Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 106 Laatste
Acties:
  • 351.976 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SavageBrother schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 08:35:
Echt heel erg dik inderdaad.

Hier ook gelijk maar een pica van mijn fiets.
[afbeelding]
Gaaf ding :) Heel veel rijplezier ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Danke! Einde van de week pak, laarzen, handschoenen en een schijfremslot op de kop tikken. Hopelijk vandaag ook m'n verzekeringspapieren binnen.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Dat je niet beter opvalt met fluo kledij of een fluo helm is een beetje onzin.
Sorry hoor.
Zwarte kledij is voor in je graf, waar je sneller eindigt als je helemaal zwart rijdt. (heb ik ooit ergens gelezen en vond ik wel grappig)
Dat je zelf al lang moto rijdt in het zwart en nog niets voor gehad hebt is mooi. Op het werk is er zo ook iemand die al 20 jaar pendelt met de moto in het zwart en pas recent een oranje helm moest kopen van zijn vrouw. (en nog nooit iets voorgehad heeft).
De schoonpa heeft op zijn net verkochte VFR 80 000 km gezet op een 5 tal jaar. Ook in het zwart en ook alleen nog maar door eigen fout onderuit gegaan.
Er zijn ook mensen die 100 worden met een pakje sigaretten per dag.
Dat betekent niet dat roken plots niet ongezond is.
En dat betekent niet dat fluo je niet kan helpen.
Je kan pech hebben op de moto en je kan geluk hebben.
Mijn mening is dat je beter opvalt in felle kleuren en ik hoor dit ook vaak dat automobilisten je sneller zien dan.
Het is wel zo dat als ze gewoon niet kijken het niet uitmaakt wat je aanhebt, maar er is een deel dat eens vluchtig kijkt en je dan misschien niet over het hoofd ziet.
Alle beetjes helpen.
Mocht je het saai vinden zo fluo geel, kijk dan eens naar de fluo gele van Scorpion, de Exo1000.
Knap ding imo.

Ik pendel elke dag 100 km (normaal met de moto) en ik zie andere motards zowel in de auto als op de moto sneller als ze een opvallende helm hebben.
Fluo geel lijkt niet zomaar op het groen langs de baan. Europa heeft gekozen voor Fluo geel als veiligheidkleur omdat dit letterlijk pijn doet aan je hersenen om te zien en je daardoor het minst snel dit negeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:57

Clush

Do as I say...

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:17:
[...]

Even wat cijfers ;)

Ik heb sinds 1995 mijn motorrijbewijs:

- Ik rij tussen de 10.000 en 20.000 per jaar.
- Ik rij vrijwel altijd met zwarte kleding en met een zwarte helm.
- Ik rij vrijwel altijd op donkere motoren.
- Ik ben geen mooi weer rijder.
- Ik heb een pittige rijstijl.

Ik leef nog steeds en ben nooit betrokken geweest bij een ernstig motorongeval ;)

Wat doe ik om mijn eigen veiligheid te waarborgen:

- Ik zorg dat mijn motor in technisch perfecte staat is.
- Ik rij alleen maar nog op motoren met ABS.
- Ik ga er van uit dat elke automobilist mij dood wil hebben.
- Ik rij niet boven mijn kunnen.
- Ik pas continue rijtechnieken toe zoals "de weg lezen, kissing the mirror, slingeren, etc etc".
- Ik rij altijd met motorkleding aan ook met 35+ graden.
Tja, daar wordt het voor mij niet minder vreemd van. Je doet al die dingen voor je eigen veiligheid, maar opvallende kleding is ineens een brug te ver?

Het is ook bij uitstek iets om de gevallen te voorkomen waar je met je eigen rijgedrag niets aan kan doen. Een ongeluk kan ook voor de volle 100% door iemand anders veroorzaakt worden.

En natuurlijk gaat alles altijd goed... Totdat het 1 keertje fout gaat.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:16

mphilipp

Romanes eunt domus

DragonSlayer666 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 01:19:
[...]
Ik ben tegenstander van die luide knalpijpen, je houd er alleen maar gehoorbeschadiging aan over. Maar daarmee val je tenminste op, dan krijg je af en toe een middelvinger naar je toe omdat je te luid bent, maar liever dat dan dat een of andere idioot me niet ziet en met 140 denkt een strike te kunnen maken met mijn hoofd als bal....
Onzin. Het geluid is naar achteren gericht. Als een motor met een blèrpijp mij inhaalt tussen de auto's door op de snelweg, hoor ik 'm pas als ie aan mijn kont zit. Dat is te laat als ik zonder kijken van richting verander. Als je ernaast of erachter zit, hoor je ze, maar als zij achter je zitten hoor je ze nauwelijks. Dus loud pips is allen maar asociaal, meer niet.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:36
Clush schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 12:27:
[...]

Tja, daar wordt het voor mij niet minder vreemd van. Je doet al die dingen voor je eigen veiligheid, maar opvallende kleding is ineens een brug te ver?

Het is ook bij uitstek iets om de gevallen te voorkomen waar je met je eigen rijgedrag niets aan kan doen. Een ongeluk kan ook voor de volle 100% door iemand anders veroorzaakt worden.

En natuurlijk gaat alles altijd goed... Totdat het 1 keertje fout gaat.
Ik vind het zelf niet mooi en ik verwacht die ene keer dat het fout gaat, de oranje/gele kleuren dat niet gaan oplossen.
Een kwestie van defensief rijden en goed vooruit kijken zullen procentueel zoveel meer doen als die kleding dat het in mijn ogen te verwaarlozen is. Mocht je onderzoeken hebben met statistische cijfers dan zie ik die graag.
Ik zit al ruim 10 jaar dag in dag uit op de weg en de situaties waarbij de schuld voor 100% bij 1 iemand ligt kan ik me niet herinneren. Mensen die tekort afstand houden, met andere zaken bezig zijn of asociaal door het verkeer begeven die zie ik echter meerdere malen per dag.

Mijn motor is eigenlijk volledig zwart, en mijn pak,helm en laarzen ook. Ik rijd wel altijd met licht aan en defensief.

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 10-05-2016 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tankiej schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 08:13:
[...]
Volgens mij is dat niet zo te stellen dat felle kleuren altijd eerder opvallen. Het ligt aan het contrast
Klopt, maar uiteindelijk zijn felle kleuren door de bank genomen beter zichtbaar. Er is een reden waarom in 98% van de landen ambulances en poltiewagens van felle kleuren zijn voorzien, geheel of gedeeltelijk.

Ik heb geen fluordingen, maar wel een jack met zwart/grijs (met Goretex heb je niet heel veel keuze) en is mijn helm hoofdzakelijk wit met funky zwarte kriebels erop. De jack en helm zit 3M spul voor reflectie en ook op de koffers heb ik reflectiedingen geplakt. In het donker wil ik ook goed zichtbaar zijn.
Volgens mij is de combinatie zwart/wit/grijs best goed zichtbaar. Echter, van voren valt het weer minder op omdat ik door het scherm een beetje aan het zicht onttrokken wordt. Maar ik heb aan de voorkant weer wél 2 extra lampen die met koplamp een driehoek vormen. Dat zou volgens de deskundologen ook beter opvallen dan 1 lichtpunt.

Liefst zou ik ook weer running lights willen hebben zoals op de RT, maar dat gaat niet op de GS door die vervloekte CANbus. Ja, het kan, maar dan moet ik z'n €250 (of meer) gaan investeren in allerlei shit die dat mogelijk maakt. Maar dat is een ding met een hoop extra functies die ik echt onzin vind voor dat geld. Op de RT kon ik er gewoon een ander relais in steken (Kisan Signalminder) die dat regelde.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:56
Gaan we deze discussie weer houden?

Als je veiligheid wilt moet je thuis blijven zitten. Motor rijden brengt risico's met zich mee en die accepteer je als je je papiertje haalt.

Dan kan je zelf nog wat dingen doen die kunnen bijdragen aan je veiligheid, maar je kan er ook voor kiezen om het niet te doen.

Maar dat mag je zelf weten. d:)b

En door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Rukapul schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 08:48:
[...]
Als ik m'n >5jr oude motorjas zo zie dan is het geen niet erg vaal en niet vies. Wordt vrijwel gebruikt voor dagelijks woon-werk verkeer.
Dan heb je blijkbaar een goede kwaliteit. Ik zag op het RT forum wat foto's van iemand die een vaal geel jack had. Hij werd door meer mensen bijgevallen die dat ook hadden. De fabrikanten zeiden dat dat inherent aan het materiaal was en dat ze niets konden doen.
Wat voor jack is het? Duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MuddyMagical schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:08:
Als we alle dingen die elke 3 maanden weer voorbij komen maar negeerden, bleef er weinig over... Het gaat steeds over hetzelfde. Altijd wel iemand die een helm of kleding koopt en advies wil. Dan krijg je wéér de discussie over wel/niet fluor, welke protectie, leer/textiel enzovoort. Banden, iemand?

We hebben hier niet eens een oliediscussie gehad... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:11

-tom-562

Oliesjeik

Als je veiligheid wilt moet je thuis blijven zitten. Motor rijden brengt risico's met zich mee en die accepteer je als je je papiertje haalt.

Dan kan je zelf nog wat dingen doen die kunnen bijdragen aan je veiligheid, maar je kan er ook voor kiezen om het niet te doen.

En door!
Precies dat!

Overigens rij ik ook in volledig zwart (leer), met donkere helm (en donker vizier).
Om dat te compenseren heb ik dus maar een xenon-pit gemonteerd :+
/me Rent snel weg voor alle xenon huilie's :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:59
mphilipp schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:09:
[...]

Dan heb je blijkbaar een goede kwaliteit. Ik zag op het RT forum wat foto's van iemand die een vaal geel jack had. Hij werd door meer mensen bijgevallen die dat ook hadden. De fabrikanten zeiden dat dat inherent aan het materiaal was en dat ze niets konden doen.
Wat voor jack is het? Duur?
Ik weet wel wat je bedoeld, want ik heb ze ook wel zo zien rijden. Ik heb hier dus een "Evo" jas wat absoluut niet duur was. Moet wel zeggen dat de jas niet geheel geel is, maar een aantal gele vlakken heeft. Het vlak op de rug bij de nek ziet er prima uit. Op de armen is het iets minder gaaf.

Paar maand geleden is hij wel in de was geweest :P

Overigens ben ik zelf nachtblind en ik kan alle medeweggebruikers daarom iets van hoog contrast aanraden, want er zijn er meer zoals ik :+ M.i. is een geel vlak op kleding of een helm behulpzaam daarbij. Je hoeft echt niet als een kanarie op de motor te zitten.

[ Voor 14% gewijzigd door Rukapul op 10-05-2016 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:56
-tom-562 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:16:
[...]

Precies dat!

Overigens rij ik ook in volledig zwart (leer), met donkere helm (en donker vizier).
Om dat te compenseren heb ik dus maar een xenon-pit gemonteerd :+
/me Rent snel weg voor alle xenon huilie's :+
Verdomd, die hebben we al een tijdje niet gehad!

[rant]Xenon is irritant en moet verboden worden[/rant]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MuddyMagical schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:18:
[...]
[rant]Xenon is irritant en moet verboden worden[/rant]
Foute Xenon moet verboden worden en is eigenlijk ook verboden, maar wordt niet gehandhaafd. Er wordt totaal niet gehandhaafd op slechte/verkeerde of verkeerd gerichte verlichting. Xenon an sich is niets mis mee. Het wordt alleen achter glas gestopt dat niet geschikt is voor Xenon. Niemand doet daar wat aan, bedrijven verkopen het gewoon, monteren het gewoon voor je. En dat terwijl zij zouden moeten weten dat dat gewoon niet kán. De karakteristiek van een Xenon lamp is anders dan een Halogeen pit en dus moet er een ander glas in (als dat glas van die reflectorribbels (noem ik het maar even) heeft. En als je een projectorlamp hebt, kan het, zolang je maar een complete set doet, dus ook de lens.

Gisteren werd ik verblind door een tegemoetkomende bromscooter. Niet zo heel bijzonder, ware het niet dat ik op 2 hoog stond en naar buiten keek... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:56

Winkiller

De Mopperpot

Vrijdag schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:56:
Wel handig als het warm is. Stap je toch okselfris af 😉
_O- :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:37

steveman

Comfortabel ten onder

ephymerous schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:21:
[...]

Herkenbaar voor een groot deel. De enige reden om mijn Shiver in te ruilen is de motor niet beschikt over ABS. De meningen zijn daar sterk over verdeeld maar ik zou het ook wel erg fijn vinden om te hebben. Maar proberen om niet in situaties te komen dat het nodig is :)
Zie het beruchte filmpje met de overstekende hond en de aankomende vrachtwagen. Een betere reclame voor ABS heb ik nog niet gezien de laatste tijd.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MikeyMan schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:31:
Na de ervaringen met mijn VFR dit weekend, toch eens aan het nadenken over een andere motor.
Ben vrij lang (2m), en vraag me af waar ik goed aan doe:
- Model als FJR / GTR. Heb ik hier genoeg veerweg aan voor een kasseienstrook/gridpad?
- Tiger 1050 Sport / Multistrada / Crosstourer. Vind ik persoonlijk niet zo heel mooi, maar zou weleens de beste keuze kunnen zijn.

Eisen zijn sowieso > 100 pk, niet te standaard model (Geen GS bijv) en mogelijkheid voor drie koffers, en een beetje een comfortabele zit achterop.
Toch nog even mezelf quoten. Waar doe ik beter aan? Een dikke toerbuffel, of een allroad (softroad?).
Kom je met een FJR een beetje een haarspeldbocht door bijvoorbeeld? En een Kasseienweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:42:
[...]

Toch nog even mezelf quoten. Waar doe ik beter aan? Een dikke toerbuffel, of een allroad (softroad?).
Kom je met een FJR een beetje een haarspeldbocht door bijvoorbeeld? En een Kasseienweg?
Ik zou in jouw geval zeker kijken naar een leuke allroad :) Bij mij in de club zitten verschillende allroad rijders en ze zijn allemaal zeer tevreden over hun motor, terwijl er ook leden zijn die hun racer of cruiser liever vandaag dan morgen zouden verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, dat geloof ik ook zomaar... Zit vooral met het uiterlijk; het oog wil ook wat.
En de meeste allroads die ik ken, vind ik nou niet echt mooi.
En voor mijn gevoel ben ik er ook nog een beetje te jong voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:56:
Mjah, dat geloof ik ook zomaar... Zit vooral met het uiterlijk; het oog wil ook wat.
En de meeste allroads die ik ken, vind ik nou niet echt mooi.
En voor mijn gevoel ben ik er ook nog een beetje te jong voor :P
Yamaha FJ-09 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zou een optie kunnen zijn. Ze noemen het een supersport allroad. Daarmee niet gelijk knalhard afgevoerd? Comfortabele buddy zal m'n vrouw ook waarderen overigens. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-08 09:22
Gewoon voor een FJR gaan, die ros je ook gewoon de haarspeld door. Lekker op bottompower.
Heb zelf ook jaren op meerdere types VFR gereden en nu sinds een jaar op een FJR.
Ben weliswaar iets korter dan jij met mn 1.92, maar wat zitpositie betreft is dit echt vele malen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:12
steveman schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:41:
[...]

Zie het beruchte filmpje met de overstekende hond en de aankomende vrachtwagen. Een betere reclame voor ABS heb ik nog niet gezien de laatste tijd.
Je hebt helemaal gelijk. Misschien Marktplaats maar even in de gaten houden voor een F800R, Shiver of FZ1N met abs :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 18:51
mphilipp schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 12:57:
[...]

Onzin. Het geluid is naar achteren gericht. Als een motor met een blèrpijp mij inhaalt tussen de auto's door op de snelweg, hoor ik 'm pas als ie aan mijn kont zit. Dat is te laat als ik zonder kijken van richting verander. Als je ernaast of erachter zit, hoor je ze, maar als zij achter je zitten hoor je ze nauwelijks. Dus loud pips is allen maar asociaal, meer niet.
Onzin. Luide uitlaten zorgen er dus echt wel voor dat je eerder gehoord word, en mensen eerder bedacht zijn dat er iets aan komt, ik heb laatst ook Db killers gekocht omdat open Akra's gewoon net ff wat te luid zijn, maar ik heb wel bewust Db killers gekocht die een wat grotere doorlaat hebben dan standaard om wat meer geluid te hebben omdat ik dat mooi vind en omdat mijn ervaring is dat automobilisten wel degelijk horen dat je er aan komt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaemonAngel

En door!
Dat is inderdaad je eigen keuze.
De discussie werd even wat tot leven gewekt omdat iemand aan het verkondigen was dat fluo niets uitmaakt voor je zichtbaarheid.
Dat doet het dus wel, en daar is inderdaad meer dan genoeg bewijs voor, waarom zouden anders alle hulpdiensten fluo gebruiken en wegenwerkers fluo gebruiken?
Waarom heeft de EU een hi-viz kleur geaccrediteerd? 89/686/EEC voor meer info over hi-viz.
Ze hebben zelfs onderzoek gedaan en voor hi-viz geel gekozen waar vroeger oranje de standaard was.
Hier is de politie zo stelselmatig (Antwerpen eerst want die hebben lekker veel geld) van oranje naar geel aan het wisselen.
Dat ontkennen is net als mensen die zeggen dat roken ongezond nog niet genoeg bewezen is of klimaatopwarming niet bestaat.

Indien je zelf geen fluo wilt dragen en je zelf vind dat je veilig genoeg bent dan is dit perfect goed. Allemaal klaar voor mij.
Maar je moet andere motorrijders geen foute info gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:12
DaemonAngel schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:32:
[...]

De discussie werd even wat tot leven gewekt omdat iemand aan het verkondigen was dat fluo niets uitmaakt voor je zichtbaarheid.
Dat doet het dus wel, en daar is inderdaad meer dan genoeg bewijs voor, waarom zouden anders alle hulpdiensten fluo gebruiken en wegenwerkers fluo gebruiken?
Waarom heeft de EU een hi-viz kleur geaccrediteerd? 89/686/EEC voor meer info over hi-viz.
Ze hebben zelfs onderzoek gedaan en voor hi-viz geel gekozen waar vroeger oranje de standaard was.
Hier is de politie zo stelselmatig (Antwerpen eerst want die hebben lekker veel geld) van oranje naar geel aan het wisselen.
Dat ontkennen is net als mensen die zeggen dat roken ongezond nog niet genoeg bewezen is of klimaatopwarming niet bestaat.

Indien je zelf geen fluo wilt dragen en je zelf vind dat je veilig genoeg bent dan is dit perfect goed. Allemaal klaar voor mij.
Los van het feit dat ik het grotendeels met je eens ben -maar zelf 9 van de 10 keer in zwart pak en zwarte helm rijd- is dit een discussie die nergens gaat komen. Natuurlijk kan je met fluo meer opvallen en natuurlijk helpt geen enkele kleur voor mensen die niet kijken. Zelf rij ik alleen met een hesje -zoals vanochtend- door de spits.

Dat bevalt me overigens niet hoor om buiten vakanties naar het werk te rijden met de motor. Niet opletten voor vijf maar voor vijftien. Heel druk met mensen die met vanalles bezig zijn behalve het verkeer, morgen zelf weer in de leasert ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:15
http://www.metronieuws.nl...-in-centrum-van-rotterdam

Wat is dat voor platte kak?

Ik heb een Akra einddemper specifiek voor mijn model (staat er ingegraveerd). Die is er direct bij levering van de moto opgezet, ZONDER dB killer, omdat die er niet voor bestaat. Heel het ding is wel CE gekeurd, dus ik wil wel eens zien dat ik daar een boete zou voor kunnen krijgen. Dan mag of BMW of Akra deze betalen.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Kapot schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:25:
[...]

Onzin. Luide uitlaten zorgen er dus echt wel voor dat je eerder gehoord word, en mensen eerder bedacht zijn dat er iets aan komt, ik heb laatst ook Db killers gekocht omdat open Akra's gewoon net ff wat te luid zijn, maar ik heb wel bewust Db killers gekocht die een wat grotere doorlaat hebben dan standaard om wat meer geluid te hebben omdat ik dat mooi vind en omdat mijn ervaring is dat automobilisten wel degelijk horen dat je er aan komt!
Jij praat BS, ik hoor luide uitlaten thuis wel aankomen van ver maar als ik zelf in de auto zit niet hoor.
Misschien moet ik er bij melden dat ik ook een radio aan heb staan in de auto...
Wel fijn te lezen dat je DB-Killers gemonteerd hebt, had je ergens het volgende gelezen..
http://www.metronieuws.nl/nieuws/rotterdam/2016/05/23-motorrijders-beboet-in-centrum-van-rotterdam

_O- :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
kazzzdafke schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:39:

Ik heb een Akra einddemper specifiek voor mijn model (staat er ingegraveerd). Die is er direct bij levering van de moto opgezet, ZONDER dB killer, omdat die er niet voor bestaat. Heel het ding is wel CE gekeurd, dus ik wil wel eens zien dat ik daar een boete zou voor kunnen krijgen. Dan mag of BMW of Akra deze betalen.
Ik weet niet of alle uitlaten een db killer hebben die je kan plaatsen en verwijderen. Ik weet dat veel sportmodellen dit hebben voor ruimer te ademen (en je hebt aparte dagen voor zonder db killer op circuits).
Als je uitlaat geaccrediteerd is, dit staat er zoals je zegt op gegraveerd, en daarmee dus onder het db limiet zit dan heb je normaal geen probleem.
ephymerous schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:36:
[...]

Los van het feit dat ik het grotendeels met je eens ben -maar zelf 9 van de 10 keer in zwart pak en zwarte helm rijd- is dit een discussie die nergens gaat komen. Natuurlijk kan je met fluo meer opvallen en natuurlijk helpt geen enkele kleur voor mensen die niet kijken. Zelf rij ik alleen met een hesje -zoals vanochtend- door de spits.

Dat bevalt me overigens niet hoor om buiten vakanties naar het werk te rijden met de motor. Niet opletten voor vijf maar voor vijftien. Heel druk met mensen die met vanalles bezig zijn behalve het verkeer, morgen zelf weer in de leasert ;)
Ik vind de spits net het minst gekke eigenlijk. Allemaal mensen die dagelijks rijden. Weten wat ze doen en gewoon zijn in de drukte te rijden.
Als ik in het weekend of woensdag avond rij dan merk ik absurd veel (sorry maar is zo) vrouwen die random over de baan gaan.
Op woensdag heb ik er zelf de term "soccer moms" voor in gebruik genomen. Vrouwen die alleen dan even de auto nemen om hun kinderen naar hun hobby te brengen.
Een gevaar zijn omdat ze zelden rijden en vaak nog eens gehaast zijn.

Grappig genoeg zei mijn baas onlangs ook iets in die trend. Wij merkten dat woensdag eigenlijk vaak een verschrikkelijke avondspits heeft terwijl er dan net minder mensen op de baan zijn doordat het een typische 4/5 of halftijdse dag is.
Maar er zijn dan altijd enorm veel accidenten en ik vermoed door de soccer moms die dan accidenten veroorzaken of er zelf in betrokken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
DaemonAngel schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:45:
[...]

Ik weet niet of alle uitlaten een db killer hebben die je kan plaatsen en verwijderen. Ik weet dat veel sportmodellen dit hebben voor ruimer te ademen (en je hebt aparte dagen voor zonder db killer op circuits).
Als je uitlaat geaccrediteerd is, dit staat er zoals je zegt op gegraveerd, en daarmee dus onder het db limiet zit dan heb je normaal geen probleem.
En dat weten die politiemannen die je tegenhouden denk je? Althans, zo komt het niet over in het artikel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:40
DaemonAngel schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:32:
[...]

Ik neem aan dat je mij daarbij bedoelt :+ . Wat ik andere motorrijders wou meegeven is dat wanneer je high viz draagt niet per definitie iedereen je direct ziet en je 1000% veiliger bent want dat ben je niet. Dat denken vele motorrijders namelijk wel. Ja, fluo maakt je overdag zichtbaarder maar het is insignificant vergeleken met andere handelingen die je kan verrichten om een ongeluk te voorkomen zoals defensief rijden net zoals ik had gezegd in mijn vorige post. Er zijn ook genoeg papers waarbij de conclusie luid dat fluo geen drol uitmaakt. Ik vind ook dat iedereen zelf moet beslissen of hij wel of niet zoiets draagt, maar het is zeker geen wonder beschermmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:39
kazzzdafke schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:46:
[...]

En dat weten die politiemannen die je tegenhouden denk je? Althans, zo komt het niet over in het artikel.
Die lui zullen echt niet op de hoogte zijn. Die hebben gewoon opgedragen gekregen dat elke sportdemper een db killer (die je van buitenaf kan zien) moet hebben, anders bekeuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Wekko306 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:55:
[...]

Die lui zullen echt niet op de hoogte zijn. Die hebben gewoon opgedragen gekregen dat elke sportdemper een db killer (die je van buitenaf kan zien) moet hebben, anders bekeuring.
Inderdaad, precies. Ik ga dus mijn CE certificaat vanaf nu in de jas meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

cyntax schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:52:
[...]
Er zijn ook genoeg papers waarbij de conclusie luid dat fluo geen drol uitmaakt.
Dit vraagt om een bron, of eigenlijk dus een aantal bronnen. Kan het me namelijk niet voorstellen, ervan uitgaande dat je met "genoeg" bedoelt dat het een significant aantal is.
Van het tegendeel (het maakt wél een drol uit) zijn er in ieder geval voldoende te vinden op deze Wiki.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Artikel 5.4.11,vijfde lid, geeft aan: Motorfietsen waarvoor geen waarde als bedoeld in het vierde lid is vermeld, mogen in de nabijheid van de uitmonding van het uitlaatsysteem geen hoger geluidsniveau produceren dan in onderstaande tabel bij de onderscheiden cilinderinhouden telkens vermelde waarde:
Cilinderinhoud t/m Maximum toegestane waarde
80 cm3 91 dB(A)
125 cm3 92 dB(A)
350 cm3 95 dB(A)
500 cm3 97 dB(A)
750 cm3 100 dB(A)
1000 cm3 103 dB(A)
>1000 cm3 106 dB(A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:15

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dat ingraveren kan natuurlijk iedereen en dat wilt niet zeggen dat je ermee mag rijden. Ik heb nog nooit gehoord dat Akra, street legal, dempers levert zonder DB-Killer.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Tylen schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:16:
[...]

Dat ingraveren kan natuurlijk iedereen en dat wilt niet zeggen dat je ermee mag rijden. Ik heb nog nooit gehoord dat Akra, street legal, dempers levert zonder DB-Killer.
Aub dan..

https://www.akrapovic.com...4&modelId=375&yearId=4013

http://www.revzilla.com/m...xhaust-bmw-s1000rr-s1000r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Vraag aan de minister:
Waarom zijn sportuitlaten, “voor het mooie geluid”, die veel overlast veroorzaken, gewoon te koop?
Moeten deze uitlaten aan wettelijke geluidsnormen voldoen? Zo neen, bent u bereid geluidsnormen voor uitlaten van alle gemotoriseerde voertuigen te stellen en uitlaatsystemen die overschrijdingen van deze geluidsnormen veroorzaken te verbieden? Zo neen, waarom niet?

Antwoord op vraag:
Alle (vervangings)uitlaten en ook sportuitlaten behoren een Europese typegoedkeuring te hebben en voldoen dan aan de wettelijke geluidseisen. Echter, de laatste jaren is in Nederland het aantal auto’s uitgerust met niet-goedgekeurde vervangingsuitlaten en auto’s voorzien van sportuitlaten, sterk toegenomen. De sportuitlaten zijn officieel alleen voor racedoeleinden bestemd en hebben geen typekeuring nodig, maar worden in de praktijk ook op de openbare weg gebruikt, met een onaanvaardbare geluidemissie als gevolg. Probleem is dat de verkoop van deze uitlaten veelal gebeurt via internet en op de vele websites/webwinkels worden ze dan ook veelvuldig aangeboden. Bovendien zijn deze uitlaten vaak goedkoper dan goedgekeurde (vervangings)uitlaten. Een verbod op de verkoop van dergelijke uitlaten is niet mogelijk. De politie kan wel optreden zodra de politie op de openbare weg geluidsoverlast boven het toegestane aantal decibels meet.

Vraag aan de minister::
Waarom wordt er bij de APK niet op geluidsproductie gemeten? Bent u bereid maatregelen te nemen om hier wel op te meten? Zo neen, waarom niet? Zo ja, wat voor maatregelen gaat u nemen?

Antwoord op deze vraag:
Voor motorfietsen en bromfietsen bestaat er geen APK en bij de APK voor personenauto’s wordt er niet getoetst op geluidseisen. Dit staat in artikel 5.2.11 van het Voertuigreglement: “Aan deze eis wordt niet getoetst tijdens de periodieke keuring ten behoeve van de afgifte van een keuringsrapport”. Volgens de nota van toelichting bij het Voertuigreglement is dit indertijd opgenomen om de kosten voor de keurders te beperken, omdat vooral voor de personenauto nogal wat vrije ruimte wordt gevraagd voor het proefterrein waar de meting zou moeten worden verricht.
In mijn brief aan de Tweede Kamer van 6 juli 2007 over de verlaging van de APK-frequentie is tevens vermeld, dat de mogelijkheden zullen worden bezien om de milieueisen in de APK uit te breiden met bijvoorbeeld een controle op de geluidsprestatie van uitlaatsystemen. Daarbij zal ook een afweging gemaakt worden tussen de toename van de administratieve lasten en het te bereiken effect.
TNO heeft een eerste verkennend onderzoek gedaan naar de inpassing van de controle op geluidsemissies van wegvoertuigen in het APK-keuringsprotocol. Dit onderzoek heeft tot vijf mogelijke opties geleid voor een geluidstechnische keuring, variërend van een eenvoudige auditieve controle tot een meer arbeidsintensieve en complexe inspectie.
Verder praktijkonderzoek naar de haalbaarheid en kostenbaten effectiviteit van deze opties is echter nodig en zal in samenwerking met RDW en BOVAG worden voortgezet. Het invoeren van een APK-verplichting voor motoren en bromfietsen om op die manier geluidshinder te bestrijden acht ik niet geëigend. Het is namelijk goed denkbaar en ook relatief eenvoudig om dergelijke voertuigen bij een APK in geluidsarme staat aan te leveren, om het voertuig de dag daarna weer van een uitlaat met hinderlijk geluid te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 15:10
Winkiller schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:14:
Artikel 5.4.11,vijfde lid, geeft aan: Motorfietsen waarvoor geen waarde als bedoeld in het vierde lid is vermeld, mogen in de nabijheid van de uitmonding van het uitlaatsysteem geen hoger geluidsniveau produceren dan in onderstaande tabel bij de onderscheiden cilinderinhouden telkens vermelde waarde:
Cilinderinhoud t/m Maximum toegestane waarde
80 cm3 91 dB(A)
125 cm3 92 dB(A)
350 cm3 95 dB(A)
500 cm3 97 dB(A)
750 cm3 100 dB(A)
1000 cm3 103 dB(A)
>1000 cm3 106 dB(A)
Als er op je balhoofdplaat aangegeven staat hoeveel dB de motor mag maken is dat lijdend.
Van de site van Akra:

WARNING:
Because of the world-wide distribution of Akrapovič d.d. products, neither Akrapovič d.d. nor any of its subsidiaries make any representation that the products comply with the air and/or noise emissions laws, or labeling laws, of any jurisdiction. The purchasers are entirely responsible for informing themselves of the applicable laws where the products are to be used and to comply with those law.

[ Voor 31% gewijzigd door Rickz op 10-05-2016 15:27 ]

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Rickz schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:26:
[...]

Als er op je balhoofdplaat aangegeven staat hoeveel dB de motor mag maken is dat lijdend.

[...]

Van de site van Akra:

WARNING:
Because of the world-wide distribution of Akrapovič d.d. products, neither Akrapovič d.d. nor any of its subsidiaries make any representation that the products comply with the air and/or noise emissions laws, or labeling laws, of any jurisdiction. The purchasers are entirely responsible for informing themselves of the applicable laws where the products are to be used and to comply with those law.
Dit zit er wel bij, dus...

https://d2wb124y84b8aj.cl...64b5682434413401824a7.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 15:10
Dat had ik nog niet gezien :+ 't verhaal van geluid blijft nog wel staan overigens, mocht de motor met deze pijp te veel lawaai maken wordt je gewoon op de bon geslingerd toch?

Is dat zelfs niet zo met een standard uitlaat? Stel ik heb een motor die al een aardige tijd mee gaat en het dempingswol en dergelijke wat allemaal in de pijp zit is zo'n beetje vergaan. Hierdoor maakt de motor uiteraard meer lawaai, stel dat deze nu zo luid is dat de motor meer geluid maakt dan op mijn balhoofd aangegeven staat. Kan ik toch gewoon op de bon geslingerd worden ookal heb ik de originele uitlaat eronder?

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

fivepack schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:14:
Gewoon voor een FJR gaan, die ros je ook gewoon de haarspeld door. Lekker op bottompower.
Heb zelf ook jaren op meerdere types VFR gereden en nu sinds een jaar op een FJR.
Ben weliswaar iets korter dan jij met mn 1.92, maar wat zitpositie betreft is dit echt vele malen beter.
Heb je ook ervaring met allroads?

Een FJR Is op zich beter te betalen dan de gemiddelde Allroad als ik het zo zie.
Maar aan de andere kant was ik aardig aan het vechten om de VFR door de echt krappe haarspeldbochten te hannessen. Goeddeels door vermoeidheid en totaal verstijfde rug en spieren, maar vraag me af of een FJR 'lichtvoetiger' is dan een VFR.

[ Voor 27% gewijzigd door MikeyMan op 10-05-2016 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4rkP
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 06:18
Zo, na een lange tijd lurken kan ik mezelf ook melden in dit topic. Vandaag mijn motorrijbewijs gehaald, nu op zoek naar helm, kleding en een motor.

Ik hoop volgende week een aantal proefritten te maken op een grs600 en gsr750. Daarnaast lijkt een supermoto van ktm ook wel gaaf. Ik zie ook dat er hier in de buurt een bmw g650 xmoto te koop staat. Iemand ervaring met dit model? Ik kan er weinig informatie over vinden.

Keuzes keuzes keuzes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:15

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

En deze slipon komt helemaal zonder dbkiller????

(toch wel mooi spul he dat Akra ;))

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Tylen schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:46:
[...]

En deze slipon komt helemaal zonder dbkiller????

(toch wel mooi spul he dat Akra ;))
Correctomundo (2 maal) :)

Ik ga het onderdelenschema (daar kan je trouwens op zien dat er geen db killer in zit) en keur PDF's dan ook vanaf nu in de jas bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:43
M4rkP schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:46:
Zo, na een lange tijd lurken kan ik mezelf ook melden in dit topic. Vandaag mijn motorrijbewijs gehaald, nu op zoek naar helm, kleding en een motor.

Ik hoop volgende week een aantal proefritten te maken op een grs600 en gsr750. Daarnaast lijkt een supermoto van ktm ook wel gaaf. Ik zie ook dat er hier in de buurt een bmw g650 xmoto te koop staat. Iemand ervaring met dit model? Ik kan er weinig informatie over vinden.

Keuzes keuzes keuzes :)
Wat is je budget?

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Kapot schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:25:
[...]
Nou, dan zal ik maar eens naar Schoonenberg gaan, want ik hoor niets totdat je me dicht genaderd bent...

Misschien is het binnen de bebouwde kom anders omdat je daar bebouwing hebt (duh!) waartegen het geluid weerkaatst (in een smalle straat is het heel erg), maar op de snelweg garandeer ik je dat iemand je niet hoort voordat je er al bent. Het geluid is namelijk naar achteren gericht en slechts een klein deel lekt naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Grappig. Ik heb ook een Akra die je af fabriek door BMW kunt laten monteren en daar zit wel een dbkiller in. Het zijn in de basis gewone bestaande Akra's die ze hebben aangepast zodat ze op die motor passen. Vreemd dat daar dan geen dbkiller voor zou bestaan. Maar als ie uiteindelijk het legale geluidsnivo niet overstijgt is er niets aan de hand, dbkiller of niet. De dbkiller is volgens mij geen wettelijke eis, het geluidsnivo is een eis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-08 09:22
MikeyMan schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:43:
[...]

Een FJR Is op zich beter te betalen dan de gemiddelde Allroad als ik het zo zie.
Maar aan de andere kant was ik aardig aan het vechten om de VFR door de echt krappe haarspeldbochten te hannessen. Goeddeels door vermoeidheid en totaal verstijfde rug en spieren, maar vraag me af of een FJR 'lichtvoetiger' is dan een VFR.
Nou in zoverre dat ik een testritje gemaakt heb op een Super Ténéré en op de V-strom650 van mn vriendin gereden heb voordat die verlaagd werd. Maar ik vind de zithouding en niet onbelangrijk de soeplesse van de FJR veel prettiger. En het niet hoog in toeren hoeven te jagen om vermogen onder je rechterhand te hebben is voor mij ook een enorm pluspunt

Lichtvoetiger? Nou stilstaand is de VFR lichter, maar vanaf het moment dat je gaat rollen heb ik niet in de gaten dat ik met 300 kg onderweg ben. Een Super Ténéré is zeker lichter dan een FJR, Wat meer geschikt voor het betere gooiwerk, maar mist onderin wel de power van de FJR.

[ Voor 14% gewijzigd door fivepack op 10-05-2016 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik heb meerdere reacties voorbij zien komen over circuitrijden. Hierbij worden meerdere organisaties genoemd. Sommige worden aangeraden, andere juist niet.

Tylen raadt bijvoorbeeld Racecracks aan. Op hun site staat het volgende bij FAQ: 'Verzekeraar is bij alle organisaties gestopt met het aanbieden van de motor dagverzekering.'

Mijn vraag is: Op welke manier kunnen de motoren worden verzekerd tijdens zo'n dagje circuitrijden? Volgens mij maken (de meeste) verzekeringen een voorbehoud voor circuitgebruik... Reacties hierover zijn welkom!

Verder heb ik van het weekend deelgenomen aan een speeddate met BMW Motorrad. Ik wilde iets compleet anders rijden dan m'n eigen motor (R1) en ik had gekozen voor een K1600GT. De 6 cilinder draait mooi, ook met minder vibraties dan een 4 cilinder. Ook het koppel was best prima. Toen ik wegreed had ik echt het idee met een olietanker op stap te zijn. Dat wende heel snel, zo goed zelfs dat ik op een gegeven moment bang was dat ik de zijkanten zou schrapen tegen de grond. Hoe dan ook, zo'n motor geeft al snel veel vertrouwen.

Enige tijd geleden is er een discussie geweest in deze topic over turbulentie e.d. De proefrit was een mooi moment om dat te testen, want de K1600GT had een elektrisch in hoogte verstelbaar ruitje. Het aparte was dat ik de meeste last van turbulentie had met het ruitje omhoog. En een stuk minder tot niet met het ruitje omlaag, maar dan had ik weer meer last van het suizen van de wind... Verder was de demping elektrisch instelbaar. Comfort deinde dat het wel wat en in sport stand stond het allemaal een stuk strakker. Maar na 10 minuten had ik echt zoiets van, goed hoe ga ik nu de rest van de tijd vullen? Sprinten doet zo'n ding best prima, voorwiel kwam licht omhoog in de 1 en 2. Maar het was mij iets te klinisch.

Zo'n R1200GS Adventure daarentegen... Wat een motor (niet op gereden overigens). Met zo'n motor zou ik met plezier woon-werkverkeer gaan rijden. Motorvakanties etc. Naast zo'n GS is m'n eigen motor gewoon speelgoed. Leuk speelgoed, dat dan weer wel ;).

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

[...]

Dat ligt er misschien aan welke VFR. Ik heb een RC36-II (750 cc, 1995), en wel eens samen gereden met een CBR600 uit 2003 oid en een FJR van rond 2005. Onderweg gewisseld, en zoals verwacht stuurde de CBR erg makkelijk en scherp, de VFR redelijk en de FJR iets logger. Je bent gewoon met redelijk wat gewicht onderweg. De zithouding is wel rechterop dan op de VFR, waardoor je minder snel vermoeid raakt en langer netjes kan blijven sturen vanuit de heupen ipv te moeten werken.
De BMW R1150 GS van een andere vriend van me stuurt een stuk makkelijker. Ook een K1200LT laat zich door zijn lage zwaartepunt nog verrassend makkelijk een bocht om leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
wilmundo schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:16:
Mijn vraag is: Op welke manier kunnen de motoren worden verzekerd tijdens zo'n dagje circuitrijden? Volgens mij maken (de meeste) verzekeringen een voorbehoud voor circuitgebruik... Reacties hierover zijn welkom!
Circuit gebruik is bij iedere verzekering die voor de openbareweg bedoelt is uitgesloten. Het is wel zo dat Lelystad door sommige verzekeraars gezien kan worden rijwaardigheidstraining en niet als circuit rijden. In dat geval ben je wel verzekerd. Voor op een echt circuit zoals Assen zal je dus altijd een losse verzekering nodig hebben, aan die voor op de weg heb je niets.

Aan de andere kant moet je sowieso All-Risk hebben wil je er iets aan hebben. Mijn motor is zo enorm duur All-Risk dat het voor mij WA+ geworden is. Dan maakt die circuit dag ook niets meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Clush schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 00:05:
Ik ben trouwens aan het rondkijken voor een helm, en wat me opvalt is dat knalgele modellen helemaal niet zo goed te krijgen zijn. Laat staan in mijn maat (dikke kop) maar je zou toch verwachten dat opvallende kleuren het beter zouden doen. En zwart is volop verkrijgbaar. Ik snap dat niet... een helm is toch voor de veiligheid, wat kan het dan schelen dat de kleur niet 'cool' is?

Zijn nog wel meer dingen die me tegenvallen van motorminnend Nederland. De obsessie met geluid, bijvoorbeeld. Wat maakt het nou in vredesnaam uit of je fiets een takkeherrie maakt of niet.

Woensdag m'n eerste echte les. Ik les per dagdeel en heb de 26e m'n AVB examen gepland. Als alles goed gaat kan ik hopelijk m'n AVD er snel achteraan doen, zou mooi zijn als ik in juli m'n papiertje heb.

En dan nog een motor. Heb afgelopen weekend even op een Honda Magna gezeten die m'n oom nog heeft staan, die is helaas veel en veel te klein voor mij, kom met m'n knieën ruim boven de tank uit.
Ik heb toevallig laatst (staat ook in dit topic) een fluorgele Schuberth S2 op de kop kunnen tikken voor een mooi prijsje. Sommige maten zijn bij Hans van Wijk nog leverbaar.

Mijn insteek is sowieso dat je voor je eigen veiligheid moet zorgen, en er zijn altijd mensen die niet kijken.
Maar er zijn ook mensen die wél kijken, en die wil ik het best makkelijker maken. Bij een fluorgele helm heb je in Nederland het voordeel dat dat wordt geassocieerd met motoragenten, dus als een automobilist een gele helm boven de auto achter zich ziet uitsteken, valt hem dat net iets beter op dan een andere kleur. Net zoals in België de oranje helmen wat populairder zijn, om diezelfde reden. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 09:03

Least Inkling

Product of the cold war

[...]

Heb een 1300 FJR en een 1400 GTR gehad en nu een 1200 GSA. Uiteindelijk krijg je elke fiets wel door een haarspeld, zolang je de juiste (kijk)techniek hanteert. Maar als je praat over lichtvoetigheid, is de GSA wel een toppunt, hoewel de GTR er de hand ook zeker niet voor omdraaide. De FJR moest ik wel wat meer duwen.

Haarspelden zijn meer een kwestie van techniek dan het soort fiets (dikke harleys met maatje 300 banden daargelaten..)

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 18:51
Winkiller schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:41:
[...]

Jij praat BS, ik hoor luide uitlaten thuis wel aankomen van ver maar als ik zelf in de auto zit niet hoor.
Misschien moet ik er bij melden dat ik ook een radio aan heb staan in de auto...
Wel fijn te lezen dat je DB-Killers gemonteerd hebt, had je ergens het volgende gelezen..
http://www.metronieuws.nl/nieuws/rotterdam/2016/05/23-motorrijders-beboet-in-centrum-van-rotterdam

_O- :Y
Nee, ik geef geen niet zoveel om een boete, als ik staande gehouden word is dat balen en betaal ik, alleen moraalridders die op forums huilie huilie doen over een motor die al dan niet teveel lawaai maakt, daar kan ik mij behoorlijk aan irriteren....

Als jullie het allemaal zo erg vinden ga je toch gewoon autorijden, hoor je de uitlaten volgens jullie niet en hoef je ook geen gele helm op je kanus om gezien te worden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kapot schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 17:05:
[...]

Nee, ik geef geen niet zoveel om een boete, als ik staande gehouden word is dat balen en betaal ik, alleen moraalridders die op forums huilie huilie doen over een motor die al dan niet teveel lawaai maakt, daar kan ik mij behoorlijk aan irriteren....

Als jullie het allemaal zo erg vinden ga je toch gewoon autorijden, hoor je de uitlaten volgens jullie niet en hoef je ook geen gele helm op je kanus om gezien te worden!
:?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

[...]

Jammer alleen dat je met een luide uitlaat dus niks anders doet dan anderen irriteren.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:57

Clush

Do as I say...

[...]

Waar heb je het nou precies over? Volgens mij 'doet' niemand huilie huilie en is je toon redelijk misplaatst.

Volgens mij heeft horen aankomen veel meer te maken met je snelheid dan met extra volume.

[ Voor 6% gewijzigd door Clush op 10-05-2016 17:26 ]

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Least Inkling schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 17:05:
[...]

Heb een 1300 FJR en een 1400 GTR gehad en nu een 1200 GSA. Uiteindelijk krijg je elke fiets wel door een haarspeld, zolang je de juiste (kijk)techniek hanteert. Maar als je praat over lichtvoetigheid, is de GSA wel een toppunt, hoewel de GTR er de hand ook zeker niet voor omdraaide. De FJR moest ik wel wat meer duwen.

Haarspelden zijn meer een kwestie van techniek dan het soort fiets (dikke harleys met maatje 300 banden daargelaten..)
Heb je helemaal gelijk in, heb ook je het idee dat ik echt als een mietje reed. Die gedachte, gecombineerd met vermoeidheid, een rug die niet meewerkt en een niet helemaal gelukkige zitpositie versterkt elkaar allemaal.
En zo kan ik nog wel meer smoezen bedenken die grotendeels psychisch zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 09:07
Ik heb mijn R1 verkocht voor een Suzuki V-Strom 1000, zodat ik met mijn vriendin verder kan rijden.
Nu krijgen we beide last van onze onderrug/staartbotje. Op het moment dat we verder naar voren leunen is het weg.

Nu dus kijken voor een andere motor. Waarschijnlijk wordt het dan een Suzuki GSX 1400.
Iemand interesse in een dikke V-Strom, afgeladen met opties? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 13:45

Bergie

Lekker belangrijk...

Ach, een beetje lawaai hoort imho wel een beetje bij de beleving van het motorrijden. Persoonlijk vind ik dat de chopper achtige motoren meer overlast in de wijk veroorzaken met die zware twee-cilinders dan een sportmotor die flink in de toeren moet voor hij echt lawaai begint te maken. Dat lukt ze hier in de wijk toch niet met al die bochtjes :P

Maar goed; alles met mate natuurlijk. Een volledig open motoGP achtige demper hoeft voor mij ook niet; ik wil mijn oordoppen in hebben tegen het windgeruis, niet tegen het lawaai van mijn eigen uitlaat.

Maar met een beetje mazzel komt er bij mij binnenkort een akra onder :P Is toch net ff wat leuker dan de standaard demper. Maar dan wel gewoon degene die speciaal voor de MT-09 gemaakt is incl db killers

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

[...]

;w :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

MikeyMan schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 19:04:
[...]

..knip...
En zo kan ik nog wel meer smoezen bedenken die grotendeels psychisch zijn 😇
Been there, done that :)

Lurk hier al jaren mee en wat me opvalt is dat er best wel velen zijn die zich overal voor verontschuldigen.
Niet doen, motorrijden is (gelukkig) nog steeds iets waarbij je elke dag leert, dat maakt het uitdagend en leuk. Een motorblok tussen je knieën leren beheersen is iets waar je jaren over doet, laat staan het anticiperen op andere weggebruikers. Heb zelf 320k+ km achter de rug en ik volg nog steeds allerlei cursussen (overigens ben ik geen referentie, begrijp me niet verkeerd O-) ).

Geniet ervan en laat je niet rushen door grootspraak van anderen, die zijn net zoals ik (en anderen) ook begonnen als een dweil :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Bergie schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 19:27:
Maar dan wel gewoon degene die speciaal voor de MT-09 gemaakt is incl db killers
Yep, voor de jouwe wel, kan je zien op het onderdelenschema, zoals ik al zei:
https://d2wb124y84b8aj.cl...9b1ea47bdb0_Generated.pdf

Voor de mijne dus niet.. Zoals je ook al in vorige link van mijn schema kan zien.
Nu, boeien. Echt niet.

Je hoort em, heel goed. Mooi geluid. Lekkere protten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Afgelopen weekend redelijk wat gereden en het viel me op dat ik veel of eigenlijk bijna alle bochten niet netjes maak en voel me daardoor wel een beetje een kneus op de weg.
Wat er precies aan de hand is weet ik niet maar het is nooit een mooie gladde bocht, vaak moet ik iets extra bijsturen en heb ik dus een beetje een wiebel met m'n motor in de bocht. Is dat iets wat jullie herkennen en komt dat met de jaren/ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:59

charrel

Cortisol4life..

En vooral verder vooruit kijken, dat kan je nu al oefenen. Dat komt niet vanzelf met de jaren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Meestal is dat te verklaren door je kijktechniek. Kijk de bocht door, zover je kunt waar je wilt uitkomen. Geef midden in de bocht wat gas om een trekkende motor te hebben en daarmee op te richten.

Uiteraard niet schakelen, want daarmee ben je te laat. Dat had je al moeten doen.
En de steentjes die er niet zijn proberen te vermijden in de bocht had je al moeten zien, niet in de bocht zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:05
Ik schakel wel eens in de bocht hoor, maar dan alleen omhoog. :+

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:59

charrel

Cortisol4life..

Als je begint kan je beter voor de bocht klaar zijn met remmen/ schakelen en na de bocht weer opschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Ik ook wel eens in een haarspeld, maar dan terug :9

Edit: omhoog dan ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Least Inkling op 10-05-2016 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, en daar viel alles lekker samen... Op de stukken strak geasfalteerde luxemburgse bochten ging het als een speer. Maar in België en Frankrijk met al die pokdalige wegen, was ik toch steeds bezig met niet voor me op de weg kijken of er niet toevallig rotzooi/grind/modder lag. En dan gaat het vanzelf ruk :)

Op Lelystad reed ik vorig jaar bij een VRO bochten, in de stromende regen, iedereen op een hoop, dus in theorie zou ik best in staat moeten zijn een fatsoenlijk bochtje te draaien. Maar dat was na een hele dag hetzelfde rondje op hetzelfde stukje asfalt rijden en steeds iets harder gaan.

Op een onbekend stuk weg wordt het ineens een heel ander verhaal, en ben ik toch te voorzichtig. Zit daarmee mezelf in de weg, en dan kom je in een vicieuze cirkel: beetje langzamer, dus minder stabiel, daardoor weer wat lagere toeren, motor die bokt enz :)

Voorlopig helpen de drie VRO's die ik gedaan heb daar ook niet heel veel aan. Weet wel dat het me op mijn Diversion allemaal wat minder kon schelen of ik om zou vallen, en daarmee een stuk soepeler in het rond ging.

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 10-05-2016 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Snap ik. Beste remedie is een cursus (of zelf doen) zoals ABS-remmen op vuile ondergrond, een all road cursus (ook al ga je de rest van je leven niet van het asfalt af ;) ).

Belangrijkste is dat je weet hoe je fiets en eigenlijk jijzelf reageert op vuil, steentjes of boomstammen :o . Je fiets redt zich wel, gaat erom hoe je zelf reageert en daarmee de reactie van de motor "overruled".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
MikeyMan schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 20:29:

Op Lelystad reed ik vorig jaar bij een VRO bochten, in de stromende regen, iedereen op een hoop,

Op een onbekend stuk weg wordt het ineens een heel ander verhaal, en ben ik toch te voorzichtig.
Getuigd van gewoon gezond verstand. Op het circuit ken je de bochten en weet je dat er geen vuiligheid ligt etc..

Op de openbare weg moet je niet zoals op het circuit willen rijden. Diegene die dat wel "kunnen" (doen) rijden zich zeker en vast wel eens onderuit. Ik rij zeker maar 75% van mijn kunnen op de OW, en die 25% geeft mij de kans te corrigeren wanneer er een koekenblik op mijn vak komt, puin op de weg ligt, ....

Je bent dus niet slecht bezig, integendeel. Je hebt gezond verstand en zal normaal gezien veilig km's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:04

Rick-Jan

always connected

Iemand ervaring met een Yamaha XS400? Een online gezien en wil eigenlijk een oude machine voor er bij, is precies geschikt voor A2 rijbewijs dus hoeft niet terug gevoerd te worden.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

kazzzdafke schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 20:38:
[...]

Getuigd van gewoon gezond verstand. Op het circuit ken je de bochten en weet je dat er geen vuiligheid ligt etc..

Op de openbare weg moet je niet zoals op het circuit willen rijden. Diegene die dat wel "kunnen" (doen) rijden zich zeker en vast wel eens onderuit. Ik rij zeker maar 75% van mijn kunnen op de OW, en die 25% geeft mij de kans te corrigeren wanneer er een koekenblik op mijn vak komt, puin op de weg ligt, ....

Je bent dus niet slecht bezig, integendeel. Je hebt gezond verstand en zal normaal gezien veilig km's maken.
Haha, ja op zich heb je daar gelijk in, maar dit voelt ook niet lekker hoor. Scheet geregeld zeven kleuren terwijl het nergens voor nodig was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rick-Jan schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 20:44:
Iemand ervaring met een Yamaha XS400? Een online gezien en wil eigenlijk een oude machine voor er bij, is precies geschikt voor A2 rijbewijs dus hoeft niet terug gevoerd te worden.
en gewild onder verzamelaars om te customizen. (omdat de CB´s te duur zijn geworden)
dat wil zeggen verhoogde kosten ivm vraag en aanbod.

verder is het een simpel thumpertje, verwacht niet te veel van het chassis, remmen en blok. onderdelen zijn ook niet echt een probleem ivm de verzamelaars.
dus kun je een goede vinden, gewoon doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@Mikeyman en kaasaanfiets: trouwens, nu ik er even over nadenk..

Als je een bocht wilt nemen, zet hem hoog in. Dus een bocht naar rechts zover mogelijk links als je wilt/durft/kunt en blijven kijken naar het verste punt na de bocht. Vergeet die apex, das alleen voor een circuit van belang. Een apex gaat sowieso het de uiterste rand van de binnenbocht opzoeken. Daar wil je eigenlijk niet zijn op de openbare weg (steentjes, zand, althans rechts van de weg. links heb je te maken met tegenliggend verkeer).

Gas opvoeren naargelang de bocht en dezelfde boog die je hebt ingezet blijven volgen. Daarna je smile van je mond vegen en doorrijden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
MikeyMan schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 20:29:
Ja, en daar viel alles lekker samen... Op de stukken strak geasfalteerde luxemburgse bochten ging het als een speer. Maar in België en Frankrijk met al die pokdalige wegen, was ik toch steeds bezig met niet voor me op de weg kijken of er niet toevallig rotzooi/grind/modder lag. En dan gaat het vanzelf ruk :)

Op Lelystad reed ik vorig jaar bij een VRO bochten, in de stromende regen, iedereen op een hoop, dus in theorie zou ik best in staat moeten zijn een fatsoenlijk bochtje te draaien. Maar dat was na een hele dag hetzelfde rondje op hetzelfde stukje asfalt rijden en steeds iets harder gaan.

Op een onbekend stuk weg wordt het ineens een heel ander verhaal, en ben ik toch te voorzichtig. Zit daarmee mezelf in de weg, en dan kom je in een vicieuze cirkel: beetje langzamer, dus minder stabiel, daardoor weer wat lagere toeren, motor die bokt enz :)

Voorlopig helpen de drie VRO's die ik gedaan heb daar ook niet heel veel aan. Weet wel dat het me op mijn Diversion allemaal wat minder kon schelen of ik om zou vallen, en daarmee een stuk soepeler in het rond ging.
Afgelopen weekend ook lekker in luxemburg geweest maar daar lag soms ook veel zooi hoor |:( }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:04

Rick-Jan

always connected

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 21:18:
[...]

en gewild onder verzamelaars om te customizen. (omdat de CB´s te duur zijn geworden)
dat wil zeggen verhoogde kosten ivm vraag en aanbod.

verder is het een simpel thumpertje, verwacht niet te veel van het chassis, remmen en blok. onderdelen zijn ook niet echt een probleem ivm de verzamelaars.
dus kun je een goede vinden, gewoon doen
Thanks voor de info, hier kan ik wel wat mee :) vraagprijs is wel aardig hoog inderdaad vergeleken met ongeveer dezelfde soort motoren.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:22
Even mijn krachtpatser showen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Cw4PAp7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1N7ledM.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RoIQh7Z.jpg

Please don't hit me guys. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:11

Bommes

Capo del formaggio

Eindelijk weer een echt Italiaans product er bij.. :+
Piaggio :Y

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 23:31
Wat deal je precies? Of mankeer je wat? Want in het laatste geval Ben je geëxcuseerd

:P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1fShu6n.jpg

Klein ritje afgesloten met een softijsje. Met discodip natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Bommes schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 21:43:
Eindelijk weer een echt Italiaans product er bij.. :+
Piaggio :Y
Dankjewel O+. Ookal zal iedereen dit ding helemaal de grond inboren. Ik mag het wel 1 ding geven, het is wel bizar stabiel in een bocht en je kan hem echt plat gooien. Voor woon<>werk en in de stad is het een heerlijk ding. Helaas dat het imago beetje vernaggeld is door de petjes. Gelukkig rij ik een MP3 Yourban en niet de normale MP3. Deze is wat minder verpauperd :9 .
418O2 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 21:56:
Wat deal je precies? Of mankeer je wat? Want in het laatste geval Ben je geëxcuseerd

:P

[afbeelding]

Klein ritje afgesloten met een softijsje. Met discodip natuurlijk
;( . Gemeen. Mijn volgende wordt wel een Kawasaki Z750, blijf die dingen echt prachtig vinden.

[ Voor 28% gewijzigd door Khayma op 10-05-2016 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Sorry - Dubbel!

[ Voor 97% gewijzigd door Khayma op 10-05-2016 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:11

-tom-562

Oliesjeik

Khayma schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 21:56:
[...]

Dankjewel O+. Ookal zal iedereen dit ding helemaal de grond inboren. Ik mag het wel 1 ding geven, het is wel bizar stabiel in een bocht en je kan hem echt plat gooien. Voor woon<>werk en in de stad is het een heerlijk ding. Helaas dat het imago beetje vernaggeld is door de petjes Roof Boxer'tjes. Gelukkig rij ik een MP3 Yourban en niet de normale MP3. Deze is wat minder verpauperd :9 .

[...]

;( . Gemeen. Mijn volgende wordt wel een Kawasaki Z750, blijf die dingen echt prachtig vinden.
Fixed :P
Je ziet ze hier in Arnhem ook steeds vaker, MP3 met dikke Akra o.i.d. er onder, onnodig lopen gassen 8)7 Vanmiddag was het nog erger, ik liep mijn dagelijkse rondje in de pauze, door het centrum, hoor ik ineens een dikke 1-pitter, dus ik kijk (helemaal blij :P) rond, want ik verwachtte een KTM achtig apparaat, komt er 1 of andere pannenkoek op z'n Vespa met Akra aanrijden :'( (en natuurlijk 3x hetzelfde rondje rijden)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
:X Naar voren "gesneaked" bij een spoorwegovergang, slaat (#)$&*#()$*#( die stomme motor af bij 't wegrijden |:( Te genant gewoon.. En 't stomme is. Het is me werkelijk nog geen ene keer overkomen in de jaren dat ik d'r al op rij 8)7

Ah well, laat 't de eerste en meteen de laatste keer zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
-tom-562 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 22:06:
[...]

Fixed :P
Je ziet ze hier in Arnhem ook steeds vaker, MP3 met dikke Akra o.i.d. er onder, onnodig lopen gassen 8)7 Vanmiddag was het nog erger, ik liep mijn dagelijkse rondje in de pauze, door het centrum, hoor ik ineens een dikke 1-pitter, dus ik kijk (helemaal blij :P) rond, want ik verwachtte een KTM achtig apparaat, komt er 1 of andere pannenkoek op z'n Vespa met Akra aanrijden :'( (en natuurlijk 3x hetzelfde rondje rijden)
Dat je er een andere uitlaat onderzet, dat is te begrijpen. De originele klinkt als een hamster in een koekblik maar laat AUB die DB killer erin. Het is en blijft een 1 pitter zoals je het mooi zegt. Vaak zijn het ook de typetjes met Roof Boxer helm, Akra uitlaat zonder DB killer en natuurlijk 2 standen gashendel, volgas en geen gas. :9

Ow ja, bijna vergeten. En natuurlijk het dekentje over de beentjes want anders worden ze koud en dat moeten we niet hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Khayma op 10-05-2016 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:11

Bommes

Capo del formaggio

Khayma schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 22:11:
[...]

Dat je er een andere uitlaat onderzet, dat is te begrijpen. De originele klinkt als een hamster in een koekblik maar laat AUB die DB killer erin. Het is en blijft een 1 pitter zoals je het mooi zegt. Vaak zijn het ook de typetjes met Roof Boxer helm, Akra uitlaat zonder DB killer en natuurlijk 2 standen gashendel, volgas en geen gas. :9

Ow ja, bijna vergeten. En natuurlijk het dekentje over de beentjes want anders worden ze koud en dat moeten we niet hebben.
Ik heb wel de 1 pitter, in plaats van de akra heb ik een leovinci (met db killer) maar mijn gas handle kent in de basis ook maar 2 standen...
Tja het blijft maar 23pk dus je moet wat he.. :9

Oh en ik heb geen kleedje ;)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Bommes schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 22:18:
[...]

Ik heb wel de 1 pitter, in plaats van de akra heb ik een leovinci (met db killer) maar mijn gas handle kent in de basis ook maar 2 standen...
Tja het blijft maar 23pk dus je moet wat he.. :9

Oh en ik heb geen kleedje ;)
Dat is niet mijn stijl. Ik heb uit mijn hoofd 25Pk dus geen knalbeest maar mijn gashendel kent heel veel standen. Mijn windscherm is verstelbaar dus in de stad gaat hij lekker omlaag, 50 rijden en gewoon achteraan aansluiten bij een stoplicht (tenzij er een hele lange rij is dan wel even naar voren sneaken). Ik leef maar 1x dus ik ga niet haasten. Als ik ergens te laat voor ben dat boeit het me niet of het 1min is of 5 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:37

steveman

Comfortabel ten onder

Osiris schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 22:08:
:X Naar voren "gesneaked" bij een spoorwegovergang, slaat (#)$&*#()$*#( die stomme motor af bij 't wegrijden |:( Te genant gewoon.. En 't stomme is. Het is me werkelijk nog geen ene keer overkomen in de jaren dat ik d'r al op rij 8)7

Ah well, laat 't de eerste en meteen de laatste keer zijn :+
Och, dat had ik met m'n MT-03 nog wel eens :S Als ik te snel het gas opende sloeg ie af :')

Idle RPM opgeschroeft en toen gebeurde het niet meer... Leve euro3 (2?).

Genant is het zeker! (En bij filteren nog link ook als de auto's dan langs komen rijden aan beide kanten :X )

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Iemand hier ervaring met Barbier motoren? Zaak in Havelte.
Heb er een motor gezien maar las dat ie in het verleden vooral aan import motoren deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-bKpINFS-ins/VzHkAkUHwkI/AAAAAAAACQk/ZSl4VWIB6KQZ8RmjDEUj33TAPcEXQRhWgCCo/s800/IMG_0932.JPG

Updatetje,

Motor bijna klaar! Achterkant nog afmaken en dan de kuipen erop (als die klaar zijn).

Weet iemand nog een adresje in de buurt van Apeldoorn-Arnhem-Zutphen waar je kan anodiseren tegen een zacht prijsje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:40
JanPedaal schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:07:
[...]

Dit vraagt om een bron, of eigenlijk dus een aantal bronnen. Kan het me namelijk niet voorstellen, ervan uitgaande dat je met "genoeg" bedoelt dat het een significant aantal is.
Van het tegendeel (het maakt wél een drol uit) zijn er in ieder geval voldoende te vinden op deze Wiki.
Attention and search conspicuity of motorcycles as a function of their visual context
Does hi-viz motorcycle clothing work?

MAIDS Study
Although black helmets are popular among motorcyclists, one study determined they offer the least visibility to motorists. Riders wearing a plain white helmet rather than a black one were associated with a 24% lower risk of suffering a motorcycle accident injury or death. This study also notes "Riders wearing high visibility clothing and white helmets are likely to be more safety conscious than other riders."
However, the MAIDS report did not back up the claims that helmet color makes any difference in accident frequency, and that in fact motorcycles painted white were actually over-represented in the accident sample compared to the exposure data. While recognizing how much riders need to be seen, the MAIDS report documented that riders' clothing usually fails to do so, saying that "in 65.3% of all cases, the clothing made no contribution to the conspicuity of the rider or the PTW [powered two-wheeler, i.e. motorcycle]. There were very few cases found in which the bright clothing of the PTW rider enhanced the PTW’s overall conspicuity (46 cases). There were more cases in which the use of dark clothing decreased the conspicuity of the rider and the PTW (120 cases)." The MAIDS report was unable to recommend specific items of clothing or colors to make riders better seen.

Ik moet zeggen dat al die onderzoekers zeer vooringenomen zijn maar dat geld ook voor de studies die laten zien dat high vis wel significant veiliger is. Daarnaast verschilt het ook nog eens per omgeving, land en bevolking.

Khayma schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 21:56:
Ookal zal iedereen dit ding helemaal de grond inboren. Ik mag het wel 1 ding geven, het is wel bizar stabiel in een bocht en je kan hem echt plat gooien.
Ik vroeg mij altijd af he, is het mogelijk om dat ding op 2 wielen te trekken in een bocht of werkt dat niet? Hoe is de vering eigenlijk geregeld?

On the side note, vandaag heb ik het gat gevuld tussen mijn 1 cylinder en 3 cylinder motorfietsen door een mooie Guzzi 2 cylinder te verwelkomen in de stal! Dit wordt natuurlijk een verzamel object en zal uitsluitend voor plezier ritjes gebruikt worden. Het is een zeer complete motor van de eerste burger eigenaar met alle (militaire) documentatie en onderhoudsschema's. Ook zit er oorlogsverlichting op maar ik moet dat nog even goed aansluiten.

Edit: heb ook maar de knoop doorgehakt en Double Take Adventure spiegels besteld voor de Husky. Ik heb onderhand al twee aftermarket spiegels geprobeerd om mijn zicht naar achteren te verbeteren maar de eerste die ik onderhand heb weggegooid zag ik niks door omdat er een vergrotingsfactor in het glas zat van 20%. Deze generieke Kawasaki spiegels die op de foto te zien zijn werken in principe prima alleen trillen ze als de knetter bij bepaalde toerentallen. Zodra de Double Take spiegel binnen zijn zal ik er wel een korte review over schrijven.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/borbD7wl.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door cyntax op 11-05-2016 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
"Ook het rijgedrag van sommige motorrijders is gevaarlijk. Ze trekken bijvoorbeeld hard op."

Vind dit het mooiste stukje eigenlijk :+. Duidelijk geen motorrijder die dit heeft geschreven. Ik weet niet hoe dat bij jullie is, maar als ik de auto's wil bijhouden bij stoplicht moet ik echt 1/8 gas geven oid (op mijn 35KW 1cyl). 8)7
cyntax schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 00:38:
[...]
On the side note, vandaag heb ik het gat gevuld tussen mijn 1 cylinder en 3 cylinder motorfietsen door een mooie Guzzi 2 cylinder te verwelkomen in de stal! Dit wordt natuurlijk een verzamel object en zal uitsluitend voor plezier ritjes gebruikt worden. Het is een zeer complete motor van de eerste burger eigenaar met alle (militaire) documentatie en onderhoudsschema's. Ook zit er oorlogsverlichting op maar ik moet dat nog even goed aansluiten.
Misschien stomme vraag, wat is oorlogsverlichting? Google kon mij zo snel niet helpen |:(

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DragonSlayer666 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 02:38:
[...]
Misschien stomme vraag, wat is oorlogsverlichting? Google kon mij zo snel niet helpen |:(
Een heel klein pitje, zodat je niet van 10km zichtbaar bent voor de vijand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

[...]
"While recognizing how much riders need to be seen, the MAIDS report documented that riders' clothing usually fails to do so, saying that "in 65.3% of all cases, the clothing made no contribution to the conspicuity of the rider or the PTW [powered two-wheeler, i.e. motorcycle]. There were very few cases found in which the bright clothing of the PTW rider enhanced the PTW’s overall conspicuity (46 cases). There were more cases in which the use of dark clothing decreased the conspicuity of the rider and the PTW (120 cases)."
Vaag stukje. In 35% van de gevallen had de kleding dus wel invloed? Vind ik persoonlijk een vrij hoog percentage. En daarna: er zijn weinig gevallen waarin fel gekleurde kleding de zichtbaarheid verbetert, maar meer gevallen waarin donkere kleding de zichtbaarheid vermindert. Duh...
Ik moet zeggen dat al die onderzoekers zeer vooringenomen zijn maar dat geld ook voor de studies die laten zien dat high vis wel significant veiliger is. Daarnaast verschilt het ook nog eens per omgeving, land en bevolking.
Zeker waar. Uiteindelijk moet iedereen zelf maar bedenken wat ie het fijnst vindt. Aangezien ik dagelijks rij op drukke wegen in de Randstad en vaak tussen de file door doe ik gewoon alles wat maar enigszins mogelijk is om mijn zichtbaarheid te vergroten. Gistermiddag viel het me weer op dat ik motorrijders met de bekende fluorescerend gele helm veel eerder zie dan rijders met anders gekleurde helmen. Rest van de kleding en kleur van de motor draagt (in mijn dagelijkse ritjes) meestal niet veel bij omdat die überhaupt niet in het zicht zijn door de auto's.
Volgende helm wordt een knalgele dus :+
On the side note, vandaag heb ik het gat gevuld tussen mijn 1 cylinder en 3 cylinder motorfietsen door een mooie Guzzi 2 cylinder te verwelkomen in de stal!
Vette PTW d:)b

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
[...]

[...]

Ik vroeg mij altijd af he, is het mogelijk om dat ding op 2 wielen te trekken in een bocht of werkt dat niet? Hoe is de vering eigenlijk geregeld?

Hoe bedoel je precies op 2 wielen te trekken? Vering is zo geregeld:

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-emWU_-v_9JM/Ts298FFZfjI/AAAAAAAAC2A/Nx8AdhPBECI/s1600/gilerafuoco.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.motorcycle.com/images/news/071009-mp3hybrid2.jpg
Pagina: 1 ... 64 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.