Oja leren pak... dan haak ik af.
Ach, ze zeggen 'het liefst'. Het is volgens mij niet verplicht. Als je een degelijk pak van textiel hebt, lijkt me dat ook goed. Ik ga iig straks Assen op met mijn Klim pak. Mijn banden zijn erger: die mogen helemaal niet volgens de regels. Maar ja, Duursma organiseert een circuitdag voor Allroads, dan krijg je allroads met allroad banden. Ik snap dat ik niet met TKC80 aan moet komen, maar met mijn TKC70's moet ik een eind komen, toch?418O2 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 20:31:
Oja leren pak... dan haak ik af.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Op TKC80 kan je op droogwegdek ook prima knallen hoor, die banden zijn vrij rond en daardoor ook ruk offroad.
Asus Zenbook i7 256gb
Zeau, Lekdijk 's avonds bevalt een stuk beter dan op een feestdag overdag 
Op de heenweg nog wel even gemerkt dat dit stukje ook glad is bij droog wegdek. Achterwiel stapte opzij, en dat terwijl ik heel rustig op het gas ging en al op het asfalt was. (Banden waren idd nog koud)
Dat het glad is bij nat wegdek weet ik al van ervaring met het koekblik, daar glij je makkelijk even opzij.
Op de heenweg nog wel even gemerkt dat dit stukje ook glad is bij droog wegdek. Achterwiel stapte opzij, en dat terwijl ik heel rustig op het gas ging en al op het asfalt was. (Banden waren idd nog koud)
Dat het glad is bij nat wegdek weet ik al van ervaring met het koekblik, daar glij je makkelijk even opzij.
[ Voor 3% gewijzigd door steveman op 06-05-2016 22:10 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Misschien ook door steenslag? Ik heb er in ieder geval een extra rooster voor zitten, en mag daar bij elke poetsbeurt genoeg troep uit pulken. Voornamelijk insecten, maar ook steentjes en andere opspattende troep.PilatuS schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 19:49:
Net mijn motor opgehaald van de dealer. De radiator was op meerdere plekken lek. Niet dat er heel veel uitkwam maar na een flinke rit kwam er toch een klein plasje onder te liggen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Zijn er tweakers die ervaring hebben met het laten aanmeten van oordopjes op maat? Ik rijd met de Alpine MotoSafe (de sterkste demping, gele filter) maar heb regelmatig dat ze lekken (vandaag weer, telkens aan het rechteroor) en dat is een pijnlijke ervaring op een rit van een klein uur snelweg.
Ik overweeg dus oordopjes op maat te laten aanmeten (iets flexibels alleszins), vroeg me af of je iets kan aanbevelen uit eigen ervaring
Ik overweeg dus oordopjes op maat te laten aanmeten (iets flexibels alleszins), vroeg me af of je iets kan aanbevelen uit eigen ervaring
Dan moet je stoppen en ze opnieuw (goed) indoen toch? Blijkbaar was het met je linkeroor wel goed. Ik heb er zelf ook last van met de motosafe dopjes. Heb nog niet door hoe ze consequent direct goed zitten.Dryhte schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 22:39:
Zijn er tweakers die ervaring hebben met het laten aanmeten van oordopjes op maat? Ik rijd met de Alpine MotoSafe (de sterkste demping, gele filter) maar heb regelmatig dat ze lekken (vandaag weer, telkens aan het rechteroor) en dat is een pijnlijke ervaring op een rit van een klein uur snelweg.
Ja gewoon bij beterhoren laten aanmeten.Dryhte schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 22:39:
Betaald door mijn werkgever een jaar of 4 geleden, zachte optoplastieken.
Afgelopen jaar nog eens laten testen op afsluiting en meteen nieuwe filtertje laten steken.
Ik vind ze ideaal, maar goed denk dat een ieder die ze heeft dat vind.
Er zijn er ook zat die gewoon zo een mega doos met 400 van die gele schuimdoppen kopen en dat goed genoeg vinden
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Maar eens ff de 20S dual set gekocht..R0y. schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 15:42:
Vandaag toch eindelijk de knoop door gehakt en een dual set Sena 10S besteld (mijn vriendin zit nu nog achterop maar is bezig voor haar A), had een erg aantrekkelijke deal gevonden voor €350,- (http://www.converterman.nl/ , nee ik heb geen aandelen o.i.d.).

tja dan steekt het me op de moeite en rijd ik gewoon door naar huis (tegen dat ik 't zeker ben dat ze lekken zit ik al op de snelweg, dan weer snelweg af, handschoenen en helm af, oordopje 'zeker' goed steken, helm weer op, handschoenen weer aan, en snelweg weer op: we zijn direct 10' verder). Voor meerdere keren 10' besparing per week heb ik graag een 100tal euro over (ik kan me niet inbeelden dat oordopjes op maat meer dan dat kosten).t0mmiiiii schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 22:45:
[...]
Dan moet je stoppen en ze opnieuw (goed) indoen toch? Blijkbaar was het met je linkeroor wel goed. Ik heb er zelf ook last van met de motosafe dopjes. Heb nog niet door hoe ze consequent direct goed zitten.
Wel zou ik de bevestiging willen hebben dat deze 'zonder fout' in te brengen zijn (= zitten direct goed). Kunnen jullie dit bevestigen/ontkrachten?
Want indien je hetzelfde probleem kan hebben met otoplastieken dan is mijn plan b een set van die schuimdoppen
Yes. Ik maak nog geen knee downs en ik vind het dan suf om dan met kneesliders te rijden.Martin schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 20:29:
[...]
Afdekking voor klitteband eronder, daar kun je een kneeslider op zetten
Vandaag wel Rev'it kneesliders gekocht voor €30,- (normaal 50). Voor de volgende circuit dag.

Als zo'n soort klepje nou los verkrijgbaar zou zijn, voor m'n Shark-helm...
Laagstaande zon is erg irritant icm stof + vliegjes op je vizier

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Het lijkt er op dat er haarscheurtjes in zitten op meerdere plekken. In dit geval is het waarschijnlijk niet door steentjes gekomen. Er is ook niets aan de radiator te zien. Ding ziet er nog als nieuw uit.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 22:15:
[...]
Misschien ook door steenslag? Ik heb er in ieder geval een extra rooster voor zitten, en mag daar bij elke poetsbeurt genoeg troep uit pulken. Voornamelijk insecten, maar ook steentjes en andere opspattende troep.
Doppen op maat zullen altijd goed zitten. Let wel even op de helm die je hebt. Het is belangrijk dat je oren vrij zitten. Als je een helm hebt die op de oren drukt zal het gaan lekken.Dryhte schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 22:56:
[...]
Wel zou ik de bevestiging willen hebben dat deze 'zonder fout' in te brengen zijn (= zitten direct goed). Kunnen jullie dit bevestigen/ontkrachten?
Met mijn Shoei werken mijn doppen perfect. Met mijn oude HJC lekken ze en dan werken ze alles behalve goed.
Ik ben erg tevreden over mijn setje van Alpine. Heb hiervoor met gele doppen gereden en dat werkt ook goed tot dat ze harder worden door vuil.
steveman schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 23:27:
[afbeelding]

Met een beetje hobbylijm
Donexos schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 19:58:
Eerder bleek dat er intresse was om met een aantal tweakers Assen eens te bezoeken. Om dit wat concreter te maken heb ik een overzicht gemaakt met datums. Iedere datum heeft een link naar de website van de organisator. Daar kan je alle informatie vinden zoals wat je nodig hebt en hoe de groepsindeling in elkaar steeks. In het algemeen geldt, een leren pak, helm met e-keur en een motor die in goede technische staat is, niet te veel geluid maakt (met originele demper of db killer zit je goed) en een beetje grondspeling heeft.
Als je mee wilt zet dan in de 2e tabel je nick en de datums dat je kunt. Als we een datum gekozen hebben dan dient ieder zich zelf in te schrijven in de door hem/haar gewenste groep. Eventueel kunnen we ook een pitbox huren zodat je droog en uit de zon en wind zit.
Datum Organisatie 06-07 racecracks 14-07 CRT Holland 09-08 trackdays4all 11-08 CRT Holland 13-09 racecracks 22-09 CRT Holland 26-09 trackdays4all
username 06-07 14-07 09-08 11-08 13-09 22-09 26-09 xos Y Y Y Y Y Y Y Chakotay Y Y Y Y Y Y Y
Misschien anders even een datumprikker / googledocs ding aanmaken? Dat is handiger dan in een gequote tabelletje kleuren.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
steveman schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 23:27:
[afbeelding]
Of gewoon zo'n ding, kun je ook nog in klepjes varieren.

Nu we het er toch over hebben:
Zijn crosshelmen onveilig voor op de straat? Dus stel je valt op de straat ipv in het bos (of andere cross omgeving) kan zo'n helm (even ervan uitgaande dat je een gewoon, goed merk hebt) daar dan tegen?
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Die Crosshelmen hebben gewoon ECE keuring lijkt me maar dat heeft die Aldi helm ook dus dat zegt niet zoveel. Daarnaast is er nog een groot verschil tussen budget crosshelmen en die van het hoge segment. Ik denk dat de bescherming parallel staat aan 'normale' helmen in de verschillende prijsklasse. Of het comfortabel en handig is op straat is een ander verhaal. Je moet het chill vinden om de hele tijd met een crossbril op te rijden, daarnaast is die plakkaat op je voorhoofd ook een enorme windvanger dus de snelweg zou ik er sowieso vermijden.caesar1000 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 23:59:
Zijn crosshelmen onveilig voor op de straat? Dus stel je valt op de straat ipv in het bos (of andere cross omgeving) kan zo'n helm (even ervan uitgaande dat je een gewoon, goed merk hebt) daar dan tegen?
Er zijn ook Dual-Sport helmen die een beetje op crosshelmen lijken zoals de Shoei Hornet ADV die ik heb en de Schuberth E1. Beide hebben zo een 'peak' op een 'normale' motorhelm maar die is grondig getest in de windtunnel om de weerstandscoefficient so laag mogelijk te krijgen. Hierdoor is het wel geschikt voor snelheden tot 160km/h ongeveer, daarna is het enorm irritant.
Ruk offroad weet ik niet waar je dat vandaan hebt. Het hangt van het terrein af. Ze zijn ruk in de modder, maar er is niet één allroadband die dat wel is. De 70's zijn een stuk meer weg-gericht. Ik was ooit van plan om die TKC80 te nemen, maar ze slijten als een dolle op asfalt en het mooie zou er al vanaf zijn voor ik in Marokko was. Maar op grind/gravelpaden en in het zand zijn ze best goed. Daar komen die grote blokken weer tot hun recht.Ghostrider schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 20:35:
Op TKC80 kan je op droogwegdek ook prima knallen hoor, die banden zijn vrij rond en daardoor ook ruk offroad.
Geen voordeel zonder nadeel, dus die blokken zijn op het circuit weer een lastig ding. Die zijn wel stevig, maar als je er flink mee aan de gang gaat op het circuit, zijn ze toch een stuk minder. Die blokken gaan gewoon bewegen en dat geeft weinig vertrouwen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik moet ze nog tegenkomen, maar zou mij wel leuk lijken ja.ToolkiT schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:54:
[...]
[...]
Haha, ik doelde eigenlijk op het feit dat dit ding geen buddyseat heeft en er dus geen dame achterop kan..
ennuh, Joopie, vrouwen en motoren kunnen prima samen gaan
Ik heb een moeilijk gehoorgang en heb nu via het werk ook een set voor de motor laten aanmeten (Gabriëls), maar ook hiervoor had ik ze al jaren. Ik zou en kan niet meer zonder, zo lekker die rust aan je kop.Dryhte schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 22:39:
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ja dat zijn leuke prijzen! Ik kwam minimaal €70,- goedkoper uit als op een andere webshops.Osiris schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 22:48:
[...]
Maar eens ff de 20S dual set gekocht..Ik doe nooooit aan impulsieve aankopen hoor
mphilipp, heb jij de TKC70 voor dagelijks gebruik gemonteerd? Hoe gedragen die zich bij dagelijks gebruik op de snelweg? Ik rijd wel eens een bosweggetje in de ardennen of een landelijke onverharde weg (niets technisch moeilijk), maar hoofdgebruik blijft toch pendelen (stad/snelweg).mphilipp schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 01:56:
[...]
Ruk offroad weet ik niet waar je dat vandaan hebt. Het hangt van het terrein af. Ze zijn ruk in de modder, maar er is niet één allroadband die dat wel is. De 70's zijn een stuk meer weg-gericht. Ik was ooit van plan om die TKC80 te nemen, maar ze slijten als een dolle op asfalt en het mooie zou er al vanaf zijn voor ik in Marokko was. Maar op grind/gravelpaden en in het zand zijn ze best goed. Daar komen die grote blokken weer tot hun recht.
Geen voordeel zonder nadeel, dus die blokken zijn op het circuit weer een lastig ding. Die zijn wel stevig, maar als je er flink mee aan de gang gaat op het circuit, zijn ze toch een stuk minder. Die blokken gaan gewoon bewegen en dat geeft weinig vertrouwen.
Ik zie dat de TKC70 in Q2-2016 uitkomt voor mijn maten (120/70/17 en 160/60/17) en vroeg me af of dat een goede keuze kon zijn. Circuit boeit me dan voorlopig weer niet
JepVerwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 16:19:
[...]
Is dit dezelfde 929 als die ondersteboven tegen een lantaarnpaal in een sloot lag?
De Nederbelg !
Ziet erg mooi uit. Prachtige kleurstelling ook zo. Ik zou persoonlijk alleen gek worden van witte velgen omdat ik mijn motor altijd netjes wil hebben.
Tank en wielen laten spuiten en de kuipen uit China (zie je wel als je er met je neus opstaat, erg dun gelakt)Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 16:44:
[...]
Mooi resultaat, zelf gedaan of laten doen?.
Wel zelf afgebouwd.
[ Voor 4% gewijzigd door Jellabie op 07-05-2016 16:48 ]
De Nederbelg !
Ik vind het prima banden. Ik rij ook niet elke dag offroad, en allroadbanden zijn doorgaans meer weggericht dan offroad. Alleen de TKC80 en Anakee Wild bv neigen meer naar de offroadkant.Dryhte schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 12:17:
[...]
mphilipp, heb jij de TKC70 voor dagelijks gebruik gemonteerd? Hoe gedragen die zich bij dagelijks gebruik op de snelweg?
Ze zijn behoorlijk duurzaam. Ik heb ze bij 18.350 gemonteerd en nu zit ik bijna aan de 30k en ik zit denk ik nog niet op de helft. Grip is wat mij betreft ook dik in orde. Ik heb in Marokko de laatste 2 dagen best wel wat regen gehad, lekker op die stoffige bergweggetjes, maar ik had er het volste vertrouwen in. Mijn maat had steeds last van een wegglijdend achterwiel (weet niet meer welk rubber hij had). Aanrader wat mij betreft.
Verwijderd
dit is een onverwachte vondst
Wikipedia: Vespa 150 TAP
dat had ik nooit gedacht, een scooter die ik wel cool vind.
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 18:02:
dit is een onverwachte vondst
Voor dat geld wil ik er ook wel een!The "Bazooka Vespa" was relatively cheap: Vespas cost roughly US$500 at the time
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Veel motorrijders in lauwersoog gezien vandaag. Even lekker ritje samen met een vriendin achterop gemaakt.
Je blijft trouwens bezig met groeten met zoveel motorrijders op de weg
Je blijft trouwens bezig met groeten met zoveel motorrijders op de weg
Done, linkje naar datum prikker: http://doodle.com/poll/wf6vd6feesp4c5ywChakotay schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 23:57:
[...]
Done
Misschien anders even een datumprikker / googledocs ding aanmaken? Dat is handiger dan in een gequote tabelletje kleuren.
Moet 17 augustus er niet bij? Van motorsportschool?
http://www.motorsportschool.nl/ShowEvents.aspx?tdcId=1
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
1 week geleden mijn rijbewijs gehaald en de laatste 2 dagen al veel testritten gemaakt. Twee motoren springen er boven uit: een Honda Hornet uit 2010 met 7K op de teller en een BMW F800R (met ABS) uit 2009 met 20K op de teller. Nadat ik op de BMW had gereden was ik er uit dit moet hem worden. Ik kon alleen net niet met beide voeten tegelijk goed aan de grond. Vriend van me wist nog een zaakje te liggen in de buurt, waar een hornet stond. Daar op gaan rijden het het voelde meteen vertrouwd. Het lijkt natuurlijk ook op de CBF waar ik op gelest heb.
Nu ben ik in dubio. De hornet spreekt me ook wel aan alleen ben ik bang dat ik daar eerder op uitgekeken ben omdat deze 600cc teveel op de lesmotor lijkt.
Wat hebben jullie veelal gedaan/zijn jullie ervaringen? Merken jullie toch dat je sneller wat meer wilt rijden?
Nu ben ik in dubio. De hornet spreekt me ook wel aan alleen ben ik bang dat ik daar eerder op uitgekeken ben omdat deze 600cc teveel op de lesmotor lijkt.
Wat hebben jullie veelal gedaan/zijn jullie ervaringen? Merken jullie toch dat je sneller wat meer wilt rijden?
Sneller wat meer wilt rijden? Dat kan toch op beide fietsen? Welk karakter spreekt je meer aan, dat is het belangrijkste denk ik.
Die Hornet ben je wel even mee bezig wil die echt goed benutten. Zeker hoog in de toeren gaat dat ding enorm hard. Verder is ie erg betrouwbaar.Eoghlear schreef op zondag 08 mei 2016 @ 10:42:
1 week geleden mijn rijbewijs gehaald en de laatste 2 dagen al veel testritten gemaakt. Twee motoren springen er boven uit: een Honda Hornet uit 2010 met 7K op de teller en een BMW F800R (met ABS) uit 2009 met 20K op de teller. Nadat ik op de BMW had gereden was ik er uit dit moet hem worden. Ik kon alleen net niet met beide voeten tegelijk goed aan de grond. Vriend van me wist nog een zaakje te liggen in de buurt, waar een hornet stond. Daar op gaan rijden het het voelde meteen vertrouwd. Het lijkt natuurlijk ook op de CBF waar ik op gelest heb.
Mijn eerste motor was een 2003 Hornet. Ik heb persoonlijk niets met naked bikes, maar wou eerst leren rijden voordat ik naar een sportmotor ging. Ik heb mij met de Hornet nooit verveelt en heb er 30.000 mee gereden. Als de lesmotor een 500 is kan je dat niet echt vergelijken met de Hornet. Zo''n 600cc heeft makkelijk 100pk en boven de 8.000 toeren is het een beest.
Zo'n Hornet is niet de meeste spannende motor, maar saai zal ie ook niet zijn als je er flink mee gaat rijden.
Voor de liefhebber, en degene met een dikke portemonnee 
Ducati Desmocedici RR
http://link.marktplaats.nl/m1048598843
Ducati Desmocedici RR
[ Voor 9% gewijzigd door LuisjeNL op 08-05-2016 12:13 ]
Lichtpuntje...
Gisterenochtend mn GSR opgehaald, wat een feest. 200km gereden gisteren, heerlijk. Ook gelijk een helm gescoord bij Motoport in Goes, een HJC R-Pha ST. Fijne helm. Volgende week nog even om een leren pak, laarzen en handschoenen. Dan nog even een schijfremslotje bestellen en dan is het wel even goed.
It's dogged that does it
Iemand toevallig in de buurt van Bruinisse(schouwen-duiveland) en zin om eind van de middag een stukje te toeren en de omgeving te laten zien?
Nummer 556, volgens mij degene die een maand geleden bij Goedhart is verkocht voor 50kLuisjeNL schreef op zondag 08 mei 2016 @ 12:12:
Voor de liefhebber, en degene met een dikke portemonnee
Ducati Desmocedici RR
![]()
Net onderweg weer de nodige gsx-en en andere supersports rijdend in een t-shirtje met gympies en een dun zomerbroekje, waar zit je dan met je hoofd? (Nuja, als het mis gaat in een helm die aan een kilo of zestig gehakt vast zit...)
[ Voor 25% gewijzigd door pagani op 08-05-2016 12:43 ]
Ik ben zelf begonnen met een gsxr600 met 108pk, een toerenmonster waar ik nog steeds op rij. Je moet je wel bedenken dat je met veel power ook snel te hard rijdt. En het is minder leuk om rustig te rijden. Eerst twee jaar op iets met wat minder vermogen rijden is prima.Eoghlear schreef op zondag 08 mei 2016 @ 10:42:
Ik had best een wat tammere Naked gewild, maar met weinig geduld en geen grote spaarrekening kon ik geen Naked kopen die ik spannend genoeg vond.
Wat ik bedoel is dat de Hornet misschien wat sneller gaat tegenvallen als je grotere afstanden zou willen rijden. Daar zou de BMW wat meer geschikt voor kunnen zijn.charrel schreef op zondag 08 mei 2016 @ 11:00:
Sneller wat meer wilt rijden? Dat kan toch op beide fietsen? Welk karakter spreekt je meer aan, dat is het belangrijkste denk ik.
De lesmotor was een CBF 600. Dus dat zou praktisch hetzelfde blok moeten zijn?PilatuS schreef op zondag 08 mei 2016 @ 11:21:
[...]
Die Hornet ben je wel even mee bezig wil die echt goed benutten. Zeker hoog in de toeren gaat dat ding enorm hard. Verder is ie erg betrouwbaar.
Mijn eerste motor was een 2003 Hornet. Ik heb persoonlijk niets met naked bikes, maar wou eerst leren rijden voordat ik naar een sportmotor ging. Ik heb mij met de Hornet nooit verveelt en heb er 30.000 mee gereden. Als de lesmotor een 500 is kan je dat niet echt vergelijken met de Hornet. Zo''n 600cc heeft makkelijk 100pk en boven de 8.000 toeren is het een beest.
Zo'n Hornet is niet de meeste spannende motor, maar saai zal ie ook niet zijn als je er flink mee gaat rijden.
Zal op beiden nog eens een rit gaan maken.
De CBF600 heeft zo'n 75pk en de Hornet 600 iets meer dan 100pk. Misschien praktisch hetzelfde blok, maar zal heel anders rijdenEoghlear schreef op zondag 08 mei 2016 @ 12:51:
[...]
Wat ik bedoel is dat de Hornet misschien wat sneller gaat tegenvallen als je grotere afstanden zou willen rijden. Daar zou de BMW wat meer geschikt voor kunnen zijn.
[...]
De lesmotor was een CBF 600. Dus dat zou praktisch hetzelfde blok moeten zijn?
Zo eens even kijken of ik de ketting zelf kan spannen.. Hangt een beetje slapjes.
Alleen volgens 't instructieboekje kún je dat zelf, maar moet je vervolgens een officiële dealer wél de wielmoeren aan laten draaien
Wat is jullie aanpak bij 't vastdraaien van die dingen? Ze moeten aangedraaid worden tot 93 N•m (9,5 kgf•m), maar ik heb natuurlijk geen momentsleutel
Alleen volgens 't instructieboekje kún je dat zelf, maar moet je vervolgens een officiële dealer wél de wielmoeren aan laten draaien

Wat is jullie aanpak bij 't vastdraaien van die dingen? Ze moeten aangedraaid worden tot 93 N•m (9,5 kgf•m), maar ik heb natuurlijk geen momentsleutel
Koop een momentsleutel of doe 't op gevoelOsiris schreef op zondag 08 mei 2016 @ 13:01:
Zo eens even kijken of ik de ketting zelf kan spannen.. Hangt een beetje slapjes.
Ja zat al te kijken of de Powerfix momentsleutel ondertussen alweer bij de Lidl in de schappen ligt/komt te liggen, maar helaas
Gevoel lijkt me zo tricky met zaken als wielmoeren van je achterwiel, vandaar dat ik me afvroeg hoe jullie dat deden
[ Voor 17% gewijzigd door Osiris op 08-05-2016 13:11 ]
Volgens mij kan je die niet zo snel te hard vastzetten eigenlijk.
Bij Amazon hebben ze ook wel een prima momentsleutel, maar daar heb je nu niks aan...
https://www.amazon.de/gp/..._old_o0_img?ie=UTF8&psc=1
Bij Amazon hebben ze ook wel een prima momentsleutel, maar daar heb je nu niks aan...
https://www.amazon.de/gp/..._old_o0_img?ie=UTF8&psc=1
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Niet zo van de benauwde. Gewoon op gevoel vastzetten.
Cheapo momentsleutel heb je ook wel bij de Gamma e.d. 
Ik doe het zelf altijd op moment omdat ik de sleutel toch heb liggen, maar iets als een wielmoer kan je echter weinig fout aan doen. Flinke ruk aan de ratel geven en het zit goed vast, terwijl de ratel-arm niet lang genoeg is om het met de hand TE vast te zetten.
Ik doe het zelf altijd op moment omdat ik de sleutel toch heb liggen, maar iets als een wielmoer kan je echter weinig fout aan doen. Flinke ruk aan de ratel geven en het zit goed vast, terwijl de ratel-arm niet lang genoeg is om het met de hand TE vast te zetten.
Ook ingevuldxos schreef op zondag 08 mei 2016 @ 09:58:
[...]
Done, linkje naar datum prikker: http://doodle.com/poll/wf6vd6feesp4c5yw
We gaan 't meemaken
Meteen maar ff Amazon.de leeggekocht, wilde nog wat andere zut hebben, dus kon meteen prima.. O.a. die momentsleutel van Hooglander1, een fuse aftap-unit en een DC-DC-converter om USB-spanning te verkrijgen. 
't Is maar goed dat ik al een grote beurt gepland heb staan binnenkort, ondertussen zit de ketting op 't punt van vervanging namelijk
Zal wel weer prijzig zijn
't Is maar goed dat ik al een grote beurt gepland heb staan binnenkort, ondertussen zit de ketting op 't punt van vervanging namelijk

[ Voor 26% gewijzigd door Osiris op 08-05-2016 16:19 ]
Dan heb je een korte ratel arm of ben ik gewoon enorm sterk want toen ik voor het eerst mijn ketting ging spannen op mijn oude fiets op 'gevoel' had ik het wielmoer zo hard aangedraaid dat de gloednieuwe wiellagers in het achterwiel gelijk weer kapot warenChakotay schreef op zondag 08 mei 2016 @ 16:08:
Cheapo momentsleutel heb je ook wel bij de Gamma e.d.
HBM Machines heeft trouwens altijd momentsleutels voor een prikkie in hun vaste assortment. Het zijn made in China dingen maar ik heb het vergeleken met mijn dure Proxxon momentsleutels en de afwijking is maar max 3nm, dus prima te gebruiken voor ons!
[ Voor 20% gewijzigd door cyntax op 08-05-2016 19:44 ]
1/2" ratel uit dit setje:cyntax schreef op zondag 08 mei 2016 @ 16:35:
[...]
Dan heb je een korte ratel arm of ben ik gewoon enorm sterk want toen ik voor het eerst mijn ketting ging spannen op mijn oude fiets op 'gevoel' had ik het wielmoer zo hard aangedraaid dat de gloednieuwe wiellagers in het achterwiel gelijk weer kapot waren. Daarna gelijk een goeie momentsleutel gekocht.

NIet heel groot dus, en ik bedoelde wel alleen met de kracht van mijn hand/arm aandraaien ipv met het volle gewicht aan de ratel gaan hangen
Nou ja, zo'n ratel is ongeveer, schat ik, 1/3e van een meter en ik moest 'em aandraaien met 9,5 kgf•m.. Da's 28,5 kgf•33cm
En da's hurkend toch echt zo'n beetje m'n hele gewicht, aldus de weegschaal 
Ja ik overdenk dingen wel eens vaker
Ja ik overdenk dingen wel eens vaker
Net op de A16 richting Breda de auto bestuurders maar even goed wakker geschud. Met ongeveer 140 op de linkerbaan besloot mijn uitlaat dat hij het alleen wel af kon. Gelukkig niks gebeurd en netjes aangekaart bij rijkswaterstaat, maarja dinsdag pas wat aan te doen in de garage...
Wilde na mijn val eigenlijk al een andere uitlaat eropzetten, moet nu dus wel
On the plus side: it makes a lot of sexy backfiring noises now...
Wilde na mijn val eigenlijk al een andere uitlaat eropzetten, moet nu dus wel
On the plus side: it makes a lot of sexy backfiring noises now...
[ Voor 9% gewijzigd door DragonSlayer666 op 08-05-2016 19:50 ]
Sow dat moet flink hard geklonken hebben
Zat niet beveiligd met een veertje? Of brak de hele beugel af ofzo
Lichtpuntje...
Pak zo'n "verlengstuk" (die staaf gelijk onder de doppen in het plaatje hierboven). Schuif de opname helemaal naar het eind. Zet een buis van een meter lengte op het verlengstuk. Hang een emmer gevuld met 10 liter water aan het uiteinde. Als de buis in horizontaalstand (!!!!) niet meer op zichzelf naar beneden gaat, heb je je moer vastgemaakt met een moment van ongeveer 100 Nm.Osiris schreef op zondag 08 mei 2016 @ 13:01:
Momentsleutels voor cheapskates enzo.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Ik heb een tijdje terug de onderstaande momentsleutel gekocht.
https://www.datona.nl/mom...-mannesmann-1-2-auto.html
Was bezig met het schoonmaken van de remklauwen en ik heb de neiging om altijd alles te hard aan te draaien. Dat doe ik met de koppelingen van de waterkoeling in de PC ook altijd. Dus toch maar voor 50 euro zo'n momentsleutel gekocht. Dan weet ik teminste zeker dat het goed zit en niet te vast.
Ben net terug van Lelystad. Helaas ging het deze keer niet echt lekker.
De groep waar ik in zat was de tussengroep. Dus niet de snelste, maar ook niet de langzaamste. Helaas een hoop mensen in die groep die echt niet snel waren. Vorige keer kon ik mooi achter iemand aanrijden die snel was en goede lijnen reed waardoor ik zelf ook goed kon doorijden. Helaas was het nu of langzaam door de bocht met een mooie lijn, of snel door de bocht, maar dan de persoon voor mij bijna inhalen. Toch maar gekozen om snel door de bocht te gaan, maar mijn lijnen zijn niet goed waardoor het niet lekker ging.
Ik moest nu echt minimaal 20 meter achter de volgende persoon rijden om die in de bocht niet in te halen. Alleen omdat mijn lijnen dus niet goed zijn gingen de bochten niet echt lekker. Ik had eigenlijk iemand voor mij nodig die snel was en goede lijnen reed, maar dat was vandaag helaas niet zo.
Het tempo in deze groep was langzamer dan vorige keer in de langzaamste groep, en dat terwijl dit dus een snellere groep had moeten zijn. Er zaten ook meerdere mensen in de groep waarbij dit de eerste keer op het circuit was, dus echt snel gaat dat dan niet.
Ik had nog wel een groep hoger kunnen gaan, maar dat was voor mij dan net weer te snel geweest. Om de boel daar bij te houden was weer net wat te veel geweest en boven mijn kunnen gaan rijden ga ik sowieso niet doen.
Opzich nog wel een leuke dag gehad en ook de randen wel weer van de banden gereden, maar helaas toch niet kunnen rijden zoals vorige keer.
Edit: De organisatie was wel goed voor elkaar. Vorige keer met vado was het iets van 30 man over 2 groepen. Nu 85 man over 3 groepen. Toch kregen ze het voor elkaar om geen last van andere groepen te hebben terwijl het circuit maar 2.3km is.
Nog even een foto van het overzicht.
https://www.datona.nl/mom...-mannesmann-1-2-auto.html
Was bezig met het schoonmaken van de remklauwen en ik heb de neiging om altijd alles te hard aan te draaien. Dat doe ik met de koppelingen van de waterkoeling in de PC ook altijd. Dus toch maar voor 50 euro zo'n momentsleutel gekocht. Dan weet ik teminste zeker dat het goed zit en niet te vast.
Ben net terug van Lelystad. Helaas ging het deze keer niet echt lekker.
De groep waar ik in zat was de tussengroep. Dus niet de snelste, maar ook niet de langzaamste. Helaas een hoop mensen in die groep die echt niet snel waren. Vorige keer kon ik mooi achter iemand aanrijden die snel was en goede lijnen reed waardoor ik zelf ook goed kon doorijden. Helaas was het nu of langzaam door de bocht met een mooie lijn, of snel door de bocht, maar dan de persoon voor mij bijna inhalen. Toch maar gekozen om snel door de bocht te gaan, maar mijn lijnen zijn niet goed waardoor het niet lekker ging.
Ik moest nu echt minimaal 20 meter achter de volgende persoon rijden om die in de bocht niet in te halen. Alleen omdat mijn lijnen dus niet goed zijn gingen de bochten niet echt lekker. Ik had eigenlijk iemand voor mij nodig die snel was en goede lijnen reed, maar dat was vandaag helaas niet zo.
Het tempo in deze groep was langzamer dan vorige keer in de langzaamste groep, en dat terwijl dit dus een snellere groep had moeten zijn. Er zaten ook meerdere mensen in de groep waarbij dit de eerste keer op het circuit was, dus echt snel gaat dat dan niet.
Ik had nog wel een groep hoger kunnen gaan, maar dat was voor mij dan net weer te snel geweest. Om de boel daar bij te houden was weer net wat te veel geweest en boven mijn kunnen gaan rijden ga ik sowieso niet doen.
Opzich nog wel een leuke dag gehad en ook de randen wel weer van de banden gereden, maar helaas toch niet kunnen rijden zoals vorige keer.
Edit: De organisatie was wel goed voor elkaar. Vorige keer met vado was het iets van 30 man over 2 groepen. Nu 85 man over 3 groepen. Toch kregen ze het voor elkaar om geen last van andere groepen te hebben terwijl het circuit maar 2.3km is.
Nog even een foto van het overzicht.

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 08-05-2016 20:39 ]
Verwijderd
Met nakeds kan je prima grote afstanden afleggen, maar het is wel een kwestie van wennen en sommige mensen wennen er nooit aan. Ik rij dagelijks zo'n 50km woon/werk verkeer op een naked (Suzuki Bandit met 85 pk) en in het weekend zo'n 300 a 400 km. Veel van die kilometers zijn over secundaire wegen, op de snelweg is 140 a 150 km/h voor mij wel uren lang vol te houden maar ik veel ervaring met nakeds.Eoghlear schreef op zondag 08 mei 2016 @ 12:51:
[...]
Wat ik bedoel is dat de Hornet misschien wat sneller gaat tegenvallen als je grotere afstanden zou willen rijden. Daar zou de BMW wat meer geschikt voor kunnen zijn.
[...]
De lesmotor was een CBF 600. Dus dat zou praktisch hetzelfde blok moeten zijn?
Staar je niet blind op vermogen, voordat je een 600cc met 100pk behoorlijk onder de knie hebt ben je minimaal 50.000 km verder.
Zo, vandaag teruggekomen van een tripje Ardennen/Luxemburg/verdun.
Onwijs mooie route voorgeschoteld gekregen van mijn garmin icm onroute kaarten. Maar m'n vfr viel wel een beetje tegen icm het wegdek. Werd vaak op een wat rottig wegdek geplempt. En dat doet ie niet zo lekker. Zelfs met Hyperpro onderstel.
Toch maar oriënteren op iets anders als ik vaker van dit soort trips wil gaan maken.
Onwijs mooie route voorgeschoteld gekregen van mijn garmin icm onroute kaarten. Maar m'n vfr viel wel een beetje tegen icm het wegdek. Werd vaak op een wat rottig wegdek geplempt. En dat doet ie niet zo lekker. Zelfs met Hyperpro onderstel.
Toch maar oriënteren op iets anders als ik vaker van dit soort trips wil gaan maken.
Verwijderd
grappig, dat heb ik vorig jaar nog geredenVerwijderd schreef op zondag 08 mei 2016 @ 20:48:
Weer een prachtige video van onze oostenrijkse vriend op zijn CB500 met minder dan 50pk
[video]
maar die weg zat bom vol met andere motoren. was echt zonde want je kon niet echt lekker door gassen daarom...
Verwijderd
Vermogen is een relatief begrip. Mijn instructeur zei altijd: "verstand zit niet in je rechter hand". Ondanks zijn retoriek ben ik gestart op een 650 CC 1-cilinder. Starten met 'te veel' vermogen leek lijk mij onverstandig, ondanks dat ik geen hardrijder ben. Echter heb ik die fiets na een jaar weggedaan en een RSV Mille R gekocht (1000 cc) omdat ik het vermogen miste wat het motorrijden juist zo leuk maakt: snel accelereren, snelle manouvres kunnen maken met inhalen en in- en uitvoegen.Eoghlear schreef op zondag 08 mei 2016 @ 10:42:
Het prettige van een lichtere motorfiets is dat je het vermogen ervan geheel kunt benutten. Je kunt met zo'n fiets sneller -en wellicht ook gemakkelijker- de grens opzoeken dan met een zwaardere fiets, maar ook met een lichte fiets kun je hard en als een malloot rijden.
Het comfort op een supersport begint tevens pas bij hogere snelheden. Op mijn RSV is rijden in de bebouwde kom en op landelijke wegen echt desastreus voor de ergonomie. Na een uur rijden moet ik echt even een stop maken om mijn benen te strekken en mijn polsen te ontspannen.
Licht of zwaar beginnen is persoonlijk. Licht beginnen is nooit een verkeerde keuze. Mocht je snel zijn uitgekeken op een 600 dan weet je dat en kun je anticiperen op iets zwaarders
Overigens wil ik degene hier bedanken die sprak over de "kissing mirror techniek". Deze term kende ik niet en de afgelopen ritten op mijn Mille heb ik hier veel aan gehad. Ik merk dat ik na een paar uur rijden enorm verkrampt ga zitten door zere polsen, benen en schouders en als een plank door bochten ga. Met deze techniek doorbreek ik een slechte houding en wordt mijn bochtenwerk een stuk beter
Verwijderd
Graag gedaanVerwijderd schreef op zondag 08 mei 2016 @ 22:06:
[...]
Overigens wil ik degene hier bedanken die sprak over de "kissing mirror techniek".
Klopt. Vermogen is een relatief begrip. Ben me nog aan het oriënteren en moet mezelf ook een beetje in de hand houden. Ik ben te zeer bezig merk ik met het uitzoeken van de motor met wat ik er 'later' op zou willen doen. Ben al aan het denken aan tochten door de Eiffel (1 uurtje van mijn woonplaats) en lange ritten met de lokale mc.Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2016 @ 22:06:
[...]
Vermogen is een relatief begrip. Mijn instructeur zei altijd: "verstand zit niet in je rechter hand". Ondanks zijn retoriek ben ik gestart op een 650 CC 1-cilinder. Starten met 'te veel' vermogen leek lijk mij onverstandig, ondanks dat ik geen hardrijder ben. Echter heb ik die fiets na een jaar weggedaan en een RSV Mille R gekocht (1000 cc) omdat ik het vermogen miste wat het motorrijden juist zo leuk maakt: snel accelereren, snelle manouvres kunnen maken met inhalen en in- en uitvoegen.
Het prettige van een lichtere motorfiets is dat je het vermogen ervan geheel kunt benutten. Je kunt met zo'n fiets sneller -en wellicht ook gemakkelijker- de grens opzoeken dan met een zwaardere fiets, maar ook met een lichte fiets kun je hard en als een malloot rijden.
Maar misschien moet ik dat maar even niet meenemen. Ik ga van de week ook nog rijden op een Yamaha XJ6N uit 2009.
Voordeel van meer power is wel dat je ook met 140km/u nog een bak vermogen hebt. Op de snelweg is dat wel prettig natuurlijk.
Vandaag zat ik me te ergeren aan mijn jas. Die wapperde echt onwijs. Kijken of ik daar wat aan kan doen.
Vandaag zat ik me te ergeren aan mijn jas. Die wapperde echt onwijs. Kijken of ik daar wat aan kan doen.
Als ik een advies nooit meer van iemand aanneem dan is het wel advies over allroad banden. Allroad = ruk offroad presto. Geen andere mogelijkheid.mphilipp schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 01:56:
[...]
Ruk offroad weet ik niet waar je dat vandaan hebt. Het hangt van het terrein af. Ze zijn ruk in de modder, maar er is niet één allroadband die dat wel is. De 70's zijn een stuk meer weg-gericht. Ik was ooit van plan om die TKC80 te nemen, maar ze slijten als een dolle op asfalt en het mooie zou er al vanaf zijn voor ik in Marokko was. Maar op grind/gravelpaden en in het zand zijn ze best goed. Daar komen die grote blokken weer tot hun recht.
Prima dat jij op marokko van a naar b wilt gaan, maar als ik offroad rijdt wil ik gewoon kunnen gassen, als allroad banden dan over sporen heen gaan ipv er doorheen dan ga je gewoon onderuit
Asus Zenbook i7 256gb
Vandaag heb ik via motorcircuit gereden op lelystad, half2 verzamelen en pas 3uur de baan op. Rete warm man.
Uiteindelijk was het tempo van de eerste sessie super langzaam, toen het eenmaal sneller ging, stuiterde een R6 eraf voor me neus, waardoor ik er ook bijna af ging
Uiteindelijk heb ik me flink ge ergert aan het feit dat de persoon welke duidelijk niet in de snelste groep thuis hoorde verplicht 3 rondes achter de voorrijder aan moest
Al me al veelste druk, te korte sessies
en toch indirect wat geschrokken door de crash. Ook ik heb niet zo gereden als vorige keer.
Tijdens de keuring me db killer er preventief ingezet, aangezien er meteen werd geroepen. ALS JE GEEN DB KILLER HEBT MAG JE meteen NAAR HUIS!!!11

jammer want ik verwachtte gewoon dit:
Uiteindelijk was het tempo van de eerste sessie super langzaam, toen het eenmaal sneller ging, stuiterde een R6 eraf voor me neus, waardoor ik er ook bijna af ging

Al me al veelste druk, te korte sessies
Tijdens de keuring me db killer er preventief ingezet, aangezien er meteen werd geroepen. ALS JE GEEN DB KILLER HEBT MAG JE meteen NAAR HUIS!!!11
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen

[ Voor 20% gewijzigd door Ghostrider op 08-05-2016 23:58 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Zeker. Maar zie oa een xj6 toch ook wel ruim boven de 140 uitkomen. Zal daarboven misschien wat langer duren maar veel harder wil je op een naked toch al niet rijden lijkt me.418O2 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 22:53:
Voordeel van meer power is wel dat je ook met 140km/u nog een bak vermogen hebt. Op de snelweg is dat wel prettig natuurlijk.
Dat van je DBKiller is echt NOT DONE.Ghostrider schreef op zondag 08 mei 2016 @ 23:40:
Vandaag heb ik via motorcircuit gereden op lelystad, half2 verzamelen en pas 3uur de baan op. Rete warm man.
Uiteindelijk was het tempo van de eerste sessie super langzaam, toen het eenmaal sneller ging, stuiterde een R6 eraf voor me neus, waardoor ik er ook bijna af gingUiteindelijk heb ik me flink ge ergert aan het feit dat de persoon welke duidelijk niet in de snelste groep thuis hoorde verplicht 3 rondes achter de voorrijder aan moest
![]()
Al me al veelste druk, te korte sessiesen toch indirect wat geschrokken door de crash. Ook ik heb niet zo gereden als vorige keer.
Tijdens de keuring me db killer er preventief ingezet, aangezien er meteen werd geroepen. ALS JE GEEN DB KILLER HEBT MAG JE meteen NAAR HUIS!!!11Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
[video]
[video]
[video]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[video]
Waarom zou je zonder gaan rijden? Ga je dan harder? (Ik heb je filmpjes bekeken en gang zit er nog niet echt in, dus vraag mij echt af waarom je perse ZONDER DBKiller wilt rijden)
Echt door dit soort acties worden er steeds meer restricties opgelegd aan het circuit rijden.
En tipje voor de volgende keer, nooit stoppen als er iemand anders gevallen is. Gewoon doorgaan. Daar zijn baco's voor.
[ Voor 4% gewijzigd door Tylen op 09-05-2016 09:01 ]
Het ziet ernaar uit dat het vooralsnog Android-only is.kazzzdafke schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 23:22:
[...]
Daar zie ik enkel mijn plaatsen staan? Maar ook niet Mijn Routes...
Op pagina 22 van de handleiding (http://docplayer.nl/19451...ebruikershandleiding.html) zie ik de optie staan, maar dus niet in mijn app op de iphone.
Kan iemand confirmeren met de iphone app dat hij ook niet de 'mijn routes" optie heeft?
prachtig ritje gedaan gisteren, na de motorwijding in Merchtem. goeie 150km vanuit centrum Belgie naar Hulst. goeie 400 deelnemers, goed weer, wat wil een mens nog meer 
Wel iets vreemd gehad aan mijn Shadow. op de route waren een aantal kassei wegen, waarvan 2 in slechte staat, veel putten en bulten. Op die 2 is de motor stilgevallen en kreeg ik hem moeilijk terug gestart, precies of ik was zonder benzine gevallen (wat zeker niet het geval was). iemand een idee wat dit kan zijn?
Wel iets vreemd gehad aan mijn Shadow. op de route waren een aantal kassei wegen, waarvan 2 in slechte staat, veel putten en bulten. Op die 2 is de motor stilgevallen en kreeg ik hem moeilijk terug gestart, precies of ik was zonder benzine gevallen (wat zeker niet het geval was). iemand een idee wat dit kan zijn?
Vorige week heerlijk gereden trouwens, 3000+ km.
Was een geweldige week. 
Zondag 1 mei even op en neer naar Terneuzen:

Dinsdag 3 mei even over de snelweg naar +/- Simmerath en daarna binnendoor naar Cochem:

Woensdag 4 mei een rondje Cochem:

Donderdag 5 mei binnendoor tot Maastricht en daarna over de snelweg terug naar huis (Utrecht).

Vrijdag 6 mei binnendoor op en neer naar Scheveningen (vanaf Utrecht), geen route helaas.
De volgende dag zou ik samen met m'n instructeur (die inmiddels tot m'n vriendenkring behoort, altijd handig
) gaan touren in Nederland. Belt ie me 's avonds op: zullen we morgen even op en neer naar Cochem rijden? Dus zaterdag ook weer lekker gereden, maar wel doodop na afloop.
Zondag 1 mei even op en neer naar Terneuzen:

Dinsdag 3 mei even over de snelweg naar +/- Simmerath en daarna binnendoor naar Cochem:

Woensdag 4 mei een rondje Cochem:

Donderdag 5 mei binnendoor tot Maastricht en daarna over de snelweg terug naar huis (Utrecht).

Vrijdag 6 mei binnendoor op en neer naar Scheveningen (vanaf Utrecht), geen route helaas.
De volgende dag zou ik samen met m'n instructeur (die inmiddels tot m'n vriendenkring behoort, altijd handig
Die R6 voelde zichzelf iets te zeker denk ik, omdat het eventueel te langzaam ging naar zijn gevoel (ook jou gevoel?), dus zag je dat hij wat afstand nam voor de bocht, om dan echt elke keer knie'tje te willen leggen, aan een lagere snelheid, dus dan maar in de bocht snelheid opdrijven, wat hem uiteindelijk fataal is geworden omdat hij iets te enthousiast de gas wou opentrekken.Ghostrider schreef op zondag 08 mei 2016 @ 23:40:
Trouwens, je zag hem echt veel veel corrigeren in de bochten, het waren echt geen mooie lijnen. Deels doordat de voorliggers idd trager gingen, maar ook door zichzelf.
Ik denk dat het verstandig is rustig op te bouwen, echt de lijnen te leren, en dan voorzichtig het gas was opdrijven. Dat stoere gedoe eindigt toch altijd in de grind. 75% van je kunnen opbouwen.
Never ever financial advice...
Ja, een vriend die achter me reed hield +/- 40meter afstand, op de snelweg was ook iedereen om me heen weg, en als ik gas los laat van die kneiterharde lekkere backfire noises. Maar het is toch wel een beetje aan de luide kantLuisjeNL schreef op zondag 08 mei 2016 @ 20:00:
Sow dat moet flink hard geklonken hebben![]()
Nee, bij mij zit hij enkel met een klemmetje om de pijp heen(wat je er met een flinke ruk aftrekt) en de demper zelf zit aan de bovenkant aan een beugel vast. En ring, waar de bout in gaat, van de beugel is doormidden gebroken, geen roest oid te vinden, vermoed dat er door de val scheurtjes in zijn gekomen die door het lekkere trillen van de 1cyl uiteindelijk tot een breuk hebben geleid...
Vandaag maar even naar de garage, hopen dat ze er iets aan kunnen doen.... Zal in ieder geval een nieuwe beugel opmoeten

Alleen demper of hele uitlaat lijn (dus met bochten enzo) en heb je de demper nog?DragonSlayer666 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 08:54:
[...]
Ja, een vriend die achter me reed hield +/- 40meter afstand, op de snelweg was ook iedereen om me heen weg, en als ik gas los laat van die kneiterharde lekkere backfire noises. Maar het is toch wel een beetje aan de luide kant![]()
Nee, bij mij zit hij enkel met een klemmetje om de pijp heen(wat je er met een flinke ruk aftrekt) en de demper zelf zit aan de bovenkant aan een beugel vast. En ring, waar de bout in gaat, van de beugel is doormidden gebroken, geen roest oid te vinden, vermoed dat er door de val scheurtjes in zijn gekomen die door het lekkere trillen van de 1cyl uiteindelijk tot een breuk hebben geleid...
Vandaag maar even naar de garage, hopen dat ze er iets aan kunnen doen.... Zal in ieder geval een nieuwe beugel opmoeten. Wat kost een Laser exhaust eigenlijk ongeveer? Kan zo nergens een prijslijstje vinden en de Yamaha SZR660 staat ook nergens tussen de modellen, ik weet dat een andere Yamaha hetzelfde blok gebruikt, maar welke...???
Dempertje van Laser zal zo'n 3 a 400 euro zijn. Wil je de hele lijn dan ga je wel over de 1000 euro heen denk ik.
Grrrrrrrrsylvesterrr schreef op maandag 09 mei 2016 @ 07:51:
[...]
Het ziet ernaar uit dat het vooralsnog Android-only is.
Bedankt om te laten weten!
Never ever financial advice...
Oeff, nja t is demper met 1 bochtje naar boven zeg maar (+/- 45graden,30cm oid). Prijzig grapje weerTylen schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:06:
[...]
Alleen demper of hele uitlaat lijn (dus met bochten enzo) en heb je de demper nog?
Dempertje van Laser zal zo'n 3 a 400 euro zijn. Wil je de hele lijn dan ga je wel over de 1000 euro heen denk ik.

En nee, de originele uitlaat licht ergens langs de A16, vond t geen strak idee om midden op de snelweg te stoppen en dat ding in mijn tas te stoppen als ik nog een uur moet rijden
Relax vent, er reden zat lui zonder db killer. Daarbij mijn uitlaat relatief stil. Geluid wat ik later op de dag heb gehoord was vele malen luider, het is geen assen ofzo. Had ik enkel gedaan omdat met db killer de uitlaat te warm word en wol begint te verbranden.Tylen schreef op maandag 09 mei 2016 @ 07:49:
[...]
Dat van je DBKiller is echt NOT DONE.
Waarom zou je zonder gaan rijden? Ga je dan harder? (Ik heb je filmpjes bekeken en gang zit er nog niet echt in, dus vraag mij echt af waarom je perse ZONDER DBKiller wilt rijden)
Echt door dit soort acties worden er steeds meer restricties opgelegd aan het circuit rijden.![]()
En tipje voor de volgende keer, nooit stoppen als er iemand anders gevallen is. Gewoon doorgaan. Daar zijn baco's voor.
Die r6 rijder was ook toegesproken dat hij de voorrijder exact moest volgen, dat deed hij dus niet.
Ik was enkel gestopt ivm het feit dat ik er zelf bijna afgereden werd. Had verwacht dat de motor links kwam.
[ Voor 10% gewijzigd door Ghostrider op 09-05-2016 09:58 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Ik zit met hetzelfde dilemma nu en denk er het volgende van:418O2 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 22:53:
[...]
Ik rij nu een Diversion 900 die met 140 km/h precies in de powerband zit en dus kun je (ook in de 5e) lekker doortrekken met bijrijder en 3 volle koffers.
Maar hoe vaak komt dat nu echt voor? Heel weinig.
Ik leen nu de Kawasaki Versys 650 van een vriendin van mij. En dat rijdt prachtig en heel eenvoudig. Zo ongeveer dezelfde kW/kg verhouding (0,24 om 0,25), maar veel meer lol bij de lagere snelheden
Dus een boel pk's minder is zeker niet erg, helemaal niet als er ook een boel minder kg's mee hoeven.
Helaas trilt de Versys best aardig met zijn 2 cilinders. Daar moet ik nog even over nadenken.
Hoe trekt die versys als je 140 rijdt?Jelte schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:43:
[...]
Ik zit met hetzelfde dilemma nu en denk er het volgende van:
Ik rij nu een Diversion 900 die met 140 km/h precies in de powerband zit en dus kun je (ook in de 5e) lekker doortrekken met bijrijder en 3 volle koffers.
Ik leen nu de Kawasaki Versys 650 van een vriendin van mij. En dat rijdt prachtig en heel eenvoudig. Zo ongeveer dezelfde kW/kg verhouding (0,24 om 0,25), maar veel meer lol bij de lagere snelhedenDus ook de woon-werk rit is veel leuker.
Dus een boel pk's minder is zeker niet erg, helemaal niet als er ook een boel minder kg's mee hoeven.
Helaas trilt de Versys best aardig met zijn 2 cilinders. Daar moet ik nog even over nadenken.
Ik rij graag 150-160 op de snelweg (ken hier nog, in het noorden
Dat ene stuk snelweg wat ik heb gedaan trok hij eenvoudig door naar de 150/160. En indien nodig een versnelling terug418O2 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:50:
[...]
Hoe trekt die versys als je 140 rijdt?
Ik rij graag 150-160 op de snelweg (ken hier nog, in het noorden).
De top ligt natuurlijk wat lager (197km/h officieel), maar waarom zou je 200 km/h gaan rijden op de openbare weg?
Omdat het kanJelte schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:53:
[...]
Dat ene stuk snelweg wat ik heb gedaan trok hij eenvoudig door naar de 150/160. En indien nodig een versnelling terug
De top ligt natuurlijk wat lager (197km/h officieel), maar waarom zou je 200 km/h gaan rijden op de openbare weg?
Ik heb het 1x gedaan. Vond het wel wat snel, maar snelheid went gauw. kom nu met 110 uit bochten waar ik vorig jaar met 80 uit kwam en het al hard vond.
En vorig jaar durfde ik niet eens boven de 12k rpm te komen met het optrekken, nu zit ik in de begrenzer als ik niet oplet
Kun je ook een keer de V-strom 650 proberen als je die categorie je verder wel beviel.Jelte schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:43:
[...]
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Op de openbare weg kan het dus eigenlijk niet. En stoer...418O2 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:58:
[...]
Omdat het kan
Ik heb het 1x gedaan. Vond het wel wat snel, maar snelheid went gauw. kom nu met 110 uit bochten waar ik vorig jaar met 80 uit kwam en het al hard vond.
En vorig jaar durfde ik niet eens boven de 12k rpm te komen met het optrekken, nu zit ik in de begrenzer als ik niet oplet
Sorry, bij de V-strom gaan de rillingen over mijn rug lopen. Dus neeHooglander1 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:01:
[...]
Kun je ook een keer de V-strom 650 proberen als je die categorie je verder wel beviel.
Eerder de nieuwe MT-07 Tracer, Triumph Tiger 800. Maar die zijn nog zo nieuw en dus duur

Heel misschien een latere TDM-900, maar dat is me eigenlijk al te onnodig groot.
Stelletje moraalridders hier
Asus Zenbook i7 256gb
Verwijderd
Een Versys is een heel erg goede motor die erg veel rijplezier biedt. Zo'n beetje elke motorjournalist is helemaal weg van zo'n ding. Twee voorbeeldjes:Jelte schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:43:
[...]
Ik zit met hetzelfde dilemma nu en denk er het volgende van:
Ik leen nu de Kawasaki Versys 650 van een vriendin van mij. En dat rijdt prachtig en heel eenvoudig. Zo ongeveer dezelfde kW/kg verhouding (0,24 om 0,25), maar veel meer lol bij de lagere snelhedenDus ook de woon-werk rit is veel leuker.
http://www.motorfreaks.nl...-kawasaki-versys-650.html
http://www.motor-forum.nl...-Kawasaki-Versys-650.html
Daar ben ik het dus ook helemaal mee eens, maar dat trillen he?Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:20:
[...]
Een Versys is een heel erg goede motor die erg veel rijplezier biedt. Zo'n beetje elke motorjournalist is helemaal weg van zo'n ding. Twee voorbeeldjes:
http://www.motorfreaks.nl...-kawasaki-versys-650.html
http://www.motor-forum.nl...-Kawasaki-Versys-650.html
Makkelijke term om mee te gooien he?
[ Voor 15% gewijzigd door Jelte op 09-05-2016 10:38 ]
Reden dat ik motorsportschool en 2te er niet bij heb gezet is dat ik zelf mindere ervaring met deze organisaties heb.Tylen schreef op zondag 08 mei 2016 @ 10:11:
Moet 17 augustus er niet bij? Van motorsportschool?
Bij beide organisaties liep de groepsindeling niet lekker. Bij MSH werd er ingehaald binnen de groep op het rechte stuk terwijl dit niet toegestaan was en de instructeurs niet ingrepen. Verder werd er geen technische controle gedaan, iets wat ik toch wel een fijne gedachte vind dat er iemand kort naar alle motors heeft gekeken.
Bij 2te ontstond er onenigheid tussen onze instructeur en iemand van de organisatie die vond dat het allemaal anders moest. Gevolg, chaos op de baan en een heftige discussie achteraf. Onze instructeur heeft daarna de dag op routine afgemaakt. Je kon zien dat hij er de pee in had en voor mij was het plezier ook wel een beetje weg door die mafketel die na iedere sessie even langs moest komen en het nodig vond om een sneer te maken.
Ja altijd op het forum word gesproken over geen wheelies, db killers, te hard etc, maar als er dan een meeting is is het exact het omgekeerde
Asus Zenbook i7 256gb
Wheelies doe ik niet, maar ik rij wel door als ik alleen ben of in een klein groepje rij. Dat is toch de fun?
Misschien komen alleen de mensen die wheelies trekken en met db-killers rijden op de meeting?Ghostrider schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:59:
Ja altijd op het forum word gesproken over geen wheelies, db killers, te hard etc, maar als er dan een meeting is is het exact het omgekeerde
Ik had het idee dat er een hoop mensen in de langzaamste groep hebben ingeschreven en omdat die vol was ze die mensen naar snellere groepen hebben geplaatst.Ghostrider schreef op zondag 08 mei 2016 @ 23:40:
Uiteindelijk was het tempo van de eerste sessie super langzaam, toen het eenmaal sneller ging, stuiterde een R6 eraf voor me neus, waardoor ik er ook bijna af gingUiteindelijk heb ik me flink ge ergert aan het feit dat de persoon welke duidelijk niet in de snelste groep thuis hoorde verplicht 3 rondes achter de voorrijder aan moest
![]()
Al me al veelste druk, te korte sessiesen toch indirect wat geschrokken door de crash. Ook ik heb niet zo gereden als vorige keer.
De 2e groep waar ik in zat was voor mensen met beperkte circuit ervaring. Er zaten sowieso 2 mensen in die nog nooit op het circuit geweest waren.
Verder was het inderdaad erg druk. Met Vado waren er 2 groepen van ieder 15 man. Gisteren was er 85 man. Bij Vado was het ook 15 minuten rijden en 15 minuten niet rijden. Nu 15 rijden en 30 niet rijden.
Opzich was het nog wel een leuke dag, maar het niveauverschil in de groepen was gewoon te groot om lekker te kunnen rijden.
Ben ik de enige die hem eigenlijk maar een mafketel vind? "Vroeger" kreeg ik graag naar zijn filmpjes maar de laatste tijd zie ik iemand die wel erg zelfvoldaan rijdt en commentaar geeft. Als iemand op deze manier in Nederland zou rijden zouden we hem een idioot noemen.Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2016 @ 20:48:
Weer een prachtige video van onze oostenrijkse vriend op zijn CB500 met minder dan 50pk
[video]
Voorbeelden:
1. In een van zijn filmpjes vliegt hij de bocht uit en vraagt dan of het een fout is of een safe. Later wijdt hij het aan een kapot wiellager waar hij al een tijdje last van heeft. Geen moment van zelfreflectie.
2. Hij leent een triumpf, rijdt stevig door en klaagt over mensen die lekker aan het toeren zijn dat ze hem "corner blocken". In dat fimpje toont hij aan over totaal geen trottle control te beschikken en vertelt zelf niet gewend te zijn aan een motor met remmen en vering die werken. Rij dan normaal

3. Rijdt op de stelvio, een paar Italianen halen hem in omdat hij moet afhaken omdat zijn voorremmen het niet trekken waarna hij er vol gas achteraan gaat.
4. Rijdt vol gas achter een z1000xs aan, geeft aan de weg geen plek is voor een race maar dat dit een demo run is. Gelukkig, dan is het goed

5. Rijdt niet zelden op de verkeerde weghelft, ook als er verkeer aan komt.
Misschien begrijp ik zijn zelfspot niet, maar ik vind het eigenlijk maar een hypocriet mannetje. Owh, en dat vingetje van zijn rechterhand, daar stoor ik me echt aan
Eens met pilatus, naar mijn ervaring was het wachten wachten en wachten...
Asus Zenbook i7 256gb
Dus als een andere in de sloot spingt doe jij het ook? Iedereen die zonder reed hadden ze direct naar huis moeten sturen. Echt NOT DONE.Ghostrider schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:35:
[...]
Relax vent, er reden zat lui zonder db killer. Daarbij mijn uitlaat relatief stil. Geluid wat ik later op de dag heb gehoord was vele malen luider, het is geen assen ofzo. Had ik enkel gedaan omdat met db killer de uitlaat te warm word en wol begint te verbranden.
Die r6 rijder was ook toegesproken dat hij de voorrijder exact moest volgen, dat deed hij dus niet.
Ik was enkel gestopt ivm het feit dat ik er zelf bijna afgereden werd. Had verwacht dat de motor links kwam.
Beter dan een open uitlaat dagje op Zolder boeken.
2te: Dat was zeker Mennoxos schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:43:
[...]
Reden dat ik motorsportschool en 2te er niet bij heb gezet is dat ik zelf mindere ervaring met deze organisaties heb.
Bij beide organisaties liep de groepsindeling niet lekker. Bij MSH werd er ingehaald binnen de groep op het rechte stuk terwijl dit niet toegestaan was en de instructeurs niet ingrepen. Verder werd er geen technische controle gedaan, iets wat ik toch wel een fijne gedachte vind dat er iemand kort naar alle motors heeft gekeken.
Bij 2te ontstond er onenigheid tussen onze instructeur en iemand van de organisatie die vond dat het allemaal anders moest. Gevolg, chaos op de baan en een heftige discussie achteraf. Onze instructeur heeft daarna de dag op routine afgemaakt. Je kon zien dat hij er de pee in had en voor mij was het plezier ook wel een beetje weg door die mafketel die na iedere sessie even langs moest komen en het nodig vond om een sneer te maken.
MSH: Heb geen ervaring bij hun met de langzamere groepen. Ik rijd bij hun altijd omdat het lekker goedkoop is.
30 minuten wachten is toch niet veel? Als je andere dagen boekt (Zolder, CPC, Assen etc), dan moet je toch wel minimaal dik een uur wachten tussen je sessies.PilatuS schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:04:
[...]
Ik had het idee dat er een hoop mensen in de langzaamste groep hebben ingeschreven en omdat die vol was ze die mensen naar snellere groepen hebben geplaatst.
De 2e groep waar ik in zat was voor mensen met beperkte circuit ervaring. Er zaten sowieso 2 mensen in die nog nooit op het circuit geweest waren.
Verder was het inderdaad erg druk. Met Vado waren er 2 groepen van ieder 15 man. Gisteren was er 85 man. Bij Vado was het ook 15 minuten rijden en 15 minuten niet rijden. Nu 15 rijden en 30 niet rijden.
Opzich was het nog wel een leuke dag, maar het niveauverschil in de groepen was gewoon te groot om lekker te kunnen rijden.
In vergelijking tot andere organisaties die boeken op Lelystad. Normaal bij andere organisaties is het 15minuten rijden en 15minuten wachten.
Dit was gewoon cashen imho met 85 man ipv 30 man via andere organisaties.
Dit was gewoon cashen imho met 85 man ipv 30 man via andere organisaties.
Asus Zenbook i7 256gb
Het begeleid rijden zal nooit perfect zijn, prio is lijnen rijden en tempo komt op een tweede plek. Als de lijnen helemaal duidelijk zijn, dan is vrij rijden het beste.
Wat betreft tijdschema en wachten:
Bij MSL is het 20 minuten rijden en 60 minuten wachten
20 minuten evaluatie, 20 minuten met je pielemoos spelen en 20 minuten opstellen.
In de 20 minuten evaluatie kon je als groep afspreken met de marshall of het harder of zachter moest en nadere afspraken maken om de sessie vlot te laten verlopen.
De 60 minuten vlogen voorbij. Na de evaluatie chillen, wachten op je beste laptime, eten, drinken, praten, toilet, eventueel even tanken en dan op je gemak weer klaar maken voor de volgende sessie.
Wat betreft tijdschema en wachten:
Bij MSL is het 20 minuten rijden en 60 minuten wachten
20 minuten evaluatie, 20 minuten met je pielemoos spelen en 20 minuten opstellen.
In de 20 minuten evaluatie kon je als groep afspreken met de marshall of het harder of zachter moest en nadere afspraken maken om de sessie vlot te laten verlopen.
De 60 minuten vlogen voorbij. Na de evaluatie chillen, wachten op je beste laptime, eten, drinken, praten, toilet, eventueel even tanken en dan op je gemak weer klaar maken voor de volgende sessie.
Hier ben ik het niet mee eens. Ik heb jaren les gegeven voor The Race Academy en daar behandelde we alles. Debriefings duurde net zolang als de wachttijd dus we waren een hele dag echt intensief bezig (Training was ook een drie-daagse training.) Tempo behandelde we niet (nouja niet niet, minder belangrijk;)) want dat gaat vanzelf omhoog als de rest goed is.Rody schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:00:
Het begeleid rijden zal nooit perfect zijn, prio is lijnen rijden en tempo komt op een tweede plek. Als de lijnen helemaal duidelijk zijn, dan is vrij rijden het beste.
Helaas is TRAC er niet meer zoals het vroeger was
Dit topic is gesloten.