Ok vandaag een productieve dag gehad.
Naar de MV Agusta dealer gegaan voor een indruk te krijgen van de Brutale 800 2016 en daarna naar de BMW dealer voor de S1000R.
Eén van deze 2 zal het worden.
De indrukken:
- MV Agusta:
Voordelen:
Heel leuke kerel, toffe babbel, goeie uitleg. De Brutale zag er uit om vingers en duimen af te likken. Cockpit oogt mooi. Up - en Downshifter.
Enige opties nodig op deze zijn is andere uitlaat voor geluid en pk's extra, valblokken en track en trace systeem. Kwam uit op iets meer dan 13k incl.
Moto zag er dus idd heel lekker uit, kleiner, compact. Details in afwerking zijn wel echt knap.
Echt de mooiste.
De nadelen:
Als zelfstandige is een renting niet mogelijk, tenzij je naar de bank gaat maar die gaan meestal niet echt interessant zijn.
Het zadel is wel erg hard en smal.
En dan de beschikbaarheid om te testen. Hij had er nu 1 staan, en die is verkocht, dus er mag niet mee gereden worden.
Binnenkort (kon niet zeggen wanneer) zou er een zwarte binnenkomen, maar testen was daar eigenlijk ook niet voor mogelijk, omdat die wss ook direct zal verkocht worden, aan mij of iemand anders. Ik begrijp dat wel, maar ik wil RIJDEN vooraleer ik overga tot kopen, zeker voor dat bedrag.
Hij zei dat 90% van zijn cliënteel kopen zonder te rijden. Ik behoor dan tot die 10% die wss ook de motor echt wil gebruiken, woon-werk, circuit, en niet enkel van terras tot terras rond de kerk. Dan zou ik ook niet direct moeten test rijden.
Test rijden was eigenlijk zeker al tot april niet mogelijk. En ze zijn pas met productie begonnen en enkel voor de dealers in showroom aan te vullen.. dus het zal nog wel effe duren.
Verder is het een kleine garage, dus qua beschikbaarheid van wisselstukken etc.. zou dit wel eens lang kunnen duren. Again, als je enkel rond de kerk af en toe rijdt, dan maakt dat niet zo veel uit. Je krijgt wel gratis een vervang motor gedurende heel de tijd aangeboden, dat wil naar mijns inzien ook al iets zeggen: goeie service, maar ze weten dat ze dus ergens te kort komen.
- S1000R
Voordelen:
Ook weer super vriendelijk ontvangen, eigenlijk hetzelfde level als bij mijn wagen. Goede uitleg en een heleboel knappe electronica op de beemer. Zit ook niet zo dicht op het stuur, want iets minder sportief gevoel geeft dan de MV, maar ietsje comfortabeler.
Ze drongen er bijna op aan om een test rit te gaan maken, en dus ook maar morgen om 13.30u eentje laten boeken
Voordeel is ook de financiële renting, wat op het einde van de rit een mooi voordeel oplevert. Incl alle opties kwam hij op iets van een 16.5K.
Ook zal de restwaarde van deze uiteindelijk hoger zijn, het vertrouwen van de markt groter in deze beemer dan MV én nog EURO3 wat weer enkele €'ros oplevert voor de koper bij een eventuele verkoop.
Nadelen:
Bijlange niet zo mooi als de MV, en de afwerking is ook iets minder. Die remhendels, om te huilen.
Kleurstelling ben ik niet over uit, ik weet het echt niet.
Is waarschijnlijk iets logger, minder speels dan de MV, maar zou in principe meer vertrouwen moeten geven.
Enkel up shifter, geen down.
Uiteindelijk na vandaag te hebben onderzocht:
- verstand zegt 100% BMW
- Gevoel zegt: 70% BMW en 30% MV
- Ogen zeggen: 100% MV
pfffffffffffffffffffffffff wat te kiezen en.. welke kleur? Voor de MV zou het zwart zijn, maar de bimmer weet ik niet!
Never ever financial advice...