Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.033 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 14:49

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Ikjw4IheeF4]
Dave Moss the expert.

En geloof niet alles wat die dealers vertellen, zoals gemeld een gsxr1000 bijvoorbeeld heeft normaliter al goede vering. Echter juiste afstelling en juiste service van de voorvork kan al veel doen. Veel dealers verversen je vork olie onjuist waardoor er een tekleine of grote luchtkamer ontstaat.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 17:53:
Of dit een paar keer kijken

[video]

tenenkrommende acteer prestaties. een hoog "ja duh" gehalte naar mijn mening.
Maar geloof dat er veel lovende reacties zijn voor twist of the wrist
Deze ga ik sowieso zelf volledig kijken. Thanks!

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:25

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 17:53:
Of dit een paar keer kijken

[video]

tenenkrommende acteer prestaties. een hoog "ja duh" gehalte naar mijn mening.
Maar geloof dat er veel lovende reacties zijn voor twist of the wrist
In Nederland leer je dat in principe met je rijles, als je een beetje goede instructeur hebt dan. Die cursussen komen voornamelijk uit de VS waar je geen verplichte rijopleiding hebt en soms niet eens een examen voor de motor (als je al een autorijbewijs hebt en > 18). Dus dan is een beetje instructie niet weg.
Dus inderdaad...het heeft een hoog "ja duh" gehalte :)

Eerlijk gezegd kan ik niet eens uitleggen hoe ik precies stuur met de motor. Ik kan het voordoen, maar zo voor een klas gaan staan en stap voor stap uitleggen hoe ik het doe...nee. Niet aan mij besteed. En als je het zo gaat uitleggen, snap ik er ook geen reet van. Als je het voordoet en ik kan het meteen nadoen, dan blijft het wel hangen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:40
Ik heb ook hele goede ervaringen met Rooske, soms is hij tijdens circuit dagen ook te vinden in Assen en Zandvoort wellicht is dat wat dichterbij :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ook altijd grappig om Amerikanen te horen over hoe je moet countersteeren, dat leren wij als we een jaar of vier zijn op de fiets :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:41

steveman

Comfortabel ten onder

pagani schreef op maandag 18 april 2016 @ 22:55:
Ook altijd grappig om Amerikanen te horen over hoe je moet countersteeren, dat leren wij als we een jaar of vier zijn op de fiets :p
"Ik rij al 40 jaar motor en heb dit nooit geweten"

Aldus een meneer op een tractor bij een VRO-1 destijds :/

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
steveman schreef op maandag 18 april 2016 @ 23:52:
[...]

"Ik rij al 40 jaar motor en heb dit nooit geweten"

Aldus een meneer op een tractor bij een VRO-1 destijds :/
Hoeft ie toch ook niet te weten. Als ie al 40 jaar motor rijd dan is ie al 40 jaar bezig met counter steering, hij weet het alleen niet. Counter steering is de enige manier om een bocht te maken, met geen enkele andere manier is het mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:43

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:56:
[...]

<>
Maar zoals mijn instructeur het omschreef... je moet bij wijze van spreken die inbus bout in je navel wat losser zetten<>
Geniale uitdrukking die ik ga onthouden van je instructeur. Ik had er afgelopen weekeinde nogal last van bij een les lassen (ja off-topic) maar ik snap precies wat er bedoeld wordt.
In de rijles zou er wel wat meer aandacht mogen zijn voor gravel etc ipv alleen te zeggen dat je er niet overheen moet rijden, het kan prima maar met mate en als je wat wegslipt ga je ook niet onderuit.
Maar ik vind dat ook dat iedereen voor B ooit eens een half uur in een vrachtwagen moet rijden en op een motorfiets om het verschil in zicht te zien om zo een betere en veiligere verkeersdeelnemen te worden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:06

_Apache_

For life.

caesar1000 schreef op maandag 18 april 2016 @ 18:45:
Hier een trailer van de nieuwe documentaire 'Dream the Impossible' waar in dit geval het niet goed afliep bij de rijders. Een stukje van motor.nl:

Dream the Impossible

Vier man die racen met hetgeen ze in een rolstoel deed belanden.

[afbeelding]

Sommigen zullen zich het niet eens voor kunnen stellen, nooit meer motor te kunnen rijden. Alleen vele motorrijders hebben het zelf of van dichtbij meegemaakt hoe het zomaar ineens over kan zijn. Zo ook de vier rijders van het Talan Motorsport Racing-team.

Hetzelfde raceteam van Talan Skeels-Piggins is binnenkort te zien in de film Dream The Impossible over de tegenslagen en het nooit opgeven van vier mannen die koste wat kost wilden blijven rijden en blijven racen.

[video]
Deze vind ik ook altijd nog erg indrukwekkend.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

PilatuS schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 00:29:
[...]

Hoeft ie toch ook niet te weten. Als ie al 40 jaar motor rijd dan is ie al 40 jaar bezig met counter steering, hij weet het alleen niet. Counter steering is de enige manier om een bocht te maken, met geen enkele andere manier is het mogelijk.
Het gaat dan goed zolang er geen paniek is...
Want dan blijkt "zijn" manier van sturen niet genoeg te werken, of erger hij gaat opeens bewust sturen op de manier zoals ie dacht dat het werkte, zo krijg je van die filmpjes waar men in een leeg weiland, net precies dat ene boompje raakt.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:57

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Waar ik bij de rijlessen heel erg last van had, was dat ik ging nadenken bij wat ik moest doen. En dat werkt gewoon niet, want dan kun je maar één ding tegelijk doen, en nog veel te traag ook nog.

Het is een gevoel, en dat moet je ontwikkelen. Als je nog nooit op zo'n ding hebt gezeten, zoals ik bij mijn eerste rijles, moeten ze de meest basale dingen nog uitleggen. Prima. Die eerste lessen gaan dan ook erg houterig omdat je er nog bij moet nadenken wat je doet. Vervolgens ontwikkel je een gevoel ervoor.
Ik vond het bijvoorbeeld lastig om gas te geven én te remmen tegelijkertijd, bij de krappe draaien en zo. Ja, ik begrijp prima waarom. Maar op dat moment was gas geven + remmen een onlogische combinatie voor mij. Ik heb gewoon tijd en oefening nodig gehad om dat gevoel te ontwikkelen. Geen filmpjes of theorielessen.

Wat je echt moet leren: kijk waar je naartoe wil. Daar kun je op trainen. De rest, grotendeels de bediening van de motor, doe je onbewust. Daar moet je dan ook niet over gaan nadenken.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:42:
Waar ik bij de rijlessen heel erg last van had, was dat ik ging nadenken bij wat ik moest doen. En dat werkt gewoon niet, want dan kun je maar één ding tegelijk doen, en nog veel te traag ook nog.

Het is een gevoel, en dat moet je ontwikkelen. Als je nog nooit op zo'n ding hebt gezeten, zoals ik bij mijn eerste rijles, moeten ze de meest basale dingen nog uitleggen. Prima. Die eerste lessen gaan dan ook erg houterig omdat je er nog bij moet nadenken wat je doet. Vervolgens ontwikkel je een gevoel ervoor.
Ik vond het bijvoorbeeld lastig om gas te geven én te remmen tegelijkertijd, bij de krappe draaien en zo. Ja, ik begrijp prima waarom. Maar op dat moment was gas geven + remmen een onlogische combinatie voor mij. Ik heb gewoon tijd en oefening nodig gehad om dat gevoel te ontwikkelen. Geen filmpjes of theorielessen.

Wat je echt moet leren: kijk waar je naartoe wil. Daar kun je op trainen. De rest, grotendeels de bediening van de motor, doe je onbewust. Daar moet je dan ook niet over gaan nadenken.
Ik heb dan wel al alles op YouTube gezien en weet eigenlijk ook al best heel wat van wat waar zit op de motor, hoe het werkt en in welke volgorde je het moet doen, maar morgen de proefles dus dan zullen we zien of ik het ook kan toepassen in de praktijk. :*)

Doet me een beetje denken aan mijn selectie tot vlieger bij Defensie. Daar moet je op een gegeven moment aardig wat theorie leren om dat dan gelijk in de praktijk, met een enorm kleine foutmarge, toe te passen in een simulator. Niet dat het hetzelfde bij motorrijles gaat, maar denk wel dat ik wat heb gehad aan die manier van werken bij de selectie. (Inmiddels hebben ze alle kandidaten weer op 0 gezet en moet iedereen dus opnieuw deelnemen aan de nieuwe selectie (voor de F-35)) :P

Trouwens, is dit ook een goed voorbeeld van target fixation? Die achterste rijder ziet zijn vriend vallen en blijft daarom, misschien wel onbewust, veel te lang daarop gericht waardoor hij zelf ook valt.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=eLkvclKxviA]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:18
Het lijkt er op alsof hij vergeet te sturen en zich ook nog eens verremd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessante nieuwe theorie om juist niet je hoofd horizontaal te houden in bochten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 12:00:
Interessante nieuwe theorie of juist niet je hoofd horizontaal te houden in bochten :)

[video]
Nu ga ik niet met de maximale hellings hoek met de knie aan de grond door de bochten. Maar is het niet ontzettend onhandig om je hoofd schuin te houden? lijkt me dat het inschatten van je bocht veel lastiger is als je hoofd niet "recht" staat als referentie punt.
Ik spreek ook helemaal geen duits dus ik werd er niets wijzer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bommes schreef op maandag 18 april 2016 @ 19:10:
Kreeg via de what's app het filmpje toegestuurd van het moment van "omvallen ".
[video]
Eerste gedachte was een gevalletje neutraal.. en niet op tijd weer in de versnelling. Altijd lastig als je niet goed bij de grond kunt maar zo scherp was die bocht toch niet?
caesar1000 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:53:
Trouwens, is dit ook een goed voorbeeld van target fixation? Die achterste rijder ziet zijn vriend vallen en blijft daarom, misschien wel onbewust, veel te lang daarop gericht waardoor hij zelf ook valt.
De achterste blokkeert zijn achterwiel, bij de voorste lijkt het achterwiel ook wat uit te breken waardoor ie onverwachts naar links helt, been op de grond zet en rechtdoor gaat. De voorste lijkt ook remmend de bocht in te gaan.
steveman schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:21:
[...]

Want dan blijkt "zijn" manier van sturen niet genoeg te werken,
Hoezo? Counter-steering is gewoon een automatisme dus als er paniek is dan zou dat in ieder geval gewoon goed moeten gaan.

[ Voor 54% gewijzigd door Olaf van der Spek op 19-04-2016 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00

Bommes

Capo del formaggio

Zo scherp was die bocht inderdaad niet, denk gewoon verkeerd ingeschat door haar en de snelheid er compleet uit geremd waardoor evenwicht weg was.
Plus voetje niet op tijd stevig op de grond, nou is ze vrij klein en niet echt heel zwaar dus heel veel heeft ze niet bij te zetten. Evengoed is zo een monster een vrij lichte en lage fiets dus wat dat betreft wel een goede keuze.
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/04/1461063737-800-x-600px-IMG_20160417_143407.jpg
We kwamen van links aan gereden op deze foto, en gingen de weg in waar de rest van de motoren "geparkeerd" staan.

Gewoon gevalletje pech hebben en te weinig ervaring om dat op te lossen.

[ Voor 8% gewijzigd door Bommes op 19-04-2016 13:02 . Reden: foto gefixed ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Ach, ik wou dat ik als beginnende rijder (wat ik nog steeds ben) zo'n tripje kon meedoen met wat ervaren motards :) Seriously, als ik het goed heb heeft ze niks ernstigs en de motor ook niet, ik zou er zelf wel mee kunnen leven :) En ik vermoed dat je meer leert door met anderen mee te rijden dan door in je uppie te pendelen a +-500km/week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dryhte schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 13:06:
En ik vermoed dat je meer leert door met anderen mee te rijden dan door in je uppie te pendelen a +-500km/week
Sluit je aan bij een motorclub :) En inderdaad ik heb een paar zeer ervaren motorrijders (ex-leger, ex-politie) in de club die het heel leuk vinden om rijders met minder ervaring de fijne kneepjes bij te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Wacht even.. je hebt in 15k km, die hele lijst aan spullen er doorheen gejaagd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 12:00:
Interessante nieuwe theorie of juist niet je hoofd horizontaal te houden in bochten :)

[video]
Ahh GroB Dölln. Heb daar ook paar keer gereden, geinig leer baantje. Curbs wel beetje hoog.

Dat van het hoofd is erg moeilijk om aan te leren. Ben je een "newbee" dan is het top. Maar voor ouwe rotte in het vak is het lastig. Ik probeer het ook te doen maar val vaak terug in de automatisme.

We leerde dat je bovenlichaam minimaal gelijk moest lopen aan de motor. Met minimaal bedoel ik dat bovenlichaam ook verder naar de binnenkant van de bocht mag. Dus zeg maar zo: \| (slash is lichaam, streep is motor, bovenkant is voorkant motor.) En niet zo /| (Snappie :+ :+ ). Je gezichtsveld veranderd erzeker door maar je zwaartepunt komt lager te liggen. Try it _/-\o_

Mijn maatje Daniel deed dat altijd zo mooi, was altijd erg jaloers op zijn houding: _/-\o_ _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1461066452.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Tylen op 19-04-2016 13:48 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caesar1000 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:53:
[...]
Trouwens, is dit ook een goed voorbeeld van target fixation?
Hier een hele reeks voorbeelden van target fixation ;)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=CQo2x83s08k]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Dryhte schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 13:06:
Ach, ik wou dat ik als beginnende rijder (wat ik nog steeds ben) zo'n tripje kon meedoen met wat ervaren motards :) Seriously, als ik het goed heb heeft ze niks ernstigs en de motor ook niet, ik zou er zelf wel mee kunnen leven :) En ik vermoed dat je meer leert door met anderen mee te rijden dan door in je uppie te pendelen a +-500km/week
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 13:40:
[...]

Sluit je aan bij een motorclub :) En inderdaad ik heb een paar zeer ervaren motorrijders (ex-leger, ex-politie) in de club die het heel leuk vinden om rijders met minder ervaring de fijne kneepjes bij te brengen.
Of in je directe vrienden club/omgeving niet meer motorrijders???
Of via tweakers of een ander forum wat ritjes mee rijden??
Ik rijd meestal met vrienden, nou moet ik wel zeggen dat dus ook de meeste van mijn vrienden motor rijden (waar we elkaar overigens niet van kennen, is een oud scoutingleden kliekje/clubje).

Via het motorforum ben ik 3 keer mee geweest met een "newbie" weekend, dat was echt heel erg leuk. Kende al wat mensen van te voren maar merendeel niet. het woord newbie sloeg trouwens niet op iedereen tijdens dat weekend.
Grote groep, verdeeld over groepjes van 5, 6 of 7 motoren. Onderverdeeld op "kunnen/ervaring".
Tijdens het weekend kon je nog wisselen als het te hard of juist te langzaam ging.

Overigens denk ik dat een club, vriendengroep of what ever wel helpt maar het is vooral gewoon veel rijden.
Niet alleen maar woon werk, alhoewel dat wel erg snel helpt om te leren. Je gaat dan de gewone omstandigheden snel als routine aanleren. Dat helpt bij uitzonderlijke situaties. Je kunt ze dan vaak voorkomen door de ervaring die je hebt, en kom je toch ergens in een bijzondere situatie zal je ervaring je helpen om "normaal" te handelen.
Maar pak de motor ook eens voor een ritje om de kerk, een zondag door de velden, enz, enz.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Maar waarom crasht ie nou?
Het lijkt erop dat ie ruim voor de bocht voor- of achterwiel blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:39:
[...]

Maar waarom crasht ie nou?
Het lijkt erop dat ie ruim voor de bocht voor- of achterwiel blokkeert.
SR denk ik. Realiseert dat hij te snel op de bocht afgaat en de bocht te laat aansnijdt, waardoor hij remt en schuift (denk ik)

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:22

talin

ES-MA

Tylen schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 13:46:
[...]

Ahh GroB Dölln. Heb daar ook paar keer gereden, geinig leer baantje. Curbs wel beetje hoog.

Dat van het hoofd is erg moeilijk om aan te leren. Ben je een "newbee" dan is het top. Maar voor ouwe rotte in het vak is het lastig. Ik probeer het ook te doen maar val vaak terug in de automatisme.

We leerde dat je bovenlichaam minimaal gelijk moest lopen aan de motor. Met minimaal bedoel ik dat bovenlichaam ook verder naar de binnenkant van de bocht mag. Dus zeg maar zo: \| (slash is lichaam, streep is motor, bovenkant is voorkant motor.) En niet zo /| (Snappie :+ :+ ). Je gezichtsveld veranderd erzeker door maar je zwaartepunt komt lager te liggen. Try it _/-\o_

Mijn maatje Daniel deed dat altijd zo mooi, was altijd erg jaloers op zijn houding: _/-\o_ _/-\o_

[afbeelding]
herkenbaar!

heeft mij ook heel wat tijd gekost om het alleen al door te hebben.
eerste foto is op een Nederlands Circuit ergens in 1999 toen ik 2de seizoen reed
die houding was mijn eigen aangeleerde houding.
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/3q1j2s0z112q/1.jpg

deze is 4 jaar later met al 1 jaar EK en Spaans kampioenschap er bij.
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/3h3k303Y3P3V/2.jpg

die laatste houding, geeft al meer rust op de motor, en je hebt minimale beweging nodig om weer achter de kuip te kruipen maar wel het maximale in zwaartepunt op de juiste plek te krijgen.

grootste verschil merkte ik bij meeuwenmeer op circuit Assen, vroeger verzette ik alles zelfs knie uit maar later alleen kont naar binnenbocht om dat gewicht net iets meer te verplaatsen en zo meer snelheid te houden.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Bommes schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:32:
[...]

[...]

Of in je directe vrienden club/omgeving niet meer motorrijders???
Of via tweakers of een ander forum wat ritjes mee rijden??
Ik rijd meestal met vrienden, nou moet ik wel zeggen dat dus ook de meeste van mijn vrienden motor rijden (waar we elkaar overigens niet van kennen, is een oud scoutingleden kliekje/clubje).

Via het motorforum ben ik 3 keer mee geweest met een "newbie" weekend, dat was echt heel erg leuk. Kende al wat mensen van te voren maar merendeel niet. het woord newbie sloeg trouwens niet op iedereen tijdens dat weekend.
Grote groep, verdeeld over groepjes van 5, 6 of 7 motoren. Onderverdeeld op "kunnen/ervaring".
Tijdens het weekend kon je nog wisselen als het te hard of juist te langzaam ging.

Overigens denk ik dat een club, vriendengroep of what ever wel helpt maar het is vooral gewoon veel rijden.
Niet alleen maar woon werk, alhoewel dat wel erg snel helpt om te leren. Je gaat dan de gewone omstandigheden snel als routine aanleren. Dat helpt bij uitzonderlijke situaties. Je kunt ze dan vaak voorkomen door de ervaring die je hebt, en kom je toch ergens in een bijzondere situatie zal je ervaring je helpen om "normaal" te handelen.
Maar pak de motor ook eens voor een ritje om de kerk, een zondag door de velden, enz, enz.
Tja :) ik ken twee motorrijders waarvan ééntje 180km ver weg woont (de ander maar zo'n 40km). Verkeerde vrienden allicht ;)

Een dagje meedoen met één of andere groep lukt in de vakantie misschien wel eens, het pendelen doe ik sowieso (dat is mijn voornaamste motivatie geweest om te leren rijden - het dagelijkse tijdverlies in de file).
Maar die ritjes om de kerk en door de velden zijn soms wat saai als je ze alleen moet maken ;) (al doe ik het wel eens, gewoon om het hoofd leeg te maken - ik ken de omgeving van Gent nu veel beter dan voor ik motor reed ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:14:
[...]

[video]
Is dat zo? Lijkt toch ook regelmatig te vroeg insturen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 23:05
Ik vond het bij een flink deel ook niet op target fixation lijken, maar bv wegglijden door meuk, te hoge snelheid, rijden op verkeerd wegdeel, plaats op de weg, bocht van binnen aansnijden, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:18
Rukapul schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:56:
Ik vond het bij een flink deel ook niet op target fixation lijken, maar bv wegglijden door meuk, te hoge snelheid, rijden op verkeerd wegdeel, plaats op de weg, bocht van binnen aansnijden, etc.
Vaak gewoon twijfel, schrikken en dan te laat zijn met bijremmen of insturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoVermeir
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 13:15
binnen 3-tal weken mijn eerste grote groepsrit :)
http://motorwijding.be/

eerst wijding en dan rondrit van 150km, kijk er naar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Rukapul schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:56:
Denk dat alleen een bestuurder kan zeggen of het idd target fixation was. Vaak leek het er wel op, in zoverre dat na een (externe) gebeurtenis de motorrijder de bocht ineens erg/te ruim nam en niet echt meer leek te corrigeren, behalve met remhendel. Vond vooral die van 7:30 (heuveltje op) en die kort erna met die 2 fietsers erg lullig.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
steveman schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:21:
[...]

Want dan blijkt "zijn" manier van sturen niet genoeg te werken, of erger hij gaat opeens bewust sturen op de manier zoals ie dacht dat het werkte, zo krijg je van die filmpjes waar men in een leeg weiland, net precies dat ene boompje raakt.
Wat ik bedoel is dat de enige manier om te sturen counter steering is. Dus was ie ook doet, wel of geen paniek hij zal altijd couter steeren. Er is geen zijn of mijn manier van sturen als er maar 1 manier is om te sturen, het kan gewoon niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:14:
[...]

[video]
Zo zeg, begint gelijk heftig. Lijkt me niet een frontale botsing die je zonder meer overleefd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

PilatuS schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:26:
[...]

Wat ik bedoel is dat de enige manier om te sturen counter steering is. Dus was ie ook doet, wel of geen paniek hij zal altijd couter steeren. Er is geen zijn of mijn manier van sturen als er maar 1 manier is om te sturen, het kan gewoon niet anders.
Lol, laat ook maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik zal het wel niet snappen dan :P

Als we het toch over houding hebben. Hier onder een foto van de 2e keer op Lelystad.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/PBSEtL7hrHHBx9Hx1tnG1pCE/medium.jpg

Is al een stuk beter dan de eerste keer op dat circuit een maand eerder. Nu alleen nog wat meer met het hoofd de spiegel proberen te koppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog twee aardige video's over houding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 13:46:
[...]

[afbeelding]
met de /| bedoel je dan je knie naar buiten brengen maar je boven lichaam boven je tank houden?

Heb nooit een fatsoenlijke circuit dag gereden maar kan me eigenlijk niets voorstellen bij de /| positie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Nee juist niet bovenlichaam boven de tank. Die moet weg van de tank. Ik ga wel even tekenen ;) Momentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:00:
Nee juist niet bovenlichaam boven de tank. Die moet weg van de tank. Ik ga wel even tekenen ;) Momentje.
Je je bedoelt de foute positie is lichaam boven de tank toch? ipv naar buiten brengen

en anders zie ik graag je MsPaint skillz ;)

Alhoewel, met de Tuono wil ik dit jaar wel een circuit dagje gaan doen.
die doen ze hier af en toe voor 75 euro onbeperkt rijden... enige nadeel... alle niveaus rijden door elkaar en er is geen instructeur

https://goo.gl/maps/LKSSSzRRnHs

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2016 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:02:
[...]

Je je bedoelt de foute positie is lichaam boven de tank toch? ipv naar buiten brengen

en anders zie ik graag je MsPaint skillz ;)

Alhoewel, met de Tuono wil ik dit jaar wel een circuit dagje gaan doen.
die doen ze hier af en toe voor 75 euro onbeperkt rijden... enige nadeel... alle niveaus rijden door elkaar en er is geen instructeur

https://goo.gl/maps/LKSSSzRRnHs
Precies ;) MSPaint FTW :)

Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1461075134.png

Edit: Natuurlijk niet (op het linker plaatje) met je kop onder de clipon :9

[ Voor 5% gewijzigd door Tylen op 19-04-2016 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Tylen schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:13:
[...]

Precies ;) MSPaint FTW :)

[afbeelding]

Edit: Natuurlijk niet (op het linker plaatje) met je kop onder de clipon :9
Vooral die laatste rode zie ik veel mensen doen. Wanhopig proberen met de knie naar de grond te gaan terwijl het bovenlichaam recht boven de tank blijft. Zodra je met je bovenlichaam en hoofd naar de spiegel of handvat gaat komt die knie vanzelf waar ie naar toe moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

@Aardschok: Catelloli is erg leuk. Top baantje om het te leren. Ik weet niet of the race academy er nog komt. Vroegah wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:25:
@Aardschok: Catelloli is erg leuk. Top baantje om het te leren. Ik weet niet of the race academy er nog komt. Vroegah wel.
Heb je hier ooit gereden als instructeur of voor de lol?
Mocht je trouwens ooit nog gaan rijden daar stuur me maar een PM

Vrienden van me hebben al een dagje gedaan en waren zeer te spreken.
dat 2de rechte stuk schijnt wel lekker rust momentje te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:38
Prachtige paint :D
Ik ga nog niet zo plat, maar ik denk dat mijn houding eerder de rode en dus foute is dan een van de andere twee, ga ik op letten een volgende keer :)

Nu heb ik laatst op Assen mijn eerste circuit kilometers gemaakt met instructeur voorop, echter had de rest van het groepje al veel meer ervaring en was het alsnog niet bij te benen. (ik was zo verstandig om het eerste rondje op Assen maar in mijn eigen tempo te doen ipv volgas achter het groepje aan te gaan...)
Ik zou dus graag eens een circuittraining doen om wat meer begeleiding te krijgen, om met name aan mijn houding e.d. te werken.
Met de auto ook twee keer gedaan in Lelystad en de Nordschleife en daar enorm veel van geleerd m.b.t. het rijden van lijnen e.d.

Bij welke organisatie kan ik terecht om zoiets eens met de motor te doen. Hoeft wat mij betreft niet eens een hele dag, gewoon een middagje een paar sessies vind ik ook al prima maar dan wel met een instructeur voor/achter je en 1-op-1 wat feedback over wat er beter/anders kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:33:
[...]

Heb je hier ooit gereden als instructeur of voor de lol?
Mocht je trouwens ooit nog gaan rijden daar stuur me maar een PM

Vrienden van me hebben al een dagje gedaan en waren zeer te spreken.
dat 2de rechte stuk schijnt wel lekker rust momentje te zijn.
Juup. Met TRAC toen het nog leuk was ;) Ben daar twee jaar geleden helemaal mee gestopt. Toevallig mag ik 24 Mei weer een dagje les geven op Assen voor MotoPuro _/-\o_ Maar dat is een uitzondering. Was er helemaal klaar mee hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
B-Real schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:34:
Bij welke organisatie kan ik terecht om zoiets eens met de motor te doen. Hoeft wat mij betreft niet eens een hele dag, gewoon een middagje een paar sessies vind ik ook al prima maar dan wel met een instructeur voor/achter je en 1-op-1 wat feedback over wat er beter/anders kan.
Zoiets als dit kan misschien wat voor je zijn: http://www.trackdays4all.nl/trackdays-4-starters/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

B-Real schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:34:
Prachtige paint :D
Ik ga nog niet zo plat, maar ik denk dat mijn houding eerder de rode en dus foute is dan een van de andere twee, ga ik op letten een volgende keer :)

Nu heb ik laatst op Assen mijn eerste circuit kilometers gemaakt met instructeur voorop, echter had de rest van het groepje al veel meer ervaring en was het alsnog niet bij te benen. (ik was zo verstandig om het eerste rondje op Assen maar in mijn eigen tempo te doen ipv volgas achter het groepje aan te gaan...)
Ik zou dus graag eens een circuittraining doen om wat meer begeleiding te krijgen, om met name aan mijn houding e.d. te werken.
Met de auto ook twee keer gedaan in Lelystad en de Nordschleife en daar enorm veel van geleerd m.b.t. het rijden van lijnen e.d.

Ja dat is een beetje moeilijk in NL. Het zijn altijd complete dagen tot zelfs meerdere dagen. Ik kan je Race Cracks erg aanbevelen. Niveau 1 en dan lekker achter de instructeur aan. Het gaat er niet snel en je leert er enorm veel van. Ga je te langzaam of ben je te snel voor het groepje? Ga je lekker naar een andere _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Dat klinkt inderdaad goed en op dat circuit heb ik dus met de auto al ervaring. Ideaal circuit om op te beginnen en onder begeleiding van toen o.a. Kevin Abbring ging het aan het eind van de dag best rap.

Lijkt me ook wel wat om daar de basis te leren met de motor :)

@ Tylen, Race Cracks ga ik ook eens opzoeken.
Een hele dag is opzich niet zo'n ramp, maar als ongeoefend amateur-coureur sloopt het je toch best aardig en dan zou een halve dag ook wel kunnen. Aan de andere kant, zo'n dagje is zo om natuurlijk en dan kun je in elk geval lekker slapen 's avonds :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:18:
[...]

Vooral die laatste rode zie ik veel mensen doen. Wanhopig proberen met de knie naar de grond te gaan terwijl het bovenlichaam recht boven de tank blijft. Zodra je met je bovenlichaam en hoofd naar de spiegel of handvat gaat komt die knie vanzelf waar ie naar toe moet.
Klopt, vandaar dat ik van zeer ervaren motorrijders de "kissing mirror technique" heb geleerd. Het leuke hiervan is dat het op alle motoren toepasbaar is, ook voor motorrijders die geen knee down willen of kunnen doen. En iedereen kan het leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:16

Rick-Jan

always connected

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 17:46:
Een van de beste tips die ik mensen kan geven die moeite hebben met bochten is diep de bocht in kijken en de "kissing mirror technique" toepassen.

Probeer diep de bocht in te kijken en probeer je spiegel te kussen. Doordat je probeert je spiegel te kussen leun je automatisch naar de binnenkant van de bocht en komt je been aan de buitenkant strak tegen de tank aan te zitten waardoor je een beetje gaat hangen.

Dat is een goede basis voor een moeie bochtentechniek :)
Zojuist even geprobeerd en het werkt best goed moet ik zeggen _/-\o_ Zit veel relaxter in de bocht.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:54:
[...]

Klopt, vandaar dat ik van zeer ervaren motorrijders de "kissing mirror technique" heb geleerd. Het leuke hiervan is dat het op alle motoren toepasbaar is, ook voor motorrijders die geen knee down willen of kunnen doen. En iedereen kan het leren :)
Ga het dit weekend eens uit proberen op een leeg stuk asfalt ten noorden van Terrassa (mijn favo weg hierzo)
moet die laatste milimeter van de mega dikkes 200/55/17 slof ook netjes kunnen gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 14:49

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

_Apache_ schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 13:45:
[...]

Wacht even.. je hebt in 15k km, die hele lijst aan spullen er doorheen gejaagd? :?
Jazeker, in de veronderstelling dat de 690 minder onderhouds intensief zou zijn dan een exc :+

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rick-Jan schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:56:
[...]

Zojuist even geprobeerd en het werkt best goed moet ik zeggen _/-\o_ Zit veel relaxter in de bocht.
Gaaf _/-\o_ Ik merkte ook meteen duidelijk verschil en ik zat al snel met een grote grijns op mijn gezicht bij linkerbochten te pogen mijn linkerspiegel te kussen en bij rechterbochten mijn rechterspiegel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:17:
[...]

Gaaf _/-\o_ Ik merkte ook meteen duidelijk verschil en ik zat al snel met een grote grijns op mijn gezicht bij linkerbochten te pogen mijn linkerspiegel te kussen en bij rechterbochten mijn rechterspiegel :)
Is voor mij ook de standaard manier om lekker over een dijk te raggen. Er naast hangen doe ik op de weg niet. Puur met het bovenlichaam hangen is meer dan voldoende. Ik vind dit ook een stuk fijner rijden dan recht blijven zitten, het voelt gewoon stabieler aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een plaatje met het verschil tussen standaard houding in bochten en de kissing mirror of chin over wrist technique :)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/jegb4UIL2GsIhDOWQxstzdfX/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Zat eigenlijk door pakken in de sale te bladeren... maar toen zag ik per ongeluk deze:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/deRbhgR.jpg

Ik vind 'm veeeet!

"I am Francis Rossi"

[ Voor 9% gewijzigd door steveman op 19-04-2016 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Afbeeldingslocatie: http://cdn2-www.comingsoon.net/assets/uploads/2015/04/powerrangersdirector.jpg

:P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dat plaatje kan je bij ieder racepak van leer plaatsen toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Power ranger bij kleurtjes, ghost rider wannabe bij zwart :P Als jij 't mooi vind vooral doen d:)b

[ Voor 24% gewijzigd door Martin op 19-04-2016 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ja, dat is ook wat ik denk bij ieder racepak van leer dat ik buiten het circuit tegen kom.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet je wel uitkijken als je volledig in power ranger pak staat,...
als je dan een pose maakt, explodeert nabijgelegen gras namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Lol XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar goed dat ik een chopper rij want ik zou niet eens plat door de bocht durven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 13:12
[...]

Vanochtend ook even geprobeerd in wat bochten op weg naar werk; werkt inderdaad goed! Ik ben echt geen bochtenridder en merk bochten naar rechts heel wat soepeler gaan dan naar links

Hoop met dit nieuwe inzicht toch wat meer vooruitgang te kunnen boeken mbt de 'schaamrandjes'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kan wat dat aangaat toch ook een VRO Bochten wel aanraden. Heeft mij heel veel gebracht.
Hoofdzakelijk ook omdat het de hele dag noodweer was.

Zaten helaas wel een paar sissies bij, waardoor het tempo voor mij wat te laag was uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Imperial_Master schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:18:
[...]

Vanochtend ook even geprobeerd in wat bochten op weg naar werk; werkt inderdaad goed! Ik ben echt geen bochtenridder en merk bochten naar rechts heel wat soepeler gaan dan naar links

Hoop met dit nieuwe inzicht toch wat meer vooruitgang te kunnen boeken mbt de 'schaamrandjes'
Als je je schaamranden weg wilt hebben, dan wil je alleen je motor plat leggen, dan moet je dus je rechterspiegel kussen als je linksom gaat. Dan druk je je motor plat en rijd je de randjes er af.

Is dat een goede techniek om te rijden? Nee, absoluut niet :P Daarom is de drukte die men maakt om schaamrandjes ook zo onzinnig...
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 07:24:
Maar goed dat ik een chopper rij want ik zou niet eens plat door de bocht durven :+
Je hebt je stepjes nog niet aan de grond gereden? Dat moet toch goed te doen zijn zou je zeggen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 07:24:
Probeer de Kissing Mirror techniek onder de knie te krijgen. Je zult dan stabieler, sneller en veiliger de bocht door gaan. Hier kun je lezen hoe je deze techniek toepast:

http://www.motorcycletrai...d-clearance-to-major-tom/

http://www.wildwestcycle.com/f_turns.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 11:06
Leuk om te zien dat er af en toe ook over circuit rijden wordt gepraat hier.
Onlangs weer een wat oudere circuit motor gekocht en binnenkort maar weer eens Zolder op :9~

Benieuwd hoe dat gaat, toch al 2 jaar niet op het circuit gereden denk ik.
Dit is de moto:

[ Voor 18% gewijzigd door Panini op 20-04-2016 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 23:05
[...]

Vanochtend ook even gedaan bij de paar bochten en rotondes die ik moet en het voelt inderdaad beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Vays schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:29:
Leuk om te zien dat er af en toe ook over circuit rijden wordt gepraat hier.
Onlangs weer een wat oudere circuit motor gekocht en binnenkort maar weer eens Zolder op :9~

Benieuwd hoe dat gaat, toch al 2 jaar niet op het circuit gereden denk ik.
Dit is de moto:

[afbeelding]
Deeplinken vanuti MF mag niet ;) Foto is niet zichtbaar.

Wanneer ga je naar zolder???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Binnenkort is het zover: Ik stop met werken en ga opnieuw aan de studie. Echter moet ik eerst een GMAT test afleggen op 17 mei. Ik neem 31 april ontslag, zodat ik toch nog 2 weken (dik) heb om elke dag te knallen. Daarna start ik te werken op 10 MINUTEN VAN THUIS.

Dus. Met de motor naar het werk wordt vaste kost! Lekker.

Ik vind het altijd raar als mensen raar kijken naar mensen met een lederen pak. Het is het veiligste, en het staat leuk. Voor langere ritten zal ik nooit iets anders aandoen.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthewk schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:51:
Ik vind het altijd raar als mensen raar kijken naar mensen met een lederen pak.
Ik denk dat de meeste mensen niet raar kijken naar een leren pak, maar eerder naar de belachelijke kleurtjes die heel veel van die pakken hebben.

Met dit leren pak is in mijn ogen helemaal niets mis :)

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/9CrOpGtL5pM/maxresdefault.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:02
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:58:
[...]

Ik denk dat de meeste mensen niet raar kijken naar een leren pak, maar eerder naar de belachelijke kleurtjes die heel veel van die pakken hebben.

[afbeelding]
Ja want zo val je op in het verkeer?? 8)7

Gisteren de S1000R gaan ophalen!! Nu het saaiste van het saaiste: de motor inrijden.
En nee, ik rij em niet de race manier in. Ik "probeer" het beschaafd stukje per stukje op te bouwen.
Toch al 180km kunnen doen, hoop vandaag op een 250 af te tikken!

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 13:12
Hooglander1 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:37:
[...]

Als je je schaamranden weg wilt hebben, dan wil je alleen je motor plat leggen, dan moet je dus je rechterspiegel kussen als je linksom gaat. Dan druk je je motor plat en rijd je de randjes er af.

Is dat een goede techniek om te rijden? Nee, absoluut niet :P Daarom is de drukte die men maakt om schaamrandjes ook zo onzinnig...
Eens, ultieme doel is ook niet om de schaamranden eraf te rijden maar om mijn techniek overal te verbeteren zodat ik soepeler (bochten) rijd - en ja, dit zal ook domweg meer kilometers nodig hebben, ik rijd gewoon niet genoeg ;)

Uiteindelijk zal het denk ik toch een gevolg van het soepeler door de bochten gaan zijn dat ik meer rubber zal gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Opvallende kleurtjes zijn goed om je op te laten vallen! Een volledig zwart pak en zwarte motor heb ik mijn vriendin gelukkig uit het hoofd kunnen praten, want zichtbaarheid is je enige wapen in het verkeer.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthewk schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:05:
Opvallende kleurtjes zijn goed om je op te laten vallen! Een volledig zwart pak en zwarte motor heb ik mijn vriendin gelukkig uit het hoofd kunnen praten, want zichtbaarheid is je enige wapen in het verkeer.
Kleur is maar een ding van het opvallen in het verkeer ;) Ik rij altijd in het volledig zwart en vrijwel altijd op donkere motoren en ik heb letterlijk nog nooit wat meegemaakt hetzelfde geldt voor veel van mijn clubmaatjes die ook bijna allemaal in het zwart rijden.

Maar goed zwart met een rode motor is ook een mooie combo >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.asphaltandrubber.com/wp-content/gallery/ghost-rider-499hp-turbo-hayabusa/ghost-rider-turbo-hayabusa-streetfighter-06.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:58:
[...]

[afbeelding]
Ghostrider v2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Met zo'n grote turbo er onder vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kazzzdafke schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:00:
[...]

Ja want zo val je op in het verkeer?? 8)7

Gisteren de S1000R gaan ophalen!! Nu het saaiste van het saaiste: de motor inrijden.
En nee, ik rij em niet de race manier in. Ik "probeer" het beschaafd stukje per stukje op te bouwen.
Toch al 180km kunnen doen, hoop vandaag op een 250 af te tikken!
PICS!!!

ik heb nu iets meer dan 550km op mijn ODO staan.
Ga ik deze vrijdag en weekend verder aan werken (moet onder de 7000 toeren blijven maar dan begint het blok pas eigenlijk te leven, zo moeilijk om in te houden!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Kan ik hier ook pics uploaden zonder ze eerst op "'t internet" te moeten zwieren? Lokale upload werkt niet zeker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

kazzzdafke schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:38:
Kan ik hier ook pics uploaden zonder ze eerst op "'t internet" te moeten zwieren? Lokale upload werkt niet zeker?
Je hebt een Tweakers-fotoalbum, bereikbaar via deze URL. Ik geloof dat je dat moet kopen met karma, en is te activeren in de karmastore.

[ Voor 21% gewijzigd door CodeCaster op 20-04-2016 12:48 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kazzzdafke
Thanks!!!

S1000R

En op het werk, broederlijk naast elkaar :)

Op het werk

[ Voor 37% gewijzigd door kazzzdafke op 20-04-2016 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:40
kazzzdafke schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:57:
Thanks!!!

[afbeelding]

En op het werk, broederlijk naast elkaar :)

[afbeelding]
Machtige machine! Reed laatst nog achter een op de snelweg, zodra de auto voor hem naar rechts ging schoot hij weg met 1 handje aan het stuur alsof het niks is. Ik probeerde hem nog bij te houden en heb zelfs 2x omlaag geschakeld en de husky in de begrenzer gejaagd maar dat mocht allemaal niet baten, hij liep nog steeds uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
cyntax schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:07:
[...]

Machtige machine! Reed laatst nog achter een op de snelweg, zodra de auto voor hem naar rechts ging schoot hij weg met 1 handje aan het stuur alsof het niks is. Ik probeerde hem nog bij te houden en heb zelfs 2x omlaag geschakeld en de husky in de begrenzer gejaagd maar dat mocht allemaal niet baten, hij liep nog steeds uit!
De snelheid is idd 1 ding, maar daar kan ik (buiten de testrit) nog niet teveel over zeggen :)

Maar, de handling in de bochten is echt wel lekker. Zelfs nu al.
Enkel dat inrijden é. Pfff heel de tijd tussen de 3000 en 5500 toeren, overdreven veel schakelen, niet te lang zelfde snelheid, ... zucht. Efkes doorbijten, maar het is voor een hoger doel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Heerlijk apparaat!

Inrijden is even vervelend, maar moet dat serieus tussen de 3.000 en 5.500 rpm gebeuren? Dat is wel een heel kort toerengebied....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Yep, blijkbaar wel ja.. als je toch een goede levensduur voor ogen hebt met weinig olieverbruik. Vanaf 500km zou ik al af en toe ietsje hoger mogen gaan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:51

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Mag ik mijn nieuwe aankoop ook posten? Bij deze hoeven alleen de banden worden ingereden, niet de motor :P
Zero SR ZF12.5

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
kazzzdafke schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:13:
Yep, blijkbaar wel ja.. als je toch een goede levensduur voor ogen hebt met weinig olieverbruik. Vanaf 500km zou ik al af en toe ietsje hoger mogen gaan :)
De handleiding schrijft max 7k voor tot 300 km en max 9k tot 1000km en juist veel variëren in toerental, je rijdt hem nu veel te beperkt in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

antonboonstra schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:20:
Mag ik mijn nieuwe aankoop ook posten? Bij deze hoeven alleen de banden worden ingereden, niet de motor :P
[afbeelding]
Ben super benieuwd naar je praktische ervaringen.. Rijcomfort, bereik, opladen, en de algemene ervaring.
Het is absoluut de toekomst imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
pagani schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:24:
[...]

De handleiding schrijft max 7k voor tot 300 km en max 9k tot 1000km en juist veel variëren in toerental, je rijdt hem nu veel te beperkt in...
Klopt, maar garage zei iets anders... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:51

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

_Apache_ schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:26:
[...]
Ben super benieuwd naar je praktische ervaringen.. Rijcomfort, bereik, opladen, en de algemene ervaring.
Ik heb nu ongeveer 500 km op de teller staan, dus kan nog maar beperkte ervaringen delen.

Het verbruik hou ik bij met spritmonitor. Ik ga hier uit van het werkelijk verbruik gemeten met een aparte Din rail kWh meter, dus niet wat het display van de Zero SR aangeeft. Op basis hiervan moet het praktische bereik ook inzichtelijk worden, maar een actieradius van 160 km lijkt tot nu toe goed haalbaar. Ik merk in ieder geval wel dat het sterk afhankelijk is van de gereden snelheid. Op de snelweg haal je die 160 km zeker niet, maar dat rijdt ook niet erg lekker met een volledig gebrek aan windbescherming. Bij lage snelheden (in de stad / dorp / file) zijn meer kilometers haalbaar.

Rijcomfort is erg goed. Ik zit wat meer rechtop dan met mijn andere motor (CBR600F). Zadel is erg stevig maar toch comfortabel met een lekker randje/verhoging waar je goed tegenaan kan zitten. Is ook wel nodig bij de stevige acceleratie (volgens de specs in 3,3 sec. op de 100 km/h). Elke keer genieten dat je op elk moment het volledige koppel van 144 Nm kan benutten. Je hoeft je tijdens het maken van bochten of een inhaalactie nooit af te vragen of je wel in de juiste versnelling of het juiste toerenbereik zit. Gewoon draaien en BAM 8) Dat het een heerlijke gooi- en smijtmotor is, helpt natuurlijk ook.

Opladen met de standaard lader is simpel. Gewoon steker in het stopcontact en je kunt weglopen. Grootste nadeel is de laadsnelheid met de standaard lader. Even onderweg tanken heeft weinig zin. Met een half uurtje laden, kom je misschien 10 km verder mee... Maar als je rekening houdt met de range en gewoon thuis 'tankt', dan maakt de laadsnelheid niet uit. Hij kan desnoods de hele nacht aan het stroom staan.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Klinkt toch wel als een ideaal apparaat voor de mooiweerrijder zoals ik. Ik rij op een mooie zonige zondagmiddag vrijwel nooit meer dan 160km en kom dan vrijwel niet op de snelweg. Juist op dat soort wege is het altijd aanwezige koppel wel weer fijn natuurlijk.

Opladen is dan ook niet zo'n issue. Enige nadeel is het gebrek aan geluid, dat vind ik toch wel erg mooi aan mijn GSX-R :)

Ben ook erg benieuwd hoe het gebruik, onderhoud etc gaat bevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:17:
[...]

PICS!!!

ik heb nu iets meer dan 550km op mijn ODO staan.
Ga ik deze vrijdag en weekend verder aan werken (moet onder de 7000 toeren blijven maar dan begint het blok pas eigenlijk te leven, zo moeilijk om in te houden!)
Bij een hoop KTM's zit er tot 1000km een revlimiter op bij 5000 of 6000 toeren. Zit de eerste 1000km er op gaat de revlimiter automatisch naar een hoger toerental. Vind dit opzich wel een mooie oplossing zodat je er zelf niet op hoeft te letten. Ik had wel gedacht dat BMW dit ook zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Jaja, we hebben er ééntje opstaan tot 7000 en daarna 9000. Maar.. is het goed om al direct tot daar door te trekken?

We zien wel, ik ga de gulden middenweg nemen. Vanaf 250 in elke versnelling tot 90 gaan.. zo opbouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Maak hem nou niet lui ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_Apache_ schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:26:
[...]

+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 11:06
Tylen schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:45:
[...]

Deeplinken vanuti MF mag niet ;) Foto is niet zichtbaar.

Wanneer ga je naar zolder???
Hmm, post maar even aangepast.
19 mei waarschijnlijk, groepje minder snel
Pagina: 1 ... 55 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.