Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 106 Laatste
Acties:
  • 350.669 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:17
Bobo221 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 11:30:
Ik weet dat ik hier nog lang niet voor klaar ben en het way above my budget is, maar ik vind dit toch 1 van de mooiste naked bikes ooit gemaakt:

mv agusta brutale dragster

[afbeelding]
Maar een brakke vering.. Hij is veel te stug, en zelfs op het meest "milde" nog steeds hard waardoor je telkens er een klein hobbeltje in de weg ligt (en in BE zijn de wegen een ramp) je omhoog wordt gesmeten.
Echt spijtig want voor de rest een lekker beestje, en idd, qua looks één van de mooiste.

Interesting times...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

dion_b schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:53:
[...]
En als we het toch daarover hebben en pics aan het plaatsen zijn:

[afbeelding]
Zou je niet iets aan de tuin doen ipv motorrijden ;) >:) :P

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:36

Wootlock

Evilution

Ik weet dat ik hier nog lang niet voor klaar ben en het way above my budget is, maar ik vind dit toch 1 van de mooiste naked bikes ooit gemaakt:

[afbeelding]
Ah Italiaans.
Zorg alvast maar dat je budget achter de hand houdt als je er zo een wil rijden want vroeg of laat vallen ze van ellende uit elkaar :+
*mompelt iets van: ducati - stucgaati*

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Bommes schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 12:59:
[...]

Hee ik lees gewoon mee hoor.. :-(
[afbeelding]
Je zit met een reden op de rechterrijstrook :>

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:43

[afbeelding]
Inderdaad ook een van mijn favorieten! Alleen zou ik dan gelijk all out gaan en voor de Dragster RR kiezen :P. Wat betreft de vering, dat is gewoon in te stellen toch en daarnaast is hard toch sportief ;). Ik zou liever hard hebben dan sponzig.
Afbeeldingslocatie: http://www.motorcycledaily.com/wp-content/uploads/2014/10/102114top-i.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-01 21:44
De dragster ziet er inderdaad cool uit. Bij motoport Wateringen heb ik er 1 van dichtbij bestudeerd. Alle details zijn netjes afgewerkt.

Snap alleen niet waarom het een duo zit heeft...alsof een volwassen persoon achterop kan plaatsnemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
cyntax schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:51:
[...]

Wat betreft de vering, dat is gewoon in te stellen toch en daarnaast is hard toch sportief ;). Ik zou liever hard hebben dan sponzig.
Ermee rijden.. dan spreek je wel anders. Je verliest op de gewone weg controle op zo'n machiene. Sponzig, dat heb ik nergens gezegd é?? Maar het is gewoon te hard afgeveerd, zelfs na afstelling op het meeste "zachte"..
Er is een verschil tussen circuit sport en weg sport...

[ Voor 5% gewijzigd door kazzzdafke op 06-11-2015 15:05 ]

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
kazzzdafke schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:05:
[...]

Ermee rijden.. dan spreek je wel anders. Je verliest op de gewone weg controle op zo'n machiene. Sponzig, dat heb ik nergens gezegd é?? Maar het is gewoon te hard afgeveerd, zelfs na afstelling op het meeste "zachte"..
Er is een verschil tussen circuit sport en weg sport...
Ik denk wel dat ik weet hoe het rijdt, heb twee jaar lang geforensd op een CBR600RR met lineaire Ohlins R&T vorken erop. Het is niet comfortabel maar het geeft extreem goede feedback in alle aspecten ook op de gewone weg en daar gaat het juist toch om bij dit soort sport fietsen. Bij het remmen vangt de vork mooi linear de motor op zonder gekke stuitringen als je over iets rijdt en in de bochten geeft het enorm veel vertrouwen. Als je normaal comfortabel wilt cruisen op de weg dan heb je ook nog de Stradale 800.

[ Voor 14% gewijzigd door cyntax op 06-11-2015 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Zo, vandaag na 10 weken geduld eindelijk weer op de motor onderweg. Mn Akrapovic einddemper was gejat (al eind Augustus), maar daar meteen na ging ik op vakantie dus heb een nieuwe daarna pas besteld (moest nog ff regelen met verzekering). Had ik beter meteen kunnen doen: heb uiteindelijk 6 weken moeten wachten op een nieuwe :(

Maar... het klinkt weer goed en rijdt weer lekker :D

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
cyntax schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:15:
[...]

Ik denk wel dat ik weet hoe het rijdt, heb twee jaar lang geforensd op een CBR600RR met lineaire Ohlins R&T vorken erop. Het is niet comfortabel maar het geeft extreem goede feedback in alle aspecten ook op de gewone weg en daar gaat het juist toch om bij dit soort sport fietsen. Bij het remmen vangt de vork mooi linear de motor op zonder gekke stuitringen als je over iets rijdt en in de bochten geeft het enorm veel vertrouwen. Als je normaal comfortabel wilt cruisen op de weg dan heb je ook nog de Stradale 800.
Ok ik ga er niet verder op in.. Na 2 posts is het nog niet duidelijk blijkbaar.

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
kazzzdafke schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:34:
[...]
Ok ik ga er niet verder op in.. Na 2 posts is het nog niet duidelijk blijkbaar.
Er zijn genoeg klassiekers waar géén vering op zit, dus "te strak geveerd" bestaat gewoon niet. Dat voor eenieder er een "voor mij te strak" factor bestaat is waar, maar een Dragster is heus niet onbestuurbaar op de openbare weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Meh, Draagster... De Brutale heeft ten minste een normale achterslof.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:25

Bommes

Capo del formaggio

Wootlock schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:16:
[...]

Ah Italiaans.
Zorg alvast maar dat je budget achter de hand houdt als je er zo een wil rijden want vroeg of laat vallen ze van ellende uit elkaar :+
*mompelt iets van: ducati - stucgaati*
* Bommes rijd al bijna 20k op een Italiaan.
Onderhoud tot nu toe:
olie + filter
remblokken (vervangen omdat ik sinter blokken wilde)
2 voorbanden
3 achterbandjes
Klep speling gecontroleerd (omdat ik dat gewoon even wilde checken :9 )

Verder geen slag gemist of ook maar iets afwijkends gedaan of moeten vervangen.
Best ok voor een 1 pitter die eigenlijk continu met gas op de stuik wordt gereden :+
Hooglander1 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:35:
[...]

Je zit met een reden op de rechterrijstrook :>
In tegenstelling tot 95% van de motorijders houd ik gewoon netjes de meest rechterbaan aan. >:) ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Bommes op 06-11-2015 16:01 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:23
Een motor (Duc, Guzzi) is wat anders dan iets als jouw brommer natuurlijk :) Ik heb nog nooit gelezen van betrouwbare ducati's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Stacheldraht schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:47:
[...]

Zou je niet iets aan de tuin doen ipv motorrijden ;) >:) :P
Niet mijn tuin ;)

En dan nog, prioriteiten. Dit is niet het Grote Tuiniertopic deel 17 :z
418O2 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:29:
Een motor (Duc, Guzzi) is wat anders dan iets als jouw brommer natuurlijk :) Ik heb nog nooit gelezen van betrouwbare ducati's
Mwoeah, Ducati is verhaal apart, maar zeker de klassieke Guzzi's doen niet onder voor de Noordeuropeanen, en Moto Morini wordt juist geroemd om eenvoudig maar goed motorisch ontwerp. Dat het allemaal bergafwaarts ging toen de boel vol elektronica gestouwd werd, tja, klopt, maar daar hebben wel meer merken en landen last van.

* dion_b zou graag Guzzi of Morini rijden als hij 20cm kleiner was

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:33
Vandaag mijn eerste les in de regen gehad. In combinatie met blaadjes en modder op de weg vond ik het toch erg spannend.

Voor mijn gevoel gingen mijn langzame bochtjes ook niet lekker.. Ik ging in mijn ogen te veel naar buiten (wel op mijn eigen weghelft). Puur omdat ik de bocht niet te straks durfde te nemen.

30 november mijn examen en hoop dan stiekem toch dat het 30 graden is.. Ach.. als het maar droog is! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Laatst online: 17:02
Lekker dan, nét gezakt voor het theorie-examen... En alleen maar omdat het theorieboek en het CBR lijnrecht tegenover elkaar staan.

De vraag: Je rijdt met een groep motorrijders. Waar rijdt de minst ervaren rijder?

A: Zover mogelijk vooraan
B: In het midden
C: Zover mogelijk achteraan

Nu heeft de theorie het er over dat de voorrijder (dus degene die 'zover mogelijk vooraan' rijdt) een ervaren rijder moet zijn omdat deze ook de route bepaald. Daar ná vooraan de minst ervaren en dan naar achter met steeds meer ervaring. Achteraan de afsluiter, ook weer met veel ervaring om eventuele problemen op te kunnen vangen. Kraakhelder dus. , dus kies ik voor antwoord B, omdat voor en achter de mensen met meer ervaring rijden. Volgens het CBR was dit echter fout en had het (waarschijnlijk) A moeten zijn. Een online zoektochtje hierover geeft echter overal aan dat inderdaad de voorrijder iemand is met meer ervaring, omdat deze én moet rijden, én de route bepalen. En bedankt...

Daarbij ook nog een vraag niet op tijd kunnen invullen omdat de foto er bij één grote puzzel was, leek wel alsof de fotograaf op z'n buik laag. Geen idee wat daar de verkeerssituatie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Je krijgt de uitslag en vragen gemailed toch?

Niet zo gedetailleerd idd. Ik had er vijf fout, was met 4 minuten weer buiten.

[ Voor 47% gewijzigd door 418O2 op 06-11-2015 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:40
Melkunie schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 18:00:
Lekker dan, nét gezakt voor het theorie-examen... En alleen maar omdat het theorieboek en het CBR lijnrecht tegenover elkaar staan.

De vraag: Je rijdt met een groep motorrijders. Waar rijdt de minst ervaren rijder?

Lijkt me duidelijk toch? Het is antwoord A: "Zover mogelijk vooraan" betekent niet "Vooraan", en dus kan er prima een voorrijder wezen.

[ Voor 44% gewijzigd door Nero22 op 06-11-2015 18:04 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Laatst online: 17:02
418O2 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 18:01:
Je krijgt de uitslag en vragen gemailed toch?

Niet zo gedetailleerd idd. Ik had er vijf fout, was met 4 minuten weer buiten.
Nope, uitslag wel, maar de vragen niet. Je krijgt 1 minuut om alle fout beantwoorde vragen te zien, inclusief het antwoord dat je gegeven hebt. Het goede antwoord staat er zelfs niet bij.
Nero22 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 18:03:
[...]

Lijkt me duidelijk toch? Het is antwoord A: "Zover mogelijk vooraan" betekent niet "Vooraan", en dus kan er prima een voorrijder wezen.
Als er nog een voorrijder is, ben je dus nog niet zover mogelijk vooraan 8)7

[ Voor 39% gewijzigd door Melkunie op 06-11-2015 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:40
Melkunie schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 18:05:
[...]

Nope, uitslag wel, maar de vragen niet. Je krijgt 1 minuut om alle fout beantwoorde vragen te zien, inclusief het antwoord dat je gegeven hebt. Het goede antwoord staat er zelfs niet bij.

[...]

Als er nog een voorrijder is, ben je dus nog niet zover mogelijk vooraan 8)7
Euh jawel, want de voorrijder is vooraan, en dus "zover als mogelijk vooraan" is de 2e rijder (beginner).

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online

Nu heeft de theorie het er over dat de voorrijder (dus degene die 'zover mogelijk vooraan' rijdt) een ervaren rijder moet zijn omdat deze ook de route bepaald. Daar ná vooraan de minst ervaren en dan naar achter met steeds meer ervaring. Achteraan de afsluiter, ook weer met veel ervaring om eventuele problemen op te kunnen vangen. Kraakhelder dus. , dus kies ik voor antwoord B, omdat voor en achter de mensen met meer ervaring rijden. Volgens het CBR was dit echter fout en had het (waarschijnlijk) A moeten zijn. Een online zoektochtje hierover geeft echter overal aan dat inderdaad de voorrijder iemand is met meer ervaring, omdat deze én moet rijden, én de route bepalen. En bedankt...

Daarbij ook nog een vraag niet op tijd kunnen invullen omdat de foto er bij één grote puzzel was, leek wel alsof de fotograaf op z'n buik laag. Geen idee wat daar de verkeerssituatie was.
Maar je zakt niet op twee vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:19

Fuelke

Forza Ferrari

Dinsdagochtend de wintervoering in de jas geritst omdat het wat killig aanvoelde maandag met die mist;, zowel 's morgens als 's avonds. Heb ik ze er eenmaal inzitten blijkt het eigenlijk nog warm genoeg te zijn om ze niet in te hebben ... begon al lichtjes te zweten tegen de tijd dat ik thuis was.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:17

mphilipp

Romanes eunt domus

Niet echt, maar het is meer een kwestie van semantiek. Zo ver mogelijk vooraan betekent niet als eerste. Anders zou er 'helemaal vooraan' of 'als eerste' hebben gestaan. Antwoord A kan ook betekenen dat de voorrijder ervaren is en dat dan de minder ervaren rijders volgen.

Dat is vaak het verneukeratieve aan meerkeuzevragen. Je wist het goede antwoord, maar trapt in de val van de betekenis van de gegeven mogelijkheden. Een slechte vraag dus, want hij test niet jouw kennis van het verkeer, maar meer hoe je vragen en antwoorden interpreteert.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

* Bommes voelt een winter klusje aankomen
http://www.auto-dip.nl/wrap-vespa-camouflage/

Niet die kleurstelling maar een leuke wrap moet ik er toch zelf wel overheen krijgen.
Mat oranje zat ik aan te denken met zwarte accenten (wielen, spiegels, scherm, enz)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Bommes schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 21:52:
* Bommes voelt een winter klusje aankomen
http://www.auto-dip.nl/wrap-vespa-camouflage/

Niet die kleurstelling maar een leuke wrap moet ik er toch zelf wel overheen krijgen.
Mat oranje zat ik aan te denken met zwarte accenten (wielen, spiegels, scherm, enz)
Zit je mijn idee van afgelopen week te pikken?!

Ik wil wel een vette camo wrap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ohh jij was het die dat zaadje had geplant.
Ik vroeg me al af waarom ik er toch ineens aan moest denken nu net.. :o

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 06-11-2015 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Bommes schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 21:55:
Ohh jij was het die dat zaadje had geplant.
Ik vroeg me al af waarom ik er toch ineens aan moest denken nu net.. :o
Qua kosten valt t wel mee, van wat ik zo zag. De kappen er af moet toch deze winter, want in het kader van "leer je motor kennen" ga ik mijn motor reviseren deze winter. Samen met mijn buurman die de srad van binnen en buiten kent.

Een andere vriend heeft weer ervaring met wrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Een maatje van me heeft een sticker bedrijfje, samen met hem heb ik toen ook de decals gemaakt op mijn Vespa:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/F1Zt9Q1NYHMTq68Nat3AXt0wvQPyJIznOY_1TXX2IRRDc3iVQSsRkmK6o0YBzAHn8VyOhhU9rHEMF4wQmjI3UeB_PycUKa9aMYWbZI_EcPF7ndxuakmuLu9lPYAZ8Qfip-j1yBiFqqxxgGEOIiCQN1-VeFAfMQR3n8a2gyCSsv7lLjxHzBWvG23hqapO5m6AGrlqlzAsKYuRzod--nbGZu8fwg_xhulOujzDM6l03Oc8PVq1m5k_fqAiesVuLckNYaJtC69DsjaZ6_f0GMSgE-AV_QW_uB2cOKbl924UFYQDAv7rldM-VhylyH_NA6xIYeevaQuaggIHAeE6VppwjVD3AbT8jVKzD0OHgwiVKqWjdNCkXfkyk-E3WkEiOleSO1tnFIr_S71d1q1kT01THPu5xJ8jr6dx5OFAt-uJiD6KDgsUjWN73Ozl2Xoznaej3R4sN5zms7XNLUmo5_AeyIyh3xTxQWR68Kqtnf4GHShSfSz6g4jResBx4PiCDbjhhABZpQOQNKP9pJ9bQHaSTuvCJjGcXSZY0Rpuvp_eM1o=w800-h478-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/TUyaQa8VzZetWtyZu99s4gcH9uCG-Fcz97G_ksvBPYiyFLse5kR4vOnKEy4_kCFlJHSh2enbvja3lLqsevzdXU09HQWRumyh68UBLmEXkzNEqp3yldS45gnhUJ3U3muKo6PIRsl5kNETXJ7E0zbDYZuwC0DYWqKGATApBtsPdzWRofWHmZ8FR487Rww_HyH0w7zEaPjeV9940SM2DO64Ln0lZgLscmtx0O8nJMWsBEN_8rIYlcr7JhuP9KrS3pHSi2mVPHzzpI6cz3mLlFQcQAyipIWi5PLQI-_2yJwrfxBQYFjpctLaexrQbdfSxU8KHqdBjVia3qkibJshKhMGU40KNqUE6JVN6Zf8mYMnUMQRr9MEN_M3SmvivhLIftrSUMxYaJExRF-d4A4hFfl10vBRoauhVCdrK6B8GrdZvjMqe-4Nxo-oqfp_iqcrbIAnsraqSI3V03a4WT6NaepdG3-IWDqOwG_lvkXD5wzwym3Dup6Ew1kQsUNzAgyxY--iUEZpryAg7hVd2i4xC_iMqlIeCwOOoOEmna-CkUwQsjc=w359-h600-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/IrJGi_hK6F6kX_s3OYaYONBVnC8xArPCxUoWyZWx1aUmSokasS-oEb0FH5Sgpml_CtR2kRA-mQ_7H3Tt7WT0StcH-OWy_l27p3bcpZVOxrCj6arJeCeMc58pJbW37du8vQb65Gk1s065_dMjoC2ob5BBSKhhdOrG_zF1ajv1Zv3FH31Qqw3WFhQYtkJmNCLBTIJtSSGMQsu1TAmG58sHfDGXcuIYMhfZvn6vFxHHMydqB1tXrb2ShrJ76WLqJAV476BW5319MHyNWcivbKYKjrj7tlAcylIlJAxUJJJMa0aohPeM581YJgh1_rTfCxoDdPYynzReMl08KizY3V0DK3JO49ng3ozRrqktCwyaku--QCP_a2yJkgF_o54PFDBkTclFF_hysqeRf_iWmT_GPr_qsPw7SoHicf-Gv9-QB10FYddEuqlndG-mjVVMPpvi_xrRjIruo9S0IBExQ_xlei0rJuGLEWj4lV9GdBzad-NFLsQvw6Xp39NsvzEpPVjt5cUw-mbzuhFGm4bn1BZq-ttBZ2eRocQjS1o3dbyPNE8=w800-h478-no

Maar dat was gewoon wat tekenen op de pc, plotten, uit drukken en op de Vespa kleven.
Heb wel het idee dat al de hoekjes en kiertjes een uitdaging gaat worden om een complete wrap te doen bij de Vespa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Bommes schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 22:05:
Een maatje van me heeft een sticker bedrijfje, samen met hem heb ik toen ook de decals gemaakt op mijn Vespa:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Maar dat was gewoon wat tekenen op de pc, plotten, uit drukken en op de Vespa kleven.
Heb wel het idee dat al de hoekjes en kiertjes een uitdaging gaat worden om een complete wrap te doen bij de Vespa.
Je warmt t op en rekt t een beetje he. Denk dat t wel te doen is.

Nu nog een camo leren pak vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

haha, Camo voor jou mat oranje voor mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:30

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Daar zijn we weer, gelijk even een foto postje:

Omdat ik al inmiddels al een tijdje een garage heb, heb ik eindelijk een bokje gekocht om de SM wielen te kunnen monteren. Nu nog een dopsleutel 32, mijn huidige set gaat maar tot en met 30 :')

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/61z22uD.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ucpS4pA.jpg

Helaas moet ik melden momenteel een stuk minder motor te rijden, doordat ik een BMW e39 525i heb aangeschaft, stoelverwarming is toch wel erg lekker in de ochtend ;w

[ Voor 19% gewijzigd door Ghostrider op 06-11-2015 23:01 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
418O2 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 22:24:
[...]

Je warmt t op en rekt t een beetje he. Denk dat t wel te doen is.

Nu nog een camo leren pak vinden
Mwa je moet het niet onderschatten, met een kleine zijpaneel zonder hele erge bochten was ik ongeveer 2 uur bezig per stuk. Moet wel zeggen dat ik toen helemaal geen ervaring had, ik heb met vrienden ook geprobeerd mijn topkuip te wrappen maar we zijn ge-rage-quit na 4 uur klooien.

Ik raad je aan om het zeker niet alleen te doen, hoe meer handen hoe makkelijker het gaat. Koop ook een rol knifeless tape want sommige onderdelen ga je gegarandeerd niet met 1 stuk kunnen wrappen zoals je tank en voorzijde. 3M Primer 94 raad ik ook aan om de grenzen van de folie mee in te smeren zodat het niet gaat loslaten en er geen vloeistoffen komen tussen het vinyl en je kuipwerk. Daarnaast is het makkelijker om met een vaste kleur te wrappen, als je patronen zoals camo gaat gebruiken moet je er ook nog voor zorgen dat de delen bij elkaar aansluiten.

Een motor wrappen is een stuk lastiger dan een personen auto bijvoorbeeld wrappen. Als een van je vrienden al ervaring heeft ermee dan is dat zeker geen overbodige luxe. Motorwrap specialisten vragen niet voor niks +-1000 euro voor een Super Sport en +-600 euro voor een naked.

Ghostrider schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 23:00:
Daar zijn we weer, gelijk even een foto postje:

[...]
Nice! Waar heb je die bok vandaan als ik het vragen mag? Ik zoek ook nog zoiets dergelijks maar ik heb geen zin om 100+ euro te betalen voor een bok die 180kg kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02 15:28

XBL

Nadruk op het woordje "mogelijk". Je kan niet vooraan rijden als je de route niet kent/niet wilt navigeren, maar je kan wel achter die persoon rijden.

Verder zijn dit twee vragen die je fout had. Betekent dat je nog minimaal 4 andere vragen fout mocht hebben.

Pro-tip voor je herkansing: ga vragen oefenen ipv 10x het boekje lezen. Er zwerft ergens op het internet een bestand met 1400 oefenvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:30

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Marktplaats en internet staat vol met dit type bok. Volgens mij niet geschikt voor 180kg.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Neal schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 08:30:
[...]

Zijn meer mensen zonder.... Helaas geen plek voor een fiets (althans om hem binnen/afgedekt veilig te stallen).
Wel plannen voor na een verhuizing een nieuwe te kopen :)
/me Joopie schudt hand :P

Maar al een idee waar je naar wilt gaan kijken? :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Vandaag even Groningen - Emmen VV gedaan om kilometers te maken. Moest even wennen aan de vochtige weg op sommige stukken, maar de terugweg ging lekker. En man man man, wat zit je snel op de 200...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Voor degene die nooit file rijden ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-05 14:12
Joopieboy schreef op zondag 08 november 2015 @ 12:34:
[...]

/me Joopie schudt hand :P

Maar al een idee waar je naar wilt gaan kijken? :)
Het liefst iets van een Harley, of vergelijkbaars met lekker zwaar geluid ;) Ben niet zo type voor een wegracer ofzo, 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:58
ToolkiT schreef op zondag 08 november 2015 @ 23:55:
[video]
Toevallig zaterdag voor het eerst gedaan bij motorrijles. Was erg gaaf! (en ik voelde me daarna een echte bikkel >:) )

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:04
Gisteren toch nog even lekker met de motor op stap geweest. Het was echt prima weer :) Waarschijnlijk het laatste ritje van het jaar.
[video]
Poe, zo tussen die vrachtwagens door vind ik het wel erg krap.

[ Voor 20% gewijzigd door ephymerous op 09-11-2015 08:52 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-04 18:33
[video]
zo'n filmpje heb ik ook wel eens gemaakt :+

[ Voor 6% gewijzigd door Maegrim op 09-11-2015 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ephymerous schreef op maandag 09 november 2015 @ 08:49:

Poe, zo tussen die vrachtwagens door vind ik het wel erg krap.
het gekke is dat je onbewust je grenzen gaat verleggen... ik heb mezelf al afgeleerd om het al te gek te maken en als ik andere motoren soms zie ben ik nog vrij behouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Laatst online: 16:38

talin

ES-MA

Bommes schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 22:51:
haha, Camo voor jou mat oranje voor mij..
met franjes!

net als Bussei
Afbeeldingslocatie: http://www.italiaspeed.com/2007/motorsport/others/superbike/04_valencia/101.jpg

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

GBTW schreef op woensdag 04 november 2015 @ 22:23:

Wat slepen jullie eigenlijk mee elke dag?
Sleutels, portomonee, oordopjes, telefoon..
Daar red ik het wel mee, met telefoon en wegenwacht abbo is het soms ff wachten maar word elk probleem opgelost, for everything else there is mastercard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

De nieuwe Multistrada schijnt juist heel betrouwbaar te zijn en heeft lange service intervals..
Ze hebben geloof ik geluisterd naar de feedback... maar ja dat mag ook wel voor die prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
ToolkiT schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:20:
[...]

De nieuwe Multistrada schijnt juist heel betrouwbaar te zijn en heeft lange service intervals..
Ze hebben geloof ik geluisterd naar de feedback... maar ja dat mag ook wel voor die prijs...
Je kan ook moeilijk een reismotor verkopen als je na elke dag een oliewissel moet doen natuurlijk ;)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ToolkiT schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:20:
[...]

dat is ook wel een geyl ding. Nu vind ik de meeste ducati's wel tof en stiekem wil ik er ooit 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387913

Hooglander1 schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:26:
[...]

Je kan ook moeilijk een reismotor verkopen als je na elke dag een oliewissel moet doen natuurlijk ;)
*kuch* BMW boxers zijn super populair en zuipen olie *kuch*

(uitzonderingen daargelaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Met het juiste onderhoud is elke moderne motor goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-04 17:33
pagani schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:02:
Met het juiste onderhoud is elke moderne motor goed.
Verschillende fabrikanten hebben verschillende definities van "juist onderhoud" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Dat is waar, maar voor de diverse merken en types is voor de aankoop best een reële schatting te maken van onderhoudskosten en service-intervals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284893

In mijn verdere zoektocht naar een 125cc uitgekomen op een Kymco CK1, mooie prijs. Ervaringen? Of wegblijven? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:34
Anoniem: 284893 schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:43:
In mijn verdere zoektocht naar een 125cc uitgekomen op een Kymco CK1, mooie prijs. Ervaringen? Of wegblijven? :p
Mijn plaatselijke motoboer verkoopt ook veel kymco (scooters weliswaar). Hij zei dat je er niet mee kunt misdoen. (maar ik heb er geen eigen ervaring mee)

Visordown is er echter niet helemaal positief over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
[video]
Was het gewoon een illustratie filmpje? Want ik dacht dat er iets spannends ging gebeuren :)
Heb het niet helemaal gezien, maar ik wou dat mijn filter momenten zo relaxxed waren :)

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 478829

Maegrim schreef op maandag 09 november 2015 @ 09:45:
[...]

zo'n filmpje heb ik ook wel eens gemaakt :+

[video]
+1

[video]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

kazzzdafke schreef op maandag 09 november 2015 @ 17:22:
[...]

Was het gewoon een illustratie filmpje? Want ik dacht dat er iets spannends ging gebeuren :)
Heb het niet helemaal gezien, maar ik wou dat mijn filter momenten zo relaxxed waren :)
Eigenlijk idd gewoon een illustratie filmpje en een test met video editing..
Er zit wel 1 incidentje (4:22))in waar een dame aan de telefoon loopt te zwabberen en ik vloek (binnenshelms) op haar..

Wel grappig dat de ene het krap (2:40) noemt en de ander relaxed ;)

Rond 3:40 en 4:00 zie je trouwens wel een wonder gebeuren..

5:37 is meer wat er normaal gebeurt..

[ Voor 14% gewijzigd door ToolkiT op 09-11-2015 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Nou bij deze, heb 0,0 problemen met mijn Ducati. Dus, dan heb je dat ook een keer gelezen ;)

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Yellowneck schreef op maandag 09 november 2015 @ 19:27:
[...]

Nou bij deze, heb 0,0 problemen met mijn Ducati. Dus, dan heb je dat ook een keer gelezen ;)
Rij je er ook daadwerkelijk mee?

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

418O2 schreef op maandag 09 november 2015 @ 19:29:
[...]

Rij je er ook daadwerkelijk mee?

:P
Haha touché, niet veel (mooi weer rijder), ongeveer 6000km per jaar. Link naar Youtube viddies staat in mn signature ter bewijs :P

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:34
Yellowneck schreef op maandag 09 november 2015 @ 19:27:
[...]

't is alvast het enige merk dat ik reeds meer dan eens een door een onfortuinlijke bestuurder heb zien voortduwen langs de snelweg. Maar misschien is dat omdat de bestuurders van Ducati te krenterig zijn om een pechverzekering te nemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dryhte schreef op maandag 09 november 2015 @ 19:31:
[...]

't is alvast het enige merk dat ik reeds meer dan eens een door een onfortuinlijke bestuurder heb zien voortduwen langs de snelweg. Maar misschien is dat omdat de bestuurders van Ducati te krenterig zijn om een pechverzekering te nemen :+
Mja, moet zeggen dat ik ook alleen nog maar moderne modellen heb bereden/gehad (>2008), en met de betrouwbaarheid van die modellen was niets mis mee.

Okee, kleine confession. M'n motor is onlangs, paar weken geleden, wel afgesleept. Mááár dat was buiten mn schuld om. Klootz*kken hadden mn uitlaat eronder vandaan gejat. :(

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/12038254_10207470690755718_966442484775958108_n.jpg?oh=b488d06726970f8fbb039802c7be2ed8&oe=56B21D59

[ Voor 25% gewijzigd door Yellowneck op 09-11-2015 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
ToolkiT schreef op maandag 09 november 2015 @ 19:11:
[...]

Wel grappig dat de ene het krap (2:40) noemt en de ander relaxed ;)
Tjah, ik ben dan ook een Belg é en het stereotiepe van een Belg op de moto in de file is hier in het andere topic al eens door iemand aangehaald. Dus jah.. :F

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
ToolkiT schreef op maandag 09 november 2015 @ 19:11:
[...]

Rond 3:40 en 4:00 zie je trouwens wel een wonder gebeuren..
ps. ik ben BMW rijder en sta meestal op de witte lijn naast de balustrade zover mogelijk links als ik met de wagen ben in de file :)

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 387913 schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:45:
[...]

*kuch* BMW boxers zijn super populair en zuipen olie *kuch*

(uitzonderingen daargelaten)
Volgens mij is dat gewoon niet waar. Je roept dat vaker, maar een beetje moderne boxer zuipt geen olie. Volgens mij een van de vele achterhaalde verhalen over de verschillende motormerken.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:33

-tom-562

Oliesjeik

Iemand ervaring met Motobatt accu's? De accu van mijn gixxer is overleden. Altijd fijn als je motor niet meer start als je net getankt hebt :P Gelukkig start zo'n Suzuki binnen een halve meter met bumpstart 8) d:)b
Ik ben lui aangelegd, dus het wordt sowieso zo'n onderhoudsvrije accu :P
Nu zag ik bij Roukema/Japparts 2 accu's, Varta onderhoudsvrij en Motobatt. De Motobatt is 5 euro duurder (49 voor de Varta, 54 voor de Motobatt).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-05 13:36

empy

Rijdt rondjes

Self op aanraden van een collega een motobatt in mijn Scarver gebouwd, en daar kan ik eigenlijk alleen maar lovend over zijn! Ongeacht de temperatuur gaat de startmotor nu gewoon snel rond en ik merk dat het voltage minder inkakt als ik 'm start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Als ik het onderstaande geluksvogeltje een tip mag geven ... :X

Haal nooit in op plekken waar andere voertuigen kunnen afslaan of de weg opdraaien!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Yellowneck schreef op maandag 09 november 2015 @ 19:33:
[...]

Mja, moet zeggen dat ik ook alleen nog maar moderne modellen heb bereden/gehad (>2008), en met de betrouwbaarheid van die modellen was niets mis mee.

Okee, kleine confession. M'n motor is onlangs, paar weken geleden, wel afgesleept. Mááár dat was buiten mn schuld om. Klootz*kken hadden mn uitlaat eronder vandaan gejat. :(

[afbeelding]
Gewoon oordoppen in en naar de dealer blaffen? :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Stacheldraht schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:50:
[video]
Haal nooit in op plekken waar andere voertuigen kunnen afslaan of de weg opdraaien!!!
Wat een domme actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Joopieboy schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:56:
[...]

Gewoon oordoppen in en naar de dealer blaffen? :+
Had gekund, maar was verzekerd dus. Geen zin in risico op een boete. Maar heb em wel op de sleepwagen gereden, zonder helm of oordopjes, man wat een kabaal :+
Idd, niet zo handig. Maar hij claimt niet gezien te hebben dat daar een zijweg was.
En die tractor had zn knipperlicht ook wel even mogen gebruiken. Niet erg handig van beiden.

[ Voor 34% gewijzigd door Yellowneck op 09-11-2015 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Het is iets waar ze zeker bij rijlessen heel veel aandacht aan mogen schenken. Op een mooie zomerdag zie ik zoveel motorrijders deze gevaarlijke fout maken. En er zijn al zoveel motorrijders door dit soort grapjes om het leven gekomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 01-05 10:02
mphilipp schreef op maandag 09 november 2015 @ 19:58:
[...]

Volgens mij is dat gewoon niet waar. Je roept dat vaker, maar een beetje moderne boxer zuipt geen olie. Volgens mij een van de vele achterhaalde verhalen over de verschillende motormerken.
De 1100GS van mijn pa zoop in het begin flink olie, maar eenmaal het goede merk en toen was dat ook verleden tijd.
[video]
Idioot. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:33

-tom-562

Oliesjeik

empy schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:35:
Self op aanraden van een collega een motobatt in mijn Scarver gebouwd, en daar kan ik eigenlijk alleen maar lovend over zijn! Ongeacht de temperatuur gaat de startmotor nu gewoon snel rond en ik merk dat het voltage minder inkakt als ik 'm start.
In totaal kom ik nog 2 andere ervaringen op GoT tegen, 1 daarvan is superpositief, en de ander negatief. Dus de stand is nu dus 66,6% positief :P Op MF kom ik eigenlijk ook wel goede ervaringen tegen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
-tom-562 schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:18:
[...]

In totaal kom ik nog 2 andere ervaringen op GoT tegen, 1 daarvan is superpositief, en de ander negatief. Dus de stand is nu dus 66,6% positief :P Op MF kom ik eigenlijk ook wel goede ervaringen tegen.
op fok loopt er 1 rond die constant wat heeft, maar das een beunhaas met een oude
Stacheldraht schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:11:
Het is iets waar ze zeker bij rijlessen heel veel aandacht aan mogen schenken. Op een mooie zomerdag zie ik zoveel motorrijders deze gevaarlijke fout maken. En er zijn al zoveel motorrijders door dit soort grapjes om het leven gekomen :(
Volgens mij 1 van de grootste oorzaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jolke schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:13:
[...]
De 1100GS van mijn pa zoop in het begin flink olie, maar eenmaal het goede merk en toen was dat ook verleden tijd.
In het verleden (de 1100 boxer is al redelijk oud, zelfde generatie als mijn 850RT '97) wilden ze nog wel eens zuipen, maar wat er de laatste 10 jaar is gemaakt doet dat niet meer. Dat ze in het begin veel verbruikten heb ik wel eens horen verklaren door de extreem harde cylinderwanden. Geen idee of dat waar is maar men zei dat die een lange(re) inlooptijd hadden en dat ie in die periode veel/meer olie kon verbruiken.

Maar voor mijn nieuwsgierigheid: wat heeft het merk olie met het verbruik te maken? Ik zie ze nl op BMW fora nogal euforisch doen over de speciale boxer olie van Motorex. Volgens mij net zo'n grote onzin als nieuwe Dixan die nog witter wast... Wat zou een boxer voor bijzonder ingrediënt nodig hebben in de olie? Vitamine E? Aloë Vera? :+ Ik snap dat soort dingen nooit. Volgens mij geldklopperij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Wist je dat niet boxers lopen soepeler met beta-hydroxy complexen. :+

Maar geen idee wat er precies aan de hand was, maar ander merk en het verbruik van olie werd duidelijk minder. Dacht wel dat het hetzelfde soort olie, maar ook dat weet ik niet helemaal zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Had hij niet gewoon iets dikkere olie ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mphilipp schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:08:
[...]

In het verleden (de 1100 boxer is al redelijk oud, zelfde generatie als mijn 850RT '97) wilden ze nog wel eens zuipen, maar wat er de laatste 10 jaar is gemaakt doet dat niet meer. Dat ze in het begin veel verbruikten heb ik wel eens horen verklaren door de extreem harde cylinderwanden. Geen idee of dat waar is maar men zei dat die een lange(re) inlooptijd hadden en dat ie in die periode veel/meer olie kon verbruiken.

Maar voor mijn nieuwsgierigheid: wat heeft het merk olie met het verbruik te maken? Ik zie ze nl op BMW fora nogal euforisch doen over de speciale boxer olie van Motorex. Volgens mij net zo'n grote onzin als nieuwe Dixan die nog witter wast... Wat zou een boxer voor bijzonder ingrediënt nodig hebben in de olie? Vitamine E? Aloë Vera? :+ Ik snap dat soort dingen nooit. Volgens mij geldklopperij.
wij goten wel altijd vol mineraal in boxers...
maar dat is meer vanwege de prijs dan iets anders (goedkoper per liter)

Dat van harde wanden klopt wel.. langere inloop periode dan gemiddeld.
rijd je slecht in... dan heb je langer olie verbruik... en dan komt dat verbruik weer terug naar mate je blok ouder word.

hoe dan ook, een boxer verbruikt eigenlijk altijd wel olie (ik zou het niet aanraden om van beurt naar beurt te rijden zonder olie te peilen en bijhouden.

Neem een doorsnee jap,.. en die krijgt alleen maar olie bij de beurten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Laatst online: 16:58
Sodemieter, nooit geweten dat je hartslag zo omhoog kon gaan bij het kijken van een YouTube filmpje :)

Stomme actie. Ik snap niet zo goed hoe dit kan gebeuren, als ik deze actie uit zou voeren tijdens motorrijlessen, dan mag ik terug naar huis :)

[ Voor 4% gewijzigd door DiedX op 09-11-2015 22:36 ]

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 387913 schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:25:
[...]
hoe dan ook, een boxer verbruikt eigenlijk altijd wel olie (ik zou het niet aanraden om van beurt naar beurt te rijden zonder olie te peilen en bijhouden.
Ik val in herhaling, maar die R850RT van mij luste geen olie. Ik heb 6 jaar gedaan met 1 kannetje olie van 1L. Een vriend van me met een 1100GS idem dito. Tussen de beurten nooit dorst. En ik ken meer mensen in mijn omgeving met een boxer en ook die hebben geen overmatig olieverbruik. Niet in die zin dat je er een liter tussen de beurten in moet kiepen. Ik heb mensen horen roepen dat 4L op de 10.000km als normaal beschouwd wordt. Nou, dat zal wel voor een boxer uit 1969 op gaan, want volgens mij loopt de olie er dan gewoon ergens weer uit.
Op het GS forum was er een topic waar iemand naar olieverbruik vroeg en daar kwamen ook geen bizarre zaken uit voor de nieuwere boxers.

Het kan toch ook niet normaal zijn dat een motor (welke dan ook) olie verbruikt? Dan heb je toch slecht passende zuigers of zuigerveren? Of lekke klepzetels? Anders kan ie toch geen olie verbruiken? En ook al heb je een hekel aan BMW, ik wil er niet aan dat ze dergelijk erbarmelijk slecht spul maken. Ik weet dat ooit de Ural importeur er standaard een passende overmaat zuiger in stak omdat het spul af fabriek gewoon slecht was. Zo slecht kan BMW niet zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mphilipp schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:43:
[...]

Ik val in herhaling, maar die R850RT van mij luste geen olie. Ik heb 6 jaar gedaan met 1 kannetje olie van 1L. Een vriend van me met een 1100GS idem dito. Tussen de beurten nooit dorst. En ik ken meer mensen in mijn omgeving met een boxer en ook die hebben geen overmatig olieverbruik. Niet in die zin dat je er een liter tussen de beurten in moet kiepen. Ik heb mensen horen roepen dat 4L op de 10.000km als normaal beschouwd wordt. Nou, dat zal wel voor een boxer uit 1969 op gaan, want volgens mij loopt de olie er dan gewoon ergens weer uit.
Op het GS forum was er een topic waar iemand naar olieverbruik vroeg en daar kwamen ook geen bizarre zaken uit voor de nieuwere boxers.

Het kan toch ook niet normaal zijn dat een motor (welke dan ook) olie verbruikt? Dan heb je toch slecht passende zuigers of zuigerveren? Of lekke klepzetels? Anders kan ie toch geen olie verbruiken? En ook al heb je een hekel aan BMW, ik wil er niet aan dat ze dergelijk erbarmelijk slecht spul maken. Ik weet dat ooit de Ural importeur er standaard een passende overmaat zuiger in stak omdat het spul af fabriek gewoon slecht was. Zo slecht kan BMW niet zijn natuurlijk.
R1100R van mijn pa had ongeveer 350cl nodig tussen beurten door (130.000, waarvan hij er zelf 80 heeft gedaan)
R1100S van mijn oom ongeveer een liter (maar had ook 80.000 op de klok)
Hudige R1200R van mijn pa iets van 150cl (geloof dat hij een halve kan heeft gebruikt tot nu toe)
Huidige R1200S van oom weet ik niet

Mijn Speed triple die nu bijna 90 000 heeft gelopen,.. geen druppel

Het probleem zit hem geloof ik in de boxer, je eerste arbeidslagen zijn volgens mij niet heel gunstig vanwege de liggende positie... maar weet ook niet precies waarom boxers hier last van hebben.

geen idee of Porche´s ook olieverbuikers zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Time for some DIY

Vandaag begonnen om de motor deels uit elkaar te halen, ik heb een olie lekkage uit de uitlaatspruitstuk.
Dit schijnt te komen door een lekkage bij de bougies die vervolgens lekt in een drainage gat door op het uitlaatspruitstuk. Al dus dit topic waar mijn lekkage precies op lijkt.

Nu moet ik een aantal Rubbers/pakking vervangen (NR4) en meteen de kleppendeksel pakking.

Afbeeldingslocatie: http://raaltenoord.nl/online/motor2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://raaltenoord.nl/online/motor3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://raaltenoord.nl/online/motor.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
mphilipp schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:43:
[...]

Dan zal ik ook in herhaling vallen. :+
Op vakantie in de Elzas/Vogezen had de GS van mijn pa een liter in de vakantie nodig om enigszins gevuld te blijven. Geen idee wat die Fransen in hun olie stoppen. Maar goed, dit is ook wel N=1.
En zoals gezegd nu is het niet meer zo. BMW maakt goed spul imo. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
[video]
Dat doe ik zelfs niet met de wagen, zoiets doms!
Als je ziet hoeveel mensen er iemand voorbij rijden wanneer er een zijstraat is; Ook al draait die voorrijder af naar rechts, dan nog kan er iemand uit de rechterstraat komen, jou niet zien en opdraaien naar links en dan sta je oog in oog met elkaar..

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Anoniem: 387913 schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:56:
[...]
R1100R van mijn pa had ongeveer 350cl nodig tussen beurten door (130.000, waarvan hij er zelf 80 heeft gedaan)
Hudige R1200R van mijn pa iets van 150cl (geloof dat hij een halve kan heeft gebruikt tot nu toe)

Mijn Speed triple die nu bijna 90 000 heeft gelopen,.. geen druppel

Het probleem zit hem geloof ik in de boxer, je eerste arbeidslagen zijn volgens mij niet heel gunstig vanwege de liggende positie... maar weet ook niet precies waarom boxers hier last van hebben.

geen idee of Porche´s ook olieverbuikers zijn
Ik snap niet helemaal welke getallen je hier geeft. 130.000 beurten? :+
Zou handiger zijn als je het in liters per km uitdrukt. Mijn Speed Triple lust ongeveer een liter per 4500 km.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

In de Vespa gaat net 1 litertje olie, geen meetbaar olie verbruik tussen de beurtjes in.

Daarover gesproken. ..
Zal naar eens wat materiaal gaan inkopen alleen is dat een beetje een dilemma.
Online = goedkoper en makkelijker in huis.
Via de Piaggio dealer hier in de buurt (OTR in Geldrop) is het gegarandeerd duurder een ik moet er speciaal heen gaan rijden.
Maar: ik heb naar ik vermoed en hoogte slag in mijn voorwiel.
Koop ik de zooi voor de beurt bij OTR kan ik misschien nog wel even een ander wiel lenen om ff te proefrijden.

Gevalletje omzet gunnen zodat ik in de toekomst ook nog iets kan lenen.
Overigens niet alleen olie+filter, ook nog aandrijfriem (variomaat), koppelingsblokken v/d centrifugaalkoppeling, bougie, klepdeksel pakking, en wat klein grut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 478829

Mijn 2005 RT lust 1L op 4000km, en dan zou je denken dat dat niet veel is. Maar...

Het kijkglas heeft een bereik van 500ml, je wil sowieso niet 't risico lopen dingen te beschadigen en in praktijk merk ik dat ik telkens 't lampje van de olie (optie natuurlijk, blijft BMW) gaat branden ik 300ml bij doe.

Dus telkens 300ml olie "tanken" wil zeggen dat ik elke 1200km =(4000/(1000/300)) de olie moet boven halen. Wetende dat ik 200km per dag doe is dat elke 6 dagen.

Groot verschil inderdaad wel tussen de "juiste" 10W50 castrol olie en gelijk welke andere optie. Voor andere olie die je in' t tankstation koopt zit je vaak met 10W40.

Gelukkig heb ik cardan, moet ik geen ketting smeren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Bommes schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:46:
In de Vespa gaat net 1 litertje olie, geen meetbaar olie verbruik tussen de beurtjes in.

Daarover gesproken. ..
Zal naar eens wat materiaal gaan inkopen alleen is dat een beetje een dilemma.
Online = goedkoper en makkelijker in huis.
Via de Piaggio dealer hier in de buurt (OTR in Geldrop) is het gegarandeerd duurder een ik moet er speciaal heen gaan rijden.
Maar: ik heb naar ik vermoed en hoogte slag in mijn voorwiel.
Koop ik de zooi voor de beurt bij OTR kan ik misschien nog wel even een ander wiel lenen om ff te proefrijden.

Gevalletje omzet gunnen zodat ik in de toekomst ook nog iets kan lenen.
Overigens niet alleen olie+filter, ook nog aandrijfriem (variomaat), koppelingsblokken v/d centrifugaalkoppeling, bougie, klepdeksel pakking, en wat klein grut.
Is het misschien een optie om een wiel te lenen op vespaforum.nl?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Yellowneck schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:03:
[...]

Idd, niet zo handig. Maar hij claimt niet gezien te hebben dat daar een zijweg was.
En die tractor had zn knipperlicht ook wel even mogen gebruiken. Niet erg handig van beiden.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook wel eens iets heb ingehaald heb en er pas later achter kwam dat er een zijweg was.. kan gebeuren.. maar handig is het niet..
En de trekkerrijder mag idd ook wel beter spiegelen en richtingaanwijzer gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
ToolkiT schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:03:
En de trekkerrijder mag idd ook wel beter spiegelen en richtingaanwijzer gebruiken...
Bij een trekker moet je er ook rekening mee houden dat de bestuurder 16 kan zijn en nog erg weinig verkeersinzicht heeft (plus dat je op een trekker kunt spiegelen wat je wilt, maar die motoren zul je vrijwel niet zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Daarom dat ik ook meestal probeer om SNEL voorbij te rijden. Sommige (met auto of moto) rijden zo traag voorbij... Of als ze er voorbij zijn, direct van het gas af en dan rijden ze soms nog trager dan die achter hen.

grmbl..

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

pagani schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:23:
[...]

Bij een trekker moet je er ook rekening mee houden dat de bestuurder 16 kan zijn en nog erg weinig verkeersinzicht heeft (plus dat je op een trekker kunt spiegelen wat je wilt, maar die motoren zul je vrijwel niet zien)
klopt, je moet er zeker rekening mee houden, maar het maakt het slechte gedrag niet minder laakbaar.. ik neem aan dat je dat bij je trekkerbewijs wel geleerd word..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

pagani schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:23:
[...]

Als je hiermee bedoelt dat de trekker niet langs de aanhanger kan kijken mag die combinatie de weg sowieso niet op. ;)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

ToolkiT schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:57:
[...]

klopt, je moet er zeker rekening mee houden, maar het maakt het slechte gedrag niet minder laakbaar.. ik neem aan dat je dat bij je trekkerbewijs wel geleerd word..
Ik heb sinds september ook mijn trekkerrijbewijs :9 maar nog nooit op een trekker gezeten :N
spoiler:
Die krijg je er gratis bij als je je B verlengt sinds dit jaar.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

JanPedaal schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:34:
[...]

Ik heb sinds september ook mijn trekkerrijbewijs :9 maar nog nooit op een trekker gezeten :N
spoiler:
Die krijg je er gratis bij als je je B verlengt sinds dit jaar.
sterker nog, ik heb een (provisional) tankrijbewijs :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-05 11:11

Bergie

Lekker belangrijk...

ToolkiT schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:36:
[...]

sterker nog, ik heb een (provisional) tankrijbewijs :7
Die heb je toch nodig voor een Goldwing? :+

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:52

_Apache_

For life.

Bergie schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:47:
[...]

Die heb je toch nodig voor een Goldwing? :+
_O- _O-

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 387913 schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:56:
[...]
Hmm...350 en 150cl klinken niet echt overmatig. Ik hoor wel ergere dingen (ook van andere merken). Het wisselt volgens mij enorm en misschien heeft het inderdaad te maken met hoe ie is ingereden en hoe de motor bereden wordt. Punt is dat het heel vaak geroepen wordt alsof het een regel is, terwijl mijn eigen ervaring heel anders is (en die uit mijn omgeving). Die zouden dan allemaal een lot uit de loterij hebben.

Het is trouwens bij de oudere boxers ook nog eens erg lastig om het juiste oliepeil te bepalen. Dat gekke glaasje geeft maar wat aan. Soms zie je 'm de ene keer op half staan en als je dan weer een stukje rijdt en 'm weer neerzet is ie vol. Heel vaag. Grote kans dat ik wel eens heb staan vullen dat het niet nodig was... Was het sowieso niet echt, want ik kiepte er al wat in (als ik al een keer keek) als ie niet op 'vol' stond. En bij de beurten keek mijn monteur altijd naar de hoeveelheid olie die eruit kwam en daar was nooit wat mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:08
Ik ben nog steeds aan het lessen en heb 0,1 ervarig met motor rijden maar ik verbaas steeds maar weer over hoeveel grip een motor kan hebben.

In onderstaande filmpje bij 05:00 in een flauwe bocht, met zijn stuur bijna tegen het asfalt, volledig gastoevoer open en nog van versnelling wisselen en dat met een zeer hoge snelheid.

Pagina: 1 2 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.