Ze hebben toch ook ieder jaar spandoeken dat de scholen weer begonnen zijn, dit is toch precies hetzelfde ? Voor een hoop mensen is het gewoon weer even wennen dat er motorrijders op de weg zijn na een paar maanden afwezigheid. Als daar dan ook nog een hoop mensen bijzitten die weer moeten leren rijden kan dat voor ongelukken zorgen.
Ik rij zelf een jaar of 8 nu en iets van 5.000 tot 10.000 per jaar, maar ik moet zelf ook altijd weer even wennen na een paar maanden niet gereden te hebben. Er zitten dan ook nog genoeg mensen bij die 1.000 per jaar doen. Persoonlijk zou ik daar ook niet blij van worden als die op een supersport zitten met 150+ pk en binnen een uurtje rijden weer eens volgas willen geven of hard door een bocht willen.
Tuurlijk zijn er mensen in de auto die helemaal niet opletten. Maar als jij iedere dag een stuk dijk pakt met de auto voor woon/werk zal het best even wennen zijn dat je opeens weer ingehaald word door een motor als je die 5 maanden niet gezien hebt. Automobilisten die er geen rekening mee houden en motorrijders die niet goed kunnen rijden is best link samen.
ephymerous schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:26:
[...]
Precies dat. Vorig jaar 2.500 km gereden omdat ik pas in juli m'n rijbewijs heb gehaald dus het zal dit jaar wel iets hoger uitvallen. Persoonlijk rij ik voor de lol en daar hoort inderdaad een behaaglijke temperatuur ook bij

Als je er 2.500 op hebt zitten moet je eigenlijk nog leren rijden. Is geen probleem als je geen gekke dingen gaat doen en jezelf niet overschat. Je ziet alleen dat juist in het begin van het seizoen veel ongelukken gebeuren omdat er mensen zijn die volgas het eerste ritje een dijk overgaan omdat ze toch al 10 jaar het rijbewijs hebben en dus wel kunnen rijden. Als ze in de 10 jaar 15.000km hebben gereden zijn ze eigenlijk nogsteeds een beetje bezig met lessen.
Er word gezegd dat je 50.000 nodig hebt om goed te rijden, daar ben ik het persoonlijk ook wel mee eens, ik zag bij mijzelf dat ik zelfs na 30.000 nogsteeds dingen aan het leren was en het rijden vloeiender ging. Een paar gasten die niet goed kunnen rijden, in combinatie met veel vermogen en automobilisten die niet denken aan motoren op een dijk is best gevaarlijk. Ben je als automobilist 20x ingehaald op een dijk dan zijn er genoeg mensen die pas daarna anders gaan rijden en beter opletten.
Ik hoop trouwens dat het snel weer 15+ is. De motor staat al veel te lang niets te doen

Rij hier trouwens ook alleen voor de lol en met een pak van alleen leer waar niets onder kan moet het gewoon 15+ zijn. Wil het echt prettig zijn eigenlijk zelf 17+.
[
Voor 40% gewijzigd door
PilatuS op 13-03-2016 19:42
]