Dat is het hem dus juist, de kunst om in de stad normaal te rijden. Als ik vol weg trek bij het stoplicht zit ik in zijn 1 binnen 2.9 seconden op de honderd, dat zie je dus in de binnensteden ook veel motorrijders doen "voor de stoer". Vlot optrekken kan best, maar je rijdt al snel veel te hard binnen de bebouwde kom (dat kun je beter op een rustige dijk of de snelweg doen, maar liever op een circuit)DragonSlayer666 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 02:38:
[...]
"Ook het rijgedrag van sommige motorrijders is gevaarlijk. Ze trekken bijvoorbeeld hard op."
Vind dit het mooiste stukje eigenlijk. Duidelijk geen motorrijder die dit heeft geschreven. Ik weet niet hoe dat bij jullie is, maar als ik de auto's wil bijhouden bij stoplicht moet ik echt 1/8 gas geven oid (op mijn 35KW 1cyl).
Praktijk voorbeeld, heb een grijs/zwarte motor, zwart pak/helm. Sinds een jaar een gele fluo helm. Het valt op dat automobilisten meer rekening met je houden en je eerder zien. Voorheen met de zwarte helm al bijna 3 keer van mijn motor gereden, doordat ze me niet goed konden zien. Licht staat overigens standaard aan.
Als ik in mijn auto rijd en er komt een motorrijder met fluo kleding / helm aan, dan valt ie gewoon beter op. Veel auto's hebben namelijk een donkere kleur en licht aan, hetzelfde dus als een motorrijder. Dus geel valt wel op in die massa........ nu nog sparen voor een fluo gele MT-09
Als ik in mijn auto rijd en er komt een motorrijder met fluo kleding / helm aan, dan valt ie gewoon beter op. Veel auto's hebben namelijk een donkere kleur en licht aan, hetzelfde dus als een motorrijder. Dus geel valt wel op in die massa........ nu nog sparen voor een fluo gele MT-09
DaemonAngel schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:32:
[...]
Dat is inderdaad je eigen keuze.
De discussie werd even wat tot leven gewekt omdat iemand aan het verkondigen was dat fluo niets uitmaakt voor je zichtbaarheid.
Dat doet het dus wel, en daar is inderdaad meer dan genoeg bewijs voor, waarom zouden anders alle hulpdiensten fluo gebruiken en wegenwerkers fluo gebruiken?
Waarom heeft de EU een hi-viz kleur geaccrediteerd? 89/686/EEC voor meer info over hi-viz.
Ze hebben zelfs onderzoek gedaan en voor hi-viz geel gekozen waar vroeger oranje de standaard was.
Hier is de politie zo stelselmatig (Antwerpen eerst want die hebben lekker veel geld) van oranje naar geel aan het wisselen.
Dat ontkennen is net als mensen die zeggen dat roken ongezond nog niet genoeg bewezen is of klimaatopwarming niet bestaat.
Indien je zelf geen fluo wilt dragen en je zelf vind dat je veilig genoeg bent dan is dit perfect goed. Allemaal klaar voor mij.
Maar je moet andere motorrijders geen foute info gaan geven.
Er zijn genoeg opvallende opties die er nog knap uitzien, je moet niet voor effe geel gaan.
Mijn vorige was de Scorpion exo 1000 in een hi viz kleurstelling met schorpioen enzo op als motief

Hier vind je er een hele hoop: http://www.revzilla.com/hi-viz-neon-helmets
Zelf heb ik een knalgele Schubert nu, best lelijk, mja. Hij was in korting waardoor die nog goedkoper was dan de Shoei helmen en die voering vond ik niet fijn.
Shoei heeft ook enorm knappe hi-viz motieven vind ik.
De Schubert C3 Pro zou ik zelf nooit meer kopen.
cyntax schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 00:38:
Ik vroeg mij altijd af he, is het mogelijk om dat ding op 2 wielen te trekken in een bocht of werkt dat niet? Hoe is de vering eigenlijk geregeld?
Khayma schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:15:
Hoe bedoel je precies op 2 wielen te trekken?

Hardcore rider
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ik snap 't niet... je motor staat achter die auto? of verderop ernaast ofzo?

Desalniettemin toch veel plezier ermee, wel goed sparen voor de Z750 hea?!
Die onderzoeken zijn natuurlijk een beetje arbitrair. Probleem is dat het eigenlijk nooit voldoende is om alleen de conclusie van het onderzoek te lezen. Om écht te snappen wat het allemaal betekent, moet je weten hoe ze precies eea getest hebben. Statistiekjes van ongevallen nakijken en daaruit conclusies trekken is niet voldoende.
Ik ga in principe uit van mijn eigen wetenschappelijk onderzoek en dat zegt dat als ik snel in mijn spiegel kijk (het regelmatig scannen zeg maar) zie ik een motorrijder met fluorhelm die 1 of 2 auto's achter me rijdt eerder dan een die zwart/grijs is. Maakt niet uit hoeveel wetenschappelijke of semi-wetenschappelijke onderzoeken er zijn die zeggen dat het niets uitmaakt, maar IK zie het eerder. Het valt tussen minder contrastrijke kleuren gewoon op. Daar hoef je geen Einstein voor te zijn.
Het valt me op dat veel mensen in dit soort discussies hun aversie voor die fluorkleurtjes verwarren met de doeltreffendheid ervan en de onderzoeken die hen gelijk geven eerder geneigd zijn te geloven dan onderzoeken die iets anders zeggen. Daarom volg ik common sense. Maar zoals ik al eerder zei: als iemand niet kijkt, kan ik net zo goed brandend op de motor zitten. Dus iemand moet wel opletten/motorrijder-aware zijn. Anders helpt niets.
Ik ga in principe uit van mijn eigen wetenschappelijk onderzoek en dat zegt dat als ik snel in mijn spiegel kijk (het regelmatig scannen zeg maar) zie ik een motorrijder met fluorhelm die 1 of 2 auto's achter me rijdt eerder dan een die zwart/grijs is. Maakt niet uit hoeveel wetenschappelijke of semi-wetenschappelijke onderzoeken er zijn die zeggen dat het niets uitmaakt, maar IK zie het eerder. Het valt tussen minder contrastrijke kleuren gewoon op. Daar hoef je geen Einstein voor te zijn.
Het valt me op dat veel mensen in dit soort discussies hun aversie voor die fluorkleurtjes verwarren met de doeltreffendheid ervan en de onderzoeken die hen gelijk geven eerder geneigd zijn te geloven dan onderzoeken die iets anders zeggen. Daarom volg ik common sense. Maar zoals ik al eerder zei: als iemand niet kijkt, kan ik net zo goed brandend op de motor zitten. Dus iemand moet wel opletten/motorrijder-aware zijn. Anders helpt niets.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Mijn ervaring met of ik ze zie, is dat een oranje helmkleur mij nog meer opvalt dan hi-vis/fluo geel. Zeker bij daglicht valt oranje me meer op dan geel. Naar mijn idee valt geel eerder weg tegen een lichte achtergrond zoals zonlicht of gek genoeg een grijze lucht. Maar dan lees ik hier weer dat de diensten juist overgaan van oranje naar fluo geel. Ik snap er niks van 
En herriepijpen hoor ik ook in mijn eenvoudige Saxo'tje pas als ze naast me staan of voorbij zijn.
En herriepijpen hoor ik ook in mijn eenvoudige Saxo'tje pas als ze naast me staan of voorbij zijn.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
In fluo-geel al zwaaiend met vlaggen en groot licht seinend, als medeweggebruikers niet voldoende spiegelen, word je alsnog niet gezien. Dus remedie: jij kijkt voor hen. En je hebt heel snel door of automobilisten bezig zijn met verkeer of juist niet. Cliche maar weer eens naar voren halen: motorrijden is op andermans fouten anticiperen.
Vind harde(re) uitlaten ook mooi, maar in de oto hoor ik alleen de muziek en mezelf, dus voor mij is het geen life saver.
Vind harde(re) uitlaten ook mooi, maar in de oto hoor ik alleen de muziek en mezelf, dus voor mij is het geen life saver.
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Oh Wow die had ik nog niet eerder gezien, ik weet niet goed wat ik daar van moet vinden.Khayma schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 21:41:
Even mijn krachtpatser showen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Please don't hit me guys.
Ik kan mij voorstellen dat je daar veel commentaar op had verwacht binnen de motor community.
Voordeel van zo'n apparaat is wel dat je niet makkelijk je evenwicht kan verliezen bij stilstand.

Stuggernog, with a flip of a switch, stel je de vering zo in dat je volledig waterpas staat, geen voet aan de grond niks. Zijn geinig dingen, maar ik vind het maar raar rijden. Mix tussen een toerbuffel, scooter en auto oid? Heel vaagWinkiller schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:12:
[...]
Oh Wow die had ik nog niet eerder gezien, ik weet niet goed wat ik daar van moet vinden.
Ik kan mij voorstellen dat je daar veel commentaar op had verwacht binnen de motor community.
Voordeel van zo'n apparaat is wel dat je niet makkelijk je evenwicht kan verliezen bij stilstand.
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Haha, kan er wel om lachenGenjiBlade schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:16:
[...]
Ik snap 't niet... je motor staat achter die auto? of verderop ernaast ofzo?![]()
Desalniettemin toch veel plezier ermee, wel goed sparen voor de Z750 hea?!

Verwijderd
Een paar tips:kaasaanfiets schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 20:10:
Afgelopen weekend redelijk wat gereden en het viel me op dat ik veel of eigenlijk bijna alle bochten niet netjes maak en voel me daardoor wel een beetje een kneus op de weg.
Wat er precies aan de hand is weet ik niet maar het is nooit een mooie gladde bocht, vaak moet ik iets extra bijsturen en heb ik dus een beetje een wiebel met m'n motor in de bocht. Is dat iets wat jullie herkennen en komt dat met de jaren/ervaring?
- Zoek even in dit topic op "kissing mirror" als je dat toepast zal het een en ander in bochten beter aanvoelen.
- Begin een bocht altijd aan de buitenkant.
- Je kijkt waar je gaat heb ik altijd zo'n vage term gevonden. Een heel ervaren motorrijder heeft mij iets anders geleerd. Daar waar je neus naartoe wijst daar ga je heen!
- Kijk diep in de bocht. Wat men daar mee bedoelt is het volgende: Als je een rechte weg neemt en je volgt die weg tot aan de horizon dan zie je de linker en de rechterlijn van de weg bij elkaar komen. Dat is bij bochten net zo, naar dat punt moet je kijken en vanaf dat punt moet je weer terug kijken en daarna onmiddelijk weer naar dat punt en dan weer terug, etc etc etc.
- Wordt lid van een motorclub of zoek een zeer ervaren motorrijder en probeer deze op een normaal tempo te volgen op een bochtige weg.
Verwijderd
O ja en nog iets over fluorkleding:
http://www.bmvmotor.nl/do.../dl_doc_mag_hesjesrvh.pdf
Conclusie
Zonder gedegen wetenschappelijk onderzoek is het absoluut zinloos om nu reeds te spreken
over een verplichtstelling tot het dragen van fluorescerende kleding door motorrijders. Er is
onvoldoende kennis om een dergelijk maatregel op wetenschappelijke gronden te
ondersteunen. Er zijn zelfs gronden (RHT) om aan te nemen dat een verplichte invoering kan
leiden tot een schijnzekerheid, die zich mogelijk gaat doorvertalen naar een ander effect dan
het beoogde: namelijk een toename van het aantal slachtoffers onder motorrijders.
De belangrijkste reden daarvoor is gelegen in het feit dat er door de invoering van een
maatregel tot het verplicht dragen van fluorescerende hesjes door motorrijders, niets
verandert aan het gedrag van automobilisten. Die zouden zich meer bewust moeten zijn van
de aanwezigheid en kwetsbaarheid van motorrijders. Het bewustzijn van automobilisten wordt
namelijk niet veranderd door een verplichtstelling van fluorescerende hesjes voor motorrijders.
Daar zijn meer actieve en meer effectieve campagnes13 voor nodig zoals deze in het Verenigd
Koninkrijk plaatsvinden. Op dit moment kan in Nederland winst gehaald worden uit een beter
registratie van motorongevallen, waarbij met name het vertoonde gedrag van de
weggebruikers (motorrijder én automobilist) nauwkeuriger beschreven wordt. De grove
epidemiologische statistiek moet plaats maken voor meer verfijnde wetenschappelijk statistiek
gebaseerd op human factors kennis.
Luitenant-kolonel drs R.J.J.(René) van Houtert
Universitair docent Human Factors en Veiligheid
........................................................................
Ministerie van Defensie
CDC/NLDA
Faculteit Militaire Wetenschappen/Bedrijfs & BestuursWetenschappen/Kennissectie Militaire
Gedragswetenschappen & Filosofie/Human Factors en Veiligheid
Conclusie
Zonder gedegen wetenschappelijk onderzoek is het absoluut zinloos om nu reeds te spreken
over een verplichtstelling tot het dragen van fluorescerende kleding door motorrijders. Er is
ondersteunen. Er zijn zelfs gronden (RHT) om aan te nemen dat een verplichte invoering kan
leiden tot een schijnzekerheid, die zich mogelijk gaat doorvertalen naar een ander effect dan
het beoogde: namelijk een toename van het aantal slachtoffers onder motorrijders.
De belangrijkste reden daarvoor is gelegen in het feit dat er door de invoering van een
maatregel tot het verplicht dragen van fluorescerende hesjes door motorrijders, niets
verandert aan het gedrag van automobilisten. Die zouden zich meer bewust moeten zijn van
de aanwezigheid en kwetsbaarheid van motorrijders. Het bewustzijn van automobilisten wordt
namelijk niet veranderd door een verplichtstelling van fluorescerende hesjes voor motorrijders.
Daar zijn meer actieve en meer effectieve campagnes13 voor nodig zoals deze in het Verenigd
Koninkrijk plaatsvinden. Op dit moment kan in Nederland winst gehaald worden uit een beter
weggebruikers (motorrijder én automobilist) nauwkeuriger beschreven wordt. De grove
epidemiologische statistiek moet plaats maken voor meer verfijnde wetenschappelijk statistiek
Ministerie van Defensie
CDC/NLDA
Faculteit Militaire Wetenschappen/Bedrijfs & BestuursWetenschappen/Kennissectie Militaire
Net nog een MP3-achtige driewielert doodleuk over 't fietspad zien rijden zonder ook maar enige aanleiding 
Nee, ik zou er niet dood op gevonden willen worden, al kreeg ik 'em gratis.
Nee, ik zou er niet dood op gevonden willen worden, al kreeg ik 'em gratis.
Onderzoek van Defensie?Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:59:
Conclusie
Ministerie van Defensie
CDC/NLDA
Exact wat ik zeg dus. Als ze zich niet bewust zijn van motoren, houdt alles op. En zolang er nog teveel andere leuke dingen zijn om te doen in de auto in de file (whatsapp, facebook, twitter, tinder) is er geen reden om om je heen te kijken.Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:59:
de aanwezigheid en kwetsbaarheid van motorrijders.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik heb nog wel een brute Z750 voor je te koop.Khayma schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:43:
[...]
Haha, kan er wel om lachen. Geld ligt al klaar voor de Z750.
Ik ga voor 1 a 2 cilinders minder
Mooi beschreven, het verschil tussen kijken en waarnemenVerwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:59:
Conclusie
..knip..
Ik ga binnenkort sowieso even met hem rijden, dan probeer ik wel even te zien wat hij verkeerd doet en het goede voorbeeld te geven.Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:51:
[...]
Een paar tips:
- Zoek even in dit topic op "kissing mirror" als je dat toepast zal het een en ander in bochten beter aanvoelen.
- Begin een bocht altijd aan de buitenkant.
- Je kijkt waar je gaat heb ik altijd zo'n vage term gevonden. Een heel ervaren motorrijder heeft mij iets anders geleerd. Daar waar je neus naartoe wijst daar ga je heen!
- Kijk diep in de bocht. Wat men daar mee bedoelt is het volgende: Als je een rechte weg neemt en je volgt die weg tot aan de horizon dan zie je de linker en de rechterlijn van de weg bij elkaar komen. Dat is bij bochten net zo, naar dat punt moet je kijken en vanaf dat punt moet je weer terug kijken en daarna onmiddelijk weer naar dat punt en dan weer terug, etc etc etc.
- Wordt lid van een motorclub of zoek een zeer ervaren motorrijder en probeer deze op een normaal tempo te volgen op een bochtige weg.
Niet dat ik zo ervaren Ben, maar de bochten lopen wel lekker. Hier in de buurt heb je een hoop leuke wegen waar je met gematigde snelheid goed je bochten kan oefenen. Kwam er met rijles vaak langs en heb ze gister weer gereden. Niet hard, maar gewoon technisch rijden.
Dat ligt aan je poliswilmundo schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:16:
Ik heb meerdere reacties voorbij zien komen over circuitrijden. Hierbij worden meerdere organisaties genoemd. Sommige worden aangeraden, andere juist niet.
Tylen raadt bijvoorbeeld Racecracks aan. Op hun site staat het volgende bij FAQ: 'Verzekeraar is bij alle organisaties gestopt met het aanbieden van de motor dagverzekering.'
Mijn vraag is: Op welke manier kunnen de motoren worden verzekerd tijdens zo'n dagje circuitrijden? Volgens mij maken (de meeste) verzekeringen een voorbehoud voor circuitgebruik... Reacties hierover zijn welkom!
Volgens mijn polis de volgende uitsluiting:
Wedstrijd wordt gedefinieerd als snelheidsrit of snelheidswedstrijd (of de voorbereiding ervan)Wedstrijden:
U bent niet verzekerd tijdens de deelname aan of de voorbereiding van snelheidsritten en
snelheidswedstrijden.
U bent wel verzekerd:
- als u als verzekeringnemer kunt aantonen dat u hier niets van wist, of dat het tegen uw wil
gebeurde en dat u niets te verwijten valt;
- tijdens betrouwbaarheidsritten en puzzelritten, waarbij snelheid geen rol speelt.
Een circuitdag onder begeleiding valt onder opleiding en niet onder snelheidsrit. De debriefing / evaluatie geeft ook aan dat het een opleiding is.
Lastiger verhaal wordt het vrij rijden. Dat is namelijk een rit waarbij snelheid een rol speelt en zonder begeleiding en evaluatie dus het kan ook geen opleiding worden genoemd.
Wel / geen circuit boeit niet. Het interessante eraan is dat de uitsluiting ook voor de openbare weg geldt.
Verder moet iemand veilig kunnen leren/trainen en daar is de openbare weg niet geschikt voor en dan kom je al snel op een circuit uit.
Het ligt verder aan je verzekeraar of ze er onderuit willen komen. Het beste blijft navraag doen bij je verzekeraar en schriftelijk antwoord krijgen. Ook al staan de voorwaarden zwart op wit, interpretatie is per persoon verschillend.
Op Lelystad is het tegenwoordig enkel nog met VRO instructeur.
Hierdoor zijn veel organisaties overgestapt op Midland. Door bovenstaande is je verzekering in principe altijd dekkend bij lelystad, eventueel even informeren. Unive dekt wel volgens mij.
Hoe dan ook, als je gaat ga je meestal de komende jaren bijzonder veel premie betalen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Hierdoor zijn veel organisaties overgestapt op Midland. Door bovenstaande is je verzekering in principe altijd dekkend bij lelystad, eventueel even informeren. Unive dekt wel volgens mij.
Hoe dan ook, als je gaat ga je meestal de komende jaren bijzonder veel premie betalen.
Asus Zenbook i7 256gb
Voor de belgen onder ons die dit nog niet eerder zagen voorbijkomen: Suzuki geeft een SV650 weg (aan een gelukkige proefrijder) - waag je kans
www.suzuki2wheels.be/nl/promos/win-een-sv650
[ Voor 6% gewijzigd door Dryhte op 11-05-2016 15:37 ]
Net een proefles gereden voor m'n A2 rijbewijs. Wat een toffe ervaring wow. Nu ben ik zeker dat ik voor mn rijbewijs ga.
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Voila, agenda voor de lessen ligt vast.
Examen voor A op 2 juni. Fingers crossed
Examen voor A op 2 juni. Fingers crossed
http://www.baatsen.com/reageerdealer.php?id=713Eoghlear schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 23:16:
Iemand hier ervaring met Barbier motoren? Zaak in Havelte.
Heb er een motor gezien maar las dat ie in het verleden vooral aan import motoren deed.
http://www.motoren-dealer...erland/barbier-motorsport
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Eoghlear schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 23:16:
Iemand hier ervaring met Barbier motoren? Zaak in Havelte.
Heb er een motor gezien maar las dat ie in het verleden vooral aan import motoren deed.
ervaring met 3 motoren, geen problemen mee tot nu toe en goede service.
[ Voor 20% gewijzigd door nii3k op 11-05-2016 16:22 ]
Mijn ervaring: Ze doen niet aan reserveren, dus als je pech hebt reis je een paar uur en is de motor net verkocht. Verder wel een nette zaak, en import is zo erg nog niet.
Ik lees hier al een tijdje mee en heb nu een vraag aan jullie 
Ik vind mijn zadel erg glad, als ik rem dan is het bijna onmogelijk om stil te blijven zitten.
Is er iets waarmee ik mijn zadel ruwer kan maken? of moet er andere bekleding om?
Het moet natuurlijk wel netjes blijven, dus mezelf vastlijmen wordt hem niet
Ik vind mijn zadel erg glad, als ik rem dan is het bijna onmogelijk om stil te blijven zitten.
Is er iets waarmee ik mijn zadel ruwer kan maken? of moet er andere bekleding om?
[ Voor 14% gewijzigd door Sporedd op 11-05-2016 16:40 ]
Don't trust an atom, they make up everything.
Tank tussen je benen vastklemmen. Als dat lastig is dan adviseer ik je elke ochtend 20 goede squats te doenSporedd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:39:
Haha ja, was in de sportschool al op dat vrouwen ding bezig geweest.
Het is echter al bij kleine rem acties / als ik van het gas af komt, minder glad zou dus wel fijn zijn.
Het is echter al bij kleine rem acties / als ik van het gas af komt, minder glad zou dus wel fijn zijn.
Verwijderd
Dus Bommes is niet meer de enige "Niet motorrijder" op het topic.Khayma schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:15:
[...]
Hoe bedoel je precies op 2 wielen te trekken? Vering is zo geregeld:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vermijd die 3-wielers wel als de pest hier in Barcelona.
Je kan ze rijden met auto rijbewijs, en het is hiervoornamelijk jan met de korte achternaam die er op rijd.
als in, beter als ze in de auto bleven met kreukel zone buiten de eigen botten om...
anyhow. welkom!
Verwijderd
Je kan het opnieuw laten bekleden, er zijn genoeg speciaal zaken te vinden die dat voor je kunnen regelen.Sporedd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:39:
En rijd je in leer of textiel? sommige textiel pakken hebben serieus (no joke) een soort van leer op de kont zodat je niet zo veel glijd.
Want als je een leren broek aan hebt en nog steeds glijd, dan zit er niets anders op als een beetje dijbeen spier kweken
leer, het is vooral het zadel waar ik geen grip op lijk te hebben met mijn pak, vandaar mijn vraag.
Ik zal eens informeren wat opnieuw bekleden kost.
Een beetje meer sporten zou ook geen verkeerde beslissing zijn
Ik weet niet waar je woont maar bij mij in de buurt zit Tiger Leathers en die doen ook aan bekleden van motorzadels 
Is in Den Haag trouwens: http://tijgerleathers.nl/
Is in Den Haag trouwens: http://tijgerleathers.nl/
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Mijn textielen pak heeft ook een laagje (geen leer) anti slip op het zitvlak. No way dat dat schuift. Sterker nog, ik trek eerder plooien in het leer van mijn zadel!
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Kijk ook een naar TechSpec grips voor op de tank. Had het op de vorige motor en ook weer op deze. Dit kan naast het zadel ook erg veel helpen. Het zadel van mijn motor is ook erg glad en loopt op naar beneden toe.Sporedd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 17:05:
Haha ja, was in de sportschool al op dat vrouwen ding bezig geweest.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Kan ook prima inderdaad. Ik ben persoonlijk voor TechSpec gegaan omdat rubber nog net wat meer grip heeft dan plastic.Fuelke schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 18:29:
Ik heb een setje StompGrips op de tank zitten.
http://www.stompgrip.com/traction-kits
Hee ik lees gewoon mee hoor...Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 17:07:
[...]
Dus Bommes is niet meer de enige "Niet motorrijder" op het topic.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Heb hetzelfde, maar als ik alleen rij is het niet zo een probleem.Sporedd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:39:
Mijn vriendin heeft wel anti-slip strepen op haar broek en als ik iets hard over een drempel gaat komt ze iets omhoog en schiet naar voren om dan weer muurvast te zitten op het zadel.
Ondertussen zitten mijn ballen tegen de tank geplet.
Ze heeft snel geleerd dat een elleboog van mij in haar nieren betekent dat ze even weer naar achter moet schuiven.
Ben even benieuwd naar je anatomieMuddyMagical schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 19:39:
[...]
... een elleboog van mij in haar nieren...
Of haar zithouding
Is het zadel dan ook van leer? Want het is wel bijzonder dat je met een leren broek glijdt.Sporedd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 17:15:
leer, het is vooral het zadel waar ik geen grip op lijk te hebben met mijn pak, vandaar mijn vraag.
Ja, de opmerkingen over klemmen vind ik een beetje raar. Je hoort gewoon niet over je zadel te glijden. Het is niet de bedoeling dat ik met door te klemmen mezelf stil houdt op de motor. Ik heb eigenlijk nog nooit echt bewust geklemd. Ja, je houdt je benen tegen de tank, maar klemmen omdat ik er anders af flikker of heen en weer glijdt? Nee, da's raar.
misschien zit ze achterstevoren op de motor.Least Inkling schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 19:47:
[...]
Ben even benieuwd naar je anatomie![]()
Of haar zithouding![]()
Mijn zadel is plasic denk ik, anders zou dit probleem er niet zijn, gaat om een sv650s uit 2007 trouwens.
Morgen zadel ontvetten en op zoek naar tank grips, lijkt me altijd voordeliger dan het zadel opnieuw bekleden.
Het stuurt toch niet fijn als je drukker bezig Ben met knijpen / blijven zitten. Dan met kijken en Afschuinen.
Morgen zadel ontvetten en op zoek naar tank grips, lijkt me altijd voordeliger dan het zadel opnieuw bekleden.
Het stuurt toch niet fijn als je drukker bezig Ben met knijpen / blijven zitten. Dan met kijken en Afschuinen.
@rody dan vind ik haar heel erg moedig, respect 
met mphilipp: ik klem eigenlijk nooit, anders dan afhankelijk van de bocht de linker of rechterknie tegen de tank. Misschien is nepleer de oorzaak?
Mijn ouwelui hebben een skyleren bank, moet me elke keer oprapen voor de bank..
met mphilipp: ik klem eigenlijk nooit, anders dan afhankelijk van de bocht de linker of rechterknie tegen de tank. Misschien is nepleer de oorzaak?
Mijn ouwelui hebben een skyleren bank, moet me elke keer oprapen voor de bank..
zeikerds...Least Inkling schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 19:47:
[...]
Ben even benieuwd naar je anatomie![]()
Of haar zithouding![]()
Jij remt dus ook nooit hard ? Als ik zonder te klemmen hard rem hou ik geen ballen meer over. Afgezien van remmen zal je op een sportmortor ook moeten klemmen om niet het stuur te gebruiken om vast te houden, maar om te sturen. Ik moet toegeven dat als ik rechtuit rij ik het stuur wel gebruik om vast te houden. Zodra ik echter bochten ga pakken klem ik met mijn benen en is het stuur alleen om te sturen. Een glad zadel is op een sportmotor niet zo vreemd als je van de ene naar de andere kant wil met je kont zonder daar voor het stuur te gebruikenmphilipp schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 19:50:
[...]
Is het zadel dan ook van leer? Want het is wel bijzonder dat je met een leren broek glijdt.
Ja, de opmerkingen over klemmen vind ik een beetje raar. Je hoort gewoon niet over je zadel te glijden. Het is niet de bedoeling dat ik met door te klemmen mezelf stil houdt op de motor. Ik heb eigenlijk nog nooit echt bewust geklemd. Ja, je houdt je benen tegen de tank, maar klemmen omdat ik er anders af flikker of heen en weer glijdt? Nee, da's raar.
Mijn SV1000S had hetzelfde zadel wat jij hebt en die is inderdaad vrij glad. Dat moet ook wel op een sportmotor als je van links naar recht met je kont gaat om er naast te hangen. Dat is ook de reden van een glad zadel. Op de SV had ik dus van die TechSpec grips op de tank wat enorm helpt. Rem je een keer hard of ga je hard door de bochten klem je met je benen. Rij je rechtuit kan je prima het stuur gebruiken.Sporedd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 20:11:
Mijn zadel is plasic denk ik, anders zou dit probleem er niet zijn, gaat om een sv650s uit 2007 trouwens.
[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 11-05-2016 20:43 ]
Heb en ben geen racer, maar als ik die helden in de Motogp zie, van 300+ afremmen naar 80 voor een bocht, zie ik geen klemmend gedrag. Sterker nog, de knie wijst al naar buiten tijdens het remmen (rossi beentje uitgestoken)
Oprechte vraag, hoe handhaaf je je stabiliteit voor en in de bocht als je je beide knieen geklemd hebt en vervolgens de bocht moet volgen (dan de beide knieen tegen de tank kan ik inkomen)?
Oprechte vraag, hoe handhaaf je je stabiliteit voor en in de bocht als je je beide knieen geklemd hebt en vervolgens de bocht moet volgen (dan de beide knieen tegen de tank kan ik inkomen)?
Je kan ook klemmen met 1 been. Dat kan je doen als het andere been de grond raakt. Maar je ziet inderdaad ook veel mensen die in een bocht niet klemmen met de benen. Je kan dan met 1 hand leunen op het stuur. Ga je naar rechts kan je met die hand leunen op rechts.Least Inkling schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 20:49:
Heb en ben geen racer, maar als ik die helden in de Motogp zie, van 300+ afremmen naar 80 voor een bocht, zie ik geen klemmend gedrag. Sterker nog, de knie wijst al naar buiten tijdens het remmen (rossi beentje uitgestoken)
Wat ik vaak doe is tijdens remmen flink klemmen met de benen en dan voor de bocht er naast gaan hangen en dan klemmen met 1 been of aan het stuur. Als je net voor de bocht klaar bent met remmen kan je prima klemmen met beide benen zolang je aan het remmen bent.
[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 11-05-2016 20:56 ]
Verwijderd
Voor de mensen met een glad zadel, jullie hebben je zadel toch niet per ongeluk ingespoten met siliconenspray he? Dat is mij namelijk eens overkomen

Lol. Vanuit de fabriek was het zo bij mijn SV en ook bij de RC8, maar het is dus voor een sportmotor vrij normaal.Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 20:57:
Voor de mensen met een glad zadel, jullie hebben je zadel toch niet per ongeluk ingespoten met siliconenspray he? Dat is mij namelijk eens overkomen
Snap wat je zegt, maar met 1 been klemmen is eigenlijk je gewicht verplaatsen in de richting van de bocht, waarbij je je buitenbeen tegen de tank aan rust/duwt en je je stuurbeweging via countersteering/gas controleert.PilatuS schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 20:55:
[...]
..
Wat ik vaak doe is tijdens remmen flink klemmen met de benen en dan voor de bocht er naast gaan hangen en dan klemmen met 1 been of aan het stuur. Als je net voor de bocht klaar bent met remmen kan je prima klemmen met beide benen zolang je aan het remmen bent.
...
Klemmen in mijn beeld betekent echt beide knieën tegen de tank. En dat leek mij een onmogelijke opgave in de bocht op hoge snelheden
Met 1 been klemmen is ook meer er voor zorgen dat je geen druk met armen op het stuur zet. Je kan met 1 been prima er voor zorgen dat je op je plek blijft zonder handen aan het stuur, dat is het doel er van.Least Inkling schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 21:09:
[...]
Snap wat je zegt, maar met 1 been klemmen is eigenlijk je gewicht verplaatsen in de richting van de bocht, waarbij je je buitenbeen tegen de tank aan rust/duwt en je je stuurbeweging via countersteering/gas controleert.
Klemmen in mijn beeld betekent echt beide knieën tegen de tank. En dat leek mij een onmogelijke opgave in de bocht op hoge snelheden
Je gewicht verplaatsen maakt trouwens niets uit bij klemmen, dat zorgt er niet voor dat het stuurgedrag beinvloed word.
"Je gewicht verplaatsen maakt trouwens niets uit bij klemmen, dat zorgt er niet voor dat het stuurgedrag beinvloed word."
klopt, je kunt bij wijze van volledig links of rechts naast je fiets hangen en toch de andere kant opgaan.
Toch vind ik het een vreemde uitleg. toch effe Rossi bellen
klopt, je kunt bij wijze van volledig links of rechts naast je fiets hangen en toch de andere kant opgaan.
Twist of the Wrist al gezien ? Zo niet, die even kijken. Die leggen alles beter uit dan dat ik kan. Daar zie je ze ook met volledig gewicht op 1 stepje rammen en er gebeurt vrijwel niets. Afgezien van de info is Twist of the Wrist sowieso heer leerzaam. Het stuk over de Survival reactions is vooral enorm goed, dit kan zoveel problemen voorkomen als je dat goed onder controle hebt.Least Inkling schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 21:22:
"Je gewicht verplaatsen maakt trouwens niets uit bij klemmen, dat zorgt er niet voor dat het stuurgedrag beinvloed word."
Jap, gezien. Dat was voor mij niet echt vernieuwend (er is altijd wel wat nieuw), maar wel een aanrader (prik even door die "murica helden)
Gaat me meer over je uitleg over de toe te passen techniek en dat komt wellicht niet over via tekst.
Heb alleen nog nooit circuit gereden. Wel off road/all road, diverse vro's, ABS, bochtentraining. Moet ik echt nog eens doen.
Gaat me meer over je uitleg over de toe te passen techniek en dat komt wellicht niet over via tekst.
Heb alleen nog nooit circuit gereden. Wel off road/all road, diverse vro's, ABS, bochtentraining. Moet ik echt nog eens doen.
Het belangrijkste is dat je het stuur gebruikt om te sturen en niet om je aan vast te houden wanneer je een bocht door gaat. Wat je wil voorkomen is dat je onbedoelt iets met het stuur doet als je bijvoorbeeld van de ene naar de andere kant gaat met je kont bij er naast hangen. Hoe je dat doet boeit eigenlijk niet zoveel. Wat je niet wil is aan je stuur trekken omdat je met je kont naar een andere kant gaat, hierbij is een glad zadel ook heel handig. Als je dit wel doet gaat de motor dingen doen die je niet wilt, dat is waar het om gaat. Iemand als Rossi heeft daar vast een hele goede manier voor.
Er is op YouTube nog best veel goede info te vinden, zoek maar eens op body position cornering. Dan vind je ook een aantal filmpjes waarrbij ze terwijl de motor stilstaat precies laten zien wat je wel en niet moet doen met je lichaam en benen.
Wil je het echt goed leren dan word het een dagje RaceCracks oid.
Er is op YouTube nog best veel goede info te vinden, zoek maar eens op body position cornering. Dan vind je ook een aantal filmpjes waarrbij ze terwijl de motor stilstaat precies laten zien wat je wel en niet moet doen met je lichaam en benen.
Wil je het echt goed leren dan word het een dagje RaceCracks oid.
[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 11-05-2016 21:40 ]
Helemaal gelijk. Maar ik heb andere toepassingen voor mijn GSA 
Heb ook allerlei technieken aangeleerd voor all road/bergen rijden.
Maar ik wil wel eens die boxer over een circuit heen jagen. Dat betekent weer een nieuwe techniek en beheersing. Off road != circuit. Nieuwe dingen leren maakt het leuk(er).
Heb ook allerlei technieken aangeleerd voor all road/bergen rijden.
Maar ik wil wel eens die boxer over een circuit heen jagen. Dat betekent weer een nieuwe techniek en beheersing. Off road != circuit. Nieuwe dingen leren maakt het leuk(er).
Wat denk je zelf?

Maar mijn motor duikt niet zo hard als ik rem (telelever) en ik heb een stroef zadel. Een stroef zadel wil niet zeggen dat je vastgeplakt zit en dat je best van links naar rechts kunt schuiven.
Ik heb idd geen sportmotor, maar als dat bij sportmotoren echt gebruikelijk is, heb ik nóg een reden om nooit zo'n ding te kopen. Als ik me de hele tijd moet vastklemmen wordt het rijden een soort marteling.
Puur met je bovenlichaam kom je al een heel eind. Anders is het gewoon 1 bil naast het zadel en bovenlichaam flink naar de spiegel toe met de knie uitgestoken.[b]Least Inkling schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 21:47:[/b
@mphilipp, ik hoop voor PilatuS dat ie dit niet elke dag op zijn woon-werk verkeer doet. Niet jaloers
Mijn motor duikt waarschijnlijk flink minder met keiharde WP vering die voor het circuit gemaakt is. Duiken maakt ook niet zoveel uit. Een auto duikt ook niet zoveel, maar iets op de hoedeplak vliegt wel tegen de vooruit aan.mphilipp schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 21:51:
[...]
Wat denk je zelf?![]()
Maar mijn motor duikt niet zo hard als ik rem (telelever) en ik heb een stroef zadel. Een stroef zadel wil niet zeggen dat je vastgeplakt zit en dat je best van links naar rechts kunt schuiven.
Ik heb idd geen sportmotor, maar als dat bij sportmotoren echt gebruikelijk is, heb ik nóg een reden om nooit zo'n ding te kopen. Als ik me de hele tijd moet vastklemmen wordt het rijden een soort marteling.
Dat jij niet van sportmotoren houd is prima. Voor woon werk zijn het ook de meest onzinnige dingen ooit. Wil je alleen 2x per week flink over een dijk raggen en af en toe naar het circuit zijn ze daar perfect voor.
Alleen ritjes voor de lol en misschien 5% van het totaal om ergens naar toe te gaan. Ik heb ook gewoon een Neo's scooter staan om mee naar de stad te gaan en even een boodschap te halen.Least Inkling schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 21:56:
@mphilipp, ik hoop voor PilatuS dat ie dit niet elke dag op zijn woon-werk verkeer doet. Niet jaloers
En dat is je goed recht PilatuS, wie ben ik om te oordelen
Voor woon-werk zou ik lekker een Fazer oid kopen als ik anders met de auto in de file zou staan. De RC8 is puur omdat ik het een prachtige machine vind om alleen al naar te kijken. Verder rijd de motor nogal klote onder de 40km/u, zelfs na het afstellen. 1145cc over 2 cilinders is totaal niet gemaakt om langzaam mee te rijden. Ga je echter met 100km/u over een dijk dan is het een heerlijk ding en dan pas komt ie tot zijn recht. Er mee door de file of door de stad is een kwellingLeast Inkling schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 22:04:
En dat is je goed recht PilatuS, wie ben ik om te oordelen
Er zijn mensen op een GS die het je nog knap lastig kunnen maken op een bochtig dijkweggetjePilatuS schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 22:02:
[...]
Dat jij niet van sportmotoren houd is prima. Voor woon werk zijn het ook de meest onzinnige dingen ooit. Wil je alleen 2x per week flink over een dijk raggen en af en toe naar het circuit zijn ze daar perfect voor.
Ik ga vrijdag zien hoe ik het er op Assen vanaf breng. Wat is het ronderecord?

Niks meer toe te voegenPilatuS schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 22:08:
[...]
...De RC8 is puur omdat ik het een prachtige machine vind om alleen al naar te kijken....
[ Voor 5% gewijzigd door Least Inkling op 11-05-2016 22:13 ]
ik daag je uitmphilipp schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 22:10:
[...]
Er zijn mensen op een GS die het je nog knap lastig kunnen maken op een bochtig dijkweggetje
..
Als ik vol in de ankers ga dan glij ik sowieso vooruit dus ik moet wel klemmen. Mijn Rukka pak heeft ook zo een extra stroef zitvlak en mijn zadel heeft een profiel maar dat is alsnog niet voldoende als ik hard rem. Dat komt ook omdat ik niet echt een tank voor mn kruis heb zitten die me tegenhoud als dat nodig is, ik vlieg bij wijze van spreken gewoon over mn stuur heen als ik niet met mijn benen de zijkanten van mijn motor vastklem. In principe deed ik dat altijd al aangezien ik dat heb meegepikt van mijn eerste sportmotor. Er is een andere mogelijkheid om naar voren glijden te voorkomen en dat is druk uitoefenen op je stuur en je lichaam aanspannen maar je stuur strak zetten tijdens een rem actie is nooit verstandig. Maar iedereen heeft een andere techniek inderdaad en doet gewoon wat hij of zij goed bij voelt. Die gasten in de MotoGP klemmen inderdaad ook niet de tank maar leunen toch op de voetsteunen en stuur.mphilipp schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 19:50:
[...]
Is het zadel dan ook van leer? Want het is wel bijzonder dat je met een leren broek glijdt.
Interessante discussie die wel iets toevoegt hieraan:
https://www.reddit.com/r/...1lr/ot_gripping_the_tank/
[ Voor 12% gewijzigd door cyntax op 11-05-2016 22:40 ]
Van dit topic of uberhaubt?mphilipp schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 22:10:
[...]
Er zijn mensen op een GS die het je nog knap lastig kunnen maken op een bochtig dijkweggetje
Ik ga vrijdag zien hoe ik het er op Assen vanaf breng. Wat is het ronderecord?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Dat is zeker zo, maar dan omdat ze beter kunnen rijden. Zet je 2 goede gelijke rijders op de RC8 en de GS dan wens ik die op de GS veel succes.mphilipp schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 22:10:
[...]
Ik heb hetzelfde gehad met een nieuw pak en zadel. Het werd minder glad na verloop van tijd en ik merk alleen dat het wat gladder is als ik op mijn andere motor heb gereden die een enorm stroef zadel heeft (neopreen). Maar dat went in een paar minuten. Als dus een van beide nieuw zijn zou ik het even aankijken of het beter wordt.Sporedd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 17:15:
Als ik de specs van een RC8 bekijk geloof ik dat gelijkPilatuS schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 22:31:
[...]
Dat is zeker zo, maar dan omdat ze beter kunnen rijden. Zet je 2 goede gelijke rijders op de RC8 en de GS dan wens ik die op de GS veel succes.
3 weken terug in de moezel geweest samen met een Multistrada 1200s (2014) en ik een 1150GS (Jaartal n.v.t.
Als dat ding goed gas gaf was hij weg, ondanks de de bochtensnelheden gelijk lagen.
Uitaccelereren viel ook nog wel mee, maar de rechte stukken

Om over de remmen nog maar niet te spreken..
21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j
Ik zei: er zijn mensen. Ik niet. Tenminste...ik weet het niet. Zo nu en dan komen er wel eens gasten knoerthard voorbij suizen, maar doorgaans kan ik iedereen goed bijhouden. Heb zelfs eens een sportmotor met de RT moeten inhalen omdat ie als een dweil reed. Het lèg an de berijder natuurlijk.
Maar ik daag niemand uit.
Haha...is 3 ook goed?Tylen schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 22:28:
[...]
Van dit topic of uberhaubt?. Probeer eerst maar eens onder de 2 minuten te komen.
Ik ben er zaterdag weer (nouja vrijdag avond eigenlijk al).
Ga je bij crt rijden? Zet even je rijnummer vrijdag hier neer. Kunnen we je tijden monitoren
Ga je bij crt rijden? Zet even je rijnummer vrijdag hier neer. Kunnen we je tijden monitoren
Ja, het is bij CRT. Ik moet wel even kijken of dat lukt met dat nummer. Ik log nooit in op twiekers met mijn mobiel. We gaan pas in de middag het MotoGP circuit op, dus ik heb de tijd. Ik ben razend benieuwd hoe dat is. Kneedowns met mijn Klim pak...Tylen schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 23:01:
Ik ben er zaterdag weer (nouja vrijdag avond eigenlijk al).
Motogp circuit ga je niet op hoor. Die mag niemand meer rijden sinds dit jaar. De snelle ruskenhoek is alleen voor motogp/wsbk en bsb. De rest mot de langzame ruskenhoek rijden.
Maar, als ik het goed zie, geven ze ook de namen door bij de rondetijden. Msh doet alleen nummers
kunnen we je alsnog in de gaten houden hahaha.
Maar, als ik het goed zie, geven ze ook de namen door bij de rondetijden. Msh doet alleen nummers
[ Voor 29% gewijzigd door Tylen op 12-05-2016 07:33 ]
Even een zijstap. Heeft iemand misschien een aanrader mbt een theorieboek voor me rijbewijs a theorieexamen
Doe even zoeken in dit topic. De vraag komt elke maand minimaal 1x voorbij. Maar succes met je examen iig!Khayma schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 08:43:
Even een zijstap. Heeft iemand misschien een aanrader mbt een theorieboek voor me rijbewijs a theorieexamen
al vaak genoeg gezien in de ardennen die situatie.
3 dudes op racemoto's, eendelig leren pak, knie downs door de bochten.
een pat van in de 50 op zijn GS komt eraan en zwiept ze vlot voorbij xD
Maar unfair, veel GS rijders zijn vroeger wel sport moto circuit rijders geweest en rijden dan al 40 jaar langer dan die gastjes op hun sport motos
Zo ken ik er toch allesinds meerdere.
Wegens het ouder worden voor een comfortabelere zitpositie gekozen.
Nu heb je veel sportieve hoogpoters maar veel zijn geswitched ten tijde van het aanbod van de GS alleen wat.
Ja, ken een pensioenadviseur
van tegen de zestig, die hou je niet bij op zijn GS. Ik moet aardig bijzetten om hem te kunnen volgen.
Ligt ook aan de stuureigenschappen van de GS uiteraard. Merk het zelf bij mijn overstap van de 1400 GTR naar de GS Adventure. Ik kan zo'n 10-15% sneller door bochten dan de japanese fiets en dat zonder veel moeite.
Ligt ook aan de stuureigenschappen van de GS uiteraard. Merk het zelf bij mijn overstap van de 1400 GTR naar de GS Adventure. Ik kan zo'n 10-15% sneller door bochten dan de japanese fiets en dat zonder veel moeite.
Verwijderd
Ik rij regelmatig met een BMW boxer rijder (ex-leger, ex-politie) die al 40 jaar zijn motorrijbewijs heeft. En ik denk dat hier heel weinig mensen zijn die zijn tempo kunnen bijhouden. Van hem heb ik al heel veel geleerd maar zoals hij over modderige wegen en in de regen rijdt zal ik wel nooit leren.DaemonAngel schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:42:
[...]
al vaak genoeg gezien in de ardennen die situatie.
3 dudes op racemoto's, eendelig leren pak, knie downs door de bochten.
een pat van in de 50 op zijn GS komt eraan en zwiept ze vlot voorbij xD
Maar unfair, veel GS rijders zijn vroeger wel sport moto circuit rijders geweest en rijden dan al 40 jaar langer dan die gastjes op hun sport motos
Zo ken ik er toch allesinds meerdere.
Wegens het ouder worden voor een comfortabelere zitpositie gekozen.
Nu heb je veel sportieve hoogpoters maar veel zijn geswitched ten tijde van het aanbod van de GS alleen wat.
Echt een gouden mentor en een heel aardige vent
Inderdaad, voor de beginneling: probeer iemand te vinden die meer ervaren is en de techniek kan overbrengen, je zult zien dat je grote stappen maakt.
En mijn ervaring is dat het merendeel met plezier en zonder arrogantie (uitzonderingen daargelaten) je willen helpen
En mijn ervaring is dat het merendeel met plezier en zonder arrogantie (uitzonderingen daargelaten) je willen helpen
Ik snap niet waarom er direct verwacht wordt van mensen op een racemotor + 1delig pak dat ze ook ontzettend hard rijden op de openbare weg
Misschien rijden deze mensen wel op zo'n apparaat omdat ze het gewoon mooi vinden?
Rij zelf ook op een racemotor met zo'n mooi powerranger pak, maar ik ga echt niet elk ritje ontzettend boenderen. Ja ik kan het wel, en als ik er goed voor ga zitten zijn er weinig mensen die mee komen maar mijn rbw is me ook wat waard
en wil er zelf uiteraard ook levendig vanaf komen

Rij zelf ook op een racemotor met zo'n mooi powerranger pak, maar ik ga echt niet elk ritje ontzettend boenderen. Ja ik kan het wel, en als ik er goed voor ga zitten zijn er weinig mensen die mee komen maar mijn rbw is me ook wat waard

[ Voor 5% gewijzigd door Rickz op 12-05-2016 10:45 ]
Known as dlm | PSN ID = Rickz1989
Ik pak ook de bochtjes gewoon lekker soepel en rechtuit hoef ik niet zo idioot hard.
Laatst stond er een goldwing voor mij toen ik op de SRAD zat en die dacht blijkbaar dat ik wou racen. Die ging onwijs hard optrekken bij het stoplicht en topte denk ik 80-100 binnen bebouwde kom.
Laatst stond er een goldwing voor mij toen ik op de SRAD zat en die dacht blijkbaar dat ik wou racen. Die ging onwijs hard optrekken bij het stoplicht en topte denk ik 80-100 binnen bebouwde kom.
Verwijderd
Slecht imagoRickz schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:45:
Ik snap niet waarom er direct verwacht wordt van mensen op een racemotor + 1delig pak dat ze ook ontzettend hard rijden op de openbare weg
Net zo goed dat BMW-rijders als suffelingen worden bestempeld
Maar wat nu als je een suffe BMW én een racer hebt?Least Inkling schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:57:
Aso-suffeling? Suffe aso? Kweetniet...
Ik zou een BMW rijder op en S1000rr niet als een suf mannetje willen bestempelenLeast Inkling schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:57:
Wat een machtige machines zijn dat.
Menig GS rijder kan inderdaad nog prima mee komen. Zelf wel eens in de beginnersgroepen op Zolder zien rijden.
De beste man kon niet meer harder gaan op een gegeven moment ivm de grondspeling.
En antwoord van TOMTOM support:Hooglander1 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 23:19:
[...]
Niet de mydrive app maar de TomTom Go navigatie app.
Geachte Heer/Mevrouw,
Het referentienummer voor uw vraag is ----.
Dat is inderdaad correct! Deze functie is wel al toegevoegd in de app voor Android, en daarom vermoed ik ook dat het niet lang zal duren voordat deze functionaliteit geïmplementeerd zal zijn in de app voor iOS. Wij hebben echter helaas geen zicht op wat voor een termijn dit verwacht zou mogen worden. Gelukkig zijn de updates op de apps gratis, dus we hoeven enkel de updates in de gaten te blijven houden.
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Indien u toch nog vragen of suggesties heeft, dan hoor ik het graag. Voor nu in ieder geval een prettige dag gewenst!
Never ever financial advice...
haha kan je wel een telefoonnummer doorspelen van een spiegeloog?
Mijn kawasaki ZZR600 uit '94 is zo goed als overleden. Nu wil ik op zoek naar wat anders, heb een goed geïsoleerde garage inmiddels dus kan de motor ook beter conserveren nu 
Ik wil iets rechterop kunnen zitten dan op de ZZR. Naked, of een kleine kuip zijn prima, rond de 700-1000 cc.
Wat ik gevonden heb tot nu toe: Suzuki GSR, Triumph Speed Triple, Ducati Monster, Yamaha BT 1100 Bulldog (lijkt me motorisch te kort komen, ook na de 10pk 'tuning'), Kawasaki Z750/1000, Yamaha FZ. Wie heeft nog wat meer suggesties?
Ik wil iets rechterop kunnen zitten dan op de ZZR. Naked, of een kleine kuip zijn prima, rond de 700-1000 cc.
Wat ik gevonden heb tot nu toe: Suzuki GSR, Triumph Speed Triple, Ducati Monster, Yamaha BT 1100 Bulldog (lijkt me motorisch te kort komen, ook na de 10pk 'tuning'), Kawasaki Z750/1000, Yamaha FZ. Wie heeft nog wat meer suggesties?
Wat is je budget?André schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:38:
Mijn kawasaki ZZR600 uit '94 is zo goed als overleden. Nu wil ik op zoek naar wat anders, heb een goed geïsoleerde garage inmiddels dus kan de motor ook beter conserveren nu
Waarom nog meer suggesties?André schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:38:
Je hebt al een heel allegaar bij elkaar, die allemaal een ander karakter hebben.
Misschien eerst maar eens kijken naar 2, 3 of 4 cyl? Waarvoor gebruiken? TEST RIJDEN, PRIJS...?
Waarom de keuze van een forum laten afhangen? JIJ moet er toch op rijden?
Never ever financial advice...
Dit topic is gesloten.