Precies dat... Geen enkele oordop houdt alles tegen natuurlijk.tdw schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:31:
[...]
Volgens mij bedoelde MikeyMan "over het hele frequentiebereik" in plaats van "slechts windgeruis"
Ik heb vorig jaar doppen gekocht voor mijn oren omdat ik altijd slecht tegen drukverschillen kon (achteraf had ik er geen last van in het vliegtuig) maar ik heb ze ook een keer opgehad tijdens het motorrijden, ze dempen natuurlijk wel wat maar geven deze voldoende demping of zijn deze doppen hier eigenlijk niet voor geschikt?
Ze zien er ongeveer zo uit maar dan blauw:
Maar ik meen me te herinneren dat ik ze van de Hema had, alleen dat weet ik niet meer zeker.
Ze zien er ongeveer zo uit maar dan blauw:
Maar ik meen me te herinneren dat ik ze van de Hema had, alleen dat weet ik niet meer zeker.
Vandaag is m'n motegi 2pc en m'n SMX-5 laarzen van Alpinestar binnen gekomen. Zit als gegoten. Zal morgen een fotootje uploaden. Nu binnenkort even naar Breda om nog een paar handschoenen te halen.
It's dogged that does it
Tsja, een banaan in je oor dempt natuurlijk ook wel, vraag maar aan Erniekaasaanfiets schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:11:
Ik heb vorig jaar doppen gekocht voor mijn oren omdat ik altijd slecht tegen drukverschillen kon (achteraf had ik er geen last van in het vliegtuig) maar ik heb ze ook een keer opgehad tijdens het motorrijden, ze dempen natuurlijk wel wat maar geven deze voldoende demping of zijn deze doppen hier eigenlijk niet voor geschikt?
Ze zien er ongeveer zo uit maar dan blauw: [afbeelding] Maar ik meen me te herinneren dat ik ze van de Hema had, alleen dat weet ik niet meer zeker.

Zodra je *iets* in je oor stopt gaat dat logischerwijs dempen. Als je je oren nooit schoonmaakt en ze zitten vol met oorsmeer dempt dat ook. Is het daar voor gemaakt? Nou, nee. En er is ook geen "rating" gegeven aan hoeveel het dempt. Ik zou het dus zeker niet aanraden.
[ Voor 11% gewijzigd door tdw op 18-05-2016 23:01 ]
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Verwijderd
Ik vind zo'n banaan altijd zo snel beurs worden in mijn helm, nu zit ik aan de overstap naar stronkjes broccoli te denkentdw schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 23:00:
[...]
Tsja, een banaan in je oor dempt natuurlijk ook wel, vraag maar aan Ernie
Ik kom er vanmiddag achter dat ik Pirelli Diablo's onder mijn fiets heb liggen (was aan het kijken voor nieuwe banden). Nu las ik hier dat deze banden eigenlijk niet echt aan te raden zijn voor beginners en woon-werkverkeer(amper snelweg, 12km hoofdzakelijk binnendoorwegen en polder). Klopt dit en kan ik beter voor de MPR4 gaan?
Tevens valt mij op(al vanaf begin) dat de diablo achter weinig afwatering heeft. Ik merk ook dat bij regen/nat wegdek mijn achterband vrij snel wegglijd. Ligt dat aan de band, of ligt dat aan mijn rijstijl?
Hier nog de foto's van de voor en achterband ter illustratie.

Tevens valt mij op(al vanaf begin) dat de diablo achter weinig afwatering heeft. Ik merk ook dat bij regen/nat wegdek mijn achterband vrij snel wegglijd. Ligt dat aan de band, of ligt dat aan mijn rijstijl?

[ Voor 11% gewijzigd door DragonSlayer666 op 18-05-2016 23:12 ]
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Die Diablo is volgens mij echt een droogband met veel grip en veel slijtage.
Ik wil je wel mijn bankrekeningnummer geven...daar mag je storten als je wilbyn124 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:21:
[...]
Als je ook nog een link geeft waar we dat allemaal kunnen betalen zijn we natuurlijk veel blijer
Ik heb geen idee meer waar ik die dingen gekocht heb. Als je zo oud bent als ik, zul je dat begrijpen. Ik heb ze niet bij een link besteld, want een link kan mijn oor niet opnemen. Ik heb ze op de motorbeurs gekocht. Het bleek echter geen beursaanbieding, maar de reguliere prijs van die lui. Evengoed een prima prijs en de doppen die ik daarvoor had (stamden nog uit het guldentijdperk) waren ook zoiets (omgerekend). Het was een Belgische toko.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Nu ben ik sinds een paar dagen in het bezit van een Hornet uit 2008. en ivm onderhoud en manoeuvreren op zoek naar een paddock stand. Mijn oog laten vallen op de datona mover maar zie geen mogelijkheid tot het bevestigen van de bobbins.
Hoe doen jullie mede Hornet bezitters dat?
Ander alternatief zou een Abba stand zijn. of een Constands center lift
Gewoon zo'n stand met van die hoekjes die je onder de achterbrug plaatst.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Verwijderd
Eoghlear schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 00:22:
Nu ben ik sinds een paar dagen in het bezit van een Hornet uit 2008. en ivm onderhoud en manoeuvreren op zoek naar een paddock stand. Mijn oog laten vallen op de datona mover maar zie geen mogelijkheid tot het bevestigen van de bobbins.
Dat vertrouw ik toch niet echt hoor..
Never ever financial advice...
Smeer al meer dan 10 jaar zo mijn ketting. Gaat primakazzzdafke schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:16:
Dat vertrouw ik toch niet echt hoor..
Hah, ik zat met precies hetzelfde.Eoghlear schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 00:22:
Toch maf voor zo'n motor, wants zelfs op mijn Ninja 250R zaten van die bobbin bevestigingspunten.
It's funny. But not ha-ha funny.
Ik weet niet waar je op rijd, maar met mijn Hornet kon ik op vochtig wegdek praktisch volgas wegrijden met de MPR2. De banden, bridgestone volgens mij, die er fabrieks-af onder lagen, begonnen dan behoorlijk te kwispelen.DragonSlayer666 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 23:08:
Ik kom er vanmiddag achter dat ik Pirelli Diablo's onder mijn fiets heb liggen (was aan het kijken voor nieuwe banden). Nu las ik hier dat deze banden eigenlijk niet echt aan te raden zijn voor beginners en woon-werkverkeer(amper snelweg, 12km hoofdzakelijk binnendoorwegen en polder). Klopt dit en kan ik beter voor de MPR4 gaan?
[afbeelding]
[afbeelding]
En gezien je kilometers, zou je nog kunnen kiezen tussen de Pilot Power of de Pilot Road. Als je ook af en toe echt sportief rijd, is de Pilot Power misschien beter. Anders is de MPR2 / 3 / 4 een prima keuze, met voldoende grip tijdens zowel droog als nat weer.
Dit soort zaken merkt je vaak pas echt als je een stuk hebt gereden. Ducatie biedt een demo dag aan waar je met de monster 821 kunt rijden. Hier kan je meer informatie vinden waar en op welke dag dit mogelijk is.Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:48:
Ik heb maar bij een handje vol motoren het gevoel van "Ja, deze wil ik.". Op nummer 1 staat een Ducati monster 821. Nu ben ik zelf nogal lang (1.92m) en de monster 821 is niet echt gebouwd voor lange mensen. Ik heb er een keer opgezeten op de motorbeurs en het voelde opzich goed. Ik moet nog een proefrit maken natuurlijk, om het echte gevoel te ervaren.
Zijn hier lange motorrijders met eenzelfde soort klein uitgevallen motor?
Zo ziet het eruit als ik op een 821 zit:
[afbeelding]
Iemand met verstand van ergonomie op motoren die kan beoordelen of dit er vreemd uitziet?
Gisteren mijn race licentie gehaald
Er zijn echter genoeg motoren waar de sidestand niet gebouwd is om 200 kilo te tillen (en het ding er dus alleen voor dient om de motor overeind te houden) Ik vermoed dat bij de 749 er het een en ander gaat breken als ik hem zo zou draaienBazziek schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:34:
[...]
Smeer al meer dan 10 jaar zo mijn ketting. Gaat prima
Ik rijd op de Yamaha SZR660. Een vrij pittige 660cc 1cyl. Merk vooral dat als ik terugschakel dat hij heel snel uitbreekt met nat weer. Is wel spannend, maar niet echt de bedoelingMarc Rademaker schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:23:
[...]
Ik weet niet waar je op rijd, maar met mijn Hornet kon ik op vochtig wegdek praktisch volgas wegrijden met de MPR2. De banden, bridgestone volgens mij, die er fabrieks-af onder lagen, begonnen dan behoorlijk te kwispelen.
En gezien je kilometers, zou je nog kunnen kiezen tussen de Pilot Power of de Pilot Road. Als je ook af en toe echt sportief rijd, is de Pilot Power misschien beter. Anders is de MPR2 / 3 / 4 een prima keuze, met voldoende grip tijdens zowel droog als nat weer.
Met regen merk ik natuurlijk altijd minder grip, maar voor nergens last van.
Ik denk dat ik vrij sportief rijd, maar waarschijnlijk als een enorme dweil vergeleken met de meer ervaren
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Tussengas gevenDragonSlayer666 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:23:
[...]
Ik rijd op de Yamaha SZR660. Een vrij pittige 660cc 1cyl. Merk vooral dat als ik terugschakel dat hij heel snel uitbreekt met nat weer. Is wel spannend, maar niet echt de bedoeling.
Verwijderd
Dit oefenen:DragonSlayer666 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:23:
[...]
Ik rijd op de Yamaha SZR660. Een vrij pittige 660cc 1cyl. Merk vooral dat als ik terugschakel dat hij heel snel uitbreekt met nat weer. Is wel spannend, maar niet echt de bedoeling.
Ik denk dat ik vrij sportief rijd, maar waarschijnlijk als een enorme dweil vergeleken met de meer ervaren
Dit!
en..
Kameraad is pas op het circuit geweest met MPR4, en dat in Mettet (heel technisch, korte bochten etc.. ) en houden perfect.Marc Rademaker schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:23:
[...]
Ik weet niet waar je op rijd, maar met mijn Hornet kon ik op vochtig wegdek praktisch volgas wegrijden met de MPR2. De banden, bridgestone volgens mij, die er fabrieks-af onder lagen, begonnen dan behoorlijk te kwispelen.
Ik zeg het nog eens: de banden die we nu voor op de weg hebben liggen, zijn de banden waar ze pakweg 10 jaar geleden de motoGP mee reden. Echt geen bang hebben hoor, enkel in de regen nadenken.. Gas en remmen nog veel meer doseren.
Klopt. Ik zag wel dat mensen waren die in de achterbrug een gat boorden zodat de ze bobbin er in konden zetten. Dat laten we maar achterwege. Heb nu deze in bestelling staan.Nero22 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:18:
[...]
Hah, ik zat met precies hetzelfde.Schijnen inderdaad alleen van die blokjes voor de achterbrug onder te kunnen.
Toch maf voor zo'n motor, wants zelfs op mijn Ninja 250R zaten van die bobbin bevestigingspunten.
Ben tevens nog aan het kijken naar een slip on. Er zit nu wat het lijkt een zelfgemaakte eind demper op. Lijkt op de ixil duallow. Als je een slip on er op zet, dan hoef je niets met je ECU enz te doen of wel?
Edit: iemand een instructie boekje van de 2008 Hornet met ABS?
[ Voor 3% gewijzigd door Eoghlear op 19-05-2016 13:13 ]
Kijk eens naar de pirelli angel gt andersDragonSlayer666 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 23:08:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ook 2 compound achterband dus je gaat hem minder snel vierkant rijden door wat meer rechtdoor te rijden.
Ik heb voordien met pilot roads gereden altijd maar dacht deze eens te proberen op mijn triumph sprint st na de vele lovende reviews. Ik vond de slijtage van de PR3 op de voorband onaangenaam toen vandaar eens iets anders geprobeerd.
Droog grip is echt enorm goed (beter dan de PR heb ik het idee), ben ik zeer blij mee. Natte grip heb ik het gevoel dat de PR wint maar de angel gts zijn zeker wel nummer 2 voor mij.
Qua slijtage gaan de PR ook wel langer mee denk ik. Ik heb de angel gts nog niet op gereden dus dit kan ik niet zeggen maar ik heb precies het idee dat ze wat sneller vierkant aan het gaan zijn.
Als je twijfelt tussen een pilot power of pilot road denk ik dat de angel gts wel een interessante keuze zijn.
Ik heb wel alleen nog maar met de PR2 en PR3 gereden, nog niet met de PR4
Sidenote, dunlop heeft blijkbaar nieuwe banden uitgebracht die de concurrentie uit het water blazen. Ik heb er nog wel maar 2 verslagen van gezien dus even afwachten wat de rest er van vindt (en dan van vooral de duitse magazines
Ik heb zelf de angel gt's. Prima band, ook in nat. Nu rij ik in de regen met erg veel marge (lees: als een oud vrouwtje) dus ik kan niet vertellen waar de grens ligt.
Wise enough to play the fool
Misschien weinig extra werk maar natuurlijk wel extra (het dubbele) kosten.418O2 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 14:49:
[...]
Ik zou ze beiden doen. Alles ligt toch Los en het is dus geen extra werk.
Mijn 1 stopt bij 110, dus ik Ken het probleem niet
Hoe kom je eigenlijk, als je 1 pas stopt bij 110, nog toe aan schakelen? Dan is het toch echt puur en alleen
van z'n 1 naar z'n 2 en terug tijdens het rijden (op de weg)? Natuurlijk zul je op het circuit veel harder gaan, maar ik dacht juist dat het schakelen ook op de weg leuk is voor wat extra 'uitdaging'.
Ja, dat is ook weer waar. Ben wel van plan om een crosshelm, in het specifiek een Scorpion VX-15, te gaan kopen maar dan is de vraag nog waar. Bij veel winkels verkopen ze ze namelijk alleen via de webshop en worden ze vanuit het magazijn van Scorpion zelf geleverd. Dan behoort passen in de winkel al bijna niet meer tot een optie.mphilipp schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:40:
[...]
Realiseer je wel dat een crosshelm geen vizier heeft en erg luchtig is. Die luchtgaten kun je niet afsluiten. Een crosshelm moet goed ventileren omdat je hard aan het werk bent op een crosser. Als het dus koud is of regent, is dat niet zo fijn. Het is even een weetje. Als je je dat realiseert en niet erg vind, go your gang!
ThxDryhte schreef op maandag 16 mei 2016 @ 10:59:
[...]
Heb ik mijn eerste motor lessen ook op mogen doen, nice
Ik denk dat een Duke 125, een hele fijne motor is om te lessen. Wel moet ik zelf zeggen dat ik de Yamaha MT-07, waar ik ook tijdens rijles op heb mogen rijden, wat constanter vind wat betreft snelheid/gas en daardoor makkelijker te gebruiken tijdens de langzame manoeuvres. Ook viel het mij na vergelijken op dat je met de Yamaha wat minder de motor heen en weer hoeft te gooien. Dit kun je natuurlijk als voordeel of nadeel zien. :P'
Weet er iemand hier trouwens nog hoe ik de accu van de Duke, gedurende de anderhalve maand dat 'ie nog op zijn verwarmde plekje staat, (voldoende) vol houd? Kan op Google alleen antwoorden vinden wat je moet doen als je accu leeg is....
[ Voor 5% gewijzigd door caesar1000 op 19-05-2016 16:48 ]
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Een ringetje kost een keer 10 euro, olie ook een paar euro. Dat zijn de kosten niet. De arbeid is gauw 2-3 uur gok ik.caesar1000 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:18:
[...]
Misschien weinig extra werk maar natuurlijk wel extra (het dubbele) kosten.
70 in de 1 is niet te doen als je cruised. Dus bij constante snelheid zet ik hem gewoon in de hoogst mogelijke versnelling.Hoe kom je eigenlijk, als je 1 pas stopt bij 110, nog toe aan schakelen? Dan is het toch echt puur en alleen
van z'n 1 naar z'n 2 en terug tijdens het rijden (op de weg)? Natuurlijk zul je op het circuit veel harder gaan, maar ik dacht juist dat het schakelen ook op de weg leuk is voor wat extra 'uitdaging'.
Als je een constante snelheid rijd is dat niet fijn op hoge toeren. Mijn motor kan ook 80 rijden in de 1, maar in de 3 met 4500 toeren rijd veel relaxter dan op 8000 toeren in de 1. Op die manier sla ik ook nog wel eens 2 versnellingen over. In de 1 naar 90km/u en dan gelijk door naar de 3 of 4.caesar1000 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:18:
[...]
Hoe kom je eigenlijk, als je 1 pas stopt bij 110, nog toe aan schakelen? Dan is het toch echt puur en alleen
Ik zou gewoon een druppellader kopen van bijvoorbeeld Optimate. Die ga je voor de winter ook nodig hebben. Als je een andere motor koopt over 2 jaar kan je die lader gewoon blijven gebruiken. De mijne heb ik alweer een jaar of 6 in gebruik met 3 verschillende motoren. Alleen even opletten dat je voor een gelaccu een andere lader nodig hebt als voor een Lithium, maar je motor zal vast geen Lithium accu hebben.Weet er iemand hier trouwens nog hoe ik de accu van de Duke, gedurende de anderhalve maand dat 'ie nog op zijn verwarmde plekje staat, (voldoende) vol houd? Kan op Google alleen antwoorden vinden wat je moet doen als je accu leeg is...
[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 19-05-2016 18:52 ]
Vandaag een Kawasaki Versys 650 aangeschaft ter vervanging van mijn Yamaha Diversion XJ900S. Hele andere motor. En misschien minder geschikt voor de echt lange afstanden over de snelweg. Maar op al die andere wegen zoveel leuker 
En een andere motor mag ook wel een keer met 130.000km (waarvan 100.000km zelf).
Begin juni ophalen
En een andere motor mag ook wel een keer met 130.000km (waarvan 100.000km zelf).
Begin juni ophalen
Laat je wel tussen elke versnelling de koppeling opkomen? Ik heb dat eens niet gedaan. Voegde in met 120, toen ik eenmaal in de 6 zat reed ik een respectabele 100. Dat verwachten mensen natuurlijk ook niet dus dat doe ik sindsdien welPilatuS schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 18:51:
[...]
Als je een constante snelheid rijd is dat niet fijn op hoge toeren. Mijn motor kan ook 80 rijden in de 1, maar in de 3 met 4500 toeren rijd veel relaxter dan op 8000 toeren in de 1. Op die manier sla ik ook nog wel eens 2 versnellingen over. In de 1 naar 90km/u en dan gelijk door naar de 3 of 4.
Heel veel motoren hebben niet eens gel-accu's toch? Over het algemeen is het toch gewoon een loodaccu?[...]
Ik zou gewoon een druppellader kopen van bijvoorbeeld Optimate. Die ga je voor de winter ook nodig hebben. Als je een andere motor koopt over 2 jaar kan je die lader gewoon blijven gebruiken. De mijne heb ik alweer een jaar of 6 in gebruik met 3 verschillende motoren. Alleen even opletten dat je voor een gelaccu een andere lader nodig hebt als voor een Lithium, maar je motor zal vast geen Lithium accu hebben.
Kek bakkie, feli! Heb ook naar een Versys zitten kijken, maar die prijs...Jelte schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 20:33:
Vandaag een Kawasaki Versys 650 aangeschaft ter vervanging van mijn Yamaha Diversion XJ900S. Hele andere motor. En misschien minder geschikt voor de echt lange afstanden over de snelweg. Maar op al die andere wegen zoveel leuker
Begin juni ophalen
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Gave kleuren! Ziet er goed uit.Jelte schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 20:33:
Begin juni ophalen
In tegenstelling tot tdw vind ik de prijs eigenlijk nog wel meevallen voor zo'n jonge motor met die km stand?
M'n CBF vindt 't daarentegen weer niet zo leuk om vanaf z'n 1 naar z'n 2 te schakelen bij hoge snelhedenPilatuS schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 18:51:
[...]
Als je een constante snelheid rijd is dat niet fijn op hoge toeren. Mijn motor kan ook 80 rijden in de 1, maar in de 3 met 4500 toeren rijd veel relaxter dan op 8000 toeren in de 1. Op die manier sla ik ook nog wel eens 2 versnellingen over. In de 1 naar 90km/u en dan gelijk door naar de 3 of 4.
Lijkt me dan toch niet helemaal lekker?Osiris schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 21:41:
[...]
M'n CBF vindt 't daarentegen weer niet zo leuk om vanaf z'n 1 naar z'n 2 te schakelen bij hoge snelhedenTerug al helemaal niet, maakt 'ie een flinke /me PLOK * als ik boven de 30 km/h terugschakel..
Ik rem vaak genoeg af op de motor door terug te schakelen maar krijg dan geen bok of gekke geluiden hoor.
Wel af en toe als ik fors optrek met opschakelen van 1 naar de 2 dat ik niet altijd ver genoeg de koppeling intrek want dan voel ik hem over de neutraal heen springen maar dat is mijn eigen fout
Neuh, das gewoon Honda. Maakt veel geluid tussen de 1 en 2 (pookje lijkt dan ook terug te slaan), maar kan geen kwaad.
Meerdere versnellingen terugschakelen gaat ook niet altijd goed. Koppeling even laten aangrijpen en dan gaat ie weer.
Meerdere versnellingen terugschakelen gaat ook niet altijd goed. Koppeling even laten aangrijpen en dan gaat ie weer.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Heeft de Honda CB500 waar ik op gelest heb ook inderdaad. Die ging af en toe niet van neutraal naar 1. Druk op het pookje houden en koppeling langzaam laten opkomen... Praktisch is anders, maar het werkt welDrivinUCrazy schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 21:59:
Neuh, das gewoon Honda. Maakt veel geluid tussen de 1 en 2 (pookje lijkt dan ook terug te slaan), maar kan geen kwaad.
~ James May
Het viel me niet tegen nee. Beste deal die ik kon vinden.GeeMoney schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 21:38:
[...]
Gave kleuren! Ziet er goed uit.
In tegenstelling tot tdw vind ik de prijs eigenlijk nog wel meevallen voor zo'n jonge motor met die km stand?
Maar het is wel een bak geld hoor. Ruim de duurste aankoop ooit (op huis na obviously). Vorige duurste was de div. Het is duidelijk dat ik mijn geld niet uitgeef aan auto's. (Alhoewel airco fixen best duur is).
Gelukkig rij ik ook meer motor dan auto
Oh het zal ongetwijfeld de juiste prijs zijn, alleen ik kan het niet betalenGeeMoney schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 21:38:
[...]
Gave kleuren! Ziet er goed uit.
~ James May
Ik heb nu een quickshifter, dus geen koppeling meer nodig. Zonder quickshifter deed ik altijd de koppeling inhouden en 3x achter elkaar omhoog drukken.tdw schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 21:37:
[...]
Laat je wel tussen elke versnelling de koppeling opkomen? Ik heb dat eens niet gedaan. Voegde in met 120, toen ik eenmaal in de 6 zat reed ik een respectabele 100. Dat verwachten mensen natuurlijk ook niet dus dat doe ik sindsdien wel
Ik zeg gelaccu maar bedoel dan waarschijnlijk loodaccu. In ieder geval de accu die in 90% van de motoren zit.Heel veel motoren hebben niet eens gel-accu's toch? Over het algemeen is het toch gewoon een loodaccu?
Moet je 'm aanvullen met gedestilleerd water of niet?PilatuS schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 22:51:
[...]
Ik zeg gelaccu maar bedoel dan waarschijnlijk loodaccu. In ieder geval de accu die in 90% van de motoren zit.
MT-03 gehad, dat uitbreken is juist het mooie van zo'n eencilinder XDDragonSlayer666 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:23:
[...]
Oh, en als je dat tussengas geven beheerst heb je daar ook geen koppeling meer bij nodig. Met m'n MT destijds ging dat best makkelijk.
[ Voor 10% gewijzigd door steveman op 19-05-2016 23:19 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Nog nooit op een BMW boxer gereden hoor ik al...Osiris schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 21:41:
[...]
M'n CBF vindt 't daarentegen weer niet zo leuk om vanaf z'n 1 naar z'n 2 te schakelen bij hoge snelhedenTerug al helemaal niet, maakt 'ie een flinke /me PLOK * als ik boven de 30 km/h terugschakel..
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Bij mijn k75 moet ook ook trappen hoor. En niet alleen 1 <> 2mphilipp schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 23:31:
[...]
Nog nooit op een BMW boxer gereden hoor ik al...
Bij m'n K1100 meer dan eens een blokkerend achterwiel gehad bij het terugschakelen
En van 1 naar 2 bij teveel toeren was... geen leuke ervaring, als dat al überhaupt lukte.
[ Voor 9% gewijzigd door Joolee op 20-05-2016 00:07 ]
Volgens mij is de techniek tegenwoordig zo ver gevorderd dat dat nog maar zelden hoeft of letterlijk niet meer kan. Ik zou zelf iig geen accu's meer kopen waarbij dat moet, gezeik...Dryhte schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 22:58:
[...]
Moet je 'm aanvullen met gedestilleerd water of niet?
~ James May
Zijn er hier Rijders die een osco hebben geplaatst? Pro's/con's?
It's dogged that does it
Als ik tegenwoordig een accu vervang dan gooi ik daar een MotoBatt in. Zo uit de doos plaatsen en rijden. Niks geen geklooi met bijvullen inderdaad, en af fabriek mooi opgeladentdw schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 07:59:
[...]
Volgens mij is de techniek tegenwoordig zo ver gevorderd dat dat nog maar zelden hoeft of letterlijk niet meer kan. Ik zou zelf iig geen accu's meer kopen waarbij dat moet, gezeik...
Ik ga een loobman proberen.SavageBrother schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:15:
Zijn er hier Rijders die een osco hebben geplaatst? Pro's/con's?
http://www.loobman.co.uk
Is in ieder geval goedkoop. En het schijnt erg goed te werken. Voor installatie ga ik deze video volgen: YouTube: Fitting a Loobman AB chainoiler to a Honda CB600
Ik heb die ook liggen, heb 'm nog niet gemonteerd - niet dat 't er zo moeilijk uitziet, maar ik heb nog een fles kettingspray staan en vond 't dus voorlopig niet nodig.Jelte schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:47:
[...]
Ik ga een loobman proberen.
Is in ieder geval goedkoop. En het schijnt erg goed te werken. Voor installatie ga ik deze video volgen: YouTube: Fitting a Loobman AB chainoiler to a Honda CB600
Laat je je ervaringen met 't monteren even horen? (+ pics or it didn't happen
Ik heb de installatiefilmpjes even bekeken van beide en ik moet zeggen dat ik de osco er toch wel iets gemakkelijker en netter uit vind zien.
It's dogged that does it
Ik heb 'm er weer afgehaald. Na paar maanden kwam er geen olie meer uit. Knik in het slangetje. Was ook een behoorlijke toer om het er überhaupt op te krijgen.Jelte schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:47:
[...]
Die paar maanden dat het wel werkte was ik er zeer tevreden over. Misschien nog een keer proberen ooit met een nieuw slangetje.
Paar foto's uit het archief:

Shark fin gedemonteerd

Tandwiel kekvrij maken met lampolie

Verdeelvork tyrappen

Slangetje plakken/tyrappen

Idem reservoir

Posen tijdens proefrondje
[ Voor 36% gewijzigd door JanPedaal op 20-05-2016 11:24 . Reden: Pics... ]
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Voor de kosten hoef je het niet te laten. Voor de moeite mogelijk wel 
Dat filmpje is lekker uitgrebreid metduidelijke uitleg over het hoe en wat. En de mogfelijkheid tot knikken moet ik zoveel mogelijk proberen te voorkomen.
Ach we zullen zien
Dat filmpje is lekker uitgrebreid metduidelijke uitleg over het hoe en wat. En de mogfelijkheid tot knikken moet ik zoveel mogelijk proberen te voorkomen.
Ach we zullen zien
Op de F800GS had ik geen ruimte om hem hoog genoeg te hangen waardoor hij nooit liep. Wel als de motor stil stond, niet als je rijd.Jelte schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:47:
[...]
Verwijderd
De Osco is duurder, degelijker en ziet er mooier uit. Een andere fraaie oplossing is deze:SavageBrother schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:08:
Ik heb de installatiefilmpjes even bekeken van beide en ik moet zeggen dat ik de osco er toch wel iets gemakkelijker en netter uit vind zien.
https://www.louis.de/arti...r_article_number=10004488
Ik zie waar de knik zatJanPedaal schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:08:
[...]
Ik heb 'm er weer afgehaald. Na paar maanden kwam er geen olie meer uit. Knik in het slangetje. Was ook een behoorlijke toer om het er überhaupt op te krijgen.
Die paar maanden dat het wel werkte was ik er zeer tevreden over. Misschien nog een keer proberen ooit met een nieuw slangetje.
Paar foto's uit het archief:
Verdeelvork tyrappen
[afbeelding]
En die Triumph heeft wel een lastige brug zo te zien. Die van de Versys is gelukkig gewoon rechthoekig.
Klopt, maar beter kreeg ik 'm al niet. En na verloop van tijd komt er niets meer doorheen..Jelte schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:41:
[...]
Ik zie waar de knik zat
En die Triumph heeft wel een lastige brug zo te zien. Die van de Versys is gelukkig gewoon rechthoekig.
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Als je het reservoir niet hoog genoeg krijgt weggewerkt kun je ook de elektronische variant pakken. https://www.louis.de/arti...r_article_number=10004390Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:21:
[...]
De Osco is duurder, degelijker en ziet er mooier uit. Een andere fraaie oplossing is deze:
https://www.louis.de/arti...r_article_number=10004488
Nog luxer (en dus duurder), maar hij werkt wel altijd.
Klopt het dat je bij Schuberth helmen standaard geen Pinlock erbij krijgt? Ik heb net mijn S2 ontvangen maar ik merk nu pas dat de pinlock er niet bij zit.
Edit: Ik zie net dat de 'Louis Special Edition' betekend dat je er geen pinlock bij krijgt want bij de 'full price' normale edities zit die er dus wel bij.
Edit: Ik zie net dat de 'Louis Special Edition' betekend dat je er geen pinlock bij krijgt want bij de 'full price' normale edities zit die er dus wel bij.
[ Voor 33% gewijzigd door cyntax op 20-05-2016 19:56 ]
Dat bedoel ik. Die dingen schakelen nogal luidruchtig. Maar de bakken hebben er niet van te lijden, dus het is niet erg. Misschien dat de nieuwe waterboxers stiller zijn, die hebben een 'normale' koppeling en ook een andere bak volgens mij. Misschien iets verfijnder. Kan ie ook een keer kapot...418O2 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 23:52:
[...]
Bij mijn k75 moet ook ook trappen hoor. En niet alleen 1 <> 2
Hier mensen die nog tips hebben of kleine roestpuntjes op het frame of beugeltjes bij te werken?
Of is het beter om complete beugels te schuren en te spuiten?
Of is het beter om complete beugels te schuren en te spuiten?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Maar (en dat geldt ook voor iemand eventjes terug die hetzelfde zei), als je wiel blokkeert bij terugschakelen, ben je dan niet gewoon lomp bezig? Teveel toeren draaien enzo?Joolee schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 00:06:
Bij m'n K1100 meer dan eens een blokkerend achterwiel gehad bij het terugschakelenEn van 1 naar 2 bij teveel toeren was... geen leuke ervaring, als dat al überhaupt lukte.
Ballistol!Joopieboy schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 19:33:
Hier mensen die nog tips hebben of kleine roestpuntjes op het frame of beugeltjes bij te werken?
Poeh wat een geluk. Kwam via de lokale marktplaats een Alpinestars Orbiter (2 delig) tegen in mijn maat. Amper gedragen en te klein gekocht, voor een leuke prijs kunnen ophalen in de kleurencombinatie linksboven in de afbeelding.

Nu nog hopen op wat beter weer (vooral minder wind hier in het zeeuwse
)

Nu nog hopen op wat beter weer (vooral minder wind hier in het zeeuwse
Top man, ziet er goed uit. Moet nog steeds een pica van die van mij schieten maar ben eigenlijk sinds vandaag pas weer een beetje opgeknapt, dus dat zal morgen worden.mmorgen hopelijk ook weer eens een stuk rijden.
It's dogged that does it
Ik bedoelde dat ook de niet-boxers hard klinken.mphilipp schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 19:33:
[...]
Dat bedoel ik. Die dingen schakelen nogal luidruchtig. Maar de bakken hebben er niet van te lijden, dus het is niet erg. Misschien dat de nieuwe waterboxers stiller zijn, die hebben een 'normale' koppeling en ook een andere bak volgens mij. Misschien iets verfijnder. Kan ie ook een keer kapot...
Heb zelfs een vrij tussen de 4 en 5
Ik wil eigenlijk een motor
- mee kan toeren met vrienden
- een keer de snelweg mee op kan voor woon-werk
- een keer het circuit op kan.
Hiervoor had een zx6r welke eigenlijk geen echte toerfiets is en snelweg wel kon maar vaak veel te hard.
Het beste lijkt me nu een Street triple deze is echter met 4500 boven het budget van 3000 euro.
Ik kijk nu met een schuin oog naar een oer Tuono, heerlijke rechte zit en vermogen zat voor een keer knallen en toch nog een klein ruitje
Hiervoor had een zx6r welke eigenlijk geen echte toerfiets is en snelweg wel kon maar vaak veel te hard.
Het beste lijkt me nu een Street triple deze is echter met 4500 boven het budget van 3000 euro.
Ik kijk nu met een schuin oog naar een oer Tuono, heerlijke rechte zit en vermogen zat voor een keer knallen en toch nog een klein ruitje
Je wensen zijn vrij breed, ga gewoon een rondje garage's doen en laat je overtuigen door de beschikbare motoren. Wellicht is er een model waar je no gniet aan gedacht hebt..wd200 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 22:42:
_
Morgen even naar HyperPro in Alphen, voorveren zijn na een weekendje Duitsland en Belgie echt niet meer te houden. Bij een beetje vlotte bocht begint voor links enorm te pompen, en nog maar te zwijgen over het gevoel dat ik in een lome amerikaan rij als ik een beetje begin te remmen.
Wanneer ik uit een lange bocht komt en deze draait naar rechts komt de fiets makkelijk overeind, maar links blijft ie naar links aanhouden.
De voorveren zijn al eens strak getrokken door de garage, de beste man (Bolman senior) gaf aan dat als dit niet hielp, het vervangen was. HIj verliest geen vloeistoffen en er zijn weinig andere bijzonderheden dan leeftijd van 12 jaar, en iets meer dan 100k km op de klok. Het straktrekken hielp, maar iets meer dan 10k later is het nog erger dan het geweest is.. Dan maar kijken naar een setje nieuwe en progressieve voorveren.
[ Voor 3% gewijzigd door _Apache_ op 20-05-2016 23:17 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Bij mijn Duc zijn de vals neutralen makkelijker te vinden dan de echte neutraal #karakter418O2 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 21:59:
[...]
Ik bedoelde dat ook de niet-boxers hard klinken.
Heb zelfs een vrij tussen de 4 en 5
Ah! Ok, duidelijk. Alleen Honda's schakelen fluisterstil.418O2 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 21:59:
[...]
Ik bedoelde dat ook de niet-boxers hard klinken.
Wat handig! Dure optie?Heb zelfs een vrij tussen de 4 en 5
3x check! Ik zeg: een GSwd200 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 22:42:
(die eerste kan ik alleen niet, daar ben ik voor behandeld)
[ Voor 10% gewijzigd door mphilipp op 21-05-2016 00:39 ]
Mijn Suzuki tikt er ook soepel over hoor. Als ik wissel tussen de Bmw en de Suzuki moet ik aan twee dingen wennen: schakelen en de verschillende richtingaanwijzersystemen.mphilipp schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 00:38:
[...]
Ah! Ok, duidelijk. Alleen Honda's schakelen fluisterstil.
[...]
Wat handig! Dure optie?
Ik heb jaren woon-werk op mijn Versys 650 gedaan. Snelweg kan prima ermee.Jelte schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 20:33:
Begin juni ophalen
Bij oudere modellen (ik had de MkI) kon het soms helpen om het schermpje op zijn kop te moteren, daardoor kreeg je de wind meer op de borst dan op je hoofd wat fijner rijd..
En kwa lange afstand, ik kende een dame op het versys forum die in haar 1e in een keer van London naar Barcelona reed op een Versys..
Trouwens ook een beetje een WTF, ik ben vandaag jarig (dat is geen WTF want gebeurt elk jaar rond deze tijd
[ Voor 12% gewijzigd door ToolkiT op 21-05-2016 09:53 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Verwijderd
Fijn pak, ik heb de zwart-witte variant (de rechter op de foto). Als ik je een tip mag geven: probeer het pak goed in het vet te houden. Niet na elke rit, dat is wat overdreven, maar bijvoorbeeld na een paar ritten en na een regenbui. Het pak vormt zich na verloop van tijd naar je lichaam en op sommige plekken vormen zich daardoor vouwen in het leer. Bij mijn pak in de knieholtes, in de zij en bij de schouders. Als die bewuste plekken te droog worden tast het leer daar sneller aan en worden het een soort van stroeve plekken in het pak. Vet houdt het leer soepel en verwijdert tevens gemakkelijk insecten. Wellicht heb je er een pot vet bijgekocht of gekregen. Zo niet, doen danR0y. schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 20:06:
Poeh wat een geluk. Kwam via de lokale marktplaats een Alpinestars Orbiter (2 delig) tegen in mijn maat. Amper gedragen en te klein gekocht, voor een leuke prijs kunnen ophalen in de kleurencombinatie linksboven in de afbeelding.
[afbeelding]
Nu nog hopen op wat beter weer (vooral minder wind hier in het zeeuwse)
Behalve van 2 naar 1... *kloenk*mphilipp schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 00:38:
[...]
Ah! Ok, duidelijk. Alleen Honda's schakelen fluisterstil.
[...]
De meeste bikes die ik gereden heb doen dat juist van neutral naar 1... maar dat is waarschijnlijk om de zelfde reden.. want N is natuurlijk 1.5
Ja, van 2 naar neutraal gaat idd soepeltjes, maar vervolgens in z'n 1...

Volgens mij hoort ook iedere auto om me heen dat ik 'em bij een stoplicht (als ik een kruisend groen licht op oranje zie gaan) alvast in z'n 1 zet vanuit neutraal, want ook stilstaand doet 'ie 't
Volgens mij hoort ook iedere auto om me heen dat ik 'em bij een stoplicht (als ik een kruisend groen licht op oranje zie gaan) alvast in z'n 1 zet vanuit neutraal, want ook stilstaand doet 'ie 't
De mijne doet ook een beetje 'kloenk' als ik dat doe..Osiris schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 11:53:
Ja, van 2 naar neutraal gaat idd soepeltjes, maar vervolgens in z'n 1...![]()
Ik denk niet dat Sjaak geld heeft om een burootje in te zetten. Hooguit een welwillende fan of familielid. Maar ik denk dat ie het gewoon zelf doet. Hij word niet heel erg rijk van die reizen van 'm, dus hij moet goede PR doen om her en der uitgenodigd te worden om een praatje te houden en boeken en dvd's te verkopen.ToolkiT schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 09:46:
[...]
Trouwens ook een beetje een WTF, ik ben vandaag jarig (dat is geen WTF want gebeurt elk jaar rond deze tijd) maar op FB kreeg ik felicitaties van R1Sjaak (https://www.facebook.com/sjaak.lucassen), kan natuurlijk geautomatiseerd zijn, maar had het niet verwacht
Drom, hoort erbijToolkiT schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 11:59:
[...]
De mijne doet ook een beetje 'kloenk' als ik dat doe..
Doen niet alle motoren *kloenk* van N naar 1? Ik hoor en voel het bij mijn GPZ, de Hawk en tijdens lessen had ik het ook. Zelfs de motor van mijn instructeur had hetzelfde. Weet alleen niet meer of dat een PanAm of ren FJZ(r?) was.
Ik vind het wel een leuk geluid eigenlijk
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Vrijwel alle motoren doen dat inderdaad. De mijne doet het ook vrij heftig.Vrijdag schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 12:18:
Doen niet alle motoren *kloenk* van N naar 1? Ik hoor en voel het bij mijn GPZ, de Hawk en tijdens lessen had ik het ook. Zelfs de motor van mijn instructeur had hetzelfde. Weet alleen niet meer of dat een PanAm of ren FJZ(r?) was.
Mijn zzr600 doet ook vrij hard kloenk van N naar 1. Van 2 naar 1 gaat ook niet heel geruisloos.
Volgens mij heeft dat te maken met een gebrek aan een gesynchroniseerde versnellingsbak(transmissie?) wat auto's dan weer wel hebben.
[ Voor 12% gewijzigd door Rick-Jan op 21-05-2016 12:54 ]
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Zo, even wachten totdat mijn nieuwe banden bij ten Kate zijn gemonteerd. Komen Michelin Pilot 4 banden op
XXXVI
Mijn Bmw heeft volgens mij zowel de versnellingsbak als koppeling van een auto en die is echt fucking lomp.Rick-Jan schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 12:51:
Volgens mij heeft dat te maken met een gebrek aan een gesynchroniseerde versnellingsbak(transmissie?) wat auto's dan weer wel hebben.
Precies! Lomp, maar het werkt en ze gaan niet stuk. Al breekt je hart elke keer bij dat mechanische lawaai...418O2 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 15:46:
[...]
Mijn Bmw heeft volgens mij zowel de versnellingsbak als koppeling van een auto en die is echt fucking lomp.
Ik heb ook vaak genoeg mensen die kijken alsof er iets heel erg mis gaat met de motor als ik de motor start en in de 1 zet. Die geven je dan echt een blik van; dit kan nooit goed zijn.mphilipp schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 16:59:
[...]
Precies! Lomp, maar het werkt en ze gaan niet stuk. Al breekt je hart elke keer bij dat mechanische lawaai...
Top bedankt voor de info! Bedoel je zo iets: Hey Impra Active Polish kleurloosVerwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 10:02:
[...]
Fijn pak, ik heb de zwart-witte variant (de rechter op de foto). Als ik je een tip mag geven: probeer het pak goed in het vet te houden. Niet na elke rit, dat is wat overdreven, maar bijvoorbeeld na een paar ritten en na een regenbui. Het pak vormt zich na verloop van tijd naar je lichaam en op sommige plekken vormen zich daardoor vouwen in het leer. Bij mijn pak in de knieholtes, in de zij en bij de schouders. Als die bewuste plekken te droog worden tast het leer daar sneller aan en worden het een soort van stroeve plekken in het pak. Vet houdt het leer soepel en verwijdert tevens gemakkelijk insecten. Wellicht heb je er een pot vet bijgekocht of gekregen. Zo niet, doen dan
Vandaag voor mijn vriendin wezen kijken bij een motorzaak naar een kawasaki ER6F uit 2008 (geloof ik). Leuk ding, alleen ik vertrouw de zaak niet zo. Lees negatieve dingen op internet, veel motoren zagen er slecht uit (te weinig profiel..)en toen ik vroeg hoelang de motor er al stond werd ons 1 a 2 maanden verteld. De motor staat echter al veel langer op internet te koop.
Bij een andere (waar ik goede ervaringen mee heb) motor dealer zagen we later de ER6N staan, jammer genoeg had iemand daar al een optie op. Wilt de ander hem uiteindelijk toch niet (had ook een optie op een Aprilia) dan mogen wij een proefritje komen maken.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Coole picR0y. schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 19:51:
[...]
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Dit kan ik wel beamen, de jou wel bekende R1150RT schakelt ook echt als een tractor, maar heb ook ooit een K75 gehad en die had dit nog veel erger, dus ben wat gewend418O2 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 15:46:
[...]
Mijn Bmw heeft volgens mij zowel de versnellingsbak als koppeling van een auto en die is echt fucking lomp.
Ik heb er nooit op gereden, maar ik neem het van je aanBlackLabel01 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 22:01:
[...]
Dit kan ik wel beamen, de jou wel bekende R1150RT schakelt ook echt als een tractor, maar heb ook ooit een K75 gehad en die had dit nog veel erger, dus ben wat gewend. Sowieso maken die Teutoonse landbouwvoertuigen een stuk meer mechanisch lawaai dan Japanse motoren
Hij bevalt goed?
Mijn S1000R met QS schakelt als boterBlackLabel01 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 22:01:
[...]
Dit kan ik wel beamen, de jou wel bekende R1150RT schakelt ook echt als een tractor, maar heb ook ooit een K75 gehad en die had dit nog veel erger, dus ben wat gewend. Sowieso maken die Teutoonse landbouwvoertuigen een stuk meer mechanisch lawaai dan Japanse motoren
Jazeker, heb er wel wat probleempjes mee gehad de eerste maand, heb de Hall-gever, accu en bobine vervangen. Maar gebruik hem nu elke dag tot mijn volle tevredenheid, heb er al weer 5000 km mee gereden418O2 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 22:04:
[...]
Ik heb er nooit op gereden, maar ik neem het van je aan![]()
Hij bevalt goed?
Ben nog van plan er Hyperpro vering onder te zetten en moet het lager van de swingarm aanpakken. Maar dat zijn dingen die te verwachten zijn bij een 15-jarige motor.
Hehe, dat geloof ik graag ja. Met landbouwvoertuigen doelde ik ook meer op de boxer modellen
[ Voor 18% gewijzigd door BlackLabel01 op 21-05-2016 22:12 ]
Met QS schakeld mijn RC8 ook heerlijk. Met koppeling is het nogal een stuk minder. De bak is ook zo'n beetje het slechtste punt van de RC8.
O dat is wat zuur. Maar verder is het een goede motor natuurlijk. Kleine dingen kan je altijd krijgen.BlackLabel01 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 22:11:
[...]
Jazeker, heb er wel wat probleempjes mee gehad de eerste maand, heb de Hall-gever, accu en bobine vervangen. Maar gebruik hem nu elke dag tot mijn volle tevredenheid, heb er al weer 5000 km mee gereden![]()
Ben nog van plan er Hyperpro vering onder te zetten en moet het lager van de swingarm aanpakken. Maar dat zijn dingen die te verwachten zijn bij een 15-jarige motor.
Zo, Das wel heel extreem zeg
Ben je in de sloot beland ofzo
Yamaha MT-09
Ja, die heeft ook een normale bak en koppeling. Ik denk ook dat de waterboxers iets soepeler schakelen. Tenminste, qua geluid dan. Het pookje bedienen is geen moeite.
Die van mij schiet overigens af en toe uit zijn 6, of wil er niet lekker in. Alleen van 5->6, en af en toe. Dus tegen de dealer zeggen heeft weinig nut, want zij moeten het constateren om iets te kunnen doen, en dan moet je maar net hopen dat het gebeurt. Maar als het gebeurt is het allen tussen 5 en 6. Andere versnellingen gaan prima, dus denk ik dan dat het niet aan mij ligt. Soms gebeurt het een paar ritten helemaal niet, een andere keer 2x achter elkaar.
Punt is ook dat om te kunnen zien wat er aan de hand is of zou kunnen zijn, je de hele bak er onderuit moet halen en bekijken en alles nameten oid. Dat gaat de dealer nooit doen natuurlijk om alleen maar een diagnose te stellen. Tenzij ik betaal voor de uren....maar ja...zo gek ben ik ook weer niet. De RT had ook wel eens van die kuren en die bak is nooit kapot gegaan.
Blij dat ik een ruitje hebt. Bij mij zit dat dan hooguit op de ruit en een enkele verdwaalde tor krijg ik op mijn helm. Die worden gevangen in de turbulentie; kleine vliegjes krijg ik echt nooit op de helm of op mijn pak. Hooguit een beetje op de bovenkant van de mouw, want dat steekt een beetje uit de bubbel waar ik in zit.
Dit topic is gesloten.
![]()