Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.186 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:43
(jarig!)
Ziet er zowaar bijna mooi uit zo. B)
teacher schreef op zondag 13 maart 2016 @ 06:15:
Vrijdag nieuw rubber gescoord, en een mooi zonnig weekend er gratis bij. :Y

[afbeelding]
Angel gt
Op welke motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-10 20:36

Fuelke

Forza Ferrari

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:18
Kennis van me vliegt op de traumaheli, die heeft t druk tijdens de eerste mooie dagen met motorrijders. Dan hebben ze een half jaar niet gereden en nemen ze niet de tijd om er weer even in te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:39

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Jolke schreef op zondag 13 maart 2016 @ 09:00:
[...]

Ziet er zowaar bijna mooi uit zo. B)

[...]

Op welke motor?
Op de pan.

De bmw staat op battlaxen die nog wel even mee gaan.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:15

Bommes

Capo del formaggio

418O2 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 10:25:
Kennis van me vliegt op de traumaheli, die heeft t druk tijdens de eerste mooie dagen met motorrijders. Dan hebben ze een half jaar niet gereden en nemen ze niet de tijd om er weer even in te komen...
Dat is waar het gisteren middag "aan de toog" bij waypoint over ging.
Er waren er ook een hoop onderweg gisteren op de binnen door weggetjes rond Eindhoven hier.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:00
418O2 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 10:25:
Mijn vader werkt bij de Politie en roept altijd hetzelfde; zowel jij als je medeweggebruikers hebben tijd nodig om te wennen.

Merkte het vorige week zelf ook na maanden niet rijden... Toch weer wat inkomen, kan ook te maken hebben met mijn beperkte 2.500 km motor ervaring ;)

[ Voor 14% gewijzigd door ephymerous op 13-03-2016 12:29 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-10 20:45
wd200 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 12:51:
Wie heeft er ervaring of heeft er wellicht zelf een, een KTM DUKE 390 ?
Ik wil graag geen "race" motor weer ivm rijbewijs vriendelijkheid en ook op lagere snelheid meer lol kunnen beleven. Ik kon met mijn oude gs500 "harder werken" dan met de zx-6r die ik er na gehad heb.

Duke 390 wil ik binnenkort op proefrijden maar eerste ervaring zijn natuurlijk welkom.
Verstandig om een lichtere motor te nemen. Ik heb op de 390 gereden een tijdje geleden. Heb ervaring met twee en driecilinders en op papier vond ik de duke 390 een topmotor. Relatief betaalbaar, lekker licht, zuinig. Het bleek ook een leuk ding te zijn alleen de trillingen van de eencilinder voel je wel. Als je dat bijvoorbeeld op de snelweg vervelend vind kan dat een probleem vormen, was voor mij een dealbreaker. Verder is het vermogen ruim voldoende, en de vering was prima.

Dus zeker een proefritje maken, je kunt ook naar de kawasaki z250 (1-cilinder) of z300 (2-cilinder) kijken (die zijn als occasion nog wel beperkt verkrijgbaar omdat ze nieuw zijn). De cb500f (sinds 2013) kan ik ook nog als tip geven, is ook vrij licht maar kies dan wel een sportuitlaat anders hoor je niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

"Aan elkaar wennen".... Ik denk er het mijne van. Doorgaans rij ik gewoon door in de winter (of er moet sneeuw of ijzel liggen), maar ik kan mij echt niet voorstellen dat je in die drie maanden vergeet hoe het de afgelopen 9 maanden was.

Waar denk ik het grootste probleem ligt is dat motorrijders als gestalde koeien de weide inrennen en daarbij vol adrenaline en zelfoverschatting simpelweg de fout in gaan; in de ongeval top 5 staan immers 3 motorrijders fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Denk dat vooral, maar als ik ook gisteren zie hoe houterig sommigen zijn en lopen te stuntelen, en rechtdoor aan komen knallen en dan voor de bocht in de ankers gaan. Ik heb vorig jaar ook relatief lang doorgereden dus een paar weken geleden de eerste rit voelde gewoon vertrouwd aan. Tuurlijk doe ik dan even wat rustiger aan om in te komen maar merkte weinig van last met automobilisten. Tot gisteren... En dan snap ik het wel. Met open uitlaten en overdreven aan komen jakkeren, boven op de bumper, rechts er voorbij, en weer vol op het gas naar de volgende. Ja jongens hee...

Nee dan snap ik de opmerkingen met open uitlaten ook wel weer van laatst. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En vergeet ook niet de factor zondagsrijders. Net even bij mijn ouders geweest (met de auto, ben te verkouden voor de motor) en het leek wel of ik er van de weinigen was die met het verkeer bezig was. Daarmee direct een leven gered van een Duitse motorrijder die op een provinciale weg linksaf wilde slaan, maar daarbij sloeg de motor af. De auto achter mij wilde mij misschien gaan inhalen (hij keek al). Gelukkig kon ik hem met gevarenlichten en breed rijden daarvan weerhouden, anders had ie er vast en zeker op gezeten.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Daar heb je ook een heel erg goed punt, en heel erg netjes dat je dat gedaan hebt. Je ziet en maakt af en toe dingen onderweg mee dat je af en toe meer met anderen bezig bent als met je eigen qua rijden en alles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:21

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op zondag 13 maart 2016 @ 14:57:
En vergeet ook niet de factor zondagsrijders.
Ik wou het net zeggen. Mannen die maar 2-3000km per jaar rijden, en dan in kolonne van terras naar terras moeten inderdaad wennen. En dat duurt dan de hele zomer... :+
Nee, ik heb er ook nooit last van. Zelfs toen ik jaren niet gereden had, had ik hooguit wat onwennige dingetjes van de motor zelf, maar het verkeer en opletten hoef ik niet aan te wennen. Ik zit toch ook dagelijks in de auto?

Mensen moeten gewoon nadenken, niet als domme koeien maar wat aankloten. Dát is het probleem.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nergens last van :) Een maandje wegens de gladheid niet gereden, vandaag weer eens op de motor gestapt en hoefde nergens aan te wennen. Wellicht komt dat omdat ik bijna het hele jaar door motor rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Vandaag een nieuwe route gedaan. Helaas had ik te veel hoofdpijn en bij Benschop rechtsomkeer gemaakt z.s.m. richting snelweg een naar huis gegaan. Volgende keer beter en wel langs de Lek terug.
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2zntv0g.png
Totaal +/- 125 km.
Veel motorvolk en lekker weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-10 11:17
dikke prima vandaag, lekkere 100 kilometer gereden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:38
Ik denk dat ik afgelopen weekend bijna 400 km gereden heb... :+

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
teacher schreef op zondag 13 maart 2016 @ 14:09:
"Aan elkaar wennen".... Ik denk er het mijne van. Doorgaans rij ik gewoon door in de winter (of er moet sneeuw of ijzel liggen), maar ik kan mij echt niet voorstellen dat je in die drie maanden vergeet hoe het de afgelopen 9 maanden was.

Waar denk ik het grootste probleem ligt is dat motorrijders als gestalde koeien de weide inrennen en daarbij vol adrenaline en zelfoverschatting simpelweg de fout in gaan; in de ongeval top 5 staan immers 3 motorrijders fouten.
Voor mensen zoals ik die alleen rijden met 15+ graden is het al snel 5 tot 6 maanden niet rijden. Nou rij ik nog iets van 5000 tot 10.000km per seizoen, maar er zijn er genoeg die 1.000 tot 3.000 doen. Als die gasten dan allemaal op de eerste mooie dag een ritje gaan rijden denk ik dat dit best even wennen zal zijn. Voor de mensen op de motor die weer een beetje moeten leren rijden, maar ook voor een hoop mensen in de auto die opeens weer na 5 maanden allemaal motoren links en rechts om zich heen hebben rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
(jarig!)
* Jolke voelt zich weer goed. 8)

Vandaag weer de eerste rit van het jaar gemaakt. Na wat startproblemen en een rotte accu, vandaag een stukje door het Odenwald getuft. Had een lamme linkerarm van het zwaaien. :w
Ik verklaar het motorseizoen weer voor geopend. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

PilatuS schreef op zondag 13 maart 2016 @ 17:38:
[...]
Voor de mensen op de motor die weer een beetje moeten leren rijden, maar ook voor een hoop mensen in de auto die opeens weer na 5 maanden allemaal motoren links en rechts om zich heen hebben rijden.
Dat snap ik nou niet... Het zal wel komen omdat ik zelf motor rij, maar ik kijk niet selectief in mijn spiegel. Als je stept zie ik je ook. Probleem is dat de meeste mensen niet 'actief' rijden. Ze doen maar wat.
Voorbeeld: je nadert een rotonde met prima zich vanaf een meter of 25-50 afstand op de aanvoerwegen. Je kunt dus weten dat er helemaal niets aan komt. En toch stoppen sommige mensen bij de rotonde :X 8)7 |:(
What the fuck?!? denk ik dan als ik daar achter rij... Er is geen ondergrondse weg die lukraak fietsers uitspuugt ofzo, helemaal niets wat je al niet 10 seconden geleden kon zien en op voorbereiden. The list goes on...achter een fietser blijven plakken (met de auto) terwijl je er nog makkelijk voorbij kunt, totdat je op een punt komt waar dat niet meer kan (flauwe bocht). Zó ergerlijk. Ja, die mensen moeten 'wennen'. Wennen betekent voor die mensen een paar keer bijna crashen voordat ze beseffen dat er ook nog andere dingen op de weg gebeuren behalve zij zelf.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
PilatuS schreef op zondag 13 maart 2016 @ 17:38:
[...]

Voor mensen zoals ik die alleen rijden met 15+ graden is het al snel 5 tot 6 maanden niet rijden. Nou rij ik nog iets van 5000 tot 10.000km per seizoen, maar er zijn er genoeg die 1.000 tot 3.000 doen. Als die gasten dan allemaal op de eerste mooie dag een ritje gaan rijden denk ik dat dit best even wennen zal zijn. Voor de mensen op de motor die weer een beetje moeten leren rijden, maar ook voor een hoop mensen in de auto die opeens weer na 5 maanden allemaal motoren links en rechts om zich heen hebben rijden.
Precies dat. Vorig jaar 2.500 km gereden omdat ik pas in juli m'n rijbewijs heb gehaald dus het zal dit jaar wel iets hoger uitvallen. Persoonlijk rij ik voor de lol en daar hoort inderdaad een behaaglijke temperatuur ook bij ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ze hebben toch ook ieder jaar spandoeken dat de scholen weer begonnen zijn, dit is toch precies hetzelfde ? Voor een hoop mensen is het gewoon weer even wennen dat er motorrijders op de weg zijn na een paar maanden afwezigheid. Als daar dan ook nog een hoop mensen bijzitten die weer moeten leren rijden kan dat voor ongelukken zorgen.

Ik rij zelf een jaar of 8 nu en iets van 5.000 tot 10.000 per jaar, maar ik moet zelf ook altijd weer even wennen na een paar maanden niet gereden te hebben. Er zitten dan ook nog genoeg mensen bij die 1.000 per jaar doen. Persoonlijk zou ik daar ook niet blij van worden als die op een supersport zitten met 150+ pk en binnen een uurtje rijden weer eens volgas willen geven of hard door een bocht willen.

Tuurlijk zijn er mensen in de auto die helemaal niet opletten. Maar als jij iedere dag een stuk dijk pakt met de auto voor woon/werk zal het best even wennen zijn dat je opeens weer ingehaald word door een motor als je die 5 maanden niet gezien hebt. Automobilisten die er geen rekening mee houden en motorrijders die niet goed kunnen rijden is best link samen.
ephymerous schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:26:
[...]

Precies dat. Vorig jaar 2.500 km gereden omdat ik pas in juli m'n rijbewijs heb gehaald dus het zal dit jaar wel iets hoger uitvallen. Persoonlijk rij ik voor de lol en daar hoort inderdaad een behaaglijke temperatuur ook bij ;)
Als je er 2.500 op hebt zitten moet je eigenlijk nog leren rijden. Is geen probleem als je geen gekke dingen gaat doen en jezelf niet overschat. Je ziet alleen dat juist in het begin van het seizoen veel ongelukken gebeuren omdat er mensen zijn die volgas het eerste ritje een dijk overgaan omdat ze toch al 10 jaar het rijbewijs hebben en dus wel kunnen rijden. Als ze in de 10 jaar 15.000km hebben gereden zijn ze eigenlijk nogsteeds een beetje bezig met lessen.

Er word gezegd dat je 50.000 nodig hebt om goed te rijden, daar ben ik het persoonlijk ook wel mee eens, ik zag bij mijzelf dat ik zelfs na 30.000 nogsteeds dingen aan het leren was en het rijden vloeiender ging. Een paar gasten die niet goed kunnen rijden, in combinatie met veel vermogen en automobilisten die niet denken aan motoren op een dijk is best gevaarlijk. Ben je als automobilist 20x ingehaald op een dijk dan zijn er genoeg mensen die pas daarna anders gaan rijden en beter opletten.

Ik hoop trouwens dat het snel weer 15+ is. De motor staat al veel te lang niets te doen :) Rij hier trouwens ook alleen voor de lol en met een pak van alleen leer waar niets onder kan moet het gewoon 15+ zijn. Wil het echt prettig zijn eigenlijk zelf 17+.

[ Voor 40% gewijzigd door PilatuS op 13-03-2016 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Plug een keer op je muil gaan, dan hoor je er ook bij. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 13 maart 2016 @ 20:05:
Plug een keer op je muil gaan, dan hoor je er ook bij. :+
Done ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja die kan ik ook beamen ja. :X :+ Die was redelijk goed kapot zeg maar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Setje e-bay spiegeltjes besteld voor op de Vespa:
http://www.ebay.com/itm/191656337105

Dan komen de originele bevestiging gaten vrij, waar dan weer een rammount bol in kan zodat de navi vast kan op die plek.

Dit idee dus:
Afbeeldingslocatie: http://i25.photobucket.com/albums/c98/patje007/neroke/2013-06-05-483_zpsd109e601.jpg

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nee, pak dan dit soort spiegels:
http://www.ebay.com/itm/1...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Ook veel beter te verstellen!

Maar dat is ook een idee waar ik mee speel, mooiste vind ik nog de combi met bar end indicators en dan spiegels erop. :9 Maar een rammount bol, vertel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 13 maart 2016 @ 20:31:

Maar dat is ook een idee waar ik mee speel, mooiste vind ik nog de combi met bar end indicators en dan spiegels erop. :9 Maar een rammount bol, vertel?
Die spiegels zijn meer voor een sportmotor vind ik. Alles aan die Vespa is rond dus daar passen ronde spiegels ook wel beter bij vind ik. Op mijn motor zouden die spiegels van jou wel mooi zijn.

Gelukkig gaat die Vespa niet zo hard. Ik denk dat het niet lekker gaat werken om 170 te rijden met zo'n luchtrem aan 1 kant van het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm ja, daar heb je wel een goed punt. :) En luchtrem? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Bommes schreef op zondag 13 maart 2016 @ 20:20:

Dan komen de originele bevestiging gaten vrij, waar dan weer een rammount bol in kan zodat de navi vast kan op die plek.

Dit idee dus:
[afbeelding]
Je hebt ook gewoon tussenstukjes toch die er tussen passen met een RAM-bol?

Vind een Vespa wel mooi met zijn originele spiegels :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 13 maart 2016 @ 20:38:
Mm ja, daar heb je wel een goed punt. :) En luchtrem? :P
Zo'n ding wat veel te dure auto's hebben :P

Toch vraag ik mij af wat er zou gebeuren op hoge snelheid. Je hebt toch een vrij plat ding van 10x10cm wat aardig wat lucht vangt en daardoor op 1 hoek van het stuur gaat lopen drukken. Ik zou het op mijn motor niet willen hebben. Moet zeggen dat ik het hier ook niet echt mooi vind, maar het is wel een erg handige plek zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hefboom effect is misschien wat groter maar ik ken zat jongens die ze erop hebben zitten, wel beide kanten van het stuur, en er echt totaal geen last van hebben. Soms wat trillingen edg maar ook dat valt wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 13 maart 2016 @ 20:44:
Hefboom effect is misschien wat groter maar ik ken zat jongens die ze erop hebben zitten, wel beide kanten van het stuur, en er echt totaal geen last van hebben. Soms wat trillingen edg maar ook dat valt wel mee.
Ik bedoel puur de nagivatie. Als je 2 gelijke spiegels hebt zou het niet uit moeten maken. Die nagivatie is ook wel wat groter dan zo'n gemiddeld bar end spiegeltje. Aan de andere kant zie je ook genoeg mensen die maar 1 zo'n spiegel hebben. Toch vraag ik mij af wat het op hoge snelheid doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja dat zou ik niet weten, kan wel vermoeden dat er iets van onbalans komt, ook zeker met een navigatie zo erop. Maar nogmaals geen idee, ik denk dat we dat snel genoeg horen van Bommes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Denk het niet. Zijn scooter gaat niet hard genoeg om last te hebben van de wind.

[ Voor 21% gewijzigd door tdw op 13-03-2016 20:54 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
PilatuS schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:33:

Als je er 2.500 op hebt zitten moet je eigenlijk nog leren rijden.
I know, daar gedraag ik me ook naar plus met een Shiver heb ik bewust niet de wildste motor :P Overigens zijn er inderdaad genoeg mensen die weinig ervaring hebben die bizar hard en imho onverantwoord rijden.

Gaaf, valt daar nog wel wat in te zien? In mijn huidige spiegels zie ik vooral mijn armen.
tdw schreef op zondag 13 maart 2016 @ 20:53:
Denk het niet. Zijn scooter gaat niet hard genoeg om last te hebben van de wind.
:+

[ Voor 49% gewijzigd door ephymerous op 13-03-2016 21:02 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Moet je ze beter afstellen :P

Je leert het beste rijden als je op 70% van je kunde rijdt. Heb ik me laten vertellen. Ik rij zelf vrij gecontroleerd en defensief als er ander verkeer is. En ben bewust van mijn onkunde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

ephymerous schreef op zondag 13 maart 2016 @ 21:00:

[...]

Gaaf, valt daar nog wel wat in te zien? In mijn huidige spiegels zie ik vooral mijn armen.
Je kan ze wat verder opzij zetten en dan zit je niet zo tegen je onderarmen of ellebogen aan te kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-10 20:57
het was weer heerlijk vandaag. Lekker ritje gemaakt in de omgeving van Woerden. Stukje Lekdijk meegepakt altijd goed. Laat het goede weer maar doorkomen!

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dat gaf ik ook aan in mijn eerste post, wat het doet bij 170 of meer op een motor die dat kan halen.
[...]

I know, daar gedraag ik me ook naar plus met een Shiver heb ik bewust niet de wildste motor :P Overigens zijn er inderdaad genoeg mensen die weinig ervaring hebben die bizar hard en imho onverantwoord rijden.
Dat vermoeden had ik al :) Ik heb ook bewust eerst 2 jaar een Hornet gehad en daar 30.000 mee gereden terwijl ik helemaal niet van dat soort motoren hou. Het was voor mij puur om even te leren rijden voordat ik naar een sportmotor ging.

Dat je meestal alleen je armen ziet is helaas bij de meeste motoren zo. Bij mijn SV moest ik altijd mijn arm intrekken om fatsoenlijk te zien. Had er later spiegelverbreders opzet en dat scheelde wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Te laat, zijn al besteld, en inderdaad wat
PilatuS schreef op zondag 13 maart 2016 @ 20:36:
. Alles aan die Vespa is rond dus daar passen ronde spiegels ook wel beter bij vind ik. Op mijn motor zouden die spiegels van jou wel mooi zijn.
Zegt. :P
Hooglander1 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 20:41:
[...]

Je hebt ook gewoon tussenstukjes toch die er tussen passen met een RAM-bol?

Vind een Vespa wel mooi met zijn originele spiegels :)
Ik vind de originele spiegels ook niet misstaan, maar zijn chrome en eigenlijk wil ik zo veel mogelijk chrome er af hebben.
En nog veel belangrijker, die spiegels moeten er keer op keer van af als ik de Vespa in de camper wil zetten. Een eventuele rammount die op de spiegels gemonteerd zit, zit dus ook meteen in de weg.
PilatuS schreef op zondag 13 maart 2016 @ 20:43:
Toch vraag ik mij af wat er zou gebeuren op hoge snelheid. Je hebt toch een vrij plat ding van 10x10cm wat aardig wat lucht vangt en daardoor op 1 hoek van het stuur gaat lopen drukken. Ik zou het op mijn motor niet willen hebben. Moet zeggen dat ik het hier ook niet echt mooi vind, maar het is wel een erg handige plek zo.
Zoals je zelf al concludeerde loopt mijn Vespa net 130 dus die 170 ga ik niet mee maken.
En daarbij heb ik een schermpje, dus de navi komt achter het ruitje te zitten.
Of ik ga weer over naar de stereo opstelling:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/Ixmy-9rZ-DXZdFX7G-q1MlYpN2oLYqOlGDbHyR5LFeUvHF-Fe-4oThCh9uJiwpkT0fhERIeyFnwUlWOSL4hKA4zFrJ6--Z8C3am3WjQbC5LJpw6-dhPW1AfadtOUecgFFaphFDFdOzNWLeGqoGP4cbQbKNmYAcrLpmlb2P_eFPbcyzbFGuVY1zmSxli_erpxYd2ISTYFR-tJ6RsAlA09E0x_MNymLfhWLViJfLT4NDUDlRujMi9kHH6dnGYM1O652jWVn1UXp4AIG1RznpzuaEw9VdlOOb0cNPIObd5pY_3dnudy9ZxluOtThp5LPDCfPK0d9dRkH7dBEy1_CXf9zR7WT8YveT9IIEicB2YTuQ5-FR15-1RAh7g-4qSBeb7TKm0AQ46kRTl41G4urgOehD7Ue6Q4zqJukDxNqciQok95twSo2ilKXuSC3n7ADGrQYMSieKZyb0FtbeZ5mU7QMJK3kSPmbjmpRyW5vD9fsBAxQmAOE1_1yRfbNoRKSOa3coPQHfcylzMyOVJ8YxpNZQiGc6sSQxH0HB9rPktqs-MNt46_GQE25RM8-rDquJzKuyCZ=w1234-h925-no
Bloempje er bij.. :9
Dat ruitje zijn 2 M10 moeren en het ligt er af, spiegels moet ik keer op keer helemaal er uit draaien. Daar wordt de draad niet beter van. Een eventuele rammount bol zit dan nog eens extra in de weg.
Ik denk dat jij van het lessen wel weet dat je ook met 130 zonder kuip best wel "last" kunt hebben van de wind. >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 13-03-2016 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mogen jullie niet verder schakelen dan de tweede versnelling?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

wimmel_1 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 21:48:
Ik heb geen schakelbare versnellingen... -O- *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Zien jullie mn glimlach?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sinzlJvastx8YmVjMPjtJvWF/full.jpg

[ Voor 62% gewijzigd door teacher op 13-03-2016 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 21:48:
Volgens de wet niet. Zelfs niet op de snelweg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PIC's ... Or it didn't happen :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:45
Bommes schreef op zondag 13 maart 2016 @ 20:20:

Dit idee dus:
[afbeelding]
Hoe zit het met vibraties op zo een Vespa? Want als je ook maar enigszins een beetje vibratie hebt dan zie je niks meer door die barend spiegeltjes aangezien die dan dienen als 'stuurgewichtjes'. Je zou ook je huidige spiegels kunnen vervangen voor twee rammount ballen samen met Double Take Mirrors en je Navigatie houder. Ik wed dat je daar een stuk meer mee kunt zien en het is enorm eenvoudig te verwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

het is wel een 1 cilinder dus het vibreert wel redelijk.
Echter zit het hele blokje in rubbers/scharnier punten dus het valt op zich wel mee.
De huidige bar ends laat ik wel zitten, die gewichten zijn wel nodig om het zwabberen wat al die vespa's doen op hogere snelheden tegen te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

PilatuS schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:33:
[...]
Ze hebben toch ook ieder jaar spandoeken dat de scholen weer begonnen zijn, dit is toch precies hetzelfde ?
Snap ik ook niet. Je hebt toch geen selectief zicht ofzo? Je hoort toch altijd goed uit je doppen te kijken? In de winter rijden er ook motoren rond. Wel minder, maar dat maakt niet uit. Ik rij alsnog niet met mijn ogen dicht een kruising over. Of er nou een motor, auto, fiets of tram aan komt, dan maakt toch geen reet uit? Als je weer moet wennen aan de motoren op de weg is er gewoon iets serieus mis in je hoofd imho.
Dat je een beetje roestig bent als je een paar maanden geen motor hebt gereden snap ik. Maar je bent toch niet vergeten hoe het verkeer werkt? Je rijdt toch ook auto? Of anders fiets ofzo, same difference; je vergeet toch niet dat rechts voorrang heeft? Dat je moet wennen aan het verkeer in Engeland waar ze links rijden kan ik in komen, maar gewoon in Nederland, waar je dagelijks in een of andere vorm aan het verkeer deelneemt, begrijp ik niet dat iemand weer moet wennen aan motorrijders. Echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Laatst online: 10:04
Wat dacht je wennen aan die idioten die plotseling tussen de auto's door rijden? En dan heb ik het niet over files.

Ik vindt het ook wennen dat er nu iemand kan beslissen toch ineens er tussendoor te glippen, gaat met de auto zo lastig:)

Verder met alle normale situaties ben ik het helemaal met je eens hoor! :)

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
brrr... eerste ochtend pendelen langs de snelweg voor mij (eerste keer met de moto) - ik had het 'verfrissend effect' van 75km snelweg (zonder file) duidelijk onderschat, 'k ben al drie kwartier aan het 'opwarmen'. Gewone leren handschoentjes volstaan duidelijk niet op een frisse lenteochtend ;) Verder hield de C-change jas de wind goed tegen, maar mijn vingers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dryhte schreef op maandag 14 maart 2016 @ 09:33:
brrr... eerste ochtend pendelen langs de snelweg voor mij (eerste keer met de moto) - ik had het 'verfrissend effect' van 75km snelweg (zonder file) duidelijk onderschat, 'k ben al drie kwartier aan het 'opwarmen'. Gewone leren handschoentjes volstaan duidelijk niet op een frisse lenteochtend ;) Verder hield de C-change jas de wind goed tegen, maar mijn vingers!
Handvatverwarming laten installeren + gewoon goede handschoenen die aan de buitenkant wind tegenhouden, en aan de binnenkant goed warmte geleiden :) Ik heb nu alleen nog maar koude voeten waar ik geen oplossing voor heb, behalve gewoon afzien :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Blue-eagle schreef op maandag 14 maart 2016 @ 09:49:
[...]

Handvatverwarming laten installeren + gewoon goede handschoenen die aan de buitenkant wind tegenhouden, en aan de binnenkant goed warmte geleiden :) Ik heb nu alleen nog maar koude voeten waar ik geen oplossing voor heb, behalve gewoon afzien :7
Zouden hand guards hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dryhte schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:06:
[...]

Ook wel. Maar je moet gewoon fatsoenlijke handschoenen hebben voor zulke omstandigheden, anders hou je het koud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
418O2 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:07:
[...]

Ook wel. Maar je moet gewoon fatsoenlijke handschoenen hebben voor zulke omstandigheden, anders hou je het koud :)
hmm. Ik heb dikke, warme handschoenen, maar 'k draag ze niet graag omdat ik dan wat last heb om de knopjes te vinden ;) (newbie, remember)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dryhte schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:09:
[...]

hmm. Ik heb dikke, warme handschoenen, maar 'k draag ze niet graag omdat ik dan wat last heb om de knopjes te vinden ;) (newbie, remember)
Met verkrampte koude handen is dat ook lastig.

Ik ben overigens ook nog een newbie hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
(jarig!)
Blue-eagle schreef op maandag 14 maart 2016 @ 09:49:
[...]

Als je een BMW-rijder bent, kan je ze op de cilinders leggen. :)

On a more serious note: er bestaan van die kappen, net als aan je stuur, maar dan voor je voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Iemand een idee waar ik bevestigingen zou kunnen vinden om accessoires aan m'n stuur te monteren? Met mijn zoektermen kom ik steeds uit op stuurklemmen zoals risers en barbacks enzo, maar da's nou net waar ik niet naar zoek :+ Wat ik wel zoek is een soort ring of klem die ik aan mijn stuur kan vastmaken zodat ik daar weer iets op kan zetten, maakt mij niet uit of dat met schroeven of met tape gaat :) De RAM-mounts ben ik al wel tegengekomen maar die vind ik erg log voor zaken als handvatverwarming en een versnellingsindicator...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:42
Bij mijn handvatverwarming (Datona) zat zo'n 'klem'' bijgeleverd voor op het stuur. Dit is bij jouw niet het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Paul! schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:43:
Bij mijn handvatverwarming (Datona) zat zo'n 'klem'' bijgeleverd voor op het stuur. Dit is bij jouw niet het geval?
Zat bij die van mij er ook bij maar die is zo onhandig gemonteerd (Motoport express hoogezand, ga daar nooit heen), dat moet beter kunnen. Kom er op omdat ik van 't weekend mijn gear indicator heb gemonteerd, daar zat geen bevestiging bij dus die zit tijdelijk met dubbelzijdige tape middenop mijn dashboard met een kabel die wat los hangt, dat moet dus beter kunnen :) Twee vliegen, één klap 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Martin schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:52:
[...]

Zat bij die van mij er ook bij maar die is zo onhandig gemonteerd (Motoport express hoogezand, ga daar nooit heen), dat moet beter kunnen. Kom er op omdat ik van 't weekend mijn gear indicator heb gemonteerd, daar zat geen bevestiging bij dus die zit tijdelijk met dubbelzijdige tape middenop mijn dashboard met een kabel die wat los hangt, dat moet dus beter kunnen :) Twee vliegen, één klap 8)
Tie-wraps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Dat heb ik wel met mijn power socket gedaan, dat werkt (wel beun, maarja), maar ik heb op de gear indicator geen manier om 'em daarmee vast te maken, dat is een blokje met daaronder hangend een kabeltje, verder niks :/

Ik ga vanmiddag proberen of ik iets compacts kan maken met een gopro handlebar mount, misschien dat ik zo'n opplakmount kan gebruiken achterop de indicator. Andere suggesties welkom :>

[ Voor 31% gewijzigd door Martin op 14-03-2016 11:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

LuisjeNL schreef op maandag 14 maart 2016 @ 09:32:
Wat dacht je wennen aan die idioten die plotseling tussen de auto's door rijden? En dan heb ik het niet over files.

Ik vindt het ook wennen dat er nu iemand kan beslissen toch ineens er tussendoor te glippen, gaat met de auto zo lastig:)
Dus de eerste 2-3 die dat doen hebben pech en worden door jou gemangeld?
Sorry to be such a pisser, maar volgens mij zit je dan gewoon niet op te letten. Je rij-instructeur heeft toch geleerd dat je afstand moet houden en in je spiegels moet kijken? Als een motor beslist om je ineens voorbij te gaan, moet je die motor al eerder in de peiling hebben gehad. Je kon natuurlijk niet weten dat ie dat zou doen, maar dat er een motor is, mag geen verrassing zijn. Tenzij ie echt met 180 aan komt stuiven in de stad. Dan heeft ie gewoon pech. En heel vaak kun je al anticiperen op wat iemand gaat doen. Op de snelweg zie je soms al iemand kijken op een bepaalde manier, of de bewegingen die iemand maakt. Soms voel je gewoon een actie aankomen. En met fietsers bv, vooral schooljeugd, daar kun je alles van verwachten. Fietsers zijn de meest asociale weggebruikers die er zijn. Die denken dat ze een forcefield om zich heen hebben. Maar daar moet je alles van verwachten. Niet 'wennen', je wéét toch dat fietsers niet kijken? Waar moet je in vredesnaam aan wennen? Het is toch ook niet zo dat je de eerste paar dagen na de schoolvakantie eerst even 10 fietsers moet scheppen voor je weer snapt dat die fietsers gekke dingen doen.

Nee, ik snap het nog steeds niet. Misschien ben ik raar... :+

Mijn hele punt is dat je gewoon oplet. Altijd. Punt. Niet ineens beter opletten als een of ander seizoen aangebroken is. Ja, in de winter, als het glad is. Dán moet je even wennen aan de gladheid en je rijstijl en snelheid aanpassen. Maar in het verkeer: be prepared for anything, anytime. Misschien heb ik daarom nog nooit een ongeluk gehad en ben ik ook nog nooit op mijn bek gegaan met de motor (alleen offroad). Misschien een goede tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
mphilipp schreef op maandag 14 maart 2016 @ 01:31:
[...]gewoon in Nederland, waar je dagelijks in een of andere vorm aan het verkeer deelneemt, begrijp ik niet dat iemand weer moet wennen aan motorrijders. Echt niet.
Maar je (niet persoonlijk bedoeld, je post was toevallig de meest recente over dit onderwerp) niet druk... Al snap je het niet, die aandachts-campagnes blijken gewoon te werken en voorkomen heel wat leed. Je hoeft het toch ook helemaal niet te snappen?

Ik snap niet waarom sommigen zo tekeer gaan tegen iets, alleen maar omdat ze het (zelf) niet snappen... Leven en laten leven, toch?

[ Voor 4% gewijzigd door EgMaf op 14-03-2016 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:29:
[...]

Sorry to be such a pisser, maar volgens mij zit je dan gewoon niet op te letten. Je rij-instructeur heeft toch geleerd dat je afstand moet houden en in je spiegels moet kijken? Als een motor beslist om je ineens voorbij te gaan, moet je die motor al eerder in de peiling hebben gehad. Je kon natuurlijk niet weten dat ie dat zou doen, maar dat er een motor is, mag geen verrassing zijn. Tenzij ie echt met 180 aan komt stuiven in de stad. Dan heeft ie gewoon pech. En heel vaak kun je al anticiperen op wat iemand gaat doen. Op de snelweg zie je soms al iemand kijken op een bepaalde manier, of de bewegingen die iemand maakt. Soms voel je gewoon een actie aankomen. En met fietsers bv, vooral schooljeugd, daar kun je alles van verwachten. Fietsers zijn de meest asociale weggebruikers die er zijn. Die denken dat ze een forcefield om zich heen hebben. Maar daar moet je alles van verwachten. Niet 'wennen', je wéét toch dat fietsers niet kijken? Waar moet je in vredesnaam aan wennen? Het is toch ook niet zo dat je de eerste paar dagen na de schoolvakantie eerst even 10 fietsers moet scheppen voor je weer snapt dat die fietsers gekke dingen doen.

Nee, ik snap het nog steeds niet. Misschien ben ik raar... :+

Mijn hele punt is dat je gewoon oplet. Altijd. Punt. Niet ineens beter opletten als een of ander seizoen aangebroken is. Ja, in de winter, als het glad is. Dán moet je even wennen aan de gladheid en je rijstijl en snelheid aanpassen. Maar in het verkeer: be prepared for anything, anytime. Misschien heb ik daarom nog nooit een ongeluk gehad en ben ik ook nog nooit op mijn bek gegaan met de motor (alleen offroad). Misschien een goede tip ;)
+1 ik kan me heel goed vinden in het bovenstaande stukje.

Onze motoragent op motor-forum heeft er ook iets moois over geschreven:

http://www.motor-forum.nl...message/27727796#27727796

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
Ik heb het ook over motorrijders die zich niet aan de basis verkeerd regels houden.

Als je je als een achterlijke mongool gedraagd dan is de kans groter dat er wat misgaat. Hoe goed je ook voor jezelf en anderen oplet.

En dit is zowel voor auto's als motoren, als ik al zie aan iemands rijgedrag dat hij niet spoort dan let ik wel wat meer op hem ja;)

En ik zeg nergens dat ik het maar pech voor hun vind als ik ze door hun schuld omver rij ofzo... Moet zeggen dat ik het specifiek over situaties hebt die zich van achteren voordoen waar je gewoon minder zicht op hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door LuisjeNL op 14-03-2016 12:31 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 19-10 19:48

Winkiller

De Mopperpot

:N
LuisjeNL schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:29:
Ik heb het ook over motorrijders die zich niet aan de basis verkeerd regels houden. Als je je als een achterlijke mongool gedraagd dan is de kans groter dat er wat misgaat. Hoe goed je ook voor jezelf en anderen oplet.
Zoiets als dit ?

[ Voor 54% gewijzigd door Winkiller op 14-03-2016 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

EgMaf schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:18:
[...]
Maar je (niet persoonlijk bedoeld, je post was toevallig de meest recente over dit onderwerp) niet druk... Al snap je het niet, die aandachts-campagnes blijken gewoon te werken en voorkomen heel wat leed. Je hoeft het toch ook helemaal niet te snappen?

Ik snap niet waarom sommigen zo tekeer gaan tegen iets, alleen maar omdat ze het (zelf) niet snappen... Leven en laten leven, toch?
Ik zit nog lang niet te schuimbekken hoor... :+

Maar het lijkt erop dat de meeste mensen het verkeer nog steeds niet helemaal serieus nemen. Een Rijkswachter in het oude BRT tv programma Kijk Uit zei ooit dat je elk ongeluk kunt voorkomen. Dat is natuurlijk een beetje gechargeerd, maar het er zit wel wat in. Door goed te anticiperen kun je veel dingen zien aankomen. Dingen als afstand houden, je alleen met het verkeer bezig houden en niet met je telefoon of navi spelen, en vooral opletten en in je spiegels kijken zijn basic, maar lang niet iedereen doet het. Ook een beetje zelfreflectie over wat je zelf verkeerd deed in het verkeer is nooit weg.

Zo ben ik een keer met de auto over een baksteen gereden die van een bakwagentje af zeilde. Over mijn voorganger heen en ineens zag ik 'm liggen. Kon er niet omheen en afremmen is te gevaarlijk op de snelweg, dus dan maar er overheen en vervolgens met gezwinde spoed de weg af (band was naar de kloten en een vette deuk in de velg). Ik reed natuurlijk te dicht op mijn voorganger. Anders had ik iets kunnen doen, zoals een kleine koerscorrectie om die steen te ontwijken. Daar leer je van.
Ander voorbeeld: laaghangende zon, een populair excuus om ergens tegenaan te rijden. En dan zeggen 'ja, ik zag niets want de zon scheen in mijn ogen'. Dus dan rij je maar blind de kruising over? Lekkere vent...

The list goes on and on...

Punt is: het verkeer is geen spelletje en als je er goed over nadenkt en vooruitdenkt gaat het best goed. Helaas is niet elke rij-instructeur even goed in het aangeven van het gevaar en het geven van goede tips. Gelukkig had ik voor de motor een hele fijne instructeur. Misschien hielp het ook dat ik toen ik motor ging rijden ik al een paar jaar mijn rijbewijs had en al flink wat autokilometers gemaakt had. Maar verkeersinzicht is iets dat blijkbaar niet altijd even goed aangeleerd wordt. Uiteraard moet je het meeste zelf doen/leren, maar iemand kan je ogen openen door de situaties goed door te nemen en je te wijzen op gevaren waar je ze zelf (nog) niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:45
Ik maak me nu meer zorgen over die t-shirt ridders op hun 200hp raketten die vol moed na 6 maanden weer de weg op gaan alsof het een MotoGP circuit is, daar gaat momenteel het meeste aandacht naartoe in mijn dagelijkse woon-werk ritje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
cyntax schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:55:
Ik maak me nu meer zorgen over die t-shirt ridders op hun 200hp raketten die vol moed na 6 maanden weer de weg op gaan alsof het een MotoGP circuit is, daar gaat momenteel het meeste aandacht naartoe in mijn dagelijkse woon-werk ritje.
Zolang ze een donorcodicil hebben en niemand anders meenemen heb ik er totaal geen moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:50

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mphilipp schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 12:46:
[...]

Weet ik niet meer. Dit was in de jaren '90 eerste generatie Diversion. Ik weet niet meer wat het veroorzaakte. Kan cuppen zijn geweest, maar dan is ie er wel extreem gevoelig voor. Ik heb het verder bij geen een motor gehad.
De vering van de Diversion schiet op zich redelijk tekort. Er is, als alles goed werkt, best mee te rijden, maar het houdt niet over. Zo erg als je het beschrijft zou het zeker niet moeten zijn.

Heb er zelf eentje gehad, en heb daar de voorvering vervangen door hyperpro's. Nieuwe keerringen en olie erin, en een andere achterdemper/veer (van een Dragstar 650) en het was best te doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Weer een nieuw onderdeel er op gezet. Past mooi bij de rest van de onderdelen met twill weave carbon. De rem en koppelingshendel hebben ook zo'n stukje carbon er in zitten. Ziet er wel netjes uit zo samen.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/zDauXPzDE20DIEBtoZeSZ5eL/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/TyxWrqj6DKmJ0gBpM4EWOVJS/full.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 14-03-2016 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
Ja dat is wel meteen heel erg overdreven;) erg triest, hoop altijd dat zo iemand alleen zichzelf te pletter rijdt ipv anderen mensen meenemen...

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:52

Chakotay

Lick here to continue

PilatuS schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:22:
Weer een nieuw onderdeel er op gezet. Past mooi bij de rest van de onderdelen met twill weave carbon. De rem en koppelingshendel hebben ook zo'n stukje carbon er in zitten. Ziet er wel netjes uit zo samen.

[afbeelding]

[afbeelding]
Geen slot erin?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Nope. Heb er goed over gedacht hoor.

Dit is geen motor zie je midden in de stad neer zet om vervolgens een uur achter te laten. Als ik de motor ergens neerzet dan heb ik er toch altijd wel zicht op. Dan maakt het slot voor tank ook niet echt wat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cyntax schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:55:
Daar heb je zeker een punt. Twee jaar geleden ben ik eens bijna door zo'n idioot van mijn motor afgereden omdat meneer veels te ruim de bocht nam en daardoor op mijn weghelft terecht kwam :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-10 15:07

Wootlock

Evilution

Afgelopen weekend proefritje gemaaakt op de 2016 speed triple.
Moet zeggen dat het mij een beetje is tegengevallen...
Super motor om te zien maar de gasreactie man man... voelt zo ontzettend raar (volgens mij lag dat een beetje dat ik nog nooit met ride by wire heb gereden)
En mijn kont trillde er ook lekker op los bij een stoplicht :P maar qua koppel en acceleratie vond ik het in vergelijking met de Z1000 toch wel een genot.
Maar als ik het geld er voor heb gaat mijn keuze toch voor de z1000 (ondanks mijn street toch ontzettend vloeiend loopt en aanvoelt t.o.v de speed)

Tijdens mijn proefritje zouden de bar end mirrors gemonteerd worden, echter hadden ze bij 1 spiegel geen gewichtje bij geleverd... doh !
Hopelijk kunnen ze dan aankomende zaterdag eindelijk gemonteerd worden :+

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Wootlock schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:13:
Afgelopen weekend proefritje gemaaakt op de 2016 speed triple.
Moet zeggen dat het mij een beetje is tegengevallen...
Super motor om te zien maar de gasreactie man man... voelt zo ontzettend raar (volgens mij lag dat een beetje dat ik nog nooit met ride by wire heb gereden)
En mijn kont trillde er ook lekker op los bij een stoplicht :P maar qua koppel en acceleratie vond ik het in vergelijking met de Z1000 toch wel een genot.
Maar als ik het geld er voor heb gaat mijn keuze toch voor de z1000 (ondanks mijn street toch ontzettend vloeiend loopt en aanvoelt t.o.v de speed)

Tijdens mijn proefritje zouden de bar end mirrors gemonteerd worden, echter hadden ze bij 1 spiegel geen gewichtje bij geleverd... doh !
Hopelijk kunnen ze dan aankomende zaterdag eindelijk gemonteerd worden :+
Wat bedoel je met die gasreactie? Sneller of trager dan je gewoon bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:09:
[...]

Daar heb je zeker een punt. Twee jaar geleden ben ik eens bijna door zo'n idioot van mijn motor afgereden omdat meneer veels te ruim de bocht nam en daardoor op mijn weghelft terecht kwam :(
Daar kunnen wielrenners ook wat van. Op de Posbank vaak genoeg meegemaakt dat die ook lekker een racelijn pakken en op mijn weghelft terecht komen. Word je niet blij van als je in een onoverzichtelijke bocht ineens zo'n idioot op je weghelft tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Laatst online: 17-10 15:07

Wootlock

Evilution

Dryhte schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:16:
[...]

Wat bedoel je met die gasreactie? Sneller of trager dan je gewoon bent?
Het voelde gewoon totaal anders, is moeilijk in woorden uit te leggen

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Wootlock schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:29:
[...]

Het voelde gewoon totaal anders, is moeilijk in woorden uit te leggen
jammer want 't interesseert me wel ;) ik vroeg me namelijk eerder al af wat het verschil zou zijn tussen mechanisch en ride by wire...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
mphilipp schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:29:
[...]

...
Ik wou dat er meer personen in het verkeer deelnamen die zoals jou denken. Het gebeurt zó vaak dat mensen gewoon niet opletten (auto bestuurders maar ook motor rijders). Vaak merk ik het ook als ik bij anderen in de auto zit; alles moet altijd op het laatste moment. Dat soort gedrag heeft alles te maken met niet kunnen anticiperen en niet ver genoeg vooruit (en achteruit en om je heen) kijken.

Een voorbeeld is als ik op een stoplicht af rij en in de verte al zie dat hij voordat ik er ben waarschijnlijk op rood zal springen (als er iemand anders staat te wachten aan de andere kant of zijkant is dat waarschijnlijk het geval) ik langzaam vaart minder zodat ik niet in één keer hard af moet remmen. Vervolgens gaat de persoon achter me heel geïrriteerd inhalen om vervolgens 10 seconden later vol in de ankers te moeten omdat de stoplichten plotseling oranje worden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:09:
[...]

Yep heb ik ook meegemaakt langs de Lek, eerst een gek die ons inhaalde op zo'n raket die later aan de kant gezet werd door een motoragent, even later kwam er een piloot van de andere kant die voor hem de binnenbocht (voor hem de linkerbaan) nam waar ik reed. Ik heb daar absoluut geen enkel goed woord voor, hij reed mij en mijn vrouw letterlijk van de weg de idioot. Goed daar sta je dan naast de dijk en de veroorzaker op zijn R1 of R6 raket reed gewoon door alsof er niet was gebeurd. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
PilatuS schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:22:

[ in]

[afbeelding]
Mooi spul man!

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Tnx :)

Is wel leuk aan een motor kopen die compleet standaard is op alle punten. Heb je wat te doen qua leuke meuk monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

LuisjeNL schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:27:
[...]

Ja dat is wel meteen heel erg overdreven;) erg triest, hoop altijd dat zo iemand alleen zichzelf te pletter rijdt ipv anderen mensen meenemen...
Nee niet overdreven, het gebeurd vaker dan je denkt, ook in de bebouwde kom trekken ze sprintjes.
Die sprintjes gaan tot de 3e versnelling als ze de ruimte hebben, vaak meer dan 100 op rechte stukken.
Remmen als er bv. een kind of dier oversteekt is dan echt te laat, YouTube staat vol met die gekken.

Maar mijn voorbeeld was puur toeval en paste mijn inziens erg goed bij je opmerking. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
Winkiller schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:32:
[...]

Die sprintjes gaan tot de 3e versnelling als ze de ruimte hebben, vaak meer dan 100 op rechte stukken.
Wat een slome dingen als ze daar een derde versnelling voor nodig hebben :+

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
LuisjeNL schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:40:
[...]

Dat deed ik ook op mijn 25 kw. :+ In zijn 1 haalde je amper de 30. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

LuisjeNL schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:40:
[...]

Als je het zo verdraait wel ja _O- :Y
A1 Rijbewijs, 125cc en 15 pk. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
Winkiller schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:52:
[...]

Als je het zo verdraait wel ja _O- :Y
A1 Rijbewijs, 125cc en 15 pk. >:)
Ga je niet redden met 15 pk. Ik had er 32 pk (en 250cc) voor nodig om 100 km/u te rijden in de 3e versnelling. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Nero22 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:55:
[...]

Ga je niet redden met 15 pk. Ik had er 32 pk (en 250cc) voor nodig om 100 km/u te rijden in de 3e versnelling. :P
Treurig, met een B rijbewijs mag je met 18 ook in een Ferrari FXXX of LaFerrari als je de poen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Winkiller schreef op maandag 14 maart 2016 @ 22:06:
[...]

Treurig, met een B rijbewijs mag je met 18 ook in een Ferrari FXXX of LaFerrari als je de poen hebt.
Alleen zijn er een miljoen keer zoveel mensen die een motor met 100pk kunnen kopen voor 2000 euro dan er mensen zijn die een 800+pk sterke sportauto kunnen kopen. Dat prijsverschil en daardoor de toegankelijkheid zorgt er voor dat deze regel er is. Als je voor 2000 euro een auto met zoveel vermogen kon kopen werden daar ook vast regels voor gemaakt. Aan de andere kant is het inderdaad wel krom dat de regels er voor motoren wel zijn en voor auto's niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Winkiller schreef op maandag 14 maart 2016 @ 22:06:
[...]
Klopt, alleen koop je voor nog geen €20k een nieuwe racemotor die beide Ferrari's er makkelijk uit trekt. Even nog afgezien van het feit (maar dat is nitpicking) je geen Ferrari FXXX kunt kopen. Ferrari zoekt de kopers uit. Maar dat is vierkante miliimeter gezeik van mij :+

Dat stappenrijbewijs is op zich wel ergens goed voor, alleen - en dat is al vaker aangetoond - hebben ongelukken zelden met snelheid te maken. De directe aanleiding van een ongeval dan. Dat is veel vaker zelfoverschatting/boven het kunnen rijden, stoer doen, niet goed opletten en een algeheel matig verkeersinzicht. Gelukkig kom je met een motor ook weer goed weg uit een hoop penibele situaties. Als je bv verkeerd inhaalt en er komt toch nog een tegenligger aan, heb je vaak kans dat je er met de motor nog wel tussendoor kunt wurmen (behalve ik met die trekker natuurlijk). En zo zijn er meer situaties waar je je met de motor nog wel in veiligheid kunt brengen door het extra vermogen en wendbaarheid.
Maar ja...leert zo'n knuppel die verkeerd inhaalt van zijn actie? Dat is een veel interessantere vraag. Snapt ie wat ie fout deed? Weet ie nu wat ie de volgende keer moet doen?
Als ik bv in een penibele situatie terecht ben gekomen of een near miss had, probeer ik dat altijd voor mezelf te analyseren om te kijken wat ik moet doen om te voorkomen dat ik de volgende keer een statistiekje wordt. Iedereen maakt fouten. Overal. Maar elke ervaring kun je ook omzetten in een leer-ervaring en er iets van opsteken. Zo is het nooit voor niets. Je moet eerst dingen fout doen om het goed te leren. Het is natuurlijk ook de taak van je instructeur om je op dat soort dingen te wijzen, zodat niet elke motorrijder alle fouten weer helemaal opnieuw moet maken. De leerling moet wel open staat voor die tips en ze ter harte nemen. Veel mensen denken te makkelijk 'dat zal wel loslopen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Laatst online: 23-05 12:35
Eerst en vooral, sorry als een vergelijkbare vraag al een paar keer gesteld is, maar ik volg dit topic niet :-)

Ik ga nu ruim een jaar bijna iedere dag met een XMAX125 gaan werken, behalve de laatste twee maand, mijn temperatuur grens is 5 graden ;-)
Maar reken toch op zeker 9 à 10 maand per jaar quasi iedere dag.
Het gaat voorlopig zeker vlot genoeg en de bagageruimte is een echte luxe (15" macbook, schoenen, eten, ... allemaal zonder rugzak).
Maar iets meer kracht zou leuk zijn en ik ga wellicht deze zomer iets verder gaan wonen.
Doordat ik iets verder ga wonen stijgt het enkel ritje naar mijn werk van 21 naar 30km.
Maar vooral, nu zijn die 21km langs secundaire wegen, perfect voor een 125, maar die 30km worden +20km snelweg.

Ik zie het bos door de bomen niet om te kiezen welke motor nu een goede keus zou zijn voor mij.
Nieuw of tweedehands maakt me niet zoveel uit.
Budget is rond de 12500, het mag iets meer zijn, maar minder mag natuurlijk ook altijd.

Een R1200GS lijkt mij in dit geval de droommachine, maar is volgens mij wat overkill en een ruim stuk boven budget.

Misschien ook belangrijk om rekening mee te houden, ik ben 1m71 en weeg 55kg.
Ik ben dus maar een tenger ventje en zie mezelf dus bijvoorbeeld niet een 1200RT recht houden aan het kruispunt.

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Koop vooral een lekker lichte bak. Een NX700 of een F800GS bijvoorbeeld.

Voor slechts 20km snelweg heb je niet zo'n enorme reus nodig. Je raakt er snel aan gewend, maar als zulke afstanden mijn voornaamste afstanden zouden zijn, zou ik nooit mijn 1000cc Varadero hebben gekocht. Die wordt pas leuk bij meer dan 100km enkele reis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Dryhte schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:06:
[...]

yup... ik heb zelf 'muffs' op mijn stuur in de winter, met handvat verwarming.. daaronder heb ik mijn waterdichte vrij dunne handschoenen...
Ziet er niet uit, maar werkt perfect :)
http://www.getgeared.co.u...R8P8HAQ&utm_source=google

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Hooglander1 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:16:
[...]

Koop vooral een lekker lichte bak. Een NX700 of een F800GS bijvoorbeeld.

Voor slechts 20km snelweg heb je niet zo'n enorme reus nodig. Je raakt er snel aan gewend, maar als zulke afstanden mijn voornaamste afstanden zouden zijn, zou ik nooit mijn 1000cc Varadero hebben gekocht. Die wordt pas leuk bij meer dan 100km enkele reis. :)
Of een CB500X :) de nieuwste lichting (2016) is voorzien van een hoger ruitje en verstelbare voorvork, LED verlichting,...

En als je van een 125cc komt is 35kw een serieuze upgrade. Plus je betaalt maar de helft van je budget :)

[ Voor 49% gewijzigd door Dryhte op 15-03-2016 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 12:33
Dryhte schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:56:
[...]

Of een CB500X :) de nieuwste lichting (2016) is voorzien van een hoger ruitje en verstelbare voorvork, LED verlichting,...

En als je van een 125cc komt is 35kw een serieuze upgrade. Plus je betaalt maar de helft van je budget :)
Dat zou inderdaad ook mijn advies zijn, de CB500X is een serieus leuke motor. Zou die motor zonder problemen ook prive gaan rijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ToolkiT schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:56:
[...]

yup... ik heb zelf 'muffs' op mijn stuur in de winter, met handvat verwarming.. daaronder heb ik mijn waterdichte vrij dunne handschoenen...
Dat is een understatement :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
ToolkiT schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:56:
[...]

Maar waar is je dignity?

Ik vind dat er nog een regel moet komen. Zwaaien naar mensen met muffs moet bij wet verboden worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

de vraag is waar zijn mijn koude handen? Nou, nergens meer dus...
En wie heeft er nou meer dignity.. iemand die bij -5 op de motor stapt of showoffs die alleen bij 15-25 een rondje rond de kerk rijden...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Pagina: 1 ... 38 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.