Dryhte schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 13:06:
Ach, ik wou dat ik als beginnende rijder (wat ik nog steeds ben) zo'n tripje kon meedoen met wat ervaren motards

Seriously, als ik het goed heb heeft ze niks ernstigs en de motor ook niet, ik zou er zelf wel mee kunnen leven

En ik vermoed dat je meer leert door met anderen mee te rijden dan door in je uppie te pendelen a +-500km/week
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 13:40:
[...]
Sluit je aan bij een motorclub

En inderdaad ik heb een paar zeer ervaren motorrijders (ex-leger, ex-politie) in de club die het heel leuk vinden om rijders met minder ervaring de fijne kneepjes bij te brengen.
Of in je directe vrienden club/omgeving niet meer motorrijders???
Of via tweakers of een ander forum wat ritjes mee rijden??
Ik rijd meestal met vrienden, nou moet ik wel zeggen dat dus ook de meeste van mijn vrienden motor rijden (waar we elkaar overigens niet van kennen, is een oud scoutingleden kliekje/clubje).
Via het motorforum ben ik 3 keer mee geweest met een "newbie" weekend, dat was echt heel erg leuk. Kende al wat mensen van te voren maar merendeel niet. het woord newbie sloeg trouwens niet op iedereen tijdens dat weekend.
Grote groep, verdeeld over groepjes van 5, 6 of 7 motoren. Onderverdeeld op "kunnen/ervaring".
Tijdens het weekend kon je nog wisselen als het te hard of juist te langzaam ging.
Overigens denk ik dat een club, vriendengroep of what ever wel helpt maar het is vooral gewoon veel rijden.
Niet alleen maar woon werk, alhoewel dat wel erg snel helpt om te leren. Je gaat dan de gewone omstandigheden snel als routine aanleren. Dat helpt bij uitzonderlijke situaties. Je kunt ze dan vaak voorkomen door de ervaring die je hebt, en kom je toch ergens in een bijzondere situatie zal je ervaring je helpen om "normaal" te handelen.
Maar pak de motor ook eens voor een ritje om de kerk, een zondag door de velden, enz, enz.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.