Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.183 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:32
empy schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:05:
[...]

Heerlijk blok! ;) Rijd zelf de F650CS en geniet van de lekkere rauwe loop van het blokje. Ik had in het begin wat last van een wat te rauwe loop, af en toe afslaan en bokken rond de 3500rpm.
Dit is makkelijk op te lossen met een iridium bougie, uit mijn hoofd de NGK DR8EIX. Dit zorgde voor mij voor een beter verbruik en een veel soepelere loop! (Volgens mij heb ik alleen wel een net iets ander blok, dus dit kan anders zijn)

Ik haalde veel informatie over het blok en de eventuele kwaaltjes hier vandaan.
Klinkt goed! Thanks voor de link, kan niet wachten tot woensdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:45
Robkazoe schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:05:
"Aanvraag ligt op het kantoor dus word aan gewerkt."

Als er een datum bekend is waarop ik ga afrijden, dan pas ga ik weer de weg op. Volgens instructeur had ik gewoon een knullige fout gemaakt tijdens het afrijden maar was er voor de rest niets mis met mijn vaardigheden. Daardoor wilde hij mij daardoor niet elke week laten rijden want dat kost ook kapitalen en hij wilde mij niet onnodig op de kosten jagen. Tot zo ver allemaal prima maar we zijn nu 1,5 maand verder en wil toch wel zicht hebben op een nieuwe datum en graag weer de weg op gaan.
Gelukkig kon ik na het zakken kosteloos blijven lessen als hij een les had met slechts één leerling. Op die manier kon ik toch 2 uurtjes per week (= 1 les) rijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:59
Mijn instructeur rijdt standaard met 2 leerlingen en die betalen beide volle mep. Financieel gezien heeft ie dat wel heel goed begrepen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-10 19:27

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Ik weet niet hoe het CBR aanvragen precies werkt. Maar als je vanaf begin / mid januari al wacht op een datum voor afrijden lijkt mij dit toch bij de rijschool te liggen.

Twee weken terug heb ik naar de rijschool gebeld voor het inplannen van het AVD examen, De volgende dag zouden ze even kijken, rond half 5 de dag er op er achteraan gebeld en aan de telefoon keek hij in het systeem, datum afgesproken en 3 lessen ingepland voor het AVD. Nog voordat ik ophing had ik een email van het CBR binnen met de bevestiging van de datum. 12 april mag ik er dan voor gaan. (Enschede)

Als de aanvraag op kantoor ligt, kun je dan niet iemand aan de lijn krijgen die deze op "kantoor" verwerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
Wachttijd voor praktijk examens is altijd zes weken geloof ik. Periode maakt niet uit, omdat ze gewoon minder examinatoren vrij maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Patrock schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:03:
Ik weet niet hoe het CBR aanvragen precies werkt. Maar als je vanaf begin / mid januari al wacht op een datum voor afrijden lijkt mij dit toch bij de rijschool te liggen.

Twee weken terug heb ik naar de rijschool gebeld voor het inplannen van het AVD examen, De volgende dag zouden ze even kijken, rond half 5 de dag er op er achteraan gebeld en aan de telefoon keek hij in het systeem, datum afgesproken en 3 lessen ingepland voor het AVD. Nog voordat ik ophing had ik een email van het CBR binnen met de bevestiging van de datum. 12 april mag ik er dan voor gaan. (Enschede)

Als de aanvraag op kantoor ligt, kun je dan niet iemand aan de lijn krijgen die deze op "kantoor" verwerkt?
De rijschool kan in het systeem van CBR gewoon een examen inkopen. Mijn instructeur stuurde mij gewoon een foto van de beschikbare momenten met de vraag: "wanneer wil je?" :)
Robkazoe schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:32:
Mijn instructeur rijdt standaard met 2 leerlingen en die betalen beide volle mep. Financieel gezien heeft ie dat wel heel goed begrepen. :P
Ah, jammer (voor jou). :)

[ Voor 12% gewijzigd door Mawlana op 07-03-2016 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:42

mphilipp

Romanes eunt domus

Blue-eagle schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:47:
[...]
Rugzak of niet: draag gewoon altijd een rugbeschermer. Die dingen kosten bijna niks en het neemt zo ontzettend veel risico weg als je onderuit gaat. Ik voel mijzelf gewoon naakt zonder zo'n ding in mijn jas.

De enige bescherming die ik nog echt mis is een echte bescherming voor mijn nek.
Terwijl eigenlijk de nekbescherming belangrijker is. De misvatting bestaat dat een backprotector je beschermt tegen narigheid als een dwarsleasie. Helaas...dat is niet zo. Het beschermt je ruggewervel welliswaar (het ding is ook niet totaal nutteloos natuurlijk) tegen beschadiging maar tegen breuk als ik knakken ook maar beperkt. Het hangt een beetje van de snelheid af natuurlijk. In de stad en in het algemeen bij lagere snelheden zal de bescherming goed zijn. Maar val je met hogere snelheid en kom je bij wijze van spreken met je rug keihard tegen een paal, dan klap je alsnog dubbel natuurlijk. En tegen torsie op de ruggewervel beschermt ie totaal niet. En dat is nu juist hetgeen een dwarsleasie veroorzaakt. Niet zozeer ergens tegenaan stoten, hoewel erg hard ergens tegeanaan stoten met je rug nooit goed is natuurlijk.

Een neckbrace beschermd je nek tegen overstrekken en compressie in alle richtingen. Door de hoofdbewegingen te reduceren (zoals HANS dat doet in de autosport) kan je nek niet doorklappen en dus de zenuwbanen uitrekken. Dus eigenlijk zou je eerder een neckbrace moeten dragen, want zelfs bij een val op lage snelheid kun je lelijk op je hoofd terecht komen waardoor ie omklapt en overstrekt.
Ik heb er een en het bevalt me prima. Ik heb er geen last van tijdens het rijden; het belemmert mijn bewegingen niet. Het enige 'lastige' is met het aan- en uitdoen van je jack. Ik heb een Moveo brace en die scharniert zowel links/rechts als op en neer. Dus dat is heel makkelijk met afdoen, maar het blijft even een dingetje waar je aan moet wennen. Als je een jack hebt waar je iets op kunt naaien, kun je er bevestigingsstrips op (laten) maken waardoor de brace aan je jack zit. Dan merk je helemaal niet meer dat je 'm hebt.
De Moveo is ook nog eens goedkoper dan de Leatt en is one-size-fits-all.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Chevy454 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:21:
[...]
Combinatie van uitgebreidere electronica (meerdere low side drivers voor de bobines ipv 1 gedeelde) en een betere verbrandingskamer / betere wervelstromen helpen.
Ze geven zelf nogal hoog op van die 'vertical flow' die ze nu hebben. Geen idee of dat zo wonderbaarlijk werkt, maar er zal ook wel gesleuteld zijn aan de verbrandingskamer zelf. Je zou zeggen dat ze bij BMW onderhand wel weten hoe ze zoiets optimaliseren.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-10 23:48
Ik heb nu zo'n 4,5 jaar mijn A rijbewijs en zit er over te denken weer 1 of 2 lesjes te nemen bij mijn oude rijschool. Niet als opfriscursus ofzo (ik rij namelijk ook gewoon al 4,5 jaar op mijn ZX6R), maar gewoon om te horen wat mijn oude rij instructeur vindt van mijn rijstijl nu, verbeterpuntjes, etc.

Wat vinden jullie hiervan, jammer van het geld of verstandig? Meer mensen die dit hebben gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-10 19:27

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

UTwizard schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:29:
Ik heb nu zo'n 4,5 jaar mijn A rijbewijs en zit er over te denken weer 1 of 2 lesjes te nemen bij mijn oude rijschool. Niet als opfriscursus ofzo (ik rij namelijk ook gewoon al 4,5 jaar op mijn ZX6R), maar gewoon om te horen wat mijn oude rij instructeur vindt van mijn rijstijl nu, verbeterpuntjes, etc.

Wat vinden jullie hiervan, jammer van het geld of verstandig? Meer mensen die dit hebben gedaan?
is een VRO niet meer geschikt voor dit doel? Wat je tijdens de rijlessen hebt gehad weet je in feite wel. natuurlijk kunnen slechte eigenschappen inslijten. Maar ik zou dan eerder kijken naar een gevorderde cursus waar je ook nieuwe dingen kunt leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mooi stukje carbon besteld en gemonteerd. Origineel van KTM is geen twill weave, aangezien alle andere carbon onderdelen allemaal gloss twill weave zijn moest dit stuk het natuurlijk ook zijn. De verkoper had mij al verteld dat het standaard niet past en het wat werk kost om passend te krijgen. Ben anderhalf uur aan het vijlen geweest om het onderdeel er in te krijgen :P Onderdeel was dan ook vrij goedkoop omdat het standaard niet past.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/RXH8YmTjCkGo4B78fJsaXUPy/full.jpg

Vind het toch mooi om te zien zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:19:
[...]

Terwijl eigenlijk de nekbescherming belangrijker is. De misvatting bestaat dat een backprotector je beschermt tegen narigheid als een dwarsleasie. Helaas...dat is niet zo. Het beschermt je ruggewervel welliswaar (het ding is ook niet totaal nutteloos natuurlijk) tegen beschadiging maar tegen breuk als ik knakken ook maar beperkt. Het hangt een beetje van de snelheid af natuurlijk. In de stad en in het algemeen bij lagere snelheden zal de bescherming goed zijn. Maar val je met hogere snelheid en kom je bij wijze van spreken met je rug keihard tegen een paal, dan klap je alsnog dubbel natuurlijk. En tegen torsie op de ruggewervel beschermt ie totaal niet. En dat is nu juist hetgeen een dwarsleasie veroorzaakt. Niet zozeer ergens tegenaan stoten, hoewel erg hard ergens tegeanaan stoten met je rug nooit goed is natuurlijk.

Een neckbrace beschermd je nek tegen overstrekken en compressie in alle richtingen. Door de hoofdbewegingen te reduceren (zoals HANS dat doet in de autosport) kan je nek niet doorklappen en dus de zenuwbanen uitrekken. Dus eigenlijk zou je eerder een neckbrace moeten dragen, want zelfs bij een val op lage snelheid kun je lelijk op je hoofd terecht komen waardoor ie omklapt en overstrekt.
Ik heb er een en het bevalt me prima. Ik heb er geen last van tijdens het rijden; het belemmert mijn bewegingen niet. Het enige 'lastige' is met het aan- en uitdoen van je jack. Ik heb een Moveo brace en die scharniert zowel links/rechts als op en neer. Dus dat is heel makkelijk met afdoen, maar het blijft even een dingetje waar je aan moet wennen. Als je een jack hebt waar je iets op kunt naaien, kun je er bevestigingsstrips op (laten) maken waardoor de brace aan je jack zit. Dan merk je helemaal niet meer dat je 'm hebt.
De Moveo is ook nog eens goedkoper dan de Leatt en is one-size-fits-all.
welk model heb je?

Er zijn er nogal wat verschillende:
http://www.fc-moto.de/epa...rBy=ListPrice&OrderDesc=1

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik wil graag een keer op het circuit rijden om te werken aan mijn rijvaardigheid. Het kan altijd beter namelijk. Op zich heb ik het idee dat ik wel redelijk bochten kan pakken. Zo heb nog ongeveer een cm schaamrand over van m'n 190/55/17 Pilot Power 3's van mijn 2008 R1. Ik zou het leuk vinden om kneedowns te leren. Dat heb ik tot nu toe nog niet gedaan omdat ik nog geen kneesliders heb... Ook zou het leuk zijn als er iemand die dag aanwezig is om foto's te maken. Mijn indruk is dat het politiecircuit in Lelystad zich hier wel voor leent, bijvoorbeeld via http://motorcircuittraining.nl/kalender-2016

Maar ook: http://www.motorversnel.n...chten-rijvaardigheid/cbt/

En als ik dit lees, heb ik het gevoel dat dat ook wel nuttig kan zijn: http://www.verkeerstraini...-rijvaardigheidstraining/

Los van de voortgezette rijopleiding, welke aanbieder van circuitrijden raden jullie aan en waarom? Ik heb gezocht in dit topic en ik kom tegen dat mensen bv naar Lelystad geweest, maar niet via wie.

Verder ben ik benieuwd wat de kledingvoorschriften zijn op zo'n dag? Ik heb geen leren broek met kneesliders, dus die zal ik denk ik nog wel moeten aanschaffen. Aangezien ik toch al overweeg om nieuwe motorkleding aan te schaffen, kan ik dit meenemen.

Daarover gesproken: ik ben 1,83 en weeg tussen ca 87 en 100 kg. Over het algemeen ben ik erg gecharmeerd van het design van Dainese. (bv deze http://www.dainese.com/we...d1-leather-jkt-90431.html). Ook al past deze perfect bij m'n Shoei GT-Air, ik ben eigenlijk meer op zoek naar een mooie incognito leren motorjas, liefst in een donkere kleur. Zonder merklogo's die je van een kilometer kan spotten. Heb bv op het YouTube kanaal van Revzilla de Alpinestars Brera gezien en de Rev'It Akira vintage vind ik ook best mooi. Zijn er merken die jullie wellicht aanraden voor mensen met een wat grotere borst-/ armomvang? Ik ben jullie zeer erkentelijk als jullie mij ook winkels kunnen aanraden met een grote collectie van Dainese, Alpinestars en Rev'it.

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:03
wilmundo schreef op maandag 07 maart 2016 @ 17:42:

[...]

Ik ben jullie zeer erkentelijk als jullie mij ook winkels kunnen aanraden met een grote collectie van Dainese, Alpinestars en Rev'it.
Van al dat andere heb ik geen verstand, maar voor kleding moet je sowieso eens bij Termaat in Nijmegen kijken. En anders heeft Arie Molenaar in IJsselstein (Utrecht) ook een vrij aardige collectie van Dainese en Rev'it.

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb vorig jaar 2x naar Lelystad geweest met Vado. Helaas hebben ze nog geen datums voor dit jaar dus zit ik zelf ook te kijken naar Motorcircuittraining.

Met Vado is toen wel goed bevallen. Ze hebben daar 2 groepen, namelijk toer en sport. Als je voor het eerst gaat kom je sowieso in toer terecht maar dat is ook niet erg. Ik heb 2x in toer gezeten omdat sport vol zat, maar ook in de toer groep kneedowns kunnen maken. Je kan daar ook altijd wisselen van groep als het te hard of te langzaam gaat. In de sportgroep gaat het altijd flink hard.

Ik zou als je gaat sowieso naar het politiecircuit gaan. Er vlak naast ligt het Midland circuit, maar dit is nogal een krappe baan zonder echt lange bochten. De bochten op het politiecircuit zijn gewoon een stuk fijner om te rijden.

Zie trouwens ook: http://www.motor-forum.nl...uit-Lelystad-topic-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bel Versnel gewoon even, ik heb bij hem gelest. Hij en zijn team zijn liefhebbers en bizar goede instructeurs. De hoogste slagingsscore in de wijde regio volgens mij ;) Hij kan antwoord geven op al je vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:53

charrel

Cortisol4life..

Moveo brace heeft ie
https://moveobrace.nl/
Ik heb zelf de concept 2, hoe duurder hoe lichter is een beetje een maatstaf met iets meer verstel/ inklap mogelijkheden. Ik gebruik hem voor op de weg en offroad en dan is een plastic versie beter als eentje bekleed met stof. Deze hou ik gewoon onder de kraan en hij is weer schoon en hij is ingeklapt lekker plat.

[ Voor 4% gewijzigd door charrel op 07-03-2016 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Zover was ik, maar daar heb je verschillende modellen in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 22:26

Bommes

Capo del formaggio

Met het risico om een apple vs android rel te veroorzaken neem ik toch die gok.
Navigatie op de motor:

De tomtom rider 400
Of een garmin zumo 340 of nieuwe 345
Prijzen ontlopen elkaar niet veel dat kan de keuze niet echt bepalen dus.

De TomTom heeft compleet Europa wat ik een voordeel vind, ook lijkt het alsof TomTom waar meer met nieuwe ontwikkelingen bezig is middels de firmware upgrades.
Bijvoorbeeld routes op de tomtom plaatsen kan via de tomtom my drive ding, via de cloud dus. Geen kabels of geheugen kaartjes meer nodig.

Toch is garmin al jaren de way to go, en een groot voordeel is dat je in basecamp met de zelfde kaart als in de garmin zelf. Echter is dat hele basecamp een draak van een programma :r

Dus.. Ben ik benieuwd naar ervaringen van de nieuwe TomTom serie. Zij er mensen die beide geprobeerd hebben?? Of juist gekozen hebben voor 1 van beide en dan om welke reden??

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:53

_Apache_

For life.

Basecamp inwisselen met Tyre ( Basic ). Punt.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Basecamp is juist helemaal géén "draak van een programma". Het oude "mapsource" van Garmin was echter wel een "draak" doordat het met alle standaarden in discussie ging.

De mensen welke nú Garmin BaseCamp voor de PC als "draak" aanmerken hebben waarschijnlijk ooit leren werken met MapSource op basis van een hoop gevloek, getier én gezoek...

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:30

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik heb ervaring met tomtom en garmin (alhoewel niet met de nieuwste modellen), maar wat ik zie is dat het verschil tussen de twee kleiner is geworden. Garmin was altijd voor de liefhebbers die via mapsource/basecamp routes wilden uitstippelen, terwijl tomtom meer a-b navigatie was.

Nu zie je op beide bijvoorbeeld "kronkelroutes" voor de motorrijder. Alhoewel je basecamp nog steeds in kan zetten, ken ik niemand die dat echt doet.

Andere tip: http://www.myrouteapp.com/nl

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Nee ik heb routes leren maken met tyre, en gebruik basecamp sinds ik een garmin van het werk heb.
Maar vind het een vreemd programma en kan er niet aan wennen.
_Apache_ schreef op maandag 07 maart 2016 @ 21:45:
Basecamp inwisselen met Tyre ( Basic ). Punt.
Goed punt, echter tyre gebruikt google maps.
Garmin gebruikt andere kaarten en tomtom ook.
Risico is dus dat routes gemaakt in tyre op basis van google maps fouten bevat in een garmin of tomtom.
teacher schreef op maandag 07 maart 2016 @ 22:09:
Ik heb ervaring met tomtom en garmin (alhoewel niet met de nieuwste modellen), maar wat ik zie is dat het verschil tussen de twee kleiner is geworden. Garmin was altijd voor de liefhebbers die via mapsource/basecamp routes wilden uitstippelen, terwijl tomtom meer a-b navigatie was.

Nu zie je op beide bijvoorbeeld "kronkelroutes" voor de motorrijder. Alhoewel je basecamp nog steeds in kan zetten, ken ik niemand die dat echt doet.

Andere tip: http://www.myrouteapp.com/nl
Die laatste tip is wel een goede, met een goldmembership kun je de kaarten gelijk als in de TomTom of garmin gebruiken.

[ Voor 38% gewijzigd door Bommes op 07-03-2016 22:14 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

charrel schreef op maandag 07 maart 2016 @ 18:55:
[...]
Moveo brace heeft ie
https://moveobrace.nl/
Ik heb zelf de concept 2, hoe duurder hoe lichter is een beetje een maatstaf met iets meer verstel/ inklap mogelijkheden. Ik gebruik hem voor op de weg en offroad en dan is een plastic versie beter als eentje bekleed met stof. Deze hou ik gewoon onder de kraan en hij is weer schoon en hij is ingeklapt lekker plat.
Ik heb ook de Concept 2. Ik vind de modellen die ze hebben een beetje verwarrend. Ze zouden er naar mijn idee goed aan doen om er 3 over te houden: een gewone, de concept en de carbon. Die carbon voegt weinig toe, want de Concept 2 is lichter (!) dus ik snap niet waarom iemand persé een carbon zou willen, maar goed. De concept 2 is dus de lichtste en de platste. De extreme heeft alleen weer extra padding erop, waar ik het nut niet van inzie. Het maakt het allemaal wat verwarrend vind ik. Concept en concept 2 snap ik ook al niet. Wat dat betreft is het rommelig.

Ik heb 'm overigens met korting op een speciale pasdag die bij Van Harten is geweest. Iemand van het GS forum had contact met de importeur en heeft dat toen opgezet. Erg fijn, want dan kun je alle modellen even passen en ook op een motor gaan zitten om te kijken of het goed zit in combinatie met je helm enzo. Er was bv iemand waarvoor het niet goed ging met zijn helm. Hij kon niet goed naar beneden kijken. Ik heb mijn helm meegenomen.

Ik heb een aantal jaar geleden ook een keer een Leatt geprobeerd. Dat werd niets want Leatt had (geen idee of het nog zo is) toen verschillende modellen die ook op verschillende manieren instelbaar waren. Ik had niet de goedkoopste, maar ook niet de duurste. Die paste mij dus niet. Ik was dus veroordeeld tot de duurste die op alle manieren instelbaar is. Dat is de Moveo af fabriek al. Er is maar één maat en je kunt 'm zelf afstellen. Maar uiteraard zijn er altijd mensen die of net te groot/dik/breed of juist weer te klein/smal/dun om het ding pas te maken. Of je hebt een iets kortere nek, waardoor je helm steeds tegen dat ding zit. Daarom altijd even passen als je in de gelegenheid bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 22:08:
De mensen welke nú Garmin BaseCamp voor de PC als "draak" aanmerken hebben waarschijnlijk ooit leren werken met MapSource op basis van een hoop gevloek, getier én gezoek...
Precies. Mapsource was geen feest, maar als je eenmaal die quirks gewend was, kon je er best wat mee. Maar basecamp vind inderdaad een draak. Sowieso moeten de programmeurs van Garmin allemaal een nekschot krijgen. Wat die lui voor elkaar weten te bakken is gewoon bij de wilde spinnen af.

Maar goed...we moeten het er maar mee doen. Het feit alleen al dat er zoveel cursussen en hulpvideo's zijn voor Garmin meuk zegt genoeg. Intuïtief is anders, en dat geldt net zo goed voor dat gekke Peeskemp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

mphilipp schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 00:29:
[...]

Precies. Mapsource was geen feest, maar als je eenmaal die quirks gewend was, kon je er best wat mee. Maar basecamp vind inderdaad een draak. Sowieso moeten de programmeurs van Garmin allemaal een nekschot krijgen. Wat die lui voor elkaar weten te bakken is gewoon bij de wilde spinnen af.

Maar goed...we moeten het er maar mee doen. Het feit alleen al dat er zoveel cursussen en hulpvideo's zijn voor Garmin meuk zegt genoeg. Intuïtief is anders, en dat geldt net zo goed voor dat gekke Peeskemp.
Nou ja dat dus, ik heb nooit met mapsource gewerkt dus ik zou daar niets van weten.
maar wat bij google maps en tyre als van zelf sprekend is werkt niet in basecamp, en het lijkt er nog niet in e verste verte op.
Gewoon op een route klikken, ingedrukt houden en verslepen (zoals in google maps) werkt dus niet..
En hoe ik dus even makkelijk een route "versleep/aanpas" is mij een raadsel.

Overigens gaat mij het niet eens zo om de routes maken en de nauwkeurigheid daarvan.
Wat ik graag had gehoord is ervaringen van tomtom rider (nieuwe 40 of 400 serie) vs die van garmin 350, 390 gebruikers.
Blijft een klap geld voor een navi, een tom tom voor in de auto koop je voor 100 euro..voor op de motor begint het bij €350 voor iets nieuws 8)7 (zaken als china import rage systemen niet mee gerekend, of oudere tomtomt rider's van de vorige serie die voor €250 nog nieuw verkocht worden)

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 08-03-2016 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
mphilipp schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:21:
Je zou zeggen dat ze bij BMW onderhand wel weten hoe ze zoiets optimaliseren.
Je bedoelt vast en zeker Ricardo?

De cilinderkop van de Thruimph Tiger bijvoorbeeld werd mede door LEUK ontwikkeld. En dat was heel erg grappig gelopen aldus de collega. Ze hebben die letterlijk uit een kist gegrabbeld (aldus de oude brompot collega waarmee ik destijds heb samengewerkt :D ).

BMW gebruikt ook gewoon andere firma's voor ontwikkeling zoals Ricardo / IAV / FEV.

[ Voor 43% gewijzigd door Chevy454 op 08-03-2016 09:01 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik houd me ook aanbevolen voor goede navigatie(software). Een paar weken terug verwoed gezocht naar een navigatieapp voor Android die op de PC gemaakte routes wilde importeren... Niks. Zelfs niet de standaard TomTom app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 10:57:
Hmm, ik houd me ook aanbevolen voor goede navigatie(software). Een paar weken terug verwoed gezocht naar een navigatieapp voor Android die op de PC gemaakte routes wilde importeren... Niks. Zelfs niet de standaard TomTom app.
Dat is gek. Zelfs vanuit die knotsgekke Garmin software kan ik een route in GPX formaat exporteren. Dat kan toch met (bijna) alle software? En als je een beetje navigatietoestand hebt, kan ie ook wel GPX importeren. Lijkt me stug dat je dat niet kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Chevy454 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:55:
[...]
Je bedoelt vast en zeker Ricardo?

De cilinderkop van de Thruimph Tiger bijvoorbeeld werd mede door LEUK ontwikkeld. En dat was heel erg grappig gelopen aldus de collega. Ze hebben die letterlijk uit een kist gegrabbeld (aldus de oude brompot collega waarmee ik destijds heb samengewerkt :D ).

BMW gebruikt ook gewoon andere firma's voor ontwikkeling zoals Ricardo / IAV / FEV.
Ik heb geen idee wat ik bedoel :) Ik ben totaal niet op de hoogte wie wie gebruikt voor wat. Ik snap dat ze externe expertise gebruiken om dat soort zaken te ontwikkelen. Maar het is ook weer niet zo dat geen hond binnen BMW snapt hoe dat werkt. Je moet natuurlijk wel de boel kunnen beoordelen die die lui verzinnen. Zelf die dingen ontwikkelen is inderdaad een brug te ver, dat moet je aan specialisten overlaten.

Ik weet nog wel dat de 5kleps technologie door Yamaha is ontwikkeld en (oa) Audi heeft dat in licentie genomen. Zo zal er wel meer kruisbestuiving zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

By the way: de KNMV stuurde me spam over de cursus VRO Risico. Deze is door de provincie Zuid Holland heel belangrijk gevonden en wordt daardoor gesubsidiëerd. Je betaalt nu dus slecht €50 voor deze cursus. Dit is dus niet de standaard VRO cursus, maar gericht op risico herkenning/vermeiding. Evengoed nuttig, en voor €50 zeker te doen.
De subsidie wordt handmatig van de factuur afgetrokken, dus op de site zie je het niet meteen staan denk ik.

Dit is de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:13
mphilipp schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:12:
[...]

Dat is gek. Zelfs vanuit die knotsgekke Garmin software kan ik een route in GPX formaat exporteren. Dat kan toch met (bijna) alle software? En als je een beetje navigatietoestand hebt, kan ie ook wel GPX importeren. Lijkt me stug dat je dat niet kunt vinden.
Op mobiel gebied is er niets wat dergelijke routes kan importeren.
Sommige pretenderen het, (Oude Navigon volgens mij) maar die is gelimiteerd op 10 punten en berekenen duurt lang. (en welke route heeft er nu maar 10 punten :? )
Ook ik ben lang op zoek geweest maar heb inmiddels de hoop opgegeven.

Sygic heb ik gemaild en geeft aan wellicht in de toekomst hiermee te komen, maar datums worden er niet gegeven. (Hele oude Sygic versies konden het wel namelijk, maar beperkt tot 30 punten oid)
De reden op Apple is volgens de makers van de navi software de limitatie/security om files over te zetten buiten iTunes om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Mapfactor Navigator ook geprobeerd? Heb er zelf nog nooit mee geïmporteerd (wel geëxporteerd ;)), volgens mij kan die dat prima. Qua navigatie vind ik het zelf een prima app in ieder geval, weet niet of het nog zo is maar ze hebben op een gegeven moment hardwarematige versnelling toegevoegd aan de map-renderer die je handmatig aan moet zetten in geavanceerde opties, anders is het echt niet te doen om er mee te rijden :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Martin schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:36:
Mapfactor Navigator ook geprobeerd? Heb er zelf nog nooit mee geïmporteerd (wel geëxporteerd ;)), volgens mij kan die dat prima. Qua navigatie vind ik het zelf een prima app in ieder geval, weet niet of het nog zo is maar ze hebben op een gegeven moment hardwarematige versnelling toegevoegd aan de map-renderer die je handmatig aan moet zetten in geavanceerde opties, anders is het echt niet te doen om er mee te rijden :>
Op iPhone niet beschikbaar in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

GeeMoney schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:30:
[...]
De reden op Apple is volgens de makers van de navi software de limitatie/security om files over te zetten buiten iTunes om.
Ik denk dat je eerder een Apple probleem hebt, want op Android is het gewoon mogelijk. Osmand bijvoorbeeld. Nou ken ik al die apps zelf niet, maar een simpele google search op mobile navigation en gpx import leverde tal van hits op. Maar het zal op Apple wel weer anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:05
mphilipp schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:20:
By the way: de KNMV stuurde me spam over de cursus VRO Risico. Deze is door de provincie Zuid Holland heel belangrijk gevonden en wordt daardoor gesubsidiëerd. Je betaalt nu dus slecht €50 voor deze cursus. Dit is dus niet de standaard VRO cursus, maar gericht op risico herkenning/vermeiding. Evengoed nuttig, en voor €50 zeker te doen.
De subsidie wordt handmatig van de factuur afgetrokken, dus op de site zie je het niet meteen staan denk ik.

Dit is de mail.
Volgens de site zit deze al weer vol. Wel jammer want is een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
mphilipp schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:41:
[...]

Ik denk dat je eerder een Apple probleem hebt, want op Android is het gewoon mogelijk. Osmand bijvoorbeeld. Nou ken ik al die apps zelf niet, maar een simpele google search op mobile navigation en gpx import leverde tal van hits op. Maar het zal op Apple wel weer anders zijn.
Dat zou natuurlijk kunnen, maar het internet staat vol van problemen met gpu files en mobiele navigatie.
Osman heb ik ook geprobeerd maar doet geen actieve turn-by-turn navigatie. Geeft wel een offline kaart weer met punten al kreeg ik de GPX files niet geïmporteerd.

Anyway, weer on-topic denk ik :)

Waarmee reinigen jullie de velgen eigenlijk? Ik las iemand met WD-40 maar lijkt me best even tricky dat het niet op de band zelf moet komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
GeeMoney schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:52:
[...]
Waarmee reinigen jullie de velgen eigenlijk? Ik las iemand met WD-40 maar lijkt me best even tricky dat het niet op de band zelf moet komen?
Lampenolie of Dasty zijn vaak genoemde suggesties, werken allebei goed :) WD40 kan ook maar inderdaad wel voorzichtig mee te werk gaan, dat spul wil je ook niet op je remschijven bijvoorbeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:27
Dasty van de wibra. Geniale ontvetter! Gelijk groot inkopen dat spul!

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
FragDaddy schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:15:
[...]
Dasty van de wibra. Geniale ontvetter! Gelijk groot inkopen dat spul!
With ^^, heb zelf 6 flessen klaarstaan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

[...]

Dat zou natuurlijk kunnen, maar het internet staat vol van problemen met gpu files en mobiele navigatie.
Osman heb ik ook geprobeerd maar doet geen actieve turn-by-turn navigatie. Geeft wel een offline kaart weer met punten al kreeg ik de GPX files niet geïmporteerd.

Anyway, weer on-topic denk ik :)

De Android Osmand app kan probleemloos gpx bestanden importeren, als laag op de kaart weergeven en zelfs ook nog navigatie aanwijzingen geven aan de hand van die gpx track.
Als deze app ook voor iPhone beschikbaar is lijkt het mij sterk dat die dat dan weer niet kan.

Sygic kan het ook maar dan met wat omwegen.
Die nieuwe route you app kan schijnbaar wel zonder problemen gemaakte routes naar Sygic exporteren maar daar heb ik geen ervaring mee.

[ Voor 9% gewijzigd door Bommes op 08-03-2016 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Iemand een idee voor een nieuwe helm? Prijs max 200 euro. Ik heb nu een goedkope HJC, maar wil naar iets middelmatigs gaan. Heb alleen zelf totaal geen verstand van helmen dus zit hier iemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Beavbusi schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:32:
Iemand een idee voor een nieuwe helm? Prijs max 200 euro. Ik heb nu een goedkope HJC, maar wil naar iets middelmatigs gaan. Heb alleen zelf totaal geen verstand van helmen dus zit hier iemand die mij kan helpen?
Ik denk dat als je een stap "omhoog" wil gaan je budget iets zal moeten verruimen, HJC zit voor zover ik weet meestal rond die prijs. Wat voor 'meerwaarde' zoek je in je nieuwe helm? Ik ben zelf bijzonder tevreden met mijn Nolan, maar de meerderheid hier zal het daar niet mee eens zijn :+

[ Voor 9% gewijzigd door Martin op 08-03-2016 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Martin schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:36:
[...]

Ik denk dat als je een stap "omhoog" wil gaan je budget iets zal moeten verruimen, HJC zit voor zover ik weet meestal rond die prijs. Wat voor 'meerwaarde' zoek je in je nieuwe helm? Ik ben zelf bijzonder tevreden met mijn Nolan, maar de meerderheid hier zal het daar niet mee eens zijn :+
Ik ga naar een fiets zonder kappen, dus iets meer geluidsbescherming en op den duur is pinhole ook wel handig denk ik. Voor de rest hoeven er geen zonnebrillen of iets dergelijks in te zitten. Mijn oude helm was 100 euro, dus ik dacht met een twee keer zo hoog budget wel iets betere helmen aan te treffen.

[ Voor 8% gewijzigd door Beavbusi op 08-03-2016 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Leg er iets bij en neem een shark skwal. Komt met pinlock en goed zonnevizier (niet zo schraal als bij de is17)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10 10:52

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik heb mijn Shoei Raid II helm destijds voor volgens mij 250 euro gekocht in een aanbieding dus met een iets ruimer budget kan je zeker wel wat meer kwaliteit krijgen.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
mphilipp schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:15:
Maar het is ook weer niet zo dat geen hond binnen BMW snapt hoe dat werkt. Je moet natuurlijk wel de boel kunnen beoordelen die die lui verzinnen.
Ik denk dat we hier het best bij houden :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Ik heb zelf een Bayard SP70-S helm maar die kan ik je afraden.
Bij bepaalde snelheden en wind condities hoor je een irritante fluit toon veroorzaakt door de wind in de lucht-sledes aan de bovenzijde van de helm :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 00:25:
[...]

Ik heb ook de Concept 2. Ik vind de modellen die ze hebben een beetje verwarrend. Ze zouden er naar mijn idee goed aan doen om er 3 over te houden: een gewone, de concept en de carbon. Die carbon voegt weinig toe, want de Concept 2 is lichter (!) dus ik snap niet waarom iemand persé een carbon zou willen, maar goed. De concept 2 is dus de lichtste en de platste. De extreme heeft alleen weer extra padding erop, waar ik het nut niet van inzie. Het maakt het allemaal wat verwarrend vind ik. Concept en concept 2 snap ik ook al niet. Wat dat betreft is het rommelig.

Ik heb 'm overigens met korting op een speciale pasdag die bij Van Harten is geweest. Iemand van het GS forum had contact met de importeur en heeft dat toen opgezet. Erg fijn, want dan kun je alle modellen even passen en ook op een motor gaan zitten om te kijken of het goed zit in combinatie met je helm enzo. Er was bv iemand waarvoor het niet goed ging met zijn helm. Hij kon niet goed naar beneden kijken. Ik heb mijn helm meegenomen.

Ik heb een aantal jaar geleden ook een keer een Leatt geprobeerd. Dat werd niets want Leatt had (geen idee of het nog zo is) toen verschillende modellen die ook op verschillende manieren instelbaar waren. Ik had niet de goedkoopste, maar ook niet de duurste. Die paste mij dus niet. Ik was dus veroordeeld tot de duurste die op alle manieren instelbaar is. Dat is de Moveo af fabriek al. Er is maar één maat en je kunt 'm zelf afstellen. Maar uiteraard zijn er altijd mensen die of net te groot/dik/breed of juist weer te klein/smal/dun om het ding pas te maken. Of je hebt een iets kortere nek, waardoor je helm steeds tegen dat ding zit. Daarom altijd even passen als je in de gelegenheid bent.
Mmmm na jouw verhaal zat ik naar deze te kijken http://www.fc-moto.de/epa...tt-Neck-Brace-Street-0002
Zo te zien is dat een ge-rebrande Leath...
Maar nu ik dat passen verhaal lees twijvel ik meer.. Ik heb die dingen hier nog nooit in de winkel zien liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Goeie faal net. Ik de schuur opruimen, zooi er uit, zodat de BMW er in kan. Ben ik zover, kom ik er achter dat ze te breed is.

Maar een grotere deur monteren dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:51

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

ToolkiT schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:29:
[...]

Mmmm na jouw verhaal zat ik naar deze te kijken http://www.fc-moto.de/epa...tt-Neck-Brace-Street-0002
Zo te zien is dat een ge-rebrande Leath...
Maar nu ik dat passen verhaal lees twijvel ik meer.. Ik heb die dingen hier nog nooit in de winkel zien liggen...
Jij bent natuurlijk net een van die 2-3 man in dit topic waar het volgende niet voor geldt:

Je kunt ook langs gaan bij FC Moto en dingen passen. Ze zitten in Würselen, niet ver bij Aken vandaan. De shop is vrij groot, en vooral als je helmen wil passen ideaal.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Net al de f650 kunnen ophalen, wat een vet ding! Veel leuker om te rijden, en veel wendbaarder etc. natuurlijk dan de k1100. De snelweg naar huis was wat minder met de oude helm (veel lawaai) en regen/wind maar dat beviel me ook nog wel. Nu zo lekker naar het werk scheuren :)

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/1z4bmg8.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Beavbusi op 08-03-2016 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
Meestal zit je bij Shark niet slecht prijs/kwaliteit. Maar ik zou ietsje omhoog gaan; naar een 250€.
Of bv deze:
http://www.eko-motorwear.com/nl/item/104019/02/02/01/01/

Mooie actie op, en goede helm. Is niet geruisloos maar wel beter dan andere binnen deze prijsklasse! Zeker sub 200€!

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:44:
[...]

Jij bent natuurlijk net een van die 2-3 man in dit topic waar het volgende niet voor geldt:

Je kunt ook langs gaan bij FC Moto en dingen passen. Ze zitten in Würselen, niet ver bij Aken vandaan. De shop is vrij groot, en vooral als je helmen wil passen ideaal.
Dat is idd bij mij niet echt om de hoek nee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Beavbusi schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:38:
Ik ga naar een fiets zonder kappen, dus iets meer geluidsbescherming en op den duur is pinhole ook wel handig denk ik.
Oordoppen?

http://www.oordopjes-kope...spark-plugs-snr-35db.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:17

Chakotay

Lick here to continue

mphilipp schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:20:

Dit is de mail.
Hm, dat is handig... Ik woon sinds afgelopen zaterdag in ZuidHolland :+

Bij de eerste keer hier aan komen rijden bleek de motor de bocht van de poort door de tuindeur niet helemaal lekker te kunnen maken overigens. Gezien de schuttig toch zeer binnenkort vervangen gaat worden de tuindeur + een meter schutting maar meteen eruit gesloopt, werkt ook *O*

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Chakotay schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 15:14:
Hm, dat is handig... Ik woon sinds afgelopen zaterdag in ZuidHolland :+
Wanneer is er dan VRO Risico?
Op http://www.knmv.nl/opleidingen/Cursus-kalender/ kan ik hem niet vinden (in ZH).

Edit: VOL

http://www.knmv.nl/opleid.../vro-risico-zuid-holland/

[ Voor 13% gewijzigd door Olaf van der Spek op 08-03-2016 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:44:
Aken is momenteel wel te vermijden. De 44 en de 4 zijn gesperrt wegens wegenwerken.
Tenzij je lekker binnendoor gaat knallen natuurlijk maar er staan genoeg flitskasten ;(

[ Voor 10% gewijzigd door Chevy454 op 08-03-2016 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik ben op zoek naar een CBR600RR. Ik had mijn budget op € 4000 staan. Tot € 4000 kom ik eigenlijk exemplaren van 2003 en 2004 tegen. Voor € 1000 of € 1500 meer kom ik exemplaren van 2007-2008 tegen. Voor € 1000 tot € 1500 meer kan ik dus een 3-4 jaar jonger exemplaar kopen.

Stel dat ik mijn budget zou verhogen tot € 5500, dan kan ik waarschijnlijk voor nog eens € 1000 - € 1500 extra een exemplaar uit 2010 kopen. :')

Dilemma. Wat zouden jullie doen? En nee, het geld groeit me niet op de rug. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 19:48

Winkiller

De Mopperpot

418O2 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:42:
Goeie faal net. Ik de schuur opruimen, zooi er uit, zodat de BMW er in kan. Ben ik zover, kom ik er achter dat ze te breed is.
_O- Prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Chevy454 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 16:23:
[...]

Aken is momenteel wel te vermijden. De 44 en de 4 zijn gesperrt wegens wegenwerken.
Tenzij je lekker binnendoor gaat knallen natuurlijk maar er staan genoeg flitskasten ;(
Toegegeven, ik ben er al een hele tijd niet meer geweest. Kan best al weer een jaar geleden zijn geweest.
Ik neem aan dat je het dan over meerjarenplan Autobahnkreuz Aachen hebt?

Vanuit Heerlen de grens over zal toch geen probleem zijn? En binnendoor ken ik de weg (en de flitskasten ;) ) via Herzogenrath en Kohlscheid wel.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:35
Tja, het is maar net wat je wilt. Zoals bij zoveel zaken is het zo dat als je een paar tientjes of een paar honderd meer uitgeeft er net weer wat leukere spullen beschikbaar komen.
De keus is aan jou in hoeverre je vasthoudt aan je budget :)

Ik had het geluk dat de motor die ik mooi vond goedkoper was dan het voor mij vastgestelde budget, dus dat was een meevaller. (overigens de afgelopen maanden stevig gecompenseerd met het inrichten van een nieuwe woning 8)7 )

Het lijkt er op dat het weer dit weekend iets gunstiger is voor de mooi-weer-rijders zoals ik. 11 graden, droog en een beetje zon. Als al het zout deze week nou ook nog even wegspoelt dan ga ik zaterdag en of zondag eindelijk de eerste kilometers van 2016 maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 16:30:
Toegegeven, ik ben er al een hele tijd niet meer geweest. Kan best al weer een jaar geleden zijn geweest.
Ik neem aan dat je het dan over meerjarenplan Autobahnkreuz Aachen hebt?
:Y
Vanuit Heerlen de grens over zal toch geen probleem zijn? En binnendoor ken ik de weg (en de flitskasten ;) ) via Herzogenrath en Kohlscheid wel.
Ik heb geen flauw idee, ik rijd over Geilenkirchen als ik ooit die richting moet.
B-Real schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 16:31:
Het lijkt er op dat het weer dit weekend iets gunstiger is voor de mooi-weer-rijders zoals ik. 11 graden, droog en een beetje zon. Als al het zout deze week nou ook nog even wegspoelt dan ga ik zaterdag en of zondag eindelijk de eerste kilometers van 2016 maken :)
Ik ga dit weekend ook rijden *O*
Het gras afrijden -O-

[ Voor 28% gewijzigd door Chevy454 op 08-03-2016 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Beavbusi schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:38:
[...]

Ik ga naar een fiets zonder kappen, dus iets meer geluidsbescherming en op den duur is pinhole ook wel handig denk ik. Voor de rest hoeven er geen zonnebrillen of iets dergelijks in te zitten. Mijn oude helm was 100 euro, dus ik dacht met een twee keer zo hoog budget wel iets betere helmen aan te treffen.
Pinhole lijkt me erg onwenselijk en gevaarlijk. zou zelf liever pinlock hebben :P
Niet lachen ja :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
418O2 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 16:39:
[...]

Pinhole lijkt me erg onwenselijk en gevaarlijk. zou zelf liever pinlock hebben :P

[...]

Niet lachen ja :|
Nouja, bekijk het van de positieve kant. Je hebt nu in elk geval een netjes opgeruimde schuur :Y

En nu? Kun je de motor nog wel ergens anders droog kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
B-Real schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 16:41:
[...]

Nouja, bekijk het van de positieve kant. Je hebt nu in elk geval een netjes opgeruimde schuur :Y

En nu? Kun je de motor nog wel ergens anders droog kwijt?
Hij staat nu buiten onder een hoes (op eigen erf achter een schutting). Moet even kijken wat ik ga doen. Denk een grotere deur monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Dat lijkt me de enige oplossing inderdaad.
Dan heb je wel gelijk de mogelijkheid om er een extra grote deur/dubbele deur in te zetten zodat je makkelijk in/uit de schuur komt, dat is bij een normaal formaat deur toch altijd weer goed mikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ik rijd zelf met een AGV K3 SV, pinlock + zonnevizier. Kostte me vorig jaar ongeveer 200 piek. Prima helm, denk wel dat er stillere op de markt zijn. Maar: rijd altijd met oordoppen in! Je oren gaan snel naar de knoppen op de snelweg.

[ Voor 3% gewijzigd door noes op 08-03-2016 17:02 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Bommes schreef op maandag 07 maart 2016 @ 22:12:

Goed punt, echter tyre gebruikt google maps.
Garmin gebruikt andere kaarten en tomtom ook.
Risico is dus dat routes gemaakt in tyre op basis van google maps fouten bevat in een garmin of tomtom.
Klopt, dat accepteer ik. Want BaseCamp of MapSource vind ik gewoon niet mee te werken.
Overigens, als je de routepunten wat logisch plaatst - waardoor omrijden door verschillen in de kaart onmogelijk word - is het prima te doen.

Ben al jaren een tevreden Tyre gebruiker, icm met een antieke Zumo 550*.

* Op de Zumo zelf staat inmiddels na 7 jaar 48k km op de teller en begint zijn pensioen gerechtigde leeftijd te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
B-Real schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 16:50:
Dat lijkt me de enige oplossing inderdaad.
Dan heb je wel gelijk de mogelijkheid om er een extra grote deur/dubbele deur in te zetten zodat je makkelijk in/uit de schuur komt, dat is bij een normaal formaat deur toch altijd weer goed mikken.
Dubbele deur wil niet zonder de hele boel te verbouwen helaas. Maar een deur van 1.20cm zou prima zijn. Dan heb ik 20cm over en dat is genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
B-Real schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 16:31:
Tja, het is maar net wat je wilt. Zoals bij zoveel zaken is het zo dat als je een paar tientjes of een paar honderd meer uitgeeft er net weer wat leukere spullen beschikbaar komen.
De keus is aan jou in hoeverre je vasthoudt aan je budget :)
True. Voor je het weet rijd je met een gloednieuwe motor de winkel uit. Vasthouden aan dat budget (4K) kan geen kwaad, want ik had initieel 3K in gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

_Apache_ schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 17:03:
[...]
Klopt, dat accepteer ik. Want BaseCamp of MapSource vind ik gewoon niet mee te werken.
Overigens, als je de routepunten wat logisch plaatst - waardoor omrijden door verschillen in de kaart onmogelijk word - is het prima te doen
Dan heb je nog niet lang genoeg met MapSource gewerkt :+ Die vindt altijd een manier om een gekke u-bocht in je route te bouwen omdat ie vindt dat ie ergens niet kan/mag/wil komen. Moet je een zijstraat in en na 100m keren en de oude weg vervolgen... Erg jammer als je het op je schermpje niet ziet en met de routereview ook gemist hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 16:27:
Ik ben op zoek naar een CBR600RR. Ik had mijn budget op € 4000 staan. Tot € 4000 kom ik eigenlijk exemplaren van 2003 en 2004 tegen. Voor € 1000 of € 1500 meer kom ik exemplaren van 2007-2008 tegen. Voor € 1000 tot € 1500 meer kan ik dus een 3-4 jaar jonger exemplaar kopen.

Stel dat ik mijn budget zou verhogen tot € 5500, dan kan ik waarschijnlijk voor nog eens € 1000 - € 1500 extra een exemplaar uit 2010 kopen. :')

niet voor de 600 gaan maar voor de 954
https://www.motoroccasion...r-fireblade-m1179992.html

dit is trouwens ook de laatste blade die gemaakt werd onder toezicht van de Baba (geestelijk vader van de fireblade)

vooral in wit vind ik dat echt een bijzonder mooie machine die de tijd zeer goed doorstaat (ziet er nog niet gedateerd uit ondanks de leeftijd)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2016 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Beavbusi schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:46:
Net al de f650 kunnen ophalen, wat een vet ding! Veel leuker om te rijden, en veel wendbaarder etc. natuurlijk dan de k1100. De snelweg naar huis was wat minder met de oude helm (veel lawaai) en regen/wind maar dat beviel me ook nog wel. Nu zo lekker naar het werk scheuren :)

[afbeelding]
Gadverdamme die glimt.. 8)
Oh en rood = sneller dus altijd goed. _/-\o_
_Apache_ schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 17:03:
[...]

Overigens, als je de routepunten wat logisch plaatst - waardoor omrijden door verschillen in de kaart onmogelijk word - is het prima te doen.

Ben al jaren een tevreden Tyre gebruiker, icm met een antieke Zumo 550*.

* Op de Zumo zelf staat inmiddels na 7 jaar 48k km op de teller en begint zijn pensioen gerechtigde leeftijd te halen.
Zoals ik al zei, ik geef niet zo heel veel om die precise uber kloppende route maar ik wil niet met een hork van een programma opgescheept zitten.
Bij de nieuwe tom tom rider serie krijg je dacht ik een volledige licentie voor Tyre.
Overigens een pluspunt voor basecamp is wel dat de kaarten lokaal staan.
Dus ook in het midden van nergens op een camping zonder wifi of 3G kun je met je laptopje nog een route uitpluizen voor de volgende dag. Dat is wel +1 natuurlijk.

[ Voor 49% gewijzigd door Bommes op 08-03-2016 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:03

Je wil ook niet aan de onderkant van de markt kopen denk ik dan. Dan zou ik toch voor de 2003/2004 gaan.
http://www.solomoto.nl/vo...080316&afdrukken=0&page=0
Daar staat evt. nog een mooie, zonder belachelijk veel kilometers op de teller. :)

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als ik zou moeten kiezen tussen zou ik voor die 954 gaan. Prachtig model is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010

Ik zou voor de 2007-2008 gaan, die is volgens vele nog steeds de beste CBR600RR (meest vermogen ook). Die heeft ook een beter blok, elektronisch stuurdemper, USD vering, betere remmerij, (optioneel ABS) etc. etc. etc. Als je toch met een budget zit probeer dan een 2005-2006 model te krijgen, die lijken op de 2003-2004 modellen maar hebben wel USD vorken en radiale remklauwen.

of voor een 954 gaan idd! Mooie fietsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney

Ik weet niet waarom je precies de RR variant zoekt maar mij viel in ieder geval op, dat er vaak een bepaald "slag" mensen op rijden en ze ook veel op circuits gebruikt worden. Daarbij is de zithouding ook nog iets sportiever en voor touren ook weer wat zwaarder aan de polsen.

Mede daarom ben ik voor een normale CBR600F4i gegaan uit 2005. Die zijn dus en goedkoper, knappere exemplaren te vinden en de zithouding is ook "iets" beter. (En het vermogens verschil is te verwaarlozen denk ik, tenzij je op het randje gaat rijden misschien)
Als je echt voor snelheid en sportiviteit wilt gaan zou ik iets zoeken met wat meer koppel.

Ik ben super tevreden met mijn F4i uit 2005, lekker wendbaar, licht en voor mij voldoende snelheid en ook plezier met touren.

CBR_Plein_Crop

[ Voor 19% gewijzigd door GeeMoney op 08-03-2016 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Er zijn ook een hoop mensen die gewoon echt een sportmotor willen hebben. Niet omdat het nou zo handig is, fijn rijd of praktisch is, maar gewoon omdat het sportmotor is. Zo'n F is toch net wat meer richting de toer en daardoor voor een hoop mensen geen echte sportmotor.

Je hebt helemaal gelijk met de punten die je aangeeft en echt logisch is het ook niet om een pure sportmotor te willen hebben, maar als je dat zoekt dan is zo'n F het gewoon net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik heb vorig jaar een Thundercat (enigszins vergelijkbaar met de CBR600F) en een R6 (enigszins vergelijkbaar met de CBR600RR). Hoewel de Thundercat qua zithouding prettiger was, vooral op lange ritten (700+km), vond ik de R6 leuker. :) En ik vind de looks van de CBR600rr gewoon om te smullen. :P Vandaar dat ik niet naar de cbr900rr kijk.

Ik heb op zowel enen cbr600f (2004) als een CBR600RR (2003) gereden (kort stukje, proefrit). Ja, de CBR600F zit iets fijner. Maar ik vond 'm niet fel genoeg. Ikzelf ben geen circuitrijder (zie dat ook niet binnen een jaar of twee gebeuren).

Ik zag hierboven een goede tip om te kijken naar het 2005/2006 model. Dan moet ik mijn budget wel iets verhogen zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
sylvesterrr schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 21:04:
Ik heb vorig jaar een Thundercat (enigszins vergelijkbaar met de CBR600F) en een R6 (enigszins vergelijkbaar met de CBR600RR). Hoewel de Thundercat qua zithouding prettiger was, vooral op lange ritten (700+km), vond ik de R6 leuker. :) En ik vind de looks van de CBR600rr gewoon om te smullen. :P Vandaar dat ik niet naar de cbr900rr kijk.

Ik heb op zowel enen cbr600f (2004) als een CBR600RR (2003) gereden (kort stukje, proefrit). Ja, de CBR600F zit iets fijner. Maar ik vond 'm niet fel genoeg. Ikzelf ben geen circuitrijder (zie dat ook niet binnen een jaar of twee gebeuren).

Ik zag hierboven een goede tip om te kijken naar het 2005/2006 model. Dan moet ik mijn budget wel iets verhogen zie ik.
Ik probeerde je ook niet persé om te praten hoor. :) Alleen gaf je aan moeilijk een geschikt model te kunnen vinden en ik denk dat dat inderdaad met budget en eisen te maken had en dat mijn keuze destijds de doorslag gaf voor een F.
De F en een RR hebben toch gewoon hetzelfde vermogen en koppel of mis ik iets? (Is de kromming dan anders ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-10 18:51
Bah, hier om de hoek een eenzijdig ongeval. Ben benieuwd wat er gebeurd is :( https://zevenkamp.wordpre...kampse-ring/#comment-1808

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Het kan aan mij liggen, maar ik vond de RR iets feller op het gas reageren dan de F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Laatst online: 22:38
http://www.sportbikes.net...1110/topics/357353?page=1

Leuke uitleg voor wat ik zo even zag, qua verschil met jaartallen en dergelijke.

600f en 600rr

En verder kijk wikipedia even er op na, staat zeker bij de Engelse uitleg duidelijk beschreven wat de verschillen tussen de jaartallen zijn. Iig bij de RR is vanaf 2005 toch wel een behoorlijk verschil qua gewicht en nieuwe materialen.

Maar pin me er niet op vast, ik ben meer italiaans :+

[ Voor 39% gewijzigd door LuisjeNL op 08-03-2016 22:04 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 18:31:
[...]

niet voor de 600 gaan maar voor de 954
https://www.motoroccasion...r-fireblade-m1179992.html

dit is trouwens ook de laatste blade die gemaakt werd onder toezicht van de Baba (geestelijk vader van de fireblade)

vooral in wit vind ik dat echt een bijzonder mooie machine die de tijd zeer goed doorstaat (ziet er nog niet gedateerd uit ondanks de leeftijd)
De 954 is IMG de mooiste fireblade. Zeker die wit (met blauw/zwarte?) kleurstelling!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

LuisjeNL schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 22:01:
Maar pin me er niet op vast, ik ben meer italiaans :+
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-TX0xkflbml0/VA3CkoF6aUI/AAAAAAAACoY/-k3CX0JmNjc/s512-Ic42/20140908_155458.jpg
* Bommes geeft luisje een hand d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
cyntax schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 19:45:
[...]

Ik zou voor de 2007-2008 gaan, die is volgens vele nog steeds de beste CBR600RR (meest vermogen ook). Die heeft ook een beter blok, elektronisch stuurdemper, USD vering, betere remmerij, (optioneel ABS) etc. etc. etc. Als je toch met een budget zit probeer dan een 2005-2006 model te krijgen, die lijken op de 2003-2004 modellen maar hebben wel USD vorken en radiale remklauwen.

of voor een 954 gaan idd! Mooie fietsen!
Ik vind persoonlijk de FireBlade ook mooier om te zien dan een CBR600RR maar als je voor de CBR600RR gaat, kun je gerust ook een 2003-2004 model overwegen hoor. Ik kan me goed voorstellen dat niet iedereen zomaar 1000-1500 euro extra uit zijn achterzak trekt en als je dat wel doet kun je beter investering in een goed leren pak, een goede helm en een paar echt goede laarzen.

USD vering en radiale remklauwen is voor op de weg toch alleen voor het uiterlijk. Met de vering en remmerij van een 2003 kun je ook belachelijk sportief rijden. Ik kon er in iedergeval prima rollende stoppies mee maken vanaf zo'n 80km/h. Meer remkracht kun je toch niet gebruiken, want dan gaat ie over de kop. Vering net zo: Kan je echt heel sportief mee rijden. Dat blok is prima. Die 5pk meer van het nieuwe model ga je echt niet merken of missen.

En die electronische stuurdemper. Naja.. Ik heb nooit een stuurdemper nodig gehad op een 600cc fiets. Bij echt lomp rijden (volgas accelereren in 1 en 2 over heel slecht wegdek) kan het stuur wat gaan bewegen, maar echt gevaarlijk wordt dat eigenlijk nooit. Zolang je het gas er maar op houdt en niet opeens het gas dicht gooit. Ik heb alleen op 1000cc fietsen stuurdempers gehad en dan vooral nog omdat ik nog wel eens een wheelie slordig neerzette (met het voorwiel niet in de rijrichting). Een stuurdemper is dan een gemak, omdat het voorwiel dan niet gaat pendelen (slaan), maar gewoon weer in de rijrichting wordt gedrukt en daar ook blijft.

Voor sportief straatgebruik is een stuurdemper eigenlijk hetzelfde als USD vering en radiale remmen, vooral vanwege het uiterlijk. Niet zozeer omdat het nodig is.

En mocht je nou echt zo belachelijk gaan rijden dat het stuur wat gaat bewegen, en je vindt dat geen fijn gevoel, dan kun je er altijd nog voor een paar honderd euro een echt goede stuurdemper op laten zetten (Van Ohlins ofzo). Maar geloof me: 95% van alle rijders zal het ding niet missen.

[ Voor 13% gewijzigd door FragDaddy op 09-03-2016 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiedX schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 21:53:
Bah, hier om de hoek een eenzijdig ongeval. Ben benieuwd wat er gebeurd is :( https://zevenkamp.wordpre...kampse-ring/#comment-1808
Tsja, helaas horen dit soort dingen ook bij het motorrijden, meestal is het in het voorjaar flink raak met het aantal ongevallen met motorrijders.

Vorig jaar hebben we ook een vaste bezoeker van dit topic bij een vreselijk ongeval verloren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

FragDaddy schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 08:48:
[...]
En mocht je nou echt zo belachelijk gaan rijden dat het stuur wat gaat bewegen, en je vindt dat geen fijn gevoel, dan kun je er altijd nog voor een paar honderd euro een echt goede stuurdemper op laten zetten (Van Ohlins ofzo). Maar geloof me: 95% van alle rijders zal het ding niet missen.
Nou, ik had er op mijn 600cc Diversion wel een willen hebben (achteraf). En niet omdat ik zo raar reed. Als ik even het stuur losliet op lage snelheid (klaphelm dichtdoen,oude BMW klaphelm, moest met 2 handen) ging ie tekeer als een 'bucking bronco'. Niet normaal. Geen idee hoe het kwam. In het begin was het er niet; het is op enig moment begonnen. Heel vervelend. Misschien een probleem met de voorvering/demping oid. Dealer kon natuurlijk niets vinden, je weet hoe dat gaat. En van Hyperpro had ik toen nog niet gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Laatst online: 22:38
Ik denk dat je dan wat meer moet doen, dan wat een stuurdemper kan oplossen :+

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
mphilipp schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 12:12:
[...]

Nou, ik had er op mijn 600cc Diversion wel een willen hebben (achteraf). En niet omdat ik zo raar reed. Als ik even het stuur losliet op lage snelheid (klaphelm dichtdoen,oude BMW klaphelm, moest met 2 handen) ging ie tekeer als een 'bucking bronco'. Niet normaal. Geen idee hoe het kwam. In het begin was het er niet; het is op enig moment begonnen. Heel vervelend. Misschien een probleem met de voorvering/demping oid. Dealer kon natuurlijk niets vinden, je weet hoe dat gaat. En van Hyperpro had ik toen nog niet gehoord.
Hier is een stuurdemper hier niet voor bedoeld. Is ook geen probleem met vering. Als je op hoge snelheid met oneffen wegdek last heb van (extreme) beweging in het stuur, kan dat wel degelijk met vering-instelling te maken hebben. Maar op lage snelheid niet.

Vaak gaat het stuur bewegen bij een hele specifieke snelheid: Bijvoorbeeld tussen 50 en 60km/h of tussen 80 en 90 ofzo. Dat komt dan vaak door een van deze drie dingen:

a) balhoofdlager
b) wiellager
c) gecupte voorband

Vooral dat laatste. Heb het al op 3 motoren meegemaakt. De eerste keer ook helemaal gek gezocht. Hele voorkant verbouwd qua lagers. Was gewoon de voorband. Hebbie een nieuwe voorband op die Div laten zetten?

[ Voor 22% gewijzigd door FragDaddy op 09-03-2016 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

FragDaddy schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 12:36:
[...]
Was gewoon de voorband. Hebbie een nieuwe voorband op die Div laten zetten?
Weet ik niet meer. Dit was in de jaren '90 eerste generatie Diversion. Ik weet niet meer wat het veroorzaakte. Kan cuppen zijn geweest, maar dan is ie er wel extreem gevoelig voor. Ik heb het verder bij geen een motor gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
FragDaddy schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 08:48:
[...]

Ik vind persoonlijk de FireBlade ook mooier om te zien dan een CBR600RR maar als je voor de CBR600RR gaat, kun je gerust ook een 2003-2004 model overwegen hoor. Ik kan me goed voorstellen dat niet iedereen zomaar 1000-1500 euro extra uit zijn achterzak trekt en als je dat wel doet kun je beter investering in een goed leren pak, een goede helm en een paar echt goede laarzen.

USD vering en radiale remklauwen is voor op de weg toch alleen voor het uiterlijk. Met de vering en remmerij van een 2003 kun je ook belachelijk sportief rijden. Ik kon er in iedergeval prima rollende stoppies mee maken vanaf zo'n 80km/h. Meer remkracht kun je toch niet gebruiken, want dan gaat ie over de kop. Vering net zo: Kan je echt heel sportief mee rijden. Dat blok is prima. Die 5pk meer van het nieuwe model ga je echt niet merken of missen.

En die electronische stuurdemper. Naja.. Ik heb nooit een stuurdemper nodig gehad op een 600cc fiets. Bij echt lomp rijden (volgas accelereren in 1 en 2 over heel slecht wegdek) kan het stuur wat gaan bewegen, maar echt gevaarlijk wordt dat eigenlijk nooit. Zolang je het gas er maar op houdt en niet opeens het gas dicht gooit. Ik heb alleen op 1000cc fietsen stuurdempers gehad en dan vooral nog omdat ik nog wel eens een wheelie slordig neerzette (met het voorwiel niet in de rijrichting). Een stuurdemper is dan een gemak, omdat het voorwiel dan niet gaat pendelen (slaan), maar gewoon weer in de rijrichting wordt gedrukt en daar ook blijft.

Voor sportief straatgebruik is een stuurdemper eigenlijk hetzelfde als USD vering en radiale remmen, vooral vanwege het uiterlijk. Niet zozeer omdat het nodig is.

Mwa, ik heb 2 jaar een 2003/2004 model gehad waarvan 1 jaar met usd ohlins en achterschokkert en brembo M4's, daarnaast ook op een 2005/2005 model en een 2007/2008 model gereden en ik moet zeggen dat het allemaal een andere beleving geeft. Zeggen dat 'die upgrades' geen drol uitmaken is een beetje kort door de bocht. Daarnaast is de resell value van de 2005/2006 modellen stukke beter, die 2003/2004 modellen zijn niet aan de straatstenen te slijten. Ik heb uiteindelijk mijne maar in onderdelen verkocht en ik ken ook eigenaren die een perfecte PC37 wegdeden voor 2700 euro omdat ze het na 2 jaar nog steeds niet verkocht kregen.

Die 5 extra pk ga je wel merken als je vaak met vrienden gaat rijden die op een PC40 en een R6 zitten.

De HESD is ook meer voor straatgebruik heb ik gehoord, om tankslappers enzo te voorkomen op hogesnelheden door oneffenheden in de weg die de vorken niet meer kunnen opvangen. Het is toch wel een fijne extra om te hebben lijkt me, beetje zoals ABS. Degene die circuit rijden met hun CBR600RR, CBR1000RR slopen de HESD meestal eraf en vervangen het voor een mechanische omdat ze die zelf kunnen instellen, de HESD wilt namelijk wel eens enorm stijf worden bij hoge snelheden. Dan maakt bochten pakken op het circuit ook weer een stuk moeilijker.

[ Voor 10% gewijzigd door cyntax op 09-03-2016 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-10 11:17
Chinees kuipruitje is binnen , van t weekend eens passen :)

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1568/25518407002_c73042b420_z.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Reloader op 09-03-2016 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

mphilipp schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 12:46:
[...]

Weet ik niet meer. Dit was in de jaren '90 eerste generatie Diversion. Ik weet niet meer wat het veroorzaakte. Kan cuppen zijn geweest, maar dan is ie er wel extreem gevoelig voor. Ik heb het verder bij geen een motor gehad.
Herken wat je zegt, heb ik ook last van gehad met mijn FZS600. Bandenslijtage icm met iets te lage druk waren hier de oorzaak van. Een nieuwe MPR voorband en weer goed op druk brengen waar het devies.

Op dit moment merk ik dat de voorband van mijn FJR hetzelfde begint te doen, een half jaar geleden was de band gloednieuw en lijkt dus nu al compleet versleten te zijn. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-10 11:17
Reloader schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:39:
[...]

ben nog opzoek naar een voordelige tanktas.. als iemand tips heeft.. :)

en wat denken jullie van zoiets:

http://nl.aliexpress.com/...13-41a4-962a-72b6c7e3baa7 ?
oh en misschien iemand hier een mening over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:48
Reloader schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:11:
Chinees kuipruitje is binnen , van t weekend eens passen :)
Als 't meevalt, graag een linkje naar waar je 't vandaan had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 22:39
GeeMoney schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 20:41:
[...]

Ik ben super tevreden met mijn F4i uit 2005, lekker wendbaar, licht en voor mij voldoende snelheid en ook plezier met touren.

[afbeelding]
Mooie motor!
Hiervoor heb ik 4 jaar op een CBR uit '02 gereden. Ik heb er altijd met plezier op gereden. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Reloader schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:36:
[...]

oh en misschien iemand hier een mening over :P
Ik zou het niet durven :P, er bestaat altijd een kans dat die dingen scheuren onderweg. Vooral de materiaal beschrijving: 'high quality material' vind ik het een beetje vreemd. Er valt wel uit de tekst te achterhalen dat ze gebruik maken van 600D polyester maar dat moet ook nog maar blijken. Voor dat soort bagage delen zou ik toch voor een bekend merk gaan die Cordura gebruiken als materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Pas maar op. Die copycats gebruiken de productomschrijving van het origineel, maar ondertussen is het van rommel gemaakt. Niet alles is slecht wat daar vandaan komt, maar ga nou niet altijd voor het allergoedkoopste.

Pagina: 1 ... 36 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.