teacher schreef op donderdag 21 april 2016 @ 23:29:
[...]
Ervaring mee.
De meeste kits hebben een contra stekker waar je de fitting van je oorspronkelijke lamp in duwt. Dan zouden je oranje lichten moeten werken.
Dan is er nog een extra draad, voor je witte drl. Die koppel je aan je stadslicht oid.
Dan zit er meestal ook nog een weerstand bij tegen "hyperflash". Die worden doorgaans loeiheet, dus een andere clignoteur is wel zo handig, dan kan je de weerstanden eruit laten.
Ik ben al iets verder dan gisteren
Het is dit setje wat ik heb:
http://www.ebay.com/itm/2...:Q0MAAOSwMmBV1Dxi&vxp=mtr
Naast de twee lampen met contrastekkertjes voor de fitting zit er een weerstand/ IC-achtig iets tussen en een losse zwarte stekker.
Daarnaast zit er maar 1 zwarte draad bij, die met amp-stekkers de losse stekkertjes van de andere twee zo zou kunnen verbinden. Gisteren dacht ik even dat ik dan die van de twee lampen aan elkaar zou moeten maken, maar dat zou niet heel logisch zijn, want je creert geen stroom uit het niets.
Gisteren met een 12V batterij beetje zitten spelen en uitgevonden dat die zwarte stekker inderdaad 12V moet krijgen voor het witte DRL licht. Op zich geen probleem dat het 1 draadje is, ik denk dat ik hem alsnog van lamp naar lamp trek en dan onderweg 12V aftap van mijn stadslicht, die kom ik toch halverwege tegen. Als ik die met zo'n klemstekkertje aftap, dan moet dat goedkomen volgens mij
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.