Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.167 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Jolke schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:03:
[...]

Repost! :P

Mensen die met die storm gewoon doorgereden zijn op de motor?
Ik had op mijn fiets wat momenten die ik niet met de motor wilde hebben. Goed gekozen dus. :X
* Hooglander1 steekt hand op.

Maandag op de motor van Eindhoven naar Amsterdam gereden en rond 16 uur weer teruggegaan.

Alles is goed gegaan en niet eens close-calls gehad, maar achteraf had ik beter naar mijn vrouw moeten luisteren die ochtend :+

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:06
Hooglander1 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:05:
[...]

* Hooglander1 steekt hand op.

Maandag op de motor van Eindhoven naar Amsterdam gereden en rond 16 uur weer teruggegaan.

Alles is goed gegaan en niet eens close-calls gehad, maar achteraf had ik beter naar mijn vrouw moeten luisteren die ochtend :+
Goed dat er niets gebeurd is. Flinke afstand en vast tricky op de bruggen over de rivieren.

Hier kwamen de takken van de bomen en lagen op de weg, niet echt fijne omstandigheden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Jolke schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:09:
[...]

Goed dat er niets gebeurd is. Flinke afstand en vast tricky op de bruggen over de rivieren.

Hier kwamen de takken van de bomen en lagen op de weg, niet echt fijne omstandigheden. :X
Gelukkig hielden de meeste weggebruikers er wel enigszins rekening mee. Het nare was vooral dat je soms echt heel schuin moest hangen om rechtdoor te gaan 8)7 Als er dan opeens een geluidsscherm begint valt de wind in 1 keer weg en dan maak je wel een redelijke zwieper.

Op de bruggen vooral heel langzaam gereden. De vrachtwagens reden er soms ook niet harder dan 60, dus daar heb ik dankbaar gebruik van gemaakt. Inhalen daar moest je echt niet doen, door de vuile lucht kreeg je dan klappen van alle kanten, dan kon je beter aan de windkant de eerste vlagen zelf opvangen, was nog voorspelbaarder.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

[...]

Ik had op mijn fiets wat momenten die ik niet met de motor wilde hebben. Goed gekozen dus. :X
Helemaal doorweekt, mijn handschoenen zijn nu nog niet droog :P

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:38

_Apache_

For life.

[...]

ja hoor, anders dan wat meer ruimte claimen (lees, meer afstand nemen) is er weinig aan de hand.
Wel halverwege de rit het ruitje wat omlaag gezet. De turbulentie werd wel heel heftig, liever veel wind dat relatief soepel langs je heengaat, dan enorme turbulentie rondom je ruitje.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Erasmo schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:21:
[...]

Helemaal doorweekt, mijn handschoenen zijn nu nog niet droog :P
Nieuwe kleding nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Motorrijder verongelukt op de A9

Treurig nieuws.. :|
Wellicht een windstoot? Of toch in het donker over het hoofd gezien? Voor mij de reden om in de winter woon-werk met het OV te doen i.p.v. op de motor. Als het in maart weer wat lichter is stap ik wel weer op. Tenzij het dan opeens wel winter wordt, met sneeuw en gladheid.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Blue-eagle schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 20:20:
Morgen heb ik een sollicitatiekennismakingsgesprek. En natuurlijk wil ik daar netjes verschijnen enzo. Maar de motor is sneller en veel leuker en handiger.

Zouden jullie naar zo'n soort gesprek gaan... op de motor & in vol ornaat? :P

Het wordt óf met de motor (10 min) óf met OV (1 uur en 10 min).

Dan nog 2 opties...

1. Mijn motorjeans (waterdicht) gewoon aan doen. Jas uit en ik ben klaar om aan tafel te gaan zitten. Hoef ik alleen m'n jas uit te doen en presto! Enige probleem is dat ze denken dat ik een gestoorde motorrijder ben die met jeans in de regen gaat rijden...

2. Gewoon m'n dikke textile Gore-tex motorbroek. Maar dan moet ik daar dus eerst omkleden (schoenen uit, broek uit, normale schoenen aan, etc.)

Zucht ;(

Misschien toch maar met OV. Of niet.

* Blue-eagle twijfelt.
Ik heb het ook gedaan, het was toen wel hoogzomer met de uitzonderlijke dagen van 37°C hier in België.
Doorwaaijas met een natte technishe shirt onder (moest naar Brussel centrum) en dan mijn texiele broek over mijn geklede broek.
Geklede schoenen in de tas en een hemd ook.
Ik had wel geen kostuum nodig omdat ik redelijk zeker was van mijn job :p
Aankomen, jas aan een kapstok daar, even naar het toilet en die broek uit en andere schoenen aan en het hemd aan en alles op een stapel aan de receptie :p
Werd niets op gezegd behalve, amai is da ni warm da pak... Jup...
Voor IT lijkt me een kostuum ook overkill anyway dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Twijfelgevalletje. Een bui is in principe geen probleem maar na een hele dag in de zeikregen is het wel nat binnen. Aan de andere kant komt het ook gewoon via de helm en de handschoenen binnen als je zo lang in de regen rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Erasmo schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:37:
[...]

Twijfelgevalletje. Een bui is in principe geen probleem maar na een hele dag in de zeikregen is het wel nat binnen. Aan de andere kant komt het ook gewoon via de helm en de handschoenen binnen als je zo lang in de regen rijdt.
Pas je de 'mouw over handschoen'-techniek toe?
Hierdoor hou ik het het met anderhalf uur rijden door een hoosbui nog droog. :)
Vroeger had ik de handschoen over de mouw, wat er voor zorgde dat regen mijn arm afrolde, precies mijn handschoen in.. Zolang je vlot reed was er ngo weinig aan de hand, maar kwam je bij een file aan, of stoplicht dan voelde ik het zo vollopen. :X

[ Voor 20% gewijzigd door _Apache_ op 10-02-2016 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_Apache_ schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:51:
[...]

Vroeger had ik de handschoen over de mouw, wat er voor zorgde dat regen mijn arm afrolde, precies mijn handschoen in.. Zolang je vlot reed was er ngo weinig aan de hand, maar kwam je bij een file aan, of stoplicht dan voelde ik het zo vollopen. :X
Mijn nieuwe jas/handschoen combo heeft het helemaal perfect:
De jas heeft een soort binnenmouw, daar gaat de handschoen over heen, en daar doe ik de buitenkant van de mouw weer over (met een rits)
Dit idee:
Afbeeldingslocatie: http://www.webbikeworld.com/r5/rukka-armaxis-jacket-review/rukka-armaxis-jacket-sleeve-cuff.jpg
voor degene die een hotlink beveiliging krijgen, origineel van plaatje staat hier: http://www.webbikeworld.com/r5/rukka-armaxis-jacket-review/

[ Voor 8% gewijzigd door ToolkiT op 10-02-2016 17:24 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

ToolkiT schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:07:
[...]

Mijn nieuwe jas/handschoen combo heeft het helemaal perfect:
De jas heeft een soort binnenmouw, daar gaat de handschoen over heen, en daar doe ik de buitenkant van de mouw weer over (met een rits)
Dit idee:
[afbeelding]
Yup, heeft mijn Held jas ook. Bijkomend voordeel is dat die binnenvoering de wind eruit houdt, en dus de warmte erin houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

_Apache_ schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:51:
[...]

Uiteraard in de winter, maar zoals je zegt bij lage snelheid is het ook niet ideaal. Ik heb het trouwens over 4-5 uur rijden in de stromende regen dus dan is het vrijwel onmogelijk om echt droog te blijven.

Gisteren wel eens dunne winddichte onderhandschoenen gehaald bij de Louis. Scheelt een slok op een borrel, werkt veel beter dan ik verwachtte en voor €16 hoef je het voor de prijs ook niet te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Lol, mouw van de jas over de handschoen, nooit aan gedacht. :D

Trouwens, met de zoektocht naar een leuke betaalbare motor heb ik naast een SV1000 nog een andere kanshebber, een Aprilia Falco. Komen uit het tijdperk van de RSV Mille (RSV, Falco, Tuono, Futura), latere RS4 is veel compacter geworden maar deze schijnt erg ruim te zijn. :) Plus erg betrouwbaar... Rijden er zat zo tegen de ton aan.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 13:55
Joopieboy schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:56:
Trouwens, met de zoektocht naar een leuke betaalbare motor heb ik naast een SV1000 nog een andere kanshebber, een Aprilia Falco. Komen uit het tijdperk van de RSV Mille (RSV, Falco, Tuono, Futura), latere RS4 is veel compacter geworden maar deze schijnt erg ruim te zijn. :) Plus erg betrouwbaar... Rijden er zat zo tegen de ton aan.
Ziet er ook niet slecht uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:56:
Lol, mouw van de jas over de handschoen, nooit aan gedacht. :D

Heeft in nederland niet goed verkocht en je ziet ze niet veel.
Vriend van me heeft er een, en die heeft echt alleen maar problemen met zijn koppeling. Google "sprag clutch" problemen maar eens, heel belangrijk dat je weet wat de staat van de startmotor is.

buiten dat om, vette machine, vooral met mooie uitlaat.
Die van mijn kamaraad geneest hele wijken van nierstenen als hij er doorheen rijd _/-\o_

Vandaag trouwens mijn krabbel gezet, de Tuono Factory word morgen besteld. Moet nu nog 1000 euro aan accessoires gaan uitzoeken ( o wat erg ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-10 22:26
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 18:42:
[...]

Die van mijn kamaraad geneest hele wijken van nierstenen als hij er doorheen rijd _/-\o_

Vandaag trouwens mijn krabbel gezet, de Tuono Factory word morgen besteld. Moet nu nog 1000 euro aan accessoires gaan uitzoeken ( o wat erg ;) )
_O- _O- _O-

Veel plezier met het uitzoeken :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:02

Fuelke

Forza Ferrari

Gisteren ochtend begon het flink te regenen een halfuurtje nadat ik op het werk was gearriveerd, en het hield niet op tot 10 minuten voor ik naar huis mocht. Halfuurtje na thuiskomst was het weer aan het regenen.

Deze ochtend ook flink regen, tot het ophield met regenen 10 minuten voor ik moest vertrekken. Idem 's avonds, ook toen kort voor het huiswaarts rijden was de regenbui voorbij :D

Ik ben een all weather guy (behalve sneeuw & windstoten boven de 90km/h), maar als ik mag kiezen dan toch liever niet in de stromende regen van en naar het werk ;)

Overigens ook al drie keer op rij langs een ongeluk gereden. Gisterenavond een bestelwagentje dwars over de oprit van de R4, vanochtend langs een kop-staart botsing op de R4 en deze avond twee auto's in de berm in dezelfde bocht als gisteren. 8)7

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 18:42:
[...]

Heeft in nederland niet goed verkocht en je ziet ze niet veel.
Vriend van me heeft er een, en die heeft echt alleen maar problemen met zijn koppeling. Google "sprag clutch" problemen maar eens, heel belangrijk dat je weet wat de staat van de startmotor is.

buiten dat om, vette machine, vooral met mooie uitlaat.

8)

Nierstenen lol. :+

Eerste serie had dat idd, maar is goed op te lossen of al opgelost geworden. :)

En succes met uitzoeken, erg leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:52

mphilipp

Romanes eunt domus

Erasmo schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:52:
[...]
Uiteraard in de winter, maar zoals je zegt bij lage snelheid is het ook niet ideaal. Ik heb het trouwens over 4-5 uur rijden in de stromende regen dus dan is het vrijwel onmogelijk om echt droog te blijven.
Gewoon goeie spullen uitzoeken, dan is alles mogelijk. Een helmmuts met waterdichte onderkant, en die dan over de kraag dragen zodat er geen regen tussen kan kruipen.
Ik had voorheen een leren pak en dus voor de regen een regenoverall. Perfect. Nooit nat geweest, ook niet na 1 hele dag in de moesson rijden. Strategisch op kleden is het sleutelwoord.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 20:00:
[...]

Gewoon goeie spullen uitzoeken, dan is alles mogelijk. Een helmmuts met waterdichte onderkant, en die dan over de kraag dragen zodat er geen regen tussen kan kruipen..
waarom moet ik nou meteen hier aan denken?

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/f5/09/cf/f509cf64850ac20f6f995edb6b047abf.jpg

mphilip as Sir Ulrich von Liechtenstein from Gelderland. :+

Wikipedia: A Knight's Tale

[ Voor 9% gewijzigd door ToolkiT op 10-02-2016 20:18 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Maar ik blijf wel droog :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-10 22:26
ToolkiT schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 20:18:
[...]

waarom moet ik nou meteen hier aan denken?
Het zal wel het strategisch denken zijn :P

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

mphilipp schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 19:10:
[...]

Blij dat mijn boxers en de ouder K1100RS die ik had nooit zulke hoeveelheden olie verbruikten. Ik vind het niet normaal dat je zoveel olie bij moet gooien. Toen ik die RT kocht, heb ik 1l olie gekocht en die is een jaar geleden op gegaan. Ik gebruikte maar een kwart liter ongeveer op de 10.000. Dan klinkt 1 liter op 4000 buitensporig veel.
Veel hangt denk ik af van hoe de motor is ingereden en de rijstijl van de bestuurder. Misschien rij ik lekker rustig ofzo. Maar dat olieverbruik snap ik echt niet. Waar blijft die olie dan?
Mee naar buiten via de uitlaat zeker? Lekken heb ik in ieder geval wel niet want dat zou ik in de garage snel moeten zien.

Over hoe mijne ingereden is weet ik niet veel want heb em zelf op 80k gekocht en tot zover tot aan 130k gereden ermee. Kan natuurlijk daar aan liggen.

Elke 10k moet de olie er toch allemaal uit, echt wakker lig ik er niet van. In mijn geval geeft dat wel telkens een wereld van verschil als ik van onderhoud kom.

Ben er nog niet uit of de volgende een GSA met LC blok zal worden of een KTM 1190 Adventure R. Die laatste moet ook maar om de 15k binnen en in mijn geval is dat toch het verschil tussen 4x per jaar op onderhoud of 2,?x per jaar.

• Jolke
Erasmo schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:52:
[...]

Gisteren wel eens dunne winddichte onderhandschoenen gehaald bij de Louis. Scheelt een slok op een borrel, werkt veel beter dan ik verwachtte en voor €16 hoef je het voor de prijs ook niet te laten.
4-5 regenrijden zou ik niet eens volhouden. Dan rijd ik de volgende dag wel. :P

Verwijderd

Ik ben blij dat ik vandaag niet op de motor ben gegaan want het was hier in de omgeving zo verraderlijk glad:

http://brabantn.ws/jGR

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Jolke schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 08:53:
[...]

4-5 regenrijden zou ik niet eens volhouden. Dan rijd ik de volgende dag wel. :P
Niet een optie als je op tijd op je werk moet zijn :P M'n zomer gear is nog prima maar ik hou deze lente de aanbiedingen voor winterspul extra scherp in de gaten.

Edit: Net even mijn topkoffer gehaald bij het pakketpunt :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FZZOJzo.jpg?1

[ Voor 13% gewijzigd door Erasmo op 11-02-2016 16:53 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:32

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Jij drukt de competitie "Show hier je grootste topkoffer" ook direct de kop in. :+

Er valt me nu trouwens een dingetje op aan die Zero. Er zit geen tankdop op, en dat bedoel ik serieus: ik vind zo'n hoefijzer om je tankdop om er een tanktas op vast te klikken echt ideaal. Maar dat is op de Zero op deze manier echt geen optie.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Hij is maar 34L maar Motoport is in ieder geval niet zuinig geweest met het verpakkingsmateriaal.

Klopt en een magnetische tanktas werkt ook niet zo goed :P Ik denk dat je zo'n hoefijzer ook wel op het zwarte vlak van de tank moet kunnen meubelen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 08:45:
[...]
Mee naar buiten via de uitlaat zeker? Lekken heb ik in ieder geval wel niet want dat zou ik in de garage snel moeten zien.
Ik vraag het me ook af. Ik heb die 4L op 10k wel vaker gehoord, maar ik ken ook weer zat mensen die er nauwelijks wat in hoeven te gooien. Vage shit...
Met mijn beperkte begrip dacht ik dat een motor olie gaat verbruiken als er bv teveel ruimte op de zuiger/cilinderwand zit, zuigerveren niet goed aansluiten of klepzetels een beetje lekken. Volgens mij zijn er niet meer smaken. Het is niet alsof ie het nodig heeft voor de verbranding ofzo. Ik denk voornamelijk een kwestie van inrijden en rijstijl in het algemeen. Flink doorrijden en dan met name hard wegrijden (wat het meest belastende is voor een motor) zullen wel een rol spelen.

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-10 21:30
Ok vandaag een productieve dag gehad.

Naar de MV Agusta dealer gegaan voor een indruk te krijgen van de Brutale 800 2016 en daarna naar de BMW dealer voor de S1000R.
Eén van deze 2 zal het worden.

De indrukken:

- MV Agusta:
Voordelen:
Heel leuke kerel, toffe babbel, goeie uitleg. De Brutale zag er uit om vingers en duimen af te likken. Cockpit oogt mooi. Up - en Downshifter.
Enige opties nodig op deze zijn is andere uitlaat voor geluid en pk's extra, valblokken en track en trace systeem. Kwam uit op iets meer dan 13k incl.
Moto zag er dus idd heel lekker uit, kleiner, compact. Details in afwerking zijn wel echt knap.
Echt de mooiste.
De nadelen:
Als zelfstandige is een renting niet mogelijk, tenzij je naar de bank gaat maar die gaan meestal niet echt interessant zijn.
Het zadel is wel erg hard en smal.
En dan de beschikbaarheid om te testen. Hij had er nu 1 staan, en die is verkocht, dus er mag niet mee gereden worden.
Binnenkort (kon niet zeggen wanneer) zou er een zwarte binnenkomen, maar testen was daar eigenlijk ook niet voor mogelijk, omdat die wss ook direct zal verkocht worden, aan mij of iemand anders. Ik begrijp dat wel, maar ik wil RIJDEN vooraleer ik overga tot kopen, zeker voor dat bedrag.
Hij zei dat 90% van zijn cliënteel kopen zonder te rijden. Ik behoor dan tot die 10% die wss ook de motor echt wil gebruiken, woon-werk, circuit, en niet enkel van terras tot terras rond de kerk. Dan zou ik ook niet direct moeten test rijden.
Test rijden was eigenlijk zeker al tot april niet mogelijk. En ze zijn pas met productie begonnen en enkel voor de dealers in showroom aan te vullen.. dus het zal nog wel effe duren.
Verder is het een kleine garage, dus qua beschikbaarheid van wisselstukken etc.. zou dit wel eens lang kunnen duren. Again, als je enkel rond de kerk af en toe rijdt, dan maakt dat niet zo veel uit. Je krijgt wel gratis een vervang motor gedurende heel de tijd aangeboden, dat wil naar mijns inzien ook al iets zeggen: goeie service, maar ze weten dat ze dus ergens te kort komen.

- S1000R
Voordelen:
Ook weer super vriendelijk ontvangen, eigenlijk hetzelfde level als bij mijn wagen. Goede uitleg en een heleboel knappe electronica op de beemer. Zit ook niet zo dicht op het stuur, want iets minder sportief gevoel geeft dan de MV, maar ietsje comfortabeler.
Ze drongen er bijna op aan om een test rit te gaan maken, en dus ook maar morgen om 13.30u eentje laten boeken
Voordeel is ook de financiële renting, wat op het einde van de rit een mooi voordeel oplevert. Incl alle opties kwam hij op iets van een 16.5K.
Ook zal de restwaarde van deze uiteindelijk hoger zijn, het vertrouwen van de markt groter in deze beemer dan MV én nog EURO3 wat weer enkele €'ros oplevert voor de koper bij een eventuele verkoop.
Nadelen:
Bijlange niet zo mooi als de MV, en de afwerking is ook iets minder. Die remhendels, om te huilen.
Kleurstelling ben ik niet over uit, ik weet het echt niet.
Is waarschijnlijk iets logger, minder speels dan de MV, maar zou in principe meer vertrouwen moeten geven.
Enkel up shifter, geen down.

Uiteindelijk na vandaag te hebben onderzocht:
- verstand zegt 100% BMW
- Gevoel zegt: 70% BMW en 30% MV
- Ogen zeggen: 100% MV

pfffffffffffffffffffffffff wat te kiezen en.. welke kleur? Voor de MV zou het zwart zijn, maar de bimmer weet ik niet!

Never ever financial advice...

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:17
Mv!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:37
Enkel upshifter? Wat raar. Zelfs de XR heeft downshift..

• kazzzdafke
Yep niet mogelijk op de R...
Maar ik DENK, als de testrit morgen meevalt, dat dat em gaat worden.
Geeft me iets meer zekerheid dan de MV.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het zadel is wel erg hard en smal.
Dit zegt niet veel over het comfort. Het zadel van mijn RC8 is keihard, veel harder dan van mijn oude SV1000S. Toch krijg ik met de RC8 minder snel last van mijn kont.
Hij zei dat 90% van zijn cliënteel kopen zonder te rijden.
Gebruiken die mensen de motor dan als kunstobject voor in de woonkamer ofzo ? Zelfs al ga je maar 2k per jaar rijden koop je toch niet zo'n ding zonder gereden te hebben ? Straks geef je 14k uit en kom je er na 2km achter dat het helemaal niets voor je is. Ik vind het moeilijk te geloven dat dit echt zo is.

• kazzzdafke
Ik zeg maar wat de verkoper zei.
Mijn maat is een halve italiaan, heeft een duc, en ik heb hem het verhaal gedaan. Hij zei: ja ik zou dat ook doen. Geile machiene..
Dus jah, ze bestaan :) Alleen ik ben niet zo.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:48
PilatuS schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 22:45:

[...]

Gebruiken die mensen de motor dan als kunstobject voor in de woonkamer ofzo ? Zelfs al ga je maar 2k per jaar rijden koop je toch niet zo'n ding zonder gereden te hebben ? Straks geef je 14k uit en kom je er na 2km achter dat het helemaal niets voor je is. Ik vind het moeilijk te geloven dat dit echt zo is.
Ik geloofde dit ook niet tot dat de dealer de NAW lijst liet zien met mensen die al een aanbetaling hadden gedaan voor een MV Agusta Dragster RR :P. Wachttijd was circa 6 maanden en sommige hadden de volle mep al betaald.

@kazzzdafke De S1000R zou een bewustere keuze zijn vooral voor de doelen die je in gedachte hebt, oh en elektronische cruise control oOo . Er zijn ook een hoop horrorverhalen over mv's met elektronische problemen, daar staan Italianen helaas bekend om.

• PilatuS
  • Niet online
cyntax schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 23:20:
[...]

Ik geloofde dit ook niet tot dat de dealer de NAW lijst liet zien met mensen die al een aanbetaling hadden gedaan voor een MV Agusta Dragster RR :P. Wachttijd was circa 6 maanden en sommige hadden de volle mep al betaald.
Kwestie van geld zat en iets mooi vinden is genoeg ?
Er zijn ook een hoop horrorverhalen over mv's met elektronische problemen, daar staan Italianen helaas bekend om.
Neem bijvoorbeeld dit verhaal: YouTube: Ducati Doesn't Care + Stranded. Again.

Dan geef je meer dan 20k uit voor een motor en binnen een paar maanden is meerdere keren kapot. Nou weet ik niet precies hoe het met Mv Agusta zit, maar je zou maar zo'n leuk italiaan kopen en deze ellende hebben.

Ik vond mijn KTM RC8 kopen al wat link qua betrouwbaarheid. Na wat onderzoek blijkt wel dat de RC8 het redelijk goed doet en heb ik ook perse voor een 2010 gekozen zodat je niet met een eerste generatie uit 2008 zit die geen mods heeft. Het overschakelen van Honda en Suzuki naar KTM of Ducati is toch wel een beetje een gok. Dat het onderhoud wat geld kost vind ik niet zo erg, maar regelmatig ergens staan met een motor die niet meer wil is een ander verhaal. Gelukkig ben ik ook niet voor de 1098 gegaan, want dat schijnt helemaal gezeur te zijn en zo'n beetje de duurste motor ooit om te onderhouden.

Als ik zou moeten kiezen tussen de MV en de BWM, zou ik lekker voor de BMW gaan. Al een aantal jaren op de markt waardoor de kinderziektes er uit zijn en je een betrouwbare fiets hebt. Uiterlijk is ook belangrijk, maar zonder zorgen rijden is dat ook.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 11-02-2016 23:35 ]

• kazzzdafke
Ik ga voor de Bimmer gaan, in kleur wit.

De kogel is door de kerk, ALS de testrit mee valt en ik het monster kan bedwingen. Maar eens zien hoe ik de RBW hendel kan smaken.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
PilatuS schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 22:45:
Sommigen doen dat ja... en dan kan ie weer in de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-10 23:09

Ktenolix

Pijlsnel

Ik kon het gisteren niet laten, toch ff de motor gepakt voor een 1,5 uurtje. :)

Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/3rd05wrmv/20160211223210_1_1.jpg

Hopen op wat meer droge (en iets warmere) dagen.

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
kazzzdafke schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 23:44:
Ik ga voor de Bimmer gaan, in kleur wit.

De kogel is door de kerk, ALS de testrit mee valt en ik het monster kan bedwingen. Maar eens zien hoe ik de RBW hendel kan smaken.
Ik zat laatst door de optielijst te klikken van die fiets, stond daar geen optie tussen voor andere hendels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Vond de achterkant van de motor al zo hobbelen toen ik aankwam bij werk. Tref ik dit aan.

Dan word het maar tijd om de Bridgestone te vervangen met een band die het een stuk beter doet in de nattigheid (Michelin Pilot Road 4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-10 22:07
_Apache_ schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 08:54:
Vond de achterkant van de motor al zo hobbelen toen ik aankwam bij werk. Tref ik dit aan.

Dan word het maar tijd om de Bridgestone te vervangen met een band die het een stuk beter doet in de nattigheid (Michelin Pilot Road 4).
Lijkt wel een autoband zo vierkant :+ Overigens, voor nattigheid kun je ook prima voor de MPR2 gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Marc Rademaker op 12-02-2016 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Marc Rademaker schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 09:02:
[...]

Lijkt wel een autoband zo vierkant :+ Overigens, voor nattigheid kun je ook prima voor de MPR2 gaan.
Ik heb op mijn FZS600 een MPR2,3 en 4 opgereden. Ik vind de 3 en 4 ietsje beter. De 3 was wat meer slijtgevoelig, maar de 4 zat er na 20k nog het beste op in vergelijking tot de rest, plus dat de 4 serie een GT variant zou moeten hebben, een band met zwaardere wang, speciaal voor zwaardere fietsen.

Anyway, even mijn bandenboer bellen, kijken wat hij heeft liggen.

[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 12-02-2016 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Marc Rademaker schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 09:02:
[...]

Lijkt wel een autoband zo vierkant
Wow, ook mijn idee :)
Als je voorband er ook zo uitziet, dan is er met die moto bijna niet te rijden :/ tenzij rechtdoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
418O2 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 08:20:
[...]

Ik zat laatst door de optielijst te klikken van die fiets, stond daar geen optie tussen voor andere hendels?
Ja van HP, iets van een 280€, terwijl er al mooie aftermarket zijn van PUIG bv voor 150 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Zucht... op de motor willen stappen. Motor voelt wat laag aan de grond als ik d'r op ga zitten. Rijdt ook niet lekker naar achteren toe. Even checken: achterband lek.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0Bp0i3X.jpg

't Ding zit er net een half jaar op. Is dit te redden? Of is het gewoon een kwestie van vervangen?

;( In ieder geval... weer met OV naar m'n werk. Verdorie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Blue-eagle schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 09:30:
Zucht... op de motor willen stappen. Motor voelt wat laag aan de grond als ik d'r op ga zitten. Rijdt ook niet lekker naar achteren toe. Even checken: achterband lek.

[afbeelding]

't Ding zit er net een half jaar op. Is dit te redden? Of is het gewoon een kwestie van vervangen?

Jahoor. Parapluutje erin en gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-10 23:09

Ktenolix

Pijlsnel

_Apache_ schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 08:54:

[afbeelding]

Wonen jullie toevallig in dezelfde omgeving? Dat er veel schroeven los liggen in de buurt. :+

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Ktenolix schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 09:44:
[...]

[...]

Wonen jullie toevallig in dezelfde omgeving? Dat er veel schroeven los liggen in de buurt. :+
Ik heb hem lekgereden op het europa plein in Utrecht. Waar woont Blue-eagle?

Anyway, bandenboer heeft een MPR4 GT liggen, kan vanavond langskomen. Super service *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Amsterdam, wel op dezelfde plek in de band lijkt het ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Blue-eagle op 12-02-2016 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

[afbeelding]

Pluutje d'r in laten rammen door de ANWB.

Als je van binnen uit eentje wilt laten zetten, dan niet de ANWB laten komen, maar contact opnemen met een bandenboer die er zo eentje kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Een autoband zou ik in zo'n geval nog wel willen laten repareren d.m.v. een "prop" een motorband zeker niet, ookal is ie nog maar een haljfaar oud.

Overigens heb ik bij één van mijn laatste ritjes vorig jaar ook een achterband lek gereden. Als je dus wél nog even door rijdt om zo te kunnen stoppen op een veilige plek, dan kom je er dus achter dat je binnen 10 min je band compleet aan gort rijdt :P
Nou begon mijn achterband toch al op te raken en zou ik hem dit voorjaar sowieso vervangen, maar gaf toch weer een hoop gedoe om het toen onverwachts te regelen aangezien doorrijden echt geen optie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-10 11:17
Motor staat weer te wachten op me bij mijn monteur:

grote beurt + kleppenstellen... betekend dat hij nu weer moet rijden als een nieuwe !! ben beniewd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
...nog minder dan anderhalf uur en ik zit op de S1000R :D Beetje zenuwachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Nu online
MotoMe is weer van start:

Voortaan ook op zondagen op RTL 7, maar YouTube is eerder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

B-Real schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 11:01:
Een autoband zou ik in zo'n geval nog wel willen laten repareren d.m.v. een "prop" een motorband zeker niet, ookal is ie nog maar een haljfaar oud.
Ik heb het uitgebreid onderzocht toen ik ergens vorig jaar een prop in m'n achterband heb laten zetten. Toen heb ik nergens iets gelezen over dat de band daarmee te verzwakt zou zijn oid. Ook 0,0 verhalen gevonden van mensen die zelf iets was overkomen doordat zo'n prop losraakt (enkel van die vage tweede- en derdehands verhalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-10 11:17
XBL schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:08:
[...]

Ik heb het uitgebreid onderzocht toen ik ergens vorig jaar een prop in m'n achterband heb laten zetten. Toen heb ik nergens iets gelezen over dat de band daarmee te verzwakt zou zijn oid. Ook 0,0 verhalen gevonden van mensen die zelf iets was overkomen doordat zo'n prop losraakt (enkel van die vage tweede- en derdehands verhalen).
prop en plut''tje verschilt ook nog natuurlijk :) met een plut''tje zou ik best door blijven rijden op de motor denk ik tenzij je altijd met je knie over de grond door de bocht gaat.

in mijn autoband heb ik zelf 2 proppen in gejast en die zitten er al weer 2000km in ofzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
XBL schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 10:36:
[...]

Pluutje d'r in laten rammen door de ANWB.

Als je van binnen uit eentje wilt laten zetten, dan niet de ANWB laten komen, maar contact opnemen met een bandenboer die er zo eentje kan zetten.
Van binnen? De Unive Pechhulp meneer vertelde mij dat een pluutje die zij er op kunnen zetten in principe kan blijven zitten tot het eind van de levensduur van de band. Zeker bij een lek als dit (rond, geen snee).

Je maakt me een klein beetje bang met zo'n fix te gaan rijden ;)
B-Real schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 11:01:
Nu wordt ik nóg meer onzeker over de geboden oplossing :D

De plu zou volkomen stabiel moeten zijn, wat is een prop dan? Hoe kan ik herkennen dat de pechhulp vanavond de juiste oplossing biedt?

Besides all that :P Nu had mijn achterband een kleine hobbel d'r in zitten (tot 80 km/u merkbaar een heel lichte bump). Dus die wilde ik bij de bandenverkoper laten vervangen, gebruik makende van de garantie van deze band. Dat had ik deze week afgesproken, en natuurlijk komt er nu een schroef in :+

Garantie weg dus, denk ik. Zit er dus toch aan te denken die hele band te laten vervangen...

Edit: Met een beetje mazzel was die schroef ongemerkt het probleem van die hobbel en is dat opgelost als 'ie eruit is gehaald :7

[ Voor 4% gewijzigd door Blue-eagle op 12-02-2016 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Kan misschien geen kwaad, maar ik zou er geen goed gevoel bij hebben.
Goede kennis van mij die werkt bij een grote banden importeur raadt het ook ten zeerste af o.b.v. interne tests die zij uitvoeren.

De waarheid zal wel in het midden liggen uiteindelijk, feit blijft dat die paar stukjes rubber wel je grip/veiligheid bepalen en ik daar geen risico mee neem. Als de band dan ook al een "hobbeltje" vertoond zou ik al helemaal niet twijfelen.

N.b. ik dacht dat een plu een prop was, maar dat is dus blijkbaar iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

De band kàn technisch wel weer goed zijn met een plu of prop, maar ik - als rijder - ben gewoon het vertrouwen kwijt. En dan is het voor mij klaar, gewoon vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Vertrouwen is wel belangrijk inderdaad. Jammer dat 't een gloednieuwe band was. Zal in ieder geval 15km. erop moeten rijden om bij de AFS Motorparts te komen :) (En Frank aldaar is ook super behulpzaam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Mja, bandenimporteurs zullen niet snel iets adviseren dat tot minder verkoop van banden leidt :)

Een prop is een van buitenaf ingelijmde, eh ja, prop :+ Dit wordt bijvoorbeeld door de ANWB gedaan als je langs de weg stil komt te staan.

Een plu zit aan de binnenkant tegen de band en kan er daardoor nooit uitschieten. Dit is een wat permanentere reparatie, maar die doen ze vziw niet langs de snelweg.

Vrijdagmiddagquizvraag: is dit een plu of een prop :?

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2cdhijc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/e9es15.jpg

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Ik heb toen ik (auto)monteur was tientallen proppen in banden geduwd en met mij mijn collega's ook.
Daar hebben we nooit ook maar 1 klacht van terug ontvangen. Nog nooit heb ik me gemaakt dat een prop er terug uit kwam.

Als ik een lek zou hebben in mijn motor band(en) dan gaat er een prop in, daar twijfel ik nog geen minuut aan/over.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
En ik ben terug......

Indruk in het kort, want ik moet nog een beetje werken

Als ik alles zo las op inet, dan had ik er iets MEER van verwacht. Is dat negatief? Denk het niet.. Ik weet het niet..
De gasrespons in rain modus is echt normaal. In sport en dynamic heel goed, maar voor mij NOOIT bitsig of nerveus.
Bochten nemen (natuurlijk binnen de perken want de banden krijgen echt niet warm met dit weer) voelde heel comfortabel aan. het leek alsof dat ik er al een jaar mee rond reed.
Acceleratie is natuurlijk wel raket.. Maar dan ook echt RAKET, zeker met de QS erbij. Hallow..

MAAR.. het voelde allemaal gewoon. Allé ja, hoe moet ik zeggen, die moto rijdt precies TE goed
80% van de tijd ga ik met 110pk toekomen maar die 20% dat ik mss de rest gebruik gaat mij wel een smile geven. Maar al de rest is zo heel beheerst en gewoontjes precies.
Voorbeeld: een paar bochten die ik ken voor de autostrade in Tielt-Winge, val ik redelijk sportief aan met mijn FZ'tje. Bij deze was ik eigenlijk "aan het cruisen" om het zo te noemen, niet echt aan het inspannen om sportief te rijden, en ik ging daar harder door te bocht. Moest niet werken.
Idem dito aan de lange bocht van Aarschot richting Duracel.. 150 op het gemakske precies.. Dan is het op mijn FZ'tje al spannend hoor. Nu kon ik gerust in goede omstandigheden er een klets bij op geven.

Dus.. verdicht: ik zou ENORM graag met de Brutale gaan rijden, maar dat zit er niet in denk ik.
Deze mist iets karakter voor mij, dat speelse, dat... Het is een TE goede moto Maar ik denk wel de juiste keuze op langere termijn.
Denk ik...

Ik had wel geluk, want toen ik buiten kwam stond er een witte geparkeerd en ik ben er nu uit: het zal een witte worden!
(als ik em koop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:28

bakvis

Tweakers.Nerd

kazzzdafke schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 15:59:
En ik ben terug......

Indruk in het kort, want ik moet nog een beetje werken

Als ik alles zo las op inet, dan had ik er iets MEER van verwacht. Is dat negatief? Denk het niet.. Ik weet het niet..
De gasrespons in rain modus is echt normaal. In sport en dynamic heel goed, maar voor mij NOOIT bitsig of nerveus.
Bochten nemen (natuurlijk binnen de perken want de banden krijgen echt niet warm met dit weer) voelde heel comfortabel aan. het leek alsof dat ik er al een jaar mee rond reed.
Acceleratie is natuurlijk wel raket.. Maar dan ook echt RAKET, zeker met de QS erbij. Hallow..

MAAR.. het voelde allemaal gewoon. Allé ja, hoe moet ik zeggen, die moto rijdt precies TE goed
80% van de tijd ga ik met 110pk toekomen maar die 20% dat ik mss de rest gebruik gaat mij wel een smile geven. Maar al de rest is zo heel beheerst en gewoontjes precies.
Voorbeeld: een paar bochten die ik ken voor de autostrade in Tielt-Winge, val ik redelijk sportief aan met mijn FZ'tje. Bij deze was ik eigenlijk "aan het cruisen" om het zo te noemen, niet echt aan het inspannen om sportief te rijden, en ik ging daar harder door te bocht. Moest niet werken.
Idem dito aan de lange bocht van Aarschot richting Duracel.. 150 op het gemakske precies.. Dan is het op mijn FZ'tje al spannend hoor. Nu kon ik gerust in goede omstandigheden er een klets bij op geven.

Dus.. verdicht: ik zou ENORM graag met de Brutale gaan rijden, maar dat zit er niet in denk ik.
Deze mist iets karakter voor mij, dat speelse, dat... Het is een TE goede moto Maar ik denk wel de juiste keuze op langere termijn.
Denk ik...

Ik had wel geluk, want toen ik buiten kwam stond er een witte geparkeerd en ik ben er nu uit: het zal een witte worden!
(als ik em koop)
Klinkt als iemand die verkocht is. Ik kan je echter één ding zeggen, ik ben van een Suzuki SV650 (als een naaimachintje zo soepel en goed) naar een Aprillia Shiver 750 gedaan en juist dat karakter zorgt d'r voor dat ik zo verliefd ben geworden op de fiets en hem niet wil laten staan!

het gebulder, getril, koppel de schoonheid laten me iedere keer glimlachen! Daar moet je ook goed over nadenken, een motor is (in mijn geval) sneller iets wat je koopt uit emotie dan verstand!

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als iets zoekt wat spannender is zou je eens kunnen kijken naar een dikke V-Twin of V-Four. Bijvoorbeeld de Aprilia Tuono V4 1100 RR of KTM SuperDuke 1290R. Verder denk ik dat een Yamaha R1M misschien ook wel wat leuker is, of bijvoorbeeld een KTM RC8R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Neen, want ik ga er ook woon-werk mee doen. Dus geen TE sportieve.. En ik hou niet van het ON/OFF karakter van 2cyl's.

De MV zal op het randje geweest zijn, maar ik denk idd dat ik verkocht ben.. denk ik..

moeilijk :(

[ Voor 13% gewijzigd door kazzzdafke op 12-02-2016 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bommes schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 14:31:
Ik heb toen ik (auto)monteur was tientallen proppen in banden geduwd en met mij mijn collega's ook.
Daar hebben we nooit ook maar 1 klacht van terug ontvangen. Nog nooit heb ik me gemaakt dat een prop er terug uit kwam.

Als ik een lek zou hebben in mijn motor band(en) dan gaat er een prop in, daar twijfel ik nog geen minuut aan/over.
Mja het moet goed gebeuren, ik heb er ook al zat gezet. Maar tegenwoordig willen ze er wat meer aan verdienen en duwen ze de band eraf, en proppen ze hem van binnenuit. Dat heet dan een paraplu...

Het maakt geen zak uit en is puur om de centen te doen, maar goed. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:27
Ik heb de nieuwe brommert ook opgehaald vandaag:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WS94CsH.jpg
Mooi spul :D

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Vandaag m'n nieuwe vr00m vr00m opgehaald:

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2pqrw5t.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Porno 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Rody schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 18:17:

[afbeelding]
Wow! Geile machine!! Erg gaaf geluid met zo'n Akra, zal wel lekker ploffen :D

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 10:28

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Lekker Rody. Je weet hoe je de anti wheely uit moet zetten he ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-10 22:37

[afbeelding]
:9~ nice, veel plezier ermee! Jammer dat BMW zo'n hekel aan symmetrie lijkt te hebben anders zou ik er ook wel een overwegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Wekko306 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 19:04:
[...]

:9~ nice, veel plezier ermee! Jammer dat BMW zo'n hekel aan symmetrie lijkt te hebben anders zou ik er ook wel een overwegen ;)
De voorkant vinden de meeste niet mooi, maar ja...die zie je toch niet als je erop zit :+

Ik vind het wel grappig. ;) Mijn shortlist was:
- S1000RR
- ZX10R KRT
- Panigale 1299S

Na veel twijfel tussen de ZX10R en de S1000RR is het uiteindelijk de BMW geworden vanwege een goede combi van alle aspecten.

Goede service van MR Motoren. Rood had niemand in Nederland. Zij hebben gezocht in het systeem en vonden alleen een rode van BMW Nederland voor de motorbeurs. Deze heb ik nu kunnen bemachtigen zodat ik van "niets op voorraad" naar "rijden binnen twee weken" ging.

Ik moet alleen nog een keer terug naar de dealer met de auto om de originele accessoires op te halen en het SCM certificaat (a €125,- :| ) ontbreekt.

Zolang het droog blijft lekker rijden in de weekenden. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:02
Melkunie schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:07:
MotoMe is weer van start:
[video]

Voortaan ook op zondagen op RTL 7, maar YouTube is eerder :)
Thnx, zo even kijken :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Wekko306 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 19:04:
[...]

Rody schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 20:21:
[...]

De voorkant vinden de meeste niet mooi, maar ja...die zie je toch niet als je erop zit :+
Juist bruut, die asymmetrische vormen. Ik vind het persoonlijk erg jammer dat het 2015 model qua asymmetrie een beetje is afgezwakt. De oudere modellen vind ik leuker om te zien. En qua rijden ken ik alleen de oude, dus ben daar nog happy mee :)

2015 model:
Afbeeldingslocatie: http://www.sagmart.com/other_images/BMW-S1000RR.jpg

vs 2010 model (even door de kleur heenkijken, die vind ik persoonlijk niet zo) :
Afbeeldingslocatie: https://whcarleton.files.wordpress.com/2011/01/2010-bmw-s1000rr-front.jpg?w=450

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:48
Olaf van der Spek schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 23:48:
[...]

Sommigen doen dat ja... en dan kan ie weer in de verkoop.
Inderdaad net zoals deze.

[afbeelding]
Mooiiii :9~ :9~ :9~ :9~, vind overigens dat asymmetrische ook wel mooi, het is gewoon kenmerkend BMW. Als je er niet van houd dan kan je altijd nog er zoiets van maken:
Afbeeldingslocatie: http://www.s1000rrforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=3223&d=1283545491

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:08
noes schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 00:11:
[...]

[...]

Juist bruut, die asymmetrische vormen. Ik vind het persoonlijk erg jammer dat het 2015 model qua asymmetrie een beetje is afgezwakt. De oudere modellen vind ik leuker om te zien. En qua rijden ken ik alleen de oude, dus ben daar nog happy mee :)

2015 model:
[afbeelding]

vs 2010 model (even door de kleur heenkijken, die vind ik persoonlijk niet zo) :
[afbeelding]
En je krijgt bij de 2015 ook nog zij wieltjes tegen het omvallen :p

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

cyntax schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 02:15:
[...]

Mooiiii :9~ :9~ :9~ :9~, vind overigens dat asymmetrische ook wel mooi, het is gewoon kenmerkend BMW. Als je er niet van houd dan kan je altijd nog er zoiets van maken:
[afbeelding]
Ja want nu is ie wel symmetrisch :D

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kazzzdafke schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 15:59:
Denk ik...
Je bedoelt eigenlijk dat de motor gewoon heel goed rijdt en dat die andere juist een 'handfull' is. De grens bij die S1000 ligt duidelijk verder weg. Je moet nieuwe bochten opzoeken om het spannend op die motor te maken. Toen ik van een Diversion 600 naar een BMW K1100RS ging dacht ik ook 'WOW! Een motor kan ook strak door een bocht!'

Het is geen gebrek aan karakter, maar een goed rijwielgedeelte. Als je gebrek aan wegligging karakter noemt, moet je een Royal Enfield kopen uit 1936 en daarmee leuke bochtjes maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

cyntax schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 02:15:
[...]
Mooiiii :9~ :9~ :9~ :9~, vind overigens dat asymmetrische ook wel mooi, het is gewoon kenmerkend BMW.
Precies. Vooral die sportmotoren zien er van een afstandje allemaal exact hetzelfde uit. Als je ze in dezelfde kleur hebt, zie je het verschil niet eens als ze snel voorbij komen. Dan zijn een aantal kenmerkende features wel goed. Ach...iedereen moet wat te miepen hebben. Gelukkig kunnen ze bij BMW alleen maar over de RAW bediening en asymetrische koplampen zeuren... ;) Dat is een goed teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

mphilipp schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 11:04:
[...]

Precies. Vooral die sportmotoren zien er van een afstandje allemaal exact hetzelfde uit. Als je ze in dezelfde kleur hebt, zie je het verschil niet eens als ze snel voorbij komen. Dan zijn een aantal kenmerkende features wel goed. Ach...iedereen moet wat te miepen hebben. Gelukkig kunnen ze bij BMW alleen maar over de RAW bediening en asymetrische koplampen zeuren... ;) Dat is een goed teken.
Ik snap nog steeds niet wat mensen nou vervelend vinden aan het knipperknopje.. Ja, is iets kleiner dan andere merken, maar de werking is identiek, toch?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
noes schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 11:29:
[...]

Ik snap nog steeds niet wat mensen nou vervelend vinden aan het knipperknopje.. Ja, is iets kleiner dan andere merken, maar de werking is identiek, toch?
Ik denk dat ik me er straks aan ga ergeren als ik ook op de Suzuki ga rijden :P

Net weer even met de BMW naar de markt geweest. Verbaas me er nog steeds over hoe schuin ik hem kan leggen in de bocht. Je denkt dat het een tank is, maar je kan er meer mee dan je denkt (en durft)

[ Voor 22% gewijzigd door 418O2 op 13-02-2016 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:30

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hela, kom er nu pas achter dat ik dit topic al een tijdje gemist heb.

Vanmorgen weer even noodgedwongen gereden. Had m'n VFR vorige week bij Hyperpro Alphen gestald voor volledige aanpassing van m'n voorvork. Dus die kon ik vandaag ophalen.
Wereld van verschil joh! Had al de Hyperpro veren er zelf in gezet, maar hij plakte aan alle kanten.

Dus ze hebben nu low friction seals geplaatst, andere shims geplaatst, de speling uit de glijlager gehaald en ook dunnere low friction olie erin gedaan. Hele nieuwe motor zo!

Wel een beetje koud voor op de motor though. Graad of twee.
Daarnaast overal pekel en natte plekken. Gaf niet echt vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
MikeyMan schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 14:17:
Vanmorgen weer even noodgedwongen gereden. Had m'n VFR vorige week bij Hyperpro Alphen gestald voor volledige aanpassing van m'n voorvork. Dus die kon ik vandaag ophalen.
Wereld van verschil joh! Had al de Hyperpro veren er zelf in gezet, maar hij plakte aan alle kanten.

Dus ze hebben nu low friction seals geplaatst, andere shims geplaatst, de speling uit de glijlager gehaald en ook dunnere low friction olie erin gedaan. Hele nieuwe motor zo!
Wat kost zo'n overhaul nou eigenlijk? Zou het ook wel willen laten doen maar hangt een beetje af van het prijskaartje :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, ik was nu €285,- kwijt. Maar dan had ik natuurlijk de veren al zelf gemonteerd.
Volgens mij waren die rond de 110 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Voor mij SV was ik iets van tussen de 280 en 350 kwijt, weet het niet meer precies. Dit was dan inclusief alles voor zowel voor als achter. Wel zo'n beetje het beste wat je voor je motor kan doen als de vering standaard niet echt goed is. Het is relatief weinig geld als je kijkt naar het enorme verschil.

Je kan altijd even bellen naar een servicepunt in de buurt voor een prijsopgave.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 13-02-2016 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PilatuS schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 14:29:
Voor mij SV was ik iets van tussen de 280 en 350 kwijt, weet het niet meer precies. Dit was dan inclusief alles voor zowel voor als achter. Wel zo'n beetje het beste wat je voor je motor kan doen als de vering standaard niet echt goed is. Het is relatief weinig geld als je kijkt naar het enorme verschil.

Je kan altijd even bellen naar een servicepunt in de buurt voor een prijsopgave.
Met de vering erbij voor dat geld? Dat lijkt me erg stug.
Voorvering is rond de 110 euro, achter rond de 140, en dan heb je alleen de onderdelen.
Die low friction seals zijn al haast 50 euro, olie gaat ook hard, en dan heb je nog het arbeidsloon erbij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik weet zeker dat het onder de 400 euro was. Dit met onderdelen, olie, montage, afstellen, alles dus. Er zit sowieso natuurlijk prijsverschil tussen de verschillende motoren. Het is een paar jaar terug, dus wat het precies was weet ik niet meer. 280 zal het ook wel niet geweest zijn, maar onder de 400 was het wel.

Low friction seals zijn er bij mij niet opgegaan trouwens. Puur 2 nieuwe veren voor en 1tje achter met olie, montage en afstellen.

[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 13-02-2016 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat zal inderdaad rond de 400 gezeten hebben:

http://hyperpro.com/nl/wp...perpro-service-center.pdf

Puur montage van de veren.

Veren + low friction seals is al ruim 300, dus dat scheelt inderdaad wel een stukje.

[ Voor 19% gewijzigd door MikeyMan op 13-02-2016 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het was een paar jaar terug, dus die prijzen zullen nu ook wel anders zijn. De prijs was ook een compleet pakket voor de motor met veren, olie, montage en afstellen. Montagetijd was iets van een uurtje, dus het arbeidsloon viel ook wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat zal vast nog wel iets schelen idd.
Sowieso al bizar wat die gasten met twee keer op de motor duwen al af weten te stellen :D

Echte vaklui hoor!

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 13-02-2016 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
MikeyMan schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 14:46:
Dat zal vast nog wel iets schelen idd.
Sowieso al bizar wat die gasten met twee keer op de motor duwen al af weten te stellen :D

Echte vaklui hoor!
Het afstellen bij mij was puur de instellingen uit het boekje er in zetten. Voor iedere motor hadden ze standaard instellingen die bij HyperPro getest en bepaald waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Als ik die prijzen lees valt de 250 euro voor 2 nieuwe schokbrekers/veren nog wel mee.
Voor was ongeveer vergelijkbaar geprijsd.
Voor mijn Vespa waren de kosten dus ongeveer €500 waarvoor de voor en achterzijde van nieuwe vering was voorzien. Wel zelf monteren maar goed het is gewoon bolt-on spul.

Voorkant:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-zzyOgBHJ54A/UaNVAsfnZzI/AAAAAAAAArY/9Gp_3vEExSg/s512-Ic42/IMAG0814.jpg

Oud en nieuw achtervering:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-RnLJqkCj8p8/VeCqwLKdLEI/AAAAAAAAEzs/eGGmN5Yhf4w/s512-Ic42/20150828_185825.jpg

En gemonteerd:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-VCmcEbLyhIU/VeCqyU3oCXI/AAAAAAAAEz0/UJasZh6j60Y/s576-Ic42/20150828_185628.jpg

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bij jou word de complete demper inclusief veer vervangen. Wat er bij HyperPro gebeurt is alleen de veer, dus puur het gedraaide stuk metaal word vervangen. Wil je complete dempers ga je voor een achterdemper voor bijvoorbeeld een SV dik naar de 800 euro of meer toe, en dan heb je aan de voorkant nog niets. Voor zo'n Vespa is complete vering nog wel te betalen. Voor een andere motor ben je een paar 1000 euro kwijt omdat je naar een compleet nieuw voorvork en achterdemper moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

noes schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 11:29:
[...]
Ik bedoel de 'oude' raw knopjes. Tot de boxers van 2013 hadden ze links en recht een drukknop zitten die je met je duim moest bedienen voor links en rechts. En dan zat er rechts een cancel knop die je met je duim omhoog moest duwen. Kost je 3 bochten om aan te wennen en dan weet je niet beter meer. Maar ze zijn er vanaf gestapt omdat je nu de boorddcomputer enzo moet bedienen en dan zijn 3 knopjes waar je ook met 1 af kunt een beetje overdreven. Ik vond het altijd een prima systeem, maar in tests liepen ze er altijd over te miepen. Ik zag dat als een compliment, want er was blijkbaar niets belangrijkers om over te klagen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@Bommes: ik zie schaamranden >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 13-02-2016 15:54 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.