Het is wel een volslagen debiel, dat ter zijde
Kijk maar eens MotoGP, echt debiel. Achterwiel omhoog voor de bocht, echt gekkenwerkBobo221 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:47:
Dat spreekt voor zich. Maar knap om te zien hoe ver je kan gaan met 2 wielen
Verwijderd
ik vind die 350cl en 150cl heel netjes bij hoge km standenmphilipp schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 18:48:
[...]
Hmm...350 en 150cl klinken niet echt overmatig. Ik hoor wel ergere dingen (ook van andere merken). Het wisselt volgens mij enorm en misschien heeft het inderdaad te maken met hoe ie is ingereden en hoe de motor bereden wordt. Punt is dat het heel vaak geroepen wordt alsof het een regel is, terwijl mijn eigen ervaring heel anders is (en die uit mijn omgeving). Die zouden dan allemaal een lot uit de loterij hebben.
Het is trouwens bij de oudere boxers ook nog eens erg lastig om het juiste oliepeil te bepalen. Dat gekke glaasje geeft maar wat aan. Soms zie je 'm de ene keer op half staan en als je dan weer een stukje rijdt en 'm weer neerzet is ie vol. Heel vaag. Grote kans dat ik wel eens heb staan vullen dat het niet nodig was... Was het sowieso niet echt, want ik kiepte er al wat in (als ik al een keer keek) als ie niet op 'vol' stond. En bij de beurten keek mijn monteur altijd naar de hoeveelheid olie die eruit kwam en daar was nooit wat mis mee.
maar zoals hierboven, 1 liter per 4000 heb je ook...
en dat hoor je meer bij boxers, dan andere blok configuraties
(Harleys winnen het natuurlijk, want die lekken als ze stilstaan
Ben daarnet gebeld door de importeur van HJC. Volgens hen is wat ik zie (bobbeltjes boven de punt van dat gele vlak) compleet normaal en geen productiefouttdw schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 18:10:
[...]
Gister een mailtje gestuurd. Ik kan 'm terugbrengen voor garantie, zij sturen 'm dan op naar HJC.. Iets zegt mij dat ik m'n helm ongeveer 4,6 jaar kwijt ben omdat die Fransen te lui zijn om te werken't is dat ik nog les en een helm van de rijschool kan pakken...

[ Voor 3% gewijzigd door tdw op 10-11-2015 21:01 ]
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Verwijderd
Ik heb nu een jaartje of 20 mijn motorrijbewijs, maar ik kan je vertellen dat de grip die een motor kan hebben ook zo weg kan zijnBobo221 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:41:
Ik ben nog steeds aan het lessen en heb 0,1 ervarig met motor rijden maar ik verbaas steeds maar weer over hoeveel grip een motor kan hebben.
Voorbeeldje
Ik heb 'm een week of 20 (give or takeVerwijderd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 23:42:
[...]
Ik heb nu een jaartje of 20 mijn motorrijbewijs, maar ik kan je vertellen dat de grip die een motor kan hebben ook zo weg kan zijn
Voorbeeldje
[video]
XXXVI
Verwijderd
Velen denken onkwetsbaar te zijn op een motor. Velen eindigen dan ook in de vangrail, in de zijkant van een auto, of om een boom gekruld
+1Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 08:47:
Velen denken onkwetsbaar te zijn op een motor. Velen eindigen dan ook in de vangrail, in de zijkant van een auto, of om een boom gekruld
Als ik het wegdek niet vertrouw ga ik liever als een opaatje door de bocht (en ik ben al geen Rossi, haha).
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
In ideale omstandigheden misschien wel ja, helaas heb je in Nederland nog een stukje weer (temperatuur, vochtigheid, bladeren), een stukje eigenkennis en niet 100% van je kunnen willen gebruiken, maar vooral ook anderen of zooi op de weg. Dus als je dood wilt kun je dit best wel doen, maar ik kies er toch voor om wat behoudener te zijn omdat ik mezelf graag heel wil houden.Bobo221 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:41:
Ik ben nog steeds aan het lessen en heb 0,1 ervarig met motor rijden maar ik verbaas steeds maar weer over hoeveel grip een motor kan hebben.
In onderstaande filmpje bij 05:00 in een flauwe bocht, met zijn stuur bijna tegen het asfalt, volledig gastoevoer open en nog van versnelling wisselen en dat met een zeer hoge snelheid.
[video]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Hier nog éénJanPedaal schreef op woensdag 11 november 2015 @ 08:51:
[...]
+1
Als ik het wegdek niet vertrouw ga ik liever als een opaatje door de bocht (en ik ben al geen Rossi, haha).
Vooral met nat wegdek en wind, zoals de afgelopen dagen, rijd ik echt wel sloompjes door de bocht.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Hebben jullie ook de neiging om als je in de file een auto met ingeklapte rechterbuitenspiegel voorbij rijdt deze even open te klappen?
Kwam er vanochtend onderweg weer eentje tegen, echter maar niet gedaan aangezien de eigenaar het vast niet op prijs stelt als ik aan zijn gloednieuwe blik (HD-xxx-x) zit
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
je kan eff aankloppen op zijn raam en voorstellen het voor hem te doen..:)Chakotay schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:57:
Hebben jullie ook de neiging om als je in de file een auto met ingeklapte rechterbuitenspiegel voorbij rijdt deze even open te klappen?Kwam er vanochtend onderweg weer eentje tegen, echter maar niet gedaan aangezien de eigenaar het vast niet op prijs stelt als ik aan zijn gloednieuwe blik (HD-xxx-x) zit
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Zijn er nog nieuwe auto waar dat niet automatisch gaat?Chakotay schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:57:
Hebben jullie ook de neiging om als je in de file een auto met ingeklapte rechterbuitenspiegel voorbij rijdt deze even open te klappen?Kwam er vanochtend onderweg weer eentje tegen, echter maar niet gedaan aangezien de eigenaar het vast niet op prijs stelt als ik aan zijn gloednieuwe blik (HD-xxx-x) zit
Misschien doet hij dit wel express zodat lompe motorrijders hem niet eraf rijden....
Assumptions...
Assumptions...
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Los van het feit dat het ne complete gaga is om zo te rijden zonder handschoenenBobo221 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:41:
In onderstaande filmpje bij 05:00 in een flauwe bocht, met zijn stuur bijna tegen het asfalt, volledig gastoevoer open en nog van versnelling wisselen en dat met een zeer hoge snelheid.
[video]
Maar doe dat op het circuit. Nu denk ik dat op het circuit het snot uit zijn neus gereden wordt, want anders zou hij daar de held gaan uithangen.
Ik heb kameraden langs beide kanten, zij die het snot uit de neus rijden op de openbare weg van de circuit mannen, maar zij die dan ook meer in de gravel steken op het circuit en volledig door alles en iedereen daar naar huis gereden worden.
Op de baan is een goed motogevoel hebben gecombineerd met een dosis ontbreken van verstand de ideale mix om zo een soort rijgedrag te vertonen. Als je ziet dat hij stoer zijn handje legt op de tank tegen 200/u, dat wil wel al iets zeggen om dan nog eens zo rakelings langs een auto door te zoefen.
Tegen die snelheid weet die wagen wss niet dat hij eraan komt, en kan een klein manouver al voldoende zijn voor hem pietdood te rijden.
Op het circuit zijn motobeheersing en verstand (ipv ballen) de ideale mix om snel te gaan. Daarom dat bovenstaande snotters meestal los weggereden worden daar en dus op de baan moeten gaan stoer doen.
Never ever financial advice...
Extra reden waarom ik er af bleef, zit vast een motortje in welke het niet leuk vind om opeens bewogen te worden.418O2 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:06:
[...]
Zijn er nog nieuwe auto waar dat niet automatisch gaat?
Misschien is dat de reden waarom hij niet meer automatisch uitgeklapt werd, en maakte de eigenaar toch al geen gebruik ervan...Chakotay schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:25:
[...]
Extra reden waarom ik er af bleef, zit vast een motortje in welke het niet leuk vind om opeens bewogen te worden.
En in een sweaterkazzzdafke schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:25:
[...]
Los van het feit dat het ne complete gaga is om zo te rijden zonder handschoenen,
Ik zie ook heel wat foute inhaalacties, nog afgezien van zijn hoge snelheden. En in die tunnel komt ie volgens mij uit een wheelie waarbij hij maar net niet achterin een auto knalt. Was verbaasd dat ie überhaupt nog in de remmen gaat bij het rode licht op het einde, al is het dan ook maar om een terras op te rijden.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Volgens mij mag ik mijn eigen motor niet rijden en ben ik de grootste pechvogel ooit. Eerst m'n avb verpest en door vakantie 5 weken op herkansing moeten wachten, daarna mijn avd verpest door een fout die ik normaliter niet maakte(ok geef toe, beiden mijn eigen schuld).
Zou ik gister dan toch eindelijk de motor gaan ophalen, krijg ik zondag enorme last van m'n keel, kom net bij de dokter vandaan met diagnose ontstoken keel amandelen en een antibioticakuur
Had de antibiotica niet hoeven nemen, maar lijkt me logisch dat ik hier zo snel mogelijk vanaf wil
Denk dat aanstaande zaterdag de volgende poging wordt, ik raad jullie allen af uit de buurt van goedhart motoren te blijven die dag
Zou ik gister dan toch eindelijk de motor gaan ophalen, krijg ik zondag enorme last van m'n keel, kom net bij de dokter vandaan met diagnose ontstoken keel amandelen en een antibioticakuur

Had de antibiotica niet hoeven nemen, maar lijkt me logisch dat ik hier zo snel mogelijk vanaf wil
Denk dat aanstaande zaterdag de volgende poging wordt, ik raad jullie allen af uit de buurt van goedhart motoren te blijven die dag

sterkte!bolleh schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:02:
Volgens mij mag ik mijn eigen motor niet rijden en ben ik de grootste pechvogel ooit. Eerst m'n avb verpest en door vakantie 5 weken op herkansing moeten wachten, daarna mijn avd verpest door een fout die ik normaliter niet maakte(ok geef toe, beiden mijn eigen schuld).
Nee, ik zit nooit aan auto's van anderen. Zou het ook niet op prijs stellen als iemand aan mijn spiegels zou zitten. Misschien wist hij het wel, zat er iets vast en is ie onderweg naar de dealer. Ga jij eraan lopen rukken en gaat het misschien juist stuk.Chakotay schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:57:
Zelfde geldt voor tankdoppen/klepjes etc. Bij het stoplicht zal ik er wel ff naar gebaren, maar dat snappen ze meestal toch niet
Lekker afblijven, voor je het weet heb jij t gedaan
Ik zou wel naast de auto gaan staan, en hem op zn raampje tikken..noes schreef op woensdag 11 november 2015 @ 16:31:
[...]
Lekker afblijven, voor je het weet heb jij t gedaan
De kans dat hij net opweg is naar de garage vind ik verwaarloosbaar klein, veel groter is de kans dat hij een lompe niet kijkende koekblikker is onwetende chauffeur is.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Ik zag een keer een filmpje waarin een Britse vlogger ook probeerde de spiegel van een Range Rover (of vergelijkbaar model) uit te klappen met gevolg dat de spiegel er compleet af viel
Dus nee, ik zou er af blijven hehe..

Vanmorgen zag ik op de A27 nog zo'n gek. We (de auto's) reden 80-100, dus allang geen file meer. Ik wil van de rechterbaan naar de linker gaan en zie in mijn ooghoek nog nét een motor langs flitsen. Die was gewoon even van achter me, heel strak zonder knippers of wat dan ook even tussen de stroken door aan het sjezen. Zijn snelheid en afstand tot mijn auto waren echt te hoog en te kort. Iemand die niet zo demonstratief over de schouder kijkt hij het wisselen van rijbaan had 'm erop gehad.Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 08:47:
Maar hij ging verder. 100 was niet snel genoeg voor 'm, dus zigzagde hij tussen de auto's door alsof hij tussen een file door filterde. En meneer deed precies wat ik veel motorrijders zie doen in de file: verkeerde positie op de rijbaan. Hij rijdt dan op de linkerbaan, vlak tegen de middenstreep. Precies zodat een auto die voor 'm rijdt 'm zo moeilijk mogelijk ziet. Heeft ie niet geleerd dat ie links van het midden moet rijden en waarom dat is? Ook realiseert ie zich niet dat als het donker is, ik zijn motor maar moeilijk kan onderscheiden van al die koplampen van de auto's. Het is druk, dus ik zie in de spiegel een lint aan koplampen. Een eenzame motorkoplamp valt daar heel slecht op. Dus dat rijgedrag van 'm is echt een voor een suicidal maniac... Ik hoop dat ie de winter overleeft.
Op zich is dat wel een goede case voor running lights en/of extra lampen op een motor, zoals die 2 extra mistlampen (of hoe je dat ook noemt) op de GSA. Zo zie je tenminste dat het een motor is die nadert.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Rijbewijs afpakken en motor aan de ketting. Die gaat zichzelf doodrijden en anderen een half trauma bezorgen en geeft motorrijders een slechte naam.mphilipp schreef op woensdag 11 november 2015 @ 18:40:
[...]
Vanmorgen zag ik op de A27 nog zo'n gek. We (de auto's) reden 80-100, dus allang geen file meer. Ik wil van de rechterbaan naar de linker gaan en zie in mijn ooghoek nog nét een motor langs flitsen. Die was gewoon even van achter me, heel strak zonder knippers of wat dan ook even tussen de stroken door aan het sjezen. Zijn snelheid en afstand tot mijn auto waren echt te hoog en te kort. Iemand die niet zo demonstratief over de schouder kijkt hij het wisselen van rijbaan had 'm erop gehad.
Maar hij ging verder. 100 was niet snel genoeg voor 'm, dus zigzagde hij tussen de auto's door alsof hij tussen een file door filterde. En meneer deed precies wat ik veel motorrijders zie doen in de file: verkeerde positie op de rijbaan. Hij rijdt dan op de linkerbaan, vlak tegen de middenstreep. Precies zodat een auto die voor 'm rijdt 'm zo moeilijk mogelijk ziet. Heeft ie niet geleerd dat ie links van het midden moet rijden en waarom dat is? Ook realiseert ie zich niet dat als het donker is, ik zijn motor maar moeilijk kan onderscheiden van al die koplampen van de auto's. Het is druk, dus ik zie in de spiegel een lint aan koplampen. Een eenzame motorkoplamp valt daar heel slecht op. Dus dat rijgedrag van 'm is echt een voor een suicidal maniac... Ik hoop dat ie de winter overleeft.
Op zich is dat wel een goede case voor running lights en/of extra lampen op een motor, zoals die 2 extra mistlampen (of hoe je dat ook noemt) op de GSA. Zo zie je tenminste dat het een motor is die nadert.

Dit is in België redelijk normaal gedrag voor motorrijders in de file helaas.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
't was niet eens in de file... Da's het type dat files veroorzaakt (door te liggen bloeden onder een tentje en zo twee rijstroken te versperren).Bommes schreef op woensdag 11 november 2015 @ 19:54:
[...]
Ben ik niet mee eens, maar bon...Bommes schreef op woensdag 11 november 2015 @ 19:54:
[...]
Het is inderdaad en beetje overdreven om een punt te maken.
Maar hier in NL is het uitzonderlijk dat je dit soort capriolen ziet, in BE kom ik het helaas vaker tegen.
Sowieso blijven ze bij veel hogere file snelheden toch nog tussen de auto's door filteren dan dat hier (en ook bij jullie) is toegestaan.
Op het stuk Ranst - Antwerpen blijven ze gewoon tot aan 100km/u file snelheid er tussen door slalommen.
Ik werk voor een BE werkgever en tot 2 jaar terug was ongeveer 80% van mijn zakelijke 55k km per jaar in BE. Dus helaas is het gedeeltelijk eigen ervaring.
Maar hier in NL is het uitzonderlijk dat je dit soort capriolen ziet, in BE kom ik het helaas vaker tegen.
Sowieso blijven ze bij veel hogere file snelheden toch nog tussen de auto's door filteren dan dat hier (en ook bij jullie) is toegestaan.
Op het stuk Ranst - Antwerpen blijven ze gewoon tot aan 100km/u file snelheid er tussen door slalommen.
Ik werk voor een BE werkgever en tot 2 jaar terug was ongeveer 80% van mijn zakelijke 55k km per jaar in BE. Dus helaas is het gedeeltelijk eigen ervaring.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik zou maar wat harder gaan klagen. Naar mijn mening en die van anderen op internet is die helm van HJC niet van super kwaliteit.tdw schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 21:01:
[...]
Ben daarnet gebeld door de importeur van HJC. Volgens hen is wat ik zie (bobbeltjes boven de punt van dat gele vlak) compleet normaal en geen productiefout
[afbeelding]
De mijne heb ik toen verkocht, wat een grafding en ik kreeg er ook pijn aan me hoofd van.
Ik rijdt nu met een LS2 CR1, welke zwaar ondergewaardeerd is en daardoor vrij goedkoop

bijvoorbeeld: http://www.fc-moto.de/epa...ucts&SearchString=ls2+cr1
[ Voor 8% gewijzigd door Ghostrider op 11-11-2015 21:40 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Ik heb bij mijn helm van HJC vaak geregeld dat ik pijn bij mijn voorhoofd krijg. Ik pers dan vaak de wangkussens helemaal vol met lucht en uiteindelijk gaat het dan wel weg als ik wat lagere snelheden rijd. Ook vind ik het rijgeluid niet echt zacht te noemen. De helm zit daarnaast ook vrij los om mijn hoofd. Ik kan hem redelijk gemakkelijk naar boven en beneden bewegen. Alleen als ik mijn kop erin moet steken is het wel vrij krap
Ik heb hem wel bij een erkende motorzaak gepast en toen zat hij wel goed strak. Zal wel iets met ouderdom zijn.
Klopt, ik ben er sterk over aan het denken een tweede, exact dezelfde helm te bestellen en kijken of die het probleem ook heeft... Maarja, kost weer tijd enzoGhostrider schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:40:
[...]
Ik zou maar wat harder gaan klagen. Naar mijn mening en die van anderen op internet is die helm van HJC niet van super kwaliteit.
De mijne heb ik toen verkocht, wat een grafding en ik kreeg er ook pijn aan me hoofd van.
De helm paste mij ook...in de winkel. De eerste keer dat ik 'm opzette, kreeg ik 'm nauwelijks over mijn hoofd. Na een aantal uur gedragen te hebben zit ie al een flink stuk losser en gaat het op/afzetten een stuk soepeler (en niet omdat ik daar beter in geworden ben...). Ik heb dikkere kussens in bestelling staan, maar dat vlot ook niet echt. Ben er al bijna een maand op aan het wachtenProqzor schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:59:
Ik heb bij mijn helm van HJC vaak geregeld dat ik pijn bij mijn voorhoofd krijg. Ik pers dan vaak de wangkussens helemaal vol met lucht en uiteindelijk gaat het dan wel weg als ik wat lagere snelheden rijd. Ook vind ik het rijgeluid niet echt zacht te noemen. De helm zit daarnaast ook vrij los om mijn hoofd. Ik kan hem redelijk gemakkelijk naar boven en beneden bewegen. Alleen als ik mijn kop erin moet steken is het wel vrij krapIk heb hem wel bij een erkende motorzaak gepast en toen zat hij wel goed strak. Zal wel iets met ouderdom zijn.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Ik heb een is17 op gehad maar die zat niet lekker en het zonnevizier voelde nogal hampel aan. Uiteindelijk een skwal gekocht die niet gek veel duurder was, maar wel standaard een pinlock had
Dat leer je wel tijdens de les ja, maar ik rijd ook heel vaak tegen de middellijn. Waarom? Omdat ik dan beter zicht naar voor heb, tussen de auto's door. Nog nooit gehad dat een auto naast me kwam rijden.mphilipp schreef op woensdag 11 november 2015 @ 18:40:
[...]
En meneer deed precies wat ik veel motorrijders zie doen in de file: verkeerde positie op de rijbaan. Hij rijdt dan op de linkerbaan, vlak tegen de middenstreep. Precies zodat een auto die voor 'm rijdt 'm zo moeilijk mogelijk ziet. Heeft ie niet geleerd dat ie links van het midden moet rijden en waarom dat is?
Mijn positie op de weg wordt bepaald door mijn zichtlijn, die moet lang zijn. Zeker omdat het niet normaal is om 2s afstand te houden.
(Duidelijk dat de rest van de acties van die motorrijder nergens op slaat en inderdaad levensgevaarlijk is)
Doe ik bij geen tegenliggers op de N wegen ook. Je ziet tegenliggers eerder en zij jou ook, bij kruizen ga ik vanzelfsprekend weer naar rechtsJelte schreef op donderdag 12 november 2015 @ 07:48:
Mijn positie op de weg wordt bepaald door mijn zichtlijn, die moet lang zijn. Zeker omdat het niet normaal is om 2s afstand te houden.
XXXVI
Vanmorgen even gekeken wat ik precies doe:
Standaard is links van het midden. Als het voor me wat drukker wordt en ik minder zie ga ik (op een rechte snelweg) tegen de middenas rijden om tussen de auto's door te kunnen zien. Rij ik links en rechts van mij een auto (die ik inhaal bijvoorbeeld) ga ik wel weer iets naar links om wat afstand te creëren. Is er een gat met de volgende rechtsrijder dan ga ik weer even naar de midden as.
Ik slinger dus nogal op mijn weghelft. Met als doel zicht en ruimte om mij heen te creëren.
Standaard is links van het midden. Als het voor me wat drukker wordt en ik minder zie ga ik (op een rechte snelweg) tegen de middenas rijden om tussen de auto's door te kunnen zien. Rij ik links en rechts van mij een auto (die ik inhaal bijvoorbeeld) ga ik wel weer iets naar links om wat afstand te creëren. Is er een gat met de volgende rechtsrijder dan ga ik weer even naar de midden as.
Ik slinger dus nogal op mijn weghelft. Met als doel zicht en ruimte om mij heen te creëren.
Hier ongeveer hetzelfde qua plaats op de weg.Jelte schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:16:
Vanmorgen even gekeken wat ik precies doe:
Bij normaal verkeer: links van het midden.
Iemand voor me waarvan ik wil dat hij me goed zit: precies met mijn koplamp in de binenspiegel en een beetje bewegen, of als het een busje is zorgen dat ik z'n buitenspiegel kan zien.
Bij beginnende file: richting de middenas, zodat ik langs de auto's kan kijken en er zonder grote stuurbeweging langs kan schieten als ze plotseling vertragen.
Zo, das zeker een mooie helm. Het is dat ik al een matgrijze AGV K3-SV heb (waar ik overigens erg blij mee ben, maar hij mag soms iets strakker).Ghostrider schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:40:
[...]
Ik zou maar wat harder gaan klagen. Naar mijn mening en die van anderen op internet is die helm van HJC niet van super kwaliteit.
Ik rijdt nu met een LS2 CR1, welke zwaar ondergewaardeerd is en daardoor vrij goedkoop
[afbeelding]
Inderdaad ja, als de gelegenheid er is zeker_Apache_ schreef op woensdag 11 november 2015 @ 16:53:
[...]
Ik zou wel naast de auto gaan staan, en hem op zn raampje tikken..
De kans dat hij net opweg is naar de garage vind ik verwaarloosbaar klein, veel groter is de kans dat hij een lompe niet kijkende koekblikker is onwetende chauffeur is.
[ Voor 20% gewijzigd door noes op 12-11-2015 11:48 ]
Hoe is het bij deze qua geluidsniveau? Ik merk met de HJC die ik nu heb dat je echt een herriepot op je kop hebt zitten...Ghostrider schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:40:
[...]
[afbeelding]
Dat doe ik bij druk verkeer ook.Jelte schreef op donderdag 12 november 2015 @ 07:48:
[...]
Dat leer je wel tijdens de les ja, maar ik rijd ook heel vaak tegen de middellijn. Waarom? Omdat ik dan beter zicht naar voor heb, tussen de auto's door. Nog nooit gehad dat een auto naast me kwam rijden.
(Duidelijk dat de rest van de acties van die motorrijder nergens op slaat en inderdaad levensgevaarlijk is)
Op niet snelwegen 'slinger' ik over de hele baan om de juiste balans tussen lange zichtlijnen (bijvoorbeeld door de buitenkant van de bocht te nemen, en daar al vroeg (voor de bocht) voor positie voor in te nemen) en je veiligheidbubbel (dus niet te dicht langs tegenliggers).
Als er een auto uit een rijweg dreigt te komen doe ik ook vaak een 'anti-SMIDSY' slinger.. door naar links/rechts te gaan creeer je meer zichtbaarheid want je bent dan een bewegend object ipv een 'stilstaande' lamp..
De balans vinden tussen zicht, bubbel, goed wegdek etc is het lastigste van mijn advanced motorist training..
Mee eens maar die trekker bestuurder had op zich ook wel richting kunnen aangeven voor ie een flink aantal ton metaal de hoek om knalt.Verwijderd schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:50:
Als ik het onderstaande geluksvogeltje een tip mag geven ...![]()
[video]
Haal nooit in op plekken waar andere voertuigen kunnen afslaan of de weg opdraaien!!!
Hier nog 1, je merkt gewoon dat de weg stukken gladder is dan normaal en zeker op bv rotondes waar veel blaadjes verzamelen is het echt oppassen geblazen. Ook is het wegdek nu vochtig maar heeft het nog niet echt doorgeregend dus is het 1 verzamelig van olieresten, blubber, blaadjes etc.noes schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:18:
[...]
Hier nog één![]()
Vooral met nat wegdek en wind, zoals de afgelopen dagen, rijd ik echt wel sloompjes door de bocht.
Heb ook al een licht driftend achterwiel gehad van de week terwijl het wegdek op het oog gewoon schoon was.
Kortom: Heb vertrouweb in je motor en banden en ga niet als een angsthaas rijden maar wel oppassen en goed opletten waar je rijdt, gezond voorzichtig zeg ik maar
En over die positie op de weg: links van het midden normaal gesproken, waar ik als bestuurder va neen auto ook zou zijn, en bij filevorming tegen de middenstreep zodat ik ertussendoor kan als het gaat remmen zonder ineens nog van alles te moeten doen (kijken, dode hoek checken, eromheen slalommen etc) .
Als ik achteraan een rij auto' stilsta hou ik altijd in de spiegels in de gaten of de auto achter me ook achter me blijft en niet door me heen wil
[ Voor 57% gewijzigd door Metro2002 op 12-11-2015 13:52 ]
Mja, merk het hier ook wel. Vanmorgen moest ik op de rem op de snelweg (reed nog ongeveer 110kmh) maar de abs greep mooi in op het achterwiel.
Ik hou voldoende afstand maar rem alsof ik er wat dichter op rij.
Maar als het gaat om nat(tig) weer, ben ik niet bepaald te spreken van de Bridgestone BT45's. De motor kocht ik van de zomer toen er gloednieuwe bandjes onder waren gemonteerd. Met droog weer doen ze het best behoorlijk. Maar zodra de wolken grijs worden...
Nu een kleine 10k verder begint deze als flink vierkant te worden. Dit setje rij ik op en dan gaan er weer gewoon Michelin's MPR's onder.

Maar als het gaat om nat(tig) weer, ben ik niet bepaald te spreken van de Bridgestone BT45's. De motor kocht ik van de zomer toen er gloednieuwe bandjes onder waren gemonteerd. Met droog weer doen ze het best behoorlijk. Maar zodra de wolken grijs worden...
Nu een kleine 10k verder begint deze als flink vierkant te worden. Dit setje rij ik op en dan gaan er weer gewoon Michelin's MPR's onder.
[ Voor 18% gewijzigd door _Apache_ op 12-11-2015 14:31 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Haha ja ik ook, dinsdagochtend leek het wegdek al droog, maar blijkbaar was het dat niet helemaal. Even op t gas en de motor was meteen aan het kwispelen. Gelukkig niks aan de hand, maar de rest van de rit iets behoedzamer gedaan.Metro2002 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:40:
[...]
Heb ook al een licht driftend achterwiel gehad van de week terwijl het wegdek op het oog gewoon schoon was.
Kortom: Heb vertrouweb in je motor en banden en ga niet als een angsthaas rijden maar wel oppassen en goed opletten waar je rijdt, gezond voorzichtig zeg ik maar
Zoals je zegt klopt het wel: niet bang zijn, wel opletten en voorzichtig zijn. Verder is het nu weer lekker weer op af en toe een buitje na. Maandag was het wel erg windig!
Inderdaad... ongelofelijk! Ik werk zelf op een locatie waar veel vrachtwagens het terrein oprijden vanaf de voorrangsweg. Veel chauffeurs komen voor het eerst en komen dus op de hoofdweg (waar je 50 mag) rustig aanrijden (dus 40-45) het laatste stukje en slaan dan linksaf. In al die jaren dat ik hier werk, ik weet niet hoeveel auto's er al gekreukeld zijn. Iedereen gaat als een blinde er voorbij en het ergste is, dat als iemand eenmaal gaat inhalen dan volgt de rest gewoon. Sommige vrachtwagens blijven dan dus gewoon stilstaan tot iedereen klaar is met inhalen (terwijl zo'n chauffeur gewoon zijn knipper naar links heeft staan).Verwijderd schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:50:
Als ik het onderstaande geluksvogeltje een tip mag geven ...![]()
[video]
Haal nooit in op plekken waar andere voertuigen kunnen afslaan of de weg opdraaien!!!
Overigens... Is dit eventueel nog via een verzekering gelopen? Wie is er dan fout?
[ Voor 4% gewijzigd door fredkroket op 12-11-2015 15:46 ]
Dat is een goede. Zou ik ook wel eens willen weten. Ik heb er wel een paar theorietjes over, maar hou die sowieso nog even voor me. (en een dergelijke discussie past misschien beter in het wegmisbruikers topic)
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Inhalen op een kruispunt is niet verboden (wel dom). Als de traktor te kennen gaf linksaf te slaan (richtingaanwijzer naar links aan, bijv), dan had de motorrijder die rechts in moeten halen. Motorrijder zit dus fout, mits die traktor richting aan gaf.fredkroket schreef op donderdag 12 november 2015 @ 14:59:
[...]
Overigens... Is dit eventueel nog via een verzekering gelopen? Wie is er dan fout?
En dat is dus exact wat de tractor niet deed.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Volgens mij is het vrij simpel en heeft het niks met richting aangeven of niet te maken: Afslaand verkeer moet rechtdoorgaand verkeer voorrang verlenen. Of hij nou links of rechts ingehaald wordt en of dat nou uit dezelfde rijrichting komt of tegengestelde richting. Denk dat de trekkerbestuurder gewoon aansprakelijk is.XBL schreef op donderdag 12 november 2015 @ 15:26:
[...]
Inhalen op een kruispunt is niet verboden (wel dom). Als de traktor te kennen gaf linksaf te slaan (richtingaanwijzer naar links aan, bijv), dan had de motorrijder die rechts in moeten halen. Motorrijder zit dus fout, mits die traktor richting aan gaf.
Tja, als je puur naar volgordelijkheid kijkt wordt de eerste fout gemaakt door de motorrijder. Je mág daar niet inhalen. Derhalve hoeft de trekkerbestuurder daar niemand te verwachten, al is het natuurlijk wel weer fout dat hij niet spiegelt.
Is inhalen geen speciale verrichting / handeling waarbij jij op moet letten? Toch hetzelfde als invoegen, enz?Metro2002 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 15:55:
[...]
Volgens mij is het vrij simpel en heeft het niks met richting aangeven of niet te maken: Afslaand verkeer moet rechtdoorgaand verkeer voorrang verlenen. Of hij nou links of rechts ingehaald wordt en of dat nou uit dezelfde rijrichting komt of tegengestelde richting. Denk dat de trekkerbestuurder gewoon aansprakelijk is.
Dit was mijn theorie ook.Metro2002 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 15:55:
[...]
Volgens mij is het vrij simpel en heeft het niks met richting aangeven of niet te maken: Afslaand verkeer moet rechtdoorgaand verkeer voorrang verlenen. Of hij nou links of rechts ingehaald wordt en of dat nou uit dezelfde rijrichting komt of tegengestelde richting. Denk dat de trekkerbestuurder gewoon aansprakelijk is.
De enige moeilijkheid zit hem er in dat ze elkaar uiteindelijk niet geraakt hebben. Verzekeringstechnisch is het daardoor misschien een eenzijdig ongeluk voor de motorrijder. En zodoende zou het ontbreken van de knipper misschien alsnog relevant kunnen worden voor de aansprakelijkheid. (geen idee of de motorrijder daar mócht inhalen)
Ja maar afslaan ookMuddyMagical schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:00:
[...]
Is inhalen geen speciale verrichting / handeling waarbij jij op moet letten? Toch hetzelfde als invoegen, enz?
Stukken stiller, maar ik rijdt alsnog altijd met doppen.Joopieboy schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:35:
[...]
Hoe is het bij deze qua geluidsniveau? Ik merk met de HJC die ik nu heb dat je echt een herriepot op je kop hebt zitten...
Betreffende trekker: Bestuurder trekker is fout, geen voorrang verleend en niet geknippert. Inhalen word afgeraden op een kruising, het is niet verboden.
Daarbij zou ik hem persoonlijk uit directe woede uit zijn cabine trekken
Hoe is dit afgelopen?
[ Voor 5% gewijzigd door Ghostrider op 12-11-2015 16:43 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Daar gaat het mij ook niet om. Ik kijk trouwens over de (meeste) auto's heen (voordeel van zo'n tractor). Punt is dat de auto die voor je rijdt je niet erg makkelijk ziet in zijn spiegel. Je rijdt aan het randje en daarmee ook soms precies in de dode hoek.Jelte schreef op donderdag 12 november 2015 @ 07:48:
[...]
Dat leer je wel tijdens de les ja, maar ik rijd ook heel vaak tegen de middellijn. Waarom? Omdat ik dan beter zicht naar voor heb, tussen de auto's door. Nog nooit gehad dat een auto naast me kwam rijden.
Sowieso moeten motorrijders zich ook maar eens afvragen of het erg slim is om in deze tijd tijdens de ochtend en avondspits (in het donker dus) tussen de file te rijden. Je merkt een motor nl pas op door langer in je spiegel te kijken zodat je ziet dat die ene lamp niet bij een auto hoort maar afzonderlijk van al die andere lampen in de file beweegt. Doe dan desnoods wél die alarmlichten aan (waarvan sommigen panisch roepen dat het niet mag) zodat je extra opvalt in de spiegels. Probeer desnoods een keer zo'n spits in het donker met de auto te doen zodat je ziet wat ik bedoel.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Nou...die rechtdoorgaand verkeer regel gaat daar natuurlijk niet op. Het is 1 strook en de motor rijdt in dezelfde richting als de trekker. Als er 2 stroken waren, had je gelijk, maar in dit geval doet de motor gewoon iets doms. De trekker kijkt niet goed, maar dat is niet de directe aanleiding van het (bijna) ongeval). De directe aanleiding is een gevaarlijke inhaalmanouevre van de motorfiets. Die kijkt ook niet goed naar de situatie. Op dit soort weggetjes moet je gewoon extra goed oppassen, zeker met dit soort voertuigen. Soms is het handiger om even een poosje in zijn spiegel te rijden en kijken of ie een beetje plaats maakt of anderszins aangeeft dat ie je gezien heeft.Metro2002 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 15:55:
[...]
Artikel 11
1. Inhalen geschiedt links.
2. Bestuurders die links voorgesorteerd hebben en te kennen hebben gegeven dat zij naar links willen afslaan, worden rechts ingehaald.
3. Fietsers dienen elkaar links in te halen; zij mogen andere bestuurders rechts inhalen.
4. Bestuurders die zich rechts van een blokmarkering bevinden mogen bestuurders die zich links van deze markering bevinden rechts inhalen.
5. Bestuurders mogen trams rechts inhalen.
Artikel 12
Het is verboden een voertuig vlak voor of op een voetgangersoversteekplaats in te halen.
anyway, trekker is fout want geeft geen richting aan....Artikel 17
1. Bestuurders die willen afslaan, mogen voorsorteren door:
a. indien zij naar rechts willen afslaan tijdig zoveel mogelijk aan de rechterzijde te gaan rijden;
b. indien zij naar links willen afslaan tijdig zoveel mogelijk tegen de wegas te rijden of bij rijbanen bestemd voor bestuurders in één richting daarop zoveel mogelijk links te houden.
2. Bestuurders moeten alvorens af te slaan een teken met hun richtingaanwijzer of met hun arm geven.
Mja je hebt er zo weinig aan als je eronder ligt he.
Hoe dan ook
Ik ben wel een beetje klaar met die mentaliteit van die boeren. Elk jaar is het weer raak, overal modder op de wegen. Niet of nauwelijks opruimen. Verlichting welke halfbakken is etc...
Vanavond kwam ik weer zo'n figuur tegen. Trekker met gigantische kar, werklampen en zwaailichten aan. Superverblindende lampen aan de voorkant, aan de achterkant van de aanhanger geen enkel lampje. Wat mij betreft valt dit binnenkort onder economisch delict, net als overbelading.
Op een bekend 4x4 forum heb ik eens gezien wat er van een landrover overblijft als die frontaal tegen een trekker aan rijdt, niet veel.
Ik ben wel een beetje klaar met die mentaliteit van die boeren. Elk jaar is het weer raak, overal modder op de wegen. Niet of nauwelijks opruimen. Verlichting welke halfbakken is etc...
Vanavond kwam ik weer zo'n figuur tegen. Trekker met gigantische kar, werklampen en zwaailichten aan. Superverblindende lampen aan de voorkant, aan de achterkant van de aanhanger geen enkel lampje. Wat mij betreft valt dit binnenkort onder economisch delict, net als overbelading.
Op een bekend 4x4 forum heb ik eens gezien wat er van een landrover overblijft als die frontaal tegen een trekker aan rijdt, niet veel.
Asus Zenbook i7 256gb
Al even niet meer hier geweest en nu een nieuw topic met al een hoop berichten. Afgelopen weekend nog een rondje gereden, maar met al het blad is het toch minder leuk. En woon werk in het donker s morgens en s avonds is ook niet echt relaxt in de file. Hopelijk is het de komende tijd in het weekend nog een beetje mooi weer. Ik verheug me nu iig al op het voorjaar. Ook al is het nog niet echt herfst/winter met de huidige temperaturen.
Precies. Die verkeerstheorie kan me wat dat betreft gestolen worden. Altijd je verstand blijven gebruiken. Inhalen gaat bij veel mensen fout. Te lang blijven twijfelen en dan ineens er voorbij willen op een punt waar het eigenlijk niet (veilig) kan staat op 1 volgens mij. Vooral op de motor moet je je gewoon bewust zijn van je eigen kwetsbaarheid.Joopieboy schreef op donderdag 12 november 2015 @ 18:58:
Mja je hebt er zo weinig aan als je eronder ligt he.
Ja idd, stukje doortrekken prima maar ik heb toch vaak de neiging lekker erachter te hangen om dat soort dingen te voorkomen...
@Ghost: ja helaas wel ja. Ik rijd nu niet meer dagelijks binnendoor maar het is echt standaard idd. En ook verkeersregels aan de laars lappen, die kom je zat tegen... En ik wil er idd niet aan denken wat er daarmee gebeurd nee.
@Ghost: ja helaas wel ja. Ik rijd nu niet meer dagelijks binnendoor maar het is echt standaard idd. En ook verkeersregels aan de laars lappen, die kom je zat tegen... En ik wil er idd niet aan denken wat er daarmee gebeurd nee.

So apparently winter is coming
Now it’s time for some fine tuning for my bike, For the motor fans out here got a
Kawasaki er6-n(2012) and for that bike, I want to have new upgrades. I want to make
a nice LED strip for the indicator and front light and one in de Back with de Brake light and L/R indicator. So I was wondering what is the best way to do this. It has to be weather resistant.
And bendable, Anyone some idea’s ?
What i want to make (laatste -/+15 van video voor richting aanwijzer ) :
YouTube: 7-Color RGB LED Scanner Strip Accent Lighting Kit w/ Remote Pt2
Modulle setting ?..

Bike Front, I want to but the strips allong the front light

My idea to use the a led strip, When i turn left or right. I want the other side keeps white light and the other side flashing orange/white

Achterkant:
Effect dat ik zoek in de led strip aan de achterkant:

Daniel -
Now it’s time for some fine tuning for my bike, For the motor fans out here got a
Kawasaki er6-n(2012) and for that bike, I want to have new upgrades. I want to make
a nice LED strip for the indicator and front light and one in de Back with de Brake light and L/R indicator. So I was wondering what is the best way to do this. It has to be weather resistant.
What i want to make (laatste -/+15 van video voor richting aanwijzer ) :
YouTube: 7-Color RGB LED Scanner Strip Accent Lighting Kit w/ Remote Pt2
Modulle setting ?..

Bike Front, I want to but the strips allong the front light

My idea to use the a led strip, When i turn left or right. I want the other side keeps white light and the other side flashing orange/white

Achterkant:
Effect dat ik zoek in de led strip aan de achterkant:

Daniel -
[ Voor 37% gewijzigd door DeadlyGast op 12-11-2015 22:28 ]
Er zijn kant en klare oplossingen voor dit, je bent niet de enige die dit doet. Er zijn enorm veel kits beschikbaar op deze website voor een prikkie. Gisteren was het 11.11 festijn ofzo waarbij veel dingen in de aanbieding waren, ik heb zelf ook twee van die led strips gehaald voor op mijn BarkbustersDeadlyGast schreef op donderdag 12 november 2015 @ 21:59:
So apparently winter is coming
Daniel -
Ja, DIe had ik ook al gezien. Alleen ik vraag me af wat de buigbaarheid is.cyntax schreef op donderdag 12 november 2015 @ 22:09:
[...]
Er zijn kant en klare oplossingen voor dit, je bent niet de enige die dit doet. Er zijn enorm veel kits beschikbaar op deze website voor een prikkie. Gisteren was het 11.11 festijn ofzo waarbij veel dingen in de aanbieding waren, ik heb zelf ook twee van die led strips gehaald voor op mijn Barkbusters.
Aangezien ik nog wellastige hoeken langs mijn koplamp heb zitten.
Grr...
Begon me al een tijdje af te vragen of m'n tellerafwijking nog extremer was dan ik al dacht en/of dat de trajectcontrole mijn kenteken niet kon lezen. Dankzij CJIB antwoord: nee hoor, ook als ik (na correctie) 4km/u te snel rij kan het me haarfijn pakken
Begon me al een tijdje af te vragen of m'n tellerafwijking nog extremer was dan ik al dacht en/of dat de trajectcontrole mijn kenteken niet kon lezen. Dankzij CJIB antwoord: nee hoor, ook als ik (na correctie) 4km/u te snel rij kan het me haarfijn pakken
Oslik blyat! Oslik!
Da's een geruststelling, toch?dion_b schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 01:15:
Grr...
Wat bedraagt de minimum boete in .nl? (Ik neem aan dat het er zo eentje wordt) - in .be dienen die hoofdzakelijk om je eraan te herinneren dat ze wel degelijk controleren, en wordt het pas spannend als je meer dan 10km/u te snel gaat...
4 te hard zal zo'n €30,- zijn komt wel nog €7,- bij.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Al eens vergeleken met de gps snelheid op een mooi lang recht stuk?dion_b schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 01:15:
Grr...
hmm bij ons is de minimum boete 50€ denk ik...Tylen schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 07:30:
Het is niet verboden om op dezelfde rijstrook in te halen. Maargoed het is en blijft niet slim en zoals al eerder gezegd: Je hebt zo weinig aan gelijk hebben als je platgereden bent.mphilipp schreef op donderdag 12 november 2015 @ 18:37:
[...]
Nou...die rechtdoorgaand verkeer regel gaat daar natuurlijk niet op. Het is 1 strook en de motor rijdt in dezelfde richting als de trekker.
[ Voor 16% gewijzigd door Metro2002 op 13-11-2015 09:35 ]
Wat een belachelijk inefficiënte systemen als de verwerking van 1 boete 9 euro moet kosten.Paul! schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 08:19:
Heb je nog geluk. Volgend jaar komt er 9 euro administratiekosten bij....
Het kost ook geen 9 euro, is een verkapte boeteverhogingWekko306 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:03:
[...]
Wat een belachelijk inefficiënte systemen als de verwerking van 1 boete 9 euro moet kosten.
~ James May
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Nope, EUR 23 plus EUR 7, dus netto EUR 30.Tylen schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 07:30:
Valt nog mee.
GPS? Ik rij ouderwetsErasmo schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 08:57:
[...]
Al eens vergeleken met de gps snelheid op een mooi lang recht stuk?
Maar blijkt dus dat afwijking inderdaad zo'n 9% is, aangezien ik op dat moment ws 95km/u reed op teller. Gemeten snelheid voor correctie was 87km/u.
Oslik blyat! Oslik!
[quote]aveenhuysen schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 15:04:
Daar is ie dan het instapmodel van BMW.
[afbeelding]
http://www.bmw-motorrad.n...g310r/g310r_overview.html
[/quote
Leuk ding! Daar komen vast ook nog wel een tour, cross en GS derivaat van, denk je niet?
Daar is ie dan het instapmodel van BMW.
[afbeelding]
http://www.bmw-motorrad.n...g310r/g310r_overview.html
[/quote
Leuk ding! Daar komen vast ook nog wel een tour, cross en GS derivaat van, denk je niet?
Even voor mijn interesse maar voor hoeveel moet zo'n nieuwe BMW nou van eigenaar wisselen? Niet dat ik hem waarschijnlijk kan aanschaffen maar gewoon erg benieuwd wat zo'n A2 motor kost. Kan zelf niets vinden dus gok dat het een indicatie van jullie ervaringsdeskundigen moet worden.
[ Voor 21% gewijzigd door Robkazoe op 13-11-2015 15:35 ]
De meeste A2 motoren zitten zo rond de 5500 euro nieuwprijs, dat zal bij deze niet (heel) anders zijn verwacht ik.Robkazoe schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 15:34:
Even voor mijn interesse maar voor hoeveel moet zo'n nieuwe BMW nou van eigenaar wisselen? Niet dat ik hem waarschijnlijk kan aanschaffen maar gewoon erg benieuwd wat zo'n A2 motor kost. Kan zelf niets vinden dus gok dat het een indicatie van jullie ervaringsdeskundigen moet worden.
Ik mag hopen dat het iets minder is dan dat. De meeste A2 motoren hebben namelijk gewoon 35 kW en 2 cilinders, en deze A2 motor van BMW heeft 25 kW en slechts 1 cilinderUTwizard schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 15:40:
[...]
De meeste A2 motoren zitten zo rond de 5500 euro nieuwprijs, dat zal bij deze niet (heel) anders zijn verwacht ik.
[ Voor 4% gewijzigd door tdw op 13-11-2015 18:23 ]
~ James May
Hier in het nieuws in Spanje zeggen ze dat ie minder dan 5.000 euro moet gaan kosten om competitief te zijn in vergelijking met de rest van de marktaanbieders. Nog geen prijs kunnen vinden nergens.
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Ach ja vergeet 't maar - de BMW tax is zoals de iTax, vrees ik: lekker dikke winstmarge erover
Vandaag naar Uithoorn gemoeten voor het werk.
Zijn Nederlanders echt zo gierig dan?
Hoeveel mensen ik ben tegengekomen met een geschreven nummerplaat achter hun aanhangwagen of fietsenrek.. Hier in BE heb je 10km verder al een boete denk ik.
Zijn Nederlanders echt zo gierig dan?
Had trouwens zelf zitten kijken naar Adafruit.cyntax schreef op donderdag 12 november 2015 @ 22:09:
[...]
Er zijn kant en klare oplossingen voor dit, je bent niet de enige die dit doet. Er zijn enorm veel kits beschikbaar op...........
https://www.adafruit.com/product/1138 Als ik zoeen strip langs mijn koplamp plak.
Dat kan misschien werken.
Iemand toevalig op tweakers die Adafruit en ARDUINO kent ?
De GS-derivaat zou wel eens erg interessant kunnen zijn gezien terechte kritiekpunt dat vrijwel alle "allroad" BMW's te zwaar zijn voor echt avontuurlijk werk.noes schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 15:19:
[quote]aveenhuysen schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 15:04:
[...]
Mbt tour - frame lijkt me daar eenvoudigweg te klein voor. Sowieso is comfortabel zitten voor de grotere medemens een van de redenen waarom ik weer BMW rij, en dit ding lijkt me wat dat betreft nauwelijks BMW meer. Doet me bovenal denken aan de ER-6N qua vormgeving, maar dan in zakformaat met ditto prestaties.
Op zich roep ik al langer dat er meer in het segment rond de 400cc moet komen om echt practisch en zuinig te rijden - maar dan groot genoeg om als volwassene op te zitten. Dit ding zit prima in dat segment en met prestaties die goed genoeg zijn - niet voor urenlang touren op Autobahn, wel voor woon-werk met stukjes snelweg in filegevoelige stedelijke gebieden. Maar ik vraag me af of ik erop zou passen...
Oslik blyat! Oslik!
Da's voor mij alvast de reden dat ik toch de CB500X overweeg als eerste moto, niet voor een jaartje maar om te houden. Ok da's niet 400- maar wel licht(er) en zuinig. De Transalp waarvan eerst sprake is geen van beide...
Deze BMW is eveneens interessant, lijkt voor mij nogal op de CB500f.
Ik weet het niet. Dat de 1200GS te zwaar is wordt heel vaak geroepen. Maar ik vraag me dan af of die mensen die dat roepen ook daadwerkelijk serieuze belangstelling hebben voor zo'n ding. In de zin van: kopen als ie er is. Een deel doet dat, want dat zijn de serieuze offroaders die met een klein pakje bagage de wereld rond rijden of de woestijn in duiken.dion_b schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 21:04:
[...]
De GS-derivaat zou wel eens erg interessant kunnen zijn gezien terechte kritiekpunt dat vrijwel alle "allroad" BMW's te zwaar zijn voor echt avontuurlijk werk.
Maar het grootste deel dat zo'n machien koopt gaat nooit of zeer zelden offroad. Een klein deel doet het wel eens, en dan wordt die motor meer ingezet als reis-enduro. En voor dat doel heb je een machine nodig die zowel comfortabel op de snelweg rijdt als in het terrein. Nou, dat doe de 1200GS prima. De F800 ook, hoewel de GSA uitvoering daarvan 'maar' 30kg lichter is als de boxer variant.
Het valt me nl op hoeveel over dat gewicht er wordt gezeurd en hoe weinig mensen er daadwerkelijk rondrijden op lichte enduro's. Ik denk dat het voornamelijk napraterij is en slechts een klein deel écht met smart zit te wachten op een nieuwe Africa Twin van hooguit 180kg.
En daarbij...dat gewicht speelt minder een rol als je de noodzakelijke skills bezit, je de juiste banden (en spanning) monteert en je een beetje kunt inhouden met bepakken. Als je naar een man als Bert Duursma kijkt, zie je welliswaar iemand die op zijn 7de (en dat is 54 jaar geleden) al trialmotoren reedt, maar hij trekt een GSA door mul zand. Zonder echte inspanning. En dat is een bejaarde man van 1.90m met een buikje...
Is natuurlijk vertekend, want de man heeft al decennia ervaring. Maar toch...de meesten gaan niet eens zover. Greenlaning, gravelpaden en wat zandpistes. Kan de GS makkelijk. Ook met bepakking.
Zoals ik afgelopen oktober met de GS naar Marokko gereden ben, zie ik me dat absoluut niet op een 300cc doen. Leuk om in de Kuil te gaan spelen misschien, maar ik ga er niet eens mee naar Parijs.
Eigenlijk komt het erop neer wat je verstaat onder een Adventure motor. Voor de meesten is het gewoon uitstraling. Ik vind het ook gewoon een gave bike, en ga zo af en toe eens offroad. Waar ik met de RT me een beetje moest inhouden, kun je met de GS een stuk verder gaan door meer bodemspeling en veerweg. Maar het is geen crosser.
Ik moet bekennen dat ik vooral anderen napraat inderdaad - maar dan wel mensen als die van Sibirskyextreme, waar ik van aanneem dat ze enige relevante ervaring hebben 
Het is inderdaad wat je eronder verstaat. Naar Parijs rijden is in geen velden of wegen 'Adventure', en ook als je naar Marokko rijdt ben je >75% van de afstand vooral op snelwegen bezig. Dan is iets wat beter is in de zandbak allerminst beste keus als je er niet comfortabel mee over al die snelwegkms kunt.
Zou trouwens zelf als de GSA ooit een keer betaalbaar wordt (en na zoveel jaar/kms ook nog betrouwbaar op de weg te houden blijkt) zeker zo'n ding overwegen, maar dan puur omwille van de grote tank - muv af en toe brutaal een groenstrook meepikken doe ik helaas niets offroad. Het steeds <300km te moeten tanken is een van mijn grote motorirritaties. Schijnt trouwens dat de oude R80GS P/D nog steeds grootste bereik heeft van een motor door z'n enorme 39l tank. Er zijn tegenwoordig veel zuinigere motoren (Honda NC700X bijv) maar in plaats van tank even groot te houden wordt daar juist in gesneden want 'niet nodig', waardoor zo'n geval met z'n 14l tank nog steeds met moeite 350km haalt
Het is inderdaad wat je eronder verstaat. Naar Parijs rijden is in geen velden of wegen 'Adventure', en ook als je naar Marokko rijdt ben je >75% van de afstand vooral op snelwegen bezig. Dan is iets wat beter is in de zandbak allerminst beste keus als je er niet comfortabel mee over al die snelwegkms kunt.
Zou trouwens zelf als de GSA ooit een keer betaalbaar wordt (en na zoveel jaar/kms ook nog betrouwbaar op de weg te houden blijkt) zeker zo'n ding overwegen, maar dan puur omwille van de grote tank - muv af en toe brutaal een groenstrook meepikken doe ik helaas niets offroad. Het steeds <300km te moeten tanken is een van mijn grote motorirritaties. Schijnt trouwens dat de oude R80GS P/D nog steeds grootste bereik heeft van een motor door z'n enorme 39l tank. Er zijn tegenwoordig veel zuinigere motoren (Honda NC700X bijv) maar in plaats van tank even groot te houden wordt daar juist in gesneden want 'niet nodig', waardoor zo'n geval met z'n 14l tank nog steeds met moeite 350km haalt
Oslik blyat! Oslik!
Je slaat de spijker op zijn kop en bevestigt wat ik zegdion_b schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:54:
Ik moet bekennen dat ik vooral anderen napraat inderdaad - maar dan wel mensen als die van Sibirskyextreme, waar ik van aanneem dat ze enige relevante ervaring hebben
Die Sibirskyextreme zijn lui die inderdaad een super enduro machine moeten hebben. Die hebben niets aan 325kg GSA met bepakking. Dat is ook precies wat ik zeg.
Voor de normale mensen onder ons is een GS (en alle andere 'adventure bikes') prima. Op het forum van de GS club wordt het ook steeds geroepen, terwijl er daar maar een handvol zijn die ook daadwerkelijk vaak en hard offroad gaan.
Ik heb wel eens gesteld dat als er een fabrikant zo'n super enduro machine zou maken, niemand 'm zou kopen. Die machine zou nl veel te duur zijn. Want hoeveel van die brommers gaan ze verkopen? Duursma heeft ooit een HP2 avant la lettre gemaakt. Die verkoopt ie niet bij bosjes. Ook BMW is ermee gestopt. Die machine was veel beter geschikt voor offroadwerk. Maar een beetje tè geschikt. Lekker toeren ging er niet mee. Een GS of andere adventures zijn tegenwoordig meer lifestyle machines die voornamelijk voor de uitstraling gekocht worden. Als je wilt en je hebt de nodige skill, kun je er best veel mee. Maar het zijn voornamelijk all-purpose machines. De GS is volgens velen zelfs een betere toermachine dan een RT...
Je hebt als Tweaker toch wel een smartphone?dion_b schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 15:13:
[...]
Nope, EUR 23 plus EUR 7, dus netto EUR 30.
Valt nog mee.
[...]
GPS? Ik rij ouderwets
Maar blijkt dus dat afwijking inderdaad zo'n 9% is, aangezien ik op dat moment ws 95km/u reed op teller. Gemeten snelheid voor correctie was 87km/u.
Nouja...dion_b schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:54:
Naar Parijs rijden is in geen velden of wegen 'Adventure',
Als je een tijd gaat rijden op een motor met een 14 liter tank die zuipt als een ketter kom je niet verder dan 200km. Ik kon geen eens woon werk doen op 1 keer tankendion_b schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:54:
Er zijn tegenwoordig veel zuinigere motoren (Honda NC700X bijv) maar in plaats van tank even groot te houden wordt daar juist in gesneden want 'niet nodig', waardoor zo'n geval met z'n 14l tank nog steeds met moeite 350km haalt

Dan is 350km opeens zalig. Het is net wat je gewend bent denk ik.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Heeft weinig met gierigheid te maken denk ik. Vaak huren/lenen ze een aanhanger en is het van "oh poep, waar is dat kenteken ook alweer?" en omdat iedereen altijd haast heeft beunen ze dan even wat op kartonkazzzdafke schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 19:56:
Vandaag naar Uithoorn gemoeten voor het werk.
Zijn Nederlanders echt zo gierig dan?Hoeveel mensen ik ben tegengekomen met een geschreven nummerplaat achter hun aanhangwagen of fietsenrek.. Hier in BE heb je 10km verder al een boete denk ik.
Dat kan misschien werken, maar ik heb een vergelijkbare strip liggen en écht fel is het niet.DeadlyGast schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 20:20:
[...]
Had trouwens zelf zitten kijken naar Adafruit.
https://www.adafruit.com/product/1138 Als ik zoeen strip langs mijn koplamp plak.
Dat kan misschien werken.
Iemand toevalig op tweakers die Adafruit en ARDUINO kent ?
~ James May
Waar kijken we naar als ik vragen mag? Ja, een kap, maar wat is er goed/niet goed?
Die mooie witte rechte lijn?mphilipp schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 12:09:
Waar kijken we naar als ik vragen mag? Ja, een kap, maar wat is er goed/niet goed?
De Nederbelg !
Dronken Chinees?
Haha, REPSOL 
Vind de website er ook niet heel overtuigend uitzien moet ik zeggen
Wel balen, geld terug?
Vind de website er ook niet heel overtuigend uitzien moet ik zeggen

Dit topic is gesloten.