Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 106 Laatste
Acties:
  • 351.896 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 13:50

André

Analytics dude

Ik denk rond de €3000.
kazzzdafke schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:41:
[...]

Waarom nog meer suggesties?
Je hebt al een heel allegaar bij elkaar, die allemaal een ander karakter hebben.

Misschien eerst maar eens kijken naar 2, 3 of 4 cyl? Waarvoor gebruiken? TEST RIJDEN, PRIJS...?

Waarom de keuze van een forum laten afhangen? JIJ moet er toch op rijden?
Omdat ik door de bomen het bos niet zie, er zijn zoveel modellen, en tijdens het speuren kom ik steeds weer nieuwen tegen. Ik vind het leuk om van te voren alles te lezen over heel veel modellen. Heb nu al 30+ uitgebreide reviews van diverse fietsen gelezen. Daarna wil ik een soort shortlist op basis van wat me leuk lijkt en wat mooi is, en daar ga ik dan mee proefrijden.

En dat proefrijden zal op 2, 3 en 4 cilinders zijn, een buurman heeft een augusta brutale die ik even mee mag.

Het doel van de motor is voornamelijk mooi weer rijden, en af en toe een woon werk rit. Hoeft dus geen opbergmogelijkheid te hebben, en ook niet mega comfortabel te zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door André op 12-05-2016 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:41
Wel zou je dan niet eerst een shortlist maken? En dan even vragen welke van deze de positieve/negatieve ervaringen zijn?
Met dat budget kan je der trouwens al een heel deel schrappen van je lijst als je wil dat ze nog in deftige staat zijn.

bv: Z750 van 2005 moet zeker lukken, FZ6N van +2007 (dus de S2 versie) moet zeker lukken, ... maar welke vind je mooi van de 2? De ene heeft nog een lange stoofbuis als uitlaat, de andere mooie uitlaatjes onder zadel. De ene heeft 110pk, de andere 100 pk. De ene meer sportievere houding op de tank, andere iets relaxter, ...

Misschien nog een extra tip: doe de 2de hands zaken open, zet je max budget op 4000 (afbieden kan altijd) en welk jaar, max km's etc..
Kijk dan eerst eens gewoon naar de foto'tjes ipv merken etc.. en selecteer die dat je echt MOOI vindt. Vanaf daar kan je verder gaan, want de meeste kopen toch de motor omdat we hem ook heel mooi vinden.
Een motor waar ik niet even naar omkijk als ik wegwandel, is niet de motor voor mij. Net als mijn vrouw :)

[ Voor 28% gewijzigd door kazzzdafke op 12-05-2016 11:56 ]

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:43
Vfr :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-09 16:31

Least Inkling

Product of the cold war

André schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:38:
... Nu wil ik op zoek naar wat anders...
Wat is je main purpose van de fiets? Woon-werk? Wereldreizen of helemaal naar Ardennen/Eiffel voor 2 dagen per jaar?

Voor mij is reizen van belang, dus daar baseer ik mijn aankoop op. Woon-werk kan daar ook mee, maar is van ondergeschikt belang.

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Least Inkling schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:58:
[...]

Wat is je main purpose van de fiets? Woon-werk? Wereldreizen of helemaal naar Ardennen/Eiffel voor 2 dagen per jaar?

Voor mij is reizen van belang, dus daar baseer ik mijn aankoop op. Woon-werk kan daar ook mee, maar is van ondergeschikt belang.
Weekendje ardennen, avonden met vrienden, af en toe woon werk. Maar comfort en koffers is het minst belangrijk. Ik vond de ZZR600 ook al comfortabel genoeg, maar net niet helemaal de juiste houding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik moet er nog eentje kwijt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Khayma schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 08:43:
Even een zijstap. Heeft iemand misschien een aanrader mbt een theorieboek voor me rijbewijs a theorieexamen
Ik heb een Vekabest boek gebruikt. Die 2x doorgelezen en een paar proefexamens gemaakt was voldoende om het te halen.
Rickz schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:45:
Ik snap niet waarom er direct verwacht wordt van mensen op een racemotor + 1delig pak dat ze ook ontzettend hard rijden op de openbare weg :F Misschien rijden deze mensen wel op zo'n apparaat omdat ze het gewoon mooi vinden?

Rij zelf ook op een racemotor met zo'n mooi powerranger pak, maar ik ga echt niet elk ritje ontzettend boenderen. Ja ik kan het wel, en als ik er goed voor ga zitten zijn er weinig mensen die mee komen maar mijn rbw is me ook wat waard :Y en wil er zelf uiteraard ook levendig vanaf komen :+
Ik word op mijn RC8 vaak genoeg ingehaald op een dijk door verschillende andere motoren. Je mag er 60 en als ik een beetje leuk rij zit ik rond de 100. Als je dan met 130 ingehaald word dan boeit het mij niets door welke motor dat is. Als iemand op zijn MP3 mij gaat inhalen terwijl ik 40 te hard rij, dan mag ie dat van mij lekker doen.

Ik hou best van een beetje doorrijden en lekker door de bochten gaan, maar 160+ op een dijk waar je 60 mag is dan weer niet aan mij besteed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:16

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Least Inkling schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:09:
Ja, ken een pensioenadviseur :P van tegen de zestig, die hou je niet bij op zijn GS. Ik moet aardig bijzetten om hem te kunnen volgen.

Ligt ook aan de stuureigenschappen van de GS uiteraard. Merk het zelf bij mijn overstap van de 1400 GTR naar de GS Adventure. Ik kan zo'n 10-15% sneller door bochten dan de japanese fiets en dat zonder veel moeite.
Nouja dat ligt natuurlijk helemaal aan jou ;) Want anders reden ze in de motogp allemaal wel op een GS Adventure ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:07
André schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:46:
[...]

Ik denk rond de €3000.

[...]
Ik denk dat je alleen bij de Kawa dan nog op een wat nieuwer model kan uitkomen. Anders kom je op oudere monsters met minder vermogen (600) uit of oudere Speed Triples.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

André schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 12:03:
[...]

Weekendje ardennen, avonden met vrienden, af en toe woon werk. Maar comfort en koffers is het minst belangrijk. Ik vond de ZZR600 ook al comfortabel genoeg, maar net niet helemaal de juiste houding.
Pff, wel moeilijk aan deze kant van het scherm om daar iets zinnigs over te zeggen.
Zoek een tweedehands-site op, zet de slider op 3000,- en kijk wat je tegenkomt

Ennuh, houding kun je alleen maar uitproberen op een echte fiets. En als je echt zo'n brede lijst aan motoren hebt, zou ik de agenda maar blokken voor het rest van het jaar voor het testzitten. Wel leuk, motorzaken afstruinen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Tylen schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 12:24:
[...]

Nouja dat ligt natuurlijk helemaal aan jou ;) Want anders reden ze in de motogp allemaal wel op een GS Adventure ;)
De GS geeft denk ik ons 'mortals' meer vertrouwen waardoor we iets verder doordrukken dan normaal..
Terwijl die lunatics van motoGP etc al helemaal op het randje rijden..

Mooi voorbeeld is die docu van Guy Martin on the wall of death van laatst... 78MPH ging hij, zo hard dat hij 6G trok en een grey-out had... zijn commentaar: ja ik verloor mijn zicht, nam gas terug en zag dat ik gelukkig nog op de wand zat... 8)7 de meeste mensen haken wel af voor die tijd, maar hij wou nog een keer proberen maar omdat het live was kon dat niet..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Tylen schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 12:24:
[...]

Gelukkig niet, zou er niet uitzien, een GS-MotoGP 8)7 :+
Zou ik stoppen met kijken lol

Tuurlijk is het niet doorslaggevend, maar ik merk wel dat allemaal wat makkelijk(er) gaat
Hoogte (89cm) met breedte van het stuur en stand van de vork, in die combinatie gaat dat toch anders dan mijn vorige fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Voor 3000 heb je in ieder geval geen fatsoenlijke GSR, dan moet je toch echt wel richting de 4 gaan. Of je moet niet geven om een hoge kmstand/geen ABS/kleur (laatste is natuurlijk subjectief).

Edit, valt nu toch enigszins mee zie ik, er staan wel wat grijs zwarte te koop, maar wel een paar met een flinke kmstand.

[ Voor 24% gewijzigd door SavageBrother op 12-05-2016 14:21 ]

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
  • Laatst online: 11:26
PilatuS schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 12:16:
[...]

Ik heb een Vekabest boek gebruikt. Die 2x doorgelezen en een paar proefexamens gemaakt was voldoende om het te halen.

[...]

Ik word op mijn RC8 vaak genoeg ingehaald op een dijk door verschillende andere motoren. Je mag er 60 en als ik een beetje leuk rij zit ik rond de 100. Als je dan met 130 ingehaald word dan boeit het mij niets door welke motor dat is. Als iemand op zijn MP3 mij gaat inhalen terwijl ik 40 te hard rij, dan mag ie dat van mij lekker doen.

Ik hou best van een beetje doorrijden en lekker door de bochten gaan, maar 160+ op een dijk waar je 60 mag is dan weer niet aan mij besteed.
Precies dit inderdaad, maar mijn reactie was meer dat er dus ook hier op het forum ook een bepaald vooroordeel hing terwijl ik dat juist minder gewend ben van tweakers.

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

SavageBrother schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:17:
Voor 3000 heb je in ieder geval geen fatsoenlijke GSR, dan moet je toch echt wel richting de 4 gaan. Of je moet niet geven om een hoge kmstand/geen ABS/kleur (laatste is natuurlijk subjectief).

Edit, valt nu toch enigszins mee zie ik, er staan wel wat grijs zwarte te koop, maar wel een paar met een flinke kmstand.
Budget kan in principe ver omhoog, ligt er net aan of ik het waard vind. Ik denk dat ik met 3k een prima motor kan kopen, er zitten soms pareltjes tussen. Topmotoren die opeens weg moeten vanwege verhuizingen naar buitenland oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:13
André schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 15:25:
[...]

Budget kan in principe ver omhoog, ligt er net aan of ik het waard vind. Ik denk dat ik met 3k een prima motor kan kopen, er zitten soms pareltjes tussen. Topmotoren die opeens weg moeten vanwege verhuizingen naar buitenland oid.
Hahahaha, ja die topmotoren die weg moeten door verhuizing. Moet je eens reageren op zo'n motor. Of je hem even op wilt komen halen in Polen bijvoorbeeld.

Sorry, ik lach je niet uit hoor, maar het is wel grappig dat je dit serieus opschrijft. Het is namelijk een bekende 'verkooptruc'. Les 1: if it's to good to be true...

Wel denk ik dat je voor 3k een prima motor kunt kopen. Heb ik ooit mijn Hornet voor gekocht, heerlijke fiets. Zit er zelfs aan te denken om er weer een aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

André schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:46:
[...]

Ik denk rond de €3000.
Een Suzuki Bandit is voor dat bedrag makkelijk te koop, met of zonder kuip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Marc Rademaker schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 15:29:
[...]

Wel denk ik dat je voor 3k een prima motor kunt kopen. Heb ik ooit mijn Hornet voor gekocht, heerlijke fiets. Zit er zelfs aan te denken om er weer een aan te schaffen.
Mijn Hornet gekocht voor 3500 en 20.000km en 2 jaar later verkocht voor 3250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Cool, tastyhamsandwich (Aussie motovlogger) filmpt de flat waar ik een poosje gewoont heb in 2000:

YouTube: This is why they hate us.
Niet die ronde met spiegelglazen, maar rechtserachter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-08 15:49

xos

[...]

Heb zelf een hypermotard 1100s gehad een aantal jaar geleden. Voor een originele met weinig kilometers was ik toen 7k kwijt. Huidige vraagprijs op marktplaats is veel te hoog mijn inziens. Niet praktisch maar gaf enorm veel rijplezier. Niet binnen het budget maar als je iets speciaals wilt hebben en de centen kunt missen zou je eens een kijkje kunnen nemen of je het wat vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:17
Wat ik me afvraag, het is tegenwoordig best mooi weer. Is het niet warm in die volledige leren motorpakken? Of is de wind voldoende koeling?

Bij je helm heb je van die ventilatie gaten, bij een pak niet denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Aschtra schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 15:59:
Wat ik me afvraag, het is tegenwoordig best mooi weer. Is het niet warm in die volledige leren motorpakken? Of is de wind voldoende koeling?

Met mijn racepak van leer is het minimaal 17 graden om het niet koud te krijgen en maximaal 23 om niet te zweten. Boven de 25 graden zweet je je kapot bij een stoplicht. Als je rijd is het nog wel te doen. Boven de 28 graden ga ik niet eens rijden. Vorig jaar was het een tijdje 30+ en in die tijd heb ik niet gereden.

Nu overdag is 26 ook wel wat te heet. Ik ga straks rond een uurtje of 19:00 nog even lekker rijden. Is het mooi rustig op de weg en niet te heet meer. In de zomer rij ik sowieso meestal in de avond omdat er dan weinig verkeer is en de temperatuur beter is.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 12-05-2016 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Over een leren motorpak kan ik niks zeggen maar ik vond mn leren jas vroegâh niet zo erg zomers.
Van mn vol textiel pak, zelfs met de ventilatie ritsen open, is met dit weer een uurtje naar huis rijden 's middags al genoeg om me, bij aankomst, drijvend verder te kunnen verplaatsen.

*duwt peddels vast maar in rugzak voor straks*

Tja. ATGATT. Meestal ben ik er wel blij mee maar met dagen als vandaag... minder.
Ahwell. 'tIs nog steeds beter dan voor de zekerheid een nood behangkrabber aan mn motor plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
GenjiBlade schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:05:

Tja. ATGATT. Meestal ben ik er wel blij mee maar met dagen als vandaag... minder.
Ahwell. 'tIs nog steeds beter dan voor de zekerheid een nood behangkrabber aan mn motor plakken.
Ik kwam net nog een ZX-6R tegen met iemand er op met alleen een t-shirt en korte broek. Voor mij is het ook ATGATT. Als het te heet is rij ik maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 21:33

Winkiller

De Mopperpot

André schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:38:
Mijn kawasaki ZZR600 uit '94 is zo goed als overleden. Nu wil ik op zoek naar wat anders, heb een goed geïsoleerde garage inmiddels dus kan de motor ook beter conserveren nu :)

Ik wil iets rechterop kunnen zitten dan op de ZZR. Naked, of een kleine kuip zijn prima, rond de 700-1000 cc.
12 jaar ZZR600/1100 gereden en had dezelfde wens als jij, ik ben geëindigd bij...
Afbeeldingslocatie: http://www.suzukicycles.org/photos/GSF-Bandit/GSF1250/2009_GSF1250A_grasne_800.jpg
Suzuki GSF1250 of 650 Bandit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Vorig weekend 600km gereden in Nederland in de volle zon in het leer. Geen enkel probleem. Zolang je rijd en niet langer dan 30seconden bij een stoplicht staat waait het lekker door. Zodra je stopt op een terrasje oid moet je wel in 10 seconden jas en helm af hebben :P
Winkiller schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:09:
[...]

12 jaar ZZR600/1100 gereden en had dezelfde wens als jij, ik ben geëindigd bij...
[afbeelding]
Suzuki GSF1250 of 650 Bandit.
Mooie machine, aan de lijst toegevoegd.

[ Voor 24% gewijzigd door André op 12-05-2016 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
PilatuS schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:07:
[...]

Ik kwam net nog een ZX-6R tegen met iemand er op met alleen een t-shirt en korte broek. Voor mij is het ook ATGATT. Als het te heet is rij ik maar niet.
Jeans met een jas met daaronder alleen een tshirt is niet zo war. Zorgen dat je niet zulke dikke handschoenen hebt, dan wil het prima. Zolang je maar blijft rijden. En aangezien we motorrijders zijn en geen posers, moet dat wel lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Leren broek en textiel jas. Heb altijd een Thermo Cool broek onder de leren broek.
Dan plak je in ieder geval niet aan de binnenkant vast, scheelt capriolen uithalen bij het uittrekken ;)

Voor de rest zomerhandschoenen en alle kieren en gaten van de jas open, kan zelfs de rug helemaal open rollen voor de mesh. Maar het kan behoorlijk warm zijn is je stilstaat. Boven de 30 graden is het niet meer prettig rijden kan ik je vertellen...irriterende bezweette binnenkant van je helm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Even een vraagje over aftermarket uitlaten.

Ik probeer een beetje wegwijs te worden tussen alle aftermarket uitlaten, maar zie onderhand door de bomen het bos niet meer.

Allereerst staat bij 90% van de websites mijn motor er niet bij, omdat hij vrij zeldzaam is. Is er een andere manier om erachter te komen welke aftermarket uitlaten op mijn SZR660 zouden passen?

Ten tweede zijn de bekendste uitlaten volgens mij Laser Exhaust Systems en Akorpovic. Nu ik rond zit te kijken, zie ik echter dat er tientallen merken zijn. Heeft elke nog zijn voor en nadelen? Zit er veel verschil tussen, ook wat voor geluid ze produceren?

Betreffende het waarom: De SZR660 heeft bij het neerschakelen/gasdichtdraaien van die leuke backfire geluidjes. De originele uitlaat filtert deze uit. Ik hoef geen enorm luide knalpijp, wil gewoon een wat enthousiaster geluid. Op dit moment komt er enkel geluid uit het blok(oud en slecht geisoleerd, maakt relatief veel herrie voor hedendaagse begrippen), maar de uitlaat is relatief stil. Ik zou wel een fijn roffeltje willen uit de uitlaat.

Lang verhaal kort: Wat zijn jullie ervaringen, do's and don'ts mbt aftermarket uitlaten?

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
[...]

Hornet 900 is misschien wat. Die is voor niet al te veel geld wel te vinden. Heel betrouwbaar en zat vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:55
DragonSlayer666 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:46:
Even een vraagje over aftermarket uitlaten.

Ik probeer een beetje wegwijs te worden tussen alle aftermarket uitlaten, maar zie onderhand door de bomen het bos niet meer.

Allereerst staat bij 90% van de websites mijn motor er niet bij, omdat hij vrij zeldzaam is. Is er een andere manier om erachter te komen welke aftermarket uitlaten op mijn SZR660 zouden passen?

Ten tweede zijn de bekendste uitlaten volgens mij Laser Exhaust Systems en Akorpovic. Nu ik rond zit te kijken, zie ik echter dat er tientallen merken zijn. Heeft elke nog zijn voor en nadelen? Zit er veel verschil tussen, ook wat voor geluid ze produceren?

Betreffende het waarom: De SZR660 heeft bij het neerschakelen/gasdichtdraaien van die leuke backfire geluidjes. De originele uitlaat filtert deze uit. Ik hoef geen enorm luide knalpijp, wil gewoon een wat enthousiaster geluid. Op dit moment komt er enkel geluid uit het blok(oud en slecht geisoleerd, maakt relatief veel herrie voor hedendaagse begrippen), maar de uitlaat is relatief stil. Ik zou wel een fijn roffeltje willen uit de uitlaat.

Lang verhaal kort: Wat zijn jullie ervaringen, do's and don'ts mbt aftermarket uitlaten?
Kwaliteit en geluid speelde bij mijn keuze mee en daarna uiterlijk. (het oog wil ook wat ;) )
Ik ben voor een MiVV GP gegaan op mijn Honda CBR600F4i uit 2005:

CBR_Plein_Crop

Niet té luid en een mooi laag roffeltje, keurig certificaat en dB killer erin + ik vind hem mooi staan bij de motor.
Als ik hem echt opentrek (alles +8k rpm dan begint hij pas luidruchtiger te worden)
Pasvorm was perfect. Het merk is wel wat prijziger als het chinese spul. ( Deze was 300 euro)

Mail anders eens met Bolski, ik weet niet of ze goedkoop zijn of in ieder geval concurrerend met andere (web)shops, maar de service is uitstekend en ze hebben ook nog eens een heel groot krantenbestand inclusief foto's zodat je een beeld kan vormen. Wellicht hebben ze ook foto's van dempers met jouw motor.

[ Voor 10% gewijzigd door GeeMoney op 12-05-2016 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-06 20:00
oude post, was nog niet bij :X

[ Voor 92% gewijzigd door Martin op 12-05-2016 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Laatst online: 22:25
Had afgelopen weekend een dual set Sena 10S besteld maar die was niet op voorraad, de winkel heeft dat mooi opgelost door 2 single Sena 10S te versturen.

Gisteren binnen gekregen en direct bij mijn helm ingebouwd (Shark Skwal), jammer genoeg past de "normale clamp" niet op mijn helm. Deze klem gaat dus om de binnenkant en de buitenkant van de helm. Doordat mijn binnenwerk vast gezet moet worden door o.a. een flap die dus in het binnenwerk van de helm zit verwerkt.
Afbeeldingslocatie: http://mlb-s1-p.mlstatic.com/capacete-shark-skwal-led-spinax-kwg-978901-MLB20445734695_102015-F.jpg

Zoals hierboven te zien is sluiten de wangkussens mooi aan tot zelfs in de helm, dit komt dus door die flappen. Het binnenwerk zit aan de voorkant vast door middel van 2 druk knopjes en bij mijn oor met 1. Ik durf die flap dus niet af te knippen voor een stuk o.i.d.

Daarom maar gekozen om de Sena op de helm te plakken. Wel staat er in de handleiding dat Sena vervolgens niet verantwoordelijk is als er wat gebeurd. :X

Gisteren proef ritje gedaan, ik moet nog duidelijk de speaker gaan verplaatsen want ik vind het volume nog niet je van het maar dat zal een kwestie van fine-tunen zijn.

Dit weekend de Sena bij mijn vriendin (heeft dezelfde helm) inbouwen. Erg benieuwd naar de intercom functie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik kreeg mijn sena prima op mijn skwal. Je kan bijna alles Los trekken. De sena druk je er dan zo tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

R0y. schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 18:06:
Had afgelopen weekend een dual set Sena 10S besteld maar die was niet op voorraad, de winkel heeft dat mooi opgelost door 2 single Sena 10S te versturen.

Gisteren binnen gekregen en direct bij mijn helm ingebouwd (Shark Skwal), jammer genoeg past de "normale clamp" niet op mijn helm. Deze klem gaat dus om de binnenkant en de buitenkant van de helm. Doordat mijn binnenwerk vast gezet moet worden door o.a. een flap die dus in het binnenwerk van de helm zit verwerkt.
[afbeelding]

Zoals hierboven te zien is sluiten de wangkussens mooi aan tot zelfs in de helm, dit komt dus door die flappen. Het binnenwerk zit aan de voorkant vast door middel van 2 druk knopjes en bij mijn oor met 1. Ik durf die flap dus niet af te knippen voor een stuk o.i.d.

Daarom maar gekozen om de Sena op de helm te plakken. Wel staat er in de handleiding dat Sena vervolgens niet verantwoordelijk is als er wat gebeurd. :X

Gisteren proef ritje gedaan, ik moet nog duidelijk de speaker gaan verplaatsen want ik vind het volume nog niet je van het maar dat zal een kwestie van fine-tunen zijn.

Dit weekend de Sena bij mijn vriendin (heeft dezelfde helm) inbouwen. Erg benieuwd naar de intercom functie!
Mijn 10C heb ik ook geplakt en die 3m tape is supersterk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
418O2 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 18:07:
Ik kreeg mijn sena prima op mijn skwal. Je kan bijna alles Los trekken. De sena druk je er dan zo tussen
Hoe heb je dat dan gedaan met die flap die aan de wangkussens en kraag vast zit (zie foto)? Of mis ik nog een stuk wat aan de binnenkant van de helm los kan? Die flap loopt namelijk van de achterkant van de helm tot aan de voorkant door.

Helm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
R0y. schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 18:19:
[...]

Hoe heb je dat dan gedaan met die flap die aan de wangkussens en kraag vast zit (zie foto)? Of mis ik nog een stuk wat aan de binnenkant van de helm los kan? Die flap loopt namelijk van de achterkant van de helm tot aan de voorkant door.

[afbeelding]
Zit het Sena klemmetje dan zo strak? De klem van mijn Packtalk was aan de onderkant een stuk breder, de klem zelf was iets gebogen, vouwde daarom zonder problemen om dat uitstekende stuk heen.

Zit nu dus zo:(Hij zit net voor het knopje van de LEDjes)
Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/6k16hw610/2016_05_12_18_37_34.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door DragonSlayer666 op 12-05-2016 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Maar dan zit de klem dus tussen het zelfde gedeelte als "de flap"?.. Ik probeerde de klem te bevestigen aan de binnenkant waar de wang kussens vast worden gezet. Ik zal straks nog eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
R0y. schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 18:48:
Maar dan zit de klem dus tussen het zelfde gedeelte als "de flap"?.. Ik probeerde de klem te bevestigen aan de binnenkant waar de wang kussens vast worden gezet. Ik zal straks nog eens kijken.
Als ik het zo goed zeg uit mijn hoofd, heb je buitenkant van de helm(waar de flap aan vast zit) dan een beetje ruimte, dan het schuim, dan je wangkussens? Klem zit tussen buitenkant en schuim in. Dus inderdaad in hetzelfde gedeelte als de flap.

Nog een tip: Als je de kussens ed terugplaatst, zorg ervoor dat het overig stukje riem van je sluiting niet meegedrukt wordt, krijg je je helm niet meer vast. Heb er zelf bijna een uur over gedaan om daar achter te komen |:(

[ Voor 3% gewijzigd door DragonSlayer666 op 12-05-2016 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
DragonSlayer666 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 18:51:
[...]

Als ik het zo goed zeg uit mijn hoofd, heb je buitenkant van de helm(waar de flap aan vast zit) dan een beetje ruimte, dan het schuim, dan je wangkussens? Klem zit tussen buitenkant en schuim in. Dus inderdaad in hetzelfde gedeelte als de flap.

Nog een tip: Als je de kussens ed terugplaatst, zorg ervoor dat het overig stukje riem van je sluiting niet meegedrukt wordt, krijg je je helm niet meer vast. Heb er zelf bijna een uur over gedaan om daar achter te komen |:(
Bedankt, jullie hebben volkomen gelijk! Ik was dus verkeerd bezig. Vanavond maar even de klem monteren.

En nog belangrijker, die tape verwijder 8)7

Klaar... Ben daar gisteren dus een uur mee bezig geweest 8)7 :X :X

[ Voor 7% gewijzigd door R0y. op 12-05-2016 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Heeft iemand hier de Garmin Virb XE?
En deze dan gekoppeld met een bluetooth microfoon?

Ben benieuwd naar je instellingen, want het beeld wat ik krijg is niet je van het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Budget van 3000 euro en een leuke motor? Bandit werd al genoemd, dit is zijn volledig gekuipte broertje:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2015/04/2015-04-18-12.05.39-Medium.jpg
GSX650F

Heerlijke motor voor het geld, alle luxe en moderne toelie zit er wel zo een beetje wel op. Onderstel is niet helemaal geweldig als je wat meer ervaring krijgt, en standaard (niet gesinterde remblokken) schieten wat te kort. Verder is ie erg braaf, weinig spannends, erg makkelijk te rijden. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Is er iemand bekend met WPR Motoren uit Badhoevedorp (www.wprmotor.nl)? Ik zoek wat adresjes in de buurt voor onderhoud en eventueel aankoop tweedehands motor. Het lijkt een eenmansbedrijf te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:31
ToolkiT schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 18:13:
[...]

Mijn 10C heb ik ook geplakt en die 3m tape is supersterk :)
Inderdaad. Heb een camera mount (Contour Roam) al jaren vast zitten met die tape op mijn helm en dat geeft echt geen krimp. Dus maak je vooral niet druk daarom R0y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze blijven gaaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Niet online
Marc Rademaker schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 15:29:
[...]

Hahahaha, ja die topmotoren die weg moeten door verhuizing. Moet je eens reageren op zo'n motor. Of je hem even op wilt komen halen in Polen bijvoorbeeld.

Sorry, ik lach je niet uit hoor, maar het is wel grappig dat je dit serieus opschrijft. Het is namelijk een bekende 'verkooptruc'. Les 1: if it's to good to be true...

...
Je motor verhuis je toch mee? Of ben ik de enige die dat gedaan heeft? Als je die langer hebt dan een half jaar kun je zeker in Europa (niet alleen de EU) gewoon zonder al te veel moeite een plaat van het nieuwe land krijgen. (In mijn geval na een uitgebreide keuring en wel de plaat er af schroeven, maar de nieuwe er op ho maar.)

Inderdaad een verkooptruukje. Voor 3 mille is er voldoende te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Vorige week nog een headlight cover er op gezet. Deze is dark smoke. Zodra het licht aangaat is het net alsof ie er niet is, dus geen probleem in het donker.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ZLPMwONtUU3YgtzaitLMsIm7/medium.jpg

Vind het er wel strak uitzien zo.

De quickshifter is nu ook bijna helemaal goed afgesteld. Alleen af en toe nog een false neutral naar de 5 of 6. Heeft ook wel te maken met hoe ik het met de voet doe. Als ik er echt oplet en goed snel en met voldoende kracht druk, dan gaat het altijd wel goed. Ik ga de killtime toch nog ietjes ruimer zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
Als hij moeilijk doet bij 5-6 gewoon wat langer zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 21:28:
Vorige week nog een headlight cover er op gezet. Deze is dark smoke. Zodra het licht aangaat is het net alsof ie er niet is, dus geen probleem in het donker.

[afbeelding]

Vind het er wel strak uitzien zo.

De quickshifter is nu ook bijna helemaal goed afgesteld. Alleen af en toe nog een false neutral naar de 5 of 6. Heeft ook wel te maken met hoe ik het met de voet doe. Als ik er echt oplet en goed snel en met voldoende kracht druk, dan gaat het altijd wel goed. Ik ga de killtime toch nog ietjes ruimer zetten.
is 20 ms niet de standaard of zo?

overigens, mooi die koplamp zo.
Nu wil ik niet zeuren (ben wel de laatste in dit topic die iets geeft om regelgeving) maar is het niet illegaal / vragen om gezeik van de belastingdienst patrouille (politie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Safe is zo'n 65ms. 20 is wel erg kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 06:22:
Safe is zo'n 65ms. 20 is wel erg kort.
Geloof dat de mijne het een soort van variable heeft. verandered de ignition timing ( geen idee hoe dat nog heet in het nederlands) en laat die dan weer "geleidelijk" terug komen naar de oorspronkelijke timing.

zal eens opzoeken of ergens in de handleiding staat hoe lang dat is .

Overigens, 1st world biker problems.

Afgelopen week samen met een vriend wezen rijden.
Ik op mijn hagelnieuwe Tuono Factory, hij op zijn Mv Agusta veloce luxo (of zoiets)

op het terrasje hadden mensen alleen maar oog voor zijn motor... :|
dus dan staat er 36.000€ (spanje, geen idee wat die 2 in nederland kosten) aan brommer op de stoep, en word de mijne gewoon genegeerd -O-

Ik moet wel zeggen, mooie design motor, maar ik vind het aan de achterkant maar een raar ding, de afstand tussen band en frame is echt veel te groot naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:17

Ktenolix

Pijlsnel

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 07:32:
[...]

Geloof dat de mijne het een soort van variable heeft. verandered de ignition timing ( geen idee hoe dat nog heet in het nederlands) en laat die dan weer "geleidelijk" terug komen naar de oorspronkelijke timing.

Overigens, 1st world biker problems.

Afgelopen week samen met een vriend wezen rijden.
Ik op mijn hagelnieuwe Tuono Factory, hij op zijn Mv Agusta veloce luxo (of zoiets)

dus dan staat er 36.000€ (spanje, geen idee wat die 2 in nederland kosten) aan brommer op de stoep, en word de mijne gewoon genegeerd -O-

Ik moet wel zeggen, mooie design motor, maar ik vind het aan de achterkant maar een raar ding, de afstand tussen band en frame is echt veel te groot naar mijn mening.
Ik zou eerder naar de Tuono staren, dan naar de Lusso. Maar de Tuono is ook meer mijn type. :9~

Ik heb gisteren mijn spiegelverlengers eraf gehaald. Ze zaten erop bij aankoop (nooit gezien 8)7 ) maar vind m'n spiegels daardoor oerlelijk. Wilde dus eens kijken hoe mijn zicht is zonder verlengers.

Minder (uiteraard). Ik moet soms m'n elleboog iets intrekken voor wat meer zicht, maar ik heb dan ook een oud leren pak met dikke elleboogbeschermers. Misschien moet ik mijn spiegels beter afstellen.

Sowieso wil ik straks andere spiegels erop monteren, en dan wel deze:
Afbeeldingslocatie: http://files.bs-motoparts.eu/images/paaschburg/rueckspiegel/301-145-4.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Ktenolix op 13-05-2016 07:53 ]

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb nr. 74

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je hebt 36k betaald voor een tuono? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
MikeyMan schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 08:10:
Je hebt 36k betaald voor een tuono? :|
Hij bedoeld denk ik totaal 36k (beide motoren). De waarde van de MV zal er inhakken op het totaal gok ik :)

De MV in kwestie valt me nog mee, zo rond de 18k heb je hem zie ik.

[ Voor 15% gewijzigd door GeeMoney op 13-05-2016 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De Tuono Factory is ook 18k ;)

Maar ik kan me er wel wat bij voorstellen:
MV Agusta's zie je sowieso veel minder vaak, zeker een Veloce, daarnaast is MV Agusta wel een beetje de "Maserati" onder de motoren (een status die Aprilia minder heeft imho)

[ Voor 78% gewijzigd door pagani op 13-05-2016 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:27

_Apache_

For life.

R0y. schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 18:06:

Is gewoon juridische indekking, had mijn interphone ook in de manual staan. :) Overigens had ik mijn Interphone direct met een 3M achtige sticker vast gezet, is met geen mogelijkheid beweging in te krijgen. Zit prima.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pagani schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 08:22:
De Tuono Factory is ook 18k ;)
hier in spanje is die Veloce Lusso 18.200
de mijne 17.5 (met mijn opties 18.5)

dus daarom zei ik 36.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 08:56:
[...]

hier in spanje is die Veloce Lusso 18.200
de mijne 17.5 (met mijn opties 18.5)

dus daarom zei ik 36.000
Het zal de associatie zijn van het merk. Ik maakte net zelf ook deze fout door direct de MV hoger in te schatten :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Gister gereden met iemand die een gs500 reed. Heb haar maar voor laten gaan, het is erg lastig inschatten hoe je moet rijden als je 82 tov 35kW hebt...

Bochten gaan wel steeds lekkerder. Heb steeds meer vertrouwen en durf er steeds platter door te gaan .

[ Voor 25% gewijzigd door 418O2 op 13-05-2016 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
418O2 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 09:08:
Gister gereden met iemand die een gs500 reed. Heb haar maar voor laten gaan, het is erg lastig inschatten hoe je moet rijden als je 82 tov 35kW hebt...

Bochten gaan wel steeds lekkerder. Heb steeds meer vertrouwen en durf er steeds platter door te gaan .
Je had een stuk even goed kunnen spiegelen om te kijken of het tempo bij te houden was?

Ik heb alleen nog maar gereden met vergelijkbare motoren/rijders dus ik kan het moeilijk beoordelen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

...haar...
;)

Zo'n 35 kW motor komt op B weggetjes prima mee. Alleen op de Autobahn moeten die echt lossen. Je zult meer rekening moeten houden met de berijd(st)er dan met de motor.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:47

steveman

Comfortabel ten onder

Brand met asbest in de buurt van garage... Dat wordt even wachten tot ik m'n motor langs ga brengen.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
joshje schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 23:28:
Als hij moeilijk doet bij 5-6 gewoon wat langer zetten.
Dat ga ik doen inderdaad. Deze quickshifter werkt op de positie van de schakeldrum, wat afstellen iets lastiger maakt. Je moet hier een goede instelling hebben voor zowel 2 naar 3 als 5 naar 6. De killtime moet voor alle versnellingen goed zijn. Bij een quickshifter via de ECU kan je per versnelling de killtime instellen, wat beter werkt.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 01:36:
[...]

is 20 ms niet de standaard of zo?

overigens, mooi die koplamp zo.
Nu wil ik niet zeuren (ben wel de laatste in dit topic die iets geeft om regelgeving) maar is het niet illegaal / vragen om gezeik van de belastingdienst patrouille (politie)?
Maximaal is 85ms. Ze geven wel aan dat het met veel minder ook zou moeten lukken. Ergens tussen de 25 en 50 zou mogelijk moeten zijn. Alleen het goed krijgen voor alle versnellingen is lastig.

Ik verwacht niet echt problemen met die cover. Met de lamp aan is het licht prima zichtbaar. Verder is ie verwijderbaar omdat ie met klitteband vast zit. Als er toch moelijk gedaan word haal ik hem er tijdelijk wel even vanaf. Als het licht goed zichtbaar is zie ik niet echt wat het probleem mag zijn.
[...]

Er zijn quickshifters die per versnelling in te stellen zijn. Dit is beter dan wat ik nu heb. De mijne werkt op de positie van schakeldrum en dus bij iedere versnelling met 1 instelling. Voordeel is wel dat het een stuk goedkoper is. Ik heb de sensor samen met een sensorbox en 2 kabels naar de bougies. Op basis van de stand van de schakeldrum stuurt de sensorbox een onderbreking naar de bougies toe. Wel erg handig om te installeren omdat het los van de ECU werkt. Mocht het niet goed werken kan ik de boel met 1 knopje ook uitzetten en dan weer normaal schakelen.

Moet wel zeggen dat het erg leuk is om er op te hebben. Vooral van 0 naar 120 is het heerlijk om zonder koppeling door te schakelen.
[...]

Had je toch een RC8 moeten kopen. Krijg je meer aandacht dan dat je wil :P

[ Voor 35% gewijzigd door PilatuS op 13-05-2016 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Gisteren met mijn pa om zijn nieuwe motor geweest. GSR 750A in mat zwart. Wat een machtig ding zeg. Zal in de namiddag nog eens wat pics plaatsen.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:22
Gisteren mijn zadel ontvet, scheelt al heel veel.

Verder denk ik dat ik met grips op de tank er wel ben, wanneer ik nu rem schiet ik eerst een paar cm naar voren met mijn knieën.

Iemand ervaring met transparante Stompgrips?

http://www.jvpmotorproducts.com/Universele-Stompgrips-4

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

[...]

Inderdaad een design-dingetje. Zijkant oogt wel goed en zijn uitlaatjes vind ik wel apart mooi. Zijn "gezicht" vind ik ronduit lelijk, alsof ie een heel zure citroen doorslikt...

Mijn mening: wees trots op je Tuono Factory ;) het terras heeft geen smaak, zat waarschijnlijk aan de drank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Robert???

In je profile hier heet je Mike ;)

Anyways als je echt Rober bent _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Sessie 1:
74 Robert 2:05.347
Sessie 2:
74 Robert 1:59.598

Nevermind, je zit vanmiddag pas op het echte Assen en nu in de ochtend op de junior track ;) Foutje van mij.

[ Voor 17% gewijzigd door Tylen op 13-05-2016 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42

Dat hangt van het leren pak af.
Je hebt bijvoorbeeld (vooral in de US populair door het constante warmere weer) veel geperforeerd leer.
Alpinestars en Rev'it en Dainese hebben allemaal jassen en broeken die geperforeerd zijn.

Zelf heb ik geen geperforeerd leer en ik vind het allemaal nog wel doenbaar. Al ga ik denk ik voor mijn volgende leren jas wel voor een geperforeerde. Ik ben namelijk nogal een persoon die het altijd te warm heeft.
Als ik ga rijden voor echt een dagje heb ik craft spul onderaan mijn leer helemaal en dit maakt het doenbaar.
Af en toe flesje water langs je nek naar binnen gieten kan soms wel nodig zijn :).

Voor woon-werk heb ik een mesh jas. (en textiel pak)

Als het echt 37°C (zoals een paar zomers geleden) en ik moest naar Brussel centrum.
Had ik mijn kledij mee, een technische shirt aan die ik nat gemaakt had onder de kraan voor ik vertrok en mijn mesh jas. Ik had het zelfs ijskoud :p

Ook altijd ATGATT btw.

Ik vind het vooral als ik ergens heen ga verschrikkelijk omdat ik dan kletsnat bezweet aankom. Laatste paar dagen woon-werk richting huis in de file kwam ik druipend thuis aan.
Maar zo dagje rijden heb je vaker meer snelheid en heb ik technische kledij aan en dan is dit hard zweten verkoelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:05

Chakotay

Lick here to continue

steveman schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 10:07:
Brand met asbest in de buurt van garage... Dat wordt even wachten tot ik m'n motor langs ga brengen.
Hofland?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:47

steveman

Comfortabel ten onder

Jep. Misschien heeft de wind gunstig gestaan... zal maar even bellen aan het eind van de middag.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 09:19

Bergie

Lekker belangrijk...

PilatuS schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 10:23:
Moet wel zeggen dat het erg leuk is om er op te hebben. Vooral van 0 naar 120 is het heerlijk om zonder koppeling door te schakelen.
Moet je voor de 120 al naar de 2 dan? :+

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Had je toch een RC8 moeten kopen. Krijg je meer aandacht dan dat je wil :P
Ja, of je Speed Triple niet weg moeten doen :Y)
Gisteren stond ik mijn motor van het slot te halen, wordt me vanaf de andere kant van de weg toegeroepen:
Hee, een Speed Triple!! Mooie motor, meneer!
Alleen het meneer deed een beetje pijn ;)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-08 18:31
Bergie schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 12:59:
[...]

Moet je voor de 120 al naar de 2 dan? :+
blech, in eerste rijden, ik mag er niet aan denken... :X (komt misschien door de 35kw, maar eerste versnelling is ontzettend kort bij mij en dus onrijdbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:05

Chakotay

Lick here to continue

steveman schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 12:54:
[...]

Jep. Misschien heeft de wind gunstig gestaan... zal maar even bellen aan het eind van de middag.
700 meter er vandaan... Hoop dat het meevalt. Wat zijn jouw ervaringen daar trouwens? Ik kwam er vaak toen ik nog in Amersfoort woonde. Werd opzich altijd prima geholpen, maar heb alleen soms mjin twijfels bij de resultaten.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Kwam een oude site tegen waarmee je ideaal zitposities kunt vergelijken, wellicht al bekend, en voor wie niet: http://cycle-ergo.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:47

Wootlock

Evilution

JanPedaal schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 13:02:
[...]

Ja, of je Speed Triple niet weg moeten doen :Y)
Gisteren stond ik mijn motor van het slot te halen, wordt me vanaf de andere kant van de weg toegeroepen:

[...]

Alleen het meneer deed een beetje pijn ;)
Niets mis mee hoor ;D
Krijg geregeld duimpjes omhoog als ik met de street triple langs kom 8)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dryhte schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 13:02:
[...]

blech, in eerste rijden, ik mag er niet aan denken... :X (komt misschien door de 35kw, maar eerste versnelling is ontzettend kort bij mij en dus onrijdbaar)
Een R1 of iets doet makkelijk 140 in de 1. Met mijn 2 grote cilinders in plaats van 2 kleine is de revlimit 10.500 toeren. Denk niet dat ik 120 in de 1 ga halen. Ik denk dat het bij 100 ofzo wel ophoud en ik naar de 2 moet.

Van 0 naar 120 met de quickshifter kom ik op 120 gewoon uit in de 5 of 6. Dan is het erg leuk om zonder het gas dicht te doen en zonder de koppeling te gebruiken te schakelen. Sowieso is mijn koppeling belachelijk zwaar, dus hoe minder ik die nodig heb hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
[...]

Dat ga ik doen inderdaad. Deze quickshifter werkt op de positie van de schakeldrum, wat afstellen iets lastiger maakt. Je moet hier een goede instelling hebben voor zowel 2 naar 3 als 5 naar 6. De killtime moet voor alle versnellingen goed zijn. Bij een quickshifter via de ECU kan je per versnelling de killtime instellen, wat beter werkt.

Maximaal is 85ms. Ze geven wel aan dat het met veel minder ook zou moeten lukken. Ergens tussen de 25 en 50 zou mogelijk moeten zijn. Alleen het goed krijgen voor alle versnellingen is lastig.

Ik verwacht niet echt problemen met die cover. Met de lamp aan is het licht prima zichtbaar. Verder is ie verwijderbaar omdat ie met klitteband vast zit. Als er toch moelijk gedaan word haal ik hem er tijdelijk wel even vanaf. Als het licht goed zichtbaar is zie ik niet echt wat het probleem mag zijn.
Tussen de 25 en 50 zou ik niet doen. Ik heb zelf met meerdere quickshifters gewerkt op verschillende motoren (zx6r, Cbr600rr, R6 en een supermono) en allemaal komen ze niet onder de 50 behalve de honda met een HM GP (stelt zich zelf in).
Hou het safe voordat het stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003

mphilipp

Romanes eunt domus

Hmmm..die transpondee heeft weinig nut. We moeten achter de instructeur aan blijven rijden. Jammer, want ik had wel even willen zien hoe het zou gaan. Op het junior circuit ging het heel lekker. Mijn laarzen zijn helemaal afgeslepen... :)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 16:16:
Mijn laarzen zijn helemaal afgeslepen... :)
:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

mphilipp schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 16:16:
Hmmm..die transpondee heeft weinig nut. We moeten achter de instructeur aan blijven rijden. Jammer, want ik had wel even willen zien hoe het zou gaan. Op het junior circuit ging het heel lekker. Mijn laarzen zijn helemaal afgeslepen... :)
Wel je voetjes goed zetten he ;) Binnenste voet met de tenen op het stepje.

Eerste sessie:
74 Mike 3:06.122
Tweede sessie:
74 Mike 2:58.578

Doelstelling gehaald. Onder de 3 minuten :). Leuke dag gehad??

[ Voor 9% gewijzigd door Tylen op 13-05-2016 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Hier niet ATGATT. Spijkerbroek aan voor het ritje naar m'n werk. Voorderest altijd compleet. Niet helemaal correct, maar voor dat kleine stukje met dermate lage snelheden durf ik dat wel aan.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
SavageBrother schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 17:49:
Hier niet ATGATT. Spijkerbroek aan voor het ritje naar m'n werk. Voorderest altijd compleet. Niet helemaal correct, maar voor dat kleine stukje met dermate lage snelheden durf ik dat wel aan.
Exact hiervoor heb ik een kevlar jeans gekocht. Eerste dag merk je het wel, lichte druk op je knieen(door de protectors) en hij is wat zwaarder. Daarna merk je er niks meer van. Zit hetzelfde als een normale jeans, waait lekker door, ronduit perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
joshje schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 16:12:
[...]

Tussen de 25 en 50 zou ik niet doen. Ik heb zelf met meerdere quickshifters gewerkt op verschillende motoren (zx6r, Cbr600rr, R6 en een supermono) en allemaal komen ze niet onder de 50 behalve de honda met een HM GP (stelt zich zelf in).
Hou het safe voordat het stuk gaat.
Ik hou het ook wat ruim aan. Dan schokt de motor ietjes meer, maar liever dat dan dat het fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Mijne doet het pas boven een x aantal toeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PilatuS schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 14:06:
[...]

Een R1 of iets doet makkelijk 140 in de 1. Met mijn 2 grote cilinders in plaats van 2 kleine is de revlimit 10.500 toeren. Denk niet dat ik 120 in de 1 ga halen. Ik denk dat het bij 100 ofzo wel ophoud en ik naar de 2 moet.

Van 0 naar 120 met de quickshifter kom ik op 120 gewoon uit in de 5 of 6. Dan is het erg leuk om zonder het gas dicht te doen en zonder de koppeling te gebruiken te schakelen. Sowieso is mijn koppeling belachelijk zwaar, dus hoe minder ik die nodig heb hoe beter.
140 weet ik niet.. mijn Fazer8 heeft een gesleeved R1 blok en ik ga ervanuit ook dezelfde gearing..
70MPH (en dus de max snelheid) haal ik makkelijk in mijn 1, maar 86MPH denk ik niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zal toch wel een ander tandwielsetje op zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ToolkiT schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 19:02:
[...]

140 weet ik niet.. mijn Fazer8 heeft een gesleeved R1 blok en ik ga ervanuit ook dezelfde gearing..
70MPH (en dus de max snelheid) haal ik makkelijk in mijn 1, maar 86MPH denk ik niet..
160 moet mogelijk zijn lees ik even snel.

https://www.google.nl/sea...ei=vAo2V4qNCcLwgAb0sb2QBQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 09:55:
[...]
;)

Zo'n 35 kW motor komt op B weggetjes prima mee. Alleen op de Autobahn moeten die echt lossen. Je zult meer rekening moeten houden met de berijd(st)er dan met de motor.
Mwoah, met uitaccelereren moest ik me wel echt inhouden. Ik heb ook veel meer remkracht dus kan later remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:57

Vrijdag

De Zwarte

Heb nu een Hawk te leen omdat ik wat problemen heb met mijn eigen fiets. Maar man man man, wat een geweldig fietsje is dat zeg :9 Nee, het is niet de snelste en heeft geen bergen vermogen maar wat een enorm hoge funfactor 8) Het is dat ze moeilijk te vinden zijn en mijn budget het niet toelaat want anders had ik er ook eentje bijgekocht.

[ Voor 20% gewijzigd door Vrijdag op 13-05-2016 19:30 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Net nog een paar foto's gemaakt met de ondergaande zon. Niet slecht voor een telefoon.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/wV3x32xAVmw0dufOcqszSDSb/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Doe eens iets aan die schaamrand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Tylen schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 22:30:
Doe eens iets aan die schaamrand ;)
Die kleur alsof je er niet op gereden hebt komt steeds weer terug :P Rij je de randen er compleet af, 2 dagen later is het weer alsof je er niet op gereden hebt. Alleen de propjes aan de rand zijn er nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:41
Toch serieuze happen uit die band ze!!! :o

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Ik lijk wel een wijf. Ik weet niet wat ik moet :')

Zat te kijken naar een VFR 750 omdat oerbetrouwbaar, en flinke kuip. Nadeel vind ik carburateurs (ik weet niet hoe het werkt en het heeft wel regelmatig onderhoud nodig enzo..). Daarna maar aan het zoeken geweest naar iets nieuwers. CBF600S (lijkt me vrij snel saai worden, als lesmotor vond ik 'm al niet geweldig, maar wel een hele 'veilige' keuze). Vervolgens ook maar even verder gaan kijken naar een FZ6 ABS (relatief duur nog), en nu zit ik weer te kijken bij een VFR 800... Ik weet het allemaal niet :P Iemand nog tips? Motor zal iig gedeeltelijk gebruikt worden voor woon/werk en het is m'n eerste motor, dus ik ben wel van plan 'm een keertje in een stabiele zijligging te leggen... Budget is zo goedkoop mogelijk :+ Liefst zou ik minder dan 3k kwijt zijn tenzij ik voor wat meer écht iets beters krijg.

Woon-werk is zo'n 35 km trouwens. Daarbuiten wil ik 'm ook nog gebruiken om lange tochten te kunnen maken.

[ Voor 5% gewijzigd door tdw op 13-05-2016 22:52 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
tdw schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 22:50:
Ik lijk wel een wijf. Ik weet niet wat ik moet :')

Zat te kijken naar een VFR 750 omdat oerbetrouwbaar, en flinke kuip. Nadeel vind ik carburateurs (ik weet niet hoe het werkt en het heeft wel regelmatig onderhoud nodig enzo..). Daarna maar aan het zoeken geweest naar iets nieuwers. CBF600S (lijkt me vrij snel saai worden, als lesmotor vond ik 'm al niet geweldig, maar wel een hele 'veilige' keuze). Vervolgens ook maar even verder gaan kijken naar een FZ6 ABS (relatief duur nog), en nu zit ik weer te kijken bij een VFR 800... Ik weet het allemaal niet :P Iemand nog tips? Motor zal iig gedeeltelijk gebruikt worden voor woon/werk en het is m'n eerste motor, dus ik ben wel van plan 'm een keertje in een stabiele zijligging te leggen... Budget is zo goedkoop mogelijk :+ Liefst zou ik minder dan 3k kwijt zijn tenzij ik voor wat meer écht iets beters krijg.

Woon-werk is zo'n 35 km trouwens. Daarbuiten wil ik 'm ook nog gebruiken om lange tochten te kunnen maken.
Vind je een CBR600F niets?
Zijn leuke modellen te krijgen en vanaf 2001 dacht ik geen carbs meer. Ik heb zelf een 2005 model, zie paar posts terug van mij.
Power genoeg en niet te sportief zodat je ook leuke tour tochten kan maken. En oerdegelijk.
Eigenlijk maar 2 kwaaltjes en allebei goedkoop te herstellen.

Maat van me heeft een VFR750 maar vergeleken met de CBR voelt die echt zwaar en log aan. Scheelt dik 35kg.

[ Voor 3% gewijzigd door GeeMoney op 13-05-2016 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
kazzzdafke schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 22:49:
Toch serieuze happen uit die band ze!!! :o
Dat valt wel mee hoor. Op die foto ziet het er vreemd uit. In de praktijk valt het wel mee. Die happen zijn de propjes op de randen. De band zelf is in prima staat.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/UkauZ2fKyI1UWVECZhrxx6PL/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

GeeMoney schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 22:58:
[...]

Vind je een CBR600F niets?
Zijn leuke modellen te krijgen en vanaf 2001 dacht ik geen carbs meer. Ik heb zelf een 2005 model, zie paar posts terug van mij.
Power genoeg en niet te sportief zodat je ook leuke tour tochten kan maken. En oerdegelijk.
Eigenlijk maar 2 kwaaltjes en allebei goedkoop te herstellen.

Maat van me heeft een VFR750 maar vergeleken met de CBR voelt die echt zwaar en log aan. Scheelt dik 35kg.
Ik weet niet of ik een CBR 600 F niets vind :P Ik heb een beetje het idee dat er heel veel is afgeleid van de CBR 600 RR en dat ie meer sport dan tour is.

Dat een VFR niet licht is weet ik, maar voor zover ik weet sturen die dingen ook meer dan prima. Is dat extra gewicht niet fijn tijdens touren dan? :?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Pagina: 1 ... 66 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.