Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 106 Laatste
Acties:
  • 351.951 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:13

Fuelke

Forza Ferrari

Jellabie schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 12:10:
[...]

Die mooie witte rechte lijn?
Maar als ik google op Repsol (white) dan zie ik bijna nergens een witte rechte lijn, en in het oude logo van Repsol is de witte lijn onderaan ook wobbly.

https://www.google.be/sea...ch&q=repsol+white&imgrc=_

Afbeeldingslocatie: http://www.1000rr.net/forums/attachments/bike-month/41093d1274320226-white-repsol-1000rr-fpv0051-crop.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Fuelke op 14-11-2015 13:45 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:06

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

I'll be damned

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
De letters zijn wel recht, leek mij ook dat het enigszins hoorde eigenlijk :D

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
...hoop niet dat je ze al een boze mail hebt gestuurd :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:48
Te vroeg, niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Fuelke schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:43:
[...]

Maar als ik google op Repsol (white) dan zie ik bijna nergens een witte rechte lijn, en in het oude logo van Repsol is de witte lijn onderaan ook wobbly.

https://www.google.be/sea...ch&q=repsol+white&imgrc=_

[afbeelding]
Mooie kleurstelling! Vind die wobbly lijn ook een beetje gek, maar hey, als t zo hoort :+

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:21

steveman

Comfortabel ten onder

Lol, hilarisch :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
ben benieuwd naar de pasvorm, ik vermoed namelijk dat dit gewoon aliexpres kappensets zijn van +- 350 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

Precies op tijd, zou ik zeggen (en Doug Stanhope ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:06

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Reloader schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 17:28:
ben benieuwd naar de pasvorm, ik vermoed namelijk dat dit gewoon aliexpres kappensets zijn van +- 350 euro :)
Pasvorm is Ok, niet perfect. Het zijn idd Chinese kuipen. Ik had ze bij kappenset besteld omdat ze op stock waren... Maar die dude heeft dus niets op stock en besteld ze ook.

Verzendkosten en invoerkosten + btw opgeteld ben ik nu een dikke 100€ duurder uit.

Als ik had geweten dat ze niet op stock waren had ik ze zelf in China besteld. Maar ach...

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Haha ik wilde net zeggen dat dat hoort. Maar daar ben je ondertussen al achter ;) Een echte Honda Repsol fan merk ik al ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:04
Vandaag dan toch eindelijk de Duke kunnen ophalen :)

Dat is toch even wennen alleen de weg op. Eerst even een lekker rondje bij Goedhart kunnen rijden met wat binnendoor, landweg en snelweg. Daarna naar huis en in Amsterdam nog lekker even flink gereden dus meteen meer dan 100km op de teller gezet.

Wat rijd de Duke heerlijk licht, wendbaar en snel zat zelfs met inrijden dus niet redlinen. De wind op de snelweg was een stuk minder leuk, maar de Duke is dan ook hem snelweg monster, dat veranderd zodra je binnen de stad komt want dan kun je met deze machine doen wat je wilt. Hier ga ik nog veel plezier aan beleven :)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/k7F7YfYBYIsTXbh7GRqhQUH8/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
d:)b toffe fiets. Welke heb je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
418O2 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 23:49:
d:)b toffe fiets. Welke heb je precies?
690 Duke :)

Niet gelijk te gek doen, prima fiets om mee te leren rijden. Al snap ik na 1 dag al best dat veel Duke rijders er allerlei capriolen mee uithalen, maar dat kun je wel voor de meeste motoren met karakter zeggen, verschilt alleen t soort capriolen ;) Dat gaan we voorlopig dus maar even niet doen, eerst leren rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
bolleh schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 23:54:
[...]

690 Duke :)

Niet gelijk te gek doen, prima fiets om mee te leren rijden. Al snap ik na 1 dag al best dat veel Duke rijders er allerlei capriolen mee uithalen, maar dat kun je wel voor de meeste motoren met karakter zeggen, verschilt alleen t soort capriolen ;) Dat gaan we voorlopig dus maar even niet doen, eerst leren rijden :)
Het is zeker wel een koppelmonster? Ik heb wel een zwak voor ktm, ze zien er echt sexy uit vaak. Zie mezelf wel op een super Duke GT rijden
Afbeeldingslocatie: http://i0.wp.com/www.asphaltandrubber.com/wp-content/uploads/2015/10/2016-KTM-1290-Super-Duke-GT-teaser-04.jpg

Ik heb er zo'n 1500km op mijn motor op zitten, maar die durf ik ook nog niet helemaal los te trekken. Nu heb ik iets meer power, maar ik denk dat die van jou ook aardig wil sjouwen.

[ Voor 11% gewijzigd door 418O2 op 15-11-2015 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
418O2 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 23:59:
[...]

Het is zeker wel een koppelmonster? Ik heb wel een zwak voor ktm, ze zien er echt sexy uit vaak. Zie mezelf wel op een super Duke GT rijden
[afbeelding]

Ik heb er zo'n 1500km op mijn motor op zitten, maar die durf ik ook nog niet helemaal los te trekken. Nu heb ik iets meer power, maar ik denk dat die van jou ook aardig wil sjouwen.
70nm @ 5.500rpm dus dat wil wel inderdaad, met dank aan die grote een cilinder :)

Nu is mijn ervaring qua motoren natuurlijk beperkt maar het trekt inderdaad als een malle. Ben nog even langs mijn rijschool geweest, mijn instructeur trok gelijk een wheelie bij het wegrijden dus dat wil wel. Zelfs met zijn gewicht(120+ ;))

Op termijn gaat er vast wel iets anders komen, maar voor nu heb ik een heerlijke fiets waar ik de komende jaren mooi de basis mee onder de knie kan krijgen. Daarna kijken we wel verder, dan heb ik ook meer een idee wat voor soort motor mij nou echt ligt, een R6 is altijd mijn droom motor geweest maar ik moet maar zien hoe mijn mening de komende jaren gevormd zal worden. Zeker met wat proefritten hier en daar en rijden op de motoren van vrienden.

Ik heb 13 jaar gewacht op mijn rijbewijs, dus een aantal jaar meer om te ontdekken wat me ligt, en ondertussen genieten van wat er onder mijn kont zit lijkt me niet verkeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Je heet met recht bolleh dus :P . Gewoon lekker rijden en niet doen wat je niet durft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
418O2 schreef op zondag 15 november 2015 @ 00:30:
Je heet met recht bolleh dus :P . Gewoon lekker rijden en niet doen wat je niet durft.
Ik zei met zijn(instructeur) gewicht ;)
Ik weeg nauwelijks 70kg dus met mij erop gaat het nog wat beter met die acceleratie en pick-up ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
bolleh schreef op zondag 15 november 2015 @ 01:31:
[...]

Ik zei met zijn(instructeur) gewicht ;)
Ik weeg nauwelijks 70kg dus met mij erop gaat het nog wat beter met die acceleratie en pick-up ;)
Mea culpa.

Is trouwens niet zon beetje elke motor (35+kW) op zijn achterwiel te trekken? Ik heb het per ongeluk een keer gedaan, rollend met koppeling en in de 1 op een stoplicht af. Licht springt op groen en laat de koppeling los en geef gas. Woepsie! Ging gelukkig niet zo hoog. Dat is dan weer het voordeel van een 600, met een 1000 had het minder subtiel gegaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:44
Gisteren 3u rijles op de baan, in de regen... Als ik niet zo'n kou had gehad, was ik het tegen 't einde misschien wel leuk beginnen vinden ;) hoewel, even terugschakelen op een klaverblad en achterwiel voelen zoeken was toch niet mijn idee van fun.
Maar goed, boeiende leerschool, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In een bocht terug schakelen? Ik ben misschien wat ouderwets, heb nog les gekregen in een achterwielaangedreven auto en rij er ook nog steeds een. Maar wij werd altijd geleerd terugschakelen voor een bocht/rotonde. Zo werd me dat ook geleerd bij mijn motorrijbewjs. In een bocht heb je meestal wel een constante snelheid. Zeker met klote weer, dan zal ik die regel zeker aanhouden.

Maarja mij werd nog het nut van pompend remmen geleerd bij lessen (motor en auto). Hoor ik ze nu ook niet meer over. ABS was nog niet echt gemeengoed in 1989 en nog steeds niet op een hoop low budget auto's.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2015 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Tja ik zeg niet dat dat op instructie was he, maar ik zat nog te hoog... En in de regen merk je het gevolg van dat soort fouten wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 15 november 2015 @ 08:27:
Maarja mij werd nog het nut van pompend remmen geleerd bij lessen (motor en auto). Hoor ik ze nu ook niet meer over. ABS was nog niet echt gemeengoed in 1989 en nog steeds niet op een hoop low budget auto's.
Pompend remmen was toen al omstreden. Het was een zwaktebod voor mensen die in paniek anders die rem volop intrappen en zo helemaal niet vertragen. Door pompend te remmen, vertraag je tenminste nog een beetje. Als je een beetje gevoel hebt en géén ABS kun je beter voorzichtig remmen om zo blokkeren te voorkomen.
Een beetje zoals remmen met ijzel/sneeuw. Met ABS glij je vaak toch nog lang door omdat ie geen grip kan vinden. Mijn ervaring is dan als je héééél voorzichtig met een fluwelen voetje de rem bedient, je alsnog eerder stil staat. Voor een noodstop ben je dan waarschijnlijk nog steeds fucked, maar als je door de stad rijdt onder die omstandigheden is de snelheid toch laag.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

:D

@Bolleh: Mooie fiets! Veel plezier ermee. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Joopieboy op 15-11-2015 10:19 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
418O2 schreef op zondag 15 november 2015 @ 02:44:
[...]

Mea culpa.

Is trouwens niet zon beetje elke motor (35+kW) op zijn achterwiel te trekken? Ik heb het per ongeluk een keer gedaan, rollend met koppeling en in de 1 op een stoplicht af. Licht springt op groen en laat de koppeling los en geef gas. Woepsie! Ging gelukkig niet zo hoog. Dat is dan weer het voordeel van een 600, met een 1000 had het minder subtiel gegaan denk ik.
Zelfs mijn Varadero met volle tank en mij er op kreeg ik (per ongeluk) van de grond, dan heb je het over een gecombineerd gewicht van meer dan 400kg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri.
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Je kan met elke motor een wheely maken

YouTube: GL1800 Goldwing Wheelie

[ Voor 22% gewijzigd door Henri. op 15-11-2015 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op zondag 15 november 2015 @ 10:10:
[...]

Pompend remmen was toen al omstreden. Het was een zwaktebod voor mensen die in paniek anders die rem volop intrappen en zo helemaal niet vertragen. Door pompend te remmen, vertraag je tenminste nog een beetje. Als je een beetje gevoel hebt en géén ABS kun je beter voorzichtig remmen om zo blokkeren te voorkomen.
Een beetje zoals remmen met ijzel/sneeuw. Met ABS glij je vaak toch nog lang door omdat ie geen grip kan vinden. Mijn ervaring is dan als je héééél voorzichtig met een fluwelen voetje de rem bedient, je alsnog eerder stil staat. Voor een noodstop ben je dan waarschijnlijk nog steeds fucked, maar als je door de stad rijdt onder die omstandigheden is de snelheid toch laag.
Als je abrupt in een noodsituatie tot stilstand moet komen heeft langzaam remmen totaal geen zin meer. Pompend remmen ziet er gevaarlijk en ongecontroleerd uit en de wagen schokt. Maar zorgt er voor dat je vele malen eerder stil staat en de wagen hanteerbaar blijft. Pompend remmen moet je juist trainen, is een reflex die niemand beheert. Iedereen heeft de neiging om vol de rem in te trappen. Het was toen de tijd niet omstreden en nog steeds niet en het zou een verplicht onderdeel moeten worden tijdens een verplichte slipcursus.

Ook in de sneeuw werkt het uitmuntend, heb 5 jaar in Zweden gewoond. Daar wordt het de beginnende rijder nog steeds bijgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:59
dmv de koppeling kan je inderdaad met elke motor een wheely maken maar ik denk dat ze hierboven over powerwheelies hebben die je alleen kunt maken als je veel vermogen of koppel hebt.

Wat remmen betreft gaat een motor nooit een auto laat staan een vrachtwagen eruit remmen dus ik denk dat het beter is om uitwijk manoeuvres te trainen inclusief de bermvlucht in plaats van pompend remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 15 november 2015 @ 14:11:
[...]
Ook in de sneeuw werkt het uitmuntend, heb 5 jaar in Zweden gewoond. Daar wordt het de beginnende rijder nog steeds bijgebracht.
Ja, daar wel. Maar hier niet... :+ Zolang er nog mensen een V70 kunnen vernietigen mét winterbanden en met droge ogen beweren dat ze niet te hard reden is het niet best gesteld met de wintervaardigheden in Nederland. Het hele land ligt ook plat als het een beetje sneeuwt of regent.

Maar over dat pompend remmen waren de meningen op zijn minst verdeeld. De ene riep dat je het niet moest doen en de ander zei weer dat het prima was (rijinstructeurs bedoiel ik dan). Rijden blijft een vaardigheid die je moet trainen. En dat doet het merendeel niet.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard moet je het niet in een normale remsituatie toepassen, dan schiet iedereen om je heen in paniek zoals ze al doen als ze van ZOAB in niet ZOAB komen. Moet je eens op de A50 of A15 rijden, haha zo vermoeiend.

Maar eigenlijk mag ik hier niet eens posten, heb al tien jaar niks meer met mijn motorrijbewijs gedaan, shame on me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
NTV650 met versleten koppeling wou écht niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:05
bolleh schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 23:31:
Vandaag dan toch eindelijk de Duke kunnen ophalen :)

Dat is toch even wennen alleen de weg op. Eerst even een lekker rondje bij Goedhart kunnen rijden met wat binnendoor, landweg en snelweg. Daarna naar huis en in Amsterdam nog lekker even flink gereden dus meteen meer dan 100km op de teller gezet.

Wat rijd de Duke heerlijk licht, wendbaar en snel zat zelfs met inrijden dus niet redlinen. De wind op de snelweg was een stuk minder leuk, maar de Duke is dan ook hem snelweg monster, dat veranderd zodra je binnen de stad komt want dan kun je met deze machine doen wat je wilt. Hier ga ik nog veel plezier aan beleven :)

[afbeelding]
Feli! Hoe rijdt dat tov een 2 cil? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op zondag 15 november 2015 @ 08:27:
In een bocht terug schakelen? Ik ben misschien wat ouderwets, heb nog les gekregen in een achterwielaangedreven auto en rij er ook nog steeds een. Maar wij werd altijd geleerd terugschakelen voor een bocht/rotonde. Zo werd me dat ook geleerd bij mijn motorrijbewjs. In een bocht heb je meestal wel een constante snelheid. Zeker met klote weer, dan zal ik die regel zeker aanhouden.

Volgens mij is ABS verplicht bij elke auto tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Tylen schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:11:
[...]

Al jaren :)

Voor motorfietsen ook over twee maand. Goede ontwikkeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
ephymerous schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:00:
[...]

Feli! Hoe rijdt dat tov een 2 cil? :)
Het trilt natuurlijk nog wat meer, al vind ik het verschil best meevallen. Zit meer in bepaalde toerbereiken. Je hebt gewoon erg veel bruikbaar koppel, zeker gepaard met het enorm lage gewicht(150kg leeg). Desondanks wil de motor best graag lekker in de toeren gejaagd worden.

Een echt goed oordeel kan ik nog niet vellen gezien mijn beperkte ervaring. Gezien het lage gewicht, een cilinder moet je wel echt wennen aan de motor zodra je weg rijdt voor het eerst.

Wel merk je duidelijk dat snelwegen goed te doen zijn, maar niet het favoriete terrein. De landwegen en met name de stad zijn veel meer het terrein van deze motor. Ook gezien je best rechtop zit, veel overzicht in het verkeer, en door het lage gewicht het ding overal moeiteloos tussendoor stuurt vanaf moment 1.

Amsterdam in met de auto is 1 van mijn grootste irritaties, maar ik ging gister vrijwel automatisch de stad in, en dat beviel dus zoals gezegd heerlijk, ondanks het weer, blaadjes en wat nog meer. Ik kijk dus erg uit naar het komende voorjaar en beter weer :)

[ Voor 0% gewijzigd door bolleh op 15-11-2015 22:42 . Reden: Typvaut ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 21:31

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Tylen schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:11:
[...]

Dat mag wel zijn, maar ik ben dusdanig ontevreden over de abs in mijn huidige auto dat ik gewoon pompend blijf remmen. In de auto is het zelfs een reflex, ik krijg het daar niet voor elkaar om de rem tot de bodem in te trappen en vast te houden. Op een rijvaardigheidscursus kwam ik daar achter. Ik was de enige die ook die hele dag in een auto zonder abs reed, dus dat kwam goed van pas. (was een training met eigen auto, dat was mijn vorige auto) En om het af te maken, de enige die de hele dag niet een pion heeft geraakt. :p

Op de motor daarentegen, vertrouw ik wel op de abs. Veel fijner afgeregeld. Ik voel het niet eens klapperen in het pedaal, alleen het klapperen van de ketting op dat moment. Ik merk het eigenlijk vooral doordat ik de abspomp hoor werken. Tot op heden is mijn vertrouwen niet beschaamd. Een heel goed systeem van Honda. En Bosch, waarschijnlijk.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op zondag 15 november 2015 @ 23:40:
[...]

Dat mag wel zijn, maar ik ben dusdanig ontevreden over de abs in mijn huidige auto dat ik gewoon pompend blijf remmen. In de auto is het zelfs een reflex, ik krijg het daar niet voor elkaar om de rem tot de bodem in te trappen en vast te houden. Op een rijvaardigheidscursus kwam ik daar achter. Ik was de enige die ook die hele dag in een auto zonder abs reed, dus dat kwam goed van pas. (was een training met eigen auto, dat was mijn vorige auto) En om het af te maken, de enige die de hele dag niet een pion heeft geraakt. :p

Op de motor daarentegen, vertrouw ik wel op de abs. Veel fijner afgeregeld. Ik voel het niet eens klapperen in het pedaal, alleen het klapperen van de ketting op dat moment. Ik merk het eigenlijk vooral doordat ik de abspomp hoor werken. Tot op heden is mijn vertrouwen niet beschaamd. Een heel goed systeem van Honda. En Bosch, waarschijnlijk.
Dan zal het toch echt aan je huidige auto liggen, een beetje moderne auto met ABS versla je echt niet met pompend remmen in veel situaties.

Voertuigbeheersing is uiteraard weer wat anders ;). Tijd terug gingen we trail rijden (met Land Rover Defenders) en er waren er maar 5 van de 95 collega's die het parcours foutloos hadden afgelegd; waaronder mijn broer en ik :).

Laatst reed ik met de motor in Belgie en ineens zag ik een flitser staan. Ik reed ongeveer 95 op de teller en ik twijfelde ineens heel erg aan de toegestane snelheid. Gezien er niemand achter me reed, remde ik vrij hard af (tot 50). Ging allemaal meer dan prima, maar ik had zo'n schrikreactie in het "knijpen" voor mijn gevoel dat ik maar iets harder had hoeven knijpen en ik had mogelijk een korte blokkering in het voorwiel gehad. Achteraf gezien mocht je daar gewoon 90... (:().

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Iemand hier ervaring met/een mening over verschillende merken crashbars? Ik denk aan Givi, SW-Motech, Fehling. Is er een kwaliteitsverschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Laatst online: 12:12
Maegrim schreef op zondag 15 november 2015 @ 19:37:
[...]

NTV650 met versleten koppeling wou écht niet :P
NTV650 met goede koppeling ook niet.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Dryhte schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:11:
Iemand hier ervaring met/een mening over verschillende merken crashbars? Ik denk aan Givi, SW-Motech, Fehling. Is er een kwaliteitsverschil?
Verschilt per motor toch, wellicht kan je op een motortypespecifiek forum zoeken naar ervaringen van de verschillende merken crashbars. Wat kwaliteit betreft zal het vast niet veel verschillen maar pasvorm, uiterlijk en effectiviteit zal je keuze uiteindelijk bepalen denk ik.

Zelf heb ik op mijn motor momenteel een SW-Motech crashbar waarmee ik blij ben. Kwaliteit, pasvorm en instructies zijn perfect alleen heb ik veel nare dingen gehoord over de Nederlandse distributeur van SW-Motech producten, dus garantie en product leveringen kunnen wat trager zijn dan 'normaal'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
cyntax schreef op maandag 16 november 2015 @ 12:32:
[...]

Verschilt per motor toch, wellicht kan je op een motortypespecifiek forum zoeken naar ervaringen van de verschillende merken crashbars. Wat kwaliteit betreft zal het vast niet veel verschillen maar pasvorm, uiterlijk en effectiviteit zal je keuze uiteindelijk bepalen denk ik.

Zelf heb ik op mijn motor momenteel een SW-Motech crashbar waarmee ik blij ben. Kwaliteit, pasvorm en instructies zijn perfect alleen heb ik veel nare dingen gehoord over de Nederlandse distributeur van SW-Motech producten, dus garantie en product leveringen kunnen wat trager zijn dan 'normaal'.
Tja er is http://www.bs-motoparts.com/ - die leveren uit .de blijkbaar ook naar NL en BE (gratis).

Het gaat voor mij een beetje tussen:
Afbeeldingslocatie: https://static.rad.eu/i/images/producten/44608gr.jpg?width=800&height=800&bgcolor=ffffff&quality=100 en Afbeeldingslocatie: http://files.bs-motoparts.eu/images/sw-motech/sturzbuegel/sbl.01.380.10000b-1.jpg

Originele en PUIG crashbars lijken nogal op de SW-M (de tweede pic).

Fehling beschermt eigenlijk enkel de motor zelf:
Afbeeldingslocatie: http://www.fehling.de/images/preise/imagecc38483389a3.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Dryhte op 16-11-2015 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Die eerste lijkt mij het stevigste, zo aan het plaatje te zien dan. Je moet goed kijken waar ze op steunen en dus hun krachten op kwijt moeten raken. Die eerste loopt ook door die stang helemaal door naar de andere kant. Lijkt een beetje op de valbeugels op de GS en wat ik op die RT (politieuitvoering) had. De RT heeft zelfs een speciaal subframe waar de beugels op gemonteerd moeten worden.

Die eerste is misschien niet het meest elegante, maar ik denk wel dat ie het beste beschermt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
mphilipp schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:02:
Die eerste lijkt mij het stevigste, zo aan het plaatje te zien dan. Je moet goed kijken waar ze op steunen en dus hun krachten op kwijt moeten raken. Die eerste loopt ook door die stang helemaal door naar de andere kant. Lijkt een beetje op de valbeugels op de GS en wat ik op die RT (politieuitvoering) had. De RT heeft zelfs een speciaal subframe waar de beugels op gemonteerd moeten worden.

Die eerste is misschien niet het meest elegante, maar ik denk wel dat ie het beste beschermt.
Mee eens en je kan aan die eerste ook nog eens LED lampen hangen op de connectie stang zonder dat ze beschadigd raken bij een crash ;).

Edit: Ik zie dat de SW Motech crashbar ook een connectie stang heeft maar die is plat en loopt voor de radiator langs waardoor je hem niet zo goed kan zien op de afbeelding.

Ennnn even een cross post van advrider
Ha, thanks Garzan - I was just going to say the same thing...

Certainly in my experience the CB500X drops very well indeed for a bike with so much bodywork (compared to a dirt bike I mean)...

I probably dropped it around half a dozen times during the trip, including it's full dead weight on the right hand side onto rough rocks in Moab link here and the only damage was the plastic surround of the front turn-signal (the signal itself still worked perfectly fine btw.), and this was only because it landed on a particular rock I'm sure, as I'd dropped the bike previously in similar circumstances on the same side with no damage at all.

I also low-sided it pretty comprehensively on a rocky trail on my way back through Nevada - this was at 20-25mph, and again, the full weight of the bike slamming down and sliding along the trail link here and other than a twisted hand guard and a slight bend to the gear lever, again the rest of the bike survived incredibly well.

So my personal conclusion is that all these tubular fairing/tank protectors, and engine case covers etc. really are not necessary. As Garzan suggests, by all means fit them if you like the look, or want somewhere to mount auxiliary lights etc. but to me they just add unnecessary bulk, weight and expense.

Hope that gives some food for thought.

Jx

[ Voor 51% gewijzigd door cyntax op 16-11-2015 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Let er idd op dat ze niet op het blok geschroefd worden. Als je dan valt krijgt je blok ook een optatert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 15:25

Ktenolix

Pijlsnel

Dit weekend m'n fietsje gepoetst alvorens ie de winterslaap in ging. Was een erg emotioneel afscheid. :'(
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/v/t1.0-9/12208402_967554106648501_3457951919098024964_n.jpg?oh=4f387172682180b83387a566086dddc4&oe=56EABCE6
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/11214298_967554126648499_127984995539166930_n.jpg?oh=36842ba281ba8ee9c7debd64f31c9e28&oe=56ED3A9A

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
Winterslaap is maar tijdelijk he :P

Ik heb goed nieuws gehad van het Waarborgfonds. Mijn crash, in april, veroorzaakt door olie op de weg, mede geconstateerd door de politie, wordt vergoed. Ik krijg een zeer schappelijke vergoeding voor zowel motor, kleding, als een klein bedrag smartengeld, waardoor ik er financieel amper op achteruit ga.

Wel heb ik nu 6 maanden zonder motor gezeten (en moest ik vanwege woon-werk een koekblik aanschaffen), maar ik had er niet meer op gerekend. De kans is immers klein dat ze uitkeren. Dus ik ben er erg blij mee. Ik ga begin volgend jaar dan ook weer opstappen, op iets van een 600cc, waar ik gewoon lekker mee kan rijden, en heel af en toe woon-werk mee kan doen.

Maar eerst, over 2 weken richting Thailand en daar op een CRF 250 rondrijden ^^ Oh en de moraal van het vehaal, rechtsbijstand kan echt heel handig zijn. Die heb ik nu al ruimschoots terugverdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dat is fijn! Ik heb het ook. Kost haast niets, maar 1 verkeers- of werkgelateerd incident en heb je het er inderdaad uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ktenolix schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 07:38:
Dit weekend m'n fietsje gepoetst alvorens ie de winterslaap in ging. Was een erg emotioneel afscheid. :'(
Gewoon blijven rijden.

/me blijft zolang er geen ijzel of sneeuw ligt gewoon doorrijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:14:
[...]

Gewoon blijven rijden.

/me blijft zolang er geen ijzel of sneeuw ligt gewoon doorrijden :)
Gewoon blijven rijden.

* Martin blijft ook met ijzel of sneeuw gewoon doorrijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
nieuwe uitlaat besteld :D ga eens een poging wagen met een Dominator uitlaat http://dominator-wydechy.pl/en. ben heel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisterenavond in de zware regen en donkerte wel voor het eerst in mijn leven een HighViz vestje over mijn zwarte pak aangedaan :o

En vanmorgen dat ding zo snel mogelijk weer in mijn kriega tas gestopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Reloader schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:20:
nieuwe uitlaat besteld :D ga eens een poging wagen met een Dominator uitlaat http://dominator-wydechy.pl/en. ben heel benieuwd :)
Kost ook geen drol :) Hebben die dingen een keurmerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
volgens mij geen e-keur, maar wel een db killer erin... :) kosten waren 500nogwat poolse zloty's.... (115 euro)
dus ik ben benieuwd, ken iemand met de moto GP variant onder zijn motor, maar dat maakt me iets teveel herrie maar voor de rest ziet het er netjes uit ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Reloader op 17-11-2015 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:22:
Gisterenavond in de zware regen en donkerte wel voor het eerst in mijn leven een HighViz vestje over mijn zwarte pak aangedaan :o

En vanmorgen dat ding zo snel mogelijk weer in mijn kriega tas gestopt :)
Blasphemy!!!
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:20:
[...]

Als inderdaad het verplicht wordt om in het kanariegeel rond te rijden stop ik ook met motorrijden. Ik rij altijd in het zwart en dat hou ik graag zo. Een gele helm met een zwart pak kan wat mij betreft nog net.
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 21:59:
[...]

Toch niet een geel vestje mag ik hopen :X
Moet ik doorgaan? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes yes >:)

Mijn vriendin had er ook al lol om toen ze mij met dat ding zag thuiskomen. Zo van wtf heb jij nu aan :P

Ik stapte gisterenavond met een rot gevoel op de motor, zware regen, pikkedonker, behoorlijke spits en op een weg waar de laatste tijd ernstige ongelukken zijn gebeurd. Met dat gele clownspakje stapte ik nog een beetje met een grijns op de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:41:
[...]

Yes yes >:)

Mijn vriendin had er ook al lol om toen ze mij met dat ding zag thuiskomen. Zo van wtf heb jij nu aan :P

Ik stapte gisterenavond met een rot gevoel op de motor, zware regen, pikkedonker, behoorlijke spits en op een weg waar de laatste tijd ernstige ongelukken zijn gebeurd. Met dat gele clownspakje stapte ik nog een beetje met een grijns op de motor.
Je ziet het zelf toch niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dat is voor mij geen argument. Een helm met zo'n logo zal ik nooit op mijn kop zetten

http://www.motor-forum.nl...X-661-Magnamaniac-Fi.html

en ik heb liever koude bovenbenen in jeans dan dat ik met textiel rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:13:
[...]
en ik heb liever koude bovenbenen in jeans dan dat ik met textiel rijdt.
Daar kom je als je elke dag woon/werk verkeer doet wel op terug ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:29:
[...]

Daar kom je als je elke dag woon/werk verkeer doet wel op terug ;) >:)
Dat doe ik op de trapfiets. Op de motor is niet te doen, het is maar 1,5km. Daarbij dus ook te kort om het koud te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
418O2 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 23:59:
[...]

[afbeelding]

Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwsmotor.nl/images/motornieuws/2015/11_november/1290_KTM_Super_Duke_GT_orange_90.jpg
Ziet er inderdaad goed uit. Ik heb KTM links laten liggen, maar deze is wel interessant.

en een lame variant, zwart...:
Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwsmotor.nl/images/motornieuws/2015/11_november/2016_Kawasaki_ZX10R_Winter_edition.jpg -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:41
Ik post vrijwel nooit (lees wel met hele grote regelmaat mee) dus dacht laat ik ook eens een ervaring delen..

Heb vorige week een Schuberth SR1 gekocht omdat deze nu _wel_ betaalbaar is ;) en wat een wereld van verschil tov de Marushin 999rs die ik hiervoor had! Helm is ongeveer 200gr zwaarder maar dat merk je totaal niet (door het windtunnel werk van Schuberth?), ventilatie bovenop die je ook daadwerkelijk voelt, pasvorm die je hoofd echt 'omsluit' (en ja, ik weet dat mijn Marushin al wat ouder is, maar ook deze zit nog niet los op mijn hoofd).

Anyway, nu het nieuwe jaar nieuwe modellen gaat brengen is het echt aan te raden om te kijken naar een top segment helm tegen een mooie korting, er is voor mij echt een wereld opengegaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri.
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Ktenolix schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 07:38:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind dit een beetje gezeur :X , hoezo emotioneel afscheid, je kunt gewoon doorrijden.
Je hoort motorrijders ook wel zeggen:" ik kan geen dag zonder de motor", maar lassen wel een winterstop in 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Imperial_Master schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 19:16:
Anyway, nu het nieuwe jaar nieuwe modellen gaat brengen is het echt aan te raden om een top segment helm tegen een mooie korting, er is voor mij echt een wereld opengegaan :D
En zo'n Schuberth blijft zijn pasvorm behouden. Het zijn die goedkope prullen die na 1 of 2 jaar uitgelubberd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Valt inderdaad me, na 80.000km zit de C3 hier nog steeds hetzelfde.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

3 jaar en een 20dkm met mijn HJC IS-16 en hij is al aardig uitgelubberd. :P

Heb laatst een helm gepast die mij zeer goed paste, ondanks dat mijn hoofdmaat een beetje tussen L en XL inzit, Shoei GT Air. :Y Alleen de prijs is een beetje jammer. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:34
Mijn C3 zit na 4 jaar en 70k km ook nog als gegoten. Ben wel eens aan een nieuw vizier toe en de beugels van het zonnevizier zijn beide gescheurd. Eens kijken of die los te vervangen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Joopieboy schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:00:
3 jaar en een 20dkm met mijn HJC IS-16 en hij is al aardig uitgelubberd. :P

Heb laatst een helm gepast die mij zeer goed paste, ondanks dat mijn hoofdmaat een beetje tussen L en XL inzit, Shoei GT Air. :Y Alleen de prijs is een beetje jammer. :X
Ja die is echt fijn. Maarja, wel duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
418O2 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:55:
[...]

Ja die is echt fijn. Maarja, wel duur
Hopen dat hij snel uit collectie gaat :P

Zo heb ik mijn Shoei XR-1100 voor ongeveer €350 kunnen scoren. Wel met een apart patroontje... mgoe, ik hoef er zelf niet naar te kijken he. En ik vond het goed bij de Magna passen, nu iets minder op de Varadero, maar ja. Boeiend, ding zit super fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:41
Dat dus inderdaad; de SR1 heb ik nu voor 400e gehaald en dan vind ik het patroontje nog mooi ook:

Afbeeldingslocatie: http://pierceimages.imgix.net/ProdImages/prod_24892/p24892.jpg?q=40&sharp=20&dpr=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 15:25

Ktenolix

Pijlsnel

Henri. schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 19:27:
[...]

Ik vind dit een beetje gezeur :X , hoezo emotioneel afscheid, je kunt gewoon doorrijden.
Je hoort motorrijders ook wel zeggen:" ik kan geen dag zonder de motor", maar lassen wel een winterstop in 8)7
Misschien omdat het de eerste keer is dat mijn motor de winterstop in gaat (ik heb m'n rijbewijs sinds september dit jaar). Ik rijd (nog) niet graag in prut weer als dit, liever met mooi weer. Het mooie weer is wel gedaan, dus winterstop. :)

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

Topicstarter
BlackLabel01 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:54:
Mijn C3 zit na 4 jaar en 70k km ook nog als gegoten. Ben wel eens aan een nieuw vizier toe en de beugels van het zonnevizier zijn beide gescheurd. Eens kijken of die los te vervangen zijn :)
Moet me hier ook nog eens een nieuw vizier halen. Ik ontzie dat ding niet echt. Helm honderden keren open en dicht klappen, open,geklapt rondrijden,... Vizier proper maken met je handschoenen (lekker hard wrijven),...

Jammer dat die dingen zoveel kosten :p

https://www.rad.eu/nl/x2/vizieren-schuberth/f/10531

Ik mis bij Schuberth eigenlijk de hele vizieren of pinlocks. Heb dat vroeger op 1 van m'n helmen gehad. Ideaal nu bij donker weer en mist enzo (meer contrast).

edit: bestaan toch blijkbaar http://www.racevisors.co....C3-Yellow-HD-Visor-XL-2XL

[ Voor 22% gewijzigd door DinX op 18-11-2015 07:36 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
DinX schreef op woensdag 18 november 2015 @ 07:34:
[...]
Ik mis bij Schuberth eigenlijk de hele vizieren of pinlocks. Heb dat vroeger op 1 van m'n helmen gehad. Ideaal nu bij donker weer en mist enzo (meer contrast).
LOL lang leve pinlock. Ik heb er gisteren een gekocht, en vroeg me meteen af waarom ik 'm niet al maanden had 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

Topicstarter
Dryhte schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:45:
[...]

LOL lang leve pinlock. Ik heb er gisteren een gekocht, en vroeg me meteen af waarom ik 'm niet al maanden had 8)7
Ik heb een typfout gemaakt. Ik bedoelde gele vizieren / gele pinlocks :p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
DinX schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:10:
[...]

Ik heb een typfout gemaakt. Ik bedoelde gele vizieren / gele pinlocks :p
uhuh - quote dus niet meer relevant, comment wel nog ;) Geen damp meer, yeah...

waarom zoek jij specifiek geel? (oh laat maar, ik zie het al, meer contrast. really?)

[ Voor 7% gewijzigd door Dryhte op 18-11-2015 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het werkt wel, maar ik vind het juist vermoeiender voor de ogen. Daarom voor mij gewoon kleurloos (en schoon) vizier voor in het donker.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 09:07
Hoe doen jullie dat eigenlijk met donkere vizieren? Ben paar maand geleden op de R1 naar BSB in Assen geweest.. Het liep allemaal uit, waardoor ik in het donker en regen terug moest. Dan kan je dus een dik uur naar huis rijden met je vizier open..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:40

_Apache_

For life.

Bioflap schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:38:
Hoe doen jullie dat eigenlijk met donkere vizieren? Ben paar maand geleden op de R1 naar BSB in Assen geweest.. Het liep allemaal uit, waardoor ik in het donker en regen terug moest. Dan kan je dus een dik uur naar huis rijden met je vizier open..
Transparant vizier, en zonnevizier/ zonnebril eronder :). Vooral zonnevizier eronder is makkelijk te wisselen tijdens het rijden.

[ Voor 8% gewijzigd door _Apache_ op 18-11-2015 09:42 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
en dan bedampt je zonnebril ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:17
Ik ben echt blij dat ik een helm met doorzichtig pinlock vizier en antifog heb, én een zonnevizier.. :)

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:40

_Apache_

For life.

Zelfs mijn normale vizier bedampt niet. Ik gebruik een Shark -R, deze heeft een behoorlijk dik vizier (~5 mm) en dat beslaat gewoon niet, zelfs niet met mijn eigen adem en het vizier dicht. Geen pinlock nodig. :)

[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 18-11-2015 09:51 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Ik heb een zonnevizier, maar vind een donker vizier gewoon stukken fijner.. Maar niemand die een helder vizier meeneemt op de motor? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Gewoon doorzichtig vizier met zonnebril eronder als het nodig is. :)

En dat is niet vaak nodig, zeker niet rond deze tijd van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Hooglander1 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:56:
Gewoon doorzichtig vizier met zonnebril eronder als het nodig is. :)

En dat is niet vaak nodig, zeker niet rond deze tijd van het jaar.
jij rijdt enkel in het donker en op de middag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Dryhte schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:58:
[...]

jij rijdt enkel in het donker en op de middag?
De zon is niet zo fel deze tijd van het jaar en mijn routes lopen zo dat ik vrijwel altijd de zon in de rug heb. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Hooglander1 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:59:
[...]

De zon is niet zo fel deze tijd van het jaar en mijn routes lopen zo dat ik vrijwel altijd de zon in de rug heb. :P
Dat is heel fijn.. Ik merk het ook elke dag in de auto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Bioflap schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:03:
[...]

Dat is heel fijn.. Ik merk het ook elke dag in de auto :+
Bij mij is 't helaas omgekeerd ;) ik heb meestal de zon tegen. Voorlopig is dat nog in de auto dus geen probleem ;) en ingebouwd zonnevizier in de helm zal ook wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yamaha komt met de erg mooie XSR900, wat een gaaf ding is dat :9~ O+

Afbeeldingslocatie: http://cdn.rideapart.com/wp-content/uploads/2015/11/XSR900-3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.rideapart.com/wp-content/uploads/2015/11/XSR900-4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Die alu tank staat m goed! Die MT-10 is ook gaaf trouwens:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.yamaha-motor.eu/product_assets/2016/MT10/950-75/2016-Yamaha-MT-10-EU-Night-Fluo-Studio-002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Mja, die MT-10 heeft mij iets te veel transformers gehalte. De velgen(kleur) vind ik dan wel weer gaaf.

Over de vizieren: ik heb sowieso een inklapbaar zonnevizier er in zitten. Is wat mij betreft ook een harde eis voor een helm. Een transparant vizier is dan ook geen probleem. Maar in de zomer is het licht zelf al vrij fel, en vind ik een licht getint vizier alsnog fijner; in mijn geval een blauw spiegelend vizier. Ook omdat dan spiegelingen in het dashboard (heet dat zo? :P) dan niet net onder het zonnevizier door komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:43

Bergie

Lekker belangrijk...

DrivinUCrazy schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:28:
Mja, die MT-10 heeft mij iets te veel transformers gehalte. De velgen(kleur) vind ik dan wel weer gaaf.
Precies; die koplamp en alles wat daaromheen zit aan kapjes en hoekjes vind ik 3x niks.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ze hebben wat dat betreft goed gekeken naar de Z1000, dat koppel kan zo mee doen aan de volgende Michael Bay film.

Overigens vind ik het wel wat hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bergie schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:26:
[...]

Precies; die koplamp en alles wat daaromheen zit aan kapjes en hoekjes vind ik 3x niks.
Het is geen schoonheid, maar wél een bruut apparaat (dat vind ik overigens ook van de S1000RR, mn eigen brommer). Ik vind het wel gaaf :)
pagani schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:31:
Ze hebben wat dat betreft goed gekeken naar de Z1000, dat koppel kan zo mee doen aan de volgende Michael Bay film.

Overigens vind ik het wel wat hebben :)
Precies, dat bedoel ik :)

[ Voor 30% gewijzigd door noes op 18-11-2015 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:17
Het was al de mooiste, maar nu is hij nog een tikkeltje mooier geworden, de nieuwe 2016 MV Agusta Brutale 800.

Waauw..

Afbeeldingslocatie: http://i1.wp.com/www.asphaltandrubber.com/wp-content/uploads/2015/11/2016-MV-Agusta-Brutale-800-03.jpg

linkje: http://www.asphaltandrubb...16-mv-agusta-brutale-800/

[ Voor 19% gewijzigd door kazzzdafke op 18-11-2015 16:53 ]

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Laatst online: 12:12
kazzzdafke schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:52:
Het was al de mooiste, maar nu is hij nog een tikkeltje mooier geworden, de nieuwe 2016 MV Agusta Brutale 800.

Waauw..

[afbeelding]

linkje: http://www.asphaltandrubb...16-mv-agusta-brutale-800/
ninja edit

[ Voor 14% gewijzigd door MuddyMagical op 18-11-2015 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat mij opvalt is het hoefijzer als koplamp. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:51
Van hele andere orde: 19 december, 9:50 afrijden. De twee weken daarna kerstvakantie.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dryhte schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:05:
[...]
Bij mij is 't helaas omgekeerd ;) ik heb meestal de zon tegen. Voorlopig is dat nog in de auto dus geen probleem ;) en ingebouwd zonnevizier in de helm zal ook wel helpen.
Endurohelm...
Ik heb nu een Nexx XD1 (de Touratech endurohelm is op basis van deze helm) en daar ben ik na mijn Marokko vakantie erg van onder de indruk geraakt. Rammelt niet, kraakt niet, vizier (met pinlock) makkelijk te verwijderen, en een grote zonnekap (en zonnevizier). Scheelt een hoop met de zon tegen. Uiteraard niet als de zon erg laag staat, maar dan helpt niets natuurlijk.
Verders dus een perfecte (enduro)helm. Zonnekap kan er eraf, maarja...dan ben je dat voordeel kwijt. Op zich zou je er niet eens mee voor lul rijden op een streetfighter of naked denk ik. Maar zeker voor zijn geld is het een prima helm. Dat rammelende stuk brol van Nolan die ik heb kan er nog een puntje aan zuigen.

Zitten standaard nog plaatjes bij om je actioncam op te plakken zodat je die niet op je helm zelf hoeft te doen. Bovenop, links en rechts kun je de afdekplaatjes uitwisselen met platte waar je dat op kan doen.

Afbeeldingslocatie: https://mxalliance.co.za/wp-content/uploads/2015/06/nexx-xd1-voyager-white-sand.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Kan ik me voorstellen... Leuke helm. Helaas zijn er geen winkels waar je echt alle merken vindt, zodat 't moeilijk is de perfecte helm te vinden...
Pagina: 1 ... 4 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.