Is mij ook al eens overkomen. Ik was wat brak en kwam er achter dat je dan beter niet op de motor kan stappen.MikeyMan schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:43:
Als ik heel eerlijk ben heb ik ook af en toe best wel een dag dat het gewoon niet lekker gaat. Ben al eens een keer terug naar huis gereden omdat het niet lekker voelde. Dag later; niks aan de hand.
Maar bovenal: gefeliciteerd!
Allereerst Feli!tdw schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:35:
Vandaag echt de meest beroerde rit in tijden gereden. Als een dweil door de bochten, te hard door een 30 km zone, een verplichte rijrichting veeeeeeeeel te laat gezien, kletsnat geregend, bijna de uitvoegstrook gemist, afstand houden, de linkerstrook pakken als je linksaf en daarna gelijk rechtsaf moet, alles. Op de parkeerplaats sprak de examinator de legendarische woorden.
"Helaas, ..."
Ik had het al aan zien komen. Ik vond mezelf ook echt voor geen meter rijden.
"... we hebben het niet droog gehouden."
![]()
Binnen aan tafel was ik gewoon geslaagdGelijk rijbewijs aangevraagd maar door een paar achterlijke feestdagen moet ik nog tot 9 mei wachten
Oh well.
Leuke was nog wel dat bij het invoegen op het gevaarlijkste weefvak uit de regio ik gelijk naar links ging terwijl de examinator achter de vrachtwagen bleef hangen. Ik moest de eerstvolgende afslag hebben en toen was het voor zowel m'n instructeur als de examinator zo van "Oh. Hij is daar al. Hoe doet ie dat nou weer?"
Je verhaal doet me denken aan mijn examen in voor B jaren geleden
In Enschede had je een rare invoegplek waar je van de parralel weg de hoofdweg op kon, je moest dan eeste de baan van tegenliggers over. Ik sorteerde voor, maar zag dat er in de verte een tegenligger aankwam die mogelijk een probleem zou geven, dus ging weer terug en remde om die voor te laten.. al met al ging het goed, maar een schoonheidsprijs kreeg het niet.. ik dacht toen ook dat ik wel gezakt zou zijn... maar nee prima geslaagd.
Wel grappig die situatie is zo te zien veranderd:
https://www.google.co.uk/...e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1
Als je een beetje rond kijkt en van locatie veranderd zie je dat de streetview beelden van 2 momenten zijn de ene plek geeft een weg aan, ga je iets naar voren en draai je om dan zie je daar een fietspad..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Als je er echt maar af en toe filmpjes mee maakt: sj4000 of sj5000.Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:38:
Iemand hier ervaring met Sony actie cameras? om precies te zijn de AS200 serie.
Momenteel zit ik te neuzen tussen de AS200 van Sony of de GoPro Session.
Het is om af en toe filmpjes te maken met de motor.
Nu, wat ik niet zo goed terug kan vinden online.
De AS200 heeft image stablizing, hele dikke vette plus ten opzichte van de GoPro.
maar, ik weet niet of die stablizing moeilijk gaat doen het moment dat je de motor in de bocht legt. De horizon veranderd dan namelijk, geen idee of dat voor veel warping gaat zorgen.
Iemand daar ervaring mee?
Zijn via ebay te koop voor een fractie van de prijs en er is genoeg info over te vinden + vergelijkingsvideo's met bijvoorbeeld de GoPro modellen.
Daarbij zit er een hoop bevestigingsmateriaal bij. Wel erop letten dat je een originele koopt.
Iemand ervaring met GoRider systemen? https://www.1dayfly.com/nl/nl/outdoor/
ik lees op motor-forum wel eens e.e.a. over deze:
http://www.aliexpress.com...64-4371-a36c-4245be0ac6c6
ook wel positief en niet duur
welke kaarten zitten daarbij?Reloader schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:45:
heb er zelf geen, maar de standaard kaarten zien er uitgebreid uit volgens de add, daarnaast kan je er ook iGo op installeren!
Verwijderd
Ik wil juist niet de camera aan mijn helm hebben,... daarom is die stabilisatie functie van de Sony interesant (de motor vibreert meer dan mijn hoofd)Jelte schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:25:
[...]
Juist op je hoofd zie je geen vibratie (als je geen parkinson hebt tenminste). Op andere delen van de motor is die kans een stuk groter.
Niet dat je hoofd stil zit natuurlijk, maar dat is beweging waar je redelijk makkelijk mee om kunt gaan bij het kijken.
Ik heb een Contour aan mijn helm zitten en vind het trillen reuze meevallen: YouTube: YouTube
hoe dan ook, die SJ5000 is mischien ook wel overwegen waard,
scheelt ook weer 50 euro in de aanschaf
Zitten geen kaarten bij meestal.Reloader schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 14:14:
[...]
heb er zelf geen, maar de standaard kaarten zien er uitgebreid uit volgens de add, daarnaast kan je er ook iGo op installeren!
Op MF heeft iemand een eigen Motor forum versie gemaakt.
werkt bijzonder goed, ondertussen ook met kronkelwegen functie
http://www.motor-forum.nl...otorcycle-Edition-16.html
Overigens op ebay zijn ze ook in de EU (duitsland) te vinden waardoor je geen import kosten betaald
**werkt dus met igo primo 2.4
[ Voor 11% gewijzigd door Daannn1987 op 29-04-2016 14:28 ]
21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j
waar zie je die standaard kaarten?Reloader schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 14:14:
[...]
deze zag ik ook genoemd worden..Reloader schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:45:
http://www.ebay.de/itm/36...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
ik heb toevallig vanochtend even een half uurtje op aliexpress gezocht en kwam het ergens tegen kan t ook niet meer vinden
[ Voor 7% gewijzigd door Reloader op 29-04-2016 15:50 . Reden: typtyvus aangepast ]
Feli!tdw schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:35:
Vandaag echt de meest beroerde rit in tijden gereden. Als een dweil door de bochten, te hard door een 30 km zone, een verplichte rijrichting veeeeeeeeel te laat gezien, kletsnat geregend, bijna de uitvoegstrook gemist, afstand houden, de linkerstrook pakken als je linksaf en daarna gelijk rechtsaf moet, alles. Op de parkeerplaats sprak de examinator de legendarische woorden.
"Helaas, ..."
![]()
Binnen aan tafel was ik gewoon geslaagdGelijk rijbewijs aangevraagd maar door een paar achterlijke feestdagen moet ik nog tot 9 mei wachten
Oh well.
Leuke was nog wel dat bij het invoegen op het gevaarlijkste weefvak uit de regio ik gelijk naar links ging terwijl de examinator achter de vrachtwagen bleef hangen. Ik moest de eerstvolgende afslag hebben en toen was het voor zowel m'n instructeur als de examinator zo van "Oh. Hij is daar al. Hoe doet ie dat nou weer?"
Mijn A examen ging ook zeer beroerd en ook ik had het niet droog gehouden. Was ook wel moeilijk om met 30+ graden vol in pak niet te zweten
Alles wat mis kon gaan ging mis en toen de examinator vroeg "hoe vond je het gaan" zei ik alleen "heel slecht". Die verbaasde blijk van de examinator en de instructrice verklapte gelijk dat ik was geslaagd.
(Wel met de opmerking dat het een mager 6-je was, maar dat ik de rest echt wel in de praktijk ging leren).
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Verwijderd
Welkom in de familietdw schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:35:
"Helaas, ..."
![]()
Oh well.

Neem je net het verkeerde filmpje, deze illustreert het nóg beter: https://www.youtube.com/watch?v=axAmED7lqe4 of deze: https://www.youtube.com/watch?v=VRKu785g0O0. Uiteraard, ze zijn geïnspireerd door het filmpje dat je postte, maar deze zien er, aangezien het commercials zijn, iets gelikter uit.E2TK schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:52:
Edit: en mijn hoofd zal hopelijk vergelijkbaar werken als die van een kip, dus geen digitale stabilizing nodig YouTube: Chicken Head Tracking - Smarter Every Day
Aan de geslaagden: feli, welkom, en tot op de weg!
edit:
En dan als smartass een ander filmpje posten dan je bedoelde.
En dan als smartass een ander filmpje posten dan je bedoelde.

[ Voor 23% gewijzigd door DrivinUCrazy op 29-04-2016 16:33 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Stond daar opeens een grijze Versys bij de verkeerslichten... voor fietsers, zonder helm....
Snorfietser die zich vergist heeft?
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
steveman schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 17:41:
Stond daar opeens een grijze Versys bij de verkeerslichten... voor fietsers, zonder helm....

?
Felitdw schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:35:
"Helaas, ..."
![]()
Oh well.
Dat laatste is ws stuk relevanter geweest dan de eerste paar standaarddingen (kansloze instinkers). Openingen zien in complexe situaties en met vertrouwen nemen, dat getuigt van verkeersinzicht, en daar gaat het om
Iig welkom, nu begint het echte werk + leren
Oslik blyat! Oslik!
Automobilisten snappen dat dus niet hè..matthewk schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:51:
[...]
Doe ik ook wel eens: Voel ik me te moe, niet aandachtig genoeg of gaat het gewoon ergens niet lekker mee dan draai ik me om en ga ik naar huis. Het is te gevaarlijk om niet 100% te zijn op twee wielen, dus dan kan je beter naar huisresjpekt
Feli overigens tdw, op zo'n manier ben ik dus een keer gezakt.. Regen+wind=storm en maar beroerd rijden
Gefeliciteerd gozer, super tof!tdw schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:35:
"Helaas, ..."
![]()
Oh well.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Bedankt!MikeyMan schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:43:
Als ik heel eerlijk ben heb ik ook af en toe best wel een dag dat het gewoon niet lekker gaat. Ben al eens een keer terug naar huis gereden omdat het niet lekker voelde. Dag later; niks aan de hand.
Maar bovenal: gefeliciteerd!
En dat het niet lekker ging wist ik al van tevoren. Ik heb nooit stress en houd altijd het hoofd koel, alleen tijdens rijexamens lukt me dat niet. Mentaal lukt het nog wel maar aan de rest van m'n lichaam merkte ik de spanning. De examinator zei ook al dat het fijn vond dat ik "hoger" getraind was dan nodig, zodat ik met deze "terugval" alsnog voldoende kon rijden.
Thanks!ToolkiT schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:57:
[...]
Allereerst Feli!
Je verhaal doet me denken aan mijn examen in voor B jaren geleden
In Enschede had je een rare invoegplek waar je van de parralel weg de hoofdweg op kon, je moest dan eeste de baan van tegenliggers over. Ik sorteerde voor, maar zag dat er in de verte een tegenligger aankwam die mogelijk een probleem zou geven, dus ging weer terug en remde om die voor te laten.. al met al ging het goed, maar een schoonheidsprijs kreeg het niet.. ik dacht toen ook dat ik wel gezakt zou zijn... maar nee prima geslaagd.
Met m'n B-rijbewijs was ik ook ontzettend zenuwachtig. Ik had 5 km nodig om m'n spiegels in te stellen

Bij het CBR aangekomen kreeg ik een hele kalme instructrice. Tegen de tijd dat ik in de auto stapte was ik al flink gekalmeerd en onderweg nog genoeg leuke gespreksonderwerpen gevonden (oa Citroën (had al een auto voor ik m'n rijbewijs had), oa m'n vervolgopleiding (haar zoon wou dezelfde doen) en meer van dat soort dingetjes). Dat heeft me echt gered denk ik, anders was ik veel te zenuwachtig gebleven
Ik heb zelf een China-navi (niet deze, maar toch), en voor het geld is het heel leuk maar doe mij maar een ekte TomTom of Garmin. De navigatie die ik heb is zo traag met het herberekenen van zelfs relatief korte routes (~200 km), dat ik soms al een of meerdere afslagen heb gemist omdat er niet tijdig een andere route is gevondenReloader schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:45:
Bedankt! Ik had ook genoeg kritiek op mezelf (oa de linker strook pakken als je daarna gelijk rechts moet, en ik had ook even het idee dat ik een voetganger over het hoofd had gezien), maar dat van die strook vond ie geen ramp (goed opgelost, en als het me niet was gelukt, wat ik dan had gedaan (rechtdoor rijden natuurlijk)), en dat van die voetganger had ik niet voor heoven stoppen (die was nog ver weg genoeg).Maikel64 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 15:12:
[...]
Feli!![]()
Mijn A examen ging ook zeer beroerd en ook ik had het niet droog gehouden. Was ook wel moeilijk om met 30+ graden vol in pak niet te zweten.
Alles wat mis kon gaan ging mis en toen de examinator vroeg "hoe vond je het gaan" zei ik alleen "heel slecht". Die verbaasde blijk van de examinator en de instructrice verklapte gelijk dat ik was geslaagd.
(Wel met de opmerking dat het een mager 6-je was, maar dat ik de rest echt wel in de praktijk ging leren).
Danku, dankuDrivinUCrazy schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:27:
Aan de geslaagden: feli, welkom, en tot op de weg!
Mwa, vind het zelf geen kansloze instinkers. Ben zelf een halve autist als het op verkeer aankomt en ik weet ook dat ik het kan, vandaar dat de frustratie des te groter is als het niet lukt. Desalniettemin tevreden met het resultaatdion_b schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 19:42:
[...]
Feli
Dat laatste is ws stuk relevanter geweest dan de eerste paar standaarddingen (kansloze instinkers). Openingen zien in complexe situaties en met vertrouwen nemen, dat getuigt van verkeersinzicht, en daar gaat het om
Iig welkom, nu begint het echte werk + leren
DankjeOsiris schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 19:45:
Feli overigens tdw, op zo'n manier ben ik dus een keer gezakt.. Regen+wind=storm en maar beroerd rijden
Bedankt!
Nu lekker snel op zoek naar een motort
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Daarnet proefgereden op een gsr600. Fijne machine, prijs is wel fors (Motoport). 35k km, 2008, abs, ziet er goed uit, wel iets van een rare plaat onder de uitlaat gelast waarbij niet van weet waarom. Moet €4750 kosten inclusief.
Twijfels.
Twijfels.
It's dogged that does it
Iets geraakt waardoor ie lek was misschien ?SavageBrother schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 21:28:
wel iets van een rare plaat onder de uitlaat gelast waarbij niet van weet waarom.
Ja wellicht, morgen nog eens even bellen of daar nog achter te komen is.
It's dogged that does it
Wen je wel aantdw schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 21:25:
[...]
DankjeHier was het alleen regen, vond ik al kut zat
Ik vind in regen rijden geen enkel probleem. Beetje wind ook niet. De combinatie echter ben ik niet zo gecharmeerd van, maar of dat ook echt terecht is weet ik niet
Vanmiddag toch maar de knoop doorgehakt en besloten een Hyperpro Streetbox te bestellen
. Kon alleen wel een maandje gaan duren voor hij binnen is en gemonteerd kan worden
Yamaha MT-09
http://www.speurders.nl/o...1&no_qs=True&query=gsr600SavageBrother schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 21:28:
Daarnet proefgereden op een gsr600. Fijne machine, prijs is wel fors (Motoport). 35k km, 2008, abs, ziet er goed uit, wel iets van een rare plaat onder de uitlaat gelast waarbij niet van weet waarom. Moet €4750 kosten inclusief.
Twijfels.
Nieuwer en minder kms! En: Lagere vraagprijs
Maarre... Hornet > gsr600 natuurlijk he...
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Verwijderd
Meh, zo'n Hornet is zo gewoon, een gsr zie je toch minder vaak
Verder vind ik de uitlaat en de achterbrug van een GSR erg fraai.
Toen ik vanochtend Tomtom op mijn telefoon (Android) startte zag ik Mydrive sync staan. 
Ik kan nu via mydrive.tomtom.com routes uitstippelen maar ook gewoon gpx importeren. Deze routes worden dan gesynchroniseerd met je telefoon.
Twee weken geleden kon dit nog niet.
Ik kan nu via mydrive.tomtom.com routes uitstippelen maar ook gewoon gpx importeren. Deze routes worden dan gesynchroniseerd met je telefoon.

[ Voor 20% gewijzigd door Mawlana op 30-04-2016 12:17 ]
sylvesterrr schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 12:14:
Toen ik vanochtend Tomtom op mijn telefoon (Android) startte zag ik Mydrive sync staan.

Als je nu ook nog de gpx eruit zou kunnen halen, dat zou helemaal ideaal zijn. Ik heb hem dan graag op mijn echte GPS als backup als het regent
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Wil dit zeggen dat als ik de tom tom app op mijn iPhone zet, ik andere gpx'n kan inladen op de iPhone app?sylvesterrr schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 12:14:
Never ever financial advice...
Ja, via de website van tomtom.kazzzdafke schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 15:58:
[...]
Wil dit zeggen dat als ik de tom tom app op mijn iPhone zet, ik andere gpx'n kan inladen op de iPhone app?
[ Voor 14% gewijzigd door Mawlana op 30-04-2016 16:58 ]
Nieuw pak, nieuwe laarzen, nieuwe oude motor, art4 kettingslot en nu ook een front paddock stand.
Hobby geld kosten moet het.
Ohja en een nog een beurt voor beide fietsen
[ Voor 16% gewijzigd door steveman op 30-04-2016 20:40 ]
Helaas kost mijn motor volgende week ook een hoop geld. De radiator is op meerdere plekken lek. Soms kwamen er een paar druppels uit, maar als ie goed warm was geweest en de vloeistof echt door ging stromen een klein plasje. Vreemd genoeg was ie zowel links als rechts lek. Het lijkt er op dat de radiator altijd wat zwak geweest is en 250+ rijden genoeg was om op meerdere plekken te gaan lekken.
Er was verder nergens iets aan de radiator te zien dus het zijn echt micro scheurtjes. Hopelijk is ie nog voor het eind van volgende week klaar zodat ik zondag nog naar het circuit kan. Kost weer een hoop geld, maar hobby's kosten dat inderdaad.
Er was verder nergens iets aan de radiator te zien dus het zijn echt micro scheurtjes. Hopelijk is ie nog voor het eind van volgende week klaar zodat ik zondag nog naar het circuit kan. Kost weer een hoop geld, maar hobby's kosten dat inderdaad.
Gisteren de Beemer ook weer bij de Werkstatt opgehaald. Hij had een 30k beurt nodig en hij had een soort mankement. Als het flink regende, dus met veel opspattend water, ging ie pruttelen bij bepaalde toerentallen. Als je dan volgas gaf, ging ie 'er doorheen' maar irritant en het hoort niet, dus mogen ze het fixen.
Ik had zelf ook al zitten dokteren en ik dacht eerst aan de bougiekappen die niet dicht zouden zijn. Ik heb 2 bougies en de ene zit aan de onderkant, dus die verdacht ik. Maar dan kon niet volgens de monteur, want die is allen voor lage toerentallen en de motor doet het ook zonder die ene bougie. Het zou wel aan de bobine kunnen liggen. Die zit bij BMW in de bougiekap van de hoofdbougie (da's een hele lange, dus plek zat). Een penbobine noemen ze dat blijkbaar. Kost iets van €110. Gelukkig heb ik nog garantie vanwege de Premiumselectie (BMW tweedehands via de dealerd).
Maar ze hebben van alles geprobeerd en konden niets vinden. Wel uiteraard het probleem op afroep gereproduceerd met een bak water (gelukkig). Toen verdachten ze de Power Commander. Er schijnen wel vaker problemen te zijn geweest die hierop lijken met PC's. Ok, denk ik dan...maar bij nader inzien vond ik dat wel erg raar. Het is nl zo dat als ik een emmertje water over de rechtercylinder giet, het probleem optreedt. Er zit daar geen sensor en ook niets van de PC. Ik zei dat tegen de monteur, en die had ook iets van 'jajaja...moeilijk'. De computer zei ook niets... Maar feit blijft dat het raar is dat een onderdeel dat niet nat wordt en geen tentakels heeft in het natte stuk invloed zou uitoefenen. Logisch gezien klopt dat niet.
Nou, de monteurs hun gang laten gaan en toen vonden ze het: een lekke o-ring bij de injector en een defecte throttle position sensor (potmetertje dus). Die TPS schijnt wel vaker een probleem te zijn. Volgens de monteur liep ie ook niet lekker bij 4000rpm. Nooit wat van gemerkt (ik ben niet zo'n anayliticus als ik rij), maar ik merkte wel het verschil moet ik zeggen.
En ik had ze nog speciaal vrijdagochtend mijn lambda sondes gebracht. Die hadden ze nodig omdat ze wilden testen of die Power Commander stuk was. Maar als ze die afkoppelen hebben ze de lambda sondes nodig en die zitten niet meer in mijn Akra uitlaatsysteem (kat ook niet trouwens). Ik heb ze denk ik toch aan het denken gezet met de logica van het probleem, want ze hebben ze niet eens geprobeerd...
Fijn dat alles weer werkt. Kan ik straks full-throttle over Assen boenderen...
Ik had zelf ook al zitten dokteren en ik dacht eerst aan de bougiekappen die niet dicht zouden zijn. Ik heb 2 bougies en de ene zit aan de onderkant, dus die verdacht ik. Maar dan kon niet volgens de monteur, want die is allen voor lage toerentallen en de motor doet het ook zonder die ene bougie. Het zou wel aan de bobine kunnen liggen. Die zit bij BMW in de bougiekap van de hoofdbougie (da's een hele lange, dus plek zat). Een penbobine noemen ze dat blijkbaar. Kost iets van €110. Gelukkig heb ik nog garantie vanwege de Premiumselectie (BMW tweedehands via de dealerd).
Maar ze hebben van alles geprobeerd en konden niets vinden. Wel uiteraard het probleem op afroep gereproduceerd met een bak water (gelukkig). Toen verdachten ze de Power Commander. Er schijnen wel vaker problemen te zijn geweest die hierop lijken met PC's. Ok, denk ik dan...maar bij nader inzien vond ik dat wel erg raar. Het is nl zo dat als ik een emmertje water over de rechtercylinder giet, het probleem optreedt. Er zit daar geen sensor en ook niets van de PC. Ik zei dat tegen de monteur, en die had ook iets van 'jajaja...moeilijk'. De computer zei ook niets... Maar feit blijft dat het raar is dat een onderdeel dat niet nat wordt en geen tentakels heeft in het natte stuk invloed zou uitoefenen. Logisch gezien klopt dat niet.
Nou, de monteurs hun gang laten gaan en toen vonden ze het: een lekke o-ring bij de injector en een defecte throttle position sensor (potmetertje dus). Die TPS schijnt wel vaker een probleem te zijn. Volgens de monteur liep ie ook niet lekker bij 4000rpm. Nooit wat van gemerkt (ik ben niet zo'n anayliticus als ik rij), maar ik merkte wel het verschil moet ik zeggen.
En ik had ze nog speciaal vrijdagochtend mijn lambda sondes gebracht. Die hadden ze nodig omdat ze wilden testen of die Power Commander stuk was. Maar als ze die afkoppelen hebben ze de lambda sondes nodig en die zitten niet meer in mijn Akra uitlaatsysteem (kat ook niet trouwens). Ik heb ze denk ik toch aan het denken gezet met de logica van het probleem, want ze hebben ze niet eens geprobeerd...
Fijn dat alles weer werkt. Kan ik straks full-throttle over Assen boenderen...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Als iemand dit eens kan testen met iPhone??sylvesterrr schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 16:57:
[...]
Ja, via de website van tomtom.Nou ja, ik weet niet of de iOS-versie dit ondersteunt. Op Android werkt ie perfect.
Gpx-je van het net downloaden en overzetten naar de TomTom iPhone app en navigeren?
Never ever financial advice...
Heerlijk ritje vandaag gedaan. Een rit die bommes mij ooit heeft gegeven. Tocht van Rijschool Heezen van afgelopen jaar.
Ritje van 200km, maar ging uitstekend. Voor het eerst dat mijn vrouw zo lang achterop heeft gezeten in één zit en beviel goed. Fijne oefening voor onze vakantie naar Engeland over twee weken.
Ritje van 200km, maar ging uitstekend. Voor het eerst dat mijn vrouw zo lang achterop heeft gezeten in één zit en beviel goed. Fijne oefening voor onze vakantie naar Engeland over twee weken.
Helaas vandaag de motor niet overeind kunnen houden. Echt een zondagsrijder voor me die lekker een noodstop maakte om niets, precies bij een tramoversteekplaats, waar ik dus kansloos was qua grip en em niet meer kon houden. Belandde uiteindelijk met de voorwiel onder haar achterbumper, tegen het linkerachterwiel aan. Om het nog leuker te maken is ze, terwijl ik met een behulpzame getuige (degene die achter mij reed) de motor overeind trok en van de weg afduwde, er vandoor gereden.

Het complete verhaal in wat meer detail:
Ik reed op de Middachtenweg in de richting van Rijswijk (Google maps). Dit is soort van een rotonde met bij iedere afslag verkeerslichten zegmaar. Ik ging rechtdoor deze 'rotonde' over, en alle verkeerslichten stonden op groen voor deze richting.
Echter de auto voor me die maakt ineens een noodstop voor een zebrapad, welke geen beschermde functie heeft (want verkeerslichten gaan boven wegmarkeringen) en bovendien is de zebrapad ook nog eens voorzien van verkeerslichten voor de voetgangers (en die staan op rood als het kruisend verkeer groen heeft). Zie:
Ik reed achter haar en moest dus ook vol in de remmen, echter ligt er ook een tramspoor. Het eerste gedeelte remmen ging goed, tot ik bij het tramspoor kwam en verloor ik het voorwiel. M'n motor schoof met mn voorwiel zo onder haar achterbumper. Ben er zelf (geen idee hoe) als een ninja afgesprongen en stond vrijwel direct op beiden benen op het asfalt (alleen kleine schaafwond op knie).
Direct naar de bestuurster gelopen en vanuit mn helm proberen duidelijk te maken dat het nergens voor nodig was om hier vol op de rem te gaan en dat het geen zebrapad was als de verkeerslichten werken. Vrouwtje was duidelijk ook geschrokken want ze keek alleen maar voor zich uit en kwam een half huilende "ooh sorry" uit.
Maargoed, eerst maar de weg vrij maken, want heeft geen zin om met zn allen daar midden op de weg drama te schoppen, dus heb de vrouw gevraagd een klein stukje naar voren te rijden. Een getuige -die achter mij reed met zijn vrouw en kind- was al uitgestapt en vroeg of alles goed met mij was en heeft uiteindelijk geholpen de motor op te tillen en van de weg te duwen.
Ondertussen was het vrouwtje weggereden
. Volgens een getuige zou zij bij de tankstation een paar honderd meter verderop gestopt zijn, maar hebben daar niemand gevonden. Volgens de pompbediende was er inderdaad wel even een vrouw (die matchte met het signalement) die was uitgestapt bij de tankstation en daarna is weggereden. Gelukkig heb ik wel dankzij de vrouw van de getuige die mij hielp het kenteken van de vrouw en heb ik hun gegevens gekregen om te gebruiken als getuigen.
Schade is helaas aanzienlijk, hoewel het allemaal niet meer zo hard ging (denk max 20km/h). Koelvloeistof was aan het weglekken, diverse kappen kapot, knipperlicht kapot etc:
Goed, nu het lullige dus wat betreft de schuldvraag en schadeverhaling. Omdat ik achterop in haar reed, is de kans groot dat er niks verhaald kan worden. Bij een aanrijding achterop is de partij die achterop rijd vrijwel altijd aansprakelijk. Had ik misschien meer afstand moeten houden? Ja tuurlijk, want dan was het natuurlijk niet gebeurd. Had die vrouw zo onnodig een noodstop moeten maken? Nee ook niet natuurlijk.
Nu zijn er natuurlijk uitzonderingen bij een kop-staart botsing. Zoals:
. Ga in ieder geval proberen (een deel van de) schade op de tegenpartij te verhalen en ga dinsdag aangifte doen van doorrijden na een ongeval.
Wat is jullie kijk hierop? Heb ik een kans dat er een deel van de schade verhaald kunnen worden? En aangezien ze is doorgereden na het ongeval, heeft dit verder gevolgen voor de schuldvraag?
Ik reed op de Middachtenweg in de richting van Rijswijk (Google maps). Dit is soort van een rotonde met bij iedere afslag verkeerslichten zegmaar. Ik ging rechtdoor deze 'rotonde' over, en alle verkeerslichten stonden op groen voor deze richting.
Echter de auto voor me die maakt ineens een noodstop voor een zebrapad, welke geen beschermde functie heeft (want verkeerslichten gaan boven wegmarkeringen) en bovendien is de zebrapad ook nog eens voorzien van verkeerslichten voor de voetgangers (en die staan op rood als het kruisend verkeer groen heeft). Zie:
Ik reed achter haar en moest dus ook vol in de remmen, echter ligt er ook een tramspoor. Het eerste gedeelte remmen ging goed, tot ik bij het tramspoor kwam en verloor ik het voorwiel. M'n motor schoof met mn voorwiel zo onder haar achterbumper. Ben er zelf (geen idee hoe) als een ninja afgesprongen en stond vrijwel direct op beiden benen op het asfalt (alleen kleine schaafwond op knie).
Direct naar de bestuurster gelopen en vanuit mn helm proberen duidelijk te maken dat het nergens voor nodig was om hier vol op de rem te gaan en dat het geen zebrapad was als de verkeerslichten werken. Vrouwtje was duidelijk ook geschrokken want ze keek alleen maar voor zich uit en kwam een half huilende "ooh sorry" uit.
Maargoed, eerst maar de weg vrij maken, want heeft geen zin om met zn allen daar midden op de weg drama te schoppen, dus heb de vrouw gevraagd een klein stukje naar voren te rijden. Een getuige -die achter mij reed met zijn vrouw en kind- was al uitgestapt en vroeg of alles goed met mij was en heeft uiteindelijk geholpen de motor op te tillen en van de weg te duwen.
Ondertussen was het vrouwtje weggereden
Schade is helaas aanzienlijk, hoewel het allemaal niet meer zo hard ging (denk max 20km/h). Koelvloeistof was aan het weglekken, diverse kappen kapot, knipperlicht kapot etc:
Goed, nu het lullige dus wat betreft de schuldvraag en schadeverhaling. Omdat ik achterop in haar reed, is de kans groot dat er niks verhaald kan worden. Bij een aanrijding achterop is de partij die achterop rijd vrijwel altijd aansprakelijk. Had ik misschien meer afstand moeten houden? Ja tuurlijk, want dan was het natuurlijk niet gebeurd. Had die vrouw zo onnodig een noodstop moeten maken? Nee ook niet natuurlijk.
Morgen dus een hele leuke dag met alles regelen met de verzekering. Precies sinds dit seizoen niet meer all-risk verzekerd natuurlijkRemmen zonder directe verkeersaanleiding
Als je voorganger plotseling remt zonder dat daar een directe verkeersaanleiding voor is. Een directe verkeeraanleiding is bijvoorbeeld iemand die plotseling oversteekt, een rood verkeerslicht of een stopbord.
Bron
Wat is jullie kijk hierop? Heb ik een kans dat er een deel van de schade verhaald kunnen worden? En aangezien ze is doorgereden na het ongeval, heeft dit verder gevolgen voor de schuldvraag?
[ Voor 5% gewijzigd door Yellowneck op 01-05-2016 22:30 ]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Doorrijden heeft geen gevolgen voor de schuldvraag, dat is een misdrijf maar speelt na het ongeval. Qua verzekering acht ik de kans 99 procent dat er geen schade verhaald kan worden, als je meer afstand had gehouden had je kunnen remmen of uitwijken (bij genoeg afstand moet je ook als je voorganger een al dan niet logische noodstop maakt stil kunnen komen te staan, zeker op de motor)
Quote mezelf maar evensteveman schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 20:17:
Nieuw pak, nieuwe laarzen, nieuwe oude motor, art4 kettingslot en nu ook een front paddock stand.
Schijfremslot 2x vergeten* (

Standaard kijk ik richting m'n voorwiel hiervoor, maar dit ben ik gewend met m'n Hornet... En bij de CBR zitten er dan kappen in de weg. Dus m'n hoofd heeft de kijkbeweging gemaakt en denk ik dat ik klaar ben
/me zoekt dat oranjekrulsnoer maar weer op
Argh! Zuur, maar ik vrees dat het voor de schuldvraag nadelig voor je uitpaktYellowneck schreef op zondag 01 mei 2016 @ 22:19:
Helaas vandaag de motor niet overeind kunnen houden. [...]
[...]

[ Voor 14% gewijzigd door steveman op 01-05-2016 22:53 ]
Bah vervelend zeg! Gelukkig slechts blikschade, succes met de afhandelingYellowneck schreef op zondag 01 mei 2016 @ 22:19:
Helaas vandaag de motor niet overeind kunnen houden. Echt een zondagsrijder voor me die lekker een noodstop maakte om niets, precies bij een tramoversteekplaats, waar ik dus kansloos was qua grip en em niet meer kon houden. Belandde uiteindelijk met de voorwiel onder haar achterbumper, tegen het linkerachterwiel aan. Om het nog leuker te maken is ze, terwijl ik met een behulpzame getuige (degene die achter mij reed) de motor overeind trok en van de weg afduwde, er vandoor gereden.![]()
Ondertussen was het vrouwtje weggereden. Volgens een getuige zou zij bij de tankstation een paar honderd meter verderop gestopt zijn, maar hebben daar niemand gevonden. Volgens de pompbediende was er inderdaad wel even een vrouw (die matchte met het signalement) die was uitgestapt bij de tankstation en daarna is weggereden. Gelukkig heb ik wel dankzij de vrouw van de getuige die mij hielp het kenteken van de vrouw en heb ik hun gegevens gekregen om te gebruiken als getuigen.
[...]
Morgen dus een hele leuke dag met alles regelen met de verzekering. Precies sinds dit seizoen niet meer all-risk verzekerd natuurlijk. Ga in ieder geval proberen (een deel van de) schade op de tegenpartij te verhalen en ga dinsdag aangifte doen van doorrijden na een ongeval.

XXXVI
Ok. Naja, snap in ieder geval niet waarom zij is weggereden dan. Want als de schuldvraag bij mij ligt, dan zou ik in principe ook voor haar schade (aan haar achterbumper) moeten opdraaien, maar zij is juist degene die wegrijdt en heeft helemaal niks van mij qua gegevens.pagani schreef op zondag 01 mei 2016 @ 22:49:
Doorrijden heeft geen gevolgen voor de schuldvraag, dat is een misdrijf maar speelt na het ongeval. Qua verzekering acht ik de kans 99 procent dat er geen schade verhaald kan worden, als je meer afstand had gehouden had je kunnen remmen of uitwijken (bij genoeg afstand moet je ook als je voorganger een al dan niet logische noodstop maakt stil kunnen komen te staan, zeker op de motor)
Met andere woorden; als de kans toch al zo groot is dat de schuldvraag bij mij ligt, kan ik net zo goed helemaal niks doen en laten voor wat het is. Dat is toch erg krom?
Thanks!ephymerous schreef op zondag 01 mei 2016 @ 22:52:
[...]
Bah vervelend zeg! Gelukkig slechts blikschade, succes met de afhandeling
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Maar waarom remde ze bij het zebrapad? Kwam er iemand aan ofzo? Of sprong er ergens een stoplicht op oranje/rood waar ze van schrok? Soms remmen de mensen voor de gekste dingen en bij kruisingen, hoe overzichtelijk ook, zijn er altijd van die klunzen die pas gaan kijken als ze er zijn. Dat zijn die freaks die dan ineens stil gaan staan bij een lege kruising. Maar enfin...dat heb je nu wel geleerd dus.
Dat wegrijden zal wel een soort van paniek geweest zijn. Misschien denkt ze dat ze fout is omdat ze (voor niets?) remde en wil zo de verantwoordelijkheid ontlopen (geldkwestie). Als het echt zo is dat ze helemaal voor niets remde en daar zijn getuigen van, is er een hele kleine kans dat zij als aansprakelijke wordt aangewezen, maar evengoed kun je zeggen dat met voldoende afstand een aanrijding vermeden had kunnen worden. De snelheden liggen binnen de bebouwde kom nooit hoog, dus remmen moet dan altijd veilig kunnen.
Dat wegrijden zal wel een soort van paniek geweest zijn. Misschien denkt ze dat ze fout is omdat ze (voor niets?) remde en wil zo de verantwoordelijkheid ontlopen (geldkwestie). Als het echt zo is dat ze helemaal voor niets remde en daar zijn getuigen van, is er een hele kleine kans dat zij als aansprakelijke wordt aangewezen, maar evengoed kun je zeggen dat met voldoende afstand een aanrijding vermeden had kunnen worden. De snelheden liggen binnen de bebouwde kom nooit hoog, dus remmen moet dan altijd veilig kunnen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Mijn ervaring is dat ze daar in België helemaal een handje van hebben, remmen voor mensen die geen voorrang hebben.mphilipp schreef op zondag 01 mei 2016 @ 23:32:
Maar waarom remde ze bij het zebrapad? Kwam er iemand aan ofzo? Of sprong er ergens een stoplicht op oranje/rood waar ze van schrok? Soms remmen de mensen voor de gekste dingen en bij kruisingen, hoe overzichtelijk ook, zijn er altijd van die klunzen die pas gaan kijken als ze er zijn. Dat zijn die freaks die dan ineens stil gaan staan bij een lege kruising. Maar enfin...dat heb je nu wel geleerd dus.
Ik maak daar zo vaak mee dat ze ineens stoppen voor verkeer dat van een niet voorrangsweg afkomt maar wel van rechts.
Of voetgangers/fietsers op plekken waar die gewoon moeten wachten om over te steken..

Ik heb daar wel geleerd om afstand te houden.
Soms vraag ik me echt af waar bij en hoelang geleden ze hun rijbewijs cadeau hebben gekregen....

Mooie rit was dat vond ik, wel erg druk toen wij hem reden en we eenmaal rondom Nijmegen aankwamen.Hooglander1 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 17:51:
Heerlijk ritje vandaag gedaan. Een rit die bommes mij ooit heeft gegeven. Tocht van Rijschool Heezen van afgelopen jaar.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Omdat er iemand stond die op het knopje ging drukken voor het zebrapad... :'(; zij wou diegene blijkbaar zo graag voorrang verlenen dat ze er een noodstop aan toewijdde.mphilipp schreef op zondag 01 mei 2016 @ 23:32:
[ Voor 3% gewijzigd door Yellowneck op 02-05-2016 03:47 ]
Ik rij in een busje waar ik dus geen binnenspiegel heb, en alleen uit mijn linker en rechter raam kan kijken. Als ik naar rechts moet en er ligt een fietspad naast, geef ik aan naar rechts, echt rij ik scherp naar rechts en zet mijn auto stil zodat ik toch even kan kijken of er geen fiets aan komt. Ik heb een soort verbredende spiegel maar toch is dat niet genoeg. Het fietspad ligt simpelweg verder naast de autobaan (stoep er tussen)
Hoe vaak mensen toeteren en niet snappen dat ik anders nooit kan zien dat er fietsers aankomen. In dit geval is het wel anders, maar toch denk ik dat er niet genoeg afstand is gehouden, en dat je geen kans hebt dat de schade vergoed wordt.
Uiteraard wel vervelend voor je!
Hoe vaak mensen toeteren en niet snappen dat ik anders nooit kan zien dat er fietsers aankomen. In dit geval is het wel anders, maar toch denk ik dat er niet genoeg afstand is gehouden, en dat je geen kans hebt dat de schade vergoed wordt.
Uiteraard wel vervelend voor je!
Hij zit erop!
(db-killer is er overigens na het maken van de foto uit gehaald
)

Heer-lijk geluid.

Heer-lijk geluid.
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Wat zuur zeg, succes met de afwikkeling!Yellowneck schreef op zondag 01 mei 2016 @ 22:19:
Helaas vandaag de motor niet overeind kunnen houden. Echt een zondagsrijder voor me die lekker een noodstop maakte om niets, precies bij een tramoversteekplaats, waar ik dus kansloos was qua grip en em niet meer kon houden. Belandde uiteindelijk met de voorwiel onder haar achterbumper, tegen het linkerachterwiel aan. Om het nog leuker te maken is ze, terwijl ik met een behulpzame getuige (degene die achter mij reed) de motor overeind trok en van de weg afduwde, er vandoor gereden.![]()
Ondertussen was het vrouwtje weggereden. Volgens een getuige zou zij bij de tankstation een paar honderd meter verderop gestopt zijn, maar hebben daar niemand gevonden. Volgens de pompbediende was er inderdaad wel even een vrouw (die matchte met het signalement) die was uitgestapt bij de tankstation en daarna is weggereden. Gelukkig heb ik wel dankzij de vrouw van de getuige die mij hielp het kenteken van de vrouw en heb ik hun gegevens gekregen om te gebruiken als getuigen.
[...]
Morgen dus een hele leuke dag met alles regelen met de verzekering. Precies sinds dit seizoen niet meer all-risk verzekerd natuurlijk. Ga in ieder geval proberen (een deel van de) schade op de tegenpartij te verhalen en ga dinsdag aangifte doen van doorrijden na een ongeval.
En doorrijden na een ongeval,

Maar dan stonden voor haar de lichten nog op groen? ja dus, dat gefe je aan in je verhaal.Yellowneck schreef op maandag 02 mei 2016 @ 03:46:
[...]
Omdat er iemand stond die op het knopje ging drukken voor het zebrapad... :'(; zij wou diegene blijkbaar zo graag voorrang verlenen dat ze er een noodstop aan toewijdde.
Dat lijkt mij toch wel iets in jouw voordeel te werken..
[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 02-05-2016 09:47 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Verwijderd
Dat is inderdaad een mooie uitlaat voor je BanditKtenolix schreef op maandag 02 mei 2016 @ 08:15:
Hij zit erop!(db-killer is er overigens na het maken van de foto uit gehaald
)
[afbeelding]
Heer-lijk geluid.
Voor de BMW rijders hier die zo'n helm hebben: http://www.bmw-motorrad.n.../helmsport_overzicht.html
Ik heb er twee. Opzich leuk, kan ik eventjes gaan shoppen voor nieuwe gear
Ik heb er twee. Opzich leuk, kan ik eventjes gaan shoppen voor nieuwe gear
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Als ze remmen voor niets (of iets waarvoor je niet zomaar moet remmen) en je hebt hiervan getuigen of zij geeft het domweg toe dan kan zij wel in fout gesteld worden.
En dit doorrijden kan je wel gebruiken hoor.
Vb. De moeder van mijn vriendin had geremd (bebouwde kom) voor een moeder met eendjes dat overstak en die achter haar was in haar in gereden omdat die niet verwachtte dat er gestopt ging worden.
De moeder had toegegeven dat ze gestopt was voor die eenden maar dit is iets waar je niet voor mag stoppen eigenlijk dus is zij in fout nu want zij heeft geremd zonder reden.
Dit hebben ze verloren uiteindelijk ...
Een goeie advocaat nemen en snel. Dan maakt wat er net gebeurt is niet zoveel uit
. Zolang de andere persoon maar een fout maakt in zijn verhaal.
Vb. De moeder van mijn vriendin had geremd (bebouwde kom) voor een moeder met eendjes dat overstak en die achter haar was in haar in gereden omdat die niet verwachtte dat er gestopt ging worden.
De moeder had toegegeven dat ze gestopt was voor die eenden maar dit is iets waar je niet voor mag stoppen eigenlijk dus is zij in fout nu want zij heeft geremd zonder reden.
Een goeie advocaat nemen en snel. Dan maakt wat er net gebeurt is niet zoveel uit
Tja..
Had de situatie anders om geweest en had de motor rijder in dit geval voorop gereden en afgeremd omdat hij/zij ergens van geschrokken was en was vervolgens een auto er achter in gereden dan hadden de reacties hier compleet anders geweest.
Het ziet er uit als een drukke onoverzichtelijke situatie, tramrails, zebrapaden, enz.
Dan is er een kans dat mensen vreemd reageren, het is erg jammer dat je daardoor je zelf onder uit remt maar dit had je kunnen voorkomen met meer afstand.
Sorry maar ik snap dat je baalt en dat het klote is dat ze weg is gereden maar dat veranderd niets aan de situatie.
Ja er zijn gevallen waarbij achterop rijden niet per definitie "fout" is voor de verzekering, maar daar lijkt me in deze situatie niet echt sprake van.
Springt het stoplicht op groen en trekt de auto voor je op en trapt hij/zij na 10 meter ineens vol op de rem dan heb je een situatie waarbij je duidelijk geen blaam treft.
Is er een zebrapad, of wat voor andere situatie dan ook en rijd het verkeer gewoon op normale snelheid zul je toch echt dusdanig afstand moeten bewaren dat je of de remmer voor je kunt ontwijken of ruimte genoeg hebt om zelf te genoeg af te remmen.
Had de situatie anders om geweest en had de motor rijder in dit geval voorop gereden en afgeremd omdat hij/zij ergens van geschrokken was en was vervolgens een auto er achter in gereden dan hadden de reacties hier compleet anders geweest.
Het ziet er uit als een drukke onoverzichtelijke situatie, tramrails, zebrapaden, enz.
Dan is er een kans dat mensen vreemd reageren, het is erg jammer dat je daardoor je zelf onder uit remt maar dit had je kunnen voorkomen met meer afstand.
Sorry maar ik snap dat je baalt en dat het klote is dat ze weg is gereden maar dat veranderd niets aan de situatie.
Ja er zijn gevallen waarbij achterop rijden niet per definitie "fout" is voor de verzekering, maar daar lijkt me in deze situatie niet echt sprake van.
Springt het stoplicht op groen en trekt de auto voor je op en trapt hij/zij na 10 meter ineens vol op de rem dan heb je een situatie waarbij je duidelijk geen blaam treft.
Is er een zebrapad, of wat voor andere situatie dan ook en rijd het verkeer gewoon op normale snelheid zul je toch echt dusdanig afstand moeten bewaren dat je of de remmer voor je kunt ontwijken of ruimte genoeg hebt om zelf te genoeg af te remmen.
Ja, maar dat is dus meteen mijn hele frustatiepunt bij die zondagsrijders, die zijn niet op de hoogte van de verkeersregels en situaties. Het ís namelijk geen zebrapad met beschermende functie.Bommes schreef op maandag 02 mei 2016 @ 14:39:
Tja..
Er staat namelijk helemaal geen zebrapadbord bij. Het is een voetgangersoversteekplaats die is voorzien van verkeerslichten (voor zowel voetgangers als het kruisend verkeer). De verkeerslichten van de voetgangers stond gewoon op rood, en je moet dan op zo'n knopje drukken. Afijn, ga in ieder geval morgen aangifte doen van doorrijden na ongeval, want dat vind ik sowieso echt een @)$streek.
Of de persoon nu wel of niet op de hoogte van de regels is doet er eigenlijk niet toe.
Even los van het doorrijden het is en blijft een rotonde/kruispunt/trambaan/fietspad/voetganger oversteekplaats combinatie binnen enkele 10tallen meters.
Ja het is zuur dat je dit is gebeurd maar ik kan me best voorstellen dat de plaatselijke situatie onduidelijkheid oproept en dan kan er weel eens onnodig geremd worden.
Er zijn ook genoeg mensen die met 80 de snelweg op ingevoegd komen en dan zelfs nog in een keer door suizen naar de meest linkse baan om daar pas hun musli diesel op de hut te trappen
Mag dat, nee niet als er geen ruimte is, is het slim van ze, nee niet echt.
Kun je je er op voorbereiden als mede weg gebruiker, ja dat zie je aankomen en daar houd je dus rekening mee.
In deze situatie had je dus wat meer afstand kunnen bewaren of een rijstrook links naast haar kunnen gaan rijden.
Evengoed hes is je gebeurd, en het zou mij ook best kunnen gebeuren maar ik ben het met je oneens dat er misschien wel een kans is dat de schade op haar te verhalen is.
Ik heb mijn auto ook wel eens boven op een stoeprand van 30cm hoog tot stilstand laten komen vanuit een een gangetje of 50km/u zonder eerst te remmen.
Dat omdat een of andere pannekoek zonder richting aan geven van de baan rechts naast mij besloot om naar de baan links naast mij te willen (3 baans rotonde).
Dat was aan hem/haar te verwijten, er werd immers niet correct voor gesorteerd en geen richting aangeven en al helemaal niet gekeken of de weg wel vrij was.
Had ik dat kunnen voorkomen.. Ja, onduidelijke rotonde waar veel ongelukken gebeuren, slechte weg belijning, slecht weer, en bovenal een twijfelachtige rijstijl al een stuk voor die situatie.
Ik had dus meer afstand kunnen bewaren, ik was echter krap 20 had net koud 3 maanden mijn rijbewijs en dacht niet heel veel verder dan de weg voor mij. Was die vrij dan ging het gas er op.
Overigens was mijn auto echt compleet krom (fiatje 127 kan niet veel hebben) en was ik opweg naar een sollicitatie (bij de fiat garage..
) Ik heb me daar met de sleepwagen en mijn kromme fiatje af laten zetten, gesprek gehad en aangenomen.
Luister ik wil je echt niet de les lezen of afzeiken, je moet zeker aangifte doen van doorrijden na een ongeval. Dat ben ik echt wel met je eens.
Stel desnoods via je verzekering haar aansprakelijk dat is altijd je recht.
Echter vind ik dat je zelf aansprakelijk bent voor dit ongeval, hoe spijtig dat ook is.
Even los van het doorrijden het is en blijft een rotonde/kruispunt/trambaan/fietspad/voetganger oversteekplaats combinatie binnen enkele 10tallen meters.
Ja het is zuur dat je dit is gebeurd maar ik kan me best voorstellen dat de plaatselijke situatie onduidelijkheid oproept en dan kan er weel eens onnodig geremd worden.
Er zijn ook genoeg mensen die met 80 de snelweg op ingevoegd komen en dan zelfs nog in een keer door suizen naar de meest linkse baan om daar pas hun musli diesel op de hut te trappen
Mag dat, nee niet als er geen ruimte is, is het slim van ze, nee niet echt.
Kun je je er op voorbereiden als mede weg gebruiker, ja dat zie je aankomen en daar houd je dus rekening mee.
In deze situatie had je dus wat meer afstand kunnen bewaren of een rijstrook links naast haar kunnen gaan rijden.
Evengoed hes is je gebeurd, en het zou mij ook best kunnen gebeuren maar ik ben het met je oneens dat er misschien wel een kans is dat de schade op haar te verhalen is.
Ik heb mijn auto ook wel eens boven op een stoeprand van 30cm hoog tot stilstand laten komen vanuit een een gangetje of 50km/u zonder eerst te remmen.
Dat omdat een of andere pannekoek zonder richting aan geven van de baan rechts naast mij besloot om naar de baan links naast mij te willen (3 baans rotonde).
Dat was aan hem/haar te verwijten, er werd immers niet correct voor gesorteerd en geen richting aangeven en al helemaal niet gekeken of de weg wel vrij was.
Had ik dat kunnen voorkomen.. Ja, onduidelijke rotonde waar veel ongelukken gebeuren, slechte weg belijning, slecht weer, en bovenal een twijfelachtige rijstijl al een stuk voor die situatie.
Ik had dus meer afstand kunnen bewaren, ik was echter krap 20 had net koud 3 maanden mijn rijbewijs en dacht niet heel veel verder dan de weg voor mij. Was die vrij dan ging het gas er op.
Overigens was mijn auto echt compleet krom (fiatje 127 kan niet veel hebben) en was ik opweg naar een sollicitatie (bij de fiat garage..
Luister ik wil je echt niet de les lezen of afzeiken, je moet zeker aangifte doen van doorrijden na een ongeval. Dat ben ik echt wel met je eens.
Stel desnoods via je verzekering haar aansprakelijk dat is altijd je recht.
Echter vind ik dat je zelf aansprakelijk bent voor dit ongeval, hoe spijtig dat ook is.
Ah, ok. Dan is het duidelijker. Dan is er dus (voor de automobilist) wel degelijk een aanleiding om te stoppen. Als er helemaal niets en niemand aan kwam, heb je nog een zaak om te stellen dat de stop voor niets was. Maar als er iemand staat kan zij claimen dat die persoon aanstalten maakte, of in ieder geval dacht dat die persoon dat deed. Of de voetganger voorrang heeft maakt niet uit, er zijn altijd mensen die dat doen.Yellowneck schreef op maandag 02 mei 2016 @ 03:46:
[...]
Omdat er iemand stond die op het knopje ging drukken voor het zebrapad... :'(; zij wou diegene blijkbaar zo graag voorrang verlenen dat ze er een noodstop aan toewijdde.
Jaren geleden ben ik ook een keer bijna op een auto geklapt met de brommer (echte brommer). We reden op de spoorwegovergang aan en toen ze 15m van de slagbomen was, gingen de bellen ineens rinkelen. Ja, je kunt dan nog gewoon doorrijden, maar meneer/mevrouw besloot volop in de ankers te gaan...in kon nog nét op tijd stoppen. Is het een terechte stop of niet? Ik vind van niet, en ik wed dat ik met het rijexamen gezakt zou zijn. Maar in het gewone verkeer zou ik nog altijd degene zijn die achterop reed en je hoort afstand te houden. Je weet immers nooit wat er gebeurt.
Leermoment, net wat Bommes zegt. Er zijn altijd mensen die voor niets remmen en er kunnen ook andere rare dingen in het verkeer gebeuren. Daar moet je dus altijd rekening mee houden door afstand te houden.
Voor een mens mag je best remmen van de rechter hoor...DaemonAngel schreef op maandag 02 mei 2016 @ 14:12:
Als ze remmen voor niets (of iets waarvoor je niet zomaar moet remmen) en je hebt hiervan getuigen of zij geeft het domweg toe dan kan zij wel in fout gesteld worden.
Een goeie advocaat nemen en snel. Dan maakt wat er net gebeurt is niet zoveel uit. Zolang de andere persoon maar een fout maakt in zijn verhaal.

Dat je geen verkeerschaos mag veroorzaken voor een paar eendjes lijkt me duidelijk, maar als er dus een peuter aanstalten maakt de weg over de steken en er is geen zebrapad oid, mag ik gewoon doorknallen want remmen is gevaarlijk? Hmmm....mag ik extra bedenktijd?
Behalve als die persoon een rolstoel heeft.pagani schreef op maandag 02 mei 2016 @ 19:39:
Of als die mens slecht ter been of slechtziend is, dan ben je zelfs verplicht te stoppen...
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Dan mag je ze gewoon plat rijden...weg met dat rolstoeltuig!
Zo, het viel niet mee maar gisteren is dan eindelijk mijn ZX-7R verkocht. Wat een ellende zeg; dit was er eentje voor het marktplaats topic. Betaling in 3 etappes; 2 of 3 keer een afspraak maken waarop hij niet op kwam dagen; rijbewijs wat verlopen was etc
Maar goed; ik kan het geld weer in de MT-09 gaan investeren
Hyperpro streetbox is besteld; nieuwe bandjes binnenkort en ik moet nog iets van een bagagerek oid gaan kopen/maken.
Maar goed; ik kan het geld weer in de MT-09 gaan investeren
Yamaha MT-09
Hu, er staat toch niet in mijn reactie dat je niet voor een mens mag remmen?mphilipp schreef op maandag 02 mei 2016 @ 19:23:
[...]
Voor een mens mag je best remmen van de rechter hoor...![]()
Dat je geen verkeerschaos mag veroorzaken voor een paar eendjes lijkt me duidelijk, maar als er dus een peuter aanstalten maakt de weg over de steken en er is geen zebrapad oid, mag ik gewoon doorknallen want remmen is gevaarlijk? Hmmm....mag ik extra bedenktijd?
Als ze remmen voor niets (dus als er niets of niemand is) of voor iets waar je niet voor hoort te remmen zomaar (eendjes, kat, ...). Dat staat er. Jij hebt er van gemaakt dat het een mens is waar je niet voor zou mogen stoppen.
Waarom zou je niet voor een mens mogen stoppen? Dat is net hetgeen waarvoor je stopt, wat anders?
Sorry maar ik zie niet hoe je daar bij komt en doet alsof ik dat zei.
Ik ben eerlijk gezegd geneigd om Daemon in het gelijk te stellen. Een noodstop maak je om een ongeluk te voorkomen, niet om iemand voorrang te verlenen. Zelfs niet als diegene voorrang heeft.
Om een klein beetje te chargeren, maar stel je voor dat we elke keer een noodstop gaan maken omdat we dachten dat er misschien iemand over ging steken, of omdat we in onze ooghoek iets zien gebeuren?
Op een drukke snelweg, bij een druk verkeerspunt, stoplichten die al lang op groen staan, bij die situaties kun je inschatten dat er wel eens iets kan gebeuren en houd je meer dan voldoende afstand. Maar als je gewoon lekker 50 aan het rijden bent en iemand maakt uit het niets een noodstop, dan zie ik dat eerder als een artikel 5, dan te weinig afstand houden.
Om een klein beetje te chargeren, maar stel je voor dat we elke keer een noodstop gaan maken omdat we dachten dat er misschien iemand over ging steken, of omdat we in onze ooghoek iets zien gebeuren?
Op een drukke snelweg, bij een druk verkeerspunt, stoplichten die al lang op groen staan, bij die situaties kun je inschatten dat er wel eens iets kan gebeuren en houd je meer dan voldoende afstand. Maar als je gewoon lekker 50 aan het rijden bent en iemand maakt uit het niets een noodstop, dan zie ik dat eerder als een artikel 5, dan te weinig afstand houden.
Je beseft je dat je hier zegt dat als je denkt dat iemand gaat oversteken terwijl jij er rijd, dat jij dan vind dat remmen een artikel 5 is? Een opzettelijke gevaarzetting?Marc Rademaker schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 09:57:
* Hooglander1 moet hier hardop om lachen.
Je hoort afstand te houden, het is lullig als je het overkomt, want het kan ons allemaal wel eens gebeuren in het huidige verkeersbeeld, maar dat doet er nog niet aan af dat je dan simpelweg meer afstand had moeten creeren, zeker als kwetsbare weggebruikers (die we overduidelijk zijn).
Verwijderd
in dit geval is het gewoon heel duidelijk, degene die er achterop knal is schuldig, geeft namelijk aan dat die niet genoeg afstand hield om veilig tot stil stand te komen / te laat reageerde.
maakt niet uit wat de situatie om de autos heen was, god weet moest zo hard niezen dat haar bril van haar neus schoof en ze daardoor practisch blind was (om zo maar even een onzinnig random voorbeeld te noemen.
ik zou het laten voor wat het is, als je er werk van gaat maken dikke kans dat je no-claim er aan gaat vanwege de schade die je hebt gemaakt aan haar auto.
gewoon dikke pech, maar zo is het nu eenmaal
maakt niet uit wat de situatie om de autos heen was, god weet moest zo hard niezen dat haar bril van haar neus schoof en ze daardoor practisch blind was (om zo maar even een onzinnig random voorbeeld te noemen.
ik zou het laten voor wat het is, als je er werk van gaat maken dikke kans dat je no-claim er aan gaat vanwege de schade die je hebt gemaakt aan haar auto.
gewoon dikke pech, maar zo is het nu eenmaal
Enige tijd geleden mijn 2009 KTM 690 Enduro R verkocht, daarna wezen kijken bij een 2012 KTM 450 EXC Sixdays met 6000km.
Bij de verkoper in de buurt wezen testrijden, allemaal 30 en 50 weggetjes met moraalridders welke klaagden over de rijstijl dus ik kon hem niet volledig opengooien. Motorfiets leek goed, wat afgedongen op de prijs ivm de kappenset welke niet zo netjes was. Een kappenset met stickers kost ongeveer 180,-
Thuis savonds nog even met de motor gereden. Klapt de motorfiets constant uit de 5e versnelling
Na enig touwtrek een schikking getroffen van 350,- euro
Dit gaat weer geld kosten /ktmlifestyle.
Bij de verkoper in de buurt wezen testrijden, allemaal 30 en 50 weggetjes met moraalridders welke klaagden over de rijstijl dus ik kon hem niet volledig opengooien. Motorfiets leek goed, wat afgedongen op de prijs ivm de kappenset welke niet zo netjes was. Een kappenset met stickers kost ongeveer 180,-
Thuis savonds nog even met de motor gereden. Klapt de motorfiets constant uit de 5e versnelling

[ Voor 3% gewijzigd door Ghostrider op 03-05-2016 10:13 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Twee vraagjes voor de motorvrienden van Tweakers :-)
Vraag 1:
Worden er in de motorwereld ook kortingen gegeven bij de aankoop van een nieuwe motor?
Als je een auto koopt is een korting van 5% of 10% niet ongewoon op de adviesprijs die op internet staat.
Maar ik weet niet of dit ook gangbaar is als je een nieuwe motor koopt?
Vraag2:
Hoe doen jullie het qua kledij in deze periode van het jaar bij woonwerkverkeer?
Als ik 's morgens vertrek is het 4 à 5 graden, als ik 's middags naar huis ga 15 à 20.
's Morgens kan ik dan echt niet zonder mijn wintervoering in broek en jas, maar 's middags is dat dan weer véél te warm.
En om die voering daar iedere dag in en uit te halen, lijkt me wat te veel werk :-)
Ik vind niet echt een goede oplossing...
Vraag 1:
Worden er in de motorwereld ook kortingen gegeven bij de aankoop van een nieuwe motor?
Als je een auto koopt is een korting van 5% of 10% niet ongewoon op de adviesprijs die op internet staat.
Vraag2:
Hoe doen jullie het qua kledij in deze periode van het jaar bij woonwerkverkeer?
Als ik 's morgens vertrek is het 4 à 5 graden, als ik 's middags naar huis ga 15 à 20.
's Morgens kan ik dan echt niet zonder mijn wintervoering in broek en jas, maar 's middags is dat dan weer véél te warm.
En om die voering daar iedere dag in en uit te halen, lijkt me wat te veel werk :-)
Ja.
Gewoon textiel aan doen en niet janken. Je zou eventueel een balaclava (of hoe heet dat, zo'n kraag) om kunnen doen en die 's middags weg laten. Ligt ook een beetje aan je type motor. Met kuip is het makkelijker dan op een naked.
Gewoon textiel aan doen en niet janken. Je zou eventueel een balaclava (of hoe heet dat, zo'n kraag) om kunnen doen en die 's middags weg laten. Ligt ook een beetje aan je type motor. Met kuip is het makkelijker dan op een naked.
1. Ik heb mijn motor goedkoper gekocht dan de adviesprijs (bij een dealer). Tevens 15% korting gekregen op een uitlaat die ik daar besteld heb. Volgens mij werkt het gewoon zoals bij autogarages, ze hebben best wel marge dus afdingen kan altijd.Anoshky schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:16:
Vraag 1:
Vraag2:
2. Ik rijd met een leren pak, welke ik over mijn gewone kleren aantrek. Onder m'n shirt een thermoshirt en een motorkol voor m'n keel. Winterhandschoenen + eventueel dunne handschoenen eronder. Ik rijd op een naked. Vanochtend was het prima te doen.
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Zo'n Balaclava heb ik ook in de zomer om eigenlijk. Vliegbeesten in mijn blote nek heb ik weinig trek in namelijk
Die van mij zijn ook zo dun, dat dat ook altijd wel prettig zit.
Ik heb een dunne fleecetrui aan in de ochtend over mijn gewone kleren. Op de terugweg laat ik die uit en in de topkoffer. Makkelijker dan een voering (die heb ik ook wel liggen) en het voordeel van de fleece is dat er ook een soort van nekstuk bij zit. Als ik hem dichtrits dan word mijn nek ook niet koud als het tegen het vriespunt is.
Ik heb een dunne fleecetrui aan in de ochtend over mijn gewone kleren. Op de terugweg laat ik die uit en in de topkoffer. Makkelijker dan een voering (die heb ik ook wel liggen) en het voordeel van de fleece is dat er ook een soort van nekstuk bij zit. Als ik hem dichtrits dan word mijn nek ook niet koud als het tegen het vriespunt is.
Klote zeg! Nogal naar dat zo een muts vervolgens er vandoor gaat in plaats van het fatsoenlijk af te handelen. Ze pleegt inderdaad een misdrijf en je hebt groot gelijk dat je aangifte gaat doen.Yellowneck schreef op zondag 01 mei 2016 @ 22:19:
Zo te zien zijn de meningen er verdeeld hier over wat je zou moeten doen m.b.t. de verzekering. Wat zei je verzekeringsmaatschappij over het ongeval?
Nee, dat zei ik niet, en bedoelde ik al helemaal niet. Het gaat erom dat je tijdens je rijles hebt geleerd om een afweging te maken. Je remt voor oranje bijvoorbeeld, maar niet ten koste van alles. Je kijkt bijvoorbeeld eerst in je spiegel, mocht er iemand achter je zitten.Hooglander1 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:00:
[...]
Je beseft je dat je hier zegt dat als je denkt dat iemand gaat oversteken terwijl jij er rijd, dat jij dan vind dat remmen een artikel 5 is? Een opzettelijke gevaarzetting?
Hetzelfde geldt voor elke andere situatie. Zoals Daemon het omschrijft, rende er niemand de weg op. Er was geen gevaarlijke situatie. Zelf zie ik ook wel eens iets in mijn ooghoek, dat ik denk, oh shit. Maar dan is op de rem trappen niet mijn eerste reactie. Dat zou fout zijn, en onnodig gevaar op kunnen leveren. Zoals in dit geval dus.
Heb je wel eens in België gereden? Heb je gezien hoeveel afstand je daar officieel moet houden? Ideale wereld etc etc. Ik maak aardig wat kilometers, maar ik weet wel dat als de verkeerssituatie daar niet om vraagt, iedereen vies verrast kan worden door iemand die uit het niets een noodstop maakt. En dat vind ik, zonder grapjes, gevaarlijk weggedrag.* Hooglander1 moet hier hardop om lachen.
Je hoort afstand te houden, het is lullig als je het overkomt, want het kan ons allemaal wel eens gebeuren in het huidige verkeersbeeld, maar dat doet er nog niet aan af dat je dan simpelweg meer afstand had moeten creeren, zeker als kwetsbare weggebruikers (die we overduidelijk zijn).
Verwijderd
+1Hooglander1 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:27:
Zo'n Balaclava heb ik ook in de zomer om eigenlijk. Vliegbeesten in mijn blote nek heb ik weinig trek in namelijkDie van mij zijn ook zo dun, dat dat ook altijd wel prettig zit.
Zonder Balaclava ( Wikipedia: Balaclava (clothing) )stap ik zomer en winter niet op de motor. Zo'n ding dempt geluid, je helm blijft schoon, je nek blijft warm en je krijgt geen vliegen in je mond.
Ik heb er al een paar jaar een aantal van de Lidl welke van erg goede kwaliteit zijn.
De Action verkoopt ze tegenwoordig ook alleen ik weet niet hoe goed de kwaliteit daar van is.
Vraag 1:Anoshky schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:16:
Vraag 1:
Vraag2:
Ligt aan de motor eerlijk gezegd, als je een populair model wilt waar al een wachtrij voor is dan gaat de dealer echt niet jou korting geven. Zo heb ik ook de volle mep betaald maar mijn motor was al bizar goedkoop voor wat ik kreeg. Het is makkelijker om korting te regelen op accessoires / kleding / montage omdat daar meer marge op zit.
Vraag 2:
Ik los het op met Outlast + Goretex Pro en ventilatieritsen
Ik heb mijn textiel pak gewoon aan het enige wat ik eigenlijk verander in de middag zijn de handschoenen en een shirt minder aan. Als het nog steeds te heet is, ritsen open.Anoshky schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:16:
Vraag2:
Nu de temp echt omhoog gaat, trek ik straks weer mijn leren pak aan. S' ochtends een truitje extra aan
Als korting iets waard is voor je dan zou ik ten eerste zeker geen nieuwe motor kopen. Nieuwe motoren zijn niet ingereden, dus kunnen mankementen hebben. 1 Op de 5 BMW motoren hebben dat soort technische problemen waarvoor ze terug moeten, zie: http://www.consumerreport...able-motorcycle/index.htmAnoshky schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:16:
Vraag 1:

Een nieuwe motor verliest direct al 10 tot 20 procent aan waarde zodra hij op jouw naam staat, dan is ‘ie namelijk tweedehands. En vervolgens krijg jij zelf nog alle eerste kinderziektes over je heen.
Er zijn hier in Nederland meer dan genoeg mooi-weer-rijders die hun motor kwijt willen, ieder jaar. Genoeg motoren uit 2014 of 2015 te vinden die minder dan 5000 op de teller hebben staan, altijd binnen zijn geweest, nooit pekel hebben gereden, etc. En als je dit soort motoren bij een dealer haalt kom je helemaal goed uit: die zijn nog onderhouden ook
Voorbeeld: Mijn motor uit 2011 heeft een nieuwwaarde van zo’n 18.000 Euro. Ik heb hem in 2013 gekocht voor nog geen 10.000 Euro. Hij heeft alleen bij de dealer gestaan als proefrit-motor en had iets van 4k op de teller. Goed onderhouden, geen eerdere eigenaar, en toch voor een dubbeltje op de eerste rang. Zo’n korting had ik niet gekregen als ik voor een gloednieuw 2013-model was gegaan toentertijd
Omkleden op je werk, gewoon textile Gore-Tex motorkleding met ventilatiegaten erin. Mijn broek heeft een paar ritjes die open kunnen. Jas idem. In de ochtend staan die dicht en is het lekker warm. Als het in de middag te warm wordt kan ik de voering er ook simpel uit halen, maar bij 20 graden voldoet het openzetten van die ventilatiegaten alVraag2:
Maar eerlijk, ik rij nu al met mijn zomer-motor-jeans en zomer handschoenen en geen col. Beetje fris ’s ochtends, maar op een fiets met een spijkerbroek is ook fris. Als ik een langer stuk moet rijden dan kleed ik me gewoon dik aan. Je kan altijd dingen uittrekken.
Ik weet niet waar je woont maar van Amersfoort naar Amsterdam is het eind van de middag nog niet zo warm, zeker niet met die koude wind van de laatste weken. Heb dus 's ochtends en 's middags hetzelfde aan, met uitzondering van dubbele handschoenen. Dat doe ik alleen 's ochtends (en is het eigenlijk nog iets te koud). Als het wat warmer wordt doe ik eerst de kraag af 's middags en als het nog warmer wordt rits ik de wintervoering van de jas eruit, en die doe ik er de volgende ochtend weer in. Past nog wel in mijn tanktas erbijAnoshky schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:16:
...
Vraag2:
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Mijn motor was zo'n 5000 euro goedkoper dan nieuw met 3800km op de teller. Verder in complete nieuwstaat met nergens een krasje te vinden. Gekocht bij een dealer met 3 maanden garantie er op.Blue-eagle schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 11:18:
Er zijn hier in Nederland meer dan genoeg mooi-weer-rijders die hun motor kwijt willen, ieder jaar. Genoeg motoren uit 2014 of 2015 te vinden die minder dan 5000 op de teller hebben staan, altijd binnen zijn geweest, nooit pekel hebben gereden, etc. En als je dit soort motoren bij een dealer haalt kom je helemaal goed uit: die zijn nog onderhouden ook
Vanochtend weer geluk gehad.
In de bak van de A4 van Rotterdam naar Delft stond een motor onder een viaduct. Ik reed uiterst links met een comfortabele 130 waar je 100 mag. Dacht nog even om te stoppen want het leek op een pechgeval.
Jammer alleen dat hij een lasergun in zijn handen had...Het geluk was denk ik dat ik op de 3e baan zat en dus niet goed te zien was. Anders was het nog een duur ritje geweest.
Daarna in Amsterdam nog zeer krap door oranje (met 30km/h ofzo) met een wachtende motoragent in tegengestelde richting. Heb maar vriendelijk gezwaaid...
* MuddyMagical heeft zijn geluk weer gehad vandaag...
In de bak van de A4 van Rotterdam naar Delft stond een motor onder een viaduct. Ik reed uiterst links met een comfortabele 130 waar je 100 mag. Dacht nog even om te stoppen want het leek op een pechgeval.
Jammer alleen dat hij een lasergun in zijn handen had...Het geluk was denk ik dat ik op de 3e baan zat en dus niet goed te zien was. Anders was het nog een duur ritje geweest.
Daarna in Amsterdam nog zeer krap door oranje (met 30km/h ofzo) met een wachtende motoragent in tegengestelde richting. Heb maar vriendelijk gezwaaid...
Word je goede bedoelingen meteen beloondMuddyMagical schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:59:
Vanochtend weer geluk gehad.
Shit, balen man... ik hoop dat je nog wat schade kan verhalen, maar ik vrees het ergste..Yellowneck schreef op zondag 01 mei 2016 @ 22:19:
Helaas vandaag de motor niet overeind kunnen houden. <snip>
Success.
1) Hangt van model af.. sommige modellen kan je meer aflullen dan andere.. vaak kan je van de vraagprijs niet veel afpraten, maar op accesoires/kleding wel als dealmaker..Anoshky schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:16:
Vraag 1:
Vraag2:
2) ik heb mijn kleding onder mijn gore-tex-pro pak met wintervoering aan, daar rijd ik heerlijk in rond.. te warm krijg ik het pas bij echt warm weer.. en dan vaak alleen bij stilstaan, zodra je rijd koel je wel weer af door de rijwind..
Geen smoesjes, gewoon rijden met die hap!
Pssst, we hebben ook een EDIT knop
[ Voor 1% gewijzigd door PWM op 03-05-2016 21:05 ]
Dan mag je hopen dat de bestuurder die je voorrang had moeten verlenen hetzelfde denkt want als ze 'm er alsnog voor zetten dan zit je en met de schade en je lichaam in puin. Het is maar wat je zelf wil.Marc Rademaker schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 09:57:
Ik ben eerlijk gezegd geneigd om Daemon in het gelijk te stellen. Een noodstop maak je om een ongeluk te voorkomen, niet om iemand voorrang te verlenen. Zelfs niet als diegene voorrang heeft.
~ James May
Nogmaals, mooi ding! Benieuwd naar foto's!Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 14:02:
yes yes yes yes, aankomende vrijdag of anders maandag ophalen!![]()
[afbeelding]
Niet helemaal mijn smaak, maar veel plezier ermee! Als de handlebars wat lager zaten was de moto, naar mijn mening, veel mooier geweest.Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 14:02:
[afbeelding]
Hoop voor je dat het vrijdag wordt! Dit weekend ideaal weer om lekker te rijden.
[ Voor 10% gewijzigd door Panini op 03-05-2016 18:33 ]
Nice!Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 14:02:
[afbeelding]
Je bent zeker wel vrijgezel?
Sad but true, vrouwen zijn niet zo dol op motoren en mannen die een eigen ding doen.

En om even een update te geven over mijn gedraaikont. Motoren die ik leuk vind zijn allemaal 2010/2011+, Triump 800 XC, V Strom 1000, etc. Om even wat voorbeelden te noemen. Mja het is en blijft een hobby en ik vind 12k even wat te gek worden, buiten het feit dat ik het niet heb.
Nu heb ik echt van alles bereden (echt complimenten voor Kenny Vos van MotoPort echt dat ie mij gewoon liet gaan met allerlei motoren), van middenklassers(MT07/CB650F), verhoogde stadsbrommers (NC650X), etc etc. MT09 Tracer was qua specs echt perfect, prijs was minder maar eind dit jaar de demo had misschien nog gekund, maar hij is veels te licht voor het vermogen. CB650F was perfect, alleen de houding is gewoon ruk, net zoals zo ongeveer en nergens met mijn knieën gewoon drama is. En ik heb echt een hoop proefgezeten en gereden.
Flash forward naar vorige week. Ben een beetje met de buurjongen hier aan de babbel geraakt en toen ben ik afgelopen week zaterdag gaan rijden met dit ding:

En 1995 Transalp 650
Ik weet niet om sommigen mijn geschiedenis kennen voor dat ik mijn rbw had. Dan reed ik ook met oud licht spul rond te crossen en te doen. Ik heb een behoorlijk sportieve rijstijl en ik smijt en gooi ook echt met fietsen. Nu heb ik gewoon echt ouderwets lol gehad met dit ding, echt giga lopen vegen en niet hard gaan.
Zit is goed, geluid is super, lekker koppel onderin, loopt goed door. Had ik dus echt nooit verwacht.
Na de vakantie maar eens kijken voor een 2000-2007 model 650.

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Omdat we inmiddels op het punt waren aangeland dat er onthuld is dat er daadwerkelijk een persoon bij de oversteekplaats op het knopje stond te drukken. Dus het leek net of je daarop reageerde met jouw eendjesverhaal. Dat vond ik een beetje wazig, want er is een verschil tussen mensen en eendjesDaemonAngel schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 09:20:
[...]
Hu, er staat toch niet in mijn reactie dat je niet voor een mens mag remmen?
Als ze remmen voor niets (dus als er niets of niemand is) of voor iets waar je niet voor hoort te remmen zomaar (eendjes, kat, ...). Dat staat er. Jij hebt er van gemaakt dat het een mens is waar je niet voor zou mogen stoppen.
Waarom zou je niet voor een mens mogen stoppen? Dat is net hetgeen waarvoor je stopt, wat anders?
Sorry maar ik zie niet hoe je daar bij komt en doet alsof ik dat zei.
Helemaal gelijk. Alleen is niet iedereen een even goede chauffeur. Je moet in principe altijd beducht zijn op onverwachte situaties. Dat betekent dus afstand houden. En dat hoeft niet persé de voorgeschreven afstand uit het theorieboekje te zijn, maar een afstand waar je veilig kunt remmen. En als je een beetje rij-ervaring hebt wéét je dat je bij kruisingen, in- en uitvoegstroken extra moet opletten voor onverwachte situaties. Wat nu als er écht iemand zomaar de weg op had gesprongen? Want daar hoor ik niemand over. De noodstop was misschien overdreven en onnodig, maar als je geen afstand houdt, kun je geen enkele onverwachte noodsituatie aan en zul je ALTIJD op je klep gaan voor het minste geringste. Leuk als je het adagium 'er zijn 2 soorten motorrijders...jada jada jada' aanhangt, maar dat doe ik niet. En ik ben ook nog nooit in het verkeer onderuit gegaan. En zeker niet door een dergelijke situatie.Marc Rademaker schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:48:
[...]
Nee, dat zei ik niet, en bedoelde ik al helemaal niet. Het gaat erom dat je tijdens je rijles hebt geleerd om een afweging te maken. Je remt voor oranje bijvoorbeeld, maar niet ten koste van alles. Je kijkt bijvoorbeeld eerst in je spiegel, mocht er iemand achter je zitten.
Hetzelfde geldt voor elke andere situatie. Zoals Daemon het omschrijft, rende er niemand de weg op. Er was geen gevaarlijke situatie. Zelf zie ik ook wel eens iets in mijn ooghoek, dat ik denk, oh shit. Maar dan is op de rem trappen niet mijn eerste reactie. Dat zou fout zijn, en onnodig gevaar op kunnen leveren. Zoals in dit geval dus.
En aub, heren en dames motorrijders (en automobilisten) een beetje zelfreflectie is ook nooit weg. Ooit reed ik met de auto op de snelweg over een baksteen en dat had ik simpelweg kunnen voorkomen door iets meer afstand te houden tot mijn voorganger. Ik had dan door even naar de vangrail te sturen (naar, niet in) de steen kunnen ontwijken. Als er iets gebeurt in het verkeer, kijk dan ook even naar je eigen gedrag en handelen. Want in principe kun je elk ongeval, ook al ben je zelf niet schuldig, voorkomen. Ja, dat is een beetje gechargeerd, maar door goed op te letten, vooruit te denken en je ervaring toe te passen, kun je heel veel doen. Ik merk - en op MF helemaal - dat motorrijders en hun motorrijdersvriendjes zichzelf heilig vinden en als ze op hun plaat gaan, vooral de schuld bij een ander zoeken. Dat is soms terecht, maar niet altijd. Zie het gewoon in, en leer ervan. Dat is nu eenmaal een onderdeel van het opbouwen van ervaring en verkeersinzicht.
leuk tochJoopieboy schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 19:03:
[...]
...
Flash forward naar vorige week. Ben een beetje met de buurjongen hier aan de babbel geraakt en toen ben ik afgelopen week zaterdag gaan rijden met dit ding:
[afbeelding]
En 1995 Transalp 650
Ik weet niet om sommigen mijn geschiedenis kennen voor dat ik mijn rbw had. Dan reed ik ook met oud licht spul rond te crossen en te doen. Ik heb een behoorlijk sportieve rijstijl en ik smijt en gooi ook echt met fietsen. Nu heb ik gewoon echt ouderwets lol gehad met dit ding, echt giga lopen vegen en niet hard gaan.
Zit is goed, geluid is super, lekker koppel onderin, loopt goed door. Had ik dus echt nooit verwacht.
Na de vakantie maar eens kijken voor een 2000-2007 model 650.
Mja ik kan ook wel een nieuwer model kopen, maar die is lager en wat softer. Uit alles was je leest en hoort is dit model toch de betere. Plus dat ik dat nieuwere model niet echt mooi vind.
CB500X is ook een leuke motor, zelf geen ervaring mee, maar de 650X viel voor mij behoorlijk zwaar tegen. Te licht, onrustig rijwiel gedeelte, hele korte vermogenskromme (en daardoor het gevoel dat je vermogen mist).
CB500X is ook een leuke motor, zelf geen ervaring mee, maar de 650X viel voor mij behoorlijk zwaar tegen. Te licht, onrustig rijwiel gedeelte, hele korte vermogenskromme (en daardoor het gevoel dat je vermogen mist).
Vandaag op Circuit Zandvoort geweest voor een kennismakingsdag van Motorsport Lifestyle.
3 sessies gereden in de beginnersgroepen (groep 1). Leuk om te doen, maar weinig geleerd. Was meer plezier maken en dat is wel gelukt
M'n beste tijd is 2:46.
1 crash geweest, in de Hugenholtz bocht - Kawa z750 (dacht ik) total loss.
9 juli naar Lelystad wederom voor circuittraining, heel de dag, met Trackdays4all. hopelijk daar wel veel leren. Ik wil hoge snelheden leren. Gas opengooien is niet zo moeilijk, maar goed remmen en insturen wel
3 sessies gereden in de beginnersgroepen (groep 1). Leuk om te doen, maar weinig geleerd. Was meer plezier maken en dat is wel gelukt
M'n beste tijd is 2:46.
1 crash geweest, in de Hugenholtz bocht - Kawa z750 (dacht ik) total loss.
9 juli naar Lelystad wederom voor circuittraining, heel de dag, met Trackdays4all. hopelijk daar wel veel leren. Ik wil hoge snelheden leren. Gas opengooien is niet zo moeilijk, maar goed remmen en insturen wel
Proef, het wil nog niet echt lukken een zwarte gsr600 op de kop te tikken. Behoorlijk wat verkopers die echt het onderste uit de kan willen halen. Heb nu nog twee dingetjes lopen waar ik ban hoop dat t wat gaat worden.
It's dogged that does it
De snelheid op Lelystad ligt niet zo hoog. Alleen aan het einde van het rechte stuk kan je 200+ halen. De rest van het circuit rij je nog geen 100.Rody schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:10:
Ik vind Lelystad erg prettig om lange bochten te rijden waarbij de snelheid niet heel hoog ligt. Op die manier kan ik goed werken aan de lijnen en de positie van het lichaam. Lelystad is heerlijk om lekker te rijden zonder heel hard te gaan. Je kan er goed plat door de bochten maar met een snelheid die niet te hoog en niet te laag ligt. Op het Midland circuit ligt de snelheid voor mij te laag en op Assen weer te hoog voor mijn niveau.
Als mijn motor deze week klaar is van reparatie (wat zou moeten lukken) ben ik zondag weer op Lelystad.
[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 03-05-2016 21:25 ]
Midland is leuk voor een supermoto maar wat jij zegt was ik ook wel bang voor. Ik heb ook zitten kijken om een circuittraining te volgen en Assen is dan al snel een pittig en snel baantje.
Als je net begint is het Politiecircuit ideaal. Je kan daar lekker plat gaan in de bocht en goed bezig zijn met lijnen, kijken en lichaamspositie zonder gelijk met 150 door een bocht op Assen te gaan. Ik vind het fijn om met 70 door een bocht te gaan en daar met de knie aan de grond te gaan zodat ik weet hoe ver ik kan gaan en van de foto's en overleg te leren wat er beter kan. Als ik dan daar iedere bocht met de knie aan de grond ga kan ik eens naar Assen gaan om harder te rijden. Tot die tijd bevalt Lelystad heel erg goed en de prijs ook netjes.Joopieboy schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:27:
Midland is leuk voor een supermoto maar wat jij zegt was ik ook wel bang voor. Ik heb ook zitten kijken om een circuittraining te volgen en Assen is dan al snel een pittig en snel baantje.
Vorig jaar 2x geweest en de 2e keer een paar kneedowns gemaakt. De snelle groep gaat daar in iedere bocht met de knie aan de grond en ik maar in 2 bochten naar rechts. Zodra ik in de snelle groep daar goed mee kan komen ga ik eens kijken naar Assen. Tot die tijd is Lelystad voor mij perfect.
Misschien eens informeren ja.
Klinkt goed.
Joopieboy schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 19:03:
[...]
Sad but true, vrouwen zijn niet zo dol op motoren en mannen die een eigen ding doen.
Haha, ik doelde eigenlijk op het feit dat dit ding geen buddyseat heeft en er dus geen dame achterop kan..Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:08:
[...]
Nee, was ik wel bijna met kopen van deze motor...
ennuh, Joopie, vrouwen en motoren kunnen prima samen gaan
Als je begint is het heerlijk rijden daar. Niet te snel en niet te langzaam en met de mensen die er zijn en foto's die kan kopen een goede en redelijk goedkope manier om te beginnen met circuit rijden.
Vorig jaar 2x met Vado geweest voor 4x 15 minuten rijden voor 79 euro. Helaas doet Vado dit jaar niets dus nu met Motorcircuittraining voor 4x 15 minutren voor 89 euro. Vado had 2 groepen dus iedere keer 15 minuten wachten. MCT heeft helaas 3 groepen dus iedere keer 30 minuten wachten. Van wat ik opgezocht heb is MCT de enige die dit jaar normaal rijden heeft op het Politiecircuit zonder gelijk de hele dag te moeten en vanaf de basis info te krijgen.
De verschillende groepen zijn ook handig. De snelste groep is voor mij nog wat te snel op dit moment, maar de groep die voor het eerst is weer te langzaam. Weet nog dat ik de eerste keer daar in een bocht zat en het irritant vond dat het zo langzaam ging. Je mag niet of vrijwel niet inhalen dus als je dan achter iemand zit die heel langzaam rijd is dat nogal jammer. De volgende ronde flink afstand gehouden om in de bochten die afstand goed te maken.
[ Voor 21% gewijzigd door PilatuS op 03-05-2016 22:06 ]
Dit topic is gesloten.