mphilipp schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 14:33:
[...]
Om daarom

Nou, eigenlijk omdat het geen traditionele circuittraining is. Berrt doet allroad trainingen en dit is ook in dat kader. Gewoon een beetje spelevaren met de GS op Assen. Ik weet niet of een knee-down lukt met die hangtieten eigenlijk
Maar ik heb wel voldoende vertrouwen in Bert Duursma dat deze training ok is.
Dank voor de tip, ook wel eens over zoiets zitten na te denken, klinkt goed.
Vandaag op de koffie geweest bij Motoport Echt, en al vrij snel had ik de sleutels in handen van deze MT-09 Tracer, juiste kleur en uitvoering wat mij betreft:

Ik kom van een Suzuki GSX650F af en daar mistte ik toch wel het koppel onderin en comfort en zitpositie op lange afstanden. Ben zelf 1.97m en heb relatief lange benen dus de knieën hebben het snel zwaar.
Positief verrast, lekker hoog, goeie zit, geen hele brede logge motor, stuurt licht en erg makkelijk en heel erg wendbaar. Soepel blok met veel kracht van onderin, beetje wennen aan de bak (schakelt iets anders terug en bak schakelt sowieso wat anders als de GSX) en zo rond de 3-4000 toeren rustig aan tokkelen is misschien wat te laag in de toeren voor hem. Maar pakt goed op, en als je wilt gaat ie er best wel hard vandoor. Ruitje gaf wel iets van turbulentie maar zat beter uit de wind dan met de GSX, eigenlijk best wel goed. Spiegels zijn erg mooi, zicht is redelijk, nog eens kijken hoe ik ze nu het beste moet zetten voor optimaal zicht. Kentekenplaathouder steekt wel enorm uit en ook die handvaten mogen van mij wel wieberen.

Uitlaat ook zeer tevreden over, mooi weggewerkt en sound is super. Onder de vorige motor was een sportuitlaat wel nodig, maar dat vind ik bij deze echt niet meer nodig.
Binnenkort nog met wat anders rijden, en nog eens een langere rit met deze plannen, voor de reis naar Oostenrijk heb ik iig een V Strom 1000 gehuurd dus ik ben erg benieuwd naar het verschil.