijk krijg je gewoon uitbetaald indien je all-risk verzekerd bent. Dat gaat wel ten koste van je no-claimkorting (en schadevrije jaren). Been there, done that.

Ik zou de schade dan overigens alleen claimen als het om een mooi bedrag gaat, want de terugval in no-claimkorting merk je wel snel (in mijn geval € 30 p/m bij 7 schadevrije jaren, dat is € 360 per jaar). Ik heb € 4700 ontvangen van de verzekering, dus die hogere premie neem ik dan voor lief.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:54
Zijn er hier mensen die een rugtas om hebben?
Ik ben op zoek naar eentje waar een 15" MacBook in past en verder ook comfortabel moet zitten als ik niet op de motor ben. (zonder gelijk een tas te hebben waar ik 3 weken mee op vakantie kan zo groot)
Mijn huidige rugtas is 10 jaar oud en is niet voor de motor bedoeld. (ik kan hem dus niet voor me vast gespen als het ware en dus " trekt" hij nu)

Ik weet dat het gebruik van rugtassen discutabel is, maar het is maar sporadisch dat ik hem zal gebruiken op de motor voor woon-werk op de mooie dagen.

De meeste rugzakken van normaal formaat van Alpine krijg ik niet om, en ik heb er twee van het merk Held gehad die wel goed passen om mijn rug maar daar past de MacBook weer niet in :P

[ Voor 14% gewijzigd door GeeMoney op 24-05-2016 09:03 ]

• _Apache_

_Apache_

For life.

GeeMoney schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:02:
Ik ben op zoek naar eentje waar een 15" MacBook in past en verder ook comfortabel moet zitten als ik niet op de motor ben. (zonder gelijk een tas te hebben waar ik 3 weken mee op vakantie kan zo groot)
Mijn huidige rugtas is 10 jaar oud en is niet voor de motor bedoeld. (ik kan hem dus niet voor me vast gespen als het ware en dus " trekt" hij nu)

Ik weet dat het gebruik van rugtassen discutabel is, maar het is maar sporadisch dat ik hem zal gebruiken op de motor voor woon-werk op de mooie dagen.

De meeste rugzakken van normaal formaat van Alpine krijg ik niet om, en ik heb er twee van het merk Held gehad die wel goed passen om mijn rug maar daar past de MacBook weer niet in :P
Ik heb jaaaaren* geleden een Targus tas gekocht, passen laptops in tot 15,4". Die tas kan je vastgespen voor. Zal iets van 6-8 tientjes gekost hebben, maar heeft zich meer dan dubbel en dwars terugverdiend.

* Een half jaar voor mijn HBO studie gekocht, studie in 4 jaar afgerond en ik werk nu bijna 9 jaar. Tas houdt zich vooralsnog prima, nauwelijks slijtage zichtbaar.

http://www.rugzakcenter.n...n.html?35856=87011&7109=Y

• NicoVermeir
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 13:15
_Apache_ schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:14:
[...]

Ik heb jaaaaren* geleden een Targus tas gekocht, passen laptops in tot 15,4". Die tas kan je vastgespen voor. Zal iets van 6-8 tientjes gekost hebben, maar heeft zich meer dan dubbel en dwars terugverdiend.

* Een half jaar voor mijn HBO studie gekocht, studie in 4 jaar afgerond en ik werk nu bijna 9 jaar. Tas houdt zich vooralsnog prima, nauwelijks slijtage zichtbaar.

heb er ook zo eentje via het werk. goed gerief. rust mooi op het passagiers zadel tijdens het rijden, dus van gewicht ook al geen last :)

• SavageBrother
Ik heb nu sinds een jaar of twee een Borealis van Northface. Echt een ontzettend fijne tas, wel aan de prijs. Is wat mij betreft ook echt een prima tas voor mee op de motor.

It's dogged that does it

• GeeMoney
_Apache_ schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:14:
[...]

Met je link kan ik helaas geen Targus vinden met gesp aansluitingen aan de voorkant?
Wel deze:

http://www.rugzakcenter.n...ne-mission-25l-black.html
Die lijkt te voldoen, als ik op Google even kijk naar de sluitingen dan kan ik hem vast klikken/gespen en hij heeft een laptop vak voor 15"?

De NorthFace variant lijkt te voldoen maar is wellicht wat te groot. (bijna 30liter)

[ Voor 20% gewijzigd door GeeMoney op 24-05-2016 09:31 ]

• _Apache_

_Apache_

For life.

GeeMoney schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:26:
[...]

Met je link kan ik helaas geen Targus vinden met gesp aansluitingen aan de voorkant?
Wel deze:

Die lijkt te voldoen, als ik op Google even kijk naar de sluitingen dan kan ik hem vast klikken/gespen en hij heeft een laptop vak voor 15"?

De NorthFace variant lijkt te voldoen maar is wellicht wat te groot. (bijna 30liter)
Heb even rond zitten klikken voor je., maar het zijn geen zoekfilters, maar het staat wel op de specificatie pagina, genoemd als 'Borstband' "Heeft deze rugzak een borstband? Een borstband is een riem tussen de twee schouderbanden die ervoor zorgt dat de schouderbanden zich niet naar buiten kunnen verplaatsen."
Dus klik even rond en kijk of er eentje kunt vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door _Apache_ op 24-05-2016 09:37 ]

• FF1987
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
GeeMoney schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:26:
[...]

Wel deze:

Zelf maak ik gebruik van een Deuter rugzak. Had het ook ooit gekocht voor citytrips. Maar gebruik het nu ook voor op de motor. Deze heeft een borstband en een heupband. Volgens mij is deze ook 30 liter maar de rugzak is in de te krimpen door gespen in het midden aan het trekken. En er past een laptop in doordat er een vak aanwezig is. Volgens mij heet het model iets van Giga dacht ik.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Is het geen optie om een tas te kopen die gemaakt is om bv op je buddy vast te maken. Heb je niets op je rug, en je kunt toch bagage meenemen. Er zullen best van die tassen zijn die je ook nog eens op je rug kan nemen als je ergens aan de wandel gaat. Wel zo safe. Niemand plant om onderuit te gaan, maar om nou met een ernstige rugblessure te eindigen omdat je zo nodig iets op je rug moest hebben is ook weer zo sneu...

En rugzakken blokkeren eventuele ventilatieopeningen in je jack. Dan heb je daar dus ook weer niets aan.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Vrijdag
  • Laatst online: 21:21

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb een Motodetail Office. Kan lekker veel in en heeft allemaal handige vakjes.

Ook aan de voorkant een gesp en een regenhoes zit er bij.

Deze dus:
Afbeeldingslocatie: https://cdn1.louis.de/content/catalogue/articles/img298x298/10026240_710_FR04_12.JPG

https://m.louis.eu/artike...-office-backpack/10026240

[ Voor 8% gewijzigd door Vrijdag op 24-05-2016 10:09 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Dryhte

Wat dacht je van de specifiek voor de motor bedoelde Kriega rugzakken? (ik denk dat de R20 groot genoeg zou moeten zijn voor jou) http://www.tenkateshop.com/kriega-rugzak-r20-740-3004-101

Bulletproof & waterdicht. Gespt ook vooraan vast (soort vier punts sluiting)

[ Voor 5% gewijzigd door Dryhte op 24-05-2016 10:09 ]

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:39

Ik maak gebruik van een Kriega R20 rugzak voor dagelijks woon/werk verkeer die ik een jaar geleden gloednieuw tweedehands heb gescoord voor €50. Hierin zit vrijwel dagelijks: Macbook Pro Retina 15", werk laptop 15", laptop accessoires, broek en lunch. Dit past net allemaal erin en ik merk weinig van het gewicht door de harnas constructie. Aangezien ik om de twee dagen moet tanken heb ik geen zin om nog een extra handeling aan de tankbeurt toe te voegen. Vandaar dat ik niet bijvoorbeeld voor een US20 heb gekozen maar voor de R20. Als je er sporadisch woon/werk mee rijdt is zo een tailbag misschien wel een beter alternatief met minder kans op rugletsel. Al moet ik wel zeggen dat twee grote aluminium laptops ook prima als rugprotectors dienen denk ik :D .

• GeeMoney
mphilipp schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:46:
[...]

Is het geen optie om een tas te kopen die gemaakt is om bv op je buddy vast te maken. Heb je niets op je rug, en je kunt toch bagage meenemen. Er zullen best van die tassen zijn die je ook nog eens op je rug kan nemen als je ergens aan de wandel gaat. Wel zo safe. Niemand plant om onderuit te gaan, maar om nou met een ernstige rugblessure te eindigen omdat je zo nodig iets op je rug moest hebben is ook weer zo sneu...

En rugzakken blokkeren eventuele ventilatieopeningen in je jack. Dan heb je daar dus ook weer niets aan.
De reden is dat ik 95% van de tijd de rugzak normaal zal dragen vanaf mijn parkeerplaats (auto) lopend naar mijn klanten. Als ik een dergelijke tas zou nemen dan draagt dat 95% van de tijd weer niet lekker.
Dryhte schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:08:
[...]

Wat dacht je van de specifiek voor de motor bedoelde Kriega rugzakken? (ik denk dat de R20 groot genoeg zou moeten zijn voor jou) http://www.tenkateshop.com/kriega-rugzak-r20-740-3004-101

Bulletproof & waterdicht. Gespt ook vooraan vast (soort vier punts sluiting)
Thanks, ik ga kijken!
cyntax schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:13:
[...]

Ik maak gebruik van een Kriega R20 rugzak voor dagelijks woon/werk verkeer die ik een jaar geleden gloednieuw tweedehands heb gescoord voor €50. Hierin zit vrijwel dagelijks: Macbook Pro Retina 15", werk laptop 15", laptop accessoires, broek en lunch.
Dit is exact wat er bij mij ook in moet ;)
Vrijdag schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:04:
[...]
Ik heb een Motodetail Office. Kan lekker veel in en heeft allemaal handige vakjes.

Ook aan de voorkant een gesp en een regenhoes zit er bij.

Deze dus:
[afbeelding]

https://m.louis.eu/artike...-office-backpack/10026240
Spotgoedkoop en lijkt te voldoen.

Bedankt iedereen, ik ga eens even rustig de opties doornemen :)

[ Voor 47% gewijzigd door GeeMoney op 24-05-2016 10:33 ]

• Dryhte
GeeMoney schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:29:
[...]

Thanks, ik ga kijken!

[...]
Check ook eens deze - Kriega kwaliteit in een messenger bag ipv rugtas

http://www.tenkateshop.com/kriega-tas-urban-740-3006-101

Verwijderd

Tip voor goede tassen en zakken op de motor niet verder dan Kriega of Oxford kijken ;)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

cyntax schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:13:
[...]
Al moet ik wel zeggen dat twee grote aluminium laptops ook prima als rugprotectors dienen denk ik :D .
Of ze buigen door, breken en gaan als 2 dolken je rug in. Je hebt geen idee (ik ook niet) van de krachten die bij een crash vrij komen en wat die doen met allerlei dingen. Dan neem ik een klein ongemak voor lief...

• GeeMoney
mphilipp schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:03:
[...]

Of ze buigen door, breken en gaan als 2 dolken je rug in. Je hebt geen idee (ik ook niet) van de krachten die bij een crash vrij komen en wat die doen met allerlei dingen. Dan neem ik een klein ongemak voor lief...
Ik heb al een rug protector in mijn jas zitten, de laptop in een hoes en vervolgens in een apart vak in die tas en dan de buitenkant van die tas. Dan zit de rugzak ook nog eens vast gegespt met 2 schouderbanden en een borstband. Er moet wel heel veel gebeuren wil die macbook in mijn rug prikken of die tas ervoor zorgen dat ik mijn schouders verlies.

Ik denk dat je bij een dergelijke crash grotere zorgen hebt als die rugzak hoor. :P

• tdw

tdw

Amai seg!

En gekocht. Verkoper kwam naar buiten en vertelde gelijk dat de vorige die ermee proef reed schade had gemaakt aan de topkuip. Werd vervangen als ik 'm kocht. Proefrit gemaakt en reed allemaal prima, maar ik had het idee dat ie een beetje zompig was en niet goed dempte. Na de proefrit een rondje om de motor gelopen, bleek dat de voorvork keerringen lek was. Uiteindelijk afgesproken dat ze de schade niet maken, keerringen vervangen en kleine beurt. Voor de schade heb ik een berg korting gekregen. Volgende week vrijdag lekker toeten dus 8)

~ James May

Verwijderd

kaasaanfiets schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 20:10:
Afgelopen weekend redelijk wat gereden en het viel me op dat ik veel of eigenlijk bijna alle bochten niet netjes maak en voel me daardoor wel een beetje een kneus op de weg.
Wat er precies aan de hand is weet ik niet maar het is nooit een mooie gladde bocht, vaak moet ik iets extra bijsturen en heb ik dus een beetje een wiebel met m'n motor in de bocht. Is dat iets wat jullie herkennen en komt dat met de jaren/ervaring?
Nog een vraagje uit nieuwsgierigheid, hebben alle tips die je hebt gehad nog geholpen?

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-11 10:24
GeeMoney schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:16:
[...]

Ik heb al een rug protector in mijn jas zitten, de laptop in een hoes en vervolgens in een apart vak in die tas en dan de buitenkant van die tas. Dan zit de rugzak ook nog eens vast gegespt met 2 schouderbanden en een borstband. Er moet wel heel veel gebeuren wil die macbook in mijn rug prikken of die tas ervoor zorgen dat ik mijn schouders verlies.

Ik denk dat je bij een dergelijke crash grotere zorgen hebt als die rugzak hoor. :P
In die Kriega rugzak kun je ook een backprotector proppen van ze.

Ik heb hem zelf ook en heb dus en een laptop in hoes + back protector in tas + demping tas + back protector in jas. :P

It's funny. But not ha-ha funny.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik koop of in de lokale motorzaak (liefst in hun outlet shop) maar vaak ook online:
tradeinn.com
FC-Moto.de

En engelse sites, maar die zijn voor jullie minder interesant.. voor mij is het vaak goedkoper on in europa wat te kopen dan hier..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• GeeMoney
Nero22 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:33:
[...]

In die Kriega rugzak kun je ook een backprotector proppen van ze.

Ik heb hem zelf ook en heb dus en een laptop in hoes + back protector in tas + demping tas + back protector in jas. :P
Ik heb hem zojuist besteld. De Kriega R20 !
Op internet zijn de reviews meer dan in orde en er past 100% een MacBook Pro Retina 15" in :)
Hij ziet er ook nog eens normaal en goed uit in mijn ogen dus zojuist besteld. Morgen in huis.

• _Apache_

_Apache_

For life.

tdw schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:28:
[...]

En gekocht. Verkoper kwam naar buiten en vertelde gelijk dat de vorige die ermee proef reed schade had gemaakt aan de topkuip. Werd vervangen als ik 'm kocht. Proefrit gemaakt en reed allemaal prima, maar ik had het idee dat ie een beetje zompig was en niet goed dempte. Na de proefrit een rondje om de motor gelopen, bleek dat de voorvork keerringen lek was. Uiteindelijk afgesproken dat ze de schade niet maken, keerringen vervangen en kleine beurt. Voor de schade heb ik een berg korting gekregen. Volgende week vrijdag lekker toeten dus 8)
Feli man! Leuke fiets, en nog voordat de zomer voorbij is. 8)

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

kaasaanfiets schreef op maandag 23 mei 2016 @ 23:14:
[...]

Op m'n ZZR uit de wind zitten lig ik letterlijk met mijn helm op m'n tank en dan zie ik de weg niet meer.
Flip Up ruit monteren op je ZZR, hoe je niet te gaan liggen. ;)

• Elsandre
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-10 08:19
Iemand ervaring met veschillende verzekeringen met beperkt casco (diefstal enz.)?
Een vriend van mij heet net een FZ1 gekocht en ziet door de bomen het bos niet meer :)

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-10 10:05

byn124

Thunderace

Elsandre schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:31:
Iemand ervaring met veschillende verzekeringen met beperkt casco (diefstal enz.)?
Een vriend van mij heet net een FZ1 gekocht en ziet door de bomen het bos niet meer :)
Heb meeste verzekeringen bij HEMA afgesloten, komt niet als allerbeste uit reviews maar goed genoeg voor mij.

STAPELKORTING! >:)

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Ik 100 euro per jaar bij Polis Direct, wel met 100 euro eigen risico.

• Dryhte
Winkiller schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:21:
[...]

Da's toch iets waar ik ook voor mijn CB500X naar zit uit te kijken. Niet dat ik last heb van de winddruk (vind ik wel lekker eigenlijk) maar het lawaaaaaaaaaai... (ja ik weet het, oordopjes, maar dan nog...)

Iemand ervaring met de ruitjes van MRA? (vario-touring)

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Dryhte schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:42:
[...]

Da's toch iets waar ik ook voor mijn CB500X naar zit uit te kijken. Niet dat ik last heb van de winddruk (vind ik wel lekker eigenlijk) maar het lawaaaaaaaaaai... (ja ik weet het, oordopjes, maar dan nog...)

Iemand ervaring met de ruitjes van MRA? (vario-touring)
Windruis van het rijden ontkom je bijna niet aan, kijk dan ook naar een duurdere helm.

• Dryhte
Winkiller schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:44:
[...]

Windruis van het rijden ontkom je bijna niet aan, kijk dan ook naar een duurdere helm.
duurder dan Shoei Neotec bedoel je ;) nah not gonna happen

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Dryhte schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:45:
[...]

duurder dan Shoei Neotec bedoel je ;) nah not gonna happen
Oh ik kan toch niet ruiken dat je al een Popie Jopie helm hebt. >:)
Ik heb zelf nooit iets gedaan met windruis en speciale helmen daarvoor kopen. :N
Een Flip Up Ruit zal de windruis niet veel terug dringen, dat is mijn ervaring.

• Dryhte
Winkiller schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:48:
[...]

Oh ik kan toch niet ruiken dat je al een Popie Jopie helm hebt. >:)
Ik heb zelf nooit iets gedaan met windruis en speciale helmen daarvoor kopen. :N
Een Flip Up Ruit zal de windruis niet veel terug dringen, dat is mijn ervaring.
tja :)

in mijn ervaring is de helm stiller dan de vorige (LS2 systeemhelm) maar helaas helpt dit niet bij hogere snelheden. Helm uit de wind misschien wel - vandaar mijn idee om zo'n vario ruitje uit te proberen. Misschien moet ik 't gewoon doen ;)

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Dryhte schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:51:
[...]

in mijn ervaring is de helm stiller dan de vorige (LS2 systeemhelm) maar helaas helpt dit niet bij hogere snelheden. Helm uit de wind misschien wel - vandaar mijn idee om zo'n vario ruitje uit te proberen. Misschien moet ik 't gewoon doen ;)
Je motorfiets is niet gebouwd voor streamline, weinig kuip plastic, misschien een andere gekuipte motor ?
Ik rijd nu Suzuki GSF 1250 Naked en vergeleken met bv. een ZZR1100 (volle kuip) is er wel meer windruis.
Daarnaast heb ik nooit met peperdure merkhelmen gereden, ik was altijd tevreden met goedkopere helmen.
Ik heb nu een Caberg Duke met Caberg Speak S en mij hoor je niet mopperen, ik versta mijn duo prima.

• Dryhte
tja 't is allemaal nog vrij nieuw voor mij (rijbewijs A van eind vorig jaar). Ik blijf sowieso nog even bij deze moto, ik verken gewoon de mogelijkheden om de langere pendelritten (60km of meer snelweg) iets comfortabeler te maken.
't is allemaal wel draaglijk hoor :) en ik pendel liever met de moto dan met de auto. Alleen een beetje luid dus ;)

Verwijderd

Winkiller schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:00:
[...]
Je motorfiets is niet gebouwd voor streamline, weinig kuip plastic, misschien een andere gekuipte motor ?
Ik rijd nu Suzuki GSF 1250 Naked en vergeleken met bv. een ZZR1100 (volle kuip) is er wel meer windruis.
Hoe minder plastic hoe beter 8) Het grote voordeel van een naked is dat je wel veel wind vangt maar beslist geen last hebt van allerlei turbulentie waar mensen met kuipruitjes soms gek van worden :)

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-11 12:57
Krijg je met een naked ook niet veel meer opspattend water van ander verkeer op je?
Op mijn hoge ruit van mijn xmax125 komt heel veel vies water als het regent, dus ik kan me voorstellen dat het dan op je kledij terecht komt?

• kazzzdafke
Anoshky schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:28:
Krijg je met een naked ook niet veel meer opspattend water van ander verkeer op je?
Op mijn hoge ruit van mijn xmax125 komt heel veel vies water als het regent, dus ik kan me voorstellen dat het dan op je kledij terecht komt?
en vliegen, en .... vanalles meer ja :)
Maar wel minder of geen turbulentie geluiden! _/-\o_

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:24:
[...]

Hoe minder plastic hoe beter 8) Het grote voordeel van een naked is dat je wel veel wind vangt maar beslist geen last hebt van allerlei turbulentie waar mensen met kuipruitjes soms gek van worden :)
We hadden het over windruis tijdens rijden, ik had op mijn ZZR1100 minder windruis maar meer turbulentie op mijn helm bij een bepaalde snelheid. :P

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

[...]

Ik word echt gillend gek als ik achter een auto met dakdragers rij. De turbulentie daarvan (tot wel honderden meters achter de auto) is echt knap irritant.

• _Apache_

_Apache_

For life.

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:41:
[...]

Ik word echt gillend gek als ik achter een auto met dakdragers rij. De turbulentie daarvan (tot wel honderden meters achter de auto) is echt knap irritant.
Hop hop, gas erop! Auto's met dakdragers horen kleine stipjes in je spiegels te zijn. O+

Verwijderd

Anoshky schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:28:
Rijden op nakeds is inderdaad voor viezerikken :+

Daarom is volledig in het zwart rijden de juiste kleur op een naked 8)

• Dryhte
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:49:
[...]

Rijden op nakeds is inderdaad voor viezerikken :+

Daarom is volledig in het zwart rijden de juiste kleur op een naked 8)
*fade to grey* :o

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Dryhte schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:51:
[...]

Goeie oorstopjes ;-)

Met de ruitjes spelen heeft niet zoveel effect vind ik.
Je gaat dan van windruis naar turbulentie en terug.

De double bubble die ik nu heb is knapper dan die verhoogde dingen, lelijk jong die xD en heeft hetzelfde effect.
Voornamelijk handig om bij hoge (heel :p) snelheden geen last te hebben van de winddruk.
Maar dan lig je wel weer heel de rit op je polsen.
De turbulentie is eigenlijk hetzelfde gebleven.
Ik had hem gekocht omdat volgens Schubert mijn helm in orde was maar ik werd knetter gek (en heb ook gehoorschade nu ondanks zwaar dempende oorstopjes) van het windgeluid. 3 ruitjes geprobeerd en de dubbel bubble deed het meeste. Kop schud ook niet meer zo op de snelweg met de vriendin achterop.
Na meerdere keren ruzie met schubert hebben ze de slotjes vervangen voor de flip-up dicht te houden en nu is het opgelost. Zucht ... Jammer dat we niet in de US wonen of ik had een dikke nieuwe moto kunnen kopen met de schadevergoeding.
Hier geeft de advocaat aan dat je dat niet moet proberen. Te moeilijk om te bewijzen dat de kapotte helm de oorzaak was.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Ik blijf mezelf herhalen wat dat betreft: de meeste motorfabrikanten prutsen er een ruitje op voor de show. Op alle BMW's die ik heb gehad zat een perfect ruitje. Zelfs dat kleine pisding op de K1100 had dankzij het instelbare spoilertje een effectieve windafwijzer. Ook de GS, niet echt een plastig kuipding, heeft een effectieve ruit. Door het hamsterspoilertje bovenop gaat ook het laatste beetje turbulentie over me heen.

BMW is gewoon een van de weinigen die de moeite nemen om met die motor een windtunnel in te gaan. Daar heb ik dan weer een hoop profijt van. Die hoge prijs is echt niet alleen merktoeslag :+

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

GeeMoney schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:16:
[...]

Zoals ik al zeg: ik heb geen idee. Ik weet één ding en dat is dat van alles waar je het niet van verwacht dodelijke projectielen worden. Je weet nooit hoe je valt en hoe het verlopen zou zijn als je wel/niet een backpack om had. Dus ja, we kunnen erover debatteren, maar dat heeft weinig nut.

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb een motor All-Risk gehad, maar dat is voor mij huidige motor zo enorm duur dat het gewoon niet opschiet. Als je in 5 jaar tijd de complete motor betaald aan premie neem ik het risico liever zelf. Nu ben ik voor WA+ gegaan. Het voordeel daarvan is dat diefstal erbij in zit. Zorg dat de motor vast staat zoals in de voorwaarden staat, mocht ie dan gejat worden krijg je een leuk bedrag terug. Dit kost niet zo heel veel meer dan gewoon WA en dat vind ik het zeker waard.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik zat trouwens zelf te kijken naar deze zadeltas/rugzak:

https://www.motorkledingcenter.nl/oxford-1st-time.html

Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/017848/files/015430123/540x540x2/oxford-1st-time-tailpack.jpg

Ziet er ook wel praktisch uit :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Verwijderd

Oxford is net als Kriega erg goed spul :)

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-11 12:57
Ik vind persoonlijk Kriega dan een heel stuk leuker er uit zien :-)

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Winkiller schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:21:
[...]

Zat ik inderdaad al aan te denken of eerst een wat langer ruitje met andere luchtbobbel er in. Maar lag op het motorforum dat die niet echt helpen. En dat zou ik zonde vinden van 80euro.

Zo'n flip-up heb je daar ervaring mee op een zzr?

Het rijden afgelopen weekend ging wel aardig heb voor de lol een beetje lopen hangen met 1 bil eraf de spiegel proberen te kussen maar ik lange bochten van 60kmh is dat niet nodig hahaha
Ik was denk ik trouwens vergeten te zeggen dat m'n vriendin toen bij mij achterop zat.

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:28
Ik ben op zoek naar een leuke nieuwe systeemhelm. Ik ben zelf gecharmeerd van de Roof Boxer V8 want die kan je helemaal naar achteren klappen. Die wil ik liever niet omdat half Amsterdam er mee rond rijdt. Wellicht aanraders in soortgelijke helmen?

[ Voor 9% gewijzigd door Khayma op 24-05-2016 17:09 ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Khayma schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:09:
Ik ben op zoek naar een leuke nieuwe systeemhelm. Ik ben zelf gecharmeerd van de Roof Boxer V8 want die kan je helemaal naar achteren klappen. Die wil ik liever niet omdat half Amsterdam er mee rond rijdt. Wellicht aanraders in soortgelijke helmen?
Dat mag alleen als je een MP-3 gaat rijden :P

/serieus: Ik heb de HJC SyMax-II. Ik vind m erg fijn, hoewel niet erg stil (oordoppen!) maar ventileert wel prettig en zit stevig op mijn hoofd. Was indertijd zo rond de €240,-

[ Voor 18% gewijzigd door Vrijdag op 24-05-2016 17:20 ]

Pagina: 1 ... 70 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.