Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 106 Laatste
Acties:
  • 351.987 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een leuk stukje over forensen op de motor en o zo waar :)

http://lanesplitter.jalop...n-a-motorcycle-1774920878

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 10:12

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Zoals altijd is Lelystad gewoon een amateurbaantje met amateur organisatie imho. Blijkt nu ook wel weer.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ghostrider schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:14:
Zoals altijd is Lelystad gewoon een amateurbaantje met amateur organisatie imho. Blijkt nu ook wel weer.
Dat sowieso.

Race-Cracks is wat mij betreft nummer 1 momenteel. Top organisatie en top instructeurs.

We kunnen het ook anders doen. Betaal mijn inschrijf geld en ik rijd jullie voor ;) whahaha. Met camera natuurlijk. Zoals het hoort.

[ Voor 16% gewijzigd door Tylen op 09-05-2016 12:15 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Bedankt, ik ga even informeren.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Kijk uit hé straks ga je onderuit met camera en al.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ghostrider schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:17:
Kijk uit hé straks ga je onderuit met camera en al.
Ik rijd altijd met camera ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:20:
[...]

Een Versys is een heel erg goede motor die erg veel rijplezier biedt. Zo'n beetje elke motorjournalist is helemaal weg van zo'n ding. Twee voorbeeldjes:

http://www.motorfreaks.nl...-kawasaki-versys-650.html
http://www.motor-forum.nl...-Kawasaki-Versys-650.html
Ben ik mee eens, ik heb er ook jaren met plezier op gereden (ik had een van de eerste MkI modellen)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:05
Zo, de eerste 1000 zijn achter de rug.. Eigenlijk zijn het er nu 1280, dus enkel morgen nog naar de garage ermee om de eerste vuile minerale olie der laten uit te gaan!
Ik hoop dat het niet zo een kwaad kan eigenlijk.. Er zal wel altijd marge opzitten, maar als je ergens in de Ardennen steekt, kan je niet zomaar snel even terug naar huis :)

Dus, morgen om 10u heb ik een volledig open S1000R.. Rakkaaaaaaa..

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:06

mphilipp

Romanes eunt domus

Ghostrider schreef op zondag 08 mei 2016 @ 23:33:
[...]
Als ik een advies nooit meer van iemand aanneem dan is het wel advies over allroad banden. Allroad = ruk offroad presto. Geen andere mogelijkheid.
Ik geef je ook geen advies, maar wat jij stelt is geldig voor jouw specifieke doel. De term allroad zegt genoeg natuurlijk. Net als winterbanden ook niet geschikt zijn om met 30 graden de aanval te openen op het Ring record.

Een allroad band is geen offroadband en geen wegband. Maar in de categorie allroadbanden is de TKC 80 wel degelijk een prima band. Dat jij er eisen aan stelt als van een 100% offroadband is leuk, maar niet realistisch.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:39

-tom-562

Oliesjeik

Afgelopen vrijdag voor het eerst lekker kunnen sturen en rijden met mijn GSX-R600 en SBK kit (van Arnhem naar Utrecht en weer terug, alleen maar dijkjes). Dat stuurt echt als een malle :P Geeft echt heel veel vertrouwen (eigenlijk het eerste echte ritje van het jaar, en ik had nu al een hardere bochtensnelheid/ging platter dan normaal eigenlijk).
Ik weet alleen niet of ik te spreken ben over de gewijzigde tandwielverhouding (heb nu -1 tandje kleiner voorop). Je vliegt echt zo door de versnellingen heen en de km-stand wijkt behoorlijk af (120 km/h op de teller is iets over de 100 km/h op de GPS). Volgens mij is het qua acceleratie ook nauwelijks sneller, want je schakelt meer (het voelt wel sneller natuurlijk). Ik moet nog wat meer rijden om voor mezelf te bepalen of ik het echt fijner vindt :/

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:02

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Na de ervaringen met mijn VFR dit weekend, toch eens aan het nadenken over een andere motor.
Ben vrij lang (2m), en vraag me af waar ik goed aan doe:
- Model als FJR / GTR. Heb ik hier genoeg veerweg aan voor een kasseienstrook/gridpad?
- Tiger 1050 Sport / Multistrada / Crosstourer. Vind ik persoonlijk niet zo heel mooi, maar zou weleens de beste keuze kunnen zijn.

Eisen zijn sowieso > 100 pk, niet te standaard model (Geen GS bijv) en mogelijkheid voor drie koffers, en een beetje een comfortabele zit achterop.

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 09-05-2016 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 06:33
Zeer herkenbaar idd. Vooral deze:
If there’s anything that trains you to anticipate behavior and boost situational awareness more, I hadn’t found it. Until I started riding. You know what the guy 8 car-lengths up is going to do before he does it.
En over de kier tussen laarzen en broek:
No matter how amazingly waterproof or Goretexerized your boots are, make sure you’ve got a solid seal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
xos schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:22:
[...]

Ben ik de enige die hem eigenlijk maar een mafketel vind? "Vroeger" kreeg ik graag naar zijn filmpjes maar de laatste tijd zie ik iemand die wel erg zelfvoldaan rijdt en commentaar geeft. Als iemand op deze manier in Nederland zou rijden zouden we hem een idioot noemen.

Voorbeelden:
1. In een van zijn filmpjes vliegt hij de bocht uit en vraagt dan of het een fout is of een safe. Later wijdt hij het aan een kapot wiellager waar hij al een tijdje last van heeft. Geen moment van zelfreflectie.
2. Hij leent een triumpf, rijdt stevig door en klaagt over mensen die lekker aan het toeren zijn dat ze hem "corner blocken". In dat fimpje toont hij aan over totaal geen trottle control te beschikken en vertelt zelf niet gewend te zijn aan een motor met remmen en vering die werken. Rij dan normaal 8)7.
3. Rijdt op de stelvio, een paar Italianen halen hem in omdat hij moet afhaken omdat zijn voorremmen het niet trekken waarna hij er vol gas achteraan gaat.
4. Rijdt vol gas achter een z1000xs aan, geeft aan de weg geen plek is voor een race maar dat dit een demo run is. Gelukkig, dan is het goed |:(
5. Rijdt niet zelden op de verkeerde weghelft, ook als er verkeer aan komt.

Misschien begrijp ik zijn zelfspot niet, maar ik vind het eigenlijk maar een hypocriet mannetje. Owh, en dat vingetje van zijn rechterhand, daar stoor ik me echt aan :S
Ik heb hem nooit gevolgd eigenlijk maar even kort dit filmpje eens bekeken.
Indien je (auto of moto ongeacht) niet op je baanvak kan blijven dan rij je te snel voor je rijkunsten. Klaar.
Wat die heel de tijd op het baanvak van de tegenligger loopt te doen is mij een raadsel. De persoon voor hem blijft (zo goed als) altijd wel braaf op zijn baanvak.
Mensen die op van die bochtige banen hun baanvak verlaten zijn de reden dat ik daar trager rij dan ik kan, net omdat je nog de optie hebt dan de retards te ontwijken (of toch iets meer de kans dit te doen).
Dat het je eens voorkomt dat je erover gaat kan altijd wel eens gebeuren (zeker met de moto) maar die gebruikt gewoon standaard beide vakken.
En man wat is die vervelend met zijn gas.
Ik pendel ook met de moto. Wel meer over de snelweg (100 km per dag) dan dat ik kleine baantjes doe.
Hij heeft gelijk over die banden.
Een goed paar Pilot roads is hier zeer aangenaam om een vierkante band zo lang mogelijk uit te stellen heb ik al gemerkt.
Al vind ik de pirelli angel gt's wel fijner voor bochtjes mee te gaan pakken (in het droog) :)

Ik ben ook helderziend geworden met moto rijden :p
In de auto vraagt de vriendin zich soms af waarom ik vertraag want er is niets en dan boem een auto die opzij komt. Nostradamus b*tch xD

Maintenance, bij mij is dit vooral kledij en materiaal. Al tellen die garage bezoekjes ook wel door.
Onlangs even een optelsom gemaakt die ik nu probeer te vergeten :p

Wat mijn nummer 1 zou zijn:
Automobilisten kunnen niet rijden en er moet dringend eens gekeken worden naar de rijvaardigheden van mensen die hun rijbewijs al wat langer hebben en aandacht hoort bij het rijden te zijn en niet bij je gsm, vibrator of je make-up.
Maar weinig mensen die effectief bezig zijn met autorijden, en het is nog zo belachelijk gemakkelijk (elke keer als ik de auto moet nemen verbaas ik me weer over op hoe weinig ik plots moet letten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik heb een nieuwe sat-nav:
http://www.motor-forum.nl...message/27824993#27824993

Alleen is het me nog niet gelukt om de BT aan de praat te krijgen.. zijn er hier mensen met dezelfde unit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
MikeyMan schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:31:
Na de ervaringen met mijn VFR dit weekend, toch eens aan het nadenken over een andere motor.
Ben vrij lang (2m), en vraag me af waar ik goed aan doe:
- Model als FJR / GTR. Heb ik hier genoeg veerweg aan voor een kasseienstrook/gridpad?
- Tiger 1050 Sport / Multistrada / Crosstourer. Vind ik persoonlijk niet zo heel mooi, maar zou weleens de beste keuze kunnen zijn.

Eisen zijn sowieso > 100 pk, niet te standaard model (Geen GS bijv) en mogelijkheid voor drie koffers, en een beetje een comfortabele zit achterop.
Ik ben vrij lang (>2m) en reed vroeger ook op een VFR. Ik heb hem van de hand gedaan voor een KTM Adventure S. De S is het hoge model, en daar moet je echt minimaal 1,90 voor zijn wil je er goed op passen. Ik heb het stuur ook nog eens verhoogd met bar raisers en dan zit je als een koning.

Hij is misschien niet zo comfortabel als een GS, maar veerweg heb je genoeg :+

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:02

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Widow schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:17:
[...]

Ik ben vrij lang (>2m) en reed vroeger ook op een VFR. Ik heb hem van de hand gedaan voor een KTM Adventure S. De S is het hoge model, en daar moet je echt minimaal 1,90 voor zijn wil je er goed op passen. Ik heb het stuur ook nog eens verhoogd met bar raisers en dan zit je als een koning.

Hij is misschien niet zo comfortabel als een GS, maar veerweg heb je genoeg :+
Ook geswitched ivm zithouding? In NL houd ik het best goed uit. Ben ook in prima conditie verder. Maar deze rit heeft me echt opgebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
  • Laatst online: 11-09 15:10
kazzzdafke schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 21:06:
[...]

Ja sorry kon het niet laten.. :)
Je hebt er die hysterisch kunnen doen over chickenstripes, dat boeit me niet, maar deze band lijkt erop alsof dat er nooit meer dan 10° is mee in de bocht gereden :)
Een deel van de passie van motorijden is toch bochten nemen?
Zal door de foto komen dan, deze bant heeft geen chickenstrips meer :N Wel een poosje woon/werk gedaan (voornamlijk snelweg) en een Turkse bruiloft bijgewoond (met een aantal naast elkaar burnout)

Heb vaak het profiel op het midden van de band wel eerder op dan de buitenkant, maar lever mijn banden normaalgesproken niet vierkant in :N
ToolkiT schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 21:14:
[...]

zijn dat wel chickenstrips? is het niet gewoon wat krijt achtig spul midden op de banden?
Dit dus, band is niet heel vierkant.
wimmel_1 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 23:58:
[...]

Denk je seriues dat een GSX-R zónder kenteken niet herkenbaar is op deze manier?
Neem aan dat je het niet serieus nam toch? _O-

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:14
Rickz schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:38:
[...]

Zal door de foto komen dan, deze bant heeft geen chickenstrips meer :N Wel een poosje woon/werk gedaan (voornamlijk snelweg) en een Turkse bruiloft bijgewoond (met een aantal naast elkaar burnout)

Heb vaak het profiel op het midden van de band wel eerder op dan de buitenkant, maar lever mijn banden normaalgesproken niet vierkant in :N

[...]

Dit dus, band is niet heel vierkant.
Het maakt mij echt geen bal uit hoe mijn band eruit ziet hoor, ik ben liever zelf heel en mijn moto ook. Ik zoek het niet op en als dat betekend dat ie wat vierkant is dan zij het zo.
Ik rijd ook veel snelweg dus in mijn geval zal hij hoe dan ook wat vierkanter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
MikeyMan schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:19:
[...]

Ook geswitched ivm zithouding? In NL houd ik het best goed uit. Ben ook in prima conditie verder. Maar deze rit heeft me echt opgebroken.
Ja, juist vanwege de zithouding. Ik ben in 2011 na een ongelukje op de crossbaan in het ziekenhuis beland waarna m'n pols gerepareerd moest worden. Rijden op de VFR ging niet lekker meer vanwege de druk op m'n pols :) tenzij je overal 180 rijdt, maar dat schijnt wat problematisch te zijn :+

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
  • Laatst online: 11-09 15:10
GeeMoney schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:48:
[...]

Het maakt mij echt geen bal uit hoe mijn band eruit ziet hoor, ik ben liever zelf heel en mijn moto ook. Ik zoek het niet op en als dat betekend dat ie wat vierkant is dan zij het zo.
Ik rijd ook veel snelweg dus in mijn geval zal hij hoe dan ook wat vierkanter zijn.
Mij ook niet, 't is maar een constatering :9

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:54
Ik ben best wel benieuwd naar een antwoord op mijn vraag. Ik surf al een beetje op het motor forum maar daar zal ik deze vraag niet stellen wan het testosteron gehalte is te hoog daar. Waarom worden motoroscooter/MP3's ontkend als echte motoren? Is een oprechte vraag. Ik rij zelf een MP3 maar dat is puur als overbrugging tot ik mijn motorrijbewijs heb. Dan gaat hij door naar mijn vrouw (officieel ook gekocht voor mijn vrouw, ja die lest ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:08

Bommes

Capo del formaggio

Ik ga eens geen antwoord geven... :P

* Bommes is nog steeds blij met zijn Vespa

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

En daar gaan we :P

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/11/5d/45/115d45803277e919960bcf35459249ab.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Zeg skele kijk eens naar dat plaatje..
Hoe wil jij wind in je vagijn krijgen achter dat beenschild..?? >:)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Khayma schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:40:
Ik ben best wel benieuwd naar een antwoord op mijn vraag. Ik surf al een beetje op het motor forum maar daar zal ik deze vraag niet stellen wan het testosteron gehalte is te hoog daar. Waarom worden motoroscooter/MP3's ontkend als echte motoren? Is een oprechte vraag. Ik rij zelf een MP3 maar dat is puur als overbrugging tot ik mijn motorrijbewijs heb. Dan gaat hij door naar mijn vrouw (officieel ook gekocht voor mijn vrouw, ja die lest ook).
Je zegt het wat zelf eigenlijk. Tot je je motor rijbewijs hebt.
Dus voor je huidige tweewieler heb je geen motorrijbewijs nodig.

Voor mij is alles waar je een motor rijbewijs voor nodig hebt een motor. Alles daarbuiten niet.

Maakt mij niet uit hoe het eruit ziet.

En bij slecht weer/richting winter krijgen maxiscooters ook een groet want zij zitten ook in het slechte weer hun leven te riskeren tussen de tinblikken die niet rondkijken.

Maar ieder zijn mening hierover.
Alles op twee wielen is nog steeds beter dan een cager :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ik ben het wel moe hoor, dat handjes gedoe..
Ik lijk meer op de paus tijdens een Ardennenrit dan dat ik mijn stuur vast heb :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Die scooters vind ik vooral vervelend omdat ze niet hebben leren rijden zoals wij motorrijders wél uitgebreid getoetst zijn voor bijzondere verrichtingen, verkeersdeelname, en de bijhorende theorie.

Maar ze hebben technisch gezien een motorische aandrijving. Dus een motor. En je zit erop. En je hebt maar 2 wielen. Dus wat mij betreft telt het wél gewoon als motor. Ik vind alleen nog steeds dat die dingen niet harder mogen dan 30 km/u. omdat de mensen die erop zitten–over het algemeen–aan mindere eisen zijn gehouden dan ikzelf.

Die dingen met 2 voorwielen en 1 achterwiel erger ik mij vooral aan omdat het er idioot uitziet. Dat zijn gewoon zijwieltjes maar dan aan de voorkant en zonder wiel ertussen. Het klopt gewoon niet. Het ziet er zo lui uit. En waarschijnlijk rijdt het fantastisch en ben je veel stabieler en dus veiliger. Maar toch wil ik er nog niet dood op gevonden worden.

Ik ben toch verdorie nog geen 40+er :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:06

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Blue-eagle schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:08:
[...]

Die dingen met 2 voorwielen en 1 achterwiel erger ik mij vooral aan omdat het er idioot uitziet. Dat zijn gewoon zijwieltjes maar dan aan de voorkant en zonder wiel ertussen. Het klopt gewoon niet. Het ziet er zo lui uit. En waarschijnlijk rijdt het fantastisch en ben je veel stabieler en dus veiliger. Maar toch wil ik er nog niet dood op gevonden worden.
Deze ook?

Afbeeldingslocatie: http://www.sportbikeexchange.com/wp-content/uploads/2011/07/286319-500x375.jpg

Can-Am Spyder. Heeft een collega van me gehad.De politie wist niet wat ze er mee aan moesten. Is namelijk breder dan de MP3 dus geldt autorijbewijs, maar mijn collega ging hiermee filteren. Vonden ze niet grappig maar ze wisten ook niet of het verboden was.
Het ding was binnen een paar maanden stuk. Het drive by wire systeem werkte niet helemaal goed als het vochtig werd, dus na een halve winter wilde het ineens niet meer sturen. Da's best lastig als je met 160 op een vrachtwagen afrijdt :X. Ik heb er twee keer mee gereden. Is erg vreemd dat je heel hard de bocht door kan maar niet schuin gaat. Je gaat dus zelf met je bovenlichaam naar de buitenkant van de bocht als je niet uitkijkt. Er hing een blok in van een RSV millle, dus dat ging als de brandweer. Toch rijd ik liever op een normale motor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Can-Am Spyders, daar rijden de grootste tokkie's op volgens mij :X
Je combineert echt alle nadelen van een auto samen met die van een motor ;w

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
gwystyl schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:23:
[...]

Deze ook?

[afbeelding]

Can-Am Spyder. Heeft een collega van me gehad.De politie wist niet wat ze er mee aan moesten. Is namelijk breder dan de MP3 dus geldt autorijbewijs, maar mijn collega ging hiermee filteren. Vonden ze niet grappig maar ze wisten ook niet of het verboden was.
Het ding was binnen een paar maanden stuk. Het drive by wire systeem werkte niet helemaal goed als het vochtig werd, dus na een halve winter wilde het ineens niet meer sturen. Da's best lastig als je met 160 op een vrachtwagen afrijdt :X. Ik heb er twee keer mee gereden. Is erg vreemd dat je heel hard de bocht door kan maar niet schuin gaat. Je gaat dus zelf met je bovenlichaam naar de buitenkant van de bocht als je niet uitkijkt. Er hing een blok in van een RSV millle, dus dat ging als de brandweer. Toch rijd ik liever op een normale motor....
Die dingen zijn gewoon als quads, maar dan een trike. Doet me aan Dune 2 denken. Hoe dan ook, met wielen die zo breed uit elkaar staan is het gewoon een auto.

Edit: En hiermee door een file filteren..? Dat ding is best breed! Heb met m'n motor zonder zijkoffers soms al problemen :D
-tom-562 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:37:
Can-Am Spyders, daar rijden de grootste tokkie's op volgens mij :X
Je combineert echt alle nadelen van een auto samen met die van een motor ;w
Exact. Gewoon een raar ding.

[ Voor 14% gewijzigd door Blue-eagle op 09-05-2016 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ghostrider schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:14:
Met Vado was het heel anders als gisteren met MCT.

Zie bijvoorbeeld hoe de voorrijder hier rijd en het tempo.

[...]

Deze ook?

[afbeelding]

De KTM dealer waar ik mijn motor van de week opgehaald heb is dealer van die Can-Am spullen. Ziet er opzich met Akra's er onder nog best leuk uit. Nadeel is alleen dat dit het gewoon net niet is. Zelfde met een zware scooter of zo'n MP3. Het heeft wel wat van motorrijden, maar het is het gewoon net niet.

Ander nadeel van zo'n Can-Am is de prijs. Zelfs 2e hands zit zo'n ding makkelijk op 20.000 euro. Nieuw gaan ze zelfs tot 37.000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

PilatuS schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:40:
[...]

Met Vado was het heel anders als gisteren met MCT.

Zie bijvoorbeeld hoe de voorrijder hier rijd en het tempo.

[video]
Goed voorbeeld van de amateurisme. De voorrijder is alleen maar bezig om te proberen een elbow down te maken. Hij mist zo goed als alle apexxen. Daarnaast kijkt hij alleen om om te kijkt of je er nog bent. Hoe kan hij nou weten of je iets goed doet? Hoe weet hij of je lijnen goed zijn, zithouding goed is, kijk techniek goed is etc etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:14
Rickz schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:40:
[...]

Mij ook niet, 't is maar een constatering :9
Zie mijn achterbandje :)

Bandje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Tylen schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:52:
[...]

Goed voorbeeld van de amateurisme. De voorrijder is alleen maar bezig om te proberen een elbow down te maken. Hij mist zo goed als alle apexxen. Daarnaast kijkt hij alleen om om te kijkt of je er nog bent. Hoe kan hij nou weten of je iets goed doet? Hoe weet hij of je lijnen goed zijn, zithouding goed is, kijk techniek goed is etc etc etc.
Je gaat bij Vado ook voor de voorrijder rijden, niet alleen er achter. Bij MCT was altijd er achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Dit filmpje was met MCT of Vado? Want hier deed je dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Tylen schreef op maandag 09 mei 2016 @ 17:11:
Dit filmpje was met MCT of Vado? Want hier deed je dat niet.
Was met Vado. Kan zijn dat dit de eerste sessie was. Later word het dan wel gedaan. Ik heb met Vado ook altijd voor de voorrijder gereden. Gewoon een compleet rondje en dan wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Tylen schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:50:

2te: Dat was zeker Menno ;) hhahahahahaha.

MSH: Heb geen ervaring bij hun met de langzamere groepen. Ik rijd bij hun altijd omdat het lekker goedkoop is.
Heb even gezocht op Menno en 2te en het lijkt hem inderdaad te zijn. Schijnbaar heeft hij geen beste reputatie. Ik vond het in ieder geval belachelijk hoe hij te keer ging naar een collega die volgens mij niks fout deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Tsja over die lijnen hierboven is wel wat te zeggen, voorrijder rijdt ook weg op het rechte stuk.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Leen je eens een motor van een vriendin, gebeurt je dit...

[YouTube: https://youtu.be/lY9VJeWteWM]

Ik zit nog te kijken of ik het nog had kunnen voorkomen, maar toen de auto naar rechts ging had ik hem al verwijdert uit mijn 'in de gaten houden objecten' en keek ver de straat in.

Nu kijken wat ik ga doen met de krasjes op de Versys (want meer is het waarschijnlijk niet). Betekend al snel nieuwe kuip en spatbord...
Vent deed er gigantisch relaxed over en gaf gelijk zijn schuld toe. Heb contact gegevens (en kenteken), maar nog geen schadeformulier ingevuld. Gaan we dus wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:18

Secsytime

Automagisch

Jelte schreef op maandag 09 mei 2016 @ 18:20:

[video]

Ik zit nog te kijken of ik het nog had kunnen voorkomen, maar toen de auto naar rechts ging had ik hem al verwijdert uit mijn 'in de gaten houden objecten' en keek ver de straat in.

Nu kijken wat ik ga doen met de krasjes op de Versys (want meer is het waarschijnlijk niet). Betekend al snel nieuwe kuip en spatbord...
Vent deed er gigantisch relaxed over en gaf gelijk zijn schuld toe. Heb contact gegevens (en kenteken), maar nog geen schadeformulier ingevuld. Gaan we dus wel doen.
Je zweeft wel veel over die baan zeg, waarom hoe je niet gewoon een vaste positie op de weg aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Er wordt gezegd dat je met bewegen je zichtbaarheid vergroot.. :Y
Heeft helaas niet echt geholpen in dit geval. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bommes schreef op maandag 09 mei 2016 @ 18:52:
Er wordt gezegd dat je met bewegen je zichtbaarheid vergroot.. :Y
Heeft helaas niet echt geholpen in dit geval. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Secsytime schreef op maandag 09 mei 2016 @ 18:36:
[...]

Je zweeft wel veel over die baan zeg, waarom hoe je niet gewoon een vaste positie op de weg aan?
omdat ik niet door de Caddy heen kan kijken én er in dit stukje straat:
  • Auto's in/uit parkeervakken rijden
  • Wandelaars random oversteken
  • Fietsers ook nog ergens een rol spelen
  • En ik graag gezien wil worden
Ik kijk daarom afwisselend links en rechts van de Daddy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Enige wat je verweten kan worden is dat je te kort op de Caddy zat.

Daardoor moet je ook wel slingeren om wat te zien. Als je 15 meter meer afstand had genomen was dat niet nodig geweest en had je ook kunnen zien dat de Caddy een rare hoek pakte de weg in en daarna zonder reden op de rem stampt.

Maar als je veel in de stad rijd leer je dat vaak al snel af helaas omdat men er links en recht tussen vliegt, maar veiliger zou het wel zijn.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online

[video]

Als je minder hard had opgetrokken was het misschien nog goed gegaan. Niet dat je met deze snelheid optrekken iets verkeerd doet hoor. Hij geeft ook op geen enkele manier aan wat ie gaat doen.

Als ik het zo zie had ik er zelf waarschijnlijk ook opgezeten. Je doet er gewoon niets aan bij zo'n actie van hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29
Met de heren hierboven. Meer afstand had geholpen maar echt iets fout deed je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:18

Secsytime

Automagisch

Dat maakt het een stuk duidelijker, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Het zal wel komen omdat al aangekondigt wordt dat er iets gaat gebeuren, maar ik hield dat busje nog even in de peiling dus had ik al eerder geremd. Maar dat is dus denk ik omdat ik al wist dat er iets ging gebeuren, dan kijk je automatisch al beter.

Er is ook nog een tweede reden waarom ik nog even die kant op keek. Ik heb er altijd een hekel aan als er zo'n blok voor me rijdt, omdat je niets ziet. Toen ie rechtsaf sloeg, keek ik ook nog even die kant op omdat het zicht op de kruising van die kant ook deels ontnomen was. Dus in case er ineens een suicidale fietser van die kant komt die je niet hebt zien aankomen...

Hoewel verkeerstechnisch deze meneer zo fout is als een Duitser, is het voor iedereen wel weer een leermoment. Zulke dingen gebeuren. Dus toch weer het credo: afstand houden en vooral op kruisingen binnen de bebouwde kom gewoon heel goed oppassen. Dat is het enige dat je kunt doen om dit soort lullige geintjes te voorkomen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik ben best wel benieuwd naar een antwoord op mijn vraag. Ik surf al een beetje op het motor forum maar daar zal ik deze vraag niet stellen wan het testosteron gehalte is te hoog daar. Waarom worden motoroscooter/MP3's ontkend als echte motoren?
Is het belangrijk?
Kijk naar Bommes, die vermaakt zich opperbest op zijn scooter. Prima toch? Persoonlijk vind ik het niets, maar dat vind ik van een HD ook. En wat doet mijn mening er nou toe als jij het leuk vindt?
Die MP3tjes vind ik helemaal vaag; een motor met 2 voorwielen...it's unnatural :+ Maar als jij het goed vind, prima. Dat is het enige dat telt.

Er is wel één issue dat ik met de MP3tjes heb, en dat is dat elke eikel met een autorijbewijs op dat ding kan stappen en zich ineens als een automobilist op een motor (want dat is het eigenlijk) gaat gedragen. En dat zonder fatsoenlijke rij-opleiding als motorrijder. Dus ze doen maar wat, maar als automobilist op een motor. Nou krijgen ze geloof ik wel als je een nieuwe koopt een soort van training van de ANWB/KNMV, maar er rijden genoeg eikels op zo'n ding, met dikke herrie-uitlaten (je verzint het niet) die gewoon de hooligan uithangen. Nou zijn er genoeg motor-hooligans, dus dat is geen argument tegen die dingen, begrijp me niet verkeerd.

Dus ja, mijn persoonlijke mening is dat ik scooters niet echt interessant vind. En dan doet het er niet toe of een handige scooterrijder het mij moeilijk kan maken in de bergen (been there, done that), maar het spreekt me gewoon niet aan. Maar ieder het zijne. Er zullen ook wel mensen zijn die van alles tegen mij GS hebben. Prima. Ik ben de enige die 'm mooi hoeft te vinden. Toch? We zijn toch vrij als motorrijder? Ga dan vooral niet op de goedkeuring van een ander zitten te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
mphilipp schreef op maandag 09 mei 2016 @ 19:47:
[...]

Er is wel één issue dat ik met de MP3tjes heb, en dat is dat elke eikel met een autorijbewijs op dat ding kan stappen en zich ineens als een automobilist op een motor
Is gelukkig niet meer zo. Als je nu het autorijbewijs haalt mag je er niet op rijden en moet je gewoon je motorrijbewijs er voor gaan halen. Alleen als je het rijbewijs ergens voor 2013 gehaald hebt mag het. Loop hole closed zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat zijn nog steeds heel veel mensen, dus niet echt closed imho.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:10:
Dat is waar. Alleen als ik zo'n ding zie is het meestal iemand van onder de 25 met een flinke herriepijp er onder. Dit zorgt er wel voor dat alle aankomende 20 jarige er niet op kunnen gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Iets meer afstand en anticiperen. Kerende en afslaande automobilisten zijn gewoon de reden dat je als motorrijder dodelijke verongelukt. Eventueel had je iets meer in zijn linkerspiegel kunnen hangen, als die uberhaupt had gekeken.

Gisteren werd ik nog finaal van de weg gedrukt door een mevrouw op knooppunt joure die in de verkeerde baan zat. Ik zat dus een baan ernaast. Ik toeteren en rustig afremmen, mevrouw drukt door.

Even haar aangesproken, we moesten beide bij mcdrek zijn. Het naast haar stoppen maakte al genoeg indruk. Heb haar aangegeven dat het vergeven is, maar dat ze graag beter eerst even kon kijken alvorens te gaan. En als je dan merkt dat je fout gaat, herstel dan door niet op te schuiven ipv door te drukken. In het ergste geval rijdt je 5 kilometer om.

Vervolgens kwam er nog een automobilist langs die alles gezien had en het beter wist :+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oY4XqX0.jpg
zonder richting dus.

[ Voor 88% gewijzigd door Ghostrider op 09-05-2016 20:36 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002

[video]

Kruispunt Willemsweg-Genestetlaan is k*t. Wat die bestuurder deed doen vele anderen ook. En dat slingeren op de Willemsweg, dat moet haast wel (tot dat kruispunt) als je met 50km/u wil rijden. Er zijn enkele voetgangersoversteekplaatsen en veel voetgangers die daar geen gebruik van maken. :') Door te slingeren kan je die voetgangers beters in de gaten houden is mijn ervaring.

(En dan heb ik het nog niet over asociale bestuurders die bij de VOP ter hoogte van cafetaria Gül stoppen... :r ).

Ook eens met bovenstaande reacties met betrekking tot afstand houden.

[ Voor 3% gewijzigd door Mawlana op 09-05-2016 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:00
Volgens mij hebben de meeste motorrijders helemaal niks tegen motorscooter rijders. Ik spreek voor mijzelf en ik zie dat hier in dit topic in principe er ook niemand tegen is en hetzelfde geld voor op het MF. Het is vooral de MP3 die een stigma met zich mee draagt omdat er bepaalde type gasten op die dingen rijden. Dan krijgen andere motorrijders (en andere bestuurders) die een hekel hebben aan die gasten ook automatisch een hekel aan die MP3. Het is een beetje hetzelfde effect als met Harley Davidson, als je op zo een ding rijdt denkt iedereen dat je bij de Satudarah/Hells Angels zit.

Laatst werd ik nog ingeboxt door 2 MP3's met 4 gastjes erop bij een stoplicht in het centrum van Utrecht, ik dacht voor een seconde dat ik beroofd zou gaan worden, dat zegt toch al wat voor imago die dingen hebben :P. Daarnaast heb ik ook wel eens in Rotterdam gezien dat twee van die gastjes ongeveer 50km/h reden op de stoep met zo een MP3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
sylvesterrr schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:28:
[...]

Kruispunt Willemsweg-Genestetlaan is k*t. Wat die bestuurder deed doen vele anderen ook. En dat slingeren op de Willemsweg, dat moet haast wel (tot dat kruispunt) als je met 50km/u wil rijden. Er zijn enkele voetgangersoversteekplaatsen en veel voetgangers die daar geen gebruik van maken. :') Door te slingeren kan je die voetgangers beters in de gaten houden is mijn ervaring.

(En dan heb ik het nog niet over asociale bestuurders die bij de VOP ter hoogte van cafetaria Gül stoppen... :r ).

Ook eens met bovenstaande reacties met betrekking tot afstand houden.
Dat de max snelheid daar überhaupt 50 is, snap ik al jaren niet. Ik houd daar eigenlijk altijd 30 aan. Onverantwoord anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
cyntax schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:30:
[...]

Volgens mij hebben de meeste motorrijders helemaal niks tegen motorscooter rijders. Ik spreek voor mijzelf en ik zie dat hier in dit topic in principe er ook niemand tegen is en hetzelfde geld voor op het MF. Het is vooral de MP3 die een stigma met zich mee draagt omdat er bepaalde type gasten op die dingen rijden. Dan krijgen andere motorrijders (en andere bestuurders) die een hekel hebben aan die gasten ook automatisch een hekel aan die MP3. Het is een beetje hetzelfde effect als met Harley Davidson, als je op zo een ding rijdt denkt iedereen dat je bij de Satudarah/Hells Angels zit.

Laatst werd ik nog ingeboxt door 2 MP3's met 4 gastjes erop bij een stoplicht in het centrum van Utrecht, ik dacht voor een seconde dat ik beroofd zou gaan worden, dat zegt toch al wat voor imago die dingen hebben :P. Daarnaast heb ik ook wel eens in Rotterdam gezien dat twee van die gastjes ongeveer 50km/h reden op de stoep met zo een MP3.
Dit ook zeker. Een hoop gasten die eerst op een Gilera Runner 180 reden zijn massaal overstapt naar die MP3. Hier in de buurt rijd er ook 1tje rond met rijstijl geen gas of volgas. En dan nog een dikke open pijp er onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specops0i0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 06:27
Wat een lekker middagje/avond vandaag zeg :+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JtkiixH.jpg

250 km gereden door Groningen en Friesland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:14

steveman

Comfortabel ten onder

Nou lekker, koop in een motor speciaal voor (vooral) Lelystad, wordt het opeens een pleuriszooi :/

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Can-Am Spyder. Heeft een collega van me gehad.
Amerikanen hebben een speciale gave om een perfect rijdend voertuig af te breken en op te bouwen tot een hork die gewoon geen enkele goede eigenschap meer heeft van het oorspronkelijke voertuig. De gemiddelde custom heeft een achterwiel van 1 meter breed zodat je geen fatsoenlijke bocht meer kunt maken, of ze verlengen de achterbrug, dan kun je ook niets meer met dat ding. En als dat niet werkt, doen ze er een 3 meter hoog stuur op. Enige illusie om de motor nog lekker te kunnen sturen is dan helemaal verdwenen.
Zo'n Can-Am is ook zoiets. Ik heb ze gezien op basis van een BMW K1600. Maar wat moet je met zo'n ding? Lekker motorrijden is het niet. Meer cabrio zonder voorruit. Lekker hoor... Nee, ik begrijp die dingen niet. Net als zo'n Boss Hoss. Wat moet je in vredesnaam met zo'n ding, behalve compenseren voor je micro-dick? Totaal overbodige en onrijdbare contrapties zijn het.

Gewoon jammer van de originele voertuigen. Maar ja, whatever flies your kite zeg ik dan maar. Ooit in Oostenrijk een Boss Hoss gezien. Je trekt er wel bekijks mee. Maar ik had 'm graag achter me aan zien rijden, de passen over... :+ Max Hellingshoek 10 graden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
specops0i0 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:15:
Wat een lekker middagje/avond vandaag zeg :+

[afbeelding]

250 km gereden door Groningen en Friesland.
Man, da's m'n gemiddelde ritje van 60 km A28 tussen Utrecht/Gelderland.. :X Vind 't nog meevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specops0i0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 06:27
Osiris schreef op maandag 09 mei 2016 @ 22:07:
[...]

Man, da's m'n gemiddelde ritje van 60 km A28 tussen Utrecht/Gelderland.. :X Vind 't nog meevallen!
Heb het er onderweg een keer afgepoetst 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

DrivinUCrazy schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:10:
Ze passen nieuwe regels nooit met terugwerkende kracht toe (gelukkig). Stel je voor dat je op 21-jarige leeftijd A-zwaar had in december 2012, dan had je in 2013 alleen nog maar A2 gehad omdat toen die nieuwe rijbewijsregeling in ging.. Dan had je hier ook moord en brand komen schreeuwen, of niet? ;)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mja, een scooter tot daar aan toe, maar van die driewielers vind ik persoonlijk inderdaad niet een "echte" motor. Gewoon een klein soort autootje waar je niet droog in zit :+

[ Voor 4% gewijzigd door Osiris op 09-05-2016 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

[video]

Kiek je wel een bietje uut deur op de Willemsweg :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 20:06

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@mphilip: die lui maken normaal dan ook jetski's... De eerste die mijn collega had was nog wel grappig, maar de nieuwe modellen zijn echt over the top.... Het was grappig om een keer te proberen, maar het is ook echt niet mijn ding. Het rijdt een beetje als een zijspan alleen zit je in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja, maar met een zijspan kan je tenminste nog op 2 wielen rijden :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Osiris schreef op maandag 09 mei 2016 @ 22:49:
Mja, een scooter tot daar aan toe, maar van die driewielers vind ik persoonlijk inderdaad niet een "echte" motor. Gewoon een klein soort autootje waar je niet droog in zit :+
Hey dat is op te lossen :+
Afbeeldingslocatie: http://germancarsforsaleblog.com/wp-content/uploads/2012/09/26.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
steveman schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:32:
Nou lekker, koop in een motor speciaal voor (vooral) Lelystad, wordt het opeens een pleuriszooi :/
Zie mijn posts en die van andere mensen in het topic op MF. Het kwam qua groepen gewoon niet goed uit. Misschien heb ik de vorige keer met Vado wel gewoon mazzel gehad. Of het echt aan MCT ligt durf ik niet te zeggen.

http://www.motor-forum.nl...it-Lelystad-topic-87.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:14

steveman

Comfortabel ten onder

PilatuS schreef op maandag 09 mei 2016 @ 23:17:
[...]

Zie mijn posts en die van andere mensen in het topic op MF. Het kwam qua groepen gewoon niet goed uit. Misschien heb ik de vorige keer met Vado wel gewoon mazzel gehad. Of het echt aan MCT ligt durf ik niet te zeggen.

http://www.motor-forum.nl...it-Lelystad-topic-87.html
Vorige keer met MCT vond ik het ook wat... Pedantic vergeleken met Vado. Neem nou die chicane op het rechte stuk bijvoorbeeld.

Met een paar slomen in een groep zitten drukt de pret ernstig inderdaad, dat houd je sowieso op Lelystad. En ook, ja: de voorrijders zijn precies dat, voorrijders. Heel anders dan b.v. Motorsportlifestyle waarbij ze in hun spiegeltje kijken of zelfs achterom kijken om te zien hoe jij het doet (terwijl jij juist het idee hebt dat je knetterhard gaat XD). Feedback krijg je pas thuis wanneer je je eigen videos terugkijkt.

Maargoed, ze hebben nu een monopoly in 't weekend lijkt het, dus daar moeten we het maar mee doen :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
steveman schreef op maandag 09 mei 2016 @ 23:27:
[...]

Vorige keer met MCT vond ik het ook wat... Pedantic vergeleken met Vado. Neem nou die chicane op het rechte stuk bijvoorbeeld.

Met een paar slomen in een groep zitten drukt de pret ernstig inderdaad, dat houd je sowieso op Lelystad. En ook, ja: de voorrijders zijn precies dat, voorrijders. Heel anders dan b.v. Motorsportlifestyle waarbij ze in hun spiegeltje kijken of zelfs achterom kijken om te zien hoe jij het doet (terwijl jij juist het idee hebt dat je knetterhard gaat XD). Feedback krijg je pas thuis wanneer je je eigen videos terugkijkt.

Maargoed, ze hebben nu een monopoly in 't weekend lijkt het, dus daar moeten we het maar mee doen :+
Bij MCT zijn ze veel meer gericht op veiligheid en voor beginners is het ook meer dan prima bij hun. Ben je wat verder en wil je wat harder is het niet echt fijn.

Van wat ik zo gezien heb had ik prima mee in de snelste groep kunnen rijden, achteraf ook jammer dat ik dat niet gedaan heb. Alleen als die groep alleen voor mensen is met veel circuit ervaring zou je zeggen dat ik daar niet hoor. Bij Vado ging het in de snelste groep wel even flink wat harder als hier en daar noemen ze die groep voor mensen die niet de eerste keer op het circuit zijn. De groep waar ik nu bij MCT inzat ging veel langzamer dan de langzaamste toergroep bij Vado. Dat had ik gewoon nooit verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:28

Clush

Do as I say...

Zat gister bij m'n broertje in de auto, bijna iets soortgelijks. Behalve dat mijn broertje gewoon richting aangaf, niet eerst naar rechts afboog, en niet wou keren maar gewoon linksaf. Worden we terwijl we de bocht willen insturen links ingehaald door een motor 8)7

Broertje klaxoneert, steekt die suicidale mafkees nog even z'n middelvinger op.

Gekke is dat ie wel zo'n geel reflectorhesje aanhad over z'n motorjas. Als je dan zo stoer bent en zo graag dood wil, vergeet dat hesje dan ook gewoon. Of nog beter: rij gewoon even tegen een boom ofzo, en val andere weggebruikers er niet mee lastig. Een afslaande auto inhalen aan de kant waar ie heen wil :F En dan ook nog een grote bek :X

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush

Clush

Do as I say...

Ik ben trouwens aan het rondkijken voor een helm, en wat me opvalt is dat knalgele modellen helemaal niet zo goed te krijgen zijn. Laat staan in mijn maat (dikke kop) maar je zou toch verwachten dat opvallende kleuren het beter zouden doen. En zwart is volop verkrijgbaar. Ik snap dat niet... een helm is toch voor de veiligheid, wat kan het dan schelen dat de kleur niet 'cool' is?

Zijn nog wel meer dingen die me tegenvallen van motorminnend Nederland. De obsessie met geluid, bijvoorbeeld. Wat maakt het nou in vredesnaam uit of je fiets een takkeherrie maakt of niet.

Woensdag m'n eerste echte les. Ik les per dagdeel en heb de 26e m'n AVB examen gepland. Als alles goed gaat kan ik hopelijk m'n AVD er snel achteraan doen, zou mooi zijn als ik in juli m'n papiertje heb.

En dan nog een motor. Heb afgelopen weekend even op een Honda Magna gezeten die m'n oom nog heeft staan, die is helaas veel en veel te klein voor mij, kom met m'n knieën ruim boven de tank uit.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

PilatuS schreef op maandag 09 mei 2016 @ 23:32:
[...]

Bij MCT zijn ze veel meer gericht op veiligheid en voor beginners is het ook meer dan prima bij hun. Ben je wat verder en wil je wat harder is het niet echt fijn.

Van wat ik zo gezien heb had ik prima mee in de snelste groep kunnen rijden, achteraf ook jammer dat ik dat niet gedaan heb. Alleen als die groep alleen voor mensen is met veel circuit ervaring zou je zeggen dat ik daar niet hoor. Bij Vado ging het in de snelste groep wel even flink wat harder als hier en daar noemen ze die groep voor mensen die niet de eerste keer op het circuit zijn. De groep waar ik nu bij MCT inzat ging veel langzamer dan de langzaamste toergroep bij Vado. Dat had ik gewoon nooit verwacht.
Kuch, http://doodle.com/poll/wf6vd6feesp4c5yw :P

Kan je rijden op een stuk asfalt wat bedoelt is als circuit ipv een opleidingsterrein. Geeft de organisatie ook meer mogelijkheden ipv gekke verplichtingen zoals een slalom op een recht stuk om de snelheid laag te houden. Lelystad is een leuk baantje om lekker te sturen maar aan vrijwel alles merk je dat de eigenaar een beleid hanteert wat niet strookt met het verwachtingspatroon wat leeft bij de deelnemers. En dat levert een spanningsveld op met onbegrip. Tevens is het "circuit" beperkt, volgens mij gebruik jij maar 1/3 van je versnellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 13:14
Gaat toch wel weer kriebelen als ik alle motoren zo weer zie. Helaas even wachten tot het vakantiegeld want de voorvork keeringen (die rubbers) zijn compleet vergaan. Bij hard remmen zie ik de olie omhoog komen. Helaas niet handig genoeg/tijd gebrek om het zelf te doen. Dus laat dit direct eind mei met een grote beurt doen. Dan weer elke dag met de motor naar het werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
Clush schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 00:05:
Ik ben trouwens aan het rondkijken voor een helm, en wat me opvalt is dat knalgele modellen helemaal niet zo goed te krijgen zijn. Laat staan in mijn maat (dikke kop) maar je zou toch verwachten dat opvallende kleuren het beter zouden doen. En zwart is volop verkrijgbaar. Ik snap dat niet... een helm is toch voor de veiligheid, wat kan het dan schelen dat de kleur niet 'cool' is?

Zijn nog wel meer dingen die me tegenvallen van motorminnend Nederland. De obsessie met geluid, bijvoorbeeld. Wat maakt het nou in vredesnaam uit of je fiets een takkeherrie maakt of niet.

Woensdag m'n eerste echte les. Ik les per dagdeel en heb de 26e m'n AVB examen gepland. Als alles goed gaat kan ik hopelijk m'n AVD er snel achteraan doen, zou mooi zijn als ik in juli m'n papiertje heb.

En dan nog een motor. Heb afgelopen weekend even op een Honda Magna gezeten die m'n oom nog heeft staan, die is helaas veel en veel te klein voor mij, kom met m'n knieën ruim boven de tank uit.
Ik heb de overtuiging van een motormaat overgenomen

Als ze je niet zien met je normale kleding, zien ze je ook niet met gele kleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush

Clush

Do as I say...

418O2 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 00:21:
[...]

Ik heb de overtuiging van een motormaat overgenomen

Als ze je niet zien met je normale kleding, zien ze je ook niet met gele kleding.
Dat zal in de meeste gevallen ook wel zo zijn, maar in een paar gevallen ook niet. Als mensen bijvoorbeeld over of door een auto heen moeten kijken om je te zien. Dat je met meer opvallende kleding ook meer opvalt is volgens mij niet meer dan logisch. En ze kosten hetzelfde... en je hoeft er zelf niet tegenaan te kijken wanneer je hem op hebt. Wat mij betreft zou geel en normaal hetzelfde moeten zijn.

Ik snap wel dat sómmige mensen het niet mooi of wat dan ook vinden en daarom voor zwart kiezen, wat me alleen een beetje tegenvalt is dat het er zo veel zijn. Op een bepaald moment heeft iedereen erover nagedacht welke helm ie gaat kopen en in welke kleur, ik zou verwachten dat de gemiddelde motorrijder zich dermate bewust is van z'n kwetsbare positie dat die gele helmen het een stuk beter zouden doen. Ik geloof niet dat zwart vs. geel helemáál niets uitmaakt wat betreft veiligheid.

Ik heb de cijfers niet, dus kan er naast zitten, maar het lijkt me dat aanrijdingen met ander verkeer doorgaans vervelender zijn dan wanneer je zelfstandig onderuit gaat. Zonder hier per se met individuen in discussie te willen (lekker doen waar je jezelf prettig bij voelt) vind ik het gek dat men in het algemeen niet meer doet om de eigen zichtbaarheid te maximaliseren.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Clush schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 01:08:
[...]

Dat zal in de meeste gevallen ook wel zo zijn, maar in een paar gevallen ook niet. Als mensen bijvoorbeeld over of door een auto heen moeten kijken om je te zien. Dat je met meer opvallende kleding ook meer opvalt is volgens mij niet meer dan logisch. En ze kosten hetzelfde... en je hoeft er zelf niet tegenaan te kijken wanneer je hem op hebt. Wat mij betreft zou geel en normaal hetzelfde moeten zijn.

Ik snap wel dat sómmige mensen het niet mooi of wat dan ook vinden en daarom voor zwart kiezen, wat me alleen een beetje tegenvalt is dat het er zo veel zijn. Op een bepaald moment heeft iedereen erover nagedacht welke helm ie gaat kopen en in welke kleur, ik zou verwachten dat de gemiddelde motorrijder zich dermate bewust is van z'n kwetsbare positie dat die gele helmen het een stuk beter zouden doen. Ik geloof niet dat zwart vs. geel helemáál niets uitmaakt wat betreft veiligheid.

Ik heb de cijfers niet, dus kan er naast zitten, maar het lijkt me dat aanrijdingen met ander verkeer doorgaans vervelender zijn dan wanneer je zelfstandig onderuit gaat. Zonder hier per se met individuen in discussie te willen (lekker doen waar je jezelf prettig bij voelt) vind ik het gek dat men in het algemeen niet meer doet om de eigen zichtbaarheid te maximaliseren.
Ja en nee, Zoals Catch22 ook zegt, automobilisten zijn over het algemeen vastgeroeste wezens die in hun eigen kooitje zitten en niet meer actief in het verkeer zitten. Iedereen zit maar een beetje te wachten.

Waarom denk je dat de hulpdiensten, die op zich wel opvallen met felle kleurtjes, mooie blauwe discolampen en zo'n lekkere toeter, nog moeite hebben om door het verkeer te navigeren? Mensen zien ze pas op het moment dat er beeldvullend zo'n grote gele bus met blauwe lampen in hun achteruitkijkspiegel staat te tetteren. En dan moeten ze nog een plekje vinden om opzij te gaan.

Ik heb zelf de Shark Skwal Instinct, witte helm met zwarte en gifgroene(glow in the dark) accenten. Hierop zitten ook nog groene LED strips, als ik die 's avonds aan heb zien mensen me nog over het hoofd.

Dus lang verhaal kort: Als ik met groene lampjes op mijn helm niet op val, als de nooddiensten met alle toeters en bellen en discolampen niet opvallen, hoe erg denk je dan dat geel VS zwart gaat uitmaken?

Het beste wat je kan doen is je zichtbaar maken en hoe stom het ook klinkt, mijns inziens is dat door licht en geluid. Ik ben tegenstander van die luide knalpijpen, je houd er alleen maar gehoorbeschadiging aan over. Maar daarmee val je tenminste op, dan krijg je af en toe een middelvinger naar je toe omdat je te luid bent, maar liever dat dan dat een of andere idioot me niet ziet en met 140 denkt een strike te kunnen maken met mijn hoofd als bal....

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
[...]

Felle motorkleding kleurtjes is net zoals luide pijpen alleen maar schijnveiligheid. Het is hier al meerdere malen besproken. Uiteindelijk moet je er zelf voor zorgen dat je opvalt en gewoon defensief rijdt, de kleur van je helm is daar voor de veiligheid insignificant bij. Daarnaast lijkt de kleur 'geel' heel erg op 'groen' wat veel te vinden is langs snelwegen en N-wegen dus je zou ook kunnen zeggen dat het een averechts effect heeft om 'gele' dingen te dragen buiten de bebouwde kom. Oranje heeft in het algemeen meer effect. Jaarlijks zien automobilisten nog steeds rode kruizen, actiewagens/pijlwagens over het hoofd en worden er nog steeds wegwerkers kapot gereden. Die dragen ook volledig gele uitrusting met reflectie van top tot teen maar heeft dat geholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Het is natuurlijk wel zo dat felle kleuren eerder opvallen dan zwart of grijs. Punt is alleen dat het alleen opvalt voor mensen die kijken en opletten. Als ik even mijn spiegel scan, valt een fel gele helm of pak natuurlijk eerder op dan een zwart pak. Dat wil niet zeggen dat ik die zwarte helemaal niet zie; ik zie die gele alleen iets eerder. Maar alleen als ik kijk en oplet. Dus als je zo'n minkukel hebt die gewoon niet (goed) kijkt, ben je alsnog de lul.

By the way: nooit een jas of broek kopen met die felgele accenten of vlakken. Dat spul verkleurt namelijk als een gek en na 1 seizoen in de volle zon en het is een beetje vaal geel geworden. En vies natuurlijk. Als je dan zo graag geel wil dragen, draag dan een vestje over je jack heen. Is niet zo duur en kun je makkelijker elk jaar vernieuwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Clush schreef op maandag 09 mei 2016 @ 23:47:
[...]

Zat gister bij m'n broertje in de auto, bijna iets soortgelijks. Behalve dat mijn broertje gewoon richting aangaf, niet eerst naar rechts afboog, en niet wou keren maar gewoon linksaf. Worden we terwijl we de bocht willen insturen links ingehaald door een motor 8)7

Broertje klaxoneert, steekt die suicidale mafkees nog even z'n middelvinger op.

Gekke is dat ie wel zo'n geel reflectorhesje aanhad over z'n motorjas. Als je dan zo stoer bent en zo graag dood wil, vergeet dat hesje dan ook gewoon. Of nog beter: rij gewoon even tegen een boom ofzo, en val andere weggebruikers er niet mee lastig. Een afslaande auto inhalen aan de kant waar ie heen wil :F En dan ook nog een grote bek :X
Los van het feit dat het dom is om op een kruis punt in te gaan halen weet jij denk ik ook wel dat je dan dus gewoon naar links moet kijken voordat je links af slaat..
Of in dit geval had je broertje dat moeten doen, en ik mag hopen dat hij dat op provinciale- en snel-wegen wel doet.
Hij dient namelijk gewoon de inhaler voor te laten gaan voordat hij van richting of rijbaan veranderd.
Daarom kregen jullie denk ik de middel vinger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

DragonSlayer666 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 01:19:
Waarom denk je dat de hulpdiensten, die op zich wel opvallen met felle kleurtjes, mooie blauwe discolampen en zo'n lekkere toeter, nog moeite hebben om door het verkeer te navigeren? Mensen zien ze pas op het moment dat er beeldvullend zo'n grote gele bus met blauwe lampen in hun achteruitkijkspiegel staat te tetteren. En dan moeten ze nog een plekje vinden om opzij te gaan..
@ 3m 03s :X

En dit @ 1m 50s :+

[ Voor 6% gewijzigd door tdw op 10-05-2016 07:50 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush

Clush

Do as I say...

Bommes schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 07:27:
[...]

Los van het feit dat het dom is om op een kruis punt in te gaan halen weet jij denk ik ook wel dat je dan dus gewoon naar links moet kijken voordat je links af slaat..
Of in dit geval had je broertje dat moeten doen, en ik mag hopen dat hij dat op provinciale- en snel-wegen wel doet.
Hij dient namelijk gewoon de inhaler voor te laten gaan voordat hij van richting of rijbaan veranderd.
Dat deed ie ook, daarom ging het ook goed. En provinciale of snelwegen zijn een compleet andere situatie, daar verwacht je verkeer dat er van achteren langs gaat.

En iemand voor laten gaan voor dat je de bocht maakt gaat vrij lastig als je voor de bocht nog niet ingehaald wordt. De middelvinger was vanwege de klaxon.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Bommes schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 07:27:
[...]

Dat is enkel wanneer diegene die van achter komt, zijn manoeuvre al ingezet heeft voordat diegene die af zal slaan zijn pinker al heeft opgezet en dus te kennen heeft gegeven dat zijn manoeuvre gestart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 17:26
mphilipp schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 07:07:
Het is natuurlijk wel zo dat felle kleuren eerder opvallen dan zwart of grijs. Punt is alleen dat het alleen opvalt voor mensen die kijken en opletten. Als ik even mijn spiegel scan, valt een fel gele helm of pak natuurlijk eerder op dan een zwart pak. Dat wil niet zeggen dat ik die zwarte helemaal niet zie; ik zie die gele alleen iets eerder. Maar alleen als ik kijk en oplet. Dus als je zo'n minkukel hebt die gewoon niet (goed) kijkt, ben je alsnog de lul.

By the way: nooit een jas of broek kopen met die felgele accenten of vlakken. Dat spul verkleurt namelijk als een gek en na 1 seizoen in de volle zon en het is een beetje vaal geel geworden. En vies natuurlijk. Als je dan zo graag geel wil dragen, draag dan een vestje over je jack heen. Is niet zo duur en kun je makkelijker elk jaar vernieuwen.
Volgens mij is dat niet zo te stellen dat felle kleuren altijd eerder opvallen. Het ligt aan het contrast; een fel gele jas in een felle zon zal minder opvallen dan een donkere jas bij een felle zon (= hoger contrast). Felle kleuren vallen wel weer meer op als het bewolkt is, wat het natuurlijk wel veel is in Nederland. Als het donker is dan maakt geen van beide nog iets uit volgens mij, dan moet je gewoon iets hebben dat goed reflecteert :)

Maar zoals je al zegt; in alle gevallen gaat het alleen op voor mensen die kijken en opletten.

[ Voor 3% gewijzigd door Tankiej op 10-05-2016 08:14 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:41
Tussen de vakanties door wat aan de motor kunnen doen. Ten eerste had ik nieuwe spiegels gemonteerd. Dit maakt de motor gelukkig al een heel stuk netter. Tevens ook de nieuwe parts van de vorige post binnen gekregen. Helaas heb ik hier nog niks mee gedaan.

Allereerst had ik een bezoekje aan Hyperpro gedaan in Alphen aan den Rijn. De reden dat ik naar Hyperpro was gegaan was omdat het frame tegen het achterwiel aankwam. Ik had eerst de gedachten om een K1100 schokbreker te pakken of een instelbare. Echter was ik bang dat ik daarmee niet het gewenste resultaat kon behalen. Hierdoor eentje op maat laten maken, zodat ik zeker wist dat die nooit meer zou doorslaan. Ik kan iedereen Hyperpro aanraden, wat een topbedrijf! :} De mannen snappen echt goed waar ze mee bezig zijn en denken met de klant mee. En nee hier krijg ik niet voor betaald.

Motor dus op de aanhanger en naar de andere kant van het land crossen:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/13130229/BMW%20K75/Topic/IMG_1083.JPG

Eenmaal aangekomen in Alphen:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/13130229/BMW%20K75/Topic/IMG_1084.JPG

Het uiteindelijke resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/13130229/BMW%20K75/Topic/IMG_1086.JPG

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/13130229/BMW%20K75/Topic/IMG_1087.JPG

De reden dat de motor zonder tank en spatbord op de aanhanger stond, was omdat de spullen net terug waren van de spuiter. Ik heb lang getwijfeld over de kleur. Uiteindelijk is dit Onyx white van Volkswagen geworden. Dit omdat ik een Volkswagen liefhebber ben, en het weer net wat anders is dan normaal.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/13130229/BMW%20K75/Topic/IMG_1094%201.JPG

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/13130229/BMW%20K75/Topic/IMG_1095%201.JPG

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/13130229/BMW%20K75/Topic/IMG_1096%201.JPG

En het totaalplaatje:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/13130229/BMW%20K75/Topic/IMG_1099%201.JPG

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/13130229/BMW%20K75/Topic/IMG_1101%201.JPG

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/13130229/BMW%20K75/Topic/IMG_1104%201.JPG

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/13130229/BMW%20K75/Topic/IMG_1105%201.JPG

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/13130229/BMW%20K75/Topic/IMG_1106%201.JPG

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/13130229/BMW%20K75/Topic/IMG_1109.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
Echt een heel Tof apparaat!

Sterker nog, als ik mijn k75 zou ombouwen, zou hij er heel erg op gaan lijken

[ Voor 60% gewijzigd door 418O2 op 10-05-2016 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Echt heel erg dik inderdaad.

Hier ook gelijk maar een pica van mijn fiets.
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/ot10d4.jpg

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29
mphilipp schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 07:07:
By the way: nooit een jas of broek kopen met die felgele accenten of vlakken. Dat spul verkleurt namelijk als een gek en na 1 seizoen in de volle zon en het is een beetje vaal geel geworden. En vies natuurlijk.
Als ik m'n >5jr oude motorjas zo zie dan is het geen niet erg vaal en niet vies. Wordt vrijwel gebruikt voor dagelijks woon-werk verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Thoit schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 08:14:
Tussen de vakanties door wat aan de motor kunnen doen. Ten eerste had ik nieuwe spiegels gemonteerd. Dit maakt de motor gelukkig al een heel stuk netter. Tevens ook de nieuwe parts van de vorige post binnen gekregen. Helaas heb ik hier nog niks mee gedaan.

Allereerst had ik een bezoekje aan Hyperpro gedaan in Alphen aan den Rijn. De reden dat ik naar Hyperpro was gegaan was omdat het frame tegen het achterwiel aankwam. Ik had eerst de gedachten om een K1100 schokbreker te pakken of een instelbare. Echter was ik bang dat ik daarmee niet het gewenste resultaat kon behalen. Hierdoor eentje op maat laten maken, zodat ik zeker wist dat die nooit meer zou doorslaan. Ik kan iedereen Hyperpro aanraden, wat een topbedrijf! :} De mannen snappen echt goed waar ze mee bezig zijn en denken met de klant mee. En nee hier krijg ik niet voor betaald.

Motor dus op de aanhanger en naar de andere kant van het land crossen:

[afbeelding]

Eenmaal aangekomen in Alphen:
[afbeelding]

Het uiteindelijke resultaat:

[afbeelding]

[afbeelding]

De reden dat de motor zonder tank en spatbord op de aanhanger stond, was omdat de spullen net terug waren van de spuiter. Ik heb lang getwijfeld over de kleur. Uiteindelijk is dit Onyx white van Volkswagen geworden. Dit omdat ik een Volkswagen liefhebber ben, en het weer net wat anders is dan normaal.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En het totaalplaatje:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
_/-\o_ _/-\o_ Erg vet geworden.

Ga je nog een zwart accu bakje maken?

[MierenNeuken]En waarom heeft HyperPro zo lang stuk schroefdraad zichtbaar gehouden? Een iets langere veer was misschien mooier geweest.[/MierenNeuken]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 06:33
SavageBrother schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 08:35:
Echt heel erg dik inderdaad.

Hier ook gelijk maar een pica van mijn fiets.
[afbeelding]
Mooi rondje Veerse Meer gedaan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Nah, helaas niet. Was nog even tanken en dacht nog een klein stukje te touren totdat meneer donkere regenwolk me vriendelijk sommeerde huiswaarts te keren.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Vraagje aan de veringspecialisten hier, ik heb sinds kort dan een SBK-kit gemonteerd op mijn GSX-R600 K4, maar ik merk dat hij nu op hogere snelheden (150+) soms wat onstabieler is aan de voorkant.
Nu weet ik niet of dat ook echt zo is, maar het valt mij op dat het stuur soms iets zwabbert (ook weer niet echt zwabberen, maar ff heel kort), maar dat kan ook komen omdat mijn stuur nu gewoon 1,5 keer zo breed is ofzo (in vergelijking met clip-ons :P). De motor rijdt verder niet zoekerig ofzo.
Mijn logische verklaring zou zijn, minder druk op de voorkant (ik zit rechterop), plus ik vang meer wind door de rechtere zit.
Zou ik mijn vering iets anders in moeten stellen (het ding staat volledig op stock nu). Of is het verstandig om eens een keer langs Hyperpro/WP o.i.d. te gaan?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:41
418O2 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 08:20:
Echt een heel Tof apparaat!

Sterker nog, als ik mijn k75 zou ombouwen, zou hij er heel erg op gaan lijken
Tylen schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 09:06:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ Erg vet geworden.

Ga je nog een zwart accu bakje maken?

[MierenNeuken]En waarom heeft HyperPro zo lang stuk schroefdraad zichtbaar gehouden? Een iets langere veer was misschien mooier geweest.[/MierenNeuken]
Ja, met de accu ga ik nog iets doen. Misschien dat ik een kleine accu onder het zadel ga bouwen, of een accubak. Denk dat dat echter iets van de winter gaat worden. Wil nu vooral kunnen rijden. Als het weer slecht wordt, gaat die helemaal uit elkaar voor verschillende delen te coaten. Tevens wil ik er ooit nog een andere voorvork inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:54
DaemonAngel schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:51:
[...]

Je zegt het wat zelf eigenlijk. Tot je je motor rijbewijs hebt.
Dus voor je huidige tweewieler heb je geen motorrijbewijs nodig.

Voor mij is alles waar je een motor rijbewijs voor nodig hebt een motor. Alles daarbuiten niet.

Maakt mij niet uit hoe het eruit ziet.

En bij slecht weer/richting winter krijgen maxiscooters ook een groet want zij zitten ook in het slechte weer hun leven te riskeren tussen de tinblikken die niet rondkijken.

Maar ieder zijn mening hierover.
Alles op twee wielen is nog steeds beter dan een cager :p
Ik snap wat je bedoelt. Mij maakt het geen hol uit, ik groet zelfs scooters haha. Maar dat zou betekenen dat een MP3 RL wel een motor is? (heb je een motorrijbewijs voor nodig, LT niet)
Blue-eagle schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:08:
[...]

Die scooters vind ik vooral vervelend omdat ze niet hebben leren rijden zoals wij motorrijders wél uitgebreid getoetst zijn voor bijzondere verrichtingen, verkeersdeelname, en de bijhorende theorie.

Maar ze hebben technisch gezien een motorische aandrijving. Dus een motor. En je zit erop. En je hebt maar 2 wielen. Dus wat mij betreft telt het wél gewoon als motor. Ik vind alleen nog steeds dat die dingen niet harder mogen dan 30 km/u. omdat de mensen die erop zitten–over het algemeen–aan mindere eisen zijn gehouden dan ikzelf.

Ik ben toch verdorie nog geen 40+er :7
Haha, je reactie is wel lachen. Rij zelf zo een MP3 en een normale motor (rijles en heb stiekem een Fazer gehad voor 4 maanden :+) maar het rijdt inderdaad best stabiel en je kan hem best plat de bocht in knallen. Maar je beredenering van dat ze niet kunnen rijden ben ik je zeker mee eens. Reed gisteren achter een Fuoco (MP3 variant van Gilera) en zijn achterband was een kubus en ik zag gewoon canvas, en niet zo een beetje ook. Meneer vond zijn akra zo lekker klinken dat hij het handig vond om met zulke banden even pak hem beet 80 te rijden in de stad (even stoer doen voor de chickies he O+).

Zulke gasten die verpesten helaas wel het beeld van mensen die wel gewoon een MP3 rijden voor de lol (mijn vrouw die is verliefd op een MP3 en daarom ook aangeschaft. Als zij d'r motorrijbewijs haalt blijft ze er ook op rijden en zo zullen er ook meer liefhebbers zijn).
mphilipp schreef op maandag 09 mei 2016 @ 19:47:
[...]

Is het belangrijk?
Kijk naar Bommes, die vermaakt zich opperbest op zijn scooter. Prima toch? Persoonlijk vind ik het niets, maar dat vind ik van een HD ook. En wat doet mijn mening er nou toe als jij het leuk vindt?
Die MP3tjes vind ik helemaal vaag; een motor met 2 voorwielen...it's unnatural :+ Maar als jij het goed vind, prima. Dat is het enige dat telt.

Er is wel één issue dat ik met de MP3tjes heb, en dat is dat elke eikel met een autorijbewijs op dat ding kan stappen en zich ineens als een automobilist op een motor (want dat is het eigenlijk) gaat gedragen. En dat zonder fatsoenlijke rij-opleiding als motorrijder. Dus ze doen maar wat, maar als automobilist op een motor. Nou krijgen ze geloof ik wel als je een nieuwe koopt een soort van training van de ANWB/KNMV, maar er rijden genoeg eikels op zo'n ding, met dikke herrie-uitlaten (je verzint het niet) die gewoon de hooligan uithangen. Nou zijn er genoeg motor-hooligans, dus dat is geen argument tegen die dingen, begrijp me niet verkeerd.

Dus ja, mijn persoonlijke mening is dat ik scooters niet echt interessant vind. En dan doet het er niet toe of een handige scooterrijder het mij moeilijk kan maken in de bergen (been there, done that), maar het spreekt me gewoon niet aan. Maar ieder het zijne. Er zullen ook wel mensen zijn die van alles tegen mij GS hebben. Prima. Ik ben de enige die 'm mooi hoeft te vinden. Toch? We zijn toch vrij als motorrijder? Ga dan vooral niet op de goedkeuring van een ander zitten te wachten.
Je hebt ook teveel MP3 eigenaren die die cursus niet hebben gehad (want 2e hands gekocht). Die voelen zich dan ook koning en zie je ook de raarste capriolen uithalen om maar vooraan te staan bij het stoplicht. Ik hou onze MP3 lekker OEM en er hoeft geen knaller onder. Wil je herrie maken? Koop een Harley. Zoals je zegt heb je overal rotte appels tussen maar een motor is een motor. Dat de een sneller is als de ander, dat kan. Een McLaren is ook geen Kia maar toch zijn het beide auto's.
PilatuS schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:05:
[...]

Is gelukkig niet meer zo. Als je nu het autorijbewijs haalt mag je er niet op rijden en moet je gewoon je motorrijbewijs er voor gaan halen. Alleen als je het rijbewijs ergens voor 2013 gehaald hebt mag het. Loop hole closed zegmaar.
Je moet je rijbewijs voor 19-01-2013 hebben behaald.
PilatuS schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:22:
[...]

Dat is waar. Alleen als ik zo'n ding zie is het meestal iemand van onder de 25 met een flinke herriepijp er onder. Dit zorgt er wel voor dat alle aankomende 20 jarige er niet op kunnen gaan rijden.
En natuurlijk een Boxer helm :P
cyntax schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:30:
[...]

Dat valt helaas niet te ontkennen want ik woon in Amsterdam en ik zie ze maar al te vaak. Dat zijn overigens de normale MP3'tjes. ik heb een bescheiden kleine MP3 yourban gehaald. Lekker licht, 300CC geen knalpijp en doe maar normaal en dan doe je al gek genoeg.

Overigens groet ik gasten ook niet die ik debiel zie rijden. Was laatst in zandvoort en dan zie je ook motorrijders zichzelf bewijzen en die laat ik ook varen. Van motorrijden moet je genieten, wil je knallen? Pak een dijk of ga de bergen in ergens in Spanje.

En om te eindigen een fototje van mijn schattige (niet) motor :+ .

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/miih5i.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Even wat cijfers ;)

Ik heb sinds 1995 mijn motorrijbewijs:

- Ik rij tussen de 10.000 en 20.000 per jaar.
- Ik rij vrijwel altijd met zwarte kleding en met een zwarte helm.
- Ik rij vrijwel altijd op donkere motoren.
- Ik ben geen mooi weer rijder.
- Ik heb een pittige rijstijl.

Ik leef nog steeds en ben nooit betrokken geweest bij een ernstig motorongeval ;)

Wat doe ik om mijn eigen veiligheid te waarborgen:

- Ik zorg dat mijn motor in technisch perfecte staat is.
- Ik rij alleen maar nog op motoren met ABS.
- Ik ga er van uit dat elke automobilist mij dood wil hebben.
- Ik rij niet boven mijn kunnen.
- Ik pas continue rijtechnieken toe zoals "de weg lezen, kissing the mirror, slingeren, etc etc".
- Ik rij altijd met motorkleding aan ook met 35+ graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:04
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:17:
[...]
Wat doe ik om mijn eigen veiligheid te waarborgen:

- Ik zorg dat mijn motor in technisch perfecte staat is.
- Ik rij alleen maar nog op motoren met ABS.
- Ik ga er van uit dat elke automobilist mij dood wil hebben.
- Ik rij niet boven mijn kunnen.
- Ik pas continue rijtechnieken toe zoals "de weg lezen, kissing the mirror, slingeren, etc etc".
- Ik rij altijd met motorkleding aan ook met 35+ graden.
Herkenbaar voor een groot deel. De enige reden om mijn Shiver in te ruilen is de motor niet beschikt over ABS. De meningen zijn daar sterk over verdeeld maar ik zou het ook wel erg fijn vinden om te hebben. Maar proberen om niet in situaties te komen dat het nodig is :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang wachten gisteren eindelijk mijn nieuwe speeltje kunnen ophalen 8)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XCNS28o.jpg

De mini ape hangers zijn ideaal, rijd heerlijk ontspannen!

Zal van de week nog een aantal foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoVermeir
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 13:15
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:22:

[afbeelding]

a thing of beauty! (wel wat te weinig chroom voor mij persoonlijk :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:31

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:22:

[afbeelding]

Ik vind m tof 😊

Wel handig als het warm is. Stap je toch okselfris af 😉

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Pagina: 1 ... 63 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.