't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Jep, momenteel werk ik, maar ik ga binnenkort verhuizen naar de randstad voor studie en werk. Ik zoek een motor voor woon/werkverkeer maar ga er in de mooie periodes ook zeker een eind mee rijden voor de fun. In de 4 slechtere maanden gaat ie de stalling in.wd200 schreef op zondag 24 april 2016 @ 13:14:
[...]
Je gaat je "hoofd vervoer" van auto naar motor ? Wat voor iets zoek je ?
Ik neig sterk naar een naked momenteel. Een nieuwe Bandit 650n heb je tegenwoordig al voor €6000 (en die staan hier in de buurt) dus daar wil ik binnenkort eens op gaan fietsen. Verder ben ik sinds vandaag ook wel redelijk weg van een Shiver 750, die zijn zo'n €6000/€65000 voor een 2012 model met 10k op de teller.
Het prijsverschil tussen een nieuw of bijna nieuwe fiets en een fiets van bijvoorbeeld 10 jaar oud maakt dat ik me toch meer op die eerste ben gaan richten. Voor een Bandit uit 2007 met 10/15k of meer op de teller betaal je nog snel €4000 namelijk.
It's dogged that does it
Als je kan rijden in Maart en oktober, kan je dat ook prima in december en januari hoor. Ik zou het eens een seizoen aankijken en er rekening mee houden dat je ook in kouder en nat weer gaat rijden. Voor je het weet zit je in januari ook op dat dingSavageBrother schreef op zondag 24 april 2016 @ 19:26:
[...]
Jep, momenteel werk ik, maar ik ga binnenkort verhuizen naar de randstad voor studie en werk. Ik zoek een motor voor woon/werkverkeer maar ga er in de mooie periodes ook zeker een eind mee rijden voor de fun. In de 4 slechtere maanden gaat ie de stalling in.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
It's dogged that does it
Yuup
Na een herstart moesten we nog 4 ronden. Toen regen en hagel en iedereen stond op slicks. Ik reed op dat moment vierde. Nummer drie viel voor mij. Ik kon hem net ontwijken. Nummer 1 ook gevallen.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Voor dat geld koop ik toch liever een K1600 GTL. Nieuw.SavageBrother schreef op zondag 24 april 2016 @ 19:26:
Verder ben ik sinds vandaag ook wel redelijk weg van een Shiver 750, die zijn zo'n €6000/€65000 voor een 2012 model met 10k op de teller.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Heb de accu nu bijgevuld maar de platen vinden dat toch niet zo leuk als er zo'n groot oppervlak droogvalt. Dan vervang ik hem liever preventief dan dat ik straks langs de weg sta.LuisjeNL schreef op zondag 24 april 2016 @ 15:50:
[...]
Gewoon even naar de supermarket voor gedestilleerd water toch?
Goed bezig JeroenTylen schreef op zondag 24 april 2016 @ 19:58:
[...]
Yuup.
Na een herstart moesten we nog 4 ronden. Toen regen en hagel en iedereen stond op slicks. Ik reed op dat moment vierde. Nummer drie viel voor mij. Ik kon hem net ontwijken. Nummer 1 ook gevallen.zelf koppie erbij gehouden en door de hagel over de finish hahaha.

¯\_(ツ)_/¯
In regen en hagel op slicks....en dan zitten wij te twijfelen of de PR3 of PR4 nou beter is in de regen. Puts things into perspective...Tylen schreef op zondag 24 april 2016 @ 19:58:
[...]
Yuup.
Na een herstart moesten we nog 4 ronden. Toen regen en hagel en iedereen stond op slicks. Ik reed op dat moment vierde. Nummer drie viel voor mij. Ik kon hem net ontwijken. Nummer 1 ook gevallen.zelf koppie erbij gehouden en door de hagel over de finish hahaha.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Snap ik helemaalErasmo schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:33:
Gefeliciteerd Tylen!
[...]
Heb de accu nu bijgevuld maar de platen vinden dat toch niet zo leuk als er zo'n groot oppervlak droogvalt. Dan vervang ik hem liever preventief dan dat ik straks langs de weg sta.
Miss een gel accu Dan, meteen onderhoudsvrij.
Of lithium
Lichtpuntje...
Ja daag niet voor een motor van €650LuisjeNL schreef op zondag 24 april 2016 @ 23:24:
[...]
Snap ik helemaal![]()
Miss een gel accu Dan, meteen onderhoudsvrij.
Of lithium
Om 2330 mag ik vergeven worden:D
Bijna total loss te verklaren vanwege een nieuwe accu
Lichtpuntje...
Thanks Andre. Veel zijn gestopt en veel zijn gevallen. Ik stond ook op het punt om eraf te gaan maar dacht, ach misschien lukt het welBoltYes schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:38:
[...]
Goed bezig JeroenVroeg me al af waarom bij de helft van de rijders een DNF stond
Lol, maar dit was niet leuk hoor. Op de rechte stukken gewoon gas erop. Voorzichtig remmen, bochtje om, en weer doormphilipp schreef op zondag 24 april 2016 @ 21:15:
[...]
In regen en hagel op slicks....en dan zitten wij te twijfelen of de PR3 of PR4 nou beter is in de regen. Puts things into perspective...
spoiler:Een motor kon een mobiel toilet dat van een vrachtwagen was gevallen niet meer ontwijken.

Hopelijk valt het mee, dit is wel een heel lullig ongeluk zeg..Het is onduidelijk hoe de bestuurder van de motor er aan toe is.
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Deze is ook nogal klote. Was denk ik niet met iedere motor goed gegaan.JanPedaal schreef op maandag 25 april 2016 @ 16:11:
Motorongeluk op de A10Niets met gladheid te maken...
[...]
[...]
Hopelijk valt het mee, dit is wel een heel lullig ongeluk zeg..
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=r-VCOGBQgqU]
Als het goed is juist wel. Je leert bij VRO (niet dat ik die heb gedaan) over een 5x5 balk rijden. Dit zijn er twee achter elkaar misschien, maar je motor heeft genoeg 'wil' om rechtop te blijven tijdens het rijden.PilatuS schreef op maandag 25 april 2016 @ 16:29:
[...]
Deze is ook nogal klote. Was denk ik niet met iedere motor goed gegaan.
[video]
Maar schrikken is het zeker!
Ik ken die VRO opdracht en wat er achter zit. Alleen hier gaat het vrij hard en in dit geval met een motor die nogal veel veerweg heeft. Vandaar dat ik niet weet of het met een motor zoals die van mij met veel hardere vering zonder lange veerweg goed gegaan was.Jelte schreef op maandag 25 april 2016 @ 16:54:
[...]
Als het goed is juist wel. Je leert bij VRO (niet dat ik die heb gedaan) over een 5x5 balk rijden. Dit zijn er twee achter elkaar misschien, maar je motor heeft genoeg 'wil' om rechtop te blijven tijdens het rijden.
Maar schrikken is het zeker!
Vraag mij trouwens ook af of de velg bij die snelheid zin heeft om rond te blijven.
[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 25-04-2016 17:04 ]
Verwijderd
Echt een shit ongelukJanPedaal schreef op maandag 25 april 2016 @ 16:11:
Motorongeluk op de A10Niets met gladheid te maken...
[...]
[...]

Mwa, hoe harder je gaat hoe meer momentum en gyroscopische kracht je motor heeft dus dat bevorderd juist de stabiliteit. Daarnaast hebben moderne fietsen zoals die van jou (denk ik) ook een (elektronische) stuurdemper die ook nog een hoop stabiliteit geeft. Tijdens het VRO dit jaar reed ik over zo een kleine hoge kunststof verkeersdrempel met 60km/h zonder handen aan het stuur, dat was ook geen probleem. Het belangrijkste is om je stuur niet strak vast te houden en de motor gewoon zijn gang te laten gaan. Edit: ik ben met je eens dat een sportfiets niet 100% heel eroverheen komt met die snelheden, vering of wielen gaan eraan.PilatuS schreef op maandag 25 april 2016 @ 17:00:
[...]
Ik ken die VRO opdracht en wat er achter zit. Alleen hier gaat het vrij hard en in dit geval met een motor die nogal veel veerweg heeft. Vandaar dat ik niet weet of het met een motor zoals die van mij met veel hardere vering zonder lange veerweg goed gegaan was.
Vraag mij trouwens ook af of de velg bij die snelheid zin heeft om rond te blijven.
[ Voor 5% gewijzigd door cyntax op 25-04-2016 17:36 ]
Er over heen zal nog wel goed gaan als je het op de juiste manier doet. Alleen of het daarna goed gaat met wat er mogelijk met de velg, band of vering gebeurt weet ik niet.cyntax schreef op maandag 25 april 2016 @ 17:18:
[...]
Mwa, hoe harder je gaat hoe meer momentum en gyroscopische kracht je motor heeft dus dat bevorderd juist de stabiliteit. Daarnaast hebben moderne fietsen zoals die van jou (denk ik) ook een (elektronische) stuurdemper die ook nog een hoop stabiliteit geeft. Tijdens het VRO dit jaar reed ik over zo een kleine hoge kunststof verkeersdrempel met 60km/h zonder handen aan het stuur, dat was ook geen probleem. Het belangrijkste is om je stuur niet strak vast te houden en de motor gewoon zijn gang te laten gaan. Edit: ik ben met je eens dat een sportfiets niet 100% heel eroverheen komt met die snelheden, vering of wielen gaan eraan.
Zoals drags queens (misschien) zeggen: Liever een ladder in je panty, dan twee* op de weg.PilatuS schreef op maandag 25 april 2016 @ 16:29:
[...]
Deze is ook nogal klote. Was denk ik niet met iedere motor goed gegaan.
[video]
*breek je er een in twee stukken, dan heb je er twee
[ Voor 8% gewijzigd door steveman op 25-04-2016 17:50 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
[ Voor 26% gewijzigd door PilatuS op 25-04-2016 18:05 ]
Behalve op de AutobahnJelte schreef op maandag 25 april 2016 @ 18:21:
En ook daarom rijdt je geen absurde snelheden op de openbare weg.
Ongelooflijk, de Nigeriaanse prins is inmiddels naar Helsinki verhuisd, en z'n vrouw is in verwachting van hun tweede kind
Maar gelukkig morgen naar een CBR600Rrrr kijken uit 2005, gewoon van iemand die nog in het land is
[ Voor 75% gewijzigd door steveman op 25-04-2016 19:27 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Hij zal wel pissig zijn...JanPedaal schreef op maandag 25 april 2016 @ 16:11:
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Maakt niet zoveel uit. Tenzij het een gat in het asfalt is (wat niet meegeeft) dat je met 120 raakt. Dan zit je velg wel dubbel denk ik. Maar je kunt hier gewoon overheen. Dat klinkt luchtiger dan het is, want je moet wel rustig zien te blijven. Ik heb met mijn bankstel (BMW RT) ooit door een pothole in Marokko gereden waardoor de voorveer echt flink tegen het rubbertje bonkte. De zijspiegels vielen er spontaan vanaf... Een beste beuk, maar de motor in orde en ik ook. Gewoon doorrijden zeg maar. De meeste mensen remmen zichzelf onderuit bij dergelijke obstakels. Ik zou zeggen: doorrijden en zien wat er gebeurd. Een noodstop maken voor zo'n obstakel is altijd erger moet je maar denken.. Dat is nou juist het mooie aan de VRO: je leert dat die motor heel veel meer kan dan jij durft. Ook de training in Enduropark Hechlingen is daar goed voor. Die motor valt niet zo snel om.PilatuS schreef op maandag 25 april 2016 @ 17:00:
[...]
Ik ken die VRO opdracht en wat er achter zit. Alleen hier gaat het vrij hard en in dit geval met een motor die nogal veel veerweg heeft. Vandaar dat ik niet weet of het met een motor zoals die van mij met veel hardere vering zonder lange veerweg goed gegaan was.
Ook daar liever niet. Reken voor de gein je remweg eens uit en zet die tegen je snelheid in meters/sec. Op de openbare weg zijn dergelijke snelheden gekkenwerk. Misschien leuk voor een keer, maar er is a)niets aan en b)het is gewoon gevaarlijk. En nee, ik ben niet wars van iets spannends, maar ik vind een geitenpad in de bergen veel interessanter dan heel hard rechtuit knallen. Dat kan namelijk elke debiel. Gewoon het gas open draaien. Dan is het op een circuit leuker en leerzamer, want daar kun je nog ongehinderd leuke bochten maken en aan je techniek werken.
Ik woon 20 min vanaf Duitsland en ga er 1x per jaar heen om eens volgas te rijden. Zo boeiend is het inderdaad niet vandaar ook maar 1x per jaar. Remweg vind ik niet zo heel boeiend als het niet druk is op de weg. Ik ga niet met 250+ langs een paar auto's rijden die mogelijk van baan wisselen.mphilipp schreef op maandag 25 april 2016 @ 19:32:
[...]
Ook daar liever niet. Reken voor de gein je remweg eens uit en zet die tegen je snelheid in meters/sec. Op de openbare weg zijn dergelijke snelheden gekkenwerk. Misschien leuk voor een keer, maar er is a)niets aan en b)het is gewoon gevaarlijk. En nee, ik ben niet wars van iets spannends, maar ik vind een geitenpad in de bergen veel interessanter dan heel hard rechtuit knallen. Dat kan namelijk elke debiel. Gewoon het gas open draaien. Dan is het op een circuit leuker en leerzamer, want daar kun je nog ongehinderd leuke bochten maken en aan je techniek werken.
Toevallig 2 weken terug er nog even geweest op een doordeweekse dag en dan kom je maar weinig ander verkeer tegen. Voordeel van begin het seizoen is dat er nog niet zo heel veel vliegjes zijn. Als het een paar keer 20+ geweest is zit je binnen 10km helemaal onder.
De auto's zijn niet zo gevaarlijk. Ook niet zo erg om tegen te botsen met 250+; je bent immers meteen dood, dus geen pijn. Nee, dat stukje rommel op het wegdek, een steen etc. Je kunt die onmogelijk op tijd zien en actie ondernemen omdat wanneer je het ziet, je er al bent. Dát is het probleem met heel hard rijden op de openbare weg. Het is niet eens het verkeer, maar de omstandigheden.PilatuS schreef op maandag 25 april 2016 @ 19:46:
[...]
Ik ga niet met 250+ langs een paar auto's rijden die mogelijk van baan wisselen.
Een vriend van me werd 2 jaar terug geraakt door een metalen strip die van een vrachtwaggel af viel. Een ding van een meter of 4 geloof ik. Viel van de laadvloer af en raakte zijn enkel (hij had een motorlaars aan). Flinke dikke enkel, maar verder niets. Stel dat je zo ergens rijdt met 230 ofzo en dat ding ligt er of keilt voor je op de weg, dan heb je geen schijn van kans meer. Met 100-140 zie je nog iets aankomen en kun je nog veilig de ankers in (en maar hopen dat je geen bumperklevers hebt).
Met 120 of 140 heb je dit probleem net zo. Ook dan zal het meestal te laat zijn. Dus ik ga gewoon lekker naar de Autobahn toe.mphilipp schreef op maandag 25 april 2016 @ 21:40:
[...]
Met 100-140 zie je nog iets aankomen en kun je nog veilig de ankers in (en maar hopen dat je geen bumperklevers hebt).
Maar ga jij lekker naar de autobahn
(Ik heb er anderhalf jaar gewoond/gewerkt en heb met grote regelmaat zowel Nederlandse auto's als motoren uitgesmeerd zien zijn...)
En dan vaak ook van die rijders die vergeten te spiegelen bij 200+ en dan inderdaad gaan remmen of baan wisselen terwijl net die Porsche of Mercedes achter je er eindelijk ook eens langs wou...
[ Voor 52% gewijzigd door pagani op 25-04-2016 22:40 ]
Best koud vanochtend aan de handjes. Combinatie van spray, koude lucht en 140 rijden want redelijk rustig op de weg is een ideale combinatie als het om koude handen krijgen gaat. Deze post kan ik nu pas tikken bij mijn tweede koffie, omdat nu pas mijn vingers ontdooid zijn
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Naked FTWsteveman schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 09:15:
Daarom dus een naked bike, kun je de handen warmen aan het blok on the go

Tevens vorige week de LeoVince RVS uitlaat besteld.
[ Voor 22% gewijzigd door Ktenolix op 26-04-2016 10:23 ]
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Ik heb het al met mijn CBR600F die natuurlijk bijna volledig dicht is en uit kappen bestaat
Ik ben altijd wel vrij snel klaar met poetsen.GeeMoney schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 10:58:
Op zich zijn de meeste naked bikes prachtig om te zien maar worden jullie niet gek van al dat poets werk?
Ik heb het al met mijn CBR600F die natuurlijk bijna volledig dicht is en uit kappen bestaat
Indrukwekkend apparaat met een prima formaat scherm.
Ben nu een poging aan het doen om een beetje een leuke route te plannen met Basecamp. Geloof dat de 'bochtige wegen' optie daar inderdaad niet helemaal doet wat ie moet doen.
Als ik een toeristische route plan met viamichelin, plant ie 6 uur over een etappe, met basecamp zit ik nu op 3 uur over dezelfde route. Ga er vanuit dat de michelin route leuker is.
Dacht eerst dat ik er niet zoveel van snapte, maar de reacties lezende, ben ik niet de enige
Misschien toch maar eens kijken naar de onroute kaarten.
[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 26-04-2016 11:24 ]
Verwijderd
Ik poets ongeveer 1 x per 2 maandenGeeMoney schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 10:58:
Op zich zijn de meeste naked bikes prachtig om te zien maar worden jullie niet gek van al dat poets werk?
ik rij op een Shadow met lekker veel chroom. dat is pas poetswerkGeeMoney schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 10:58:
Deel van het motorrijden is toch niet alleen het rijden, maar stukje verzorging van het materiaal?NicoVermeir schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:41:
[...]
ik rij op een Shadow met lekker veel chroom. dat is pas poetswerk(hoewel dat ook best wel meevalt)
Ik vind het heerlijk om naast de motor op een krukje te zitten en met een sopje alles schoonmaken.
En nee, die van mij is geen showroommodelletje. Maar met ruim 35k km / jaar rijden verdient hij af en toe een sopje..
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Ja 2x per jaar_Apache_ schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:46:
[...]
En nee, die van mij is geen showroommodelletje. Maar met ruim 35k km / jaar rijden verdient hij af en toe een sopje..
But seriously, in de winter was ik de mijne bijna niet, dat is onbegonnen werk, de 1e rit na wassen is hij weer net zo goor.. en mijn theorie is als je hem inspuit met een beschermend laagje voor de pekel begint de modder dan een beschermend laagje vormt.. of die theorie klopt weet ik niet, maar toen ik hem laatst gewassen heb (of beter gezegt heb laten wassen) was de laag onder de drek heel netjes..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
vind ik inderdaad ook, leuk gevoel om een mooi blinkende fiets te hebben staan_Apache_ schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:46:
[...]
Deel van het motorrijden is toch niet alleen het rijden, maar stukje verzorging van het materiaal?
Ik vind het heerlijk om naast de motor op een krukje te zitten en met een sopje alles schoonmaken.
Welk model is dit?Ktenolix schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 10:13:
Helaas is het deze week nog een drama, maar vorige week heerlijk buiten gespeeld met Suzie:
[afbeelding]
Tevens vorige week de LeoVince RVS uitlaat besteld.Hopelijk snel binnen!
It's dogged that does it
Met mijn vorige 2 motoren, een Hornet en SV1000S vond ik het altijd wel flink meer werk om goed te krijgen dan bij mijn tupperware motor.GeeMoney schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 10:58:
Vooral bij de Hornet kreeg ik overal vliegen op allemaal verschillende plekken die verschillende vormen hebben. Bij mijn huidige motor is het zo enorm veel makkelijker. Puur wat plastic aan de bovenkant wat allemaal lekker vlak is. Verder 2 kappen aan de zijkanten en de radiator. Met de Hornet zaten er overal vliegjes op onderdelen met verschillende vomen wat schoonmaken veel lastiger maakte. Wat dat betreft vind ik een plastic motor een stuk makkelijker en sneller schoonmaken.
Suzuki Bandit GSF650A 2011
Ah, Bandit, zat op mn telefoon dus de sticker viel me niet op. Toch wel een erg tof model, ga vanmiddag bij een nieuwe kijken.
It's dogged that does it
[ Voor 9% gewijzigd door matthewk op 26-04-2016 12:59 ]
Consultant - Autogek
Ik heb op zolder nog wel wat oude jassen liggen die je voor verzendkosten (uit de UK dat wel) mag hebben...matthewk schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:59:
Na het stoppen met werken en weer aan de studie te moeten ben ik op zoek naar een goedkope textiel jas. Heeft iemand in de buurt van limburg iets in de aanbieding? Maat l (ben 1,93 en normaal BMI).
Gister toen ik thuis kwam waren mijn dochters nog aan het buitenspelen. Toen ze mij zagen vroegen ze mogen we achterop?
Dus ik met 2 meiden tussen mij en de topbox geklemt de straat op en neer rijden (doodlopende weg met amper verkeer). Alle buren keken uit het raam ivm de gillende keukenmeiden (gillend van de pret).
MrsT was alleen minder onder de indruk, die vind 5MPH al te hard als ze achterop zitten
Verwijderd

http://www.nieuwsmotor.nl...amaha-lanceert-tracer-700
Er komt trouwens ook nog een MT07 Tenere aan.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2016 13:34 ]
oeh, nice! Waneer komt die uit?Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:33:
De nieuwe MT07 Tracer van Yamaha lijkt mij een bestseller te worden
[afbeelding]
* ToolkiT heeft de Mt9-tracer op de shortlist staan.. maar dit word ook wel een optie.. een tenere versie is ook wel interesant..
Verwijderd
Medio juli 2016.
Hier wat info over de Tracer Tenere
http://www.motorcyclenews...l/yamaha-mt-07-tnr-spied/
http://www.oliepeil.nl/ge...ha-mt-07-tenere-adventure
Yamaha zet deze zo naast de Versys 650 neer lijkt het.
Goede kleur blauw ook

[ Voor 41% gewijzigd door Jelte op 26-04-2016 13:45 ]
700cc/75PK zou voor 90% van het straatgebruik genoeg moeten zijn lijkt me...Jelte schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:41:
Interessant dingDie MT-09 was al interessant, maar als 700cc genoeg is, waarom niet?
Goede kleur blauw ook
[afbeelding]
Ik ben wel benieuwd hoe dit ding rijd en of er een beetje spirit in zit..
Soms mis ik de lichtheid en het makkelijk in de bocht gooien van de Versys650 wel, met de Faze8 merk ik het gewicht soms wel..
Ik ga eens informeren bij de lokale Yamaha dealer

Verwijderd
Yamaha concureert inderdaad met dit model tegen de:Jelte schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:53:
Ik ben in de race voor een andere motor, en de Versys 650 is één van de grootste kanshebbers. Maar deze is ook wel interessant. Alhoewel natuurlijk niet tweedehands nog en dus toch aan de prijs voor mijn budget. Maar wat kan proefrijden kwaad?
Ik ga eens informeren bij de lokale Yamaha dealer
Kawasaki Versys 650
Suzuki V-Strom 650
En met 75pk kan je flink scheuren zonder binnen 2 seconden je rijbewijs te moeten inleveren
Ik dacht dat dat 3 cyls waren waar Yamaha zich op ging toespitsen in het MT gamma?Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:33:
De nieuwe MT07 Tracer van Yamaha lijkt mij een bestseller te worden
[afbeelding]
http://www.nieuwsmotor.nl...amaha-lanceert-tracer-700
Raar..
Never ever financial advice...
Dat is de MT-09 serie toch?kazzzdafke schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:03:
[...]
Ik dacht dat dat 3 cyls waren waar Yamaha zich op ging toespitsen in het MT gamma?
Raar..
De MT-03 is zelfs een ééncilinder.
Wel ja, maar ik dacht dat ze daar zo tevreden over waren dat ze dit in het gamma zouden uitbreiden. Een 700cc 3-cyl, leuk toch?Jelte schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:04:
[...]
Dat is de MT-09 serie toch?
De MT-03 is zelfs een ééncilinder.
Verwijderd
MT03 = 1 cylinderkazzzdafke schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:03:
[...]
Ik dacht dat dat 3 cyls waren waar Yamaha zich op ging toespitsen in het MT gamma?
Raar..
MT07 = 2 cylinder
MT09 = 3 cylinder
MT10 = 4 cylinder
ok thanksVerwijderd schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:07:
[...]
MT03 = 1 cylinder
MT07 = 2 cylinder
MT09 = 3 cylinder
MT10 = 4 cylinder
Die MT-01steveman schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:07:
MT-01 : Diiiikke twin
Zou hem graag naast mijn V-Strom willen hebben
Kennis van me heeft een MT-01, machtig dingBioflap schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:24:
[...]
Die MT-01![]()
Zou hem graag naast mijn V-Strom willen hebben
Verwijderd
Wat is het geworden?steveman schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:57:
In de stromende regen een proefrit gemaakt, maar aan de motor lag het niet, donderdag ophalen
die Bandit? of haal ik nu motoren door elkaar?
Verwijderd
Die MT09 is wel iets meer dan 700cc, geloof 850 maar niet 100% zeker daarover.Jelte schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:41:
Interessant dingDie MT-09 was al interessant, maar als 700cc genoeg is, waarom niet?
Goede kleur blauw ook
[afbeelding]
Een van de gasten uit ons clubje (13 gozers die af en toe eens op komen dagen voor een ritje) heeft er 1.
In het wit met Akra er onder,... klinkt heel goed!
zal eens vragen wat zijn youbuis account is, maakt wel vermakelijke filmpje
-edit-
het filmpje
Dit is een stukje asfalt tussen Collbato en Montserrat
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2016 16:22 ]
Ja maar ik had het dus over dat de MT-07 makkelijk een 700cc 3 cyl zou kunnen zijn. Denk ik leuker dan de 2 cyl?Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:47:
[...]
Die MT09 is wel iets meer dan 700cc, geloof 850 maar niet 100% zeker daarover.
Een van de gasten uit ons clubje (13 gozers die af en toe eens op komen dagen voor een ritje) heeft er 1.
In het wit met Akra er onder,... klinkt heel goed!
zal eens vragen wat zijn youbuis account is, maakt wel vermakelijke filmpje
De MT 03 is een tweecilinder tegenwoordig. Erg jammer imho maar begrijpelijk. Ik zit als volgende motor te kijken naar een MT03 uit 2006 of zo.Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:07:
[...]
MT03 = 1 cylinder
MT07 = 2 cylinder
MT09 = 3 cylinder
MT10 = 4 cylinder
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Voor- en achterband, ketting en tandwielen, thermostaat, grote beurt en de VFR is klaar voor de zomer
Wel jammer van 't weer, heb ik eindelijk de zin EN de mogelijkheid, heb ik het weer tegen.
Nu, normaal zou ik gewoon rijden, maar nieuw rubber in combi met regen, hagel en natte sneeuw.... ik wacht wel eventjes.

Moet je mij vertellen. Ik heb mijn eerste 1000km servicebeurt met een week moeten uitstellen. Heb je een nieuwe moto, begint het te hagelen en te onweren...GenjiBlade schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:32:
Voor- en achterband, ketting en tandwielen, thermostaat, grote beurt en de VFR is klaar voor de zomer
Wel jammer van 't weer, heb ik eindelijk de zin EN de mogelijkheid, heb ik het weer tegen.
Nu, normaal zou ik gewoon rijden, maar nieuw rubber in combi met regen, hagel en natte sneeuw.... ik wacht wel eventjes.
YouTube: OW cup NK Procup 600 race 2 2016 23 april
CBR600RR 2005 op kenteken, maar ga hem gebruiken voor op de gesloten omloop.Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:44:
[...]
Wat is het geworden?
die Bandit? of haal ik nu motoren door elkaar?
Dacht eerst, "huh, wat een raar camerastandpunt"Tylen schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 17:09:
Even op de telefoon bekijken en doorspoelen na de startIk sta ernaast hahaha
van P11 naar P5 in een rechte lijn
[ Voor 42% gewijzigd door steveman op 26-04-2016 17:34 ]
Film jij dat?Tylen schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 17:09:
Even op de telefoon bekijken en doorspoelen na de startIk sta ernaast hahaha
van P11 naar P5 in een rechte lijn
Eindigt volgens mij op een minder fijne plek..

Hij hield hem recht, niks aan de hand
Eind van de week of volgende week eens even proefrijden. Die bandit heeft toch wel de voorkeur nu. 6k voor een nieuw model met 0km, dat lijkt me toch een koopje.
It's dogged that does it
Ik kreeg een gladius mee als vervangend vervoer en moet zeggen dat dat eigenlijk best leuk rijdSavageBrother schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 18:40:
Net terug van een bezoekje aan de motorzaak. Bandit 650a, Gladius, GSX 750 en de nieuwe sv650 bekeken. Allemaal mooie apparaten, maar de gladius is me te vrouwelijk (wel lekker licht) en de gsx is me voor nu nog wat te vroeg. Bandit ziet er goed uit, moet wel een ander uitlaatje onder, want die knalpot ziet er niet uit. Sv650 ook een mooi apparaat, maar al wel weer €1200 duurder omdat het t 2017 model is en het bandit model uit 2011 stamt is.
Eind van de week of volgende week eens even proefrijden. Die bandit heeft toch wel de voorkeur nu. 6k voor een nieuw model met 0km, dat lijkt me toch een koopje.
De opvolger heet iets anders en is minder vrouwelijk geworden, in een van de laatste motome afleveringen testen ze hem..
Vorige week mijn proefles gehad en vandaag mijn eerste 'echte' les. Zal maar bij het begin beginnen.GenjiBlade schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:32:
Tijdens mijn proefles heel kort uitleg gekregen over het schakelgedeelte, waar de remmen zitten en natuurlijk het gas. In de 40 minuten daarna vooral gewend aan de koppeling en gas en het schakelen. Mag nog niet de weg op omdat ik nog geen theorie (heb ook nog geen autorijbewijs) heb. Soms kwam de term 'remmen op de motor' langs in video's of in reviews, maar de met de KTM Duke mocht ik het dus voor het eerst zelf meemaken. In z'n 1 heb je voldoende aan het remmen op de motor en ook van rond de 40 naar 10 had ik nauwelijks de rem nodig. Ook kwam ik er echt achter wat nou precies dat 'bokken' van de motor is. Vooral op lage snelheid en dan dus laag in de toeren is de Duke 125 niet constant te noemen en bokt ie nogal.
Vandaag had ik mijn eerste 'echte' les waarbij ik er ook achter kwam dat met een nat wegdek prima te rijden is. Toen ik begon eigenlijk niet meer aan gedacht en merkte er ook niks van.
Heb dingen als de lange en korte slalom (die is nog even oefenen) gehad, maar ook de noodstop en precisiestoep. Ook leuk dat je echt merkt dat het doorkijken in bochten echt zoveel verschil maakt met wanneer je dat niet echt doet. Ook handig bij die halve cirkel draai en straks ook het achtje neem ik aan.
Vond de korte slalom dus nog redelijk lastig. Ten eerste is het natuurlijk ook gewoon wennen en controle krijgen op lagere snelheid en het is ook zo dat het bij het Dukeje echt alles of niets is. Hij wil volgens mij het liefst gewoon boven de 4000 en rond de 7000 toeren blijven en als je daaronder gaat is het dus lastig om het goed constant te houden. Iets wat wel fijn is bij de korte slalom.
Al met al dus 2 heel leerzame lessen en ik heb nu eindelijk ook al enige kennis van het motorrijden in de praktijk. Kan nu al niet wachten tot zaterdag over 2 weken. Dan staan de volgende 2 uur ingepland. Een week na mijn theorie.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Hoop alleen dat het vrijdag beter weer is. En er van uitgaande dat ik slaag meteen mijn rijbewijs laten aanmaken zodat ik kan gaan proefrijden. Heb 3 motoren op het oog: Honda Hornet uit 2011, Yamaha XJ6 uit 2009 en een BMW F800r uit 2009. Alleen ronde de 20K op de teller. Was eerste echt fan van een er6n maar nadat ik deze met lessen mocht rijden was ik blij dat ik later de Honda 500 kon pakken. Deze reed iets soepeler.
Dat merk ik nu nog met rijden met meerdere motor rijders.418O2 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 21:31:
Ceasar, langzame slalom en achtje zijn gewoon erg lastig. Achtje heb ik 1x echt goed gedaan, dat was op mijn examen.
Ik maak nog een halve/hele draai op een stoepje als het moet, de meeste rijders hebben 2 rijbanen nodig en dan nog komen ze aan de overkant bijna op de stoep terecht.
Voet op de achterrem en afschuinen en je draait je motor bijna op een euro muntje om.
Er zijn nog maar weinig rijders die dat kunnen en ik zie ze ook allemaal met de voeten slepend over de grond

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Gaat tegenwoordig wel beter hoor, maar tijdens de lessen en vlak daarna vond ik het wel lastig
Zou zo'n motor graag meenemen voor een proefrit! Toen echt zitten twijfelen of ik de MT-01 nam of de R1.GeeMoney schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:38:
[...]
Kennis van me heeft een MT-01, machtig ding
Hij lijkt me alleen tegenvallen qua acceleratie, maar daar kom je dan snel genoeg achter.
Hetzelfde hier. Ik probeer het af en toe wel te oefenen, maar 300kg met het zwaartepunt onwijs hoog is wel ff wat anders dan zo'n lesmotortje. Als mijn Varadero gaat vallen houd ik hem wat minder vlot tegen.418O2 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 21:41:
Met een scooter lukt mij dat ook wel.
Gaat tegenwoordig wel beter hoor, maar tijdens de lessen en vlak daarna vond ik het wel lastig
Desalniettemin probeer ik het wel af en toe, beetje geoefend blijven.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Ook met mij FJ draaide ik op een 1 auto inrit gewoon een halve draai.418O2 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 21:41:
Met een scooter lukt mij dat ook wel.
Echt dat kan met elke motor, denk dat je ook wel eens die fimlpjes hebt gezien van die motor gymkana met die Amerikaanse politie harley's.
[YouTube: https://youtu.be/6wDBAU3kHZs?t=8s]
[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 26-04-2016 21:45 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Met 150 newtons denk ik dat die MT-01 stukken harder optrekt andersBioflap schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 21:42:
[...]
Zou zo'n motor graag meenemen voor een proefrit! Toen echt zitten twijfelen of ik de MT-01 nam of de R1.
Hij lijkt me alleen tegenvallen qua acceleratie, maar daar kom je dan snel genoeg achter.

Natuurlijk heb je veel koppel, maar bij de MT-01 gaat dat ook snel weg. Daarnaast is het maximale toerental niet bijzonder hoog, wat opzich logisch is met zo'n dikke V-TwinMartin schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 21:44:
[...]
Met 150 newtons denk ik dat die MT-01 stukken harder optrekt anders
Als de vrouw ook een motorrijbewijs heeft maar eens testrijden op zoiets
Schakel je op bij 6000 rpm, dan zit de R1 nog niet eens in z'n powercurve afaik, MT-01 zit dan juist gelijk weer bovenop z'n koppel. Houdt het nog wel spannend tot zo'n 200 kmpu denk ik?Bioflap schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 21:51:
[...]
Natuurlijk heb je veel koppel, maar bij de MT-01 gaat dat ook snel weg. Daarnaast is het maximale toerental niet bijzonder hoog, wat opzich logisch is met zo'n dikke V-Twin
Zou wel zo moeten zijn ja, maar had ergens gelezen dat hij met een Z700 prima bij te houden is.Martin schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 21:54:
[...]
Schakel je op bij 6000 rpm, dan zit de R1 nog niet eens in z'n powercurve afaik, MT-01 zit dan juist gelijk weer bovenop z'n koppel. Houdt het nog wel spannend tot zo'n 200 kmpu denk ik?
Nu maakt het niet zoveel uit hoeveel je 0-100 doet, als het maar lekker rijdt
http://motoprofi.com/moto...es/yamaha/mt-01-2008.html
een r1 is wel sneller met 2,7 sec
Wikipedia: Yamaha YZF-R1
Maar ik denk dat je met zo een mt-01 nog best wel het merendeel van de rijders op een supersport bij kunt houden of voor kunt blijven tot een 150 km/u
I stand corrected, valt me tegen van een niet-Amerikaanse 1670ccBommes schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 22:02:
0 naar 100 in 3,7 voor de mt-01
http://motoprofi.com/moto...es/yamaha/mt-01-2008.html
een r1 is wel sneller met 2,7 sec
Wikipedia: Yamaha YZF-R1
Maar ik denk dat je met zo een mt-01 nog best wel het merendeel van de rijders op een supersport bij kunt houden of voor kunt blijven tot een 150 km/u

Dit topic is gesloten.