Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.812 views

Onderwerpen

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:15

mphilipp

Romanes eunt domus

Blue-eagle schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 11:18:
[...]
Een nieuwe motor verliest direct al 10 tot 20 procent aan waarde zodra hij op jouw naam staat, dan is ‘ie namelijk tweedehands. En vervolgens krijg jij zelf nog alle eerste kinderziektes over je heen.
Aan de andere kant: je hebt dan tenminste nog garantie, dus die kinderziektes stellen dan niet zoveel voor. Het probleem met die cijfers is dat je niet ziet wat voor zaken het zijn. BMW heeft bv de afgelopen tijd een aantal nieuwe modellen gelanceerd, en ze hebben toen met de RT een behoorlijke recall gehad mbt de achterveer die kon falen. Ook met de S1000RR hebben ze met de eerste paar een fataal probleem met het motorblok gehad. Maar verder is het redelijk klein gebleken. Schakelaartjes die stuk gaan in de regen enzo. Niet leuk, en het hoort natuurlijk niet, maar het is niet zo dat de motoren zware mankementen vertoonden. Tenminste...niet alle problemen waren ernstig.
Ik zou er ook van balen natuurlijk. Evengoed...life's a bitch. Ik heb een bijna nieuwe BMW gekocht uit de Premiumselectie, waardoor ik na aankoop (het was een 2012 fiets) nog 2 jaar fabrieksgarantie erbij kreeg. En daar heb ik nog net even gebruik van kunnen maken met die gasklepsensor. Geen idee wat dat ding kost, maar mij niets in ieder geval.

Het blijft denk ik een eeuwig debat wat het handigste is om te doen. Als je vaker van model wilt wisselen, is een jonge occassion slim; daar is de kop vanaf, maar hij brengt nog genoeg op als je 'm wilt doorverkopen. Een nieuwe na 3 jaar inruilen is pijnlijk; je hebt dan de grootste afschrijving net gehad.
Inruilen is soms ook onvoordelig. Dealers hebben liever iemand met cash in de hand dan een motor die zij weer moeten zien te verkopen met alle gedoe van dien. Ik kreeg er meteen €1000 vanaf toen ik bij die BMW dealer zei dat ik niets in te ruilen had. Dus particulier verkopen is dan beter voor de prijs. Handelaren geven altijd minder.
En als je een nieuwe koopt, zou ik er lang op blijven rijden. Dan heb je er het meeste profijt van. Korting geven op de motoren doen ze bij een nieuwe niet graag en niet veel. Zelfs rijscholen krijgen nauwelijks korting. Waar je wel korting op kan bedingen (of gratis) zijn accessoires en kleding. Daar zitten flinke marges op, en krijg je (afhankelijk van het aankoopbedrag van de motor natuurlijk) zomaar een heel pak tegen een flinke korting of een helm oid.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Yellowneck schreef op zondag 01 mei 2016 @ 22:19:
Helaas vandaag de motor niet overeind kunnen houden.
En wie had er toevallig laatst eenzelfde ervaring: RoyalJordanian! :+

YouTube: Daily Observations 153

Veel succes met de afhandeling. :/

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Mijn hornet is ook eens een keer teruggegaan naar de dealer. De remlichtschakelaar ging bij serieus doorremmen weer uit, terwijl het met licht bijremmen wel aan ging. Zodoende ontsnapte het in eerste instantie ook aan mijn routinecontrole van de verlichting. Mogelijk zat er rotzooi in of zo. Uiteraard kan dit gevaarlijk zijn, dus ik heb er niet aan geklooid en de dealer gebeld. De dag er na lag een nieuw schakelaartje klaar. Ik kwam aanrijden, oude schakelaar er uit gehaald, nieuwe erin geklikt, en ik kon weer door. Ik had langer nodig om mijn helm op en af te zetten.

Dat soort dingetjes komen óók in die statistieken terecht. Zoals mphillip al aangeeft, de ernst en impact van het gebrek is een stuk belangrijker.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:40

Exigence

dnkroz

Sinds vorige week een "nieuwe" aanwinst. *O* Een leuke Suzuki DR650RSE uit 1993. Serieuze fun op zo'n eencilinder :D

Linker heb ik al jaren, rechter is "nieuw":

Nieuwe aanwinst

Verwijderd

Exigence schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:29:
Sinds vorige week een "nieuwe" aanwinst. *O* Een leuke Suzuki DR650RSE uit 1993. Serieuze fun op zo'n eencilinder :D

[afbeelding]
Zo'n allroad tussen de 500cc en 800cc rijdt inderdaad fantastisch :)

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-11 19:32
Joopieboy schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 19:03:
[...]

Sad but true, vrouwen zijn niet zo dol op motoren en mannen die een eigen ding doen. :X

En om even een update te geven over mijn gedraaikont. Motoren die ik leuk vind zijn allemaal 2010/2011+, Triump 800 XC, V Strom 1000, etc. Om even wat voorbeelden te noemen. Mja het is en blijft een hobby en ik vind 12k even wat te gek worden, buiten het feit dat ik het niet heb. :+

Nu heb ik echt van alles bereden (echt complimenten voor Kenny Vos van MotoPort echt dat ie mij gewoon liet gaan met allerlei motoren), van middenklassers(MT07/CB650F), verhoogde stadsbrommers (NC650X), etc etc. MT09 Tracer was qua specs echt perfect, prijs was minder maar eind dit jaar de demo had misschien nog gekund, maar hij is veels te licht voor het vermogen. CB650F was perfect, alleen de houding is gewoon ruk, net zoals zo ongeveer en nergens met mijn knieën gewoon drama is. En ik heb echt een hoop proefgezeten en gereden.

Flash forward naar vorige week. Ben een beetje met de buurjongen hier aan de babbel geraakt en toen ben ik afgelopen week zaterdag gaan rijden met dit ding:
[afbeelding]
En 1995 Transalp 650

Ik weet niet om sommigen mijn geschiedenis kennen voor dat ik mijn rbw had. Dan reed ik ook met oud licht spul rond te crossen en te doen. Ik heb een behoorlijk sportieve rijstijl en ik smijt en gooi ook echt met fietsen. Nu heb ik gewoon echt ouderwets lol gehad met dit ding, echt giga lopen vegen en niet hard gaan. :D

Zit is goed, geluid is super, lekker koppel onderin, loopt goed door. Had ik dus echt nooit verwacht. :D

Na de vakantie maar eens kijken voor een 2000-2007 model 650. :Y
Zo te zien heb jij wel goede ervaringen bij Motoport Echt. Ik ben er een paar keer geweest, maar ik heb het idee dat de mensen bij de onderdelen er echt geen ruk van snappen. Was er een keer voor een boutje, wat een standaard maat had. De beste man kon dit niet bedenken. Ging eerst een half uur op zijn computer zoeken voor het type motor, en gaf vervolgens aan dat ze dat boutje niet hadden 8)7

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-11 12:40

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Exigence schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:29:

[afbeelding]
Gefeliciteerd, aardig betrouwbaar dingetje. Wat ga je er mee doen?

Asus Zenbook i7 256gb

Verwijderd

Vays schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 18:32:
[...]

Niet helemaal mijn smaak, maar veel plezier ermee! Als de handlebars wat lager zaten was de moto, naar mijn mening, veel mooier geweest.

Hoop voor je dat het vrijdag wordt! Dit weekend ideaal weer om lekker te rijden. :)
Ben ik met je eens, wat ik in gedachte heb m.b.t. ombouw is het volgende: :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.mr-bobber-custom.com/typo3temp/fl_realurl_image/dsc-0022-ea.jpg

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:40

Exigence

dnkroz

Ghostrider schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:44:
[...]

Gefeliciteerd, aardig betrouwbaar dingetje. Wat ga je er mee doen?
Eerst maar eens een grote beurt geven :D

Lijkt me leuk om wat meer zand/gravel/bospaden op te zoeken en te rijden. En eventueel voor wat langere tochten (vakanties etc.). Het is best een comfortabel ding, zit alleen weinig power in. Denk dat ik er tzt nog wat modificaties (uitlaat met minder restrictie en een grotere airbox) tegenaan gooi :)

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11 15:16
Tijdje niet meer gepost hier :W

Had eergister de mogelijkheid om ongestraft langs flitsers te blazen :+
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7363/26717448152_ed89815005_z_d.jpg

Kenteken was gescheurd bij bevestigingspunt (tijd geleden van de bok gevallen |:( ) en zat nog maar met een minimaal stuk vast. Heb hem er maar afgetrokken, anders was ik hem tijdens het rijden sowieso kwijt geraakt. Mooi moment om voor een luxe kenteken te gaan :9

Binnenkort even een nieuwe oliekoeler, oliefilter, koelvloeistof, achterbandje en kettingset bestellen, busje olie heb ik nog staan en ff een beurtje geven. Hobbies kosten geld :Y

[ Voor 16% gewijzigd door Rickz op 04-05-2016 15:01 ]

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Rickz schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:54:

[afbeelding]

Kenteken was gescheurd bij bevestigingspunt (tijd geleden van de bok gevallen |:( ) en zat nog maar met een minimaal stuk vast. Heb hem er maar afgetrokken, anders was ik hem tijdens het rijden sowieso kwijt geraakt. Mooi moment om voor een luxe kenteken te gaan :9
Krijg je dan een 1 op je kenteken of is dat alleen als je em.echt daadwerkelijk bent kwijtgeraakt?

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Rickz
Yellowneck schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:56:
[...]
Krijg je dan een 1 op je kenteken of is dat alleen als je em.echt daadwerkelijk bent kwijtgeraakt?
Jup, als je het kenteken kwijt raakt krijg je een 1tje. Mocht iemand jou kenteken vinden kunnen ze volgas langs flitspalen en jij krijgt de boete. Of winkeldiefstallen, en je kenteken staat op camara ben je de pisang. Door het 1tje is je eerste plaat uit het system en kun je dus geen gezeur meer krijgen.

Blij dat ik mijn plaat nog wel had, deze moest ik ook inleveren en is vernietigd en krijg geen 1tje

Alleen als je hem kwijt raakt dus :+

[ Voor 4% gewijzigd door Rickz op 04-05-2016 15:06 ]

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

[afbeelding]

Kenteken was gescheurd

[...]
Relaxed dat je de plaat nog hebt, zo'n 1tje is echt niet leuk om te hebben :/

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Rickz
steveman schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:15:
[...]

Njah zou niet het einde van de wereld zijn want puur esthetisch, maar zonder wel mooier inderdaad :Y

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11 19:21

empy

Rijdt rondjes

steveman schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:15:
[...]

Ik heb inmiddels een 3tje, en het had niet veel gescheeld of het was een 4 :')

Echte mannen rijden op een schuddende en trillende 1 cilinder >:)

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
empy schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:45:
[...]

Ik heb inmiddels een 3tje, en het had niet veel gescheeld of het was een 4 :')

Echte mannen rijden op een schuddende en trillende 1 cilinder >:)
Als je het drietje kwijtraakt, krijg je een compleet nieuwe kentekenplaat, maar dat terzijde ;) :9

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

De monster krijgt weer een beetje vorm.

Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1462370355.jpeg

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Staat 'ie in Australië? :+

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:24

-tom-562

Oliesjeik

Importfiets!

Vaak bu'j te bang!

• Tylen

Tylen

Stomme iphones ;)

Verwijderd

;)

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2016 16:20 ]

• Tylen

Tylen

Is alleen als je de volume knop als "foto-maak-knop" gebruikt.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-11 14:41
Tylen schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:00:
De monster krijgt weer een beetje vorm.

[afbeelding]
Fixed

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/P9KnXZmUxl2yMo8AoyLDYWWh/medium.png

[ Voor 3% gewijzigd door MuddyMagical op 04-05-2016 16:29 ]

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

DragonSlayer666 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:47:
[...]

Als je het drietje kwijtraakt, krijg je een compleet nieuwe kentekenplaat, maar dat terzijde ;) :9
Oh.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

typisch voorbeeld van target fixation..

Gozer had wel mazzel met die duik..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-11 17:08

xos

PilatuS schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:33:
[...]

Als je net begint is het Politiecircuit ideaal. Je kan daar lekker plat gaan in de bocht en goed bezig zijn met lijnen, kijken en lichaamspositie zonder gelijk met 150 door een bocht op Assen te gaan. Ik vind het fijn om met 70 door een bocht te gaan en daar met de knie aan de grond te gaan zodat ik weet hoe ver ik kan gaan en van de foto's en overleg te leren wat er beter kan. Als ik dan daar iedere bocht met de knie aan de grond ga kan ik eens naar Assen gaan om harder te rijden. Tot die tijd bevalt Lelystad heel erg goed en de prijs ook netjes.

Vorig jaar 2x geweest en de 2e keer een paar kneedowns gemaakt. De snelle groep gaat daar in iedere bocht met de knie aan de grond en ik maar in 2 bochten naar rechts. Zodra ik in de snelle groep daar goed mee kan komen ga ik eens kijken naar Assen. Tot die tijd is Lelystad voor mij perfect.
Als je graag een keer naar Assen wilt gewoon doen. Ga met een goede organisatie en schrijft je in voor een van de beginnersgroepen. Je zult zien dat men daar niet harder gaat dan in Lelystad. Sessies worden opgebouwd en binnen de groep worden deelgroepjes gemaakt op basis van snelheid en persoonlijke voorkeur.

Tegen de tijd dat je met veel vertrouwen op het poliltiecircuit iedere bocht de motor op een flinke hoek legt zal je na een paar sessies op Assen in de beginnersgroep je gaan vervelen. Waarschijnlijk heb je tegen die tijd spijt dat je niet eerder bent gegaan.

Mijn advies zou zijn om je circuitdagen een beetje te verdelen tussen beide circuits. Beiden bieden een andere ervaring en daar leer je veel sneller van. Beetje uit je comfortzone op een verantwoorde manier is niks mis mee ;). Als je niemand hebt om mee te gaan naar Assen (of Zandvoort) ben je welkom om je bij ons aan te sluiten.

• Tylen

Tylen

Wanneer gaan we? GoT goes Assennnn

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

[afbeelding]

Binnenkort even een nieuwe oliekoeler, oliefilter, koelvloeistof, achterbandje en kettingset bestellen, busje olie heb ik nog staan en ff een beurtje geven. Hobbies kosten geld :Y
Oei ik echt dat het een nieuwe band was te zien aan de zijkanten!!? :)

Never ever financial advice...

• Dryhte
kazzzdafke schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 18:41:
[...]

Oei ik echt dat het een nieuwe band was te zien aan de zijkanten!!? :)
Trol :) ziet er voor mij aardig vierkant uit, hij doet allicht vooral snelweg kilometers...

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
xos schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 18:32:
[...]

Als je graag een keer naar Assen wilt gewoon doen. Ga met een goede organisatie en schrijft je in voor een van de beginnersgroepen. Je zult zien dat men daar niet harder gaat dan in Lelystad. Sessies worden opgebouwd en binnen de groep worden deelgroepjes gemaakt op basis van snelheid en persoonlijke voorkeur.

Tegen de tijd dat je met veel vertrouwen op het poliltiecircuit iedere bocht de motor op een flinke hoek legt zal je na een paar sessies op Assen in de beginnersgroep je gaan vervelen. Waarschijnlijk heb je tegen die tijd spijt dat je niet eerder bent gegaan.

Mijn advies zou zijn om je circuitdagen een beetje te verdelen tussen beide circuits. Beiden bieden een andere ervaring en daar leer je veel sneller van. Beetje uit je comfortzone op een verantwoorde manier is niks mis mee ;). Als je niemand hebt om mee te gaan naar Assen (of Zandvoort) ben je welkom om je bij ons aan te sluiten.
Daar heb je ook gelijk in. Een andere reden is dat Assen voor mij wel even een stuk verder is dan Lelystad. Ik heb aanhanger dus rij er op de motor heen.

Sowieso nog een keer Lelystad doen en dan misschien ook maar eens naar Assen kijken.

• tdw

tdw

Amai seg!

ToolkiT schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 18:17:
typisch voorbeeld van target fixation..
[video]
Gozer had wel mazzel met die duik..
Zag er vandaag nog een

Die had wat minder geluk. Actie @ 0:56

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

tdw schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 20:40:
[...]

Zag er vandaag nog een

[video]

WTF..

• kazzzdafke
  • Nu online
Dryhte schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 19:29:
[...]

Trol :) ziet er voor mij aardig vierkant uit, hij doet allicht vooral snelweg kilometers...
Ja sorry kon het niet laten.. :)
Je hebt er die hysterisch kunnen doen over chickenstripes, dat boeit me niet, maar deze band lijkt erop alsof dat er nooit meer dan 10° is mee in de bocht gereden :)
Een deel van de passie van motorijden is toch bochten nemen?

[ Voor 9% gewijzigd door kazzzdafke op 04-05-2016 21:07 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

kazzzdafke schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 21:06:
[...]

Je hebt er die hysterisch kunnen doen over chickenstripes, dat boeit me niet, maar deze band lijkt erop alsof dat er nooit meer dan 10° is mee in de bocht gereden :)
zijn dat wel chickenstrips? is het niet gewoon wat krijt achtig spul midden op de banden?

• tdw

tdw

Amai seg!

[...]

Ja, en een deel van het praktische is altijd over de snelweg, dat bestaat ook gewoon. M'n rijsintructeur heeft ook prima tijden op Assen neergezet en de achterbanden van zijn volgmotor zijn ook gewoon vierkant :)

~ James May

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:18

Bommes

Capo del formaggio

tdw schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 20:40:
[...]

Zag er vandaag nog een

[video]

Wat een jankert zeg... omg.. volgens mij moest hij echt huilen.
Nou moet ik dat ook wel eens maar dan toch echt alleen bij een Merci reclame..verder ander echt nooit :N
Hooglander1 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 17:51:
Heerlijk ritje vandaag gedaan. Een rit die bommes mij ooit heeft gegeven. Tocht van Rijschool Heezen van afgelopen jaar.

Ritje van 200km, maar ging uitstekend. Voor het eerst dat mijn vrouw zo lang achterop heeft gezeten in één zit en beviel goed. Fijne oefening voor onze vakantie naar Engeland over twee weken. :Y)
Ik ga morgen ook nog eens deze rit rijden, vond het een mooie tocht toen. Heb hem al in mijn tomtometje zitten.

[ Voor 39% gewijzigd door Bommes op 04-05-2016 21:46 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Bommes schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 21:44:
[...]

Ik ga morgen ook nog eens deze rit rijden, vond het een mooie tocht toen. Heb hem al in mijn tomtometje zitten.
Dat hadden we beter kunnen timen ;) kunnen we een keer samen rijden :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Dryhte
[...]

Ach ja da's leuk, maar als ik naar mijn eigen wekelijks gebruik kijk is 't toch gewoon 95% rechtdoor waarvan 80% snelweg ;) mijn banden zullen er tegen de herfst allicht ook zo uitzien...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Iedereen rijdt het meest rechtuit. Zelfs al rij je op een dijkweg, is dat nog meestentijds rechtuit.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Melkunie
  • Laatst online: 10:28
Bommes schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 21:44:
[...]

Wat een jankert zeg... omg.. volgens mij moest hij echt huilen.
Nou moet ik dat ook wel eens maar dan toch echt alleen bij een Merci reclame..verder ander echt nooit :N
I have a broken elbow, 3 broken fingers with screws and pins in them. Broken bone with plate in top of my hand, road rash on my left leg pretty bad, and 2 badly sprained ankles

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Melkunie schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:03:
[...]

I have a broken elbow, 3 broken fingers with screws and pins in them. Broken bone with plate in top of my hand, road rash on my left leg pretty bad, and 2 badly sprained ankles
[...]
Ja maar dan nog... :P
Hooglander1 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 21:50:
[...]

Dat hadden we beter kunnen timen ;) kunnen we een keer samen rijden :)
Ja klopt, in september als ik weer terug ben uit Italië kunnen we vast wel eens iets gepland krijgen. :Y

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• PilatuS
  • Niet online
mphilipp schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:00:
Iedereen rijdt het meest rechtuit. Zelfs al rij je op een dijkweg, is dat nog meestentijds rechtuit.
Precies. Alleen als je voor de helft van de tijd op het circuit rijd zal de boel aan de zijkanten eerder op zijn. Voor normaal op de weg zal het midden altijd als eerste op zijn.

• dion_b
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gelukkig heb ik erg betrouwbare collega's en toeleveranciers en...

Vanmiddag op zoek naar sleutels van m'n motor. Niet in m'n broekzakken, niet in m'n jaszakken. Uiteindelijk gevonden - in contact van m'n motor op de parkeerplaats :X

Overigens zou iemand die oude barrels niet kende niet verder komen dan hoek van de straat, benzinekraan zet ik standaard uit. Duurde lang zat voor ik dat ding gewend was :P

Oslik blyat! Oslik!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
dion_b schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:12:
Gelukkig heb ik erg betrouwbare collega's en toeleveranciers en...

Vanmiddag op zoek naar sleutels van m'n motor. Niet in m'n broekzakken, niet in m'n jaszakken. Uiteindelijk gevonden - in contact van m'n motor op de parkeerplaats :X

Overigens zou iemand die oude barrels niet kende niet verder komen dan hoek van de straat, benzinekraan zet ik standaard uit. Duurde lang zat voor ik dat ding gewend was :P
Ghehe, volgens mij heeft men veelal gewoon pech als de motor gejat word. Tenslotte boeit een sleutel bij oude barrels ook niet, die start je zo makkelijk zonder...

Maar waarom zet je je benzinekraan uit? 8)7

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk lekt 't kreng anders :+

Maar ik ben 't laatst ook vergeten in de parkeergarage van 't ziekenhuis :X Gelukkig stal ik daar de motor altijd op een plekkie waar i.p. niemand zomaar langsloopt én er hangt een camera half er vlak boven.. Maar m'n collega-motorrijder die 'em ernaast had neergezet heeft mss wel beetje vreemd gekeken áls 'ie 't überhaupt al heeft gezien.. :P Zo erg valt 't nou ook weer niet op..

• kazzzdafke
  • Nu online
sylvesterrr schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 16:57:
[...]

Ja, via de website van tomtom. :) Nou ja, ik weet niet of de iOS-versie dit ondersteunt. Op Android werkt ie perfect. :)
En hoe laad je deze gpx dan in op de phone?
De gpx staat netjes in mydrive.tomtom, maar waar op de mydrive app op de phone vind ik deze terug?

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
kazzzdafke schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 23:09:
[...]

En hoe laad je deze gpx dan in op de phone?
De gpx staat netjes in mydrive.tomtom, maar waar op de mydrive app op de phone vind ik deze terug?
Niet de mydrive app maar de TomTom Go navigatie app.

• kazzzdafke
  • Nu online
Hooglander1 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 23:19:
[...]

Niet de mydrive app maar de TomTom Go navigatie app.
Daar zie ik enkel mijn plaatsen staan? Maar ook niet Mijn Routes...

Op pagina 22 van de handleiding (http://docplayer.nl/19451...ebruikershandleiding.html) zie ik de optie staan, maar dus niet in mijn app op de iphone.
Kan iemand confirmeren met de iphone app dat hij ook niet de 'mijn routes" optie heeft?

[ Voor 34% gewijzigd door kazzzdafke op 04-05-2016 23:32 ]

• dion_b
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hooglander1 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:44:
[...]

Ghehe, volgens mij heeft men veelal gewoon pech als de motor gejat word. Tenslotte boeit een sleutel bij oude barrels ook niet, die start je zo makkelijk zonder...
Uhuh. Zie het maar als ghetto-startonderbreking :P
Maar waarom zet je je benzinekraan uit? 8)7
Osiris schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:51:
Waarschijnlijk lekt 't kreng anders :+
Dat ja. Heb horrorverhalen gelezen over verzopen carbs van druppelende brandstoftoevoer. Ws alleen risico als je heb heel lang laat staan, maar weet nooit hoe lang ik niet met motor rij als ik het thuis stilzet, dus mezelf gewoon aangeleerd altijd uit te zetten bij afstappen en aan bij opstappen.

Oslik blyat! Oslik!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[afbeelding]

Denk je seriues dat een GSX-R zónder kenteken niet herkenbaar is op deze manier?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Osiris
  • Niet online
dion_b schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 23:38:
[...]

Dat ja. Heb horrorverhalen gelezen over verzopen carbs van druppelende brandstoftoevoer. Ws alleen risico als je heb heel lang laat staan, maar weet nooit hoe lang ik niet met motor rij als ik het thuis stilzet, dus mezelf gewoon aangeleerd altijd uit te zetten bij afstappen en aan bij opstappen.
Zou eigenlijk toch niet mogen, aangezien een carb een reservoirtje (weet ff 't "officiële woord er voor niet) met daarin een vlotter heeft om een constante brandstoftoevoer (maar zeker niet teveel) naar de rest te waarborgen?

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Zeker bij wat oudere motoren willen deze vlotternaalden nog al eens lekken.
Daardoor loopt de vlotterbak gewoon over naar buiten toe.
Menig brommertje had daar vroeger ook last van.

Soms is het op te lossen met nieuwe vlotternaalden maar helaas zijn ook vaak de zittingen waar deze naalden in dienen af te sluiten beschadigd.

• Osiris
  • Niet online
Ja dan schiet 't allemaal niet op nee :+

• xos

xos

Tylen schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 18:35:
Als er meer intresse is wil ik best wel wat in gang zetten.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-11 23:02
Als tylen instructies geeft ben ik wel bij

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
xos schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 10:19:
[...]

Ik heb geen zin om er een dagje 'zo snel mogelijk, zo plat mogelijk' van te maken maar een beetje bochtjes oefenen ben ik wel voor in :D

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
418O2 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 10:25:
Als tylen instructies geeft ben ik wel bij
Ditto.

Mits het verstandig is om mee te gaan als ik nog nooit op circuit ben geweest en net 8 weken actief rijd? :9 :X

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• 418O2
DragonSlayer666 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 11:20:
[...]

Ditto.

Mits het verstandig is om mee te gaan als ik nog nooit op circuit ben geweest en net 8 weken actief rijd? :9 :X
Gewoon op 70% van je kunnen rijden. Je hebt niemand iets te bewijzen, behalve dat je op je motor kan blijven zitten .

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:12
Tylen schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 18:35:
Ik heb best interesse.

Wel afhankelijk van het niveau, 1, 1+, 2, 3 of 4
Ik zie mezelf qua skills in de categorie 1 of 1+ en dan aan de marshall de snelheid aangeven.

• xos

xos

Een gemiddelde track day werkt als volgt:

's Ochtends meldt je je en krijg je een nummer, transponder en een schema met groepsindeling en tijden wanneer je in parc fermé wordt verwacht. Daarna is er voor de mensen met weinig of geen circuit ervaring een uitleg waarin vlaggen en gebruiken worden uitgelegd (b.v. hand omhoog als je de pits in gaat) en welke signalen de instructeurs geven. Vaak is er 's middags ook nog een uitleg sessie waarin dieper wordt ingegaan op rij techniek e.d.

Als je hebt gekozen voor begeleid rijden (meestal de 2 beginnersgroepen en aan te raden de eerste keer) dan zoek je in parc fermé je groep op en de instructeur legt uit wat de bedoeling is. Daarna ga je achter hem de baan op, rij je 20 minuten en roeleer je wat zodat iedereen een keer achter hem gereden heeft. Na afloop krijg je feedback. Dit herhaalt zich gedurende de dag. Bij sommige organisaties is er de mogelijkheid om de laatste 2 sessies een keuze te maken tussen vrij of begeleid rijden. Vrij rijden betekent niks anders dat je dus niet achter iemand aan moet maar zelf je pad mag kiezen. Verder wordt er altijd wat geschoven tussen de groepen zonder er langzamere en snellere groepen ontstaan. Natuurlijk altijd in overleg.

Het is dus niet zo dat:
1. je zelf kunt kiezen wie je instructeur is
2. je aan je lot wordt overgelaten
3. je op de baan zit met losgeslagen idioten
4. er te pas en te onpas ingehaald wordt in de begeleid rijden groepen
5. je knee downs, elbow downs of weet ik veel wat moet kunnen

Verder kom je in de lagere groepen zo ongeveer alles tegen, van jong tot schijndood, van man tot vrouw en motoren van allerlei pluimage. Er is altijd wel een clubje te vinden die qua tempo en ambitie past. Dus als je angst is dat je niet mee kan komen dan is dat echt ongegrond. Overigens is les 1 altijd dat je op 80% van je kunnen moet rijden omdat dat het tempo is waarop je maximaal leert.

Geen idee of Tylen ergens de instructeur uit hangt, zo ja dan is er wellicht wat te regelen anders zal het lastig worden. Vaak is er ook al veel te zien vanaf de tribune, in de motogp kijken rider coaches ook mee vanaf de zijkant.

• 418O2
Zo, net even twee uur door t Groninger land gebanjerd. En goed de spiegels gekust ;)

Reed sowieso met meer vertrouwen dan anders, fijn is dat :)

[ Voor 27% gewijzigd door 418O2 op 05-05-2016 14:40 ]

• Rody
xos schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 11:45:
Een gemiddelde track day werkt als volgt:
knip
Ja, dit is rijden onder begeleiding. Ik doe dus mee op niveau 1. De andere les niveau's zijn te snel voor mij en vrij rijden heeft geen zin en is niet verzekerd.

Enige waar ik nog over na moet denken is de dagindeling. Den Haag - Assen = ruim 2 uur. Dit is te veel op de ochtend en in de avond. 's ochtends super vroeg weg en 's avonds onverstandig na een vermoeiende dag, dus zal in combi met een hotel moeten. :z

Begin juni waarschijnlijk weer een keertje Zandvoort, niveau 1, heel de dag. Goed aan te rijden vanuit Den Haag.

Verwijderd

En beviel deze manier van bochten nemen?

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Vrije dag ... dus ik dacht "goh, laat ik eens de dijkweggetjes gaan rijden".

Dat had ik beter pas op dit tijdstip kunnen gaan doen... man man man wat een drukte XD Was even vergeten dat ik normaal het weekend vermijd.

Ook nog een paar dweilen op motoren getroffen... man man man, als je met max 10 graden hellingsghoek een bochtje doordurft, moet je misschien weer lessen gaan nemen, of een andere hobby zoeken.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ook wij zijn weer een flink stuk wezen toeren, mooie rit vanuit Eindhoven binnendoor naar Oss, daar de Maas over een dan langs de dijk naar Grave.
Daar het binnenland in een via de zevenheuvelenweg naar Groesbeek en dan weer helemaal door de velden terug naar Eindhoven.

Super goed weer, lekker rustig op de weg en zelfs op het stuk dijk was het rustig en kon ik FF door rijden :P

Smile:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/05/1462463554-800-x-1067px-IMG_20160505_125325.jpg

Lunch stop:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/05/1462463829-800-x-600px-IMG_20160505_132955.jpg

1 van de vele plasstops :9 :
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/05/1462463828-800-x-600px-IMG_20160505_142809.jpg

Natuur staat er weer mooi bij:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/05/1462463827-800-x-600px-IMG_20160505_150010.jpg

Heb me goed vermaakt *O*

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb er vandaag een 4landentochtje van gemaakt. Thuis vertrokken, via aken naar de ardennen. Op spa francorchamps was een of andere race bezig, nog even bij eau rouge staan kijken. Door naar luxemburg, waar ik op de stuurweggetjes maar drie auto's én een koe ben tegengekomen. I kid you not. :P Heerlijk rustig was het daar, had ik zelf ook niet verwacht.

Door naar Monschau, om via Duitsland weer naar de Nederlandse snelweg te rijden. Intussen nog vriendelijk gezwaaid op een paar mobiele flitsers in duitsland. En toen weer naar huis. Als ik zo snel tel kom ik op 440km vandaag. En tja, een groot deel daarvan is idd rechtdoor. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Bommes schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 17:59:
Ook wij zijn weer een flink stuk wezen toeren, mooie rit vanuit Eindhoven binnendoor naar Oss, daar de Maas over een dan langs de dijk naar Grave.
Daar het binnenland in een via de zevenheuvelenweg naar Groesbeek en dan weer helemaal door de velden terug naar Eindhoven.

Super goed weer, lekker rustig op de weg en zelfs op het stuk dijk was het rustig en kon ik FF door rijden :P

Smile:
[afbeelding]

Lunch stop:
[afbeelding]

1 van de vele plasstops :9 :
[afbeelding]

Natuur staat er weer mooi bij:
[afbeelding]

Heb me goed vermaakt *O*
Alleen jammer van die drempels op de dijk ;)

• 418O2
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 15:08:
[...]

En beviel deze manier van bochten nemen?
Ja heerlijk. Ging door bochten waarbij ik dacht "dat ging hard, maar zo leek het niet'

• kazzzdafke
  • Nu online
kazzzdafke schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 23:22:
[...]

Daar zie ik enkel mijn plaatsen staan? Maar ook niet Mijn Routes...

Op pagina 22 van de handleiding (http://docplayer.nl/19451...ebruikershandleiding.html) zie ik de optie staan, maar dus niet in mijn app op de iphone.
Kan iemand confirmeren met de iphone app dat hij ook niet de 'mijn routes" optie heeft?
Niemand hier TomTom Mobile app op de Iphone??

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Hooglander1 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 18:39:
[...]

Alleen jammer van die drempels op de dijk ;)
Ja op een gegeven moment begon ik me daar wel een beetje aan te ergeren inderdaad.
Gelukkig weegt de Vespa maar 150kg, daar is de snelheid zo uit gehaald.
kazzzdafke schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 20:26:
[...]

Nee sorry, ik heb een tomtom rider 400 en op mijn tablet de android app (niet geheel legaal :D )

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 22:23

Fuelke

Forza Ferrari

DrivinUCrazy schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 18:31:
Op spa francorchamps was een of andere race bezig, nog even bij eau rouge staan kijken.
World Endurance Championship - 6H of Spa

Eén van de grote drie events op Spa dit jaar ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Fuelke op 05-05-2016 21:06 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

steveman schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 17:46:
Vrije dag ... dus ik dacht "goh, laat ik eens de dijkweggetjes gaan rijden".

Dat had ik beter pas op dit tijdstip kunnen gaan doen... man man man wat een drukte XD Was even vergeten dat ik normaal het weekend vermijd.
Grappig, ik kwam juist bijna niemand tegen. Ja, wel wat fietsers, maar niet rit-verpestend veel. Ik deed een tannktastocht van de ProMotor van vorig jaar door de Hoekse Waard. Leuk tocht langs veel kleine weggetjes en dijkjes. Was niet heel lang, maar dat kwam me goed uit.
Onderweg dus niet veel motoren tegen gekomen. Echter...ik ben op 1 punt gewoon even de motor uitgezet omdat er een mega-optocht van motoren voorbij moest. Precies uit het paadje waar ik in moest. Voorafgegaan door 2 motoragenten met zwaailicht aan. Ik vond al dat ze langzaam reden voor pliesie met blauw-blauw aan... Ik denk dat het er makkelijk 200 waren. Wat vind men daar nou aan? Met zoveel motoren kop staart rijden? Jaja...motorrijden is vrijheid...ik krijg het al benauwd als ik zo'n optocht zie.

Maar goed, leuk ritje. Ik Oud Beijerland was het eindpunt en ik kreeg meteen spijt op het terras, want dat zat bomvol en voordat er dan iemand aan je tafel staat ben je weer een kwartier verder. En voordat je drankje er dan staat weer zolang. Die jongens en meisjes liepen de benen uit het lijf, maar het was gewoon te druk. Daarom stop ik eigenlijk liever niet bij die drukke terrassen, maar ik moest nodig naar de plee... :)

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat soort optochten onder begeleiding zijn vaak voor zieke kinderen en zo die dan kunnen meerijden. Vergelijkbaar met truckruns door het hele land. Dan haal je de voldoening dus uit iets anders. ;)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-11 20:38

Chakotay

Lick here to continue

xos schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 10:19:
[...]

Goed idee, I'm in *O*

Over dat filmpje van de R6-meneer met pijn hierboven, wtf. Hoe krijg je het voor elkaar om in zo'n flauw knikje je tegenligger te koppen :X

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• PilatuS
  • Niet online
Chakotay schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:33:
[...]

Over dat filmpje van de R6-meneer met pijn hierboven, wtf. Hoe krijg je het voor elkaar om in zo'n flauw knikje je tegenligger te koppen :X
Ik denk dat ie ergens anders naar aan het kijken was. Ik heb het idee dat ie de tegenligger pas in de laatste seconde zag.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:25
PilatuS schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:37:
[...]

Ik denk dat ie ergens anders naar aan het kijken was. Ik heb het idee dat ie de tegenligger pas in de laatste seconde zag.
Het leek haast wel opzet zo knullig?
De pijn achteraf lijkt het tegendeel te bewijzen maar het leek wel in scene gezet.

• PilatuS
  • Niet online
GeeMoney schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:43:
[...]

Het leek haast wel opzet zo knullig?
De pijn achteraf lijkt het tegendeel te bewijzen maar het leek wel in scene gezet.
Volgens mij zat ie gewoon echt even niet op te letten waardoor ie op de andere baan kwam en de tegenligger pas op het laatste moment zag.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:23
Afgelopen dinsdag samen met een maat een testrit gemaakt op een HD Street Glide Special 2016 (mijn favo HD naast de V-Rod) in verband met hun "Discover More" actie. Wat een machtige machine is dat zeg, het is jammer dat er zo een stigma op dat soort modellen zit want die dingen rijden echt fantastisch na wat wennen. Het is een en al karakter en aan power kom je ook niet tekort met die dikke V-Twin. Elke minuut van de proefrit was genieten, ik begrijp wel waarom veel gasten in hun midlife crisis voor dit soort fietsen kiezen. Het is ook jammer dat die dingen in Nederland 32000 euro of meer kosten, van dat geld kan je zoveel meer leuks kopen. Maarja... de keuze zou wel snel gemaakt zijn als ik 32k overhad voor iets onzinnigs XD. Alhoewel er altijd een kans is dat je leden van een MC in de nacht aan je deur hebt staan omdat ze je fiets willen lenen ;w . Wat ik ook merkte was dat andere motorrijders helemaal niet meer naar je zwaaien als je op een HD rijdt :P. Koekblikkers kijken je boos aan en vrachtwagenchauffeurs hebben allemaal een jaloerse blik.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XSOxsBq.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door cyntax op 05-05-2016 22:50 ]

Verwijderd

Harley O+ :9~

En dan vooral een sportster, v-rod of een bobber :)

Afbeeldingslocatie: http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery/Harley%20Davidson%20XL1200%20Forty-Eight%20%201.jpg

• tdw

tdw

Amai seg!

Chakotay schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:33:
[...]

In de closing credits had ie het erover dat die rotsen waar hij tussendoor reed wind ontnamen waardoor hij na de rotsen (en dus in de bocht) ineens de volle (v)laag kreeg... Vind het niet ongeloofwaardig maar de juiste reactie vertoonde hij ook niet echt :+

~ James May

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-11 22:02
kazzzdafke schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 20:26:
[...]

Ik kan bevestigen dat ik deze ook niet zie. Raar.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:31:
Dat soort optochten onder begeleiding zijn vaak voor zieke kinderen en zo die dan kunnen meerijden. Vergelijkbaar met truckruns door het hele land. Dan haal je de voldoening dus uit iets anders. ;)
Volgens mij zaten er geen zieke kindjes achterop de motoren. Waar er iemand achterop zat, waren het de dames (zo te zien) die bij de rijders hoorden. Maar het zal vast wel een of andere charity toestand geweest zijn, anders gaat de pliesie niet voorop rijden.
Maar goed, zat motorrijders die (als het boven de 15 graden is) graag in optocht rijden. Ieder het zijne, maar mijn hobby is het niet.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

tdw schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 23:14:
[...]
In de closing credits had ie het erover dat die rotsen waar hij tussendoor reed wind ontnamen waardoor hij na de rotsen (en dus in de bocht) ineens de volle (v)laag kreeg... Vind het niet ongeloofwaardig maar de juiste reactie vertoonde hij ook niet echt :+
Amerikanen en rijkunst...geen wonder dat ze al die instructievideos en boeken nodig hebben. Er is daar ook geen goede verplichte rijopleiding en ook geen streng examen. Iedere leip kan gewoon op zo'n ding stappen en zichzelf plat laten rijden.

Deze oetlul keek gewoon naar de truck en ipv er niet naar te sturen, deed ie dat juist wél. Hij realiseert zich dat alleen niet, en verzint dan een windvlaag. Nou...als je door de wind uit je baan wordt geblazen, moet het een behoorlijke wind zijn en dan krijg je een ruk aan je stuur (omdat jij dat doet vanwege de wind). Niets van gezien. Alweer een gevalletje huilie doen zonder na te denken wat je zelf fout deed....altijd een andere oorzaak zoeken. Prutser!

• kazzzdafke
  • Nu online
t0mmiiiii schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 23:19:
[...]

Ik kan bevestigen dat ik deze ook niet zie. Raar.
Jammer :(
Dat had mij aangezet voor over te gaan tot aankoop

• Dryhte
Hmmm wat een heerlijk weertje om te rijden vanochtend. En nog rustig op de baan ook... Top!

• PilatuS
  • Niet online
Als iemand nog een goede tanktas zoekt voor weinig.

http://www.motor-forum.nl...ktas-met-regenhoes-1.html

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Komt er ook nog een keer een beginner meeting, ik heb mijn rijbewijs nou uuhm 9 maand maar ik die tijd heb ik eigenlijk helemaal niet gereden, deels omdat ik de motor niet bij huis het staan dus ik pak hem minder snel en deels omdat ik met weinig/geen ervaring niet in de regen wou rijden.

Maar ik wil graag meer rijden en samen rijden lijkt me leuk, alleen rijden vind ik eigenlijk niks aan en lange stukken op de snelweg heb ik ook een hekel aan want ik waai dan bijna van mijn motor af.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

LOL ik heb precies dezelfde.. kwam bij de Aldi of Lidl vandaan en goed value for money :)
mphilipp schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 00:18:
[...]

Amerikanen en rijkunst...geen wonder dat ze al die instructievideos en boeken nodig hebben. Er is daar ook geen goede verplichte rijopleiding en ook geen streng examen. Iedere leip kan gewoon op zo'n ding stappen en zichzelf plat laten rijden.

Deze oetlul keek gewoon naar de truck en ipv er niet naar te sturen, deed ie dat juist wél. Hij realiseert zich dat alleen niet, en verzint dan een windvlaag. Nou...als je door de wind uit je baan wordt geblazen, moet het een behoorlijke wind zijn en dan krijg je een ruk aan je stuur (omdat jij dat doet vanwege de wind). Niets van gezien. Alweer een gevalletje huilie doen zonder na te denken wat je zelf fout deed....altijd een andere oorzaak zoeken. Prutser!
Dat vermoeden heb ik ook ja.. bij een wintvlaag zou je een plotselinge beweging zien.. ipv een mooie curve..
Wat het extra ironisch maakt is dat hij eerst commentaar heeft op zijn maat die harder rijd, en over de kwaliteit van de weg (vergeleken met menig achterafweggetjes hier was dat een racetrack :X )
cyntax schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 22:36:
Afgelopen dinsdag samen met een maat een testrit gemaakt op een HD Street Glide Special 2016 (mijn favo HD naast de V-Rod) in verband met hun "Discover More" actie. Wat een machtige machine is dat zeg, het is jammer dat er zo een stigma op dat soort modellen zit want die dingen rijden echt fantastisch na wat wennen. Het is een en al karakter en aan power kom je ook niet tekort met die dikke V-Twin. Elke minuut van de proefrit was genieten, ik begrijp wel waarom veel gasten in hun midlife crisis voor dit soort fietsen kiezen. Het is ook jammer dat die dingen in Nederland 32000 euro of meer kosten, van dat geld kan je zoveel meer leuks kopen. Maarja... de keuze zou wel snel gemaakt zijn als ik 32k overhad voor iets onzinnigs XD. Alhoewel er altijd een kans is dat je leden van een MC in de nacht aan je deur hebt staan omdat ze je fiets willen lenen ;w . Wat ik ook merkte was dat andere motorrijders helemaal niet meer naar je zwaaien als je op een HD rijdt :P. Koekblikkers kijken je boos aan en vrachtwagenchauffeurs hebben allemaal een jaloerse blik.

[afbeelding]
Grappig is stond vanochtend bij stoplicht naast een HD en even hallo tegen gezegt.. maar het was duidelijk een mooi weer rijder (all the gear, no idea) want na 100 meter was hij een stipje in mijn spiegel..
Ik zwaai/knik wel altijd naar HDs maar heel vaak krijg ik geen reactie.. :|

[ Voor 95% gewijzigd door ToolkiT op 06-05-2016 12:42 ]

• 418O2
kaasaanfiets schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:27:
Komt er ook nog een keer een beginner meeting, ik heb mijn rijbewijs nou uuhm 9 maand maar ik die tijd heb ik eigenlijk helemaal niet gereden, deels omdat ik de motor niet bij huis het staan dus ik pak hem minder snel en deels omdat ik met weinig/geen ervaring niet in de regen wou rijden.

Maar ik wil graag meer rijden en samen rijden lijkt me leuk, alleen rijden vind ik eigenlijk niks aan en lange stukken op de snelweg heb ik ook een hekel aan want ik waai dan bijna van mijn motor af.
We kunnen binnenkort wel even een ritje doen. Ik rij ook minder dan een jaar, maar heb wel redelijk wat km's gemaakt in de regio.

[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 06-05-2016 12:51 ]

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-11 22:17
cyntax schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 22:36:
Afgelopen dinsdag samen met een maat een testrit gemaakt op een HD Street Glide Special 2016 (mijn favo HD naast de V-Rod) in verband met hun "Discover More" actie. Wat een machtige machine is dat zeg, het is jammer dat er zo een stigma op dat soort modellen zit want die dingen rijden echt fantastisch na wat wennen. Het is een en al karakter en aan power kom je ook niet tekort met die dikke V-Twin. Elke minuut van de proefrit was genieten, ik begrijp wel waarom veel gasten in hun midlife crisis voor dit soort fietsen kiezen. Het is ook jammer dat die dingen in Nederland 32000 euro of meer kosten, van dat geld kan je zoveel meer leuks kopen. Maarja... de keuze zou wel snel gemaakt zijn als ik 32k overhad voor iets onzinnigs XD. Alhoewel er altijd een kans is dat je leden van een MC in de nacht aan je deur hebt staan omdat ze je fiets willen lenen ;w .
Jammer dat ze zo duur zijn inderdaad. Ik zie mezelf ooit nog wel eens rijden op een Night Rod Special, de enige echt mooie HD in mijn ogen :D
Wat ik ook merkte was dat andere motorrijders helemaal niet meer naar je zwaaien als je op een HD rijdt :P. Koekblikkers kijken je boos aan en vrachtwagenchauffeurs hebben allemaal een jaloerse blik.

[afbeelding]
Ik merk het juist andersom, HD rijders reageren bijna nooit als je zwaait/knikt/hoe dan ook groet.

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

418O2 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:39:
[...]

We kunnen binnenkort wel even een ritje doen. Ik rij ook minder dan een jaar, maar heb wel redelijk wat km's gemaakt in de regio.
Ja, lijkt me een goed idee. Volgend weekend oid?

• 418O2
kaasaanfiets schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:34:
[...]

Ja, lijkt me een goed idee. Volgend weekend oid?
Dat moet wel lukken. Dm me aan het eind van die week even. Hou ik zondag vrij

• NicoVermeir
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 13:15
Tankiej schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:12:

Jammer dat ze zo duur zijn inderdaad. Ik zie mezelf ooit nog wel eens rijden op een Night Rod Special, de enige echt mooie HD in mijn ogen :D
Geef mij maar de Heritage Softail <3

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:00
Vandaag toch eindelijk de knoop door gehakt en een dual set Sena 10S besteld (mijn vriendin zit nu nog achterop maar is bezig voor haar A), had een erg aantrekkelijke deal gevonden voor €350,- (http://www.converterman.nl/ , nee ik heb geen aandelen o.i.d.).

Gisteren een leuke tour gedaan richting Oostende (BE), daar bij het Atlantikawall musuem geweest. Indrukwekkend om eens te zien en een aanrader! Entree is €8,- en je krijgt zo'n audio apparaat mee. Helaas waren ze bezig met het WW1 gedeelte en was alleen het WW2 gedeelte toegankelijk (toch zo'n 2 daar rond gelopen).

• 418O2
Daar komt mijn Sena 20s ook vandaan. Fijne set wel. Gister voor het eerst gereden met een ander die hem ook had (we hadden een duo set gekocht). Bereik is erg goed (zeker wel een kilometer).

• PilatuS
  • Niet online
Net mijn motor opgehaald van de dealer. De radiator was op meerdere plekken lek. Niet dat er heel veel uitkwam maar na een flinke rit kwam er toch een klein plasje onder te liggen.

Ik denk dat de radiator altijd wat zwak geweest is en dat het ritje over de Autobahn net te veel geweest is. Nu eens zien of ik de oude radiator nog kwijt kan krijgen voor een paar tientjes. Ding is vast nog wel te maken op de een of andere manier.

Prijs van de radiator was natuurlijk een hoop geld. Qua uurloon viel het gelukkig heel erg mee. Totaal is er maar 1 uur en 10 minuten gerekend. Dit dus met uitbouwen van de oude radiator en deze testen en weer inbouwen en ontluchten van de nieuwe. Een RC8 ontluchten schijnt nogal een klusje te zijn. Sowieso moet het voorwiel minimaal een halve meter de lucht in anders is ontluchten helemaal niet te doen.

Ik heb de motor naar Vos Oss gebracht omdat dit voor mij het meest in de buurt ligt. Was nog 45 minuten rijden, maar in omgeving Arnhem zit geen enkele KTM dealer. De dealer waar ik normaal altijd heen ging wil niets aan mijn KTM doen.

• Rody
vr00m vr00m met mooi weer B)
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/15q3tqu.png

• xos

xos

Eerder bleek dat er intresse was om met een aantal tweakers Assen eens te bezoeken. Om dit wat concreter te maken heb ik een overzicht gemaakt met datums. Iedere datum heeft een link naar de website van de organisator. Daar kan je alle informatie vinden zoals wat je nodig hebt en hoe de groepsindeling in elkaar steeks. In het algemeen geldt, een leren pak, helm met e-keur en een motor die in goede technische staat is, niet te veel geluid maakt (met originele demper of db killer zit je goed) en een beetje grondspeling heeft.

Als je mee wilt zet dan in de 2e tabel je nick en de datums dat je kunt. Als we een datum gekozen hebben dan dient ieder zich zelf in te schrijven in de door hem/haar gewenste groep. Eventueel kunnen we ook een pitbox huren zodat je droog en uit de zon en wind zit.

DatumOrganisatie
06-07racecracks
14-07CRT Holland
09-08trackdays4all
11-08CRT Holland
13-09racecracks
22-09CRT Holland
26-09trackdays4all

Datum poll: http://doodle.com/poll/wf6vd6feesp4c5yw

[ Voor 11% gewijzigd door xos op 08-05-2016 09:57 ]

• xos

xos

Is dat een leren knee slider?

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
xos schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 19:59:
[...]

Is dat een leren knee slider?
Afdekking voor klitteband eronder, daar kun je een kneeslider op zetten :)
Pagina: 1 ... 61 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.