Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.194 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Martin schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 18:43:
Hoeveel verschil zit er in de aangegeven bandenspanningen? En, om nog een optie in de discussie te gooien, wat als je het gemiddelde neemt tussen de opgegeven bandenspanningen? :P
Hangt ook van je rijstijl af. Als je enorm hard over een dijk gaat kan je beter wat lager zitten. Ga je iedere dag compleet rechtop 80km de snelweg over kan je best wat hoger zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
418O2 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 16:48:
Ik heb het nog nooit gezien. Maar is dit geen optie?

http://www.tenkateshop.co...easy-headset-6-interphone

Of een koptelefoon uitelkaar slopen (headband er af) en een verlengkabel ofzo.
Ziet er wel aantrekkelijk uit. Maar die fullstar review (3 keer) is verdacht. En ook dat ik verder niet een andere aanbieder kan vinden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:19

steveman

Comfortabel ten onder

Pff, remblokken vervangen van m'n motor gaat BEDUIDEND makkelijker dan van m'n koekblik...

Toegegeven: no never no way dat m'n motor zo gaat roesten. Pret met schuurpapier en kopervet...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-10 16:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PilatuS schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 17:10:
[...]

Dunlop gaat niet al hun banden op alle modellen testen
Dat zal je nog tegenvallen. In bijvoorbeeld Duitsland moet er daadwerkelijk een typegoedkeuring zijn voordat een band op een motor gezet mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:25

mphilipp

Romanes eunt domus

pagani schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 22:29:
Van 1.6 naar 1.8 is anders meer dan 10 procent :p
Und? Ik vind dat niet veel. En als je het verhaal goed hebt gelezen en begrepen hebt, geef ik er aan dat dit nog eens onder de minst ideale omstandigheden is. Zachte banden en warm weer (dus ook wat asfalt als ik daarop reed). Bij een harder opgepompte band is het verschil nooit zo hoog.

En die 1.9 kwam een enkele keer voor, en dan maar even.

Kortom: het is dus niet zo dramatisch als men denkt/roept. En ik denk dat 85% van de rijders het niet eens merkt. En op deze opmerking gaan natuurlijk die 3 hier reageren die het wél merken. Maar dat zeg ik ook: een enkeling is maar in staat om het daadwerkelijk te voelen. Net als dat heel weinig mensen maar het verschil tussen 2 merken banden goed kunnen waarnemen en verwoorden.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
mphilipp schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 20:08:
[...]
Kortom: het is dus niet zo dramatisch als men denkt/roept. En ik denk dat 85% van de rijders het niet eens merkt. En op deze opmerking gaan natuurlijk die 3 hier reageren die het wél merken. Maar dat zeg ik ook: een enkeling is maar in staat om het daadwerkelijk te voelen. Net als dat heel weinig mensen maar het verschil tussen 2 merken banden goed kunnen waarnemen en verwoorden.
Ik merk anders een duidelijk verschil! als ik het weer eens vééél te lang heb uitgesteld en wegrij na het bijpompen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En mij gaat het niet om het voelen, maar vooral ook om de levensduur van de band ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-10 18:13
[quote]Blue-eagle schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 16:45:
Iemand hier die van die inbouw-oortjes heeft voor een helm waar niet direct een duur systeem bij zit? Ik wil gewoon goed geluid wat verstaanbaar is met oordoppen in. Het liefst:
  • Oortjes in de helm;
  • Een kleine kabel daaraan vast waar ik een kabel in kan steken voor het geluid;
  • Die kabel kan ik in de headset aansluiting van mijn telefoon stoppen.
Met zoiets ben ik ook ooit begonnen, toen kreeg ik het .... O-) idee om eens met een bluetooth oortje in mijn helm te spelen. Dat werkte eigenlijk prima. Ik heb dus nu zo'n ding wat je voor een paar euro in zo'n bekende telecomshop koopt waar ze naast de supergoedkope hoesjes, nep kabeltjes en wat al niet meer liggen.
Werkt prima met m'n garmin samen, ik versta de aanwijzingen in elk geval prima. Muziek hoef ik niet.
Ik bedoel dus niet zo'n oortje wat als een dopje in je oor zit maar meer zo'n ding:
http://shop.crackberry.co...h-headset/11A31A22943.htm
Daar heb ik dan alles afgesloopt waarmee het ding normaal om je oor geklemd zit + microfoon. Het resterende deel heb ik simpel met wat klittenband en bisonkit in m'n helm 'geplakt'. Wel na even wat ge-experimenteerd te hebben met de goede plek. Schuberth helmen hebben eigenlijk allemaal een soort van uitsparing die ervoor bedoeld is. Uiteindelijk paste alles na een middagje frobelen.
Kwam op het idee omdat ik eerst inderdaad een halve oude mp3 speler koptelefoon gebruikte maar steeds liep te klooien met het kabeltje in mijn jas en meer van dat soort gedoe... Na 3 maal een kabeltje gesoldeerd te hebben was ik daar ook wel mee klaar. Toen vond ik een la nog zo'n bluetooth ding wat ik ooit eens gekregen heb bij een mobieltje en het idee was geboren.
Enige nadeel is dat je niet moet vergeten het ding weer op te laden, doet het bij mij zo'n dag of 3 (10-14 uur per dag rijdend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Martin schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 20:42:
[...]
Ik merk anders een duidelijk verschil! als ik het weer eens vééél te lang heb uitgesteld en wegrij na het bijpompen
Ja, als ie echt een heel stuk minder was. Dan voel ik het ook wel. Maar die 0,2bar voelt het gros van de mensen niet.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Blue-eagle schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 16:45:
Iemand hier die van die inbouw-oortjes heeft voor een helm waar niet direct een duur systeem bij zit? Ik wil gewoon goed geluid wat verstaanbaar is met oordoppen in.
Je kunt mijn Autocom systeem kopen. Dat is een bedraad systeem, topkwaliteit. Platte speakers voor in de helm en een microfoon voor als je ergens tegen wilt lullen. Ik heb het jaren geleden gekocht voor de BMW RT. Ik heb er ook een bluetooth module bij om aan de navi te koppelen. Die wordt gevoed door het intercom systeem. Er kan van alles op aangesloten worden (gps, mobiel, mp3 speler) allemaal via draad of de voornoemde bt module. Speakers/mike gaan via draad. Werkt altijd, en omdat ie op 12v aangesloten is, werkt ie zelfs beter als de meeste BT setjes omdat ie niet hoeft te letten op stroomverbruik.
In principe baal ik elke keer weer als ik mijn helm weer moet opladen omdat ik nu zo'n BT ding heb. Die draad is niet altijd even handig moet ik zeggen, vooral het inbouwen in de helm kan een klus zijn en die plug werk je niet weg, maar het werkt altijd en overal.

Het is een Autocom Active Rider 200. Ik had 'm al lang op Marktplaats moeten zetten... Stuur maar een pb als je interesse hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:32
Zo. Nadat ik november vorig jaar na 20 jaar weer ging motorrijden (januari en februari even niet wegens veel )n het buitenland zijn) vandaag m)jn eerste echte grote rit. 40 km op en neer naar Utreg. Jeez, wat is het verkeer tijdens de spits veranderd. Leek wel alsof ik soms geen ruimte kreeg tussendoor. Of autootjes die hem met 110 voor je gooien als je met 130+ komt aanrijden. Waren wel vak zwarte, kleine karretjes, type golf en seat klein.
Moest natuurlijk onderweg tanken. Jeez, wat is dat duur in NL. 37 cent duurder voor Euro95.
En wat me opvalt is dat ik wat onzeker ben in een bocht naar rechts en niet naar links. Maar verder wel heerlijk gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:38

Vrijdag

De Zwarte

Welkom terug :)

Bocht naar rechts is altijd wat lastiger. Zo heb ik ervaren en hoorde ik ook van mijn instructeur toen omdat je dan je gashand "naar je toe trekt" en daardoor gas gaat geven of juist niet. Ik had altijd meer moeite met rechtsom wegrijden dan linksom.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:30
Wut, je hoort aan de rechterhendel te duwen als je naar rechts wilt gaan hoor ;).
maartend schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 23:05:
Zo. Nadat ik november vorig jaar na 20 jaar weer ging motorrijden (januari en februari even niet wegens veel )n het buitenland zijn) vandaag m)jn eerste echte grote rit. 40 km op en neer naar Utreg. Jeez, wat is het verkeer tijdens de spits veranderd. Leek wel alsof ik soms geen ruimte kreeg tussendoor. Of autootjes die hem met 110 voor je gooien als je met 130+ komt aanrijden. Waren wel vak zwarte, kleine karretjes, type golf en seat klein.
Moest natuurlijk onderweg tanken. Jeez, wat is dat duur in NL. 37 cent duurder voor Euro95.
En wat me opvalt is dat ik wat onzeker ben in een bocht naar rechts en niet naar links. Maar verder wel heerlijk gereden.
Gewoon anticiperen en de tijd nemen tijdens het filteren, dat moet je echt niet gehaast doen want dan gaat het geheid een keer fout. Daarnaast hoop ik niet dat je een stuk traject controle hebt gepakt met 130+ die vrij veel te vinden zijn in de omgeving van Utrecht :9 . Welkom terug en veel veilige kilometers gewenst ;).

[ Voor 87% gewijzigd door cyntax op 17-03-2016 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-10 11:32

Chakotay

Lick here to continue

Op de A2 na staan al die trajectcontroles rond Utrecht nog steeds uit sinds de werkzaamheden aan de Galecopperbrug :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 20:02:
[...]

Dat zal je nog tegenvallen. In bijvoorbeeld Duitsland moet er daadwerkelijk een typegoedkeuring zijn voordat een band op een motor gezet mag worden.
Hoe gaan ze dat doen met duizenden modellen vraag ik mij af ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:12
Chakotay schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 23:53:
Op de A2 na staan al die trajectcontroles rond Utrecht nog steeds uit sinds de werkzaamheden aan de Galecopperbrug :)
Die op de A12/ring zuid stond ook al lang uit voor die werkzaamheden, dat had niks met die werkzaamheden te maken. Waarschijnlijk gaat ie wel weer aan dit jaar, nadat de apparatuur vervangen is..

Ik rij er dagelijks en er zijn nog altijd mensen die blijkbaar geen nieuws lezen en niet weten dat de trajectcontrole al heel lang uit is. Ze blijven daar nog altijd langzamer rijden en geven opeens gas op het punt waar vroeger de trajectcontrole voorbij was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:57
cyntax schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 23:39:
Wut, je hoort aan de rechterhendel te duwen als je naar rechts wilt gaan hoor ;).

[...]
Volgens mij ook inderdaad, en welke bocht je fijner vind lag volgens mij aan welk oog dominant is (van horen zeggen)

Zo vind ik rechterbochten juist fijner :Y

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Tof, welkom terug :) Ik hoor goede verhalen over zon heropstap cursus, misschien is dat iets voor je :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoVermeir
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 13:15
het uiteinde van mijn koppelingshendel is afgebroken, zou die graag vervangen. kan ik gelijk welke kit kopen (rem moet uiteraard ook vervangen worden :))? of moet ik ergens op letten om zeker te zijn dat die past? (Honda CB500s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:57
NicoVermeir schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:29:
het uiteinde van mijn koppelingshendel is afgebroken, zou die graag vervangen. kan ik gelijk welke kit kopen (rem moet uiteraard ook vervangen worden :))? of moet ik ergens op letten om zeker te zijn dat die past? (Honda CB500s)
Welke je precies moet kopen weet ik niet, mocht je voor een aftermarket setje gaan let dan wel even goed op dat de remmen niet aanlopen na het installeren. Ging weer een bericht FB over dat iemand bijna een ongeluk heeft gehad wegens een vastlopende voorrem.

Correct me if I'm wrong, bij het aanlopen van de rem worden de materialen ontzettend warm waardoor het spullie wat uit gaat zetten, wat het zelfde effect heeft als de rem in knijpen.

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
ephymerous schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:23:
[...]

Tof, welkom terug :) Ik hoor goede verhalen over zon heropstap cursus, misschien is dat iets voor je :)
Thnx, ik ga gewwon nog meer rijden. Kwestie van wennen. net als al die kleine rotondes die je 3-kwart moet nemen. Wat zijn die dingen klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-10 12:53
BMW_Gizzmo schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 21:43:
[quote]Blue-eagle schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 16:45:
Iemand hier die van die inbouw-oortjes heeft voor een helm waar niet direct een duur systeem bij zit? Ik wil gewoon goed geluid wat verstaanbaar is met oordoppen in. Het liefst:
  • Oortjes in de helm;
  • Een kleine kabel daaraan vast waar ik een kabel in kan steken voor het geluid;
  • Die kabel kan ik in de headset aansluiting van mijn telefoon stoppen.
Met zoiets ben ik ook ooit begonnen, toen kreeg ik het .... O-) idee om eens met een bluetooth oortje in mijn helm te spelen. Dat werkte eigenlijk prima. Ik heb dus nu zo'n ding wat je voor een paar euro in zo'n bekende telecomshop koopt waar ze naast de supergoedkope hoesjes, nep kabeltjes en wat al niet meer liggen.
Werkt prima met m'n garmin samen, ik versta de aanwijzingen in elk geval prima. Muziek hoef ik niet.
Ik bedoel dus niet zo'n oortje wat als een dopje in je oor zit maar meer zo'n ding:
http://shop.crackberry.co...h-headset/11A31A22943.htm
Daar heb ik dan alles afgesloopt waarmee het ding normaal om je oor geklemd zit + microfoon. Het resterende deel heb ik simpel met wat klittenband en bisonkit in m'n helm 'geplakt'. Wel na even wat ge-experimenteerd te hebben met de goede plek. Schuberth helmen hebben eigenlijk allemaal een soort van uitsparing die ervoor bedoeld is. Uiteindelijk paste alles na een middagje frobelen.
Kwam op het idee omdat ik eerst inderdaad een halve oude mp3 speler koptelefoon gebruikte maar steeds liep te klooien met het kabeltje in mijn jas en meer van dat soort gedoe... Na 3 maal een kabeltje gesoldeerd te hebben was ik daar ook wel mee klaar. Toen vond ik een la nog zo'n bluetooth ding wat ik ooit eens gekregen heb bij een mobieltje en het idee was geboren.
Enige nadeel is dat je niet moet vergeten het ding weer op te laden, doet het bij mij zo'n dag of 3 (10-14 uur per dag rijdend).
ik heb zo'n chinese BT intercom set gekocht, is wel prima tot +- 100Kmph daarboven wordt t wel allemaal lastig te verstaan, maar dat moet ik ook een keer echt goed testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-10 11:32

Chakotay

Lick here to continue

Tankiej schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 07:49:
[...]

Die op de A12/ring zuid stond ook al lang uit voor die werkzaamheden, dat had niks met die werkzaamheden te maken. Waarschijnlijk gaat ie wel weer aan dit jaar, nadat de apparatuur vervangen is..

Ik rij er dagelijks en er zijn nog altijd mensen die blijkbaar geen nieuws lezen en niet weten dat de trajectcontrole al heel lang uit is. Ze blijven daar nog altijd langzamer rijden en geven opeens gas op het punt waar vroeger de trajectcontrole voorbij was :+
Die stond al heel lang uit inderdaad. Ik nam voorheen altijd het stukje parralelbaan van oprit 17 totaan de A27, daar heb ik nog nooit een boete gehad ondanks dat ik er al jaren rij :P

Inmiddels kom ik vanaf de andere kant over de A12, ik ben benieuwd wanneer het spul weer aan gaat.
NicoVermeir schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:29:
Hendels zijn vaak modelspecifek, niet elke fabrikant gebruikt dezelfde contactvlakjes (bij een hydraulische koppeling) of aansluiting voor de kabel.

Ik haal ze altijd hier, nooit problemen met pasvorm of aanlopen e.d. mee gehad. Ik weet alleen niet of hij ze ook voor de CB500 maakt :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:53
maartend schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:39:
[...]

Thnx, ik ga gewwon nog meer rijden. Kwestie van wennen. net als al die kleine rotondes die je 3-kwart moet nemen. Wat zijn die dingen klein.
Kwestie van gevoel :) kijk deze Anders even

YouTube: The Cornering Bible - Twist of the wrist II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ik ga eens kijken.

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PilatuS schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 00:26:
[...]

Hoe gaan ze dat doen met duizenden modellen vraag ik mij af ?
Het wordt nog gekker, ze testen zelfs combinaties van types. Bijvoorbeeld voor mijn VFR:

http://moto-reifenkompass.cultdev.de/myFile/show/1812

Dit gaat dan over één 'soort' band, de Pilot Road. Maar die wordt in alle mogelijke combinaties getest, voor en achter. En dat zijn nogal wat combinaties tussen de PR2, PR3, PR4, PR4GT, PSR, PP, PP2, PP3. Zie er zo gauw al 48 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoVermeir
Chakotay schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:50:

Hendels zijn vaak modelspecifek, niet elke fabrikant gebruikt dezelfde contactvlakjes (bij een hydraulische koppeling) of aansluiting voor de kabel.

Ik haal ze altijd hier, nooit problemen met pasvorm of aanlopen e.d. mee gehad. Ik weet alleen niet of hij ze ook voor de CB500 maakt :)
thx, zal daar is rondneuzen :)

had ook al dit gevonden
http://www.ebay.com/itm/Honda-CB-500-S-Sport-1998-JMT-Clutch-Lever-Black-/301772409765?hash=item4643098ba5:g:MtYAAOSwl9BWJNlw

dat zijn exact die dat er opstaan, alleen geen idee of zoiets van ebay te vertrouwen is, zou niet graag voorhebben dat mijn rem afbreekt tegen 120 op de autostrade 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:40

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Hoe heb je de huidige eigenlijk afgebroken?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
NicoVermeir schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:28:
[...]

thx, zal daar is rondneuzen :)

had ook al dit gevonden
http://www.ebay.com/itm/Honda-CB-500-S-Sport-1998-JMT-Clutch-Lever-Black-/301772409765?hash=item4643098ba5:g:MtYAAOSwl9BWJNlw

dat zijn exact die dat er opstaan, alleen geen idee of zoiets van ebay te vertrouwen is, zou niet graag voorhebben dat mijn rem afbreekt tegen 120 op de autostrade 8)7
90k pos. feedbacks, lijkt er op dat eea te vertrouwen is. Maar het ligt aan jezelf, als het niet goed voelt, niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10 10:52

Bergie

Lekker belangrijk...

Grr dacht ik eindelijk iemand te hebben gevonden met serieuze interesse voor mijn ZX-7R; haakt hij op het laatste moment weer af. Heb ik hem voor niks weer uit de schorsing gehaald en weer verzekerd.
Binnenkort maar weer op marktplaats gooien dan; hopelijk heeft dat nog wat resultaat :)

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoVermeir
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:59:
Hoe heb je de huidige eigenlijk afgebroken?
heb hem zo gekregen. is niet zo ver afgebroken, juist iets voorbij dat bolleke, maar het verstoort het uizicht van de moto zo wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-10 16:48

Arrogant

S.F.W.

Bergie schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 11:22:
Grr dacht ik eindelijk iemand te hebben gevonden met serieuze interesse voor mijn ZX-7R; haakt hij op het laatste moment weer af. Heb ik hem voor niks weer uit de schorsing gehaald en weer verzekerd.
Binnenkort maar weer op marktplaats gooien dan; hopelijk heeft dat nog wat resultaat :)
_________________________________________________________________________________
Kawasaki ZX7R (te koop) | Yamaha MT-09
Misschien handig om ook de link naar de advertentie in je 'Signature' hier te zetten.

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:57
Heb ik een remschijfslot met natuurlijk een herinneringskabel gekocht, is die kabel opeens weg. Zal wel uit mijn jaszak zijn gevallen tijdens het rijden. :p nu maar hopen dat ik onthoud dat ie er zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-10 19:28
Gisteren afgetankt van huis gegaan maar we hebben het niet gered :+
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1596/25860699845_d1b6cbcaa0_b.jpg

Wordt het een beetje de natural habitat van de brommert :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

cyntax schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 23:39:

[...]
:? Als je naar rechts stuurt trek je toch rechts naar je toe?

* Vrijdag denkt dat hij nu héééél dom is geworden

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Vrijdag schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 18:35:
[...]

Brommerts 101: counter-steering. Als je op de fiets zit doe je het ook zo. :P
Afbeeldingslocatie: http://www.leelikesbikes.com/wp-content/101105countersteering.jpg

Ik denk dat je het niet eens doorhebt dat je het al die tijd al zo gedaan hebt.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=4PbmXxwKbmA]
Hier een stukje erover uit Twist of the Wrist, de motorrijdbijbel. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Nero22 op 18-03-2016 18:45 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Of autootjes die hem met 110 voor je gooien als je met 130+ komt aanrijden. Waren wel vak zwarte, kleine karretjes, type golf en seat klein.
Je hebt het toch niet over mij he...(Zwarte Seat Mii) :+ Kan ik me trouwens niet voorstellen, ik doe zoiets niet.

Vanmorgen moest ik me voor de verandering flink ergeren aan het gedrag van een aantal motorrijders. Die waren weer lekker slim bezig. Drie stroken, de meest linkse gaat eraf, en dan gewoon - voordat die linkerbaan eraf is - al tussen de andere banen door gaan rijden. Tussen elke strook een motorrijder. Heel slim.
Ik snap dat je door wilt kunnen rijden, maar nou hebben we automobilisten voor het grootste deel zla zover dat ze gewend zijn aan motorrijders tussen de meest linkse banen, komen ze ook nog aan de andere kant er tussendoor. Zo maak je mensen aan het schrikken, en ook erger je zo de mensen weer. Wéér een reden om een hekel te hebben/krijgen/houden aan motorrijders. Echt, je moet voor de gein eens op de Autoweek forums kijken wat sommige petjes over motorrijders te zeggen hebben. Dit soort acties is alleen maar voer voor dat soort types.

En verderop weer zo'n ridder op een chopper met gewone kleren (gelukkig wel een helm), die meest rechts op zijn strook reed. Die weet ook niet meer goed wat de instructeur ook weer gezegd heeft. Domme mensen. Dat soort sukkels zijn nou die gasten die doodgereden worden in de spits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Vrijdag schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 18:35:
[...]

Probeer maar, je kan op deze manier ook sneller je fiets van richting veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Streskip schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 19:29:
[...]

Probeer maar, je kan op deze manier ook sneller je fiets van richting veranderen
Hoeft ie toch niet te proberen aangezien hij het toch al doet ? Countersteering is de enige mogelijkheid om te sturen. Ook al doe je dat niet bewust dan doe je het toch altijd al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
PilatuS schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 19:39:
[...]

Hoeft ie toch niet te proberen aangezien hij het toch al doet ? Countersteering is de enige mogelijkheid om te sturen. Ook al doe je dat niet bewust dan doe je het toch altijd al.
Snap ik, maar hij kan het misschien even bewust proberen. Op een stuk rechtdoor even je stuur heen en weer. Of uit een bocht je fiets hard omgooien door je stuur zo te countersturen. Als je dat nooit bewust hebt gedaan kan je er nog een hoop winst uit halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Streskip schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 19:44:
[...]

Snap ik, maar hij kan het misschien even bewust proberen. Op een stuk rechtdoor even je stuur heen en weer. Of uit een bocht je fiets hard omgooien door je stuur zo te countersturen. Als je dat nooit bewust hebt gedaan kan je er nog een hoop winst uit halen :)
Ah, ok, op die manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:43

DinX

Motormuis

Topicstarter

:D

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nero22 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 18:39:
[...]

Brommerts 101: counter-steering. Als je op de fiets zit doe je het ook zo. :P
[afbeelding]

Ik denk dat je het niet eens doorhebt dat je het al die tijd al zo gedaan hebt.
Ik weet eigenlijk niet eens hoe ik "normaal" stuur, zowel op fiets als motor. Gaat volledig onbewust. Je stuur is meer ter stabiliteit dan echt een ding om van richting te veranderen.

Neemt niet weg dat áls je bewust wil gaan sturen (schurftirritante forse zijwind ofzo, waarbij het onderbewuste 't enigszins af laat weten qua "kijken waar je heen wil en 't komt goed"), je inderdaad aan counter-steering moet gaan doen.. Doe je dat niet, dan gaat 't ongetwijfeld zelfs mis. Althans, die ene keer toen ik "bewust" wilde gaan "sturen" (en dan niet counter-steering) op m'n fietsje bakte ik d'r he-le-maal niets van _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Nu online
Punt 1 en 2 voor mij. :D

Ik had dus een 250. En draag Dainese... :$ :')

[ Voor 5% gewijzigd door Nero22 op 18-03-2016 23:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg alleen maar een eervolle vermelding bij seconde 9, "hooligan"
Maar in April ben ik de "Euro snob" "tja, een V4 heeft gewoon zoveel meer karakter dan alle andere motoren zoals bijvoorbeeld die Guzzi´s met hangtieten :+

*hard weg rent*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben als naked rijder volgens het filmpje blijkbaar nummer 5 "So much more comfortable" :+

Laatst nog 175 km/h op de bandit gereden maar dat was niet echt comfortabel :-( >:)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2016 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 14:02:
Laatst nog 175 km/h op de bandit gereden maar dat was niet echt comfortabel :-( >:)
Grappig dat een half fairing dan al zoveel winst geeft.. Da's voldoende om zonder enige problemen en aardig comfortabel bij een ruk aan je gas op 180 km/h te zitten.. :P

Ook wel logisch ergens, ik denk dat 't windschermpje je de meeste winst geeft immers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-10 12:31
De zoektocht naar de ideale motor voor mijn vriendin gaat door.
ze wil een lichte motorfiets (in gewicht) met beide voetjes op de grond en een goede windbescherming.
Daarnaast wil ik graag dat ze een injectiefiets koopt ivm geen gezeur met choke en dergelijke en we hebben een grote voorkeur voor een fiets met ABS. Daarnaast moet die ook gewoon minimaal 140 - 150 km/h kunnen doen zodat rijden op de snelweg niet onmogelijk is.

Ze heeft hiervoor een yamaha fazer fz6 uit 2004 gereden, deze was wel ok achter wat zwaar (220kg rij klaar)
Haar les motor was een Xj6 (naked) hiervan vond ze vooral de windbescherming kut (joh)..

Daarnaast heeft ze gereden op mijn oude gs500 daarbij vond ze vooral de motorrem wel fijn in tegenstelling tot haar eigen fz6 viercilinder.

Zojuist even gekeken naar
z300 (juist ja naked..)
f 800 st, eigenlijk te zwaar
cbr 250 r (lelijk ... vrouwen)

Wellicht dat we nog een chopper kijken met een groot windscherm maar hiervan kan ik eigenlijk niet helemaal de juiste modellen vinden.

Als jullie nog tips hebben voor motoren waar we naar kunnen kijken graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
wd200 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 14:34:
ze wil een lichte motorfiets (in gewicht) met beide voetjes op de grond en een goede windbescherming.
Daarnaast wil ik graag dat ze een injectiefiets koopt ivm geen gezeur met choke en dergelijke en we hebben een grote voorkeur voor een fiets met ABS. Daarnaast moet die ook gewoon minimaal 140 - 150 km/h kunnen doen zodat rijden op de snelweg niet onmogelijk is.

Ze heeft hiervoor een yamaha fazer fz6 uit 2004 gereden, deze was wel ok achter wat zwaar (220kg rij klaar)
Haar les motor was een Xj6 (naked) hiervan vond ze vooral de windbescherming kut (joh)..

Daarnaast heeft ze gereden op mijn oude gs500 daarbij vond ze vooral de motorrem wel fijn in tegenstelling tot haar eigen fz6 viercilinder.

z300 (juist ja naked..)

Wellicht dat we nog een chopper kijken met een groot windscherm maar hiervan kan ik eigenlijk niet helemaal de juiste modellen vinden.

Ik denk dat ze op zoek is naar een motorscooter :+ .

Je moet altijd concessies doen met die voorwaarde, want er bestaat volgens mij niet echt een fiets (op motorscooters na) die licht, laag, ABS, injectie en een enorme voorkant heeft die ook nog eens 'snel' en mooi moet zijn. De motoren die hieronder genoemd worden zijn allemaal 215kg of meer rijklaar met middelmatige windbescherming waarvan sommige niet over ABS beschikken en het moet maar je smaak zijn ;).

[ Voor 12% gewijzigd door cyntax op 19-03-2016 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Honda hornet of cbr600f. (zelfde motor met kuip)
Of de kawasaki er6n of er6f. (idem)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online

z300 (juist ja naked..)

Als blijkbaar een 250 cc wel een optie is, maar 't dan neerkomt op uiterlijk, dan is wellicht een ZZR250 een optie? Ik heb 'em een tijdje gereden (lees: geleend van m'n zus) en hij fietst heerlijk door de bochtjes, maar wel wat minder saai dan bijv. de CBF600SA die ik nu heb. En hij haalt prima 160 km/h (wel zo'n beetje de max :+)
En ZUINIG, niet te geloven :D

Wellicht dat trouwens 't qua uiterlijk vooral in de meer recentere modellen goed zit. Althans, dat vind ik wel. En dan zit je natuurlijk wel weer naar een hoger kostenplaatje te kijken :(

[ Voor 5% gewijzigd door Osiris op 19-03-2016 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

DrivinUCrazy schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 14:46:
Om daarop in te haken, Suzuki GSX650F/GSF650 of een Bandit 650 (zonder kuip), zo rond de 4-5k heb er een bij de dealer met lage km stand en ABS en alles.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

z300 (juist ja naked..)

SV650S, mooi strak ontwerp op de latere modellen.
Twin dus smal (makkelijk om je voeten dan aan de grond te zetten omdat je benen minder hoeven te spreiden (mischien beetje gare uitleg maar hoop dat je het snapt)
klinken ook nog eens lekker en zijn makkelijk 2de hands verkrijgbaar.

Geloof ook diverse hier in dit topic en wie weet kunnen die de pro&con uitleggen

Er is ook een ontzettend "vrouwlijke" motor gemaakt met hetzelfde blok.
Ben de naam er even van kwijt... maar ik denk dat suzuki die echt had gemaakt om vrouwlijke rijders aan te spreken. Wie weet vind ze hem leuk? (of krijgt ook massaal braak neigingen net als het gros van de motorrijders)

-edit-
de Gladius.. moest het even googlen.
Dat is eigenlijk gewoon een SV650... maar... tja... uiterlijk waar je van moet houden zeg maar
Afbeeldingslocatie: http://www.motorcycle-usa.com/photogallerys/SFV650K9_GLR_D.jpg?378220

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2016 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Street Triple met een windruitje erop misschien?

Of, ander eind van het spectrum, een Ninja 300? Die heeft voor een sportfiets een hele comfortabele zit.

Als ze moeite heeft om massa te handlen is een cruiser/chopper juist niet wat je wil lijkt me... (je wil dan sturen met je benen/lijf, niet met je zitvlak)

[ Voor 36% gewijzigd door pagani op 19-03-2016 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dan is zo een SV of een gesmolten SV dan wel een idee ja. :Y

Ik heb trouwens weer nadeel ondervonden van mijn jonge kop. :P Bij de dealer in Echt waar ik al even kom kreeg ik zo de sleutels van een nieuwe MT-09 Tracer in mijn handen, en bij mij in de buurt was ik langsgereden voor een RC8. Helaas stond ie lullig in een rijtje, verkoper die niet echt wilde, zelfs proefzitten was problematisch. :P Later nog wel teruggebeld maar de zin was al over, koffie was inmiddels koud zeg maar. :+

Dat je met een 2013 Swift Sport aan komt rijden en vorig jaar je 2008 GSX-F heb verkocht zegt dan niks natuurlijk. :+

[ Voor 82% gewijzigd door Joopieboy op 19-03-2016 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ze vindt het vast ook lelijk, maar een KTM RC 390 ABS moet zeker passen qua specs :) (of een Yamaha R3)

[ Voor 10% gewijzigd door pagani op 19-03-2016 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Kawasaki Vulcan S?

Afbeeldingslocatie: http://www.totalmotorcycle.com/motorcycles/2015/2015-Kawasaki-Vulcan-S-ABS2.jpg

Ik zag er net ééntje bij Station Hollands Spoor (Den Haag) staan en ik vind het een tof ding 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Vanmiddag de Shiver weer gehaald, de Hyperpro set is gemonteerd en dat is echt een hele verbetering. Een stuk stugger en geeft veel meer vertrouwen in bochten. Hopelijk is de temperatuur in het Paasweekende goed te doen, misschien donderdag maar even handschoenen kopen bij ten Kate die iets warmer zijn :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:24
Toevallig nog mensen die een goed adres voor semi-carbon onderdelen weten,

Moto-vision is tot nu toe de goedkoopste,

Motocomposites heeft dat wel meer keuze incl volledig carbon.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
LuisjeNL schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:08:

Ik zie veel mensen gebruik maken van ilmberger, al hun spul is ook TÜV gecertificeerd wat je niet vaak ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
LuisjeNL schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:08:

Al mijn spullen komen van deze site: http://www.the-carbon-king.com/

Ik vind ze redelijk goedkoop voor onderdelen van echt carbon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Nu online

z300 (juist ja naked..)

Dan is de Ninja 300 de ideale kandidaat, want de CBR250R is ook gewoon lelijk. :P

Het is een twee-cilinder en zal dus best wat afremmen op de motor, maar je hebt er als het goed is een slipper clutch op, wat best relaxt is als je constant in die versnellingen zit te roeren. Je wordt er niet vanaf geslingerd als je een keertje fout zit. :+

Hij moet 160 of 170 km/u kunnen halen (dat deed mijn 250 al), en het is vrij licht (180 kg denk ik?). Tevens zit er ABS op. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Nero22 op 19-03-2016 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Nero22 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:17:
[...]

Dan is de Ninja 300 de ideale kandidaat, want de CBR250R is ook gewoon lelijk. :P

Het is een twee-cilinder en zal dus best wat afremmen op de motor, maar je hebt er als het goed is een slipper clutch op, wat best relaxt is als je constant in die versnellingen zit te roeren. Je wordt er niet vanaf geslingerd als je een keertje fout zit. :+

Hij moet 160 of 170 km/u kunnen halen (dat deed mijn 250 al), en het is vrij licht (180 kg denk ik?). Tevens zit er ABS op. :)
Ninja 300 is inderdaad ideaal. Remt onwijs op de motor, heeft een grote tank (17 liter), ABS en slipper clutch zijn standaard.

Rijklaar 174 kg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17

Fuelke

Forza Ferrari

Ze noemen mijn fiets lelijk :'(

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Nu online
SORRYYY :-(

De Ninja 250R vond ik toentertijd gewoon "meer motor" dan de CBR. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-10 09:00
Kleine update.
Rustig begonnen met opbouwen :)
morgen blok erin hangen (hopelijk)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-ltjJoJmqjd0/Vu22Yz9K3HI/AAAAAAAACMM/TO1x7_RAJoknb4sT_plDudpCAG_X6wFfACCo/s800-Ic42/IMG_0674.JPG

Nieuwe Wilbers achtershock

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-kfgzsDaVspU/Vu21tBeW7FI/AAAAAAAACMA/5DrngKJdNaEVHqMlQkSJexjCXE1vkwZPQCCo/s800-Ic42/IMG_0675.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
joshje schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 21:30:
Kleine update.

[afbeelding]

[afbeelding]
Welke motor is dit precies ? Wel handig om te weten dan weet ik waar ik naar kijk tijdens het bouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-10 09:00
PilatuS schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 21:41:
[...]

Welke motor is dit precies ? Wel handig om te weten dan weet ik waar ik naar kijk tijdens het bouwen :P
haha het is een Kawasaki ZX6R uit 2005 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
joshje schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 21:55:
[...]

haha het is een Kawasaki ZX6R uit 2005 :)
Nice :) Gaat vast wat beter rijden straks met die betere vering.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:50
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/MrDx3RmxuhY666jWXqUjrQIt/full.jpg
Sinds gisteren is ie van mij. :)

Het is een Hondaki (Honda in een Kawasaki jasje)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-10 18:51
Ik vind m geslaagd :) veel veilige kilometers gewenst!

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Das een kawasaki die niet stuk gaat. Gefeliciteerd :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:16:
[afbeelding]

Heb je hem al in bezit?
Ziet er inderdaad echt heel geslaagd uit als hondaki!

Ik moet nog tot eind maart begin april wachten op mijn Tuono Factor.
duurt echt lang haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik vind hem ook vet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Thanks all. :)
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:35:
[...]

Heb je hem al in bezit?
Ziet er inderdaad echt heel geslaagd uit als hondaki!

Ik moet nog tot eind maart begin april wachten op mijn Tuono Factor.
duurt echt lang haha
Ik heb 'm gisteren meegenomen inderdaad. De Hondaki staat beneden in de parkeergarage te wachten. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Nu online
[afbeelding]

Awesome, goeie kleur ook. :P
Welk modeljaar was dit nou? 2007?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Nero22 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:14:
[...]

Awesome, goeie kleur ook. :P
Welk modeljaar was dit nou? 2007?
Het is een PC40 uit 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat groen geeft hem wel wat diks zo, vet ding. 8)
joshje schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 21:30:
Kleine update.

[afbeelding]

[afbeelding]
Beetje overdreven voor nieuwe schokbrekers toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
cyntax schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 14:42:
[...]

Ik denk dat ze op zoek is naar een motorscooter :+ .
haha ja daar kwam ik ook achter maar ook de motorscooter is natuurlijk voor een motorrijden het ni]et niet..
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 14:46:
Same story als de fz6, in de regel te zwaar. Er-6f is maar 10kg lichter.
Osiris schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 14:48:
[...]

Als blijkbaar een 250 cc wel een optie is, maar 't dan neerkomt op uiterlijk, dan is wellicht een ZZR250 een optie?
Die voldoet inderdaad goed aan de eisen, waarom zijn dat soort lichte fietsen niet meer gemaakt ?
pagani schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 15:23:
Street Triple met een windruitje erop misschien?

Of, ander eind van het spectrum, een Ninja 300? Die heeft voor een sportfiets een hele comfortabele zit.

Als ze moeite heeft om massa te handlen is een cruiser/chopper juist niet wat je wil lijkt me... (je wil dan sturen met je benen/lijf, niet met je zitvlak)
SL65 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 19:58:
[...]

Ninja 300 is inderdaad ideaal. Remt onwijs op de motor, heeft een grote tank (17 liter), ABS en slipper clutch zijn standaard.

Rijklaar 174 kg :)
Op dit moment lijkt de ninja 300 inderdaad een hele goede keus. In verhouding wat duur (ivm aanschaf nieuw) maar als er concessies gedaan moeten worden is dat wellicht een hele goede optie.
Aan de andere kant voor 6000 euro een nieuwe fiets met garantie en dergelijke.

Als staat er ook nog een paar jaar ouden 250 R te koop, relatief in de buurt
https://www.motoroccasion...ninja-250-r-m1181859.html

Daar moet ze maar eens op proefrijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
wd200 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:53:
[...]

haha ja daar kwam ik ook achter maar ook de motorscooter is natuurlijk voor een motorrijden het ni]et niet..

[...]

Same story als de fz6, in de regel te zwaar. Er-6f is maar 10kg lichter.

[...]

Die voldoet inderdaad goed aan de eisen, waarom zijn dat soort lichte fietsen niet meer gemaakt ?

[...]

[...]

Op dit moment lijkt de ninja 300 inderdaad een hele goede keus. In verhouding wat duur (ivm aanschaf nieuw) maar als er concessies gedaan moeten worden is dat wellicht een hele goede optie.

Op marktplaats staan ook meerdere Ninja 300's. Dat is qua prijs misschien aantrekkelijker. Ik vind die Ninja 250 onwijs duur gezien de leeftijd en kilomterstand. Voor een paar honderd euro meer heb je een tweedehands Ninja 300.

[ Voor 6% gewijzigd door SL65 op 20-03-2016 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

"Zwaar" vind ik altijd relatief. Het gaat om het zwaartepunt, en om hoe goed je met de voeten op de grond kan. Als het eenmaal rolt, kan een motor als een K1600GT of Goldwing nog bijzonder lichtvoetig aanvoelen, terwijl een lichte motor met een hoog zwaartepunt heel zwaar aanvoelt.

Mijn suggesties hadden dan ook niet zo veel te maken met het gewicht op de weegschaal, maar eerder met de handling en de breedte. Met name dat laatste bepaalt al snel of je goed met je voeten aan de grond komt. En dus geldt er maar één ding: proefrijden, proefrijden, proefrijden.

Het gewicht is maar in één geval echt belangrijk: als je zelf moet duwen. Dat is imho toch al niet de bedoeling. ;)

Neemt niet weg dat een Ninja 300 een leuke speelse motor is, en waarschijnlijk ideaal in dit geval!

[ Voor 6% gewijzigd door DrivinUCrazy op 20-03-2016 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:59:
Het gewicht is maar in één geval echt belangrijk: als je zelf moet duwen. Dat is imho toch al niet de bedoeling. ;)
Die arme meid zal 'em probably toch ook wel zónder er op te zitten moeten handelen. Geen idee hoe hun woonsituatie is, maar zijn genoeg mensen die 'em een stukkie zullen moeten duwen om hem te kunnen parkeren, bijv. in de garage o.i.d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Klopt natuurlijk. Alleen kijken veel mensen naar het gewicht tijdens het rijden, terwijl dat er juist weinig mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Osiris schreef op zondag 20 maart 2016 @ 12:06:
[...]

Die arme meid zal 'em probably toch ook wel zónder er op te zitten moeten handelen. Geen idee hoe hun woonsituatie is, maar zijn genoeg mensen die 'em een stukkie zullen moeten duwen om hem te kunnen parkeren, bijv. in de garage o.i.d..
ja dat klopt inderdaad, altijd eens stukje parkeervak in / uit rollen / rijden ivm parkeergarage.
En ook met parkeren ed is het gewicht toch wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op zondag 20 maart 2016 @ 12:11:
Klopt natuurlijk. Alleen kijken veel mensen naar het gewicht tijdens het rijden, terwijl dat er juist weinig mee te maken heeft.
Oh, tijdens 't rijden is een beetje gewicht juist wel fijn!

De ZZR-250 was veel windgevoeliger dan de CBF600 heb ik 't idee :)
wd200 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 12:17:
[...]

ja dat klopt inderdaad, altijd eens stukje parkeervak in / uit rollen / rijden ivm parkeergarage.
En ook met parkeren ed is het gewicht toch wel belangrijk.
Maar dat klinkt alsof ze dat ook wel zittend kan doen ;)

Ik parkeer hier de fiets tussen een boom en een paaltje vlak naast een parkeerplekkie, maar als ik echt meer dan een paar decimeter het ding moet 'handelen' (omdat ik wat schuiner achteruit in wil steken ofzo), ga ik d'r gewoon op zitten.. :+ Waarom moeilijk doen als 't ook makkelijk kan _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Nu online

Hou er rekening mee dat de Ninja 250R wat minder sterk is in het middengebied. Ja goed, misschien ervaar je dat verschil niet eens meer, maar ik had toen een 250R en ben toen voor de gein eens op de Z300 gaan rijden. :+

Ik snap alleen niet waarom op die specifieke motor uit jouw link, de remschijf is vervangen... Ik kan me niet herinneren dat de mijne er zo uit zag. Die originele remschijf is al ielig, en dan gaan ze er een nog kleinere opzetten. En o ja, het kontje van de Ninja's die na 2010 gebouwd zijn, zijn zwart en hebben geen sticker. Niet groen met een stickertje zoals op die afbeeldingen. ;)
Dit was de mijne:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nWXLXLtm.jpg

Dit alles doet mij er een beetje aan denken dat het een oudere motor is dan dat ze opgeven. Dit in combinatie met die andere remschijf voor (wat kan duiden op gewoon onderhoud > hoge kilometerstand), doet mij dit denken aan dat ze een beetje lopen te klooien met import.
SL65 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:55:
Op marktplaats staan ook meerdere Ninja 300's. Dat is qua prijs misschien aantrekkelijker. Ik vind die Ninja 250 onwijs duur gezien de leeftijd en kilomterstand. Voor een paar honderd euro meer heb je een tweedehands Ninja 300.
En dat ja. Ik ruilde de mijne in voor €2100, en die werd toen weer doorverkocht voor €2600. Die had wel 45,000 km op de klok. :P Maar goed, wel na één week alweer verkocht he! Dat zegt ook wel iets over die brommerts. 8)

Doe er je voordeel mee. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Nero22 op 20-03-2016 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 21:44

Winkiller

De Mopperpot

[afbeelding]

:) Ziet er fris uit. :Y pas je wel op met zo'n snelheids-monster. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-10 18:41

Bommes

Capo del formaggio

[...]

Not in front off the kid... :-( ;(
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/03/1458489189-800-x-533px-1600_GM92377.JPG

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjaakDeBeer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

SjaakDeBeer

De Beer is los!

[afbeelding]

Heuij Sylvesterrr, mooie fiets zeg!

Sjaak de Beer escort-service, mag ik uw bestelling alstublieft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:37
Wellicht interessant voor een aantal rijders.
https://www.kickstarter.c...t-the-smarter-way-to-ride
Los van het is een jas monteren zat ik zelf meer aan topkoffer montage te denken ;)

ps: 60CAD is net iets meer dan 40 euro...

[ Voor 9% gewijzigd door The-Source op 20-03-2016 20:20 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
The-Source schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:18:
Wellicht interessant voor een aantal rijders.
https://www.kickstarter.c...t-the-smarter-way-to-ride
Los van het is een jas monteren zat ik zelf meer aan topkoffer montage te denken ;)

ps: 60CAD is net iets meer dan 40 euro...
Met afstand het allerslechtste kickstarter filmpje ooit. Wel een prima idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:37
418O2 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:22:
[...]

Met afstand het allerslechtste kickstarter filmpje ooit. Wel een prima idee.
Filmpje is inderdaad niet het beste maar vooral dat even kort knipperen trekt wel meer aandacht tijdens het remmen dan alleen oplichten. Vind het concept best wel goed uitgedacht.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Nu online
The-Source schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:30:
[...]

Filmpje is inderdaad niet het beste maar vooral dat even kort knipperen trekt wel meer aandacht tijdens het remmen dan alleen oplichten. Vind het concept best wel goed uitgedacht.
Als ik weet dat er druk verkeer dicht achterop me zit knipper ik sowieso even extra voordat ik echt de remmen in ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
The-Source schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:30:
[...]

Mijn Shark Skwal heeft ook drie ledbars die ik aan zet in het donker. Dan ben je wel echt zichtbaar

[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 20-03-2016 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een heerlijk toerritje van meer dan 200 km gemaakt met een motorclub hier uit de buurt. Er reden nog twee bandits mee maar zo'n bandit 1250 maakt echt gehakt van mijn bandit 650. Echt niet normaal hoe hard die dingen acceleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScoTtix
  • Laatst online: 20-10 12:56
Kijk ik er nou overheen of zijn de BOB(back on bike) opledingen van de KNMV niet meer te boeken? Ik zie ze helemaal niet meer in de cursuskalender staan...

Anders morgen maar even bellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:41:
maar zo'n bandit 1250 maakt echt gehakt van mijn bandit 650. Echt niet normaal hoe hard die dingen acceleren.
:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nero22 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:32:
[...]

Als ik weet dat er druk verkeer dicht achterop me zit knipper ik sowieso even extra voordat ik echt de remmen in ga.
Dat en met terugschakelen op de motor toch maar de achterrem ietwat bekrachtigen dat de rem oplicht. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

418O2 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:39:
[...]

Mijn Shark Skwal heeft ook drie ledbars die ik aan zet in het donker. Dan ben je wel echt zichtbaar
Hoe zit het nou eigenlijk met de legaliteit daarvan? Ik had ooit eens ergens gelezen dat Shark de eerste boete op zich zou nemen maar weet niet of dat een broodje vliegend rendier is. Qua systeem vind ik het trouwens best goed, licht in je helm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 20 maart 2016 @ 21:37:
[...]

Dat en met terugschakelen op de motor toch maar de achterrem ietwat bekrachtigen dat de rem oplicht. :P
Ligt eraan hoe dicht mensen op me zitten natuurlijk, maar meestal doe ik dat juist niet om zo'n typische rem-golf (en daarmee hopelijk filevorming) te voorkomen :)
Pagina: 1 ... 40 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.