Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.187 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
ToolkiT schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:25:
[...]

de vraag is waar zijn mijn koude handen? Nou, nergens meer dus...
En wie heeft er nou meer dignity.. iemand die bij -5 op de motor stapt of showoffs die alleen bij 15-25 een rondje rond de kerk rijden...
Schijt aan 'dignity', zolang je zelf maar blij en tevreden bent :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Allen bedankt voor de antwoorden alvast.
Kan iemand me het verschil uitleggen tussen de NC750S, NC750X en de CB500X.
Ze zijn gelijkaardig geprijsd en lijken ook sterk op elkaar volgens mij, maar ik zie niet direct hét grote verschil (buiten de iets minder krachtige motor in de CB500X uiteraard)...

Verder lijken me dit inderdaad zeer leuke motoren, ruim onder mijn budget.
Ik lees dat er tegenwoordig van die automatische smeersystemen zijn, dus ik moet me dan van kettingonderhoud weinig (niets?) meer aantrekken?

Ivm met de muffs, ze zien er niet uit, zijn verre van stoer, maar verdomd lekker warm als de temperaturen onder de 10 zakken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:48

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Anoshky schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:10:
Eerst en vooral, sorry als een vergelijkbare vraag al een paar keer gesteld is, maar ik volg dit topic niet :-)

Ik ga nu ruim een jaar bijna iedere dag met een XMAX125 gaan werken, behalve de laatste twee maand, mijn temperatuur grens is 5 graden ;-)
Maar reken toch op zeker 9 à 10 maand per jaar quasi iedere dag.
Het gaat voorlopig zeker vlot genoeg en de bagageruimte is een echte luxe (15" macbook, schoenen, eten, ... allemaal zonder rugzak).
Maar iets meer kracht zou leuk zijn en ik ga wellicht deze zomer iets verder gaan wonen.
Doordat ik iets verder ga wonen stijgt het enkel ritje naar mijn werk van 21 naar 30km.
Maar vooral, nu zijn die 21km langs secundaire wegen, perfect voor een 125, maar die 30km worden +20km snelweg.

Ik zie het bos door de bomen niet om te kiezen welke motor nu een goede keus zou zijn voor mij.
Nieuw of tweedehands maakt me niet zoveel uit.
Budget is rond de 12500, het mag iets meer zijn, maar minder mag natuurlijk ook altijd.

Een R1200GS lijkt mij in dit geval de droommachine, maar is volgens mij wat overkill en een ruim stuk boven budget.

Misschien ook belangrijk om rekening mee te houden, ik ben 1m71 en weeg 55kg.
Ik ben dus maar een tenger ventje en zie mezelf dus bijvoorbeeld niet een 1200RT recht houden aan het kruispunt.

Wat denken jullie?
Ik heb nog wel een KTM 690 voor je te koop, 1 op 18 makkelijk haalbaar. Zelfs door mij :+
Winkiller schreef op maandag 14 maart 2016 @ 18:00:
[...]

Yep heb ik ook meegemaakt langs de Lek, eerst een gek die ons inhaalde op zo'n raket die later aan de kant gezet werd door een motoragent, even later kwam er een piloot van de andere kant die voor hem de binnenbocht (voor hem de linkerbaan) nam waar ik reed. Ik heb daar absoluut geen enkel goed woord voor, hij reed mij en mijn vrouw letterlijk van de weg de idioot. Goed daar sta je dan naast de dijk en de veroorzaker op zijn R1 of R6 raket reed gewoon door alsof er niet was gebeurd. :X
Prima dat je sportief rijdt, maar blijf op je eigen rijstrook :( Het is geen circuit waarbij je de bocht anders moet aansnijden. Daarbij als je op je eigen rijstrook blijft moet je vaak platter door de bocht :9

[ Voor 21% gewijzigd door Ghostrider op 15-03-2016 11:52 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
[...]

En wie heeft er nou meer dignity.. iemand die bij -5 op de motor stapt of showoffs die alleen bij 15-25 een rondje rond de kerk rijden...
Ik voel me niet aangesproken hoor ;) ik rijd ook gewoon door :)

Ik vind het meer niet echt nodig. Met handvatverwarming en goede handschoenen heb ik eigenlijk zelden issues. Maar dat zal aardig persoonlijk zijn. Ik ben redelijk "warmbloedig" van mijzelf :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38

Winkiller

De Mopperpot

Hooglander1 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:12:
[...]

Maar waar is je dignity?

Ik vind dat er nog een regel moet komen. Zwaaien naar mensen met muffs moet bij wet verboden worden.
418O2 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:06:
[...]

Dat is een understatement :X
Kom op nou, niet iedereen doet mee met alle trends die voor ons verzonnen worden.
Als ik me druk moet gaan maken om wat een ander wel niet denkt of vind moet ik aan de pillen.

Het ziet er misschien niet uit maar warme handen in het koude seizoen lijkt me ook niet verkeerd.
Dan ga ik voor warme handen en niet voor de looks want trends kunnen mij gestolen worden. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:21

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Noem het dignity...geeft aan wat je belangrijker vindt: motor rijden of hoe het eruit ziet.
Ik rij motor en vind het leuk. Boeien wat anderen denken of vinden. Who bloody cares?

En ja, ik denk ook wel wat bij mensen die maar een paar km per jaar rijden, maar als zij er lol aan beleven is het toch goed? Who am I to pass judgement?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Anoshky schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:31:
Ze zijn gelijkaardig geprijsd en lijken ook sterk op elkaar volgens mij, maar ik zie niet direct hét grote verschil (buiten de iets minder krachtige motor in de CB500X uiteraard)...
De X is wat hoger en heeft wat extra plastic. X in Honda-termen staat vziw voor "adventure": De CB500X is wat hoger dan bijvoorbeeld de CB500 non-X :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsandre
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-10 08:19
Anoshky schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:10:
Misschien ook belangrijk om rekening mee te houden, ik ben 1m71 en weeg 55kg.
Ik ben dus maar een tenger ventje en zie mezelf dus bijvoorbeeld niet een 1200RT recht houden aan het kruispunt.

Wat denken jullie?
Ik ben 174 en weeg 60kg, dus wij hebben ongeveer hetzelfde postuur.
Zelf rij ik op een Yamaha XJ900 Diversion van 239 kg leeg (270KG vol) die topzwaar is.
De BMW R1200GS rijdt vrij licht (210KG voor de normale versie) en heeft door de boxer het gewicht wat lager waardoor hij makkelijk recht is te houden.

Je moet gewoon verschillende fietsen proberen bij een dealer/handelaar (liefst wel verzekerd), dan kan je altijd de voor en nadelen bij elkaar zetten en zo je fiets uit kiezen.
Reviews en ervaringen zijn altijd persoonlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Elsandre op 15-03-2016 13:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:53
afgelopen weekend lekker gereden en nog een paar leuke foto's verkregen :)

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1465/25135807194_73f360df5a_z.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Anoshky schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:31:

Verder lijken me dit inderdaad zeer leuke motoren, ruim onder mijn budget.
Ik lees dat er tegenwoordig van die automatische smeersystemen zijn, dus ik moet me dan van kettingonderhoud weinig (niets?) meer aantrekken?

Ivm met de muffs, ze zien er niet uit, zijn verre van stoer, maar verdomd lekker warm als de temperaturen onder de 10 zakken ;-)
Zoals ik het begrijp hebben de NC's een eerder 'auto' achtige motor ingebouwd die op veel lagere toeren redlinet maar ook op veel lagere toeren meer koppel haalt. Ik heb er al over gelezen dat ze zalig rijden, en ook dat die lage redline bijzonder desoriënterend werkt bij wie hoge toeren gewoon is :). Groot voordeel: de NC's hebben een koffer in plaats van de tank (de benzine zit ergens onderin het frame) waar je met gemak een helm in kwijt kan. Zeer ergonomisch :)

De CB is een zeer gewone 35kw twin (waar je best boven de 4k toeren blijft wil je lekker kunnen optrekken, en je zit eveneens gauw aan 150km/h als je niet oplet dus zeker 'highway ready'). Reviews zijn zeer lovend en ik ben zelf erg tevreden (al haal ik niet het lage verbruik dat geadverteerd wordt, maar dat zal wel aan mij liggen)

Dat van die X klopt inderdaad (X is de 'adventure' styling, iets hoogpotiger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 12:33
Ik heb bij de dealer even op een CB500X gezeten, en zelfs met mijn 1,97m zat hij heerlijk. Zo'n 500cc blokje is ook heerlijk om mee te rijden. Het lage zwaartepunt van de GS helpt ook, je gooit zo'n ding misschien nog wel gemakkelijker dan een CB500X de bocht om.. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Bioflap schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 13:46:
Ik heb bij de dealer even op een CB500X gezeten, en zelfs met mijn 1,97m zat hij heerlijk. Zo'n 500cc blokje is ook heerlijk om mee te rijden. Het lage zwaartepunt van de NC helpt ook, je gooit zo'n ding misschien nog wel gemakkelijker dan een CB500X de bocht om.. :O
FTFY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De NC750X is een prachtige en handige motor maar ik raad een proefrit sterk aan. Ik kon tijdens mijn proefrit niet wennen aan een redline bij 6000 rpm en een toerenbegrenzer die onmiddelijk ingreep :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:44:
De NC750X is een prachtige en handige motor maar ik raad een proefrit sterk aan. Ik kon tijdens mijn proefrit niet wennen aan een redline bij 6000 rpm en een toerenbegrenzer die onmiddelijk ingreep :X
Dat schijnt trouwens nog een flinke stap erger te zijn bij de NC700, zelf geen ervaring mee maar het schijnt dat de NC700 daarom is vervangen voor de NC750 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoVermeir
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 13:15
vanmorgen mijn voorlopig A-rijbewijs gehaald, bij deze mag ik hier dus ook meeposten ipv enkel te lezen :)

vandaag ook maar meteen verzekering en inschrijving van mijn 2001 Honda CB500S in orde gebracht, nog wachten tot vrijdag voor mijn rijbewijs af te halen en dan zijn we de baan op met een L sticker vanachter erop. exciting times :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Laatst online: 09:42

bakvis

Tweakers.Nerd

Reloader schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 13:19:
afgelopen weekend lekker gereden en nog een paar leuke foto's verkregen :)

[afbeelding]
Mooie plaat en mooie fiets!

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-10 13:13
Martin schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:58:
[...]

Dat schijnt trouwens nog een flinke stap erger te zijn bij de NC700, zelf geen ervaring mee maar het schijnt dat de NC700 daarom is vervangen voor de NC750 :)
Ik stond net voor de winter te tanken toen er een NC700 (of NC750 ?) aan de pomp naast me stopte. Dat was tot zover de eerste en de enige keer dat iemand me zij dat hij mijn motor (CBF 1000) meer sexy vond dan die waar hij zelf mee reed. De man stond zowat te huilen in zijn jethelm. Hij vond het de grootste mis-koop van z'n leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
C-sharp schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 18:40:
[...]

Ik stond net voor de winter te tanken toen er een NC700 (of NC750 ?) aan de pomp naast me stopte. Dat was tot zover de eerste en de enige keer dat iemand me zij dat hij mijn motor (CBF 1000) meer sexy vond dan die waar hij zelf mee reed. De man stond zowat te huilen in zijn jethelm. Hij vond het de grootste mis-koop van z'n leven.
Pijnlijk :X Ze zeggen dat als je na het parkeren niet minstens één keer omkijkt naar je voertuig je de verkeerde hebt gekocht, maar da's nog een stapje erger... Als ik wakker word verheug ik me op de rit, als de schuurdeur opengaat heb ik een grijns :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Iemand hier interesse in een Yamaha R1 uit 2008? :P Ik ga over naar een Suzuki V-Strom..
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xtp1/v/t1.0-9/11017491_917279488313157_7353705175274347013_n.jpg?oh=03b66a432dacadeb4250b88f8660c4ab&oe=575C9D7B&__gda__=1464952653_15f9aebfea35b5afbf848147ad0b4498

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bioflap schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 19:28:
Iemand hier interesse in een Yamaha R1 uit 2008? :P Ik ga over naar een Suzuki V-Strom..
[afbeelding]
Mooiste model R1 ooit gemaakt. Als ik de KTM niet had gekocht was het dit model geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 12:38

Winkiller

De Mopperpot

NicoVermeir schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 15:57:
vanmorgen mijn voorlopig A-rijbewijs gehaald, bij deze mag ik hier dus ook meeposten ipv enkel te lezen :)

vandaag ook maar meteen verzekering en inschrijving van mijn 2001 Honda CB500S in orde gebracht, nog wachten tot vrijdag voor mijn rijbewijs af te halen en dan zijn we de baan op met een L sticker vanachter erop. exciting times :)
België zeker ? hier in Nederland bestaan er geen voorlopige rijbewijzen meer sinds de jaren 80.
PilatuS schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 19:56:
[...]

Mooiste model R1 ooit gemaakt. Als ik de KTM niet had gekocht was het dit model geweest.
Nee, die uitlaten onder het zadel is helemaal nix. :P kleur is goed. :+

[ Voor 20% gewijzigd door Winkiller op 15-03-2016 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

* Bommes is blij dat hij afgelopen zaterdag niet als impuls koper de TomTom ridder heeft gekocht.

Het blijkt dat ik 8600 esso extra punten heb.
Dat is ruim 80 euro bol.com cadeaubonnen :Y
Bij bol.com heeft de rider de zelfde prijs als bij waypoint (€359)

Dat maakt de TomTom ineens een heel pak goedkoper *O* :+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:07
Morgen even mijn Kawasaki z750 z'n voorjaarsbeurtje geven en dan is hij klaar voor verkoop, tijd om op zoek te gaan naar een leuke 1000 ;-)
Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/ii6d096af/image.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoVermeir
Winkiller schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 19:57:
[...]

België zeker ? hier in Nederland bestaan er geen voorlopige rijbewijzen meer sinds de jaren 80.
idd :) moet nu een maand wachten, tot maximum een jaar, om mijn praktijkexamen openbare weg af te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
NicoVermeir schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 08:22:
[...]

idd :) moet nu een maand wachten, tot maximum een jaar, om mijn praktijkexamen openbare weg af te leggen.
Doe je dan examen met je eigen bike?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:33

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Tommzz schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 20:59:
Morgen even mijn Kawasaki z750 z'n voorjaarsbeurtje geven en dan is hij klaar voor verkoop, tijd om op zoek te gaan naar een leuke 1000 ;-)
[afbeelding]
Hierboven staat een mooie blauwe 1000. Goed, 't is geen Kawa, maar maakt dat iets uit? :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoVermeir
Dryhte schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 08:40:
Doe je dan examen met je eigen bike?
in principe wel, probleem is enkel dat de mijne niet krachtig genoeg is. moet een 600cc zijn met minstens 40KW. mijn CB heeft 41KW maar is maar een 500cc. dus daar moet ik nog iets op zien te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

NicoVermeir schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 08:59:
[...]

in principe wel, probleem is enkel dat de mijne niet krachtig genoeg is. moet een 600cc zijn met minstens 40KW. mijn CB heeft 41KW maar is maar een 500cc. dus daar moet ik nog iets op zien te vinden :)
Koop een sticker waar 600 op staat, plak het op de motor en gaan met die banaan 8)

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 19-10 23:18
NicoVermeir schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 08:59:
[...]

Wtf, rare situatie. Kan je niet voor een dag een motor huren of lenen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp
418O2 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:17:
[...]

Wtf, rare situatie. Kan je niet voor een dag een motor huren of lenen dan?
Je kan gewoon via de rijschool twee lesuren voor examen boeken. Een uurtje inrijden en een klein uurtje examen. Je moet ook nog een intercomsysteem voor jezelf en de examinator voorzien, vroeger ook nog een volgwagen voor de examinator (nu rijdt die zelf met zijn eigen motor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoVermeir
C-sharp schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:22:
Je kan gewoon via de rijschool twee lesuren voor examen boeken. Een uurtje inrijden en een klein uurtje examen. Je moet ook nog een intercomsysteem voor jezelf en de examinator voorzien, vroeger ook nog een volgwagen voor de examinator (nu rijdt die zelf met zijn eigen motor).
kan idd, kost ongeveer een 300 euro...
intercomsysteem voorziet het examencentrum. ik kan waarschijnlijk wel ergens een moto lenen, of gaan huren. komt wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:16

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat is jullie ervaring met bandenspanningsmeters?

Ik kreeg laatst van Bas van Hyperpro op mijn donder dat de bandenspanning te laag was. Dat terwijl ik voor vertrek nog netjes 2.5 voor en 2.9 achter had gepompt.

Heb een hogedruk fietspomp met meter, maar die blijkt dus af te wijken.
Op basis van dit verhaal een carpoint digitale bandenspanningsmeter aangeschaft en de banden daarmee op spanning gezet. De analoge meter die ik had past namelijk niet tussen m'n motorwielen.

Gisteren aan de slag geweest met het oppompen van de autobanden, en de proef op de som genomen.

Wat blijkt; de fietspomp geeft tussen de 10 en 20% lager aan dan de carpoint meter, en de analoge meter zit daar weer tussenin. Waar moet ik nu vanuit gaan?

Toch maar weer een andere meter kopen met -misschien- weer andere resultaten?

Het maakt me voor mijn auto niet zo gek uit, maar voor de motor is het natuurlijk allemaal wel van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:37

_Apache_

For life.

MikeyMan schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:12:
.....
Wat als je nu gewoon rekening houd met de mismeting en ze hoger oppompt?
Ik rij in de auto ook met de teller op de 125/130, omdat ik dan eerder 120 rij dan 130.. Klinkt beetje als hetzelfde verhaal.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, dat zou een prima idee zijn, maar ik weet niet waar ik nu op moet mikken. Ik heb drie verschillende waardes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

MikeyMan schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:36:
Ja, dat zou een prima idee zijn, maar ik weet niet waar ik nu op moet mikken. Ik heb drie verschillende waardes :)
Waar kwam Bas op uit? Want hij heeft het gemeten dus? Wat gaven je meters rond die dag aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hij gaf alleen aan 'te laag', verder bij thuiskomst de motor binnen gezet en een week of twee niet meer gereden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
DrivinUCrazy schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 08:41:
[...]

Hierboven staat een mooie blauwe 1000. Goed, 't is geen Kawa, maar maakt dat iets uit? :P
Maakt inderdaad niet uit of het een Kawa is. Zo'n R1 is veel mooier *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:57

DinX

Motormuis

Topicstarter

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Goh, bijna 1 april zeker? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
In m'n favo's gezet, lijkt mij stiekem wel wat :7 Maak nu gebruik van zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.motozoom.nl/pics/fotoMiddel/20018000_260_02_RET.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Martin op 16-03-2016 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Als het je stoort kan je beter van die nanocoating op je vizier doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:44:
Deze behoren dan ook met ster tot de saaiste motoren van het laatste decennium, vooral de zeer lineaire blokken zijn niet te smaken, wil je rijplezier dan kijk je best naar iets anders uit.

Zuinig zijn ze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:18
418O2 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:10:
Als het je stoort kan je beter van die nanocoating op je vizier doen
Er is nagenoeg niets dat op je vizier mag van product eigenlijk. Kijk maar de handleidingen na, het ene tast het krasvrije oppervlak aan, het andere "het al waterafstotende", .. etc..

Hard genoeg rijden en hoofd af en toe opzij ;)

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
kazzzdafke schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:21:
[...]
Hard genoeg rijden en hoofd af en toe opzij ;)
"Waarom rijdt u met 140 door een stilstaande file heen meneer?!" Ja, die druppels hè!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Martin schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:25:
[...]

"Waarom rijdt u met 140 door een stilstaande file heen meneer?!" Ja, die druppels hè!
Idd zoals het droogrijden van de wagen na een wasbeurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Toch vraag ik het me af, je hebt tegenwoordig inderdaad van die nanocoatings (SuperDry, NeverWet, UltraEverDry) die je ergens op kunt sprayen en het water springt er gewoon van af. Natuurlijk, dat spul is vrij prijzig, maar ik denk wel dat zoiets geschikt zou moeten zijn voor een vizier.
Stiekem verwacht ik eigenlijk ook dat een premium fabrikant als Schuberth op den duur dit soort coatings op hun vizieren gaat integreren. En, voor een vizier van 70 mag dat ook wel. ;)
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:13:
[...]

Deze behoren dan ook met ster tot de saaiste motoren van het laatste decennium, vooral de zeer lineaire blokken zijn niet te smaken, wil je rijplezier dan kijk je best naar iets anders uit.

Zuinig zijn ze wel.
Zuinig, betrouwbaar en praktisch. En volgens mij zijn er genoeg gebruikers heel tevreden mee. Alleen zijn er ook mensen waarbij er geen leven bestaat onder 7000 rpm. Tja, hoe die überhaupt bij de NC serie kunnen uitkomen is mij een raadsel.
Met mijn Hornet kom ik wel eens bij de redline (12.000 rpm) als ik invoeg op de Autobahn, maar in de regel zit ik rond de 4000-7000 rpm. Immers, 120 km/h is 6000 rpm in de 6. Dat is gewoon de praktijk. En in die zin, snap ik de visie achter de NC serie heel goed.

Als woon-werk motor (lees: kilometervreter*) zou ik een NC best prima vinden. En de leukste weggetjes vind ik persoonlijk sowieso de B-wegen waar je bochten vreet. Dat hoeft niet met een hoge snelheid. ;)

*: Kilometervreter is natuurlijk relatief, maar ten opzichte van een mooi-weermotor zou die wel meer kilometers maken.

[ Voor 4% gewijzigd door DrivinUCrazy op 16-03-2016 13:43 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:12:

Ik kreeg laatst van Bas van Hyperpro op mijn donder dat de bandenspanning te laag was. Dat terwijl ik voor vertrek nog netjes 2.5 voor en 2.9 achter had gepompt.

Heb een hogedruk fietspomp met meter, maar die blijkt dus af te wijken.
Op basis van dit verhaal een carpoint digitale bandenspanningsmeter aangeschaft en de banden daarmee op spanning gezet. De analoge meter die ik had past namelijk niet tussen m'n motorwielen.

Gisteren aan de slag geweest met het oppompen van de autobanden, en de proef op de som genomen.

Wat blijkt; de fietspomp geeft tussen de 10 en 20% lager aan dan de carpoint meter, en de analoge meter zit daar weer tussenin. Waar moet ik nu vanuit gaan?

Toch maar weer een andere meter kopen met -misschien- weer andere resultaten?

Het maakt me voor mijn auto niet zo gek uit, maar voor de motor is het natuurlijk allemaal wel van belang.
Ik ken het bovenstaande probleem heel goed, en ik heb er ook jarenlang mee geworsteld (heb iets van 4 bandenspanningsmeters). Tegenwoordig doe ik het als volgt, ik pak 1 bandenspanningsmeter waarvan ik denk dat de afwijking niet al te groot is en de rest doe ik gewoon op gevoel. Door veel te rijden krijg je namelijk wel meer gevoel of de bandenspanning te hoog of te laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Over bandenspanning, er zijn ook bandenspanningsmeters die je monteert aan de binnenkant van de band waarbij je op een extern display kunt zien wat de huidige bandenspanning is, volgens mij van Fobo? Kan ook een investering waard zijn :) staat bij mij op de langetermijnplanning...

edit: er zijn ook verklikkers die je monteert ipv het ventieldop, als die verkleuren is de bandenspanning te laag, gewenste waarde instelbaar afaik

[ Voor 20% gewijzigd door Martin op 16-03-2016 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En hoe ijk je die? Met andere woorden, vertrouw je daar dan zomaar op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Je pompt ze op tot je ze fijn vindt en dat hou je aan op je spanningsmeter. Als de afwijking altijd hetzelfde is, komt het wel goed toch? Dus als je 2.7 afleest en je vindt dat prettig, pomp je ze op tot je meter 2.7 aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
DrivinUCrazy schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:57:
En hoe ijk je die? Met andere woorden, vertrouw je daar dan zomaar op?
Die reactie is geldig voor alle soorten meters natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat klopt, maar ik kan me voorstellen dat die dingen best prijzig zijn. Daarbij kan ik me ook nog wel voorstellen dat ze na verloop van tijd minder goed werken. Toch gaan mensen er op vertrouwen. Vandaar dat ik daar uit principe tegen ben. Laat mensen maar zelf met een compressor + meter aan de slag gaan. Op een gegeven moment merk je wel wanneer er iets afwijkt van de normale routine.

Op het werk komen er wel eens digitale drukmeters langs van Festo en SMC, die zouden wel redelijk nauwkeurig moeten zijn. Dus daar kan ik mijn eigen bandenspanningsmeter wel eens een keer mee ijken. Als ik veel tijd heb. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
DrivinUCrazy schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:03:
Dat klopt, maar ik kan me voorstellen dat die dingen best prijzig zijn. Daarbij kan ik me ook nog wel voorstellen dat ze na verloop van tijd minder goed werken. Toch gaan mensen er op vertrouwen. Vandaar dat ik daar uit principe tegen ben. Laat mensen maar zelf met een compressor + meter aan de slag gaan. Op een gegeven moment merk je wel wanneer er iets afwijkt van de normale routine.
Als de meter 2,5 bar zegt terwijl de velg door de band heen staat te drukken weet je genoeg :+ Ik zou zelf om de zoveel tijd (eens per jaar ofzo) eens checken bij de pomp of er een afwijking in zit, kost toch maar 50 cent :>
Op het werk komen er wel eens digitale drukmeters langs van Festo en SMC, die zouden wel redelijk nauwkeurig moeten zijn. Dus daar kan ik mijn eigen bandenspanningsmeter wel eens een keer mee ijken. Als ik veel tijd heb. :+
En hoe ijk je die meters dan? inkoppertje

edit: van Fobo, uitlezen met bluetooth naar je iPhone of Android, €100,-:
http://www.nieuwsmotor.nl...ing-24uur-per-dag-bewaakt

[ Voor 7% gewijzigd door Martin op 16-03-2016 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp
DrivinUCrazy schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:03:

Een bedrijf dat ISO 9000 gecertificeerd is, zou al haar meetapparatuur moeten ijken. Je kan dus bv. je merkgarage binnenspringen en eens vriendelijk vragen of je met jouw meetklokje een band mag nameten. Dan heb je al meteen een idee.
Bij mij in de buurt (woon in België) heb ik enkele Dats benzinestations met jaarlijks geijkte bandenpompen met een nauwkeurig meetvenster (analoog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoVermeir
C-sharp schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:10:
[...]
Bij mij in de buurt (woon in België) heb ik enkele Dats benzinestations met jaarlijks geijkte bandenpompen met een nauwkeurig meetvenster (analoog).
zijn dat alle Dats stations of slechts enkele? heb er ook zo eentje in de buurt, zou fijn zijn om te weten dat die meter betrouwbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Martin schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:08:
En hoe ijk je die meters dan? inkoppertje
Die zijn in ieder geval al beter geijkt dan een huis-tuin-en-keuken bandenspanningsmetertje. ;) Ze kosten dan ook iets meer dan een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Bovenstaande; ik ben ook zeker van plan om als ik een Garmin op m'n motor heb, daar de bandenspanningsmeter bij te kopen.

Echter; ik voel nu echt het verschil niet tussen 0,2 te zacht en 0,2 te hard, terwijl dit wel invloed heeft op dingen als cupping en slijtage.
Wil daarom gewoon goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik tank vrijwel altijd (en al jaren) bij hetzelfde tankstation en die heeft een gratis (ze zijn er nog!) luchtapparaatpompgeval. Ik heb er nooit opgelet of deze ook periodiek geijkt wordt, maar ik zet hem daar altijd op de spanning die ikzelf aangenaam vind en prettig vind rijden. Voor zowel de auto als de motor.

De beste/juiste spanning is er volgens mij ook niet aangezien het van heel veel factoren afhankelijk is. Je gezonde verstand gebruiken, rekening houden met het weggedrag en slijtage (eventueel het weer en de route die je veel rijdt) en je moet een eind komen als je altijd op dezelfde manier meet is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Inderdaad, ik lees hier veel: 0,2 teveel of te weinig....
Wanneer meet je dan? Koude banden? Warme banden? Koud weer? Warm weer? ...?
Als je echt gaat willen kijken tot op 0,2bar komt er wel iets anders bij kijken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
[...]

Ik zou zelf om de zoveel tijd (eens per jaar ofzo) eens checken bij de pomp of er een afwijking in zit, kost toch maar 50 cent :>
Die dingen bij de pomp zou ik niet snel vertrouwen. Ergens eens gelezen dat die soms tot wel 0.5 bar afwijken.

Ik gebruik zelf een voetpomp en een analoge meter. Die geven beide exact hetzelfde aan tot op 0.1 bar, dus ik geloof wel dat het dan goed zit.

Bandenspanning controleer ik sowieso iedere 2 weken wel als ik met de motor rij in het seizoen. Bij mijn motor moet er alleen achter 2.5 in net zoals voor. Als ie dan eens bij een motorzaal geweest is staat ie weer achter op 2.9 en zeggen ze dat achter te zacht was. KTM geeft zelf 2.5 bar aan voor beide banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp
NicoVermeir schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:16:
[...]

zijn dat alle Dats stations of slechts enkele? heb er ook zo eentje in de buurt, zou fijn zijn om te weten dat die meter betrouwbaar is
Aleszins de twee stations bij mij in de buurt waar ik al eens kom. Het is telkens zo'n apart staande lichtgroene zuil met een slang aan beide kanten met elk een meetklok en "+" en "-" knop. Achter het glas staat een "metrologie" zegel met jaartal, dus dan ga ik er maar van uit dat ze werkeljik geijkt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Ik controleer lucht om de paar maanden, en elke keer als ik meet kan er maar een klein beetje bij.
Idem met olie, gister toevallig weer eens gecontroleerd, laatste keer was de garage die er verse olie in heeft gegooid december (6k km geleden).
Olie was keurig op peil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
C-sharp schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 16:12:
[...]

Aleszins de twee stations bij mij in de buurt waar ik al eens kom. Het is telkens zo'n apart staande lichtgroene zuil met een slang aan beide kanten met elk een meetklok en "+" en "-" knop. Achter het glas staat een "metrologie" zegel met jaartal, dus dan ga ik er maar van uit dat ze werkeljik geijkt zijn.
De DATS bij mij in de buurt heeft een digitaal systeem. Dus al zeker niet allemaal. Rotsysteem trouwens, je moet op voorhand een druk instellen, en dan de band aansluiten. Duurde even voor ik door had hoe 't werkte |:( Je kan dus ook niet uitlezen op welke druk je banden nu precies staan.

[ Voor 16% gewijzigd door Dryhte op 16-03-2016 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Dat gaat ongetwijfeld je pinlock slopen met die klemmetjes. En ik denk ook niet dat je vizier nog goed afsluit waardoor er water naar binnen kan lekken.
[...]

En hoe ijk je die meters dan?
Festo is multi-duur spul. Da zit wel goed, denk ik :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

kazzzdafke schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:53:
Inderdaad, ik lees hier veel: 0,2 teveel of te weinig....
Wanneer meet je dan? Koude banden? Warme banden? Koud weer? Warm weer? ...?
Als je echt gaat willen kijken tot op 0,2bar komt er wel iets anders bij kijken hoor.
Ik controleer ze altijd koud. :) Op straat krijg je ze niet zo warm dat je bandenspanning echt hoger wordt. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

C-sharp schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:10:
[...]
Een bedrijf dat ISO 9000 gecertificeerd is, zou al haar meetapparatuur moeten ijken.
Alleen als ze dat in hun kwaliteitshandboek zetten. Die iso rommel zegt niets over de kwaliteit van je producten, maar over je procedures.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Joopieboy schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 19:21:
[...]

Ik controleer ze altijd koud. :) Op straat krijg je ze niet zo warm dat je bandenspanning echt hoger wordt. :)
Volgens wiki ongeveer 4% per 10 graden. Dus dat loopt nog best op, ook op straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Das nog vrij veel idd, maar goed als ik controleer voor ik ga rijden dan is het hier ook de temperatuur die buiten is. Maar nooit bij stil gestaan. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ja maar ivm temperatuur: kouder vs warm is ook andere druk in je banden voor meer grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zie net dat het metertje wat ik heb toch goed getest wordt... Zouden die analoge dan zo afwijken?
http://www.servicebest.co...-door-de-consumentenbond/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MikeyMan schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 19:40:
[...]
Volgens wiki ongeveer 4% per 10 graden. Dus dat loopt nog best op, ook op straat.
Hmmm....tenzij mijn RDC (Reifendrücksystem) compleet liegt valt het best mee. Ik had in Marokko mijn banden op 1.6bar staan op advies van Duursma. Dat is de beste mix voor offroad en onroad om niet steeds de banden af te laten en weer op te pompen. Voor offroad is 1bar leuk (zand) maar dat gaat weer niet op asfalt.
Anyway...ik zag op mijn schermpje de druk nooit verder oplopen dan 1.8. Soms heeeel even 1.9, maar dat was het dan wel. En dan heb je het over een band die dan in principe te zacht staat, en dus warmer kan worden door de hogere interne wrijving. Bij een band die lekker hard staat, gaat het minder snel omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Van 1.6 naar 1.8 is anders meer dan 10 procent :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Corrigeert dat ding ook niet voor temperatuur? En afronding?

1.9 is al bijna 20% zelfs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Mijn vuurdoop vandaag - 'k was al eerder met de moto gaan werken (kortere afstanden, binnendoor), maandag voor 't eerst een 70tal km snelweg pendelen (Gent-Izegem), vandaag voor 't eerst 30tal km file ;) Gent-Brussel (Vilvoorde), file van voor Aalst.
'k zat het al een tijdje voor me uit te schuiven (al was het deze wekelijkse verplaatsing die me ertoe aangezet heeft om te leren motorrijden), maar 't ging allemaal goed en wat een tijdsbesparing! Ik heb me minstens een halfuur, eerder een klein uurtje bespaard. En met iets betere handschoenen, veel minder koud! ( http://www.richa.eu/en/waterproof-racing-gloves?cid=10 )

O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Dryhte schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 16:28:
[...]

De DATS bij mij in de buurt heeft een digitaal systeem. Dus al zeker niet allemaal. Rotsysteem trouwens, je moet op voorhand een druk instellen, en dan de band aansluiten. Duurde even voor ik door had hoe 't werkte |:( Je kan dus ook niet uitlezen op welke druk je banden nu precies staan.
Dat is ook het geval bij het tankstation waar ik mijn banden altijd op pomp.
Echter als je het aansluit en hij begint met pompen dan zie je op het scherm heel kort wel de daadwerkelijke druk in de band verschijnen, verspringt dan weer naar de ingestelde druk etc.

Is niet altijd makkelijk te zien als je gehurkt naast je auto/motor zit, maar wellicht is dat ook bij jou het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:17

steveman

Comfortabel ten onder

MikeyMan schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 22:33:
Corrigeert dat ding ook niet voor temperatuur? En afronding?

1.9 is al bijna 20% zelfs
Waarom zou ie voor temperatuur compenseren? Hoe hard de lucht tegen de velg en band aanduwt is waar het om gaat, dat gaat omhoog bij een hogere temperatuur, en dat wil je juist mischien wel weten.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymens
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-08 22:56
Ik zag dat van mijn Ducati HM1100 die ik laatst heb gekocht de bandjes al zo'n 5 jaar oud zijn en ook nog van verschillende merken (achter Pirelli en voor Michelin of Bridgestone volgens mij). Profile is overigens nog wel goed. Nu zei mijn dealer dat het wel tijd wordt om die te vervangen, is dat een goede tip of een beetje voorbarig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:39

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

raymens schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 12:47:
Ik zag dat van mijn Ducati HM1100 die ik laatst heb gekocht de bandjes al zo'n 5 jaar oud zijn en ook nog van verschillende merken (achter Pirelli en voor Michelin of Bridgestone volgens mij). Profile is overigens nog wel goed. Nu zei mijn dealer dat het wel tijd wordt om die te vervangen, is dat een goede tip of een beetje voorbarig?
Slijtage is niet alleen meetbaar door profieldiepte. Het patroon en dingen als cuppen, uitdrogen of andere ouderdomsdingetjes zijn niet zichtbaar in de profieldiepte, maar hebben wel invloed op de grip van een band. Dus: vanaf hier niets over te zeggen.
PilatuS schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 16:06:
[...]

[knip]

Bandenspanning controleer ik sowieso iedere 2 weken wel als ik met de motor rij in het seizoen. Bij mijn motor moet er alleen achter 2.5 in net zoals voor. Als ie dan eens bij een motorzaal geweest is staat ie weer achter op 2.9 en zeggen ze dat achter te zacht was. KTM geeft zelf 2.5 bar aan voor beide banden.
Oh? En weet KTM ook welke banden jij op je motor hebt liggen? Mijn instructieboekje geeft aan 2.1 bar vóór en 2.2 achter, mijn vorige banden werden aanbevolen op 2.2 voor en 2.5 achter (specifiek voor mijn motor volgens Pirelli!) en mijn huidige op 2.5 voor en 2.9 achter (wederom specifiek voor mijn motor volgens Bridgestone). En op Assen tijdens een circuitdag kreeg ik de tip om 2.1 vóór te doen en 1.9 bar achter.
Met andere woorden: wie moet ik geloven?

[ Voor 7% gewijzigd door Icephase op 17-03-2016 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Icephase schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 12:56:

Oh? En weet KTM ook welke banden jij op je motor hebt liggen? Mijn instructieboekje geeft aan 2.1 bar vóór en 2.2 achter, mijn vorige banden werden aanbevolen op 2.2 voor en 2.5 achter (specifiek voor mijn motor volgens Pirelli!) en mijn huidige op 2.5 voor en 2.9 achter (wederom specifiek voor mijn motor volgens Bridgestone). En op Assen tijdens een circuitdag kreeg ik de tip om 2.1 vóór te doen en 1.9 bar achter.
Met andere woorden: wie moet ik geloven?
Mijn motor is geleverd met SportSmart banden en er liggen nu SportSmart2 banden onder. Dus ja ze weten welke banden er onder liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:32

Chakotay

Lick here to continue

Ik zou uitgaan van de bandenleverancier, zeker als die motorspecifieke spanningen aanraadt. Elke band gedraagt zich weer anders.

Op circuitdagen gaat de spanning (afhankelijk van je niveau & snelheid) een eindje omlaag, omdat de banden dan veel heter worden.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

PilatuS schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 12:58:
[...]

Mijn motor is geleverd met SportSmart banden en er liggen nu SportSmart2 banden onder. Dus ja ze weten welke banden er onder liggen.
Niet dus, sportsmart2 =/= sportsmart...

Eens met hierboven: de bandenleveranciers weten vaak beter hoe verschillende motoren met hun banden reageren dan dat de motorleveranciers weten hoe hun motoren met verschillende banden om gaan.

[ Voor 24% gewijzigd door Icephase op 17-03-2016 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Icephase schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:02:
[...]

Niet dus, sportsmart2 =/= sportsmart...
Zoveel verschil zit daar niet in. Dunlop geeft ook dezelfde spanning aan voor deze banden. Als er een verschil zou zijn qua spanning zou Dunlop dit ook aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

PilatuS schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:04:
[...]

Zoveel verschil zit daar niet in. Dunlop geeft ook dezelfde spanning aan voor deze banden. Als er een verschil zou zijn qua spanning zou Dunlop dit ook aangeven.
En waarom zou het advies van Dunlop afwijken van dat van KTM? Nooit over nagedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Mijn hornet werd uitgeleverd met verouderde Bridgestone banden. Battlax 011 of zoiets. Aanbevolen spanning: 2.5 voor, 2.9 achter.

Daarna naar Michelin Pilot Road 3 gegaan. 2.5 voor, 2.9 achter.
Nu naar de Michelin Pilot Road 4: en ook hier wordt aanbevolen: 2.5 voor, 2.9 achter.

Aan die druk houd ik me dan ook netjes. Ik moet wel zeggen, aan de Michelins merk ik eerder wanneer de spanning wat is gezakt, omdat het karkas wat flexibeler lijkt te zijn. Of misschien is het omdat deze wat ronder zijn en veel makkelijker de bocht in vallen dan de Bridgestones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Icephase schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:05:
[...]

En waarom zou het advies van Dunlop afwijken van dat van KTM? Nooit over nagedacht?
Hoeveel uur denk je dat KTM met de RC8 bezig is geweest qua ontwikkeling om tot 2.5 voor en achter te komen met moderne banden ? De hele motor is ontwikkeld samen met Dunlop en iedere RC8 word geleverd met Dunlop banden. De meeste motorzaken gaan altijd uit van 2.5 voor en 2.9 achter, maar die hebben er nooit mee getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

PilatuS schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:21:
[...]

Hoeveel uur denk je dat KTM met de RC8 bezig is geweest qua ontwikkeling om tot 2.5 voor en achter te komen met moderne banden ? De hele motor is ontwikkeld samen met Dunlop en iedere RC8 word geleverd met Dunlop banden. De meeste motorzaken gaan altijd uit van 2.5 voor en 2.9 achter, maar die hebben er nooit mee getest.
Dus het advies van Dunlop en KTM is hetzelfde? Aangezien ze de RC8 samen hebben ontwikkeld? Zo ja, waarom hebben we dan een discussie? Dan is toch het advies van de bandenfabrikant ook hetgeen jij nu toepast of niet soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Icephase schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:35:
[...]

Dus het advies van Dunlop en KTM is hetzelfde? Aangezien ze de RC8 samen hebben ontwikkeld? Zo ja, waarom hebben we dan een discussie? Dan is toch het advies van de bandenfabrikant ook hetgeen jij nu toepast of niet soms?
Ik ben er niet mee begonnen :) Jij quote mij en geeft aan dat wat ik zeg niet klopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Als iedereen nou voor zichzelf bepaalt wat de 'juiste' bandenspanning is komt degene die het 'fout' heeft er vanzelf achter O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

PilatuS schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:42:
[...]

Ik ben er niet mee begonnen :) Jij quote mij en geeft aan dat wat ik zeg niet klopt :P
Klopt, jij gaat uit van wat KTM zegt en ik van wat de bandenfabrikant zegt. Jij geeft vervolgens aan dat KTM het wel het beste zal weten, ik trek dat in twijfel.
Je hebt me nog steeds niet overtuigd waarom jij vind dat ik van de motorfabrikant en niet de bandenfabrikant uit moet gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Icephase schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:37:
[...]

Klopt, jij gaat uit van wat KTM zegt en ik van wat de bandenfabrikant zegt. Jij geeft vervolgens aan dat KTM het wel het beste zal weten, ik trek dat in twijfel.
Je hebt me nog steeds niet overtuigd waarom jij vind dat ik van de motorfabrikant en niet de bandenfabrikant uit moet gaan?
Dunlop geeft standaard 2.9 achter aan voor de SportSmart 1 en 2. KTM heeft de motor met die banden getest en komt op 2.5 achter uit. Als KTM iedere motor verkoopt met deze banden en dit uitgebreid getest heeft ga ik daar vanuit. Ik geloof niet dat Dunlop een band op ieder model motor gaat testen. Ze gaan never nooit duizenden modellen testen. Ik zie die 2.9 achter dus meer als een regel voor alle modellen en niet specifiek voor dit model. KTM heeft de band dus uitgebeider getest dan Dunlop zelf, vandaar dat ik van KTM uitga en niet van Dunlop.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 17-03-2016 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

PilatuS schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:09:
[...]

Dunlop geeft standaard 2.9 achter aan voor de SportSmart 1 en 2. KTM heeft de motor met die banden getest en komt op 2.5 achter uit. Als KTM iedere motor verkoopt met deze banden en dit uitgebreid getest heeft ga ik daar vanuit. Ik geloof niet dat Dunlop een band op ieder model motor gaat testen. Ze gaan never nooit duizenden modellen testen. Ik zie die 2.9 achter dus meer als een regel voor alle modellen en niet specifiek voor dit model. KTM heeft de band dus uitgebeider getest dan Dunlop zelf, vandaar dat ik van KTM uitga en niet van Dunlop.
PilatuS schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:21:
[...]

Ik kan deze twee posts niet met elkaar rijmen... De RC8 is samen met Dunlop ontwikkeld maar Dunlop heeft hun banden hier niet op getest? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga altijd van de bandenspanning uit opgegeven door de auto- of motorfabrikant en niet van de waardes opgegeven door de bandenfabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Iemand hier die van die inbouw-oortjes heeft voor een helm waar niet direct een duur systeem bij zit? Ik wil gewoon goed geluid wat verstaanbaar is met oordoppen in. Het liefst:
  • Oortjes in de helm;
  • Een kleine kabel daaraan vast waar ik een kabel in kan steken voor het geluid;
  • Die kabel kan ik in de headset aansluiting van mijn telefoon stoppen.
Dus dit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UsmZl7Z.png

Korte plug in de helm die ik in de rand kan verstoppen als ik hem niet gebruik; daarnaast een langere kabel die ik in mijn jas kan wegwerken; en aan die laatste kabel plug ik mijn telefoon.

Geen bluetooth onzin en ook geen apparaat aan de buitenkant wat opgeladen moet worden. Ik wil niet bellen met mensen, ik wil hooguit heel af en toe mijn TomTom of Google navigatie kunnen horen, of Flitsmeister alerts.

Motoport Amsterdam keek mij heel raar aan bij deze vraag...

Edit: Iets als deze bijvoorbeeld:
http://www.amazon.com/Tor...ers-Control/dp/B004I6HOQA

Maar dan niet gruwelijk duur ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Blue-eagle op 17-03-2016 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb het nog nooit gezien. Maar is dit geen optie?

http://www.tenkateshop.co...easy-headset-6-interphone

Of een koptelefoon uitelkaar slopen (headband er af) en een verlengkabel ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Icephase schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:34:
[...]

[...]

Ik kan deze twee posts niet met elkaar rijmen... De RC8 is samen met Dunlop ontwikkeld maar Dunlop heeft hun banden hier niet op getest? 8)7
Dunlop gaat niet al hun banden op alle modellen testen, in het geval van de KTM is het een ander geval.

Bij een moderne motor kan je prima uitgaan van wat de motorfabrikant aangeeft omdat deze ook test met moderne banden. Heb je een motor die meer dan 10 jaar oud is, is het verschil in bandentechniek zodanig veranderd dat je beter van de bandenfabrikant kan uitgaan.

In het geval van een 15 jaar oude motor zou ik gaan voor wat de bandenfabrikant aangeeft. Een motor die nog geen 5 jaar oud is zou ik gaan voor wat de motorfabrikant aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Blue-eagle schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 16:45:
Iemand hier die van die inbouw-oortjes heeft voor een helm waar niet direct een duur systeem bij zit? Ik wil gewoon goed geluid wat verstaanbaar is met oordoppen in. Het liefst:
  • Oortjes in de helm;
  • Een kleine kabel daaraan vast waar ik een kabel in kan steken voor het geluid;
  • Die kabel kan ik in de headset aansluiting van mijn telefoon stoppen.
Dus dit:

[afbeelding]

Korte plug in de helm die ik in de rand kan verstoppen als ik hem niet gebruik; daarnaast een langere kabel die ik in mijn jas kan wegwerken; en aan die laatste kabel plug ik mijn telefoon.

Geen bluetooth onzin en ook geen apparaat aan de buitenkant wat opgeladen moet worden. Ik wil niet bellen met mensen, ik wil hooguit heel af en toe mijn TomTom of Google navigatie kunnen horen, of Flitsmeister alerts.

Motoport Amsterdam keek mij heel raar aan bij deze vraag...

Edit: Iets als deze bijvoorbeeld:
http://www.amazon.com/Tor...ers-Control/dp/B004I6HOQA

Maar dan niet gruwelijk duur ;)
zoiets?
http://uk.suntekstore.com...urce=gbuk&utm_medium=paid

http://www.ebay.com/itm/S...-Control-GE-/172069461453

http://www.ebay.co.uk/itm...-Control-DT-/172134707978

http://www.ebay.co.uk/itm...ume-Control-/291540213904

[ Voor 11% gewijzigd door ToolkiT op 17-03-2016 17:49 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 16:21:
Ik ga altijd van de bandenspanning uit opgegeven door de auto- of motorfabrikant en niet van de waardes opgegeven door de bandenfabrikant.
Ik altijd van de waardes van de bandenfabrikant.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Hoeveel verschil zit er in de aangegeven bandenspanningen? En, om nog een optie in de discussie te gooien, wat als je het gemiddelde neemt tussen de opgegeven bandenspanningen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/03/1458238556-800-x-400px-Knipsel.JPG

Oh yeah *O* ..
Met uit eindelijk 90 euro korting via de esso spaarpunten die me bol.com cadeau kaarten hebben opgeleverd.
Dus heb ik 349 euro betaald voor het premium pack (de tomtom, auto steun, motor montage set, slot voor die set en hoesje).
Dat is 10 euro minder dan de "kale" versie bij waypoint.

Heb de afgelopen 2,5 jaar best vaak gevloekt op mijn esso only tankkaart die me het tanken door nederland zakelijk behoorlijk lastig maakte soms. Maar me dus ook 8600 spaar punten (1 punt per liter)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Pagina: 1 ... 39 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.