Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.810 views

Onderwerpen

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:52

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

tdw schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 23:15:
[...]
Ik weet niet of ik een CBR 600 F niets vind :P Ik heb een beetje het idee dat er heel veel is afgeleid van de CBR 600 RR en dat ie meer sport dan tour is.

Dat een VFR niet licht is weet ik, maar voor zover ik weet sturen die dingen ook meer dan prima. Is dat extra gewicht niet fijn tijdens touren dan? :?
Heb wel eens op mijn broer zijn VTR1000 gereden. Weet niet of die qua zitpositie anders is dan een VFR, maar ik vind die nog een sportievere zit hebben dan mijn CBR600F.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:39
Zo. Net terug van werk. het waait hard aan de kust. En dan splitsing van snelweg waarbij ik over de snelweg moet met lekkere zijwind is niet fijn.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Tylen schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 16:48:
[...]
Wel je voetjes goed zetten he ;) Binnenste voet met de tenen op het stepje.

Eerste sessie:
74 Mike 3:06.122
Tweede sessie:
74 Mike 2:58.578

Doelstelling gehaald. Onder de 3 minuten :). Leuke dag gehad??
Eerst: topdag! De sessies in de ochtend op de mickey mouse baantjes waren heel erg leuk. Het blijkt dat die baantjes op een GS heel lekker te doen zijn. De instructeur is donderdag ook even op een GS dat Junior circuit op geweest en hij heeft zich rot geamuseerd. Op zijn CBR is het een stuk lastiger.
En wij hebben ons ook opperbest vermaakt. Mijn rechterlaars is helemaal gesleten aan de punt.

Ik ging erg lekker al zeg ik het zelf. Ook de instructeur was te spreken over mijn verrichtingen. Zonder opscheppen kan ik zeggen dat ik bij de snelsten van onze groep zat. De instructeur vond dat ik een vloeiende stijl had. We probeerden met een aantal 'snelleren' een beetje vooraan te komen zodat we niet vast kwamen te zitten achter (bv) die meneer met zijn Varadero die een beetje aan het cruisen was terwijl wij met de steppies aan de grond reden. Maar ja...op enig moment kom je toch weer aan de staart van de groep, dus dan moet je toch weer van het gas.

In de middag gingen we dus naar het MotoGP circuit (met of zonder die ene bocht waarvan ik de naam niet weer mat Tylen wel :+ ) Dat was ook wel leuk, maar het waren maar 2 sessies van 20 minuten elk met een instructeur ervoor. De eerste sessie ging volgens bijna iedereen te langzaam. Dat kwam natuurlijk omdat we net King of The Hill waren op de Mickey Mouse baan en dan wil je zeg maar ook meteen met de steppies aan de grond op de 'grote baan'. Maar dat gaat natuurlijk niet zomaar. De tweede sessie ging wat sneller, maar niet heel veel. Ja, in de voorlaatste ronde trok de voorrijder onaangekondigd ineens het gas verder open. Dan ga ik ook ineens een stuk sneller en merk je dat je toch nog meer tijd nodig hebt om zo'n baan iets beter te leren kennen. Dat stukje Mickey Mouse ken je na een rondje of 5-6 wel en dan ga je al vrij snel de limiet opzoeken.

Ergo: die tijden zeggen helemaal niets, want als we bv GT uit kwamen bv, wilde ik het gas open trekken, maar hing ik met 120kmh weer aan het achterlicht van de voorrijder. Maar in principe was het wel zoals het hoorde. Dit was een 'experience' en de nadruk lag duidelijk op het leren op die kleine baan en vervolgens een beetje ruiken aan de grote baan. Ik ga me dus zeker nog een keer inschrijven voor een hele dag op de grote baan. Dan doe je een paar sessies met de voorrijder, waarna je steeds feedback krijgt. En dan zijn er ook nog (dacht ik) 2 sessies waar de voorrijder een paar rondes mee rijdt. En als laatste nog 2 vrije sessies. Dan kun je een beetje aan je tijden werken. Een broer van een van de deelnemers was donderdag geweest bij de 'advanced' klas en die had iets van 2:24 neergezet. Dat is al beter zeg maar.

Maar alles bij elkaar was het leuk en leerzaam. En het smaakt naar meer. En het is goed dat ik geen S1000RR heb gekocht... :X
Ohja....en mijn banden zijn naar de kloten... 8) Vol met stukjes rubber. Zou dat nog vanzelf weggaan? Misschien moet ik morgen even een uur op het klaverblad rond gaan rijden tot het weg is :)

[edit]
Ja, die voeten...ik had de bal van mijn voet op de steppies. Dat was ook wat de instructeurs zeiden. Maar ik heb van die Pivot Pegz en die kantelen vooruit en achteruit mee (handig met offroad rijden) dus een aangezien je voeten automatisch een klein beetje naar beneden wijzen, komt zeg maar mijn kleine teen het eerst aan de grond en dan pas mijn steppie. Die heb ik ook een paar keer horen schrapen. Die niet heel elegante (dus lekker brede) offroadlaarzen helpen dan ook niet. Het zijn een beetje Stormtrooper laarzen.

[ Voor 7% gewijzigd door mphilipp op 14-05-2016 01:06 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zeg. BOEIE die tijden. Als je maar lol hebt gehad. En dat heb je. Klinkt als een leuke dag 👍🏻👍🏻👍🏻

Weltrusten voor nu. Ik lig in een tentje op
Het paddock.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

mphilipp schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 00:38:
[...]
*knip*
Die heb ik ook een paar keer horen schrapen. Die niet heel elegante (dus lekker brede) offroadlaarzen helpen dan ook niet. Het zijn een beetje Stormtrooper laarzen.
R.I.P. waterdichtheid van je laarzen :+

Wel lachen dat je met je noppen toch niet onaardig hebt kunnen doorrijden.

Zijn je banden beetje heel gebleven? want ik kan me wel voorstellen dat noppen niet geschikt zijn voor een beetje snelheid

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:30
[...]

Ik weet niet of ik een CBR 600 F niets vind :P Ik heb een beetje het idee dat er heel veel is afgeleid van de CBR 600 RR en dat ie meer sport dan tour is.

Dat een VFR niet licht is weet ik, maar voor zover ik weet sturen die dingen ook meer dan prima. Is dat extra gewicht niet fijn tijdens touren dan? :?
Mijn ervaring is dat de VFR sportiever zit als een CBR600F (de RR is weer sportiever inderdaad) . Met touren is gewicht geen probleem maar ik de k dat je zeker omdat je ook beginner bent meer plezier kan beleven op een CBR vanwege wendbaarheid en bochtjes :)

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Het is niet alleen de zit waar ik me zorgen over maak, ook dingen als hardheid van de vering en bescherming van de kuip :)

[ Voor 12% gewijzigd door tdw op 14-05-2016 10:04 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-11 16:33
@tdw
Ik heb jaren op een VFR gereden, van een oude 87'er rc24 naar een 91'er rc36 en vervolgens 7 jaar op 99 800. En van woonwerk tot aan de diverse passen in de Alpen.
Gewicht is weg zodra je rijdt en voor mij was de zit een stuk relaxter dan op een willekeurige 600 sport. Maar scheelt misschien ook dat voor mijn lengte 1,92 de ruimte op de VFR beter was. De vering is in mijn ogen met standaard spul niet veel anders als op een cbr.
De VFR heeft tot aan de vtec modellen 1 echt zwak punt en dat is de spanningsregelaar. Die kan zn warmte niet goed kwijt.
Verder met goed onderhoud gaat er niks kapot. En het geluid van zo'n V4...... Mjam.
Maar een knappe 800 moet je zeker voor een 2000-2500 kunnen vinden, en de hogere km-standen zijn geen enkel probleem

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:40

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Misschien een Versys of een Varadero?

Is wel een ander type maar voor woonwerk wel fijn en ook daar kan je denk ik prima sportief mee rijden.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Varadero sportief rijden? Weinig kans... Is echt een boot. Heerlijk comfortabel, maar werkelijk geen grammetje sportiviteit te bekennen.

Over de vfr, heb er zelf een, en er zijn motoren die makkelijker de hoek om te jagen zijn. Vooral korte bochten op lage snelheid is even werken. Dat gezegd hebbende, vind mijn vtec nog steeds schitterend, en het geluid met licht aangepaste uitlaat is ook heerlijk. De wegligging is wel aardig stevig nog.

[ Voor 54% gewijzigd door MikeyMan op 14-05-2016 10:45 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:02
Het mooiste wat ik ooit Las over vtec was

"Vtec is een oplossing voor een probleem dat er niet is"

motome geloof ik

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 04:45:
[...]

R.I.P. waterdichtheid van je laarzen :+

Wel lachen dat je met je noppen toch niet onaardig hebt kunnen doorrijden.

Zijn je banden beetje heel gebleven? want ik kan me wel voorstellen dat noppen niet geschikt zijn voor een beetje snelheid
Zie de foto's... :X
Ik was op zich niet verrast door de grip van de allroad banden. Ik rij er al jaren mee en heb bv in de Alpen nooit enig probleem ondervonden met grip. Op mijn RT had ik achter altijd een Conti Trail Attack zitten en dat reed perfect. Nu heb ik op de GS Conti TKC70, en die zijn niet zo extreem als de 80. Ik kan me voorstellen dat de grote blokken (noppen kun je het niet meer noemen) niet zo lekker gaan. Volgens mij zit er iets teveel beweging in. Maar wie weet merk je dat nog niet zo op dat Junior Circuit; daar liggen de snelheden niet zo hoog. Ik haalde geloof ik krap 80-90 op het rechte stuk. Kon niet echt uitgebreid kijken op de tellers, maar zoiets. Op de grote baan ga je in principe een stuk harder, en dan zie ik niet heel vaal goeds komen van een TKC80, maar misschien vergis ik me daarin.

Maar je zou dus kunnen zeggen dat op de openbare weg, dijkjes en alpenpassen het eigenlijk niets uitmaakt of je nu een allroadband, toerband of raceband monteert. Op de openbare weg ben je sowieso beperkt in je snelheden vanwege de onverwachte situaties. Ik kon hier makkelijker 'voluit' gaan als op een dijkje of een bergweg. Daar weet je nooit of er in een bocht ineens wat grind ligt of er na een haarspeld ineens een paard op de weg staat.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Er moet minder geluld worden en meer foto's geplaatst worden... 8)
(beetje zelfbevlekking is nix mis mee, toch?)

Eerst mijn banden (na de sessie op de grote baan)

..
Heel veel pickup, en het zit lekker versmolten met de band. Rijdt erg lekker nu...Ben benieuwd of het eraf slijt, of dat ik nu gewoon nieuwe banden kan gaan kopen.

..

Deze vind ik cool. Die kerel voor me als een toerist met mij in de 'attack mode' achter 'm

[edit]
Dropbox vindt het niet leuk dat jullie allemaal naar die foto's kijken... :(
Ik kijk morgen even of ik het anders oplos. Nu even geen zin an

Dat is prima, maar voor de gebruikerservaring, haal ik ze linkjes wel even weg

[ Voor 54% gewijzigd door PWM op 14-05-2016 22:42 ]

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Tylen schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 01:47:
Ik zeg. BOEIE die tijden. Als je maar lol hebt gehad. En dat heb je. Klinkt als een leuke dag 👍🏻👍🏻👍🏻

Weltrusten voor nu. Ik lig in een tentje op
Het paddock.
Veel succes met de races!

Inderdaad, de tijden zijn niet interessant, maar je wilt toch graag eens kijken wat je nou kan. Op die kleine baan ben je al snel 'king of the hill'. De TT baan is een groter beest, waar je echt wel meer dan 2x 20min op moet oefenen om daar een respectabele tijd neer te zetten. Het gaat een heel stuk harder, en is dus ook veel 'enger' om voluit te gaan.

• tdw

tdw

Amai seg!

fivepack schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 10:13:
@tdw
Ik heb jaren op een VFR gereden, van een oude 87'er rc24 naar een 91'er rc36 en vervolgens 7 jaar op 99 800. En van woonwerk tot aan de diverse passen in de Alpen.
Gewicht is weg zodra je rijdt en voor mij was de zit een stuk relaxter dan op een willekeurige 600 sport. Maar scheelt misschien ook dat voor mijn lengte 1,92 de ruimte op de VFR beter was. De vering is in mijn ogen met standaard spul niet veel anders als op een cbr.
De VFR heeft tot aan de vtec modellen 1 echt zwak punt en dat is de spanningsregelaar. Die kan zn warmte niet goed kwijt.
Verder met goed onderhoud gaat er niks kapot. En het geluid van zo'n V4...... Mjam.
Maar een knappe 800 moet je zeker voor een 2000-2500 kunnen vinden, en de hogere km-standen zijn geen enkel probleem
Bedankt voor de info! Het lijkt erop dat ik ze beiden maar even moet gaan proefrijden.
Vrijdag schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 10:24:
[...]

Misschien een Versys of een Varadero?

Is wel een ander type maar voor woonwerk wel fijn en ook daar kan je denk ik prima sportief mee rijden.
Dan ga ik mezelf even quoten:
Ik denk niet dat ik daar op pas. Van m'n hiel tot m'n kruis is ongeveer 80 cm :')
mphilipp schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 11:37:

[afbeelding]

[afbeelding]

Heel veel pickup, en het zit lekker versmolten met de band. Rijdt erg lekker nu...Ben benieuwd of het eraf slijt, of dat ik nu gewoon nieuwe banden kan gaan kopen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Deze vind ik cool. Die kerel voor me als een toerist met mij in de 'attack mode' achter 'm
[afbeelding]
RIP mobile users :')

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:15
PilatuS schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 23:01:
[...]

Dat valt wel mee hoor. Op die foto ziet het er vreemd uit. In de praktijk valt het wel mee. Die happen zijn de propjes op de randen. De band zelf is in prima staat.

[afbeelding]
Inderdaad, dacht er er echt happen uit waren.
Had wel iets meer krollen verwacht :)

Never ever financial advice...

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

tdw schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 12:03:
[...]
[...]

Dan ga ik mezelf even quoten:
tdw schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 22:50:
Ik lijk wel een wijf.
_O- :P
Ik denk niet dat ik daar op pas. Van m'n hiel tot m'n kruis is ongeveer 80 cm :')
http://www.motorcycle.com...kes-for-short-people.html

Ik ben net als jij "vertically challenged" met mijn magere 1m71, ik rij zelf op een GPZ 500s en heb nu een Honda Hawk te leen. Zijn alleen niet de soort motoren die je zoekt denk ik, hebben namelijk carbs.

Misschien dit wat voor je?
http://www.motor-forum.nl...-CBR-600-F4-verlaagd.html

[ Voor 4% gewijzigd door Vrijdag op 14-05-2016 12:44 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• tdw

tdw

Amai seg!

Vrijdag schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 12:43:
[...]
_O- :P

[...]

http://www.motorcycle.com...kes-for-short-people.html

Ik ben net als jij "vertically challenged" met mijn magere 1m71
Ik ben 1,81, dat is nog wel het erge :')
Hm, dat ziet er wel interessant uit ja. Bedankt voor het meezoeken!

~ James May

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

418O2 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 11:11:
Het mooiste wat ik ooit Las over vtec was

"Vtec is een oplossing voor een probleem dat er niet is"

motome geloof ik
Gaan we katten? :P

Echt nuttig is het niet nee, misschien wat meer koppel onderin (hoewel ie daar niet echt fan van is), maar het voelt wel geinig als die kleppen erin klappen.

Op het circuit overigens wel oppassen dat je hem boven het omschakelmoment houdt.

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-11 08:52

Least Inkling

Product of the cold war

@mphilipp mooi hoor hoe je kijkt. 8)

Die TKC's houden zich goed, ook in de regen?

Rijdt die tourist nou met zijn jas open?? :?

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• 418O2
MikeyMan schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 13:50:
[...]

Gaan we katten? :P

Echt nuttig is het niet nee, misschien wat meer koppel onderin (hoewel ie daar niet echt fan van is), maar het voelt wel geinig als die kleppen erin klappen.

Op het circuit overigens wel oppassen dat je hem boven het omschakelmoment houdt.
En het wil nog wel eens stuk gaan toch?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Tis een Honda hé ;)

Vfr blokken zijn sowieso bulletproof.

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Least Inkling schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 14:25:
@mphilipp mooi hoor hoe je kijkt. 8)

Die TKC's houden zich goed, ook in de regen?

Rijdt die tourist nou met zijn jas open?? :?
Ja, er waren er meer die de jas geheel of gedeeltelijk open hadden.

TKC70 zijn prima banden, ook in de regen doen ze het goed. Ik heb er iig nooit last mee gehad, en ik heb tijdens de vakantie best wel wat regen gehad. Op de gravelpaden deden ze het ook best. Op advies van Duursma heb ik ze in Marokko op 1.6bar gezet. Daar kun je ook nog prima mee rijden op asfalt, alleen zou ik er dan geen 160 mee gaan knallen, maar 100-120 kan gewoon. De druk loopt dan niet heel erg veel op (hield ik in de gaten met de TPS). Voordeel is dat je dan op de onverharde weg betere grip hebt. Lager is niet aan te raden als je ook nog op asfalt komt. In zand kun je tot 1bar gaan, maar dan moet je 'm weer oppompen als je op andere wegen gaat rijden (ook gravel enzo).

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-11 12:40

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

mphilipp schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 11:37:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat is dit, ik zie een systeemhelm op een circuit? En nog erger de systeemhelm staat open :?

Platgooien die handel :*) Ik ben blij dat je het naar je zin hebt gehad, maar een systeemhelm hoort niet op een circuit, net zoals dat je visier gewoon dicht hoort. Die banden zijn behoorlijk warm geworden, dit leidt eigenlijk altijd tot smeren.

Geen comment zonder mijn eigen fotos :+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FPrAUPV.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cB2D45p.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Ghostrider op 14-05-2016 17:00 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

mphilipp schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 16:08:
[...]

...

TKC70 zijn prima banden, ook in de regen doen ze het goed. Ik heb er iig nooit last mee gehad, en ik heb tijdens de vakantie best wel wat regen gehad. Op de gravelpaden deden ze het ook best. Op advies van Duursma heb ik ze in Marokko op 1.6bar gezet. Daar kun je ook nog prima mee rijden op asfalt, alleen zou ik er dan geen 160 mee gaan knallen, maar 100-120 kan gewoon. ...
Heb daar inderdaad van Bert ook het advies gekregen deze erop te leggen. Rijd nu de Anakee's 3 , mwoa...af en toe doen die vreemde dingen. Op zich geen verkeerde banden.

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Ghostrider schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 16:57:
[...]
Wat is dit, ik zie een systeemhelm op een circuit? En nog erger de systeemhelm staat open :?
Ik weet niet wat jij ziet, maar geen systeemhelm op mijn hoofd in ieder geval.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
mphilipp schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:39:
[...]

Want jij bent ook de enige op al die foto's 8)7 Al ben ik 't wel met je eens dat Ghostrider z'n stukkie enigszins impliceert dat jij degene met de systeemhelm bent.. :P

[ Voor 19% gewijzigd door Osiris op 14-05-2016 17:55 ]

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

mphilipp schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:39:
[...]

Ah pardon even verward, maar voortaan even je visier dicht he :+

Asus Zenbook i7 256gb

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Ghostrider schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 18:31:
[...]
Ah pardon even verward, maar voortaan even je visier dicht he :+
Ik had mijn sunscreen dicht. Vond ik meer dan genoeg. Ik zit ook nog achter een vensterbankje hè... :+
Op de TT baan had ik 'm wel dicht, want daar reed ik harder. Op de Mickey Mouse baan ging ik hooguit 80-90 voor 2sec. Dus niet echt hele gevaarlijke projectielen die me kunnen doorboren.

[ Voor 24% gewijzigd door mphilipp op 14-05-2016 18:37 ]

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Tsja het verbaast mij een beetje dat er uberhaupt systeemhelmen werden toegelaten en nog erger dat die volledig openstonden...

Ik reed voorheen op de weg ook wel eens 140+ met me visier open, maar die tijden zijn voorbij na wat incidenten met vliegjes :+

Na enige tijd ziet je band er weer normaal uit, hier zie je bij mij enkel aan de rand nog wat gesmeer.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/K5p2aRj.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Ghostrider op 14-05-2016 18:38 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Officieel zijn allroadbanden ook niet toegelaten...

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:11
Vandaag mijn nieuwe motor opgehaald! Daarna 2 uur terug gereden. Wat een beest!
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/13240652_1087117374662700_2320347168042188394_n.jpg?oh=e81e7937900247f31ba1b9615a19efa3&oe=57DDB7A6&__gda__=1470166169_40bcc6fcf0a755e06a219fa1166fc437

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Bioflap schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 19:15:
Mmm... Oogt alvast geweldig.

Mag ik vragen welk model? Ben even op de Suzuki site gaan kijken en vind 'm niet terug?

[ Voor 17% gewijzigd door Dryhte op 14-05-2016 21:17 ]

• GeeMoney
Ghostrider schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 18:37:
Tsja het verbaast mij een beetje dat er uberhaupt systeemhelmen werden toegelaten en nog erger dat die volledig openstonden...

Ik reed voorheen op de weg ook wel eens 140+ met me visier open, maar die tijden zijn voorbij na wat incidenten met vliegjes :+

Na enige tijd ziet je band er weer normaal uit, hier zie je bij mij enkel aan de rand nog wat gesmeer.

[afbeelding]
Wat maakt het uit of je een systeemhelm hebt of niet. Je bent er toch voor het plezier en hobby, het is geen levenswerk wat daar neergezet moet worden :P .
Qua veiligheid is er geen verschil op dit niveau denk ik?

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

GeeMoney schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 19:46:
[...]

Wat maakt het uit of je een systeemhelm hebt of niet. Je bent er toch voor het plezier en hobby, het is geen levenswerk wat daar neergezet moet worden :P .
Qua veiligheid is er geen verschil op dit niveau denk ik?
Een systeemhelm is vele malen minder beschermend aan de voorkant, helemaal als de helm dan ook nog in open toestand is.

Asus Zenbook i7 256gb

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Heb verhalen gelezen van motorrijders die faceplanten met een open systeemhelm, over het asfalt :X Sindsdien voor mij geen systeemhelm meer...

• GeeMoney
Ghostrider schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 19:53:
[...]

Een systeemhelm is vele malen minder beschermend aan de voorkant, helemaal als de helm dan ook nog in open toestand is.
Dat hij open staat is niet handig nee, maar ik dacht eigenlijk dat ze in gesloten stand net zo veilig waren als een integraal helm.
Als je MotoGP rijdt is het wat anders natuurlijk.

• Dryhte
Martin schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 19:57:
Heb verhalen gelezen van motorrijders die faceplanten met een open systeemhelm, over het asfalt :X Sindsdien voor mij geen systeemhelm meer...
Tja, een systeemhelm doe je veel makkelijker aan en uit dan een gewone. Ik heb de gt- Air gepast maar uiteindelijk voor de neotec gekozen omdat ik mijn oren kneusde bij het aandoen ;)

Maar geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om te rijden met de helm open! |:(

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
GeeMoney schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 20:06:
[...]

Dat hij open staat is niet handig nee, maar ik dacht eigenlijk dat ze in gesloten stand net zo veilig waren als een integraal helm.
Er zijn genoeg organisaties waarbij je met een systeemhelm niet eens het circuit op mag. De kans dat ie open gaat bij een flink klap is te groot.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 14-05-2016 20:08 ]

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

[...]

Nou dat is dus helaas niet het geval, nou komen sommige A-merk helmen ook wel matig uit testen.

Asus Zenbook i7 256gb

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Vandaag mijn nieuwe motor opgehaald! Daarna 2 uur terug gereden. Wat een beest!..
Ja vind ik wel vette dingen :>
gefeliciteerd!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:08

steveman

Comfortabel ten onder

[...]

Da's de ellende met helmen, ze worden allemaal gekeurd op dezelfde punten om een e-keur te krijgen, en die punten vind je allemaal terug op een jethelm. Dus de extra bescherming die een integraalhelm biedt vind je alleen terug in andere tests.

En in de praktijk :X

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
In de eerste week van juli (voor de zomervakantie) wil ik een weekje eropuit in Engeland, Frankrijk of Duitsland. Hangt er een beetje vanaf waar de minste regen valt op dat moment. Heeft iemand enig idee of het rond die tijd één of een paar dagen van tevoren nog een beetje mogelijk is om hotelkamers te boeken voor een nacht? Hoeft niets luxes te zijn maar een warm bed is wel fijn :P

• kazzzdafke
Joolee schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 21:33:
In de eerste week van juli (voor de zomervakantie) wil ik een weekje eropuit in Engeland, Frankrijk of Duitsland. Hangt er een beetje vanaf waar de minste regen valt op dat moment. Heeft iemand enig idee of het rond die tijd één of een paar dagen van tevoren nog een beetje mogelijk is om hotelkamers te boeken voor een nacht? Hoeft niets luxes te zijn maar een warm bed is wel fijn :P
De app: booking now en hotel tonight.

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:34
Dryhte schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 19:41:
[...]

Mmm... Oogt alvast geweldig.

Mag ik vragen welk model? Ben even op de Suzuki site gaan kijken en vind 'm niet terug?
GSX1400 lijkt mij :)
Mooi ding!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Jemig, wie kent Motoczysz nog? Documentaire "Birth of a racer" en daarna een reeks elektrische racers.

Die beste man is overleden :/

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Bioflap
Het is inderdaad een GSX1400, Yoshimura uitvoering. Standaard 106pk en 126nm koppel :D

Verwijderd

[afbeelding]
Inderdaad een beest :9~ O+

Testje van dikke nakeds 8)

http://www.motorfreaks.nl.../test-big-bikes-2004.html

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

106pk uit een 1400? :|

Ziet er sportief uit, maar tis meer een cruiser dus?

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

MikeyMan schreef op zondag 15 mei 2016 @ 10:11:

100pk gaat toch hard zat voor een nikked? Zo'n ding met 160pk lijkt me nou niet echt ideaal. Het is toch geen racerd?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tuurlijk gaat dat hard zat, maar voor een Japans blok met 1400cc is het haast knap om er zo weinig vermogen uit te halen.

Verwijderd

MikeyMan schreef op zondag 15 mei 2016 @ 10:32:
Tuurlijk gaat dat hard zat, maar voor een Japans blok met 1400cc is het haast knap om er zo weinig vermogen uit te halen.
Die dingen hebben gewoon een prachtig evenwicht tussen vermogen en koppel. Hieronder zie een paar mooie voorbeelden hoeveel koppel die dingen hebben en wat dat voor een fun zorgt. Geloof me naked big bikes zijn stuk voor stuk enorme monsters 8) :9~

GSXR1000 vs GSX1000

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Vriend van me heeft een Kawasaki ZRX 1200. Als dat ding alleen al stilstaat vind ik het een imponerende machine :o

• Tylen
  • Laatst online: 17:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ach cc's boeie toch niet. Het gaat om het mannetje wat erop zit.

Op de openbare weg heb ik het meeste lol op de monster 600 uit het jaar kruik.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

Ik rij zelf regelmatig met twee bandit 1200's als die gasten gas geven dat is echt niet normaal, en daarnaast de ene powerwheelie na de andere :)

Verwijderd

Tylen schreef op zondag 15 mei 2016 @ 10:49:

Helemaal mee eens. Zeker met mijn gas altijd open rijstijl zijn de meeste motoren niet voor mij geschikt op de openbare weg.

/me doet aan pk/cc downsizen :)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:35

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

* teacher had vroeger ook lol op de cb350f:

Je komt aanknallen bij een rotonde, je remt op het allerlaatste moment zodat je vork tordeert, je je gooit de motor om en je voelt het frame flexen, al shimmyend gooi je hem de rotonde uit, je trekt hem door met 11000 toeren, en dan rij je 43. :P

Maar dik&naakt... :Y O+

Wise enough to play the fool

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-11 17:08

xos

mphilipp schreef op zondag 15 mei 2016 @ 10:27:
[...]

100pk gaat toch hard zat voor een nikked? Zo'n ding met 160pk lijkt me nou niet echt ideaal. Het is toch geen racerd?
Er zijn ook naked bikes waar zo'n vermogen prima bij past. Het naked bike segement is zo divers dat er weinig over te zeggen is.

Overigens nog een keer pluggen. Als er tweakers zijn die zin hebben om een track day op Assen te doen met andere tweakers, er is een poll om een datum te prikken. Laat even weten wanneer je kan op http://doodle.com/poll/wf6vd6feesp4c5yw. De gekozen track days worden allemaal gegeven door goede organisaties en bieden naast vrij rijden ook begeleid rijden aan wat prima geschikt is om je eerste meters op een circuit te maken.

In deze pdf kan je zien (artikel 10) wat je mee moet nemen en waar je motor aan moet voldoen. De voorwaardes zijn voor alle organisaties vrijwel gelijk.

• Bioflap
MikeyMan schreef op zondag 15 mei 2016 @ 10:11:

Ik heb gelezen dat je met een andere uitlaat je al direct rond de 15/20 pk winst hebt. Daarnaast is 106pk meer dan voldoende, maar het is vooral het koppel wat geweldig is.

In een test gelezen dat ze in 2,57 seconde van 0-100 gaan, een top van een goede 250.

Hij weegt overigens ook 250kg..

• PilatuS
  • Niet online
Bioflap schreef op zondag 15 mei 2016 @ 11:46:
[...]

Ik heb gelezen dat je met een andere uitlaat je al direct rond de 15/20 pk winst hebt. Daarnaast is 106pk meer dan voldoende, maar het is vooral het koppel wat geweldig is.

In een test gelezen dat ze in 2,57 seconde van 0-100 gaan, een top van een goede 250.

Er is ook niets mis met 106pk, maar voor een 1400 is het een beetje vreemd. Als je ziet dat een literfiets makkelijk 170pk doet is het voor een 1400 een beetje raar dat ie maar 106pk heeft. Je zou zeggen dat ie 150pk of meer zou moeten hebben.

Verder mee eens dat 106pk voldoende is hoor. Ik heb persoonlijk ook liever meer koppel dan pk's. Met veel koppel kan je heerlijk uit een bocht weg trekken en gewoon lekker inhalen met flinke accelaratie terwijl je maar op 4500 toeren zit.

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Hierbij mijn nieuwe KTM Duke 125 naked _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/3HfIgcnUNY25vnyGmSPH3Bto/full.jpg

Inclusief Arrow uitlaatsysteem om van dat brommer geluid af te komen :Y

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/R8TkQ1vhe9fYmP7Ib1fIEL1r/full.jpg

Heb wel een lekkende rechter voorvork keerring dus die moet nog even bij JTX Racing te Cuijk vervangen worden. Is het nodig om ook de linker keerring te vervangen? Deze werkt nog prima en ik las dat keerringen gewoon een zaak van geluk hebben zijn, bij sommige motoren zijn ze na 50K nog heel.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/4wufxWRiGxeoadnchfsm4EE5/medium.jpg
cyntax schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 01:27:
[...]
Die Crosshelmen hebben gewoon ECE keuring lijkt me maar dat heeft die Aldi helm ook dus dat zegt niet zoveel. Daarnaast is er nog een groot verschil tussen budget crosshelmen en die van het hoge segment. Ik denk dat de bescherming parallel staat aan 'normale' helmen in de verschillende prijsklasse. Of het comfortabel en handig is op straat is een ander verhaal. Je moet het chill vinden om de hele tijd met een crossbril op te rijden, daarnaast is die plakkaat op je voorhoofd ook een enorme windvanger dus de snelweg zou ik er sowieso vermijden.
Wordt waarschijnlijk toch een crosshelm. Ben eigenlijk niet van plan om vaak met de Duke op de snelweg te zitten en t/m 80 kmu kun je volgens mij wel redelijk rijden met een crosshelm. Het past ook wel bij het 'radicale' uiterlijk/gedrag van de Duke familie. :+
Dryhte schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 13:02:
[...]
Blech, in eerste rijden, ik mag er niet aan denken... :X (komt misschien door de 35kw, maar eerste versnelling is ontzettend kort bij mij en dus onrijdbaar)
Yup, hier hetzelfde. Bij 20 km/u moet ik al in z'n 2 zitten.

Nog anderhalve maand lessen en dan kan ik ook eindelijk met de eigen Duke rijden en niet met die van de rijschool. Mocht gisteren een uurtje op een onbegrensde Yamaha MT-07 rijden en dat is toch wel wat constanter dan de 1 cilinder Duke. Moet ook zeggen dat het extra gewicht en de enorme 'power upgrade' goed in hand te houden waren. :P

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Gisteren mijn eerste motor gekocht! Het is een Honda Hornet uit 2008 (met ABS) geworden met 18K op de teller. Terug naar huis gereden (200km). Wat een feest. Daarna de rest van de dag nog een halve tank leeg gereden.

Vanmorgen weer een stuk willen gaan rijden hoorde ik bij het naar buiten duwen van de motor een beetje geluid van de remklauw komen. Zag er niets vreemds aan en kon gewoon remmen. Maar, na een km of 4 kwam ik niet meer vooruit. Bleek de rem hartstikke vast te zitten.

Verkoper gebeld en die vertelde om hem af te laten koelen (zou een compressie probleem kunnen zijn) en in slakkegang naar huis gereden. Deze komt hem halen om hem na te kijken en te herstellen. Baal hier wel enorm van.

Edit:
Vanmorgen om 08.30 stonden ze aan de deur om hem op te pikken.

[ Voor 4% gewijzigd door Eoghlear op 16-05-2016 14:10 ]

• 418O2
caesar1000 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 14:31:
[...]

[afbeelding]

Inclusief Arrow uitlaatsysteem om van dat brommer geluid af te komen :Y

[afbeelding]

Heb wel een lekkende rechter voorvork keerring dus die moet nog even bij JTX Racing te Cuijk vervangen worden. Is het nodig om ook de linker keerring te vervangen? Deze werkt nog prima en ik las dat keerringen gewoon een zaak van geluk hebben zijn, bij sommige motoren zijn ze na 50K nog heel.

[afbeelding]

[...]

Wordt waarschijnlijk toch een crosshelm. Ben eigenlijk niet van plan om vaak met de Duke op de snelweg te zitten en t/m 80 kmu kun je volgens mij wel redelijk rijden met een crosshelm. Het past ook wel bij het 'radicale' uiterlijk/gedrag van de Duke familie. :+

[...]

Yup, hier hetzelfde. Bij 20 km/u moet ik al in z'n 2 zitten.

Nog anderhalve maand lessen en dan kan ik ook eindelijk met de eigen Duke rijden en niet met die van de rijschool. Mocht gisteren een uurtje op een onbegrensde Yamaha MT-07 rijden en dat is toch wel wat constanter dan de 1 cilinder Duke. Moet ook zeggen dat het extra gewicht en de enorme 'power upgrade' goed in hand te houden waren. :P
Ik zou ze beiden doen. Alles ligt toch Los en het is dus geen extra werk.

Mijn 1 stopt bij 110, dus ik Ken het probleem niet :P

• Joolee
  • Niet online
xos schreef op zondag 15 mei 2016 @ 11:42:
[...]

Er zijn ook naked bikes waar zo'n vermogen prima bij past. Het naked bike segement is zo divers dat er weinig over te zeggen is.

Overigens nog een keer pluggen. Als er tweakers zijn die zin hebben om een track day op Assen te doen met andere tweakers, er is een poll om een datum te prikken. Laat even weten wanneer je kan op http://doodle.com/poll/wf6vd6feesp4c5yw. De gekozen track days worden allemaal gegeven door goede organisaties en bieden naast vrij rijden ook begeleid rijden aan wat prima geschikt is om je eerste meters op een circuit te maken.

In deze pdf kan je zien (artikel 10) wat je mee moet nemen en waar je motor aan moet voldoen. De voorwaardes zijn voor alle organisaties vrijwel gelijk.
✘ Leren jas+broek combo
✔ onbeschadigde lederen handschoenen en motorlaarzen
✘ een rugprotector
✘ onbeschadigde integraal helm

Voor mij dus niet blijkbaar. Wordt me echt wat te duur als ik dit allemaal moet gaan aanschaffen voor een rondje circuit.

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Bioflap schreef op zondag 15 mei 2016 @ 11:46:
[...]

Ik heb er zelf nooit op gereden, maar op basis van verhalen kwam het vermogen van de GSX1400 niet echt los. Misschien helpt een andere uitlaat.

Het nadeel van alle nakeds vind ik dat de versnellingen zo kort gemaakt zijn, zelfs de KTM 1290 en s1000r hebben dat. Ik wil gewoon dat de 2 doorloopt tot minimaal 190 net als bij de gekuipte motoren..

Dat PK's niks zeggen klopt wel enigsinds, gewicht doet ook veel. Een KTM 690 SMC-R met 65pk kan het een GSXR1000 op een smal weggetje behoorlijk moeilijk maken, komt er eenmaal meer ruimte en snelheid dan is het andersom :P

Onlangs reed een maatje van mij een circuitdagje op assen, zijn KTM 690 SMC-R was iets minder snel dan een KTM 450 Supermotard.

[ Voor 18% gewijzigd door Ghostrider op 15-05-2016 15:36 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Joolee schreef op zondag 15 mei 2016 @ 15:00:
[...]

✘ Leren jas+broek combo
✘ een rugprotector

Voor mij dus niet blijkbaar. Wordt me echt wat te duur als ik dit allemaal moet gaan aanschaffen voor een rondje circuit.
Precies dat houdt mij ook tegen. Zou dolgraag een keer op spa rijden ook.

• Joolee
  • Niet online
In Lelystad deden ze niet moeilijk over m'n textiele kleding, systeemhelm en camera op mijn verder overduidelijk niet op circuit voorbereide K1100 :P Maar dat was dan ook georganiseerd door een rijschool.

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Realiseer je wel dat een crosshelm geen vizier heeft en erg luchtig is. Die luchtgaten kun je niet afsluiten. Een crosshelm moet goed ventileren omdat je hard aan het werk bent op een crosser. Als het dus koud is of regent, is dat niet zo fijn. Het is even een weetje. Als je je dat realiseert en niet erg vind, go your gang! :)

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:01

charrel

Cortisol4life..

Ghostrider schreef op zondag 15 mei 2016 @ 15:34:
[...]
Het nadeel van alle nakeds vind ik dat de versnellingen zo kort gemaakt zijn, zelfs de KTM 1290 en s1000r hebben dat. Ik wil gewoon dat de 2 doorloopt tot minimaal 190 net als bij de gekuipte motoren..
Mijn toenmalige zrx1200r met volledige akra leverde 132pk en 138nm. Vanaf 2000 toeren al 110nm. Ik had daar aan zijn 5e versnelling genoeg >:)
Van 30 tot 262km/u in no-time met dat bakbeest in z'n 5.
Op de testbank vastgegespt in 1.47sec naar de 100km/u :+

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-10 10:05

byn124

Thunderace

Hallo,

Ben op zoek naar een nieuwe helm.
Budget ergens tussen 0 en 250 euro.
Ik zoek iets wat het geluid een beetje buiten houdt.

Ik weet dat het verstandigst is om gewoon een motorzaak binnen te lopen en wat helmen op je bol te zetten en gewoon te proberen! :9

Ondanks die wijsheid ben ik al rustig aan het surfen en vroeg mij af of iemad ervaring heeft met Scorpion helmen of andere suggesties heeft qua oriëntatie.

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

• PilatuS
  • Niet online
byn124 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:21:
Hallo,

Ik weet dat het verstandigst is om gewoon een motorzaak binnen te lopen en wat helmen op je bol te zetten en gewoon te proberen! :9

Ondanks die wijsheid ben ik al rustig aan het surfen en vroeg mij af of iemad ervaring heeft met Scorpion helmen of andere suggesties heeft qua oriëntatie.
Stil is helaas niet goedkoop. Daarom heb ik een paar jaar terug veel geld uitgegeven aan een Shoei XR-1100. Tegenover mijn oude HJC van 150 euro is dit een wereld van verschil.

Als je een stille helm wil moet je of wat meer uitgeven of voor ouder model gaan wat afgeprijsd is. Een nieuw model wat ook nog eens stil is heb je niet 250 euro of minder. Het verschil met mijn oude HJC en huidige Shoei is zo groot dat ik het iedere euro meer dan waard vind. Als ik had geweten dat het verschil zo groot was had ik het jaren eerder gedaan.

Edit: Goede ooroppen zijn natuurlijk net zo belangrijk als de helm. In beide helmen gebruik ik op maat gemaakte doppen van Alpine.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 15-05-2016 19:37 ]

• 418O2
Hallo,

Ik heb een shark skwal. Prima helm voor de prijs. Komt met pinlock en zonnevizier met degelijk systeem (itt de hjc is17, wat een matig systeem heeft).

Maar helmen moeten je maar net passen. Dus ga vooral passen

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-10 10:05

byn124

Thunderace

PilatuS schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:35:
[...]

Stil is helaas niet goedkoop. Daarom heb ik een paar jaar terug veel geld uitgegeven aan een Shoei XR-1100. Tegenover mijn oude HJC van 150 euro is dit een wereld van verschil.

Als je een stille helm wil moet je of wat meer uitgeven of voor ouder model gaan wat afgeprijsd is. Een nieuw model wat ook nog eens stil is heb je niet 250 euro of minder. Het verschil met mijn oude HJC en huidige Shoei is zo groot dat ik het iedere euro meer dan waard vind. Als ik had geweten dat het verschil zo groot was had ik het jaren eerder gedaan.

Edit: Goede ooroppen zijn natuurlijk net zo belangrijk als de helm. In beide helmen gebruik ik op maat gemaakte doppen van Alpine.
418O2 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:37:
[...]

Ik heb een shark skwal. Prima helm voor de prijs. Komt met pinlock en zonnevizier met degelijk systeem (itt de hjc is17, wat een matig systeem heeft).

Maar helmen moeten je maar net passen. Dus ga vooral passen
Duidelijk. Ik ga lekker passen. Bedankt :)

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

Verwijderd

Zelfs de stilste helmen zijn goed voor een gehoorbeschadiging op termijn. Dus niet vergeten om altijd oordoppen te dragen.

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-11 15:14
Ik heb een HJC R Pha ST. Lekker stil voor nog geen €400,-.

It's dogged that does it

• tdw

tdw

Amai seg!

SavageBrother schreef op zondag 15 mei 2016 @ 20:23:
Ik heb een HJC R Pha ST. Lekker stil voor nog geen €400,-.
Die heb ik ook! Maar ik vind de stilte tegenvallen :+

~ James May

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:59
tdw schreef op zondag 15 mei 2016 @ 21:55:
[...]

Die heb ik ook! Maar ik vind de stilte tegenvallen :+
Same here, niet bijzonder stil maar gelukkig wel veeeel minder voor betaald :)

XXXVI

• SavageBrother
Bij tenkate issie 340 en Motoport 380 volgens mij.

Hoeveel heb jij betaald dan?

It's dogged that does it

Verwijderd

mphilipp schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:40:
[...]

Realiseer je wel dat een crosshelm geen vizier heeft en erg luchtig is. Die luchtgaten kun je niet afsluiten. Een crosshelm moet goed ventileren omdat je hard aan het werk bent op een crosser. Als het dus koud is of regent, is dat niet zo fijn. Het is even een weetje. Als je je dat realiseert en niet erg vind, go your gang! :)
-edit-
nevermind, is voor een A1 motor, snelheid gaat niet van belang zijn

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2016 00:33 ]

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:59
SavageBrother schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:31:
Bij tenkate issie 340 en Motoport 380 volgens mij.

Hoeveel heb jij betaald dan?
Nog even na gekeken maar ik heb de rpha 10 plus. Ik heb geen idee wat de verschillen zijn met de sp. Anyway, ik heb € 200 betaald :)

XXXVI

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:39:
[...]
-edit-
nevermind, is voor een A1 motor, snelheid gaat niet van belang zijn
Het was ook gewoon even een noot, geen discussiestuk :)

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-11 17:08

xos

Joolee schreef op zondag 15 mei 2016 @ 15:00:
[...]

✘ Leren jas+broek combo
✘ een rugprotector

Begrijpelijk, als dit een groot probleem is biedt het CRT een mogelijkheid om missende spullen te huren.
Motorkleding
Voor deelname aan een CRT geldt dat er gereden wordt in beschermende leren kleding of daarmee gelijkgesteld materiaal, laarzen, handschoenen en een goedgekeurde helm. Het gebruik van een rugprotector is verplicht. Voor deelnemers welke niet over de juiste motorkleding beschikken is het mogelijk om bij de CRT-serviceunit een leren motorpak en rugprotector te huren. Stuur vooraf even een mailtje naar Heidi als je hiervan gebruik wil maken. Mailadres: info@crtholland.nl
Ben eigenlijk verbaasd over die verplichte rugprotector. Kan me niet herinneren dat dit verplicht was en ik heb vorig jaar genoeg mensen gezien die zonder reden.

Verwijderd

Geniet van die heerlijke V-8 Maserati:

• Dryhte
[...]

Heb ik mijn eerste motor lessen ook op mogen doen, nice :)

• Napalm
  • Laatst online: 28-11 22:14
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2016 @ 10:53:
Geniet van die heerlijke V-8 Maserati: [video]
Heel mooi, maar ben benieuwd hoe het rijdt. Lijkt nl heel veel last te hebben van kantelmoment. Je ziet hem duidelijk bij iedere haal gas van links naar recht bewegen. Dus hoeveel effect heeft dit tijdens het rijden?

Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH

• PilatuS
  • Niet online
Die gasten daar verzinnen nogal wat vreemd spul. Wel prachtig hoe ze het voor elkaar krijgen.

Ik vond deze altijd wel mooi.

Afbeeldingslocatie: http://www.lazareth.fr/wp-content/uploads/2015/07/Dokujya-31.jpg

Is inmiddels al weer een paar jaar oud. Kwam ze toen voor het eerst tegen in de film Babylon A.D.

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Napalm schreef op maandag 16 mei 2016 @ 11:55:
[...]
Heel mooi, maar ben benieuwd hoe het rijdt.
Voor geen meter natuurlijk. Twijfel je daar nog aan?

• PilatuS
  • Niet online
mphilipp schreef op maandag 16 mei 2016 @ 12:51:
[...]

Voor geen meter natuurlijk. Twijfel je daar nog aan?
Ik vraag mij af of je dat ding in een bocht op 2 banden kan leggen in plaats van 4. Zo niet rijd het meer als een quad dan als een motor.

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Het rijdt gewoon niet. No question. Het is Amerikaans, dus het rijdt niet. Dat kunnen ze niet. Ze kijken alleen naar overdaad en uiterlijk, maar rijkwaliteiten snappen ze niet.

• PilatuS
  • Niet online
mphilipp schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:33:
Het rijdt gewoon niet. No question. Het is Amerikaans, dus het rijdt niet. Dat kunnen ze niet. Ze kijken alleen naar overdaad en uiterlijk, maar rijkwaliteiten snappen ze niet.
Lazareth is Frans :P Dit is geen Tomahawk, al lijkt het daar wel op.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Waanzinnig hoeveel idioten niet weten hoe ze een motor moeten sturen :')

Gooi die heupen toch weg!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 22:58
Handig zo'n standaard op die plek :+

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

PilatuS schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:38:
[...]
Lazareth is Frans :P Dit is geen Tomahawk, al lijkt het daar wel op.
Haha... :X het had zomaar een Yank kunnen zijn, die maken ook altijd van die vreselijke contrapties die alleen geschikt zijn om naar te kijken.

Verwijderd

mphilipp schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:33:
*kuch* EBR (Eric Buell) *kuch*

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:19:
[...]
*kuch* EBR (Eric Buell) *kuch*
Dat zal dan wel de uitzondering zijn. Geen idee verder hoe zo'n Buell rijdt. Ik had ze al afgeschreven omdat er ooit een HD blok op zet :+ Maar over het algemeen komt er niet veel goed uit Amorica op 2 of 4 wielen. Echte snelle sportwagens ook niet. Ze focussen teveel of enorme cilinderinhoud en rechtelijnsnelheid. En dat is op een circuit niet echt belangrijk (behalve ovals en dragstrips).

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, die gaat gelukkig ook elk jaar failliet. Zal wel iets niet helemaal goed doen dus :)

• SavageBrother
Iemand ervaring met de Diablo Rosso 3 (voor)? Ik heb momenteel een normale Diablo achter liggen, maar die gaat nog wel even mee. Voor zit er een oude Bridgestone op die echt aan vervanging toe is.

It's dogged that does it

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dan zeg je heel goed. :X Dat had ik dus met die Transalp dus ook, weinig vermogen, relatief ligt, stuurt goed en lekker wezen boenderen. :D

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• kazzzdafke
SavageBrother schreef op maandag 16 mei 2016 @ 17:47:
Iemand ervaring met de Diablo Rosso 3 (voor)? Ik heb momenteel een normale Diablo achter liggen, maar die gaat nog wel even mee. Voor zit er een oude Bridgestone op die echt aan vervanging toe is.
Ik zou niet twijfelen.. Ze krijgen overal goeie comments qua grip en handling, ook op dikke superbikes.
Valt nu wel te zien waarvoor je ze zou willen gebruiken? Als het veel WW verkeer is, zijn nog altijd de MPR4 de beste keuze.
Ze geven ook veel veel grip, ook in het nat, maar gaan ook heel wat km's mee door de harde compount in het midden.

Kameraad is er al 2x redelijk hard mee gaan raggen op het circuit, en laatst nog samen Ardennen ritje gaan doen. Ze geven nog steeds geen krimp op zijn Hypermotard (en hij trekt regelmatig wheelies tot in 4e).

Enkel in de zomer op circuit met temperaturen boven de 26gr gaan ze wat meer afzien en smeren. Daar zijn dan de Corsa III beter.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

steveman schreef op maandag 16 mei 2016 @ 14:18:
Waanzinnig hoeveel idioten niet weten hoe ze een motor moeten sturen :')

Gooi die heupen toch weg!
Dat is niet iets wat je leert tijdens rijles of wat je doorgaans op de openbare weg nodig hebt.
Of heb je het over het circuit.
Pagina: 1 ... 67 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.